Facebook Twitter Google+ Les dernières actualités
vendredi 25 septembre 2020
Antananarivo | 21h04
 

Société

Lutte contre le coronavirus

Le sénateur de Toamasina dénonce le comportement des militaires

samedi 6 juin | Mandimbisoa R.

Le sénateur de Madagascar, élu à Toamasina, Jean Rémi Rafidiarison, monte au créneau. Il dénonce le comportement des forces de l’ordre envoyées en renfort dans la ville de Grand Port. « Ces militaires se montrent agressifs envers la population », rapporte ce parlementaire. L’agressivité de ces derniers aurait provoqué les échauffourées de ces derniers jours, d’après les dires de ce sénateur.

« La population de Toamasina n’est pas têtue comme on le prétend », affirme-t-il. Pour cet élu, comme pour les autres personnalités politiques qui critique la gestion de la crise sanitaire dans cette ville, à l’instar du député de Toamasina I, Roland Ratsiraka, c’est « la faim qui pousse la population à se réagir ». Après une cinquième quinzaine de confinement, c’est tout à fait normal si la population demande plus de vivres, « Il faut plutôt leur donner à manger », demande le sénateur de la ville du Grand Port.

Ce parlementaire affirme qu’il n’est pas contre l’envoi des 240 militaires dans la ville de Toamasina. Seulement, ils sont nécessaires pour établir l’ordre et maintenir la paix ainsi qu’aider les médecins à faire face à la propagation du coronavirus et non pour réprimer la population, lance Jean Rémi Rafidiarison.

110 commentaires

Vos commentaires

  • 6 juin à 08:41 | Isandra (#7070)

    Voilà, gouverner, c’est prévoir !

    Cet déploiement des militaires est une perspicacité politique, ce n’est pas parce que la population de Tamatave est têtue ou ayant de cou raid, mais, on savait que quelques politiciens ont l’intention de transformer Tamatave en épicentre des troubles.

    C’est pourquoi, ces détracteurs font tout pour qu’on rapatrie ces militaires.

    • 6 juin à 10:10 | Guy.robert (#8575) répond à Isandra

      "Gouverner c’est Prévoir" . Isandra, je reviens à la charge … Il y a quelques semaines, je vous ai fait part de mon inquiétude pour mes enfants vivant à Tana. Avec autorité, j’ai interdit à mes enfants de prendre cette tisane COV et de se maintenir aux gestes barrières, et seulement au confinement et aux gestes barrières. Ils sont en sécurité et non têtus, ils sont sages et mon intention est louable et non partisane politicienne.. je n’aime pas Rajoel (Ton Président DJ) et je n’apprécie pas Ravalo (Ton Ex President Laitier ). Il sont tous les deux dans une logique de Récupération, de Non Partage et d’un Avenir NUL. Mais … Il y a mais … quand je vois cette pandémie s’accentuée sur Madagascar, et, quand je vois les discours des uns et des autres, partisans de ces BOUFFONS au pouvoir, je suis triste et ému, de voir a quel point l’intérêt de la communauté malgache, des malagasy est si peu pris en compte. Seuls comptes, vos intérêts personnels et celui de vos Mentors … Aucun intérêt pour le Peuple, dont fait partie mes Enfants.

    • 6 juin à 10:50 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Guy Robert,

      Vous avez droit d’avoir votre opinion, mais, traiter nos dirigeants de bouffons, parce qu’ils n’ont pas même opinion que la votre, c’est une pauvreté intellectuelle et culturelle. Peu d’argument, plus d’insultes.

      Seuls comptes, vos intérêts personnels et celui de vos Mentors …

      Vous avez raison, parce que nos intérêts sont liés avec ceux de notre pays, c’est pourquoi, nous travaillons dur’ aujourd’hui pour que ce pays émerge. Mais, le problème dans ce forum, certains ont de complexe, et se croient avoir le monopole d’intelligence et de l’honnêteté, ainsi que la vérité, de ce fait, tout ce qui n’a pas même opinion qu’eux, soit ignare, soit gens de malhonnête, égoïste, soit menteur,...

      Pire, ils se déclarent démocrates, mais, ils ne sont pas conscients qu’ils sont les pires dictateurs, qui abusent la liberté et utilisent les armes qu’ils peuvent posséder les insultes, les dénigrements et les mépris pour réprimander ce qui les contredire, ne sont pas d’accord avec eux.

      ,

    • 6 juin à 11:56 | Guy.robert (#8575) répond à Isandra

      Isandra, Un Dirigeant et un Président doit voir l’intérêt de son peuple, ainsi est la démocratie … Ton Président est le Président de tous les Malgaches, et aussi le Président de mes enfants, le Président de tous, avec comme seul intérêt, la préservation et le bien-être de son peuple, et aussi celui de mes enfants, sans compromis et sans bénéfice … Et en ce jour, les intérêts de mes enfants, enfants de Madagascar, sont compromis et en danger. Pour anecdote, juste par principes inculqués à mes enfants, de ne pas prendre le COV, et juste se fier à une médecine approuvée (Doliprane ….) … mes enfants ne sont pas en danger, du moment que les gestes barrières et la distanciation sociale de 1,5 m soit respectée, et que le masque soit de rigueur. Pas besoin de votre tisane, qui est un business pour Votre président, un marché pour l’Afrique, un autre moyen de se faire de l’argent dans cette période néfaste. Un moyen de plus
      pour la corruption des dirigeants Africains …
      Je vis à LA

    • 6 juin à 12:53 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Guy Robert,

      Ce que notre Président est en train de faire, il ne cherche que le bien de son peuple et comment améliorer leur condition de vie.

      Certes, son point de vue n’est pas le même que le votre, cela ne vous permet pas de dire qu’il ne travaille que pour ses intérêts. Toutes ces infrastructures qu’il réalise aujourd’hui, il ne pourra pas laisser uniquement pour ses enfants, c’est pour tout le monde.

      Quant à la tisane, il s’agit de conflit de culture, la plupart des Malagasy croient et pratiquent encore la médecine traditionnelle qui se base sur des croyances, des expériences, des connaissances transmises par les ancêtres, la culture, etc et n’a pas tout à fait les mêmes règles et rigueur, méthode que la médecine moderne, contrairement aux occidentaux dont la majorité ne la pratiquent plus.

      Si on y exige la même condition que dans la pratique moderne, cette médecine ne sera plus traditionnelle, et on est en train de la supprimer.

    • 6 juin à 13:35 | rapa (#9695) répond à Isandra

      Pour Isandra...
      Je vous suis depuis des années...aussi mediocre que vous êtes...meme si j interviens peu...ce qui me frappe...c est l evolution de votre ecriture..qui etait dans un français très aléatoire..et desormais meme si pas excellente elle a bigrement changée...je me pose la question est ce la meme personne ?vous le louez combien votre pseudo..que vous soyiez homme ou femme...ou les deux a la fois

    • 6 juin à 15:28 | Jacques (#434) répond à Isandra

      " Gouverner c’est prévoir ", d’où l’envoi de l’armée pour mater la populace, l’armée dont la vocation n’est nullement la gestion d’un quelconque maintien de l’ordre public. Un pouvoir qui utilise l’infanterie pour intimider la plèbe est un pouvoir de couards, de froussards, de lâches, à l’image de son chef le bac-3 qui n’a jamais été un modèle d’audace.

      Ça veut dire quoi "cou raid" ?

    • 6 juin à 15:59 | Vohitra (#7654) répond à Isandra

      Jacques,

      "Cou raid" est le comportement des israelites arrives au pays de Canaan a l autre rive de Jourdain et qui s’etaient encore entetes dans l odolatrie en refusant d obeir au Dieu d Israel...

      L enivree l utilise dans le but de faire remarquer son obedience chretienne d une part, et que d autre part, elle veut insinuer que les directives de son calife s apparentes a une volonte divine...

      Tout en feignant de ne pas savoir qu’aucune foi religieuse dans ce monde n autorise ni encourage ni autorise le mensonge, l escroquerie, le vol, le meutre...des comportements particuliers de son calife que meme le Pere Argentin d Andralanitra n arrive pas a le convaincre d abandonner les pratiques pour se repentir...

    • 6 juin à 17:53 | kunto (#7668) répond à Isandra

      Isandra je suis pour le développement rapide de Madagascar , mais il ne faut pas dire " oui oui oui " à tout ce que fait le Président , le colisé améliore comment la vie du peuple ???

      Comment des gens qui vie " au jour le jour " vont ’ils survivrent au confinement total ???? je veux une réponse de ISANDRA .

    • 7 juin à 11:36 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Jacques,

      Il faut regarder chez vous, Jacques, pourquoi, tous ces militaires vus à la télé, à Paris devant tous les endroits stratégiques dans le cadre de vigipirate ? Trump n’avait t il pas l’intention d’envoyer les marins pour le maintien l’ordre chez lui ?

      C’est pareil chez nous, l’Etat d’urgence est encore en vigueur, les militaires peuvent être appelés et intervenir pour le faire respecter, d’autant plus, le Président a dit qu’il a aussi des ennemis extérieurs.

    • 7 juin à 12:10 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Kunto,

      le colisé améliore comment la vie du peuple ???

      Il faut voir un peu plus loin que le bout de son nez pour le comprendre. La majeur partie des objets anciens historiques exposés dans ce Rova, lesquels y attiraient des touristes et pouvaient y prolonger la visite des touristes sont détruits brûlés pendant son incendie. Aujourd’hui, il n’y a principalement que le mur qu’on peut y regarder, alors que ce Rova devrait attirer de gens pour que sa gestion puisse être autonome financièrement et il ne soit plus encore une grande charge pour l’Etat, après le montant colossal de sa réhabilitation. Rajoelina et son équipe a trouvé cette idée de construire ce kianja Masoandro où on pourra faire revivre les histoires dans les époques de ces Rois et Reines, dans le but de les faire connaître et de distraire le plus longtemps possible la visite des visiteurs.

      Et la retombée économique, l’ouverture du Rova avec de cette animation et spectacle pourraient attirer des touristes, plus le nombre des touristes augmente, plus l’entrée de devise et la croissance, le nombre d’emplois augmentent aussi, si je ne cite que ça.

      Comment des gens qui vie " au jour le jour " vont ’ils survivrent au confinement total ???? je veux une réponse de ISANDRA .

      J’avoue que c’est dur, je ne veux pas être à leur place, mais, on est dans une situation mandroso maty ray be, mihemotra maty renibe. Il faut faire le choix, sortir pour attraper le virus qui ne plaisante pas comme certains font croire ou rester chez soi pour mourir de faim. Néanmoins, l’Etat essai d’aider les plus démunis et plus vulnérables.

      Cependant, n’oubliez pas ceci, plus ce virus se propage massivement, plus l’économie se bloque, car les investisseurs ne viennent pas ouvrir leur sociétés et n’y risqueront pas leur vie.

      La bonne solution, nous devrions faire des efforts et des sacrifices tous et ensemble pendant un court moment une fois pour toute, afin que ce virus disparaisse, et la situation se rétablisse plus vite.

    • 7 juin à 19:26 | Jacques (#434) répond à Isandra

      7 juin à 11:36 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      " Il faut regarder chez vous, Jacques, pourquoi, tous ces militaires vus à la télé, à Paris devant tous les endroits stratégiques dans le cadre de vigipirate ? Trump n’avait t il pas l’intention d’envoyer les marins pour le maintien l’ordre chez lui ? "

      Une billevesée de plus, peu lui importe et ce n’est pas demain la veille que ça va changer. Elle racontera encore et toujours des bévues. Ça cause d’un vigipirate en France, sujet dont elle ignore les contours et l’éclairage de Finengo ne sera aucunement saisi par ses neurones qui sont déjà malmenés par toutes sortes de breuvage poculatif. À récupérer des billes d’ailleurs, une des spécialités du bac-3, pour tenter de justifier l’envoi des militaires, quelle pauvreté d’intellect !

    • 8 juin à 09:47 | manga (#6995) répond à Isandra

      Isandra,
      Je ne te permets pas de toucher mot aux Rova, et où quels qu’ils soient.
      Non seulement, tu as l’audace d’interpréter l’histoire au détriment de celles et ceux qui les représentent. Mais aussi, tu n’en fais même pas partie.
      On ne t’as jamais convié de nous apprendre notre propre histoire.
      Le clapet, il faut savoir aussi le fermer des fois.
      Sois-en rassurée, la ou tu es, j’y serai...

  • 6 juin à 09:00 | goba001 (#1662)

    que la police se calme d’abord ! elle doit donner l’exemple, sinon.... on les juge et on les punit comme tout citoyen ! oui, s’ils font des conneries, ils meritent la taule !

    • 6 juin à 11:39 | mikeee (#10718) répond à goba001

      Bien dit bien dit

    • 6 juin à 12:45 | FINENGO (#7901) répond à goba001

      @ goba001 (#1662)

      Depuis quand trouves-tu des intérêts à Madagascar ???
      Occupes-toi de ta Nouvelle Zélande, de faire venir là-bas tes Frères et Soeurs de France, et les Vaches seront bien Gradées.

      Tu n’es qu’une Malapprise de premier rang.

    • 6 juin à 17:59 | kunto (#7668) répond à goba001

      FINENGO ce forum est ouvert à TOUS du moment qu’ il n’y a pas d’insultes et qu’on respect les opinions des autres bienvenu aux amis de Madagascar ....

      Confinement total = mort de faim pour bcp de Malagasy qui vivent " au jour le jour "

    • 7 juin à 12:09 | FINENGO (#7901) répond à goba001

      @ Isandra (#7070)

      7 juin à 11:36 | Isandra (#7070) répond à Isandra ^
      Jacques,
      Il faut regarder chez vous, Jacques, pourquoi, tous ces militaires vus à la télé, à Paris devant tous les endroits stratégiques dans le cadre de vigipirate ?
      *************************************************
      La Vendrana Betsileo sais-tu au moins que voudrait dire la Mission Vigipirate ???
      Je pense que tu ignores tout ny Fahavendranana étant donc je te l’explique : La Mission vigipirate sert à assurer la Sécurité de la Population contre les Terroristes.

      Alors tu ne vas nous dire que sur Tamatave la Population est Terroriste pour que l’armée investisse la ville.
      Alors il va falloir que ton Président Babakoto Bac-7 et toi-même arrêtez vos délires.
      Vous n’êtes que des incapables, des assassins.
      Bande de VAURIENS dans toute sa splendeur.

  • 6 juin à 10:36 | Vohitra (#7654)

    Instruire, éduquer, accompagner, aider la communauté locale, apporter des appuis à la population face à des problèmes et évènements qui puissent perturber l’ordre public, c’étaient les missions et attributions du Service Civique d’antan, les bérets verts de la première république…des missions qui sont difficilement assumées et hors de portée des policiers et gendarmes, encore moins les bérets rouges, et cela depuis la politisation et la corruption politique dans les rangs inculquées depuis l’ère de la révolution rouge sang de l’Amiral…que les régimes successifs depuis n’ont fait que reproduire dans des visées de répression et instauration de la terreur au sein de la population…

  • 6 juin à 11:02 | rainikoto (#5666)

    Inandra :
    ’’Pire, ils se déclarent démocrates, mais, ils ne sont pas conscients qu’ils sont les pires dictateurs, qui abusent la liberté et utilisent les armes qu’ils peuvent posséder les insultes, les dénigrements et les mépris pour réprimander ce qui les contredire, ne sont pas d’accord avec eux.’’

    Rehefa tsy mahay manoratra teny frantsay ry nandra dia ataovy teny gasy fa lasa mahamenatra. Na ilay dj lelafinao aza ny voudiny tsy dia mahavoa loatra na teny gasy na teny frantsay ka hataon’ny olona fiomehezana ny zavatra lazainy. Mandehana miverina any am-pianarana zay vao mampiady hevitra fa aza manao ramatahora (midaroka, mamono, managadra olona ...) hanatanterahana ny paikady sy ny halatra hataonareo atrà 2009.

    • 6 juin à 11:16 | Vohitra (#7654) répond à rainikoto

      Miarahaba Rainikoto,

      Mitambatra mitangorona ao amin’ity antsoinao "nandra" ity daholo ny toetra ratsy rehetra, vao andro vitsy izy izay no nanoratra fa efa mijoalajoala ny trano mora manarapenitra eny Ivato, nefa izao vao manomboka miady fototra eny ny Analogh, efa tranondainga foibe mihintsy, ny fitaka sy soloky moa tsy lazaina intsony, ny fahavononany hanota fady toy ny mpamosavy moa dia efa nolazainy ankitsirano teto...

      Io dia fahavalom-piarahamonina mihintsy, efa henatra tanteraka ho an’ny Malagasy mihintsy ny fanehoankeviny, ny fomba ratsy niainany sy nitaizana azy tany amin’izay nisy azy tany no zarainy tsy ankiato eto...olombery tsy misy fotony mihintsy...

    • 6 juin à 11:22 | Isandra (#7070) répond à rainikoto

      Rainikoto,

      En quoi ça fait honte à Rainikoto ?

      N’oubliez pas ceci, ici, ce n’est pas un amphi où les intellos comme Pr Ranjeva s’habituent, ni dans un concours de la littérature où les règles grammaticales font partie du décor, mais, on est sur un forum de discussion où le concept est complètement différent, le plus important que Rainikoto reçoive le message,...quelque soit le langage, même amin’ny teny tsy fantatra.

    • 6 juin à 11:28 | Isandra (#7070) répond à rainikoto

      Vohitra,

      Nahazo aina indray Ingahindriana, efa havarina Ampamarinana ny olona mbola arahana vato ihany.

      Efa ao anaty ran-drizareo mihitsy ilay tsy refesy mandidy.

    • 6 juin à 11:54 | Vohitra (#7654) répond à rainikoto

      Oh ry nenitoa a !

      Efa zatra minandranandrana mitsoantsoana mihintsy entin’ny fankahalana sy rediredy ity olona miaina toy ny kongona mikiky ny fiainam-piarahamonina ity marina…

      Ny ady amin’ny mosary sy ny fametrahana fandriampahalemana no tena imasoan’ny raiamandreny andry mba ho fitsinjovana ny taranaka mandimby rehetra…

      Fa natao ho fady amin’ny tany ama-monina kosa aloha no hoe hitazam-potsiny raha mahita na mifanena amin’ny mpandainga sy mpisoloky ary mpitrongy hatsembohan’ny hafa toa anareo izao e ! tsy natao ho fitaizana nifampitana mihintsy kosa ny hoe avela hanapotika sy hanimba ny fisainana ary ny firindran’ny fiainam-piarahamonina ny toetra mamoafady mamorika fiainana sy fetsifetsy ankaratsiana toa anao izao e !

    • 6 juin à 12:34 | Isandra (#7070) répond à rainikoto

      Vohitra,

      Amin’ny fomban’andriana rehefa halako bika sy tsy tiako tarehy, dia tondroina fotsiny fa manao an’izao rehetra izao, mba ahafahana mamarina an’ilay olona any Ampahamarinana.

      Tsy mila porofo io na inona na inona hamarinan’azy, fa rehefa ingahindriana no miteny dia efa ampy izay.

    • 6 juin à 12:42 | Vohitra (#7654) répond à rainikoto

      Oh ry nenitoa a !

      Izao ilay tsy fahafantaranareo ny tantara sy ny fomba izao mihintsy anie no mahatonga anareo mitsoantsoana miteniteny foana eto e !

      Atoro ianareo, tsy mety mandray torohevitra...

      Avela amin’izao ianareo, lasa mamosavy fiarahamonina manaonao foana mamorika...

      Dia inona moa izany fa tsy ny anareo ny tanjona dia ny hamotika izay manodidina anareo e !

    • 6 juin à 12:51 | Shalom (#2831) répond à rainikoto

      Izay ilay nolazaiko omaly hoe : izay vao tena vaky hevitra aho fa tena mpandainga sy tranon-dainga ity olona mitonon-tena ho kristiana ity (manodiava azy ny fihatsarambelatsihy sy ny lainga ka tsy ahavanon’azy).
      Dia tena taha-dray, toa an’i DJ navela (hibitaka izy raha lazaina izany kanefa ny haratsiany no resahina eto).

      Raha misy loha hevitra iray miseho : iny fa dia hovany ny teny na ny fehezanteny ao amin’ilay izy dia iny no tatatatainy ho fahamarinana sy fiarovan-kevitra.
      Na hafaliana ny manely lainga no mahatonga azy hanao izany na finiavana mba hanodinana ny sain’ny maro satria misy irika hitsikerana an’i DJ miseho.

      Jereo io ohatra nomen’i Vohitra momba ny trano eny Ivato io.
      Na dia hoe serasera aza ve tompoko ity hifanakalozana ity dia mahavita mahasahy manao izany ilay mitonontena ho "kristiana" (Azafady ho an’ireo ao anatin’ny finoana KRISTIANA, tsy ny finoana noresahiko eto f’io olona io ihany) ?

      Impiry anefa ny mpanoratra eto no manamaritra fa mampitombo ny tsy fitiavan’ny olona ilay olona hisolelahany ny fanaovan’izany fa dia e ! e !
      Miodina ny andro sy ny volana fa dia tsy miova ilay kary vavy.

      Farany aza, ohatran’ny hoe ny Betsileo no tsy tiana amin’ny tsikera mandeha eto kanefa io olona io no tsy mahay mitondra tena ka manalabaraka ny fiaviany.

    • 6 juin à 12:56 | Shalom (#2831) répond à rainikoto

      Jereo izao fa ny Andriana indray no ventin-kevitra tiany hasiana satria nitsikera sy mandaha ilay kolize ireo olona ireo.
      Dia foroniny na avadika ankitsirano ny tantara mba ho enti-manamarina ny fiherehany.
      Tena trambo mandady ny toa itony.
      Aviavin’i Betania tokoa ka kapao fa manimba ny tany hoy ny hira izay.

    • 6 juin à 13:39 | Isandra (#7070) répond à rainikoto

      Shalom,

      Tena trambo mandady ny toa itony.
      Aviavin’i Betania tokoa ka kapao fa manimba ny tany hoy ny hira izay."

      Hitanareo amin’izany ny tsy fahatatesan-drizareo andriana toherina, lazainy fa manimba ny tany indray rehefa tsy mitovy hevitra aminy.

      Ahoana re ny mitranga raha olona toy ireto no tonga amin’ny fitondrana ? Sokafana indray angamba Ampamarinana ?

    • 8 juin à 09:32 | manga (#6995) répond à rainikoto

      Isandra,
      Tena mendri-piderana mihitsy ny hetahetanao handroso eo amin’ny fampiasana ny teny vahiny ifandraisana, ny famelaran-kevitra voasanao entina andresen-dahatra ny mpamaky ny voalazanao, indrindra fa ny fanambadianao ireo voalaza rehetra ireo amina politika.
      Tsy vitan’izany ihany fa ny fahaizanao, hoy ianao, ny mampitaha ny zava-misy any Dago amin’ny fiainana aty an-dafin’ny riaka.
      Saingy ny mampalahelo Risandra dia tsy ilay notoavinao tany am-pianarana no ampiharinao fa ny saim-pantanao, ka na dia ilay sombim-pahamarinana kely dia kely aza dia somparan’ny ilay tsy voafehinao mihitsy.
      Efa ho mandray 10 mahery no manakiana manontolo ny voalazanao, ary ny tena loza dia tsy misy na dia iray aza mitovy tadin-dokanga aminao.
      Dia iny ianao vao maika mitonantonana tahaky ny vinanto tsy mahare fosa ka dokafana dia manitsa-t.y.
      Isandra, Mandehana mialoka toy ny ataon’ilay iray lasitra aminao, feheo ny entana dia zory ny lalanao.
      Rano nanaraka eo an-damosin’ny gisa ny anareo : sady tsy nandena no tsy hay raofina akory.
      Soavadia Rahavako, mbola taona koa ny 2023.
      Mahereza, varavarana no anareo fa ny fahoriana iarahantsika. Mionona

  • 6 juin à 12:33 | Il’zéparse (#10988)

    C’est touchant cette indignation à géométrie variable ! Les mercenaires du pouvoir en treillis sévissent depuis des années dans tout le pays sous le joug du dj-caractériel et c’est seulement aujourd’hui que ce sénateur et roland-le-gros-plouc s’indignent !

    C’est beau la conscience et les principes hérités de la sagesse ancestrale !

    Pour ceux qui en douteraient encore ... Madagascar c’est l’Afrique avec toutefois un petit plus de fourberie orientale !!

  • 6 juin à 12:54 | FINENGO (#7901)

    Est-ce que Le sénateur de Toamasina Roland RATSIRAKA de son appellation, dénonce le comportement des militaires de 2009 dont il était un des acteurs et soutiens du coup d’ Etat.

    A croire que les Malgaches auraient la mémoire courte pour se laisser embarquer par une telle Pourriture, qui n’a que pour but l’accession au sommet de l’ Etat, tout en étant aussi Lamentable que celui qui est en Place.

    Mais quelle Bande de dégénérés.

    • 6 juin à 15:58 | lé kopé (#10607) répond à FINENGO

      Pendant le Putsch de 2009, Bernard Kouchner ,Ministre des Affaires Etrangères Français de l’époque ,a répondu à la question du laitier : "qui sont les instigateurs de cette mutinerie" ? Ce haut fonctionnaire a rétorqué ,sans sourciller :" demandez à l’ex Maire de la ville de Toamasina ". Confirmation , cette personnalité était l’un des meneurs durant la prise de pouvoir du Calife (Chronique d’une prise de pouvoir annoncé à Madagascar, sur France 24 ).Devant ces preuves tangibles , il y en a qui vont encore nier l’existence d’un coup d’Etat . Bref ,cet individu avec des diplômes falsifiés, a toujours bénéficié d’un Poste Ministériel jusqu’à l’élection du DJ en Janvier 2019 .Pourrait on dire que son éviction est la cause de ce soulèvement ? Méfions nous de l’eau qui dort , car il a fait ses preuves , et même s’l ne valait pas un " kopeck "en 2009 , le résultat de ses actes nous a entraîné dans cette misère sans fin ... En attendant , il a pu amasser ses bénéfices dans les comptes off-Shore . Il paraît que des mouvements sont enregistrés au niveau de ces comptes , mais ce c’est qu’une supposition . Ce sont des comptes ...fakes .

    • 6 juin à 18:03 | kunto (#7668) répond à FINENGO

      2009 le peuple était pour ce renversement , RA8 en fesait trop ......

    • 6 juin à 18:46 | FINENGO (#7901) répond à FINENGO

      @ kunto (#7668)

      6 juin à 18:03 | kunto (#7668) répond à FINENGO ^
      2009 le peuple était pour ce renversement , RA8 en fesait trop ......
      *******************************************************************

      Il est certain que comme Roland Ratsiraka et d’autres qui ne sont pas originaires de Tana voyaient des intérêts dans le coup d’ Etat de 2009, mais ne me parler du Peuple, car la Population de Tananarive est loin de représenter le Peuple Malgache.
      Le Grand Cafouillage et les morts dans les Manifestions ont eut lieu à Tananarive mais pas en Province.
      En Province à ce que je sache il ne s’est rien passé.
      Alors disons les choses comme elles se sont passées.

    • 6 juin à 20:20 | betoko (#413) répond à FINENGO

      Rolland Ratsiraka n’est pas sénateur

    • 6 juin à 21:53 | FINENGO (#7901) répond à FINENGO

      @ betoko (#413)

      6 juin à 20:20 | betoko (#413) répond à FINENGO ^
      Rolland Ratsiraka n’est pas sénateur
      **********************************************************

      Qu’il soit Sénateur ou pas, c’est tout de même une Belle Pourriture de la même envergure que ton Président Babakoto Bac-7.
      Ils étaient unis au coup d’ Etat de 2009.
      Non ???
      A moins que avec ta mémoire de Fody tu l’aurais oublié.
      Imbécile !!!

  • 6 juin à 13:14 | akam (#7944)

    - L ennemi est le covid-19. C est un virus. Pourquoi envoie-t-on 240 militaires issus de toute l ile ? le MINDEF l a bien notifie...est ce pour s approprier des primes de risques ? en veux-tu ? he ben... voila !
    - C est un devoir pour les elus locaux de defendre leur peuple. Face aux 240 militaires que radamaXIII a envoye , c est de l ostracisme.
    - C est le virus qui a ete introduit de Tana qu il faut combattre et pas donner des coups de massue a la population afin de les soumettre.
    - C est un bataillon de soignants+equipements sanitaires qu il faut livrer la bas, a la place des matons. C est un traitement inegalitaire. Le confinement qui a deja dure 75 jours n est pas adapte a ce peuple, c est une mise a l ecart que DJ pratique dans l Est. Si les habitants d Ambotrimanjaka ont resiste contre DJ pourquoi ceux de Tamatave accepteront de mourir de faim, sans riz ni viande.

    • 6 juin à 13:48 | Vohitra (#7654) répond à akam

      Akam,

      Croyez-vous qu il existe un sous-effectif de bidasses dans cette Region ?

      J y crois pas, mais ces envoyes sont ceux psychologiquement prepares pour sevir et verser dans l oppression, et dompter les recalcitrants qui osent s opposer a la volonte du calife...

    • 6 juin à 16:32 | akam (#7944) répond à akam

      @vohitra
      - j inclue dans ma replique 2 points differents : l armee et l amphitheatre de DJ auquel t as apporte longuement de commentaires.
      - L armee gasy est le dindon de la farce. Quoique a Mada, ce dernier est l oiseau de choix si tu veux festoyer dont Ambovombe represente le meilleur endroit si tu veux t en procurer. L armee gasy est toujours le corps de métier qu un PRM en detresse fasse appel. Shalom ira me contredire si elle n a pas conserve les memes structures que lors de la RDM. Cad Tamatave est toujours l une des 6 regions militaires du pays !
      - Avec une pierre, DJ a impulse 2 coups.
      1) Le premier, c est pour solliciter le MINDEF (officiers et soldats) d intervenir dans la “region” qui est devenue l epicentre du covid. C est quand meme une blague de faire appel a l armee afin de lutter contre un microbe. Je me suis rappele d un debat sur TVplus ou 3 ou 4 officiers sont intervenus afin de definir leur possible role contre le covid ! en reponse a une question posee sur la multiplication virale ? un des officiers a plutot degaine sur l amplification exponentielle d une bacterie ? mon povre ! virus et bacteries sont des microbes tres differents...et ne se multipleint pas de la meme facon. En bref on percoit deja a qui on a affaire ! CQFD : officiers et soldats ont egalement faim, ils ont besoin de “farce” (pas force, car ils ont deja en mains leur AK47). Missionnes a Tamatave (cad en bordure de mer ou certains ne savent meme nager) ils percoivent au titre du budget covid, des primes de risques en sus de leurs salaires. C est du vary-soa (comparable au beurre dans les epinards chez les gaulois).
      2) Le second est d eviter que les militaires locaux soient confrontes a leurs membres de famille.
      - Les gasy vivent une periode difficile actuellement car Dj tient a imprimer son passage, coute que coute en imposant un amphitheatre qui est loin d etre futile car c est pense. Evidemment la source n est pas du tout gasy car elle est plutot vaza. Vaza ne signifie pas forcemment francais et surtout pas ‘le gouvernement francais”. Ces nuances sont importantes car cet endroit qui fait partie du patrimoine gasy n a aucune raison de symboliser l empire romain. T es un historien et dois savoir que les amphitheatres retracent la force, la domination et la colonisation des peuples qui ont ete soumis a l empire romain. Les gaulois, de l époque, en font partie car ces edifices existent encore dans l hexagone. Il est donc clair que ce nouvel edifice aneantira le patrimoine gasy.
      1) Au propre car l ingenierie sollicitee (si c est le cas !) est non seulement incompetente mais ignore les conditions saisonnieres de la region. C est de l inconscience de cramponner, a l Est de Manjakamidan, une architecture pareille ou les moussons convergeront avec des trombes d eau qui se deverseront des gradins en cas de pluie. Le simple rappel du colisee (Rome) ou des autres amphitheatres restants dans le monde indique que ce sont les gradins de ces edifices en blocs de calcaire qui sont les plus ravines par le temps. Tu seras confronte a ces realites si tu vas laisser planter cet edifice qui risqué meme de causer la dislocation du palais construit par Cameron. Contrairement a ce que Ranjeva suggere de scier, cet edifice qui vient d etre monte en blocs de betons precoules, devra etre purement et simplement demanteler blocs/blocs.
      2) Au figure...le ridicule ne tue pas car les gasy n ont jamais ete colonises par les romains. et que DJ qui veut mettre en scene sa dynastie de Cesar n a nullement besoin de ca pour reveler qu il n est qu un Prezida....

    • 6 juin à 18:09 | kunto (#7668) répond à akam

      D’accord avec vous , le confinement total = Mourir de faim pour bcp de Gasy , mais nos politiciens ne voient pas la réaité du pays .

      Comment s’en sortir avec quelqu’un qui au lieu de redrésser la JIRAMA il va construire un colisé inutile au peuple ???

  • 6 juin à 13:15 | Jipo (#4988)

    C ‘est bien connu que le virus devant les militaires va se tenir à carreau, une balle et adieu veau vache et virus .
    De se demander comment les occidentaux n’ y aient pas penser + tôt ?
    En attendant l’ interdiction de la chloroquine et légalisation du Rivotril ...

  • 6 juin à 13:20 | lé kopé (#10607)

    "Ils se disent démocrates , mais ils ne sont pas conscients qu’ils sont les pires dictateurs ...." .
    Apparemment , vous parlez pour vous Isandra . C’est tout à fait le portrait de votre Mentor . Je vais essayer d’étayer mes propos pour être plus explicite . Quand vous avez dérobé le pouvoir en 2009 , vous avez prétendu que c’était le plus ancien ,au grade le plus élevé qui vous l’a transmis : Foutaises , cette personnalité qui est encore vivante ,a dû se cacher pendant plusieurs mois à cause de vos menaces ,et vous l’avez remplacé par un "ersatz "de vos sbires . Cela a créé la division au sein de l’Armée jusqu’à nos jours . Plusieurs officiers et officiers Généraux n’ont pas encore avalé cette couleuvre ,et la plaie est encore béante . Votre Référendum de 2010 , taillé sur mesure pour votre Idole , a été validé avec des électeurs munis de carnets de quartiers (fokontany).La feuille de route ,composée de ramassis d’individus pour se remplir les poches , n’était qu’une illusion, pour faire passer la pilule , et n’a pas fait long feu . Et les accords de Maputo , (comme les accords de Dakar) pour le laitier , vous l’avez foulé au pied dès votre arrivée au Pays. Pour l’anecdote , vous deviez suivre les instructions d’une jeune femme , missionnée par une grande puissance occidentale ,durant les négociations ...Quelle honte , pour quelqu’un qui prône la souveraineté Nationale !!! Dans l’actualité , l’arrestation de Berija Ravelomanantsoa ,du Pr Ralandison Stephan, et d’autres personnalités moins connues ne vous interpelle guère . En tout cas ,cette liste n’est pas exhaustive , et vous devriez balayer devant votre porte avant d’énoncer de telles absurdités . Mais quand on veut noyer son chien , on dit qu’il a la rage ...

    • 6 juin à 14:11 | Isandra (#7070) répond à lé kopé

      Lé kopé,

      "Quand vous avez dérobé le pouvoir en 2009 , vous avez prétendu que c’était le plus ancien ,au grade le plus élevé qui vous l’a transmis"

      Ce n’est pas Ravalo qui a cru qu’il avait transmis le pouvoir au grade le plus élevé ?

      Pour nous, le plus important, c’est que le pouvoir soit transmis à Rajoelina légalement, ce que Ratsirahonana a confirmé hier, on s’en fout du reste.

      Concernant, Berija, il faut qu’un principe, de vraie liberté, prévaut dans ce pays, quelqu’un ne devrait plus faire l’objet d’aucune réprimande, que l’utilisation d’armes, à cause de son opinion et sa politique.

      PS : Les armes souvent utilisées par :
      - Des tenants du pouvoir : l’armée et le tribunal, etc
      - Des certains opposants : Les insultes, les dénigrements, plus redoutables,...

      Toute forme d’agressivité est condamnable.

  • 6 juin à 13:34 | betoko (#413)

    Guy Robert dusait qu’il habite à L A (Los Angeles) Je suis souhaite le meilleur avec le coronavirus qu’il suive à la lettre les conseils de Donald Trump

    • 6 juin à 13:51 | Oursvagabond (#9660) répond à betoko

      Monsieur Betoko,

      Pas très élégant votre souhait. Vous ne l’auriez peut-être pas formulé si vous saviez ce que
      ce monsieur a fait pour Madagascar.

    • 6 juin à 16:14 | FINENGO (#7901) répond à betoko

      @ betoko (#413)

      6 juin à 13:34 | betoko (#413)
      Guy Robert dusait qu’il habite à L A (Los Angeles) Je suis souhaite le meilleur avec le coronavirus qu’il suive à la lettre les conseils de Donald Trump
      **************************************************************
      Qu’il habite à Los Angeles, New York ou ailleurs le Jomaka Vazaha Taratasy, ce Monsieur doit avoir un Cadre de vie 50 fois supérieure à la tienne, y compris sa Petite famille habitant Babakotoland.
      Alors ton souhait n’est formulé par ta Jalousie puante de ceux qui réussissent mieux que toi dans la vie.

      Alors à mon tour de te souhaiter, non par jalousie, mais par haine de ton état d’esprit.
      Que tu sois contaminé par le Covid-19 et n’espère pas que l’Ambassade de France va t’évacuer ne serait-ce qu’à l’île de la Réunion, tu auras le temps de crever dans un Hôpital Manampenitra très équipé que la région de Tana que ton Mentor Président Babakoto Bac-7 et ton acolytes La Vendrana Betsileo s’en vantent à longueur de temps.

      Crève là où tu y es, la France n’a que faire d’un Cadavre de Traite le Jomaka.

  • 6 juin à 15:56 | Lefona Again (#10319)

    Avant de préconiser l’instruction et l’éducation d’autrui, certains devraient déjà se l’appliquer à eux-même, ici, sur MT !

    Comme je l’ai dit il y a quelques temps, et je le redirais autant de fois que nėcessaire, sur un forum, un gouvernement n’est qu’un contexte, un article du jour n’est qu’une épisode.

    Depuis que plus de la moitié de la population mondiale utilise Internet, s’exprimer sur un forum est devenu d’une banalité, alors que ce n’était même pas imaginable au début des années 90.
    Si la technologie de la connectivitė a évolué, la mentalité des connectés ne fait que poindre dans toute sa désastreuse splendeur. Une latence appelée à disparaitre avec le temps, il est à espèrer.

    Personnellement, j’ai commencé à frequenter divers fora à thème technique vers 2001, plutôt orientés vers l’échange d’expériences et d’infos entre contributeurs "geek" de l’époque et pourtant déjà, le comportement d’une minorité, très hargnieuse, provocatrice et déviante s’est toujours manifesté. Les fora en question ont pour la plupart réagi contre les méfaits de ces "trolls", en imposant un minimum de règles pour conserver la crédibilité de leurs sites et leurs images. Si ces règles ne sont pas respectées, les fouteurs de troubles sont définitivement bannis ! Et la vie du forum continue.
    Ce forum de MT est bien le seul à caractère socio-politique que je fréquente depuis 11 ans. Et là, c’est l’inverse !
    Primo, la "censure" n’est que symbolique, à comprendre qu’il semble n’y avoir aucun administrateur physique derrière, mais juste un robot qui filtre certains mots. Cela aura au moins le mérite de démontrer que de dictature, il n’en est il n’en est rien à Mada.
    Secondo, vu la ligne éditoriale du site, il est trés avantageux pour lui, de laisser les intervenants "divaguer" car celà augmente le nombre de contributions et de fréquentations. Bon calcul de MT mais phylosophiquement, mauvais choix ! Ma foi.. !
    Tertio, comme ça parle de politique, le phénomène de meute est récurrent, à l’instar d’un lynchage de rue, tribunal arbitraire..mais il faut le souligner, sans parvenir à ses fins, car bien que 90 % des intervenants sont contre le pouvoir actuel, le "petit" reste de pestiférés ne vacille même pas d’un iota.

    Il est déjà acquis que les dirigeants actuels et ceux à venir, font et feront l’objet de vives critiques qui ne seront que rarement constructives pour tous, mais plutôt infertiles voire nocives, car motivées uniquement par le besoin éffreiné d’invidus, de contredire pour juste s’affirmer. Peu importe la véracité des sources et les preuves, les faits exacts, les raisons d’une décision gouvernementale, les rumeurs et les ėtats d’âme suffisent et sont plus efficaces. Si on leur en fait la remarque, Ils s’abriteront sans vergogne derrière leurs légitimités de penser et de paroles.

    La réalité établie, confirmée et vérifiable, car consultable, car archivée, est qu’un forum, espace virtuel de discussion au sein d’un groupement de personnes libres, est considéré par trop de contributeurs voulant exploiter ce capital d’audience, comme un lieu pour faire de la propagande, pour flatter leur égos, étaler leur vocabulaire, vanter leurs origines, castes, et autres éthnies, ou tout simplement pour se défouler et mieux ou pire, c’est selon chacun, pour enfin laisser s’exprimer leurs côtés sombres, vulgaires, orgueilleux, vaniteux, pervers, sadiques. En résumé, un aspect de leurs personnalités, souvent contenu et rėfoulé dans leurs vraies vies de pseudo instruits et éduqués.
    Justement, l’utilisation d’un pseudo additionnée à l’abscence physique face à leurs interlocuteurs, leur donnent l’impression d’immunité et ainsi, ils se sentent libres pour provoquer délibérement et de manière systématique : insultes, injures, diffamation, dėnigrement, discrimination..etc. C’est bien cette sensation de liberté-là qu’ils confondent avec "liberté d’expression". L’almagame fait loi, l’ultracrépidarien est roi !

    Pour vous, ce gouvernement, comme cet article ne sont que prétextes et aubaines !
    Vous êtes le problème, déjà pour vous même, mais surtout, vous êtes la trainée dégradante et pénalisante qui ralenti ce pays, actuellement en besoin du contraire : un peu plus de laminarité !

    Victimes d’un manque manifeste d’estime de soi, chose dont vous en êtes inconscients, tout contexte deviendra un prėtexte, pour user de la provocation, un ton inquisiteur, et tenter autant de fois que possible de rabaisser vos "adversaires" jusqu’à ce que ces derniers soient....enfin, au même niveau que vous. Élémentaire cher Watson !

    • 6 juin à 16:05 | Lefona Again (#10319) répond à Lefona Again

      "Un" épisode, I apo

    • 6 juin à 16:46 | akam (#7944) répond à Lefona Again

      - un long blabla qui ne veut rien dire ! t exhibes ton complexe d inferiorite, bonhomme !
      - tu debites de longues phrases contradictoires, voire inquisitoires !
      - t as pas assez lustre le banc de l ecole avec ton short : revois les concordances de temps ainsi que pas mal de fautes de syntaxes.
      - parle pas de philosophie car t arrives meme pas a decomposer l etymologie du mot...je doute que t as suivi une heure de cours de philo.
      - ici c est un faux-rhum, tu peux t enivrer mais c est argument vs argument.

    • 6 juin à 17:32 | Shalom (#2831) répond à Lefona Again

      @ 6 juin à 16:46 | akam (#7944) répond à Lefona Again ^
      - un long blabla qui ne veut rien dire ! t exhibes ton complexe d infériorité, bonhomme !
      - tu débites de longues phrases contradictoires, voire inquisitoires !


      Je lui avais proposé une méthode pour écrire et revoir ses copies avant de les envoyer.
      Akam fait exactement les mêmes constats, un autre l’a déjà fait aussi.

      Mais rien à faire, l’individu s’obstine.
      Pour lui, une seule idée : l’enfer c’est les autres (J-P Sartre).

    • 6 juin à 21:20 | Isandra (#7070) répond à Lefona Again

      Lefona Again,

      C’est du lourd ! Merci !

      Certains formiates se prétendent démocrates, mais, leur comportement montre qu’ils sont des dictateurs qui ne se connaissent pas.

    • 7 juin à 12:42 | spliff (#5871) répond à Lefona Again

      Lefona,

      Un forum politique est rude par définition.
      Se plaindre sur la forme, en attaque comme en défense, n’apporte rien. c’est inutile donc bidon...,
      S’en tenir à l’essentiel et rester dans l’argument, voila ce qui compte. Pour le reste, si vous jugez que ça sort de ces limites, laissez glisser...

    • 8 juin à 03:48 | Lefona Again (#10319) répond à Lefona Again

      @akam
      Heu...je ne pensais pas à toi perso, akam, mais si tu te reconnais dans ce que j’ai décrit et dénoncé, ....ah ben, comme vous dites , les "instruits", "ceux qui se sentent morveux....etc.." . Donc, ne t’inquiètes pas , sois-en rassuré, je vais te pondre des tonnes et des tonnes de litanies, et on verra si tu seras cap de les ignorer. Je suis content d’avoir à ma disposition, un correcteur et un corrigeur de ta trempe, mon vieux ! J’aurais aussi besoin d’un gourou qui m’enseignera le penser vrai et le parler juste ! Tas cela dans un tiroir ?
      J’oublie pas, tu me conseilleras aussi pour stabiliser mon complexe, dis ? J’arrive pas à compenser ! Ca monte en supérieur puis ca descent en inférieur, ou verça vice !
      Merci pour ton offre amicale, j’apprécie ! A très vite, mon conseillé spécial !

  • 6 juin à 16:25 | rayyol (#110)

    Vraie vision de Madagascar Voici la realitee https://www.youtube.com/watch?v=0Ig6f3g-QCY

  • 6 juin à 16:27 | rayyol (#110)

    Je parle du sud C est comme cela a Tulear Malheureux les gens En tout cas sa ne parait pas Je n en voit pas

  • 6 juin à 16:29 | rayyol (#110)

    En realite qui est le plus heureux Les Malgaches Français qui ont perdu leur racine ou les residents de Madagascar C est bien apprendre on se couche moins niaiseux

  • 6 juin à 16:32 | FINENGO (#7901)

    Madagascar : La République est en haillons…

    Jean Razafindambo·Samedi 6 juin 2020·6 minutes

    Je peux dire sans verser dans la partisanerie que j’ai essayé de comprendre du mieux que je pouvais en toute objectivité l’actuel président de la République de Madagascar. Et cela ne date pas d’hier car, en fait, cela date d’avant ce qui s’est passé durant les premiers mois de 2009. Le citoyen que j’étais et que je suis toujours ne pouvait rester indifférent à ce moment-là. Comment donc puis-je rester indifférent maintenant ? Il va sans dire qu’il n’est ni le premier président de la République ni le premier chef d’État que j’observe avec attention et que j’essaie de comprendre en mon âme et conscience. J’en suis avec Andry Rajoelina, pour bien le nommer, au neuvième de ces présidents et chefs d’État qui ont dirigé Madagascar à l’ère de la République. Pour la République, Madagascar en est au quatrième juste au cas où cet élément d’information ait pu quitter nos esprits par mégarde. Madagascar, un pays qui regorge de richesses naturelles, est le troisième pays le plus pauvre au monde selon les chiffres de 2018.
    Commençons par le commencement…
    Au cours de la période qui précédait les troubles politiques à Madagascar dans les premiers mois de 2009, la liste des revendications sociales, les unes aussi légitimes que les autres, ne cessait de grandir. Nous savions qu’il y avait vraiment des « choses » qui ne tournaient pas rond au pays sous le régime de Marc Ravalomanana. À commencer par ce qui s’est passé au pays tout juste après les élections du 16 décembre 2001. Le mouvement s’amplifiait, avec toujours la liste de revendications sociales bien en vue et le jeune Andry Rajoelina qui se démarquait au fur et à mesure que le mouvement se concrétisait. Pour moi comme pour beaucoup d’autres, les prochaines élections présidentielles prévues en 2012 allaient vraiment être une promenade de santé pour Andry Rajoelina qui n’était nul autre que le maire de la Capitale de Madagascar dans le temps. Puis, subitement comme par la magie que seule la politique politicienne bien de Madagascar en a le secret, plus personne dans l’entourage d’Andry Rajoelina ne focalisait sur les élections. Les « choses » se retrouvèrent dans les rues dans le temps de le dire et l’ile de Madagascar se retrouvait re-plongée dans une spirale politique et sociale dont la finalité n’était nul autre que la prise de pouvoir par les rues et par les armes pour le jeune Andry Rajoelina.
    Pour moi, la prise de pouvoir par les rues et par les armes était une vraie rupture avec la liste de revendications sociales établie par un large consensus tant à Madagascar qu’au sein de ses diasporas avant 2009. Il apparaissait évident que le jeune Andry Rajoelina ne voulait pas être lié politiquement parlant par cette liste de revendications sociales les unes aussi légitimes que les autres. Avec les évènements douloureux de 2009, il était assez clair aussi que les revendications sociales allaient se retrouver aux calendes grecques. Le jeune Andry Rajoelina se retrouvait déjà à la tête d’une transition politique qui allait aboutir à la naissance de la quatrième République. Nous savons comment cette transition politique s’est étirée pour ne finir qu’en 2013 lorsque le pays a pu organiser au forceps les élections présidentielles et législatives largement financées et dictées par la dite Communauté internationale. Tout le monde se souviendra longtemps de ce fameux « Ni Ravalomanana, ni Rajoelina » imposé par la Communauté internationale. Personne ne parlait plus de la liste des revendications sociales établies avant 2009 et l’arrimage de Madagascar aux intérêts autres que ceux de sa population se déroulait selon les plans machiavéliques des faucons de la finance internationale. Les enjeux devenaient de plus en plus politiques avec comme grand perdant la population de Madagascar.
    Revendications sociales royalement oubliées…

  • 6 juin à 16:34 | FINENGO (#7901)

    Madagascar : La République est en haillons…( Suite et fin) BONNE Lecture !!

    Pendant cinq ans, de 2014 à 2018, Madagascar était dirigé par une nouvelle entité politique dont les principales préoccupations étaient de prétendre assoir un État de droit tout en oubliant royalement l’État de justice. Mais la magie de la politique politicienne qui s’apparente à s’y méprendre à une organisation criminelle avec l’assistance des partenaires financiers et techniques a eu raison sur tout ce qui pensait autrement. Andry Rajoelina prenait des vacances aux frais de la princesse pour préparer son retour au pouvoir. Il a pris le soin de reprendre une partie des revendications sociales d’avant 2009 pour bien amadouer la population et l’électorat de Madagascar. Il se posait même en victime pour que la mayonnaise politique prenne bien tant à Madagascar qu’au sein de ses diasporas. La nouvelle entité politique qui dirigeait Madagascar de 2014 à 2018 réussissait également une grande prouesse en édictant des lois électorales, toujours en vigueur à ce jour, qui permettent l’opacité totale quant à l’origine et le montant des fonds de campagne. Dans les faits, le régime a pavé le retour au pouvoir d’Andry Rajoelina au pouvoir sans que ce dernier soit obligé de prêter attention plus qu’il n’en faut aux revendications sociales d’avant 2009. Nous savons comment les dernières élections présidentielles de 2018 se sont déroulées. Andry Rajoelina est de retour au pouvoir depuis un peu plus de 18 mois maintenant. Mais bien malin est, même le plus adroit des nombreux « spin doctors » d’Andry Rajoelina, celui ou celle qui pourrait dire qu’il y a quelque chose de nouveau et de rassurant pour l’avenir de Madagascar et de sa population dans tout ce que son régime a entamé depuis le début de 2019.
    Amer constat…
    Je ne me suis pas trompé dans le très difficile positionnement vis-à-vis du régime de Didier Ratsiraka jusqu’en 1991. Je ne me suis pas trompé sur l’alliance contre-nature des forces vives ayant porté au pouvoir Albert Zafy qui, soit dit en passant, est sans conteste le père de la démocratie à Madagascar comme Philibert Tsiranana est le père incontesté de l’indépendance. Je ne me suis pas trompé sur la grande entourloupe menée par le Chef d’État par intérim Norbert Lala Ratsirahonana et son équipe. Je ne me suis pas trompé sur Didier Ratsiraka et ses vieilles amours lorsqu’il est revenu contre toute attente au pouvoir. Je ne me suis pas trompé sur la chance inouïe qu’avait Marc Ravalomanana de mener Madagascar vers une autre destinée mais que son régime n’a pas su choisir délibérément ou non. Je ne me suis pas trompé sur la Transition dirigée par Andry Rajoelina qui s’est étirée pendant 5 ans. Je ne me suis pas trompé sur le régime chiffon de Hery Rajaonarimampianina qui a passé 5 ans à la tête du pays à prétendre assoir un État de droit mais qui a oublié royalement l’État de justice. J’aimerai bien vraiment me tromper pour une fois depuis que j’observe avec beaucoup d’attention Madagascar. Mais la réalité sur le terrain est fort implacable, le pays est loin d’être sorti de l’auberge. C’est malheureux de le dire mais force est de constater que la République est en haillons par les temps qui courent…
    Jean Razafindambo (06 juin 2020)

    • 6 juin à 20:15 | betoko (#413) répond à FINENGO

      Jean Razafindambo ,
      Philibert Tsiranana n’était jamais le père de indépendance , C’était Zafimahova le père de Serges Zafimahova que le général De Gaulle avait choisi en premier , mais il a disparu lors de sa convocation et De Gaulle s’est adressé à Philibert Tsiranana
      L’indépendance de tous les pays africains francophones a été voté par l’ONU ,cela avait provoqué la colère du Génral De Gaulle , en disant à propos de l’ONU , c’est quoi ce "machin"
      Mr Razafindambo est il nostalgique de la colonisation et du néo-colonialisme ? A en croire Mr Lala Norbert Ratsirahonana ,sur ce qu’il disait sur TV+ hier , c’est à cause de la corruption si nous sommes arrivés à ce stade . depuis le départ de Philibert Tsiranana .
      Il nous reste 3 ans pour pouvoir juger les actions engagées par Andry Rajoelina , mais on peut dire que certains projets ne seront pas réalisés à temps , à cause du coronas virus et cela aide beaucoup ses détracteurs les quels se congratulent

    • 7 juin à 09:37 | kartell (#8302) répond à FINENGO

      @ FINENGO

      Bonjour,

      Refaire le match donne un peu l’impression que la lecture de cet article reste une manière singulière de poser les pierres de l’émergence du pouvoir,visiblement en bénéficiant d’une mansuétude presque complice du journaliste..
      Cela donne le sentiment que notre éditorialiste se donne le bon rôle en s’attribuant une analyse d’une justesse absolue et cerise sur le gâteau : qu’il s’auto-attribue,prémonitoire !...
      A regarder la réalité en face, on constate que le hors-sol est piétiné tout au long de cet article emprunt d’un dithyrambisme masqué..
      La rumination de l’histoire de ces trente dernières années n’apporte rien de neuf car elle ne fait que suçoter un scénario déjà décortiqué avec force et justesse par un Fremigacci en particulier ...
      Mais vouloir habiller un Rajoelina d’intentions intellectualisantes a de quoi surprendre, empruntes d’absence totale d’analyse sur la transition dont la seule remarque ou presque qui revient comme une ritournelle est : » je ne me suis pas trompé ! »qui rappelle celle du pouvoir !...
      Nous ne sommes plus dans l’analyse mais dans une tentative ratée d’expliquer sans pointer une quelconque responsabilité politique d’un journaliste qui se prend pour un visionnaire à rebours en préparant à sa manière les lauriers qui seront bientôt décernés à son commanditaire dans un Colisée, anachronique et arrogeant..
      L’autosatisfaction est loin d’être une valeur absente de ces lignes mais lorsqu’elle est poussée à ce stade de permanence, elle affaiblit terriblement cette analyse qui finit par irriter devant le lyrisme développé par son auteur qui veut qui n’ose pas afficher sa préférence !...
      Reconnaître que le social n’est pas au rendez-vous de l’histoire sans poser les vraies questions du pourquoi est à l’image d’un ouvreur de portes ouvertes !...
      Nous ne sommes plus dans un journalisme d’investigation, ni de réflexion mais dans celui d’une forme de courtisanerie qui n’ose pas l’avouer mais qui l‘écrit avec une certaine fatuité !..

  • 6 juin à 17:13 | Shalom (#2831)

    Japana sy ny japoney : soratra nalaza nataon’i Pastera Ravelojaona tamin’ny fotoan’androny.
    Inona no anisan’ny mampiavaka indrindra ny japoney amin’ny mponina maneran-tany ?

    Ny japoney no mponina amina firenena iray ka nahay nitazona ny fomba amam-panao netin-drazana tao anatin’ny fisavoritahan’ny fiainan’y taon-jato faha 19, 20 ary 21.
    Indray mandeha aho dia nanoratra teto mikasika ny fahatanoranay ka ny nifaneraseranay tamina japoney roa teto Antananarivo : Homomi izay nampianatra judo ary Somitsu nampanatra karaté.
    Samy mpampianatra nahay ny taranjany avy izy ireo fa ny tena nampiavaka sy nahagaga anay tamin’izany (teto Antananarivo izany zavatra rehetra izany no niseo) dia ny fifanajana nisy teo amin’izy roalahy.

    Na dia kalazalahy sy tena olona mahay miady fatratra aza i Somitsu dia FADY taminy ny hamingavinga na hanohitra an’i Homomi.

    Inona ny antony ?
    Satria taranak’irony Andriana lehiben-tafika tao Japana ny razan’i Homomi ary be tamin’ny fianakaviany no ireo antsoina hoe Samouraï tamin’ny fotoan’androny.
    Ho setrin’izany kosa anefa, raha misy ny nanahirana an’i Somitsu dia nanao izay hafany i Homomi amahana izany olana izany satria adidy sy andraikiny izany eo amin’ny fiaraha-monina japoney.

    Ny tiana havoitra amin’io resaka io dia ny fitazonan’ny japoney ny fombany na aiza toerana misy azy. Taon-jato faha 21 isika izao. Tsy miaina amin’ny teknolojia faran’izay raitra ve ny japoney ?
    Mahasakan’azy ireo hiaina ny fombany ve izany ? Tery saina ve ny japoney manao izany ?

    Hoy aho tamin’ny taratasy iray teo aloha hoe : mi-komplé ny japoney rehefa hiasa fa miverina manao kimono rehefa ao an-trano. Izay no maha japoney ny japoney.

    Hambakan’izany ve ny zanak’i Madagasikara eo anatrehan’ny fombany ?
    Hisy indray aza ny handika vilana ny fitantarana io toe-javatra io, tsy ahasakan’izany isika fa ny kely saina tsy azo ferana.

    • 6 juin à 21:59 | lé kopé (#10607) répond à Shalom

      Misaotra any Shalom nizara ho antsika izany fahendrena Japoney izany . Ny tiako ho marihinana fotsiny,,dia mbola misy Malagasy , ary tsy Malagasy irery ihany , mandala izany toetra mendrika izany . Ireo toerana izay nolalovako tany @ Firenena maromaro ,dia nampiseho izany fihetsika izany , ary ao koa anefa ny manao fomba mamohetra . Fintiniko ny teniko fa "ny Fanahy no maha olona " ,ary na aiza ,na aiza toerana alehanao , dia misy ny olona tsara toetra , ary ao koa ny ratsy saina . Tsy voatery isika Malagasy irery no voaozona , fa ny Fitaizàna sy ny tsy fanànana kolontsaina no mahatonga izany . Tsy mahagaga raha misavika saranga , ka manao sanga tsy manendrika ny sasany (Colisée) . Misavoamboana ny saina ka mananao foana , io ilay voalazany Vohitra hoe , tsy misy fototra , sady tsy misy fàka ...

  • 6 juin à 17:47 | Vohitra (#7654)

    Dolce Vita et dépravation au pouvoir ?

    …spectacle de partouzes où le sexe, et l’alcool et dit-on aussi la drogue ferait partie des libations…

    Zanahary a-t-il, dans sa colère, livré le pays aux démons et satan ou quoi ?

    C’est quoi encore cette histoire ?

    http://www.lagazette-dgi.com/?p=44069

    • 6 juin à 19:49 | betoko (#413) répond à Vohitra

      Razafila ne raconte jamais des bêtises , certainement intéressée doit être furax et c’est un avertissement à l’adresse d’Andry Rajoelina

  • 6 juin à 17:48 | kunto (#7668)

    KUNTO ny Patriote Malagasy d’Antananarivo

    - Le confinement total = mort de faim pour bcp d’entre nous , le savez vous Monsieur le Président , NON ! car vous ne voyez pas le même Madagascar que nous .......

  • 6 juin à 19:25 | Besorongola (#10635)

    Shalom na Vohitra.
    Tena lasa resa-be eran-tany ity mainty sy fotsy ity sy ny hoe andriana sy hova ary andevo any Madagasikara . Ka raha mba azonao atao dia mba azavao azafady ireto.
    Ny zanakay dia mampifangaro ny hova sy ny ovy na izaho aza dia tia ahafantatra mazava ny classement ny andriana merina satria toa ny avy any Ambohimalaza no ambony indrindra kanefa rehefa nihaino ny printsy Rabarioelina aho dia misy izany zazamarolahy, andriandranando...sns
    Ny zanakay manko dia nantrika manif black lives matter dia nisy namany hono niteny hoe ny gasy koa mpanavakavaka. Koa mba homeo fanazavana tompoko raha tsy mahadiso ampianarana ny ankizy. Henoko koa ny hoe mainty enin-dreny sy tserindahiny fa tsy aiko tsara ny dikany. Mankasitraka tompoko.

    • 6 juin à 20:41 | Vohitra (#7654) répond à Besorongola

      Miarahaba Besorongola,

      Hiezaka hitondra izay kely mba azo hoentina hanazavana izany ny tenako amin ny manaraka tsy ho ela, fa ny fanamarihina tsara apetraka mazava dieny izao aloha, amiko manokana, diso tanteraka ny filazana fa mitory fiamboniana sy fihavahana manokana ny maha Andriana.

      Andraikitra sy adidy ara-piarahamonina ny hoe Andriana, fikatsahana fahalemana (paix sociale) sy fitsinjovana ny ampitso ho lavitry ny mosary no isany tena foto-draharahan ny Andriana, ary raha ny eto Imerina ohatra no ambara, dia taranak ireo Raiamandreny Razambe nametraka izany fomba fisaina sy fijery izany teo amin ny Efatoko no antsoina hoe Andriana.

      Averiko ihany fa ankoatry ny maha taranaka nandray fitaizana sy fanabeazana mifandrindra amin ny tanjom-piarahamonina napetraky ny Razambe dia manana adidy ara-piarahamonina ireo Andriana, tsy fiamboniana izany fa andraikitra noho ny tandro Hasina nolovaina voatolotra.

      Tsy Andriana fa efa nivarina ho lavo (mivarilavo) raha mamolava mpandry antatatra, mpisoloky, mpangalatra sy mpandainga, ary tsy resaka fangoranan-karena tsy ara-drariny na koa entina hifanambaniana izany fiandrianana izany, fizokiana ara-pomba sy fiarahamonina raha fehezina amin ny fomba tsotra.

      Aoriana kely hidirana misimisy kokoa fa dia mirary soa ho anao sy ny fianakavianao, ary ireo Reny rehetra eo amin ny ankohonanao

    • 6 juin à 22:33 | Shalom (#2831) répond à Besorongola

      Salanitra no sarasara tsy ambaka Besorongola,

      Dia efa nandray ny teny i Vohitra ary haja ho azy izany amin’ny maha-zoky azy, tsy hialoha-teny mpitana hazomanga aho fa izy tenany afaka manazava tsara sy tomombana hamaliana ny hetehetanao.
      Hamafisiko ny voalazany fa adidy sy andraikitra ny maha Andriana fa tsy fahamboniana.
      Rindram-piaraha-monina izany fa tsy sanatria rendrarendra na fomba hiedinedehina.

      Be ny olona no tsy mahazo izany hevitra sy fomba fijery izany.

    • 7 juin à 00:46 | Zanabahoaka (#8890) répond à Besorongola

      Besorongola,

      Mahafinaritra raha mahaliana anao na ny zanakao ny tantaran’ny Merina sy ny fandaminany ny fiaraha-moniny tamin’ny andron’ny Andriamanjaka nahatonga ny fisian’ny Andriana, ny Hova sy ny Andevo sy ny toerana misy azy ireo tsirairay avy na ny andraikiny sy ny adidiny na ny Hasiny teo amin’ny fiaraha-monina Merina fahiny.

      Lavalava anefa raha ny tantara momba io ary tsy ampy raha ny fitanisana fotsiny ny filaharan’ny Andriana Merina no horesahana satria io filaharana fotsiny angatahainao io dia tsy ampy velively handinihana ny zava-misy sy ny rafi-piarahamonina tamin’izany sy ny fivoarana tao anatin’ny fotoana, anisan’izany ny fiovaovan’io filaharana io satria niainga lavitra dia lavitra ny niatombohan’izy io hatramin’ny niforonan’ny fiaraha-monina nirafitra ho fanjakana mirindra voalohany teto Imerina : tamin’ny andron’i Rafohy sy Rangitamanjaka ka nitohy tamin’Andriamanelo sy Ralambo ary indrindra indrindra i Andrianjaka, Andriamasinavalona ary Andrianampoinimerina. Faramparan’ny taonjato faha 15 tany ho any izany ary naharitra 400 taona hatramin’ny faran’ny taonjato fa 19 nahalasa zanatany an’i Madagasikara.

      Ny hitako tsotra indrindra afaka hanombohana ahazoanao ny ankapobeny amin’ny tantara dia ity rohy omeko eto ambany ity. Tsy mbola mahafeno ny antsipirihany sy ny zava-misy rehetra akory io rohy io, indrindra indrindra fa ireo "subtilités" tsy voatery ho fantatr’ireo izay tsy tena nandalina ny tantara. Ny tenako manokana dia tsy anisan’ny nandalina sy nianatra izany tantara izany fa anisan’ireo liana fotsiny ihany koa ka nikaroka tamin’ny tenako manokana araka izay ka mety tsy feno ny zavatra haiko. Mety afaka manampy anao kokoa angamba i Vohitra raha misy fanontaniana hafa mety manitikitika ka tsy hitanao ao amin’io pejy na rohy io.

      https://www.madatana.com/colline-peuplement.php

    • 7 juin à 10:55 | Besorongola (#10635) répond à Besorongola

      Shalom, Vohitra , Zanabahoaka.

      Misaotra be dia be namaly ny fangatahiko . Ny lien nalefan’i Zanabahoaka dia tena nanampy ahy tokoa ary be no zava-baovao tamiko koa dia ny Tompo anie homba anareo sy ny vadi aman-janakareo avy.

    • 7 juin à 12:55 | Vohitra (#7654) répond à Besorongola

      Miarahaba Besorongola,

      Tsy ampiana intsony ny rohy efa natolotry ny namana Zanabahoaka, angamba mbola atao ny fanazavana fanampiny any afara, fa misy fanjoriankevitra tiana aroso ihany manoloana ny zavamisy ankehitriny…

      Raha nisitraka ny fahefana faratampony teto amin’ny Firenena nandritry ny taona maro (1975-1991, 1997-2001) ny Amiraly Ratsiraka Didier, dia nisedra fanoherana anatiny matetika, ary izany fanoherana izany dia niainga foana teto Antananarivo, ary na dia tsy nitondra fivoarana sy fandrosoana miantraika amin’ny fiainam-bahoaka izany fotoana lava nitondrany izany, dia azo lazaina fa fetsilahy sy marani-tsaina ary kinga ity tantsambo iray ity, mpikatsaka sy mpijirika tombontsoa manokana ho azy sy ny fianakaviany izy, ary nampiasa ny fomba rehetra mba hiarovany ny fahefany tsy azo norefesina mandidy, tao ny famonjana sy fampiasana herisetra, tao ny faningorana aina amin’ny fomba ankolaka, tao ihany koa nefa ny filalaovana ny tantara tao anatin’ny hefetsena…

      Nahafantatra tsara ny Amiraly fa tsy nankasitraka mihintsy ny fahefany sy ny fomba nitondrany ny Firenena ny teto Antananarivo, ka dia nampiasa ny hakingan-tsainy izy hisorohana izany : nantsoiny ho eo akaikiny ireo namany sokajin-taona sahala aminy, ary mpiara-mianatra fahiny avy ao amin’ny vondrona « Andriamasinavalona », toy an’i Rakotovao Razakaboana, Razanamasy Guy Willy, ary Rakotomavo Pascal...ary vitsy dia vitsy no olona sahy miantso « ialahy » ny Amiraly, fa ireo no nifanao izany taminy…ary ireo no antoka ho azy tsy namotehan’Antananarivo tanteraka azy tao anatin’ny fanoherana misesy lany nanjo azy, fa hafa kosa no niseho ny taona 2002, satria ny hovalahy tsimahafotsy ranôribera no nikotrika izany niaraka tamin’ny mpivaro-dronono iray…ny Andriana Merina dia nihevitra fa ny fametrahana ny Faritany mizaka tena no làlana hirosoana ho any amin’ny fivoarana, ary notohizana tamin’ny fametrahana ny Faritra izay tokony natao hizaka tena…saingy isaky ny miroso amin’izany tetika fampivoarana izany, dia misy korontana mitranga foana eto amin’ny Firenena, ary tsy lavitra fa tena mikotrika izany korontana izany ny sasany, tsindriako tsara, ny sasany amin’ireo vondrona Hova, izay mifehy ny toekarena sy fihariana ara-bola, indrindra ny raharaha ara-barotra, ary izany dia nanomboka tany amin’ny 1863 tany mandrak’ankehitriny…ary tsy zoviana fa isany amin’izany ny taranak’i Rasanjy…

      Inona moa no tiana hiaviana amin’izany resaka izany ?

      Ny Andriamanjaka rehetra sy ny mpanorina ary ny namory an’Antananarivo dia avy amin’ny taranak’Andrianjaka, ary isan’izany ny tanak’Andriamasinavalona, izay mizara roa : ao ireo natao hifandimby hizaka ny fahefam-panjakana teto Imerina, ary ao ireo tsy nanjaka fa natao hifehy, hitantana, hampandry fahalemana, sy hitantana ny vodivona…

      Avy ato amin’ity taranaka faharoa mpizaka vodivona Andriamasinavalona ity ireo nihevitra fa ny fizakantena no làlana mahomby hirosoana any amin’ny fivoarana, ary nihevitra fa tsy ny fifamonoana sy ny fifandrafiana velively no hahasoa amin’ny fitsinjovana ny ampitso ho an’ny taranaka mandimby, ka ny fifampidinihina sy ny fifanakalozankevitra no atao laharampahamehana, ary ny Andriamasinavalona dia mahafantatra tsara fa ho potika sy levona Antananarivo raha fifanandrinana no manjaka noho ny fizoran’ny Amiraly any amin’ny fitondrana henjana sy famoretana vahoaka, efa nasehon’i Ny Andriana Razanamasy izany tamin’ny fanaovana ny « fifanarahana Mahambo » ny taona 1991, ary mbola nihevitra izany koa ny Andriana Rakotomavo Pascal ny taona 2002, saingy ny tsimahafotsy nôribera dia nampiasa hevi-petsy sy hakingana ihay koa nentina nandrombahana ankolaka ny fahefana…hitantsika ny nitranga ny 2002, ny 2009, ary mbola miharihary ny 2018…

      Tsy toga ho azy velively akory io fanotana fady sy famotehana ny Hasindrazana eny amin’ny Rovan’Antananarivo io, efa ao anaty paikady mazava sy voasoritra io, tsy ho voafehin’ireo olombitsy mpifehy toekarena avy amin’ny sasany amin’ny vondrona hova ireto ny raharaha raha tsy io Hasina mitondra ny adidin’Andriana io no potehina sy zimbazimbaina, otaina fady, ary hanatanterahana ny fametrahana ny tanjona famoriana harena amin’ny fomba rehetra, ka rehefa voafehy Antananarivo, dia voafehy i Madagasikara…

      Natsidiko ombieny fa ny Andriana, dia natao handrindra fiarahamonina, hametraka fandriampahalemana maharitra, natao hiady amin’ny mosary, vitsy dia vitsy izany Andriana mpangoronkarena izany, fahefana mitondra any amin’ny hasimbahoaka sy vahoaka manjaka toavinteny no tanjona ho an’ny Andriana, ary izany tanjona izany dia nisy ny nikasa hanatanteraka izany amin’ny maha-olompanjakana azy anaty rafitra repobilikanina, dia ny manjaka vahoaka nokasain’i kolonely Ratsimandrava Richard sy ny Profesora Zafy Albert napetraka, fantatsika ny tohin’ny tantara izay nampalehelo tokoa…

      Ny Andriana eto Imerina dia TSY MAMETRAKA mihintsy ho olana sy sakana ny fahasamihafana ara-poko sy ara-pirazanana, fa manao izany fahasamihafana izany ho harena hivoizana fivelarana, na ara-toekarena io na ara-kolontsaina…fa ireto fetsy sy kinga ary mihevitra ny hamory harena amim-pitaka sy soloky ary fisandohana fahefana ireto no mikotrika disadisa sy lonilonim-piarahamonina, ary milalao ny tantara sy mitondra voina sy vohana mba hamaboana sy hijirihina harena maloto ary hametraka ny harena ho mariky ny fahamendrehana eo amin’ny fiarahamonina…

      Tsy tongatonga ho azy hoy aho ny resaka Rova, Ambohitrimanjaka, Betsimitatatra, Imahamasina…efa ketrika voalamina any ambadika izao, tsy nahatsapa ny mpivarodronono iray fa natao fitaovana hilalaovana ny tantara…ary tsy tonga ho azy akory ny fanehoankevitra sesilany tampoka ataon’ingahy nôribera izao ankehitriny…

    • 7 juin à 14:28 | Shalom (#2831) répond à Besorongola

      Mankasitraka an’i Vohitra tamin’ny fanazavany sy ny fampifandraisana ny tantara sy ny zava-misy ankehitriny.
      Ho fanampin’izany dia hampatsiahy zava-nisy fahiny aho mikasika indrindra ny momba an’ireo antsoina hoe Hova toa an-dry ranoribera sy ny raharaham-pirenentsika.

      Marihina fa ny Hova dia ireo antsoina hoe Tsimiamboholahy, Tsimahafotsy ary ny Andafiavaratra ary tsy misy ny hifandraisany amin’ny Andriana afa-tsy ny resaka raharaham-panjakana.

      Laidama na Radama I dia nanana anabavy antsoina hoe Rabodosahondra izay nanambady ny teny amin-dry Ratefinanahary teny Arivonimamo. Tamin’io fanambadiana io no teraka Rakotobe. Nandritr’izany Radama I dia nanambady Andriambavy Sakalava nantsoina hoe Rasalimo (fianakavian’ny Andriana Kamamy amin’izao fotoana).
      Marihina fa Andiambavy tena tsara tarehy tokoa Rasalimo ka nahatonga an’i Mavo vadibe ho saro-piaro satria tsy niteraka izy sy ny mpanjaka no Rasalimo no toa handrian’ny sain’ny mpanjaka.
      Tamin’ireo zanaka telon’ny Mpanjaka sy Rasalimo dia vavy ny faharoa ary nantsoina hoe Raketaka na Razafinimanjaka.

      Raha ny kinasan-dRadama I dia tokony ho nivady Rakotobe sy Raketaka ary Raketaka no handimby azy eo amin’ny fanjakana, ka ho iray ny Sakalava sy ny Merina hanambatra an’i Madagasikara.

      Tsy nanaiky izany ny HOVA (Rainiharo, Rainijoary sy ny forongony) satria hono tsy homena ny rà Sakalava ny fanjakana ary nataon’izy ireo izay fomba rehetra hanakanan’izany.
      Izany no nilazana fa hoe :
      - nopozinina no nahafaty an-dRadama I
      - i Mavo izay niray petsapetsa tamin’ny HOVA tamin’ny fanaovan’izany no nanjaka
      - novonoi’ni Mavo sy ny Hova avokoa ireo rehetra tokony afaka hanjaka hisolo an-dRadama I (Raketaka, Rakotobe, Ramanetaka izay nitsaoka tany Comores sy ireo maro hafa)

      Tsy dia izay loatra anefa no tena nampatahotra ny Hova fa sao ho voahilika eo amin’ny fanjakana izy ireo raha miditra eto Imerina ny Sakalava.
      Aza adino fa ny Sakalava no nanampy an’Andriamasinavalona fony izy babo, kanefa ireo zanany efatra dia nampizarazaraina sy nampiadin’ny Hova.

      Ny tsy sahin’i Mavo novonoina dia ireo antsoina hoe Zana-dRalesoka, satria Ralesoka anabavin’ny Ombalahibemaso no nitaiza an’i Mavo sy Laidama fony fahazazany na dia zanak’Ambatomanoina (akaikin’Ambohimalaza) aza i Mavo ary Laidama zanak’Ambohimanga.
      Ireo antsoina hoe Zana-dRalesoka dia zanany tamin’ny vadiny taorian’ny nisaoran-dRabasivalo azy (Andriana lehiben’ny teny Antongona ary dadatoan-dRalesoka) . Tsy niteraka Rabasivalo sy Ralesoka.
      Izany no nahatonga ireo zana-dRalesoka ho fady "manandevo olona" izay fomba fanaon’ny Hova.

      Tantara avokoa izany ka tsy fanadino.

    • 7 juin à 15:22 | Isandra (#7070) répond à Besorongola

      Samy hiresaka tantara ihany, ity misy lahatsoratra navoakan’ny Tompokolahy Pr Celestin Tsiavaliky, taloha kely nahafatesany :

      "NY FILOHAm-PIRENENA sy ny Foko Ambaniandro ao IMERINA !
      Tsara ny hahaizan’ny maro ny hanavaka mazava tsara ny Filoham-pirenena+sy ny fisian’ny Foko Ambaniandro ao IMERINA !
      Entanina ny Gasy Rehetra ny samy hahatakatra fa i Andry Rajoelina Nirîna fa izy lanin’ny maro an’isa no maha Filohan-tsika M/sy eto M/kara azy fa tsy ny maha Foko Ambaniandro azy akory !
      Hadisoana na ho an’ny hafa na hoan’ny Filoha Andry Rajoelina ny ho fandrangarangana sanatria ny Foko Merina eo fitondram-panjakana+ eto M/kara !
      Marina fa hitan’ny olona mpitazana fa mbola toa maro an’isa ny nipoitra avy t@n’ny Foko Ambaniandro na MERINA @n’izao fitondrana anketriny izao ! Saingy mbola vokatry ny Rafitra Mahery Afovoan-dranomasina(structure centralisée) fampiasan’ny fitondrana no antony mahatonga an’izany ;no fifidianana ny Compétences n’ireo olona ho tendrena @n’ny andraikitra hahombiazana koa tsy dia mora loatra ho an’i FILOHA !
      Fa raha tsy izany ,ny Foko Ambaniandro ao IMERINA dia voalazan’ny tantaram-pirenena+marina ,fa tena vaky bantsilana ho Nanao fanekena hiara miasa sy hiray tsikombakomba t@n’ny VAZAHA Frantsay mpanjanaka Ka naha lasa Zanatany( Colonisé) an’i M/kara hatr@n’izao !
      Ny Foko Andriana Merina no lohalaharana t@n’izany nahaverezana an’izany Hasîm-pirenena sy fiandranam-pirenena Ary ny fahaleovan-tenan’ity Firenena M/sy ity izany !

      Hasehonay antsipirihany manomboka izao ny porofo ara-tantaram-pirenena marina afahay milaza an’izany raha toa ka ilainareo !
      Nanahirana manko fa teo aloha teo dia tsy tenenina izany Foko Ambaniandro izany fa izy tompon’ny fahefana sy tompon’ny fitondrana !
      Koa ankehitriny tsy tokony ho marina izany !
      Fa raha ny marina dia naha maro mpifidy ny Filoha Andry Rajoelina no maha Filohan-tsika eto M/kara azy ankehitriny FA tsy ny màha Foko Merina azy akory !
      Aoka hazava tsara ny resaka hifanaovantsika ! Misaotra Tompoko !"

      Page Celestin Tsiavalaky 04/08/19.

    • 7 juin à 15:26 | Isandra (#7070) répond à Besorongola

      "Foko AMBANIANDRO tao @n’ny Faritry IMERINA !(Tohiny 21) !
      Vokatry ny fanekena ho fiaraha miasa fa hiray TSIKOMBAKOMBA nataon’ireo foko Andriana MERINA t@n’ireo VAZAHA FRANTSAY mpanjanantany dia voaheloka ho faty ary notifirin’ny miaramila Frantsay tao Antsahamanitra maraimben’ny datin’ny 15 oktobra 1896 i Minisitry ny Atitany Rainiandriamampandry sy i Printsy Ratsimamanga dadatoan’ny mpanjaka Ranavalona III !
      Fa i printsetsy RAMASINDRAZANA kosa namindrana fo t@n’ny naha vehivavy azy dia nalefa sesitany ho any LA Réunion ! Izy moa dia nenitoan-dRANAVALONA III,Ka izy telo(3) mianadahy ireo dia namoronan-dry Gallieni dossiers fa hoe :" mpanampy ankolaka ireo mpikomy Tia Tanindrazana MENALAMBA !"
      Koa iangaviana isika mpamaky mba handinika ny voalazan’ny tantaram-pirena marina, mba tsy hiteny zavatra hafa îndray !
      Diniho tsara ny fiaraha miasan’ny lalàna sy ny VAZAHA Frantsay mpanjanantany Ary ny fîangonana katôlika !
      Ny adronin’iny 15 oktobra 1896 nitifirana an’ireo voampanga ambony ireo dia efa nahavoaka lalàna t@n’ny gazety mpanjakana hangezana (confisqué) ireo fananan’ireo niharan’ny sazy novonoina ireo i Gallieni !
      Ka ny fananan-dRamasindrazana dia ireto avy : tokontany misy trano eny Ambatondrazaka ;
      -nisy trano sy tokontany malalaka sy jaridaina teo Ampoloalina,avatry Mahamasina eo !
      Fa raha ny an’i Minisitry ny Atitany Rainiandriamampandry îndray kosa dia :+ teo Ambohidahy( Nosy be) iny no nisy ny tanimbariny nogiazin’ny lalànan’ny mpanjanaka !
      Nomen’i Gallieni ihany ihany koa ny antony fanaovana izao fanagiazana ny fananan’ireto voaheloka noho ny fikomiana t@n’ny MENALAMBA ireto !
      Ho onitra haloa ho an’ireo olona nahita fahafatesana novoin’ny MENALAMBA,no antony anaovana ny fananan’ireo voaheloka ho faty ireo !
      Ho hita amin’ny tohin’ny tantara ny olona hahazo ireo fananana voageza ireo sy fomba fizaràn’ny lalàna azy !"

      Page facebook Celestin Tsiavaliky 05/08/19

    • 7 juin à 18:14 | spliff (#5871) répond à Besorongola

      Miarahaba
      Shalom, Zanabahoaka, Vohitra,

      Merci pour vos exposés.

      Quelques questions que je formulerai en français si vous le permettez... réponses dans la langue que vous préférez, si vous le voulez bien, pour en véhiculer le meilleur sens à vos yeux...

      Vohitra, vous faites mention de l’entourage proche d’alors de Ratsiraka et des raisons de sa composition telle quelle par lui-même. Que pensez-vous néanmoins des motivations individuelles de ces personnalités ?
      Les placeriez-vous dans la catégorie des félons au regard des conceptions Andriana, ou alors étaient-ils plus des naifs instrumentalisés, ou encore autre chose de moins trivial...? Je crois me souvenir qu’il vous est arrivé de faire référence à P. Rakotomavo en termes plutôt favorables...

      Où situeriez-vous, dans une perspective historique des préceptes généraux Andriana, le recours à la violence légitime concertée ? Je pense particulièrement à l’impossibilité en l’état actuel des choses de dégager « à la régulière » ces organisations de bandits corrupteurs professionnels de la république qui ont pris le pays en otage en noyautant tous les étages du système. Qu’aurait été selon vous la démarche d’un Andriana au pouvoir dans de telles circonstances ?
      Je ne fais pas référence à la violence des alcôves par définition secrète illustrée par exemple par le cas de Mavo que vous rapportez Shalom.

      Comment le statut d’Andriana situe-t-il l’importance la lignée bio-généalogique par rapport à la considération individuelle de personnalités non membres du sérail, mais imprégnées de leurs valeurs, concepts et doctrines ? Quel est le poids d’un bandit de la « bonne » lignée par rapport à un « étranger » qui en épouse les valeurs avec intelligence ?
      Peut-être en relation avec cette question, dans quelle mesure les Hova pouvaient-ils altérer l’autorité des Andriana ? En notant d’après votre exemple Shalom que Rainiharo et Rainijoary pouvaient donc s’opposer à un mariage qui se serait tenu dans la caste dont ils n’étaient pas membres...

      En vous remerciant de vos participations toujours très instructives
      S.

    • 7 juin à 19:05 | Vohitra (#7654) répond à Besorongola

      Miarahaba Spliff,

      Hiezaka hitondra valinteny amin’ny fanontaniana napetrakao aho, ary raha sitrakao dia ataoko amin’ny teny Malagasy satria efa izay moa no nanombohako ny filazako etsy ambony.

      Ireo Andriamasinavalona telolahy niaradia tamin’ny Amiraly ireo dia nametraka ho tarigetra ny hanalavirana sy hisorohana izay ady fifanandrinana noho ny tsy fitoviankevitra politika, ary diniho fa tsy lasa mpanefoefo na mpanakarena velively izy ireo na dia olona akaiky an’ny Amiraly aza, ary tekinisianina manatanteraka izay andraikitra tandrify azy izy ireo…

      Raha mikasika ny Andriana Rakotomavo Pascal manokana, raha tsaroanao dia ny Amiraly ihany no nanaisotra azy teo amin’ny toeran’ny Goverinora rehefa nanomboka nangotraka ny raharaha politika ny 2002, ary nosoloina jeneraly goverinora miaramila izy…izaho manokana nefa mino fa raha nomen’ny Amiraly an’i Rakotomavo Pascal ny fandaminana ny raharaha teto Antananarivo ny taona 2002, tsy tonga tany amin’ireny fifanandrinana mahatsiravina ireny isika tamin’izany…

      Tsarovy fa fony resy teo amin’ny fifidianana ny Amiraly ny taona 1992, ny Andriana Rakotovao Razakaboana dia mbola nofidian’ny vahoaka teto Antananarivo ho Depiote ihany, isany mpiray lisitra taminy tao amin’ny « vatomizana » i Randriamandranto Richard minisitry ny vola ankehitriny io, ny tiako hambara dia ity : fantatry ny vahoaka ihany ny olona tsy hamitaka azy fa sahy hijoro amin’ny heviny, ary tsy handaingalainga sy hisoloky, ary tia mamitrana fihavanana…

      Tsy naheno ianao hoe izy telolahy ireo nanodikodimbolam-panjakana na koa hoe lasa mpanefoefo izy na ny taranany tato afara, fa ny fomba fijerin’ny Andriana dia hoe tsy tokony hisy fifanolanana hitarika any amin’ny fandatsahan-drà izany mihintsy noho ny resaka politika tsy mitovy, ary fanompoana Firenena sy adidy hoya ho ny hoe Andriana fa tsy fiamboniana na natao hifanambaniana velively, ary izany no isany nitsanganan’ny Fianakaviamben’ny Andriana manerana ny Nosy mba hisorohana ny mety hitrangan’izany eto amin’ny Firenena…

      Ny Andriana dia tsy manavakavaka izany mihintsy lazaiko anao, ireto sasany hova mpangoronkarena sy ny taranak’i Rasanjy ireto no mpanao izany fa tsy ny Andriana velively, hilaza aminao fotsiny aho hoe ny vadin’i Ratsiraka Sophie anie ka olona Andriana avy eto Imerina e !

      Ankehitriny isika efa ao anaty rafitra repobilikanina, ary fidiana ny mpitondra, ary ny Andriana rehetra dia manaiky izany, fa ny fomba sy ny fadintany dia mahasarotiny ny Andriana, ary eo ihany koa ny fitaizana noraisiny, natao hitsinjo vahoaka hametraka filaminana izy ireo, ary indrindra ny tantara napetraky ny Razambeny momba ny ady amin’ny mosary, ka mametraka fa ny fisian’ny sakafo no antoky ny filaminana mampandry ny tany…

      Namana akaiky an’i Dadabe Tsiranana ny Andriana Ramangasoavina Alfred, ary isany nipetraka tamin’izany ny antsoina hoe « politikan’ny kibo »…

      Fehiny : na inona Foko, na inona karazana, na inona fahalalana, rehefa mpangalatra sy mpisoloky ary mpanodina volampanjakana dia tokony homelohina mafy, ary tsarovy fa ny korontana foana sy fifanolanana ara-politika mitranga eto amin’ity Firenena ity dia noho ireo olondratsy tsy vanona nahavanon-doza izay tsy voaheloka, tsy voasazy, tsy migadra, nefa dia miriaria etsy sy eroa daholo na mandeha mitsoaka any ampita…

      Jereo anie fa ankehitriny, raha ny telopolo taona farany, dia maro tokoa no lasa mpanakarena tampoka sy mpanefoefo rehefa avy nandalo teo amin’ny fahefana ambony ara-panjakana, ary nampiasa izany fahefana izany ho any amin’ny tombontsoany manokana…

    • 7 juin à 19:38 | spliff (#5871) répond à Besorongola

      Misaotra anao indrindra Vohitra amin’ny fanazavana
      Mankasitraka
      S.

    • 7 juin à 19:39 | Zanabahoaka (#8890) répond à Besorongola

      Isandra,

      Tsy manana na inona contre an’Itopokolahy Pr Celestin Tsiavaliky aho, fa hita amin’ity lahatsoratra taterinao ity (sady mety ihombonanao hevitra) fa tsy mahafantatra na inona na inona momba ny zava-misy tamin’ny famadihana Tanindrazana teto anivon’ny Fanajakana Merina io Pr io.

      Tsy misy précision fa ataony bambaray fotsiny ohatra ny hoe "Vokatry ny fanekena ho fiaraha miasa fa hiray TSIKOMBAKOMBA nataon’ireo foko Andriana MERINA t@n’ireo VAZAHA FRANTSAY mpanjanantany dia voaheloka ho faty ary notifirin’ny miaramila Frantsay tao Antsahamanitra maraimben’ny datin’ny 15 oktobra 1896 i Minisitry ny Atitany Rainiandriamampandry sy i Printsy Ratsimamanga dadatoan’ny mpanjaka Ranavalona III !"

      Andriana Merina iza moa no resahany eto ? Ary ny Printsy RaTSIMAMANGA koa anie dia Zanakandriana. Aleo averina kely aminao aza ny tantara mba ho voapetraka mazava hoe iza no namadika tanindrazana sy nivarotra ny Fanjakana tamin’ny vazaha ary inona ny antony nahatonga azy ireo hanao izany.

      1) Tsy laviko fa nisy tamin’ireo Zanakandriana niray tsikombakomba tamin’ny frantsay, ny Printsy Ramahatra angamba no tian’i Pr Celestin ambara eto (fa tsy ny Zanakandriana rehetra na ny Andriana hafa). Raha ny momba io Printsy iray io manokana dia aleo ho fantatrao fa anisan’ny antony nanaovany izany dia noho ny disadisa sy lonilony nisy teo aminy sy ny Printsy Ratsimamanga (dadatoan’i Razafindrahety Ranavalona III) raha noteren’ity farany hisara-bady ny Printsy Ramahatra hakany ny vadiny. Eo koa ny fialonan’ny Printsy Ramahatra ny Printsy Ratsimamanga raha ity farany nahay niserasera tsy voatery nandeha nitari-tafika lavitra kanefa nitombo harena sy voninahitra (15 Voninahitra izy) raha toa ka anisan’ireo nalefa nitari-tafika nitondra andevo natao miaramila tany Toliary ny Printsy Ramahatra ohatra. Marihina fa amin’io expedition io vao nisy andevo natao miaramila fa ny andevo fahiny dia tsy nahazo natao miaramila (ho an’i Besorongola : tsy mitovy ny atao hoe "andevo" sy ny "Mainty Enindreny").

      Noho izany rehetra izany dia tsy anisan’ireo niaro ny Printsy Ratsimamanga ny Printsy Ramahatra fa anisan’ny nandetika azy aza rehefa nomelohin’i Gallieni ho mpiray tsikombakomba tamin’ny Menalamba ity farany miaraka amin’ny Minisitry ny Atitany Rainandriamampandry ary lasa Governora moa avy eo ity Printsy ity.

      2) Tsy hita soritra ao anatin’ity lahatsoratr’i Pr Celestin ity mihitsy ny momba an’i Rasanjy sy Raintsimbazafy (samy Hova ireo) izay tena anisan’ny atidoha nikotrika ny fivarotana ny tanindrazana tamin’ny vazaha sy ny famerezana hasina tanteraka ny fanjakana Merina ary anisan’ny mpanolotsain’i Gallieni sy nanome hevitra azy hanameloka ho faty an’i Printsy Ratsimamanga sy Rainandriamampandry. Ny mobile an’i Rasanjy sy ny ekipany moa dia aleo ny hafa no hitatitra azy (i Vohitra indrindra indrindra satria izy no anisan’ny tia manohy ny tantaran’ireto Tsimiamboholahy sy Tsimahafotsy mpijirika fanjakana ireto mandrak’ankehitriny, ary indrindra indra ireo taranaky Rasanjy sy ny ekipany fa tsy ny Tsimiamboholahy sy ny Tsimahafotsy rehetra akory no tiako ambara). I Gallieni tsy nahafantatra mihitsy ny nampahomby ny tetikady nanamelohana ho faty an’ireto roa farany reto raha tsy i Rasanjy. Ny hany azon’i Gallieni dia ny hoe : mila tifirina imasom-bahoaka ho lesona ho an’ny hafa ny Andriana iray sy Hova iray.

      3) I Rasanjy ihany koa no tompon-kevitra nangalana ny razana rehetra nipetraka tany Ambohimanga nampiakarina teny Anatirova hamotehana ny Hasin’ny Andriana fa i Gallieni tsy nahafantatra na inona na inona momba izany. Tany Ambohimanga mantsy ny Menalamba no nanasina sy naka hery hoentiny miady tamin’ny vazaha mpanani-bohitra sy mpanjanatany ka rehefa nesorina tany ireo razana ireo dia mora nolemena ny Menalamamba fa tsy nanana toerana manan-kasina ho aleha intsony. Taty afara moa, ary efa mihoatra ny zato taona taty aoriana vao naverin’i Ravalo tamin’ny laoniny izany ka naverina teny Ambohimanga ireo razana ireo. Nentina tamin’ny alina ary tsy fanafenana ny famindrana araka ny nolazain-dRajoelina akory no nitondrana ireo razana ireo tamn’ny alina fa fanajana ny fomba. Ny Andriana tsy alevina amin’ny atoandro fa amin’ny alina ihany (izay no nahatonga ny hoe "afenina" fa tsy alevina). Rajoelina no tsy mahafantatra na inona momba an’izany satria sady tsy mahay tantara no sady mety tsy nampianarina an’izany satria tsy avy amin’ny fianakavian’Andriana.

    • 7 juin à 19:39 | Zanabahoaka (#8890) répond à Besorongola

      4) Raha lazain’i Pr Celestin fa satria ny fanjakana Merina no resin’i Frantsay noho ny fisian’ny mpamadika tao anivony no nahalasa zanatany an’i Madagasikara dia diso izany. Ny fanjakana Merina dia tsy nahenika an’i Madagasikara akory na nanana titre "Mpanjakan’i Madagasikara" nomen’ny Anglisy aza ireo Mpanjaka Merina nanomboka teo amin’i Radama I. Tsy natolotry ny Mpanjaka Merina sy ny PM ny vazaha teo ambony lovia akory i Madagasikara fa mbola nila niady tamin’ny fanjakana hafa ny frantsay. Tamin’izany dia nisy koa ny magouilles isan-karazany sy ny trahison fa tsy teto anivon’Imerina irery akory.

      5) Raisintsika ohatra eto ny ady nifanaovan’ny frantsay tamin’ny fanjakana Sakalava Menabe nisy an’ireo Maroserana tamin’iny faritra Tsiribihina sy Manambolo rehetra iny. Ampanjaka mpirahalahy roa no nitondra tany, samy zanaky ny Ampanjaka Dady Andriatahoranarivo tao Vinany sy Narova. Ny Ampajaka Toera no lahimatoa, vohitsy (olon-tsotra na andriana, tsy haiko loatra ny manavaka azy) ny reniny, ary Ingereza ny lahihaivo, izay andevo (makoa) ny reniny. Niady tsy nety nifanaraka mihitsy izy roa lahy ireto satria Ingereza nieritreritra azy ho mafy ka mendrika ny fanjakana raha tokony miverina mazava amin’ny Ampanjakana Toera ny fanjakana rehetra raha ny lalàna. Nangalaran’i Ingereza ireo Dady (razan’ny ampanjaka nifandimby) ka izy no lasa nitahiry azy. Teono niatombohan’ny disadisan’izy mirahalahy satria dia Masina ny Dady tahaka ny razan’Andriana sy Mpanjaka rehetra teto Madagasikara.

      Rehefa tonga ny vazaha dia nivonona hifampiraharaha ihany ny Ampanjaka Toera tao Ambiky ary nivonona ny hametraka fitaovam-pidiana sy hilavo lefona saingy noho ny torohevitr’Ingereza sy ny namany vazaha anakiray antsoina hoe Samata dia notafihan’i Comandant Gérard, mpitari-tafika frantsay tampoka tamin’ny andro alina Ambiky ka novonoiny tsy nisy niangana hatramin’ny Ampanjaka Toera ny vahoaka rehetra tao. Nisandratra ho azy ho Ampajakan’i Menabe iray manontolo Ingereza nanomboka teo satria maty ny Ampanjaka Toera.

      Marihiko eto fa ny politikan’i Gallieni tany amin’ny fanjakana Sakalava Menabe dia tsy ny hiady sy handringana tamin’n voalohany fa ny hifampiraharaha satria nila governora hitantana ny firenena ihany ity farany ka nomelohiny araka izany ny fihetsika nataon’ny Commandant Gérard. Ingereza tetsy andaniny tsy nety nilavo lefona teo no ho eo fa nanohitra ny frantsay ihany koa nandritra ny 6 taona. Nihena ihany koa anefa ny fankamamian’ny vahoaka an’i Ingereza rehefa nahafantatra izy ireo fa tsy nitovy tamin’ny politika nataon’ny frantsay teto Imerina no saika ho ataony tany aminy fa nivonona hamela ny fitohizan’ny fitantatan’ny Ampanjaka tamin’ny alalan’ny fiaraha-miasa ny vazaha (azo lazaina ho vaofaitaky ny hafetsen’i Gallieni ihany moa ireto vahoaka ireto raha ny zava-misy tamin’ny fanjanahan-tany avy eo no hojerena). Ingereza rahateo sady efa nanota fady nangalatra ireo Dady. Rehefa nitohy ny résistance nataon’Ingereza dia navelan’ny vazaha hirenireny tany anaty ala tany izy sy ny troupe-ny fa niezaka nifehy ny tanan-dehibe sy ny vahoaka sisa rizareo araka ny fomban’ny Maroserana ka napetrany ho Ampanjaka ny zanaky Toera, izay tsy iza fa i Kamamy (taranany ireo Ampanjaka Maroserana ankehitriny) na dia endrika ivelany fotsiny ihany aza izany fa ny governora sy ny mpanolotsaina napetraky ny frantsay no tena nitantana ny fanjakana.

      Ny hamaranako azy dia ny hoe, tsy nitovy ny politika nentin’ny frantsay teto noho ny antony maro samihafa. Raha ny hanimba tanteraka sy hamotika ny fanjakana Merina, ny fombny sy ny kolontsiny sy ny tantarany no tanjony voalohany satria ireo no natanjaka indrindra sy organisé indrindra, dia tsy voatery toy izany no nataony tany amin’ny faritra hafa. Ny trahison sy ny magouilles koa anefa tetsy ankilany dia tsy teto Imerina irery no nahitana izany fa nisy na taiza na taiza. Vokatr’io politikan’ny frantsay io dia potika tanteraka ny rafitra nisy teto Imerina ary niezahan’ny frantsay nailika hatramin’ny farany sy nolevonina tanteraka izany ny momba ny Merina raha toa ka ny mifanohitra amin’izay ny politika nentiny tany amin’ny faritra sasany. Ankehitriny moa dia mbola mitohy sy mipetraka mazava ny rafitra Ampanjaka any amin’ny faritra maro manerana an’i Madagasikara ankoatra ny eto Imerina sy ny faritra notantanin’ny Merina fony faha Mpanjaka (ny Betsileo ohatra). Ny Antemoro mbola manana Ampanjaka, ny Sakalava ihany koa sns

      Manoratra izay tiany i Pr Célestin, fa aleo ny tantara hisy précision fa tsy atao bambaray. Rehefa samy mandalina dia samy mahafantatra hoe iza ary no tena mpamadika tanindrazana, na mpivarotra tanindrazana, na teto Imerina na tany amin’ny faritra hafa. Ary iza koa ny tena collabo tamin’ireo foko sy fanjakana maro nisy teto Madagasikara raha niaraha-nahafantatra ny zava-nisy teto Madagasikara tamin’ny fanajanahan-tany. Iza koa ny voafitaka ary inona ny tena politikan’ny frantsay sy ny tanjony, mety mitohy mandrak’ankeitriny.

    • 7 juin à 22:58 | Turping (#1235) répond à Besorongola

      Vohitra ,
      Marina tokoa ny voalazanao fa ny Andriana tsy nametraka olana mihitsy tamin’ny resaka fanavakavahana firazanana ara-poko tsy tahaka ny taranak’i Rasanjy .
      Ianao moa moa mbola manonona an’ny anaran’i Tompokolahy Razakaboana ,fianakaviana akaiky efa nambarako teteo ihany cousin’i mama ,nanatrika ny mariaziko t@ 1992 mbola tamin’ny fahavelony ,satria izy dia tena tsy nankasitraka an’ity resaka "fédéralisme " ity ,ny avy tamin’ny raiko Anjeva -Ambohimalaza torak’izany . Araky ny efa voalazako ,ingahy Ratsiraka nahay naka ireo olona izay nampiray ny malagasy na teo aza ny hafetsena fa kosa tsy nahay niara niasa tanteraka mba hampandroso ny firenena .I Tompokolahy Razakaboana i (Toto ) ny fiantso azy teo @ fianakaviana na ingahy satria minisitry ny fitatanam-bola ,sy nanana ny naha izy azy .Indrisy fa nindaosin’ny fahafatesana t@ taona 1995 .Ity resaka prostate ity ,ny homamiadana aretina mahafaty olona betsaka mila fitandremana ara -pahasalamana ,fa ny olona tsirairay avy dia samy manana ny lahatra daholo fa dia aankinina @ Tompo daholo .
      Ny zavatra azo tsoahina ; Marina ny voalazanareo sy Shalom ,fa ny maha Andriana tsy resaka fahamboniana hanadevo ny hafa fa kosa toetra hananana izay hahatsara ny Soatoavina malagasy sy ny fiaraha monina iqam-paritra .Kalitao izay voavetaveta nanomboka t@ nitondran’i Mavo sy ireo hovalahy mpitaiza azy ,.....Ny praiminisitra Rainilaiarivony moa efa fantatra fa nanambady ireo mpanjaka vavy telo nifandimby ,momba ny tombotsoa manokana ,izay mbola mitohy hatramin’izao.
      Izay anie no mahatsara ny resaka fitondrana ampanjaka ( régime monarchique ) satria ity fitondrana repoblikana mamoa fady ity ,nahatonga ny firenena nikoroso fahana .

    • 7 juin à 23:28 | Turping (#1235) répond à Besorongola

      Tohizako kely ny resaka ,
      Ny resaka fihariana ,fitadiavam -bola ,na fikirizany @ fianarana ara-drariny ,na ara- toekarena , tsy asiana olana(mérite ) satria amin’ny fiainana mila miady ,misondrotra ,hanampiana ny hafa aza raha azo atao ,....fa tsy manao ariary zato am-pandriana . Marina fa ny resaka sakafo ,rano ,ny fahantrana no mahazo betsaka ny malagasy ,....fa kosa tsy mila miraviravy tanana . Mila manorona ,manao zavatra misongadina ara-drariny ho an’ny taranalka fara mandimby sy ireo manodidina ,ny mahantra sns....Izay ilay hoe ny fanahy no maha olona . Na an -dafy io , izay tena mila manao zavatra misongadina nohon’ny vahiny na any Mscar ,mila mivoatra foana dia apetraka eo am-pelatanan’Andriamanitra daholo ny zava-drehetra .

    • 8 juin à 01:01 | Turping (#1235) répond à Besorongola

      Itompokolahy Rakotovao Razakaboana (1933-1994) .Taona nhafatesany ;1994 fa tsy 1995.

  • 6 juin à 22:10 | lé kopé (#10607)

    Misaotra anao namana Vohitra fa ilaina tokoa ny fahalalàna ny tantara ,ary maro ireo olona , na dia efa zoky olona aza , tsy mahalala ny tokony ataony .Ny namana F. Razarapiera dia miezaka manazava ny tantara ankehitriny (histoire Contemporaine) @ AZ Télévision ,ary heveriko fa mifameno ny andraikitra raisinareo .Mankatelina Tompokolahy ,ary miandry ny fanazavàna manaraka satria liana tokoa izahay .

    • 6 juin à 23:50 | Vohitra (#7654) répond à lé kopé

      Shalom, Le kope,

      Misy lahatsoratra angazety izay natsidiko etsy ambony, asa raha hitanareo, fa tena mahamenatra sy manala baraka tanteraka ny hasimpanjakana mihintsy ny fahitana tarehin-javatra toy ireny, efa tena ny fitsipi-pitondrantena sy ny fanahy maha olona mihintsy no voadona mafy, dia ahoana moa no hisian ny fandrosoana hiainga avy any amin ny tompon ny fahefana nefa avy any mihintsy no efa misy fahalovana manditsoka sy fahapotehana ara moraly efa tena latsa-paka any amin ny lalina mangitsoka...

      Mampalahelo sy mahakivy ny manjo ny firenentsika...

    • 7 juin à 00:39 | Shalom (#2831) répond à lé kopé

      @ 6 juin à 23:50 | Vohitra (#7654) répond à lé kopé ^

      "... fa tena mahamenatra sy manala baraka tanteraka ny hasimpanjakana mihintsy ny fahitana tarehin-javatra toy ireny, ... dia ahoana moa no hisian ny fandrosoana hiainga avy any amin ny tompon ny fahefana nefa avy any mihintsy no efa misy fahalovana manditsoka sy fahapotehana ara moraly efa tena latsa-paka any amin ny lalina mangitsoka...
      Mampalahelo sy mahakivy ny manjo ny firenentsika..."


      Nahita io lahatsoratra an-gazety io tokoa aho raha nipika ilay rohy nomenao.
      Ny tonga tao an-tsaiko voalohany dia ny hoe : dia satria izany ilay filoha niainga tamin’ny fampilalaovana sy ny fampandihizana narahin’ny fisotroana tany am-boalohany ka dia notahafin’ny minisitra toa izao ?
      Tena tsy hitako izay lazaina.

      Asa na ahoviana no nisehoan’io toe-javatra io, fa raha amin’izao fotoanan’ny valan’aretina sy ny fahoriam-bahoaka miaraka amin’ny ny fiainany mitsitongana izao dia tena tsy rariny mihitsy.
      Ary matoa ny minisitra mbola manana fotoana hanaovana izao dia tsy misy asa atao izany izy.
      Mamaivay sahala amin’izao ve ny raharaham-pirenena dia sahy hanao toa izao ny minisitra ?

      Sa matoky tena ilay minisitra fa tsy hiteny azy na ny PM na ny filou ?
      Tena very ilay firenena.
      Marina mihitsy ny filazana hoe tokony hiomana ami’ny fanoloana io fitondrana io ny mahatsiaro tena rehetra.

  • 7 juin à 10:41 | Besorongola (#10635)

    BONNE FÊTE A TOUTES LES MAMANS !

    https://www.youtube.com/watch?v=naqGI0E7jko

  • 7 juin à 11:39 | Shalom (#2831)

    Teo aloha teo dia nanizingizina im-betsaka i Betoko fa tsy nisy fanonganam-panjakana tamin’ny 2009.
    Nisy ihany koa ery ambony, olona iray izay inoko fa nandray anjara na nanohan’izany fanonganana izany milaza hoe :
    "Pour nous, le plus important, c’est que le pouvoir soit transmis à Rajoelina légalement, ce que Ratsirahonana a confirmé hier, on s’en fout du reste."


    Fanontaniana :
    1) na iza na iza nomen-dRavalomanana ny fahefana teo amin’ny miaramila, fomba ahoana sy lalàna avy aiza ary antony ahoana no ahafahanan’ny miaramila manome ny fahefana an’i DJ ?
    Fa nahoana no tsy nomeny an’i Pasitera Daniel Rajakoba, na an’i Tantely Andrianarivo ? Olom-pirenena avokoa anie ireny e !
    2) ary inona no nataon’i DJ teny amin’ny EKAR hoe solon-tenan’ny mpitokona kanefa nibaiko ary izay noteneniny no narahin’ireo miaramila ? Inona no fahefany eo amin’ny miaramila ? Ben’ny tanànan’antananarivo renivohitra anie izy fa tsy Loholona na Solombavambahoaka e !
    Raha tamin’ny 1972 izany ve ny raharaha, tokony nomen’i Jeneraly Ramanantsoa an’i Olala izany ny fitondrana ?

    Fanontaniana mba ilaina valina ireo Betoko raha anananao ny valiny.

    Zava-nisy tamin’ireny 2009 ireny :
    Tamin’ireny fotoana ireny dia nisy tamin’ireo kolonely lasa jeneraly tampoka teo nilaza izao toe-javantra izao :

    1) Zandary : hiaro anao hatramin’ny farany aho Atoa prezida, fa raha tsy ianao tsy nahazo ny laharam-boninahitra jeneraly aho alohan’ny hisotroko ronono. Vao nahazo jeneraly io olona io dia nandefa "sms" taty amiko nananihany naneso ahy : ahoana ialahy amin’izany ry BTM (anaram-bositra niantsoana ahy fahiny), hitan’ialahy fa tsy "erreur"-ko mihitsy ny nanohanako an-dRajoelina hanongana an-dRavalo : "donnant-donnant" letsy ny fiainanana

    2) Miaramila tafika an-tanety, hoy izy matsy ahy an-telefona : "tsy raharahako izay fiheveran’ialahy ahy, je n’ai rien à foutre de la politique et de Rajoelina. Je l’ai aidé à faire ce coup pour qu’il ait le pouvoir mais s’il ne m’a pas nommé à ma fonction actuelle, je l’aurai descendu".

    Olona roa nanana ny toerany teo amin’ny raharaha 2009 ireo.
    Ny oronan-tsary rehetran’iny fotoana iny dia nahitana azy ireo.
    Mivavaha isika mba tsy holasan-ko razana mialoha izy ireo satria ho tonga ny fotoana hilana ny fijoroan’izy ireo ho vavolombelona.

    • 7 juin à 16:06 | Isandra (#7070) répond à Shalom

      Shalom,

      1) na iza na iza nomen-dRavalomanana ny fahefana teo amin’ny miaramila, fomba ahoana sy lalàna avy aiza ary antony ahoana no ahafahanan’ny miaramila manome ny fahefana an’i DJ ?
      Fa nahoana no tsy nomeny an’i Pasitera Daniel Rajakoba, na an’i Tantely Andrianarivo ? Olom-pirenena avokoa anie ireny e !

      Mamaly anao amin’ity vidéo ity ny Hovalahy Ratsirahonana, nilaza izy fa ara-dalana ny fandraisan’ny Rajoelina fahefana tamin’ny 2009, satria :

      - Nomen-dRavalomanana fahefana feno ireo tao amin’ny directoire militaire izay namindrany ny fahefana ary avy eo namindra izay an-dRajoelina,
      - Neken’ny HCC izany famindram-pahefana izany,
      - Izy irery no nanana ny légitimité tamin’izany noho izy mpitarika ny révolution orange, izay nahatonga hatramin’ny fametra-pialan’ny filoha Ravalo. Ireo olona tanisainao ireo tsy manana izany, satria ny fahefana tsy anterina any an-trano amin’ny plateau d’argent hoatr’izany, fa ireo miezaka ny hahazo azy ihany no tokony mandray azy.

      https://www.youtube.com/watch?v=t1syFnKuKKA

    • 7 juin à 16:21 | Shalom (#2831) répond à Shalom

      Betoko tompoko no nametrahako ny fanontaniana fa tsy ianao.
      Mbola fampisehoana ny mampipentsompetsona anao milaza tsy hanontaniana.
      Maika tsy faingana.

    • 7 juin à 16:50 | Isandra (#7070) répond à Shalom

      Shalom,

      Tsy mbola hain’ingahindriana ihany angaha ny concept ny forum eto, fa tsy tahak’ireny any an-dapa ireny, omena fitenenana vao miteny ? Hafa mihitsy ny concept eto.

      I Besorongola izao nangataka tamin’ny andriana roalahy hitantara amin’ny momban’andriana, fa tsy nanakana an’i Zanabahoaka hitondra ny anjara birikiny izany, raha mbola variana nifantina sy nandinika ny azony zaraina sy hamelezana ny Hova iretsy ingahin-driana roa iretsy.

    • 7 juin à 17:49 | Vohitra (#7654) répond à Shalom

      Misy fanamarihina ataon’ny mpandray anjara anankiray Rapa ery ambony milaza fa mety ho olona maro tokoa no ao ambadiky ny solonanarana « Isandra », ary mety ho lahy no vavy indraindray, ary azo inoana tokoa izany fijery izany satria na ny lainga afafiny isanandro vaky eto aza dia tsy tadidiny akory na koa heveriny fa tsy misy mitadidy.

      Tsaroana angamba ny nitranga tamin’ny fifidianana Ben’ny tanàna farany teo, ary rehefa fantatra ireo mpifaninana sangany teto Antananarivo, dia Isandra no isany nilaza teto sy nanambara ary nandokandoka ny kandida notohanany izay nolazainy ampahibemaso teto fa taranaka voataiza avy amin’ny Andriana, ary izaho no isany nijoro nilaza teto fa diso izany filazany izany fa Hova io olona tohanany fa tsy Andriana velively, ary zaza natsangana avy amin’ny fianakaviana iray Hova eto andrenivohitra izay mbola eo daholo ny mpiray tampo aminy, fa ny mpanangana azy kosa no avy amin’ny Andriandranando. Volana vitsy ato afara, rehefa mitohy ny tantara, Isandra indray no lasa mpanenjika ny Andriana rehefa nitranga ny resaka fanotana fady teny amin’ny Rova, very sy nanjavona ilay fandokafana fahiny ny Andriana…tsy mahagaga izany fa olona tranondainga mpamosavy fiarahamonina mikajy disadisa sy lonilony izy, mpamitaka entanin’ny fitiavankarena maloto sy fitiavana misoloky…

      Mikasika ny voalazan’i nôribera indray, dia hoy aho hoe olona fantatro tsara fa tsy azo omena fahatokisana mihintsy amin’izay ambarany ity nôribera ity, fantatro tsara ny fitaka sy ny lainga arotsany eo amin’ny tantaram-pirenena, fantatro io satria misy fianakaviana iombonana izahay, fantatro ny momba azy.

      Miteny i nôribera hoe tsy manana alahelo aminy ny Profesora satria isany namangy azy tamin’ny fahoriana nanjo azy, olonkendry i Profesora ary ny mahay manaja tena tokoa, fa tsy manafoana akory izany ny fikotrehany ny fanonganana an’i Profesora izay nikasa hametraka ny demokrasia mivantana manjaka vahoaka, satria ho vaky barara hiseho ampahibemaso eo ny raharaha rehetra nataon’ny naman’i nôribera ho famaboana sy fanodinana ny toekarena ho any amin’ny tombotsoany manokana (ny tsy lahatra akory ny fahantrana, ny orinasampanjakana banky rompitra, ny volampanjakana sy fananampanjakana) raha tsy voaongana haingana i Profesora…

      Ary ny tian’i nôribera holazaina ao ambadik’io resaka famangiana manjo io, dia tsy tonga tao namangy ny fahavalony ara-politika izay mahatakatra tsara ny hafetseny sy hakingany, nasiany caméra mihintsy moa ny toerana famangiana hijereny izay tonga…tsy nanadino ny nataony io fahavalony iray hafa io satria io no tokony nitondra ny tetezamita rehefa niongana ny mpivarodronono, saingy nampiasa hevipetsy indray i nôribera ka votsotra ilay fahefana very taminy ny taona 2002, izay mbola i nôribera ihany no nanampy ny mpivarodronono ka nanaovana ny paikady hanaovana fihanihanana sandoka nandrombahana fahefana notanterahan’ireo mpitsara naman’i nôribera…

      Raha hiverina hitodika hibanjina indray ny taona 2009 isika, ahoana moa no tokony ho ara-dalàna ny famindrana fahefana natao teo amin’ireo manamboninahitra telolahy sy i calife izay i nôribera no niketrika azy, satria ny famindrana ny fahefana nataon’ny mpivarodronono nankeo amin’izy telolahy ireo aza efa tsy ara-dalàna mihintsy ? afaka mametraka fialana ny mpivaro-dronono, dia mijanona eo ny raharaha, ny fampiharana izay voatondro ao amin’ny lalampanorenana no sisa ampiharina, saingy tsy izay no nitranga…mazava ny voasoratra ao amin’ny lalampanorenana mikasika izany, tsy ara-dalàna ny nataon’ny mpivaro-dronono nanolotra ny fahefana tany amin’izy telolahy iretsy, tsy voalazan’ny lalampanorenana velively izany…izany angamba no nahatonga ilay manamboninahitra anankiray ambony indrindra, izay tsy izy telolahy ireo mihintsy koa, tsy nety nandray io fahefana sandoka io.
      Fetsilahy i nôribera ary manana ny toetran’Isandra rehetra mihintsy koa, ireo toetra ratsy rehetra…fantatro tsara hoy aho izy, ary ny Amiraly dia isany nataony nandraingiraingy mihintsy ka tsy mahatoky azy mihintsy, tsy mahagaga ary raha toa izao ny fandehan’ny raharaha eto ankehitriny, satria samy mihezaka manolontsaina an’i calife daholo na i deba na i nôribera ankehitriny…izao mibirioka any amin’ny tsy fandehany izao satria samy tsy tanjona hanasoa vahoaka mihinsy no fonosiny, samy manana ny olony no samy manana ny tanjony ara-politika…ary i Al Capone dia olona akaiky mihintsy an’i nôribera sy ny tariny…ny mikasika ny « émetteur » noesorina teny Ambohimitsimbina, dia nôribera sy ny fianakaviany mpisolovava iray izay miaraka amin’ny mpikarama an’ady dia manana ambara sy mahafanatra ny nataony tsara mikasika io, voafitaka mihintsy ny mpivaro-dronono…

      Manao azy ho kinga sy mahery i nôribera, tsaroako tokoa tamin’ilay fandevenana teny Ambatolampy Tsimahafotsy, noenjehina natao maimaika toy ny nanenjika ora ny fandevenana, ary ny lalàna nombana dia tsy niverenana nody…nanodidina lavitra tokoa tamin’ny nandroso…

      Tsy hifamitaka eto isika ry Isandra sy mpiaradia aminy fa ny tantara mipetraka sy ny tanjona rehetra ambadik’izao mitranga izao…ary fantatro tsara mihintsy ny tsy fitiavan’i nôribera ny Andriana Merina ary mankahala izany izy…

    • 7 juin à 18:09 | Vohitra (#7654) répond à Shalom

      Ho fanampin’izay nambarako etsy ambony, nilaza Isandra tranondainga sy i nôribera lainga raofina fa neken’ny Fitsarana avo ilay famindrana fahefana nosandohana sy tsy ara-dalàna, izay miainga avy eo amin’izy telolahy mankany amin’i calife, dia tsy misy tokony hahagaga tokoa izany firosoana amin’ny tsy ara-dalàna sy mamoafady izany satria efa nahazatra an’i nôribera sy ny tropiny hatrizay…

      Fa iza tokoa moa ilay lehiben’ny Fitsarana avo tamin’izay 2009 izay ?

      Tsy iza io lehiben’ny fitsarana avo io fa mpitsara vinantolahin’ilay ramatoa mpitsara avo tao fahiny ihany, ary ilay rafozambaviny io dia isany amin’ireo mpitsara naman’i nôribera izay nanatanteraka ilay fihanihanana sandoka natao ny 22 février 2002 tetsy Mahamasina ihany ka nametrahana anterisetra fotsiny ny fahefana ho any amin’ilay mpivaro-dronono…ary ny rafozan’ity filohan’ny fitsarana avo ity dia mpikambana tao amin’ny fitsarana avo ihany koa, ary diniho sy hevero fa nisy izany teo amin’ny tantaran’io fitsarana avo io hoe olona mpianaka dia samy mpikambana ao avokoa ary samy mpitsara…ary avy eo i ramatoa mpitsara avo rafozany dia voatendry ho senatera…

      Mbola averiko ihany, efa tetika sy paikady nokotrehana ela ny an’ny nôribera sy ny forongony, dia izy izao hitantsika izao ny tohiny…

      Aoka isika tsy hifamitaka eto ry nenitoa mpams isandra fa sao dia heverinareo fa misy bado eto…

    • 7 juin à 20:08 | Shalom (#2831) répond à Shalom

      Raha ny resaka HCC anie Vohitra dia marina fa nogejain’ny Tsimiamboholahy sy ny Tsimahafotsy efa hatry ny ela io e !
      Ry norbera, ry kotondranew ..
      Ireny no tena nanodikodina ny tantaram-pirenena araka izay tiany hiarovana ireo tombotsoany.

      Inona no tsy naneken’ny Hova natao ho Andriana ?
      Satria ny zakany ny andraikitra baben’ny atao hoe Andriana satria ny Andriana tsy mitsikerakera, ireo dia mifanohitra amin’ny fomban-dreo tsy mahalala afa-tsy ny tombotsoany.

      Raha mamaly ny fanontanian’i "7 juin à 18:14 | spliff (#5871)" indray aho hoe :
      "Peut-être en relation avec cette question, dans quelle mesure les Hova pouvaient-ils altérer l’autorité des Andriana ? En notant d’après votre exemple Shalom que Rainiharo et Rainijoary pouvaient donc s’opposer à un mariage qui se serait tenu dans la caste dont ils n’étaient pas membres".

      Ny Hova dia nilalao ny fitondrana efa hatry ny ela satria izy ireo foan no nitazona ny toerana Loholona teo amin’ny fanjakana.
      Raha ny resaka momba any Mavo dia ity tenin’ny Ombalahibemaso ity no nentin’ny Hova nandemehana azy : "Laidama no voalohany fa Mavo no farany".
      Araka ny voalazako dia fiarovana ny tombotsoan’ny Hova no "nanasany vangy" any Mavo tsy hanaiky ny hanjakan-dRaketaka na dia izay aza no kinasan-dRadama I.
      Ary teo no niova ny toeran’ny Hova fa tsy Loholona fotsiny intsony fa nanjary Praiministra.
      Mino aho fa raha Raketaka sy Rakotobe no nanjaka, nihozongozona ny toeran’ny Hova.

      Azo hekena ve ny famonoana ireo printsy fahiny mba hampitombona ny fanjakany Mavo ?
      Tsy nisy nety nanao io fikasana hamono io na ny miaramila na ny Mainty satria fady ny nandatsa-drà ireo printsy koa dia ny Hova no nanatanterak’izany.

      Mbola endrik’izany ihany no nanakendan’ny Hova an-dRakoto Radama II satria voaelingelina ny tombotsoan’ny Hova satria ny vahiny no toa ninon’ny Mpanjaka teny fa tsy ry zareo intsony.

      Ary dia mbola endrik’izany izao zava-miseho tohizan-dry noribera sy ry kotondranew izao eo amin’ny fitondrana eto Madagasikara.
      Tsy mbola ho tonga saina ihany ve ny tompona andraikitra sy adidy amin’ny vahoaka sy ny tanindrazana ?

    • 7 juin à 22:33 | spliff (#5871) répond à Shalom

      Misaotra anao Shalom
      Mankasitraka indrindra
      S.

  • 7 juin à 12:05 | Shalom (#2831)

    2009 faharoa :

    Nisy tamin’ireo olona nanohana na "nanampy" an’i DJ tamin’iny fanoganam-panjakana tamin’ny 2009 iny no tsy nankasitraka ny fomba fitondrany nandritra ny tetezamita (milalao baolina irery ary mangoron-drery ny fananana).
    Nisy adi-hevitra be tamin’izany teto Madagasikara.

    Manamboninahitra sy tompon’andraikitra ambony teto amin’ny firenana avy any amin’ny Faritany no nikaon-doha tamin’izany (ilay antsoina hoe "Cause cotière").
    Nanantona ireo manamboninahitra ambony avy eto Antananarivo sy Fianarantsoa izy ireo ka zava-droa loha no votoaton’izany fifampiresahana izany :

    - ahongana i DJ
    - homena an’Antananarivo na i Fianarantsoa ny prezidansa (araka izay hifanarahan’ny roa tonta eo) fa tsy maintsy amin’iretsy voalaza etsy ambony no praiminisitra sy ny Fiarovana ary ny Ati-tany

    Zava-mahatsikaiky ankehitriny : fianakaviana akaiky ny mpitondra ankehitrio no anisan’ireo ati-doha nikonona io fikasana hanongana ny fitondrana voalaza etsy ambony io.

    Tsy tsikera na fanebahana velively ny ahy, ady sahala amin’ny ady rehetra no ataon’ny sasany.
    Ny lafiny raharaham-pirenena no jereko sy adiadiako
    Ny hendry no mandinika fa ny mitavozavoza no adala.

  • 7 juin à 12:58 | rayyol (#110)

    Nous ne somme pas le seul pays dans cet etat de veille presque tout les pays le sont globalement le seul ou vraiment sa bouge sont les USA Election oblige et c est ou se decide le futur du monde dont nous dépendons tous que on le veuille ou pas
    C est le gros moteur qui fait tourner le manege et somme tous lier a ses revolutions Le confinement est long
    Tous on en a marre la vie est presque arrêtée partout sur la planète Qu y peut Madagascar qui est dependant du monde entier disons que ce n est pas beaucoup de chance pour ce gouvernement et Madagascar d avoir a subir cet etat de chose
    On a la choix de chialer pour chialer ou se taire et attendre Les decisions ne nous appartiennent pas
    Les dirigeants agissent pour le mieux avec les moyens qu ils ont ils sont responsables que nous aimions ou pas.
    Si vous observez bien il y a beaucoup de discussion qui n amenent pas grand chose au moulin Si il fallait s en nourrir on vivrait bien chichement Je crois que c est une facon pour beaucoup pour passer le temps Personnellement j aurais beaucoup plus a faire que cela et ce serait plus agréable
    Mais je pourrait etre malade mourant ou un membre de ma famille donc je touche du bois et espère pour le mieux que puis je faire d autre Le monde est en arrêt Mais sa peut redemarrer tres vite et c est a ce moment la que tout va recommencer a bouger donc profitons en pour reflechir a ce que nous voulons réellement
    Beaucoup d erreur on été faites C est une periode d arret pour permettre au monde de se réorienter en favorisant les vraies valeurs Ce qui est réellement important

    • 7 juin à 13:40 | betoko (#413) répond à rayyol

      Désolé Rayyol , mais nombreux sont ceux qui ne sont pas d’accord sur la façon dont Donald Trump et Bolsonaro gèrent cette crise de coronavirus .Selon eux l’économie passe avant , si 100 mille personnes sont mortes de la corinavirus pour eux ce n’est pas leur problème , qu’ils crèvent et tant mieux et pourtant on aurait pu sauver des milliers de malades

    • 7 juin à 14:00 | rayyol (#110) répond à rayyol

      Je crois que vous n avez rien comprit Chacun sa facon de gérer ce problème Les americain sont responsable de leur peuple de leur decision Je ne voit pas ou vous voyez une critique je n en ai fait aucune vous avez une drôle de facon de lire Je dit bien chaque gouvernement est responsable et agit a sa guise ceci n est pas une critique Ce que Trump fait sa regarde Trumps et son peuple ce n est pas a vous de juger ni a moi Je dit qu ils sont le moteur du monde essayer de prouver le contraire dans le moment Madagascar est a la remorque du reste du monde en ce qui concerne l economie Qu est ce qui vous attaque pas moi je constate un fait simplement

  • 7 juin à 13:25 | lé kopé (#10607)

    Bonne fête à tous les Mamans ; ny Andriambavilanitra no loharano ipoirany olombelona ka tsy maintsy mahatsiaro azy ireo @ izao vanin’andro iray izao . Iverenako ny Voalazany Shalom sy Vohitra ary ny namana maro ,fa mbola misy tselika tsy maintsy atrehana .

  • 7 juin à 14:03 | rayyol (#110)

    Ou vous vous sentez vous attaquer expliquer moi car vraiment je suis dans la noirceur totale suite a votre reponse Qu est ce que je ne comprend pas svp expliquer ou lon n est pas sur la meme planete

  • 7 juin à 15:55 | lé kopé (#10607)

    Je vais profiter de cette fête des mères pour rendre hommage à une femme , qui m’a beaucoup marqué ,et dont je suis fier . Je vous parle d’un temps ,que les moins de ...cinquante ans ne peuvent pas connaître . Après avoir fait ses études , à l’Ecole "Benjamin Escandes " ,de la ville d’Ambositra , (Amoron’i Mania ) elle est devenue institutrice libre . Mais avant d’embrasser cette profession , elle a tenté le concours de Médecine à Befelatànana , où elle a été reçue à l’écrit , mais échouée à l’oral .Ceux qui ont passé l’oral d’un Concours en savent quelque chose, et reconnaîtront le facteur "aléatoire "de ces épreuves . Bref , la voilà devenue enseignante dans les écoles libres ,avant de créer sa propre institution . Plusieurs de ces élèves pourront témoigner de sa compétence , et un de ces derniers disciples est actuellement dans l’Armée .Notre ami Shalom connaît parfaitement la famille de cette personnalité ,ayant des frères pilote , Médecin , économiste etc... Pour en revenir à notre histoire, cette femme qui a eu Sept enfants , ne s’est pas contentée de les éduquer , mais elle s’est aussi engagée en Politique avec l’AKFM , ce qui lui a valu des problèmes ,comme toute personne qui lutte contre l’injustice, mais c’était le prix à payer pour aider sa communauté ...Enfin , elle s’est engagée dans le milieu des cultes (religion) ,où elle a eu le plus de satisfaction , car elle représentait Madagascar au niveau des femmes chrétiennes YWCA, (Young Women Church Association) . Elle y a été reconnue à sa juste valeur ,et elle a pu voyager à travers le Monde grâce aux réunions qui se déroulaient autour de la planète .Une petite anecdote pour terminer , le parti AKFM ne lui a jamais laissé la chance d’exprimer ses compétences , car sa liberté de pensée et d’expression gênaient les "Apparatchiks" de l’époque . D’ailleurs ,on ne lui a jamais donné l’occasion de visiter l’URSS , de peur qu’elle y découvre les réalités de ce Pays et son Oligarchie , mais même ,en étant le ou( la )Leader incontesté(e) du Parti AKFM , le chef de ce Parti a parachuté un député de son choix ( une disciple de cette Dame ) pour l’écarter des postes à responsabilité . Voilà , l’histoire d’une femme qui s’est engagée pour son Pays et qui était fidèle à ses convictions ?. Elle nous a quitté à l’age de 97 ans , entourée de ses enfants qui sont revenus pour ses derniers jours ... C’était l’histoire de ma Mère , paix à son âme .

    • 7 juin à 16:03 | elena (#3066) répond à lé kopé

      Merci lé kopé pour votre témoignage et votre partage. Vous pouvez être fier de votre mère. Et je pense qu’elle peut être fier de vous aussi.

    • 7 juin à 16:04 | elena (#3066) répond à lé kopé

      Fière de vous

    • 7 juin à 16:54 | Shalom (#2831) répond à lé kopé

      Lé Kopé,

      Namaky ny soratrao aho ary ontsa ny fo mahita ilay tantara ary indrindra fa hoe reny niteraka no resahina.
      Ny toa ny reninao ilay fijeriko ny antsoina hoe Betsileo, ilay tena izy fa tsy ireo misarintsariny fotsiny niova sy nanadino ilay "saina matsilo sy tia ezaka ary tia ny fiaraha-monina".
      Fantatro tsara izy ary azoko an-tsaina ilay zanany mpihazakazaka sy ny Thèse nataony.
      Mahafinaritra tokoa izany.

      Miala tsiny fa manafangaro ny resaka aho, asa ihany koa raha efa renao fa efa nodimandry i Jaovanona.
      Tsiahy : ry Jaovanona sy Rakotonirina Richard minisitry ny fiarovana ankehitrio io no anisan’ireo kolonely tanora tamin’ny androny nampiakarin-dRavalomanana handray andraikitra hisolo ireo antsoina hoe Goaika antintra tamin’ny volana janoary 2008, kay moa ry Richard lasa mpomba an’i DJ avy teo.

  • 7 juin à 17:52 | Shalom (#2831)

    Tsetsatsetsa tsy haritra.
    Nivoaka tamin’ny volana mey teo tao amin’ny magazina AM (Afrique Magazine) izay niresaka ireo afrikana miatrika ny aretina "Covid-19" (Covid-19 : L’Afrique au front).

    TENA TSY NISY resaka Madagasikara na malagasy amin’ireo atao hoe loha-laharana amin’ny fikarohana sy ny fiadiana amin’io valan’aretina io.

    Fa lasa aiza ry tonaka i COV e ! Sa variana ni-kozy ?

  • 7 juin à 17:59 | lé kopé (#10607)

    Misaotra ny nanome vaovao mombany Jaovanona .Na dia Mpifaninana aza izahay mirahalahy teo @ taranja 400M , dia nifanaja ary samy nifandray t@ fo madio . Ny nahitako azy farany dia ny fandalovako tany Dago t@ 2010 , ka nihaona ampifaliana izahay . "Ny hazo hono no vanon-kolàkana , dia ny Tany naniriany no tsara " . Mbola miezaka ny manohy ireo zava-bitany Ray Amandreny taloha ,izahay taranany , na dia misy iray aza efa mibirioka miaraka @ DJ !!! Tsy azo fefena ny tanora izay voasariky ny mena miraviravy ...Asa amgamba ,tsy dia ampy fahalalàna firy ,na dia notezaina teo anivony fahamarinana ...

  • 8 juin à 03:03 | Lefona Again (#10319)

    @ spliff
    "Un forum politique est rude par définition.
    Se plaindre sur la forme, en attaque comme en défense, n’apporte rien. c’est inutile donc bidon...,
    S’en tenir à l’essentiel et rester dans l’argument, voila ce qui compte. Pour le reste, si vous jugez que ça sort de ces limites, laissez glisser..."

    Ben voyons !

    Laisser glisser, c’est une option et surtout actuellement, c’est préconisé. En même temps, la glissade volontaire n’est plus enseignée. Il y a une raison, vous savez laquelle et le pourquoi..j’imagine ! Mais à un moment donnée, il faudra bien décraber !
    Discuter politique ne doit pas être un handicap ! Un renoncement intellectuel qui aboutirait à une fatalité. Un forum justement dédié, n’est pas une zone "duty free" dans le sens initial de "duty", ni un "no man’s land" alors que quiconque peut s’y rencontrer virtuellement. Un forum devient une faune sauvage, quand c’est la loi du plus grossier qui est adoptée par la majorité !
    Or, Un forum, c’est aussi... la société ! On en fait quoi ?
    En fait, vous n’avez rien pigé de mon post "bidon" ! Ou alors vous feignez !

    Je ne vois pas comment vous arrivez à dénoncer x gouvernement pour son comportement que vous jugez inacceptable, alors qu’en tant que citoyen vous acceptez l’usage de la calomnie et du dénigrement systématiques envers des contributeurs et celà semble même vous arranger ! Vous savez, il y a des règlements sur ce même forum ! Seriez-vous doté d’une probité à géométrie variable ?
    Vous attendez d’abord que le GVT vous montre l’exemple ? Ah d’accord, j’avais pas capté et je comprends mieux votre conception de la chose ! Moi qui pensais que l’effort devait commencer par chacun de nous, citoyens, c’est sur que c’est bidon pour vous !

    Vous dénoncez la pauvreté indėniable du peuple, certes, mais vous êtes en train de vous vâcher dans un misérabilisme inhibant, et comme l’a dit l’autre " vous n’avez pas le monopole du..."

    Du jour au lendemain, on peut, si on le désire, résoudre les problèmes de comportements sur un forum !! Là, on a besoin ni du GVT, ni des autres politiciens. C’est bidon ? CÀ C’EST DU REEL !

    Par contre on mettra honnētement bien plus de temps pour améliorer la qualité de la vie de nos compatriotes, MAIS, n’importe quel GVT fut-ce-t’il efficace ou nul, n’osera dormir sur ses lauriers ou éternellement faire du n’importe quoi, face à des citoyens de tous bords qui se respectent, redoutables ! Est-ce bidon ?

    • 8 juin à 07:42 | spliff (#5871) répond à Lefona Again

      Lefona,

      Un forum politique est par nature ce que vous observez ici.
      Entre un idéal souhaitable et une réalité que vous ne pouvez pas changer, il y a toujours un monde...
      À chacun de planter les graines qu’il peut / veut sans s’attarder sur ce qui n’est pas essentiel et qui sort donc du cadre... avec un peu d’observation, on peut même réussir à ne pas inutilement tendre le bâton pour se faire battre...
      Si vous restez strictement dans l’argument, vos contradicteurs feront automatiquement de même... maintenant si vous entrez dans le jeu de faire la morale, le principe d’action-reaction rappliquera dare dare... If you can’t take it, just don’t do it. Your choice. Reality is what it is...

Publicité




Publicité

Newsletter

Les actus du jour directement dans votre boîte email

Suivez-nous

Madagascar-Tribune sur FACEBOOK  Madagascar-Tribune sur TWITTER  Madagascar-Tribune sur GOOGLE +  Madagascar-Tribune RSS