Facebook Twitter Google+ Les dernières actualités
jeudi 20 juin 2019
Antananarivo | 18h27
 

Entreprise

Le groupe TIKO reprend sa production

mercredi 8 avril 2009

La rencontre ce mardi 7 avril 2009, entre la direction générale du groupe Tiko et le ministre des Finances et du Budget, Benja Razafimahaleo, a abouti à la reprise des activités du groupe Tiko pour le plus grand bien des travailleurs mais surtout pour celui des consommateurs et du marché des produits de première nécessité que sont le riz, l’huile alimentaire, le beurre, le yaourt et autres produits laitiers. Les usines du groupe Tiko doivent fonctionner comme il faut pour que le groupe puisse rembourser les dettes et payer les taxes et impôts impayés qu’il doit à l’Etat qui s’élèveraient à près de Ar.1 900 milliards.

Selon les explications du ministre Benja Razafimahaleo, l’accord a été conclu dans le but de ne pas désorganiser le marché et d’éviter la pénurie qui provoquera aussitôt l’inflation. Donc, le ministre garantit la bonne marche des usines Tiko et assure par la même occasion les emplois directs et induits par les activités du groupe.

À beaucoup d’égards le pouvoir de transition a fait d’une pierre deux coups : d’une part il s’assure d’une vache laitière auprès de laquelle il peut compter et d’autre part, il évite de se créer de nouveaux ennemis car voir ces 13 500 personnes et leurs familles grossir les rangs des chômeurs et étoffer les rangs des opposants de la Place de la démocratie, constitue toujours un risque à ne pas négliger.

Le groupe Tiko a en effet diffusé depuis samedi 4 avril, un communiqué avertissant sa clientèle que les usines du groupe doivent fermer sous peu et arrêter toutes les productions en raison de pressions et intimidations, voire de menaces sur son personnel. Le communiqué n’a pas manqué d’évoquer les actes de destructions, de vandalisme et de pillage dont les installations et machineries du groupe ont été victimes.

Comme pour corser le tout, la direction du groupe ne s’est pas empêchée de mettre en valeur son poids économique et social en soulignant qu’elle regrette de devoir remercier les 3 500 employés directement par le groupe dans tout le pays ; de devoir priver quelque 10 000 autres personnes de leur source de revenus. Ce sont des éleveurs de vaches laitières, des cultivateurs de riz, de maïs, de manioc, des collecteurs transporteurs de produits locaux, des commerçants de gros et de détail et autres prestataires de services.

Dans son exposé devant la presse ce mardi 7 avril à Antaninarenina, le ministre Benja Razafimahaleo a souligné que dorénavant le groupe Tiko est sur le même piédestal que toutes les entreprises. Toutefois, le ministre a suggéré au groupe Tiko en cas de besoin, la garantie de l’Etat vis-à-vis de ses clients à l’étranger contre un droit de regard sur la comptabilité et les stocks. Toujours est-il que d’ores et déjà l’Etat a mis certains biens de Tiko sous saisie conservatoire.

Recueilli par Valis

85 commentaires

Vos commentaires

  • 8 avril 2009 à 07:02 | tgvphobe (#1723)

    Appel à tout à chacun d’être très vigilant au vu de cette attitude plus que suspecte envers notre groupe TIKO. De quel droit, ce benja r. se permet-il de parler de protection ( de Tiko ) tout en envoyant des bandes ( gangs ) armeés, vehiculées ( de 4X4 non immatriculée ) du coté du bypass ( pour voler, intimider et toujours menacer les convoyeurs de nos produits : PPN )
    Méfiance, méfiance et non à la main mise de ces bandes de putschistes sur une société privée. Et s’il s’interesse à l’avenir de la savonnerie tropicale ( en passant ).

    • 8 avril 2009 à 19:51 | bema (#882) répond à tgvphobe

      mefiance oui , mais non , si on regarde ce qui se passe vraiment chacun a son jugement , je suis toute a fait d’accord pour que le groupe tiko continue sa production ce resque que pour les agriculteur , les paysans meme s’il fait credit pour le lait , mefiance plutot pour ce qui pens qu ’a leur gueule

    • 9 avril 2009 à 08:00 | fandresena (#299) répond à tgvphobe

      Que l’état rembourse d’abords tout ce qu’ils ont pillé au groupe TIKO depuis le 26 janvier et ont fait la déduction après.

    • 9 avril 2009 à 08:02 | raoily (#1970) répond à tgvphobe

      Fermeture définitive de Tiko = désastre, plus de label vita malagasy
      reprise de laproduction de Tiko en ce moment : P I E G E

    • 9 avril 2009 à 16:31 | Radôdôsy (#164) répond à tgvphobe

      Communiqué du groupe TIKO : problème de santé publique
      9 avril 2009

      Problème de santé publique, par le groupe Tiko
      Une extrême vigilance est de mise quand à l’utilisation des produits Tiko. En effet, un grand nombre de nos produits à différentes étapes du processus de fabrication ont été dérobés dans nos usines et nos entrepôts.

      Ces produits sont donc vendus sur le marché sans notre consentement et hors de tous contrôles d’usage. De ce fait, nous ne pouvons pas garantir la qualité sanitaire de ces marchandises.

      En particulier, l’huile de cuisine non raffinée et la farine corrompue peuvent entraîner des troubles digestifs et autres indispositions si elles sont consommées.

      Dès que nos usines pourront reprendre normalement leurs productions, nous serons à même de garantir que les tous produits Tiko respecteront les normes alimentaires en vigueur.

      TIKO GROUP

    • 9 avril 2009 à 16:47 | Radôdôsy (#164) répond à tgvphobe

      Avant de confirmer que le groupe TIKO reprend sa production selon le "ministre" fantoche, interrogez plutôt les responsables de cette entreprise, qu’est-ce qu’ils en pensent ? Et attendons leur communiqué Messieurs les journalistes !!!

  • 8 avril 2009 à 08:15 | Sisi (#193)

    Oui, méfiance, car les TGV n’agissent que pour leur intérêt, ils veulent que le TIKO refonctionne, mais qui est-ce qui l’a empêché de fonctionner ? n’est-ce pas les TGVistes et les CAPSAT ? Maintenant, ils sont affamés de beurre et de fromage et ils négocent. Après ils n’hésiteront pas à faire le racket auprès d’eux.
    c’est bien si le groupe va reprendre ses activités, mais : Méfiance ! méfiance ! n’OUBLEZ JAMAIS qu’on a affaire aux gangs et aux terroristes

    • 8 avril 2009 à 08:41 | ranaivo (#147) répond à Sisi

      bonjour a tous
      tout a fait d accord avec vous et tgvphobe ! tgv et consort n ont plus de ravitaillement pour proposer a nos compatriotes le riz et l huile a un prix défiant toutes concurrences ! et aussi pour remplir leur placards et leur frigo !

    • 8 avril 2009 à 12:38 | Basile RAMAHEFARISOA (#417) répond à Sisi

      La Haute Autorité de la Transition et le Groupe TIKO ont pu dialoguer.Tant mieux pour la population !!!Chacun sur ses gardes,c’est normal !Pour Sisi,vous etes deçu de ce consensus des hommes responsables qui agissent pour l’intéret général de la population malgache.Ce qui est sur,il y a et il y aura de changements à MADAGASCAR .Il faut que la Haute Autorité de la Transition montre un peu plus de courage et de tenacité pour dire qu’elle est actuellement le PATRON à MADAGASCAR.Il faut disloquer tout "sit-in",meme à PARIS.Quelle honte de voir notre "AMBASSADE" à PARIS !Il est temps de réagir pour mettre un peu d’ordre.Le concours du GOUVERNEMENT FRANCAIS serait souhaitable.Fini le chienlit !!!TOUS AU TRAVAIL pour accélérer la transition vers la lVe République.
      Basile RAMAHEFARISOA(2)22ramahefarisoa

    • 8 avril 2009 à 13:11 | tanà (#538) répond à Basile RAMAHEFARISOA

      Des hommes responsables hein ? je ne sais pas si vous avez le minimum de respect pour ce mot qui est la responsabilité car jusqu’ici monsieur je ne vois vraiment pas ce qui est responsable dans leurs actes ? le fait de prendre le pouvoir ds une rue accompagné de mutins ? ou le fait de piller "légalement" le bien d’autrui ?ou encore le fait de prétendre vendre des produits volés et soit disant importés ? et ou sont-ils actuellement face à ses 1 200 sinistrés ds les régions nord est de M/car ?RESPONSABLES ? de quels changements parlez-vous du fait que plus personnes ne peut marcher à Analakely sans se faire massacrer et piller ?c ça que vous appeler des gens responsables ?wi ils st responsables d’une chose:d’autant de catsatrophe en deux mois !bravo les records du monde !

    • 8 avril 2009 à 15:25 | raoily (#1970) répond à Basile RAMAHEFARISOA

      MAMPALAHELO BE ENAO ! Izahay dia tsy menatra ny mahamalagasy anay, ampy anao izay.ny patron-nao dia vazaha ka tsy mahagaga ny fisainanao raha vazaha taratasy !
      Ahoana ny Malagasy no asainao hatoky ny tgv sy ny vazaha amin’ny zavabitany ? Mbay tany ry anona a ! Raha milay modia aty mbô ho hitanay

    • 8 avril 2009 à 17:17 | roroq (#1975) répond à Basile RAMAHEFARISOA

      Honte aminy aona aza no mahita ny ambassade ao a paris ? c la fierte ny gasy satria tsy mila mpanongampanjakana aminizao andro mazava izao intsony, Ny Hasina no tena tsy nahalala menatra angamba , satria tsy vitany niorakorahany olona teny roissy , mbola nande nitsolatsolana tany aminy OIF indray avy eo io no atao hoe c’ est la honte

    • 8 avril 2009 à 17:33 | Vitagasy (#304) répond à Basile RAMAHEFARISOA

      A la prochaine visite a Paris, gare a la tarte a la creme ! (ca n’est pas un crime)

    • 8 avril 2009 à 22:46 | racynt (#1557) répond à Basile RAMAHEFARISOA

      Tous au travail dites vous pourtant quand vous étiez au 13 mai vous nous obligiez à cesser de travailler !!!

    • 8 avril 2009 à 23:13 | Albatros (#234) répond à Basile RAMAHEFARISOA

      Fallait-il disloquer les sit-in de Mr Rajeolina pour éviter la chienlit à Mada ?.

    • 9 avril 2009 à 10:21 | zaho (#699) répond à Sisi

      Heureusement qu’il y a des personnes responsables et qui osent assumer leur responsabilité dans ce pays, ce qui est loin d’être votre cas, car vous ne voyez que le mal partout.Ceci dit, au vu des forums, on voit ceux qui veulent le changement et ceux qui s’accrochent à un pouvoir déchu.

  • 8 avril 2009 à 08:18 | xena (#774)

    Volam-bahoaka no nampiasaina tao amin’io Tiko io ka rariny raha nandray ny andraikiny ny fanjakana, sady olom-pirenena rahateo ireo mpiasa marobe ao, ka mila arovana ny maha mpiasa azy ireo ireo !

    • 8 avril 2009 à 08:54 | poti (#540) répond à xena

      Hita sy mibaribary ny tsy fahaizan’ny TGV sy ny ekipany,izany no atao hoe manao zavatra tsy ampiheverana, fohy fisainana. Vao tsy ela akory zay no nalain’ny CAPSAT ny camion an’ny TIKO 2, nakatona TIKO Tamatave, norobain’ny CAPSAT Andranomanelatra Antsirabe,aza hodian-tsihita ireny.
      Ts 1 volana akory ny lasa d avereno sokafana ny TIKO fa mijaly ny mpiasa,ekena fa mijaly ny mpiasa satri very asa , fa manin raha tenenina we mikatso sahady ny fitondrana noho ny tsy fisian’ny vola ho atao aposy.

      Io ry lery ny TODY TSY MISY FA NY ATAO NO MIVERINA an !mbola hoaiza ny hanjoan’lisany reo.

      Izao zavatra mitranga eto @ firenena izao de ampahafatarina ny taranaky lisany tsi11 avy fa izy ireo no tena nitondra an’i Madagasikara any @ lavaka mangitsokitsoka ( TGV, Alain Ramaroson, Ratsirahonana Norbert, Famille Andriamanjato Richard,...)

      MIVERENA DADA FA MIANDRY ANAO SY NY FAHAIZANAO NY FIRENENA SY NY VAHOAKA MALAGASY

    • 8 avril 2009 à 11:02 | madi (#1003) répond à poti

      eeee !!!tsy ireo mpiasa 3500 very asa mihitsy no mahasahirana an’ireo raha tinareo ho fantatra fa ny olona higrévy hitombo 3500 indray ka hanampy an’reo izay efa maro be migrévy am’izao !!etsy andaniny koa moa tsisy ho-raketen’ndry zareo aveo amenoany ny paosin’izy mianakavy !eo vao misolelaka ny orinasan’i Ravalomanana eo nefa izy sy ny miaramilany ary ireo jiolahim-botony ihany no nandroba sy namotika io orinasa io !!!pffff !!!mba makaiza lé foto-pisainana e ?!!c’est complètement RIDICULE !!!

    • 8 avril 2009 à 17:18 | roroq (#1975) répond à xena

      Volambahoaka aminy aona ? tadidio fa ny groupe tiko efa nisy foana na mbola tsy presiden de la republique aza Rav8, kou volambahoaka aona ny miasa ao ?Zao mibaribary ny tsy nahitany tgv fianarana fa manao fiasainana jiolahimboto fotsiny, ka izao no vokany,mbola aiza ny hanjo anareo eh, vao santatra ambavarano fotsiny ireny, fa robay iany ny fanananolona de lazaivo hoe any vahoka avy eo ? lazao kou fa ny vahoaka no nanao ny coup d’ etat

    • 9 avril 2009 à 13:15 | fandresena (#299) répond à xena

      Marary saina enao ry xena . TIKO efa ho 40taona ary ravalo vao 7 taona no teo am fitondrana . BE Fialonana ! devoliB

  • 8 avril 2009 à 09:05 | andry (#1213)

    Matahotra ny "Herin’ny Mpiasa" sy ny fianakaviany anga ny TGV miseo milay ka manambitamby indray hoe "Mba mamokara ihany re nareo e !"

    F’angaha tsy afaka manafatra dibera sy yaourt sy fromage @ vidiny mirary i Andry kely ? dia mba amidy eny @ firaisana koa !

    Ary ny valeur-ny trano sy fitaovana simba sy may t@ fandrobana ve hono ho karakarain’i Benja Razafilmahaleo koa ?

    Tokony ho valorisr-na koa ny entana voaroban’ny vahoaka sy ny miaramila dia ampifanalana @ volam-panjakana !... aoka ihany fa sao ny fanjakana indray no anana’ny TIKO vola !!!

    Rehefa tsy mamely ihany ny savonnerie tropicale maninona raha asaina manao menaka sy yaourt indray e ?

    Eh eh eh ! zany ny aina ka te hanao.

    • 8 avril 2009 à 12:21 | gasy33 (#1965) répond à andry

      preuve fa monopolisé i Madagasikara ! izany foana ve no irinareo hiseho ?
      regardez d’une autre façon les TIM ! vous mélangez tout. Ary iza moa no tena milaza fa dia tena TGV irery marina ve no nandroba ireo ? Mety ho TIM (vitsivitsy) koa ireo matoa ny état tsy nihetsika nony niseho le izy, dia nanaraka tao daholo ny sisa rehetra.

    • 8 avril 2009 à 13:05 | tanà (#538) répond à gasy33

      TIM no nandroba ?firy herinandro zay ireo no nitokona nisy vôroba sy vôdoro na ny iray aza ?rà tsy oe enao io ngah no anomboka azy !? na tsy TIM ary a d mamapalaelo a ny toe-tsainao

    • 8 avril 2009 à 19:04 | gasy33 (#1965) répond à tanà

      lavidavitra kokoa ! c’est normal satria ry zareo ndray zao no eny andalambe ka inona no ho ataony fa tsy miaro ny imageny. @izay hita hoe tsy zareo no nandroba. mais de tout façon c’est pas l’important. maintenant , il nous faut un changement vers une nouvelle république. fa aza dia malahelo toy izao ,fa teo ianareo tsy hita izay natao fa ny tombontsoa ny tenanareo ihany no hitanareo, ka mba aveleo ny HAT hanao ny programme-nasany:izay hisakafoan’ny vahoaka malgrè la situation et le" Fifidianana vao2" izay tsy ho mora velively ny hikarakara azy. Fa izay no tena zava-dehibe @ izao.
      et n’oubliez pas que c’est juste une "TRANSITION".

    • 9 avril 2009 à 10:09 | madi (#1003) répond à gasy33

      nanontany enao tetsy ambony hoe "Ary iza moa no tena milaza fa dia tena TGV irery marina ve no nandroba ireo ?",fa tsy TIM koa ? avy eo anefa enao ihany no milaza fa tsy important ’zany !dia efa ianao ihany anie no mitsara ny zavatra noteneninao eto e ?!"tsy important" tsony satria ireo jiolahim-boto sy ireo miaramila TGVistes anareo e ?!!refa anareo dia "tsy important" tsy manin ’zany fa ny tantara anie ipetraka e !
      "changement vers une nouvelle république" no important hoy ianao ?!anao samirery sy ny HAT- anao izany !izany ve no mba programa sy tanjona ?!!pfffff !raha izay no tinao dia andana manorona firenena vaovao dia izay ifanarahanareo sy ny TGV ao na ho atao 15ème républika aza tsy manin !!
      farany ; mahakasika ilay teninao ity manao hoe "n’oubliez pas que c’est juste une transition..."aza matahotra ianao fa tsy hohadinon’ny vahoaka malagasy mihitsy izany : ahoana moa ny fomba hanadinoana fa noho io "transition" io no nahavery ny asan’olona an’arivony maro ?! ; noho io no anton’ireo fandrobana ny fanan’ireo olona izay mba niezaka teo amin’ny fiainany ?!noho io no mahatonga an’ireo mpianatra an-tapitrisany (2000000)izay avy amina fianakaviana sahirana tsy hianatra intsony ?!!lazaiko anao marina dia marina tokoa fa mangidy izany zavatra izany ; aza matahotra ianao rahavako fa tsy hoadinoko ary tsy ho adinon’ny vahoaka malagasy ny HAT anao !!efa nomeko ohatra ihany koa ianao momba io fehezanteninao io koa mba vakio ary eritrereto lalina !!

  • 8 avril 2009 à 09:32 | xena (#774)

    Raha tsy noraharahin’ny HAT teo zao io Tiko io dia nivazavaza teto indray ny Tim hoe ahoana ny amin’ireo ireo mpiasa 3500, mamelom-bady aman-janaka. Tsy mampaninona anay TGV moa izay vavanareo satria tena manao ny asan’ny mpanohitra tokoa ianareo ka ! Bravo ! Izany koa nefa dia midika fa misy ny demokrasia eto Gasikara hatramin’izay nandraisan’i Andry mahavita azy ny fitondrana izay !

    • 8 avril 2009 à 09:58 | Oscar (#1649) répond à xena

      On aurait utilisé l’argent public pour financer les investissements de TIKO, je crois qu’il faut être raisonable et très modeste dans nos affirmations.

      Je ne pense pas que l’argent du trésor public aurait été suffisant pour réaliser tous les investissements et surtout pour payer le salaire de milliers de personnes par mois durant plusieurs années. N’oublions pas que plus de cinquante pour cent du budget de l’Etat depuis plusieurs années (fonctionnement et investissement confondus) est financé par l’aide extérieur. Si on a utilisé cet argent pour financer TIKO, les bailleurs/donateurs auraient réagi depuis lors. Qu’en est-il ?

      Je voudrais aussi suggérer humblement que l’on sépare les guéguerres politiques avec ce qui relève de l’économie. TIKO produit ce dont la population a besoin. Faites le tour des firaisana à Tana et vous allez voir le spectre des années ’80 qui revient au galop j erépète qui revient au galop avec ses longues files d’attente pour pouvoir se procurer quelques kilogrammes de riz, un litre d’huile etc. C’est honteux !

      Je répète ce que j’ai déjà écrit il y a deux jours : marchons vers l’avant établissions des caps, mais ne reculons pas comme des crabes même si nous avons plusieurs paniers de crabes aux commandes !

    • 8 avril 2009 à 10:02 | Sisi (#193) répond à xena

      Ny analysen’ity XENA ity dia analyse n’olona borné sy fanatique. Tsy lasa lavitra mihitsy. Mazava ho azy fa tena fanimbana mpiasa anie ny nataon’i TGV e ! f’angaha tsy afaka nisaina izany aloha izy talohan’ny namotehana azy ? mba nisaina izy hoe mamelona vahoaka maro ny tiko sy magro ? fa naninona no nasaina nodorana sy norobaina ? izao indray milaza fa mitsinjo ny vahoaka !!!! Ny tena marina dia tsy fitsinjovana vahoaka fa fitsinjovana ny tenany : haodina haingana ny tiko dia hamidy na halainy ho azy, satria raha izy mikatona io no amidy dia varo-boba. Tsy mahalala ny fikan’ny TGV foana ve e !

    • 8 avril 2009 à 10:04 | Oscar (#1649) répond à Oscar

      Une petite réaction concernant les impôts impayés.

      Demandons au DG Ramarozatovo du ministère des finances de publier la liste les fraudeurs de tout acabit auprès desquels le fisc doit des sommes énormes.

      Cette liste nous réserverta des suprises de taille même au sein des paniers de crabes qui sont soustrait de leur devoir d’entrepreneurs et de citoyen.

      =======================================
      La rencontre ce mardi 7 avril 2009, entre la direction générale du groupe Tiko et le ministre des Finances et du Budget, Benja Razafimahaleo, a abouti à la reprise des activités du groupe Tiko pour le plus grand bien des travailleurs mais surtout pour celui des consommateurs et du marché des produits de première nécessité que sont le riz, l’huile alimentaire, le beurre, le yaourt et autres produits laitiers. Les usines du groupe Tiko doivent fonctionner comme il faut pour que le groupe puisse rembourser les dettes et payer les taxes et impôts impayés qu’il doit à l’Etat qui s’élèveraient à près de Ar.1 900 milliards.

    • 8 avril 2009 à 10:04 | madi (#1003) répond à xena

      Izao no ifanarahatsika eto manomboka androany !aza mamaly ny commentaire ataon’ny xena mihitsy intsony isika na ny iray aza !efa diso fantatsika loatra fa talentan’ny TGVistes ny mandrangitra na eo amin’ny fihetsika io na eo amin’ny fomba fiteny ! koa aoka isika tsy ho voarebirebin’ny fahamaizinam-pisainany fa ny hiattirer ny attention atsika no tadiaviny !
      Koa manomboka izao, dia ifanarahatsika ny tsy hanisy sira akory izay hoambarany fa maika izany maporisika azy hiteniteny foana hatrany !
      misaotra antsika.

    • 8 avril 2009 à 10:14 | racynt (#1557) répond à xena

      Tsy hitako akory zay tena democratie eto gasikara hatramin’izay nahateo an’i Andry Rajoelina ! Raha tena démocratie marina ve no misy, naninona no zara raha fotoana kely fotsiny no mba omena an’i rnm sy tvm ampisehoana ireo mpanohitra ? Maninona no isaky ny migrevy ny tim no andefasany capsat ? Maninona no mandefa mandat d’arrêt contre ny mpanohitra rehetra ao amin’ny tim izy ? Nefa izy ihany ary t@ ireny fotoana teny @ 13 mai ireny no nimenomenona hoe tsy misy démocratie t@ ra8 satria zay mpanohitra rehetra andefasan’i ra8 mandat d’arrêt ! Tsy hitako akory zay démocratie eo e !

    • 8 avril 2009 à 10:18 | poti (#540) répond à xena

      Aza de manao fisainan’olona ambany lesy ry Xena !aza ambanina ny tenanao.

      jerevo izay apandroso an’ity Madagasikarantsika ity fa aza dé mandray an-tendrony eny fona.

      TGV sy ny forongony vo maika mapidikizo ny firenena, tadidio tsara zay.

      jerevo ny hoavin’ny taranaka any aoriana mba ho olo-pirenena vanona fa tsy zatra manao barofo toy ny ataon’i TGV sy ny ekipany,okay !

    • 8 avril 2009 à 12:00 | gasy33 (#1965) répond à madi

      Aiza ary izy zany ! adi-hevitra no eto fa tsy tokony fo misendotra. raha pro TIM ianao dia asehoy ny hevitra maha vrai TIM, sy mety hampisy fiavana ho amin’ny manaraka,ary avelao ny olona hiteny. hita mihitsy fa vous avez une capacité de disputer mais pas pour discuter. c’est la preuve de votre incompétence. et n’oubliez pas chers amis que c’est juste une transition !!!!!!

    • 8 avril 2009 à 13:04 | madi (#1003) répond à gasy33

      hono hoah ry "gasy33" taiza ho aiza ao anatin’io zavatra nosoratako io kay azafady no misy milaza hoe "tsy mahazo miteny raha anina na ra anina ?"mba valio kely ary mba avereno aty amiko lé paragraphe azafady !
      hoy ianao hoe adi-hevitra ny eto, tsy laviko mints izany saingy raha adi-hevitra amina olona tsy mpandrangitra sy provocatrice kosa aloha dia miala-tsiny ny tenako fa tsy handany rora sy andany andro amin’izany ny tenako !malalaka ny sehatra anehoany hevitra saingy tsy ho terena mihitsy aho hamaly ny adalan’ny sasany ka andeha hanao ilay hoe "oeil pour oeil et dent pour dent".ny fahendrena amiko dia ny mangina fotsiny !
      saingy ny anao moa ’zany ny "adi-hevitra" dia tena raisinao ara-bakiteny mints eto, la preuve tonga dia "contre-attaque" no andraisanao ny voalazako !iza amitsika izao no fo misendotra ry "gasy33" ?!
      ary ambarako anao marina fa tamim-pahatoniana tanteraka no nanoratako anio filazana io fa tsy izay olona ohatranareo akory no dia ampisendotra ny foko ry "gasy33" !mazava aminao angamba izay !
      miandry ilay paragraphe a !

    • 8 avril 2009 à 13:11 | madi (#1003) répond à gasy33

      ’zay ihany ny anareo TGVistes’zay !rehefa mba maneho hevitra sy mahita ny tsy mety ny olona dia TIM ihany ’zay !otran’lé nanaovan’reo mpanendka an’lé rangahy teny am 13 mai : nohendahin’ireto andian-jiolahy ilay rangahy mpandalo ;ary avy eo raha tonga ny olona dia hoy ireto jiolahy farany hoe "TIM" io !!tsy mifanalavitra ilay toe-tsaina !!pffff
      tsy TIM aho na mpikambana amina antoko politika (sanatria), aoka dia hazava ny resaka topoko fa olo-tsotra saro-piaro amin’ny fireneny sy ny harenany ary ny malagasy tahaka ahy !mazava aminao koa angamba izay !

    • 8 avril 2009 à 13:13 | tanà (#538) répond à xena

      fa aôan no tsy ho rarahiny ?te hitingitinina ery ambony ery ko tsy ràrà aôna vahôkany ireo @zao !te anao @ eo nefa tsy mahavita akory !nitabataba mintsy izy rà tsy norarahina satria ny asany potehinao nefany enao tsy anome asa azy akory na enao io ary mba meteza eo @ oerany mamelom-bady aman-janaka ireo !asa enao na manana na tsia fa ny an’izy ireo d izay no cas-ny !koa rà tsy mahavita ny tgvnareo d avelao ny TIKO iasa !sady za personnelemtn ilaiko le produit !

    • 8 avril 2009 à 13:22 | madi (#1003) répond à gasy33

      itanao ’ndeha ary ataotsika hoe eken’ny malagasy rehetra io "transition" io e ;’ndeha ary isika hifidy président vaovao amin’ny octobre 2010 raha izay no tinao e ; dia hifidy ary ny malagasy rehetra : izaho, ianao...arakao aloha hatreto ny fandehan-javatra ?
      lany soaman-tsara ary ilay olona nofinidiko, nofinidinao...saingy indrisy fa nitondra kelikely tsy vita akory ny mandat-any dia iny indray hisy boay kely mahitahita sy manam-bola mba te ho "président" hono izy e !dia nalàna teo ilay safidinao !
      dia hoy aho indray aminao amin’izay fotoana izay hoe "n’oubliez pas chers amis que c’est juste une transition !!!!!!"
      azonao ilay tantara ?!misaotra.

    • 8 avril 2009 à 13:26 | madi (#1003) répond à gasy33

      itanao ’ndeha ary ataotsika hoe eken’ny malagasy rehetra io "transition" io e ;’ndeha ary isika hifidy président vaovao amin’ny octobre 2010 raha izay no tinao e ; dia hifidy ary ny malagasy rehetra : izaho, ianao...arakao aloha hatreto ny fandehan-javatra ?
      lany soaman-tsara ary ilay olona nofinidiko, nofinidinao...saingy indrisy fa nitondra kelikely tsy vita akory ny mandat-any dia iny indray hisy boay kely mahitahita sy manam-bola mba te ho "président" hono izy e !dia nalàna teo ilay safidinao !
      dia hoy aho indray aminao amin’izay fotoana izay hoe "n’oubliez pas chers amis que c’est juste une transition !!!!!!"
      azonao ilay tantara ?!hay !misaotra ary e !

    • 8 avril 2009 à 19:23 | gasy33 (#1965) répond à madi

      azo heverina daholo ny sary2 rehetra fa amiko, tsy maintsy mijery isika @ coté positif. N’iza n’iza tonga eo dia afaka tenena ho ratsy daholo, ary afaka atao ho tsara koa fa ny natoky teny be loatra toy ny 2002-2009 no tsy azo atao amiko. Tsy raha mainty na fotsy ny teo aloha dia tsy maintsy ho maintsy na fotsy koa ny manaraka eo. Aleo ho hita ny asa vitany toy ny miseho @ amin’izao fotoana izao, dia ho hita eo hoe olona mandray résponsablité ve le napetraka teo sa tsia, oh : Ra8, amiko ireny izao dia hita tsara fa tsy haiko na tsy misy lanjany aminy ny zava-miseho teo @ firenena ka olona tsotra dia maha voangana azy teo @ fitondrana (2 mois) ary namelany ny vahoaka izay nifidy azy. il n’arrive même pas à gérer la situation. Na nanao be marina fotsiny. Preuve : aleony nandositra !!!

    • 8 avril 2009 à 23:41 | nofy (#668) répond à gasy33

      gasy 33 sa gasy 261 ? fantatrao tsara ny tantara dia mody tsy mahalala ianao, fa tsy olon-tsotra no nahatonga an’i Ravalomanana niala nandositra teo amin’ny fitondrana fa ny miaramila miaraka t@ basy aman-tafondro,aza avadika ny resaka, noterena izy, raha ianao no ambanana basy aman-tafondro dia mbola hiziriziry ve ianao ? mamy ny aina ary tsy ananam-piry, moramora ny mandatsa sy mihomehy rehefa tsy eo aminao ny toerana an ! ary na transition aza no misy ankehitriny rehefa ratsy dia ratsy, fa tsy hoe Ravalomanana ratsy nandritra ny 7 ans fa Rajoelina vao 2 mois ka tsy maninona na ratsy aza, 2 mois fotsiny no nanapotehany ny fiainan’ny vahoaka sy ny firenena, dia hainao tsara ny milaza hoe ratsy Ravalomanana, fa Rajoelina modianao tsy hita no ataony. Rehefa tsy tiana ny olona iray dia lazaina hoe ratsy daholo no nataony, fa rehefa tiana kosa dia lazaina fa tsara sy mety avokoa ny ataony rehetra na dia hita aza fa potika ny fiainam-pirenena sy ny fiainam-bahoaka, tsy fitiavana ny tanindrazana intsony ilay izy fa fitiavana olona iray.

    • 9 avril 2009 à 10:27 | madi (#1003) répond à nofy

      marina tanteraka izany voalazanao izany ; saingy atao ahoana fa ny sasany dia jamban’ny fanatisme be fahatany fotsiny ka ny odinakondro eo anbany masony aza tsy itany akory.miaiky aho aloha fa tena misy olona manan-talenta amin’ny fodina fanina e !mampanan-karena ’nga hono izy io ry reto ?!!tena mahavarina !

  • 8 avril 2009 à 10:15 | thubert (#459)

    bonjour à tous !
    il ne faut pas melanger affaire d’état et affaire d’entreprise !
    je félicite l’attitude du ministre Benja Razafimahaleo quelque-soit son "anguille sous roche" ! quelque part la conscience et la raison priment sur la politique ; je le trouve constructif cette iniative. en d’autre terme on vit dans le vrai busness car l’attitude du groupe tiko aussi est bien sûr très honorable !
    Dommage que ici il n’y a pour certain que de "forum forumien" si on fait référance au sens politique politicienne.

    • 8 avril 2009 à 10:24 | madi (#1003) répond à thubert

      Manomboka androany dia iangaviana isika mba tsy hamaly na hanisy sira akory ny commentaire an’i Xena mba ho fitsonjovana ny fahasalaman’ny sainy ; satria plus isika mi-commenté ny zavatra teneniny, plus ity farany miteniteny foana ka mihatafaletika lalina anaty lavaka ny foto-pisainany.
      Efa diso fantatsika loatra fa talentan’ny TGVistes ny mandrangitra, na io amin’ny fihetsika na io amin’ny fomba fitenenana ; koa manomboka izao dia aoka isika tsy hosadaikatra ary tsy hovoarebirebin’io pseudo io intsony fa aleo izy haneho ny heviny saingy tsy ho asian-tsika sira intsony manomboka androany.Ny mi-attirer ny attention ihany mantsy no ataony eto satria mety efa ataon’ny olona an-kilabao eo amin’ny fiaraha-monina ka eto sisa no hampisehoany ny adalany .
      TOHIZO NY LALATSIKA !
      misaotra.

    • 8 avril 2009 à 10:42 | mahefa (#1776) répond à thubert

      Hono oa, ity misy fanontaniana ilaina valiny ho an’ny HAT : raha nandoa ny hetrany ara-dalana tsara ary ve i Tiko hatramin’izay dia nety nisy fiantraikany teo amin’ny fanasoavam-bahoaka (fanaovan-dalana, famoronana asa, services publics améliorés, ...) ve izany ? Valio ENY na TSIA. Tsara ampahatsiahivana antsika aloha fa ny hetra dia entina hanatsarana fiainam-bahoaka (famoronan’asa, fandoavana karaman’ny fonctionnaires, ...). Aleoko lavitra nahaforona asa 3500 + 10000 i tiko toa izay nandoa hetra nefa tsy hita akory hoe nitondra inona izany. Manaiky aho hoe tena diso be ary mendrika sazy i Tiko tsy nandoa hetra fa raha ny "LEGITIMITE" no jerena dia hitako hoe mahomby kokoa ny famoronana’asa nataony toy izay ny famoronan’asa @ alalan’ny fampiasaina ny vola azo avy @ impôts. Fanampin’izany, tsy mahita kosa ve isika hoe "rapport qualité/prix" dia azoazo ny produits tiko e. Mbola endriky ny avantages azo avy amin’ny fampiasana mivantana ny vola "nahodina" koa izany. Mba ampitahao @ yaourt na menaka importés avy any France (produits CASINO ohatra) anie ny an’ny tiko e. Sur aho fa raha nandoa hetra ara-dalana i Tiko dia lafobe ny vokatra vokariny. Ka inona ihany ary no tadiavin’ny olona e. (manaiky aloha aho hoe diso tiko sur le plan légal, fa sur le plan légitime kosa dia mankasitraka azy aho). Miandry valiny. Mahefa

    • 8 avril 2009 à 12:14 | gasy33 (#1965) répond à mahefa

      tokony nisy fiatrika. raha miasa araka ny tokony ho izy ny fitondrana.
      fa mba firy moa ny malagasy mety manana possibliyé toa anao hividy yaourt tiko ohatra. ary ny karam’ny fonctionnaire ? ohatrinona ? raha fonctionnaire ianao ? mahavita ny fiainana ve izany ? raha ohatra fotsiny koa hoe manam-bady aman-janaka ve ?le olana mamorana asa ianao, je suis d’accord (13500), pour qui ? bien sur que ce sera pour 13500 et ses familles ! Et pour l’état et les autres citoyens ? c’est le taxe ! N’est ce pas ? nefa ny miseho dia lasany Mpitondra sy izay ao ambadika ao, no sady mbola amidy lafo ihany koa ny PPN avy eo. izay antenaiko fa tsy ho anisan’izany ianao io.

    • 8 avril 2009 à 15:30 | métisse1000 (#1973) répond à mahefa

      Tena marina ny anao ry mahefa. Tsy mba "fier" ve nareo hoe zavatra vita malagasy no vidina e ? Amin’izany, tsy mba hoe, vita malagasy fe vita malagasy, fa manaraka "normes" tsara no ara-pahasalamàna ? Moa, iza moa no nahavita ohatr’ireny teto hatramin’izay, no rehefa mba misy manao lay izy, dia hialonana indray ? (Miala tsiny aloha, fa amiko, dia fialonana no tena betsaka matoa nopotehina i Tiko e ?). Sa aleo ve omena vahana ny produits vahiny, fa ny an-tena ho tsinotsiniavina ? Dia aiza lay fitiavan-tanindrazana amin’izany ? Sa aleo v mividy frantsay zany ?
      Marina koa ny teninao i mahefa hoe mainona koa moa raha tsy nandoa hetra fa fanasoavana ny vahoaka io e...

    • 8 avril 2009 à 19:01 | Iza marina (#1980) répond à gasy33

      Bon eo @izay ary ianareo tgvistes. Asehoy @ ny malagasy ary ny fahaizanareo mitantana ny raharaham-panjakana. Omeo sakafo ny vahoaka, aiza ny vary, menaka ... sns mora vidy nampanantenain’i Angelina Jolie ? Tena mahakivy ny fihetsikareo fa hatramin’izao dia toa kabary sy famelezana ny fitondrana teo aloha foana no betsaka fa tsy misy zavatra concret mihitsy. Nopotehinareo daholo ny tanàna, nodoranareo daholo ny vokatra sy sakafo. Omeo hanina @ izay ny vahoaka fa noana sy mampalahelo. Tsy fidin’ny azy anie izao zava-mitranga rehetra eto @ firenena izao e ! Fa ianareo no nitarika azy ireo sy nampisavoritaka ny sainy tamin’ny fomba tsy mendrika.
      C’est malheureux de retomber ainsi au moyen-âge.
      Efa mba hotafarina ihany i Madagasikara teo, fa dia nalentikareo indray.

  • 8 avril 2009 à 10:22 | madi (#1003)

    Manomboka androany dia iangaviana isika mba tsy hamaly na hanisy sira akory ny commentaire an’i Xena mba ho fitsonjovana ny fahasalaman’ny sainy ; satria plus isika mi-commenté ny zavatra teneniny, plus ity farany miteniteny foana ka mihatafaletika lalina anaty lavaka ny foto-pisainany.
    Efa diso fantatsika loatra fa talentan’ny TGVistes ny mandrangitra, na io amin’ny fihetsika na io amin’ny fomba fitenenana ; koa manomboka izao dia aoka isika tsy hosadaikatra ary tsy hovoarebirebin’io pseudo io intsony fa aleo izy haneho ny heviny saingy tsy ho asian-tsika sira intsony manomboka androany.Ny mi-attirer ny attention ihany mantsy no ataony eto satria mety efa ataon’ny olona an-kilabao eo amin’ny fiaraha-monina ka eto sisa no hampisehoany ny adalany .
    TOHIZO NY LALATSIKA !
    misaotra.

    • 8 avril 2009 à 10:48 | doda (#1402) répond à madi

      fa maninona i Xena no tsy ho valiana ?efa zatra @fanampinambava ny olona izay tsy mitovy hevitra @nareo ao @site tiko mada(forum tiko) ianareo ka tadiavinareo ho anareo irery no hanjaka,efa io toetra io ihany no nandavo ny dadanareo teo(izay vaovao mahafalifaly anareo ihany no mety)ka izay mitsikera lazaina fa tgviste na aremiste na kamo be tenda sy ny sisa......Ovay ilay toetra fa io ihany no nampionga any Ravalo.Izay lazainareo ahy tsy mampaninona ahy raha izay no hampiverina ny dadanareo.

    • 8 avril 2009 à 15:34 | métisse1000 (#1973) répond à madi

      Izaho ko dia tena mitovy hevitra aminao ry madi, fa rehefa hita hoe "provocation" na ohatran’ny hoe fandrebirebena fotsiny, dia aleo tsy vakina akory. On ne va pas se mettre au niveau de ces gens qui pensent au ras des pâquerettes. Avelao izy hiteny irery eo, fa rehefa reraka ve tsy hijanona. Takany ny ahy aloha, dia minia tsy mamaky ireny akory aho satria hita fa zavatra tsy mahasoa no ventesina ao.

  • 8 avril 2009 à 10:54 | Tsiriniaina (#1892)

    il ne faut pas faire semblant de ne pas savoir que c’est bon pour la plupart des Malagasy si le groupe Tiko reprend son activité en temps qu’acteur économique.
    ainsi, quoi que vous disent, c’est bon pour le pay : 1) les recettes vont entrés (TVA,)
    2) les paysans vont bénéficiés d’une extérnalité positive (revenu et multiplicateur de revenu)
    3) les prix au marché vont augmentés
    4) les consommateur du produit Tiko seront satisfait.
    soyez objectif envers vous même

  • 8 avril 2009 à 11:12 | Fanoro (#1962)

    Dommage si TIKO reprend ses activités. Tant que la machine économique fonctionnera normalement, la HAT pourra asseoir tranquillement et surement son pouvoir. Faut que TIKO s’arrête, après tout, on a voulu détruire toutes les usines du groupe ! Tant pis pour les chômeurs...on ne fait pas d’omelette sans casser les œufs. C’est bien ce qu’a fait Rajoelina non ? Alors, que TIKO et toutes les autres entreprises sachent défendre leur propres intérêts à LONG TERME.

    • 8 avril 2009 à 12:02 | raft (#1387) répond à Fanoro

      angamba somary ambany fisaina loatra i madi fa toa tafahoatra ny fanaratsiany olona. Mbà menatra ianao ramose.

    • 8 avril 2009 à 12:14 | Menabe (#209) répond à Fanoro

      Fanoro, j’aurais été tenté par la stratégie que vous proposez s’il n’y avait pas les paysans en jeu.

      Oui je pense que acculer la HAT á la faillite socio-economique dont elle a été á vrai dire le forgeron donnerait une belle démonstration de son incapacité à prévoir les conséquences de ses propres actes et des plans B de contre attaque socio économique, à écrire des scénarios de sortie rapide pour accélérer la reprise socio économique. Ce ne serait pas seulement une preuve additionnelle du manque de maturité de la HAT mais de plus cela relève de l’incompétence managériale à grande envergure, n’en déplaise au chef de cabinet de TGV qui est sensé être rompu aux planifications et prévisions. Une telle faillite laisserait des interrogations auprès des consommateurs, on verra la recrudescence de produits d’origine étrangére sur le marché et on verra bien si c’est favorable ou pas pour le consommateur et si finalement on a abreuvé la population de charabia ou pas. Leur porte monnaie leur donnera raison si oui ou non cette HAT mérite confiance ou défiance.

      Les pauvres urbains touchés par l’immobilisation de Tiko auront certainement une stratégie de survie par l’informel, ce sera le désordre mais je pense malgré tout qu’il y aura une stratégie B, par contre j’imagine mal comment les paysans pourront s’en sortir, ils seront asphyxiés et ne pourront pas vraiment survivre, et ce serait vraiment les assassiner.. Il vaut mieux que Tiko fonctionne

    • 8 avril 2009 à 13:24 | tanà (#538) répond à raft

      Tsy itako oe aiza no maha ambany fisainana an’i madi @zany fa atôko fa tsy izy irery eto no talanjona @adondronan’i Xena ! fa saingy rà efa zatra micôtoyer olona vendrana sy miady hevitra @ adala ianareo d anareo zany,fa izy kosa d anisan’ireo olona tsy mahazaka izany !tsy ny fiadina hevitra no manina fa tokony itovy le niveau de mentalité sy intelligence entina manao an’le débat !c tout !

    • 8 avril 2009 à 13:32 | madi (#1003) répond à raft

      izany tokoa ka samy manana ny ataony hoe "fanaratsiana" e ?!en tt cas rehefa tsy latsaka ambany sy mitovy amin’ny fisainan’ireo TGVendrana aloha ny fisainako dia efa tena isaorako an’Andriamanitra izany fa tena fahasoavana lehibe !

    • 8 avril 2009 à 14:46 | doda (#1402) répond à madi

      Ka tsy efa olona gaigy be ve zany no voaongana ny olona vendrana ?mba valio kely ry madi iza no tena vendrana ?@Ravalo sy Andrytgv ? satri mantsy Ravalo fahefana feno teo ampelatanany (vola,mersenera ,miaramila,fiangonana)sns.....iray boay kely lasa mére nefa nahoanga ilay misaina(sao ary dia Ravalo no tena vendrana ?

    • 8 avril 2009 à 15:06 | raoily (#1970) répond à Menabe

      Vaut mieux ne pas rouvrir les portes ! Est-ce Tiko croirait encore à cette HAT ?

    • 8 avril 2009 à 17:37 | Vitagasy (#304) répond à Menabe

      Tiko ou pas c’est la banqueroute au bout du chemin. Tiko permet juste de rallonger la meche mais la fin est toujours la meme.

    • 8 avril 2009 à 19:53 | geni (#1951) répond à doda

      hitabe zao fa vendrana ny TGVnareo tsy mahataka-davitra mihintsy ny sainy 75% malagasy tsy voasaininy fa potika amin’izao,ny tantsaha eto no hambara hampindinina 2500fmg ny kg vary fotsy ?? de iza koa no handray ny rononon’ireo tantsaha milliène de litre par jour izay miara miasa tamin’ny tiko ??? de aza gaga isika raha mitsoaka any ambanivohitra any daholo ny tantsaha vao maika hitombo ny tsy an’asa...mpandroba...sns...ety andrenivohitra...tsy mba manana fisainana fampandrosoana mihintsy fomba efa tany @10taona lasa indray no haverina ; minisitra manabe feo fotsiny fa vendrana ; filaharan-kanina ; ...tena manao marche arrière e vendranabe

    • 9 avril 2009 à 10:52 | madi (#1003) répond à doda

      tsy tokony izany mhitsy ny fanontaniana tokony apetrakao raha mba mandinika kely monja ianao:hoy ianao hoe "fahefana feno no teo am-pelatanan’i Ravalomanana
      (vola,mersenera ,miaramila,fiangonana)sns....."boay kely lasa mére nefa nahaongana ilay misaina ?!izao ary no fanontaniana averiko aminao e:Iza no manana fahendrena ?! : i Ravalomanana izay tsy nampiasa ny fahefana teo am-pelatanany namongorana ny TGVistes ary ve ?! sa ilay boyakelinao nandrobaka ny fahefana tamin-basy ?!
      Ny fanontaniana tokony apetrakao amin’ny tenanao aloha dia ny hoe : Iza no nanana ilay fahendrena ? ilay fandeferana ? izay soatoavina tena sarobidy eo imason’Andriamanitra ?!anjaranao no mamaly mangina izany.
      araka izany dia ahitsiko ilay fanontanianao hoe "Iza no vendrana ? Ravalomanana sa i Rajoelina ?"=Iza no ratsy loha ary iza no tsara fanahy ?=Iza no rôle ary iza no Déba ?!
      Dia amin’ny faharesen-dahatra tanteraka no hamaliako anao hoe : I Rajoelinao no vendrana,no ratsy loha,déba !!ary I Ravalomanana dia olon-kendry !

    • 9 avril 2009 à 10:59 | tanà (#538) répond à doda

      eny oa e ? na enao ioary no ahongana àbasy sy tafondro d vôhongako diso be enao fa ny miaramila tsy nairaka t@ !ary aiza marian le mercenaire oe nentina teto novohizina t@reny e ?nankaiza le izy sa nanjavona ?

    • 10 avril 2009 à 19:49 | liantsoa (#1680) répond à doda

      maire ry akama fa tsy mére zany an, tsy ao anaty dictionnaire zany mére zany !mpanodina disc ry doda no asan’izany DJ zany fa tsy mitondra vahoaka a !!

  • 8 avril 2009 à 11:35 | zana47200 (#227)

    Cette politique correspond à ce que l’on dit un pas en avant et dix pas en arrière. Je dis dix pas car en espace de deux semaines, les malagasy reviennent à un ancien système de distribution des PPN, à savoir faire la queue auprès des bureaux de fokontany pour obtenir quelques ml d’huiles et quelques kg de riz. C’était le système d’avant 98.
    Tous les malagasy ont été trompés par Andry Rajoelina car il faut que vous sachiez que Ravalomanana depuis 2002, n’était plus que simple actionnaire du groupe Tiko. Et en tant qu’actionnaire il a le droit de placer ses actions là où il veut. Que Tiko fonctionne ou pas, que Tiko ne paye pas ses impôts ou pas, il y a des responsables directs pour gérer ces situations mais en aucun cas les actionnaires n’y mêlent pas leurs pattes.
    Seulement, aveuglés par la haine à Ravalomanana, tous ces mentors n’ont pas réfléchi que les centres de stock de Tiko auraient pu empêcher ces queues interminables actuellement. Ils n’ont pas pensé que depuis la cessation des produits TIKO, la classe pauvre et moyenne malagasy n’ont plus accès aux produits laitiers car les produits made in France coûtent des yeux de la tête. Les produits laitiers artisanaux sont de qualité phytosanitaire douteuse.
    Quel que soit le grief contre le groupe Tiko, c’est une grosse erreur d’appréciation qui est à mettre au dos des responsables actuels, sinon, pourquoi son ministre a dû faire ces dix pas en arrière, malgré leur fierté de ne pas se soucier des aides apportées par la communauté internationale ( voir le premier discours de Monja à ce sujet).
    Et je suis tout à fait sûre que ce ne sera pas le dernier des dix pas en arrière.

    • 8 avril 2009 à 17:45 | Vitagasy (#304) répond à zana47200

      Le riz a 500 ariary sera un autre pas en arriere. Analysons un peu :

      500 ariary le kilo / $250 pour une tonne de riz ?

      Les grands pourvoyeurs de riz en Afrique sont le Vietnam et le Pakistan et les prix sont (Nov 08) respectivement $420 par tonne et $390 par tonne (riz de moindre qualite, non-basmati). A cela il faut ajouter l’affretement, de $70 a $90 par tonne depuis le Pakistan jusqu’a la cote ouest africaine. Ca devrait donc nous faire un prix de $460+ / $480+ a Tana. Pour simplifier les choses, disons $500 la tonne, 50 centimes le kilo, 1000 ariary le kilo...

      Conclusion :

      Le politicien malgache aux poches pleines (ou puisant dans les caisses de l’Etat) prefere payer de sa poche 50% du vrai cout du riz etranger pour acheter des voix ou un support. Mais ca ne peut evidemment pas durer, c’est juste du ponctuel. Quand la musique s’arrete, on fait un grand bond en arriere et on regarde de nouveau les gens aller sur le 13 Mai.

    • 9 avril 2009 à 08:00 | ton ami (#480) répond à Vitagasy

      Le HAT a essayé de detruire ceux qui appartienent au président Ravalomanana, alors que Tiko fait vivre plus de 3500 familles malgaches.

      Les TGV ont déjà publié à la place de 13 Mai e ce temps que la société Tiko va disparaître pour des diverses raisons, et maintenant par peur de la communauté internationale, non crédibilité aux chaumeurs après les pillages et les actes barbares ; après la destruction et le pillage de Tiko Andranomanelatra par les soldats de ......, après la fausse alerte à la livraison des produits tiko et même les fils des TGV pleurent car ils ont besoins des yaourt, des beurres et des produits tiko.

      Par peur d’être destituer, TGV décide de réouvrir le géant N°1 en Afrique en produits alimentaire TIKO.

      Peut être que le France n’arrive pas à conquérir TIKO , qui sait !

      A vous lire et à méditer

    • 9 avril 2009 à 08:09 | ton ami (#480) répond à Vitagasy

      Vitagasy !

      C’est ce qu’il peut faire, ils sont nuls ........

      Maintenant, vous pouvez compter le combre des chaumeurs à Mada, combien de société ferme leur porte ?, le coût de devise ne cesse d’augmenter, la diffamation des malgaches pour le long fil d’attente à la mairie pour 1litre d’huile ? et 1 kgs de riz ?

      Complètement débile

    • 9 avril 2009 à 09:44 | niry (#210) répond à ton ami

      Si, c’est une technique bien connue de délit d’initiés. Une entreprise en difficulté qui est encore plus alourdie par divers menaces, fondées ou non (redressement, intimidations, diminution arbitraire de prix, etc..) ne peut que chercher à se refinancer. Ses actions baissant, elles se feront rachetées pour une bouchée de pain..

  • 8 avril 2009 à 12:09 | SNUTILE (#1543)

    Quel remplaçant à TIKO, il est facile aujourd’hui d’en faire autant sans préparation de longue durée.

    Quoique Tiko peut toujours exister légalement honnêtement pour maintenir la crise qui s’annonce peut-être pas.

  • 8 avril 2009 à 12:40 | kamis (#221)

    Les dirigeants de Tiko doivent faire très attention quant à la reprise des productions.
    1- Du point de vue socio-politique :
    - TGV et sa transition veulent faire connaitre partout dans le monde qu’ils ne sont pas animés par la vengeance.
    - ils ont peur que les paysans producteurs se révoltent faute de débouchés.
    - ils ont peur que les consommateurs rallient le mouvement pro-Ra8 faute de pénurie puis plus tard faute de produits similaires (locaux ou importés) à meilleur prix ou au même prix.
    - En surveillant TIKO, ils peuvent avoir un œil sur les recettes de Dada et mesurer ainsi sa puissance (ou sa faiblesse)
    2- économique :
    - Ils vont faire en sorte que les produits TIKO subissent de hausse de prix conséquentes (en inventant toute sorte de charge tel 1900 milliard)pour que Tiko ne soit pas compétitif.
    - Ils vont surveiller (déclaration du "ministre" Benja) les états financiers de Tiko (peut-être en y installant des administrateurs délégués)pour pouvoir y soutirer des fonds qui équivaudrait à une nationalisation indirecte. Nationalisation qui signifie toujours par une mort de la société (pour cause gabegie et manque de rigueur faute d’obligation de résultat).
    Mais l’état de santé actuel de Tiko est déjà une manœuvre bien calculée par TGV. On le met à genoux (acte de vandalisme suivi d’incendie et récemment le harcèlement de Capsat), ensuite :
    - il va avoir besoin de la "pitié" de TGV si le train passe
    - il sera obligé de rattraper les pertes si le train aurait déraillé.
    Le responsable de la "déroute" de Tiko l’oblige maintenant à produire !!!
    L’arrêt des activités de Tiko serait un désastre mais la reprise de ses activités sous la contrainte est pire. Alors managers de Tiko, ne faites jamais de deal avec cette transition.
    Elle a assez de devises pour importer des produits similaires aux vôtres. Il faut qu’elle vous laisse travailler tranquillement sans aucune ingérence si elle est honnête.

    • 10 avril 2009 à 20:04 | liantsoa (#1680) répond à kamis

      bien vue kamis !ton anlyse est bien fondée !!

  • 8 avril 2009 à 13:15 | rabenaivo (#1816)

    TSY MISY MIASA IZANY NY TIKO RAHA TSY MIVERINA AMIN’NY ARA DALANA,

    ASAIVO MIVIDY DANONE SY ELLE ET VIRE NY HAT RAHA TE HINANA RONONO SY DOBERA ;

    NY VAHOAKA MALAGASY EFA VONONA NY HIAFY MANDRA-PAHATONGAN’NY ARA DALANA

    TSY MILA NEGOCIATION FA MILA NY MPANONGAM-PANJAKANA

  • 8 avril 2009 à 13:17 | rabenaivo (#1816)

    TSY MISY MIASA IZANY NY TIKO RAHA TSY MIVERINA AMIN’NY ARA DALANA, TSY MILA NEGOCIATION AMIN’NY MPANONGAM-PANJAKANA

    NY VAHOAKA MALAGASY EFA VONONA NY HIAFY MANDRA-PAHATONGAN’NY ARA DALANA

  • 8 avril 2009 à 13:27 | kamis (#221)

    La condition "droit de regard" de la "transition" sur les états financiers de Tiko fait tiquer.
    TGV veut savoir la force financière(ou faiblesse) de Ra8 à partir des recettes de TIKO.
    Faire attention !!! Si la "transition" est honnête, elle laisse tous les opérateurs travailler tranquillement sans contrainte tout en restant légal.

  • 8 avril 2009 à 13:40 | Bena (#494)

    Pour le Kouakou (au début en haut) : sans Tiko, tu vivras au moyen-âge, dans ta jungle !

  • 8 avril 2009 à 13:42 | Bena (#494)

    Sans Tiko, on revient au paradis socialiste !

  • 8 avril 2009 à 14:15 | raoily (#1970)

    Pourrait-on avoir confiance en cette transition ? Jamais ! Jamais !
    Si Tiko rouvre ses portes ( souhaitons que ce ne serait pas sous la pression de la transition), il devrait toujours y avoir des gens qui ne rêveraient qu’à un remake du lundi noir. D’autant plus, il y a des gens qui ne méritent pas de bénéficier de la réapparition de ces produits VITA MALAGASY sur le marché car ce n’est pas conforme à leur idéologie.
    Vaut mieux ne pas reprendre tant que la lègalité ne sera rétablie.

  • 8 avril 2009 à 14:29 | raoily (#1970)

    Une petite histoire : Des bandits drogués armés ( par je ne sais qui)étaient venus piller une petite épicerie, ils ont tout apporté,détruit ce qu’ils n’ont pas pu emmener avec leur 4X4 (sans plaque svp).2 mois plus tard, les mêmes bandits étaient revenus sur les lieux et ont dit à leur victime : Rouvrez vos portes et travaillez et nous nous chargeons de vous protéger ( avec les mêmes armes ).
    Est ce que ce victime serait si idiot que ça pour rouvrir ses portes ?

  • 8 avril 2009 à 14:53 | rom1 (#1140)

    COMMUNIQUE DE TIKO SA

    La société Tiko SA a été forcée par la HAT et par des mutins au sein des forces militaires de suspendre ses opérations de production et ses activités commerciales.

    « Contre notre volonté, nous ne pouvons plus approvisionner nos fournisseurs et de ce fait fournir nos produits au peuple malagasy. Nous sommes profondément désolé de cette suspension d’activités mais malheureusement le contexte actuel ne nous en laisse plus le choix, la HAT ayant rendu impossible tout fonctionnement normal de notre société. Nous sommes en total désaccord avec ces pressions qui ont rendu inéluctable cette fermeture, et ce à un moment où tant de gens ont besoin de ces PPN. Nous sommes très préoccupés par le fait que cette conjoncture puisse se transformer en une crise humanitaire et économique ».

    Au cours des derniers mois, nos employés ont été menacés, nos usines et bureaux ont été fouillés et pillés, et nos matières premières ont été détournées au port de Toamasina par des mutins sous les ordres de la HAT. C’est pour l’ensemble de ces raisons, que notre compagnie ne peut être que contrainte à suspendre ses opérations et donc ne plus être en état de fournir aucun produit de première nécessité aux malagasy.

    Mais malgré tous les préjudices que la société Tiko a subis au cours de ces derniers mois, nous promettons aux malagasy que nous reprendrons nos opérations dès qu’il sera possible de redémarrer normalement et en toute sécurité nos productions.

    La Direction générale de TIKO S

  • 8 avril 2009 à 15:42 | métisse1000 (#1973)

    C’est vrai qu’il est difficile de peser le pour et le contre dans cette histoire. Toutefois, à mon sens, il faut quand même se méfier car cette HAT n’a jamais tenu parole, elle est versatile : aujourd’hui c’est oui, demain ce sera non...Vous vous souvenez, qu’est-ce qu’on n’a pas débité de choses sur Force One, mais à présent, qu’est-ce qu’il en est ? Iza no mitaingina azy izao ? Si ça continue, tsy hahamenatra ny sasany koa ny handeha hipetraka any Faravohitra koa raha izao no mbola mitohy. Te hanao aminy eo anefa tsy manan-kambo na dia kely aza...

  • 8 avril 2009 à 19:45 | DAGO (#166)

    Ca n’arrive que chez nous !
    Les américains ont-ils pillé MICROSOFT ?
    Les allemands ont-ils saccagé MERCEDES ?
    Les anglais ont-ils pillé JAGUAR ?
    Il n’y a que chez nous que ces actes de barbarie existent ! C’est honteux !!!

  • 9 avril 2009 à 02:01 | Boto (#1954)

    Tena mampalahelo fa kamboty ray ny TIM. tsy ny transition mihitsy no nihevitra ny hanakatona ny Tiko fa initiative-ny tiko izany. Satria tsy eo intsony i dada malala dia matahotra ny hiasa irery ireo tale sisa tafijanona any. efa mangovitra sahady nefa ny fitsarana mbola tsy manomboka. zaho niasa tao amin’ny seranan-tsambon’ny Toamasina ary nahita tsara ny fomba famoahan’ny tiko entana avy ao amin’ny seranana,"Prioritaire" avokoa ny entana rehetra na ny ao amin’ny port na ny ladoany, tsy azon’ny zandary na polisy sakanana ny camion mitondra ny entana satria sazy no miandry raha manao izany. Izao tapi-dalan-kaleha sady mahatsapa fa menatra satria nampitoviana amin’ny orinasa rehetra, mandoa hetra, tsy misy prioritaire intsony, ary tsy tompon’ny RN2 sy ny RN7 intsony. Dia tena LEGALISTE ve ravalo sy ny mpomba azy nandritra izay 7 taona izay. Tsy mitambitamby ny Tiko mihitsy no fahitako ny TGV fa ny tiko no nisitaka. Raha olona 3500 no tsy an’asa raha mikatona ny groupe tiko dia an-tapitrisany maro no mbola mitondra faisana vokatry ny tsy fahaiza-mitondra nandritra izay fito taona izay. Hetra niniana tsy naloa 300 milliards fmg, 60millions usd nividianana fiara-manidina hi-gestiavana amin’i Mugabe sy ny roi Mswati....Efa ho mille milliards fmg no vola tokony ho niditra sy fandaniana tsy nisy dikany tamin’ny fanjakana. Azo ekena ve izany e ? MILLE MILLIARDS ry reto a.Mba tongava saina e.....

  • 9 avril 2009 à 08:05 | RAKOTOARIMANANA (#910)

    Mihoatra ny 130 no fiaran’ny tiko nosimbain’ny capsat, ilay fiara mercedes blindé ny filoha efa norobain’ny HAT.
    Dia mba omeo anay ny nahatonga ny trosan’ny tiko @ fanjakana ho 1900 Milliards d’Ariary, sanatria ve dia hanaonao foana ny mpitantana ny orinasa tiko dia tsy handoa hetra amin’ny tsy antony satria ny filoha no tompony. Omeo porofo mazava izahay hoe tena nisy ny tsy voaloa fa tena énorme kosa raha 1900 Milliards d’Ariary na koa mitentina 1 Milliards de dollars be izao.
    Tahotra ny Filoha Ravalomanana izao dia atao mihitsy izay hanapotehana azy.

  • 9 avril 2009 à 19:13 | Radôdôsy (#164)

    Selon orange.mg :

    16h00 La société TIKO cesse ses activités jusqu’au retour à la normale de la situation, d’après ses Responsables. - 09/04/09

Publicité




Publicité

Newsletter

Les actus du jour directement dans votre boîte email

Suivez-nous

Madagascar-Tribune sur FACEBOOK  Madagascar-Tribune sur TWITTER  Madagascar-Tribune sur GOOGLE +  Madagascar-Tribune RSS