Facebook Twitter Google+ Les dernières actualités
mardi 13 avril 2021
Antananarivo | 17h23
 

Politique

Tirs croisés sur le « Premier ministre du président Ravalomanana »

samedi 18 avril 2009 | Bill

Les « légalistes » envisagent d’accompagner les députés à rejoindre leur siège au palais de Tsimbazaza dans les prochains jours. Le même scénario est annoncé pour les sénateurs dont les locaux servent de siège des membres de la Haute Autorité de Transition (HAT). Les pro-Ravalomanana s’organisent de mieux en mieux et ils ont maintenant un « Premier ministre, chef de gouvernement » ; ce qui provoque la colère des tenants de la transition HAT mais aussi des adversaires de Manandafy qui le qualifient de sénile.

Le dépôt, effectué par les femmes « légalistes » auprès de la Haute Cour constitutionnelle (HCC) jeudi 16 avril 2009, de l’ordonnance 2009 – 002 portant abrogation de l’ordonnance 2009 – 001 ayant institué le directoire militaire, fait des vagues. Durant cette visite, selon Manandafy Rakotonirina qui les a accompagnées, la HCC a confirmé qu’aucun décret ni arrêté, n’annonce ni la suspension ni la dissolution des deux chambres. Par conséquent et dans la logique des choses, les députés et les sénateurs sont toujours en fonction.

« Manandafy sème le trouble »

Toutes ces initiatives des partisans de Ravalomanana, en plus de la nomination par le président Marc Ravalomanana, de Manandafy Rakotonirina comme Premier ministre, provoquent des réactions vigoureuses de la part des tenants du régime Andry Rajoelina. À commencer par le Premier ministre de Transition, Monja Roindefo qui n’apprécie pas et n’accepte pas un autre Premier ministre nommé par une personne qui séjourne à l’extérieur du pays. Cela sème le trouble et est illégal, explique-t-il.

Manandafy Rakotonirina, Premier ministre du gouvernement du président de la République, Marc Ravalomanana, est accusé d’usage de faux, d’usurpation de titre, d’enfantillage car le mouvement de la Place de la démocratie est foncièrement différent de celui de la Place 13 mai en son temps. Ce dernier était un mouvement populaire contre la dictature tandis que le premier qui sied à Ambohijatovo ne le serait pas du tout. Pour dire que la cause défendue par Manandafy Rakotonirina et les siens, n’aurait pas de raison d’être car il ne serait pas populaire et il défendrait la dictature et le vol. Alain Ramaroson affirme que les pro-Ravalomanana sont peu nombreux et insignifiants par rapport aux manifestants rassemblés sur la Place 13 mai le 7 février et qui ont été massacré à Ambohitsorohitra.

La Constitution n’indique pas deux présidents de la République

Alain Ramaroson, président de Commission au sein de la HAT est même allé jusqu’à faire valoir la dictature du nombre en comparant en sa faveur le nombre de manifestants des deux sites. Il met les pro-Ravalomanana en garde contre les propos provocateurs, dénigrants et accusateurs proférés contre l’armée car celle-ci peut réagir a-t-il insinué (« Mety hahazo ny sahaza azy izy satria ny miaramila ange no tena nitsemboka nametraka ity fitondrana ity… »).

Christine Razanamahasoa, ministre de la Justice de Transition est à la rescousse. « La Constitution n’indique nulle part deux Premiers ministres, ni deux présidents. Marc Ravalomanana a démissionné et a donné les pleins pouvoirs à un directoire militaire, prévient-elle, tout en réitérant que Ravalomanana et Manandafy sont des usurpateurs ».

Bref à ce rythme, les mandats d’arrêts peuvent facilement pleuvoir. Les tenants du régime de Transition commencent à ne plus supporter les propos des manifestants de la Place de la démocratie qu’ils lisent comme des insultes ou des encouragements aux troubles et portant atteintes à la légalité de l’Etat HAT. Ils commencent à proférer des menaces à peine voilées.

43 commentaires

Vos commentaires

  • 18 avril 2009 à 07:08 | rivokely (#653)

    On voit bien que les putshistes ne peuvent supporter aucune forme de démocratie. Ils n’ont d’autres méthodes que le terrorisme et l’utilisation de la force pour faire taire les gens pacifiques qui ne réclament que le respect de la légalité.
    Le Gal Alain Ramaroson l’a déjà fait a maintes reprises pour essayer d’écraser le mouvement d’Ambohijatovo, mais en vain.

    Mr Manandafy est Le Premier Ministre désigné par Le President de République de Madagascar, il va former L’UNIQUE GOUVERNEMENT LEGAL de cette République, il faut nous y faire !

    • 18 avril 2009 à 07:24 | gasy261 (#1480) répond à rivokely

      forme de democratie ???? va passer un peu au 18, puet-être que las-bas tu pourras apprendre ce que t’as envie de dire rivokelin’i dadakely usurpateur.

    • 19 avril 2009 à 11:35 | niry (#210) répond à gasy261

      En vertu de quoi, maintenant toute vérité ne serait plus bonne à dire ???? Mauvaise foi quand tu nous tiens, gasy261 !!

    • 19 avril 2009 à 15:25 | Bena (#494) répond à rivokely

      Alain Ramaroson a raison, c’est les mutins qui ont mis la HAT en place.
      Voici d’autres faits :
      - Gilbert Raharizatovo, homme de paille de Ramaroson, a depose 20 millions ariary apres sa nomination au tourisme il y a 1 mois. La banque a refuse. En fait il rackette les operateurs (verifier aux grosses boites et karana)
      - Michelle Ratsivalaka - dont l’illustre belle-famille de son 2e epoux doit etre genee maintenant, traite la presse de 7e pouvoir
      - les gars de CAPSAT continuent de racketter les operateurs, mais ceux-ci ont peur de represailles pour denoncer
      - tout le monde sait que certains hommes de l’ombre sont derriere le putsch sans se denoncer (Edgar Razafindravahy, Ranjeva Marcel, Pascal Rakotomavo et son sbire Rabemananjara, Rakotondramboa).
      Mais tous ces faits ne peuvent etre dans les journaux car les proprietaires ont peur

    • 19 avril 2009 à 19:36 | TANINDRAZAKO (#2103) répond à rivokely

      de quel président parles-tu ?

  • 18 avril 2009 à 07:11 | loulou (#1000)

    et puis quoi encore !!!!!débile,comme gouvernement tgv !!!!mais vraiment honteux !!!!!

    • 18 avril 2009 à 07:48 | Gasytsotra (#2129) répond à loulou

      Legalité,tsy tenetenenina fahatany izany mot izany fa misy dikany sy lanjany :

      1)Namoka didy ny HCC, ary nampisalotra ny samboady an’i ANDRY,
      izay no atao hoe legalité.
      ary ny HCC dia :
      Mety tsy rariny ny decision, mety ho voavidy ny HCC, mety tsy izay ny sitrapon’ny vahoaka,
      Legitimité indray izay, et c’est une autre discussion

      2)Sahala @ decision any @ tribunal
      Ny matiere penal sy civil dia mbola discutable, en premiere instance, sy en cour d’appel, fa raha vao ny cour de cassation no mandidy, dia vita !! izay no legalité
      ary eto Ny haute cour constitutionnel (HCC) dia grande autorité sur l’ensemble des institutions Malgaches. na ny cour de cassation aza mbola ambaniny.

      3) Farany ny decision ny justice dia tsy maintsy arahina, izay

      le principe de l’autorité de la chose jugée

      - Nimenomenona ny electeur ny GORE t@ x, fa hoe tsy lany i BUSH, nanapaka ny conseil elctorale fa bush no lany. Nangina ny rehetra. AUTORITE DE LA CHOSE JUGEE
      - Nimenomenona ny pro-Ratsiraka t@ 2002, fa hoe autoproclammé ravalo, NON :

      Ny HCC no nandidy Ny haute cour constitutionnel (HCC) izay grande autorité sur l’ensemble des institutions Malgaches. na ny cour de cassation aza mbola ambaniny.

      IZANY TOMPOKO NO ATAO HOE LEGALITE. sur la planete terre,

      ny fitsaran’andriamanitra, jugement divine iny
      ny fitsaran’ny vahoaka : legitimite no anarany
      ny fitsara’ny HCC kosa : LEGALITE( mety tsy ho rariny, fa dia izay, legalite)

    • 18 avril 2009 à 08:21 | zaka (#1418) répond à Gasytsotra

      gasy trotra kanefa miolakolana toy ny biby lava ny fomba fandaharanao ; na ny teny gasy sy ny teny frantsay mifangaro hataonao fotsiny ary dia mahavariana. Raha hadika tsotra amin’ny teny gasy ny hoe "légalité" dia :"ara dalana".
      Araky ny hevitrao izany dia izao fikorotanana mitranga eto amintsika izao izay hita maso ny be sy ny maro, izao fikorotanana izao ve dia "ara dalana".
      Ny olona mitazana any ivelany ny zavatra mitranga eto amintsika, ary indrindra momba ny fanampahy kevitra hataon’ny governementa ankehitriny, dia mety variana sy hihomehy, na dia mampalahelo ary ny ankapobeny. Milalao toy ny ankizy ny mpitondra an’ny Madagasikara, tsy matotra ary tsy ampy fahaizana fa manao kitoatoa fotsiny : "izay alehany alehany leiretsy an,,,,alefa.",, "naviguer à vue" hoy ry zareo vazaha. Dia hiteny koa ny sasany hoe "on a le gouvernement qu’on mérite",, Tsy mbola matotra angamba isika malagasy amin’ny ankapobeny,, dia tsy matotra koa ny mpitondra. Raha mandinika ny fomba nahatongavany i Rajoelina amin’ny io toerana io isika dia mety ho lasa eritreritra hoe : "matotra tokoa ve isika malagasy,,, ?". Fanontaniana mipetraka io.

    • 18 avril 2009 à 08:50 | Basile RAMAHEFARISOA (#417) répond à Gasytsotra

      GASYTSOTRA a bien expliqué,mais......on se focalise sur le pseudo "coup d’ETAT"dès qu’il y a une présence des militaires dans un mouvement populaire.OUI ou NON,Monsieur Marc RAVALOMANANA a-t-il signé une "ORDONNANCE de transfert du POUVOIR".OUI !!Monsieur Marc RAVALOMANANA vient de le prouver en voulant abroger cette première ordonnance et vouloir une autre ordonnance(002/2009) pour désigner un premier ministre "FANTOCHE".Nous sommes tombés dans le ridicule.Rentrez à Madagascar,Monsieur RAVALOMANANA,face à face,vous dites vraiment ce qui s’est passé pour cette signature de l’ordonnance.Nous ne sommes pas des africains ni de thaillandais.Prenez l’exemple de Monsieur Didier RATSIRAKA,il s’est fait baiser par DAKAR 1 et 2 mais il vous a laissé travailler tranquillement.Acceptez votre défaite .Vos "fanatiques" et vos godillots ont dénaturé votre régime.Acceptez de prendre une pause ou la traversée du désert,votre avenir politique n’est pas bouché.Vous avez contruit autant de routes que le Général GALLIENI,seulement pas dans la meme optique.Pour le Général GALLIENI,pour instaurer le "POUVOIR",pour VOUS,c’est pour "CONTROLER"le MONOPOLE, en particuliers les P.P.N.Vous restez dans l’histoire de MADAGASCAR (bien ou mal qu’importe).Vous avez perdu dans votre système du pouvoir.Je suis un sotro- be lava tango comme aiment dire vos fanatiques.Il m’est arrivé de crier pour vous,en pleine crise "internationanle" et cette crise interne malgache de donner les pleins pouvoirs à Monsieur RAVALOMANANA,avec un Gouvernement remanié completement ,toujours dirigé par le Général Charles RABEMANANJARA."UN GOUVERNEMENT REMANIE COMPLETEMENT est une sorte de CONSENSUS NATIONAL pour lutter contre la crise internationale(financière,écononomique et de confiance).Vous avez dit vous-meme que cette crise internationale pourrait etre bénéfique pour MADAGASCAR.Malheureusement vous etes tombés dans les pièges de vos partisans "CASSER MONSIEUR ANDRY RAJOELINA" Maire d’ANTANANARIVO.
      "Longue vie à Monsieur Marc RAVALOMANANA".Basile RAMAHEFARISOA(2)22ramahefarisoa

    • 18 avril 2009 à 09:20 | rafol (#415) répond à loulou

      Ce qui est honteux, se sont les propos des pro RA8 qui sont"prêts à sacrifier le pays".

      Le peuple est sacrifié depuis si longtemps ; COURAGE.

    • 18 avril 2009 à 09:35 | fandresena (#299) répond à Basile RAMAHEFARISOA

      raha tena lehilahy hoa dia avereno ny ara-dalàna ary ataovy ny fifidianana ! izay ihany fa tsy misy olona terenareo hanaiky an’io eo akory na hiisy inona na hiisy inona . Aiza ianreo ry Legaliste isany o Aiza ianareo ry Jeneraly milaza famanohana ny ara-dalàna ka nanome toky nyvahoaka ?
      Ireo ny vahoaka be dia be ampiasao fa vonona hanampy anareo ! na tsy ampy aza ny fitaovana ampiasao ny paikady e ! fangaha nareo tsy nampianarina izany ?
      Miandry anareo ny vahoaka fa efa samy vonona e ! avelao hotsarain’ny tantara eto fa olona efa NIFONA ve no mbola hambanana basy ?

    • 18 avril 2009 à 09:51 | RAVELO (#802) répond à Gasytsotra

      "GASYTSOTRA"
      Raha tena tsotra araky ny pseudo-nao ianao dia mba ataovy tsotra koa ny "raisonnement" ;
      ianao irery angamba sisa no tsy manaiky hoe "COUP d’ETAT" izao misy eto Madagascar izao.
      Koa noho izany fotsiny dia tsy misy zavatra azo hekena,na no"avaliser"-ny HCC aza(sady fantatrao anga ny "circonstances" (izay azon’ny olona rehetra an-tsaina) naneken’ny HCC an’io ?
      Mino mihintsy koa izao aho fa rehefa tafaverina eto i RAVALOMANANA dia mbola hi- "avaliser" indray ny HCC,ary @ io fotoana io(tena ridicule-be aloha ry zalahy,j’en conviens)dia ara-dàlana satria,mbola i RAVALOMANANA no President.
      Dia tsotra hoatr’izay no izy Rangaha a !!

    • 18 avril 2009 à 13:40 | demokrasia fostsiny (#160) répond à zaka

      Aza manao fijery mivilana ry zaka

      Ny olona mitazana any ivelany gaga sy variana ary mety hihomehy momba ny fanampahy kevitra hataon’ ny governementa ankehitriny ?

      Mety ho marina izany.

      ahoana kosa ny fijerinao ry zaka ?

      ny présidenta manao kitoatoa mandray"ordonnances" manome ny fahefany napetraky ny vahoaka taminy any aminy « directoire militaire »
      tsy ara dalana fa manitsakitsaka ny lalam-panorenana. ???

      Izao savorivory izao dia vokatry ny fanitsakitsahana ny demokrasia nataon’I Marc Ravalomanana.

      Aoka tsy ho adino fa ny zava bita tsy mahaleo ny demokrasia

    • 18 avril 2009 à 13:56 | zaka (#1418) répond à demokrasia fostsiny

      Mijery ny ankapobeny ny malagasy rehetra aho, na ny mpitondra taloha na ny mpitondra ankehitriny. Ary ny fanontaniana mipetraka dia iray ihany : Moa ve matotra isika malagasy ?

    • 19 avril 2009 à 05:12 | malagasy (#250) répond à demokrasia fostsiny

      Aza adino koa fa nisy fanerena tao. Adino sahdy ve ny niseho tamin’ny Ministry ny defense ? ny niseho teny Antanimena ?

    • 19 avril 2009 à 05:14 | malagasy (#250) répond à fandresena

      Razily asa ity tsy hita izay niafarany !

    • 19 avril 2009 à 07:29 | rivokely (#653) répond à zaka

      Marina ny anao Hoy koa aho hoe : ny fahamatorana dia eo @ fananana fahalalana omba-traikefa. Rahefa tsy ampy io (ary izany no zava-misy) dia hasio fahendrena re ê : haim-pirenena ity. Ary marary ny haiko satria efa potika ny tanindrazako @ ankapobeny ... dia mbola mitohy ny zimbazimbanareo ary izany foana izany foana, satria ve nisy ny promesse lasa izany foana izany foana teo aloha ?! Donc vraisemblablement on est des singes et ne veut se sortir de ce peau.
      On a beau crier : sagesse, chaotique, tevana ... mais les assoiffés sont dépourvus de morale...Eh oui : Loi de la jungle
      Ho famintinana : mandeha any am-pianarana ny olom-belona mba handrato fahalalana de petite à grande échelle.
      Les nationaux et internationaux, petits et grands : les mots DROITS DE L’HOMME - VALEUR - DEMOCRATIE - JUSTICE etc...agissez et nous malgaches apprenons pour ce qui sont hors-sujet à disserter sur ces sujets...
      Incontestablement, ça devrait entrer en jeu... MAINTENANT MAINTENANT MAINTENANT

    • 19 avril 2009 à 12:57 | Radôdôsy (#164) répond à Basile RAMAHEFARISOA

      Mahagaga ianareo ry Basile RAMAHEFARISOA , lazainareo fa navelan-dRatsiraka niasa milamina i Ra8. Izany no tena atao mba misaina ihany (inona ireny barrage samihafa ireny ?, inona ireny mercenaire nalefa tany Mada ireny ? sns).
      Ianao io moa any Frantsa ka lelafo tsara mihintsy i Ratsiraka sy ny forongony, tohano koa ny HAT mahay be sy be diplôma, fa hitehaka ho anao ny taranaka atsy ho atsy.
      Tsy hoe anjely Ra-8, fa nanao ny nataony ihany koa, fa amin’ny saina tsy miangatra, izy no filoha nahavita be indrindra ho an’i Madagasikara.
      Tsara anie ny nataon’i Andry tamin’ny voalohany e, nitaky ny demokrasia. Fa kosa mamporisika mangalatra, mamono olona, maka an-kerin’ny fitondrana !
      TSY EKENA IZANY ! ARY TSY EKENA MIHINTSY !

    • 20 avril 2009 à 13:23 | nyaina (#950) répond à malagasy

      nisy tokoa ny miaramila voakarama vola nankeny @ ministeran’ny defense ka nanao ireny fihetsika mamohetra ireny tamin’ny ministry ny défense.

      tsy miverina any @ caserne ireo miaramila ireo (izay adjudants no betsaka). ny sasany amin’izy ireo dia efa nividy minibus atao fiara fitateram-bahoaka !

      izany rehetra izany no natao dia angamba HO AN NY TANINDRAZANA !

    • 20 avril 2009 à 13:27 | nyaina (#950) répond à malagasy

      niakatra fitsarana Razily NY herinandro taorinan’iny andron’ny 28 MARS !

      chef d’inculpation de Razily : vols de drapeau national ???

      fa tsy haiko intsony ny tohin’ny tantarany ....

  • 18 avril 2009 à 09:04 | 18MadaOne (#473)

    Bonjour ! Par quel artifice juridique, un président qui a remis sa démission à un directoire militaire (témoignage de l’ambassadeur des USA et de l’émissaire de l’ONU) par une ordonnance validée par la HCC puisse nommer en exil un PM légal ? Bonne journée à tous.

    • 18 avril 2009 à 20:16 | neutre (#674) répond à 18MadaOne

      18MadaOne

      - vous avez dit : "ra8 a remis sa démission ??? à un directoire militaire(témoignage de l’ambassadeur des USA et de l’émissaire de l’ONU..." ????
      - ce coup d’état est reconnu par le "PRESIDENT des usa" et le sg des nations unies
      - la hat n’est reconnu ni par le président des états-unis ni par le système des nations-unies.
      - ra8 (malheureusement pour vous) est reconnu par toute la communauté internationale et, par la majorité des corps militaires et civils malgaches.
      - manandafy premier ministre : c’est légitime et légal

      NY MARINA TSY MATY

  • 18 avril 2009 à 09:46 | LE VEILLEUR alias L’EVEILLEUR (#1331)

    - La confusion, à l’aller...

    Dans sa tentative de sortie de crise : Ravalomanana a semé la confusion avec son ordonnance du 17 mars 2009.

    - Comme au retour...

    Dans sa tentative de retour à la barre :
    Ravalomanana sème encore la confusion avec la nomination de Manandafy le vendredi 10 Avril 2009.

    "L’arbre se juge à ses fruits" A chacun d’en tirer les conclusions qui s’imposent.

    • 18 avril 2009 à 10:59 | Mahavita-azy (#2137) répond à LE VEILLEUR alias L'EVEILLEUR

      la clarté a l’aller
      la clarté au retour
      toujours la légalité du President Ravlomanana
      Légalité de la nomination du Premier Ministre Mr Manandafy

      Tout est toujours claire , les autres du hat (hate) toujours dans le chaos aveuglé par des sentiments de haine et de jalousie d’enfants gatés

    • 18 avril 2009 à 13:55 | demokrasia fostsiny (#160) répond à Mahavita-azy

      clair comme du pétrole brut.

      SORTIE par ordonnances anticonstitutionnelles

      au lieu de reconnaître cette erreur, il en remet une couche.

      RETOUR par ordonnances anticonstitutionnelles qui annulent les ordonnances anticonstitutionnelles.

      Aoka dada mifona izahay tia démokrasia !!!!

    • 18 avril 2009 à 14:23 | zaka (#1418) répond à demokrasia fostsiny

      Une question trés simple :
      Pensez vous que le régime actuel est contitutionnel ?
      Si la réponse est oui,, pouvez vous nous le démontrer.
      Vous vous targuez de démocratie,,
      Une autre question :
      Le régime actuel peut il être qualifié de régime démocratique ??
      Argumentez SVP..

  • 18 avril 2009 à 10:29 | ZAZAGASY (#1690)

    On devrait changer la définition du mot "légaliste" à Madagascar par "fils à papa".
    En verité, ces gens qui n’ont rien à faire que se rassembler à Ambohijatovo tous les jours ne savent plus comment faire pour gagner leurs vies si papa ne rentre pas. Ra8 les a habitués à ramasser ses miettes, et comprenez bien combien ça représente une miette de centaines de milliards d’ariary.
    Avereno i dada fa tonga kere ny zaza sy ny sôlafa ê !

    • 18 avril 2009 à 10:55 | Mahavita-azy (#2137) répond à ZAZAGASY

      il y aussi de gens qui passent leur temps parcourir les forums et ne construisent rien ,petit rappel Ra8 a obtenu 5% de croissance ,la france <1% et l’equipe du hat en 2 mois a descendu a moins de <zero %, bravo pour ces gens qui sont des vrais joueurs de video ils pensent qu’ils auront plusieurs vies pour jouer , dommage pour eux le jeu est bel et bien finie , le choix qui leur reste , partir en pirogue a travers l’ocean indien ou le canal de mozambique et faire attention au requins ou en avion en france ou ailleurs ou de toute facon ils seront reconnus par tout le monde.Bonne chance et Bon succes au Premier Ministre légal Mr Manandafy

  • 18 avril 2009 à 12:30 | rakotofiringa (#1283)

    Raha ny eo Ambohijatovo aloha dia tsy mahagaga e. Ry zareo very finanana daholo reo. Ny tao amin’ny Presidence Ra8 izay vahoaka anie no tao e, mpiasan’ny Magro sy ny Mbs miaraka amin’ny fianakaviany avy. Handeha hanao Pick nick aza ho tadiavina koa, zara aza misy aleha eo Ambohijatovo. Mba jereo anie ny ahatsaran’ny fiara rehetra manemotra ny lalana eny Ambohijatovo zay miteraka embouteillage mahatsiravina e. Fiaran’ny MPIGREVY ao Ambohijatovo ireo manelingelina ny fiainam-bahoaka sy fifamoivoizana ireo.

    • 19 avril 2009 à 05:17 | malagasy (#250) répond à rakotofiringa

      Mety ho very fihinanana tokoa ireo, satria nodorana sy nopotehana ny asa fivelomany.

    • 20 avril 2009 à 13:42 | nyaina (#950) répond à rakotofiringa

      Tsy marina mihitsy ny teninao !

      efa antoko maro be no manomboka efa structuré mankeny ambohijatovo !
      Na ianao tsy dia maharaka vaovao (zany hoe any ivelan’ny Tana) na inianao tsy fantarina izany satria mankarary anao ny mahafantatra !

      Nefa dia ialana tsiny fa dia aleo ianao harary any satria efa tena mihamahazo vahana ny eny ambohijatovo !

      Tsy voatery olona tsy an’asa no mandeha eny fa tena olontsotra manana ny anton’asany fa saingy TSY MANAIKY hoe atao tsinotsinona ny VOTE nataony t@ 2006 !
      efa eny
      - ny vondron’olona amin’ny fikambanana masina katolika,
      - ny vondron’ny mpiasa @ ministera isankarazany
      - ny vondron’ny mpitsara
      - ny vondron’ny mpisolo vava
      - ny vondron’ny mpiaasa air mad et sofitrans
      - ny vondron’ny mpianatra université sy ny polutechnique vontovorna
      - ny vondron’ny mpitatitra
      - ny vondron’ny mpanao gazety
      - ny vondron’ny mpiasan’ny CUA
      - ny vondron’ny mampianatra sy ny FRAM
      - ny vondron’ny vehivavy isan-tsokajiny rehetra
      - etc
      ary efa manomboka mihetsika ny any amin’ny faritra manodidina an’Antananarivo ny fananganana komity miaro ny ara-dalàna ka hanohana ny hetsika ato ho ato !

      Tany ambanivohitra aho ny sabotsy hariva rehefa avy eny ambohijatovo fa dia talanjona sy finaritra ny tenany fa nisy ny fiantsoana ny olona "légaliste" hivory eny @ tany malalaka ny alahady hariva ! Hay ve hoy aho efa tonga aty alavitra aty ny hetsika eny ambohijatovo eh !

      Ny tolon’ireo olona sy vondron’olona ireo dia nitsangana nohon’ny tsy FITIAVAN’NY OLONA NY TGV SY HAT , Tompoko fa tsy nohon’ny fisian’ny fifandraisana direct na indirect tamin-dravalomanana VELIVELY !

      Aoka hazava !

      Natao izao mba hampahery ny légaliste rehetra mijery ity article ity !

  • 18 avril 2009 à 13:30 | Sakaiza (#1093)

    Chers compatriotes Malagasy, nous avons chacun le droit de croire à qui nous voulons, de supporter qui nous voulons, c’est tout à fait notre droit et le droit de chacun.

    Notre choix doit être basé sur l’UNION NATIONALE, le PARDON et L’AMOUR POUR LA PATRIE.

    Madagascar avec ses 18 millions d’habitants a besoin de vivre dans la paix, l’amour et la prosperité.

    Depuis le temps de l’indépendance, li y a toujours eu des morts pour la patrie : du temps du Pdt Tsiranana, du temps du Pdt Ratsiraka. du temps du Pdt Ravalomanana et en cours du temps actuel du Pdt Rajoelina.

    Construisons un beau MONUMENT énorme et unique en mémoire de ces martyrs. Que ce monument soit le symbol de l’UNITÉ MALGACHE.

    Ne laissons plus d’autre sang de martyrs coulés !

    En prenant un grand souffle et en se penchant en avant, nous avons la possibilité énorme de TOURNER LA TRAGÉDIE EN ESPOIR pour Madagascar qui nous est commun et que nous adorons.

    Un pas en avant que nous pouvons faire tout de suite, dès maintenant, est de LAISSER ET JETER LA HAINE ET RANCOEUR dans le fond d’un océan avec une roche très lourde pour qu’ils ne fassent plus surface.

    Tant qu’il y ait une partie du peuple Malgache, ne serait-ce qu’un petit nombre, qui se sent sous le zoug de la menace et de la pression, nous n’avancerons jamais.

    Alors faisons Madagascar un pays pour tous les Malgaches et tous les Malgaches pour Madagascar.

    COMMENCONS NOTRE VOYAGE VERS L’UNITÉ NATIONALE DANS LES FORUMS DE CE GENRE, MAINTENANT ET TOUT DE SUITE.

    ARMONS NOUS D’ARDEUR ET DE COMPREHENSION POUR CHACUN.

    Utilisons notre énergie dans ce forum pour avancer les bonnes solutions.

    Pour terminer, nous sommes tous invités à voir des images de réconciliation des grands ennemis des guerres mondiales : Le Pdt Mittérand et le Chancelier Helmut Kohl MAIN DANS LA MAIN.
    Ils ne sont pas des anges mais ils ont compris la valeur énorme de la paix et de la réconciliation pour avancer vers UNE EUROPE UNIE ET PROSPÈRE.
    Il y avait des millions et des millions de martyrs derrière cette réconciliation.
    http://www.politique.net/2008030802-politique-etra
    ngere-de-francois-mitterr
    and.htm
    Lors de sa campagne électorale, le Pdt américain Barack Obama a dit les propos suivants :

    "JE VOUS ÉCOUTERAI SURTOUT QUAND NOUS SOMMES EN DÉSACCORD"
    "POSEZ-VOUS LA QUESTION : QU’EST CE QUE JE PEUT FAIRE POUR MON PAYS ? NON PAS. QU’EST-CE QUE MON PAYS PEUT FAIRE POUR MOI"

    ALLONS-Y !

    • 19 avril 2009 à 20:30 | gasyTgasy (#2156) répond à Sakaiza

      MOI ! j’ai beaucoup de question pour ces mots :
      - Pardonné,
      - pitié,
      - tolérance,
      - ...
      que de l’hypocrisie dans ce monde.
      Qui a été développé par la religion et tout le monde en profite.
      Mon DIEU on utilise votre amour pour faire le mal... et ça c’est à 99,999..% des évènements.

  • 18 avril 2009 à 13:55 | rakotofiringa (#1283)

    Io resaka tafika SADC ampitahorana ny Malagasy io dia revirevin-dRa8. Manararaotra ny tsy fahaizan’ny ankamaroan’ny Malagasy io Ra8 terroriste io. Ataovy an-tsaina izao ry Malagasy havako : Ny organisation Internationale na regionale na continentale dia tsy mandefa tafika ho any amin’ny Firenena iray raha tsy misy CONFLIT ARMEES ao amin’io tany io. Mandefa tafika izy hanelanelana ny tafika roa nifanandrina. Greve n’ny TIM ve no andefasany "Forces d’interpositions" Ny fandefasana izany tafika izany koa dia tsy alefalefa foana fa tsy maintsy mandalo ny ambaratongam-pitondrana ao @ Organisations Internationales (regionale(SADC),Continentale(UA)ary Mondiale(ONU)- mahazo aval hatrany amin’ny Conseil de Securite. Ny cas n’i Madagasikara dia tsy resahina akory any amin’ny Conseil de Securite, ary tsy resaka tokony ho resahina any amin’io Conseil io akory fa minime. Greve n’ny olona very finanana ve no andaniany andro. Greve n’ny malahelo seza ve ho dinihina any amin’ny Conseil de Securite. Loza mihintsy ity tsy fahaizana ity. Ovay ny toe-tsaina ry TIM a. Mbola tsy tara marina e... Ampanantenain’dRa8 volana sy kintana dia revo eo. Jereo ny ho avy.

  • 18 avril 2009 à 14:21 | demokrasia fostsiny (#160)

    SORTIE par ordonnances anticonstitutionnelles

    au lieu de reconnaître cette erreur, il en remet une couche.

    RETOUR par ordonnances anticonstitutionnelles qui annulent les ordonnances anticonstitutionnelles.

    Aoka dada mifona izahay tia démokrasia !!!!

  • 18 avril 2009 à 15:43 | meloky (#637)

    Raha tany ’ty ka ekena hono fa légal ny légaliste, de mba hazavao ny mahatiatanindrazana ny TIM :

    1-manao soania manongan-tena de mipitsika any Swazi,

    2-mameno toeran eny Ambohijatovo de mamono lalitra sy mimenomeno hoe légal rehefa avy namono olona ny 7Fev-,

    3-Mampandainga pasitera de midera tena hoe légal dia mandika constitution amin’ny fametrhana PM tsy "ara-dalana" hanaganana Rwanda eto Madagascar de hoe légal.

    4- Tsy ampy angaha ny sadika fa mindrana SADC sy miaramila afrikana nhanao vono-moka ny gasy !

    5- Mba mahaiza resy tsy miady fa efa ela no nintsentsefana ny gasy ka namela anay rehetra ho lasa mahantra !

    6-ny tsara angamba dia aleo alefa any am-ponja Ra8 fa any no tena légal ho azy, sy ireo mpomba azy mpanakorontana.

  • 18 avril 2009 à 16:00 | kokoly73 (#1049)

    Inn koa ary no idiran’i Manandafy ao ? mba mipetraha rangah fa efa vizaka a ! rehefa tsy mety mahazo toerana izay elabe izay dia mba mijanona !! misotroa dité ravin-kininina rangah rehefa lafo ny ronono a !
    tsy lehiben’ny MFM moa hianao ?

    Tena efa mivadika mihintsy ny lohan’ireo lehilahy ireo, tssssss mba mila vehivavy indray re ny hitondra , tsy mbola nisy governemanta roa teto Madagasikara raha tsy vao izao, inona ary ity e !!

    tsy hotafavoaky ny crise mihintsy i Madagasikara,fa toa lasa ohatran’ireo mpanao kitantara sy mpanao anganoangano ireny marina mafy,,,,,,,,,ssssssssssss

    Izao ve no mba zavatra ataon’ireto roalahy( Ra8 sy TGV) ireto, firenena inona no hilamina amin’io, ouhhhhhhhhh !! vao maika loza !!! ny vahoaka no hijaly fa izy ireo angaha misy zavatra mahory azy ?

  • 18 avril 2009 à 16:25 | ikopa (#671)

    Efa noraisin’ny HAT izao ny fahefana e.
    Eo ampelatanany ny herim-panjakana rehetra. Manoa azy ny tafika sy ny fitsarana.

    Midika izany fa miankina aminy ny fampiharana izay heveriny ho fepetra tokony horaisina @ ireo izay miseho be loha na manakorontana.

    Saingy manana ny olona mpanolotsaina mahay koa io HAT io ka hita fa miezaka ny tsy ho latsaka @ izay fandrika velarin’ireo pro-ra8.

    Mazava fa na iza himenomenona na iza hikiakiaka dia firenena mahaleotena i Mada ka tsy hisy izany firenena hafa ho sahy hitsabatsabaka @ tokan- tranony izany.

    Ny faraherin’ireo pro- ra8 "tsy-maty-voalavo-an-kibo" anefa dia ny hitadiavana fomba haha "légitime" ny fampidirana izany tafika SADC izany eto. Dia sambany izany vao hisy an’izany hatr@ fahaleovantena.

    Amin’ny fomba ahoana hoy isika ?

    1°-Atao izay hampisy ady saritaka eto amintsika. Dia ho firy ny zanaka gasy maty.Fananan’iza no hopotehina.

    2°-Atao izay hitohizan’ny fitokonana eo Ambojatovo mba hiheveran’ny vahiny fa tsy ifanarahan’ny gasy rehetra io HAT io.Kanefa dia ny eto Tanà sy Antsirabe ihany no misy "tsy faly" ;

    3°-Tadiavina izay fomba hampisara- bazana ny tafika @ izay azo antoka fa hisy ny fifampitifirana.

    4°-Ezahina atao izay hampikatso tanteraka ny fiainan’ny gasy indrindra any anindrana, mba hisian’ny "chaos général" ka dia ekena ny fandraisan’ny ONU na ny UA ny raharaha ka dia ny SADC no hanankinana ny fitantanana. Saingy sarotra ny hieritreritra fa havelan’i Monja Roindefo hofatin’ny hanoanana izao ireo ndaty any aminy noho ny hagegen’ireo TIM ireo. Izany no mody hoe asaina mitokona ny ao @ banky foibe.

    Ny vahaolana anie dia mazava fa ny fampiharana ny lalàna velona momba izany fanakorontanana izany.Toy ny fanaon’ny firenena rehetra.
    Saingy tsy mbola te-hanao izany i Andry mba tsy hilazana fa mpanao didijadona izy.Nefa azo heverina fa tsy maintsy ho tonga @ izany ihany isika na tiana na tsy tiana.

    • 19 avril 2009 à 05:24 | malagasy (#250) répond à ikopa

      Fa iza no nanakorontana teo ? Mba ampiasao ny saina.

      Na diso Ravalo na tsy diso, ny mpanakorontana sy mpanimba fananam-bahoaka dia tsy misy afa-tsy ireo mpandroba fitondrana ireo.

      Rehefa coup d’etat dia coup d’etat fa tsy tokony amboamboarina.

      Tonga eo indray tsy misy plan akory fa Démagogies no betsaka.

      Raha izaho i Ravalomanana tsy maimaika hiverina fa aleo ho hitan’ny vahoaka tsara aloha hoe ahoana ny fitondran’ireo ny firenena any an-kady ao anatin’ny volana vitsy.

  • 19 avril 2009 à 18:11 | rakotovao (#186)

    andrayyy zay ve manandafy vao mba lasa praiminisitra ? Dia ho lasa prezidà de la republique ihany zany atsy ho atsy

    hahahahahah
    Mety ho prezdà ihany elah ry Ndao mialohany andro farany hahahahaha

  • 19 avril 2009 à 18:14 | rakotovao (#186)

    nga dia tena desertée be mihitsy ny poste avant ny TIM sy ravalo ao no dia olona toy io Manandafy io sisa no azo notendrena ?

  • 19 avril 2009 à 22:04 | Terak’i Ravelo (#1918)

    Du courage les membres de la HCC !

    Ne soyez pas faibles !

    Toutes les générations vous regardent et attendent de vous une réparation de vos égarements.

    J’espère que vous ne dormirez jamais du sommeil d’un juste depuis que vous avez osé mettre en place Rajoelina et sa HAT par le biais de cette ordonnance illégale que tous vos membres ont signée.

    J’espère que vous ne retrouverez jamais la paix intérieure tant que vous ne serez pas capables de choisir entre la LEGALITE ET L’ILLEGALITE.

    La délégation de femmes "légalistes" vous a montré le chemin.

    Madagascar et le monde entier vous regardent !

    Allez du courage ! ! !

  • 20 avril 2009 à 08:58 | kakilay (#2022)

    Qui a peur d’Alain Ramaroson ? Dans les réceptions, tout le monde l’appelle maintenant GENERAL Alain Ramaroson. Quand nos rêves d’enfance nous tient par la barbichette !

Publicité




Publicité

Newsletter

Les actus du jour directement dans votre boîte email

Suivez-nous

Madagascar-Tribune sur FACEBOOK  Madagascar-Tribune sur TWITTER  Madagascar-Tribune sur GOOGLE +  Madagascar-Tribune RSS