Facebook Twitter Google+ Les dernières actualités
vendredi 29 mars 2024
Antananarivo | 11h40
 

Société

Conjoncture

Christian Ntsay attentif aux foyers de tension

mercredi 27 janvier 2021 | Mandimbisoa R.

« Les tentatives de perturbations » doivent être surveillées de près ! Les propos sont du Premier ministre, Christian Ntsay, qui, lors d’une réunion de l’Organe mixte de conception (OMC) au niveau national hier à Mahazoarivo. Il s’est prononcé notamment sur les différents foyers de tension qui couvent dans le pays et qui risquent de perturber l’ordre public.

Il est revenu sur la hausse des factures d’électricité suite à la nouvelle tarification Optima mis en place par la Jirama et qui a soulevé le tollé général. « Les corrections qu’il faudra apporter sur les factures doivent être réalisées et la qualité des services doit également être améliorée », a-t-il lancé à la Jirama.

Christian Ntsay a également évoqué la crise au sein des universités. « Il est inacceptable que des revendications estudiantines aboutissent à la destruction des biens publics », regrette-il. Il faisait notamment allusion aux grèves des étudiants des écoles normales supérieures d’Antananarivo et d’Antsiranana qui ont conduit à la dégradation des infrastructures universitaires notamment à Antsiranana.

« Les responsables doivent être attentifs à tout ce qui peut créer des conflits au sein de leur établissement », a fait remarquer le premier ministre. Un message adressé au différents entités ministériels concernés à l’instar du ministère de l’Éducation nationale pour les problèmes de recrutement des normaliens ou encore le ministère de l’Économie et des Finances pour les questions de bourses d’études.

Christian Ntsay a également touché un mot sur les revendications des paramédicaux. Le dialogue se poursuit entre les paramédicaux et le ministère de la Santé publique, affirme le premier ministre. Les paramédicaux toujours en attente du paiement de leurs indemnités de réquisition pendant l’épidémie de Covid-19 ont interpellé à plusieurs reprises les autorités et menacent dernièrement d’entamer une grève.

83 commentaires

Vos commentaires

  • 27 janvier 2021 à 10:18 | Shalom (#2831)

    Ahoana indray itony jeneraly kofboay manao « collier » ?
    Aiza ilay discipline ? Taiza ny officier no mahazo manao « collier » ? indrindra fa hoe jeneraly.
    Foza iray trano ! Fopla !

    • 27 janvier 2021 à 10:22 | elena (#3066) répond à Shalom

      Jeneraly BLING BLING de pacotille.

    • 27 janvier 2021 à 10:35 | elena (#3066) répond à Shalom

      Notre Directeur Général de la culture, en la personne de Francis Turbo remet son nez de clown vendredi au Karibotel.
      Voilà les représentants de l’Etat de nos jours.
      C’est de l’auto gasy bashing.
      Ataovy sérieux !

    • 27 janvier 2021 à 13:34 | Isandra (#7070) répond à Shalom

      Elena,

      Justement, midi parle de lui :

      "Grande figure de l’humour malgache, Francis Turbo a encore beaucoup à donner. A plus de 30 ans de scène, il est passé du short « milibandy » au costard/cravate. Survol de la carrière de ce géographe devenu humoriste.

      En 2020, il compte 30 ans de scène en tant qu’humoriste. Le temps d’un afterwork, il convie ses inconditionnels au Karibotel Twenty-six Analakely. Ce ténor de l’humour aura le loisir de faire de la soirée du vendredi 29 janvier un moment de pur délire. Un petit break durant lequel il donnera libre cours à son talent. Bien évidemment, il y sera question de sketch et d’actualités, mais surtout une compilation de ses spectacles de ces cinq dernières années. Un moment intime avec les connaisseurs durant lequel il mettra un point d’honneur à la demande de son public. Avec Teejay Jerry derrière les platines, la sauce musicale ne sera pas en reste.

      Connaissant Francis Turbo, il n’est jamais à court d’idées, sans langue de bois, il arrive à faire passer le message, conscientisant plus d’un, à travers des rires. Cette personnalité trop directe pour certains, d’autres avouent qu’il dit tout haut ce que les gens pensent tout bas. Dans tous les cas, retrouver Francis Turbo, qu’il se pare d’autres personnages ou lui-même, on ne risque pas de s’ennuyer.

      Au début, le délire ne prenait pas vraiment sa nature timide, C’était en 1989, alors qu’il était étudiant que ses camarades ont constaté qu’il avait le potentiel pour l’animation. Il y prend goût et la renommée se pointe à l’horizon. Timide comme il était, Francis ne se destinait pourtant pas à une carrière d’humoriste. En se créant son propre personnage, il intègre cette image de campagnard avec son chapeau de paille et son short « milibandy » qui a fait sa notoriété dans le milieu. Derrière ce personnage si communicatif et à l’aise pour parler de sexe,de manière si hilarante et franche, qui plus est devant un grand public, se cache en réalité un grand perfectionniste mais surtout un grand timide.

      Géographe de formation, il a tout laissé au profit de l’humour et de l’animation. Dans les années 80, il s’est également découvert une passion pour la photographie. « J’effectuais mon service nationale à l’époque. J’ai pris avec moi l’appareil photo de mon père et je prenais tout en photo pour ensuite pouvoir les partager avec les copains ». Une passion qui se développe sans pour autant qu’il en fasse son gagne-pain."

    • 27 janvier 2021 à 13:38 | Isandra (#7070) répond à Shalom

      Ne soyez pas trop masina, apprenez ce que fait les autres :

      En Amérique, l’humour fait partie intégrale de la politique, même Obama, le plus sérieux et élégants de la maison blanche, s’y mettait aussi.

    • 27 janvier 2021 à 13:39 | Isambilo (#4541) répond à Shalom

      Ka bandy saha role nedala ?

    • 27 janvier 2021 à 14:14 | Maestro (#7313) répond à Shalom

      @ Shalom

      Akory Aby !

      C’est Carnaval comme d’habitude ! Heureusement qu’il ne sait pas monter à cheval sinon ça aurait été le Cirque Dj&Co. Scrutez moi ces Regards, on dirait des enfants qui viennent de faire une bêtise et qui viennent de se faire rouspéter. Et bien sur dans le lot il fallait un « Courageux » pour expliquer la Konnerie.

    • 27 janvier 2021 à 18:00 | Ngeda (#10235) répond à Shalom

      - Hanti-Maola- Tsy misy Vidiny - Galona nomen-potsiny - Tsy misy Haja. Mitafy Henatra ny Malagasy, raha izahako iela Misitri-Belona no Hataoko. Povcon.

    • 27 janvier 2021 à 18:06 | Ngeda (#10235) répond à Shalom

      Shalom : Misaotra anao. Io mbola nampiko io koa. Ny Tafika - Tous Corps confondus mihintsy noho FAHAVALON’ITY FIRENENA ITY. Encore une fois Bravo.

  • 27 janvier 2021 à 10:30 | Isandra (#7070)

    Effectivement, il faut réagir et être ferme dès maintenant sans attendre que les choses s’empirent et s’amplifient. Les faiseurs des troubles tentent de foutre les désordres.

    D’autant plus, comme dans tous les autres pays, les complotistes essaient d’allumer les feux de tentions, partout les moyens, ils répandent maximum des fakes news. Et Les radios milles collines miara-mavozo ne cessent de propagent des allégations mensongères.

    Tout cela, dans le but de transformer l’année 2021 prévue l’année de travail en l’année de crise politique, et de perturber les réalisations du gouvernement prévues multipliées et les grands et d’empêcher les grands projets de sortir de terre.

    • 27 janvier 2021 à 11:59 | vatomena (#8391) répond à Isandra

      Oui Isandra ! 2021 Sera bien l’année du travail ,le travail des ’porteurs d’eau ’’. Prions le ciel ,prions Rajoelina 1er que ce travail ne devienne pas héréditaire..

    • 27 janvier 2021 à 12:05 | Maestro (#7313) répond à Isandra

      @ Isandra

      Effectivement, il faut réagir et être ferme dès maintenant sans attendre que les choses s’empirent et s’amplifient. Les faiseurs des troubles tentent de foutre les désordres.

      Ca sent la panique tout ça ! Sinon il faut « ARROGER » avec l’eau de la Jirama pour éteindre les Foyers.

      RDV à l’élection Prochaine.

    • 27 janvier 2021 à 12:37 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Feux de tension, au lieu de tention, comme arroser au lieu de arroger, hier,...

      De toute façon, le plus important, vous êtes compris, c’est pourquoi, certains ne font que ramasser les miettes, les vary latsaka,...car ils sont en panne d’argument,...

    • 27 janvier 2021 à 12:45 | Maestro (#7313) répond à Isandra

      @ Isandra

      ou là !
      On est avec le Robot qui parle mal le Français aujourd’hui !!!!!

    • 27 janvier 2021 à 12:49 | Maestro (#7313) répond à Isandra

      @ Isandra

      De toute façon, le plus important, vous êtes compris, c’est pourquoi, certains ne font que ramasser les miettes, les vary latsaka

      C’est pas cool ça ! Quand j’ai vu les « danses du Fitombenana » par ci par là notamment avec un certain Rasta de mes Deux qui distribuent des miettes aux Gens assis par terre, on se croirait à Guantanamo. Pareil il y en a qui « ont » de l’or ( lol ) et le niveau de vie de Malgaches n’a pas augmenté de 2 €.

      RDV à la Prochaine éléction !

  • 27 janvier 2021 à 10:49 | Isandra (#7070)

    « Au-delà de l’appel à la prise de responsabilité, le Premier ministre n’a pas manqué de mettre en garde contre toute velléité de récupération politique de la situation. Il a laissé entendre l’intransigeance de l’OMC Nat face à tous ceux qui seraient tentés d’attiser les tensions évoquées afin de perturber la souveraineté nationale et créer des troubles dans le pays ». C’est ainsi qu’il en « appelle aux citoyens et aux hommes politiques de respecter le choix que la population malgache a fait lors des dernières élections »

    La situation de notre économie actuelle pourra t elle supporter une nouvelle crise politique ? Non et non.

    Heureusement, la majorité de la population continue leurs activités quotidiennes pour améliorer leur condition de vie sans faire attention les aboiements de resy lava, les malahelo seza,...Ils savent bien que Hanitra et Del be, etc sont toujours payés par l’Etat et leur petits plaisirs sont toujours satisfaits qu’ils travaillent ou pas.

    • 27 janvier 2021 à 12:43 | vatomena (#8391) répond à Isandra

      Isandra —N’ayons aucune crainte
      le malgache avec son estomac retrécie pourra tenir encore quelques mois de gouvernement Rajoelina.Les brisures de riz calment la faim.

  • 27 janvier 2021 à 11:11 | Vohitra (#7654)

    Miarahaba Tompoko,

    Izao izany ilay hoe « nivoaka tamin’ny fahanginana »…ary naneho hevitra ihany…

    Saingy izao, indrisy fa dia savorovoro sy fandrahonana indray no nataony fa tsy ny hitondra fandaminana sy filantoana akory…

    Rehefa miteny ianao hoe « tentatives de perturbation », dia ny dikan’izany amin’ny teny Malagasy dia hoe « fikotrehana korontana », izany hoe fihetsika manohintohina ny filaminana sy ny fihodin’ny raharaham-panjakana…

    Ekena tokoa fa mafanafana ny toedraharaha eto amin’ny Firenena ankehitriny, ary misy tokoa ny maritrafo izay ivo iaingan’ny fanehoankevitra mitory sy maneho tsikera mikasika ny fandehan’ny raharaham-pirenena ankehitriny, ka andeha hotsaihivina ary hofintinana fohy izany :

    • Vidimpiainana sy vidin’entana, indrindra ny sakafo, miakatra tsy zakan’ny maro an’isa intsony
    • Tsy fandriana fahalemana etsy sy eroa mihanaka miaro herisetra mandatsaka aina
    • Tsy fisian’ny rano fisotro madio sy fahatapahan’ny herinaratra matetika isantokantrano
    • Fanaparana fahefana miampy fandatsahana aina, ary koa fanimbazimbana ny maha olona (fanerena ho sodomita) ataon’ny mpitandro filaminana
    • Fanondranana antsokosoko tsy ankiato ny harena iombonana hivoaka ny Firenena ho amin’ny tombontsoa manokana
    • Tsy fisian’ny asa sy karama mahavelona sy sahaza ho an’ny maro an’isa, fahaverezan’asa ary tsy fisian’ny aro-riaka ara-piarahamonina
    • Fandaniambolam-panjakana any amin’ny sehatra izay tsy laharam-pahamehana manoloana ny fahasahiranam-bahoaka
    • Tsy fisian’ny mangarahara ho fanta-bahoaka ny fampiasana ny volampanjakana izay ny hetra aloan’ny vahoaka no mamory azy

    Ireo voalaza ireo no fahasahiranana sy fijaliana mianjady amin’ny vahoaka maro an’isa ankehitriny, ary hitondran’ny maro eo amin’ny fiarahamonina tsikera sy fanakiananana mikasika ny raharaham-panjakana…

    Andriamatoa lehiben’ny goverinemanta,

    Aiza amin’ireo tsikera ireo no lazainao fa fanehoankevitra miendrika fanakorontanana ny fanjakana sy ny filaminana ?

    Fa angaha ianao mihevitra fa ny vahoaka dia natao ho mpandoa hetra sy mpandatsa-bato fotsiny, ka tsy natao hanana zo sy anjara fahafahana hilaza sy hanambara ny maharary sy manahirana azy ?

    Heverinao ve fa tsy azo atao mihintsy ny mitanisa sy manambara ny tsy fahafahampo mikasika ny tsy fahaizana mitantana ny volampanjakana sy ny tsy fahaizana mandamina izay laharampahamehana eto amin’ny Firenena ?

    Heverinao ve mendrika ny vahoaka ny fandrahonana ataonao mba hisakanana ny vahoaka tsy haneho hevitra mikasika ny maharary sy manahirana azy ?

    Fa angaha heverinao fa rafitra andriamanjaka no misy ny goverinemanta izay tarihinao ka tsy natao ary tsy azo tsikeraina mihintsy ?

    Raha toa ka ny « ENY » no valinteny omenao ireo fanontaniana dimy navoitra ireo, dia raha hotsaihivina teo amin’ny tantarampirenena, dia tsapa fa mifanaraka sy mitovy amin’ny fomba fitantanana nataon’ny Amiraly Ratsiraka izany, izy izay nilaza fa niantoka ny fandefasana anao nianatra tany ampita…ka tsy mahagaga raha mitovy ny fomba fijerinareo…

    Fa inona tokoa ary no mahatonga anao vao mba nivoaka tamin’ny fahanginana dia izao no zavatra nolazainao, dia izao fandrahonana izao no ataonao ?

    Tamin’ny taona 2018, taona izay nisian’ny fifidianana teto amin’ny Firenena, dia nisy ny nampiditra antsokosoko fitaovampiadiana mahery vaika teto amin’ny Firenena, ary ianao ny lehiben’ny mpiasampanjakana tamin’izany fotoana izany, ary ianao ihany koa no mpiaro sy mpiantoka ny filaminana…inona no andraikitrao tamin’izany fampidirana antsokosoko izany ?

    Farany, io fa nanoratra taratasy misokatra mikasika ny fijeriny ny fiainampirenena ihany koa ny FFKM, ianao ve mihevitra fa mety manozogozona ny raharahampanjakana ihany koa ireto mpitondra fiangonana ireto ?

    • 27 janvier 2021 à 13:08 | lé kopé (#10607) répond à Vohitra

      La coupe est pleine , comme dirait notre ami Vohitra . Les grèves estudiantines qui ont de réelles revendications , car leurs requêtes concernent leur vie quotidienne (Bourses , eau , électricité , sécurité ), et cela à Antsiranana , Ankatso , et à l’ENS Ampefiloha , mais aussi dans les autres villes du Pays , ne s’arrêteront pas de sitôt . Le corps des Inspecteurs de travail ont exposé leurs doléances sur Real TV , les tirs croisés s’amplifient de jour en jour , ne serait ce que la hausse des produits de première nécessité (riz , carburants , Jirama ...)Bref , il y a de quoi faire sauter la « Bastillle » , mais les caciques du régime ne prennent pas au sérieux le désarroi du peuple , car ils sont convaincus que ce ne sont que des caprices d’une opposition , en mal de « gouvernance » .En tout cas , ils ne pourront pas dire qu’ils n’ont pas été informés . Et pour revenir à la tenue du « cow boy » en uniforme , bien que je ne sois pas sorti d’une école militaire , sa tenue laisse à désirer , et il passe au dessus de la rigueur qui encadre les bidasses . Mais n’est ce pas une façon de démontrer qu’il est au dessus des lois , et que personne ne peut rien lui reprocher ? Encore un exemple flagrant d’un manque de discernement au sein de la « Ploutocratie » de ce Pays , et il n’est pas le seul malheureusement .

    • 27 janvier 2021 à 15:10 | saint-augustin (#9524) répond à Vohitra

      Vohitra,où est est ce qu’on est sur les 73,700 kg d’or et les trafics de devises ?
      On veut des informations.

    • 27 janvier 2021 à 15:16 | LE VEILLEUR alias L’EVEILLEUR (#1331) répond à Vohitra

      @ Vohitra
      Mnakasitraka ary Manamafy ireo fanontaniana tsara petraka nolazainao.
      Miantefa mivantana @ feo n’ny fieritreretan’izay voakasik’izany (Na ANR, na Ntsay, na ny Minisitra)
      Ny maty eritreritra sisa no mody fanina

    • 27 janvier 2021 à 17:20 | ASSISE (#10453) répond à Vohitra

      Miarahaba Vohitra,

      Mazava ny voalazanao, mino aho fa mbola misy azo anampiana ireo voatanisa ireo.

      Araka ny fiavin’ny Fanjakana (goverinamanta/tsy masaka), tsy mitovy fomba fijery ianareo. Mba tsy hilazana fa tany atsimo izy ary ianao tany avaratra.

      Tsy mpaminany aho raha hilaza, hiverina tsy hoe ela : atteinte à la sureté de Fanjakako.

      Samia ho ela velona, mila vavolombelona ny tantara.

    • 27 janvier 2021 à 17:52 | Isandra (#7070) répond à Vohitra

      Vohitra,

      Ianao moa toy ny mahazatra any amin’ny tsy alehany foana no anaovanao fanadihadiana.

      Nohon’ny tsikera mikasika ny zava-manahirana ny vahoaka notanisainao ireo ve no mahatonga ny PM hamory ny OMC ?

      Tsia, satria tsy vao izao no nisy ny tsikera, ka tokony efa taloha be izany no namory ny OMC izy, fa kosa heno sy voamarina fa misy antokon’olona any mikonokonona zavatra entina hambolena korontana eto amin’ny firenena. Io no nahatonga azy hamory ny OMC amin’ny maha tompon’andraikitra voalohany azy ny filaminam-bahoaka.

      Fa ny mikasika ny tsikera kosa, toa afaka manao izany malalaka tsara ny rehetra, fa na izany aza ireo mpanam-paritaka vaovao tsy marina mety hosahirana ihany.

    • 27 janvier 2021 à 18:17 | Rainingory (#11012) répond à Vohitra

      27 janvier à 17:52 | Isandra (#7070) répond à Vohitra
      « Fa ny mikasika ny tsikera kosa, toa afaka manao izany malalaka tsara ny rehetra, »
      — 
      tu parles, c parce que les tsikera sont faits sur des médias hors M/car que vous ne pouvez rien réprimer, rien du tout, à cause ou grâce au principe de souveraineté, autrement ça aurait été direct Tsiafahy !

    • 27 janvier 2021 à 18:25 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      Tsy mahagaga fa fihetsika mpitraga fahiny izao ataon’Andriamatoa Ntsay izao…

      Iza no tsy nahatsiaro fa taloha, isanky ny hisambotra sy hamonja ny olona tsy mitovy fijery aminy ny Amiral Ratsiraka dia manao fanambarana fa misy olona miketrika fanonganam-panjakana ?

      Izany hatrany no nataon’ny Amiral fony revolisionina mena ka nisamborany ny Colonel Rasolofo Auguste sy ry Ramaroson Gaston…sy ry Kapiteny Rakotonirina Marson ary ny Kapiteny Rakoto Abel…sy ny maro hafa sy voatanisa.

      Tato afara aza moa dia mbola nampian’ny Amiral fa ho fiarovana ny ain’Itompokolahy Monja Jaona hono no nisamborany azy…

      Etsy andaniny, re ihany koa izao fa nanao fanambarana ireo Raiamandreny ara-drazana Mahafaly fa manohitra ny fananganana ankehitriny ny kianja manara-penitra ao Ampanihy eo amin’ny toerana mitahiry ny fomba sy fanao manandanja eo amin’ny Foko Mahafaly…angamba tsy manozongozona ny fahefampanjakana velively akory izany…

    • 27 janvier 2021 à 18:42 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      Ohatrany efa tena manomboka mahamay tokoa aloha ny toe-draharaha eto e !

      « Le fameux trafic des 73,5 kg d’or continue d’alimenter les débats. Interrogé, l’ambassadeur SEM Michael Pelletier a indiqué que les Etats-Unis collaborent avec Madagascar pour préserver les richesses naturelles et lutter contre les exportations illicites de tout genre (bois de rose, or…). « Les auteurs de ces trafics doivent être punis » s’est-il exprimé hier, sans plus de détail, dans une intervention directe (e-Tafa) diffusée sur les réseaux sociaux de l’Ambassade des Etats-Unis à Madagascar. Il a souligné que le gouvernement américain est également sensible aux questions environnementales, d’où les projets entrepris dans ce domaine, à travers l’USAID… »

      Son Excellence sait fort bien sûrement que les exportateurs illicites de ces ressources sont les mêmes...

      https://matv.mg/trafic-dor-sem-michael-pelletier-les-auteurs-doivent-etre-punis/

    • 28 janvier 2021 à 10:29 | lysnorine (#9752) répond à Vohitra

      Re Vohitra 27 janvier à 18:42 répond à Vohitra :
      « Le fameux trafic des 73,5 kg d’or continue d’alimenter les débats... »

      Novakian’ny mpandray anjara tamin’ny « MIARA-MANONJA » omaly Alarobia 27 Janoary barara ny lainga mainty, marivo tototra, nasesiky ny mpitondra fanjakana hatramin’izay momba ity jirika volamena ity, indrindra ny momba ny andraikitry ny ladoany, hanadiovana ny tenany.. Efa tonga eto, hono, ny « Interpol ». [https://malagasynews.com/videos/miara-manonja-alarobia-27-janoary-2021/]
      Raha izahay no teo amin’ny toeran’Ingahy prezidàn’ny Repoblika, dia nasainay noroahin’ny PM Ntsay avy hatrany ny ministry ny Vola, Ingahy Randriamandranto Richard...ho FIAROVAN-TENA !

  • 27 janvier 2021 à 11:19 | zorey974 (#7033)

    La dictature est en marche... à défaut d’apporter des solutions, on muselle.

  • 27 janvier 2021 à 11:41 | Vohitra (#7654)

    Nisy mpanao politika teto nilaza fa manomboka izao dia roa hetsy Ariary (200.000 Ariary) no ataonao karama farany ambany isambolana eto amin’ny Firenena...

    Eny ary, koa raha tena manana fahasahiana ianao ary tena tomponandraikitra, dia mba antsoy hiseho hanantona anao izay rehetra olona feno taona ka mandray karama latsaky ny 200.000 Ariary eto amin’ny Firenena ?

    Dia mba antsoy hanantona anao ihany koa izay Malagasy feno taona rehetra ka manana fidirambola fivelomana latsaky ny 200.000 Ariary...

    Aza matahotra fa vahoaka hendry ireo ho avy hanantona anao fa antsoy fotsiny izy ireo...

    Izany tokoa no hoe « Repobilikan’ny Fitiavana » raha tanterakao...

    Dia ho hitanao fa ho avy eny aminao ny 92 % ny vahoaka Malagasy iray manontolo...

    • 27 janvier 2021 à 22:05 | saint-augustin (#9524) répond à Vohitra

      Merci Vohitra pour l’information.

  • 27 janvier 2021 à 12:37 | arsonist (#10169)

    Foyers de tension ?
    Quels foyers de tension ?
    La besileo foza femelle « couillue » isandra ne répète-t-elle pas à longueur de ces innombrables copier/coller que tout va très Madame la Marquise ?

  • 27 janvier 2021 à 12:47 | Isandra (#7070)

    Un article du journal qui ne jure que sur la vérité, rien que la vérité pour la route :

    "En perpétuelle perte de crédibilité ! C’est ainsi que l’on pourrait qualifier l’Opposition à Madagascar en ce moment. Déjà que les partis qui se disent opposants n’arrivent pas à parler d’une même voix, les arguments avancés pour tenter de critiquer la mode de gouvernance du pays peinent à convaincre la majeure partie de la population.
    Ces dernières semaines, les membres de l’Opposition ont tenté le tout pour le tout afin de déstabiliser au maximum le régime en place. A preuve, les nombreux foyers de tension créés un peu partout dans le but d’embraser le climat politique dès le début de l’année. Des manifestations syndicales aux revendications estudiantines, la moindre brèche a été mise à profit pour prouver les défaillances des dirigeants actuels. Malgré tout, les citoyens restent lucides et ne semblent pas crédules au point d’accepter aveuglément tous les arguments émanant des détracteurs du régime. Il en est de même pour les tenants du pouvoir qui semblent imperturbables et préfèrent prendre de la distance afin d’éviter de se faire prendre au jeu de l’Opposition.
    Entre divagation et désinformation
    Au cours d’un point de presse, il y a deux semaines, le directeur de cabinet auprès de la Présidence, Lova Hasinirina Ranoromaro a été claire. « Nous préférons nous concentrer sur les chantiers de développement au lieu de s’attarder sur les critiques et autres manœuvres des détracteurs politiques », a-t-elle déclaré au nom de l’Exécutif. Elle conforte ainsi les propos du Président Andry Rajoelina, lors de son discours à la Nation lors du réveillon du Nouvel an et qui mise sur une année d’effort et de travail en vue de la refondation et la reconstruction du pays. Plus averti que jamais, le régime s’efforce d’avancer des solutions immédiates à chaque difficulté qui complique le quotidien de la population, tout en poursuivant les projets à long terme comme la construction d’infrastructures (routières, sanitaires, scolaires), entre autres.
    En théorie, dans un pays démocratique comme Madagascar, l’Opposition sert de contre-pouvoir et offre une possibilité d’alternance en proposant une vision différente de celle offerte par les dirigeants. Jusqu’ici, aucun parti de l’Opposition n’a su s’imposer en tant que véritable contre-pouvoir mais s’est juste contenté de lancer des critiques et analyses faussées, le plus souvent basées sur des divagations, des conjectures voire de la pure désinformation."

    • 27 janvier 2021 à 16:34 | lé kopé (#10607) répond à Isandra

      Isandra a appelé du renfort dans les analyses et l’écriture . Cela confirme que plusieurs auteurs écrivent sous ce pseudo , une méthode conforme à la mentalité du régime : tromper le peuple , mais ce n’est pas gagné , car l’opposition veille au grain . N’entendez vous pas le son du tocsin , à moins que vous soyez sourds ...Mais le résultat sera le même , ce n’est qu’une question de timing. Une chanson qui relate les faits actuels sortira bientôt , dès que le fruit sera mûr. C’est l’histoire d’un détenu , qui appelle de l’aide , et qui a entendu que la vie en dehors du milieu carcéral est aussi dure que la leur . Quelques bribes :« est ce qu’ils ont augmenté le salaire , et est ce que le pouvoir en place fait des efforts, mais ma souffrance est au summum ,que je ne peux pas les adouber ». Dédicace pour Shalom à la sortie de l’opus .

    • 27 janvier 2021 à 17:01 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Lé kopé,

      Hanitra et Del & cie sont dans un dilemme quant à la suite des toutes ces allégations mensongères qu’ils ont propagé tous les jours pendant quelques jours.

      S’ils organisent la descente dans la rue et si la population de Tana ne répond pas présent, qui est très probable, comme c’était le cas après les élections, le régime pourra profiter de cette situation pour leur demander des comptes sur leurs mensonges et sur leurs affirmations gratuites, et toutes insultes contre eux...,

      Mais, s’ils restent là se contenter de cette tribune, ils seront davantage non crédibles.

    • 27 janvier 2021 à 17:33 | ASSISE (#10453) répond à Isandra

      Tamin’ny 2009 efa nisy verité marobe ohatra an’izao verité izao.

      Fa mbola MAQUETTE, nankaiza angaha izy ireny ? Verité ve ny A340 ? Asio tantara kely fotsiny raha tsara fitadidiana I.andra.

      Raha tsy mila kirizy ny olona , dia tsy hisy ny kirizy. Inona no hidiran’ny fanakorontanana ? Mamporisika mihintsy, tohizo ny asa aza mihaino na mitodika amin’ireo akory.

      Raha mila kirizy ny olona, aza manao taon-dasa tsy tsaroana. Vao tamin’ny 2018, tsy ela akory, mbola ilaina ilay krizy matoa nisy io 2018 io. Koa aza manao fihetsika miantsy ady amin’ny olona mitaraina sy manambara ny marary azy. Mivadika resaka mifampitsapa indray io raha izay no hatao eto.

      Tohizo re ny asa dia ataovy toy ny tsy misy (efa fomba fijerinao efa ela) ireo be resaka an-jorony ireo.

  • 27 janvier 2021 à 12:57 | Jipo (#4988)

    Bonjour .
    D’ etre attentif aux foyers de tension, c ‘est comme etre attentifs aux alarmes d’ urgences qui clignotent de tous cotés.
    Santé, sécurité, éducation, économie, famines, sans oublier les miami beaches, et autres futilités ...
    Nous sommes dirigés par des clowns incompétents et qui se la pètent, des « non essentiels », le problème est qu’ ils soient les seuls à feindre l’ ignorer .
    Tous ces arrivistes sont à la solde de la finance, qui les tient tous par les 1+1 , celles du vola, et ils sont tellement avides, qu’ ils se prostituent comme on leur demande, à volonté .
    Un peu à la manière d’ une péripatéticienne qui a 12 clients qui font « la queue « , il n’ y a pas une seconde à perdre quand le fric est là il faut le prendre , pour les états d’ âmes on verra après ...
    Il est mignon avec sa muselière notre PM à quand la plume dans le Q en guise de gouverne ?

    • 27 janvier 2021 à 13:21 | lé kopé (#10607) répond à Jipo

      Durant la crise de 2002, l’enfant terrible du Betsileo a raconté à qui voulait l’entendre qu’il fallait profiter de l’argent qui coulait à flots (mitaty rà-kena).Où en est il actuellement .Un autre Dirigeant du Sud Est , ayant eu des frères qui ont traversé toutes les Républiques a même annoncé , « on fait ce qu’on veut avec le peuple , car ce sont des moutons de Panurge » (véridique). Mais il est en train de finir sa vie dans la détresse et dans l’anonymat . Je finirai par un ancien Officier Général , qui a détourné le Budget du « micro-hydraulique » dans le Sud , et qui a fait assassiner un jeune Ingénieur agronome Betsileo , et qui a décidé de lui même d’être enterré loin de son caveau familial , car il a été poursuivi par les remords .Moralité , bien mal acquis ne profite jamais . Il suffit de voir comment a fini Pablo Escobar en Colombie pour s’en inspirer .(Netflix).

  • 27 janvier 2021 à 13:29 | Isandra (#7070)

    Cette crise sanitaire est une opportunité pour les complotistes pour semer davantage de fakes news, fakes analysis, et les doutes sur tout et n’importe quoi. Malheureusement, il y a des plusieurs gens sont tombés dans leur filets, y compris de groupe de gens et de gens respectables.

    Certains d’entre eux sont très suivis par plusieurs millions de gens.

    Cet documentaire de TMC disponible sur canal + (Tout canal+) :

    https://www.tf1.fr/amp/tmc/martin-weill/videos/martin-weill-tous-complotistes-78809315.html

    Ici à Madagascar n’est pas en reste, leur délires et leurs imaginations sont incroyables, inimaginables,...

    • 27 janvier 2021 à 13:39 | Stomato (#3476) répond à Isandra

      >>Ici à Madagascar n’est pas en reste, leur délires et leurs imaginations sont incroyables, inimaginables,...<<

      C’est exactement l’impression que l’on a en lisant vos insanités !

    • 27 janvier 2021 à 14:03 | Besorongola (#10635) répond à Isandra

      MALHEUR À CEUX QUI GOUVERNENT DURANT CETTE PÉRIODE DE PANDÉMIE.
      C’EST DUR DUR D’ÊTRE PRÉSIDENT EN CE DÉBUT DU TROISIÈME MILLÉNAIRE.

      Selon Isandra, sans le Covid-19 Trump devait gagner l’élection américaine haut la main !
      Quelle est l’avergure de Rajoelina par rapport à Trump ?
      Vu que la pandémie ne voit pas encore le bout du tunnel cette année, aucun projets ne puissent voir leurs réalisations tant que l’économie mondiale est au point mort.
      Madagascar dépend à 90% de financement international et quoi qu’il fasse Rajoelina, tant que le Covid-19 sévit il n’arrivera pas à ses souhaits.
      Malheur à ceux qui gouvernent dans cette période et Trump est la première victime, d’autres suivront. Trump à eu des résultats économiques et diplomatique honorables mais son erreur fondamentale c’était de mal gérer le Covid-19 et il est tombé.
      Rajoelina refuse les vaccins pour le moment et le jour où il verra que le vaccin est efficace, ce sera trop tard parceque Madagascar, le pays le plus pauvre du monde depuis 2020 devra payer plein pot la dose du vaccin. Évidemment le pays n’aura pas le moyen de s’offrir cette avantage car il fallait s’inscrire au 18 septembre 2020 au plus tard pour bénéficier l’AMC COVAX qui permet aux pays pauvres d’accéder à un tarif subventionnés par L’OMS. Ce que Rajoelina n’a pas souhaité faire afin de prioriser son CVO qui visiblement ne montre pas son efficacité tant vanté. L’histoire jugera le responsable de l’hécatombe qui se profile à l’horizon ! Moa VOAHOZONA izy ?

    • 27 janvier 2021 à 14:26 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Besorongola,

      Selon Isandra, sans le Covid-19 Trump devait gagner l’élection américaine haut la main !
      Quelle est l’avergure de Rajoelina par rapport à Trump ?

      Je vous ai déjà expliqué l’atout de Rajoelina, il a encore 3 ans pour faire oublier les impacts de cette crise avec des grandes réalisations.

      Rehefa mahita ny trano mijoalajoala sy lalana mikondana ny olona, dia handinony hoe nisy COVID anie teto eh !

    • 27 janvier 2021 à 14:30 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Stomato,

      Sauf ce que j’apporte ici, ne sont que des réalités sur terrain, qui font défaut les andafy.

    • 27 janvier 2021 à 14:37 | Maestro (#7313) répond à Isandra

      @ Isandra

      ny trano mijoalajoala sy lalana mikondana, ça se mange ?

      Santé
      Education
      A manger

      Il reste 3 ans pendant les quels il ne fera pas grand choses ! Je suis prêt à parier que les 2 € quotidiens pour vivre resteront 2 € et je suis quelque peu optimiste.

      RDV à la Prochaine Election.

    • 27 janvier 2021 à 14:52 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Maestro,

      L’homme n’est pas né seulement pour manger,...

    • 27 janvier 2021 à 15:20 | Maestro (#7313) répond à Isandra

      @ Isandra

      L’homme n’est pas né seulement pour manger

      S’il ne Mange pas, il ne sera pas en bonne Santé, in ne sera pas capable de donner ou de suivre une bonne Education. CQFD.

      Tu sors d’où toi ? D’une Caverne ?

      RDV à la Prochaine Election.

    • 27 janvier 2021 à 16:18 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Maestro,

      RDV à la Prochaine Election.

      Ce RDV que les opposants se prépare pour y être présents, non seulement, pour participer, mais, aussi, être une force alternative crédible, comme certain Andry a fait face à Rajao, en proposant un programme bien ficelé, qui permettra le gens de juger ses actions.

      Au lieu de perdre leur temps à palabrer sur cette miara-midoboka.

    • 27 janvier 2021 à 16:19 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Ce RDV que les opposant devraient se préparer....

    • 27 janvier 2021 à 16:45 | Maestro (#7313) répond à Isandra

      @ Isandra

      Ce RDV que les opposant devraient se préparer....

      C’est pas du Français ça !

    • 27 janvier 2021 à 17:45 | ASSISE (#10453) répond à Isandra

      === I.andra : L’homme n’est pas né seulement pour manger,...

      Fiteny sy fihevitra avy aiza angaha io, hitoriteny ?

      Mety ho marina io raha resaka toriteny krisitianina.

      Fa misy olona kosa dia mirediredy, toa olona adala ?

      Miverena ianao any amin’ny tantara 2009 dia hiverina koa ny fitadidinao « NY FIHINANANA » no vahaolana, MANGé no vahaolana.

      Tampeno ny sofina, manaova sary adala dia ho lava ny andro hiainanao.

    • 28 janvier 2021 à 00:03 | lysnorine (#9752) répond à Isandra

      Re Besorongola 27 janvier à 14:03 répond à Isandra ^

      « Rajoelina refuse les vaccins pour le moment... il fallait s’inscrire au 18 septembre 2020 au plus tard pour BÉNÉFICIER l’AMC COVAX qui permet aux pays pauvres d’accéder à un tarif SUBVENTIONNÉS (!) par L’OMS..

      ary koa i Billy GATES ! :

      « The Bill and Melinda Gates Foundation has so far committed some $1.75 billion to the global response to the COVID-19 pandemic, including via funds for the COVAX VACCINE-SHARING INITIATIVE co-led by the World Health Organization, and via DIRECT SUPPORT FOR SOME VACCINE MAKERS.

      « COVAX, CO-LED BY THE GAVI VACCINES ALLIANCE, says it aims to deliver 2.3. billion COVID-19 doses by year-end, including 1.8 billion doses TO POORER COUNTRIES AT NO COST to their governments [Bill Gates sees 6-8 month lag for poor countries to get COVID-19 shots, Jan 27, 2021, https://www.investing.com/news/economy/bill-gates-sees-68-month-lag-for-poor-countries-to-get-covid19-shots-2399912

      Tokony ho mailo ihany Ingahy prezidàn’i Madagasikara amin’ny fanosehan’ny mpiara-mitondra fanjakana aminy sy ny mpanao raharaham-panjakana sasany amin’ny FAHASALAMAM-BAHOAKA sy ny ministeran’ny VOLA mba hanaiky lembenana ny tetiky ny OMS/UNICEF hanery azy hampanao vakisiny hoe fanefitra (?) ny COVID-19 [Tsy mba FANANDRANANDRANA ihany koa ve amin’ny Malagasy hatao karazana COBAYES izany ? .]
      Zahao ireto lahatsoratra ireto tokony hampitandrina kely ihany :

      – “Top 7 reasons why people are testing positive for covid-19 after vaccinations”
      Wednesday, January 13, 2021 by : Lance D Johnson
      https://www.naturalnews.com/2021-01-13-why-people-test-positive-after-vaccination.html#

      OVER A MILLION ISRAELIS HAVE ALREADY RECEIVED THE FIRST DOSE OF THE PFIZER/BIONTECH MRNA VACCINE. Despite the grand promise of vaccination, health officials have already identified 240 vaccinated Israelis who were later diagnosed with covid-19. These people exhibited various symptoms of illness. There are several explanations for this medical error. Many of the reasons have already been documented by the drug companies in clinical trials ...

      – “33 elderly people dead after first dose of coronavirus vaccine »
      Monday, January 25, 2021 by : Nolan Barton

      https://www.naturalnews.com/2021-01-25-elderly-people-dead-after-coronavirus-vaccine.html

      NORWAY has recorded 33 DEATHS OF ELDERLY PEOPLE who RECEIVED A FIRST DOSE OF THE PFIZER/BIONTECH CORONAVIRUS VACCINE since the start of the country’s vaccination campaign in late December.

      Several countries have also reported post-vaccination deaths but health authorities BELIEVE they are NOT RELATED TO THE VACCINE.

      DENMARK, FINLAND, SWEDEN AND ICELAND HAVE ALL REPORTED POST-VACCINATION DEATHS. There were also reports that 55 PEOPLE IN THE UNITED STATES HAVE DIED AFTER GETTING VACCINATED. (Related : Compilation of recent stories and videos covering covid vaccine injuries, side effects and DEATHS [...]

      While there is still no link established between the vaccine and the deaths, Norway has reiterated in recent days its recommendation for A MEDICAL EVALUATION BEFORE THE VACCINE is administered TO A VERY FRAGILE OR DYING PERSON.

      “It is not impossible that some of those who are offered vaccination are so fragile…THAT IT IS NOT WORTH THE TROUBLE TO VACCINATE THEM BECAUSE THEY CAN POTENTIALLY SEE THEIR CONDITION DETERIORATE. Those effects are normal,” said Stoltenberg on Monday, Jan. 18.

      So far, more than 48,000 out of 5.4 million people have been vaccinated in Norway.[0.89 % n’ny mponina izany ; mponina eto Madagasikara ankehitriny : Madagascar Population 2021 (Live) ; 28,117,480, https://worldpopulationreview.com/countries/madagascar-population]
      (Hofaranana)

    • 28 janvier 2021 à 00:12 | lysnorine (#9752) répond à Isandra

      Re Besorongola 27 janvier à 14:03 répond à Isandra ^
      « Rajoelina refuse les vaccins pour le moment...
      Tokony ho mailo ihany Ingahy prezidàn’i Madagasikara.amin’ny tetiky ny OMS/UNICEF hanery azy hampanao vakisiny hoe fanefitra (?) ny COVID-19. [Tsy mba FANANDRANANDRANA ihany koa ve amin’ny Malagasy hatao karazana COBAYES izany ?]
      (Tohiny sady farany)

      Farany nahoana koa moa no TSY MBA MISY FIRESAHANA MIHITSY NY A.T.A. (Aro Tsimoka Aretina) izay azo antoka aloha fa tena ny IMRA no namboatra azy sy ny mba hamporisihana ny sarambabem-bahoaka hampiasa io TAMBAVY io izay MORA rahateo (MGA 4500) Io no tena mandaitra hoy ny firesaky ny mpivarotra « MASY » eran’ny tsena, ary ny tenanay manokana dia nampiasa azy ka nahatsapa fa mitombona tokoa izany fahombiazany izany. Misy koa ny « HUILE ESSENTIELLE » avy amin’ny RAVITSARA navoakan’ny IMRA tsara hampiarahana amin’io A.T.A. io koa.

      Zahao post :
      « lysnorine 4 juillet 2020 à 19:01 ao amin’ny : « Stop aux conneries-virus »
      « samedi 4 juillet 2020, https://www.madagascar-tribune.com/Stop-aux-conneries-virus.html
      « Ny tena tianay hisarihana ny sain’ny mpamaky eto dia ny efa nisian’ny A.T.A. na Aro Tsimoka Aretina, tambavy avy amin’ny Raokandro-Zava-maniry Malagasy natao hisorohana ny COVID 19, kanefa tsy mba resahina mihitsy hany ka betsaka no tsy mahafantatra azy. Mora dia mora koa anefa ny vidin’izy io :

      « MGA 4500 na FMG 22500 no vidiny ny fonosana iray izay misy sachets 4 (efatra), ka fonosana efatra no hanaovana ny fisorohana mandritra ny 16 andro izany. Izany hoe MGA 18000 na FMG 90000 no tontalin’ny ho laniana (sahabo ho €4.16 na US$ 4.7 izany !)

      « Io A.T.A. io no azo antoka tsara fa TENA AVY AMIN’NY MPIKAROKA ao amin’ny IMRA ka VOKATRY ny nandravonan’izy ireo – tamin’ny MARTSA 2020 – ny FIKAROHANA efa fanaony nandritra ny AMPOLO TAONA maro dia maro teo, ambany fitarihan’Itpkl.Prôfesôra Albert RAKOTO RATSIMAMANGA, ka niteraka FANAFODY-TAMBAVY tsy tambo isaina avy amin’ny RAOKANDRO-ZAVA-MANIRY MALAGASY, hamidy eran’ny tsena, mahasitrana tsara ny ankabeazan’ny aretina rehetra mpianjady amin’ny vahoaka kanefa takatry ny fidiram-bolany !.

      « Efa HATRAMIN’NY FARAMPARAN’NY VOLANA MARTSA 2020 na fiandohan’ny volana Aprily no NAMIDY izy io HISOROHANA ny CORONAVIRUS 19 indrindra. [...]

      Ireto misy rohy ahitana ny mombamomba ny A.T.A. .
      https://www.youtube.com/watch?time_continue=9&v=0zUKsT9dH3k&feature=emb_title ;
      https://www.ketrika.com/home.jsp?but=vente/fiche&cleproduit=PROD002173

      Fehiny :Tsy tokony ny fanaparihana azy ireo amin’ny sarambaben’ny vahoaka Malagasy ve no mba masahin’Ingahy prezidàn’i Madagasikara sy ny governemantany – tahaka ny ataony amin’ny CVO ! – ka hangatahany FANAMPIANA any ivelany, izay tsy mila manao ahoana firy akory OHARINA AMIN’NY MASOKARENAN’ilay VAKSINY sy ny fanindronana azy na koa ny vidin’ny CVO sy ny forongony ?

  • 27 janvier 2021 à 13:53 | I MATORIANDRO (#6033)

    O ry ntsay a !!!

    tena diso fanantenaana taminao mihintsy aho.

    Nivadika tokoa ianao ary miseho andro ny saro-tava nisaloranao.

    Mbola tsy tara ianao raha miala tao, ary averiko ihany fa ataon’le tsy mahay ninin reo ankalana ianao rehfa milentika tokoa io lakam-boalavo misy anao io ;

    MIALA tao enao.

  • 27 janvier 2021 à 13:57 | kartell (#8302)

    Christian Ntsay prend son bâton de pèlerin pour lequel il avait été promotionné par son excellence : mettre en garde tout en rassurant que les trains arriveront à l’heure et que les contrôleurs séviront à l’égard des resquilleurs ..
    La carotte et le bâton sauf que la carotte promise est maigrelette et réservée à certains ...
    Mais, il fait le job, celui du père Fouettard, que ne peut endosser son excellence, rôle ingrat de la politique des grands, réservé d’office au plus proche du maître afin d’éviter d’écorner l’image d’un sommet du pouvoir, symbole caricatural du rassembleur et du porteur des meilleures nouvelles ...
    Mais, en se cantonnant dans la généralité, dans le survol de tout ce qui fâche un pouvoir qui promettait des lendemains en fanfare , le premier ministre est rattrapé par une réalité qui se rebiffe en confirmant que l’émergence n’est pas celle de la campagne présidentielle en perdant son âme dans les ornières d’un passé qui fait de la résistance parmi les courtisans....
    Le petit télégraphiste du pouvoir tente une bouffée d’oxygène à un pouvoir qui frôle désormais l’asphyxie en rapportant des propos du staff présidentiel qui accuse une opposition inconsistante à éructer des accusations d’immobilisme d’un pouvoir cachottier !...
    Chacun pourra mesurer la hauteur prise pour donner au débat politique une autre allure que celle affichée digne d’un différent de maquignons !...
    La politique est la grande absente d’un monologue dont le pouvoir use et abuse ..
    L’arme de défense privilégiée est comme on l’avait vue aux États-Unis, ce sont les fakes-news dont pourtant s’abreuve à la source un pouvoir qui n’arrive plus à convaincre à force d’avoir séduit dans l’illusion ...
    En s’arc-boutant sur cet os qui constitue le dernier rempart d’une crédibilité réduit au seul sentiment de cour, le pouvoir prend enfin conscience que le soufflé retombe plus vite et plus fort que prévu, d’où cette chasse à courre vis à vis des opposants plus virtuelle qu’autre chose mais qui aujourd’hui n’ont plus besoin de discourir pour convaincre des faiblesses du pouvoir actuel qui va devenir avaler son chapeau avec la covid !...

    • 27 janvier 2021 à 16:47 | lé kopé (#10607) répond à kartell

      Le PM devrait être vigilant s’il veut sauter en Marche comme sa sœur, qui était Ministre de la Défense du temps du laitier (quelle erreur) , car le mari de cette dernière était le Filleul du Flibustier (source, les Amis Vohitra et Shalom). Ainsi , il a été facile pour elle de retourner les bidasses en folie en leur faveur .et de monter dans le train à grande vitesse (TGV) qui n’avance pas jusqu’à preuve du contraire .

    • 27 janvier 2021 à 17:48 | Vohitra (#7654) répond à kartell

      Bonjour Le kope ,

      Le Général de Division Jean Dominique Adolphe, son beau frère, est un ancien pilote attitré de l’Amiral...

    • 27 janvier 2021 à 19:14 | kartell (#8302) répond à kartell

      @ lé kopé

      Merci d’ajouter ce croustillant de la coulisse que l’on ne trouve nulle part ailleurs.....
      On comprend mieux ainsi pourquoi l’émergence se fera en toute consanguinité et recyclable intégral !...

  • 27 janvier 2021 à 14:36 | Isandra (#7070)

    Mba hita teny :

    NY KRIZY POLITIKA NO ANISAN’NY NAMPAHANTRA NY MALAGASY.

    "Voalazan’ny Banky iraisam-pirenena ao amin’ny tatitrany fa ny krizy miverimberina eto Madagasikara no antony iray lehibe nahatonga ny Malagasy hihahantra. Mahantra nohon’ireo tany nisy ady an-trano ireny.
    - Tao aorian’ny rotaka tamin’ny 1972 izao ohatra dia nihena 78$ ny harin-karena isam-batanolona, izany hoe 9% be izao raha mihoatra ny teo aloha. Ary tsy nitsahatra nijontso tarehimarika io taty aoriana, satria niha nikorosy hatrany ny toe-karena teto Madagasikara. PIB / hab : 1971 : 863$ nidina 563$ tamin’ny 1990.
    - Tao aorian’ny krizy tamin’ny 1991 indray nihena 60$ izany hoe 10%, dia tahakan’ny teo aloha ihany, tsy niakatra intsony izy io avy eo fa nidina hatrany : Tamin’ny 2001izao dia : 505$,
    - Tamin’ny 2002 taorian’ny ady saritaka nataon-dRavalo sy Ratsiraka ireny, izay niteraka fahirano ara-toekarena sy fifanenjehana tamin’ny basy aman-tafondro mihitsy moa dia, mba tsy hitenenena hoe nisy ady an-trano, dia nidina 77$ ny harin-karena isambatan’olona, 15% be izao. Nifarana 516$ moa izany tamin’ny 2008.
    - Tao aorian’ny tolon’ny révolution orange izay nahavoatery ny filoha tamin’izany hametra-pialana, dia nidina 34$ ny fidiram-bola isambatan’olona 7% izany.
    Raha ireo no donihina dia nandritran’izay fotoana rehetra izay, dia nihena 44% ny fidiram-bola ny Malagasy, miha mahantra hatrany ny mponina. Dia izao isika anisan’ny mitana ny rambony izao.
    Ka raha mbola asiana rotaka na krizy politika indray izany, dia mbola hijontso be io, hiha hahantra hatrany ny taranaka faramandimby any. Ireo mpanao politika ireo anie ny zanany efa tafita any an-dafy any daholo ny ankabeazany, tsy mampan’inona azy na vao maika mikoroso fahana ny firenena. Fa isika vahoaka no mila mandinika tsara aloha."

    • 27 janvier 2021 à 15:56 | Besorongola (#10635) répond à Isandra

      PARAPHRASE.

      RAJOELINA : « EFA NAHAZO TOERANA AHO KA AZA ASIANA ROTAKA SY KRIZY POLITIKA INTSONY » !

      Tao aorian’ny FANONGAM-PANJAKANA 2009 izay nahavoatery ny filoha tamin’izany hametra-pialana, dia nidina 34$ ny fidiram-bola isambatan’olona 7% izany.
      Raha io no donihina dia nandritran’io fotoana fotoana io dia nihena 44% ny fidiram-bola ny Malagasy, miha mahantra hatrany ny mponina. Dia izao isika anisan’ny mitana ny rambony izao.
      Ka raha mbola asiana rotaka na krizy politika indray izany, dia mbola hijontso be io, hiha hahantra hatrany ny taranaka faramandimby any. Ny mpanao politika, anisan’zany indrindra ny Filoha mpitondra ankehitriny dia ny zanany efa tafita any an-dafy any daholo ny ankabeazany, tsy mampan’inona azy na vao maika mikoroso fahana ny firenena. Fa isika vahoaka no mila mandinika tsara aloha soa sanatria hifidy azy indray ny 2023 "

    • 27 janvier 2021 à 16:11 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Besorongola,

      Ny petrak’olana eto tsy hoe « Iza no efa nanao, iza no mbola tsy nanao ».

      Fa hoe « Inona no voka-dratsin’ilay krizy ara-politika teto amin’ny firenena ».

    • 28 janvier 2021 à 00:54 | lysnorine (#9752) répond à Isandra

      Re Isandra janvier à 16:11 répond à Isandra ^
      « Besorongola,
      « Fa hoe « Inona no VOKA-DRATSIN’ILAY krizy ara-politika teto amin’ny firenena ». »

      Tsotra tsy misy misitery ny valin’izany fanontaniana izany, izay tsy nilaina natranga akory :

      Ny voka-dratsiny faramparany dia :

      . Ny fitondrana hoe “teteza-mita » teo ambany fitarihan’Ingahy prezidàn’i Madagasikara ankehitriny noho ny nampanonganan’i Frantsa sy ny Frantsay-Karana azy, tamin’ny 2009 (Janoary-Martsa) ny Fanjakana Malagasy sy ny prezidàny ARA-DALÀNA, Ingahy Ravalomanana Marc ,

      . Ny ny fitondran’Ingahy RAJAONARIMAMPIANINA nandimby azy, ary ny naha-voafidy ho prezidàn’i Madagasikara tamin’ny faran’ny taona 2009 ny mpitarika ny FANONGANAM-PANJAKANA tamin’ny 2009.

      . Tsy misy « misitera » ny ho tohiny handritra ny taona ampolony ho avy : Hivelatra hatrany hatrany ny maha-« TOMPONY MANGATAKA ATINY » sisa ny tompon-tany Malagasy rehefa tsy lany tamingana sy LEVONA miaraka amin’ny teny Malagasy.

    • 28 janvier 2021 à 02:31 | lysnorine (#9752) répond à Isandra

      Fanitsiana
      « ...ny naha-voafidy ho prezidàn’i Madagasikara tamin’ny faran’ny taona 2018 (19 Desambra) fa TSY « faran’ny taona 2009 ny MPITARIKA ny FANONGANAM-PANJAKANA tamin’ny 2009. »

  • 27 janvier 2021 à 15:05 | I MATORIANDRO (#6033)

    Misy ireo devoly sy ny forongony miaraka @ reo mpangala-bato sady tsy mahay ninin izay milaza fa ho sarotra ny fiainana raha mbola mlsy ny foritsahan’ny vahoaka an-dalam-be ;

    Fa tena mahamay be tokoa ve any anaty kilaotinareo any no minainaina tsy ifandrenesana ireo zana-devoly mitety ireo onjam-peo eto an-tanana e ???!!!

    Ampahatsiahivina an’reo tsy mahay ninin sy reo devoly mpandrobo reto mpangala-bato reto fa niab 4,5 ny toekarena t@ fotoan’andro nadraisan’izy ireo ny fitondrana ny taona 2018 ; vao nandray fanjakana ireto tsy mahay ninin reto ny taona 2019 dia efa nanonmboka nitotongana ny harin-karena ny faran’ny taona 2019.

    tsy iandrasana ny faran’ny fe-potoana iasana ny fandraisana andraikitra ampiantoana izao asa mamoehatra sy fanalikana ny vahoaka izao rehefa samy vonona ny rehtra leo sy liam-pivoarana.

    Tsy ireo devoly na ireo zana-devoly mpanongam-panjakana mihintsy no hanome lesona @ tsy tokony hampiatoana izao lllooozzzaaa sy asa tsy vanona misy eto an-tanana izao ;

  • 27 janvier 2021 à 16:12 | Besorongola (#10635)

    BLASPHÈME

    # 27 janvier à 14:52 | Isandra (#7070) répond à Isandra ^

    Maestro,

    L’homme n’est pas né seulement pour manger,...Mais pour avaler les paroles qui sortent de la bouche de Rajoelina !

    Jésus répondit : Il est écrit : L’homme ne vivra pas de pain seulement, mais de toute parole qui sort de la bouche de Dieu.

    • 27 janvier 2021 à 16:28 | vatomena (#8391) répond à Besorongola

      isandra : : la parole ne se mange pas et les malgaches veulent manger . donnez leur plutot à manger...

  • 27 janvier 2021 à 17:45 | Vohitra (#7654)

    La question primordiale qui s’impose est :

    « Est-il interdit de participer à une manifestation pacifique dans les rues à Madagascar ? »

    Sachant votre propension à un éternel refus d’accorder une autorisation officielle dans ce sens, bien entendu à travers le préfet de police, comment vous allez réagir alors dans le cas d’une manifestation spontanée, sans organisation préalable, allez-vous vous comporter comme un « Louka-ntsai-nko » en faisant usage de la force de la puissance publique avec fermeté et brutalité ?

    Vous pouvez rétorquer que cette décision n’est pas de votre ressort, mais vous êtes le chef de l’administration, et le préfet de police est sous votre autorité et subordination hiérarchique à travers le ministre de l’intérieur, donc, quelles que soient les circonstances, c’est votre responsabilité qui y sera engagée !

    Manifester pacifiquement une opinion n’est pas un délit que je sache, et l’assurance de la sécurité des manifestants vous incombe aussi…à moins que vous aurez l’intention d’imiter les pratiques de l’Amiral en organisant en parallèle des milices qui vont perturber la manifestation en semant des troubles et casser des boutiques afin de justifier la dispersion par la force des manifestants et procéder dans leurs rangs des arrestations arbitraires par la suite…

    • 27 janvier 2021 à 18:07 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      Du temps de Donald Trump, ce dernier n’avait pas hésité à réprimer et casser les manifestations pacifiques des membres du mouvement « Black Lives Matter » dans les rues par le biais de la Garde Nationale…et en envoyant les « Proud Boys » semer les graines de la violence à l’intérieur même de la manifestation…

      On se souvient que vous avez, dans le temps, eu l’occasion de poser fièrement en photo avec Trump, on est un peu inquiet maintenant avec votre prise de position et votre conception de la liberté et de la démocratie…

      http://www.midi-madagasikara.mg/politique/2019/09/26/palais-de-mahazoarivo-le-pm-ntsay-christian-demenage/

  • 27 janvier 2021 à 18:13 | dahalo (#8794)

    Personne n’a parlé de trouble jusqu’à maintenant sauf vous les proches du régime. C’est bien la preuve que la mayonnaise commence à prendre et que ca vous fout la trouille.

    • 27 janvier 2021 à 18:23 | Rainingory (#11012) répond à dahalo

      tohizo ny tolona ry zalahy

    • 27 janvier 2021 à 18:36 | Marika (#9389) répond à dahalo

      Manahoana é !

      Lasa nitsena ny vary tonga any Toamasina i ra-DJ. Vary nafaran’ny fanjakàna io,izany hoe volan’ny Malagasy, efa nasiana ny sora-baventy hoe VARY TSINJO. Ho avy amin’izay ilay vahoaka : MISAOTRA ANAO PRESIDA FA TENA MITSINJO ANAY VAHOAKA IANAO...

    • 27 janvier 2021 à 20:56 | vatomena (#8391) répond à dahalo

      Ps : les manifestations de Black lives Matter n’ont rien eu de pacifique .il y a eu morts ,blessés ,pillage ,incendies et vandalisme .Le résultat acquis fut de déconsidérer et de museler la Police. Aux USA ,la police n’est pas fédérale ;elle est locale. Une fois la police muselée,le banditisme ,la criminalité firent un bond en avant tres spectaculaire....

    • 27 janvier 2021 à 21:10 | Vohitra (#7654) répond à dahalo

      Vatomena n avait pas vu peut etre ce qui s etait passe au cours des nombreuses brutalites policieres dans de nombreuses villes aux USA...ainsi que l envoi de la Garde Nationale pour epauler la police locale...et le lachage de contre-manifestants armes pour vehiculer la violence...

  • 27 janvier 2021 à 18:36 | lanja (#4980)

    Ny fototry ny olana dia mazava :
    Jiro sy rano sady lafo no mbola tapatapaka,
    Vidimpanafody sy fitsaboana tena midangana,
    Ny ankamaroan ny mpiasa zara raha mahavelotena, ny tsy an asa mitombo isan andro
    Mitombo ny mahantra fadiranovana
    Tsy mandry ny tany , aleon ny sasany maty manao jiolahy toy izay maty naona
    Tsy misy mangarahara ny fitantanana ny firenena

    Mirosoa amin ny vahaolana ny mpitondra :
    Soloina matetika ny DG ny Jirama, sy ny tompon andraikitra hafa
    Manangana hopitaly tsy manarapenitra, stades sns
    Rebirebena amin ny CVO ny valalabemandry
    Aderadera teny mahamasina ny fitaovampiadiana hampandriana ny tany
    Propagande sy com foza tsy misy farany isaky ny miteny

    Koa satria tsy mifandrify velively ny olana sy ny vahaolana , mihalatsaka ankady hatrany ny 90% ,dia ampihorohorona izay manakiana, mampiseho nify sy sandry amin izay fihetsehana kely etsy sy eroa... fomban ’ ny arema ihany no miverina....dia ho lasa sangany aty afrika hono , tsss

    • 28 janvier 2021 à 06:55 | vatomena (#8391) répond à lanja

      Vohitra _ il est exact que les bavures policières sont abondamment filmées et diffusées.La police a souvent en face d’elle des manifestants surexcités.Elle doit faire face et elle craint pour elle meme (surtout en France où chaque jour 20 policiers sont blessés en moyenne ).Les policiers agressés par des meutes ne font pas la première page des journaux ni des images de télévision

    • 28 janvier 2021 à 07:37 | Vohitra (#7654) répond à lanja

      Vatomena,

      C est l inverse a Madagascar, ici, ce sont toujours les policiers et les gendarmes qui recoivent l ordre d ecraser et de faire disperser le plus rapidement possibles les manifestants, et ils executent aveuglement les ordres, avec une bestialite legendaire...

      Ce n est pas une question de restauration ou de maintien de l ordre public, c est tout simplement un objectif clair de domination et d ecrasement, et de banissement de la dignite humaine...des actes de mercenaires en somme.

  • 27 janvier 2021 à 18:51 | Besorongola (#10635)

    RAJOELINA PAIERA DE SA POCHE LE FUTUR HÔPITAL CATHOLIQUE DE TRANSPLANTATION DE TOAMASINA !

    Linfo.reLinfo.re
    Madagascar : un centre de transplantation rénale installé prochainement à Tamatave
    LINFO.RE – créé le 27.01.2021 à 00h30 – La rédaction

    Le président de la République malgache, Andry Rajoelina, a annoncé la mise en place d’un centre hospitalier de transplantation rénale à Tamatave, dans la région Atsinanana.

    Un centre de transplantation rénale va bientôt voir le jour au sein de l’hôpital catholique de Madagascar (HCM), le Bon Samaritain. Andry Rajoelina, chef d’État malgache, et son gouvernement, se sont engagés à payer la totalité des frais de construction de ce centre, un réel soulagement pour tous les patients souffrant d’un souci rénal.

    À la cérémonie de pose de première pierre, le président malgache a indiqué que la Grande Ile ne dispose pas d’un tel centre alors que les compétences n’en manquent pas. Ce projet est ainsi, une réponse adéquate aux nombreuses demandes des patients et des citoyens malgaches.

    Mais malheureusement, ce centre ne sera pas ouvert à tout le monde. En effet, il faudra débourser une fortune pour un suivi médical et une prise en charge. Par ailleurs, il faudra se battre pour inscrire son nom dans la liste des bénéficiaires.

    Pour une transplatation rénale les malgaches qui ont les moyens n’hésitent pas à aller en Inde pour une coquete somme de 40 à 50 000 euros sans compter les frais de séjour qui dure plusieurs mois.

    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=144340134054071&id=211001825688199

    • 27 janvier 2021 à 19:52 | ASSISE (#10453) répond à Besorongola

      Misy ny vola fa rahoviana no hampiasana azy ?

      Ireto PARAMED toa tsy misy mihaino ?

    • 28 janvier 2021 à 09:12 | arsonist (#10169) répond à Besorongola

      Halaza eto amin’ny tanàna koa izany ny mpaka reins e !
      Hanatevin-daharana ny mpaka fo , izay efa malaza be hatry ny ela !

      Toa misy gangs iraisam-pirenena mihitsy hono mangalatra fo sy reins .
      Sady toa hoe ahazoam-bola amin-karena be mihitsy hono ireo trafics d’organes ireo !
      Hany ka be ireo gangsters iraisam-pirenena no manao investissements be amin’ireny halatra fo sy reins ireny !

      Dia manao investissement momba ny reins any Toamasina koa izany ry lerony !

      Aoka mihitsy ary ho mailo ka hitandrina tsy handehandeha foana samirery any amin’ny kizo any ny Gasy any Toamasina e !
      Sao hahitan-doza eo !

  • 27 janvier 2021 à 20:47 | Shalom (#2831)

    Ny mahatsikaiky.

    Nisy ireny fihetsehana isan-karazany ireny, tsy re mihitsy i tsaitsai-bômbina.
    Injay fa mangotraka ny rano, be ny mpihaino ny fandaharana « Miara-manonja » eran’i Madagasikara sy maneran-tany.
    Taitra tampoka teo i tsaitsai-bômbina : ilaina saronana ihany koa ilay resaka volamena tatsy Afrika Atsimo.
    Ho gaga ve isika raha ireo voasoratr’i MT ireo no mba hany teny mivoaka ny vavan’i tsaitsai-bômbina ?

    Rehefa tsy zaka io politika io ry nama dia mialaha fa sao lasa adala sy halan’ny vahoaka eo fotsiny.
    Teny atsipy ho an’ny manan-tsaina sy HENDRY

  • 27 janvier 2021 à 20:49 | Shalom (#2831)

    Ho an’ilay mpanenjika ireo antsoiny hoe « Andafy » ary mpamely ny hoe « déserteur ».
    Fa maninona no tsy nahazoam-baliny ny fanontaniana napetraka taminy hoe :

    « Ary ianao be soratra sy taim-bava manenjik’olona toa io, lazao mba inona no vitanao misongadina ho an’ilay Tanindrazana ? ».

    Valio hiarahan’ny rehetra mahita.

  • 27 janvier 2021 à 20:59 | ratiarivelo (#131)

    Mikorapaka : Ny fikambanan’ny MPANDROBA-TONTAKELY-MAFFIA****may volotra , tondraka ny rano alefa jiaby ny POMPIERS asaina mamono AFO fa eeeeeeeeeee !!! haseho masoandro ilay JENERALY-Kapisily-potaka : @ny zay mi-parady hoe :IZAHO inty vonona hiaro ANAO ;cowboy mamono vorona : tara-siècle LERY dommage tokony nomen’ i Rajoelina SOAVALY be tongotra*** ALEFAO ry MIARA-MANONJA fa fitondrana jiolahy IREO*** efa miorohoro , efa manonofy RATSY sy tsy mahita TORY**** MASINA ny TANINDRAZANA !!! aza avela intsony ry MPIRAY TANINDRAZANA ***Vitany SASANY ve tsy HO vitanareo !! ALEFA !ALEFA*** Ny MPANOTA FADY tsy lasa lavitra !!

  • 27 janvier 2021 à 21:03 | ratiarivelo (#131)

    Mikorapaka : Ny fikambanan’ny MPANDROBA-TONTAKELY-MAFFIA**** NTSAY aloha dia ho fefika ao tsy ho ELA : EFA MIHETSIKETSIKA NY TAFIKA***tsy IREO JENERALY-KAPISILY :vongany ***

Publicité




Newsletter

[ Flux RSS ]

Suivez-nous

Madagascar-Tribune sur FACEBOOK  Madagascar-Tribune sur TWITTER  Madagascar-Tribune sur GOOGLE +  Madagascar-Tribune RSS