Facebook Twitter Google+ Les dernières actualités
samedi 27 avril 2024
Antananarivo | 00h27
 

Politique

Élections du 20 mars

Deux raisons pour le faire selon l’UDR-C

lundi 25 janvier 2010 |  3240 visites  | Rakotoarilala Ninaivo

Déterminer le rapport de force dans le partage du pouvoir au sein des institutions de la transition d’une part. Désigner un vrai Premier ministre neutre et de consensus d’autre part. Tels sont les deux grands arguments utilisés par les membres de l’Union des Démocrates et Républicains pour le Changement (UDR-C) pour convaincre les membres du Groupe International de Contact (GIC) de cautionner l’élection législative organisée par la Haute Autorité de la Transition (HAT), le 20 mars prochain.

Le 20 janvier dernier, les membres du UDR-C ont envoyé une lettre aux membres du GIC venus à Madagascar. Cette lettre avait deux principaux objectifs : convaincre l’opinion internationale du bien fondé des décisions prises par le président de la HAT Andry Rajoelina et montrer que les trois mouvances n’ont fait que profiter de la mouvance Andry Rajoelina durant toutes les procédures de négociations sur la crise politique à Madagascar.

Justification

Deux décisions ont été prises par Andry Rajoelina : la rupture avec les accords de Maputo, de Carlton et d’Addis-Abeba, puis la décision de consulter la population pour une élection législative. La rupture avec les divers accords signés par les chefs de mouvances s’expliquerait par le fait que « la prise de décision unilatérale des trois mouvances à Maputo III et cautionnée par la présence du « Premier ministre de consensus », ainsi que la Lettre de Copenhague, ont rendu caducs la Charte de Maputo I et l’acte additionnel d’Addis-Abeba » selon les membres de l’UDR-C.

Quant à l’élection du 20 mars prochain, elle devrait permettre de faire deux choses. Elle permettra de déterminer le rapport de force dans le partage du pouvoir au sein des institutions de la transition. Elle permettra aussi de désigner un premier ministre neutre et de consensus. « Par la voie des urnes, les différentes forces politiques en présence seront partagées d’une manière objective et démocratique » selon l’UDR-C. Cette dernière précise que cette solution aura l’avantage de régler le problème d’une manière appropriée et objective.

« Témoins et acteurs des changements à Madagascar, nous estimons que si le président Andry Rajoelina avait usé des moyens peu orthodoxes comme d’autres l’ont fait en 1972-1975, 2001-2002, les problèmes actuels ne se serait points produits » argumente encore l’UDR-C.

51 commentaires

Vos commentaires

  • 25 janvier 2010 à 07:32 | râleur (#3702)

    euh...

    et la place du Président qui doit représenter tous le malgaches, on en parle ? ou alors tous les malgaches doivent accepter qu’il n’y a que Rajoelina qui en est capable ?

    l’UDR-C : au fait aux vues de ce qui se passe depuis 1an, on est hilare devant le fait qu’ils se proclament ’’republicains’ et ’’démocrates’’. A mon avis ils sont ’’royalistes’’ (Rajoelina serait le nouveau roi, imposé et intouchable) et ’’totalitaires’’ (ordonnances qui donnent tous les droits, décision administartives de ne pas laisser des malagacehes rentrer chez eux, tuerie à Mahamasina,....)

    C’est un comble

    • 25 janvier 2010 à 08:30 | diego (#531) répond à râleur

      C’est vraie que c’est un COMBLE râleur !!!!!

      cordialement,

    • 25 janvier 2010 à 10:19 | rakoto09 (#1735) répond à râleur

      M. râleur...Arrêtez de rabacher tout le temps cette histoire de capacité pour diriger Madagascar. Parlons plutôt des voeux et des souhaits du peuple malagasy. Ils ont voulu du changement. Pour le royalisme, c’est plûtot Ra8 qui voulait devenir Roi de Madagascar, avec son habituelle folie de grandeur. N’a t-il déjà pas commencer par transférer le corps des « mpanjaka lahy et vavy » du Palais de Manjakamiadana pour vouloir s’y installer et régner en maître absolu jusqu’à la fin de ses jours. Dommage pour lui, il a été stoppé par le peuple au début de cette année 2009.

    • 25 janvier 2010 à 10:31 | Bena (#494) répond à diego

      que la france évacue ses coopérants militaires. que la france arrête de fournir des équipements militaires à une autorité de fait qui opprime le peuple et baillone les journalistes. que la france arrête de saper les oeuvres de la communauté internationale. qu’elle ose clarifier sa position et ne plus prendre Madagascar comme propriété. que la france ne manipule plus l’oif et considérer celle-ci comme un prolongement de la françafrique.

    • 25 janvier 2010 à 13:04 | Albatros (#234) répond à rakoto09

      Ravalomanana a juste été stoppé par son « clone ». Rajoelina, qui n’a pas été élu par le peuple, démontre chaque jour la même « folie des grandeurs » que celle que vous reprochez à Ravalomanana.

    • 25 janvier 2010 à 15:55 | Rasoa (#1122) répond à Albatros

      Rajoelina EST PIRE ! Pourquoi ?

      Parce que :

      Non seulement il fait en ce moment tout ce qui’il a dénoncé publiquement pour renverser le régime Ravalomanana mais IL a tout détruit à son passage ET il est encore entrain de TOUT détruire ENY FA NA NY FANAHIN’NY MALAGASY AZA !!

      ISIKA TSY HANAIKY AN’IZANY !!!

    • 25 janvier 2010 à 17:02 | kakilay (#2022) répond à rakoto09

      Quand on a rien à dire : on se tait.

      Ou bien :

      Garder vos âneries historiques pour les Fozaoranas.

    • 25 janvier 2010 à 18:02 | râleur (#3702) répond à rakoto09

      alors Rakoto,

      on fait come les politiciens ? on parle au nom des malgaches ? Pourquoi vous parlexz de capacité de Rajoelina alors que je n’en parle pas ?
      Aprè vous revenez sur Ra8 alors que je n’en parle pas ?

      vous dites ’’ils ont voulu le changement’’. Qui ? combien ? Capsat compris ?

      je ne suis pour un camp ou pour un autre. Je les mets dans le même panier.. de crabes

    • 25 janvier 2010 à 18:38 | diego (#531) répond à Bena

      Bena,

      L’affaire 2009 était une affaire Malgache. Mais qui avait fait entrer la France dans cette affaire ???

      Manipulateur existe parce qu’il y a à manipulé, chez la HAT vous en avez des tons de cerveaux à vendre chip chip.....la France est l’acheteuse ????? On vera....

      En tout cas, si la France est derière LA HAT, ce que ce grand pays a mal evalué les tournures que le coup de poker de LA HAT ET SON CHEF. Poker, pourquoi pas, mais il faut assumer et assurer, QUI d’entre nous croient encore que la HAT sortira le pays de cette crise ?????

      Il faut condamner sans pitié nos politiciens, OLONA SAMY NOSORANDRENINY MENAKA, mais pourquoi que les uns et les autres ne trouvent pas un moyen pour nous sortir de la crise chronique que vit notre pays depuis l’INDEPENDANCE ????? Et ils veulent être pris au sérieux !!!!!!

      GOUVERNEMENT RANGAHY A, GOUVERNEMENT, APRES ON DISCUTE, cela doit être notre SLOGAN.

      Il ne faut pas oublier que pendant que vous et moi discutons, ou disputons, et bien des millions et des millions de nos richesses foutent le cas du pays.... par qui ???? En tout pas par LES MALGACHES, pas vous et moi, nous passons notre temps à nous disputer et à savoir encore si ON DOIT PARLER AVEC LES AUTRES MOUVANCES OU SI UN TEL EST CECI OU CELA.

      LE PEUPLE A DES PROBLEMES ET CELA VA S’EMPIRER...

    • 26 janvier 2010 à 14:24 | nadia_chris (#2079) répond à Rasoa

      encore Mm Rasoa Bac+5 ????qui s’exprime en disent que Rajoelina EST PIRE, ta pas honte de dire n’importe quoi,na hanenky na tsia ?? efa trop tard la 20 Mars R-D-V-, raha mahasahy sy mana-kambo dia mitongava fa aza manao Alika masiaka any ivelany fotsiny.....

  • 25 janvier 2010 à 08:29 | diego (#531)

    Bonjour,

    Election ????

    Une grande naivetée politique.

    Qui connait le resultat de cette élection si elle aurait vraiment lieu ???

    - et si les Malgaches bouderont cette élection ???? C’est quoi qui va sortir de la tête de LA HAT ????

    - Emiettement des parties politiques, et impossibilité de former un gouvernement à la clé, et une éténisation de la crise, encore une année VE ?????

    Dans les pays des sondages qu’on peut prédire les tendances du resultat, on n’a même pas un institut de sondage, mais on pense connaitre les resultats et qu’une élection sans l’accord de la majorité des nos parties poltiques resoudrait la crise ????

    QUELQU’UN BLEUF...mais on n’est plus au temps de far ouest....

  • 25 janvier 2010 à 08:44 | Mavo (#2784)

    Bonjour,

    Cher raleur,

    Je suis d’accord avec vous. Je me pose également la même question : « Mr Rajoelina est-il un ELU ? ». En effet, cette personne se prétend l’être par ses divers agissements. Il (et tous les dirigeants de facto qui sont avec lui) PENSENT que le titre de filoham-pirenena de Mr Rajoelina est déjà ACQUIS et ne devra AUCUNEMENT se faire l’objet d’un test électoral PREALABLE. Or, en est-il ainsi ?

    L’élection présidentielle doit se tenir en premier lieu pour PROUVER si CELUI (Mr Rajoelina) qui nous appelle à voter le 20 mars sera vraiment la personne LEGITIME compétente ! Bien sûr, je ne suis pas contre l’organisation d’un référendum sur la constitution de la 4è république, mais il faut que le Présidentiel passe avant les législatives.

    Je reprends l’expression de celui (un pro-Rajoelina) qui s’est adressé aux forumistes anti-HAT il y a quelques mois :

    « N’infantilisez pas les vahoaka » en disant : « ny fifidianana ihany no mariky ny famerenana ny fahefana @ vahoaka ». Tout cela est vrai, mais souvenez-vous aussi que « ny fahefana dia mila angatahina @ vahoaka vao azo isalotsalorana. Ny solotenam-bahoaka dia nandalo fifidianana ka aoka tsy hisolo toerana azy any New Yorka na Danemark raha tsy avy nandalo fifidianana. Manala baraka an’i Madagasikara izany satria hataon’ny olona raoka alk raha misandoka ho solontenam-bahoaka nefa nangalatra fahefana an-dalambe ».

    mavo

    • 26 janvier 2010 à 03:16 | ramanavy (#3555) répond à Mavo

      je suis à 100% avec toi.

  • 25 janvier 2010 à 08:58 | NOFY (#2225)

    Partage du pouvoir ahoana e ! partage entre UDR-FDC-TGV sy ireo antoko mpanohana ny TGV.Tsy efa zany ve ataonareo zao nareo mianakay ihany no mizarazara dia lazaina hoe partage de pouvoir.
    Izaho indray miteny hoe:plusieurs raisons pour ne pas faire l’élection du 20 mars:ny opposition tsy avela maneho hevitra @ TVM sy RNM raha mba te-haneo hevitra dia fampihorohorona fisamborana sns no iainanay,ny vaovao ny TVM tsy milaza afa tsy zay mety ho fanindrahindarana ty FAT ny rajoelina ty,atomotra loatra ny daty any ka na ny préparation tokony atao aza tsy tanteraka an-tsakany sy an-davany,na ny isan ny olona hifidy aza tsy fantatra...sns tsy ara-dalana tsy voatanisa.

  • 25 janvier 2010 à 10:00 | Basile RAMAHEFARISOA (#417)

    Par ce message,je demande, aux membres fondateurs de l’UNION DES DEMOCRATES et REPUBLICAINS pour le CHANGEMENT (UDR-C) de Madagascar,d’accepter mon adhésion dans votre groupe.

    Basile RAMAHEFARISOA

    né le 20 janvier 1943 à MAROMANDIA

    Fils de RAMIARANDRAISOA(feue)

    et de RAZAFIMAHEFA(feu)(originaire de MANDRITSARA/CARION//MANJAKANDRIANA)

    Retraité

    Résidant actuellement en FRANCE

    De nationalité MALGACHE

    DEMANDE OFFICIELLE SUIT.

    Basile RAMAHEFARISOA

    2009-Front pour le Changement à MADAGASCAR

    • 25 janvier 2010 à 16:38 | Rasoa (#1122) répond à Basile RAMAHEFARISOA

      Pourquoi vous n’avez pas dit :

      Nous aurions dû vous aider à souffler soixante sept bougies mercredi dernier !

      Laissez tomber ce parti UDR-C - pensez plutôt à des vacances au bord de la mer à Mada ou ailleurs ...

      La politique vous savez : ça donne parfois le vertige !

      Allez ! Au diable la politique !!!!

    • 25 janvier 2010 à 18:08 | râleur (#3702) répond à Basile RAMAHEFARISOA

      tiens, tiens. Basile, vous lachez Monja ?

      Un petit siège ne ferait pas de mal à Mada ?

      je coryais que vous étiez pour le couple (séparé depuis) Rajoelina/Monja

      Je comprends maintenant qaud vous avez martelé ’’changement’’. En fait il s’agit de votre opinion

      Je croyais que tout était ’’point barre’’. En fait jusqu’au prochain changement ? Je ne crois pas que vous soyez une girouette, non, non. Pas vous !

    • 25 janvier 2010 à 19:08 | Basile RAMAHEFARISOA (#417) répond à râleur

      râleur

      je ne lâche,personne.

      2009-Front pour le changement à Madagascar

      RAJOELINA//MONJA//REGIONS+districts//FORCES DE L’ORDRE

      Basile R.2(22)ramahefarisoa

      Basile RAMAHEFARISOA

      râleur,j’ai proposé ma candidature,ils sont libres de m’accepter ou de me refuser.

      A partir de l’acceptation de mon adhésion,je m’aligne sur la directive de l’U.D.R-C.,mais il ne faut jamais oublier le « couple MONJA//RAJOELINA »,acteurs de « CHANGEMENT » à MADAGASCAR.

      Basile RAMAHEFARISOA

    • 25 janvier 2010 à 19:47 | râleur (#3702) répond à Basile RAMAHEFARISOA

      basile,

      alors là c’est le grand écart ! attention, ça peut faire mal.

      Les directives de l’UDR (bon je doute que ce soit des démocrates mais enfin, c’est mon avis) c’est de lâcher Monja (et cela a été fait) et celles de Monja c’est d’essayer de leur bruler la politesse, quitte à leur marcher dessus.

      Vous ne trouver pas bizarre que Monja aurait trouvé des appuis du côté thailandais. Pouquoi la Thailande qui a déjà ses propres problèmes politiques internes entre Absit et Takhsin ? Cela vous rappelle chose l’émission de sabbagh : ’’vous avez dt bizarre, bizarre ?

      Votre position de grand écart va devenir intenable très vite. Je fais le pari d’un ticket de PMU

      Chiche ?

  • 25 janvier 2010 à 10:06 | Mandimbisoa (#2104)

    Miarahaba ny rehetra,

    Aoka hazava ny resaka ry UDRC,fa izaho tsy mahatoky ary betsaka angamba ny mitovy hevitra amiko ny fampandrina adrisa ataonareo !

    erin-taona naninjitra izay mbola tsy nisy zavatra hefa afa-tsy fitotongan’ny firenena ,izy (tgv) ary izao vao mahita fa hisy ny chaos arak’ity soratra nataony angazety ity,ny Malagasy efa am-bolana maro no tsy nihinana sy TSY niasa intsony...Ka raha tena fitiavan-tanindrazana dia aza mifikitra hilaza fa ny heviny irery no tsara sy mety mampandeha ny firenena,fa tsy hisy fanapiana eo akory raha tsy misy ny fanekeny hiara-hiasa amin’ireo vondrona hafa...

    le chaos à l’horizon selon Andry Rajoelina - 23 janvier

    « Mon pays subit une crise politique extrêmement grave et on n’entrevoit aucune solution à l’horizon », écrit Andry Rajoelina dans une lettre ouverte publiée par le Wall Street Journal. Et à propos des sanctions : « Ces sanctions comprennent la suspension de l’aide économique sans laquelle mon pays est condamné à sombrer dans un inévitable chaos »

  • 25 janvier 2010 à 10:48 | saina (#1582)

    J’avais déjà écrit ici a propos des démarches stratégiques de la HAT pour garder le pouvoir et l’accaparer pour la 4eme république :

    - les accords de Maputo et Addis Ababa ne sont que des leurres : ils savent a l’avance qu’ils ne vont pas accepter. Ce n’est que des tours de passe passe pour berner les adversaires pour trouver d’autres moyens pour trainer afin d’asseoir le TGV a travers l’ile. Ce qui est fait maintenant : la plupart des cadres ont été remplacés.

    - ils ont piégé les 3 mouvances pour maputo 3 : ce sont eux qui n’ont pas accepter de venir pour pouvoir dire que ce qui a été fait n’est qu’une décision unilatérale alors que les 3 mouvances ont essayé de pondre une proposition qui sera soumise a Rajoelina. A ce que je sache, c’est pour mettre en œuvre Maputo 1 et Addis. L’erreur a été d’envoyer la lettre de Danemark. C’était donner une arme a son ennemi pour t’éliminer. Maintenant tout est fait pour diaboliser les 3 mouvances qui n’arrivent même pas a se rassembler et trouver une stratégie valable.

    - l’élection au 20 mars est une autre stratégie pour ravir complètement le pouvoir avec l’accord de la population qui on le sait n’est pas du tout mure en matière de politique. Elle va voter sur ce que l’on leur montre comme le sauveur. Deux choses peuvent arriver :

    1. l’Élection va se tenir sans les autres partis. Les places seront prises automatiquement par les pro HAT car ils ne vont pas se priver de dire que vous voyez, nous, nous voulons que le peuple tranche mais eux ils ne regardent que leurs bénéfices, non pas l’intérêt du peuple. C’est gagné a l’avance pour la 4eme république (80% des électeurs sont dans la brousse, le taux de participation sera valable)

    2. l’élection va se tenir et les autres partis participent. Les jeux sont déjà pipés et je doute fort que ce sera vraiment sans fraudes. Nous savons tous notre pays et les exemples d’autres pays africains ne manquent. Alors c’est encore gagné.

    Sauf Miracle (j’y crois), game is over.

  • 25 janvier 2010 à 10:50 | zaka (#1418)

    J’ai noté la phrase suivante dans la déclaration de l’UDR-C) :
    - « si le président Andry Rajoelina avait usé des moyens peu orthodoxes comme d’autres l’ont fait en 1972-1975, 2001-2002, les problèmes actuels ne se serait points produits » argumente encore l’UDR-C. ».
    - Cela veut il dire que jusqu’ici Rajoelina a été d’une clémence et d’une tolérance remarquables.
    - Les arrestations injustifiées, les actes de banditisme assortis de brutalité des militaires à l’encontre de la population, et j’en passe,,, Tout cela relève t’il de moyens « orthodoxes » ???
    - La citation d’Andry Rajoelina et surtout sa lettre ouverte dans une revue économique américaine me font rire : à le lire, on croirait qu’il est le dindon de la farce dans l’histoire. S’il y en avait un qui joue « solo » et qui impose sa loi aux autres, c’est bien le dénommé « Andry Rajoelina ». En parlant de « solo »,,, il y en a un qui s’agite tout seul,,,, contre les « 4 mouvances » cette fois, c’est Monja Roindefo.
    - En résumé, ce que tout le monde a l’air d’oublier, c’est que le seul qui est resté humble dans l’histoire et qui n’en remet pas, celui qui a fait énormément de concessions dans cette aventure, c’est le président Marc Ravalomanana. Le peuple malgache j’espère, n’a pas la mémoire courte, va peut être le réhabiliter d’ici peu, afin de retrouver un équilibre perdu.

    • 25 janvier 2010 à 11:34 | Basile RAMAHEFARISOA (#417) répond à zaka

      ZAKA !

      Je relève ceci :

      « En résumé,ce que tout le monde a l’air d’oublier,c’est que le seul qui est resté humble dans cette histoire et qui n’en remet pas,celui qui a fait énormément de concessions dans cette aventure,c’est le Président Marc RAVALOMANANA ».

      D’abord,vous dites « AVENTURE »,ok !!

      et d’autre part,vous parlez de « CONCESSIONS »,citez- les- moi,merci d’avance.

      Personnellement,je n’étais pas un adversaire « politique » de Monsieur RAVALOMANANA(parce que je n’en pas ).

      A l’époque des brouilles avec la C.U.A.,j’avais lancé un cri qu’il se sépare de quelques ministres.

      Quand il a remis son tablier,avec erreur,j’ai suggéré qu’il accepte une traversée du désert parce qu’il est encore « jeune »,il pourrait revenir encore au pouvoir.

      Malheureusement sa fuite chez les « ZOULOUS » a donné des idées à des africains (certains) et mauriciens ,gros perdants financièrement et politiquement dans la crise internationale//malgache,de mettre en avance la menace de « S.A.D.C. »....C’est le début de mon acharnement contre Monsieur RAVALOMANANA.Point barre.

      Cinq ans,ce n’est pas long Monsieur Marc RAVALOMANANA,faîtes comme RATSIRAKA,quelques années de traversée du désert en politique pourraient être bénéfiques⋅Ce n’est pas l’argent qui vous manque.

      SOUHAITONS QUE VOUS PUISSIEZ VIVRE TRANQUILLEMENT CETTE TRAVERSEE DU DESERT AU PAYS,MADAGASCAR.

      Basile RAMAHEFARISOA

      b.ramahefarisoa@gmail.com

    • 25 janvier 2010 à 12:49 | Basile RAMAHEFARISOA (#417) répond à Basile RAMAHEFARISOA

      rectification

      je n’en fais pas.(’à cette époque)

      Basile RAMAHEFARISOA

  • 25 janvier 2010 à 12:15 | raystar (#272)

    Analyse simple (ou simpliste)

    point 1 :Les 4 mousquetaires prétendant vouloir diriger Madagascar doivent tout simplement se retirer de la compétition .( Rajaolina,Ravalomanana,Ratziraka ,Zafy ) Ils ont tous les 4 montré leur savoir faire :Madagascar s’enlise de plus en plus . Que ceux qui se souviennent ,comparent l’état de Madagascar en 1965-1970 à Madagascar 2010 .
    Le peuple malagasy les a déjà jugés .
    Le retrait de ces 4 là apportera limpidité ,clarté ,simplicité .

    point 2 :Si j’affirme ici haut et fort que sur l’île rouge même ,aucun autre malagasy ne peut émerger - du moins momentanément -pour prétendre pour l’heure au titre suprême ,je ne me trompe pas beaucoup . Mais j’avoue que j’aimerais tellement me tromper sur ce dernier point de vue .

    point 3 :Mais alors quel est donc le malgache qui pourrait prétendre être Président de Madagascar ? Qui donc pour diriger le pays ?

    tentative de réponse : parmi la diaspora malagasy ,n’y aurait-il donc aucun honnête homme qui puisse représenter le peuple malagasy .??

    svpl :de grâce ..... réveillez-vous ,gens de la diaspora .
    Madagascar ne mérite vraiment pas ce qu’elle subit depuis des années et des années .

    Courage ,bougez-vous ,m.....

    • 25 janvier 2010 à 12:54 | Basile RAMAHEFARISOA (#417) répond à raystar

      raystar

      vouloir comparer :

      MADAGASCAR en 1965-1970

      et/ou/à

      MADAGASCAR en 2010

      dépasse ma « naïveté »

      Basile RAMAHEFARISOA

    • 25 janvier 2010 à 13:19 | Mandimbisoa (#2104) répond à raystar

      Miala-tsiny fa ny taona 65-70 amiko dia mbola vazaha no nitondra,

      ary iza ilay« le peuple malagasy qui a jugé » ?

      Izao no lazaiko anao:Izaho tsy nandia fianarana tany am oniversite fa ny fandinihina ny zava-misy no lazaiko anao,

      Amiko, ny nanaovany hoe izy 4 no MIARA-MITATANA dia mba tsy hisian’ny hoe : hevitry ranona irery izany no hanan-danja ?ary ny hevitry ny maro mahataka-davitra,am’ izao aloha ireo no eo ,ho hita eo ny Diaspora amin’ny manaraka...

      TSY NY SEZA intsony no jerena eto fa hoe : ny HAMPANDROSO NY FIRENENA !

      NY AMBOM-PO diso toerana tsy hampandroso velively !

      Mandela sy De Klaerk izao niara-niasa tamin’ny 1°,avy eo nisy ny fifidianana dia lany MANDELA ... NAhafaty an’i De Klaerk ve ny niara-niasa taminy ?IO fandeferana nataony io aza no nahitany SITRAKA eran’izao totolo izao...

      ALEO ANIE MIPITRAPITRA MAMPALAHELO TOY IZAY MIVANDRAVANDRA MAMPITAHOTRA E !

    • 25 janvier 2010 à 13:32 | Mandimbisoa (#2104) répond à raystar

      (tohiny)

      Amiko ny Diaspora matoa tsy niteny tamin’ny andronn-dRavalo dia satria niaky sy nahita ny FIVOARANA,ireo rehetra MILAZA AZY HO DIASPORA Ka tsy NANKATO ny FITONDRANY dia izao no FANOTANIAKO :

      INONA NO NANDRASANAREO ? NANINONA NO TSY NIHETSIKA fa niandry DJ vao maneno ???

      Ary aza valiana boraingony aho hoe :« tsy afa-nanohitra izahay »,itgv aza nahavita izany !

    • 25 janvier 2010 à 14:06 | Basile RAMAHEFARISOA (#417) répond à Mandimbisoa

      Mandimbisoa

      Je suis toujours surpris quand les malgaches avancent l’AFRIQUE du SUD comme exemple ou modèle.C’est un des pays les plus inégalitaires du Monde alors que c’est un des pays riches en matières premières.C’est vrai qu’il y a des avancées faites pour les « RICHES » et les« DIRIGEANTS (anciens communistes )mais un fossé très profond pour les » pauvres".

      - 65-70,dites-vous,pour Madagascar, ce sont les français à la commande (« mbola nitondra ») mais tous les malgaches mangent à leur faim et l’écart de la vie économique et sociale n’est pas aussi flagrant.

      Bien sûr,je vis à l’étranger alors je ne dois pas parler de la vie quotidienne de mes compatriotes habitant MADAGASCAR.

      Depuis 1985,j’ai consacré une partie de ma vie à comprendre les malgaches de passage à Paris (Orly-Roissy) et des étudiants-stagiaires malgaches.

      Mandimbisoa,je regrette de vous dire ceci :

      Pour les « SOUTENEURS des DIFFERENTS REGIMES »,jusqu’en 2008 ,c’est le fric et la frime . Cette image est flagrante chez les expatriés (FAIRE DES AFFAIRES parce que le pouvoir est à eux,même chez quelques diplomates en poste à PARIS) .

      Mandimbisoa,une équipe qui se déclare pour le changement en 2010,pour quoi la condamner d’avance.Le Gouvernement est chargé d’organiser une élection,qu’il la mène à terme.

      La co-habitation est inimaginable,pour le moment,à MADAGASCAR.

      - Acceptons cette élection du 20 mars 2010 pour désigner (élire) des Députés de Madagascar),allons-y à cette élection du 20 mars 2010

    • 25 janvier 2010 à 15:01 | Mandimbisoa (#2104) répond à Basile RAMAHEFARISOA

      Basile,

      Niniako ny nanome ohatra ireo mpitondra ireo satria olona samy nanana ny heviny fa avy eo izy nitambatra izay hampikambana ny fotsy sy ny mainty izay niady efa antaonany maro !

    • 25 janvier 2010 à 15:19 | Mandimbisoa (#2104) répond à Basile RAMAHEFARISOA

      marina ny teninao ry Basile nisy tokoa ny « changement », rehefa Mahita ireo mpitam-basy manenjika ny Malagasy sy mamafy lacrymogène amin’izao fotoana aho , tsy mifidy na antitra na tanora na vehivavy na ankizy...
      Izany no FIVOARA-MPIRENENA !

    • 25 janvier 2010 à 15:47 | Rasoa (#1122) répond à Basile RAMAHEFARISOA

      Il n’y aura pas d’ELECTION le 20/03/10 - POINT VIRGULE !!!!

    • 25 janvier 2010 à 15:54 | diego (#531) répond à Rasoa

      Euh oh Rasoa OH,

      j’adore le : POINT VIRGULE !!!!

      Je vous dois mon fou rire de la journée, par le temps qui coure, il faut s’accrocher à ce petit plaisir,

      bn jrnée

    • 25 janvier 2010 à 16:06 | Basile RAMAHEFARISOA (#417) répond à Mandimbisoa

      Mandimbisoa

      vous dites :

      ny antitra,na ankizy

      A propos d’une vieille dame (elle était bousculée,n’est-ce pas ???)

      Pour l’enfant de bas âge,la maman ne participe pas à la manifestation.Dans le cas contraire,c’est de l’inconscience totale.

      Les Gasy Taitra Tampoka (gtt Paris) me connaissent très bien.Je collabore toujours avec les forces de l’ordre (depuis mai 1968).Je suis partisan des manifestations bien encadrées et les forces de l’ordre sont dans leurs droit et devoir d’utiliser « TOUS » les moyens pour empêcher « tout débordement »(les autonomes,les cacheurs en queue de manifestation.

      Pour moi,une manifestation sur la voie publique ne doit pas exister sans autorisation.

      Je regrette qu’actuellement,en FRANCE,les manifestations spontanées se multiplient,pour les bêtises commises par des « jeunes » surtout d’origine étrangère.Au lieu de les punir ,on va les vénérer.S’il y a des accidents mortels,on colle sur le compte des forces de l’ordre et les voitures seront brulées (je suis partisan de répérer les voitures de la famille de ces délinquants et de brûler leurs voitures devant ces délinquants)ou les établissement publics saccagés.

      Mandimbisoa,n’attaquez pas toujours les forces de l’ordre.

      Basile RAMAHEFARISOA

    • 25 janvier 2010 à 17:22 | Mandimbisoa (#2104) répond à Basile RAMAHEFARISOA

      Tsia tompoko,ny zavatra tsy fantatrao na hodianao tsy ho fantatra dia Ny renim-pianakaviana no tena mafana fo MANEHO ny fangatahana ny RARINY ;

      Ary tsy misy henatra sy tahotra mihitsy ny fomba FIDAROHAn’ny mpitam-basy azy reo,

      NY ATODY TSY MIADY AMAM-BATO fa Andriamanitra tsy andrin’ny hafa, andrasanay eto ihany...tsy adala ny Ntaolo hiteny hoe : Ny soa atao levena-mbola,FA NY RATSY ATAO LOZA MIATONA !

    • 25 janvier 2010 à 18:47 | FIPOZ (#2162) répond à raystar

      Raystar, vous avez mis le doigt là où ça fait mal.
      Je pense personnellement que c’est une piste (et non la piste) envisageable. Seulement, ce genre d’idée ne pourra être recevable dans le pays. Les regards et les avis des personnes ayant vécu à l’extérieur seront toujours rejetés car ils ne peuvent être transposables dans le mode d’esprit de la grande majorité. La situation insulaire de Madagascar y est pour beaucoup. Il n’y a pas eu de brassages culturels.

    • 26 janvier 2010 à 09:57 | mpamaky (#2951) répond à Rasoa

      Mais il aura une election qui sera organisée par la HAT et supervisée par la frantsa renimalala. DEUX POINTS.

  • 25 janvier 2010 à 13:45 | hasina (#3305)

    Critiquez pour critiquer, c’est vraiment débile, il y a que les loubards et les égoïstes qui ne pensent que critiquer les autres, il est mille fois mieux d’avoir des idées constructives qu’au lieu de râler comme des drogués.
    Parmi les personnes que je trouve objective et constructive dans ce forum, c’est Basile.

  • 25 janvier 2010 à 14:09 | erase (#1435)

    La diaspora n’est pas représentative de la population malagasy. Taisez vous. La vie du pays ne vous regarde pas. Rehefa andefa ny maimbonareo aty an-tanindrazana ianareo vao tonga aty aminay, rehefa andevina vao mahafantatra anay. Tsy mila ravalo mpividy olona . Adaboy ny resaka ravalo ary tokony hongotana hatraminy fakanay ireo TIm rehetra ireo. Vava fotsiny no betsaka , ianareo gasy d-andafy ireo ary ianareo anie ka olona tsy afaka mifidy ka inona ary ity !!!!!!

    • 25 janvier 2010 à 14:35 | mpamaky (#2951) répond à erase

      Tena marina ny anao ry erase. Voalohany @ireny i vazaha izay midongy trano ao Arago, ary miseho azy ho tompony

    • 25 janvier 2010 à 15:17 | raystar (#272) répond à erase

      certes ,la diaspora n’est peut-être pas représentative (directement)de la population malagasy .-quoique ...)
      - mais un putchiste est sans doute très représentatif
      - mais un malagasy qui vend la terre des ancêtres à des étrangers ( coréens)pour une durée de 99 ans est certainement très représentatif aussi .
      - mais un pilleur de diligences d’Isotry est aussi représentatif !
      Quel est donc ce choix « démocratique » qui s’impose à M /car ?
      Le peuple malagasy est-il donc condamné éternellement à faire un choix entre un « nul » et un « voleur »de riz et d’huile ?

    • 25 janvier 2010 à 15:42 | Rasoa (#1122) répond à erase

      Qu’est ce que vous entendez par :..... n’est pas représentative de la population Malagasy ?

      Dites nous alors QUI SONT LES « VAHOAKA » - et QUI NE LE SONT PAS ??

      Soyons CLAIR Monsieur : les Malagasy - qu’ils soient à Madagascar ou vivent ailleurs sont tous des VAHOAKA MALAGASY -

      Sinon, vous voulez nous dire que SEULS CEUX qui ETAIENT place du 13 MAI IL Y A UN AN et qui ont reçu le TSO-DRANO de Rajomelina pour mettre Antananarivo en feu et en flamme SONT LES VAHOAKA ?

      Désolée erase :

      Na VAHOAKA DAHOLO REHEFA MIZAKA NY ZO PIRENENA MALAGASY nA

      SAMY TSY MISY VAHOAKA MALAGASY fa KOLONIA-an’i SARKO

    • 25 janvier 2010 à 16:17 | Basile RAMAHEFARISOA (#417) répond à erase

      erase

      OUI ,les malgaches de l’étranger ne peuvent pas voter.Nos consulats ne peuvent pas organiser des consultations au suffrage universel,faute de moyens et d’électeurs.La plupart de ces « gueulards » (des) ne sont plus de nationalité malgache.

      Erase,dites-vous que la vie du pays ne nous regarde pas,vous vous trompez lourdement ,ERASE

      Basile RAMAHEFARISOA

    • 25 janvier 2010 à 16:43 | Rasoa (#1122) répond à Basile RAMAHEFARISOA

      Pour une fois, je suis d’ACCORD avec VOUS !

      La vie du PAYS nous regarde TOUS que nous soyons à Mada ou ailleurs !

      et :

      encore BON ANNIVERSAIRE BASILE ! Je vous souhaite de tout coeur le bonheur que vous méritez !

      Et pourquoi vous n’avez pas dit :

      Nous aurions dû tous nous joindre à vous dans ce forum pour vous aider à souffler soixante sept bougies mercredi dernier !

      Laissez tomber ce parti UDR-C - pensez plutôt à des vacances au bord de la mer à Mada ou ailleurs ...

      La politique vous savez : ça donne parfois le vertige !

      Allez ! Au diable la politique !!!!

    • 25 janvier 2010 à 19:25 | Basile RAMAHEFARISOA (#417) répond à mpamaky

      mpamaky

      Parlez-vous de « vazaha »,employé à ARAGO.

      Il faut mettre au point sur les statuts de nos résidences universitaires.

      ARAGO !c’est toujours pour la PRESIDENCE(favoritisme ???)

      Je m’engage pour supprimer cette mauvaise habitude malgache.

      Basile RAMAHEFARISOA

    • 25 janvier 2010 à 20:16 | diego (#531) répond à Rasoa

      Rasoa,

      Si vous êtes une ou un avacat (e), on peut vous faire confiance.

      Nous sommes LES VAHOAKA....

      bien à vous

  • 25 janvier 2010 à 18:16 | Mahagaga (#3606)

    Miala tsiny aho fa somary ho lava ny fandraisako anjara eto androany.

    Salama daholo !

    Mampalahelo ny firenentsika satria dia ataon’ireo mpitondra fanjakana kilalao ny fiainam-pirenena, ao anatin’izany ireo rehetra manana ny fahefana ankehitriny sy ireo ireo rehetra mikatsaka ny handray izany fahefana izany ihany koa, ao anatin’izany ihany koa ireo milaza fa mpanelanelana iraisam-pirenena mitady vahaolana amin’ity krizy ity. Fa mbola mampalahelo ihany koa isika malagasy zary fitaovana fotsiny itadiavan’ny sasany tombontsoa ho an’ny tenany ka tsy tsapatsika mihitsy izay tetidratsy ao antsain’ny sasany amin’izany. Toy izany isika eto amin’ny forum, mifandranitra, mifanompa, mifanenjika sy mifanaratsy, nefa ny firenentsika efa latsaka ankaterena. Ka io toe-tsaina mifanenjika sy mifanaratsy io dia tsy hitondra fiovana mihitsy ho an’ity firenentsika ity ary tsy hitondra vahaolana amin’ny fialana amin’izao krizy izao mihitsy. Isika dia mbola mijanona eo amin’ny fifanilihana izay mety ho fototr’izao olana izao, ka manameloka an’izatsy na manameloka an’izaroa. Hampiova inona intsony anefa izany fa efa latsaka ankaterena izao ny firenena ary dia dradradraina etsy sy eroa ny fijalian’ny vahoaka madinika (nefa ny 4X4 dia mitombo isa andro amanalina eto andrenivohitra, ny fitohanan’ny fiara moa tsy tenenina intsony). Koa tsara raha tsiahivina kely ny tantara izay nahatonga antsika eo amin’izao olana izao, tsy natao hitsiniana ny hafa akory fa natao hampieritreritra ny manampanahy rehetra ka iantsoana ny rehetra handray andraikitra hikatsaka vahaolana hialana amin’izao krizy izao.

    Ny tantara dia nanomboka tamin’ny fifidianana izay ho « maire » eto Antananarivo renivohitra. Iarahan’ny rehetra nahita sy nanaraka ny fihetsiketsehana lehibe izay nataon’ny mpitondra fanjakana mba hampandaniana ny olona natolony hitondra izany renovohitr’i Gasikara izany. Nidina antsehatra ny ankamaroan’ny ministra nanao fampielezan-kevitra ho fanohanana ny olona natolotry ny antoko politika misy ny Filoham-pirenena tamin’izany. Ary ny Filoham-pirenena tamin’izany aza dia nilaza mihitsy hoe raha tsy ny olonay no lany eo dia tsy ho afaka hiara-miasa amin’izay voafidy eo izahay. Ohatrohatran’io ny teniny fa tsy tena tahaka an’io. Niaraha-nahita ny vokatry ny fifiadianana teto andrenivohitra ireny. Rehefa nandeha teny ny fotoana dia nanomboka niseho lany amin’izay ny olana teo amin’ny Filoham-pirenena sy ny Ben’ny Tanànan’Antananarivo renivohitra. Nanomboka amin’izay ny famingampinganana rehetra handavoana ity Ben’ny Tanàna. Tsy nahatanty ny faharesena ny antoko politika nisy azy ny Filoha. Faratampony tamin’izany fingampingana izany dia ny fanakatonana ny Radio sy ny Télé viva. Ary dia nihanahery vaika amin’izay ny fifandonana nanomboka teo. Nifampihantsy ny andaniny sy ny ankilany. Tsara ny manamarika fa efa nisy ny fitadiavana vahaolana tamin’io raharaha io nataon’ny antokon’olona mangingina niaraka tamin’ireo voakasik’ity olana ity fa tsy nahitam-bokatra izany noho ireny hamafin’ny hetsika nisy teto antoerana ireny. Ny fihetsika feno fihantsiana moa dia hita teo amin’ny roa tonta. Ny lehibe, izay natao hoe zoky ray amandreny, tsy nahay nanaja tena fa nanao teny mafy tsy voahevitra, sahy niantsy ady tamin’ny zandry. Teny tsy mendrika ho navoakan’ny ray amandreny no navoakany : « refeso aloha ny herin’ialahy vao mifanandrina aminay », ary na ny praiministra tamin’izany dia nanao teny mihitsy hoe tsy haharitra io fa ho mora foana ny handrava an’io, izao dia izao . Ilay zandry kosa be hambompo ka tsy manaiky tsindritsindrina na alokalofana ary tsy manaiky resy tsy miady izany. Ary dia nihamafy ny fihantsiana tamin’ireny. Dia ireny hitantsika ireny ny vokany fandravana isankarazany sy fifamonona ireny. Sarotra moa ny tena manome daty noho ny tsy nadraisana azy ireny an-tsoratra fa dia nitohy ny fitadiavambahaolana hivoahana amin’ny krizy ireny, ka niditra antsehatra rehefa nantsoina tamin’izany ny FFKM nefa koa ireny tsy nahitambokatra ireny ny fifanatonana natao. Marihina fa tao andamosin’ny mpitondra fanjakana tamin’izany fotoana izany ny miaramila ary dia nampiasa ny hery famoretana mihitsy koa hanafoanana ny hetsika nataon’ireto ankilany, nanao ireny fifanenjehana tany anelankelantrano ireny mihitsy ho fanoherana izany fihetsiketsehana izany. Fa tsy naharitra ela anefa izany fa nivadika ireo tafika ary tsy nanaiky ny fampihorohoroana sy fanenjehana ny mpanao fihetsiketsehana intsony ka dia ireny fivadihan’ny tantara ireny, izay tsy ho tanisaiko eto intsony hoe ahoana ny fisehony. Fa ny mampalahelo dia ny tsy fahazavana hatramin’izao ny fisehoanjavatra tamin’iny fotoana iny, ka mahatonga ny maro handray ambolony izay namboamboarin’ny mpanao gazety. Ny fanontaniana mipetraka dia nankaiza ny filohan’ny senat tamin’ireny fotoana ireny, ary naninona no tsy natolotra azy ny fahefana fa avy hatrany dia natolotra ny miaramila ? Ahoana no nilazana fa nambanana basy izy nanao ireny famindram-pahefana ireny nefa avy eo dia ireo ambasadaoro amerikana sy ireo mpanelanelana no nandray ny taratasy famindram-pahefana sy nitondra izany teny amin’ny épiscopat Antanimena, ary nanaiky ny nanao izany déclaration izany ? Nefa taty aoriana dia nivadika indray ireo masoivoho sy ny mpanelanelana ireo milaza fa fanonganampanajakana no nisy teto amintsika.

    Ny zavatra tsara ho marihina dia ny hoe roa no niady ka nampihavanina. Nefa tsy nety nivitrana izany fihavanana izany. Ny nataon’ny GIC indray dia ny nampiditra ankolafy hafa indray amin’ny raharaham-mpampihavanana satria noheverin’izy ireo fa tsy maintsy fongorina hatramin’ny fakany ity olana ara-politika misy eto amin’ny firenena ity. Mitombo isa indray izany ny mpifanandrina, mitombo indray ny olana hovahana. Dia iaraha-mahita ireny ny vokany fa vao mainka mihitsoka ny fitadiavambahaolana eto amin’ny firenena satria tsy hita intsony ny tena hoe fitiavantanindrazana fa dia ny fitadiavana tombontsoa ho an’ny tena sy ny antoko ary ny akamakama rehetra sisa no manjaka ka aseho amin’ireny fitadiavan-tseza ireny. Tsy tafavoaka koa noho iznay ny CI amin’ny fanelanelanana nataon’izy ireo ary dia mitady hatrany ny fomba hamahana ny olana misy eto antoerana izy ireo ary dia mbola mifikitra amin’ny vahaolana izay norasindreo nefa tsy nahitana fahombiazana iny hatrany.

    Etsy andanin’izany dia misy ireo hoe mivondrona ao amin’ny fiaraha-monim-pirenena, izay ialako tsiny fa tsy fantatro hoe ahoana moa ny tena hamaritana ity fiaraha-monim-pirenena ity, ary iza daholo no mivondrona ao. Izy ireo koa dia nivory tsy tapaka mihitsy nitady vahaolana sy nandroso soson-kevitra hamahana ity olana ity. Nefa dia nidona tamin’ny rindrina ihany koa izy ireo satria iaraha-mahita fa tsy nisy nahavoavaha ny olana politika misy eto amintsika. Tsara ny manamarika fa izy ireo dia somary sahirana tamin’ny andron’i filoha teo aloha ary dia anisan’ny faly tamin’ny nialan’io nefa koa tsy faly amin’ity mpitondra ankehitriny noho izy hoe boaikely sy noho ny fiainan’io tany aloha tany tsy dia matotra loatra angaha no azo ilazana azy amin’ny naha DJ azy, ary koa noho izy hoe tsy dia lasa lavitra loatra teo amin’ny fianarana, ka izany no tsy tantin’ny ankamaroan’izy ireo amin’izy io. Dia eo indray àry isika izany amin’io. Hita taratra anefa ny fizarazaran-kevitra na tao amin’izy ireo toy ny misy ao amin’ny fianakaviana maro. Potika tanteraka ny fiainan’ny fiaraha-monina eto amintsika ary hatramin’ny fiangonana dia voa toraka izany ihany koa. Tsy hita taratra intsony ny fiombonan’ny fiangonana ankehitriny fa potika. Herinandro lasa teo iny dia herinandro natokana ho an’ny fiombonan’ny fiangonana manerantany na ilay antsoina hoe ekiomenisme, nefa tsy nisy hetsika mihitsy tahaka ny taloha ny teto amintsika noho ny zava-nisy niteraka savorovoro tao amin’ny fiangonana ihany koa.

    Mahagaga sy mampametraka fanontaniana ihany koa ny hetsika ataon’ny antokon’olona sasany izay mitonona ny fitakiana ny hiverenana amin’ny ara-dalàna, ka mitady ny hiverenan’ny filoha teo aloha, asa moa na amin’ny toerany na ahoana. Ny mahagaga amin’io dia tsy ahitana ireo mpiara-miasa tamin’ny filoha teo aloha io mihitsy ao, inona ny antony ? Nankaiza avokoa ireny ? Na ireo mpisolo vava maro be izay voafidy tamin’ny antoko misy ny filoha teo aloha dia vitsivitsy azo isaina amin’ny tanana no sahy mijoro mitaky izany fa nankaiza daholo ny sisa. Raha niala andaharana ireny noho ny tahotra sa misy antony hafa. Dia ny hafa indray no mitabataba sy mitaky ny hiverenan’ny filoha teo aloha fa ireo teo akaikiny dia mangina tsy miteny. Hafahafa ihany izany fihetsika izany raha tena fotorina.

    Izao àry ny hevitro mikasika ity olana eto antoerana ity : tsy mety ny hiverenana amin’ireny hevitra tapaka tany Maputo sy Addis Abeba ireny satria hita fa sarotra ny hampiara-monina an’ireo ankolafy ireo. Na fotsiny koa ity hoe manana filoha telo indray mitondra ity dia hita fa tena tsy mety. Sarintsary anehoana biby manana loha telo dia inona no ilazana azy ? Sady fanampin’izany koa hoe raha apetraka ireo rafitra rehetra izay notapahina tany Maputo, dia ny gouvernement ahitana olona 31, ny CST misy olona 65, ny Congrès misy olona 258, ny Conseil économique misy olona 72 sy ny hafa tsy voatanisa eto, olona tsy toko tsy forohina no mandray anjara ao. Ireo anefa tsy hanaiky ny hoe hiasa fotsiny ho an’ny tombontsoa ambonin’ny firenena fa tsy maintsy handray karama ireo ary koa handray ireo tombontsoa rehetra(Indemnités) noho ny asa izay hataony. Avy aiza avokoa ny vola ho laniana amin’izany rehetra izany fa tsy ny volambahoaka izay mitaraina fa efa mafy ady izao. Nefa dia izany ihany no dradradraina etsy sy eroa hoe Maputo na Addis Abeba. Jereo koa ny firongatry ny ankolafy hafa mitady izay mba hahafahany mandray anjara amin’izany andraikitra izany mba hahazoan’izy ireo ny tombontsoany. Mampalahelo isika malagasy ka tokony faranana haingana ity olana ity. Ka ny tokony hatao dia hanafainganana ny fifidianana izay andraisan’ny be sy ny maro anjara. Izany hoe avela hipetraka eo amin’ny fitondrana izay mitondra amin’izao fotoana izao hampandeha ny raharaham-pirenena fa asiana fanaraha-maso entitra amin’ny fomba fiasany satria teteza-mita ihany io ka tsy tokony haharitra. Atsangana haingana sy arafitra tsara ny CENI ary dia atao ny fifidianana. Io rafitra io no tokony iaraha-mijery amin’ny fananganana azy sy ny fanaraha-maso ny asa izay ataony. Ampy izay ny ady seza fa io no tokony atao haingana ho fanarenana haingana ny firenena. Ary dia antsoina ny vahoaka rehetra handray anjara amin’ny fifidianana satria ao no anehoana hevitra. Tsy tokony hisy antoko hiantso ny olona tsy hifidy satria miantso ny olona tsy handray andraikitra eo amin’ny fiainam-pirenena izany. Ka na ny eo amin’ny fitondrana na ny mpanohitra dia tokony samy hahay handresy lahatra ny olony ka hanentana azy ireo hifidy maro be ho an’ny olony na ho an’ny heviny, dia ho hita eo izay maharesy.

    Marina fa tsy tiantsika io fitondrana ankehitriny io satria maro ny tsy ara-drariny ataony izay mifanohitra amin’izay nidradradrany fahiny fony tsy teo amin’ny fitondrana izy. Nefa sao dia tokony hojerena ihany koa sao dia avy amin’ny rehetra ihany koa ny mahatonga azy ireo hanao izany. Terentsika fotsiny izy ireo noho ny hetsika ataontsika hiditra amin’io lalana io. Handray ohatra fotsiny aho hoe hatramin’izay dia afaka namory vahoaka sy naneho hevitra ankahalalahana ireo mivondrona mitaky ny hiverenana amin’ny ara-dalàna ary afaka nifampiresaka mivantana amin’ny filoha teo aloha amin’ny alalan’ny antso antariby, nefa tsy nisy korotana izany. Fa rehefa tonga ny hafa dia nitarika ny olona hivoaka io sehatra io ary dia mandeha any amin’ny toerana izay ivezivezan’ny olona sy misy mpiasa sy mpianatra maro, dia mandray andraikitra ny fitondrana hanajanonana izany. Ka izay no ilazako hoe avy amintsika ihany koa no mahatonga ny fitondrana hiditra amin’izany.

    Hevitra tera-bary ka dia atolotra antsika satria dia mampalahelo ny firenena, mampalahelo ny vahoaka madinika ary isika rehetra moa dia mifandranitra sy mifampihantsy eto fotsiny nefa izany rehetra izany tsy misy mitondra fivoarana eo amin’ny fiainam-pirenena fa miteraka lonilony ao anaty ary miteraka tsy fifankazahoana amin’ny fiaraha-monina, mitondra ratram-po ihany koa ho an’izay be fo. Aoka izay ny fandemèna ny saim-bahoaka fa asa izao no ilaina fa tsy resabe intsony. Tsy ampy ny miteny hoe minoa fotsiny ihany tahaka ny nataon’ny fitondrana teo aloha ka dia variana amin’iny ny rehetra nefa olana sy fisaraham-bazana no efa nikotrika tato ambadika.
    Dia samia àry ho tahin’ny Tompo isika

    • 25 janvier 2010 à 19:41 | Mandimbisoa (#2104) répond à Mahagaga

      Mahagaga,

      Misaotra anao namafapaka hevitra,isika izao izany no tonga amin’ilay fiteny hoe : handroso maty raibe,hihemotra maty renibe...?

      Satria raha azoko izay tianao lazaina dia na tiana na tsy tiana dia aleo mifidy,

      1) Amiko aloha tokony sahy hijoro daholo ISIKA manameloka ny fitondrana jadona,NANATENA mafy izy ireo fa andeha ho azy ity fanonganana ity kanjo tsy nampoiziny fa nisy ny olona tsy manaiky izany hatramin’izao...

      2) Raisina hoe manaiky hifidy daholo ny olona ,fa ny valin’ny fifidianana no tsy mazava ary tsy eken’ny olona , dia INONA ho zavatra ho hita ?

      valiny : Izy sy ny tariny ihany no hitondra eo, ny tsy faly hiverina eny an-dalam-be na ho mafimafy kokoa noho izao ny fomba famoretana ka tsy hisy sahy hanohitra azy intsony ary dia miomàna ary isika fa dia i Birmanie 2 ny eto !

    • 25 janvier 2010 à 20:31 | saricine (#2893) répond à Mahagaga

      Mahagaga, hoy ianao hoe :

      «  »......Ilay zandry kosa be hambompo ka tsy manaiky tsindritsindrina na alokalofana ary tsy manaiky resy tsy miady izany. Ary dia nihamafy ny fihantsiana tamin’ireny. Dia ireny hitantsika ireny ny vokany fandravana isankarazany sy fifamonona ireny.«  »

      Mety ho fomba fijery manokana tokoa ny anao, kanefa hoy aho hoe : fohy loatra ilay fomba namakafakanao ny momba azy ka ny fihetsika ivelany no tena nasehonao, izaho kosa milaza fa hoe : ny programan’ny TGV sy ny mpanohana azy avy ao ambadika dia efa talohan’ny fifidianana bén’ny tananan’antananarivo.

      Miala tsiny fa izay no izy, endrika ivelany fotsiny sisa ny taty aorian’ny fifidianana maire, guerre de communications fa ny tetik’izy ireo efa an-dalana. Ny resaka fanakatonana radio viva sns dia karazana velam-pandrika mediatika fotsiny fa tsy dia hoe zava-doza mihoatra ny tetika ambadika ho fanonganam-panjakana.

    • 26 janvier 2010 à 03:30 | Gasy kely (#3742) répond à Mahagaga

      Marina fa hoe ny Malagasy iray manontolo mihitsy no tokony ho tonga saina amin’izao kirizy ara-politika eto Madagasikara izao.Tsy diso ihany koa ny famakafakana nataonao fa raha ny tena marina amin’izao toe-draharaha izao anie dia ny frantsay no tena ao ambadik’izy io e ! 50 taona lasa izay ny nahazahoantsika ny atao hoe fahaleovantena kanefa raha dinihina sy heverina izany taona maro lasa izany raha tena ho nahaleo tena tokoa isika dia tsy ho toy izao fotoana iainantsika izao no tokony hiainantsika noho ny hamaroan’ny harena hananantsika na andranomasina izany na ankibon’ny tany. Ary aza hadinoina ihany koa ilay atao hoe accord de cooperation franco-malagasy izay renouvelable.Ara tantara ihany koa dia efa novolavolain’ny frantsay talohan’ny nahazahoantsika ity atao hoe fahaleovantena ity anie ny olona notsongaina avy amin’ny foko 18 eto Madagasikaraka natao hitondra ny tany sy ny fanjakana rahatrizay ka ahatomombana hatrany io fifanekena eo amin’ny tany roa tonta io ka tsy ho very ny tombotsoan’ny frantsay.Mbola notsindrian’Atoa Didier RATSIRAKA izany nandritra ny korontana 2009 teo tamin’ny filazany fa izy no anisan’ny ati-doha nikotrika iny fanonganam-panjakana iny koa nahoana no tsipahin’Atoa Rajoelina Andry izy rehefa mby ho tafita ny tolona izay niaraha nanao. Atoa Ravalomanana ihany koa anie hatramin’ny nipetrahany teo amin’ny fitondrana ny tany sy ny fanjakana dia efa nampiseho ombieny ombieny ny heviny ny tsy mahazava-dehibe ny fiarahana amin’ny frantsay ka nahatonga azy ho nilaza tamin’ny investiture-ny ny hoe « fa isika tsy mitambitamby amin’izay firenena tsy vonona hifanampy amintsika » raha tadidintsika tsara tamin’izany fotoana fa ny frantsay dia tsy nankatoa ny fijoroan’ny fitondrana notarihin’Atoa Ravalomanana teo amboalohany ka nandefa missionaire manokana hanadihady lalina ny momba an’Atoa Ravalomanana raha tsy diso ny fitadidiko dia Ingahy De VILLEPIN no tonga teto Madagasikara nihaona mivantana tamin’Atoa Ravalomanana ary nony vita ny fihaonan’izy mirahalahy dia nilaza mazava io missionaire io fa mankatoa ny fitondrana izay tarihin’Atoa Ravalomanana indray ny firenena frantsay. Koa raha hiverenana ny tantara izay nolazaiko teo aloha dia Ingahy Ravalomanana tsy mba isan’ireo taranak’ireo olona notsongain’ny frantsay tamin’izany fotoana izany ho isan’ny hitondra ity firenena ity ka dia atahoran’ny frantsay sao dia hanapaka ny fifanekena misy eo amin’ny tany roa tonta izay renouvelable hoy aho teo izy ka dia natao ary atao izay hialany eo amin’io fitondrana io amin’ny hevitra sy ny tetika rehetra na maty na velona izany. Dia iny izy niarahantsika nahita iny ny fanonganampanjakana tamin’ny 2009.
      Dia mety mbola tsy ho resy lahatra indray ny mpamaky ity forum ity fa hoe angaha nisy ny fanonganampanjakana fa passation de pouvoir no nataon’Atoa Ravalomanana.
      Tiako ny mampatsiahy antsika fa mbola tsy tonga akory tamin’ny fitaritana ny olona maro be izay niakatra teny Ambohitsirohitra ny tantara dia efa nanao ny filazana teo amin’ny kianja ny demokrasia anie Atoa Rajoelina Andry fa hoe izy no filoha avo ny teteza-mita ka hanangana ny governemantany izy afaka fotoana fohy. Ny tiako ambara dia hoe mbola amperin’asa tanteraka Atoa Ravalomanana tamin’io fotoana io satria mbola teo ny governemanta Charles Rabemananjara izay nahitana ireo ministra tamin’izany fotoana izany.
      Koa noho ireo antony ireo no hilazako amintsika sy hisarihako ny saintsika fa hoe tokony handinika sy hamakafaka lalina ny vahoaka Malagasy tsy vaky volo raha te ho afaka ao anatin’izao kirizy lalina ara-politika izao.

  • 25 janvier 2010 à 18:43 | ANATOL (#593)

    union démocrates MITADY SEZA

    MBA HENDRY AMIZAY

Publicité




Newsletter

[ Flux RSS ]

Suivez-nous

Madagascar-Tribune sur FACEBOOK  Madagascar-Tribune sur TWITTER  Madagascar-Tribune sur GOOGLE +  Madagascar-Tribune RSS