Facebook Twitter Google+ Les dernières actualités
vendredi 29 mars 2024
Antananarivo | 02h36
 

Politique

Statut particulier d’Antananarivo

Un nouveau projet de loi

mardi 3 mars 2015 | Léa Ratsiazo

Un nouveau projet de loi portant statut particulier des collectivités décentralisées dont notamment celui d’Antananarivo a été transmis au bureau permanent de l’Assemblée nationale et à la Haute Cour Constitutionnelle, selon des sources auprès de ces institutions. Aussi, on attend dans les prochains jours une convocation des députés pour une nouvelle session extraordinaire des députés en vue d’adopter ce projet de loi. Ce dernier serait plus « raisonnable » car n’impose plus une grande révolution pour Antananarivo. La capitale sera dirigée par un seul maire, mais les délégués des arrondissements auront plus de pouvoir.

Rappelons que la décision n°16-HCC/D3 du 20 février 2015 concernant la Loi n°2015-004 relative aux Collectivités Territoriales Décentralisées (CTD) à statut particulier a retenu comme un des motifs de rejet de la précédente loi, l’existence de plusieurs communes urbaines dans une commune urbaine. Les juges constitutionnels précisent que « la Constitution en son article 148 prévoit deux catégories de communes, les communes urbaines ou rurales ; que le premier alinéa du même article dispose que « les communes constituent les collectivités territoriales décentralisées de base » ; que le concept de collectivité territoriale de base exclut la subdivision d’une commune en plusieurs collectivités territoriales autonomes ; que, de ce fait, une commune urbaine ne peut pas être composée de deux ou plusieurs communes urbaines en son sein ». D’où la nécessité pour l’exécutif de s’en tenir à un seul maire, ce qui en fait est plus logique.

Mais force est de constater que le ministère de tutelle, pressé par le temps sûrement, n’a pas tout à fait respecté tous ses engagements dans ce domaine, à savoir consulter le plus grand nombre d’acteurs notamment les concernés dans la préparation du texte. Il faut reconnaître qu’entre temps, inondations, éboulements et autres glissements de terrain sont passés par là. Et avec près de 60 000 sinistrés dans la ville, il est un peu difficile de faire intéresser la population au prochain statut qui va régir la capitale.

Mais la non consultation des intéressés risque une fois de plus de créer des polémiques et de mécontentements. Pourquoi l’Exécutif s’entête-t-il à imposer ses points de vues sans en référer aux intéressés vu qu’il a déjà essuyé trois fois de suite des échecs et gaspille ainsi inutilement l’argent public en plusieurs sessions extraordinaires de l’Assemblée nationale ; sans oublier le temps pour préparer ces textes rejetés que les fonctionnaires chargés de ce dossier ont pu utiliser autrement ?

52 commentaires

Vos commentaires

  • 3 mars 2015 à 09:45 | herim (#8498)

    Eh oui...c’est une priorité pour le gouvernement...il faut dépenser les milliards du peuple pour les sessions extraordinaires du parlement durant lesquelles on fait passer ce genre de texte...L’aide internationale et la solidarité nationale va de toute façon arriver pour panser les plaies des intempéries...

    • 3 mars 2015 à 09:53 | RAMAHEFARISOA Basile (#6111) répond à herim

      OUI,le STATUT d’ANTANANARIVO est urgent pour l’Aménagement du Territoire.
      Profitons des conséquences de ces intempéries pour avancer vite :
      - les projets présidentiels,
      - l’aménagement du Territoire
      - et l’EQUIPEMENT DE MADAGASCAR.

      Le PADESM et ses héritiers.

      Basile RAMAHEFARISOA-1943
      b.ramahefarisoa@gmail.com

    • 3 mars 2015 à 10:00 | herim (#8498) répond à RAMAHEFARISOA Basile

      Profiter des inondations pour ne pas faire de...vagues... Drôle de considérations pour la population concernée..

  • 3 mars 2015 à 09:47 | RAMAHEFARISOA Basile (#6111)

    Antananarivo n’a qu’à ==« COPIER/COLLER »==le staut de la Ville de Paris.Point barre.
    C« COPIER/COLLER » n’est pas un défaur c’est qu’on peut juger==déjà==ce qui se passe.Point barre !

    OUI !
    ANTANANARIVO,Capitale de Madagascar
    COMME
    PARIS Capitale de France
    - avec ses « ARRONDISSEMENTS » avec Maire d’Arrondissement
    Et UN MAIRE élu par les « MEMBRES ELUS » des arrondissements (-les Conseillers Municipaux-
    Ce Maire est issu des élus Municipaux.Point barre !

    MARCHE ou CREVE !

    Basile RAMAHEFARISOA-1943
    b..ramahefarisoa@gmail.com

    • 3 mars 2015 à 09:48 | RAMAHEFARISOA Basile (#6111) répond à RAMAHEFARISOA Basile

      lire :
      - le statut de la Ville de Paris,Capitale de la France

  • 3 mars 2015 à 10:25 | takaka (#8449)

    Primo. Un mégapole d’un pays en voie de développement est différent de celui d’un pays développé.
    Secundo. Et le ministre actuel est un vrai foza en ignorant la notion de CTD au niveau des finances publiques.
    Tertio. Il faut se référer aux différents textes successifs pour ériger telle ou telle nouvelle CTD (voir Constitution de 1992).
    Ce ministre va se faire massacrer s’il insiste.
    Veloma.

    • 3 mars 2015 à 10:44 | RAMAHEFARISOA Basile (#6111) répond à takaka

      Des menaces..
      Il faut avancer dans le statut de la Capitale.
      Vous parlez de la Constitution de 1992. -(??)-
      Déjà,pendant la période « ZAFY »,un brave DAME Merina disait que font-ils (-ils ???-) tous à TANANARIVE.
      (-ils accompagnent leurs chefs,Madame-).
      Madagascar est classé sous-développé mais vit au rythme des Grands Pays comme la FRANCE ou l’Allemagne et pourquoi pas la « SUISSE ».
      OUI pour le statut particulier d’Antananarivo en « COPIE/COLLE » de celui de PARIS.

      Basile RAMAHEFARISOA-1943
      b.ramahefarisoa@gmail.com

  • 3 mars 2015 à 10:45 | iarivo (#5822)

    Les absents ont toujours tort ...

    Ce sera là, pour nous, l’occasion de nous racheter suite à la « bévue » causée par notre absence lors du dernier vote sur ce même sujet.

    Cette fois-ci les représentants élus de l’Alliance d’Ambodivona devront être impérativement tous présent au grand complet lorsque ce projet de loi passera au vote lors de la prochaine assemblée extraordinaire.

    Cette présence et participation au grand complet est nécessaire et indispensable pour nous permettre :

    - de s’opposer à cette proposition d’un nouveau statut pour la ville d’Antananarivo,
    - de tester et vérifier si nous avons toujours des « brebis galeuses » dans nos rang.

    Les représentants élus de l’Alliance d’Ambodivona devra TOUJOURS et SYSTEMATIQUEMENT voter contre TOUS les projets de lois venant du gouvernement puisque ce dernier est considéré comme illégal du fait de la manière dont il a été constitué.

    • 3 mars 2015 à 14:26 | RAMBO (#7290) répond à iarivo

      J’aimerais en savoir plus sur cette « obscure mélange de carpe et de lapin d’Ambody voa ...dona »...Robinson l’ivrogne que je remercie particulièrement pour son bévue pendant le présidentiel, permettant à HR de gagner...Sarah la belle verte de honte ou qui encore ? Citez-moi des noms Iarivo parce que Isandra compte beaucoup sur Ambody voadona pour soutenir Andry en 2018 ? Quel est votre avis ?

      Est-ce Ambody voadona est dans l’opposition ou c’est juste une alliance d’opportunité de gens déçus qui espéraient être nommés ministres lors de la 2ème remaniement gouvernemental ? Vous avez l’air de mieux connaître Ambody alors dîtes-nous .

    • 3 mars 2015 à 19:13 | Isandra (#7070) répond à RAMBO

      « ...Robinson l’ivrogne que je remercie particulièrement pour son bévue pendant le présidentiel, permettant à HR de gagner... »

      Soyez quand même honnête Rambo,...Hery a seulement été élu, grâce aux soutiens(le pluriel est de rigueur) de Rajoelina, sans lesquels il aurait fait partie de club de Zero virgule,...

      Rajoelina est déjà un poids lourd, du coup, il n’aura guère besoin d’une alliance avec un autre pour se faire élire,...mais, cela ne veut pas dire qu’il est fermé dans son cercle, refuse des soutiens,...il est ouvert à tout le monde,...

  • 3 mars 2015 à 10:45 | plus qu’hier et moins que demain (#6149)

    Assalaamo alaikoum

    C’est à l’image de la mentalité des gens qui nous gouvernent : Père de tout et responsable de rien. Quel honte pour le pays !

  • 3 mars 2015 à 10:54 | Sandry (#7931)

    En quelle langue faudra-t-il le crier pour que nos gouvernants l’entendent : on n’a pas besoin d’une nouvelle loi pour Antananarivo (ainsi que Nosy Be et Sainte Marie d’ailleurs). Cette loi existe déjà, il reste à l’appliquer. A plus forte raison, les modalités d’élection ne vont pas changer, alors pourquoi insister et surtout gaspiller l’argent public pour cela ? Pour une simple question d’égo ?

    Une fois les élections effectuées, on peut toujours modifier certaines dispositions de cette loi pour la faire correspondre à la politique gouvernementale. Pas besoin de session extraordinaires à rallonge. On peut très bien attendre la session de fin d’année qui a pour vocation de débattre de la loi des finances pour procéder aux rectifications.

  • 3 mars 2015 à 11:18 | Mihaino (#1437)

    Le Ministre de l’intérieur a révisé et revu à la hâte sa copie !
    Juste un clin d’œil pour Basile :
    - A mon humble avis ,copier le statut d’une capitale d’un pays développé est-il vraiment efficace pour notre capitale Antananarivo ???!!Compte tenu de nos spécificités et de l’immaturité de la plupart de nos politiciens politicards,tout ce qui vient d’ailleurs n’est pas forcément bon à prendre ou à imiter ! Effectivement, ça se discute, je l’admets volontiers .

    - Par ailleurs, beaucoup de députés sont très préoccupés actuellement dans leur circonscription respective afin de chercher toutes les solutions possibles et adéquates avec la population afin de résoudre les épineux problèmes causés par les catastrophes naturelles . Deux basses pressions rôdent en ce moment même dans le canal de Mozambique et au Nord est de notre Pays d’après la météo ! Souvenons-nous que la période cyclonique dure jusqu’au mois d’ Avril chez nous mais avec les changements climatiques du XXIè siècle , des perturbations imprévisibles pourraient se produire !????

    - Enfin, ce nouveau projet de loi est-il vraiment la priorité pour soulager la souffrance des populations urbaines ??? Pourquoi insister x fois alors que d’autres problèmes urgents demeurent sans solutions urgentes ???
    Qui vivra verra ...

    • 3 mars 2015 à 11:40 | RAMAHEFARISOA Basile (#6111) répond à Mihaino

      OUI !
      Ce statut particulier d’Antananarivo est « URGENT » avant de lancer :
      - les projets Présidentiels,
      - l’aménagement du Territoire
      e- l’Equipement
      Bref,
      Monsieur le Ministre D’Etat Rivo RAKOTOVAO doit s’atteler==vite==très vite==à ses missions.
      Les intempéries sont cycliques,il n’est plus question que « CES GENS RETOURNENT » aux mêmes endroits.
      DONC UN AMENAGEMENT DU TERRITOIRE A PONDRE DANS LE PLUS BREF DELAI.
      Soutien total à Monsieur Rivo RAKOTOVAO,
      Ministre d’Etat
      Chargé :
      - des projets présidentiels,
      - de l’aménagement du territoire
      - et de l’équipement
      pour ses missions immenses et utiles pour l’intérêt général.
      Faîtes sauter tous les verrous politico-politiciens.

      Basile RAMAHEFARISOA-1943
      b.ramahefarisoa@gmail.com

    • 3 mars 2015 à 13:00 | betoko (#413) répond à RAMAHEFARISOA Basile

      Parce que c’est un projet présidentiel qu’on sera obligé de l’accepter ?
      Je vous ai dis , venez ici pour soutenir Rivodoza Rakotovao si vous avez des kouilles . Le HVM et surtout tous ses dirigeants personne n’en veut
      Ils veulent que Tana se révolte ? Dans ce cas ils l’auront

    • 3 mars 2015 à 14:49 | Mihaino (#1437) répond à RAMAHEFARISOA Basile

      Désolé Basile mais ce projet n’est pas urgent car il y a d’autres priorités que les projets présidentiels n’ont pas prévues ! Ce sont les aléas et les impondérables qu’il faut tenir compte quand on dirige un Pays !
      « Gouverner , c’est prévoir ! » dit-on et mieux vaut rectifier les tirs pour s’adapter aux réalités non prévues , voire imprévisibles !

    • 3 mars 2015 à 15:41 | RAMBO (#7290) répond à betoko

      Calmez-vous Betoko..calmez-vous parce votre âge est propice pour l’AVC alors...restons calme.
      Pour vous, ce gouvernement est machiavélique parce que il a les moyens mais ne veulent rien faire par plaisir de voir les Malgaches souffrir ?

      Les projets de loi sont destinés à être votés ou rejetés par l’Assemblée Nationale...Le gouvernement ne vous oblige en aucun cas de l’accepter... Le gouvernement fait son travail de « proposer des lois » et c’est l’AN qui vote.. Où est le problème qui vous met dans cet état de colère Betoko ? C’est un fonctionnement normal de la démocratie mais souvent ce sont les Députés qui négligent leur rôles...

      Tena nanome sain-drarsy ny malagasy mihitsy ny mpanonga-panjakana ka te hanongana sy hanao révolte faona.
      Nataonareo ahoana ireo izay te hi-révolte tamin’ny Transition ? Valio kely io Betoko.

    • 3 mars 2015 à 16:11 | betoko (#413) répond à RAMBO

      Merci de vous soucier de ma santé, je ne m’emporte pas pour une éniéme konnerie du pouvoir, mais plus ils insistent plus ils se font jeter par la majorité des tananariviens . Franchement je ne vois pas leur intérêt d’insister autant . ils ne sont pas à une bourde prés

    • 3 mars 2015 à 18:09 | RAMBO (#7290) répond à betoko

      Andraso fa hiresaka aminao ami’ny teny gasy mazava tsara aho ary milamina...Ny tena fahavoazana eto amintsika dia olona tsy nihomana ny hitondra matetika no lasa mpitondra tampoka eo noho ny antony maro...Na i Ramanantsoa, na Ratsimandrava na Ratsiraka, na Zafy na Ravalomanana na i Rajoelina na Rajaorarimampianina dia tonga teo amin’ny fitondrana noho ny « situation d’urgence » metetika...

      Ity Rajaonarimampianina ity dia marina fa lany ara-dalàna kanefa hita fa tsy dia nanana tetidrafitrasa raha tsy vao eo amin’ny fitondràna izao...Be ny fitavozavozàna... Ny mpanao politika nateraka ho amin’izany dia tsy nahazo fitondràna mihitsy teto amntsika, iza avy izy ireo ? Raseta, Ravoahangy Rabemananjara, Andriamanjato Richard, Monja Jaona , Manandafy Rakotoniriana... Tena chefs de partie charismatiques ireo sady natanjaka no nanana idealy politika mazava nefa tsy nahazo fitondràna mihitsy... Ny anisan’ny antony dia tsy nahay nanao alliance ireo fa nitady hitondra irery dia tsy mahazo ny majorité.
      Ka tsy tokony ho gaga isika raha toa be « tâtonnements » izay mpitondra gasy nifanesy teo...

      Ny mba hatokisako an’i Rajao dia izao Betoko...Tsy « fanatisme » tsy akory fa Izaho dia manana « diplômes » mitovy amin’i Rajao fa izy tany Canada ary izaho tany Frantsa, fantatro koa i Sarah Georget satria ray taona sy tanàna tamiko tamy mbola mpianatra...Ka ny économie politique dia matière principale ao amin’ny Sciences Eco. i Rajao dia azo itokisana fa mba niatra izany ihany toy izay ry Rajoelina « mpampadihy » na Ravalo « mpivaro-dronono » na Ratsiraka « rakoto maty loha » na Zafy « mpandidy tsy nahita ny vaniny ».. ;Fa ny expérience politique angamba no mbola mila fotoana izy hanamafisana azy ?...

      Ka ny fanenjehana mahazo azy izao sy ny fahadisoana hataony dia ho fianarana politika hoa azy ka aleo aloha izy hiasa fa aza atosika mafy loatra sao potraka dia difotra indray ity firenena ity... Iza no mpanao politika efa vonona hisolo azy ? Fa tsy dia « opportuniste » indray no hiakatra eo na i Ravalo no hiverina na Rajoelina dia tsy hisy raharaha vanona ...

      Fa ny tena tiako tenenina aminao Betoko dia izao... Ny vola tsy misy no tena fototr’izao problème gasy izao... Mba te hanao ihany ireo fa ny moyens no tsy eo dia lasa toa « démagogie » ilay izy.

      Fa aiza ary ny vola hoy Betoko ? Be vola ve ny fanjakana malagasy fa saingy tsy te hanao fotsiny satria vetaveta ratsy ? Jereo tsara fa ny « matériels » rehetra dia mila vola be satria hafarana avy any ivelany... Ny pompes, ny bulldozers, ny tractopelle, hanamboarana ny digues amin’izao tondra -drano izao dia vola be no mahazo izany...Misy ve izany vola izany fa ny mpitondra no tsy te hanao ? Valio amin’ny saina tsy miangatra io...Ny vola dia ny firenen-dehibe matanjaka no andrasana hanampy antsika... Tsy tonga io nefa io no tena hatenain’i Hery ..Satria ny raharaha politique dia tsy mbola hatokisan’ny vahiny matanjaka loatra. Isika koa dia mampiseho be fa « te hanonga-mpanjakàna faona » tsy gaigy akory ny mpanatsy vola fa aleony miandry sy mijery tsara...Mpampiasa vola ireo fa tsy samaritàna tsy akory an...Tsy haka « risque » amin’ny Gasy izy fa be ny firenena mila « investisseurs » no sady misy « minimum de stabilité politique »... Raha misy amerikana multimilliardaire iray izao fantatry Betoko dia maniry ny « investir » aty amintsika...Dia hoy i Betoko mantsy azy hoe « Aza tonga fa Rivo-doza no mpitondra aty » Mazava ho azy fa hiemotra izy satria mahatoky an’i Betoko... Dia aiza ilay fitiavana handroso amin’io ?

      Ka tsarovy fa be ny vahiny mamaky ity forum ity ka araka izay hitany ato no mampihemotra na mampandroso azy...

    • 4 mars 2015 à 07:57 | Boris BEKAMISY (#4810) répond à RAMBO

      PFFFF ! hay ve ka tena VENDRANA le Rambo

      Tohanany hono izy satria nianatra ECONOMIA tany CANADA.....

      Nefa de ny manao forcing ny volan’ny port de Toamasina ao @ Tresor fotsiny .no mba hain’ilay economisten_dRAMBO...

      ECONOMISTE ihany nefa tsy mahay mitady financement akory ilay RESIDENT ELU DEMOCRATIQUEMENT, mbola mahay mitady financement lavitra noho izy ny DJn’ny TRANSITION sy ny Mpivarodronono !

      Ny rediredyLAVABE sady tsy misy lohany no tsy misy RAMBONY ilay fanehoankevitra NEFA HONO MBA ECONOMISTE niofana tany FRANCE le RAMBOKELY VENDRANA

      Tsy ny fo no entina miresaka politika Rambo aa !

      AONGANAY IO REHEFA TSY MAHAVITA AZY , tsy ampahafirin’izay efa NIONGANA teto koa io FILOHA vendrana mitavozavoza io !

  • 3 mars 2015 à 12:15 | Saint-Jo (#8511)

    Je rappelle que je ne parle ni ne comprends le français. En conséquence, j’utilise mes très maigres connaissances en teny gasy et en English language pour m’exprimer.

    Io fomba manao rano dinganin’ny zinga, izay efa mazatra ireo mpitondra io, dia isan’ny fositra iray tena ngeza mikiky ka manimba ny fatokisan’ny olona an’ireo tompon-kevitra ao amin’ny fitondràna ireo.
    Indrindra fa raha ny momba an’Iarivo.
    Nahoana tokoa no tsy nifampinidika tamin’ireo mpisolo tena ny mponina aloha ? Fomba inona ity mandika ny daholobe isak’izay mihetsika ity !

    Ireo trano isian’ny andrim-panjakana dia samy eto Iarivo.
    Noho izany ireo mpitondra fanjakana ireo dia samy mahita ny toetoetran’Iarivo daholo.
    Kanefa jamba ry zareo ireo na mody manodin-doha mijery any ankafa rehefa eto Iarivo.
    Ny mponina eto Iarivo dia monina anilan’ny fako miavosa sy areti-mifindra sy lavaka maro anarabe sy tany mihotsaka sy trano rava sy rano tondraka.
    Pahana ve ny mason’ireo mpitondra ireo ka tsy mahita izany ?

    Izao miandry lava izao izay vola ho omen’ny Fikambanana Iraisam-Pirenena izao foana no atao fialàna bala.
    Fa angaha tsy mba manana saina afaka mahita hevitra hafa tena mahomby, ka tsy hiandry lava izao izay mba ho tsopazan’ny any Ivelany, ry zareo ireo ?
    Raha tonga tokoa ny vola ampy, izay andrasana mba handravonana ny tanàna sy fiainan’ny mponina, dia olona iza koa no tsy hahay hanatanteraka ny asa fandravonana andrasan’ny mponina ? Na dia izaho izao na i Rasoavelona mpivarotra mofo sy kafe isa-maraina etsy amoron-dalana akaikinay etsy aza ve dia tsy hahay hanatanteraka ireo asa ireo, raha misy tokoa ny vola ?
    Tsss ! Saina mahiratra sy mahita hevitra no ilaina amin’ireo tompom-pahefana ireo. Kanefa inona akory no teo !
    Olona mpangata-dava ny anareo !

    Izay hizivozivo indray ka hamaly ahy hoe : ka omeo ary izay hevitrareo e ! Dia valiako hoe : tsy izaho no nilingilingy te ho mpitondra fanjakana, fa ry zareo. Ny tiako ho lazaina dia toy izao, mba ampazava azy tsara :
    - rehefa mijery baolina kitra ; ka indro fa mandaka penality ny mpilalao matihanina iray, kanefa tsy tafidiny ilay izy fa nisavoan-danitra ; dia hoy ny olona hoe : ilay iny koa nilingilingy te ho mpilalao matihanina ka handaka penality kanefa tsy alehany akory.

    « Ianareo no fanasin’ny tany. Koa raha ny fanasina indray no matsatso, dia atao ahoana indray no fanasina azy ».
    Ry isandra no afaka hanoro ny hahitàna ireo teny ireo.

    • 3 mars 2015 à 12:24 | ratiarivelo (#131) répond à Saint-Jo

      SALAMA E !!! Tena MARINA dia MARINA ny anao nama a !! Ny sasany dia mbola ALIKA miverina @ny izay efa naloan’ny VAHOAKA an-taonany maro : tsy inona fa ny padesm ra-Basile ?? mamadika ny efa MAIMBO t@ny andro ny FANJAHAN-TANY***Samy tsarajiaby !!! Bravo Saint-JO.

    • 3 mars 2015 à 12:55 | Turping (#1235) répond à Saint-Jo

      Salama ,
      - Ny tena izy anie mbola lany andro amin’ny adilahy politika ireo mpitondra ,indrindra moa taorian’ny krizy ,izay krizy mbola mitohy .
      - Ny olana izany ankoatr’ireo voalaza ireo ,dia mbola tsy mipetraka ny andrim-panjakana izay mifototra eo amin’drafitr’asa isan’ambaratongany avy mba hanovana tanteraka ny rafi-pitantanana izay napetraky ny vahiny .
      - Ny fifampidinihina izany ,ny fanazavana ny fampiasana ny volam-panjakana ,ny programa sy ny zavatra katsahina atao dia maizina amin’ny ankapobeny ohatran’ny resaka ankamantatra manaraka ny fiovan’ny toetr’andro moa ny kolikoly ,ny fanodinana ny volam-panjakana tsy mandeha amin’izay izy etsy an-daniny .
      - Io ,izany tsy resaka hoe manome fanampiana kely etsy sy eroa ,dia miandry fanampiana avy any ivelany foana ,fa mila drafitr’asa goavana ny vahoaka .Anjaran’ny fanjakana ny manamboatra ny lalana ,na manome fitaovana na vola hanampiana ireo fokontany mba hampivoatra tanteraka ny tontolo hiainana sy ny fiadivana amin’ny kolokolo ,ny fanovana ny toe-tsaina ,...mba ho lasa « fokonolona vaovao » amin’ny tontolo hiainana vaovao ohatran’ny nianinan’ny razam-be tany aloha tany mba hampiverina ny soatoavina ,sy ny fahaleovan-tena amin’ny lafiny rehetra mba hialana amin’ny fanagejana ,ny tsy firaisan-kina izay sakana lehibe tsy mampivoatra ny firenena .Izay ilay hoe « aleo misoroka toy izay mitsabo » .
      - Io anie ,na hanova lalàna im-polo in-jato eo rehefa tsy lalàna tsara miainga avy any amin’ny ifotony dia resa.... be ny aminy.

    • 3 mars 2015 à 13:49 | Gilles (#8709) répond à Saint-Jo

      Alors expliquez nous pourquoi ? Il y a quelques jours sur ce forum, vous prétendiez maitriser la langue de molière , mieux que certains français , mensonge et fourberie , comme d habitude. Je laisse juge les participants de votre attitude !!!!!

    • 3 mars 2015 à 14:06 | RAMAHEFARISOA Basile (#6111) répond à Gilles

      A quand votre arrivée à Paris avec votre « ANDRIANA BE » ?
      ==« JE SUIS PRÊT A VOUS ACCUEILLIR »==.Point barre !
      N’oubliez de m’envoyer un e-mail.
      Basile RAMAHEFARISOA-1943
      b.ramahefarisoa@ma&il.com

    • 3 mars 2015 à 14:23 | ratiarivelo (#131) répond à RAMAHEFARISOA Basile

      Inty indray mitoraka ity ingahy-PADESM dia ekeko ny HEVITRAO : ataovy mahalala ny ANARANY ry Ingahirainy A !! sans rancune BABAZY !! Marina e ampafatarao azy ny ADALANY !!

    • 3 mars 2015 à 15:36 | Saint-Jo (#8511) répond à Gilles

      Dia ahoana tokoa ny momba ilay zaodahinareo commissaire de police ao Parisy izany e ?

      Hizaha an’i Basilou ve no anakaramàna azy ?
      Sa andraikitra hafa ?

      hi-hi-hi ! Loza ity !

    • 3 mars 2015 à 15:41 | Gilles (#8709) répond à RAMAHEFARISOA Basile

      Je n y manquerais pas !!

    • 3 mars 2015 à 17:44 | ATAVISME PREMIUM (#8774) répond à Saint-Jo

      A géométrie variable ce Monsieur.
      Il n’y a pas une semaine il me corrigeait mes fautes de Français
      T’est un petit clown rigolo ,toi !

    • 3 mars 2015 à 19:30 | mpamely (#7910) répond à Gilles

      Mbola be vava ihany le tsivalahara mpanjanaka itony an ! tena mbola ho avy amin’itony ny tody ary tsy ho ela !
      Manodiava !

    • 3 mars 2015 à 21:00 | Saint-Jo (#8511) répond à ATAVISME PREMIUM

      Ka ny tsy mahay indray ange izany no manitsy ny mati-kambo milaza tena ho mahay e !
      Ka azo ekena hoe mahay ve izany ilay mati-kambo nahitsin’ny tsy mahay io ?

    • 3 mars 2015 à 21:59 | RAMBO (#7290) répond à Saint-Jo

      Tsy hamerina lava be izay nosoratako amin’i Betoko aho fa tiako ho vakinao koa io fa toa mahery vaika loatra ny fijeriko anao nefa mba « masin-dahy » ihany ? sa ironique ilay pseudo ?

      Vakio milamina ny post Rambo etsy ambony ry Rahalahy.

    • 3 mars 2015 à 22:36 | Gilles (#8709) répond à Saint-Jo

      Kofé ca kay chiré , ki bitin pa kai ? ka y vé o ? en pa save ! ou ka krié ! ou ti ni goni vide koin yé la , ba moin caillas blanco ! pa flipé en ka vin ! Ba di ca ,en ki tem ou ka lagé moin , en dja di ou , pa manié moin , ou pé ké kembé . Fé maneuv

    • 3 mars 2015 à 22:58 | Gilles (#8709) répond à mpamely

      Cé babié ou ka babié , en pa ny ien fé ba o !!!!

    • 3 mars 2015 à 23:08 | Gilles (#8709) répond à ATAVISME PREMIUM

      Typique du comportement de certains gasy qui retourne leur veste , copiant l élite de ce pays , et ç est pour cela que tout roule a Madagascar , toujours et encore cette mentalité !!!!!

    • 4 mars 2015 à 00:49 | Saint-Jo (#8511) répond à RAMBO

      Avelao ny mahery vaika hahery vaika e !
      Sady tsy any aminareo koa no iantefan’ilay hery vaika, fa any amin’ny mpanesoeso ny tanindrazanay sy ny vahoakanay !

      Ary avelao ny kilemilemy ho kilemilemy koa.

    • 4 mars 2015 à 07:09 | MAHITSITENY (#8793) répond à mpamely

      Jereo ty teniny ! Moa va tsy LAMBO mivazo ????!!!!

    • 4 mars 2015 à 07:14 | MAHITSITENY (#8793) répond à RAMAHEFARISOA Basile

      Ekena Ra-BAZY aaa ! TENA EKENA ARY MANOHANA ANAREO @ZANY KOA NY TENANAY !!!

      AMBOARY ANY IZY rehefa mitapitapy fa mpanambanimbany sahala @ireny tonga lafatra ireny kanefa tsisy apoaka fa baolina goaka !

      « TA GILA » miseho ho « lafatra » ;
      Kanefa « Vongan-javatra » !

  • 3 mars 2015 à 12:15 | Mba misaina (#7232)

    Cette « loi MARTIAL » est devenue une obsession du régime jao, son fauteil roulent qu’il chérit tant va finir par le renverser.

    Qu’en est-il de la loi martiale qui devrait aider et soulager son peuple ?

    • 3 mars 2015 à 12:26 | betoko (#413) répond à Mba misaina

      Une autre loi martiale qui pourrait être appliquée le dimanche 8 mars à l’occasion de la journée de la femme , lors des défilés personne n’a le droit de porter des tee shirt ou des banderoles au nom d’un parti politique
      Information émanant d’un fonctionnaire du ministère de la population dirigée par Onitiana Realy
      On dirait que le HVM panique

    • 3 mars 2015 à 12:49 | RAMAHEFARISOA Basile (#6111) répond à betoko

      Pourquoi pas une journée de l’HOMME ?
      le 09 mars 2015 !
      Il faut ce dernier pour procréer !
      - « FITO LAHY/FITO VAVY » !
      - La richesse de Madagascar.
      Basile RAMAHEFARISOA-1943
      b.ramahefarisoa@gmail.com

  • 3 mars 2015 à 12:18 | ratiarivelo (#131)

    Salama e ! Fa inona ary no tadiavin’IRETO Mpitondra ?? Tena Vendrana ve !! sa manao fanahiniana ?? Ny SATAN’ ANTANANARIVO efa EO **** Tsy misy izay maha-ratsy azy !! dia dedaka ny hanova INONA !!! Ny MALAGASY efa mihinan’ny T**** sy ny Han**** hoe FITENENANA ?, ny Traboina efa tsy hita IZAY HASIANA azy****** ny SATAN’Antananarivo no hamakina loha*** Tena Mpitondra VONGANY ka...??? Ny vola efa tsy misy !! i ra-Basile mbola MIVOVO @izany PADESM-izayefa NALOAN’NY VAHOAKA MALAGASY(hoy ny fiten-tsika manao hoe : NY ALIKA NO MIVERINA @ny loany ok** ra- Basile padesm ambany Tanana zafikelin’ i GALLIENI ?? Sans rancune.

    • 3 mars 2015 à 13:24 | RAMAHEFARISOA Basile (#6111) répond à ratiarivelo

      Galliéni a fait pour les « MALGACHES » que tous les « DIRIGEANTS SUCCESSIFS » de Madagascar ,depuis notre indépendance sur un plateau d’argent !
      Nous avons progressé par la prouesse de la B.I.T.E. 7 garçons/7 Filles.
      Et la religion et les sectes== en==cache-sexe !
      Malgré le « REGIME COLONIAL » !Point barre !

      Basile RAMAHEFARUISOA-1943
      b.ramahefarisoa@gmail.com

    • 3 mars 2015 à 14:27 | ratiarivelo (#131) répond à RAMAHEFARISOA Basile

      Mety misy ny fahamarinany *** ??? na Izany aza annn !!! tena betsaka ny azo KIANINA t@ny andro dra-GALLIENI**** na dia tao aza aho no nianatra (bahut***) sans rancune !!

  • 3 mars 2015 à 12:52 | monfort (#8295)

    Statut de Malheure

    Otrany mandanginina mihitsy ity resaka statut de Tana ty

    Volavo mameno tanana , dobo rano sy sahirana aminy asa sy sakafo ny vahoaka Reo mpitondra kosa resaka tsy mameno kibo sy tsi misy dikany aminy vahoka no ataondreo asa

    J ai l’ impression que ce régime ne nous apporte que des malheurs Meme les criquets ont envahi le palais d ’Ambotsirohitra

  • 3 mars 2015 à 13:14 | RAMAHEFARISOA Basile (#6111)

    Tout le Monde vit de la grève et d’ultimatum,à Madagascar.
    Pour une fois,faut-il baisser de 25 % tous les salaires fixes et supprimer les avantages (-indemnités et cetera-) pour== la « SOLIDARITE NATIONALE »==causes intempéries/catastrophes naturelles.
    Je parle des fonctionnaires ,des Ministres et des Dépiotés Malagasy.
    Impôt ==pour== les intempéries.

    Basile RAMAHEFARISOA-1943
    b.ramahefarisoa@gmail.com

    • 3 mars 2015 à 14:42 | Mihaino (#1437) répond à RAMAHEFARISOA Basile

      Je suis d’accord avec vous pour baisser tous les salaires fixes et supprimer les avantages DE NOS RESPONSABLES & élus & fonctionnaires ... pour la SOLIDARITE NATIONALE en vue d’aider les victimes des intempéries !
      Croyez-moi , dès qu’on touche à leur porte -monnaie , ILS VONT TOUS SE SOULEVER et Bonjour les dégâts !
      C’est incroyable mais vrai !
      Qui vivra verra ....

    • 3 mars 2015 à 15:51 | ratiarivelo (#131) répond à RAMAHEFARISOA Basile

      OK !! BABAZY !!! bonne idée !!! mais pas de padesm !! qui vivra verra hoy ny nama MIHAINO !!

    • 3 mars 2015 à 16:14 | betoko (#413) répond à Mihaino

      Savez vous que Rivodoza et Hery Rajaonarimampianina touchent toujours leur indemnité d’avant ? Ils n’ont pas droit , mais ils s’en foutent

    • 4 mars 2015 à 09:45 | RAMAHEFARISOA Basile (#6111) répond à betoko

      - "Votre post mérite un peu plus d’explcation.
      Ou encore du téléphone « arabe ».

      Basile RAMAHEFARISOA-1943
      b.ramahefarisoa@gmail.com

  • 3 mars 2015 à 21:39 | kunto (#7668)

    KUNTO ny PATRIOTE MALAGASY d’ANTANANARIVO :
    - C’est urgent le changement de statut de la capitale ?
    - A quand un nouveau projet de loi pour vaincre la pauvreté ?
    J’ai toujours un peu d’espoir à chaque changement de Président , mais je déchante vite .
    - PRESIDENT de la république - Ministre - ça ne s’improvise pas ...
    QUE NOUS REVEIL

    • 3 mars 2015 à 21:43 | kunto (#7668) répond à kunto

      KUNTO ny PATRIOTE GASY d’ANTANANARIVO :
      - Tous avec nos politiciens .
      - 1 seul objectif - 1 seul priorité - une urgence = lutter contre la pauvreté .
      QUE DIEU NOUS GUIDE

Publicité




Newsletter

[ Flux RSS ]

Suivez-nous

Madagascar-Tribune sur FACEBOOK  Madagascar-Tribune sur TWITTER  Madagascar-Tribune sur GOOGLE +  Madagascar-Tribune RSS