Facebook Twitter Google+ Les dernières actualités
dimanche 25 juillet 2021
Antananarivo | 09h40
 

Politique

Conjoncture politique

Meeting de l’opposition autorisé au Magro Tanjombato

samedi 6 mars | Mandimbisoa R.

L’opposition pourra tenir leur rassemblement ce samedi 6 mars au Magro Tanjombato. L’Organe mixte de conception (OMC), le préfet d’Antananarivo, le général Angelo Ravelonarivo et le district d’Atsimondrano ont donné leur accord pour la tenue de ce compte-rendu des députés de Tiako i Madagasikara (TIM) auprès de la population tananarivienne.

L’élue de l’opposition au 1er arrondissement de la capitale, Me Hanitra Razafimanantsoa l’a confirmé lors d’un point de presse hier, « il n’y a pas de recul, le rassemblement est autorisé, nous attendons votre arrivée en grand nombre », déclare-t-elle.

Une démonstration de force. C’est qu’espère en tout cas l’opposition à travers cette manifestation qui va toutefois se tenir en temps pluvieux et qui risquerait de faire retomber l’enthousiasme de ses partisans. Après la tentative échouée du 20 février à Ambohijatovo et à défaut d’avoir eu le site de Soamandrakizay, l’opposition n’en démord pas. Les partisans de l’opposition vont prouver qu’ils ne sont pas minoritaires, affirme Me Hanitra Razafimanantsoa, pour répliquer aux propos du Gal Angelo Ravelonarivo hier.

En effet, le Préfet a déclaré que « l’autorisation a été donné au nom de la démocratie pour pouvoir écouter les minoritaires, dans le respect de l’État de droit et de la liberté d’opinion », tout en mettant en garde les manifestants. Ils devront faire preuve de retenue en évitant les incitations à la haine et les tentatives de déstabilisation, prévient-il. A le croire, aucune autorisation ne sera plus accordée à l’opposition à l’avenir pour tenir pareil meeting. « Le rapport parlementaire pour la population n’a lieu qu’une seule fois et non tous les samedis », lance-t-il.

Le politicien Tabera Randriamanantsoa, membre de la plateforme des partis de l’opposition, quant à lui, pointe la fragilité du régime. « Sur quoi ce régime est-il fondé si une manifestation qui se tient à Soamandrakizay, à Toamasina ou encore à Toliara pouvait le faire tomber », se demande-t-il. Pour ce politicien, proche de l’ancien chef de l’Etat Albert Zafy, les dirigeants actuels appréhenderaient l’opposition d’où les interdictions signifiées aux partis de l’opposition à chaque manifestation.

196 commentaires

Vos commentaires

  • 6 mars à 08:59 | Rainingory (#11012)

    Tatitra avy eny ampotony, niala maraina teny Ambatomanga ny marobe hamonjy an’i Tanjombato :

    "Salama o, oram-be sy rivo-mahery ny aty fa tsy misakana izany o, efa hiomana e, courage tsika rehetra e"

    • 6 mars à 11:49 | Rainingory (#11012) répond à Rainingory

    • 6 mars à 11:51 | Rainingory (#11012) répond à Rainingory

    • 6 mars à 14:04 | Rainingory (#11012) répond à Rainingory

      cause tjrs louisette.. on s’en fout de ton avis

    • 6 mars à 14:27 | saint-augustin (#9524) répond à Rainingory

      Bjr Rainingory,qu’est-ce vous espérez pour le développement de Madagascar avec cette opposition:les mêmes acteurs pour le même objectif.Je suggère pour le bien du peuple malgache :
      - comment faire payer les impôts aux dirigeants qui n’en paient pas
      - comment faire régner le même droit pour tous car c’est la définition de la démocratie
      - comment lutter contre le pillage de Madagascar:corruption,traffics de tous genres
      - et si le gouvernement actuel n’est pas d’accord donnez un ultimatum sinon les tananariviens vont demander la scission,l’autonomie par rapport aux provinces.
      La manifestation aura de la gueule,je suis convaincu.

    • 6 mars à 17:18 | Rainingory (#11012) répond à Rainingory

      saint-augustin,
      Je n’ai jamais dit que je veux refaire demain avec les mêmes acteurs que là.
      Aujourd’hui ma bataille c’est de faire du dégagisme, toute cette clique qui suçe et qui gangrène mon Pays, à dégager !
      Il se trouve que les compagnons de lutte d’aujourd’hui comprend aussi certains d’hier, je n’en ai cuire, l’essentiel est de faire le net sur la place.
      Après, après, ON refera Madagasikara comme un sou neuf, neuf de chez neuf, vierge de toute souillure.

    • 6 mars à 17:19 | Rainingory (#11012) répond à Rainingory

      *cure et non pas cuire

    • 7 mars à 11:37 | André (#8563) répond à Rainingory

      En tout cas le TIM RAVALO ... pour SON immense et GRAND RASSEMBLEMENT du samedi 6
      Il y avait pas foule
      Quelques poules et canards au cul déplumés
      Quelques martyrs affamés
      Il semblerait que les RAVALOS n’ont plus beaucoup de lèches culs ..
      La honte pour eux .... à mourir de rire
      Belle LOUISETTE

    • 9 mars à 11:01 | Ibalitakely (#9342) répond à Rainingory

      Ka t@ ireo hetsika rehetra azon’ireo mpanohitra [depiote TIM, RMDM, ...] tahaka ny tany Toamasina, Ambatondrazaka, Tanjombato sns ve dia nisy tokoa ny korontana novohizin’ ny mpitondra foza mafy, izay nentiny hatrany nandavany & nanenjehana MAFY ny fahavononan’ny depiote TIM hanao tatitra @ vahoaka nidify azy ?? Dia nandoalika be hono Billy the KId nandritry ny androm-behivavy kale !!

  • 6 mars à 09:05 | betoko (#413)

    Voilà une bonne chose , enfin ces opposants peuvent s’exprimer dans un endroit qui appartient à Marc Ravalomanana.
    Est ce que le pouvoir actuel avait entendu ce que disait Lalatiana Andriatongarivo cette semaine , disant en substance lasser les opposants s’exprimer sur une chaîne de télévision proche du pouvoir ?
    En revanche ,attention aux paroles haineuses et aux désinformations et à des provocations verbales cher Miara-Manonja,

    • 6 mars à 18:08 | saint-augustin (#9524) répond à betoko

      Rainingory,vous avez écrit"vierge de toute souillure"
      Méfiez-Vous du vierge et ou qui se dit vierge car il y a beaucoup de faux(fausse) , la chirurgie ou la vie est passée par là., vous savez ça, j’espère.Je vous préviens pour que vous ne seriez pas déçu(e).

    • 7 mars à 18:05 | lanja (#4980) répond à betoko

      Vous voulez dire indirectement qu’à mada, s’exprimer , même dans une enceinte privée, peut tout simplement être interdit.... Bien vu Betoko, seulement , croire que ce genre de démocratie peut rester debout pour longtemps , c’est une croyance typiquement foza, un peu comme l’émergence et le sangany aty afrika , ou encore comme le remède miracle

  • 6 mars à 09:26 | Isandra (#7070)

    Qui dit encore que les libertés n’existent pas à Madagascar ?

    Est il imaginable que la junte militaire en Birmanie autorise tel rassemblement chez eux ?

    Nos opposants peuvent exprimer librement, ils peuvent débiter des balivernes tous les jours sur leurs radios et maintenant, ils peuvent faire leur meeting. Ce genre de situation est il possible dans un pays de dictature, par ex : les Chinois et les Russes peuvent ils produire chez eux ce genre d’émission sans être inquiétés ?

    • 6 mars à 12:14 | lanja (#4980) répond à Isandra

      Eh oui , pour une fois , je suis d’accord avec vous, il n’y a que chez nous qu’on se permet d’aller piétiner un palais d’état comme à Ambohitsirohitra, cette démocratie foza est très particulière

    • 6 mars à 12:37 | lé kopé (#10607) répond à Isandra

      La prise du Palais d’Ambohitsirohitra par les militaires(Cl.Charles) à la solde du Calife et de ses sbires, est passée à la TV de l’Hexagone , à une heure de grande écoute (20h sur TF1). Est ce le fait du hasard, ou la preuve de l’intervention de Paul Bismuth pour virer le laitier ? A chacun son interprétation , mais le résultat est que le "révolutionnaire " a été reçu à l’Elysée , alors que la communauté Internationale n’ a jamais reconnu ce pouvoir fantoche . Les preuves sont innombrables , mais en haut lieu , on s’entête à véhiculer le contraire .J’admets que TF1soit une chaine privée , mais ce reportage a eu sûrement l’aval de son Pays d’origine . En tout , le chef de l’Etat "Gaulois" de l’époque ,a bel et bien reconnu qu’il y a eu un coup d’Etat(préparé par qui), mais qu’il fallait laisser la vie sauve au laitier , ce qui a été le cas .

    • 6 mars à 13:00 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Lekope,

      Pourquoi reparlez de 2009 à chaque foi, on parle de ce que les TIM sont en train de faire ?

      Inconsciemment, vous souhaiteriez reproduire le même coup, pourtant, vous l’aviez dénoncé et condamné.

      Cela prouve que votre but n’est pas pour améliorer la façon de faire dans ce pays, mais, juste pour se venger de ce qui était arrivé à Ravalomanana en 2009, et tous les moyens sont bons, même la manière que vous aviez condamné, hier.

      Et cette mentalité ne nous augure aucune amélioration pour l’avenir, si par malheur, ce régime partait.

    • 6 mars à 13:03 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Lekope,

      La prise du Palais d’Ambohitsirohitra par les militaires.

      Pour vous rappeler que cette prise n’était que symbolique, du fait que ce palais était déjà vide, quand ces militaires s’y sont introduit.

    • 6 mars à 14:47 | Tsisdinika (#3548) répond à Isandra

      Isandra,

      Il est tout à fait utile de parler de 2009 parce que l’histoire a une fâcheuse manie de reproduire les mêmes schémas. Je comprends votre inquiétude, et si vous n’êtes pas inquiète, quelqu’un que vous admirez beaucoup doit l’être en ce moment. Il sait que "ceux qui se serviront de l’épée périront par l’épée". D’autres appelerait ça le karma.

      Magro Tanjombato est pour ainsi dire sous les fenêtres d’Iavoloha, comme le kianjan’ny demokrasia était sous les fenêtres présidentielles en 2009.

      À l’époque, Ra8 s’évertuait à montrer les zava-bita au CCI et l’hôtel 5 étoiles et l’importance du sommet de l’Union Africaine. Rajoelina s’active pour les Jeux des íles avec le stade Barea et autres infrastructures fastueuses.

      La FMI demandait des comptes sur l’achat de l’avion présidentiel ; la BM actuellement demande des comptes sur la Jirama...etc, etc.

      Ra8 est tombé au bout du deuxième année de son 2ème mandat...je dis ça je dis rien.

    • 6 mars à 15:09 | lanja (#4980) répond à Isandra

      Le copé,

      Aty amin ny tany mahantra, indrindra faran izay mahantra, ny mpanonganam panjakana dia misy manampy, ny teto Mada moa dia tsy niafina endrika , i Jamba aza moa dia mieboebo mihitsy fa anisany atidoha nikotrika, jamba jiolahimboto antitra, mivarotra ny ho avin ny firenena noho ny lolompo politika , fa tsy any lotra ny olana, ny olana dia misy tambiny daholo ireny.... dio io isika mijanona ho gisitra io, tsy afaka manana projet de société mitombona isika, tsy manana programa ekonomika, na iray aza , hialàna amin ny fahantrana, tsy io bling bling amin ny fanaovana,stades, téléphériques, Colisée sns io mihitsy no hanala ny fahantrana eto, fa tsy mbola rahampitso ny foza mianakavy no ho tonga saina, mila fotoana lava io, eto isika mahita izy

    • 6 mars à 15:09 | Tsisdinika (#3548) répond à Isandra

      Ah j’oubliais la dotation en urgence d’équipements anti-émeutes dont dernièrement des fusils à air comprimé "paint-ball" pareils à ceux utilisés maintenant en Birmanie.

      Sans parler de l’appel à des consultants blancs "mercenaires" pour mater les manifestants. Les origines raciales des 5 membres de cette unité très spéciale cagoulée aux bras et nuques blancs consultables sur la chaîne Youtube d’I-bc news posent toujours question.

    • 6 mars à 15:15 | vazahagasy taratasy (#10911) répond à Isandra

      Est-ce qu’on a mobilisé forces de l’ordre équipées d’armes létales lors de votre meeting place du 13 mai, et avec les résultats qu’on connaît, décès de plusieurs citoyens malagasy que vous essayez d’imputer à vos adversaires avec l’adage bien connu "accuser vos ennemis de vos propres méfaits, les mensonges bien argumentés triomphent de la vérité maladroite"...

    • 6 mars à 15:32 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Tsisdinika,

      Rien d’anormal si le locataire d’Iavoloha surveille les faits et gestes de ses opposants, par contre, je trouve une conduite immorale de reproduire la manière que vous aviez condamnées et dénoncées, auparavant.

    • 6 mars à 17:10 | Tsisdinika (#3548) répond à Isandra

      Isandra,

      Personne ne cherche à reproduire vos actions de 2009. Ce que j’ai décris c’est tout ce qu’a fait Ra8 en 2009 pour essayer de rester au pouvoir, et que Rajoelina essaie inconsciemment de reproduire à l’identique en 2021.

    • 6 mars à 23:10 | spliff (#5871) répond à Isandra

      Isandra,

      Vous dites à Tsisdinika :

      « je trouve une conduite immorale de reproduire la manière que vous aviez condamnées et dénoncées, auparavant. »

      Donc À l’invitation explicite de la part de Tsisdinika à prendre un minimum de recul vis a vis d’un champ de bataille qu’il décrit avec justesse comme englué dans des pratiques de chiffonniers qui nous condamnent au sur-place perpétuel, votre réflexe est de ramener le débat dans cet enclos cognitif politicien qui semble être votre horizon indépassable... là est une illustration parfaite de l’incapacité de votre camp à, ne serait-ce que conduire une autocritique constructive de votre schéma de pensée....
      Il s’agit du processus de pensée critique que l’on est supposé acquérir au cours d’études sérieuses, où à défaut, à la faveur du certaine sagesse que confère la maturité...
      Pour votre part, vous n’en restez qu’au stade de ne (perce)voir vos contradicteurs (même les plus sérieux et articulés) qu’à l’aune de vos propres limites... C’est en fait là que l’on mesure le caractère insoluble de la situation tant que vous serez aux affaires...

    • 7 mars à 02:55 | saint-augustin (#9524) répond à Isandra

      la liberté oui mais comme une lame de rasoir entre les mains d’un singe, au lieu de se raser il se coupe la gorge.
      Liberté à tort et à travers tue la liberté.

    • 7 mars à 12:19 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Tsisdinika,

      Rajoelina est loin d’être Ravalo de 2009 où les leaders de l’opposition faisaient l’objet de mandat et toutes les radios de l’opposition sont fermées. Rajoelina a géré la mairie à l’époque, c’est un grand atout, contrairement à cette opposition,...

      Pendant 11 ans, les détracteurs dénonçaient et condamnaient la manière dont Rajoelina est arrivé au pouvoir en 2009, mais, maintenant, ils veulent reproduire la même chose.

      S’ils ne font que copier ce que Rajoelina fait, je ne trouve pas pourquoi celui-ci doit partir, parce que l’originale est toujours meilleure que la copie, et cela ne vaut pas la peine que notre pays paie encore de luxe une crise pauvregene.

  • 6 mars à 09:27 | Eloim (#8244)

    Pourquoi le Préfet ose parler de "minorité" ? Sans compter l’existence du "doublon" (voter pour qui ?), ni l’homme au pouvoir, ni son adversaire à la dernière présidentielle ne prétend détenir la majorité. Donc, ce terme montre, légaliste ou pas, ayant de prérogative ou pas, que le Préfet est un politique, de plus partisan, qui est tout à fait logique malgré qu’il est encore en exercice dans son corps d’appartenance. La plupart de temps, le poste de Préfet revient de droit à un administrateur civile.

    • 6 mars à 09:43 | betoko (#413) répond à Eloim

      Est ce que cette histoire de doublon aurait pu changer ou aurait pu influencer le resultat des votes lors de l’élection présidentielle ? Bien sûr que non. Si cela avait causé le resultat cela aurait changer le score de Hery Rajaonarimampianina et personne n’avait pu prouver que tel electeur avait pu voter deux fois dans la même ville ou bureau de vote
      C’est exacte que c’est une minorité vu le nombre de députés élus proches du pouvoir .
      A combien estimez vous le nombre des partisans qui vont venir à cette grande messe dans le local de Magro ? 1 millions ? 2 millions ? 10 millions ?

    • 6 mars à 12:23 | lé kopé (#10607) répond à Eloim

      Ce Préfet a eu la trouille de sa vie quand les 73 Députés ont envahi le parvis du 13Mai ,et après les échauffourées avec les forces de l’ordre ayant eu des blessés, et des dégâts collatéraux (on ne sait pas le nombre de victimes) , il a juré qu’il laisserait à l’avenir le peuple s’exprimer et ne s’opposerait plus à aucune manifestation . Après avoir reçu les encouragements de quelques grosses pointures , et l’assurance de ne pas être poursuivi pénalement pour ces faits , il récidive avec des militaires armés jusqu’aux dents . La question qui se pose est : qui l’a reconduit à son poste , alors qu’il a maté les manifestants de ce régime le mois d’Avril 2018 ? En tout cas , c’est un récidiviste notoire , et l’Histoire jugera .Salut Lé...Kopé.

    • 6 mars à 13:40 | TILOLO (#11166) répond à Eloim

      Salut !
      Point de vue : le préfet parle de minorité pcq il est légaliste.
      Il y a eu élection ; et voilà.
      Il n’y a pas lieu de refaire le match pcq un perdant fait des siens. Comment serait le monde ? Si à chaque fois les caprices politiques venaient à emboîter le pas aux règles et lois ?
      DONALD l’a appris à ses dépens car l’état de droit n’est pas négociable
      C’est l’exercice de ses fonctions qui le commande. Préfet s’entend
      Une façon judicieuse pour éviter de se complaire dans une République bananière.
      .

    • 6 mars à 21:46 | saint-augustin (#9524) répond à Eloim

      Eloim,dans 1 démocratie il y a toujours la majorité et la minorité.
      En provinces le candidat Ravalomanana est minoritaire.
      A Tananarive aussi à moins que vous dites que à Tana Ravalomanana ait la majorité, donc vous voulez qu’il doit diriger Tana !
      Pourquoi ne pas demandez la scission par rapport aux provinces ?Eloim.Qui vous empêche de demandez pour satisfaire votre ego.
      Vous savez que l’aéroport de Tanà devient le record mondial d’être privatisé par les trafiquants .
      Quelle honte pour Mcar.

    • 9 mars à 16:37 | ASSISE (#10453) répond à Eloim

      Vous avez oublié ?

      Mpiray Fe et surtout Général qui s’explique en politique, et administre de façon militaire sa Ville. Comme tout ces Jlx qui administrent son Pays.

      Pourquoi se plaindre pour un Administrateur de Ville ? Fermons l’ENA et renforçons les écoles ACMIL et assimilées.

      Si un Jamba a pu le faire, je comprendrai plus tard, quand ce sera trop tard.

    • 9 mars à 16:39 | ASSISE (#10453) répond à Eloim

      Vous avez oublié ?

      Mpiray Fe et surtout Général qui s’explique en politique, et administre de façon militaire sa Ville. Comme tout ces Jlx qui administrent son Pays.

      Pourquoi se plaindre pour un Administrateur de Ville ? Fermons l’ENA et renforçons les écoles ACMIL et assimilées.

      Si un Jamba a pu le faire, je comprendrai plus tard, quand ce sera trop tard.

    • 9 mars à 16:54 | ASSISE (#10453) répond à Eloim

      Lé Kopé
      ===Ce Préfet a eu la trouille de sa vie quand les 73 Députés ont envahi le parvis du 13Mai ,et après les échauffourées avec les forces de l’ordre ayant eu des blessés, et des dégâts collatéraux (on ne sait pas le nombre de victimes) , il a juré qu’il laisserait à l’avenir le peuple s’exprimer et ne s’opposerait plus à aucune manifestation . Après avoir reçu les encouragements de quelques grosses pointures , et l’assurance de ne pas être poursuivi pénalement pour ces faits , il récidive avec des militaires armés jusqu’aux dents . La question qui se pose est : qui l’a reconduit à son poste , alors qu’il a maté les manifestants de ce régime le mois d’Avril 2018 ? En tout cas , c’est un récidiviste notoire , et l’Histoire jugera .Salut Lé...Kopé.===

      La trouille, bien sûr, :
      parce qu’il est un RAVELONARIVO (sous entend le patronyme d’un ancien Jly PM)
      parce qu’il est un Jly de l’armée
      parce qu’il est en poste de responsabilité (civile) d’un régime en fonction
      parce qu’il est confronté à un rôle qui va lui porter préjudice, d’ailleurs arrivée ce qui devait arriver. Dieu merci pour lui, il a eu des Généreux compères Jlx de l’ère 2009

      Revigoré par la force "armée", l’oubli est de retour. Rien qu’à voir l’histoire de 2018.

      Et vous l’avez bien dit, l’histoire est écrite. Pas par celui ou celle qui passe, mais par elle même, HISTOIRE qui est vraie.

  • 6 mars à 09:40 | Isandra (#7070)

    Tabera peut qualifier cette réaction des autorités comme bon lui semble, mais, elles montrent bien leur prudence.

    Par contre, l’incapacité des opposants de les surmonter prouve leur faiblesse.

  • 6 mars à 10:05 | arsonist (#10169)

    Hum !
    Bokassa gasy et ses foza croient que leurs seuls adversaires sont
    les électeurs du parti TIM .
    et tous ceux qui ne votent pas pour eux .

    Ils peuvent le croire !
    Moins ils en savent , mieux c’est .

    • 6 mars à 10:07 | arsonist (#10169) répond à arsonist

      "tous ceux qui ne votent pour eux" ["eux" : Bokassa gasy et ses complices , bien sûr]

  • 6 mars à 10:10 | kotofetsy (#4583)

    Quelqu’un sait où est passé Boris Bekamisy ? Le lire manque énormément quand je vois le niveau de la relève... c’est pas du tout terrible.

    • 6 mars à 10:27 | arsonist (#10169) répond à kotofetsy

      kotofetsy peut certainement relever le niveau de ce forum .
      Si kotofetsy veut bien y mettre ne serait-ce qu’une toute petite partie de son précieux temps !
      Cela nous changera de mes propres posts , tous au niveau des pâquerettes.

      Mais aussi des inepties des foza .
      Tout particulièrement des deux plus prolifiques : le mâle jomaka ambatomanga dadanaivo-betoko et la femelle couillue isandra .

    • 6 mars à 12:44 | lé kopé (#10607) répond à kotofetsy

      A chacun ses références , et pourquoi pas Lefona again , aujourd’hui disparu ...des radars ? Est ce que les rumeurs sur son départ vers d’autres cieux sont fondés ? Tout est possible , car le décrochage était imminent , et surtout dans le triangle des Bermudes .Renseignez nous , l’ami Shalom !!!

    • 6 mars à 13:40 | Shalom (#2831) répond à kotofetsy

      lefona again est bien la personne disparue qui a été enterrée à Betafo Antsirabe.

      Il y a certains kaondrana qui ne veulent rien savoir et qui sont jaloux que nous connaissons tant de personnalités ; ils nous ont même qualifiés de prétentieux à un moment sur ce forum …
      C’est des gens qui n’ont pas connu nos générations !

    • 6 mars à 15:13 | TILOLO (#11166) répond à kotofetsy

      TILOLO est inscrit depuis peu à ce site.
      La personne que vous semblez regretter ne lui est pas connue
      mais votre amertume est comprise et partagée car quelques plumes semblent s’adonner qu’à des images de personnages qui ne les inspirent aucunement ... etc. Du blingbling
      Une autre forme de transparence, devrait on dire.

  • 6 mars à 10:40 | lysnorine (#9752)

    TOA MANAIKY ALIKAIN’NY PRÉFET DE POLICE NY DEPIOTE AO AMIN’NY MIARA MANONJA ?
    « le préfet d’Antananarivo, le général Angelo Ravelonarivo et le district d’Atsimondrano ont DONNÉ LEUR ACCORD pour la tenue de ce COMPTE-RENDU DES DÉPUTÉS de Tiako i Madagasikara (TIM)...
    « Me Hanitra Razafimanantsoa l’a confirmé lors d’un point de presse hier, « il n’y a pas de recul, le rassemblement est AUTORISÉ.. »

    VOATAMBITAMBY ve ny Miara-manonja ?

    Fa ahoana moa no tsy nantitranterin’ny depiote Hanitra Razafimanantsoa– araka ny efa nataony teo aloha – fa FAMPAHAFANTARANA fotsiny ny préfecture de police ny fikasany hanaovana tatitra eny amin’ny Magro ho an’ny vahoaka FA TSY FANGATAHANA ALÀLANA VELIVELY AMINY AKORY no anton’ny taratasy nalefany ho azy ? Tsy ambony noho ny VAHOAKA izay ny DEPIOTE no SOLONTENANY SY SOLOMBAVANY akory ny préfet de police ka tokony hangataka alàlana aminy izy ireo raha hanao tatitra. Valin-teny hoe : « PRENDRE ACTE » fotsiny na VOARAY izany no hataony raha ta-hanome valin-teny izy, hoy ny depiote Hanitra Razafimanantsoa.

    Dia be rehaka sy miedinedina erỳ Ingahy préfet amin’ny FANOSIHOSENY ny VAHOAKA amin’ny làlan’ny fanaovana tsinontsinona ny depiote SOLONTENANY SY SOLOMBAVANY tamin’ny hoe « NANOME ALÀLANA » izy . Tahaka ny « SEFOSEFO » manome « PERMISSION » ny eo ambany fifehezany nangataka alàlana taminy !

    Fa ny nahagaga dia namerimberenan’ny depiote (?) hafa tao amin’ny « Miara-Manonja » koa ny hoe NAHAZO ALÀLANA ry zareo ka tsy misy tokony HATAHORAN’ny Vahoaka. Mijaridina eto ny fanontaniana : INONA NO AO AMBADIK’IZAO FIHEMORAN’ny DEPIOTEN’NY MIARA-MANONJA ankitsirano izao ? Mari-pototra ihany ve IZANY ny NOTSAHOTSAHOINA – tampotampoka teo – tato ho ato hoe : tsy hanohana intsony an’Ingahy Rajoelina, hono, i Frantsa sy ny FRANCO-KARANA fa hitodika any amin’Ingahy Ravalomanana. Araka ny efa notsorinay mialoha teto ihany, dia MARIVO SALOSINA tokoa izay mihevitra fa mety hitranga izany :
    « Investissements » – na dia TSY MANAO AHOANA LOATRA àry no nataon’i Frantsa sy ny Franco-Karana tamin’ny fanonganana an’Ingahy Ravaomanana mba hampakarana an’Ingahy Rajoelina. Mazava tsara ny amin’izany ny FANAMBARANA nataon’Ingahy Didier RATSIRAKA sy ny FIBABOAHAN-KELOKA AN-TSORATRA nataon’ny komandà Charles ANDRIANASOAVINA, TOMPO-MARIKA VOALOHANY tamin’ny fanatanterahan’ ny TAFIKA iny FANONGANAM-PANJAKANA.tamin’ny Martsa 2009 iny. Na dia efa TSY HITA VELIVELY aza ny
    « RETURN ON INVESTMENT » azon’i FRANTSA sy ny FRANCO-KARANA, tamin’ny fampanonganana an’Ingahy Ravalomanana, dia matetika moa TSY METY AFA-PO foana amin’izay efa azo ny amin’ireny raharaha ireny fa mitady hihinana tsy tapaka mandrakizay antaranoana ! Etsy an-danin’izany tsy maintsy toheriny koa ny fifaninanan’ny SINOA aminy eo amin’ny FITRANDRAHANA ny harena ambanin’ny tany sy ny fahazoana ny « MARCHÉS » mikasika ny ASA VAVENTY ISAN-KARAZANY REHETRA. Satria mety hanainga ny vahoaka hanozongozona izany toe-raharaha rehetra izany ny fihetsiketsehana ataon’ny « Miara-Manonja » dia tsy maintsy ravàna faingana. izany. Rehefa hitan’i Frantsa sy ny Frantsay-Karana ary ny « MPITONONA HO COMMUNAUTÉ INTERNATIONALE MPIARA-DIA TANTERAKA AMIN’I FRANTSA – fa : TOA TSY MBOLA MAMPIHEMOTRA LOATRA NY VAHOAKA NY FAMPIASANA HERY SY HERISETRA, dia hotambatambazany SEZA AO AMIN’NY GOVERNEMANTA ny ao amin’ny Miara-manonja hampangina azy sady hampaha maty hasina azy eo anatrehan’ny vahoaka. Dia ho hita eo izay tohin’ny raharaha fa araka ny efa navoakany teto ihany : DISO LALANA ny miara-manonja raha manantena fa TSY HANOHANA an’Ingahy Rajoelina ireto longòn’i Frantsa mitonona hoa « communauté internationale » ireto. Toa ohatra ny tsy tadidin-dry zareo fa NANOHANA tanteraka ny fampanonganan’i FRANTSA an’Ingahy Ravalomanana ry zareo mbany i BAN-KI-MOON , SG-n’ny Firenena Mikambana, hatrany amboalohany, DIENYNY VOLANA JANOARY 2009.

    • 6 mars à 11:19 | Rainingory (#11012) répond à lysnorine

      Manao ahoana ianao Lysnorine,
      Teboka roa manaraka ny famelabelarana ataonao io
      - ny lalàna dia tsy manery hoe ahazo alàlana fa fampahafantarana fotsiny dia ampy. Marina izany fa saingy tao aorian’ny herisetra indroa nasehon’ny mpitondra dia azo antsaina ny filazan’ireto solobavambahoaka fa fomba entina hamerenana ny fahatokisan’ny mpanaraka azy ireo aminy ny maneho fa azon’izy ireo ny notadiaviny. Kanefa, ary eto aho dia mamonjy ny hevitrao, mety ho nisy ihany koa fifanarahana miafina tamin’ny izy roa tonta ireo mba ho samy ahita fankasitrahana imason’ny daholo be avy izy ireo, ny andaniny nahazo rariny ary ny ankilany niverina nahazo ambo.
      - ny frantsay dia tsy mbola naneho hevitra mazava sy entitra momba ny zava-mitranga ankehitrio, na ny fiarahamonina iraisampirenena ihany koa aza, samy mbola manohy ny andavan’androny daholo ny rehetra. Midika ve izany fa mbola mitohy na nijanona ny fanohanany an’ireo mpitondra ireo ? Tsy misy ahafahana milaza izany aloha ity andro maraina ity.

      Mankasitraka Tompoko.

    • 6 mars à 15:38 | TILOLO (#11166) répond à lysnorine

      Raha mamaky ny soratra ataonao dia mahita fa misaritaka be ny lalantsaina misy.
      Ireo taloha efa tsy nahavita sy tsy namokatra no voatanisa ,
      Eto anie, na tiana na tsy tiana, dia misy fanjakana ara- dalana sy mahefa ary manao na misy aza ny lesoka.
      Manaiky mandray anjara @ ny fifidianana dia midika fa manaiky ny fenitra tan- dalana no dikan’zay.
      Isaky ny misy resy @ ny fifidianana ve ? Dia aleo averina ny lalao ?
      Taiza ingahy DONALD no nianatra an’izany ? Lalàna sy fitsipika ny an’ny BeKintana. Marina loatra.
      Ny mpandrombaka no manao be filaza sy belazao somary matavy.
      Ny tany tan- dalana no misy lanjany fa tsy ny sahona be horakoraka ;
      dia ho aiza ???

    • 6 mars à 23:16 | Rainingory (#11012) répond à lysnorine

      TILOLO (#11166),
      angaha marina ilay fifidianana, nohon’izany, angaha marina ny valiny, nohon’ izany, angaha marina ny zavatra rehetra izay eritreretina fa mikoriana noho izany ?

    • 7 mars à 09:25 | Zanabahoaka (#8890) répond à lysnorine

      TILOLO (#11166)

      Mba alefaso lavidavitra kely ihany aloha ny fijery vao manoratra fa ohatra ny mba olona nianatra ihany ny fanoratrao, nianatra fa tsy mandinika. Aza manala baraka ny sekoly nodiavina.

      Tany tan-dalana sy mahefa hoy ianao. Ekena, rehefa ny HCC ve no manapaka fa ’’azo raisina fa tsy mitombina’’ ny porofon’ny halatra sy ny doublons dia inona no ho ambaran’iza eo ?

      Fantatrao tsara anefa fa nisy izany doublons izany, ary ny tenako anisan’ny nitatitra teto ny fisian’izany teny amin’ny manodidina ahy tamin’ny fotoan’androny na dia anecdotique ihany aza ny ahy. Fa tsy afaka ho lavinao kosa ny antony nitarika ny demission na ny fanoloana ny Filoha Lefitry ny CENI rehefa namoaka ho fanta-poko fantam-pirenena izy fa aman’hetsiny na aman-tapitrisany mihitsy aza ireo doublons. Fa ireo efa nahazo fahefana angaha miraraha an’izany ? Nolazainy fa hodiovina fotsiny ny lisitra ary tsy nanova ny voka-pifidianana hono ireo doublons ireo. Tsy hitanao mampihomehy ve izany ?

      Fanampiny, mampitaha ny zava-misy amin’ny nataon’i Donald ianao. Fa hono ho’ah, iza tamin’ireo mpanohitra resy tamin’ny fifidianana 2018 no nanmporisika vahoaka handeha hananika lapa ? Ny fananihana lapa fantatro izao dia ny nisy tamin’ny 2009 ary tsy taoriana’ny fifidianana velively (si si, fifidianana Ben’Tanana kay, ary ilay lapa nohanihana aza nolazain’ilay mpitarika tolona tamin’izany fa an’ny tananan’Antananarivo hono ka omena malalaka ny Praiminisitry ny Tetezamihitatra vao notendreny ny atoandron’iny LOL). Ny hany afaka ampitoviana dia samy nolavin’ny fitsarana ny recours na ny an’i Donald na ny teto amintsika (Lawsuit efa ho 60 mahery no deboutE ny an’i Donald). Ny antsika anefa taty aoriana dia nahitana porofo mazava sy nibaribary ny ’’doublons’’ ary tompon’andraikitra avy ao anaty systeme ihany no namoaka an’izany. Asa raha hanome rariny an’i Donald ny fotoana mandeha fa tsy mino loatra aho satria tsy afaka ampitahaina ihany koa ny fitsarana any amin’ny Bekintana sy ny HCC partisan an’i Jean-Eric.

      Ary farany, tsy haiko hoe iza ireto ’’mpandrombaka’’ resahanao ireto fa mba manara-baovao ihany koa ny tenako fa mbola tsy naheno fitarihana hikomy na hananika lapa (toy ny nataon’ny sasany tamin’ny 2009) avy amin’ireto Miara-manonja ireto fa Ady atao amin’ny Jadona no heno miverimberina. Ary aleo koa haverina kely ny tantara fa toa adinonao fa ireo ekipa eo amin’ny fitondrana tohananao ankolaka ireo anie ka anisan’ireo mpitarika tolona teny amin’ny 13Mai tamin’ny 2018 nitondra vatam-paty misy anaran’ny Filoha fahizany. Ny Minisitra Tinoka aza moa nanaiky fa izy no nanakarama an’ilay sipakely niakanjo volombosary nizotra nanodidina an’iny vatam-paty iny.

      Tsotra ny ahy : raha misy garantie fa hadio ny fifidianana ho avy amin’ny 2023 (na ny vola ampiasaina amin’ny propagandy na ny lisitra na ny fikarakarana hatrany amin’ny andrim-panjakana mamoaka ny vokatra farany...) dia efa azoazo an-tsaina fa tsy tokony ho tafaverina amin’ny toerany ny fitondrana ankehitriny na efa manao izay ezaka rehetra hanabadoana ny mpifidy aza rizareo. Tsy bado ireo vahoaka ireo anefa fa miaina sy mahita ny zava-misy. Ka dia samy miandry ny tohiny eto isika.

    • 7 mars à 10:39 | TILOLO (#11166) répond à lysnorine

      Misaotra an-i Zanabahoaka.
      Fijery roa samihafa no misy :
      Ny iray, fijery politika ;
      Ny iray, fijerin’olon- tsotra( simple citoyen non affilié).
      Tsy hoe tsy nanaiky hatramin’n’ny farany akory DONALD dia marina ny azy.
      Firenena iray, manana lalàna sy fitsipika avokoa. Zon’ny tsirairay no manohatra fa tsy midika izany fa ny lalàna dia tsy tokony ampiarina
      Rehefa manaiky hilatsaka @ ny fifidianana olona iray, dia manaiky ny fitsipika izy, no dikan’i’zay.
      Tsy hoe rahampitso, tsy falifaly fa resy dia manao contestation mal fondée dia manova ny fitsipi- dalao.
      Na koa hoe : matin’ny adversaire ny baolina, dia hoe ; mangalatra ny arbitre, dia aleo hijanona ny lalao !
      Rehefa nanaiky ny lalao dia manaiky ny fitsipika. Izay rehetra manao sport sy manana saina sport fa mila mandresy , dia manaja fitsipika avokoa.
      Ny baolina an- tanimbary sy ny CAN anie ka tsy mitovy e !

      Ahoana no ahafahana milaza ankehitriny fa tsy hadio ny fifidianana @ ny 2023 ?
      Marina fa ny pasitera mety manao prophétie !!! Minoa fotsiny ihany !

      Ho an’ny tany tan- dalana- état de droit- dia manan- kasina sy ny fiandrianany ny HCC sy ny Institution samihafa.
      Lalàna sy Fitsipika no mifehy azy fa tsy ny Cris et Hurlements no mitantana azy.

      Betsaka no azo lazaina fa Question pour champion ( champion fotsiny, fa tsy UN na DES ) no hapetraka :
      POUR sa CONTRE ny état de droit ve ??
      Ny ankaotr’izay dia vetsovetso foana.

      Tsy olona no resaka eto ;
      Fa FIRENENA no jerena !!!

    • 7 mars à 11:39 | Isandra (#7070) répond à lysnorine

      Zanabahoaka,

      Mbola tsy nisy niaka-dapa hoy ianao. Fohy loatra izany fitadianao izany :

      Tamin’ny 2002, i Sylla nitondra vahoaka haka ny Mahazoarivo, izay lapa tena mbola nampiasain’ny PM tamin’izany, tsy hoatran’ny Ambohitsirohitra izay tsy nampiasain’ny filoha mivantana intsony. Ary tamin’izany tsy nitifitra ny garde, satria tsy nahazo baiko hanao izany. Afaka andro vitsy avy eo moa tena miaramila no nanafika teny, nisian’ny roa maty, sy ny fitsoahan’ny Tantely Andrianarivo teny an-tanimbary.

      Efa imbetsaka no naverina teto, fa hatramin’izao tsy misy mihitsy afaka mitoko teny fantatra hoe Iza marina no nahazo tombony tamin’iny resaka doublons iny, samy tsy nametraka ny CENI na i Ravalo, na i Rajoelina, ka hoe afaka nibaiko azy io, ary samy tsy teo amin’ny fitondrana rahateo tamin’ny fikantonan’ny lisim-pifidianana. Ny CENI rahateo nilaza fa tsy nisy fiatraikany tamin’ny valim-pifidianana iny incident iny.

      Ny hoe mety tsy hadio ny fifidianana amin’ny 2023, hatramin’izao aloha tsy hitako hoe inona no mety jiro afahana milaza izany mialoha, hatreto aloha ny fifidianana izay natao toa nandeha tsara daholo, n’a dia teo aza ireo resy tsy faly izay efa nisy foana. Na izany na tsy izany, tokony hompanan’ny ady ataon’ny mpanohitra mba ho azo antoka fa madio io fifidianana io, fa tsy hikasa hanongana ny fitondrana, na holany andro hanaratsy sy hitsingolika eo fotsiny.

      Ny hoe tsy holany intsony i Rajoelina. Samy ratsy toerana daholo ny mpitondra maneran-tany ao anatin’ity COVID ity, saingy ity filoha ity mbola misy teflon-taona be izao, hampanadinoina ity krizy ity. Io no takatr’ireto mpanohitra ireto, ka mahatonga azy ireo te hanosika ny hisian’ny fifidianana mialohan’ny fotoana, satria izao no mangirifiry ny vahoaka ka mora ny mandresy lahatr’azy hiala amin’ny mpitondra. Fa raha afaka taona vitsy mety hiova ny Zava-misy, ho maro ny zava-bita, ho azo antoka ny mandat faharoan-dRajoelina.

    • 7 mars à 11:43 | Shalom (#2831) répond à lysnorine

      @ 7 mars à 10:39 | TILOLO (#11166) répond à lysnorine ^

      Sanganehana be ny ihany aho mamaky ny voasoratrao :

      Hoy ianao :
      … Ny iray, fijerin’olon- tsotra( simple citoyen non affilié).

      Valiny :
      Tsy afaka ny ho "simple citoyen non affilé" mihitsy ianao, ny atao hoe "citoyen non affilé" dia olon-tsotra tsy mitapina ny masony fa tsy hoe olon-tsotra manaikinaiky foana izay rehetra heverina ho "marina". Fiandaniana no dikan’izany fanekena botolony fotsiny izany ary ala-pas tsy te ho voatondro ho mpomba ny fitondrana fotsiny ilay teny hoe "non affilé" sahala amin’ilay olona milaza hoe "je ne suis pas un inconditionnel de D(idy) J(adona) tsy ampy solaitra.

      Hoy ianao :
      Rehefa manaiky hilatsaka @ ny fifidianana olona iray, dia manaiky ny fitsipika izy, no dikan’i’zay.
      Tsy hoe rahampitso, tsy falifaly fa resy dia manao contestation mal fondée dia manova ny fitsipi- dalao.

      Valiny :
      Raha ny mikasika an’i Madagasikara, iza no manova ny fitsipi-dalao ?
      Ary miresaka lalao baolina kitra ianao, fantatrao fa amin’izao fotoana dia misy ny "VAR" (Video assistant referee )ilay fijerena ny zava-nisy raha toa ka mampisalasala ilay izy.
      Tsy izay ve no nangatahan’ireo andaniny tamin’ny 2018 hoe : ampifanantonina ny valim-pifidianana teo amin’ny CENI/HCC sy ny teny an-tanan’ny "mpilalao" lazainao ary ny lisi-pifidianana ? Saingy hoy ilay mpitsara hoe "Mitombona fa tsy azo raisina" araka ny fanamaritan’i Zanabahoaka. Koa iza no manova ny fitsipi-dalao eo : ny mpilalao sa ny mpitsara lalao ?
      Mino aho fa olon-kendry ianao

      Hoy ianao :
      Ny baolina an- tanimbary sy ny CAN anie ka tsy mitovy e !

      Araka ny voalazako etsy ambony, miala tsiny aminao fa baolina an-tanimbary no nisy teto amintsika satria tsy nampiasa ilay "VAR"

      Hoy ianao :
      Ahoana no ahafahana milaza ankehitriny fa tsy hadio ny fifidianana @ ny 2023 ?

      Valiny :
      Raha ianao io no mino fahadio ny fifidianana 2023 dia ho hitanao ny fangatahan’ny tsy momba ity fitondrana ity afaka volana vitsy ho avy eo : ho angatahiny ny lisitry ny fifidianana ofisialy avy amin’ny CENI mba hijereny raha foana tokoa ireo resaka "doublons" ary ho entin’ny eny amin’ny toeram-pifidianana tsirairay ampitoviana mivantana amin’ny lisitra ampiasaina eny an-toerana.
      Hadio ny fifidianana raha manaiky io ny CENI sy ny fitondrana.

      Hoy ianao :
      Marina fa ny pasitera mety manao prophétie !!! Minoa fotsiny ihany !

      Valiny :
      Fa noheveriko ho "simple citoyen non affilé" ianao io, toa foto-kevitra fanesoana sy fampiasan’ny mpomba ity fitondrana ity io lazainao io.

      Hoy ianao :
      Ho an’ny tany tan- dalana- état de droit- dia manan- kasina sy ny fiandrianany ny HCC sy ny Institution samihafa.
      Lalàna sy Fitsipika no mifehy azy fa tsy ny Cris et Hurlements no mitantana azy.

      Valiny :
      Vereno jerena ilay resaka "VAR" ery ambony : ny fanekena io no mampilamina ny raharaha rehetra.
      Ny tsy fanekena io dia midika tsotra hoe : azo ekena ny hala-bato.
      Ary ny hala-bato ? Mino ahy ianao fa raha ny fitondrana ankehitriny mpandainga tsy mahatana ny teny nomeny, mivadi-dela any androany tsy ny ampitso dia tena havanana amin’io resaka fangalaram-bato io.
      Porofo hoy aho ery ambony ny momba ilay resaka "VAR".
      Zava-nisy io fa tsy hoe zavatra mbola ho avy ka tsy fantatra.
      Fantatrao angamba ilay fitenin-drazana manao hoe "tàanana zatra nitsotra tsy afa-hivokina intsony".

    • 7 mars à 11:47 | Shalom (#2831) répond à lysnorine

      Aza tsiny :

      Raha ianao io no mino fa hadio ny fifidianana 2023

    • 8 mars à 07:57 | lysnorine (#9752) répond à lysnorine

      FANJAKANA TSY-TAN-DALÀNA , TSY manandratra ny RARINY sy ny HITSINY, ary TSY MANAO IZAY HAHAVELONA ny Vahoaka no misy eto Madagasikara.

      Re TILOLO 6 mars à 15:38 répond à lysnorine ^
      « Eto anie, na tiana na tsy tiana, DIA MISY FANJAKANA ARA- DALANA SY MAHEFA... »
      « Manaiky mandray anjara @ ny FIFIDIANANA dia midika fa manaiky ny fenitra tan- dalana no dikan’zay... »

      Fanjakan’ANDRIAMBORIVORY, manao jadona sy taingim-bozona ny Vahoaka eo ambany vahohony, ary tsy MIRAHARAHA IZAY ZO REHETRA MAHA-OLOMBELONA ny Malagasy, fa hosihoseny mandrakariva, izany hoe : FANJAKANA TSY-TAN-DALÀNA ka tsy manandratra ny RARINY sy ny HITSINY ary tsy MAHA-VOLAVOLA PÔLITIKA « MAHEFA » IZAY METY HAHAVELONA ARA-DALÀNA ny SARAMBABEM-BAHOAKA no misy eto Madagasikara amin’izao fotoana izao..

      Tsy mila asian-teny akory ny FIAVAROTANY TANINDRAZANA ara-bakiteny, ny fanaovany VARO BOBA amin’ny ANY IVELANY sy amin’ny ORINASA VAHINY ny harem-pirenena REHETRA sy ny « FANAMBANINY FANANAM-BAHOAKA » [« infrastructures », ohatra ny seranam-piaramanidina], ary ny FIHAZANY sy FANDRAISANY TAMBIM-BOLA AMAN-KARENA [« CORRUPTION »] .

      Tsy misy tokony hahagaga aloha izany satria ny FANONGANAM-PANJAKANA tamin’ny Janoary-Martsa 2009 nampanaovin’i FRANTSA sy ny FRANTSAY-KARANA, notohanan’ny longòny mpanendry tena ho izany « communauté internationale » izany no NITERAKA io Fanjakana « misy » eto Madagasikara ankehitriny io.

      Koa mahatsikaiky ihany ireo hikiaky – toy ny sahona be horakoraka » fotsiny – ny mpiandany amin’ny mpitondra fanjakana ankehitriny isaky ny mihetsika ny amin’ny hoe : Ny « ARA-DALÀNA ihany » he ! sy ny « FIFIDIANANA ANDRASANA » he ! – izay fandaniam-bola sy fandaniana andro fotsiny fa tsy hampiova na inona na inona, na mampandroso ny « DEMÔKRASIA » na ny tena maha-Andriamanjaka Tsitoha, tsy refesi-mandidy, tsy azo zehena ny Vahoaka Malagasy. Efa fantatra ny antony tsy maha-tena fifidianana ny fifidianana fanao amin’ny zanatanin’i Frantsa taloha, tahaka an’io Madagasikara koa tsy mila tariavina !

      . RANO sy VARY aza TSY VOAVATSINY ny mpitondra ity fanjakana TSY TAN-DALÀNA ity akory ho an’ny VALALABEMANDRY tahaka ny TSY FAHAZOANY MITSABO TENA moramora sy ara-dalàna ihany, na ny TSY FAHAZOAN’ ny ZANA-BAHOAKA FAMPIANARANA tena maimaim-poana sy mpampianatra « manara-penitra » amin’ny AMBARATONGA VOALOHANY fara-faharatsiny indrindra.

  • 6 mars à 10:52 | benantsa (#10178)

    Ce meeting est un bon test de maturité, d’intégrité et de crédibilité de cette "opposition".
    Sera-t-elle capable de se montrer pour une fois à la hauteur ?
    Wait and see...

    • 6 mars à 11:06 | betoko (#413) répond à benantsa

      Même si cette opposition a pu réunir disons 1à 2 millions de partisans , ils ne relresentent pas le peuple de tout Madagascar
      Tabera disait hier qu’ ils ne cherchent pas à renverser ce régime ,mais c’est à la population de s’en occuper Cela pourrait se traduire pour une incitation à la révolte
      Si le professeur Zafy Albert était encore de ce monde ,il aurait engueulé ce sans cervelle

    • 6 mars à 11:15 | benantsa (#10178) répond à benantsa

      betoko (#413)

      Le nombre de "participants" a un meeting n’est pas nécessairement un bon indicateur. Combien d’entre eux auront reçu un petit incitant financier ? C’est monnaie courante à Madagascar, non ?
      L’essentiel n’est pas là, évidemment.

    • 6 mars à 16:34 | lé kopé (#10607) répond à benantsa

      Maintenant , vous avez pu constater le nombre de sympathisants à cette manifestation , d’après vous , le Quorum des 6% est il atteint ??? Ils peuvent nous traiter de Dondrona (l’étoilé au chapeau de cowboy), mais aussi d’imbéciles (la chargée de communication du Calife), mais les faits sont là , et ça commence à trembler de partout , sauve qui peut !!! Souvent , les mots sont plus fortes que la pensée ...

    • 6 mars à 17:33 | Jacques (#434) répond à benantsa

  • 6 mars à 11:18 | betoko (#413)

    Vu sur TV + aux infos d’hier soir, les pro-régimes se sont manifestés aussi en France. Un avertissement au sulfureux Marc Randrianisa .Au fait si ce débile n’a rien à se reprocher qu’est ce qu’il attend pour se présenter à la gendarmerie ou au commissariat le plus proche , et qu’on lui explique pour quoi il est recherché ? Est ce qu’il sait que le fait de haïr quelqu’un sur les réseaux sociaux peut lui coûter 5 ans d’emprisonnement et 45 000 euros d’amende .Peut être qu’il ne sais pas mais cette loi a été promulguée en France au mois de juin 2020

    • 6 mars à 11:30 | Rainingory (#11012) répond à betoko

      Il est *** débilissime ce naze !
      Il n’y a aucune recherche faite sur le sol français par la Justice française, il n’y a même pas de plainte déposée auprès de la Sécurité du territoire, alors prk irait-il se livrer à la gendarmerie !
      Mais de quel niveau ce naze !
      C’est vrai qu’avec des nullasses comme celui-ci, le DJ n’ira pas loin , !
      Mais quelle plaie !

    • 6 mars à 13:44 | Shalom (#2831) répond à betoko

      6 mars à 11:18 | betoko (#413)

      Au fait si ce débile …


      Le personnage est en train de se décrire.

    • 6 mars à 17:26 | Jacques (#434) répond à betoko

      Le jomaka dadanaivo doit bien écouter ce que dit le sieur Randrianisa au lieu de raconter des âneries.

      https://www.youtube.com/watch?v=9b-ZYYt914c

    • 9 mars à 17:46 | ASSISE (#10453) répond à betoko

      Indraindray ny "débile" no miantso olona iray ho débile.

      Raha mila ny pro-orange ny fanjakana frantsay hitady olona iray (malagasy) dia nanaovany taratasy ofisialy angamba izany. Fa tsy niantso izy.

      Na ilaina aza ny fanomezam-baovao avy amin’ny olon-tsotra, toa mahavita ny asany ihany ny fahefana frantsay. Sa niantso betoko hanome vaovao izy ?

      Histoire de débilé ?

      Misaotra an’i Tv+ nanome vaovao marim-pototra, nihetsika ny mpomba ? Ilay resaka fikarohana teratany malagasy any frantsa sisa no asa na resaka débile na tena marina ?

  • 6 mars à 11:51 | betoko (#413)

    Rainingory
    Pour qu’une plainte soit déposée par un avocat ou par l’ambassadeur d’un pays , est ce qu’ une publication est nécessaire ?
    Rien que le fait de haïr une personne et de surcroît un président de la republique , c’est un acte grave passible d’emprisonnement et de dommage et intérêt

    • 6 mars à 13:51 | Shalom (#2831) répond à betoko

      Si cette personne est recherchée, toutes les entités de la police et de la gendarmerie devront être au courant.
      Et ce n’est pas apparemment le cas.

    • 6 mars à 14:49 | lanja (#4980) répond à betoko

      Rien que le fait de haïr une personne et de surcroît un président de la republique , c’est un acte grave passible d’emprisonnement et de dommage et intérêt.....
      Très fort ce Betoko, il est aussi expert en code pénal !!!

    • 6 mars à 19:27 | vazahagasy taratasy (#10911) répond à betoko

      6 mars à 11:51 | betoko (#413)

      Rainingory
      Pour qu’une plainte soit déposée par un avocat ou par l’ambassadeur d’un pays , est ce qu’ une publication est nécessaire ?
      ************
      Déjà qu’il soutient des exploiteurs du peuple malagasy, ce Betoko là voudrait nous exploiter aussi pour lui donner des cours de droit gratuits. On ne se refait pas. Chassez le naturel, il revient au galop...

    • 7 mars à 11:01 | Maestro (#7313) répond à betoko

      @ Bekoto
      @ Shalom

      Et ce n’est pas apparemment le cas.

      Et je confirme

      Par contre Un autre Personnage est activement recherché car un train de vie pas en adéquation avec son statut " ... ". Merci Facebook !!!!

    • 7 mars à 11:28 | Rainingory (#11012) répond à betoko

      Maestro,
      des noms, des noms, des noms !

    • 9 mars à 17:50 | ASSISE (#10453) répond à betoko

      Shalom

      Les Jlx des forces armées (ZP sy PN) de betoko en France cherche du travail.

  • 6 mars à 12:32 | Isandra (#7070)

    Tamin’ny 12 atoandro, hatreto aloha mbola betsaka ilay tany Imerinkasinina.

    « 12 ora atoandro : Efa tonga ety amin’ny Magro Tanjombato ireo depute mpanohitra mpitarika ny hetsika.
    Pasitera iray no nanokatra ny fotoana ka nandritra izany no nisy toriteny nataony hoe : "rehefa misy ny fanarenana atao eto amin’ny firenena dia tsy maintsy misy ireo tsy faly, misy ny fahavalo te handrava sy hanakivy anao tsy handroso, ary tsy gaga isika raha tsy mety mandroso ny firenena satria misy manao izay fomba rehetra hanakorontanana" hoy ilay Pasitera.
    Notapahan’ny mpanentana haingana moa ny fandraisam-pitenenan’io mpitandrina io. » serasera.mada.

    • 6 mars à 12:46 | Rainingory (#11012) répond à Isandra

    • 6 mars à 13:09 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Rainingory,

      Mitovitovy amin izao ihany ny tany Imerinkasinina.

      https://www.facebook.com/actusmada/photos/a.1898861663467657/4113819168638551/

    • 6 mars à 13:10 | Tsisdinika (#3548) répond à Isandra

      Aiza ho aiza ary ilay fanarenana ny Jirama, tataka 1 miliara dôlara hatramin’ny 2009, sy Air Mad, bokan’ny trosa ary efa akaiky bankiropitra nefa mbola ananan’ny Air France 100 tapitrisa dôlara ambim-bidin’ireo A340 efa drodroka ?

      Ireo ohatra roa ireo fotsiny izay fananam-pirenena no jerena dia tsy mila commentaire betsaka hoe nentinareo taiza ity firenena lasa deuxième puissance mondiale avy any @ farany ity.

      Ny anio anie ho vita ihany na vitsy na maro izay eny @ Magro fa ny ampitso ankamantatra.

    • 6 mars à 13:10 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Mody atangorongona eo aloha ny olona, mba ho hita amin’ny sary betsabetsaka.

    • 6 mars à 13:19 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Tsisdinika,

      Ny dimy taonan-dRajao niara nitondra tamin’ny TIM no tena vaomaika nampitontongana an’ireo, fa aza odiana fanina ireo.

      Ary hoan’ny Jirama, dia ny fanejehana bénéfice be fahantany fa tsy nisy entretien no nahavaomaika nahavoa taty aoriana. Ampiasainao farany izay tratra ny fitaovana kanefa tsy misy entretien.

      Nanomboka tamin’ny 2019 ve mbola nisy fanapahan-kevitra vaomaika nampitotongana an’ireo ?

    • 6 mars à 13:28 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Rainingory,

      Izaho mahita fa ity aza no betsaka :

      Soa ihany aloha fa tsy nahazo teny Soamandrakizay teny, fa afabaraka angamba.

    • 6 mars à 13:38 | Rainingory (#11012) répond à Isandra

      io anie ry Isandra arakaraky ny fahalalahana kely avelan’ny herim-pamoretanareo mpitondra omena ho an’ny vahoaka madinika ihany e !
      ianareo aloha izao no mitondra sy manana ary mampiasa ny basy sy fiara mifono vy e !

    • 6 mars à 14:02 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Rainingory,

      Tsy misy mahasakana vahoaka be izany na miaramila mitana basy hoatrin’inona aza.

      Sady ny mpikambana TIM rahateo henjana raha vava, fa raha tena hiatrik’ady tsy misy hita. Efa tsikaritray anie ireny tamin’ny tolon’i 73 députés, ry Rossy sy i Tonika sy Mapar daholo no namaky barrage fa rizareo niandry farany vao nipoitra.

      Tam in’ ilay resaka fifidianana farany teo aza, dia iry Ninie donia no nasaina niatrika ny miaramila teo, fa rizareo tsy hita.

    • 6 mars à 14:14 | Tsisdinika (#3548) répond à Isandra

      Isandra,

      Nanomboka 2009 no nilazan’ny Banque Mondiale fa nampitotongana ny Jirama. Mbola nisy solde de trésorerie positif 8 tapitrisa Euro tao t@ nandraisan’ingahikely ny raharaha ary vao 2009 dia efa nihiba ny toe-bola, fa lasa aiza angaha...Nihidi-kizo t@ fanofàna groupes diesel sy fividianana herinaratra fatiantoka koa avy eo ka izao no làlany...lalan-tsarotra.

      T@ tetezamita koa no nividianana ireo A340 sy nahatonga ny Air Mad tafiditra Annexe B an’ny Union Européenne t@ 2011.

      Izany Rajao izany tsara formation t@ tetezamita ka nanohy ny efa natomboky ny teo aloha. Izay angaha ilay hoe "continuité de l’État" ?

    • 6 mars à 14:47 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Tsisdinika,

      Tamin’ny 2009 aloha, azo lazaina hoe toe-javatra hafa kely, teo ny krizy, ny fiaraha-mitantana ary mety teo koa ny erreur de débutant. Haingana be ny fandehan-javatra tsy tena nisy fiomanana betsaka, Rajoelina voatery nandimby ny anaran-dray tsy satry. Fa na izany nisy zavatra tsara vita betsaka ihany koa.

      Na dia niezaka nampifantoka ny fampielezan-kevin-drizareo tamin’ny fitanisana ireo zavatra tsy nety tamin’ny tetezamita aza ny mpifaninana tamin’i Rajoelina, dia tsy nahasakana ny Malagasy hifidy azy izany.Toa te hiteny aminy ny Malagasy hoe ny tsara vitanao t@ tetezamita no tazominay, fa ny ratsy hadinoinay, omenay chance ianao mba hahafanao mampiseho ny fahaizanao amin’ny fotoana tony sy milamina kokoa.

    • 6 mars à 14:57 | Tsisdinika (#3548) répond à Isandra

      Zary fanilihanao olana ilay hoe fiaraha-mitantana t@ tetezamita nefa ny ministères de souveraineté sy ny ministères-clés dia teo an-tànan’i Tgv avokoa. Sahala t@ gouvernement Ntsay voalohany ihany io izay nampidirana ireo fitaovam-piadiana sy nametrahan’ingahy minisitry ny atitany ny doublons sy nanaovana ireo CIN betsaka nahavoaroaka ny talen’ny Imprimerie Nationale.

      Sao tara any @ Palais des sports ity ianao fa Rajoelina toa efa mizotra ho any mandalo teto Analakeky.

    • 6 mars à 17:28 | TILOLO (#11166) répond à Isandra

      Ka ireny pasitera tena izy sa misandoka ho pasitera ireny no atao hoe ; trublions e !
      Ahitana ihany koa fa tombotsoan’olom- bitsy no tohanana fa ny fenitra dia tsy mbola ao.
      Dia resakin’ny besisika no atao hoe : miara- manonja e !

    • 6 mars à 23:24 | Rainingory (#11012) répond à Isandra

      TILOLO (#11166),
      ianao no tena besisika !
      (besisika, trondro feno taolana, mameno an’i Mangoro, renirano any amin’ny faritra Bezanozano iny)

  • 6 mars à 12:36 | Tsisdinika (#3548)

    Une contre-manifestation déguisée est organisée sur le fil au Palais des Sports à travers un concert de chants évangéliques et tenue blanche exigée. Certains participants sur scène ont été invités par Rajoelina himself après un concert privé à Iavoloha la semaine dernière.

    • 6 mars à 12:47 | Rainingory (#11012) répond à Tsisdinika

      à laquelle il n’y aura que les cathos pro-rajoelina

    • 6 mars à 13:32 | Tsisdinika (#3548) répond à Tsisdinika

      Je viens de voir passer monsieur le père de l’Émergence, Holijaona Raboanarijaona, tout blanc vêtu !!!

  • 6 mars à 13:16 | kartell (#8302)

    Le régime actuel vit très mal de se voir confronter à une opposition qui prend de l’épaisseur, de l’audace et surtout qui échafaude un scénario de résistance à un pouvoir qu’elle juge autoritaire, superficiel et sans avenir ...
    Difficile dans cette conjoncture défavorable que son Excellence accepte de tolérer aux portes de son palais que des hordes ourdies puissent menacer son plan émergence cousu main lors de son exil doré où des stratèges au sein du microcosme de la diaspora avaient planté le scénario de ce quinquennat imaginé sans nuages, ni orages !...
    Sauf que les choses ne se passent jamais comme imaginées, souhaitées avec une pandémie détricoteuse du miracle annoncé avec une économie mondiale fiévreuse en cerise sur le gâteau du père Noël..
    Face à un mécontentement qui désormais ne veut plus se satisfaire de la méthode Coue, le président se trouve fort dépourvu quand la crise fut venue !...
    D’autant que ce régime n’est fiable qu’en mode autoritaire parce que le discours politique entendu est creux, ampoulé et sans consistance mais en solo, il peut encore faire illusion tandis que dès lors où une opposition contredit la voix du maître en permanence, la com du pouvoir s’affaiblit considérablement...
    D’où ce soucis d’entraver toute possibilité à cette opposition de tenir meeting dans le futur, le petit geste d’aujourd’hui répond plus à volonté en trompe-l’œil de satisfaire l’international qu’une intention quelconque d’aller dans le sens du respect démocratique...
    Aujourd’hui, nous touchons au moment de vérité pour ce pouvoir qui a cru pouvoir mener sa barque émergence jusqu’à la fin de son quinquennat en promenant son monde au gré de ses opportunités liées aux financements internationaux...
    Sauf, que les choses prennent une autre tournure qui plonge le régime dans un dépourvu total avec comme unique alternative de devoir utiliser son » autorité naturelle » pour faire face à un retour sur terre douloureux ...
    Dorénavant, il faut s’attendre à un serrage de vis des libertés interprétées de la sorte par un pouvoir en danger mais il convient d’ajouter que ce sont celles du président qui considère qu’une opposition fomentée dans son dos mettrait son émergence en échec mais désormais tous les prétextes seront bons à saisir pour expliquer à ses partisans que le non-respect de son projet sera imputable exclusivement à ces « troublions de la république «  !...
    La stratégie du bouc-émissaire va retrouver de sa vigueur pour offrir au pouvoir un prétexte à ses futurs passe-droits dont la démocratie sera la grande perdante, bien sûr....

    • 6 mars à 13:36 | Isandra (#7070) répond à kartell

      Kartell,

      Vous êtes marrant.

      Quel régime se réjouit de voir le nombre de leur opposants augmenté ?

      Mais, jusqu’à dire qu’ils vivent mal, c’est exagéré. Ils continuent normalement leur travail, tout en surveillant, les feux de sons, par prudence. La force de Rajoelina, il ne sous-estime aucun de ses adversaires et ne laisse pas les choses s’empirer avant de prendre les précautions.

    • 6 mars à 23:22 | TILOLO (#11166) répond à kartell

      C’est l’histoire du malade imaginaire qu’ on essaie de conter avec bagou.
      Sur quel indicateur peut- on affirmer que l’opposition prend de l’épaisseur ? Alors que les gugusses qui se placent en première ligne sont des vieux de la vieille, en place depuis des décennies, et qui se sont fait remarquer en politique par leur subordination au flouze.
      Pour ceux-là, faire de la politique, c’est aller à la soupe.

      Le restant du tableau rocambolesque decri , c’est de l’hallucination.
      Quelque soit l’optique, le pouvoir en place est un pouvoir issu des élections. Un pouvoir légal et légitime. Et constitue un état de droit.
      Vouloir refaire le match ou l’élection pcq le perdant conteste les résultats, c’est une seconde nature chez Martim.
      Il a le mérite d’introduire DONALD à son école.
      Et le reste ne peut relever que d’approche fantasmatique car sans Sondage, sans technique de mesure fiable, sans bonne foi citoyenne ; Quel crédit accordé aux cancans ???

  • 6 mars à 13:59 | Shalom (#2831)

    Ho an’i benantsa (#10178) sy vorona (#8254)


    Tsy adino velively ny Velirano miseho isan’andro : Aoka tsy ho adino ny tsiahy mahazatra sy zava-misy marina mikasika ny raharaham-pirenena
    TRAGEDIE DU ROI CHRISTOPHE (DJ TSY AMPY SOLAITRA)
    IZA AMIN’IRETO ARY NO TANTERAK’I DJ Roi Christophe ?
    Valin-teny tsotra no angatahina : vita, tsy vita na mbola tsy vita.
    Mijanona ity lalao ity rehefa miala eo amin’ny toerany io fitondrana fopla io.
    Fidinan’ny vidin-tsolika @ antsasany
    Fanagadrana izay mitsikera ny fitondrana
    200 000 ar ny karama farany ambany
    Bulding marobe
    50 000 logements
    4x4 afaka mananika tendrombohitra
    Drônes miady amin’ny dahalo
    Miami
    Côte d’Azur
    Parking EPP
    Tanamasoandro
    Piscine olympique
    Puce-n’omby
    Tramway
    Fambolena Coton Tuléar
    Paris (Antsihanaka)
    Fizarana tany 1ha isan’olona
    Angidimby 10
    Fitaovana manara-penitra ho an’ny miaramila
    Fiakaran’ny vidin’ny lavanily
    Panneaux solaires anti-delestage
    Angovo sy rano ho an’ny daholo be mora vidy
    Fampianarana maimaim-poana
    Fahasalamana ho an’ny daholo be tsy an-kanavaka
    Asa ho an’ny rehetra
    Indostria ho an’i Madagasikara
    Ny vehivavy sy ny tanora ho an’ny ho avy
    Fahampiana sy fahaleovantena ara-tsakafo
    Fitantanana ny harena voa-janahary an’i MAdagasikara
    Fitantanana manan’andraikitra ny faritra
    Ny spoaro, rehereham-pirenena
    Ady amin’ny kolokolo
    Làlana Ambilobe Vohémar, Tetezana Ampasika, Anosizato, RN44 izao indray autoroute Tanà Toamasina
    Orin’asa isaky ny faritra 22
    Tranomaizina manokana ho an’ny mpanao kolikoly
    Kit scolaire + feutre (???)
    Comptoir d’Or de la BFM
    Karaman’ny filou isam-bolana homena ny faritra
    Ho foanana ny sénat
    Oniversite isam-paritra
    Karniem-pokotany misy "CODE BARRE" manara-penitra
    Ravalomanana no filohan’ny mpanohitra
    GasyCar
    Kianja manara-penitra
    Téléphérique (Sans budget, sans étude d’opportunité) MERCI LE VEILLEUR alias L’EVEILLEUR (#1331)
    Ozinina momba ny fambolena any Itasy
    Drônes
    RN 13 : si je ne termine pas la réhabilitation de cette route, je ne ferai plus de politique
    La plus grande cimenterie d’Afrique
    Usine éthanol Ambilobe
    Locomotives FCE avec les Wagons ...
    Flyover Antananarivo andrefana
    Ordinateur par Fokontany
    Handrakotra ala an’i Madagasikara (Guiness record fambolen-kazo)
    Tsy andoavambola ny fampianarana eny amin’ny fanabeazana fototra (maro ny nikatona satria tsy mandray karama ny mpampianatra FRAM )
    Digitalisation bourses d’études
    Plan Marshall
    Iles Eparses
    ... Sao misy mazoto ny hanoy.

    • 6 mars à 16:50 | lé kopé (#10607) répond à Shalom

      Efa mandeha hono ny lamasina ao Fianarantsoa mankany Manakara é , ary ny andefimandry ny Filoha no nitsangatangana teny Sahambavy (tsy masoandro ambony ny Amiraly io).I Sahambavy Tompoko tsy Manakara izay 163km ...Iza moa no tsy haniry ny fandehanany io Lamasina io, fa Isandra dia miziriziry fa efa mandeha tsara io Zotra io , ka Loha masina vaovao , sy Wagons vaovao no mandeha @ izao fotoana izao . Toy izany koa , mpandainga hono izahay sy Del Kely , fa efa vita koa hono ny RN44. Manantena fa ho diso izahay , mba isitrahany vahoaka ny fivezivezena malalaka ,manerana ny Nosy .Tohizo ny lalanareo .

    • 7 mars à 09:40 | Rainingory (#11012) répond à Shalom

      Mba jereo anie, mahamenatra ny mba kalitaon’ny asa any amin’ny RN44 ! Tsy mahavita taona iray io !

      https://www.facebook.com/100002137375530/posts/3763422393738969/?sfnsn=scwspmo

    • 7 mars à 12:34 | Isandra (#7070) répond à Shalom

      Rainingory,

      Ny olanareo mpanohitra tsy mahandry ny andro zoma, dimy taona ny mandat, izao ianareo efa mitsara sahady ny zavatra vita, mbola tsy nisy nilaza fa vita tanteraka ny RN44, izao ianareo efa mitsara ny asa vita.

      Asa na fantatrao fa mandeha ambaratonga maro vao tonga amin izany, mbola eo ampanamboarana.

    • 8 mars à 00:06 | kunto (#7668) répond à Shalom

      C’est vrai il fait trop de promesses le Président Andry Rajoelina , mais passons par les URNES et le Peuple Malagasy décidera .....

      y en a marre des crises depuis 60 Ans qui ne rapportent RIEN au petit Peuple Malagasy ....

  • 6 mars à 14:01 | Shalom (#2831)

    Ho an’i benantsa (#10178) sy vorona (#8254)


    Tsy adino velively ny Velirano miseho isan’andro : Aoka tsy ho adino ny tsiahy mahazatra sy zava-misy marina mikasika ny raharaham-pirenena :
    Ireto ny toe-javatra tsy mbola mazava ka handrasana ny tohiny :
    MBS : notapahina ny fifanarahany tamin’ireo orin’asa telo tsy miankina
    Ireo mpikaraman’ady "serbes"
    Kianjan’ny Demokrasia
    26 janoary 2009
    07 febroary 2009
    Bonbon sisety
    Resaka doublon
    Gadra tany Farfangana
    Fitaovam-piadiana naiditra antsokosoko
    Ireo gros bras vahiny (mercenaires)
    Ilay fiara Escalade naiditra an-tsokosoko
    Miaramila tany Amparafaravola
    Ecrans plats (MinInter)
    Resaka Rolly Maercia
    Volamena tatsy Morisy
    Volamena tatsy Comores
    Satro-boninahitra Ranavalona
    Volamena 73,5 kilao
    Fanodinkodinana ny fanampiana COVID-19
    Ny vidin-tsolika
    Ny delestazy
    Ny rano maloto
    Orinasa madinika mpanao làlana tsy voaloan’ny fitondrana ny volany
    Tifitra ny 18 febroary, mpianatra maty tatsy Toamasina
    Varotra ny Nosy Mitsio
    Fifanekena amin’ny sinoa
    Vy any Soalala
    Tsy fandoavana ny vatsimpianarana 4 volana miampy fitaovana ho an’ny mpianatry ny anjerimanontolo Toamasina
    Tsy fandoavana ny karama 4 volana an’ny mpiasan’ny anjerimanontolo Toamasina
    Ny GRAPHITE tsy hita izay mba nahasoa ny vahoaka malagasy
    Ny Hazan-dranomasina lasan’ny vahiny ka mivanaka ny mpanjono malagasy
    Ny SAMBO SINOA mitombo andro aman’alina mambotry ny jono eto Madagasikara
    HIRIDJEE sy ny karana ao amin’ny vola ampiasain’i JIRAMA
    ... Sao misy mazoto ny hanoy.

    • 8 mars à 00:09 | kunto (#7668) répond à Shalom

      Trop de promesses c’est vrai , mais c’est le peuple qui doit décidé dans les URNES , il n’y a pas d’autres solutions , respectons le choix du Peuple Malagasy ..... 1 Raiamendreny est un SAGE qui montre l’exemple aux jeunes .

    • 8 mars à 00:19 | kunto (#7668) répond à Shalom

      Peut être qu’on paie aussi notre politique d’amateur avec les 200 partis régional qui n’a aucun poid fasse aux différents Gouvernements succèssif .

      Il faut 3 ou 4 gros partis bien structuré qui pèsera lourd dans une opposition instructif et qui fait des propositions pour le bien du pays et du petit Peuple Malagasy .

      C’est quoi ces partis politique qui ne présentent pas de candidats pour les élections municipale à Tana ou dans les autres grandes villes de Madagasikara ?????? et vous parlez de dérives du pouvoir ?????

  • 6 mars à 14:04 | arsonist (#10169)

    6 mars à 10:40 , hoy lysnorine (#9752)

    (i) "Araka ny efa notsorinay mialoha teto ihany ... na dia TSY MANAO AHOANA LOATRA [aza ny] nataon’i Frantsa sy ny Franco-Karana tamin’ny fanonganana an’Ingahy Ravaomanana mba hampakarana an’Ingahy Rajoelina ... Mazava tsara ny amin’izany ny FANAMBARANA nataon’Ingahy Didier RATSIRAKA sy ny FIBABOAHAN-KELOKA AN-TSORATRA nataon’ny komandà Charles ANDRIANASOAVINA, TOMPO-MARIKA VOALOHANY tamin’ny fanatanterahan’ ny TAFIKA iny FANONGANAM-PANJAKANA.tamin’ny Martsa 2009 iny."

    Comments :
    Ity ary ka mody atao hoe "tsy tao ambadikin’iny fanonganam-panjakana iny mihitsy i Sarkozy sy Claude Guéant [secrétaire général tao amin’ny lapan’ny Elysée]" , dia azo inoana ve fa
    1. ho sahy nanao iny fanonganana iny ny CAPSAT ?
    2. ho sahy niedinedina toy ireny nataon’ireny ve ilay DJ , rehefa nivoaka ny toeram-piefenany tao amin’ny Consulat de France ?

    (ii) "Mari-pototra ihany ve IZANY ny NOTSAHOTSAHOINA tato ho ato hoe : tsy hanohana intsony an’Ingahy Rajoelina, hono, i Frantsa sy ny FRANCO-KARANA fa hitodika any amin’Ingahy Ravalomanana. "

    Comments :
    Rehefa niongana i Sarko sy Guéant , dia niova izany ny mpitondra tany Frantsa .
    [Samy manana olana amin’ny Fitsaràna any aminy any ireo roa lahy tao amin’ny Elysée ireo noho izay nataon’izy mitsama tao andapa tao , sy koa noho izay nataony taty aoriana mba hialàny pà] .

    Ahagaga ihany raha hoe misy porofo mazava fa iray petsapetsa amin’ny Franco-Karana ry Hollande sy Fabius !
    Fabius manko no lasa ministra tao amin’ny Quai d’Orsay . Dia niteny mazava an’ilay DJ izy hoe "aza milatsaka ho mpifaninana amin’ny fifidianana filoha !"

    Nosakanan’ireto mpitondra tany Frantsa izay nisolo an-dry Sarko ireto tsy hilatsaka ho fidiana koa i Marc Ravalomanana .
    Dia nanaiky izay tokoa ilery .
    Talanjona ny akama fa nilavo lefona fanindroany i Marc Ravalomanana .

    Tsy ananana porofo mazava kosa raha nanosika ny aha-filoha an’i Rajaonarimampianina ry Hollande sy Fabius , na tsia .

    (iii) "Na dia efa TSY HITA VELIVELY aza ny « RETURN ON INVESTMENT » azon’i FRANTSA sy ny FRANCO-KARANA, tamin’ny fampanonganana an’Ingahy Ravalomanana, dia matetika moa TSY METY AFA-PO foana amin’izay efa azo ny amin’ireny raharaha ireny fa mitady hihinana tsy tapaka mandrakizay antaranoana ! "

    Comments :
    Rehefa niongana koa ireto mpitondra nisolo toerana an-dry Sarko sy Guéant ireto , dia zazavao [ry Macron] no niakatra andapa tao amin’ny Elysée .

    Toa tsy dia taitra loatra amin’izay Gasikara ireto vao mianatra mitondra ny fireneny ireto .
    Hany ka nanararaotra sahala amin’ny banga mihomehy alina ny mpangoron-karena iraisam-pirenena nanohana an’ilay DJ vendrana , izay azony ampisaina tokoa mba hangoronan-karena any Gasikara .

    Aiza ve ko , ny meetings telo voalohany nataon-dry lerony momba ny fifidianana filoha gasy dia tany Parisy daholo mihitsy no natao .
    Ka deputé frantsay vao very seza vao haingana ,
    sy mpampilalao amina TV frantsay vao very asa aman-draharaha vao haingana koa
    ary mpanao gazety afrikana subsaharianina
    no nanotrona an’ilay DJ tamin’ireo meetings telo voalohany tany Parisy ireo .

    Ny fitaovana sy renivola nampidirin-dry lehirony tany Gasikara anaovana fampielezan-kevitra dia tsy mbola nisy toy izany mihitsy ny hamaroany .
    Ka "RETURN ON INVESTMENT" haingana sady miavosa ary no tsinjovin-dry lehirony ka !

    Saingy kosa , miandalana teny dia nitombo tsikelikely ny fahalalan-dry Macron ny tombon-tsoan’ny fireneny .
    Indrindra moa fa ny any andranomasina maneran-tany any !
    Dia nitsidika ny Ranomasina Indiana ry lery .
    Dia nahafantapatatra bebe kokoa ny Îles Eparses .
    Ilay DJ moa tsy ampy fahalalana amin’ny zava-drehetra , hany ka nanao resaka votsa tamin’ny mpitondra frantsay momba ireo nosy manodidina ireo .
    Dia voalaza ary fa teo hono nanomboka ny "tsy fanohanan’ny Fitondràna frantsay itsony an’ilay DJ" .
    Dia nihatsinjon-dry zareo ao Fitondràna frantsay koa hono ny lafiny itovian’ilay DJ amin’i Bokassa .

    (iv) "Rehefa hitan’i Frantsa sy ny Frantsay-Karana ... fa TOA TSY MBOLA MAMPIHEMOTRA LOATRA NY VAHOAKA NY FAMPIASANA HERY SY HERISETRA, dia hotambatambazany SEZA AO AMIN’NY GOVERNEMANTA ny ao amin’ny Miara-manonja hampangina azy sady hampaha maty hasina azy eo anatrehan’ny vahoaka."

    Comments :
    Ka efa zatra nahazo tombony tamin’io fanipazan-taolana ho an’ny Gasy sasany mivaro-tena mba ahazo vary fito venty io ny mpangoron-karena iraisam-pirenena ary , ka aiza no tsy andraman-dry zareo atao indray io fanipazan-taolana mahazatra io !

    Tambazana seza hiditra ao amin’ny governemanta foza ! Aosy e !

  • 6 mars à 14:05 | purgatoire (#11152)

    Au fait combien de pays frères africains ont en définitif acheté du covid organics ? Souvenons nous du discours de présentation quand Madagascar allait changer le cours de l’histoire mondial : « Aujourd’hui, il y a déjà deux cas qui ont été guéris grâce au Tambavy CVO [la tisane]. Ce que nous voulons faire, aujourd’hui, c’est de vulgariser le Tambavy CVO pour protéger notre population. Après, on a déjà eu beaucoup de demandes de partout dans le monde, au Canada, aux États-Unis, en Europe, afin qu’on puisse leur procurer nos produits » .... et les résultats des essais « L’OMS soutiendra Madagascar pour évaluer le Covid-Organics, à travers des analyses du produit qui seront menées "le plus rapidement possible", ainsi que des observations cliniques. » on en a plus entendu parler .... et pendant ce temps là Les premières doses de vaccin contre la COVID-19 fournies grâce au Mécanisme COVAX ont été administrées en Afrique
    * Les gouvernements de la Côte d’Ivoire et du Ghana ont lancé aujourd’hui des campagnes de vaccination contre la COVID-19 en vue de protéger les soignants. 
    * Les premières vaccinations ont lieu cette semaine alors que 11 millions de doses supplémentaires devraient être livrées au cours des sept prochains jours, dans le cadre du Mécanisme COVAX. 
    * La publication de l’attribution du vaccin d’AstraZeneca/Oxford à 142 des économies participant au Mécanisme COVAX, qui doit être livré d’ici à la fin mai, est prévue demain. 
    Alors que le déploiement des vaccins à l’échelle mondiale dans le cadre du Mécanisme COVAX s’accélère, les premières campagnes de vaccination contre la COVID-19 en Afrique grâce aux doses obtenues par l’intermédiaire du COVAX ont commencé aujourd’hui au Ghana et en Côte d’Ivoire. Ces campagnes sont parmi les premières pour lesquelles les doses fournies grâce au système de garantie de marché du COVAX, coordonné par Gavi, sont utilisées. 

    • 6 mars à 14:34 | arsonist (#10169) répond à purgatoire

      Le forumer "purgatoire" appuie là où ça fait mal !
      Mais
      1. Bokassa gasy et les foza ne savent pas ce que c’est avoir mal . Ce sont tous des individus insensibles .
      2. Bokassa gasy et les foza ignorent ce qu’est avoir honte . C’est peut-être dû à leur niveau d’instruction trop bas . Ils n’ont aucune conscience du ridicule des pub’ qu’ils ont faites pour tenter de vendre leur pisse- mémée sur le marché mondial .

      Question : les Gasy seront-ils privés de vaccins anti covid19 ? Pour ne pas désobéir à Bokassa gasy et à ses complices .

  • 6 mars à 14:28 | Shalom (#2831)

    O ry fody an’ala ô !
    Aza homana ny varim-bahoaka ianareo ô !

    Ny fody an’ala tarihin’ilay goaika mainty misalotra volomboasary, dia amin’izay hono antsoina hoe fody lahimena ....

  • 6 mars à 14:30 | Shalom (#2831)

    Je suis un inconditionnel de D(idy) J(adona) !

    A qui revient cette citation ?
    Le temps passe, les écrits restent et dadanaivo fait semblant d’oublier les "choses" !
    Pauvre débile de dadanaivo.

    • 6 mars à 15:23 | kartell (#8302) répond à Shalom

      @ Shalom
      L’originale de cette citation est en définitive :
      ...Les paroles restent. Les écrits ne restent pas....
      Jacques Lacan psychanalyste et scientifique.

  • 6 mars à 15:19 | Isandra (#7070)

    Ce n’est pas une comparaison, parce qu’incomparables. Mais, juste, je rapporte les deux événements :

    Tanjombato, vu du ciel :

    https://www.facebook.com/serasera.madagasikara/photos/a.1808997269404843/2559083967729499/

    Et Palais de sport, vu de l’intérieur,

    https://www.facebook.com/serasera.madagasikara/photos/pcb.2559110767726819/2559109954393567/

    • 6 mars à 15:53 | betoko (#413) répond à Isandra

      Merci pour les photos , cela me laisse dubitatif,
      Certainement les médias de l’opposition vont criez victoire ce soir dans leur journal télévisé

    • 6 mars à 18:33 | kartell (#8302) répond à Isandra

      @ Betoko
      Ne soyez pas aussi pessimiste, c’est pas votre genre !...

    • 6 mars à 19:44 | purgatoire (#11152) répond à Isandra

      Pour plus de précision Tanjombato a 8h du matin et palais des sports sans masque ni distance alors que l’on vient d’apporter le buffet ...

    • 6 mars à 19:46 | Rainingory (#11012) répond à Isandra

      purgatoire,
      Vous voyez, Isandra a volontairement omis ça pour cultiver le doute chez l’adversaire ! Quelle mentalité de FOZA fourbe !

    • 7 mars à 12:39 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Purgatorie,

      Lisez bien la pub, il y est bien mentionné que cette photo a été prise à 13h.

      Je comprends maintenant pourquoi ils n’arrivent pas à mamaky barrage à Analakely, parce que la vague n’est pas aussi forte pour que le barrage tombe.

    • 8 mars à 12:25 | observateur (#3486) répond à Isandra

      Serasera Mada comme source ? lol
      Sinon, si l’opposition était aussi faible, pourquoi perdre du temps et de l’argent à interdire leurs manifs ?
      Ils ont pu manifester à Tanjombato, est-ce qu’il y a eu des troubles, combien de magasins vandalisés ?

  • 6 mars à 15:48 | Ra-Jao (#282)

    Asa isika izay diso fihevitra fa famelanan’i DJ ny falalahana haneo hevitra ny mitranga eny Tanjombayo anyio. Tsia, tanteraka izany amiko rehefa afaka manao izany eo @ toerana izay nanaovan’i DJ izany ny mpanohitra : Ambohijatovo, sy ny 13 mai.
    Fa nahoana moa no mila autorisation @ DJ raha hanao famelabelarn- kevitra ao @ fananako aho, dia ny Magro Tanjombato ?An-dRavalo io,misoratra @ Ravalo io koa nahoana no mila mangataka autorisation @ préfet vao mahazo mamory ny te hihaino député ny ao @ io toerana io ? Tsy an’i Rajabaly io toerana io, tsy darepa, Na izany aza anefa dia ireo no tokony ho tompon-kevitra fa tsy ny dj. Tsy misy mahafantatra izay pression nahazo ireo tany am-badika.
    Ny Mbs tsy azon’ny any @ faritra henoina fa manelingelina ny filou, dia mitompo teny fantatra ry Bekoto fa nihaino an’i Lalatiana ny fitondrana ny @ atao hoe falalahana maneho hevitra @ alalan’ny fidinana an-dalambe eto Madagasikara izay tany demokratika sy tany tan-dalana. Tsy mitovy ny fahitan-tsika ny atao hoe tany demokratika marina. Tsy mbola nisy izany teto Dago raha tsy t@ i Tompokolahy Zafy Albert. Nanantena fa handimby azy i DJ raha ny filokalokana nataony fa izy no ho prezida ny fiovana sy ny fanovana. Isika tsirairay no avelako handinika raha tanteraka izany
    Tsy miova ny fiheverako ity fitondrana ity aloha hatramin’izao, ary tsy misy tokony isaorana azy akory satria mamory olona ao an-tranonao ianao satria dia zonao feno izany ary tsy ilana fahazoan-dalana @ tompom-pahefana

  • 6 mars à 15:58 | Ra-Jao (#282)

    Nous verrons si l’opposition va crier victoire selon l’affirmation de Bekoto

    • 6 mars à 16:59 | lé kopé (#10607) répond à Ra-Jao

      On voit que vous suivez de près les manifestations de l’opposition .Est ce par pure curiosité , ou par peur , et pour prendre le temps de préparer les valises ? Tôt ou tard , cela arrivera , mais le temps est compté .Un peu de patience dans ce monde de brutes ...

  • 6 mars à 17:06 | betoko (#413)

    Ra-Jao
    La messe est dite , et nous attendons la suite , les députés TIM ont pu effectué leur contrendu et après .... ?Cela ressemble à un coup d’épée dans l’eau

    • 6 mars à 19:01 | Isandra (#7070) répond à betoko

      Betoko,

      Le plus optimiste comme RFI vont estimer 4.000, car moins nombreux que ceux d’Amerinkasinina.

    • 7 mars à 13:25 | lé kopé (#10607) répond à betoko

      Betoko ,
      Détrompez vous , car la vague de contestation n’est pas encore à son apogée . Si l’on compte les vagues de contestations dans chaque foyer , vous ne pourrez pas contenir assez longtemps.Vous essayez d’éteindre le feu comme vous pouvez , mais quand la coupe est pleine , et que le peuple n’a plus rien à perdre , vous aurez la vague déferlante qu’aucun barrage ne pourra contenir. Pour le moment , la masse populaire se contente de manger à moitié , sans eau ni électricité, avec les routes défoncées , la santé et la sécurité ignorées, l’Education en berne ... Pourrez vous tenir longtemps , alors que la Banque Mondiale montre ses griefs ?La montée en puissance des recadrages de cette Institution a sonné le Glas du pouvoir du laitier ... L’Histoire est un éternel recommencement , et celui qui tente de l’ignorer ,est condamné à la répéter .Salut Lé ...Kopé .

    • 8 mars à 12:28 | observateur (#3486) répond à betoko

      oui, et après ? pourquoi donc les empêcher de faire ça tous les week end si ça leur chante ? Le régime a peur de quoi exactement ?

  • 6 mars à 17:20 | purgatoire (#11152)

    Madame, Monsieur
    On nous cache la véritable situation sanitaire de MADAGASCAR :
    « Sur décision des autorités Malagasy dans l’après-midi du vendredi 05 Mars 2021, le vol Air Madagascar
    ANTANANARIVO REUNION ANTANANARIVO – MD8190 / MD8191 du Lundi 08 Mars 2021 pour votre rapatriement, n’aura pas lieu en raison de la dégradation de la situation sanitaire. »

  • 6 mars à 17:32 | Ra-Jao (#282)

    Bekoto,
    Comme vous dites, attendons vraiment la suite. D’ailleurs, notre peuple est témoin de tous ces obstacles que DJ organise pour bâillonner l’oppositoon. La couverture réduite de MBS en dit long et laisse le champ libre à dj pour vanter ses réalisations fictives dans nos faritany. Mais le ventre vide parlera pour nos compatriotes des faritany sans que l’opposition ait besoin de dire quoi que ce soit.
    Continuez à vanter les mérites de votre filou. Il a vraiment les champs libres aidés de forces de répression pour réaliser ses soit disant velirano qui jusqu’à maintenant reste à l’etat de velirano. Shalom nous le rappelle régulièrement dans ce forum

    • 6 mars à 18:09 | betoko (#413) répond à Ra-Jao

      Bâillonner l’opposition dites vous ? Avez vous la memoire sélective ou avez vous perdu la memoire ? Vous qui êtes un GTT , souvenez vous ., Marc Ravalomanana avait expulsé deux journalistes français, a fermé la télé viva , on ne trouve pas des journaux de l’opposition sur les vols d’Air Mad , Du temps de Hery Rajaonarimampianina deux journalistes ont été auditionnés par la gendarmerie etc etc
      Maitre Hanitra Razafimantsoa ose dire en public que le regime ectuel est dirigé par des voyous et elle est libre comme l’air , au début du mois de janvier, Marc Ravalomanana disait , rien ne va dans ce pays , il est temps que je reprenne le pouvoir et aucune poursuite contre lui
      Aussi n’exagerez pas s’il vous plait

  • 6 mars à 17:57 | rakotobe (#7825)

    A méditer :

    Dans les Révolutions, il y a 2 sortes de gens : ceux qui les font et ceux qui en profitent .

    • 6 mars à 18:20 | saint-augustin (#9524) répond à rakotobe

      Rakotobe,vous êtes de quelle côté:ceux qui la font (cette révolution)ou ceux qui en profitent ?
      On veut savoir !

    • 6 mars à 18:54 | Shalom (#2831) répond à rakotobe

      Merci saint-augustin !
      Le problème c’est que vous n’aurez pas la réponse.
      Et le fait que vous ne l’ayez pas vous donne une idée en conséquence de la position de la personne …

  • 6 mars à 18:03 | diego (#531)

    Bonjour,

    L’opposition et le pouvoir malgache sont exactement dans le même état de santé politique depuis 20 ans.

    Il est quand même fantastique de croire que les politiciens qui passent leurs temps à conserver et à conquérir le pouvoir, un facteur à lui seul contribue à la pauvreté du pays, soient ceux qui vont être capables de développer et moderniser Madagascar.

    Le politicien Tabera pose une bonne question à laquelle, il est justement parmi les rares politiciens qui ont dit que le pays n’était pas prêt d’organiser des élections fiables, sans même évoquer leurs illégalités, posant l’inconstitutionnalité du processus :

    - pour qu’une élection soit légale, elle doit respecter la loi !

    Autrement dit, l’illégitimité des élus et des dirigeants est posée.

    La question qui se pose est en fait sur quoi les pouvoirs successifs depuis 20 ans à Madagascar sont fondé ?

    La question fait mal à tout le monde.

    Quand vous êtes dans l’opposition, savez-vous seulement expliquer à vos partisans les objectifs, politiques ou économiques ou encore autres choses, de meeting que vous souhaitez organiser ?

    Et quand vous êtes au pouvoir, vous devez être capables d’expliquer à la population et à l’opposition en quoi les meetings poseraient problème. Juridiquement les meetings ne sont pas interdits. Il va de soi qu’il faut en faire la demande, la réponse peut-être, de facto, positive ou négative.

    Mais on voit bien que le pouvoir et l’opposition ne sont pas en bonne santé :

    - par conséquence, les pouvoirs à Madagascar, l’Exécutif, le Législatif et le Judiciaire ne se portent pas bien.

    C’est le désordre !

    Les politiciens malgaches ne sont pas encore arriver à une conclusion, au demeurant assez facile à comprendre et ils doivent y arriver tout seul sans l’aide de la Communauté Internationale :

    - l’Etat, les Institutions et les partis politiques sont les bases qui font fonctionner la Nation, garants de l’indépendance, protégeant le Peuple et la souveraineté, et ceux qui conduisent le pays vers le développement.

    On veut entendre de la compétence nama.

    Comment renforcer l’Etat, les Institutions ? Comment développer économiquement le pays ? On légifère trop ou pas assez au pays ?

    Comment faire pour faire respecter, renforcer la loi ?

    Et enfin, les élections ? Elles doivent être légales pour enlever le doute sur lequel l’opposition malgache s’accroche pour exister politiquement.

    Pour sortir de cette idiotie politique.....on participe à toutes les élections, on clame qu’elles sont légales quand on gagne, elles sont illégales quand on perd....le pouvoir est dictateur quand on est en dehors, il est démocratique quand on est à l’intérieur.

    Si les élections étaient légales, les conversations et les discussions et les luttes politiques se déplaceraient mécaniquement sur la gouvernance, les programmes politiques et la pauvreté....etc...

    • 6 mars à 18:42 | betoko (#413) répond à diego

      Aucun pays d’Afrique ni de l’Amérique latine ne pourrait pas s’en sortir sans le fmi ou la bm , sauf peut être le Brésil , mais encore
      Dois je comprendre en vous lisant que Madagascar aurait dû resté colonie française ou avec une autre grande puissance ?
      La révolution de 1972 était compréhensible mais détruite par un certain Didier Ratsiraka , le quel disait en réponse à un journaliste , pour quoi il s’est tourné vers les pays de l’Est car c’était la mode
      Didier Ratsiraka etait un des responsables de notre misère ni non le seul , il avait detruit tout notre tissu économique et c’était une aubaine pour la France aussi car nos fonctionnaires étaient payés par l’Etat français .
      Hélas la corruption aussi nous appauvrissent et suivi d’irresponsabilité.
      Je donne 30 ans au moins pour que Madagascar puisse s’en sortir et s’il n’y a pas des troubles comme voulaient certains

    • 6 mars à 18:46 | rakotobe (#7825) répond à diego

      Le vrai sujet c’est la marchandisation, la financiarisation de l’accès au POUVOIR.
      L’accaparation du pouvoir s’est toujours fait au plus offrants , or ce sont ceux-là même qui continuent de piller nos propre richesses au détriment de l’intérêt général
      Madagascar n’ a jamais connu le moindre semblant de decolage d’un Développement Économique.
      Mais ont sont nos vrais HOMMES D’ÉTAT ???

  • 6 mars à 18:31 | rakotobe (#7825)

    @ Saint Augustin

    Je suis un citoyen lambda pour le parti de l’ORDRE car,
    On ne peut pas battre son adversaire par la HAINE.
    La HAINE est la forme la plus subtile de la VIOLENCE.
    La HAINE blesse celui qui hait et non le haï.

  • 6 mars à 18:40 | Ra-Jao (#282)

    Bekoto,
    Ma différence avec vous c’est que j’ai pris ma distance avec Ravalomanana à cause de ce que vous lui reprochez. Et j’ajouterai même que je me suis prononcé contre la fermeture de Viva qui autorisé Deba d’y intervenir, j’ai dénoncé la fermeture des 3 frères. J’ai dénoncé l’interdiction aux opposants d’acceder à Rnm et Tvm qui sont des medias appartenant à tous les malagasy...Mais contrairement à vous, je ne me suis pas jeté dans les bras de l’ateur du coup d’Etat de 2009 et justifier l’injustifiable.
    Je ne suis pas Gtt comme vous dites et ne m’apposer pas d’etiquette. Je suis un observateur et j’appuie ce qui ve dans le sens de notre peuple, contrairement à vous. qui fait taire votre bon sens par haine contre Ra8.
    Quand à l’opposition, je ne vois rien à leur reprocher. Elle fait son devoir d’opposant, éclairant notre peuple pour discerner les kobakam-bava du DJ et la dure réalité qu’il subisse. Elle éduque notre peuple sur la réalité de la politique de votre dj. C’est ce que j’appelle l’éducation citoyenne. J’espere que leur éclairage fera revenir nos citoyens vers les urnes lors des élections futures et que leur vote pour serait un choix éclairé non influencé par les T-shirt, les casquettes, les bouteilles d’huile, qui leur sont distribués pendant la campagne électorale et être oublie pendant les 5 ans du règne du vainqueur.
    Si vous dites que j’exagere dans mes propos, c’est que vous faites vraiment exprès de fermer vos yeux par rapport aux actes de votre DJ.

    • 6 mars à 19:31 | betoko (#413) répond à Ra-Jao

      Désolé de vous contredire mais je persiste et signe au vu de ce que j’ai vu sur TVM lors des face à face de Marc Ravalomanana et d’Andry Rajoelina. Marc Ravalomanana avait reconnu qu’il avait déposé sa démission et sans contrainte et avait donné le plein pouvoir à l’armée et il disait " Je m’en vais mais je reprendrai le pouvoir un jour "Réponse d’Andry Rajoelina , voici votre ordonnance de votre démission , il n’est écrit nul part que vous allez reprendre le pouvoir un jour
      Ce face à face entre eux vous pourriez avoir la copie soit en vous adressant à TVM ou à la station Viva , et sans aucune coupure ou montagne

    • 6 mars à 19:41 | Rainingory (#11012) répond à Ra-Jao

      vas-y, persiste et signe, on s’en fout de toute façon

    • 6 mars à 20:15 | Shalom (#2831) répond à Ra-Jao

      Moi Shalom, je persiste et signe que :

      - D(idy) J(adona) a fomenté le coup d’état de 2009
      - D(idy) J(adona) a envoyé le peuple en sacrifice de sang devant le palais d’Ambotsirohitra
      - des mercenaires de D(idy) J(adona) faisant partie de la zandarmaria de Soavinandriana (Itasy) et conduits par le gouverneur d’une région de l’ouest (Lylison) ont tiré sur la foule ce 07 février 2009
      - pierre bleue depuis 2009 sous la protection de D(idy) J(adona) a vidé Madagasikara de ses bois de rose, de son or et de ses saphirs
      - D(idy) J(adona), son père et sa belle famille s’accaparent actuellement de tous les domaines marchands et tous les trafics illégaux. A cause de ces situations, les k.arana sont remontés contre D(idy) J(adona). Ce n’est pas Rajabaly qui n’a pas voulu donner son parking pour la manifestation des opposants, mais parce qu’il ne veut plus cautionner le gouvernement de D(idy) J(adona)
      - D(idy) J(adona) doit être jugé par le peuple de tous ces faits et tant d’autres encore ...

    • 6 mars à 21:08 | Maestro (#7313) répond à Ra-Jao

      @ Bekoto

      6 mars à 19:31 | betoko (#413) répond à Ra-Jao ^

      Vous savez ce qui se passe au Sénégal actuellement ?

      Ne pensez pas que votre DJ puisse être accueilli les bras ouverts en France comme Sall le Jour venu car Mr Macron a dit " c’est un Faiseur de Coup d’Etat "

      Roulez Jeunesse !!!! L’avenir En Marche !!!

  • 6 mars à 19:40 | Ra-Jao (#282)

    Bekoto
    Je vous cite « Aucun pays d’Afrique ne peut s’en sortir sans la nm et le fmi ».
    Erreur mon général, cherchez un peu sur le net comment le Botsowana s’en est sorti sans eux.
    Après son indépendance, le Botsowana a tout de suite imposé au conglomérat De Beers un joint venture pour l’exploitation de ses mines diamantaires.
    L’Etat botsowanais touchait et continue à toucher 85% des revenus de ses mines et 15% pour De Beers. https://www.francetvinfo.fr/monde/afrique/economie-africaine/le-botswana-eldorado-du-diamant-sait-gerer-ses-revenus_3792699.htm
    Qu’est ce qui empêche notre pays de trouver le bon partenaire comme De Beers pour bénéficier de sources de richesse de notre pays au lieu de les laisser entre les mains de la mafia locale et internationale. C’est une volonté politique qui manque à nos politiciens p c q ils en bénéficient aussi.
    J’avais espéré que DJ allait avoir cette volonté lorsqu’il a exprimé sa volonté de s’affranchir de ces bailleurs classiques. Mais comme tous ses velirano, c’est resté au stade de velirano.
    Bien entendu, je n’ai pas espéré naïvement que dj va tournera le dos au fmi et la hm dès son élection.Mais, vu tous ses projets, je ne constate aucune prise de décision qui va dans le sens de l’exploitation de nos richesses naturelles au profits de notre pays. Or ce sont vraiment les seules ressources qui nous permettront d’assurer l’autofinancement de notre développement à l’instar du Botsowana.
    Aucun des pays sous développés, africains ni de l’Amérique latine n’a daigné suivre cette voie du Botsowana. Vous savez certainement pourquoi.

  • 6 mars à 19:49 | Shalom (#2831)

    Ny foza ?

    - F...anatiques
    - O...bnubilés
    - Z...éros
    - A...bsurdes

    Ireto ny anisany :

    - vorona (#8254)
    - kunto (#7668)
    - Gerard (#5118)
    - Hery Rak (#10294)
    - inandra (#7070)
    - betoko (#413)
    - Rivo (#11163)
    - Rakotobe (#7825)
    - liczanatan (#321)
    - André belle foufounette (#8563)
    - benantsa (#10178)
    - dadanaivo (efa gli maty nandao ny velona any amin’ny vary tsy mifody)

    • 6 mars à 20:48 | Rainingory (#11012) répond à Shalom

      ireto misy adino :

      - lancaster (#10636)
      - vohitsara (#8896)
      - zamaria (#10932)

    • 6 mars à 21:09 | Ra-Jao (#282) répond à Shalom

      Ary mba nankaiza i Bekamisy ?

    • 6 mars à 21:22 | Rainingory (#11012) répond à Shalom

      ary mampihomehy fa ry zalahy raha hifidy anarana dia na mangalatra anarann’ny toerana iray, na manisy an’ity hoe ’be’ ’be’ ity

    • 6 mars à 23:21 | Shalom (#2831) répond à Shalom

      Mankasitraka Rainingory a !

      Misy eto amin’ity serasera ity ireo namana :

      - manazava ny tsy fetezan-javatra
      - manome ny soso-kevitra ahafahana mivoaka amin’izao fitondram-pirenena tsy mahomby izao
      - ary ny toa ahy izay mampatsiahy tsy ankiato ny veliranon’i D(idy) J(adona) sy ireo foza minia tsy te-hijery ny fijalian’ny Ambanilanitra sy manaiky ny fivarotana ny tanin’ny Razantsika ka manome vahana sy tsy mitsaha-midoka io fitondrana io.

      Mazotoa avokoa ary e !
      Mitohy ny tolon-tsika satria ho an’i Madagasikara sy ho an’ny Ambanilanitra izany.

    • 6 mars à 23:27 | Rainingory (#11012) répond à Shalom

      ity koa misy iray fanampiny :
      - TILOLO (#11166)

    • 7 mars à 12:44 | Isandra (#7070) répond à Shalom

      Toa mihamitombo ihany izy izany.

      Ny KOistes tsy misy afatsy miodikodina amin’ny :

      - Vohitra,
      - Molotov,
      - Poutre,
      - Rainingory,

    • 7 mars à 13:09 | benantsa (#10178) répond à Shalom

      Méthode utilisée pendant le deuxième guerre mondiale par un célèbre régime totalitaire.
      Bravo, vous connaissez vos "classiques" !
      Il ne manque plus qu’une étoile a devoir porter.

  • 6 mars à 19:59 | Ra-Jao (#282)

    Bekoto,
    L’opep est un autre exemple de pays qui n’a pas opté pour le financements des occidentaux pour developper leurs pays. Nous savons tous que leur pétrole était entre les mains des compagnies occidentales auparavant.
    Je suis certain que le pétrole n’apporterait rien non plus pour notre pays, comme le Nigeria, le Gabon., le Venezuela avant la crise pétrolière

  • 6 mars à 22:39 | lysnorine (#9752)

    JANOARY 2009 : SOMBINTSOMBIM-TANTARA TSY HAY HADINOINA.
    Re :
    1°– « 6 mars à 14:47 | Tsisdinika (#3548) répond à Isandra
    « Isandra,
    « Il est tout à fait UTILE DE PARLER DE 2009 parce que l’histoire a une fâcheuse manie DE REPRODUIRE LES MÊMES SCHÉMAS. Je comprends votre inquiétude, et si vous n’êtes pas inquiète, quelqu’un que vous admirez beaucoup doit l’être en ce moment. Il sait que "CEUX QUI SE SERVIRONT DE L’ÉPÉE PÉRIRONT PAR L’ÉPÉE". »

    2° – « 6 mars à 15:09 | lanja (#4980) répond à Isandra ^
    « Le copé,
    « Aty amin ny tany mahantra, indrindra faran izay mahantra, NY MPANONGANAM PANJAKANA DIA MISY MANAMPY, ny teto Mada moa dia tsy niafina endrika , i JAMBA AZA MOA DIA MIEBOEBO MIHITSY FA ANISANY ATIDOHA NIKOTRIKA...

    3° – 6 mars à 20:15 | Shalom (#2831) répond à Ra-Jao ^
    Moi Shalom, je persiste et signe que :

    - D(idy) J(adona) a fomenté LE COUP D’ÉTAT de 2009
    - D(idy) J(adona) a ENVOYÉ LE PEUPLE EN SACRIFICE DE SANG devant le palais d’Ambotsirohitra
    - DES MERCENAIRES de D(idy) J(adona) faisant partie de la zandarmaria de Soavinandriana (Itasy) et CONDUITS par le gouverneur d’une région de l’ouest (LYLISON) ont tiré sur la foule CE 07 FÉVRIER 2009 [...]
    - D(idy) J(adona) doit être JUGÉ PAR LE PEUPLE DE TOUS CES FAITS et tant d’autres encore ...

    4° – « 6 mars à 12:37 | lé kopé (#10607) répond à Isandra ^ »
    « LA PRISE DU PALAIS D’AMBOHITSIROHITRA PAR LES MILITAIRES(Cl.Charles) à la solde du Calife et de ses sbires, est passée à la TV de l’Hexagone...« LA COMMUNAUTÉ INTERNATIONALE N’A JAMAIS RECONNU CE POUVOIR FANTOCHE . »
    – FIHATSARAHAM-BELATSIHY fotsiny aloha izany. Io « communauté internationale » io indrindra no tsy nitsahatra NANERY an’Ingahy Ravalomanana hifampiraharaha – hizara (!) fahefana izany fara faha-ratsiny indrindra – amin’ireo mitaky eny an-dalambe ny fialany ka nahafatesana olona marobe sy naharavana fanàna : HADALANA BEVAVA moa ny an’Ingahy Ravalomanana niantso an’izy ireo HIDITRA amin’ny RAHARAHAN-TOKANTRANON’i Madagasikara izay Fanjakana mahaleo tena manana ny fiandrianany ka HIBAIKO ny FANDAMINANA azy. Mazava ho azy fa ny jeneraly RANJEVA Marcel, ministra misahana ny Raharahan-bahininy, isan’ny ANDRY LEHIBEN’fiankinan’i FRANTSA eto Madagasikara no NAMPIDI-KIZO ny prezidà RAVALOMANANA izay nihevitra foana angamba fa mpanohana azy i ETAZONIA, izay na inon-kidona na inon-kitranga hanohana FOANA ny pôlitikan’i Frantsa eran’ny ZANATANINY AFRIKANINA sy MALAGASY taloha :

    ROA ANDRO TAORIAN’ ny « ALATSINAINY MAINTY » 26 JANOARY 2009 -rehefa tsy nizotra araky ny nantenain’ny tompon’antoka ny fanonganam-panjakana satria TOFOKA ny Vahoakan’Antananarivo manoloan’ ny fandrobana sy "doro tanety" nataon’ny mpikaraman’adin’Ingahy Rajoelina- ny ALAROBIA faha-28 JANOARY 2009 ALINA - izany hoe FOLO ANDRO NIALOHAN’ ny "ASABOTSY MENA" 07 FEBROARY 2009, dia NOVORIAN-dRamatoa Marie-Claire GIRARDIN MPISOLO TOERANA ny AMBASADAORO frantsay MANGINGINA ny Malagasy lehiben’ny HERIM-PAMORETAM-PANJAKANA [Tafika-Zandary-Pôlisy] sy Mpanao Fanjakana Ambony araka ny tatitra nataon’ny AMBASADAORO AMERIKANINA MARQUARDT toy izao, naelin’ny "Wikileaks".

    « "FRENCH charge Marie-Claire GIRARDIN told me this morning that she had met LAST NIGHT with the LEADERS of the various security forces here (army, gendarmerie, police). Those leaders or at least senior subordinates are in direct contact with the Mayor’s side as well as the CIVILIAN CHAIN OF COMMAND , and have been intent thus far on MINIMIZING DIRECT CONFRONTATION with Malagasy compatriots, even at the cost of the physical destruction (and despite up to 60 lost lives) that has taken place so far. Girardin said that she understands that THE MILITARY IS LIKELY TO STEP IN IF THERE IS NO SIGN OF DIALOGUE soon from the two protagonists. She has launched another appeal to the Mayor’s side for dialogue, and, like us, is seeking every opportunity to make the case directly or indirectly to the President."

     : " I am willing to remain engaged in PUSHING FOR DIALOGUE (. ) I recommend WE FOLLOW THE FRENCH LEAD here, and consult closely with Paris before we initiate anything (.) Whatever we might decide to do SHOULD BE IN SUPPORT OF THE FRENCH LEAD."
    [“REFLECTIONS ON THE CURRENT MALAGASY POLITICAL CRISIS”,
    Date:2009 January 29, 10:30 (Thursday) ; https://wikileaks.org/plusd/cables/09ANTANANARIVO68_a.html

    – Didier RATSIRAKA : « LA FRANCE M’A DEMANDÉ d’aider Rajoelina à évincer Ravalomanana » de Madagascar [Interview télévisé du 13 Septembre 2013]
    Par Jeune Afrique – http://www.jeuneafrique.com/168516/politique/didier-ratsiraka-la-france-m-a-demand-d-aider-rajoelina-vincer-ravalomanana-de-madagascar/

    13 septembre 2013 à 10h17
    « "On s’est mis d’accord que Marc Ravalomanana quitterait le pouvoir sans bain de sang. Et après son éviction, on devrait instaurer une TRANSITION CONCERTÉE. (…) Andry Rajoelina a été d’accord (…)", a-t-il poursuivi...
    « Didier Ratsiraka a également rapporté que ANDRY RAJOELINA ÉTAIT ALORS VENU CHEZ LUI À PARIS, dans sa maison de Neuilly-sur-Seine baptisée "Villa Madrid", et l’avait assuré que lui-même serait bien accueilli à son retour à Madagascar. »
    (Hotohizana)

    • 6 mars à 22:55 | lysnorine (#9752) répond à lysnorine

      JANOARY 2009 : SOMBINTSOMBIM-TANTARA TSY HAY HADINOINA – Ny « ALATSINAINY MAINTY » 26 JANOARY 2009.

      Ny « ALATSINAINY MAINTY » 26 JANOARY 2009
      http://www.lanation.mg/article.php?id=9064 [Efa maty ny rohy]
      Edition du 27/01/2014
      N° 486
      26 janvier 2014
      RESPONSABILITÉ DE RAJOELINA CONFIRMÉE

      Andry Rajoelina vient de quitter le pouvoir mais laisse derrière lui d’énormes dégâts. Il était le RESPONSABLE DE L’ÉMEUTE QUI A MIS À FEU ET À SANG LA VILLE D’ANTANANARIVO LE 26 JANVIER 2009. C’était lui qui avait emmené les manifestants à effectuer cette marche, POUR SOI-DISANT MONTRER À LA FOULE LE TERRAIN D’ANDOHATAPENAKA QUE RAVALOMANANA VOULAIT REMBLAYER, qui a dégénéré. Depuis, LE DOSSIER A ÉTÉ CLASSÉ SANS QU’AUCUNE ENQUÊTE SÉRIEUSE N’AIT ÉTÉ OUVERTE pour mettre la lumière sur cette affaire. [...]

      Cette affaire a provoqué d’énormes dégâts matériels et BEAUCOUP DE PERTE DE VIE HUMAINE.

      « LES CHAINES NATIONALES ONT ÉTÉ SACCAGÉES PUIS RÉDUITS EN CENDRES PAR DES MANIFESTANTS PRO-RAJOELINA. PLUSIEURS MAGASINS DANS LA CAPITALE, AINSI QUE LES PROPRIÉTÉS DE MARC RAVALOMANANA ONT ÉTÉ PILLÉS ET MIS À SAC ET À FEU PAR DES GENS « BÉNIS » PAR ANDRY RAJOELINA.. La perte a été évaluée de plusieurs centaines de milliards d’ariary au compte de plusieurs opérateurs malgaches qui ont été les cibles privilégiés de l’émeute de 26 janvier 2009.

      « Qui avait provoqué l’émeute ? Andry Rajoelina après avoir emmené la foule depuis la place du 13 mai en direction de 67 ha, a dû s’arrêter sur le niveau du Cenam Andavamamba. A cet instant là, alors que la foule qu’il a dirigée depuis Analakely, a clamé un changement de direction pour aller à Anosimpatrana à la station radio et télévision MBS, ANDRY RAJOELINA A DÉCIDÉ DE SE RENDRE À SA DEMEURE MAIS IL A BÉNI LA FOULE qui n’attend que cela pour se précipiter vers la station MBS appartenant à Marc Ravalomanana. « JE VOUS DEMANDE LA PERMISSION DE RENTRER CHEZ MOI, MAIS POURTANT, JE VOUS BÉNI D’ALLER LÀ-BAS (à Anosimpatrana, ndlr) », disait Andry Rajoelina à Ampefiloha. Quelques minutes après cette déclaration d’Andry Rajoelina, la station MBS d’Anosimpatrana était déjà mis à feu par des manifestants pro-Rajoelina qui son certainement déjà sur place. Et c’était le début du feu qui a pris plusieurs magasins dans la ville. Antananarivo a été sous le choc, car LA VILLE A ÉTÉ MISE À FEU ET À SANG APRÈS LA BÉNÉDICTION D’ANDRY RAJOELINA. Le MOUVEMENT POLITIQUE sur la place du 13 mai s’était alors DÉGÉNÉRÉ et AVAIT PROVOQUÉ L’ÉMEUTE qui a gagné toute la ville.

      « Devant la déprédation à grande échelle qui a gagné la ville d’Antananarivo le 26 janvier 2009, LES HAUTS RESPONSABLES DE L’ ARMÉE MALGACHE ONT TOUS PRIS LE REPLI ET RESTENT BOUCHE COUSUE ET BRAS CROISÉS.

      « Le général André Lucien RAKOTOARIMASY, actuel ministre de la Défense mais À L’ÉPOQUE CHEF D’ETAT-MAJOR GÉNÉRAL DE L’ARMÉE, avait le pouvoir de mobiliser son commandement pour limiter les dégâts, et ce malgré L’IMMOBILISME de Marc Ravalomanana qui détenait toujours le pouvoir de chef suprême des armées. Mais le général Lucien Rakotoarimasy a choisi de RESTER INERTE. Et, quelques mois après, il a été promu ministre de la Défense et a reçu des étoiles par Andry Rajoelina, devenu président de la Transition. IL EN EST DE MÊME DE L’OFFICIER SUPÉRIEUR BRUNO RAZAFINDRAKOTO, qui a été le premier adjoint des FORCES D’INTERVENTION DE LA GENDARMERIE NATIONALE (FIGN) le jour du 26 janvier 2009, et QUI N’AVAIT PAS DAIGNÉ BOUGER LE PETIT DOIGt. Il fut lui aussi promu général et commandant en chef de la gendarmerie nationale par Andry Rajoelina »]

      – Zahao koa

      .AFP¶ : « Publié le 26 janvier 2009 à 10h59 | Mis à jour le 26 janvier 2009 à 11h00
      « Madagascar : des manifestants incendient un bâtiment de la télévision »
      https://www.lapresse.ca/international/afrique/200901/26/01-820958-madagascar-des-manifestants-incendient-un-batiment-de-la-television.php

      Des milliers de manifestants exigeant la démission du gouvernement de Madagascar sont DESCENDUS LUNDI DANS LES RUES d’Antananarivo et ont SACCAGÉ ET INCENDIÉ des immeubles de télévision d’Etat pour protester contre L’APPARENTE FERMETURE D’UNE STATION DE RADIO DE L’OPPOSITION...

      Lors des incidents, UN IMMEUBLE DE LA TÉLÉVISION D’ETAT A ÉTÉ DÉTRUIT ET PILLÉ. Un peu plus tard, on pouvait voir de la fumée s’échapper d’un deuxième bâtiment du complexe de la télévision. POLICIERS ET POMPIERS N’ÉTAIENT VISIBLES NULLE PART et ne répondaient pas aux appels téléphoniques. Selon des témoins, DES MANIFESTANTS ONT ÉGALEMENT INCENDIÉ UN DÉPÔT PÉTROLIER ET LES LOCAUX D’UNE CHAÎNE DE TÉLÉVISION PRIVÉE LIÉE AU PRÉSIDENT MARC RAVALOMANANA.[...]

      « Andry Rajoelina accuse le gouvernement de GASPILLER L’ARGENT PUBLIC et MENACER LA DÉMOCRATIE. Il a demandé la démission de Marc Ravalomanana, se disant PRÊT À PRENDRE LA RELÈVE. Ce week-end, il avait appelé à la GRÈVE GÉNÉRALE À PARTIR DE LUNDI. Il est apparu lundi dans la journée sur une place du centre de la capitale, entouré de ses PARTISANS EN ORANGE, LA COULEUR DE LA RÉVOLUTION UKRAINIENNE DE 2004 DONT IL S’INSPIRE.
      (Hofaranana)

    • 6 mars à 23:21 | lysnorine (#9752) répond à lysnorine

      JANOARY- 2009 : SOMBINTSOMBIM-TANTARA TSY HAY HADINOINA – « LE MAIRE DE LA CAPITALE PREND LA TÊTE DU PAYS »

      (Tohiny sady farany)

      .« LIBÉRATION » http://www.liberation.fr/planete/2009/01/29/au-moins-68-morts-a-madagascar-depuis-lundi_306318
      pour mémoire
      Au moins 68 morts à Madagascar depuis lundi (REUTERS)
      — 29 janvier 2009 à 09:14 (mis à jour à 09:15)

      Au moins 68 personnes sont mortes à Madagascar depuis lundi lors d’ÉMEUTES et de PILLAGES liées aux manifestations appelées par le maire de la capitale contre le régime, a indiqué hier soir un haut responsable de la gendarmerie malgache.[« ce dirigeant s’exprimant SOUS COUVERT D’ANONYMAT »]

      Mais à Paris sur la chaîne de télévision privée LCI, le secrétaire d’Etat français à la Coopération et à la Francophonie, Alain Joyandet, a fait état de 80 morts. "Il y a maintenant plus de 80 morts en quelques jours, donc la situation est très préoccupante", a déclaré Alain Joyandet.....

      dans la CAPITALE, 42 personnes ont péri, dont 30 - contre 25 annoncé précédemment - dans L’INCENDIE D’UN CENTRE D’ACHATS dont la toiture s’est effondrée sur des pillards...

      A TOLIARA, sur la côte sud-ouest de l’île, les forces de l’ordre ont recensé 16 morts, dont 11 victimes d’une "ÉLECTROCUTION"...

      Des troubles ont également fait 4 MORTS À ANTSIRABE, 2 À FIANARANTSOA (centre), 2 À TOAMASINA (CÔTE EST), 1 À SAMBAVA (côte nord-est) et 1 À MAHAJANGA (côte ouest),

      « MADAGASCAR : LE MAIRE DE LA CAPITALE PREND LA TÊTE DU PAYS »

      http://www.lefigaro.fr/international/2009/01/31/01003-20090131ARTFIG00694-madagascar-le-maire-de-la-capitale-prend-la-tete-du-pays-.php
      J.C. (lefigaro.fr) avec AFP
      31/01/2009

      ANDRY RAJOELINA S’EST PROCLAMÉ SAMEDI (31 JANVIER 2009) EN CHARGE DES AFFAIRES DE L’ ÎLE, POUR REMPLACER LE PRÉSIDENT MARC RAVALOMANANA dont il veut obtenir la destitution. « Je reste président », a répondu le chef d’Etat.

      « A présent, JE VAIS DONNER LES ORDRES » : c’est par ces mots que le maire de la capitale malgache Andry Rajoelina s’est AUTOPROCLAMÉ, samedi DEVANT QUELQUES DIZAINES DE MILLIERS DE PARTISANS, en charge des affaires du pays, en remplacement du président Marc Ravalomanana, dont il réclame la destitution devant le Parlement.

      « Nous sommes en train de mettre en place LE GOUVERNEMENT DE TRANSITION et C’EST MOI QUI VAIS GÉRER LE GOUVERNEMENT », a déclaré l’édile de 34 ans, depuis la place du 13 mai, lieu historique de la contestation malgache situé au cœur d’Antananarivo.

      « Je fais appel à la banque centrale pour qu’elle ne délivre plus d’argent au gouvernement. Je demande à tous les ministères de fermer à partir de lundi. J’APPELLE LES FORCES DE L’ORDRE À NOUS REJOINDRE », a-t-il lancé sous les acclamations d’une foule disciplinée.

      S’adressant à la presse, entouré de son gouvernement dans la salle du conseil des ministres, le président a dédaigné ces déclarations. « Je reste président de ce pays et je fais le nécessaire pour développer ce pays », a affirmé Marc Ravalomanana.

      Interrogé sur D’ÉVENTUELLES POURSUITES JUDICAIRES contre le maire, le président a répondu : « nous avons un ministère de la Justice et aussi une Haute cour constitutionnelle et je CROIS [!] qu’ils vont prendre leurs responsabilités »

      [ Fa AHOANA kosa moa no TSY NOSAMBORIN’ireo herim-pamoretana ireo AVY HATRANY Ingahy RAJOELINA ? INONA NO HATAON’NY PRÉFET DE POLICE ANKEHITRINY RAHA MBA MANAO FANAMBARANA TAHAKA IZANY NY DEPIOTE AO AMIMN’NY MIARA-MANONJA ?]

      La FERMETURE à la mi-décembre de la télévision municipale, « Viva », avait servi de DÉCLENCHEUR à des rassemblements dans la capitale. Le plus important, lundi, a DÉGÉNÉRÉ EN PILLAGES ET INCENDIES VOLONTAIRES DE MAGASINS, notamment ceux appartenant à l’empire agro-alimentaire du président.

      [ TSY MBA MIFANAHAKA ve izany sy ny fanaovana ANKASOMPARANA ANKEHITRINY ny MBS sy ny « MIARA-MANONJA » ? ]

      La contestation a, depuis, essaimé en PROVINCE OÙ PLUSIEURS MAGASINS ONT ÉTÉ PILLÉS ET INCENDIÉS. Mais samedi, la foule s’est dispersée rapidement et dans le calme. LES FORCES DE L’ORDRE ÉTAIENT ABSENTES DE LA PLACE DU 13 MAI et de ses environs. Le préfet d’Antananarivo et le chef de la gendarmerie avaient pourtant RAPPELÉ VENDREDI L’ INTERDICTION EN VIGUEUR DEPUIS PLUSIEURS MOIS DE TOUT RASSEMBLEMENT.

      [AHOANA moa raha AMIN’IZAO FOTOANA IZAO no mba MAKA TAHAKA an’ireo rehetra nataon’Ingahy RAJOELINA sy ny mpiara dia taminy tamin’ny Janoary 2009 ny « Miara-manonja » sy izay Vahoaka mpanaraka azy ?
      Asa raha afaka hanome valin’ireo fanontaniana faramparany ireo ny mpomba an’Ingahy prezidà eto amin’ity forum ity.]

    • 7 mars à 00:22 | Shalom (#2831) répond à lysnorine

      betoko, nous attendons une réponse de votre part sur ces posts de Lysnorine.

      En attendant, je vous demande de bien vouloir les relire plusieurs fois si nécessaire, vous comprendrez ensuite pourquoi tout le monde parle de 2009 et pourquoi votre collègue inandra veut éviter le sujet à tout prix ces derniers temps !

      Pareille question pour ces foza qui se disent contre la violence, vont-ils alors condamner ce qui s’est passé en 2009 et par conséquent condamner D(idy) J(adona) tsy ampy solaitra ?
      Nous attendons aussi leurs réponses …

    • 7 mars à 13:03 | Isandra (#7070) répond à lysnorine

      Lysnorine,

      AHOANA moa raha AMIN’IZAO FOTOANA IZAO no mba MAKA TAHAKA an’ireo rehetra nataon’Ingahy RAJOELINA sy ny mpiara dia taminy tamin’ny Janoary 2009 ny « Miara-manonja » sy izay Vahoaka mpanaraka azy ?

      Dia tsy hitako hoe inona no nitabataban-drizareo hoe tsy mety ireny zavatra ireny raha haka tahakan’ireny ihany rizareo. Sa hoe « izay lazainay ataovy fa ny ataonay aza hatao » ? Aminay izany mpitari-bato vilam-bava.

      Sady raha hakatahaka hataon’ity fitondrana ity tsy hitako izay tokony hanalan’azy, tsy ny original ve no tsara nohon’ny kopia ?

      Faharoa manaraka an’ izany, feno ve ny fepetra hanosika tolona goavana ? Aminay tsia, satria tsy misy antony lehibe hoatran’ny tamin’ireo tamin’ny 1972, 1991, 2002, 2009, 2018, ka tsy mampan’inona na handoa be aza ny firenena amin’ny krizy mpiteraka fahantrana mitranga, satria lafo lavitra noho izany ny angatahana.

  • 7 mars à 00:50 | Ra-Jao (#282)

    Misaotra mampatsiahy lysnorine. . Tsy fanalino ny tantara. Ireo fanatique ihany no tsy te hiaika. Hoy ny ohabolana frantsay hoe : » il n y a pire aveugle que ce qui ne veut pas voir. Il n’y a pire sourd que celui qui ne veut pas entendre

    • 7 mars à 08:05 | betoko (#413) répond à Ra-Jao

      Vous avez ecrit plus haut que le velirano n’est jusqu’à maintenant qu’ au stade d’annonce .Non Monsieur , ce n’est pas en espace de deux ans que tout le velirano pourrait être concrétisé , attendons 2023 et on verra, mais déjà il y a des résultats palpables
      Nous avons du pétrole mais son exploitation n’est pas aussi rentable comme dans les pays du Golfe , car c’est de l’huile lourde
      Des matières premières nous en avons , mais cela ne veut pas dire qu’on les vende à n’importe quel prix et surtout si cela pourrait détruire nos environnements et Dieu merci que Hery Rajaonarimampianina n’était pas réélu car s’il était encore à la tête de notre pays , une partie de Madagascar serait aux mains des étrangers avec son projet ZEE , Zone économique Exclusive et la corruption aurait été multipliée par 100 , voir +
      Le Botswana , je ne connais rien concernant ce pays ou son économie , peut-être qu’ Andry Rajoelina devrait y aller en visite officielle
      Qui a signé les accords avec l’entreprise d’Ambatovy si non Marc Ravalomanana et Madagascar ne reçoive que 1% de redevance , cela avait étonné certains dirigeants africains
      Idem avec le scandale de QMM , personne n’est en mesure de savoir quel genre de matière première exporte réellement cette entreprise et un autre projet au détriment de la ville de Tulear a failli voir le jour , heureusement que tout a été stoppé au bon moment
      Madagascar pourrait s’en sortir économiquement rien qu’avec ses matières premières , mais faut faire tres attention aux divers requins aussi bien à l’intérieur qu’à l’extérieur de Madagascar

    • 7 mars à 11:56 | Shalom (#2831) répond à Ra-Jao

      betoko dadanaivo jomak’ ...,

      Ce qu’on attend de vous c’est une réponse aux messages de Lysnorine !
      Vous qui vous titrez en être un spécialiste du sujet.
      Donc n’essayez pas de détourner la conversation.
      Une personne ayant l’honnêteté intellectuelle répondra sans qu’on le lui demande.

  • 7 mars à 09:57 | arsonist (#10169)

    Sur la planète entière les autorités locales
    et les organismes sanitaires internationaux
    font vacciner à grande échelle
    toutes les populations contre la covid19.

    À l’exception notoire de Madagougou ,
    où l’ignorant Bokassa gasy
    ainsi que les lécheurs de son Q ,
    profitant de la naïveté et de la superstition des populations gasy déjà miséreuses sévères ,
    imposent à ces dernières de se contenter
    d’acheter et d’utiliser
    la ridicule pisse-mémée de Bokassa gasy et ses produits dérivés
    pour seuls et uniques moyens
    pour se soigner et se préserver de la covid19.

    Dans quelques mois ,
    pour cacher aux Gasy
    combien l’ignare DJ se fait de juteux et ignobles profits
    aux dépens de leur santé et de leur vie ,
    Madagougou sera-t-il le seul pays au monde
    où la covid19 et ses variants continueront à sévir
    contre les populations locales ?

    La peste , le palu , le kere , la malnutrition , le manque d’eau potable et cette misère très sévère ne suffisent-ils pas aux yeux de Bokassa gasy et des lécheurs de son Q pour asservir les populations gasy ?

    • 7 mars à 10:09 | arsonist (#10169) répond à arsonist

      Étonnant !
      Les politiciens gasy que l’on appelle opposants
      et ceux qui s’auto-proclament l’être
      semblent éviter d’évoquer publiquement
      cet ignoble scandale de la pisse-mémée
      comme exclusif moyen de soigner et préserver
      les populations gasy de la covid19 .

      Pour quelles raisons ?

    • 7 mars à 12:18 | kartell (#8302) répond à arsonist

      L’élixir de son Excellence est en fait la représentation symbolique d’une société où la parole du chef est divine et ne doit pas être remise en cause, sous peine de voir ses objecteurs malmenés ou inquiétés ...
      Ce qui est remarquable dans cette affaire d’escroquerie d’état, c’est que même les scientifiques locaux n’ont rien à ajouter voir pire encore, c’est de constater la complicité entretenue par la représentante de l’oms servant la sauce chaude à l’affabulateur dans une sorte de collusion panafricaine morbide ?...
      Ce qui est consternant, c’est de voir que la remise en cause du discours présidentiel est inexistant dans les médias où les dénonciateurs risquent gros : la prison !.
      Le plus navrant, c’est de penser qu’un chef d’état puisse imposer ses délires à toute une société sans que celle-ci ait son mot à dire en dehors de refuser de goûter à l’imposture en subissant l’affront ...
      Mais, c’est surtout en constatant que l’argent de l’oms ait pu servir à une telle manipulation et à un pareil détournement de fonds sans réagir pire en les justifiant par sa représentante le bien-fondé d’une telle manipulation d’état ...
      Les complicités dans cette affaire sont multiples et ceux qui sont chargés d’exiger des comptes ne le font pas, pire ils ferment les yeux au sein d’une OMS, foutoir d’un ramassis de scientifiques plus branquignols qu’autre chose au cours de cette pandémie !...
      Aujourd’hui, le pays est plus isolé que jamais, tous les amis de référence ont pris leurs distances même de Rwanda, et c’est peu dire ...
      En fait, les conditions sont aujourd’hui requises pour que le pays soit mis sous cloche : frontières fermées, pouvoir policier, liberté délivrée au compte-gouttes et au bon vouloir d’un homme qui fait sa télé-réalité, en vedette exclusive !....
      C’est dorénavant maintenant que ce quinquennat débute réellement, finis les flonflons et autres festivités, on passe aux choses sérieuses, celles qui étaient derrière tout ça : rien qu’une seule tête et qu’une seule voix : le roi est nu !...

      https://www.lefigaro.fr/flash-actu/madagascar-des-centaines-de-manifestants-denoncent-la-politique-anti-covid-des-autorites-20210306

    • 7 mars à 13:34 | lé kopé (#10607) répond à arsonist

      La spécialité des caciques de ce régime est de ne pas répondre aux internautes qui interviennent sur ce Forum . Soit ils zappent carrément , car ils sont à côté de la plaque , soit ils répondent à moitié , et détournent la conversation , en mettant toujours la sauce" Ra 8".Nous les invitons à un débat d’idées (comment sortir de la dernière place au niveau de la planète), et donner à manger à la population ,mais cela semble être le cadet de leurs soucis ...

    • 7 mars à 18:31 | Jipo (#4988) répond à arsonist

      Bonsoir, 2 petites heures pour le devoir de déplaire 🤪

      https://rumble.com/vd782h-le-documentaire-qui-va-faire-du-bruit-le-crime-parfait.html

  • 7 mars à 12:03 | Vohitra (#7654)

    Miarahaba Tompoko,

    Niarahana nahita sy nandre ary natrehina ny fahombiazana sy fahatomombanan’ny famoriambahoaka natao ho fanaovana tatitra ny asa fisoloantena nomena ireo solombava omaly, hetsika noentina avy amin’ny fanehoankevitra miara-manonja, ary nifanatrehana imasombahoaka tamin’ny alalan’ireo depiote avy amin’ny antoko TIM voafidy teto Antananarivo Renivohitra. Fahombiazana tokoa satria na dia somary maloka nanjombona aza ny andro ny maraina, dia vory lanona ny vahoaka nihaino ireo nomeny iraka…fa ny indro kely hoy ny mpandrafitra dia ity : (i) tsy dia hita nisongadina sy niharihary mazava teo amin’ireo kabary samy hafa nifandimby ny tena mampiavaka sy mampiseho ny fahasamihafana teo amin’ny voalaza amin’ny miara-manonja isanandro sy ny voalaza tamin’ireo tatitra…(ii) tsy voasoritra mazava amin’ny maha mpikambana ao amin’ny vondron’ny mpanohitra ny antoko TIM sy ireo rehetra nandaha-teny ny dingana manaraka hizoran’ny hetsika fanoherana mijoro ho amin’ny ampitso…

    Ny tiana hosoritana dia ity : ny 51 % tamin’ireo mpifidy voasoratra anarana no nisafidy antsitrapo tsy haneho hevitra, na tamin’ny vato fotsy na tamin’ny tsy fandehananana nifidy, ny taona 2018 satria tsy resy lahatra mihintsy tamin’ireo tetika naroso ho fampivoarana ny Firenena, ny iray tsy nieritreritra afatsy ny tolokevitra voizin’ireo mpampindrana vola, ary ny iray tsy nanao afatsy ny fanaovana angoantenda nilaza ny hamadika pejy sy hanatanteraka fiovana goavana handaozana ny fahantrana misy…

    Izao iainana sy hita izao ny vokany roa taona mahery aty afara : ny asa kely mba nisy teo aloha lasa foana sy nanjavona, nitombo indray ny latsaka tao anaty fiainana fadiranovana, ny tsy fanjariantsakafo efa nisy dia nihitatra ho mosary sy hanoanana igagana, ny rano fisotro madio lasa fahoriana ny mahita azy, ny herisetra anaty fiarahamonina sy ny tsy fandriana fahalemana dia mihanaka, lasa ny fitazomana aina mba ho velona sisa no vaindohan-draharaha ho an’ny maro…

    Ankehitriny, dia lasa fifanoherana amin’ny fisehoana mandroboka vahoaka no misy, ary ilay fihezahana sy ainga ho fanavotana ny vahoaka dia tsy hita taratra mihintsy :

    o Ny akanjo mena mifanohitra ary maningana amin’ny akanjo fotsy

    o Ny fivarotana ronono (mety efa natao an-tavy fahiny) mifanipaka amin’ny fivarotana sy famafazana angoantenda ary fisavihina andraikitra sy fanapariahana lainga

    o Ny ezaka hitondrana sy hisarihina fifandrafiana eo amin’ny vondrom-pinoana anankiroa maroanisa eo amin’ireo mitonona ho kristianina

    o Ny fifandrotehana anaty fitaovana fiseraserana na haino amanjery na tambajotra ara-piarahamonina mikasika ny fiarovantena sy fanamarinantena ataon’ireo mpisehatra izay misarika, na voasarika, hanao fandranitana ny fifankahalana

    o Ny atsy manapotsitra sy maneho ny marary ny vahoaka ary maningotra ny aimbahoaka, ny ankilany manambara ireo dingana ataony sy izorany izay tsy mitondra vahaolana velively amin’ny fahoriana lalimpaka diavin’ny vahoaka

    (hotohizana)

    • 7 mars à 12:08 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      (tohiny sady farany)

      Dia ho aiza indray izany isika izao ? ahoana indray ny ampitso ? mbola avela ho ripaka sy hianjadian’ny vesatry ny fahantrana sy ngidin’ny fitazonana aina tsy misy fitsaharany ve ny vahoaka ?

      Aoka ho mazava ary hantitranterina foana, fa ny fototr’izao fahoriana goavana sy jaly lalimpaka mihantra amin’ny vahoaka izao dia :

      1. Ny fandaniana ny volampanjakana sy ny ezaka ataon’ny mpitondra izay tsy mifanitsy ary mifanipaka mihintsy amin’ny famahana ny olana sy ny fijerena ny tombontsoan’ny vahoaka maro anisa

      2. Ny tsy fisian’ny mangarahara eo amin’ny fitantanana ara-panjakana, na vola na fitaovana na olona, ary koa ny tsy fisian’ny mangarahara amin’ny fari-pananan’ny mpitondra izay miteraka ahiahy tokoa manoloana ny harena miavosa tampoka sitrahan’izy ireo

      3. Ny tsy fisian’ny fitsinjarana fahefana tena izy miainga avy any ifotony anaty mangarahara, ka hahafahan’ny vahoaka mamaritra izay endrika fandrosoana sy fivoarana andrandrainy sy andrasany amin’ny fanjakana

      Noho ireo fototra telo hiorenan’ny fahantrambahoaka ireo, dia fihetsika mampiseho DIDY JADONA hatrany sisa no setriny entin’ny mpitondra manoloana ny vokadratsy ateraky ny tsy fahaizany sy ny tsy fanananny fahavononana politika hamaha sy hisoroka ireo fototra telo mamoadoza ireo…

      Fifidianana madio sy azo antoka inona moa no mety ho azo antenaina amin’ny taona 2023 izany raha mbola ireo olana fototra telo ireo no mitoetra foana eto ?

      Roa taona mahery aty aoriana mbola tsy hita izay mangarahara mikasika izay tompomarika sy mpanatanteraka ny fisian’ireo angatra sy matotoa nameno vata fifidianana antapitrisany…

      Roa taona mahery aty afara dia mbola tsy misy ary tsy fantatra ny mangarahara mikasika ireo loharanombola nentina nanaovana fampielezankevitra, fa ny fantatra tsy mihambahamba ary efa nambaran’ny tomponandraikitra ambony misahana ny ady amin’ny kolikoly, fa dia betsaka tokoa ny vola maloto nampiasaina tamin’ireny…

      Roa taona mahery aty afara dia mbola tsy misy ny mangarahara mikasika ny tetika izay nampidirana fitaovampiadiana mahery vaika famonoana olona amin’ny tany miady, ary mpifaninana tao anaty fifidianana no nanatanteraka azy…

      Dia inona ao anatin’izany tontolo matroka sy maizina izany no mbola hampitoetra fanantenana hisian’ny fifidianana madio amin’ny 2023 ?

      Sa kosa dia handrasana aloha ho lafo tanteraka amin’ny vahiny mpanambola sy mpijirika harempirenena ny tanindrazana manontolo hatramin’ny taona 2023 dia ny vahiny no mbola hamaritra foana izay làlana hizoran’ny vahoaka sy ny Firenena ?

      Sa mbola haka bahana aloha hatrany amin’ny 2023 mba hahafahana mamotsy ny vola maloto nositrahana tamin’ny hosoka sy kolikoly ary soloky ?

      Sao kosa dia fotoana tokony hanilihina ny « mpivarotra abobo miotrika mamofona » ankilany, sy ny « angoantenda mampiesona vahoaka ary kapotsaka faingan-tànana » andaniny izao vanimpotoana alohan’ny taona 2023 izao e ?

      Mankasitraka Tompoko

    • 7 mars à 12:48 | Shalom (#2831) répond à Vohitra

      Mamaly ny soratr’i Vohitra voalohany aho.
      Raha ny fahalalako sy ny fahazoako ny nataon’ireo solombavam-bahoaka ireo omaly tetsy Tanjombato dia :

      1- Tsy teto amin’ny boriborintanin’Antananarivo no nanaovana ilay izy, izay mbola mampiseho ny fitenintenenam-poana nataon’ny SEG risara bômba sy ny tsy fisainan’ilay préfet izany
      2- Nanaiky nanao izany teny Tanjombato na dia tsy ao anatin’ny renivohitra aza ireo solombavam-bahoaka iroe
      3- Vitsy ireo hoe tena tatitra nataon’ireo solombavam-bahoaka miohatra amin’ny voalaza eny amin’ny Miara-Manonja fa ny fanentanana no betsaka sy ny fampisehoana ny tsy mety ataon’ity fitondrana ity (izay ho entn’ny tsirairay any amin’ny misy azy any ary hiitatra ho resaky ny Ambanilanitra iray manontolo).

      Raha mijery isika ka mampifanantona ny fijerintsika eto amin’ity serasera ity sy ny tenin’ireo solombavam-bahoaka ireo dia ity ny iraisany : voankazo masaka io fitondrana io ka hianjera.
      Raha nihaino tsara ny resaky ny Miara-Manonja isika dia nandre fa hoy ry zareo hoe : "tsy isika no hiani-dapa na handefa ny vahoaka ho sorona fa fomba fiady vaovao izao no atao ary manampy antsika amin’izany ny teknolojia".
      Ohatr’antsika eto amin’ity serasera ity izany.
      Ny tiako ho songadinina dia na isika eto amin’ity serasera na ry zareo ao amin’y Miara-Manonja dia rivotra, masoandro mahatonga io voankazo io hianjera ho azy.

      Ny fihetsiky ny solombavam-bahoaka dia tsy mampaninona ahy manokana ny votoatony fa ilay fomba sy hezaka ataony no tohanako.
      Io ilay antsoin’ny "mpianatra miady miaramila" hoe "Harcelement".
      Ny fihezahany mihetsika toa izao no maha-tonga saina ny vahoaka ary MANDRERAKA ny mpitondra sy ny HERI-PAMORETANY izay hanjary hanao ny tsy mety ho azy eo.

      Ny fisian’ny fihetsika toa izao dia handanian’ny fanjakana vola tsy toko tsy forohana handoavana ny "primes" ho an’ireo miaramila sy ny fitaovana ampiasan’ireo. Koa amin’ny farany na ny fanjakana tsy hanam-bola intsony na ny miaramila no maneho ny tsy fahafaliany.
      Io farany io no heveriko ho tonga tsy ho ela.

      Etsy an-daniny, hitantsika fa ny fanaovan’ireo solombavam-bahoaka sy ny Miara-Manonja izao fihetsika rehetra izao dia arahin’ny fitondrana hala-tahaka (tambatra, gala evanjelika sns …) sy soketa (MBS, herim-pamoretana sns …).

      Tokony ho tohizina ireny noho izao antony roa izao :

      - handreraka ireo ao amin’ny fitondrana sy ny mpomba azy (jereo ilay tambatra, aiza io izao ?)
      - mba ahitan’ny rehetra fa fitondrana tsy matotra ity fitondrana ity
      - ary manafaingana ny fianjeran’ilay voankazo izany.

      Fehiny, izaho manokana dia mamporisika feno ireo hetsiky ny solombavam-bahoaka sy ny Miara-Manonja satria mifandraika ami’ny ataontsika eto amin’ity serasera ity sy ny fitaova-mpiasana hafa izany.

    • 7 mars à 13:34 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      Miarahaba Shalom,

      Tsy ny fihetsika sy fanehoankevitra ataon ny mpanohitra amiko no zavadehibe feno sy ampy, fa ny famahana haingana ireo fototra telo mahatonga ny fahantrana miavosa maha kizo fara ny vahoaka...

      Hiandry ny voankazo hilatsaka hotsimponina hoy ny sasany, amiko dia fanantenana very hanjavona izany...

      Taiza tamin ny tantarampirenena ity no nisy fitondrana nianjera ho azy tsy nisy fihetseham-bahoaka afatsy ny nentin i Profesora Zafy irery ihany ?

      Ny vahoaka efa mitelina ny tsy zaka zakaina sy mifika ny mangidy tsy ankiato ary mibaby kitra tsy fidiny...

      Izany fihetsika mitazana fotsiny sy miandry tanty reraka ny voankazo ho lo sy motraka ka hianjera ho azy izany dia famelana ny vahoaka mbola hanohy hiotrika ao anaty tontolo efa tsy miantoka intsony ny maha olona sy mamela ny tanindrazana hiroso hatrany ho lasa remby sambobelona ho any ampelantanan ny jiolahy sy ny mpijirika...

      Ary mbola averina ihany, tsy ny voankazo lo akory no mahasoa ny Firenena, fa ny ilaina dia ny mampiroborobo ny fiainan ny vahoaka amin ny faningorana sy fisorohana ireo fototra telo miteraka ny fahoriambahoaka ankehitriny...

      Ary io fihetsika miandry tanty reraka io no mahatonga ny vahiny hiomehy sy handatsa ny Malagasy ka hilazan izy ireo vahiny fa sady kanosa no tsy mandray andraikitra no mbola miray tsikombakomba amin ny ratsy ny ankamaroan ny Malagasy...

      Eo ampiandrasana ny voankazo ho lo...tsy mitsahatra mibaby trosa ihany ireto efa fadiranovana sy mitofezaka anaty fotamandrevo ary difotry ny fahantrana...

    • 7 mars à 13:45 | Rainingory (#11012) répond à Vohitra

      Shalom,
      Toa talanjona aho fa mitovy tsisy anombinana ny fehinkevitrao sy ny ahy izay nozaraiko tamin’ny namana hafa etsy ankilany io maraina io.
      Mankasitraka e.

    • 7 mars à 13:48 | Rainingory (#11012) répond à Vohitra

      Fa ny anamafisako ny hevitr’i Vohitra dia ny hoe, tsy satria akory masaka ny manga ka hilatsaka ho azy foana, tsy maintsy hotàzana ihany rehefa izay.

    • 7 mars à 13:59 | Isandra (#7070) répond à Vohitra

      Vohitra,

      Fahombiazana ?

      Tsy lavina fa fahombiazana, satria tanteraka ihany.

      Fa raha ny habetsahan’ny olona samy manana ny filazana. Tsy hiteny mihitsy ny mpanohitra hoe tsy nahomby, na dia somary alavitrin’ny tanjona aza ny isan’ny tonga, toa tsy dia nampisongadina loatra ny fitanterana ireo avy any ivelan’Antananarivo, sy ny fizarana vola teny ho eny.

      Hita teny amin’ny kabarin’ireo mpitarika ny fahadisoam-panantenana, satria Soamandrakizay no nokasaina hofenoina, toa ity Magro kely lavitra noho tsy voalohany ity aza tsy feno hipoka.

      Tsy afa-po Ingahindriana KOiste tamin’ireo kabarin’ny mpitarika. Ny tsy fantatr’ity Ingahindriana ity miankina amin’ny habetsahan’ny olona ny hafanam-pon’ny mpitarika sy ny hamaritana ny hotohiny tantara. Koa satria tsy nahafam-po sy tsy ahafahana manao hetsika goavana ny olona tonga, dia somary natao mifanaraka amin izay ny kabary. Raha vahoaka be ny teny zavatra nirefondrefotra ny kabary mpanonganana sy ny fangatam-pialana isankarazany. Fa tena hita somary nitandritandrina ihany rizareo, tsy hoatran’ny fitrevatrevan-drizareo teny Imerinkasinina.

    • 7 mars à 14:36 | Rainingory (#11012) répond à Vohitra

      Fandaharana,
      i Didier Rakotoarisoa, talen’ny fampiofanana Olona Hasin’ny Tany dia invité an’i Gascar omaly hariva, dia tena nanome famakafakana tsara henoina momba ny zava-misy ara-politika ary koa nanome ny heviny ny momba ny tsy maintsy hisian’ny fifidianana alohan’ny 2023 raha tia demokrasia.

      https://fb.watch/43z7bzK9lp/

  • 7 mars à 12:06 | Shalom (#2831)

    @ 6 mars à 20:48 | Rainingory (#11012) répond à Shalom ^
    ireto misy adino :
    ...
    zamaria (#10932)


    F’izao hoy aho no mba tsikaritro.

    Ity zamaria ity dia tena mifezaka mifori-drambo matahotra fadiranovana an’i arsonist.

    Jereo fa fony i Vohitra nampiasa ilay teny hoe "Betsileo" dia hitantsika ireny vava nataony teto ireny.
    Injay anefa taty aoriana fa isaky ny soratra alefany i arsonist dia mampatsiahy foana ilay "betsileo femelle couil… ", tsy hitako anefa izay mba fihetsik’ilay zamaria na izay mba valin-teniny avy aminy.

    Izay no ilazako hoe mifezaka mifori-drambo eo anatrehan’i arsonist ity zamaria akaman’ny kaondrana ity.

    • 7 mars à 13:21 | arsonist (#10169) répond à Shalom

      # Shalom

      Miarahaba anao !
      Fanitsiana kely fotsiny , fa tena mafonja :

      Izaho tsy miantso an’ity foza vavy eto ity hoe "Betsileo" mihitsy akory !
      Fa "besileo" no iantsoiko sy fanoratako azy .

      Tsy alahitro itovy amin’ny Betsileo mihitsy akory izy io .

      Fanampiny :
      Ity miantso tena hoe "isandra" ity dia tsy ilay taloha tany ampiandohana intsony akory , fa olona hafa mihitsy !
      Ilay tany ampiandohana dia nilaza tena ho vehivavy , metisy Merina-Betsileo , zanaka mpandraharaha , mpiangona ao amin’ny Jesosy Mamonjy eny Ankorondrano , nahafantatra mialoha tsara fa handeha hanohitra an’ilay DJ any amin’ny meeting Sciences Po Paris ny akama , dia nanome ny signalements ahazoana mamantatra ilay DJ [noheviny angaha fa tsy ho sahy hirombo an’ilay DJ ny akama].

      Notovozana "couillue" ny fiantso ity foza besileo femelle ity rehefa azo antoka fa tsy vehivavy intsony ilay nanoratra fa lehilahy .
      Dia "besileo foza femelle couillue" izao no antsoina azy .

    • 7 mars à 13:58 | Shalom (#2831) répond à Shalom

      Tena aza tsiny arsonist !
      Na izaho aza dia voafitaky ny famakina ilay teny, aza tsiny marina moa.
      Tsara mihitsy ny fanamarinanao.

  • 7 mars à 12:19 | arsonist (#10169)

    Tsy misy antony tokony hiresahana amin’ny foza sy Bokassa gasy mihitsy akory .

    Tsy afaka miara-belona na miara-monina amin’ny foza sy Bokassa gasy mihitsy akory ny akama .

    Ka izay levona tanteraka :
    na ny akama
    na ny foza sy Bokassa gasy ary ireo foto-keviny.

    Io firesahana mitady fifanarahana faopla amin’ny fahavalo io foana no efa nahavery
    izay rehetra fandresena efa azon’ny Gasy taloha
    dia mbola misy Gasy te tsy ho voazioga intsony
    kanefa mbola mitady resaka amin’ny fahavalo sy ireo andevony foana ihany .

    Dia inona no fahafahana ho azon’ny Gasy amin’izay firesahana amin’ny andevon’ny mpangoron-karena iraisam-pirenena ?

    Mbola tsy ampy angaha izao efa fahavoazana tsy roa amantanin’ny Gasy izao !

    • 7 mars à 13:42 | lé kopé (#10607) répond à arsonist

      Efa nisy ny tolona teto @ Firenena , ary efa nahomby daholo , saingy ny tohiny no tsy lavorary .Ny antony dia mbola ireo mpanohariana ihany no tafaverina eo @ sezany , na ireo fianakaviany . Inona ary no vahaolana ? Tsy tokony hifampiraharaha intsony @ iero mpamadika Tany Ndrazana , fa ho diovina tanteraka ny tontony fitondrana . Aminy fombany Arsonist ve ? Misy fomba hafa tsy mandatsa drà , ary azo ampiharina tsara tokoa .Mahereza .

    • 7 mars à 14:36 | Vohitra (#7654) répond à arsonist

      Miarahaba le kope,

      Matoa tsy nahomby foana ny fihetsehambahoaka hatrizay, dia satria ny haka toerana sy hizaka fahefana no nataon ny mpitarika ny hetsika ho maika sy laharampahamehana foana...fa tsy ny handrava sy haningotra ireo olona fototra niteraka ny fahantrana sy fijalian ny vahoaka...

      Raha ireo olana fototra telo notanisaina etsy ambony no avy dia natrehina avy hatrany, betsaka no sarona sy voafonja ireo tsy maty manota...hany ka lasa ny fitondrana fotsiny no lasa misolosolo fa ny tsy maty manota sy ny fombany dia mitoetra foana...

      Tsarovy fa rehefa nikasa hametraka ny demokrasia mivantana anaty mangarahara i Profesora Zafy, dia ireo namany tao amin ny Hery Velona Rasalama ihany no nanjera sy nandrodana azy, ary namerina teo amin ny fitondrana ilay Amiral naongana efatra taona lasa...

      Ny antony ? Betsaka tamin ireo HVR no efa niray latabatra niaraka nihinana ny hatsembohan ny vahoaka sy ny harenampirenena niaraka tamin ny Amiral...ka ilay demokrasia sy mangarahara nentin i Profesora dia manelingelina ny tombontsoa sy mety haningotra ireo tsy maty manota lasa mpitolona HVR...

      Aza adino fa ireo mpitolona tao amin ny HVR ihany fahizany no nanangana, nanomana ary nametraka ny harena maloto mba ho tantanin i Al Capone tany amin ny 1994 tany...

      Ady amin ny didy jadona sy ady amin ny tsy maty manota no miandry ny Malagasy ankehitriny...

      Dia ny fandravana tsy misy hatakandro ireo fototra telo ihany...

    • 7 mars à 14:40 | arsonist (#10169) répond à arsonist

      # lé kopé

      Miarahaba anao !
      Fanitsiana ngôndabe iray fotsiny !

      Izaho arsonist anie tsy mivoy mihitsy ny hevitra hoe "handatsa-drà ireo andevon’ny mpangoron-karena iraisam-pirenena ka mampitondra faisana ny vahoaka gasy no vahaolana e" !
      Tsy izay mihitsy ny hevitra voiziko !

      Fa kosa hoy aho :

      "Efa hita sy tsapa hatramin’izao fa izay rehetra fandresena azon’ny Gasy dia tsy maharitra ela akory dia levona sy faona tanteraka tahakin’ny tsy nisy akory . Dia indro fa tafaverina andapa indray ka manohy ny asa ratsiny ireo andevon’ny mpiremby sy mpangoron-karena iraisam-pirenena antanin’olon-kafa . Dia vao maika koa mavesatra kokoa noho ny teo aloha ny zioga entin’ny Gasy . Noho izany dia tsy maintsy ringanina ho faona tanteraka hatrany amin’ny fotony sy ny fakany mihitsy ireo andevon’ny fahavalo ireo sy ny foto-kevitra voiziny .
      Tahakin’ny nataon’ny Mpandresy ny Nazis taorian’ny Ady Lehibe faharoa.
      Sy indrindra-indrindra tahakin’ ny nataon’ny Vietnamiana ireo fahavalon-dry zareo rehefa azony ny fandresena tamin’ny taona 1975 ."

      Izay no hevitra voiziko !

      Isika Gasy anefa 3 taona [1972] talohan’ny Vietnamiana dia efa nahazo ny fandresena !
      Kanefa isika Gasy tsy nandevona tanteraka sy tsy nanongotra hatrany amin’ny fakany ny fahavalo sy ireo andevony !
      Dia aiza isika izao raha oharina amin’i Vietnam ?

    • 7 mars à 15:06 | Vohitra (#7654) répond à arsonist

      Fanampin izay le kope, raha mbola resaka olona sy fanaovana tsangan olona no atao eto, izany hoe tanisa sy lalao fampiodinana an ilay mpivarodronono sy i calife, dia mbola tsy hitsahatra ny fampilalaovana ny tsy maty manota izay ataon ilay jiolahintsambo sy ilay lahiantitra Tsimahafotsy mpamboly ahidratsy sy korontana anaty andrimpanjakana...dia mbola hanohy hiandry anaty tanty reraka ny fahefana ihany foana koa ilay mpikirakira kaontimbola mpamadika chiffre sy ireo namany andiany efa mitoby miaraka aminy mipetraka monina any Frantsa lasa nandositra miandry ny fiverenana hanohizana ny afindrafindrao miaraka amin ny tropy mpanao theatre Rabarinjaka...

  • 7 mars à 17:38 | lé kopé (#10607)

    Namana Arsonist ,
    Ny olonkendry no manintsy ,sy maneho ny heviny rehefa misy mandiso izany .Miala tsiny raha nandray antendrony ny voalazanao , fa miaiky kosa aho fa tsy azo alaina ambolony ny hevitry ny tsirairay , fa mila famafakafana lalina . Mankasitraka .

    • 7 mars à 18:49 | arsonist (#10169) répond à lé kopé

      # lé kopé

      Eto amin’ity serasera ity aho tsy manohitra hafa tsy ny foto-kevitra entin’ny
      mpomba ny fanjanahan-tany
      sy mpomba ireo mpiremby sy mpangoron-karena iraisam-pirenena antanin’olon-kafa
      mbamin’ireo mpampaory sy mpambotry ary mpamoritra vahoaka !

      Heveriko sady raisiko ho tena fahavalo ireny olona ireny !

      Ankaotr’ireo olona voalaza ireo , dia tsy manamarina no sady koa tsy mandiso na iza , na iza , mihitsy aho !
      Satria samy manana izay niainany sy izay fomba fiheviny , arakin’ny sendrasendran’ny fizotrin’ny lahatra nitefy ny toetra sy ny fisaina isika rehetra manan-tsaina mandinika sy manam-po mitempo !

      Arakin’ny toe-tsaina novolena tamiko sy ny traikefa azoko , dia tsy minomino foana izay rehetra lazaina ahy aho.
      Fa izay toe-javatra mivoitra hita maso na azo tsapain-tanana , mbamin’izay azo porofoina mazava tsy azo lavina : dia ireo ihany no mety aharesy lahatra ahy .
      [Izaho tsy milaza hoe "maharesy lahatra ahy" . Fa hoe "mety aharesy lahatra ahy" . Satria azo solokoina na ny hitan’ny maso sy azo tsapain-tanana na ny porofo toa sahala amin’ny hoe tsy azo lavina izany , kanefa ... Misy tokoa manko ny mpisoloky , fa tsy vazivazy].

      Siantifika tsy tia fikafika fotsiny aho .
      Siantifika tsy misy fangarony .
      Dia izay fotsiny .

  • 7 mars à 17:58 | diego (#531)

    Bonjour Betoko,

    Vous lisez trop vite je pense. Pour comprendre, lisez doucement.

    Faites attention à cela car il serait difficile en fait de vous répondre correctement et qu’on puisse discuter sérieusement. L’objectif est qu’à terme, on se comprenne et il y aurait quelque chose avec laquelle tout le monde serait d’accord.

    On ne parle pas plusieurs Madagascar, qui aurait plusieurs différents problèmes, mais un seul pays et ses multiples problèmes. Et ces problèmes sont exactement les mêmes que cela soit vous, moi et les autres qui en parlons, en duscutons, et en dénonçons.

    Il est donc complètement non sens de croire que d’un citoyen à un autre, d’un politicien à un autre et d’une leader politique à un autre, la perception de l’instabilité politique, le désordre à la tête de l’Etat, dans les Institutions, au sein des partis politiques et l’absence des leaders fiables chez les jeunes politiciens, et la persistance d’une crise Constitutionnelle dans le pays puisse être ressenti différemment.

    Je me permets de vous rappeler l’essentiel de ce que j’ai dit exactement.

    Le pouvoir et l’opposition se trouvent exactement dans le même état. C’est à dire, politiquement, désorganisés, peu intelligents et plus grave :

    - les deux sont incompétents !

    Et les deux sont dangereux pour le pays.

    Ils veulent rester au pouvoir, quand ils y sont, ils veulent y parvenir quand ils n’y sont pas, c’est assez logique et c’est tout à fait légal.

    Mais le problème est qu’ils utilisent des méthodes illégales pour y parvenir, mécaniquement, ils affaiblissent l’Etat, les Institutions du pays et toutes les Institutions politiques et la Société Civile, de facto :

    - le pays est ingouvernable, il continue à s’appauvrir !

    Le sommet de l’idiotie est atteinte quand les politiciens croient capables de développer leur pays en affaiblissant l’Etat, en désorganisant le processus électoral,..... un ancien Président prétend même qu’il aurait un pouvoir dictatorial dans son pays....affirmation farfelue, aucune fondement et dangereuse car elle véhicule en fait une grande méconnaissance de la nature des pouvoirs dans le pays.

    Ce qui est évident c’est bien une pauvreté persistante de démocratie dans le pays !

  • 7 mars à 18:18 | Shalom (#2831)

    Fanamarinana tiako hanamafisana ny fanazavako ery ambony.

    Ilay fihetsehan’ny solombavam-bahoaka tetsy Tanjombato no resahiko.
    Aoka tsy ho adinoina fa TIM ireo solombavam-bahoaka ireo fa tsy ny mpanohitra rehetra na izay tsy mankasitraka ny fitondrana ankehitriny akory ary ny amin’ny maha solombavam-bahoaka azy ireo no nataony teny amin’io toerana io.

    Andraikitra sy fomba amin’ny maha solombavam-bahoaka no ataony fa tsy azo adika velively ho solontenan’ny mpanohitra ireo olona ireo.
    Lasa manao ny hevitry ny fitondrana isika raha mihevitra fa ny ataon’izy ireo dia misolon-tena ny mpanohitra.
    Tahaka antsika manohitra io fitondrana io amin’ny alalan’ity serasera ity amiko no ataon’ireo solombavam-bahoaka ireo saingy ny fitaovana sy ny fomba no samihafa fa ny tanjona iraisana.

    Manarak’izany, efa nanoratra teto aho indray mandeha ary notsipahan’ny mpanohana ity fitondrana ity : amiko manokana sy ny zavatra fantatro dia tsy hilatsaka na mihevitra ny hiverina eo amin’ny fitondrana velively Atoa Ravalomanana.
    Be ny tsy mino io voalazako io, tsy olana velively izany fa samy manana ny famakafakany sy ny fantany ary ny fijeriny ny tsirairay.
    Raha mandre izany ny fitondrana ankehitriny dia hievitra fa misokatra ho azy ny làlana satria tsy ho eo io olona io hanembatsemban’azy ireo amin’ny fifidianana manaraka.
    Tsy milaza kosa anefa io teniko io fa tsy hanohana olona Ravalomanana, safidiny azy samirery izany.

    Inona no ampidirako io hevitra io amin’ity resaka hetsika teny amin’ny Magro ity ?
    Tsotra ny valiny : Tsy ny hiverenan-dRavalomanana velively ny fahazoako ny hetsika ataon’ireo solombavam-bahoaka sy ny fandaharana miara-manonja fa tena fitsikerana sy fampisehoana imasom-bahoaka ny tena foto-piasan’ity fitondrana ity.
    Fanairana, fampianarana sy fampisehoana amin’ny vahoaka ny zava-misy ahafahany mandray ny andraikiny.
    Fa raha sanatria mantsy ka vahoaka enti-po fotsiny no mihetsika dia fantatsika ny tohiny.

    Raha miverina amin’ilay resaka voankazo masaka indray aho dia anjaran’ny be sy ny maro manohitra io fitondrana io no mihetsika sy manao ny fihetsehana na iza izy na iza fa tsy ny TIM irery ihany.
    Tsy afaka ny hiteny aho hoe izatsy na izitsy no tokony hanao izany na iretsy no fomba mahomby hanaovan’izany fa dia tompon’andraikitra ny tsirairay.

    • 7 mars à 20:06 | Rainingory (#11012) répond à Shalom

      Shalom,

      Mazava iny ny teninao fa dia mankatelina tompoko.

      Fintiniko ny ahy ny hevitro.
      Ny ahy ny tolona dia misy fotoanany anakiroa, manadio aloha ary avy eo manorina.
      Ny voalohany no atrehina anio.

      Ny fanadiovana dia atao manara-dalàna. Satria rehefa maka fahefana tsy ara-dalàna dia hifoterany. Ohatra, lasa mikaikaika ny firenena sy ny vahoaka madinika satria foana ny famatsiam-bola avy any ivelany noho izany.

      Tokony hatao tsy ankiandry anefa izany mba tsy ahazo faka manara-penitra ny jiolahy.
      Ny hanao izany ara-dalàna sady malaky ? Henoy ny nolazain’i Didier Rakotoarisoa fa mazava.

      Mankasitraka tompoko.

  • 7 mars à 18:34 | Jipo (#4988)

    Bonsoir, devoir de déplaire oblige !!!
    2 petites heures qui vous permettront peut etre d’ ouvrir un peu les yeux : "catéchisme de la doxa « 

    https://rumble.com/vd782h-le-documentaire-qui-va-faire-du-bruit-le-crime-parfait.html

  • 7 mars à 19:32 | arsonist (#10169)

    Mbola maro dia maro loatra ireo Gasy
    efa mahazoazo
    na tena efa mahazo antsaina sy ampo
    fa tsy zaka intsony
    ity fahantrana sy fahoriana ary famoretana
    atao ny Gasy ity !

    Kanefa dia
    "tsy manao n’inona n’inona
    fa miandry ilay andro tsy azo iodivirana
    fa tsy maintsy hianjeran’ity fahefan’i Bokassa gasy ity ,
    tahakin’ny fianjeran’ny voankazo masaka ,
    hono ,
    izy ireo ."

    Ity misy fomba fiteny mahatsikaiky , azo ilazàna ny toy io :
    "Manao toy ny amboa ambody akondro miandrandra ’ty vololona mena miraviravy : banjinina toa nofon-kena ,
    andrasana tsy mety milatsaka !"

    Bé ! Hééé-héééé !
    "Hiala maina sahala amin’ny vadin’ny mpiadidy eo" , raha tsy mahay mandray andraikitra !

    • 7 mars à 20:22 | Rainingory (#11012) répond à arsonist

      tangosy ny manga dia ny eny masaka, na soamaravo fotsiny aza, fa aza andrasana hilatsaka

    • 7 mars à 20:55 | Vohitra (#7654) répond à arsonist

      Aoka tsy hadinoina velively fa ny samy tsy maty manota dia mahay mifanaraka sy mifandamina foana na iza na iza mitondra manandratena ho mpanjaka eto...

      Ary ireo tsy maty manota no tompomenakely vaovao ampiasain ireo mpijirika vahiny handrombahana ny harempirenena...

      Ny sasany efa nandroba ny SOLIMA, ny BTM, BNI sy BFV...

      Ny sasany efa namely ny sisa mbola azo noraisina tao amin ny SINPA, SOMACODIS, ROSO, COROI...

      Ny sasany nandetika ny AIR MAD, JIRAMA, SONAPAR, CNAPS...

      Dia mbola hiandry voankazo masaka hilatsaka hono nefa ny sasany efa manao saloboka homana tsy miala mandrapaka tsy mihataka eny ambony hazo...

      Taiza no nisy tsy maty manota nianjera ho azy vokatry ny havokisana avy eny ambony hazo ?

      Mbola tsy nisy tsy maty manota niova fo izany teto ka nitondra tena toa an i Zakaiosy akory...

    • 7 mars à 21:07 | Shalom (#2831) répond à arsonist

      Raha nampianarina ny amboa hoe : hozingozony ny vatan’akondro dia nianjera ilay izy na dia fahadisoam-panantenana aza ny vokany.
      Ny vahoaka raha tiana hietsika dia tsy maintsy ampianarina no tsy maintsy misy mpitarika (ny biby tsy manan-doha …).
      Iza ary no hitarika azy ireo ?
      Ny solombavam-bahoaka TIM sy ny Miara-Manonja ve ?
      Be ny tsy hanaiky satria tsy ny TIM irery no atao hoe mpanohitra.
      Misy ny efa mihomana ny hanao izany, ho ekentsika ve izy ireo sa tsy ho ekentsika ?

    • 7 mars à 21:50 | Rainingory (#11012) répond à arsonist

      Ny miara-manonja dia ampahany fotsiny amin’ny TIM.
      Ny TIM dia ampahany fotsiny amin’ny RMDM.
      Ny RMDM dia mpanohitra toy ny hafa, ny vondrona Panorama ohatra.
      Noho izany dia tsy ny miara-manonja irery no antenaina ahatarika ny maro an’isa haka hamerina indray ny zo any.
      Fa kosa ny miara-manonja dia ekena fa mpanentana sy mpanaitra (catalyseur) ho amin’izany fitakiana ny fameranana ny zo any izany.
      Ka iza ary no tena ahatarika ?
      Betsaka no afaka manatanteraka izany, indrindrindra anio izao izay marefo sy sahirana ny mpitondra, maha tonga ilay hoe tangosy ny manga dia eny somaravo. Ary malaky satria tamin’ny lasa aza ve vitany ny nandroba ny fitondrana dia vao maika raha hoe fifidianana izay ry zareo no hikarakara azy ?
      Mila savasavain’ny vahoaka madinika tsara fotsiny hoe iza no ametrahana ny fahatokisany.
      Mila kororohana tsara hanavahana ny vary amin’ny tsiparifary.

    • 8 mars à 08:19 | lysnorine (#9752) répond à arsonist

      « FIRENENA MITOMANY NY MALAGASY, ARY IZANY NO HITARIKA AZY AMIN’NY FAHARAVANA. »
      Re arsonist 7 mars à 19:32 arsonist

      « Mbola MARO DIA MARO LOATRA ireo Gasy efa mahazoazo NA TENA EFA MAHAZO ANTSAINA SY AMPO FA TSY ZAKA INTSONY ity fahantrana sy fahoriana ary famoretana atao ny Gasy ity !

      « Kanefa dia
      "TSY MANAO N’INONA N’INONA
      fa miandry ilay andro tsy azo iodivirana
      fa tsy maintsy hianjeran’ity fahefan’i Bokassa gasy ity ,
      tahakin’ny fianjeran’ny voankazo masaka ,
      hono ... »

      TSY ZAVA-BAOVAO akory izany fa KILEMAN-dRamalagasy hatrizay hatrizay !

      « FIRENENA MITOMANY NY MALAGASY, ARY IZANY NO HITARIKA AZY AMIN’NY FAHARAVANA. »

      Hoy ny misiônera Vazaha anankiray araka ny tatitra tao anatin’izao lahatsoratra tan-gazety iray izao, nitondra ny lohateny hoe :

      « PEJY IRAY AMIN’NY TANTARAM-PIRENENA MALAGASY »
      « Ry zanakavavin’i Jerosalema aza mitomany ahy fa mitomania ny tenanareo sy ny zanakareo »
      (Lioka toko 23, andininy 28)
      tao amin’ny L’OPINION [de Tananarive] -Deuxième Année-Nouvelle Série n°36, vendredi 25 juillet 1935.

      Taona vitsivitsy talohan’ny nahatongavan’ny Frantsay teto Madagasikara dia RAINIVONINAHITRINIARIVO, ZANAK’ANABAVIN’NY PRAEMINISTRA no nitana ny tonian-draharaha momba ny VAHINY.

      Izy dia lehilahy nanan-tsaina, nandia fianarana, TENA OLO-MARINA tokoa, ary fanampin’izany dia tia TANINDRAZANA FATRATRA SY MPIHEVI-PANJAKANA FAMANTSILAHY. Talohan’ny naha-ministra azy dia notanterahiny loaka an-tsakany sy an-davany ny fitarihana ireo solontenan’ny fanjakana malagasy nitety ny renivohitra rehetra tany amin’ny tany sivilize.

      Noho izany toetra mendrika nananany izany, RAINIVONINAHITRNIARIVO DIA MAMY HODITRA tokoa tsy tamin’ny sarambabem-bahoaka ihany, fa tamin’ireo mpanao fanjakana ambony sy ireo lehibe tamin’ny Fanjakana malagasy koa. Ary satria RAINILAIARIVONY efa zokinjokiny, NY MALAGASY REHETRA NANAMPO FA NY TOERANA MAHA-PRAEMINISTRA DIA HAVELANY HO AN’ITY ZANAK’ANABAVINY MAMIRAPIRATRA ity, dia Rainivoninahitriniarivo.

      Kanefa HAFA NY HEVITR’ILAY antidahy MPAMPAHORY VAHOAKA. Nony hitany fa niala taminy tsikelikely ny olona, kanefa kosa ny herin’ilay zanak’anabaviny sy ny fahamamian-kodiny ary ny faneken’ny olona azy dia nitombo isan’andro isan’ andro, dia NATAHORANY NY HO VOASONGONA tanteraka amin’ny farany KA HO VOATERY HAMOY TSOTSOTRA IZAO NY FAHEFANA.

      Noho ny fiheverany IZAY HAHASOA NY TENANY IHANY fa tsy izay hahasoa ny fanjakana, noho izy JAMBAN’NY FITIAVAN-TENA SY NY FITIAVAM-BONINAHITRA, RAINILAIARIVONY dia NIALONA FATRATRA sy nankahala mafy ILAY ZANAK’ANABAVINY izay nanaloka ny fahefany tsy norefesi-mandidy.

      Hatramin’izay dia nimasoany tokoa izay HAHITANA LALANA tsy hikasihan’io (ilay) ministra tanora io intsony ny fitondram-panjakana.

      Hoatry ny nanampy izany heviny meloka izany ny vintana.

      Tian-dRAINIVONINAHITRINIARIVO ny handamina ny biraon’ny raharaha momba ny vahiny toy ny an’ireo firenena eoropeana nanana firaisana tamin’ny fanjakana malagasy, ka dia NANAFATRA KASEM-PANJAKANA MANOKANA tany Amerika izy ho an’ny tonian-draharaha momba ny vahiny.

      Kanefa tsy malina izy noho izy TSY NILAZA MIALOHA TAMIN’NY PRAEMINISTRA satria noheverina angamba fa io dia ZAVATRA KELY BITIKA izay tsy ilana alalana mialoha amin’ny Lehiben’ny Fanjakana.

      Fa nony tonga ilay kasem-panjakana, Rainilaiarivony izay NITSIKILO IZAY REHETRA nataon’ny zanak’anabaviny, dia NIAMPANGA AZY niaraka tamin’izay ho nanao sy NAMPIASA KASE IZAY TSY NEKEN’NY FANJAKANA. Izany dia nolazainy fa FAMADIHANA lehibe mety hahameloka ho faty.

      Dia nasain’ny praeministra notsarain’ny fitsaram-panjakana ara-dalana ny zanak’anabaviny. (Rariny ny hilazana fa na dia mpampahory vahoaka aza Rainilaiarivony dia tsy mba nanameloka olona tsy notsaraina na oviana na oviana toy izay nataon’ny Andriamanjaka LÉON CAYLA.)

      Koa io fanjakana malagasy io ary dia nandidy NY HANAMELOHANA AN-DRAINIVONINAHITRINIARIVO HO FATY, FA NY MPANJAKA NO NANOVA izany fanamelohana izany ho SESITANY MANDRA-PAHAFATY.

      Dia natao sesitany tany Ambositra ity lehilahy malagasy malaza ity.

      Ny FANDRENESANA NY FANAMELOHANA AN-DRAINIVONINAHITRINIARIVO HATAO SESITANY MANDRA-PAHAFATY DIA NANARONA ALAHELO AN’IMERINA IRAY TONTOLO. Ny vahoaka rehetra dia SAMY NIMONIMONINA NY ALAHELO SY NY HATEZERANA noho izany loza amin’antambo izany, sady indrindra koa fa nandrandrain’ny olona fatratra Rainivoninahitriniarivo satria izy no isan’ny anankiray namirapiratra indrindra tamin’ny zanakalahin’i Madagasikara.

      MAMPALAHELO ANEFA FA TAMIN’IZANY NY MALAGASY DIA TSY NANAO AFA TSY NY NITANONDRKA FOTSINY SY SY NY NITOMANY AMIM-PAMOIZAM-PO, FA TSY NANOHITRA MAFY IZANY ZAVA-MELOKA NATAON-DRAINILAIARIVONY IZANY ARY TSY NIRAY HINA NISARIKA ILAY VOA TEO AM-PELATANAN’NY MPAMONO AZY.

      Raha nahita izany ity MISIONERA ANGILISY ANTITRA, sakaizan’ny Malagasy, dia LOA-BOLANA niteny izao teny izao, sady MARINA ny azy :

      “FIRENENA MITOMANY NY MALAGASY, ARY IZANY NO HITARIKA AZY AMIN’NY FAHARAVANA”

      Io ny zavatra tsinjon’ilay misionera.

      Taoriana kelin’izany tokoa, dia nohararaotin’i Frantsa ny tsi-fitiavan’ny olona an-dRainilaiarivony sy ny ADILAHY VOKATR’IZANY IZAY NANJAKA TAO AN-KIBON’NY FANJAKANA MALAGASy, ka dia nataony ny filazana hiady tamin’i Madagasikara, noho ny antony maivana dia maivana, ary ny herin’ny fiadiana no nangalany ity nosy ity.

      Rainivoninahitriniarivo, ilay lehilahy tia tanindrazana izay tsy afaka nandray anjara tamin’ny fiarovana ny tanindrazanay, dia maty ny alahelo sy ny famoizam-po nony efa reny tany an-tany fandroahana, fa IREO MPIRAY TANINDRAZANA TAMINY, IZAY TOFOKY NY TSI-AN-DRARINY SY NY TSI-FAHAMARINANA ARY NY FAMPAHORIANA NATAON-DRAINILAIARIVONY SY NY TARINY, DIA TSY NANOHITRA NA KELY AKORY AZA NY FIAKARAN’NY FRANTSAY NANKANY ANTANANARIVO.

      (Hofaranana)

    • 8 mars à 08:31 | lysnorine (#9752) répond à arsonist

      « FIRENENA MITOMANY NY MALAGASY, ARY IZANY NO HITARIKA AZY AMIN’NY FAHARAVANA. »
      Re arsonist 7 mars à 19:32

      « Mbola MARO DIA MARO LOATRA ireo Gasy efa mahazoazo NA TENA EFA MAHAZO ANTSAINA SY AMPO FA TSY ZAKA INTSONY ity FAHANTRANA sy FAHORIANA ary FAMORETANA atao ny Gasy ity !
      Kanefa dia
      "TSY MANAO N’INONA N’INONA

      « PEJY IRAY AMIN’NY TANTARAM-PIRENENA MALAGASY »
      « Ry zanakavavin’i Jerosalema aza mitomany ahy fa mitomania ny tenanareo sy ny zanakareo »
      (Lioka toko 23, andininy 28)

      (Tohiny sady farany)

      Ry TANORA MALAGASY, hianao no itenenako, ankehitriny, satria MIANKINA AMINAO izay hiafaran’ity tany ity.

      Tsarovy fa NY FIRENENA MITOMANY DIA FIRENENA EFA VERY !

      Noho izany ary, dia TOHERO MAFY ny tsi-fanaovana ny marina, ny zava-doza, ny tsi-an-drariny, ny fampahoriana sy ny zava-meloka hafa rehetra, FA AZA MITOMANY. Amin’ny fiarovana ny malemy sy ny ampahoriana amin’ny fanaovana izay handresen’ ny fahamarinana sy ny fizakan’ny olombelona ary ny fahafahana, AO AMIN’NY TANINAO, mijoroa tsy amin-keriny nefa tsy amin-kanosana..

      AZA DIA SARO-TAHOTRA, AOKA TSY HATAHORANAO NY HANAMPY ARAK’IZAY ARA-DALÀNA AZONAO ATAO IREO IZAY MIASA HANAFAHANA NY TANINAO SY HAHAZOANY NY FAHALEOVANTENANY. Aoka hianao hiandany amin’izy ireo mandrakariva na dia mety hisy loza mihatra aza amin’izany, tohano ara-nofo, ara-panahy izy ireo.

      Izany no ANTOKY NY FANAVOTANA AN’I MADAGASIKARA.

      Tokony ho ROA ARIVO TAONA lasa izay, NOHO NY HAKANOSAN’NY JIOSY, sy noho NY FANARAHANY AMBOKONY mitari-keloka, dia navelany ireo olona vitsivitsy romotra hanitsakitsaka ny fahamarinana sy ny marina ka nahatonga ny nisian’ireo zava-doza izay NIAFARA TAMIN’NY FANAMELOHANA AN’I JESOSY KRISTY amin’ny fanomboana tamin’ny hazo fijaliana. Izany dia fambara mazava fa efa antomotra tamin’izay ny faharavan’ny firenena jiosy.

      Takatr’i Kristy tsara izany. Ka tamin’izay raha niakatra an’i KALVARY izy mba ho homboana amin’ny hazo fijaliana dia izao teny faminaniana ambany izao no nolazainy tamin’ny vahoaka, INDRINDRA IREO VEHIVAVY JIOSY IZAY NITOMANY AZY SY NANARAKA AZY sady feno fangorohoroana sy famoizam-po :

      “Ry zanaka vavin’i Jerosalema AZA MITOMANY AHY, FA MITOMANIA NY TENANAREO SY NY ZANAKAREO !”

      Ary taona vitsivitsy taorian’izay tokoa DIA NORAVAN’NY FAHAVALONY JEROSALEMA, LEVONA ILAY FIRENENA JIOSY IZAY NITOMANY ary ny zanak’Israely voaroaka niala tamin’ny tany niely patrana eran’izao tontolo izao mandrak’androany.

      RY TANORA MALAGASY, ataoko fa tsy hampiharina aminao izany tenin’i Jesosy Kristy izany. Tsia, MATOKY AHO, fa ireo izay MANDA-TEHEZANA HANAFAKA ny vahoaka malagasy, dia TSY HAVELANAO HIADY IRERY KA NY HITOMANY FOTSINY NO HANY HATAONAO, FA HIANDANY AMINY KOSA AN-KERIM-PO, hiara-miasa aminy tsy amin-tahotra, ary raha ilaina, ho ekenao ny HAMOY ny zavatra rehetra HAMPANJAKANA NY FAHAMARINANA, NY RARINY SY NY FAHALALAHANA AO AMIN’NY TANINAO.

      Kanefa averiko eto indray, HALAVIRO NY FANAOVANA AN-KERINY, SATRIA NA OVIANA NA OVIANA ARY NA TAIZA NA TAIZA, NY FANAOVANA AN-KERINY DIA MITARIKA FANAOVANA AN-KERINY MANDRAKARIVA ; ny ady dia tsy maintsy miteraka ady koa. Ny foto-javatra lehibe kendrentsika anefa dia ny hirahalahian’ny firenena rehetra, ka ny antok’izany voalohany indrindra, dia ny fandriam-pahaleman’izao tontolo izao sy NY FANAFAHANA TSY AMIN-KERINY NY FIRENENA REHETRA AMPAHORIANA SY ANDEVOZINA.

      Ry tanora malagasy, MIFOHAZA, MITSANGANA, AZA MITOMANY, fa miasà amin-kerim-po HAMERENANA INDRAY NY FAHALEOVANTENAN’NY TANINAO !

      [Dr] RAVOAHANGY [ANDRIANAVALONA]
      L’ OPINION [de TANANARIVE] – Deuxième Année– Nouvelle Série n°36, vendredi 25 juillet 1935.

  • 7 mars à 21:42 | TILOLO (#11166)

    @ SHALOM
    Ny fijerin’i SHALOM an’i TILOLO dia azy.
    Ny solomasony no mila jereny.
    Simple citoyen non affilié no izy na dia toeriny aza izany.
    Ny FIRENENA mantsy no banjinina fa tsy olona no andeha ho arahina @ ny rebi- kondry fotsiny.
    Misy lesoka eo@ ny fandrosona tian-katao, tsy lavina, ; fa ny fitsipika no mametra ny fitsipi- dalao fa tsy revirevy tian-katao dia lazaina @ ny dika vilana hoe : Dictature.
    Tsara raha manao toriteny ka vaosoritra mazava ny atao hoe : Dictature ? Ary ny atao hoe :Anarchie ?
    Ny Démocratie dia tsy hoe ; Dictature des perdants ! Izay no hita ankehitriny anefa.
    État de droit no mampilamina ; rehefa misy manosihosy io,dia manana droit ny État. .

    • 7 mars à 22:30 | Shalom (#2831) répond à TILOLO

      Tsy nilaza mihitsy aho fa ny fijeriko anao dia anao.
      Raha ny resaka solomaso, ny anao aloha jerena vao mijery ny an’ny hafa.
      Ary f’angaha ianao irery no mijery ny ahasoa ity firenena ity ?
      Raha tsy mbola hitanao fa didy jadona no ataon’ny mpitondra ankehitrio dia farano ny resaka sy ny adi-hevitra, tano ny hevitra ary ny ahy tanako ihany koa.
      Tsy handany fotoana amin’izany eto isika fa hevitra tsy hitovy mandrakizay.
      Aleo anefa ny tantara hizotra araka ny fizotrany f’aza sakanana raha "simple citoyen non affilé" ianao.

  • 7 mars à 22:29 | arsonist (#10169)

    Tsy baratins momba izay dictature sy izay anarchie izao no laharam-pahamehana !
    Avela io ho an’izay mihevi-tena ho intello , na dia tsy nihaotra ny classe de 3e ambaratonga faharoa aza izy !

    Fa ny mahamaika izao dia ny vahoaka gasy mizaka izay tsy eran’ny aina :
    kere
    malnutrition
    famoretana ny Gasy
    tsy fisian-drano madio azo sotroina sy idiovana
    tanora mpianatra any amin’ny université giazana ny vatsim-pianarany no sady tifirina basy ho faty na haratra
    ny vahoaka efa mahantra sy fadiranovana kanefa tsy afaka atao vakisiny covid tahak’izay vahoaka rehetra eran-tany fa mihamina fotsiny amin’ny fividianana sy fampiasana pisse-mémée an-dry Bokassa gasy
    peste , palu sy ny sisa ...

    • 7 mars à 23:34 | Shalom (#2831) répond à arsonist

      Itovizana ny hevitra. Mankasitraka !

  • 7 mars à 23:56 | kunto (#7668)

    KUNTO ny Patriote Malagasy d’Antananarivo

    - Compte rendu de quoi ????? des crises depuis 60 ans qui rapporte RIEN au petit Peuple Malagasy , c’est ça ?????

    • 8 mars à 00:00 | kunto (#7668) répond à kunto

      Si vous êtes des Raiamendreny montrez le bon exemple au Peuple Malagasy et passez par les URNES si vous êtes sur de vous ....

      y en a marre des crises .... Vous voulez juste reprendre le pouvoir par la force en vous servant du peuple Malagasy .... 2021 n’est pas 2002 .

    • 8 mars à 12:30 | Besorongola (#10635) répond à kunto

      ARROSEUR ARROSÉ !

      On ÉVITE et ne VEUT absolument pas citer 2009 et 2018 !
      Rajoelina vit maintenant LA PEUR DANS LE PALAIS que Ravalomanana et Rajaonarimampianina ont vécue respectivement en 2009 et 2018. Il ne sait pas d’où viendra le vrai danger et préfère faire feu de tous bois pour GARDER SON FAUTEUIL !

    • 8 mars à 12:58 | observateur (#3486) répond à kunto

      De quelle crise vous parlez ? ils ont pu faire leur compte rendu, il s’est passé quoi ? et s’ils veulent faire un autre, et encore 10 autres, c’est quoi votre problème ?

  • 8 mars à 12:21 | observateur (#3486)

    "aucune autorisation ne sera plus accordée à l’opposition à l’avenir pour tenir pareil meeting. « Le rapport parlementaire pour la population n’a lieu qu’une seule fois et non tous les samedis » "
    Et ça se dit démocrate ? si je voulais appeler un meeting pour n’importe quelle raison (légale bien sûr, pas un appel au lynchage) je devrais pouvoir le faire avec uniquement l’autorisation du propriétaire de l’endroit que je vais occuper, peu importe combien de fois. C’est ça la vraie démocratie

    • 8 mars à 23:42 | lysnorine (#9752) répond à observateur

      FANJAKAN’ANDRIAMBORIVORY TSY TAN-DALÀNA MANOSIHOSY NY ZON’OLOMBELONA no misy eto Madagasikara ankehitriny.

      Re observateur 8 mars à 12:21 |
      « aucune autorisation ne sera plus accordée à l’opposition à l’avenir pour tenir pareil meeting. Le rapport parlementaire pour la population n’a lieu qu’une seule fois et non tous les samedis »

      TSY MILA MANGATAKA IZANY ALÀLANA IZANY NY « VAHOAKA » na ny depiote izay SOLONTENANY AMANA SOLOMBAVANY REHEFA HANAO TATITRA NA IMPIRY NA IMPIRY ! Fampahafantarana ny manam-pahefana fotsiny mba hanaovany ny RAHARAHA ANAKARAMAN’ NY VOLAM-BAHOAKA AZY, dia ny fitandrovana ny FILAMINANA mandritra ny fivoriana sy ny fanamafisana azy raha ilaina fa misy zavatra ahiahiana .

      Tsara hotsakotsakoin’ny mpitondra fanjakana sy ny manam-pahefana Malagasy ankehitriny ireto andinin-tsoratra ireto, izay mampisongadina ny FANOSIHOSENY NY ZON’OLOMBELONA :

      1°- « L’ETAT DE DROIT ET LES DROITS DE L’HOMME »
      https://www.un.org/ruleoflaw/fr/rule-of-law-and-human-rights/

      « Dans son rapport intitulé « Dans une liberté plus grande : développement, sécurité et RESPECT DES DROITS DE L’HOMME POUR TOUS » (A/59/2005 ) le Secrétaire général constatait que « si la liberté de vivre à l’abri du besoin et de la peur est essentielle, elle n’est pas suffisante : tout être humain a le droit d’être traité avec dignité et respect » (par. 27). L’être humain est traité avec dignité et respect LORSQU’IL PEUT EXERCER SES DROITS FONDAMENTAUX ET EST PROTÉGÉ PAR L’ÉTAT DE DROIT.

      « IL N’EXISTE PAS D’ÉTAT DE DROIT DANS LES SOCIÉTÉS OÙ LES DROITS DE L’HOMME NE SONT PAS PROTÉGÉS ; À L’INVERSE, LES DROITS DE L’HOMME NE PEUVENT PAS ÊTRE PROTÉGÉS DANS DES SOCIÉTÉS OÙ N’EXISTE PAS UN VÉRITABLE ÉTAT DE DROIT. L’ÉTAT DE DROIT PERMET L’EXERCICE CONCRET DES DROITS DE L’HOMME QUI NE SONT PLUS ALORS UN SIMPLE PRINCIPE MAIS UNE RÉALITÉ. »
      [...]
      « L’ETAT DE DROIT ET LES DROITS DE L’HOMME SONT LES DEUX FACETTES D’UN MEME PRINCIPE, le droit de vivre dans la dignité. En conséquence, l’état de droit et les droits de l’homme ont une RELATION INDISSOLUBLE et ORGANIQUE. Les États Membres sont pleinement conscients de cette relation depuis l’adoption de la Déclaration universelle des droits de l’homme, selon laquelle « il est ESSENTIEL QUE LES DROITS DE L’HOMME SOIENT PROTEGES PAR UN REGIME DE DROIT POUR QUE L’HOMME NE SOIT PAS CONTRAINT, EN SUPREME RECOURS, A LA REVOLTE CONTRE LA TYRANNIE ET L’OPPRESSION ». » [...]

      Dans la Déclaration de haut niveau sur l’état de droit , ils [les États Membres] ont réaffirmé que LES DROITS DE L’HOMME ET L’ÉTAT DE DROIT ÉTAIENT INTERDÉPENDANTS ET SE RENFORÇAIENT MUTUELLEMENT

      2° Aoka mba hilentika ao amin’ny atidohan’izy ireo koa ireto andininy amin’ny « FANAMBARANA IRAISAM-PIRENENA MOMBA NY ZON’OLOMBELONA » ireto
      http://www.ohchr.org/EN/UDHR/Pages/Language.aspx?LangID=mex

      . ANDININY FAHA-19
      Ny olon-drehetra dia afaka manana ny heviny ka HILAZA IZANY AN- KALALAHANA. TSY TOKONY HAMPITAHORINA amin’izay fomba fijeriny, ary afaka mikaroka, mandray, mampiely izay vaovao na hevitra hitany amin’ny alalan’ireo fitaovam-pifandraisana misy ny olon-drehetra ; tsy hijerena sisin-tany.

      Article 19
      Tout individu a droit à la LIBERTÉ D’OPINION ET D’EXPRESSION, ce qui implique LE DROIT DE NE PAS ÊTRE INQUIÉTÉ POUR SES OPINIONS et celui de chercher, DE RECEVOIR et de répandre, sans considérations de frontières, LES INFORMATIONS ET LES IDÉES PAR QUELQUE MOYEN D’EXPRESSION QUE CE SOIT.

      . ANDININY FAHA-20
      Ny olon-drehetra dia MANAN-JO MALALAKA HIVORY sy hanana fikambanana mitandro ny filaminana.

      Article 20
      1. Toute personne a DROIT À LA LIBERTÉ DE RÉUNION et d’association pacifiques

      . ANDININY FAHA-21
      1. MANAN-JO HANDRAY ANJARA AMIN’NY FITANTANANA RAHARAHAM-BAHOAKA AO AMIN’NY taniny ny olon-drehetra - mivantana na amin’ny ALALAN’NY SOLONTENA nofinidy malalaka.

      3.NY SITRAPON’NY VAHOAKA NO FOTOTRY NY FAHEFAN’NY FITONDRAM- PANJAKANA. Amin’ny fifidianana no tokony hanehoany izany sitrapony izany, ka tokony HO MARINA sy hisy ara-potoana izany fifidianana izany. Handraisan’ny daholobe anjara ary miafina ny latsa-bato na ara-pomba mitovitovy amin’izany ka miantoka ny FAHALALAHAN’NY FIFIDIANANA.

      Article 21
      1. TOUTE PERSONNE A LE DROIT DE PRENDRE PART À LA DIRECTION DES AFFAIRES PUBLIQUES de son pays, soit directement, soit PAR L’INTERMÉDIAIRE DE REPRÉSENTANTS LIBREMENT CHOISIS.

      3. LA VOLONTÉ DU PEUPLE EST LE FONDEMENT DE L’AUTORITÉ DES POUVOIRS PUBLICS ; cette volonté doit s’exprimer par des ÉLECTIONS HONNÊTES qui doivent avoir lieu périodiquement, au suffrage universel égal et au vote secret ou SUIVANT UNE PROCÉDURE ÉQUIVALENTE ASSURANT LA LIBERTÉ DU VOTE.

      . ANDININY FAHA-30
      Ny zava-boalaza rehetra ato anatin’ity Fanambarana ity DIA TSY AZON’NY FANJAKANA NA VONDRON’OLONA NA OLON-TSOTRA HADIKA HO MANOME AZY IREO FAHEFANA HANAO ASA MIKENDRY HANDRAVA NY ZO SY NY FAHAFAHANA VOATANISA ETSY AMBONY.

      Article 30
      AUCUNE DISPOSITION de la présente Déclaration NE PEUT ÊTRE INTERPRÉTÉE COMME IMPLIQUANT POUR UN ÉTAT, un groupement ou un individu UN DROIT QUELCONQUE de se livrer à une activité ou D’ACCOMPLIR UN ACTE VISANT À LA DESTRUCTION DES DROITS ET LIBERTÉS qui y sont énoncés.

      (Hofaranana)

    • 8 mars à 23:52 | lysnorine (#9752) répond à observateur

      FANJAKAN’ANDRIAMBORIVORY TSY TAN-DALÀNA MANOSIHOSY NY ZON’OLOMBELONA no misy eto Madagasikara ankehitriny.

      Re observateur 8 mars à 12:21 |
      « aucune autorisation ne sera plus accordée à l’opposition à l’avenir pour tenir pareil meeting. Le rapport parlementaire pour la population n’a lieu qu’une seule fois et non tous les samedis »
      « TSY MILA MANGATAKA IZANY ALÀLANA IZANY NY « VAHOAKA » na ny depiote izay SOLONTENANY AMANA SOLOMBAVANY... FAMPAHAFANTARANA ny manam-pahefana fotsiny no ilaina hataony »

      (Tohiny sady farany)

      Fatra-piala tsiny sy manamarin-tena foana moa ny mpitondra fanjakana na aiza na aiza na oviana na oviana, ary tsy tiany maizina ny ezaka hampisokatra ny mason’ny sarambabem-bahoaka, indrindra moa ireo HO MPIFIDY izany.

      Manala tsiny mandrakariva ny tenany ny mpitondra fanjakana rehefa mandeha amin’ny maizina, tsy manao ny marina fa mandainga. Na ho ela na ho haingana anefa, dia mbola ho avy ny andro hampiharihary ny TSI-FAHAMARINANA REHETRA. Ka ny FAMPIHARIHARIANA izay heveriny ho TSI-FAHAMARINANA REHETRA araka ny HITANY sy IAINANY ao amin’ny ANTENIMIERAM-PIRENENA no antony lehibe indrindra angamba ny TOKONY ary TSY MAINTSY hanaovan’ny depiote solontena amana solombavan’ny Vahoaka TATITRA AMPAHIBEMASO HIAROVANA azy INDRINDRA amin’ny FITAKA rehetra, vonjy tavan’andro, fanaon’ny mpitondra fanjakana matetika.

      Tsy azo atao manko hoe TSY MAHAY MISAINA DAHOLO Vahoaka rehetra amin’ny ankapobeny, MORA BADOINA, ka tsy afaka HANAVAKA ny vary sy ny tsimparifary, ny MARINA ny TSI-MARINA. Izay ilay tena ATAHORAN’ny mpitondra fanjakana manao ny TSI-MARINA mafy dia mafy SAO MIODINA ny VAHOAKA HANDRONDANA azy rehefa misokatra ny masony.

      Tsy hay hadinoina mihitsy eto fa « NY VAHOAKA NO FANJAKANA » fa TSY NY MPANDRAHONA SY NY MPANAO RAMATAHORA AMIN’NY FIADIANA MAHERY VAIKA sy ny basy marovava mbany ny fiara mifono vy sns. tsy akory. Ny Vahoaka no Andriamanjaka Tsitoha, « masi-mandidy », tsy refesi-mandidy, tsy hay tohaina ary araka ireto antitranterin’ny Lalàm-panorenana ankehitriny rahateo :

      1. « SAVARANONANDO »
      « Ny Vahoaka malagasy MASI-MANDIDY... »

      « Mihevitra fa ny fivelaran’ny maha-izy azy...dia :
      [...]
      – NY FANAJANA SY NY FIAROVANA NY FAHALALAHANA SY ZO FOTOTRA ;
      – NY FANANGANANA FANJAKANA TAN-DALÀNA
      – NY FAMONGORANA NY TSY FAHAMARINANA

      2. LOHATENY VOALOHANY : NY AMIN’NY FENI-KEVITRA FOTOTRA
      Andininy 5.1- Ny VAHOAKA IZAY IPOIRAN’NY FAHEFANA REHETRA NO MASI-MANDIDY ka mampiasaizany amin’ny alàlan’ny solontenany lany amin’ny alàlan’ny fifidianana andraisan’ny rehetra anjara mivantana na tsy mivantana, na koa amin’ny alalan’ny fitsapan-kevi-bahoaka. TSY MISY MIHITSY AMPAHANY AMIN’NY VAHOAKA, na OLON-TOKANA mahazo manendry tena hampiasa izany fahefana feno izany.

      MAZAVA avy hatrany eto ny FISAINA amam-pikasana hananganana FANJAKAN’ANDRIAMBORIVO, mpanao didy jadona, ny TSY NANOMEZANA TOERANA VOALOHANY amin’ny Lalàm-panorena – araka ny tokony ho izy – io ANDALANA VOALOHANY amin’ny andininy faha-DIMY io
      Article 5.
      1 - LA SOUVERAINETÉ APPARTIENT AU PEUPLE, SOURCE DE TOUT POUVOIR, QUI L’EXERCE PAR SES REPRÉSENTANTS ÉLUS AU SUFFRAGE UNIVERSEL DIRECT OU INDIRECT, ou par la voie du référendum. Aucune fraction du peuple, ni aucun individu ne peut s’attribuer l’exercice de la souveraineté.

      « Aza mety hofitahin’olona amin’ny TENY FOANA hianareo », hoy ny Apôstôly Paoly izay ! (Ef. 5,6)

  • 10 mars à 10:03 | benantsa (#10178)

    Un nouveau coup d’épée dans l’eau !
    Clairement l’opposition, telle que structurée pour l’instant et menée par un TIM roublard mais peu convaincant, n’a pas réussi le test de maturité, de crédibilité et d’intégrité. C’était prévisible.
    Par ailleurs le pseudo front commun des partis qui le composent s’effrite, se lézarde tous les jours un peu plus, les divers partis ayant des objectifs différents et parfois diamétralement opposés. Quant à la stratégie des uns et des autres, surtout celle du TIM, elle est quasi inexistante. Et enfin, ce même TIM est un véritable étouffoir démocratique pour certaines composantes de l’opposition qui mériteraient de grandir et d’avoir, enfin, droit à la parole. Qui plus est, à l’intérieur même de ce TIM des voix sont muselées pour notamment donner l’illusion d’une unité.

Publicité




Publicité

Newsletter

Les actus du jour directement dans votre boîte email

Suivez-nous

Madagascar-Tribune sur FACEBOOK  Madagascar-Tribune sur TWITTER  Madagascar-Tribune sur GOOGLE +  Madagascar-Tribune RSS