Facebook Twitter Google+ Les dernières actualités
samedi 15 décembre 2018
Antananarivo | 04h49
 

Politique

Politique

Pety Rakotoniaina s’attaque à Andry Rajoelina

mercredi 1er août | Arena R.

Alors qu’Andry Rajoelina s’apprête à confirmer sa candidature à la présidentielle ce mercredi 1er août, le Hetsika ho fanarenana Ifotony, mouvement pour la refondation de Madagascar envisage de porter plainte contre lui pour l’empêcher de se présenter à la prochaine élection. Mardi, Pety Rakotoniana et les dirigeants de ce mouvement se sont rendus à la Haute cour constitutionnelle (HCC) pour demander à cette dernière la juridiction compétente dans le pays pour juger les actes illégaux et enrichissements non justifiés de cet ancien chef de l’Etat pendant la Transition.

Avec tout ce qu’il a fait, cet homme ne doit pas se présenter à la prochaine élection présidentielle et nous ferons tout pour l’en empêcher, a déclaré Pety Rakotoniainana à Ambohidahy. Pour ce président du parti Tambatra, le retour d’Andry Rajoelina au pouvoir pourrait causer davantage de pauvreté dans le pays. En plus de cela, le fondateur du Mapar est toujours étiqueté de putschiste après avoir renversé l’ancien président Marc Ravalomanana en 2009.

Malgré tout, l’histoire nous rappellera que Pety Rakotoniaina devait beaucoup à Andry Rajoelina qui l’a nommé le 1er avril 2009 premier magistrat de la ville de Fianarantsoa après qu’il a été chassé par le régime Ravalomanana. Cet ancien maire de la commune urbaine de Fianarantsoa a été condamné le 19 mai 2008 par la justice pour vol de voitures et de nombreux autres délits, à 10 ans de travaux forcés.

114 commentaires

Vos commentaires

  • 1er août à 09:56 | jayo (#10317)

    marina hoe misy marina ny lazain’ity mpanao politika ity mikasiaka an’i Rajoelina , fa na dia izany ara dia tokony tsy hanao fihetsika misarika loatra ny sain’ny olona toy izao izy fa manjary lasa mivadika fanakorontanana sy fandrebirebena saim-bahoaka nefa ny firenena mila fitoniana hiantrehana ny fifidianana

    • 1er août à 14:15 | Riri (#8487) répond à jayo

      HA !!!! Nous sommes tous des lèche cul....
      Chers frères .... comme on dit ...
      A madagascar on fabule, on jubile, alors que notre peuple est affamé ...
      Mieux on se pavane et on aime philosopher ...pour paraître ... à cela... les Gazy ... on aime faire des belles phrases ... NUL ...NUL ...ayons du courage ...et stop le bla bla ..
      Agissons ... ET FAISONS DES VRAIES LOIS ... PRENONS DES VRAIS RESOLUTIONS .... QUI FASSENT AVANCER LE PAYS
      PAR EXEMPLE ....et ...
      Dommage que la Constitution ne permet pas l’élection d’un étranger ... un VAZAHA ... là il y aurait du changement ....
      Et il faut changer nos mentalités ... de sorciers ... la terre aux Malgaches ...
      Il faut donner le droit d’accès aux étrangers pour l’acquisition des terres et des biens
      Cela consolidera la confiance des investisseurs qui pourront investir ... en toute sécurité...celà créera des emploi et fera monter les salaires ... cela favorisera le tourisme ...et tout ira bien...
      Si vous allez a Paris et que vous désirez acheter un Hôtel de luxe ... pas de problème ... mais pas a Mada ... OH là !!! la terre de nos ancêtres ...
      Arrêtons les belles paroles .. la philosophie inutile ... ces petites critiques ...bien dîtes mais inutiles ...et avançons ....
      Et du courage .... ces criminels de RAVALO en TAULE comme disent les Européens ou une piqure comme disent les Américains ..
      Mais du vrai changement .... et pas du bla bla ....ou du radio trottoir...
      ANDRE

    • 1er août à 15:05 | Christianna (#10313) répond à jayo

      #jayo tsy maintsy sarihina ny vahoaka hahalala ny marina sao sanatria diso safidy. Raha sanatria ka ity Rajoelina ity no ho lany eo manko vao may loza nohon’ny tamin’ny tetezamita ny zavatra hitranga.

    • 1er août à 15:44 | vatomena (#8391) répond à jayo

      «  »Terre des ancetres " terre sacrée - terre de moins en moins nourricière ! Il faudra cette année importer 270 000 tonnes de riz __ Qui nous trahit ? la terre ou les hommes ? Le malgache est de plus en plus léger sur la balance . Chantons bien fort le ’Tanindrazana ’

    • 1er août à 15:49 | Toutoun (#10298) répond à jayo

      Ny malagasy dia mahay miresaka sy mandaha-teny tsara mihitsy indrindra @ tranga toy izao ! Ahoana moa no hieritreretana fa olona nifanavotra t@ fotoan-tsarotra nolalovana teto @ firenena no ahavita hifanenjika sy hifanaratsy ? Fiadiana seza sy tombontsoa manokana daholo no anton’izanyy eh !!!

    • 1er août à 19:01 | saricine (#2893) répond à jayo

      Riri

      Donc, tout ça...(blabla. Bla) pour ça ? :

      Je cite : ........ces criminels de RAVALO en TAULE.......

    • 1er août à 19:03 | saricine (#2893) répond à jayo

      Riri

      Donc, tout ça...(blabla. Bla) pour ça ? :

      Je cite : ........ces criminels de RAVALO en TAULE.......

      Et vous vous permettez de donner des leçons aux gens en plus !!

  • 1er août à 10:21 | Isandra (#7070)

    « Malgré tout, l’histoire nous rappellera que Pety Rakotoniaina devait beaucoup à Andry Rajoelina qui l’a nommé le 1er avril 2009 premier magistrat de la ville de Fianarantsoa après qu’il a été chassé par le régime Ravalomanana. »

    Comme la plupart des politiciens, Pety fait partie de gens ingrats.

    s’il reconnait que Andry est un putschiste, il aurait dû refuser sa libération.

    Il préfère que son geôlier soit candidat que son libérateur, on appelle ça, syndrome de stockholm.

    • 1er août à 10:39 | Marika (#9389) répond à Isandra

      De toute manière , quelqu’un qui vit en France avec femme et enfants sans travailler pendant 5 ans
      réveille toujours du soupçon ,et mérite d’être contrôler.
      D’autant plus que le gaillard avait bien snobé le salaire d’un président de Mcar.
      Son pré-campagne bat son plein avec à chaque fois des milliards dépensés , il faut quand même nous expliquer d’où viennent-elles les sommes faramineux et inépuisable.

    • 1er août à 10:46 | Tsisdinika (#3548) répond à Isandra

      Son « libérateur »...comme vous y allez madame. Pour rétablir la vérité, les prisonniers soit-disant libérés par Rajoelina ne l’étaient pas. Tout le monde se souvient de la tergiversation du Hat sur le sort à réserver à ces condamnés. « Extirpés » de Tsiafahy, non par Rajoelina mais par une escouade de militaires sous la conduite d’un colonel proche de Coutiti qui a menacé de donner l’assaut à la maison de force, ils ont ensuite été hébergés au Resto Gasy aux frais du contribuable en attendant que les putschistes trouvent une solution. Juridiquement, ces sont toujours des évadés.

    • 1er août à 10:59 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Marika,

      Pas de deux poids deux mesures, tant qu’à faire, il faut se poser la question à propos de tous les politiciens qui ont vécu sans être rémunéré à l’étranger, par ex, Ravalo avec toute la famille, gendre, bru, et petits enfants, en Afrique du sud, alors que toutes ses richesses ont été bloquées ici à Madagascar.

      Quant à Andry, ses sociétés continuent de fonctionner, dont la majeur partie de dividende est versée aux actionnaires majoritaire, même s’il n’est plus disponible en tant que DG.

    • 1er août à 11:05 | Isandra (#7070) répond à Isandra

    • 1er août à 11:15 | hanibloo (#3569) répond à Isandra

      Quelle mentalité....Parce que c’est Rajoelina qui l’a libéré qu’il doit fermer ses yeux et sa gueule face aux différentes dérives de ce dernier et des ses acolytes ????....Seulement , là où Pety se trompe, c’est qu’il devrait aussi aborder le cas de Mr Rajaonarimampianina, car tout le monde sait le lien entre les deux lascars....

    • 1er août à 11:16 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Tsisdinika,

      A cette époque, il a dit ceci, quant il était encore PDS de Fianar :

      « Le PDS de la commune Urbaine de Fianarantsoa a rappelé que Andry Rajoelina, en vrai homme d’Etat, est le seul président au monde à avoir accepté de partager le pouvoir. Et lui d’exhorter le peuple malgache à s’unir et à se tendre la main afin de renforcer les acquis de la Transition qui nous permettrons d’avancer vers la 4ème république. »

      Nous avions la même conviction à cette époque.

    • 1er août à 11:24 | Tsisdinika (#3548) répond à Isandra

      Isandra, Pety ne dit nulle part dans la vidéo qu’il a été libéré par Rajoelina. C’est votre ami Zanôana Ramamba qui l’affirme. Comme il est l’unique employé et propagandiste de Madagate, il doit être épuisé le pauvre. Il affirme dans cet article de façon très professionnelle que Ravalo avait emprisonné Pety et consorts pour de « sombres motifs ». Les détails sont où ? Tu parles d’un article fouillé.

      Le récit de cette évasion rocambolesque, je le tiens des premiers concernés alors passez votre chemin.

    • 1er août à 11:32 | hanibloo (#3569) répond à Isandra

      Arrêtez avec vos inepties Isandra, avez vous oublié ou ne savez vous pas que Mr Ravalomanana était déjà multimilliardaire avant d’accéder au pouvoir ? Que cette famille a une usine en Afrique du Sud ? ...Tandis que Rajoelina c’était que Injet plus quelques investissements immobiliers ? En plus sans la famille Razakandisa, il aurait pu rester un « gars des soirées »...Aussi qu’il nous explique la source véritable de son enrichissement actuel, car c’est sur et certain que ses sociétés d’avant ne lui auraient pas permis d’etre Multimilliardaire aujourd’hui...

    • 1er août à 11:42 | RAMBO (#7290) répond à Isandra

      Isandra
      Nous avons osculter votre iem c’est plouk et il y a trop de vazaha.. mba afempeno ireo vazaha fa mmahamenatra.

    • 1er août à 11:43 | RAMBO (#7290) répond à Isandra

      Isandra
      Nous avons osculter votre iem c’est plouk et il y a trop de vazaha.. mba afempeno ireo vazaha fa mmahamenatra.

    • 1er août à 12:15 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Tsisdinika,

      Le soir même de sa prestation de serment, Andry a décrété la libération de tous les prisonniers politiques y compris, Pety.

      http://www.madagate.org/politique-madagascar/analyse/959-madagascarprisonniers-politiques-liberes-et-rappels-pour-lua.html

    • 1er août à 12:20 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Rambo,

      Rien à cacher, Rambo, nous jouons bien la transparence, les vazaha sont là pour partager leur expérience en matière de développement, et presque dans tous les domaines, cependant, vous auriez pu remarquer que chaque domaine, il y a dans cette équipe des techniciens Malagasy.

      Andry sera entouré de techniciens expérimentés pour faire émerger Madagascar, le plus vite possible. Et c’est possible.

    • 1er août à 13:21 | tojo (#10300) répond à Isandra

      Fa maninona izy no tsy tokony anaka satria ve Andry Rajoelina navita ho azy tamin’izany fotoana izany dia tsy tokony iteny ny marina izy ? Izany no toe-tsaina farak’izay mety animba ity firenentsika ity. Tsy ilaina ny fisafidifidianana tavan’olona otran’izany fa izay mahasoa ny firenena no tokony ho jerena. Rehefa manao ratsy dia ratsy foana.

  • 1er août à 10:47 | ratiarison (#10248)

    Salama e ! Toetran’ny Mpanao POLITIKA MALAGASY io ry Rtoa Be ISANDRA o ! Tsy mahagaga*****Fika no betsaka ! Tsy manaiky ho resy fa mitady : PORTE DE SORTIE lava izao ! na dia tena mipetraka aza io FITORIANA hapetrak’i PETY io , dia mino aho fa ho raisiny H C C ! izany . dia aoka ny FITSARANA no hitsara ka hamaoka ny MARINA REHETRA !! fa tsy hatao fitsarana maimaika
    T@ny fontaona NITONDRAN’ ny TETEZAMITATRA i Rajoelina sy ny FORONGONY ? Nanameloana an’i LEVALO : lazaina daholo izao hatsanga tsy aman’orana REHETRA izao : mpivarotra TANINDRAZANA e ??? ets......ets.......HAINAO tsara Rtoa BE isandra ny tantara sa ahoana ???? na i RAHOLDINA Député MAPAR ankehitriny aza nilaza omalytao @ny Tvplus fa tsy manana ALAHELO @ny « LEVALO » intsony ?? Mazava ve TOMPOKO o !!

    • 1er août à 13:13 | komi (#10299) répond à ratiarison

      Samy mahay miresaka daholo ireto mpanao politika maloto ireto ka !! na i Pety na i Rajoelina dia efa samy tsisy azo hinoan-teny intsony fa sady mpamadika no mpanimba firenena fotsiny. Aza mody manao vazaha mody miady fa samy miaro ny tombotsoa any fotsiny nareo e. Tsisy fijerena ny hoavin’ny firenena mihintsy

    • 1er août à 13:13 | jayo (#10317) répond à ratiarison

      na izany ara misy marina ihany ny voalazan’i Pety na dia samy manana toe-tsaina mitovy toy izany ny mpanao pilotika malagasy ,fa ny endrika nanehoany azy fotsiny no tokony nataony ampahamendrehena fa tsy mibaribary toy izao

    • 1er août à 13:27 | tojo (#10300) répond à ratiarison

      Efa ela lotra koa no niandrasana izany momba an’i Rajoelina izany ee. Efa fantatra hatrizay oe tsy milamina izy iny ary manao zavatra tsy ara-dalana ka io ary fa nisy nikitika ilay reaska dia hita eo ny tohiany. Fa tokony atao ampahendrena foana anefa izany. Ho tsarain’ny nataony eo izy.

    • 1er août à 14:09 | RAMBO (#7290) répond à ratiarison

      ISANDRA
      Certes il n’y a rien à cacher, c’est louable mais... Andry est franco malgache , son programme a été préparé et présenté à Paris...et maintenant nous constatons que Andry est entouré de plusieurs Français dans son staff...hum Les Gasy risquent d’être dirigés par les Français si par malheur Andry Rajoelina est élu.
      Est-ce que c’est la mise sous tutelle de notre pays comme certains souhaitent ?

  • 1er août à 11:04 | arsonist (#10169)

    C’est une sombre histoire entre Betsileo.
    Le dj, Betsileo de Sahamadio.
    L’ancien étudiant d’Andrianjato, Betsileo de l’Isandra.

    D’ailleurs, le 1er avril 2009 mentionné dans cet article était un jour de poisson d’avril.
    « Any Sendrisoa ve ny talapia aha » , dit un chant betsileo.

    • 1er août à 11:47 | hanibloo (#3569) répond à arsonist

      S’il s’avère exact que Rajoelina est vraiment Betsileo alors...On a affaire à un Betsileo Manipulateur, un autre vraiment fourbe...et enfin une dernière complétement aveugle...Dommage pour cette race car c’est l’une des plus intelligentes...Mais je pense que le premier ne l’est pas car les Betsileo ne méritent pas d’être représentés par un tel individu.

    • 1er août à 13:08 | Isandra (#7070) répond à arsonist

      Masin-joany,

      Les Betsileos ne regardent pas l’origine de la personne, mais, ce qu’elle propose. Ils ont voté massivement et battu pour Ravalo, parce que celui-ci avait proposé un développement rapide, en créant plusieurs petits Ravalo, partout. Mais, ils ont vite déchanté, car il n’a pas créé plusieurs Ravalo, mais, il faisait tout que Ravalo déjà existant soit plus grand et bien rassasié plus que jamais et reste unique.

    • 1er août à 13:35 | tojo (#10300) répond à arsonist

      Izao anie no vokatr’ilay samy mitady tombotsoa manokana ee. Refa samy lany mamy de mifanipaka amizay satria tsy misy mifampila intsony. Tsy mirara akory izay mety ahazo ny firennena.

    • 1er août à 14:36 | RAMBO (#7290) répond à arsonist

      Qu’est-ce que Rajoelina propose pour la culture de Riz ?
      Jugez son IEM...
      Garantir la sécurité alimentaire des Malagasy
      L’agriculture de la grande île utilise encore des techniques de production ancestrales. L’agriculture pluviale de grand père, entièrement dépendante des conditions climatiques n’est plus soutenable. Il nous faut adopter une agriculture d’irrigation.

      Il est plus que temps que Madagascar rentre dans le 21 e siècle et accède aux techniques innovantes mais toujours respectueuses de l’environnement. Cette mutation de l’agriculture ne sera possible qu’avec une professionnalisation du secteur.

      Comment assurer une production agricole suffisante et adaptée à la croissance démographique ?
      Comment vulgariser les techniques agricoles innovantes et assurer un accompagnement efficace des paysans ?
      Comment promouvoir et encourager l’entreprenariat agricole (Mécanisation, intrants, semences améliorés) ?

      Quid du riz, notre aliment de base ?
      Madagascar était le grenier à riz de l’océan Indien et de l’Afrique dans les années 70. La grande île importe aujourd’hui près de 300 000 Tonnes de riz chaque année.

      Quelle stratégie pour augmenter la production rizicole (augmentation de la surface cultivée, amélioration du rendement à l’hectare etc.) ?
      Quels investissements sont nécessaires : aménagement des bassins versants, systèmes d’irrigation etc. ?
      Après il affiche des noms d’experts en majorité étrangers.

      LES EXPERTS DE LA SÉCURITÉ ALIMENTAIRE

      Nneka EZE
      Directrice au sein du cabinet Dalberg et titulaire d’un bachelor des arts en économie avec distinction d’Harvard, elle est leader du domaine de la sécurité alimentaire et agricole mondiale de Dalberg Advisors. Auparavant, elle était consultante chez McKinsey & Company à Washington D.C.

      Joshua RUGEMA
      Directeur Rwanda d’East Africa Exchange (EAX), la bourse régionale qui met en relation les exploitant et les marchés agricoles. Il est spécialiste de stratégies de financement de projets. Ancien de « H2O Venture Partners », il y a accompagné des entreprises agricoles à forte croissance et à fort impact en Afrique de l’Est.

      Jean-Christophe DEBAR
      Ingénieur agronome et consultant sur les questions de politique agricole à l’international, il dirige la fondation pour l’agriculture et la ruralité dans le monde (FARM) dont l’objectif est de faire émerger les petites et moyennes exploitations capables d’approvisionner les marchés locaux.

      Iarilanto ANDRIAMAROSOLO
      Ingénieur agronome spécialiste du riz, expert en évaluation des collectivités locales, consultant formateur en culture d’épargne et du crédit, il est promoteur du projet d’installation d’unités de production d’huile alimentaire. Ancien coordonnateur de nombreux projets ruraux, il partage ses expériences pour la mise en oeuvre de la vision IEM.

      RALALARISON
      Riziculteur et détenteur du record international avec un rendement de 23.8 tonnes par hectare en 2003, il partage son savoir faire aux cultivateurs dans le but d’améliorer leur revenu.

      Mamadou NDIAYE
      Diplôlé d’un master en Management des IT et ancien d’AXA et d’Allianz, il pilote aujourd’hui un programme de développement agricole communautaire au Sénégal.

      Papa Meissa DIENG
      Il est enseignant à l’unité de formation et recherche en science juridique et politique à l’université Gaston Berger, Saint-Louis, au Sénégal.

  • 1er août à 11:49 | Tsisdinika (#3548)

    Rajoelina pense qu’il est Lucky Luke (il en a d’ailleurs la dégaine) : il pense pouvoir échapper à son ombre et à l’ombre tout court (manao azy tsy ho tratry ny aloka) avec son enrichissement inexplicable qui ne peut être d’origine licite. L’ étau commence déjà à se resserer autour de ses acolytes, y compris l’autre opérateur bien connu qui aime bien investir dans la pierre à Levallois. Quant à ses soutiens et prête-nom karana, ceux-là lui tourneront le dos dès que ça sentira le roussi.

    • 1er août à 12:09 | Isandra (#7070) répond à Tsisdinika

      Tsisdinika,

      De quel enrichissement parlez-vous ?

    • 1er août à 13:46 | Tsisdinika (#3548) répond à Tsisdinika

      Ah Isandra...demandez à Pety, lui il sait.

    • 1er août à 14:12 | Mihaino (#1437) répond à Tsisdinika

      A mon avis , Andry est le seul , l’unique Président d’un pays qui a crié haut et fort qu’il ne perçoit pas de salaires !? Depuis la 1ère République jusqu’à ce jour , tous les autres présidents n’ont jamais osé dire qu’ils travaillent bénévolement pour notre Pays. Au contraire , ils se sont bien servis !Se servir et non servir reste leur devise ! (hormis Zafy Albert ) .Une question se pose donc : Comment Andry a-t-il pu durer plus de quatre ans au Pouvoir sans toucher de salaire ? Certes , il possède l’entreprise INJET , VIVA et que sais-je encore ? et perçoit mensuellement ses rémunérations et les avantages divers en tant que créateur et dirigeant de ces entreprises . Il a pu augmenter les salaires des fonctionnaires , construire ici et là des hôpitaux « manarapenitra » , le coliséum d’ Antsonjombé , renover l’Hotêl de ville de la Capitale etc, etc...SANS FINANCEMENT EXTERIEUR , semble-t-il ??!!Le Peuple est en droit de se demander mais quelle est donc la source de financement de tous ces grands travaux ?? Son argentier Hery en ce temps là, est aujourd’hui son concurrent potentiel et probable . On peut s’interroger aussi si le pays n’appartient qu’à eux ! Ravalomanana fait exprès de reculer et à ne pas sous-estimer car il va prendre un grand élan si sa candidature est acceptée par la HCC . Ce tiercé gagnant aura beaucoup de surprises au 2è tour lorsqu’un(e) candidat(e) apparaît face à l’un deux !! Que l’élection soit inclusive , transparente , démocratique effectivement et que le(la) meilleur(e) gagne !!

    • 1er août à 14:13 | tojo (#10300) répond à Tsisdinika

      Isandra, fa vola avy aiza kay ireny atsipy eo ambaravarakely oetina manao tourné tsy aona tsy aona ireny ? Maro ireo zavatra tsy milamina ireo fa aleo ny nataony no hitsara azy ee. Ingahy Pety eo vonona hijoro vavolombelona.

    • 1er août à 14:41 | RAMBO (#7290) répond à Tsisdinika

      ACTIONS DE HERY RAJAONARIMAMPIANINA POUR LA CULTURE DE RIZ.
      Santabary à Ambodirano : L’Alaotra a produit 520 000 tonnes de riz cette année

      Le santabary, les prémices du riz, dans l’Alaotra a été célébré ce 25 mai à Ambodirano, dans le district d’Amparafaravola. En effet, pour la première fois, depuis une quinzaine d’années, la production rizicole a enregistré une hausse très conséquente, à la grande joie des paysans, avec les impacts que cela suppose au niveau de leurs conditions de vie. Le Président de la République est venu s’associer à cet heureux événement avec les paysans de l’Alaotra, car c’est bel et bien une victoire, le résultat des efforts déployés ces dernières années en termes d’appui à l’amélioration de la productivité : la réhabilitation des réseaux hydroagricoles, à l’instar des 60 km de canaux de Tanambe, et la vulgarisation de semences améliorées et adaptées aux conditions locales, entre autres. Et l’appui continue, puisque la pose de la première pierre du Projet de réhabilitation du système d’irrigation dans le Sud-Ouest du Lac Alaotra, le célèbre PC 23, a également eu lieu à cette occasion, de même que le lancement du PAPAM (Projet d’Amélioration de la Productivité à Madagascar) ainsi que l’opérationnalisation du Fond de Développement de l’Agriculture, ou FDA Alaotra Mangoro.

      Dans l’Alaotra, un des greniers à riz du pays, la production rizicole 2017-2018 est estimée à 520 000 tonnes. C’est la meilleure récolte enregistrée ces quinze dernières années. Cette victoire, telle que l’a souligné le Président Rajaonarimampianina, est à l’actif de la sagesse et de la persévérance des paysans de l’Alaotra et de l’appui de l’Etat. C’est la conjugaison de la volonté de travail de toutes les parties concernées qui a permis ce résultat qui va se poursuivre en s’amplifiant. Les appuis, ce sont la réhabilitation des infrastructures hydroagricoles dans le périmètre d’Anony et d’Ivakaka, la fourniture d’intrants et de semences de qualité grâce à la mise en place des banques communautaires de semence, et différentes formations octroyées par la Direction Régionale de l’Agriculture et de l’Elevage dans le cadre du PAPRIZ. Par ailleurs, les conditions climatiques étaient favorables.

      A Ambodirano, ce 25 mai, le Président Hery Rajaonarimampianina et l’ambassadeur du Japon Ichiro Ogasawara ont procédé à la pose des premières pierres marquant le début des travaux du « Projet de réhabilitation du système d’irrigation dans le Sud-Ouest du Lac Alaotra ». Un projet financé par l’Agence Japonaise de Coopération Internationale, JICA, s’élevant à 3,048 milliards de Yen Japonais, soit l’équivalent d’environ 82 milliard d’ariary. Dix mille hectares de rizières pourront être irrigués de manière stable, au bénéfice de 4500 familles de riziculteurs, et les travaux dureront trois ans ; parmi les réalisations figurent déjà la réhabilitation de 60 km de canaux principaux et secondaires ; et le réaménagement d’environ 82 km de piste rurales.

      Quant au PAPAM, c’est un projet du MPAE financé par l’AFD, Agence Française de Développement, à hauteur de 7 000 000 euros pour une durée de 4 ans. Il a pour objectif de renforcer la capacité des exploitants à développer la production agricole et leurs revenus, notamment en intégrant les opportunités liées à l’agroécologie. Le PAPAM intervient dans quatre régions : Vakinankaratra, Vatovavy Fitovinany, Atsimo Atsinanana et Alaotra Mangoro. Le lancement du PAPAM dans l’Alaotra a également permis la création du FDA Alaotra Mangoro, la 15ème antenne régionale à être mise en place et opérationnelle. Le FDA permet un accès équitable des producteurs et de leurs organisations à des services agricoles de qualité, répondant à leurs besoins, et de renforcer l’intégration de l’agroécologie dans les pratiques agricoles. Le budget du FDA Alaotra Mangoro du Projet PAPAM s’élève à environ 5 800 000 000 d’ariary.

      Pour le Président Hery Rajaonarimampianina, ces projets s’accordent parfaitement avec la vision de Fisandratana 2030 car ils contribuent à l’atteinte des objectifs d’autosuffisance rizicole et alimentaire. Le Chef d’Etat s’est félicité du succès des différents efforts de l’Etat et des agriculteurs dans l’amélioration de la productivité rizicole, et qui ont mené à cette campagne fructueuse. Pour améliorer davantage la productivité, le Président de la République a offert une dizaine d’engins Kubota et une dizaine de charrues pour les associations d’agriculteurs de la Région Alaotra Mangoro ; en matière d’élevage, il a aussi offert 5000 poussins. « Mon plus grand désir est que cette année soit non seulement une année de succès pour la moisson, mais aussi pour le changement et la renaissance des mentalités car c’est ce dont nous avons le plus besoin pour l’Emergence de ce pays. » a déclaré le Président Rajaonarimampianina. Il a réitéré l’importance de la paix et de la stabilité, face menées déstabilisatrices perpétrées par certains. « Aujourd’hui, à travers ce Santabary à Ambodirano, nous prouvons à tous que le développement ne se revendique pas dans les rues, mais se concrétise par le travail, dans les rizières et dans les champs, avec conviction et persévérance. Dans l’Alaotra, nous pouvons constater que lorsque la confiance mutuelle règne, et que la volonté de travail est effective et efficiente entre les paysans et l’Etat, il est possible d’avancer, d’asseoir le développement durable du pays. » a déclaré le Président Hery Rajaonarimampianina, à Ambodirano.

      Voici le récit avec de belles photos :
      http://www.presidence.gov.mg/santabary-a-ambodirano-lalaotra-a-produit-520-000-tonnes-de-riz-cette-annee/

    • 1er août à 16:00 | vatomena (#8391) répond à Tsisdinika

      Quand il y a plus rien pour secourir les ventres affamés on les nourrit de projets grandioses N’est ce pas Rambo ? Vous avez faim ? Attendez demain....,

  • 1er août à 12:13 | Ibalitakely (#9342)

    Arsonist,
    Indraidray Luky Luc raha ny bikany fa raha ny toetrany indray dia Bily the Kid no mitovy aminy ‼
    Fa raha namoaka an-dry Koutity, Pety, Voninahitsy sns i Andry tgv dia mba nentiny nambaboana fo’olona ny tena marina. Satria rehefa tsiahivina mantsy ny tantara dia ny 2009 teto Madagasikara dia tsy nisy nahalala an’i Andry tgv hafa tsy teo @ 13 mai & ny masoivoho iray voalaza fa nampiantrano azy nandritry ny andro vitsivitsy. Rehefa tsapan’io masoivoho io fa lasa niena toa fen’antitra ny olona teo @ 13 mai dia nasainy niafina kely aloha i Andry tgv, fotoana nanangonana vola & capsat, ka iny rehefa vonona daholo izany rehetra izany dia napoitra tampoka amin’izay ilay io niaraka amin’ny rasily nivingitra kalaky & taty aoriana dia ireny tao @ EPISCOPA ireny ny tohiny [inona no tokony nandehanany tao amin’io toerana io na atao aza hoe nisy nanasa izy, dia nanana andraikitra mitombona tsara ihany koa ve izay olona nanasa azy ??].
    • Mikasika ny vola amin-karena nanomboka nafafiny ity taona 2018 ity tsy atao mahagaga [raha hanao fanadiadiana ihany an’i Maihol ny SAMIFIN ohatra, dia maro ihany koa ny olona tokony anaovany an’izany na ho kandidà na tsy [ireny bdr tratra na teto an-toerana na tany Kaomôro & Afrika ireny aiza daholo ny tohiny ??]. Ny karamanao amin’ny maha fat anaotaloha & ny vola niditra & miditra & hiditra ao @ injet ve maharaka ny vola efa nanomboka niraradraraka etsy & eroa ?? Na ny saran-dàlanareo mianankavy mivezivezy Paris-Antananarivo nandritry ny 2014 mandrak’ankehitriny aza dia efa mahagaga.
    • * & i Rakotoniaina Pety dia fantatra hatramin’izay fa tsy maintsy mampitamby ny olona rehetra niarahany izy. & raha voatsara tamin’ny « …Pety Rakotoniaina devait beaucoup à Andry Rajoelina qui l’a nommé le 1er avril 2009 premier magistrat de la ville de Fianarantsoa après qu’il a été chassé par le régime Ravalomanana. Cet ancien maire de la commune urbaine de Fianarantsoa a été condamné le 19 mai 2008 par la justice pour vol de voitures et de nombreux autres délits, à 10 ans de travaux forcés… », naninona izy avy eo no tsy nitory an-dRa8 raha tsy marina ireo zavatra rehetra nitsrana azy rehetra ireo. Avy teo koa naninona raha navoaka tao Tsiafahy izy & maro hafa no tsy tonga nody ohatra ny voafonja hafaka rehetra fa mbola nopiana tao @ Resto Gasy ?? Itsikitsika hono tsy mandihy foana fa ao raha.

    • 1er août à 12:28 | Ibalitakely (#9342) répond à Ibalitakely

      Arsonist,
      Misy indray ny milaza fa raha resaka bika dia mitovy amin’ny Averel Dalton & raha ny toetra dia tahaka an’i Joe Dalton hono.

    • 1er août à 13:14 | Isandra (#7070) répond à Ibalitakely

      Ibalitakely,

      Rehefa tsy mandaitra ny resaka nationalité, ny fiaviana dia io indray fa manomboka physique indray no resahina.

      Havelako kely aloha ianareo fa hanaraka ny fihaonana amin’ny futur Président etsy @ Palais de sport ny tenanay. Sady efa mifanesika ny olona marobe ngôma hahit’azy.

  • 1er août à 12:14 | ALIBABA SANS LES 40 (#10090)

    Rambo,
    « Nous avons osculter votre iem c’est plouk et il y a trop de vazaha.. mba afempeno ireo vazaha fa mmahamenatra. »

    T’inquiètes pas c’est pour épater la galerie les vazahas !
    Après si on est élu on s’en fout de l’IEM et des vazahas .
    Tout ce cirque c’est pour les naïfs, qui veulent encore y croire !
    Et ils y en a beaucoup qui espèrent encore ,les pauvres (dans tous les sens du terme) !

    • 1er août à 12:49 | Isandra (#7070) répond à ALIBABA SANS LES 40

      ALI,

      Au contraire Ali, ces gens là sont des amis de Madagscar, comme vous prêts à aider les Malagasy à prendre le chemin vers l’émergence.

      Vous devriez suivre leur pas, au lieu d’aboyer comme une chienne en chaleur contre le mrns ici.

    • 1er août à 13:08 | ALIBABA SANS LES 40 (#10090) répond à ALIBABA SANS LES 40

      Isandra,
      « au lieu d’aboyer comme une chienne en chaleur contre le mrns ici »

      Comme une chienne en chaleur ,grand dieu,sans doute êtes vous surement une experte en la matière pour oser ce genre de comparaison !
      Et puis un président célibataire pendant 9 mois de l’année doit pouvoir compter sur de telles accompagnatrices !

    • 1er août à 13:10 | Isandra (#7070) répond à ALIBABA SANS LES 40

      ALI,

      Puis que nous avons une chienne.

  • 1er août à 12:39 | Isandra (#7070)

    Après sa démonstration de force, Andry est maintenant l’homme à abattre. Tous ses adversaires cherchent tous les moyens pour le faire, même le plus ridicules comme Pety fait hier, ce n’est pas auprès de HCC qu’on dépose des plaintes contre une personne, mais, auprès du tribunal, à moins que Pety croit en son élection et le considère déjà comme chef d’institution, là encore, il s’est trompé, la HCJ est constituée, maintenant, après seulement la fessée de HCC pour Rajao.

    • 1er août à 13:19 | jayo (#10317) répond à Isandra

      tsy izany loatra ka, ny HCC dia madio fa tsy maka antoko politika, izay no mahatonga ny fifidianana ho mangarahara ary tokony heken’ny rehetra ny valiny mivoaka eo satria sarobidy ho an’ny firenena ny dingana holalovana

    • 1er août à 14:22 | tojo (#10300) répond à Isandra

      Mampalaelo ahy ny fomba fijerinao, ny fantatry ny olona dia hoe ny firenena tsy ho entina olona maloto sy tsy mpanara-dalana ohatran’i Rajoelina. Tsy misy irarahin’ny olona an’izay « démonstration de force » anareo zany. Tsy olona manam’bola sy mavita « tourné » no ilaina hitondra fa olona mendrika sy manam’pahendrena.

  • 1er août à 12:49 | ALIBABA SANS LES 40 (#10090)

    Isandra,
    Pour les enfants Français,comme les Rajoel, la rentrée en France c’est le 3 septembre !
    Ça va être long pour ANDRY jusqu’au mois de juin 2019 !
    Je sais ,il y a de petites vacances mais !!!!

    • 1er août à 12:53 | Isandra (#7070) répond à ALIBABA SANS LES 40

      ALI,

      Merci de vous inquiétez pour sa progéniture, mais le lycée français est là, s’ils ne veulent pas aller aux autres meilleurs écoles de Madagascar.

    • 1er août à 13:23 | jayo (#10317) répond à ALIBABA SANS LES 40

      tsy hoe miaro be fahatany an’i ALIBABA aho ry ISANDRA fa i rajoel mintsy anie no efa tsy dia afaka makaiza loatra intsony fa efa nipoitra ny nafenina e, efa tokony ho menatra @ireo ratsy nataony teto @firenena izy

  • 1er août à 12:52 | ratiarison (#10248)

    Tsy misy « lhomme à abattre » izany eto Rtoa Be ISANDRA o ? matoa HIANAO io miahiahy izany : DIA MISY RAHA AO E ?? Mazava ! fa hajanony aloha ity MANINDRAHIDRA olona ity ! Mazava ve o ? avelao aloha hiseho eo izay iseho fa aza mahita VOLANA alohan’ny BIBY hianao Rtoa BE ! OK ! Avelao ilaza izay tiany hambara i PETY dia ho hita ny marina ! samy tsara !

    • 1er août à 13:29 | jayo (#10317) répond à ratiarison

      marina ny teninao, fa na dia izany ary tokony atao ampahamendrehana ihany fa manjary mampisy korontana indray ny toe-draharaha eto @firenena, mila filaminana sy fitoniana mantsy fa efa hisy ny fifidianana

    • 1er août à 14:32 | tojo (#10300) répond à ratiarison

      Izany mitsy ka, tsy misy antony tokony atahorany ra tsy nanao inoninona izy ee. Izany foana anie no olana amin’ireto MAPAR ireto ee, tsy mazaka fanehon-kevitra mihitsy.

    • 1er août à 14:36 | tsirah (#10314) répond à ratiarison

      Matao i pety nanohatra azy ankehitriny dia tsapany fa tena nanao ny ratsy teto amin’ny firenena io rajoelina io ary aleo tena hipotra ny marina fa aza tapenam-bava ny olona milaza ny zava misy mba tsy ho diso safidy sy tsy ho voafitaka intsony ny vahaoka malagasy maanoloana izao fifidianana izao

  • 1er août à 13:17 | komi (#10299)

    Aleo hivoaka daholo ny marina e. Efa samy tsisy gaga amin’ny tsy fahombiazan’ireo olona ireo daholo izao ny vahoaka. Tsy maintsy hamaly anio indray izao i Rajoelina satria vo tao @ marary azy mihintsy !!!Efa samy maloto @fanaovana politika daholo nareo

    • 1er août à 14:02 | donia (#10353) répond à komi

      Tsara mihintsy ho fantatry ny vahoaka iray manontolo ny marina momba ity Rajoelina ity fa miseho azy ho manana ny marina foana manko , faly manaratsy ny hafa foana , ny marina mitavozavoza tsy mahaleo ny lainga tsara lahatra.

  • 1er août à 13:19 | tsirah (#10314)

    L’ancien président de la Transition a amassé des richesses inestimables en pillant les ressources nationales durant cinq ans, raison pour laquelle il est devenu multimilliardaire et a acheté des maisons à Maurice, Dubaï et Paris. Donc, étant un « voleur », il ne devra plus se présenter à la présidentielle de 2018 et doit répondre de ses actes devant la barre de la justice

    • 1er août à 14:07 | donia (#10353) répond à tsirah

      Le développement de la société malgache a été évident entre 2003 et 2008 mais a été démoli par la crise en 2009.Cet incident a conduit à une perturbation du budget public et de la réhabilitation, comme l’a noté la Banque internationale.

  • 1er août à 13:39 | SNUTILE (#1543)

    Le pays est devenu le théâtre des politiciens, politiciennes. Le plaignant est avec un bulletin numéro 3 pas vierge aussi. Il n’a pas trouvé quelqu’un d’autre pour porter la plainte auprès du HCC ?
    Qui il est ?
    « Cet ancien maire de la commune urbaine de Fianarantsoa a été condamné le 19 mai 2008 par la justice pour vol de voitures et de nombreux autres délits, à 10 ans de travaux forcés. »

    • 1er août à 14:11 | donia (#10353) répond à SNUTILE

      Efa tsy hay intsony izay tena marina amin’ilay resaka politika eh ! Maro ny vahoaka tsy mihevitra akory ny fisian’izao fangalarana izao , ny zavatra rehetra aoan’itony politisianina itony zany misy ambadika politika foana.

  • 1er août à 13:40 | donia (#10353)

    Tsy nitsahatra nitontongana ny toe-karem-pirenena vokatr’ireo krizy politika maro nifandimby.Tototry ny krizy tanteraka i Madagasikara tamin’ny taona 2009 , izay fotoanan’ny tetezamita nitondran’i Rajoelina. Nikatso tanteraka ny toe-karena ary tsy nankatoavin’ny tany ivelany ny tetezamita.Nanomboka ny taona 2014 vao niverina tsikelikely ny toe-karempirenena.Akony ratsy mbola maha sarotra ny fanorenana ny zava-niseho tamin’io krizy io ohatra ny afera ny bois de rose , volamena , gisement fer tany soalala sy ny harempirenena maro samy hafa. Mendrika an’ity Rajoelina ity ny fonja fa mpandroba firenena.

    • 1er août à 14:57 | Christianna (#10313) répond à donia

      Sendra ny mpitondra fozaorana ny gasy tamin’ny tetezamita ! Efa zatra manao lainga tsara lahatra mandrobo ny mpihaino , nefa tsy fantany fa ny lainga toy ny salaka ka ny tompony ihany no afatony.

  • 1er août à 13:44 | RAMBO (#7290)

    • 1er août à 13:54 | Tsisdinika (#3548) répond à RAMBO

      Clap, clap, Bravisssssimo !!! Makà tsirony faramparany fa ho sary fahatsiarovana sisa e.

  • 1er août à 14:18 | donia (#10353)

    Mahantra olo-marina tokoa ity firenentsika ity , Ry Rajoelina mpidoka tena sady mpanakiana ny hafa nefa tranon-dainga mpamita-bahoaka sady mpamadika tanindrazana ! Mitombona be ilay fitoriana na dia somary tara kely ary.

  • 1er août à 14:33 | sasa (#10303)

    fika mody hanadalàna ny sain’ny vahaoaka fotsiny izao ataon’i Andriamatoa Pety izao satria efa fanatatra hatramin’ela fa izy i Andry rajoelina dia isan’ny mpiara-diha tamin’ny fanonganam-panjakana 2009, amiko cinema fotsiny izao.

  • 1er août à 14:52 | Christianna (#10313)

    Tamin’ny tetezamita ny chomeur lasa millionaire ny apondra lasa mpitondra , anisan’izany ity Rajoelina ity .Taiza no nahitany vola nahazahoana ireo tranony be dia be any @ firenena hafa ireo raha tsy ny harem-pirenena ihany no kikisany ao.Ny mitabe tsy lanin’ny mamba fa ny tetezamita hoan’ny mamba eh !

  • 1er août à 15:14 | Toutoun (#10298)

    Miady an-trano sy mifamely am-pitoerana ve zany no vahaolana tsara indrindra ? Sa kosa tetika ambadika fotsiny io r’zalah ? Aleo hitohy hojerena fa hisy hampamoaka io raha mitohy eo !!!

  • 1er août à 15:24 | betoko (#413)

    Tant qu’on n’apporte pas des preuves irrefutables ANR beneficie de la presomption d’innocense et c’est a la HCJ de faire son travail
    Et pourquoi ce Pety pete plus haut que son Q ? est ce pour faire plaisir a Hery Rajao le quel on dirait l’avait envoye en service commande
    Pourquoi ce petit PETY n’ose pas s’attaquer a Ravalo sachant qu’il a pique aussi dans la caisse La preuve ,en 2008 je dis bien en 2008 le FMI et la banque mondiale nous ont ferme le robinet car. le petit laitier avait melange la caisse de son entreprise avec ceux de ces deux instititions et R8 l’avait reconnu l’annee derniere Son entreprise en Afrique du Sud est devenue de +en + florissante a partir de 2005 et posez la. question a R8 pourquoi il n’ose plus retourner en Afrisue du Sud ?
    P/S la femme de Pety est deputee HVM
    Mme Voahangy Rajao Randriamanana avait achete un appartement a 4 million d’Euros dans le boulevard Saint Michel a Paris .A lire dans Madagate.org avec preuve a l’appuit

    • 1er août à 16:17 | ALIBABA SANS LES 40 (#10090) répond à betoko

      Betoko,
      Depuis l’indépendance ,tous les grands dirigeants de votre pays ont dilapider à leur profits et celui de leurs clans l’argent de l’état ,donc du peuple.
      Personne n’a jamais été jugé pour cela ,car dans vos mœurs politiques ancestrales ,on ne touchent pas aux chefs .
      Que Rajoel l’est fait c’est évident !
      Pour trouver des juges impartiaux afin de prouver les détournements de fonds ,ils ne faut pas qu’ils soit gasy ,c’est pas plus compliqué !

  • 1er août à 15:30 | Tsix (#10296)

    Salama aby e.
    Na ny andaniny na ny ankilany dia toa samy manana ny foto-kevitra ijoroany. Ny anakiray mitaky ny fanavaozana, mitaky ny fanovana hifotony, ny iray kosa miezaka manao izay ho hafany amin’ny fanamparitahana ny IEM, izay fitaoavana iray ampiasainy mba hitrandrahana olona.
    Na inona ataon’ireto antoko roa samy hafa ireto dia ny fantatra aloha izao dia TSY MAZAVA ny antom-pijoroan’ireto antoko ireto, tsy manana tanjona entina ampandrosoana an ’i Madagasikara.

    • 1er août à 15:55 | sasa (#10303) répond à Tsix

      fehiny dia izao, i Pety sy Andry Rajoelina mihitsy no tsy mazava fa mpanakorotana ny firenena, I Pety manao izay tsy hisiana’ny fifidiana , i andriamatoa Andry Rajoelina mitady ny fomba rehetra mba ho lany amin’ny fifidianana hoavy. izy roa ireo mihitsy izany no tena fosotra eto amin’ny firenena.

  • 1er août à 16:01 | Nomena (#10351)

    Amiko dia samy tsy hisy hahasarika ahy intsony na i pety na i Rajoelina satria samy anisan’ny olona nandatsaka an-davaka ity firenena malagasy ity izy roa ireo, ka raha ny amiko dia aleo izy roa lahy no ho tsaraina.

    • 1er août à 16:06 | ratiarison (#10248) répond à Nomena

      I RAJAO ** koa hanisany fa aza miala bilila HIANAO io ry " NOMENA A ? niara-nilomano t@ny ANDRY nadritrin’ny 5 taona *** sa mandainga ny tantara ?????? VALIO @ny tena izy fa aza miolakolana toy ny fanaon’ny CHEF-BEnareo !! MAZAVA ?

    • 1er août à 16:17 | ratiarison (#10248) répond à Nomena

      IZY REHETRA samy rarafana @ny KALAC*** JIABY dia madio ny TANANA ********Tsy marina ary IZANY ????????? samy tsara !

    • 2 août à 18:35 | sasa (#10303) répond à Nomena

      izaho koa aloha mahita fa sarin’ady izao ataon’i Adriamatoa Pety sy I Andry Rajoelina izao ka tokony tsy atao mahagaga fa samy mpandainga izy roa ireo ka tokony tsisy azo hinoana izay resahany

    • 2 août à 19:43 | Nomena (#10351) répond à Nomena

      Raha ny momba ny filoha Hery indray aloha dia tsy dia hitako loatra ny olana nataony eh, adidy masina no niarahany taminy andry rajoelina fa ity farany no tena rangory fototrin’ny afo.

  • 1er août à 16:02 | ratiarison (#10248)

    HEURE ny REGLEMENT de COMPTE à OK CORRAL ! daholo izao ry ZAREO O ??? ny tokony ho izy raha ny tena marina : dia HATSANGANA @ny maty IREO REHETRA nidaosin’ny fahafatesana ara-POLITIKA dia ho hita eo JIABY ny iza no manana ny marina rehetra *** rehefa izay dia miananahana toy ny AKOHO voakapoka JIABY ny BE tantara rehetra na IZA IZY na IZA ??? FARANY : hatsaro kely aloha ry RAMBO inty manidrahidra ity : fa raha i RAJAO***aloha dia tsy ho afa-bela satria niar NIHINANA sy NIRAY PETSAPETSA nandritrin’ny TETEZAMITATRA fa aza miala bilila nama a ! MAZAVA ! ny savorovory ankehitriny : Hianareo ihany . Naninona no tsy navela namita ny mandahany i LEVALO ??? MAZAVA ?

  • 1er août à 16:27 | arsonist (#10169)

    Mifanjevo ao daholo
    ny Betsileo avy any Sahamadio sy ny avy any Ikalamavony
    ny Merina avy any Namehana sy ny avy any Imerikasinina
    ny Tanindrana avy any Avaratra sy ny avy any Atsimo
    ny Tanindrana avy any Antsinanana sy ny avy any Andrefana
    ny Sakalava doany Avaratra sy ny Sakalava doany Atsimo

    fa ny vahoaka gasy kosa dia vao maika koa tsy mandry milamina.

  • 1er août à 16:39 | betoko (#413)

    Alibaba
    Le premier président de Madagascar Philibert Tsiranan . était intègre et il disait ce qui me fait peur c’est qu’un jour ce pay . serait dirigé par des gangsters ,il ne s’est pa . trompé
    Le problème de Philibert Tsiranana c’est que son régime fut un gouvernement fantoche

    • 1er août à 18:10 | FINENGO (#7901) répond à betoko

      @ betoko (#413)

      Monsieur Betoko,
      Vous par contre vous n’êtes pas intègre et bien loin de l’ être.
      Souvenez-vous il y a maintenant 2 ans Jour pour jour, lors d’une altercation entre vous et moi.
      Vous avez et vous aviez toujours nié que Tsiranana n’est pas et n’a jamais été le Père de la Nation Malgache, et que Tsiranana n’était pas digne d’être Président.

      Et au jour d’aujourd’hui, vous interpellez Alibaba, pour dire que Tsiranana est et était un Président intègre..!!! Et vous lui rendez Gloire..!!!
      Des deux Choses l’une.
      Soit vous êtes proche de la Mort et que vous essayez de faire votre repentance.
      Ou tout simplement vous êtes une Grosse Pu.te, qui dit des choses non réfléchies pour essayer de vous donner de l’importance.
      En Novembre y a qu’à voter pour le BAC-7 ça vous fera 20% de plus en PIB.

  • 1er août à 16:41 | benantsa (#10178)

    Deux choses que vous savez déjà concernant Pety :
    1. Il a été, c’est de notoriété publique, chef des dahalo de la région de Fianar et craint de tous...
    2.Tellement craint de Hery aussi que lorsqu’il a accédé à la magistrature suprême, ce même Hery lui a octroyé une forte somme d’argent (c’était bien plus qu’un simple mallette) pour qu’il le laisse tranquille durant sa présidence...

    A méditer...

    • 1er août à 17:23 | ratiarison (#10248) répond à benantsa

      Arakin’ny voalazako hetsy ambony !!ny tena mety dia , rarafana @ny KALAC***daholo izy JIABY*** dia madio ny Tanàna ?? sa ahoana ?? A MEDITER arakin’ny lazainao Benantsa *** ??,

    • 1er août à 17:49 | Marika (#9389) répond à benantsa

      Ratiarison ,

      Raha mbola tsy madio tsara ny tànana avy eo, dia raràfana indray izay nandràfana teo , avy eo dia raràfana farany izay mbola mijoro alohan’ny handràrafana izay nitifitra teo.

    • 1er août à 19:08 | benantsa (#10178) répond à benantsa

      Que ça plaise ou non, c’est la vérité... même si c’est un « secret de polichinelle » !
      Par contre il est clair que ça ne changera pas le cours des événements.

  • 1er août à 17:43 | arsonist (#10169)

    Ben ! Pas de médaille Fields pour la France pour cette couvée 2018.
    L’un des 4 lauréats, l’Italien, a quand même comme ancien directeur de thèse Cédric Villani.
    Mais même élevé à l’école française de mathématiques il est quand même italien et pas français.

  • 1er août à 18:30 | lysnorine (#9752)

    @Isandra-1er août à 12:39

    « ce n’est pas auprès de HCC qu’on dépose des plaintes contre une personne, mais, auprès du tribunal (!!) »

    TSY MISY FAHAMARINANA sy FANOMEZANA RARINY sy HITSINY azo andrasana avy amin’ny Fitsarana araka ny fampahatsiahivan’izao lahatsoratra izao, niseho tao amin’ny « Triatra » androany.

    Raha tsy diso izahay, mpomba ny fitondrana ankehitriny io gazety io fa tsy mpomba an’Ingahy Ravalomanana tsy akory.

    « Sivy taona lasa : Voaheloka Ravalo » ; 01/08/2018
    http://triatra.info/sivy-taona-lasa-voaheloka-ravalo/

    « Ny sabotsy 28 aogositra 2009 tokony ho tamin’ny 1 hatramin’ny 6 ora maraina no nivoaka ny didim-pitsarana nanameloka an’i Marc Ravalomanana hanao asa an-terivozona mandra-pahafatiny ARAKA NY BAIKO nomen’i Andry Rajoelina ny minisitry ny Fitsarana Christine Razanamahasoa...

    « Mizàna tsindrian’ila

    « NIHAZAKAZAHAN’i Andry Rajoelina filohan’ny HAT sy ny minisitra Christine Razanamahasoa ny FITSARANA ny raharaha 7 FEBROARY ebroary, ka namoahana ny DIDY MANAMELOKA an’i Marc Ravalomanana hanao asa an-terivozona mandra-pahafatiny..

    « MIZÀNA TSINDRIAN’ILA ihany anefa ny fomba nanatanterahana ity fitsarana ity, satria tsy nanana zo niaro tena tamin-kalalahana ireo voampanga. Niharan’ny FAMPIHOROHOROANA avy amin’ireo MISILY mitam-basy MPIARA-DIA tamin’i Andry RAJOELINA avokoa ireo izay voakasiky ny zava-nitranga teny Ambohitsorohitra, ary TEO AM-PELATANAN’i Andry Rajoelina TANTERAKA ihany koa ny FITSARANA.

    « Nandeha ila ny fizotry ny fanadihadiana manodidina ny raharaha 7 FEBROARY 2009. Manaporofo izany ny taratasy nataon’ny kolonely Charles ANDRIANASOAVINA ny faha-05 novambra 2012

    (Par ailleurs, j’ai appris que le MASSACRE du 07 Février a été EXÉCUTÉ par des éléments du Commandant LYLYSON René. J’ai manifesté mon indignation à Monsieur Rajoelina qui m’a simplement répondu que c’est le prix à payer).

    Nitaky ny hamerenana ny fitsarana iny raharaha 7 FEBROARY 2009 iny Ravalomanana Marc ary nilaza mihitsy fa vonona ny hiatrika izany...

    26 Janoary

    VITSY LAVITRA NOHO NY ISAN’NY OLONA MATY NANDRITRA NY 26 Janoary 2009 ireo namoy ny ainy nandritra ny FANAFIHANA LAPAM-PANJAKANA ny 7 Febroary. Mampametra-panontaniana araka izany manao hoe :

    “NAHOANA NO TSY NOTSARAIN’ny fitondrana Andry Rajoelina io raharaha 26 Janoary 2009 io ?”

    Raha ny lalàna no jerena dia mbola AZO ATAO TSARA NY MITONDRA INY FANDROBANA NIHARO VONOAN’OLONA SY FANDORANA TANÀNA NOTARIHIN’i Andry RAJOELINA sy ny TGV iny.

    Ny FITARIHANA OLONA NIDINA AN-DALAMBE no vesatra nanenjehana sy nanamelohan’ny fitondrana Andry Rajoelina an’i LALATIANA sy FIDÈLE taorian’ny hetsika teny Ambohijatovo izay niteraka fahapotehana “publiphone” iray efa tsy miasa intsony. TRANOMBAROTRA sy MAGAZAY FIRY anefa no may KILA forehitra sy POTIKAa nandritra ny “ALATSINAINY MAINTY” ? Marihina moa fa i Andry Rajoelina no nanome TSO-DRANO ireo MPANDROBA hihazo teny amin’ny MBS Anosipatrana, may sy voaroba daholo koa izay toerana avy nolalovany raha tsy hiresaka afa-tsy ny RNM sy ny TVM.

    .

    • 1er août à 19:44 | ratiarison (#10248) répond à lysnorine

      Izany REHETRA izany efa fantatrin’ny MALAGASY REHETRA , afa tsy IREO fohy fisainana sy mpisolelaka : voaloahany @ny izany : dia Rtoa-BE ISANDRA avy any IKALAMAVONY !!! Marina tsy misy diso IREO VOAMBARANAO Rtoa hajaina !! ny an’i PETY indray dia marina ihany koa ny FITORIANY an’ i RAJOELINA !!! fa dia samy miandry ny valiny ny JIABY ** samy tsara !

  • 1er août à 18:50 | ratiarison (#10248)

    O ra-MARIKA : izay nandoto RANO jiaby , mba ampadio ny tanàna IREO REMENABILA eo @ny fitondrana dia RARAFANA jiaby @ny KALAK*** sa ahoana ??? KAPAKAPAO fa manimba ny tany !! Jereo anie ny hataon’ilay MPAMPAN-DIHY VODY androany teny @ny Palais de sports*** à Méditer*** midehaka BE ?? samy tsara

  • 1er août à 18:51 | arsonist (#10169)

    Personne ne fait confiance à la justice gasy pour enquêter sur les sanglants événements de 2009 et pour juger ensuite les protagonistes qui en sont les prévenus .
    De plus on soupçonne lourdement l’implication d’une puissance étrangère dans ces terribles événements qui auraient dû rester malgacho-malgaches.
    A la différence de Khadafi qui a perdu la vie dans les ingérences étrangères dans son pays, le Président gasy a miraculeusement échappé à la mort on ne sait pas trop comment.

  • 1er août à 19:20 | Jacques (#434)

    Bonjour,

    Le Pety dispose sans doute de preuves s’il geint de la sorte à moins qu’il n’ait été tout simplement « approché » par les nervis du Rajao qui le poussent à foutre le bordel, en échange de quoi un strapontin pourrait lui être offert en cas de victoire du patron de Rambo. Tiré par les cheveux, pourrait-on susurrer, mais pas impossible. En effet le Rajao, diacre le dimanche voleur le lundi, est dans ses petits souliers depuis que le bac-3, dans ses récentes vraies-fausses précampagnes, ne cesse de rameuter les babakoto. Ainsi l’idée de recourir encore une fois à l’aide de son pote à la HCC - le p’ti Jean Éric - vous connaissez, c’est lui le boss de cette institution, a surgi de son intellect roublard. Et oui, s’il essayait, ça ne mange de pain, l’avancée du bac-3 étant on ne peut plus dangereuse.

    Il est vrai, le bac-3 a énormément profité de la Transition pour se les mettre dans les poches, ses va-et-vient à Dubaï avec mallettes remplies d’or et, de surcroît, sous les yeux de Rajao impuissant à l’époque, ne sont surtout pas étrangers à cette immense démonstration pécuniaire. Circonstance atténuante quand même accordée au bac-3, ne faisons pas la fine bouche : dans cette démonstration de force pécuniaire il restitue en quelque sorte aux babakotos ce qu’il a piqué.

    Mais, dites-moi, pourquoi jeter la pierre uniquement au bac-3 alors que son complice d’antan, le Rajao, lui aussi, n’est pas blanc-blanc ! L’appartement du 187 Bd St-Germain à Paris acquis sous sa mandature, quèsaco ? Pour ne parler que de cela car le Rajao ne s’est pas aussi gêné pour piller ce qui pouvait encore l’être.

    Bref, tous pourris.

  • 1er août à 19:31 | ALIBABA SANS LES 40 (#10090)

    Quel beau pays !!
    15:30 > MILIEU CARCERAL
    Action des chrétiens pour l’abolition de la torture (Acat) a organisé une enquête de 4 mois au niveau de la maison carcérale d’Antanimora. Il en résultait que près de 50% des prisonniers questionnés n’ont pas encore eu droit à un procès décent. La plupart d’entre eux sont encore placés sous mandat de dépôt et certains ne savent même plus la date de leur incarcération. Bon nombre de ces prisonniers n’ont plus de pièces justifiant leur emprisonnement. Un atelier de sensibilisation sur les conditions carcérales s’est tenu hier, 31 juillet au DLC à Anosy. Cet atelier a vu la participation de plusieurs responsables du milieu carcéral, ainsi que des membres de l’Acat.
    Date : 01/08/2018

  • 1er août à 20:24 | elena (#3066)

    Qu’est ce que ça fait la perspective d’avoir un français comme Président ?
    André Rajoel, le futur président français des malgaches:bravo la prestation à Mahamasina !
    Couleur subliminale:bleue-blanc-rouge du costume du prétendant ! Et le A de André !!
    On a le droit d’être binational, mais quand on brigue la magistrature suprême malgache : il n’y a rien qui vous gêne ?
    Et comme dit Isandra, ses enfants pourront aller au lycée français, personne n’en a douté.

    • 1er août à 20:46 | Isandra (#7070) répond à elena

      Elena,

      Quelle mauvaise foi de votre part Elena, vous savez bien qu’il est Malagasy de souche pur sang et aime plus Madagascar que la France.

      Il vous a répondu qu’il est né à Madagascar, fier d’etre Malagasy, il reste et resterà Malagasy, tous ses affaires et ses intérêts sont à Madagascar.

    • 1er août à 20:47 | arsonist (#10169) répond à elena

      Avoir un Français comme Président de Mada ?
      Si c’est un individu comme le lapinou, alors surtout pas !

    • 1er août à 21:12 | elena (#3066) répond à elena

      Mauvaise foi ?
      Mais pas de foi du tout envers ce môssieur. Aucune confiance !

    • 1er août à 21:13 | saricine (#2893) répond à elena

      Isandra

      Je cite :
      Quelle mauvaise foi de votre part Elena, vous savez bien qu’il est Malagasy de souche pur sang et aime plus Madagascar que la France.

      Il vous a répondu qu’il est né à Madagascar, fier d’etre Malagasy, il reste et resterà Malagasy, tous ses affaires et ses intérêts sont à Madagascar.

      C’est votre avis ou celui du Dj ? Je ne suis pas sûr que ce français d’origine malgache puisse évoquer les mêmes idées que vous ? Sauf par hypocrisie et arnaque, bien sûr, que seuls les fozaorana comme vous qui peuvent le faire car vous et vos compères sont les spécialistes en la matière.

    • 1er août à 21:16 | saricine (#2893) répond à elena

      Isandra

      .....
      Dire une ânerie pareille, vraiment le ridicule ne tue pas.

    • 1er août à 21:20 | elena (#3066) répond à elena

      Et puis s’il ne sert pas ses propres intérêts ce sera ceux de ces copains, coquins,faquins et autres lapins, ceux qu’il va servir, et qu’il ne parle pas de peuple, ça serait une insulte au peuple.

  • 1er août à 22:00 | Mihaino (#1437)

    Selon le journal de TV Plus , la candidature d’Andry a été déposée à la HCC ce jour ! Les partis au sein de l’ARMADA vont le soutenir . Rien de nouveau car il fallait s’y attendre .
    Dans son discours au Palais des sports , Andry a déclaré que seuls le Pays et sa famille comptent pour lui ! A chacun de disserter là-dessus : Qu’entend -il par Pays ?? le Peuple ou les richesses de Madagascar ?!Que sous-entend le mot famille ?? sa femme et ses enfants ou ses amis de la famille politique Mapar & Armada ?? Le Sénat , budgetivore , va être supprimé s’il sera élu Président ......
    Enfin , il a annoncé qu’il a changé car Andry de 2008 n’est plus Andry de 2018 !!Nous allons assister aux contre-attaques de Hery & HVM , de Ra8 & TIM et de tous les autres candidats s’opposant à son IEM . La bataille sera dure et fratricide pendant la campagne 2018 et les électeurs n’ont que deux choix :
    - Remettre les anciens qui ont des bilans mitigés et avec des zones d’ombre sur leurs richesses !
    - Elire une nouvelle tête sans casseroles avec une nouvelle équipe compétente , intègre et patriote .
    Que la course commence avec l’esprit fair-play !

  • 2 août à 03:42 | betoko (#413)

    Feningo
    Je persiste et et signe Philibert Tsiranana n’avait jamais été le père de l’indépendance de Madagascar C’était De Gaulle qui l’avait nommé à ce poste et cela ne l’empêche pas d’etre integre
    Ce sont deux choses differentes
    Avant 1895 Madagascar fut un pays indépendant

    • 2 août à 10:08 | FINENGO (#7901) répond à betoko

      @ betoko (#413)
      Certainement betoko.
      Tsiranana n’a jamais été le Père de l’indépendance de Madagascar.
      Et comme dirait l’autre. Si ce n’est pas lui, alors c’est ton Père.
      Et comme tu ne maitrise pas l’histoire non plus betoko.
      Je te fais savoir tout de même, que tous Pays qui ont été colonisés, étaient tous indépendants avant la soumission, Madagascar n’était pas un cas isolé.
      Et à retenir, avant 1895 Madagascar n’avait pas un Peuple, mais des Peuples et les Guerres d’ Ethnies faisaient Rage. Le Peuple dit Malgache a vu le jour durant la colonisation.
      Avant la Colonisation, les Peuples de Madagascar étaient sous un régime conflictuel permanent pour se protéger de l’invasion d’une autre royauté d’un des Peuples, donc d’ Ethnie, l’Imerina, le Sakalava, le Betsimisaraka et j’en passe car les Ethnies sont au nombre de 18.
      Donc parler d’un Pays indépendant avant 1985, est un peu illusoire comme indépendance non ???

    • 3 août à 09:59 | vatomena (#8391) répond à betoko

      Avant 1895 ,Madagascar n’existait pas comme peuple unitaire . C’était tribus ,chefferies et roitelets . chasseurs d’esclaves et vendeurs d’esclaves .C’est tout .Les chefferies vaincues payaient Tribut au vainqueur .

  • 2 août à 04:59 | plus qu’hier et moins que demain (#6149)

    Assalaamo alaikoum
    Les chiens aboient, la caravane passe.
    Le DJ, le foza et que sais-je encore a pris de la hauteur dans tous les domaines et c’est normal si ses détracteurs s’attaquent à lui : Ny hazo avo halan-drivotra ary ny gasy ory hava-manana.
    Tabataba ny an’ny sahona fa ny tsiboboka no tompon’ny rano.
    Ce qui ne tue pas rend fort et vox populi vox dei.
    De toute façon, les autres religions ne peuvent pas être plus catholique que les catholiques dans la conduite des affaires de l’État même s’ils sont solidaires dans leurs errements : Le bon dieu reconnaît toujours le sien.

    • 2 août à 05:17 | plus qu’hier et moins que demain (#6149) répond à plus qu'hier et moins que demain

      Quant on aime, on ne compte pas et c’est le cas pour tous les pro-dj contrairement aux autres qui paient pour faire venir la foule à leurs meeting. Ravalo avait fait de même en 2002 lorsque le peuple croyait, voyait en lui le messie promis mais c’était le Ravalo de 2002 mais pas celui de 2018 car beaucoup d’eau a coulé sous le pont ou la pont de son honnêteté ou de son intégrité et le peuple n’est ni aveugle ni sourd ni ne manque pas discernement pour croire à tout ce qu’on lui raconte.

  • 2 août à 05:24 | plus qu’hier et moins que demain (#6149)

    Wait and See voire croyez simplement pour les autres et acta none verbal pour les foza n’est-ce pas ?

    • 2 août à 05:27 | plus qu’hier et moins que demain (#6149) répond à plus qu'hier et moins que demain

      Lire ... verba. ..

  • 2 août à 07:53 | vohitsara (#8896)

    Ny chef de dahalo Pête Rakotoniaina dia toa ny clochard masiso tsy nisasa folo taona mitombona amoron-dalana ; koa raha sendra mandalo azy ianao olon-tsotra dia ompainy hoe : « Masiso ialahy ! »

  • 2 août à 08:32 | lysnorine (#9752)

    @ elena 1er août à 20:24
    « On a le droit d’être binational »...PAS POUR LE MALAGASY À MADAGASCAR !

    Efa noresahina matetika teto ihany ny momba an’io FANDRARÀN’ny Lalàna Malagasy ny olona an’isan’ny firenena malagasy TSY HIZAKA satam-pirenena maromaro na hafa noho ny sata Malagasy izany.

    Araka ny fitenin’Ntaolo moa , « Ny mamerina indroa manana antitra », ary ilaina dia ilaina izany manoloana ny famahan-dalatra tsy misy fiatoana ny fohy fijery sy fohy fisaina amin’ny taranaka ankehitriny ny amin’ny hoe : tsy mampaninona mihitsy na olon-kafa firenena aza no miroboka amin’ny fiainana politikan’ny Vahoaka Malagasy ka mitondra ny Taniny sy ny Fanjakany.

    « Toy izao manaraka izao no fivakin’ny lalàna malagasy momba izany fandrarana ny olom-pirenena malagasy tsy hizaka sata-na olom-pirenen-kafa izany, izay tsy misy tokony hanovana azy rahateo na kely aza ankehitriny. Amin’ny ankapobeny, raha fintinina, dia izay tompon-tany malagasy nangataka an-tsitrapo ny ho isan’ny olom-pirenena ana Fanjakana vahiny, na nanana na manana fihetsika na famindra ho toy ny olom-pirenena-ana Fanjakana vahiny dia tsy olom-pirenena malagasy intsony. »
    [ Zahao : lysnorine 13 décembre 2016 à 08:45 ao amin’ny « Augustin Andriamananoro arrêté en plein enterrement », lundi 12 décembre 2016, https://www.madagascar-tribune.com/Arrete-ou-kidnappe-c-est-selon,22735.html?id_article=22735&id_objet=22735#formulaire_forum ]

    Singanina manokana eto ny andininy faha 48 ao amin’ny « Ordonnance n° 60 - 064 du 22 juillet 1960 portant Code de la nationalité malgache »

    Art. 48 - Le Malgache QUI SE COMPORTE en fait comme le NATIONAL D’UN PAYS ÉTRANGER peut, s’il a la NATIONALITÉ de ce pays, être DÉCLARÉ, par DÉCRET, AVOIR PERDU la qualité de Malgache.

    Azo ampiharina tsara amin’Ingahy Rajoelina io andininy faha-48 io raha itodihana kely ny NANGATAHANY avy hatrany FIAROVANA sy ny NIALOFANY tany amin’ny AMBASADY frantsay tamin’ny Martsa 2009, etsy an-daniny, ary ny nanomezan-dRatoa ambasadaoron’i Frantsa azy FAHAFAHAM-PO tokoa tahaka ny fanaony amin’ny OLOM-PIRENENY rehetra ihany rehefa ilaina :

    « Madagascar : Andry Rajoelina est réfugié à l’ambassade de France »— 10 mars 2009 »
    http://www.liberation.fr/planete/2009/03/10/madagascar-andry-rajoelina-est-refugie-a-l-ambassade-de-france_543992

    « Le maire déchu d’Antananarivo, surnommé TGV, est RÉFUGIÉ à l’ambassade française [. ..]
    « Andry Rajoelina l’opposant malgache, avait disparu de la circulation depuis jeudi dernier [5 mars]. On a retrouvé sa trace aujourd’hui...chez l’ambassadeur de France à Antananarivo.[...]
    « Le maire déchu de la capitale s’était enfui jeudi soir alors qu’une tentative d’arrestation avait lieu dans sa résidence à Antananarivo. [...] »
    (Hofaranana)

    • 2 août à 08:42 | lysnorine (#9752) répond à lysnorine

      @ elena 1er août à 20:24
      « On a le droit d’être binational »...PAS POUR LE MALAGASY À MADAGASCAR !
      (tohiny sady farany)
      Ny tokony ho nampidirina tamin’ny volavolan-dalàna mifehy ny fifidianana.

      Nandritra ireny ady hevitra ny amin’ny fanavaozana na fanitsiana ny lalàna mifehy ny fifidianana ireny ― lava taria amin’ny tay tsy raha no betsaka ― dia NANGINA [ohatry ny fasana hoy ny fiteny vazaha] ny mpanadidy ny amin’ny MAHA-zava-dehibe tsy azo ekena mihitsy ny fizakana mpanao pôlitika sata-na olom-pirenena, indrindra izay mikatsaka hofidina, ...ary indrindra raha ho prezidàn’ny Repoblika no tetehiny.

      « 1) Nahoana no tsy misy ady hevitra mihitsy [amin’ny gazety] momba ny tokony ary tsy maintsy HANDRARANA ny antsointsoina hoe « BI-NATIONAL » hirotsaka hofidina ho prezidà, na ho depiote, na ho senatera, na amin’inona na amin’inona, raha tsy efa nanome POROFO izy fa NARIANY ny maha-isan’ny olom-pirenen’ny Fanjakana HAFA noho ny Fanjakana MALAGASY azy ?
      « Fanaon’ny firenen-drehetra any ivelany izany ! »

      [Zahao : lysnorine 8 mars (2018) à 20:08 @ rainikoto 8 mars à 16:10 ao amin’ny « Élections-Le SeFaFi demande des lois électorales plus fiables », https://www.madagascar-tribune.com/Le-SeFaFi-demande-des-lois,23667.html?id_article=23667&id_objet=23667#formulaire_forum]

      Nisy soso-kevitra momba izany efa narosonay tsy tapaka teto, ary antenaina fa na ho ela na ho haingana, dia hotanterahan’izay mpikatsaka « Refondation nationale » izany :

      i) lysnorine 24 février 2017 à 09:43 ao amin’ny « Elections 2018-Des troubles à craindre selon certains politiciens » jeudi 23 février 2017, http://www.madagascar-tribune.com/Des-troubles-a-craindre-selon,22874.html?id_article=22874&id_objet=22874#formulaire_forum

      « toy izao no fanovana tokony hatao ny amin’ny lalàna momba ny fifidianana

      « 1°Izay rehetra mirotsaka hofidin’ny vahoaka malagasy dia tsy maintsy manao fanambarana AN-TSORATRA fa TSY MIZAKA AFA-TSY NY SATA-na OLOM-PIRENENA Malagasy izy, ary tsy anisan’ny olom-pirenena amin’ny firenen-kafa. Koa raha olom-pirenena ana-FIRENEN-KAFA koa ilay kandidà, dia tsy maintsy manao fanambarana AN-TSORATRA fa efa NARIANY izany ka ampiarahany amin’ny fanambarany ny taratasy ARA-DALÀNA MANAPOROFO izany FANARIANY azy izany. Tsy mahazo milatsaka izy raha tsy mahafeno ireo fepetra ireo ary raha mandainga dia AVY HATRANY dia sazina tranomaizina, tsy ilaina fitsarana intsony (folo taona ohatra !).[...] »

      ii) lysnorine 16 septembre 2017 à 09:15 ao amin’ny « Election présidentielle 2018-Tout le monde conscient des enjeux mis à part le régime », https://www.madagascar-tribune.com/Tout-le-monde-conscient-des-enjeux,23267.html

      « [...],tokony HOFENOINA mazava tsara koa ny andalana 1 amin’io andininy faha-46 io ihany hoe :

      « Izay olona rehetra milatsaka hofidina ho Filohan’ny Repoblika dia tsy maintsy mizaka ny zom-pirenena Malagasy ».
      « ARY na zovy na zovy mikasa hilatsaka hofidina ho Filohan’ny Repoblika dia tsy maintsy manao fanambarana manantitrantitra fa : Tsy anisan’ny olom-pirenena-ana firenen-kafa izy, ka raha sendra nizaka zo-na firenen-kafa izy dia mampiseho ny porofo ara-panjakana manamarina fa efa nariany tokoa izany zony izany. »

      iii) lysnorine 28 février 2018 à 09:33 |
      ao amin’ny « Parlement-Le nouveau code électoral de plus en plus contesté »
      https://www.madagascar-tribune.com/De-plus-en-plus-conteste,23646.html#comment359094

      « Le nouveau code électoral : Ny tsizarizary aminy. [...]

      « I) Projet de Loi organique n° 05/2018 du 21 février 2018 relative au régime général des élections et des référendums...

      « 2) Zavatra iray LEHIBE DIA LEHIBE dinganin’ny andininy faha-4 mikasika ny FEPETRA TAKINA amin’ny olom-pirenena malagasy ka mahatonga azy ho AZO FIDINA dia ny tolo-kevitra efa narosonay teto :

      “Ary na zovy na zovy mikasa hilatsaka hofidina ho Filohan’ny Repoblika [na depiote, na senatera, sns., sns.] dia tsy maintsy manao fanambarana manantitrantitra fa : Tsy anisan’ny olom-pirenena-ana firenen-kafa izy, ka raha sendra nizaka zo-na firenen-kafa izy dia mampiseho ny porofo ara-panjakana manamarina fa efa nariany tokoa izany zony izany”

      « Araka ny fananarana ao amin’ny Baibolin’ny Kristianina izay azo ampiharina tsara amin’izany toe-javatra izany :
      “Tsy misy olona mahay MANOMPO TOMPO ROA ; fa ny anankiray ho halany, ary ny anankiray ho tiany ; na ny anankiray hombany, ary ny anankiray hohamavoiny”. (Matio 6:24). »

    • 2 août à 10:36 | Mihaino (#1437) répond à lysnorine

      Tena mahaliana ary mahalasa eritreritra ny voalazanao ry Lysnorine .Dia ahoana tokoa moa izany raha « bi-national » i Andry ?? Ny kristianina rehetra mahay tsara ny tenin’i Matio namarana ny lahatsoratra sy fanazavàna nentinao .

  • 2 août à 09:00 | Midabetsy (#8062)

    tsy mbola manomboka akory ny ady d’efa manompo ry Pety
    I Andry no nanala anao tao ampigadrana ary nametraka anao ho maire n’i ftsoa.
    De ahoana ndray lay vola noraisin’ny vadinao.

  • 3 août à 07:21 | râleur (#3702)

    Pety : voilà le genre d’homme politique dans ce pauvre pays. A par le trafic de zébu ou de pierres précieuses, cet homme n’a jamais rien fait, ni pour sa région et encore moins pour le pays

    Svp, citez moi une seule chose que cet individu peu recommandable a fait de bien dans sa vie. Une seule

Publicité




Publicité

Newsletter

Les actus du jour directement dans votre boîte email

Suivez-nous

Madagascar-Tribune sur FACEBOOK  Madagascar-Tribune sur TWITTER  Madagascar-Tribune sur GOOGLE +  Madagascar-Tribune RSS 
 
 

Visiteurs connectés : 117