Facebook Twitter Google+ Les dernières actualités
dimanche 25 octobre 2020
Antananarivo | 17h35
 

Société

Ministère de la Justice

L’ancien ministre Jacques Randrianasolo révèle « des pressions »

vendredi 31 janvier | Mandimbisoa R.

Jacques Randrianasolo, ancien ministre de la Justice, a évoqué des cas de pressions dont il faisait l’objet au sein du gouvernement. Ayant toujours milité pour l’indépendance de la justice malgache, sa non-politisation, il indique avoir fait face aux pressions des émissaires du bureau de doléances qui cherchaient à empêcher l’application d’une décision de justice et des députés sur la suspension de détention des leurs dans le cadre notamment de la vente de la Villa Elisabeth à Ivandry et de trafic illicite de bois précieux dans le district de Mahabo.

Ces deux cas précis évoqués par le désormais ancien membre du gouvernement concernent respectivement le député de Fandriana, Hasimpirenena Rasolomampionona, élu sous la bannière de la plateforme avec le président Rajoelina, l’IRK, et le richissime député de Mahabo, Ludovic Raveloson. Ces deux parlementaires élus ont pourtant été incarcérés avant le début de la campagne électorale des législatives. En décembre dernier, les députés ont voté la suspension de leur détention.

Le procureur général de la Cour d’appel retraité affirme toujours avoir agi pour défendre l’indépendance des magistrats, quitte à le désolidariser du gouvernement. Beaucoup d’observateurs estiment par ailleurs que c’est à cause de son intransigeance en matière d’indépendance de la Justice qu’on l’aurait mis à l’écart. Malgré tout, il affirme avoir beaucoup travaillé pour les Malgaches, pour la mise en œuvre de l’Etat de droit, avec le gouvernement et le Chef de l’Etat.

L’ancien ministre de la Justice n’est pas à sa première dénonciation des pressions qu’il a subit au sein du gouvernement. Lors d’une descente effectuée à Mampikony au mois de septembre 2019, il a révélé au grand jour les interventions et pressions de toutes parts sur la justice. Quelques jours plus tard, il avait déclaré à la presse que « trop de personnes veulent faire le travail de la justice ». Il en avait profité pour dénoncer les abus d’autorité et de l’ingérence dans les décisions des magistrats.

Le nouveau ministre de la Justice, Johnny Richard Andriamahefarivo, a parlé pour sa part de « la nécessité de changer l’image négative de la Justice aux yeux des usagers. Lors de sa passation de service avec son prédécesseur, il a exhorté tout le personnel du ministère à tout mettre en œuvre pour une justice de proximité. Que la gabegie, la corruption et le corporatisme s’arrêtent », a-t-il tonné.

37 commentaires

Vos commentaires

  • 31 janvier à 09:44 | Maxim (#5960)

    Grand merci à cet homme de tout ce qu’il a fait pour son pays.
    Aucune doute pour son limogeage, pas besoin d’être politologue pour savoir d’où viennent ces pressions.

    • 5 février à 16:52 | rawera (#10329) répond à Maxim

      Salama namako o,
      Zaho dia resy lahatra ary izao toedraharaha izao dia fomban’ity fitondrana ity. REHEFA TSY MANAIKY NY TIANY IANAO FA TENA MIDRIKINA DIA ….OUSTE ! MILA SARIBAKOLY ATAO HAVIA DIA HAVIA HAVANANA DIA HAVANANA (fantoche na marionnette, no fiantso izany amin’ny teny vazaha). Fa izay masahy manohitra azy dia tsy zakan’ny sainy mihitsy.
      TAN DALANA E TANDALANA ! HAMAPANJAKA NY RARINY SY NY HITSINY ! MATAHOTRA AN’ANDRIAMANITRA ! AZA MAMPME A.
      Izay io ry namako o. Samia ela velona dia diniho dia ilazao vaovao aho.
      Misaotra e

  • 31 janvier à 10:10 | Ibalitakely (#9342)

    "Jacques Randrianasolo, ancien ministre de la Justice, a évoqué des cas de pressions dont il faisait l’objet au sein du gouvernement. Ayant toujours milité pour l’indépendance de la justice malgache, sa non-politisation, il indique avoir fait face aux pressions des émissaires du bureau de doléances qui cherchaient à empêcher l’application d’une décision de justice et des députés sur la suspension de détention des leurs dans le cadre notamment de la vente de la Villa Elisabeth à Ivandry et de trafic illicite de bois précieux dans le district de Mahabo."
    "L’ancien ministre de la Justice n’est pas à sa première dénonciation des pressions qu’il a subit au sein du gouvernement. Lors d’une descente effectuée à Mampikony au mois de septembre 2019, il a révélé au grand jour les interventions et pressions de toutes parts sur la justice. Quelques jours plus tard, il avait déclaré à la presse que « trop de personnes veulent faire le travail de la justice ». Il en avait profité pour dénoncer les abus d’autorité et de l’ingérence dans les décisions des magistrats."
    - Dia sahy milaza ampahibe-maso ve ny PM & PRM fa tsy mba nahalala velively izany zava-niseho rehetra t@ 2019 izany ?? Raha toa ka tsia dia taiza izy roa lahy no tsy nahafantatra ny zava-misy, raha toa ka eny "manaiky matoa tsy miteny laolo" hoy Françis Turbo.

    • 31 janvier à 10:27 | Maxim (#5960) répond à Ibalitakely

      Efa fanjakan’ny tontakely sy ny jiolahy ny ao, izay mitovy tombotsoa ihany no afaka miaraka izay manelingelina esorina.
      Andrasana ny "démenti" avy zareo PRM/PM zany eto, enga nie mba tsy hisy ny fanampenambava mahery vaika.

    • 31 janvier à 11:22 | Ibalitakely (#9342) répond à Ibalitakely

      à #(5960),
      Mihino fa tsy hisy "démenti" izany fa tonga dia alefany ho ambasadaoro any Dubaï ohatra ingahy Randrianasolo !!

    • 31 janvier à 13:01 | Maxim (#5960) répond à Ibalitakely

      efa fantatra mitsy zay fa resaky ny be marenina no jamba sady be mokondoha ny misy eto.

  • 31 janvier à 10:48 | I MATORIANDRO (#6033)

    Tsy hoe rehefa manao ampamoaka ianao r’ingah randrianasolo dia madio tanteraka. Tokony teo amperinasa enao raha tena lehjilahy dia efa nilaza ny tsy fetezan-javatra mianjady aminao. Nilaza fa nanao ampamoaka ianao nefa tsy nolazainao mivantana ilay olona naneritery anao ; milaza izany fa tsy madio tanteraka ianao ary ny andraikitra sy ny didy noraisinao nandritry ny naha pgcs anao dia misy kitoatoa mamoafady @ asa maha mpitsara anao ;

    Izahay dia voamafy t@ didy noraisinao sy nasainao notanterahina na dia tsy tokony ho izay aza no izy.

    Tsy hoe hisaotra an’dry bonaparte aho raha nanala anao izy fa na izy aza tsy tomombana araky ny akitiny.

    samy mizaka ny vokatry ny ataony ny rehetra r’ingah be a.

    • 31 janvier à 11:15 | Jo Brandon (#9919) répond à I MATORIANDRO

      Sao dia afangaronao amin’ilay rangahy sola anankiray efa noesorina iry ity nanao ampamoaka ity ?
      Ity vao noesorina tsy ho Minisitra ity manko dia PGCA, fa ilay sola anankiray no PGCS.
      Fa mitovy fomba fanao e !

    • 31 janvier à 11:17 | Jo Brandon (#9919) répond à I MATORIANDRO

      Sao dia afangaronao amin’ilay rangahy sola anankiray efa noesorina iry ity nanao ampamoaka ity ?
      Ity vao noesorina tsy ho Minisitra ity manko dia PGCA, fa ilay sola anankiray no PGCS.
      Fa mitovy fomba fanao e !

    • 31 janvier à 11:40 | I MATORIANDRO (#6033) répond à I MATORIANDRO

      mety ho diso ny voalazako etsy ambony fa tena io mihintsy kah.

      T@zany izahy mba mangataka fihaonana aminy de tsy mahazo mihintsy nefa ny mpifanohitra aminay raisiny sahala @ vady aman-janany mila ho isanandro.

      Mba mihinana baraka kely koh aloha ndraindray r’ingah be sola a.

      zay le ataoko hoe :

      Samia velonaina.

    • 1er février à 19:02 | Ngeda (#10235) répond à I MATORIANDRO

      - Mahaiza manaja Ray aman-Dreny mba ho ela velona faha ATORY mandrakizay IANAO raha mbola izao toetra ambany toy izao no ho hentina ao aminy loha maivana toy izao.

    • 3 février à 15:02 | I MATORIANDRO (#6033) répond à I MATORIANDRO

      @ ngeda gaigy

      Iza no tena maivan-doha ???!!!

      Zah taty @ toerana nisy ahy aty aza efa nahalala t@ volana desambra fa ho atao fampiantona ny filoha raha tsy afahan’ngah be ireo depiote tsy vanona voatsara reo koh nahoana izy no tsy ahalala hoe efa akaiky ny fitsaharany rehefa tsy nataony izany ???!!!

      Mbola miverina ihany aho @ilay resaka ankapobeny nataoko hoe misy mamam-pahaizana vendrana manaiky fehezin’ny tsy ampy atidoha.

  • 31 janvier à 11:14 | Le MAGE (#10787)

    En suivant à la télé l’information relative à la passation de service entre les deux ministres . C’était la première fois que j’ai vu un ancien Ministre qui n’a pas mâché ses mots en disant que sa vision est différente de celle du Président sur la réalisation au niveau du Ministère de la justice. Il a martelé qu’il n’a pas du tout accepté l’ingérence dans le fonctionnement de la justice à Madagascar et il a lutté âprement pour l’indépendance de la justice. Je ne suis pas là pour juger s’il était performant ou non dans son département mais j’espère que ce mot « indépendance » de la justice soit effective chez nous pour instaurer la bonne gouvernance.

  • 31 janvier à 11:46 | FINENGO (#7901)

    Ceci démontre bien la Magouille qui régit le Pouvoir à Babakotoland.
    Et d’ailleurs ce remaniement Gouvernemental ne présage rien de bon.
    On en reparlera d’ici peu.

    • 31 janvier à 13:55 | lé kopé (#10607) répond à FINENGO

      J’ai mentionné hier le cas de ce Ministre, mais à mon grand étonnement ,personne n’a bronché . Il a fallu un article dans ce journal avant de réagir .L’équipe du PRM est allé le chercher dans sa retraite paisible pour le remettre en selle ,malgré les injonctions de la bande à Hery cule pour le faire taire à propos de l’affaire Claudine .Quelle en est la cause pour le remercier malgré le travail accompli ??? J’ose avancer que ce Monsieur commence à titiller le vrai problème de notre Pays :
      la corruption en haut lieu et les méthodes employées .Mais cela n’est qu’un secret de polichinelle ,à la différence que celui ci détient tout le mécanisme et la personnalité de ceux qui tirent les ficelles . Les caciques et thuriféraires du régime m’ont qualifié de créateurs imaginaires ...C’est leur ligne de défense sans arguments et de cohérence . Mes révélations ne sont pas fortuites ,car ce sont les fruits de réflexion et et de faits vérifiés . N’est pas journaleux qui veut .(spécial dédicace)

    • 31 janvier à 18:25 | FINENGO (#7901) répond à FINENGO

      @ lé kopé (#10607)
      Bonjour,
      Désolé pour cette réponse tardive.
      Depuis Samedi dernier je n’y étais pas sur le forum pour une chose plus intéressante. Mdr
      Le Haut du Pouvoir a remanié le Gouvernement dans l’espoir d’avoir la main mise sur les nouveaux nommés pour que toutes les Magouilles puissent se passer sous silence.
      Mais avec Jacques Randrianasolo, un autre son de cloche se fait entendre.
      Alors comme j’ai dit attendons de voir, car on en reparlera d’ici peu.

  • 31 janvier à 11:58 | Vohitra (#7654)

    Isaorana ny fahasahiana nasehonao Andriamatoa minisitra, na tsy ho eo amin ny fanapahana intsony aza ianao, mbola misy ny ilain ny Firenena ny traikefa sy ny fahaiza-manao avy aminao rahampitso sy amin ny ho avy rehetra.

    Efa tsinjo sy tsy miafina tamin ny rehetra ny zavamisy sy mitranga, isaorana ianao mbola nitondra ny tsindrimpeo.

    Mirary fahasalamana sy fahavononana ho anao, mankahery ary aza adino fa ny fanarenana ny Firenena dia tsy voatery anatin ny rafi-panjakana.

    Manantena hatrany ny fahasahiana sy ny risipo avy aminao, ary inoana fa handray anjara mavitrika ianao hametraka ny fahamarinana sy ny ara-dalana ho kiady sy vovonana hiaraha-mitsinjo hanavotana ny taranaka sy dimby ao afara.

    Tsy ho mora ny dia sy ny lalana ombana, andao hizorana miaraka ny ezaka efa natombokao ka hifanomezan-tanana amin ny mangarahara sy hitsimpo.

    Mankasitraka Zokibe !

    • 31 janvier à 12:15 | RASOLOBE (#9411) répond à Vohitra

      Ny tena tsy azoko @ ireo olona ireo anie de izao e ! Nahoana ry zalahy no tsy namaky batsilana ny faneriterena natao azy t@ dry zareo mbola teo @ ilay toerana ,tokony nangataka fihaonana t@ lehiben’ny governemanta na ny filoha nanendry azy izy raha vao nisy io faneriterena io @ zay mazava tsara ny resaka ary miseho marina fa tsy mitanila fa mahaleo tena ny fitsarana . Efa voadaka ry zalahy vao milaza ny marina ,zany hoe raha mbola voatazona teo zany izy dia mino aho fa tsy nisy zao fanambarana zao ! Soa aloha ingahy Rainy fa tsy basy vava fa mino aho fa raha i Lalatina et compagnie no voadaka teo angamba de nisy azy ny fanambarana makotroka sy fampiantsona mpanao gazety ! C’est vrai ,on est à Madagascar !

    • 31 janvier à 12:15 | RASOLOBE (#9411) répond à Vohitra

      Ny tena tsy azoko @ ireo olona ireo anie de izao e ! Nahoana ry zalahy no tsy namaky batsilana ny faneriterena natao azy t@ dry zareo mbola teo @ ilay toerana ,tokony nangataka fihaonana t@ lehiben’ny governemanta na ny filoha nanendry azy izy raha vao nisy io faneriterena io @ zay mazava tsara ny resaka ary miseho marina fa tsy mitanila fa mahaleo tena ny fitsarana . Efa voadaka ry zalahy vao milaza ny marina ,zany hoe raha mbola voatazona teo zany izy dia mino aho fa tsy nisy zao fanambarana zao ! Soa aloha ingahy Rainy fa tsy basy vava fa mino aho fa raha i Lalatina et compagnie no voadaka teo angamba de nisy azy ny fanambarana makotroka sy fampiantsona mpanao gazety ! C’est vrai ,on est à Madagascar !

  • 31 janvier à 12:06 | ratiarison (#10248)

    O ? RA-VOHITRA tsy laviko n’y voalazanao***fa nahoana no manadio TENA ?? ny mangina volamena ?**** Amiko miala BALA LEROA**Samy tsara e !

    • 31 janvier à 12:29 | Vohitra (#7654) répond à ratiarison

      Ianao anie Ratiarison mahafantatra tsara hoe misy ny tontakely sy jiolahimboto ao e , ary raha vao tsy mitandrina ianao dia ny aina no manefa, ary tsy misangy sy tsy mandefitra rizalahy raha vao voakitika ny aferany sy ny aferony.

      Andianjiolahy sy vehivavy jomaka anaty andrimpanjakana io ry namana a, rehefa misy manana fahasahiana maneho hevitra miharihary toy izao dia tokony mba omena fankasitrahana

    • 31 janvier à 12:51 | Maxim (#5960) répond à ratiarison

      Otrany voasary loa ao bazary izy ty e, refa tena noana tsy maintsy mitady izay mba loa tapany farafaharatsiny.
      Raha ny tena tonga lafatra mantsy tsy hisy, indrindra raha ny lafiny fitsarana no asian-teny.
      Efa dingana iray no nataony, asa na iverina anaty lavaka indray izany @ izao ministra vaovao izao.

  • 31 janvier à 12:41 | Jipo (#4988)

    Voilà quelqu’ un de "courageux", certes :qui ne risque plus grand chose étant à la retraite, mais cela prouve bien que la justice n’ est qu’ un fake pour distraire le mougeon a qui, on a enlevé le droit de faire justice lui même, pour être confiée à des incompétents, asservis et hypocrites en d’ autres termes des « fiottes «  !
    https://www.agoravox.fr/tribune-libre/article/un-president-peu-legitime-sourd-et-221121
    Toutes ressemblances ne peuvent qu’ etre fortuites n’ est-ce pas , " démocrature " : ou ça ?

    • 31 janvier à 20:51 | lé kopé (#10607) répond à Jipo

      Vous dites que c’est quelqu’un de courageux ,mais qui ne risque grand chose car il est à la retraite .
      Je rebondis sur vos propos et sur les médisants, en rapportant des précisions .Dans mon post d’hier ,qui n’a pas eu d’écho auprès de nos lecteurs , j’ai annoncé les faits d’armes de notre juge (Brugière). Il s’est fait connaître par l’affaire Claudine lorsqu’il était Procureur Général .Cette audace lui a valu une retraite anticipée par l’équipe de Hery ...cule . Il a été repêché par l’équipe du DJ pour faire taire les derniers remous du "ressort" et les emprisonner ,mais rien de probant dans ce sens . Au contraire , il a refusé d’amnistier les fauteurs de trouble du camp du pouvoir . Crime de lèse Majesté !!! on lui a proposé gentiment de prendre la porte , sauf que ce dernier a déclaré devant ses collaborateurs les pressions subies . Après tout cela ,toutes les autres supputations ne sont pas crédibles ,car manquent de preuves et de probité ...

  • 31 janvier à 13:09 | Zanabahoaka (#8890)

    Ho anay tsy dia maharaka ny resaka any amin’ny avo sy ny fandehan’ny "évaluation" an’ireto minisitra ireto na ny "critères" nameran’ingahy Filoha sy ingahy Praiminisitra an’izany aloha (satria tsy dia misy fangaraharana loatra) dia variana ihany ny amin’ny nanesorana ireto Minisitra roa ireto dia ny Minisitry ny Polisy sy ny Minisitry ny Fitsarana.

    Ireto Ministera roa ireto moa izay iarahan’ny rehetra mahalala fa hatramin’izay dia tena anjakazakan’ny kolikoly sy ny tsindry bokotra amin’ny endriny isan-karazany ary mila fanavaozana fomba fiasa sy fanadiovana goavana.

    Raha ho anay mijery ety ivelany fotsiny araka ny vaovao nandeha teny aloha dia zavatra iray no nampitovy ireto Minisitra roa ireto :

    Izy mirahalahy ireto dia samy nametaka "caméra" tamin’ny Ministera niasany tsirairay avy hitsirahana ny fomba fanao tsy manjary mateti-pitranga sy mampimenomenona ny maro.
    Amin’izao isika miteny izao dia filaharam-be vao tafiditra ao amin’ny Ministeran’ny Fitsarana : fisavana kara-panondro miampy caméra de surveillance eraky ny couloir sy birao maromaro ary ny salle d’audience.

    Raha ny an’ny Polisy indray dia tsaroantsika koa fa nofenoina caméra de surveillance ny eny Ivato hitsirihana ny fiasan’ireo Police aux Frontières, ary nanomboka teo dia tsy nisy intsony
    ny fitarainana momba ny fomba fiasan’ ny PAF ary tsy misy sahy mangataka mba hametrahana kely intsony ireo PAF rehefa tonga avy any ivelany ianao, ary tsy misy fiantsoana anao amin’ny micro ho any ambadika intsony koa raha hanainga ho any ivelany. Tsy misy tsy mahafantatra anefa fa fomba fanaon’ireo polisin’Ivato hatramin’izay izany. Toy izany koa ny eny amin’ny fanaovana pasipaoro izay voalazan’ny vaovao fa dia nofenoina caméra ihany koa ary mivantana ao amin’ny biraon’ny Minisitra mihitsy hono ny vidéo.

    Raha ny fanazavan’ity Minisitry ny Fitsarana ity, dia tsy mahagaga ihany ny nanesorana azy, tsy hoe mila fandalinana be akory vao hahatakatra ny tiany ambara na tsy misy fanononana anarana mazava aza eto.

    Ny amin’ilay Minisitry ny Polisy kosa indray, dia tena mahazendana satria tsy mbola misy fanazavana hatreto, miandry azy hanao toy ity Minisitry ny Fitsarana ity koa raha hanao izany izy. Ny henoheno teny fotsiny dia ny resaka mandeha amin’ny samy polisy fa tsy dia mankasitraka manokana an’ity Minisitra lehibeny ity rizareo. Asa izay tena fahamarianan’izany fa tsy nanao fanadihadiana nanontany ny polisy rehetra akory ny tena kanefa tsy mahagaga ihany koa raha toa ka mikitikitika ny fihinanan’ny sasany ilay lehibe.

    Raha ny momba an’ireto olona nasolo azy mirahalahy ireto indray dia miandry ny asa izany ny vahoaka. Ny Minisitry ny Fitsarana moa dia nosoloina olon’ny AVI, izany hoe ekipan’ilay
    lahiantitra 81 taona mpanolotsaina an’ingahy filoha. Tsy asiako resaka betsaka ny momba izay.

    Ny momba ny olona nasolo ilay Minisitry ny Polisy indray dia voalaza fa DRH tao amin’io Ministera io ihany izy teo aloha.

    Ingahy Filoha sy Ingahy Praiminisitra irery moa no mahafantatra ny fototra sy antony nanesorana ilay teo aloha ary ny nanendrena ny solony. Fa tsaroantsika anefa fa vao tsy ela no nidoboka am-ponja ny "Inspecteur de Police stagiaire" iray niasa teo anivon’ny SAG rehefa azo vidéo namono jiolahy ankitsirano tetsy Ampefiloha Andavamamba raha avy nifanenjika sy nifampitifitra eran’Antaninarenina sy Antsahamanitra rizareo.

    Mahazendana ny fahasahian’ity Inspecteur stagiaire ity tamin’izany ary nahatonga resaka an-jorony heno tetsy sy teroa fa ny fieritreretany ny tenany ho lava tanana na misy ngeza mety miahy azy no nahatonga azy hanana fahasahiana toy ireny. Nigadra iny ihany izy moa satria sarotra ny miaro polisy tratra vidéo toy ireny. Ny fanontaniana manitikitika fotsiny kanefa sarotra ahazoana valiny momba iny raharaha iny dia ny "affectation" voalohany nomena ity inspecteur ity.

    Ho an’ireo mahalala moa dia ny DRH ao amin’ny Ministera mpiahy no manasonia ny affectation voalohany na ny ENS io, na ny ENAM na ny ENMG sns ary amin’ny akapobeny dia tsy tonga dia mahazo toerana amin’ny services mila traikefa goavana ireny mpianatra vao nivoaka ireny satria mbola mila mizatra asa. Ity Inspecteur ity, izay vao nivoaka ny sekolin’ny polisy anefa dia avy hatrany dia tao amin’ny SAG no affecté. Tsy misy tsy mahalala anefa fa ny polisin’ny SAG, ny UIR ary ny USI no anisan’ireo mifanandrina mivantana matetika indrindra amin’ny jiolahy mpitam-basy mahery vaika sahy mamono sy mitifitra avy hatrany ary noho izany dia ny polisy miasa amin’ireo unités ireo no anisan’ny be traikefa indrindra sy zatra ady indrindra.

    Ka nahoana moa no misy polisy stagiaire vao nivoaka an-tsekoly tafiditra ao ? Sa hoe efa Brigadier de police niasa tao amin’ny SAG taloha ihany izy no lasa inspecteur ? Sa stagiaire major teny amin’ny sekolin’ny Polisy ity farany ity ? Tsy mampino ihany aloha raha ny major de promo no ho kely atidoha sahy hamono jiolahy imasom-bahoaka toy ireny. Sa manana politika manokana mampiavaka azy ny affectation ao amin’ny Ministeran’ny Polisy ? Fanotaniana mba manitikitika saina noho ny zava-misy fotsiny ny ahy fa tsy natao hanendrikendrehana an’iza na iza akory.

  • 31 janvier à 13:19 | ratiarison (#10248)

    Ka matahotra ny REACTION-i Lalatiana i DJ dia voatery LERY NITANA azy fa sirika ny tantara maloto*** izany no MARINA amiko ! ry ingahy RASOLOBE !!! Io maintsy tena SIPA be vava no mitata tsy misy Frein ?? samy tsara e !

  • 31 janvier à 13:20 | Isambilo (#4541)

    Ny manahirana anie dia izao e : tsy tohizana atramin’ny farany ny resaka fa tapatapahina foana. Inona marina hoatra no resahin’i Vohitra ?
    Iza avy ireo olona resahin’i Randrianasolo ? Efa misotro ronono ranamana, inona no mbola atahorany tsy hitononany ny anaran’ireo nanembatsembana ny asany ?

  • 31 janvier à 14:13 | reviv (#9830)

    c’était très surprenant de voir cet ancien ministre de la justice en la personne de Jacques Randrianasolo, évincé tout bonnement du gvt alors que son bilan est très largement positif,
    il a bataillé fort contre vents et marées pour rétablir l’état de droit et lutter contre les pourritures ambiantes régnantes dans son pays et sans esprit partisane.

    en faisant le parallèle, l’éviction de cet éminent procureur général ressemble à celle de l’ancienne ministre de l’éducation nationale Mme REJO car elle aussi, au moment où elle voulait nettoyer l’écurie d’augia avec le foisonnement des personnels travaillant avec des diplômes volés ou des " faux diplômes " son éviction du gvt a été immédiatement prononcée et actée.

    moralité de la chose,
    les personnes pourvues de compétentes et de surcroît rigoureuses, probres et non manipulables doivent se méfier de ce régime.

    • 31 janvier à 14:46 | Vohitra (#7654) répond à reviv

      Bonjour Reviv,

      Mais ou est passe depuis Mme Nathalie Delmotte ?

      Et que signifie ce silence assourdissant de Mme Rabenarivo ?

      Il n y a que les bruits venant des megaphones des zelateurs patentes qui brisent souvent l epaisseur d une ambiance malsaine et contaminee de diversion...

    • 31 janvier à 15:42 | Jipo (#4988) répond à Besorongola

      Faut-il être nait a ce point pour ne pas dire autre chose, pour voter pour un 🤪 pareil ...
      Quel qualificatif donneriez-vous : autre que cocu ?
      allez je vous aide, en 3 lettres et vous avez déjà les 2 premières !

  • 31 janvier à 15:28 | reviv (#9830)

    Bonjour Vohitra,
    Oh lala Vohitra,
    vous me posez une bonne colle là,
    vous savez bien que je ne suis qu’un néophyte sur sur ce microcosme.

    mais vos questionnements sont bien sensés et bien fondés car ces personnes dont vous faites allusion jouent bien la grosse tête à l’extérieur mais une fois casées "au chaud ",
    ces profiles de personnes sont subitement devenues dociles, muettes, leurs convictions s’effilochent comme un lambeau à cause de quoi vous dîtes ?

    bon après-midi à vous Vohitra.

    • 31 janvier à 16:18 | Vohitra (#7654) répond à reviv

      Reviv,

      On aimerait aussi lire vos points de vue et opinion a propos de la braderie de nos terres dans la partie du Bas Mangoky.

      Bon apres midi a vous

  • 31 janvier à 18:41 | reviv (#9830)

    de Vohitra à moi, je cite :
    "On aimerait aussi lire vos points de vue et opinion a propos de la braderie de nos terres dans la partie du Bas Mangoky."

    mon point de vue vous dites ?
    vous êtes gentil Vohitra,
    si cela comptait, ça se saurait depuis des années passées au cours desquelles je les ai exposés ici.
    ne serait-ce que la braderie de toutes les ressources du pays sans que cela puisse relever le niveau de vie de la population... au contraire...

    mais pour répondre favorablement à vous Vohitra,
    sur ce thème crucial,
    en effet, difficile de rester indifférent , mais lorsque je me tais pour garder le silence cela ne signifie nullement pas que je suis d’accord sur tout, disons simplement que la méconnaissance de tous les arcanes de la chose en question, implique de la prudence dans sa prise de position.

    puisque transparence n’est pas le mode de gouvernance locale, encore moins leur point fort.

    et d’ailleurs dans le même ordre d’idée,
    le remblayage de terres nourricières
    d’un pays, qui depuis de nombreuses années, cherche désespérément à satisfaire son autosuffisance alimentaire n’est qu’une absurdité de plus...

    mais quand même,
    de quoi s’agit-il exactement ?
    est-ce qu’il s’agit d’une vente ?d’une location de terre ?ou de bail emphytéotique ? de la terre en friche ou mise en jachère pour la fructifier et la rendre productive pour nourrir la population dans l’objectif de l’autosuffisance alimentaire et en même temps, initier les paysans à acquérir la technique culturale rentable autre que la méthode de culture traditionnelle ?
    ou bien, c’est dans la continuité de brader tout par le mercantilisme bien établi.

    je n’en sais rien Vohitra et contrairement aux autres, je ne suis pas dans le secret des dieux

    tout ce que je sais, de temps à autre càd quand le temps me le permet, je me délecte en vous lisant et avec bcp d’intérêts et pas des moindres vos précieuses et remarquables contributions.

    • 31 janvier à 18:52 | Vohitra (#7654) répond à reviv

      Reviv,

      Quand vous étiez en vacances, on avait pu avoir des nouvelles sans complaisance ni désinformation aucune sur les réalités dans la cité du soleil, mais depuis, on ne peut plus que se contenter des changements d’humeur quotidien ou hebdomadaire de rayool, hélas !

      Bon courage et bonne fin de soirée

  • 31 janvier à 20:14 | FINENGO (#7901)

    Très peux ceux qui se souviennent de ce qui est arrivé au Président Tsiranana le jour de la célébration du dernier 26 juin qu’il avait Présidé.
    Des Nationalistes Pensants, ont fait Uriner un Gamin sur la Tête de Tsiranana dans la Tribune officielle.
    C’est également à Majunga que, durant les événements de mai1972, que le buste du président Tsiranana trônant au centre de la ville avait été abattu.

    Quoique vous puissiez dire ici les certains Hypocrites du forum, le Pays est entrain de Payer les offenses envers cet Homme, car le Blasphème qui lui a été fait, cet Homme ne le méritait pas.

    Je ne suis qu’un Métis.
    Mais tant que le Pouvoir en place, en associant tout le Peuple, n’auraient pas fait la demande de Pardon coutumier à ce Monsieur, qu’il était aimé ou détesté peu importe, car il ne méritait pas d’être traîné dans la Boue, pour ne pas dire dans la Me.rde.

    • 1er février à 13:35 | lé kopé (#10607) répond à FINENGO

      Vous n’êtes qu’un Metis ,dites vous , mais un Metis a le même droit et la dignité qu’un autre citoyen lambda . Comme disait un adage du Pays ,c’est l’âme qui fait l’homme (ny fanahy no maha olona) .et les recherches scientifiques ont prouvé que le croisement des différentes composantes humaines crée une richesse pour la société .(à méditer pour les bien pensants)

Publicité




Publicité

Newsletter

Les actus du jour directement dans votre boîte email

Suivez-nous

Madagascar-Tribune sur FACEBOOK  Madagascar-Tribune sur TWITTER  Madagascar-Tribune sur GOOGLE +  Madagascar-Tribune RSS