Facebook Twitter Google+ Les dernières actualités
mercredi 23 septembre 2020
Antananarivo | 20h24
 

Société

Covid-19

De nouvelles étapes pour le déconfinement progressif

lundi 10 août | Fano Rasolo

« Les Malgaches ne peuvent plus supporter un long confinement », a lâché hier Andry Rajoelina lors de son allocution à la Nation.

Des nouvelle mesures d’assouplissement des règles seront ainsi adoptées après les longs mois de confinement dans la région Analamanga et Alaotra Mangoro. Les districts d’Antananarivo ville, d’Atsimondrano, d’Avaradrano et d’Ambohidratrimo et le district de Moramanga, vont ainsi entrer vers une phase de second déconfinement progressif.

Les horaires de travail sont prolongés jusqu’à 17 heures pour les secteurs publics et privés. Les fonctionnaires hormis ceux qui sont considérés comme personnes à risques doivent reprendre leur poste.

Le couvre-feu est maintenu entre 21 heures et 4 heures du matin.
Tout rassemblement de plus de cinquante (50) personnes est encore interdit et les lieux d’événements culturels ou sportifs restent fermés.

Le port du masque de protection reste toujours obligatoire et les contrevenants seront sanctionnés.

Le calendrier des examens nationaux est maintenu mais les écoles restent fermées.

Les transports en commun restent suspendus tout comme le transport de dépouilles mortelles en dehors de la région Analamanga.

Les vols aériens domestiques sont encore suspendus.

L’entrée et sortie d’Analamanga restent interdites. Les barrages routiers sanitaires seront remplacés par des barrages sécuritaires où seuls les gendarmes assureront les contrôles. Aucun médecin ne sera plus présent sur les barrages routiers.

Pur les districts de Toamasina I, toutes les mesures de déconfinement partiel sont levées et le retour à la normale est annoncé.

Pour les autres régions, considérées comme dans la phase de croissance de l’épidémie, telles que Boeny, Itasy, Bongolava, Haute-Matsiatra, Betsiboka, Atsimo-Andrefana mais où les cas de contaminations restent faibles, les mesures de confinement seront décidées par les centres régionaux de commandement opérationnel (CRCO-Covid-19.) et les autorités locales.

90 commentaires

Vos commentaires

  • 10 août à 09:41 | plus qu’hier et moins que demain (#6149)

    Assalaamo alaikoum

    Un déconfinement est de loin préférable à un confinement quel qu’il soit sans mesure d’accompagnement conséquent n’est-ce pas ? On aurait pas du y recourir car les mesures barrières (gel désinfectant, cache bouche, thermomètre, lavage de mains et distanciation sociale et hygiène rigoureuse pour les gargotes, les vendeurs ambulants de soupe, de friandises, de jus, du thé et du café) auraient largement suffit dans notre cas n’est-ce pas ?

  • 10 août à 09:52 | Isandra (#7070)

    J’ai déjà évoqué ici le samedi dernier que :
    - Le PIC a déjà passé, ainsi que la phase de PLATEAU, et nous sommes maintenant dans la phase de DECRUE.

    Le Président l’a confirmé hier, après les discussions avec le comité scientifiques et l’académie de médecine, etc.

    Cela veut dire que la situation s’améliore, grâce aux prises de responsabilité de tout le monde, malgré l’existence de gens à cous raid.

    Continuons comme ça, nous pourrions reprendre notre vie normale à partir de 01 septembre,...!

    En plus, nous sommes bénis d’avoir cette tisane, sinon, la situation aurait été pire.

    • 10 août à 10:20 | vatomena (#8391) répond à Isandra

      Isandraa — Est il vrai que cette tisane est aussi une potion de jouvence.? Elle vous rajeunirait en quelques semaines vient de m’affirmer une voisine bien agée..Pouvez vous confirmer...

    • 10 août à 10:25 | vazaha84 (#9187) répond à Isandra

      Bonjour...Vous écrivez "le pic a déjà dépassé (sic)... la situation s’améliore...nous sommes sommes dans la période de décrue..."
      Cependant dans l’article suivant je lis : "du 3 août au 9 août 34 (trente quatre) personnes ont succombé au Covid-19...Par ailleurs durant les 4 mois et 3 semaines où le Covid a sévi le nombre total de morts s’élève à 148" ....Soit 23% de décès de plus en une semaine !!!
      Ainsi il y a eu moins de 8 décès/semaine pendant les 19 semaines passées et la semaine passée 34 !!!!
      Vous avez dit décrue ??????

    • 10 août à 10:33 | I MATORIANDRO (#6033) répond à Isandra

      @ inandra cocovid

      Tsy fantatry le dondrona Ty akory n’y atao hoe PIC d miteniteny foana eo le tsy manjary Ty

      Tafapita any @ nareo tsara ngamba reny haftra nomen BaBa s’y Rabary reny an.

      Ny teny tsotra ambarako d hoe MIALA fa tsy Mahay Ninin

      Mifangaro voraka daholo n’y ao andohanareo

      Code QR = Code Barre

      Aleo averina @ Andriamatoa Filoha Hajaina Marc RAVALOMANANA le fahefana fa n’a reo irdarema mpuaradia aminareo aza manongo tena irery

    • 10 août à 10:42 | FINENGO (#7901) répond à Isandra

      Mais Bien sûr La vendrana Betsileo !!!!
      Le PIC de la Connerie est bel et bine dépassé.
      Il n’y a que les Cons de ton envergure qui puissent le croire.

    • 10 août à 11:19 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Vazaha84,

      Définitions : qu’est-ce qu’un pic, un plateau et une décrue ?
      - Un pic correspond au moment qui précède l’infléchissement de la courbe des contaminations.
      - Un plateau désigne la stabilisation du nombre de nouveaux cas, d’hospitalisations ou de décès enregistrés chaque jour dans un pays.
      - Une décrue signifie la baisse des nouvelles contaminations et des nouveaux décès enregistrés chaque jour dans un pays.

      Donc, ces indicateurs ne se basent pas sur le nombre de décès, mais, le nombre des contaminations, en d’autre terme, l’évolution des nombres de nouveaux cas dans des périodes données.

    • 10 août à 11:21 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Ne se base seulement sur le nombre de décès, mais aussi,....

    • 10 août à 13:46 | Lazasoa (#11034) répond à Isandra

      C’est clair la définition du PIC..... mais :
      - est-ce que vous avez analysé les facteurs qui ont contribué à la diminution du nombre de contaminés et/ou morts : La limitation dans le déplacement des personnes contaminées qui doivent faire le test faute de moyen de transport, l’incapacité à dénombrer les morts à domicile et l’augmentation du nombre de concentrateurs d’oxygène disponibles par rapport aux malades emmenés à l’hôpital car beaucoup de gens préfèrent traiter leur malades chez eux.
      Donc, le PIC est à prendre avec précaution !!!!!!

    • 10 août à 14:02 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Lazasoa,

      Certes, les autorités ne peuvent pas deviner combien sont les malades et morts non répertoriés, cependant, on peut remarquer cette tendance de décroissance auprès de tous les hôpitaux et les centres de traitements, ainsi que le centres de suivi,...etc,

  • 10 août à 09:58 | Hery Rak (#10294)

    Lasa mifampiatsara velatsihy fotsy nisa no atao eto. Raha tsy ireny indray izao ny fepetra nolazaina omaly dia ny mifanohitra amin’izao ny zavatra lazain’ny sasany. Ny firenena rehetra eran-tany dia efa samy mahatsapa fa tsy ho foana ny Corona ato anatin’ny taonara iray manaraka aza fa ny mponina no mila mianatra miara-miaina aminy.
    Amiko dia zaran’ny mpanohitra aza hitohy ny confinement mba ahafahana mandrangitra vahoaka hoamin’ny fanakorontanana izay tian’izy ireo hatao.

    • 10 août à 10:15 | Shalom (#2831) répond à Hery Rak

      Mba arao porofo ilay fiampangana fa manjary taratasy poak’aty ilay soratrao.

    • 10 août à 10:26 | I MATORIANDRO (#6033) répond à Hery Rak

      Akombony ny vavan’lah rhfa tsy mahita ambara elah.

      Tsisy saina.

  • 10 août à 10:24 | Isandra (#7070)

    En même temps, lu sur la verite.mg :

    "Le collectif des opposants regroupés au sein du « Rodoben’ny Mpanohitra » (RMDM) annule son projet de tenir une assemblée ce jour. Un mouvement mort-né en somme et ce malgré les messages véhiculés ces derniers jours annonçant la participation des milliers de militants. Un coup de bluff comme tant d’autres qui s’avère l’apanage de cette association. Alors que personne ne se soucie guère de ses gesticulations, le RMDM s’est rendu à l’évidence que peu de gens adhèrent à sa philosophie. Et pour sauver la face, les dirigeants ont sorti un communiqué samedi pour annoncer l’annulation de la réunion. Mais au lieu de reconnaitre le peu d’empressement de « ses militants », les responsables expliquent cet « échec » aux autorités qui selon eux, n’ont pas encore décidé la tenue ou non de l’état d’urgence sanitaire. Une excuse bidon étant donné qu’en étant des hommes politiques, ils ne sont pas sans savoir que la situation actuelle ne permet pas aux dirigeants du pays de la levée. Et c’est cette absence de communication sur le maintien de l’état d’urgence que très tard dans la soirée du samedi a été profitée par le RMDM pour justifier l’annulation de son mouvement.
    Néanmoins, d’autres sons de cloche se font entendre pour dévoiler les vrais motifs de la non- tenue de la réunion à part le fait majeur évoqué en haut. D’après des sources concordantes, le clash s’installe au sein des dirigeants du RMDM. Une aile fidèle à Marc Ravalomanana et qui ne veut autre personne que lui pour diriger le collectif tandis que l’autre aile aspire à un changement à la tête et roule pour Alain Andriamiseza. Une scission prévisible pour une association montée de toutes pièces qui n’a aucune base solide et un projet de société crédible. L’unique leitmotiv reste la démission du régime Andry Rajoelina ou à défaut la fomentation d’un coup pour le faire partir. Cette vision n’aurait pas plu à certains participants ce qui expliquerait leur désistement au dernier moment…
    Quoiqu’il en soit, le RMDM doit se rendre à l’évidence qu’il a peu d’audience et ne parvient pas à adhérer des gens sensés autour de ses idées fallacieuses de déloger le régime actuel par des voies pas très catholiques."

    • 10 août à 10:38 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Miresaka mpanohitra ihany isika.

      Mampiasa tetika hafahafa vaovao indray ny mpanohitra sasany, indrindra moa ny ekipan’ny Rajao, izay te hiala amin’ireto duel lava Rajoelina/Ravalo ireto.

      Dia ampiasaina moa ilay efa fanaon’ireo mpanohitra maneran-tany kely vovok’aina, dia mampiasa ny antsoina hoe théorie de complot izy ireo :

      Lazaina fa vazaha mody miady indray i Rajoelina sy Ravalomanana, efa misy fifanarahana hono teo amin’izy roa lahy ireo, koa satria mety hilaza ny vahoaka hoe ka man’inona izy aza mihavana, dia somary nasiana hoe ny iraisam-pirenena mihitsy no nanery an-drizareo hanao izany, mba hanairana ilay antsoina hoe hambom-pom-pirenena ao amin’ny Malagasy.

      Ireto ekipan-dRajao ireto mbola tsy fay ihany, io stratégie hafahafa io ihany no efa nahavoa azy tamin’ny fifidianana teo, tena mbola tsy fay ihany.

    • 10 août à 10:48 | I MATORIANDRO (#6033) répond à Isandra

      tohizo ny firaisana tsikombakomba @ devoly navelan’ny arema sy ny forongony reo fa mandeha sy mahomby tsara ny ataonareo

    • 10 août à 11:16 | betoko (#413) répond à Isandra

      Ces opposants prennent leur désire pour des réalités. Toute la communauté internationale ainsi que les bailleurs ont confiance à ce régime.De quelle manière ces opposants comptent renverser ce régime élu démocratiquement , et pourquoi une telle impatience , pourtant il suffit d’attendre les prochaines élections où ils peuvent y participer et ils verront si la population va voter pour eux ou non
      En un mot , ceux ne sont pas des démocrates

    • 10 août à 11:23 | I MATORIANDRO (#6033) répond à Isandra

      @ inandra cocovid

      Nosokafan Andriamatoa Filoha Hajaina Marc RAVALOMANANA androany 10/08/20 ny fivoriana fakan-kevitra hanampiana ty fitondrana tsy mahay ninin ty.

    • 10 août à 11:55 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Matoriandro,

      Tena mahay aloha ireto TIM ireto ilaozan’ny omby miahaka, ny toe-javatra efa hita mihatsara vao eo voa mody mikoropaka. Tamin’ny voalohany anefa be zesta be hoe tsy mila manampy izany.

      Sao dia ataon-drizalahy mpanohitra(lafin-dRajao) hoe avy any amin’i Rajoelina no nahatonga an’i Dadanareo hanao anio filan-kevitra io ?

  • 10 août à 10:27 | elena (#3066)

    Ah, enfin, on peut reprendre le travail, mais comment on y va ?
    Tout le monde n’a pas une 4x4. C’est d’une logique !

    • 10 août à 10:35 | I MATORIANDRO (#6033) répond à elena

      Rhfa cocovid no mandray fanapahan- kevitra d Zao no alehany

    • 10 août à 10:46 | elena (#3066) répond à elena

      https://youtu.be/k026a2HnAds
      These boots are made for walking

  • 10 août à 10:40 | nez_gros (#10715)

    - "Le calendrier des examens nationaux est maintenu mais les écoles restent fermées." qu’ils sont mauvais, qu’ils sont mauvais ! mauvais parmi les , mauvais ! et comment faire ??? Ils auront tous d’ordinateur les eleves ? , de connexion 4G, des imprimantes, des cameras ?

    - non, sauf que :il y aura des examens, sans inscrits, et surtout il aura des résultats sans candidat.

    - C’est comme lors de l’élection : il y avait des résultats sans votant et sans bureau de vote... bravo les gars
    T’as capté ou pas gros ???

    • 10 août à 11:23 | Shalom (#2831) répond à nez_gros

      Je suis d’accord avec vous.
      Tellement ils ont des cerveaux trop petits qu’ils raisonnent de la sorte.
      Vous avez raison, il faut qu’ils les aient "gros" ...

  • 10 août à 11:27 | betoko (#413)

    Masoandro
    Araka ny feo etsy et ero , ho avy ny hitsarana an’ireo izay tsy nanao ny tsy mety teto amin’ny firenena .Mety anisan’izany Inga Marc Ravalomanana , ka hono hoa andriamatoa Matoriandro ? Ho sakananao ve ny polisy sy ny mpitsara ra toa ka misambotra an’y Andriamatoa Marc Ravalomanana ho tsaraina ?

    • 10 août à 11:31 | I MATORIANDRO (#6033) répond à betoko

      @ kelitoko fozaorana

      Tena voan’ny alhzeimer le atidoza ty.

      Efa ela zah no niteny t@ lisany hoe tsapao ny herin’lisany hisambotra azy zany.

      Raha tena lehilahy tsy sarimbavy dia androany izy no samborina.

      ALEFA. ALEFA.

  • 10 août à 11:39 | kartell (#8302)

    Le pays avait besoin d’un visionnaire, nous l’avons, désormais, au sommet de l’état avec en plus une casquette d’épidémiologiste et d’économiste, un multicarte que le monde nous envierait ! ....
    On comprend mieux pourquoi, le pays ferait l’objet de tant de convoitises de la planète devant autant d’acquis tombés du ciel !...
    Sauf que tout cela reste figé dans le discours et la déclaration solennelle sans aucune concordance avec une actualité qui vit sa vie sans demander son reste ...
    On note tout de même que le volet économique donne des sueurs froides au pouvoir qui voit son tissu social se déplumer inexorablement avec le départ de ces derniers jours ...
    Car, le vrai talon d’Achille est bien celui-là comme partout ailleurs, sauf qu’ici, la situation de départ de crise était déjà déplorable et reconstruire sur des ruines nécessiterait davantage qu’un architecte en chef, cette reconstruction exigeant en premier lieu de nourrir ceux qui ont faim !....
    La tâche est loin d’être celle de se borner à distribuer des sacs de riz mais d’offrir à ces ventres vides une possibilité de le faire par leur propre travail, lequel ?..
    En simplifiant très sommairement les difficultés à venir, le pouvoir anticipe grave ses propres capacités à résoudre cet immense chantier où ailleurs, on se demande comment le négocier au mieux sans trop de casse humaine....
    Bref, ce déconfinement est devenu une nécessité absolue devant le choc économique enduré et le pouvoir ne fait qu’accommoder son discours à des impératifs dont il est très dépendant, le privant ainsi d’une liberté de choix qui se montrera de plus en plus restreinte dans les mois prochains....

  • 10 août à 11:41 | Vohitra (#7654)

    Miarahaba Tompoko,

    Mibitaka mitotorebika toy ny akoholahy mandeha ambony sahafa indray ny anao ity, faly ampitenenana fa toa tsy mandinika sy mihevitra akory izay ambara…ary mbola maneho ny fahendren’ny Ntaolo raha nilaza ny kilalaonteny maneho hevi-dalina toy ny hoe :

    « Maty ampanadiovana toy ny kifafa »

    « Voalavo mitety vazan-trano misy saka, ka fohy andro andehanana »

    Inona moa no tiana ambara etoana ?

    Mbola raiki-tampisaka eo amin’ny fihetsika sy fanao ilay fahazarana amin’ny angoantenda sy dokambarotra handrendrehana ny mihaino, ka indro fa midola anaty teny lavareny tsy manambara afatsy ny finiavana hiresaka fotsiny ihany saingy ny vetinkevitra toa manalsala ohatra ny tongotry ny mpanihika…

    Andeha anie hotsidihina fohy ity resaka natao :

     Fantatro sy hitako ny fahoriana lalovan’ny maro ao anatin’izao fihobohana izao hoy izy, sy ny vokatry ny fihanahan’ny valanaretina…noho izany dia mahazo miasa ny olondrehetra…saingy TSY MISY ny fitateram-bahoaka izay mbola tsy mahazo miasa. Inona izany no heveriny andehanan’ny mpiasa mamonjy ny toeram-piasany ?

     Inona moa no antony hanaovany fampitahana amin’ny isan’ny matin’ny pesta ny taona 2017 sy ny matin’ny Covid-19 amin’izao 2020 izao ? 209 hoy izy no maty tamin’ny pesta tao anatin’ny efabolana ny taona 2017, ary nambarany fa efabolana ihany koa izao no nahatongavan’ny Covid-19 teto, izany hoe, ny tiany holazaina dia mbola vitsy noho ny matin’ny pesta ny maty amin’izao ka tsy misy tokony hahataitra akory…fa inona izao foto-pisainana izao e ? fa angaha tarehimarika ampinonoina sy alahatra ampiadiana fotsiny no atao eto fa tsy resaka aina sy fahoriana mianjady e ?

     Tsy izy ihany ve no efa nibitaka teto fa efa nahafehy sy nandresy ny fihanahan’ny valanaretina ny tao Matsiatra Ambony ka tokony alaina tahaka, koa izao izy ihany ity no milaza fa mbola mitombo mirongatra indray ny any ankehitriny ?

     Tonga indray ity ny vanimpotoana filalaovany ny saranga sy karazana toy ny mahazatra azy hatrizay, sy finiavana ankolaka hikolokolo ny fahasamihafana ara-piarahamonina mba hivimbinana fifankahalana sy disadisa ary lonilony, dia ion y lehilahy fa miroso indray toy ny tamin’ny roa taona lasa miresaka ny antsoiny hoe « ambany tanàna » : saiky ripaka sy faty olona mikararana ny teny ambany tanàna hoy izy raha tsy nisy ny tambavy majika…izany hoe ny tiany ambara indray eto, dia satria ny sasany tsy mino fa mahasitrana ity revy tambavy ity, dia indro indray fa ampiakariny ny lazainy fa ambany tanàna hiaro ity rano volomboasary ity…izany hoe lalaovina any anaty resaka saranga indray ny fitaka sy ny angoantenda hiarovana ny kapoaka…mangidy

     Fa nahoana tokoa rehefa ny momba ny tranga eto Analamanga sy ny mikasika ny revy tambavy majika, dia vitany ny mandany fotoana miresaka izany, ary izy tenany no manao izany, fa nahoana rehefa mikasika ireo Faritra lazainy ankehitriny fa manomboka mirongatra ny fihanahan’ny valanaretina dia avelany ho andraikitry ny CRO any amin’ny Faritra tsirairay ?

    Fehiny : tsy mieritreritra afatsy ny fahefany sy ny hery eo ampelantanany, ary ny tombontsoany ara-politika aterak’izany ity rangahy iray ity, izy ihany, ary izy irery hatrany, ary izy foana, izay no ambetinteny eto, izay kaontiny any dia vidiny, fa ny azy dia ny azy irery no fantany…ary tsy mahamenatra azy mihintsy ny milalao ny fientanampo sy ny fahantran’ny hafa, ary ny fivoizana ny fahasamihafana mba hilalaovany ny politikany…

    • 10 août à 11:54 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      Mba diniho sy hevero anie leiretsy ity fihetsika natao e !

      Fomba sy fitaizana norantovina ny hoe rehefa hiantrano handroso antrano dia manao « aody » sy mandona varavarana miandry hampandrosoina, fa ity rangahy omaly, raha nitsidika teny amin’ny faritra iva, dia avy hatrany dia manokatra sy manilika ankitsirano ny lambam-baravarana, avy dia mibosesika miroso tsy ampandrosoina, fa angaha io raha trano hazo sy sahirana ara-pivelomana dia tsy asiana hajany sy voninahitra ny tokantranon’ny hafa, fa avy hatrany dia anaovana bontolo be miroso fotsiny aminkery toy izao ?

      Fa mbola misy fitaizana ihany ve noraisina sa dia mandeha « daoara » fotsiny toy ny fiteny any avaratra toy izao e ?

    • 10 août à 12:00 | Shalom (#2831) répond à Vohitra

      Aiza indray i "si pire encore" amin’io fanazavana io ?

      Asa raha mba mampiady akoholahy ianareo fa ny ataon’i "si pire encore" amin’ny fomba fanaony manoratra eto, izany hoe : iny hita dia avy teo tsy hita dia iny fa niverina tampoka indray sns ...
      Tsy hilaza aho hoe fomba ny "lelon-jaza" ny manao izany fa "fiadin’ny akoholahy fatàka".

      Tsy mahaleo miady amin’ny "masira" ka manao ala-nenina mandroso mihemotra kanefa efa fantatra fa tsy ahovoka.
      Sa ilay lefona no "fantsik’akoholahy" ?
      Fatàka tokoa no sady lava loatra ilay fantsika ka manjary fahasahiranana fa tsy fitaovam-piadina.

    • 10 août à 12:11 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      Miarahaba Shalom,

      Aleo tolorana ity hira mitondra ny anarany ity i lefona fa sao dia ity no tena asa fanaony sy tena mety aminy fa tsy ny mandefa papango eny amin’ny habakabaka…

      https://www.youtube.com/watch?v=zY3qgpCnx_A

    • 10 août à 13:22 | Shalom (#2831) répond à Vohitra

      Tena tsaroako toko io hira io.
      Fa kay ny asan- nedala io dia mody lazainy fa mpanamory izy ?
      Dadany indray izany.
      Tsy misy asa ratsy aloha e ! saingy ny sasany no mamorona fa mihevi-tena ho menatra.
      Amin’izay ilay lefona miseho mandritra ilay hira.

  • 10 août à 11:59 | betoko (#413)

    Matoriandro
    Dia ho hitantsika eo izany .Mivavaha mba hitoy ny coronavirus , io aretina io noho misakana ny raharaha ny HCJ tsy misokatra ary Inga Marc Ravalomanana dia efa miandry ary tsy hafaka makany Afrika Atsimo intsony raha toa ka andositra indray .Fa afaka mangataka "asile politique " any Amerika na any amin ny firenena hafa hianikoa izy raha tsy te ho gadraina et Madagascar Kanefa moa tsy mbola misy fiaramanidina makany ivelany izao ka inona ary ny ataony ?

    • 10 août à 12:08 | I MATORIANDRO (#6033) répond à betoko

      @ kelitoko fozaorana

      Aiza ary nareo zany ry keliloha a !!!

      Androany hoah no fotoana tena mety hisamborana azy raha lehilahy.

      fa natao inona fotsiny reto miaramila niatanitanina teto amabavahady teto reto ???!!!

      Olona Tapa-kevitra Andriamatoa Filoha Hajaina Marc RAVALOMANANA ? Tsy olona nahazo fahefana tanaty hosoka no hampitahotra azy.

    • 10 août à 12:45 | Shalom (#2831) répond à betoko

      Aza be resaka eo ry tokobe dadanaivo a !

      Jereo ny soratra nataoko omaly, vakio tsara dia ho hitan’ny dondrona isany fa resake fotsiny ny fiainan’ny Madagasikara sy ny fifidianana nisy teo.
      Mba ampiasao ny saina f’aza be resaka tsy misy hazon-damosina ary mba mihezaha manadiady fa tsy mihonona amin’ny famakiana lahatsoratra etsy sy eroa. Na rehefa mamaky mba mandalina fa tsy manao kopie/kole fotsiny.
      Fantatrao ve hoe inona no nifidianan’ny UE sy ny UA an’io mpampandihy fitombenana io ?
      Rehefa haina izany, angamba tsy hanoratsoratra toa izao intsony ianao sy ny toa a nao.

      Mba mitadiava ary ampiasao ny saina.

  • 10 août à 12:30 | Vohitra (#7654)

    Na dia izany aza, aleo hotsahivina manoloana ny tantara fa 29 taona lasa tokoa izao no nandripaka aina Malagasy maro teny amin’ny tanimbary teny Amboanjobe izay ivelan’ny faritra mena misy lapampanjakana ny tantsambo liandrà iray, mpanao didy jadona sy raindahiny tamin’ny fangoronan-karena amin’ny fampiasana fahefam-panjakana sy hery...

    29 taona lasa tokoa, ny 10 aogositra 1991, no nampiasaina ny pilotra, ny vanja milevina teny antanimbary, ny basy sy ny grenade haningorana ny ain’ny Malagasy...

    Dia izy io manolotsaina sy miaradia amin’ny mpanjaka calife ankehitriny eo io, ary ny mpiaradia aminy dia ireo maro efa lasa tandapa indray ankehitriny...

    Ho ela velona ny Maparema sun above ! hamono olona firy indray amin’izao taonjato faha 21 izao ?

    • 10 août à 13:39 | nez_gros (#10715) répond à Vohitra

      - a chaque fois tu cites Ratsiraka, n’oublie jamais Ndafy, Ndrema, et Ranoriber...
      N’oublie Jamais...

      - Ne pas les citer, c’est un peu de l’impunité octroyé... sorte d’impunité historique ...

      Cette impunité que certains est en train de procurer favorablement à Rajao et Rolland ratsiraka...
      t’as capté ou pas gros...

      - A chaque fois ti cites Ratsiraka, n’oublie jamias ses compères....

      Ils sont même pire, d’ailleurs, car ratsiraka est un loup, c’est connu, les autres ce sont des loup (LE LOUP DEGUISE EN AGNEAU) car ils n’etaient pas là le 10 août , alors qu’ils sont les initiateurs (avec les Rasalama et les Rabearivelo...t’asc capté ou pas

      ne dit -on pas : "Aleo mifanena @ mpamosavy toy izay mifanena @ mpadainga" t’as capté ou pas ???

    • 10 août à 13:57 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      Ce nez qui enfle...avec un flair de...

      Ndrema et Koto n avaient jamais, malgre leurs ecarts et acrobaties politiques, donne a aucun moment des ordres pour massacrer la population et operer des meurtres a ciel ouvert...

      Et un kidnaping politique...oui, le marin ignoble avait enleve de force Mme Bao Andriamanjato avec une methode digne d un voyou...

  • 10 août à 12:33 | vazaha84 (#9187)

    Isandra....Merci pour votre cours sur les statistiques, mais 40 ans de biologie professionnelle ont été mon quotidien !!! Voulez-vous que l’on parle de courbe de Gauss, d’écarts-type, de valeurs cibles, de valeurs tronquées...? etc.....et justement ai appris que selon les critères ont peut faire beaucoup d’interprétations...
    Mais au royaume des aveugles les borgnes sont rois... et comme l’écrivait G.Courteline "être pris pour un idiot aux yeux d’un imbécile est une volupté de fin gourmet"...
    Pour moi je constate des chiffres et vous voyez que selon la lecture on peut avoir des conclusions différentes selon que l’on est un(e) inconditionnel(le) disciple, sans recul, ou non...

    • 10 août à 13:23 | lé kopé (#10607) répond à vazaha84

      "Ne vous disputez pas avec un ignorant , car il vous entraînerait à son niveau , et à ce niveau là , il est imbattable , vu son expérience"... Je suis persuadé , que votre interlocuteur n’a jamais suivi une "séance" de cours en statistique , et votre discours est pour lui comme des hiéroglyphes...Vous parlez dans le vide , et malheureusement , c’est la majorité de ceux qui nous gouvernent . Vous n’avez qu’à regarder, comment ils ont éliminés tous ceux qui ont voulu se dresser contre leur volonté .Soit c’est la prison , soit un aller simple vers l’au-delà .Mais la famine et l’injustice qui sévissent dans le Pays ,auront raison de leur obstination . Masina ny Tanindrazana !!!

    • 10 août à 13:25 | lé kopé (#10607) répond à vazaha84

      Erratum : ont éliminé...

    • 10 août à 14:20 | Isandra (#7070) répond à vazaha84

      Lé kopé,

      J’apprécie cette tendance de nos interlocuteur à nous sous estimer, au pire cela nous facilite les tâches, car ils n’utiliseront pas une grande arme quand ils sont face à nous.

      Cette sous-estimation, qui avait trébuché Fabuis face à Chirac, et Sarkozy face à Hollande dans leur débats, ainsi que Ravalo face à Rajoelina dans leur duels.

    • 10 août à 14:40 | Shalom (#2831) répond à vazaha84

      Quelle bonne nouvelle !
      L’histoire a changé : Fabius contre Chirac !
      Le niveau de connaissance des tsy ampy solaitra fan des copier/coller sans savoir le sens de ce qu’ils copient

    • 10 août à 23:21 | Isandra (#7070) répond à vazaha84

      Shalom,

      Quelle injustice dans cette terre,...on ne connaît rien, vous connaissez tout.

      Voici ce fameux débat :

      https://www.dailymotion.com/video/x16ptqz

      Fabius était réputé un bon débatteur télé, au contraire Chirac, celui-là presque n’y avait rien préparé, tandis que celui-là s’était bien préparé. Je vous laisse chercher la suite de l’événement.

  • 10 août à 12:50 | arsonist (#10169)

    Ne pas se aller comme auparavant à de superficiels enthousiasmes.
    Et surtout bien user de clairvoyance .
    Pour trouver un Gasy qui pourrait diriger convenablement l’île et ses populations .
    Chose pas facile .
    Sinon on l’aurait déjà trouvé , vu que cela fait plus de 60 que les Gasy galèrent.

    Ne pas oublier que jusqu’à ce jour plus généralement la désignation du chef de l’état gasy se fait :

    . soit par les Étrangers (par exemple, la US Embassador qui début 2002 était allée au siège du Conseil Constitutionnel pour "contrôler les résultats du vote" et qui dès qu’elle était sortie de ces bureaux avait déclaré illico presto que Ra8 avait obtenu la majorité des voix au 1er tour. Et tout le monde avait obtempéré . Un avion algérien était alors venu pour emmener à l’exil Deba et son équipe . De même à l’épiscopat à Antanimena en 2009 dans une vidéo , que tout un chacun peut visionner sur internet , montrant les échauffourées faites dans la cour par des marasily tandis qu’une réunion décisive se déroulait à l’intérieur , la voiture de l’US Embassador avec son fanion bien visible était garée dans la cour de l’épiscopat . Sans oublier le rôle décisif de l’exécutif d’un autre pays étranger et du personnel de son consul à Tana .

    . soit à l’Étranger (par exemple le cas de Tsiranana ou celui de Ramanantsoa , ou plus récemment encore le cas du DJ qui avait débuté sa propagande dans la capitale d’un pays étranger par trois meetings , avant de la finaliser dans l’île).

    Le peuple gasy se croyant souverain n’est en fait qu’un cocu qui classiquement est le dernier à être au courant .
    Et encore , s’il peut être au courant .

    • 10 août à 13:32 | betoko (#413) répond à arsonist

      Vous racontez beaucoup de bêtises. Vous aviez raté votre vocation d’écrivain et de réécrire l’histoire de Madagascar à votre façon

    • 10 août à 14:10 | ASSISE (#10453) répond à arsonist

      betoko

      ===Vous racontez beaucoup de bêtises. Vous aviez raté votre vocation d’écrivain et de réécrire l’histoire de Madagascar à votre façon===

      Oadrayyy marina !

      Raha mahita diso amin’ireo voalaza ireo ianao dia manambara izay diso fa tsy ianao no manao BETISES eto.

      Ny akama (InaIsa) eto isakin’ny manoratra : les frustrés d’andafy. Fa taiza no notorotoronina ny IEM ? Lafrantsa mihintsy fa tsy andafy araka ny filaza fotsiny.

    • 10 août à 14:13 | Shalom (#2831) répond à arsonist

      Raha mijery ny soratr’i Arsonist aho dia te-hikiakiaka hoe : ô ! Ry vahoaka ! Mba mifohaza, mitsangana ary mahatsiarova-tena. Fa nahoana no manaiky lembenana toa izao ianao ?

      Anjara sy adidinao ny manala ny fitondrana tsy mahavita azy no sady kilalao saribakolin’ny firenena vahiny raha tsy te ho andevozin’ireo olona ireo sy ireny firenena ireny ianao.
      Tsy ratsy ny miteny ho NDAO !

    • 10 août à 15:09 | arsonist (#10169) répond à arsonist

      (i) Les USA avaient été bel et bien
      ou "partie prenante"
      ou au tout au moins avaient "laissé faire"
      le coup d’état de 2009 .

      On peut visionner le vidéo dont voici le lien :
      https://mcmparis.wordpress.com/2015/03/17/17-mars-2009-antanimena/

      En regardant bien le vidéo , quand l’horodateur vidéo indique 7:02 , on voit bien
      la voiture de l’US Embassador avec son fanion-drapeau-américain .

      (ii) En ce qui concerne le consulat de l’autre pays à Antananarivo , le monde entier connaît son implication .

    • 10 août à 15:24 | lé kopé (#10607) répond à arsonist

      Vazaha 84 ,
      "Ne vous disputez pas avec un ignorant , car il vous entraînera à son niveau , et à ce niveau là , il est imbattable , car il va gagner par...expérience ". Parler de Courbe de Gauss , d’écart type , de corrélation significative et j’en passe , est une affaire qui n’intéresse pas les profanes .Vos 40 années de Biologie Professionnelle sont pour eux de la pure invention . Je connais personnellement un jeune qui gravite autour du pouvoir ,qui a un niveau de "3ème" ,( encore un),mais qui a un poste au niveau Ministériel avec un faux diplôme . Evidemment , pour service rendu , on lui a donné un "trano mora ,une 4+4, et son poste ,qu’il rentabilise en défendant bec et ongles le pouvoir en place sur les réseaux sociaux !!! Belle méthode de réussite .Voilà pourquoi , la chasse aux Andafy et aux sachants ,est leur sport favori , si du moins ils sont sportifs ...

    • 10 août à 15:45 | Vohitra (#7654) répond à arsonist

      Le kope,

      Sans que vous n ayez a preciser qui est-ce, c est clair et net...

      L annee derniere, un petit frere de qui on parle etait venu acheter une V8 chez un concessionnaire, comme ecran pour cacher le truc...

      Avec l ancien queste...ces deux gars vont livrer le Sud au pied du calife...

  • 10 août à 13:44 | betoko (#413)

    Matoriandro
    Dernière minute
    La commune urbaine d’Antananarivo donne un préavis de 6 mois à la chaîne MBS pour quitter ses locaux à Anosipatrana .Le maire d’Antananarivo annonce la résiliation du contrat de bail emphytéotique conclu avec cette station de Marc Ravalomanana
    Tsapao aloha ny herinao izao vao mifaninana amiko .De qui était cette déclaration ?

    • 10 août à 14:35 | ASSISE (#10453) répond à betoko

      Mankasitraka ny fepetra noraisina.

      Ilay RESILIATION indray izany no ady hevitra vaovao eto ?

    • 10 août à 15:53 | I MATORIANDRO (#6033) répond à betoko

      @ kelitoko fozaorana

      Naninona hoah tsy natao androany raha lehikahy

      Tsy ol doublon otran’ gaspaper no ampihirohoro eto.

      Henoy Kely n’y valin-kafatra nomzn’ Andriamatoa Filoha Hajaina Marc RAVALOMANANA an’ty ol tsy Mahay Ninin Ty ry Léry e.

  • 10 août à 14:10 | Vohitra (#7654)

    Mba henoy ity olona ity fa mijaly sy mitalaho aminao e !

    Mba omeo solution izy ity fa tena mahonena mihintsy e !

    https://www.youtube.com/watch?v=Gh86AgdIrs0&t=137s

    • 10 août à 14:19 | Shalom (#2831) répond à Vohitra

      Tena mijaly tokoa ny vahoaka na dia somary somonga aza no hitondrana ilay hevitra.
      Hoy ny hira noresahina omaly : Tandremonareo izay zatra mamitak, Tandremonareo fa ho vonona izahay ...

    • 10 août à 14:48 | Shalom (#2831) répond à Vohitra

      Rahoviana vao hitsahatra ny fitapitaka sy ny kabary mandrevo fotaka fanaon’ity olona tsy ampy solaitra ity ?
      Tena miaiky aho fa hainy tokoa ny mampandihy fitombenana, fa izay ihany fa ny traikefa hafa aotra.
      Izay no mahatonga ny fitenenan’azy ho tsy ampy solaitra

    • 10 août à 15:33 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      Tsy vendrana mihintsy anie i Sarkozy sy Gueant nifidy hoe andeha ity anankiray ity no asandratra e, fantany tsara hoe ahoana ny toetra amampanahin ity olona ity...

      Ny tazonkarena manjo azy izay mahatonga azy ho sahy hivarotra tanindrazana, ny fianakaviam-badiny sy ny lasany, ny rainy efa mpanompo ny paikady frantsay fahiny, ny talentany amin ny lainga sy famitahana anaty dokambarotra, ny lolompony fankahalana ilay mpivarodronono, ary ny toetsainy milalao fiaviana sy karazana vokatry ny lasa fahiny tany Sahamadio Fisakana.

      Diniho tsara anie ho tohin ny resaka omaly : amin ny fomba ahoana moa no hahafahanao hampiditra fitaovampiadiana eto nefa ianao mbola tsy manana fahefana akory raha tsy efa misy reseau henjana sy hery vahiny manosika ao ambadika ?

      Ary ireo hery vahiny ireo efa misoko mangina moramora ao ambadika ao...

      Raha tsy io no tafakatra teo, efa ra mandriaka teto...ary ny Malagasy ihany no naripany...

  • 10 août à 16:14 | arsonist (#10169)

    Les foza femelle et mâle qui dressent les lauriers du DJ fils de pub et bac-3 sur ce forum
    disent que j’écris des "bêtises" sur ce forum .
    Pire : que je réécris l’Histoire de Madagascar ici même .

    Que dire ? Sinon qu’il ne saurait y avoir de comparaison possible entre ces foza femelle et mâle d’un côté , et moi de l’autre .

    Sur ce forum , ces dits foza font continûment preuve
    . d’admirable culture de niveau exceptionnel
    . de lucidité hors du commun
    . de louable clarté d’esprit largement prouvée par la limpidité de l’exposé de leurs idées géniales servies par leur habilité extraordinaire dans la totale maîtrise de la langue malgache mais aussi et surtout de la langue française .

    Et moi , l’arsonist , qui arrive péniblement à aligner deux ou trois mots en malgache (ma langue maternelle pourtant) et qui baragouine péniblement et toujours approximativement (en plus) quelques bribes de semblant de phrases en français .

    Ah ! Non ! La comparaison entre
    les génies foza , la femelle besileo isandra et le mâle jomaka ambatomanga dadanaivo-betoko , d’une part
    et moi , le tout juste-juste alphabétisé , d’autre part
    serait une totale absurdité .

    Alors , pitié ! Que ces foza femelle et mâle de ce forum ne me comparent plus à eux-mêmes !

    Nota bene : Et ce n’est pas de l’ironie ! Croyez-moi !

    • 10 août à 16:55 | Shalom (#2831) répond à arsonist

      @ 10 août à 16:14 | arsonist

      Dès fois je me pose des questions, sincèrement j’ai honte d’avoir des compatriotes pareils (si on peut les appeler compatriotes).
      Et comme les forumistes l’ont constaté, le style de chacun de leurs posts est presque cyclique.
      En tout cas, à leur place je n’hésiterai pas à reprendre un "coach Bescherelle".

    • 10 août à 17:18 | kartell (#8302) répond à arsonist

      @ Shalom

      Votre intense lucidité vous fera perdu quelques « amis« , surtout que la vérité est une denrée rare par les temps covidés, mais s’il n’en reste qu’un, vous serez celui-là....
      Courage et bonne continuation.

  • 10 août à 16:49 | ratiarivelo (#131)

    O ? ry BETOKO sy ISANDRA : Aza miroboka @ny RANO tsy fantatrareo Izay efa MPANOTA FADY**** tandremo dia tandremo fambola ho avy ny manetsa-be***fa hampinanan’ny MALAGASY ny AMANIN’IEM -nareo **** HIANAREO ? mazava !

  • 10 août à 18:28 | Vohitra (#7654)

    Amiko manokana, amin’ny fanetrentena tokoa, mba hanamora ny fikatsaham-bahaolana irosoana ho any amin’ny fanjakana tandalàna sy fampitoviana lenta ny Faritra, dia tokony hanao fanambarana mazava ho rentany sy ho rendanitra i Ravalomanana Marc sy Rajaonarimampianina Hery fa tsy hilatsaka intsony amin’izay fifidianana rehetra ho avy ho Filohampirenena Malagasy…

    Ary hanome alalana malalaka ny antokony avy handray anjara feno amin’ny fanarenana ny Firenena ao anatin’ireo tanjona sy fanamby lehibe anankiroa ireo.

    Ny zavamisy ankehitriny dia mampiseho miharihary fa efa mizotra mankany amin’ny resaka filalaovana ny « foko » sy ny « saranga » indray ny SASANY ankehitriny, ary io no entin’izy ireo hitondrana savorovoro sy hambolena disadisa etsy sy eroa, ka hikolokoloany fifankahalana eo amin’ny samy Malagasy, ary hamitahana indray ny tontolo ara-piarahamonina entina hanondroana ny « foko iray » ho tompomarika amin’ny tsy fandehanan’ny raharaham-pirenena any amin’ny tombontsoan’ny vahoaka Malagasy, ary mikotrika asan-jiolahy politika mahatsiravina hihazonana fahefana…

    Marina tokoa fa enjana sy mafy ny fandraisana izany fanapahankevitra izany, nefa kosa ilaina satria tonga indray eo amin’ny kihon-dalàna manoloana ny tantara ny fiainam-pirenena ankehitriny…

    Tsy lany olomanga sy olona manana finiavana hanarina ny Firenena ny antokonareo mirahalahy, ary efa mba nahavita izay tokony ho adidinareo ho an’ny Firenena ianareo teo aloha, ampitao ny fanilo ao anaty fahasahiana sy fitiavana ny tanindrazana iombonana…

    Ary aza mitsahatra nefa manoro hevitra sy manampy ny antoko sy ny tomponandraikitra ao amin’ny antoko ary hizara ireo traikefa misy eo aminareo mirahalahy ho fitsimbinana hatrany izay hahasoa ity tanindrazantsika iombonana ity.

    Andeha isika hifanome tànana hizorana ho any amin’ny Faritra mira lenta sy Faritra mizaka tena, ary inoana sy antenaina fa handray anjara feno amin’ny fametrahana sy fampiroboroboana izany ianareo mirahalahy.

    Ho to anie ny fitiavantsika ny Tanindrazana !

    • 10 août à 22:26 | vazahagasy taratasy (#10911) répond à Vohitra

      10 août à 18:28 | Vohitra (#7654)

      Amiko manokana, amin’ny fanetrentena tokoa, mba hanamora ny fikatsaham-bahaolana irosoana ho any amin’ny fanjakana tandalàna sy fampitoviana lenta ny Faritra, dia tokony hanao fanambarana mazava ho rentany sy ho rendanitra i Ravalomanana Marc sy Rajaonarimampianina Hery fa tsy hilatsaka intsony amin’izay fifidianana rehetra ho avy ho Filohampirenena Malagasy…


      Ka raha ireo roa lahy ireo no tsy mirotsaka, midika ve izany fa tsy hirotsaka torak’izany ireo sisa mpandevina ny Malagasy na ny fantatra teo aloha na ny tsy fantatra, ary indrindra indrindra, inona no hevitra tsy hidiran’ny firenena hafa amin’ireo fifidianana ireo ?

      Miala tsiny raha ohatry ny mametra-panontaniana, tsy hoe mandà akory fa tsy dia mba matsilo amin’itony resaka politika itony fa ny fantatra dia mila vonjy mafy ny malagasy ka ahoana marina no afaka anantanterahana izany ?

    • 10 août à 22:51 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      @vazahagasy taratasy,

      Miarahaba anao,

      Misy antony end na no isany heveriko fa tokony hirosoana ho any amin izany :

      1- efa milalao io resaka foko io indray ireto mpanao angoantenda ireto, ary io resaka io no entin izy ireo mandresy lahatra mamitaka amin ny fomba mamoafady sy mamohehatra any amin ny Faritra hafa any izay mbola tsy mahatakatra ny fitaka atao amin izy ireo

      2- mba hiarovan izy ireo ny antokony ka hanana fahasahiana hivoatra ho tena antoko lehibe mihoatra lavitra ny laza sy ny anaran ny mpanorina azy

      3- mba hisorohana ny tetidratsy ataon ny mpanao angoatenda hikotrehana ady antrano raha tonga ny fotoana hanehoan ny vahoaka hevitra ny tsy fahafaliany sy ny tsy fankatoavany ny fitondrana mijoro

      4- hampiakarana ny ady hevitra sy ny fandraisana anjara eo amin ny sehatra politika mba handroso hivoaka hiala amin ny fifanandrinana sy ady hifanaovan ireo olona efa nitondra ny Firenena

      5- mba hahafahana mampivondrona ny hery rehetra ho entina hanarina ny Firenena hanavotana azy hivoaka amin ny fitaka sy angoantenda

      6- hampanantonana ny antoko hanantona ny vahoaka mba tena handraisan ny vahoaka anjara amin izay eo amin ny sehatra politika

    • 10 août à 23:03 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      @ vazahagasy taratasy,

      Ireo antoko roa ireo aloha no manana rafitra miely patrana isamparitra, ary izy ireo no afaka mametraka ny paikady matotra ho fanoherana ka handresy lahatra any ifotony eny anivon ny vahoaka mba tsy ho voafitak ireto andian-jiolahy mpanao angoantenda ireto.

      Ary amporisihina mihintsy ireo antoko ireo handrotsaka kandida amin ny fifidianana ho avy rehetra.

      Efa tandindonin-doza mihintsy ny Firenena ankehitriny, mila rafitra tokoa ny fanoherana ireto jiolahy sy tontakely ireto

    • 10 août à 23:17 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      @ vazahagasy taratasy,

      Ary farany, diniho tsara fa ireo mpihoko sy nanao fikomiana tany anaty toby ireo mahazo fibaikoana ireo daholo, ny dikan izany dia raha mbola izy roalahy no mijoro ho mpirotsaka dia tsy hipetraka fotsiny fa hamoantsampona sy hamoafady ireto mpitarika fikomiana fahiny ireto...

    • 10 août à 23:47 | Rainingory (#11012) répond à Vohitra

      Vohitra,
      Miresaka azy 2 lahy ireo ianao toy ny hoe olona mahay mitsahatra ho azy nohon’ny fahendrena sy fitaizana tsara, tena manao nofy ianao, ny tànana zatra mitsotra tsy hiforita intsony e.
      Dia ireo mpiaradia @ ireo koa ve dia ho sahy hirongatra anohitra an’ireo lazainy ho raiamandreniny ?
      Lavitry ny afo ny kitay hoy aho foana, raha tsy ny vahoaka tontolo mihitsy no mitroatra, anefa tsy mbola hitako misoritra aloha Izany hatreto.

    • 11 août à 00:02 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      Rainingory,

      Lalana roa ihany no misy raha toa ianao ka mihevitra ny hikatsaka fiovana eto amn ny Firenena, na io amin ny alalan ny rafitra politika, na io any amin ny vahoaka mivantana avy dia mirongatra toy ny any Liban.

      Mandinika ny hevitra arosonao aho, dia mahatsapa fa misy hakanosana miavosa ao aminao.

      Sady tsy hihira ianao no tsy hitehaka...

      Mila fiovana ianao nefa tsy mihevitra mihintsy hitondra anjara biriky, eny fa na dia fankaherezana fotsiny aza, vao maika aza manao izay hahakivy ny hafa no lazainao...

      Tena tahotra sy hakanosana ary tsy fiezahana hijery ny zavamisy mba handraisana anjara no lazainao...

      Fa angaha ho anao fialamboly ny mitsikera eto, sa fandaniampotoana fotsiny ?

    • 11 août à 00:20 | Rainingory (#11012) répond à Vohitra

      Vohitra,
      Tsy haiko ahoana no fomba fijerinao sy ny fandanjalanjanao ny finiavan’ny tsirairay avy, fa raha aminao ny atao hoe réalisme sy pragmatisme fahakanosana dia tsy hitovy hevitra rahatrizay mihitsy isika.
      Amiko manokana dia tokony jerena daholo ny làlana rehetra izay mety ho arahina, ary ny famoahana izay sosonkevitra rehetra mety hodinihina no mahatonga ny olona hiseresera toy ny eto. Ny hevitry ny maro ahalasa lavitra, na dia tsy mbola mahasoritra tsara izay tena hitako hoe voie efficace aza izaho manokana hatrizao.

  • 10 août à 19:12 | arsonist (#10169)

    Ny fifidianana sy ny fonondroana izay olona ho filohan’ny Nosy !

    Tsy azo itokiana teny fatratra ny hoe miatraika , na tsia , amin’ny tranga manova na tsy manova ny fitondram-panjakana gasy izay sehoan-javatra any Ivelany .

    Tsy adinoina fa nifampizaràn’ireo firenen-dehibe nandresy tamin’ny Ady Lehibe Faha-Roa ny Tontolo . Miisa dimy ireo firenena ireo : USA , UK , URSS , France ary China

    [Na dia voatery niandry ny taom-polo 1970 aza i China vao nahazo tanteraka ny fakatoavan’ny Firaisam-Pirenena ka nisolo toerana an’i Taiwan ; tsy adinoina fa tandaharan’ny mpandresy i China tamin’ny 1945 , ka noho izany dia isan’ireo Dimy manan-jo ho Mpikambana Maharitra anatin’ny Security Council ao amin’ny UNO]

    Ka iretsy efatra voalohany [USA , UK , URSS sy France] no samy nahazo tsirairay avy faritra sy firenena hafa voatery niandany taminy .
    Amin’ny naha komonista an’i URSS anefa dia tsy nifanaraka loatra amin’iretsy telo hafa izy .
    "Guerre Froide" moa no niantsoina izany .

    Ka raha arahina tsara ny Tantara dia toy izao no mahalasa heritreritra , raha ny momba an’i Madagasikara no jerena :

    1960 : Président ny Général de Gaulle , dia Tsiranana no notondroin-dry Foccart ho filohan’ny Nosy
    1969 : niala tsy ho Président intsony ny Général de Gaulle .
    1971 : 2 taona taty aoriana dia nanomboka ny fanongozonana ny fitondran’i Tsiranana ; ka dia lavo tokoa tamin’ny 1972 . Dia nanjary lasa fitondrana nitodika tany amin’ireo tany komonista no napiharin-dry Deba .
    1989 : Rehefa nitarazoka niha osa ny komonisma : nazera ny rindrin’i Berlin ; dia nianjera ka foana tanteraka koa ny komonisma tany Rosia , dia levona ny URSS tamin’ny 1991 .
    1991 : 2 taona taty aoriana dia nihozongozona koa ny fitondran’i Deba niandany tamin’ny komonisma , ka dia niongana i Deba tamin’ny 1992 . Nanangatra anefa i Deba dia tafaverina lasa filoha indray taty aoriana (1996) .

    2001 : faha-11 septambra tany New-York . Tezitra dia tezitra ny President Bush . I Deba indray , nentin’ny tsy fahampian’ny fandinihina angaha , dia nahay vava nilaza hoe : mendrika an’i USA iny nanjo an-dry zareo tany New-York teo iny .
    2002 : Ramatoa Embassador n’ny President Bush tao Antananarivo no , rehefa avy nisafo ny voka-pifidianana tao amin’ny HCC , nanambara fa nahazo ny antsasa-manilan’ny isam-bato i Ra8 tamin’ny fiodinana voalohany ka dia lany filoha izany io kandidà io .

    2009 : faha-20 janoary , tsy President intsony i Bush , fa i Obama no nisolo toerana azy . Lasa izany ilay nianteheran-dRa8 . Tsy viatn’izay fa ilay Président tatsy ananona koa dia tena te hamaly faty ny fomba tsy dia diplomatika loatra nataon-dRa8 ny Ambassadeur-ny . Dia raikitra ny fanonganam-panjakana . Tsy nahalala izay ambonin’ny tany intsony i Ra8 noho ny famahofahon’ny toe-draharaha . Dia niongana .

    2012 : Niongana ilay Président tatsy ananona mpanohana an’ilay DJ . Nampanantsoin’ilay Prsésident vaovao tao ananona ilay DJ . Dia nolazaina azy mazava tsara ny hoe tsy mahazo milatsaka ho fidiana filoha ilay DJ . Dia iny lery lasa nialokaloka atsy ananona .

    2017 : Niongana koa ilay Président hafa tatsy ananona , ka olona mitovitovy foto-kevitra amin’ilay nanohana an’ilay DJ taloha no nahazo ny toerana Président . Dia iny ary ilay DJ fa nilatsaka ho fidiana filoha . Ka tatsy ananona mihitsy (izany hoe tany Ivelan’ny Nosy) no nanomboka nanao ny fampielezan-keviny ilay DJ . Famorian’olona in-telo be izao no nasesin’ilay DJ natao tao andrenivitra any ananona . Vita izay vao nanao fampielezan-kevitra tanivon’ny Nosy ilay DJ , narahin’ireo fitaovana marobe sady lafobe nentiny avy any ananona .

    Fanontaniana : Moa ve ny Gasy marina tokoa (tsy voafitakin’ny any Ivelany) no tena mifidy izay ho filohan’ny Nosy , fa tsy izay efa nifanaraka tamin’ny Vahiny tany ananonanona tany , ka mamitaka fotsiny ny Gasy mpifidy ?

    • 10 août à 19:42 | Vohitra (#7654) répond à arsonist

      Arsonist,

      Diniho ny fizotry ny tantara ankehitriny, mazava be fa ny fisian’i Ravalomanana Marc mijoro ho mpitarika ny fanoherana no ataon’ny vondrona etsy ankilany ho hevitra iraisana hananany zo hampiasa ny fahefany rehetra hihazonana ny fahefana amin’ny fomba rehetra, sy amin’ny tetika rehetra, eny fa hatramin’ny fanozongozonana ny firaisampirenena aza hahatanteraka ny tanjony ara-politika.

      Lasa ny mpanjaka indray ankehitriny no manao izay hialalaovana ny fisian’ilay mpivarodronono ho fitaovana entiny hanamarinany ny politikany.

      Diniho sy hevero fa tsy nisalasala ny hery vahiny nanomana fikomiana tany anaty toby mba handavoana ny fahefampanjakana tamin’izany fotoana, io hery vahiny io nefa dia mahafantatra tsara fa io fikomiana any anaty toby io no poizina tena mahafaty indrindra mamono sy mandevona ny demokrasia aty amin’ny tany andalam-pandrosoana, ary fantany tsara fa ampolon- taona maro vao mety ho tafarina ny Firenena iray mizotra amin’izany lalàna mamoafady izany…ary io fikomiana io no poizina mitatao foana tsy hahavelona ny demokrasia eto antoerana, satria io ireo mpikomy no lasa fitaovana fihazonana fahefana aminkery…

      Mali, Niger, Burkhina Faso, Tchad, tsy efa nandalo fitondrana jadona daholo nentin’ny miaramila mpitolona mpanao politika daholo ve ireo Firenena misy korontana ankehitriny any Sahel ireo ? Tsy efa ny hery miaramila ve no mpametraka Filoha any amin’ireo firenena ireo fa endrika ivelany fotsiny ny fifidianana atao ?

    • 10 août à 19:58 | Vohitra (#7654) répond à arsonist

      Arsonist,

      Ho fanampin’ireo hevitra navoitro teo aloha ireo, diniho sy hevero, azo hamarinina tsara eto amin’ity forum ity izany, iray volana alohan’ny fametrahana fialana nataon’i Rajaonarimampianina Hery, dia nifanesisesy be mihintsy ny volavolan-dalàna fankatoavana findramam-bola neken’ireo mpampindrana vola, ka nampandalovina teny amin’ny Antenimiera ny taona 2018…

      Izany hoe, tsy nivoaka mihintsy ireo fankatoavana ireo raha tsy efa azon’ny hery vahiny antoka fa hametraka fialana ilay Filoha amperinasa, ary efa fantany fa tsy ho lany ity Filoha nametraka fialana ity…

    • 10 août à 20:40 | arsonist (#10169) répond à arsonist

      Eny ary aloha ! Ho dinihina izany .
      Ny sakana lehibe dia lehibe efa naverimberina tamina serasera maro dia ny hoe :
      izao aloha dia tsy mahita Gasy tena mifandanja amin-dry Ho-Chi-Mihn isika raha momba ny fitaritan-tolona .
      sady tsy mbola hita manangasanga eny ho eny amin’ny fara vodilanitra akory izay Gasy mety ho azo antoka fa ho lasa toy io aoriana ao .

      Vahoaka tsy mbola mahatsiaro tena foana ary ve ny vahoaka gasy ? Ny vahoaka , hoy aho , fa tsy ny isam-batan’olona akory .
      Ekena fa tsy manamora ny tolona ny mahanosy an’ity tanintsika ity . Tsy mora ny fifandraisana sy fifampanohanana amin’ny mpitolona antany mifanolo-bodi-rindrina .

      Hangina indray aho aloha atoato .
      Fa aoriana indray manohy .

  • 10 août à 19:18 | lé kopé (#10607)

    Chers amis ,
    Il y a quelques uns ici ,et ils ne sont pas nombreux , qui tentent de réécrire l’Histoire , du bout de leurs lorgnettes . Depuis notre Indépendance , notre Pays n’a jamais été indépendant , vu que déjà , notre Budget de fonctionnement est subventionnée à 60% ,et même plus par les Bailleurs de Fonds traditionnels et les Partenaires Techniques et Financiers (PTF) , mais c’est souvent les mêmes .La seule Période où le peuple Malagasy a eu raison des crapules de la République , a été en 2002. En effet , avec les appuis de l’Oncle Sam , par l’intermédiaire de son Ambassadeur qui a validé la victoire du laitier au premier tour , la Mère Patrie n’a fait qu’obtempérer quelques mois plus tard(après quelques tentatives de soutien au Flibustier) , en envoyant son Premier Ministre de l’époque (De Villepin), pour officialiser sa "reddition ". Mais c’était reculer pour mieux sauter car , à la première occasion , elle n’a pas hésité à mettre en selle le jeune "Prodige " , spécialisé dans les animations" de bal poussière".Ceux qui émettent un doute sur l’intervention de l’Hexagone dans les affaires de l’Etat Malagasy ,n’ont qu’à se référer à la jeune femme , missionnée par le Quai d’Orsay pour "piloter " votre Calife durant les négociations de Maputo . Les collaborateurs de la mouvance Zafy pourront témoigner de cette intervention , mais ils ne sont pas les seuls . Bref , comme l’a dit mon Prédécesseur , tant que les Pays étrangers nous tiennent par la bourse (ou les bourses), nous ne pourrons jamais prétendre à un quelconque développement . La preuve est qu’à chaque coup dur , nos dirigeants qui sont vomis par le peuple , se réfugient dans les Pays qui les ont installé , et les exemples ne manquent pas . Bref , au moment où une crise sociale se profile à l’horizon , avec son lot d’incertitudes , je propose à ceux qui sont enclins à prendre le relais , à ne plus collaborer avec ceux qui ont vilipendé le Pays,mais surtout d’avoir une coopération bilatérale ou multilatérale , mais en préservant les intérêts de chaque partie .(Win Win) .Mais ce n’est qu’un vieux pieux , car d’après leurs convictions , c’est eux qui sont au pouvoir et ...pour longtemps ...

    • 10 août à 19:48 | arsonist (#10169) répond à lé kopé

      Je crois , si je ne me trompe , avoir "copé" ce que ce camarade dit clairement . [Pardon pour le jeu de mots , mais je l’utilise ici plutôt dans le sens anglais du verbe "to cope" (se débrouiller pour sortir d’une embrouille) .

      Et cette débrouille à laquelle je pense depuis longtemps déjà c’est "réduire en cendres" tous ceux qui oppriment , massacrent , volent et vendent ce pays et son peuple .
      Oui ! Les réduire en cendres , dans le sens textuel de l’expression . Cela évite leur éventuel retour .
      Vous savez , "arsonist" est un incendiaire au sens anglais du mot .

  • 10 août à 19:22 | rainikoto (#5666)

    devinettes à deux balles :
    je suis une tête de lapin à cervelle de moineau ; ou une tête de lapin servant de porte lunettes...

    • 10 août à 19:27 | Rainingory (#11012) répond à rainikoto

      au hasard, kuzco ?

  • 10 août à 19:23 | lancaster (#10636)

    Il faut reprendre une vie normale avec obligation de gestes barrières et interdiction de tout rassemblement.
    Si on veut garder le décret d’etat D’urgence, qu’il serve à garder la fermeté des forces de l’ordre et de la justice pour faire respecter les gestes barrières et les sanctions qui s’en suivent.

    • 10 août à 22:42 | Shalom (#2831) répond à Jacques

      @ Jacques :

      J’ai l’impression que les sbires de DJ bac-13 ne s’intéresse pas à ces genres de remarques, pourtant c’est de vraie leçon à voir.
      Dommage !

    • 10 août à 22:42 | Shalom (#2831) répond à Jacques

      ... ne s’intéressent pas ...

  • 11 août à 00:10 | vazahagasy taratasy (#10911)

    # 10 août à 23:17 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra ^

    Mazava ary mitombona. Ça se tient hoy ny vazaha. Asa ny hevitry ny hafa ? Ny hevitry ny maro hono mahataka-davitra.

    Hevitry ny olombelona io fa tsy ny robots...

  • 11 août à 00:17 | vazahagasy taratasy (#10911)

    Misy mahamarina azy ihany ny an’i Rainingory fa mila entanana mafy ny vahoaka fa raha mivadibadika toy ny andro maloka dia mety tsy ahavitan-javatra firy...

    • 11 août à 00:37 | vazahagasy taratasy (#10911) répond à vazahagasy taratasy

      andro merika...

  • 11 août à 00:22 | Rainingory (#11012)

    Vohitra,
    Tsy haiko ahoana no fomba fijerinao sy ny fandanjalanjanao ny finiavan’ny tsirairay avy, fa raha aminao ny atao hoe réalisme sy pragmatisme fahakanosana dia tsy hitovy hevitra rahatrizay mihitsy isika.
    Amiko manokana dia tokony jerena daholo ny làlana rehetra izay mety ho arahina, ary ny famoahana izay sosonkevitra rehetra mety hodinihina no mahatonga ny olona hiseresera toy ny eto. Ny hevitry ny maro ahalasa lavitra, na dia tsy mbola mahasoritra tsara izay tena hitako hoe voie efficace aza izaho manokana hatrizao.

    • 11 août à 00:49 | Rainingory (#11012) répond à Rainingory

      Vohitra,
      Amaranako ny fanazavako, ny asako amampolotaonany izao dia ny mitarika tetikasa, ary efa lasa fahazarandratsy angamba izany fa ny antony iray mampihetsika ahy dia satria ataoko voafehy daholo izay ahatratrarako izaho sy ny mpiaramiasa amiko ny tanjona henjehina, amin’ny fomba fanao zay azo antoka indrindra ary amin’ny kalitao lehibe indrindra, noho izany, ny fiadiankevitra amin’ny fanomanana no antoky ny fahatratrarana ny tanjona, mialohan’ny fanatanterahina azy.
      Izay fa dia mankasitraka tompoko.

  • 12 août à 10:56 | lysnorine (#9752)

    Re lé kopé 10 août à 19:18
    « Il y a quelques uns ici ,et ils ne sont pas nombreux , qui tentent de réécrire l’Histoire , du bout de leurs lorgnettes . « DEPUIS NOTRE INDÉPENDANCE , notre Pays n’a jamais été indépendant , vu que déjà , notre Budget de fonctionnement est subventionnée à 60%... »

    Exemple illustrant bien une certaine « réécriture de l’Histoire » !
    « notre Budget de fonctionnement est subventionnée à 60% » :

    TOTALEMENT FAUX pour ce qui concerne la période Tsiranana. Contrairement aux anciennes colonies françaises d’Afrique qui ont accédé à l’indépendance en 1960 (rappelons que pour Madagascar, la terminologie historico-juridique correcte est « RECOUVREMENT » de son STATUT d’ÉTAT SOUVERAIN d’AVANT sa conquête et colonisation par la France en 1895-1896, reconnu par toutes les grandes puissances de l’époque), n’a JAMAIS demandé une AIDE BUDGÉTAIRE à la France et à même pu procéder à des INVESTISSEMENTS PUBLICS sur les fonds de l’État et à des prises de participations dans diverses sociétés (Se rappeler par exemple la SNI ou Société Nationale d’Investissements, la fondation de la Banque Nationale Malgache ou BNM, etc…).

    L’inamovible ministre des Finances durant toute cette période Victor MIADANA est le principal architecte de cet équilibre des Finances publiques, quoiqu’il ne fût qu’INSTITUTEUR de par sa formation. Certes pendant un an, il l’a approfondie comme Secrétaire d’État au BUDGET sous la direction de Paul LONGUET, ministre des Finances, un praticien non « académique » également. AUCUN MINISTRE DES FINANCES JUSQU’À AUJOURD’HUI (2020) n’a égalé Victor MIADANA dans la gestion des Finances publiques de Madagascar : c’est l’une des principales sources du débacle permanent de Madagascar : le concept d’ « économies budgétaires » et de « réductions drastiques des dépenses » notamment les dépenses somptuaires et de prestige autant que celui de PRODUCTION de BIENS CONCRETS palpables et visibles, ET NON PAS DE SERVICES sont inconnus des dirigeants Malagasy successifs qui se sont simplement évertués à MENDIER auprès de PRÉTENDUS « DONATAIRES » de l’auto-proclamée « Communauté internationale ». Bien entendu, les contre-parties manifestes ou occultes sont mortelles aussi bien pour l’amélioration des conditions de vie de la majorité de la population que le maintien de la SOUVERAINETÉ de l’État sur tous les plans. En d’autres termes, on n’enregistre toujours que des gesticulations spectaculaires et des palabres sans queue ni tête de la part des dirigeants Malagasy qui se flattent sans cesse d’obtenir quelque aumône de la part de la communauté internationale.

    Comme le fait observer nez_gros 11 août à 09:45 à juste titre dans « Rivo Rakotovao demande la lévée de l’état d’urgence sanitaire »
    https://www.madagascar-tribune.com/Rivo-Rakotovao-demande-la-levee-de-l-etat-d-urgence-sanitaire.html

    « Ils sont tous des MARIONNETTES INTERCHANGEABLE(S), qui tire la ficelle ? »

    • 12 août à 10:59 | lysnorine (#9752) répond à lysnorine

      Rectificatif : lire « DONATEURS » et non pas « DONATAIRES » dans MENDIER auprès de PRÉTENDUS « DONATAIRES » de l’auto-proclamée « Communauté internationale ».

  • 12 août à 11:21 | vatomena (#8391)

    bien joué Lysnorine ! Avez vous des documents illustrant comment la Colonie a pu survivre de 1940 à 1945 sans aides d’ une France métropolitaine occupée par les allemands.Colons et colonisés étaient alors livrés à eux memes.Ils ont mangé ,ils ont vécu....

Publicité




Publicité

Newsletter

Les actus du jour directement dans votre boîte email

Suivez-nous

Madagascar-Tribune sur FACEBOOK  Madagascar-Tribune sur TWITTER  Madagascar-Tribune sur GOOGLE +  Madagascar-Tribune RSS