Facebook Twitter Google+ Les dernières actualités
mardi 25 septembre 2018
Antananarivo | 16h21
 

Politique

Vie politique

Jean-Louis Robinson va soutenir Andry Rajoelina à la présidentielle

samedi 18 août | Ny Aina Rahaga

Après avoir été l’un des fidèles de Marc Ravalomanana, et ayant même été choisi pour être le candidat de substitution de ce dernier lors de la dernière élection présidentielle de 2013, il semble que Jean Louis Robinson et son parti Avana ait maintenant décidé d’aller voir ailleurs. Comme ses pairs au sein de l’Armada (Alliance Républicaine de Madagascar), il a déclaré hier son soutien à la candidature de l’ancien président de la transition, Andry Rajoelina.

Bien que Jean Louis Robinson ne soit pas du TIM mais du parti Avana, son passage au second tour des présidentielles de 2013, il le doit au parti de Marc Ravalomanana. Ce dernier maintient jusqu’à ce jour le suspens, en n’ayant pas encore remis ses dossiers à la HCC à presque quatre jours du dernier délai de dépôt de candidature.

Pour rappel, Jean-Louis Robinson lors du second tour des présidentielles de 2013 avait affronté Hery Rajaonarimampianina, soutenu à l’époque par Andry Rajoelina qui n’a pas pu se présenter lui-même.

Jean-Louis Robinson n’est certes pas le premier à déclarer ouvertement son soutien à Andry Rajoelina toutefois certains observateurs politiques ont fait part de leurs inquiétudes en soulignant le nombre de « dinosaures » politique qui entourent maintenant le candidat du Tanora Malagasy Vonona.

43 commentaires

Vos commentaires

  • 18 août à 08:46 | Gérard (#5118)

    Cela indique clairement qui va gagner les prochaines élections. Pas besoin de faire des pronostics ou de regarder dans une boule de cristal.

    • 18 août à 18:06 | Lekivy 2 (#10161) répond à Gérard

      Cela indique aussi que l’adage selon lequel en politique, tout est histoire de calcul, est confirmé. Beaucoup calculent, soit le gros sou, soit une portefeuille quelconque, une fois le candidat soutenu élu. En tout cas, cette position du Dr Robinson n’affectera en rien l’électorat de Ravalomanana, et encore moins celui de Rajoelina. Il aurait dû se présenter lui-même s’il avait les c..., mais il sait pertinemment que sa prouesse lors de la dernière présidentielle, il ne le devait qu’au partisans de Ravalomanana.

    • 20 août à 11:44 | Ibalitakely (#9342) répond à Gérard

      Hormis Robinson Jean Louis qui, en 2013 ayant échoué à son bac [élect° présidentielle] s’était dégringolé en 2014 au CEPE [élect° municipale] avec ment° de repêchage, ce ne sont que les hyènes & chacals & vautours de 2009 qui affirment soutenir Andry tgv. Mais il faut s’attendre avec des coups bas de dernières minutes telles le dépôt de candidature d’un jour après le tps règlementaire qui a entraîné sa disqualificat° avec quatre autres candidats bien ciblés [mission accomplie françafrique ‼].
      On craint très fort une crise pré-pdt-post électoral sans précédant.

  • 18 août à 09:28 | tiryco (#9153)

    encore un retournement d vestes

    • 19 août à 22:15 | vatomena (#8391) répond à tiryco

      Le recyclage atteint son paroxysme., Le gagnant se profile à l’horizon, il est temps de jouer le bon cheval.,Le futur vainqueur a dopé son électorat à force de promesses fabuleuses.C’est à l’image d’un feu d’artifice. Apres le tir ,la ville retombe dans les ténébres de la nuit.
      Pour les« responsables économiques », il y a urgence à se positionner .Il ne faut surtout pas rater le train en marche ou alors il ne restera plus qu’à sauter dans la draisine tractée par le pouvoir.
      Les jeux sont faits ou presque. L’élection ne sera qu’une formalité. Le monde des affaires a déjà choisi son candidat.Il sera celui qui rapportera le plus gros, se montrera le moins regardant, facilitera toutes les transactions à venir .Il sera l’homme qui aura l’oreille des puissants,qui saura leur parler ou du moins qui le fera croire ., La providence est à nos pieds !
      Au fait, chaque nouvelle élection donne lieu à des espérances frénétiques .Il nous faut faire le bon choix .C’est à notre portée. Mais chaque fois c’est la déception ,la trahison de tous nos espoirs,.de toutes les promesses. On se rend compte rapidement qu’on nous a rejoué le même scénario : celui du cocu après une somptueuse nuit de noce.
      Cette campagne électorale, c’est un peu comme en amour : le meilleur moment, c’est la montée de l’escalier ou de l’ascenseur. On se prend au jeu,on vibre . Mais,chaque fois,la porte nous claque au nez . Pourtant on est pret à recommencer . On ne sait pas faire autrement .

  • 18 août à 09:36 | harmelle (#5862)

    Tant mieux il n’y aura pas plusieurs chasse d’eau à tirer :)

  • 18 août à 09:40 | Isandra (#7070)

    La pluie de soutiens se constate du côté de Andry, alors que dans celui de Rajao, de défection en défection. Chez Marc, rien à signaler.

    Robinson a bien compris que Andry Rajoelina en 2018 n’est plus Andry Rajoelina de 2009. Cettte fois, il est bien préparé, non seulement pour diriger le pays, mais, pour le faire émerger. C’est la première fois, dans la vie de notre nation, un candidat est aussi bien préparé et avec un programme aussi ambitieux et pragmatique, crédible.

    Peut être, cette fois, c’est le bon, depuis l’indepenuance.

    • 18 août à 10:03 | LE VEILLEUR alias L’EVEILLEUR (#1331) répond à Isandra

      Helas ! L’IEM= Paradis socialiste de Ratsiraka en version importée et avec un vocabulaire au goût du jour.

      - Au 21 ème siècle, y-a-t-il encore des Malgaches qui croient au Paradis socialiste de Ratsiraka ?

    • 18 août à 10:40 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Ce n’est pas pareil, vous comparez deux choses incomparables.

      La différence est énorme aussi bien sur le fond que sur la forme. Celui de Ratsiraka est un choix idéologique, pour mieux assoir sa dictature. Il l’avait choisi ce n’est parce qu’il a été convaincu de son efficacité, et qu’il est bon pour notre pays, mais, parce que son système lui convient, en tant que militaire.

      Rajoelina, par contre, après son expérience pendant son passage au pouvoir et ses différentes visites et rencontres dans des autres pays, il est convaincu que l’emergence de Madagascar est possible à condition qu’on mette en place un programme bien adapté à ses réalités. D’ou l’IEM. C’est une plate forme pour réunir toutes les bonnes volontés quelle que soit leur origine et nationalité, qui ont même objectif, développer Madagascar, souhaitent apporter leur savoir faire, leur expérience, leur biens, etc pour répondre comment y atteindre.

      Cette conviction et détermination qui ont poussé Rajoelina à revenir au pouvoir, pour qu’il puisse mettre sur le rail vers l’emerégence et soit porteur d’espoir.

    • 18 août à 11:51 | Jipo (#4988) répond à Isandra

      Bonjour .
      Ce n’ est plus une pluie mais un tsunami force 5, allez , ne mégotons pas sur les termes ...
      On pourra en déduire 2 choses.
      La première est que finalement Marc était mal entouré avec un individu pareil, franc comme un âne qui recule .
      La deuxième est que le rat zoel est soutenu soit par des putschistes, soit par des retourneurs de vestes.
      Avec des parvenus pareils, ce n’ est pas demain ni en 2030 d’ ailleurs que Dago verra la fin de son calvaire, ni celle du tunnel obscurantiste dans lequel il semble se complaire !
      & la mère isandra, de voir dans cette catastrophe annoncée une bénédiction pour son Pays !
      Connaissant déjà la réponse devant le futur fiasco, : « il a été mal entouré » ...
      Au Pays des imbéciles les abrutis sont rois !
      je propose que l’ on nomme Robinson président des éparses 🏝 avec comme PM le DJ honoris causa des bal poussières ...

  • 18 août à 09:51 | LE VEILLEUR alias L’EVEILLEUR (#1331)

    - Au pays, La pauvreté est-elle aussi devenue intellectuelle ?
    - Est ce étonnant que ceux qui n’ont pas d’idées suivent un autre qui a une idée, même importée ?

  • 18 août à 11:09 | Marika (#9389)

    Chacun est libre de ce qu’il entend, mais à sa place ,je fermerais ma gueule.
    Il était quelqu’un parmi les zéro virgulien sans l’appui de Ravalomanana.
    C’est ce dernier qui l’a mis au devant de la scène ensuite il est devenu parvenu et ingrat.
    Maintenant il lance un clin d’oeil pour ra-Domelina pour espérer quoi où juste ?
    N’oublions pas que nous sommes ici à Madagascar ,c’est le peuple qui décidera son Président.
    Presque tous les pronostiques d’avant étaient faussés.
    Qui vivra verra !

  • 18 août à 11:22 | hafatse (#9818)

    Ce qu’on peut dire c’est que le retournement de veste est la mamelle des non raisonnements des politiciens a Dago !
    N’importe quoi ! Aucune idéologie, comment peut -on suivre un mec dont la seule réussite est d’avoir séduit la fille d’une grande fortune à Mada (acquise comment ??)

    Ceux qui reflechissent par leur derrière comme Isandra, Gérrrrrrrraaaaaaaaaad, pense que c’est plus la peine d’aller voter, car le putchiste a changé.

    Avant c’était un jeune khon, maintenant c’est un khno fini.
    Ceux qui le suivent à coup de tapage médiatique, qui au fond c’est juste quelques lecteurs de 3 ou 4 journaux, ceux qui accèdent à la TV , est ce beaucoup dans un pays ou juste 14% ont l’electricité ??
    ARMADA , selon vous c’est combien de pourcent de vote ??? 40% ou 0,4% ??
    De plus ils ne sont pas d’accord entre eux (certatn et certaine se sont portés candidats ), c’est juste un conglomérat de rat qui mangent à tous les rateliers ...
    Aujourd’hui Rajoel, demain Raja(ko) ...

    Ceux qui suivent le lapinou, ceux qui ont zero idée, vont juste le suive comme ca, et s’il y a trop d’écart entre lui et le pdt sortant ou Ra8, ils vont suivre ceux qui sont devant, juste à temps ...

    • 18 août à 11:39 | Isandra (#7070) répond à hafatse

      Hafatse,

      #« Ceux qui suivent le lapinou, ceux qui ont zero idée, vont juste le suive comme ca, »

      C’est vous qui écrivez pour écrire, vous ne faites qu’à priori et la supposition comme la spécialité de ZD, d’aileurs, parce que, forcément, etc.

      Désolé de vous décevoir , Rajoelina est revenu avec des idées consignées dans un programme bien ficelé, ambitieux, qui a comme objectif l’émergence de Madagascar, dont les contenus touchent tous les domaines. C’est la première fois, depuis l’indépendance, un candidat est aussi préparé, formé pour diriger notre pays, ayant autant de volonté et détermination pour développer notre pays.

    • 19 août à 10:23 | aromedespoir (#8959) répond à hafatse

      Anticipé éleveur de zébu, liquide votre stock, où planquais votre cheptel car les vautours arrivent, 2009 à 2014 vous a servie de leçon !

  • 18 août à 11:24 | hafatse (#9818)

    Ceux qui refléchissent par leur derrière pensent ... si on peut dire ca comme ca , marivo salosana isany

  • 18 août à 11:55 | FINENGO (#7901)

    Encore un Lèche Q qui retourne sa Veste.
    Pas étonnant à Babakotoland, car ils ont tous le Même et Unique Objectif, être le Mieux placé pour mieux se Gaver.
    Il y a plusieurs espèces de Vautours, mais Vautours tout de même et tout aussi Charognards autant qu’ils sont.
    Bande de Minables, des lèches Fiente.

  • 18 août à 14:06 | komi (#10299)

    Any sisa no ahitany tombotsoa manokana dia any izy no manohana sady tsy mampiova zavatra ny fanohanan’ity rangahy ity satria olona efa tsy lanim-bahoaka io ary sady efa antitra @ fanaovana politika.

  • 18 août à 14:59 | Solo-solo (#10355)

    Mazava izao ny tanjona kendren’ireto farany, tsy ny fitiavana loatra an’i Madagasikara no tena tanjona. Fa FIHALONANA trotra izao fotsiny ary mitady ny fomba rehetra mihintsy mba ahantanteraka izany. Saingy diso ianareo fa ny vahoaka malagasy die efa tena fetsy ary mahafantatra ny tokony ho ataony. Tsy ianareo mihintsy no andeha hanakorontana indray ity firenana efa milamina tsara ity.

  • 18 août à 15:07 | donia (#10353)

    Ny mpamadika Tanindrazana izany zao tohanan’ny mpamadika palitao !

  • 18 août à 15:07 | sasa (#10303)

    vali-faty no nahatonga an’i Jeans Louis Robinson hanahana an’i Rajoelina , izany hoe hita hoe tsy makatoa ny mpitpndraka ankehitriny mihitsy izy dia te hamaly-faty fa sainga diso hevitra izy nanohana an’i Rajoelina.

  • 18 août à 15:13 | donia (#10353)

    Possible koa hoe nohon’ny fankahalana an’i Hery Rajaonarimampianina dia voatery izy manohana an’i Rajoelina na tsy an-tsitrapo ary izany ! Valy faty koa ny azy satria resin’i Hery Rajaonarimampianina izy tamin’ny fifidianana filoham-pirenena farany teo.Tsy fidiny hoan’i Hery anie no ho tin’ny vahoaka ry Robinsson eh !

  • 18 août à 15:32 | Toutoun (#10298)

    i Double favoris (33) zany dia tsy menatra mihitsy mamadika palitao an’i Dada !!! Sa ve matahotra fisandratana dia miafina ao ambadiky ny iem ?

  • 18 août à 15:40 | tsirah (#10314)

    Des actes considérés comme « le reflet de la mauvaise gouvernance ayant trait à une corruption et un pouvoir personnel, contrairement à la démocratie annoncée sur la Place du 13 Mai en début de 2009 ». « Andry Rajoelina et consorts ne tirent pas les leçons du passé.

    • 18 août à 18:35 | RAVELO (#802) répond à tsirah

      ben voyons tsi-RAMBO !!! on flippe grave là !

  • 18 août à 16:22 | KARIBO (#7602)

    Ce qui serait interessant c ’est de connaitre les motifs de ce retournement de veste, se rallier à un inculte, venant d’ un docteur , à moins que, comme son président il ait pu acheter ou émouvoir le jury pour se prévaloir de ce titre, cela démontre bien le niveau ambiant, pour ne pas dire général ;
    Comment est-ce possible ?
    On dirait du bayrou en aussi médiocre .

  • 18 août à 17:24 | rayyol (#110)

    C est vraiment deguelasse de voir tout ses et-rons qui choisissent leur toilette .Suivez l odeur voila a quoi rime toute cette comédie Et c est cela la politique a Madagascar suivez l odeur Vraiment pourri Madagascar Ils veulent tous le pouvoir mais sans effort Bande de paresseux totalement incompetent voici ce qu ils sont tous sans exception Patriotisme laissez moi rire

  • 18 août à 17:34 | cacatoès (#9758)

    Raha Rajoery no lany eo dia efa nahazo panjaka zany i Dago !!! Sady lery efa manao akanjom-panjaka tamin’ny lery teo !!! Havelao fahy any izay maivan-doha mbola hifidy anireo pisam isany ireo e !!
    Mbola tsy ampy ny mihinana fotaka ka hitady hinan-t... indray !!!

  • 18 août à 17:58 | lysnorine (#9752)

    Tsy misy tokony hahagaga mihitsy raha manohana ny kandidà nanongam-panjakana tamin’ny 17 Martsa 2009 ny Dr Robinson ankehitriny.

    « Après avoir été l’un des fidèles de Marc Ravalomanana, et ayant même été choisi pour être le candidat de substitution de ce dernier lors de la dernière élection présidentielle de 2013, il semble que Jean Louis Robinson et son parti Avana ait MAINTENANT (?) décidé d’aller voir ailleurs. »

    Araka ny nasehon’ny post maro tamina forum hafa, sy lahatsoratra tan-gazety, dia olon’ny « FrançAfrique » izay mampiasa eto Madagasikara ny antsoinay hoe « andry fahadim’i Frantsa sy ny longony amin’ny communauté internationale » ny kandidà Robinson tamin’ny 2013.

    Olom-pirenena frantsay rahateo izy tahaka ny kandidà Rajoelina, ary tarana-bazaha ihany.

    Hoy ihany koa ny Gazetin’ny Nosy tamin’ny Talata 17 Desambra 2013 tamin’ny lahatsoratra mitondra ny lohateny hoe : « Dr Robinson Jean Louis : Taranak’olona nampijaly ny Malagasy tamin’ny 1947 ». [Tsy mandeha intony ny ity rohy nakanay azy : http://www.lagazette-dgi.com/index.php?option=com_content&view=article&id=36282:dr-robinson-jean-louis-taranakolona-nampijaly-ny-malagasy-taminny-1947&catid=49:newsflash&Itemid=61]

    « [...] Na dia fiteny koa aza anefa ny hoe “ny heloky ny ray tsy heloky ny zanaka, dia tsy mbola voaporofo hatreto teo amin’ny tontolo pôlitika ny fahadisoan’ny hoe “tarana-boanjo foto-boanemba”, ary izay no mahatsara ny FAMANTARANA ny FOTOTR’OLONA isanisany eo amin’io FANAOVANA PÔLITIKA io [...].

    « Izy ihany no nanambara nandritra ny fifandaharana tao amin’ny fahilavi-pirenena (Tvm) tamin’ny alarobia faha-11 desambra teo fa “safiotra frantsay avy amin’ny rainy izy” .

    « Dia nohamafisin’ny vaovao avy amin’ny fanadihadiana natao tany AMPARAFARAVOLA AMBATONDRAZAKA tokoa fa io RAINY io dia isan’ireo VOANJO NIRAY PETSAPETSA tamin’ny mpanjanatany frantsay tamin’ny fotoanandrony, ka NANONDRO an’ireo MALAGASY TIA TANINDRAZANA TAO ANATIN’NY MDRM sy ny MALAGASY TSOTRA saingy TSY NANAIKY NY FANJANAHAN-TANY . Notondroina ho mpihoko tamin’ny mpanjanaka ka dia NOHAZAIN’NY FRANTSAY, ARY NARIPAKA .[...] »

    Ambonin’izany dia avy amin’ny fianakavian’Itpkl Me Félicien RADILOFE, « CLUB 48 » hono, Ratoa vadiny :

    « Jean Louis ROBINSON (Candidat 2013), Proche du PS français, Marié à une RADILOFE » ; http://madapalmaresdescandidats2013.blogspot.com/2013/10/club-des-48-padesm-grandes-familles.html

    (Hofaranana)

    • 18 août à 18:09 | lysnorine (#9752) répond à lysnorine

      « Tsy misy tokony hahagaga mihitsy raha manohana ny kandidà nanongam-panjakana tamin’ny 17 Martsa 2009 ny Dr Robinson ankehitriny ».
      (Tohiny sady farany)

      Noho izany tatitra rehetra izany momba ny kandidà Robinson , dia azo an’eritreritra tamin’izany fotoana izany raha mandinika tsara fa : IZY no TENA nantenain’i Frantsa sy ny longony ho voafidy FA TSY Ingahy prezidà ankehitriny akory. Koa voafitaky ny manodidina azy indray Ingahy Ravalomanana tamin’ny namporisihin’izy ireo azy hanolotra sy hanohana ny Dr Robinson.

      MANAMARINA izany ankehitriny ny fanohanan’ ny Dr Robinson ny kandidà Rajoelina izay nampanonganan’i Frantsa ny fanjakana ara-dalàna teto Madagasikara tamin’ny 17 Martsa 2009

      Toy izao ny post nifanakalozanay hevitra momba izany tamin’ny 15 Nôvambra 2013 tamina forum hafa :

      « Re : Roa iany ny safidinao jereo eo ambany
      Envoyé par : lys-norine Date : ven. 15 novembre 2013 12:11:12

      < Re : Roa iany ny safidinao jereo eo ambany
      < Envoyé par : H.C
      < Date : jeu. 14 novembre 2013 20:16:04
      < Aleo averina iany fa efa lazaina fa fifidianana fôpla ary betsaka ny famitana.
      < Raha i JLR indray aloa no antenain’ny sasany eto dia MITOVY amin’ ireo
      < SARIBAKOLIN’ny MPANJAKANA iany ingahy io satria OLONY IANY . ..

      « Fifidianana izay ho ’’prezidà OUATTARA’’ efa lanin’i Frantsa sy ny longony ao amin’ny GIC-no hatrehana hoy izahay matetika teto, koa tsy misy tokony hahagaga raha ny omaly tsy miova ihany no miandry ny sarambaben’ny Malagasy mitrongo vao homana aorian’ny fifidianana amin’ny 20 Desambra !

      « Misy fanontaniana manitikitika kely ny saina (ihany) anefa ankehitriny manoloan’ireto fihetsiketsehana NAMPANAOVIN’I FRANTSA ’ny TOMABOHANY ireto, hanapotehana ny kandidà RAJAONARIMAMPIANINA.

      « 1°- Ny fanambaran’Ingahy Rajoelina tamin’ny gazety « Le Monde » ny nanohanany sy ny mbola hanohanany io kandidà io ;

      « 2°- Ny fitorian-dRAZANAMASY-RATSIRAKA Roland tany amin’ny CES mitaky ny fanasaziana io kandidà io, tsy mamela azy hifaninana amin’ny fihodinana faharoa ; indrindra moa fa hoe niray tetika tamin’izany tany ambadika tany ny kandidàn’ny « gasy ambonin’Antananarivo »(bourgeoisie) - ANDRIANAINARIVELO Hajo - araky ny filazan’ny gazety « Midi Madagasikara » « Plate-forme élargie derrière Robinson », mercredi 14 Novembre 2013 ; [www.midi-madagasikara.mg] . Araky ny re koa, hoy ihany io lahatsoratra io. dia tsy hanohana an’io kandidà io koa ny kandidàn’ny TGV sy ny Nosy MÔRISY raraka tamin’ny fihodinana voalohany, Ingahy Edgar RAZAFINDRAVAHY ;

      « 3°- Ny fanevatevana sy famingavingana izaitsizy ilay kandidà ao amin’ny « Madagate » nohamafisiny amin’ny tatitra momba ny hoe fideraderan’ny vady aman-janany sahady ; « Hery Rajaonarimampianina, l’exemple-type de l’ivresse d’un pouvoir aléatoire » ; « Hery Rajaonarimampianina, ou la fièvre et le goût du pouvoir qui montent à la tête », 12-13 Novembre 2013 ; [www.madagate.com].

      « 4°-Hoy koa ny « Tana News » hoe, na dia tsy nahomby aza ny tany amin’ny CES, dia mbola azo asaina torin’ny ministry ny Fitsarana Rakotoarisoa Florent na izay manam-pahefam-panjakana hafa ilay kandidà noho ny hoe fandikana ny lalàna nataony « Batailles juridiques : Hery Rajaonarimampianina n’est pas sorti de l’auberge, Le côté pénal constitue une autre menace », 15/11/2013, [www.tananews.com]

      « Satria moa fehezin’i FRANTSA tsara ny mpilalao pôlitika eto Madagasikara na toa inona na toa inona endrika isehoany dia mijaridina ny fanontaniana hoe :

      « INONA LOATRA NO TSY AZOAZON’I FRANTSA TAMPOKA amin’Ingahy Rajaonarimampianina matoa nampively ireo amponga ireo izy ?

      « Inona no « fahotana mahafaty » nataony ? Diso tafahoatra angaha ny fampanantenana nataony - tahaka ny kandidà hafa rehetra ihany - (anefa !) tamin’izay mpamatsy vola azy avy any ivelany ? hany ka misy tombontsoa lehiben’i Frantsa mety ho voatsembantsembana ? Ambany loatra tsy araky ny nampoiziny ve ny latsa-bato azon’ny kandidà hafa ho « OUATTARA » nolalainy, hany ka mety ho sarotra ny hifehezany tanteraka an’Ingahy Rajaonarimampianina raha lany ?

      « I Dr Robinson ve izany no « OUATTARA » efa nosaintsainin’ Frantsa ka efa FAMPIOMANANA tamin’izany no antony ny hoe nihaonan’ny ambasadaorony Goldblatt tamin’dRatoa Lalao Ravalomanana narahin’ izao vely amponga hampanaoviny ny saribakoliny ankehitriny ?

      « Lasa any an-dafy (Frantsa ?) vetivety hono Ingahy Zafimahova Serge, izay vao nanambara fa manohana ny Dr Robinson izy sy ny fikambanana « Club Développement et Ethique » « Soutien à Jean-Louis Robinson : Serge Zafimahova en campagne à l’extérieur », Écrit par Courrier, Mercredi, 13 Novembre 2013 ; [www.newsmada.com] [...] »

      Re : Roa iany ny safidinao jereo eo ambany
      Envoyé par : H.C Date : ven. 15 novembre 2013 13:07:06
      << Dr Robinson ve izany no « OUATTARA » efa nosaintsainin’ Frantsa ka efa FAMPIOMANANA tamin’izany no antony ny hoe nihaonan’ny ambasadaorony Goldblatt tamin’dRatoa Lalao Ravalomanana narahin’ izao vely amponga hampanaoviny ny saribakoliny ankehitriny ?

      Mitombina io fanontaninao ary tena marina satria na ingahy Ravalomanana ary dia voafitaka.
      IO JLR io no « OUATTARA » Normal raha hanoana an’ingahy JLR ingahy Zafimahova Serge sy ny fikambanana « Club Développement et Ethique » satria samy olon’ny frantsay daholo ireo ary membre ny CLUB 48.

      Hoy ny ohabolana : « Izay miaraka amin’ny mpiasa dia mpiasa ; izay miaraka amin’ny amboalambo dia amboalambo »

    • 19 août à 11:33 | KARIBO (#7602) répond à lysnorine

      Bonjour .
      Votre obstination à poster en Malgache, prouve votre xénophobie, et celle de ceux qui comme vous, ont revendiqué l’ Indépendance, après avoir mis le Pays à sac, pillé ce que les colons ont laissé et laisser partir à vau l’eau le reste, vous pouvez être fier de vous , persiste et signe, et malgré un tel désastre vous avez encore le culot de la ramener !
      Vous devriez finir comme les touristes sur la plage, un pneu autour de la taille pour voir comment vous dansez avec votre arrogance, dédain & racisme déplacés !

    • 19 août à 22:55 | vatomena (#8391) répond à lysnorine

      Karibo __ Pour tous ces faillis c’est comme une plaie ouverte ,jamais cicatrisée , que devoir se rendre compte que Galiénni a fait plus pour Madagascar en sept ans que eux en 60 ans d’Indépendance .
      Leur bilan
      Plus de routes ,plus de trains ,plus de riz ,plus de zébus ,une administration rabaissée ,une Justice vénale et des dahalo maitres du pays

  • 19 août à 11:28 | LAZALAZAO (#7189)

    Oh fidèlité, oh loyauté, oh moralité..... voilà un de plus qui montre à quel point les politicards malgaches sont capables de faire pour leurs intérêts personnels. Ce « maillon faible de Ravalomanana » était déjà en accord avec rajoelina en 2013. Bien qu’il y a eu une énorme tricherie, il a accepté la victoire de rajaonarimampianiana, car rajoelina lui a dit de coopérer.
    A dire que c’était lui que la mouvance Ravalomanana soutenait en 2013..... que de la pourriture. Il se fricote avec l’un des plus grand bourreau malgache de tout le temps, après le général Galliéni. En voici la preuve :
    https://www.youtube.com/watch?v=mygW4o978kE

  • 19 août à 11:32 | pisokely (#9950)

    bjr.
    grave be... dia mba dokotera nahita fianarana ihany anefa dia manambany tena sahala n izao ??? tadidio anie fa ny zanaka aman jafy no hitanty sy handoa ny trosa lan ireo mpitondra ireo e... dia inona no natao i andry ??? namono olona... nangalatra... sady tena vendrana
    . saingy manambola... vola trosan ny gasy fa tsy joe volany akory... dia ny mpamatsy vola koa mahafantatra tsara fa hahodina io vola io.. fa dia homena ihany..... dia refa mahantra ny tena ka mifindra monina dia hoe.. nous ne pouvons pas accueillir toute la miserz du monde...vendrana e.
    .. izy milatsaka ho fidiana.. tsy olana fa ireto manaraka azy sady.milaza hoe olona tsara io no tena mahagaga...
    sady soavaly no mianto bilona

  • 19 août à 11:47 | ratiarivelo (#131)

    Tsy mahagaga izany no TOE-TSAINY ny MALAGASY MPANAO POLITIKA ny FIKA no betsaka** torak’izany ihany na ny Mpinamana niaraha nitolona izao *** na Mpihavana ihany koa : dia izany no toe-tsaina TSY MAPIOME INTSONY FA MAMPALAHELO !! indrindra indrindra fa IREO lazaina fa MPITOLONA aty DILAMBATO t@ny fotoana ny FANONGANAM-PANJAKANA ny ANDRY RAJOELINA 2009**** !! ANKEHITRINY MPILELAKA ny ANKAMARONY IREO : G T T ***

  • 19 août à 15:39 | diego (#531)

    Bonjour,

    Ce Mr n’a même pas la pudeur de remercier l’homme qui lui a aidé pour être présent à la porte de pouvoir à la dernière élection présidentielle.

  • 19 août à 16:10 | ratiarivelo (#131)

    à Rambo (STALLONE***) NO COMMENT ???? QUI VIVRA..............VERRA...........LEROA ???

  • 19 août à 21:57 | Turping (#1235)

    Jean Louis Robinson un franc maçon ? et oui faîtes un peu de recherche !
    - Le fait que Ravalomanana l’ait désigné comme candidat de substitution était une erreur d’appréciation.Au fond ,une vision optique diamétralement opposé ..L’ancien exilé d’AF pensait que JLR était son sauveur pour retourner à Madagascar.

    • 19 août à 22:42 | Jipo (#4988) répond à Turping

      Vous avez parfaitement raison, un franc mac , encore un !
      Une race a éliminer entre le rotary’s et le lion’s un repère de branleurs, profiteurs, et particulièrement parvenus qui s’ offrent des repas somptueux à l’ abri des regards souvent, cachés derrières quelques clôtures en feuilles de cocotiers ou les enfants se distraient en les regardant au travers : faire ripaille, comme des porcs sans le moindre scrupule et d’ offrir des latrines pour qu’ on le leur pisse pas dessus ce qu’ ils méritent tous !
      sans oublier de se faire un peu de pub et de se la jouer bon samaritain, on fait du zozial : offert / le Rotary’s, des dons systématiquement inutiles et que l’ on laisse se perpétrer car ils bouffent tous au même râtelier : puants !

  • 19 août à 22:44 | Jipo (#4988)

    De toutes façons avec le délit de faciès qu’ il se paye, même ceux sortis de bocaux à formol font bonne figure, Quasimodo en culotte de velours ...

  • 20 août à 08:24 | lysnorine (#9752)

    @RAMBO 19 août à 12:38, répond à ratiarivelo
    « Resy tsy misy hamahamba i Rajoelina raha miaraka i Ravalomanana sy Rajaonarimampianina »

    Tsy ny haharesy an’Ingahy Rajoelina amin’ny fiarahan’Ingahy Ravalomanana sy Ingahy prezidà no tena zava-dehibe amin’ny firenena fa ny hisian’ny tena fivondronam-pirenena mafy orina, fepetra tsy maintsy tanterahana mialohan’ny famolavalona izay pôlitika vanona heverina fa hampisondrotra ny fari-piainan’ny sarambaben’ny malagasy mitrongo vao homana.

    Efa hatramin’ny 2016 no narosonay - tamina forum hafa - ny tokony hisian’ny fiaraha-miasa amin’Ingahy prezidà sy Ingahy Ravalomanana

    1. Re : Vers le deuxieme tour Fery-RajoHell si le president Ravalomanana ne change pas d’approche
    Envoyé par : lys-norine
    Date : mar. 26 janvier 2016 07:14:40

    « [...] Farany araka ny fijerinay, mba hahazoana manomboka ny FANARENANA ny firenena, dia mila miara-miasa Ingahy prezidà sy Ingahy Ravalomanana. Ohatra, raha ovàna ihany ny praeministra, dia tsy mety va re raha Ingahy Ravalomanana no tokony handray io toerana io ? ary dia tsy ampidirina amin’ny governemanta intsony ny miaramila na zandary, sy ny mpilalao pôlitika, fa mpanao fanjakana ambony efa niasa tsy latsaky ny 15 taona ALOHA no asaina mitana ny ministera REHETRA.[...].

    2.1 Re : Tsy Ingahy RAVALOMANANA ve no tokony ho PRAEMINISTRA ?
    - Envoyé par : lys-norine
    Date : ven. 8 avril 2016 20:42:36

    « [...] Vita ho azy rahateo kosa ny ’’fampihavanana’’ ny mpilalao pôlitika raha tanterahana io tolo-kevitra io, ary tokony ho afaka hiasa tsara amin’izay ny prezidà sy ny governemanta.

    « Ny tohiny dia azon’izy roa tonta no mifanaraka MIALOHA tahaka an’i PUTIN SY MEVDEV amin’ny fifidianana ho prezidà manaraka ! ary ny tenan’Ingahy prezidà ankehitriny mihitsy no mampahafantatra ny FRANTSAY DIENY IZAO fa miaro sy manohana ny firotsahan’Ingahy Ravalomanana ho prezidà izy ! Iaraha-mahalala fa FITSARANA TSY ARA-DALÀNA ambany fifehezan’ny MPANONGAM-PANJAKANA no nanameloka an’Ingahy Ravalomanana, prezidà ARA-DALÀN’i Madagasikara. Ny mpanongam-panjakana tamin’ny 2009 no tokony hampiakarana fitsarana araka ny fomba amin’ny Fanjakana TENA fehezim-bahoaka (État DÉMOCRATIQUE) sy TAN-DALÀNA (État de DROIT).Fomba NOSIHOSEN’ny ’’communauté internationale’’ mban-dry BAN-KI Moon [...] »

    2.2 Re : Tsy Ingahy RAVALOMANANA ve no tokony ho PRAEMINISTRA ?
    Envoyé par : lys-norine
    Date : ven. 8 avril 2016 23:09:48

    « [...] Na tiana na tsy tiana dia io « lalàm-panorenana foza » io no mifehy ARA-DALÀNA an’i Madagasikara ary io fitondrana misy ankehitriny io no fanjakana ARA-DALÀNA. Samy efa nekena MIALOHA ho izany no izy MATOA NANDRAY ANJARA TAMIN’NY FIFIDIANANA tamin’ny 2013 sy taoriana. Efa nanao fanambarana momba izany rahateo Ingahy Ravalomanana. Koa manoloana izany, dia FANONGANAM-PANJAKANA tahaka ny tamin’ny 2009 indray izany ny fitadiavana lalàn-kafa « mihodivitra » io « Lalàm-panorenana foza io » izay efa nekena, hoy izahay, matoa nandray anjara tamin’ny fifidianana. KORONTANA indray izany no hitranga, ho vokatr’izany, ka vao mainka HOHARARAOTIN’ny any ivelany- ny FRANTSAY INDRINDRA INDRINDRA - hanamafisana ny vaha-hohony amin’ny fitondram-panjakana eto Madagasikara sy ny fitavanana ny hareny. Izany hoe naman’ny MIOMBON’ASA sy MIRAI-TETIKA aminy izany (« entrer dans leur jeu ») ny « fihodivirana » ny Lalàm-panorenana. [...]

    « Paik’adin’ny Frantsay hatrizay hatrizay izany, ary TSY HO ZAKANY MIHITSY manko RAHA MIFANARAKA Ingahy prezidà ankehitriny sy Ingahy Ravalomanana.

    « FIVONDRONAM-PIRENENA ihany, IZANY NO HANY LALÀN-TOKANA hisorohana izany, dia ny FIARAHA-MIASAN’Ingahy prezidà sy Ingahy Ravalomanana ao anatin’ny governemanta iray. Tetik’i Frantsa ny hanokorontana mba hametrahany olon-kafa solon’Ingahy prezidà. »
    (Hofaranana)

    • 20 août à 08:38 | lysnorine (#9752) répond à lysnorine

      @RAMBO 19 août à 12:38, répond à ratiarivelo
      Fiaraha-miasan’Ingahy prezidà sy Ingahy Ravalomanana : Fivondronam-pirenena .
      (Tohiny sady farany)

      3.1 Re : Tsy nanolotra ny anaran’Ingahy Ravalomanana ho tendrena PM ny depiote TIM hoy Ingahy Randrianarisoa Guy Rivo : Tsy mitombona ny fanazavany ny antony ! ny tena antony ?
      Envoyé par : lys-norine
      Date : mar. 12 avril 2016 07:01:37

      « [...] Misy lahatsoratra navoakan’ny gazety-boky iray mpomba an’i ’’Françafrique’’ - Jeune Afrique - ohatra ny MANAMAFY ny lohateninay hoe TSY MITOMBONA ny ANTONY naroson’Ingahy depiote TIM Randrianarisoa Guy Rivo mba hanamarinana ny TSY NANOLORANY ny anaran’Ingahy Ravalomanana ho tendrena PM. 

      « Ary dia toa azo tsoahana tsara avy amin’ilay lahatsoratra ny TENA ANTONY marina .

      « Zahao : ’’Madagascar : qui est Olivier Mahafaly, le nouveau Premier ministre ? 11 avril 2016’’ ; Par François-Xavier Freland. [www.jeuneafrique.com]

      « Araka ny filazan’ilay lahatsoratra manko, dia toa hoe SAIKA hanendry an’Ingahy Ravalomanana ho PM Ingahy prezidà saingy NOSAKANAN’i Frantsa sy ny longony amin’ny ’’communauté internationale’’ miaraka amin’ ny sakaizany eto Madagasikara ihany koa izany [...].

      « Aoka tsy hohadinoina mihitsy fa ireo ’’CI’’ voatonona ireo ihany no NANOHANA tsy tapaka ny MPANONGAM-PANJAKANA hatrany am-piandohany tamin’ny 2009 ka nitsangana hatrany hatrany ho FAHAVALON’ Ingahy Ravalomanana SY NY VAHOAKA MALAGASY nifidy azy ho prezidà mandra-pahavita ny fifidianana tamin’ny faran’ny 2013.

      « Toy izao ny andalana momba izany amin’ilay lahatsoratra :

      ’’Ravalomanana en embuscade’’

      ’’ À l’origine, selon plusieurs sources proches de l’exécutif, le président Hery Rajaonarimampianina VOULAIT NOMMER L’ANCIEN PRÉSIDENT Marc Ravalomanana AU POSTE DE PREMIER MINISTRE. La stratégie était double. D’abord, restaurer l’autorité de l’État en choisissant à ce poste un POIDS LOURD de la vie politique malgache. Ensuite, rendre responsable et solidaire le candidat déclaré à la prochaine présidentielle de la politique menée par l’actuel président. C’est SOUS LA PRESSION DE LA COMMUNAUTÉ INTERNATIONALE, INQUIÈTE DE VOIR REVENIR AU TOUT PREMIER PLAN le PRÉSIDENT RENVERSÉ par la FOULE (!)[LAINGA BEFAHATANY ! : PAR UN COUP D’ÉTAT ORCHESTRÉ PAR LA FRANCE ET SES VALETS MALAGASY et APPUYÉ par BAN-KI moon SG de l’ONU] en mars 2009, que le chef de l’État aurait finalement opté pour un candidat moins POLÉMIQUE’’.

      « Ho fehin’izany rehetra izany, dia tananay ny tolo-kevitray hoe : aoka hiara-miasa amin’ny fitondran’Ingahy prezidà [sy ny PM vaovao koa izany] Ingahy Ravalomanana. [...]. »

      3.2 Re : Tsy nanolotra [...]
      Envoyé par : lys-norine
      Date : mar. 12 avril 2016 16:46:02

      « [...] Hay va re ny « CI » - i Frantsa sy ny longony ary mazava ho azy ny mpilalao pôlitika Malagasy mpiara-dia aminy izany - no NANAKANA ny fanendrena an’Ingahy Ravalomanana ho PM izay HOE nokasain’Ingahy prezidà natao. Koa ny LÔJIKA FOTSINY dia nanampy trotraka izany FISAKANANA izany ny tsy nanoloran’Ingahy Randrianarisoa Guy Rivo sy ny depiote TIM ny anaran’Ingahy Ravalomanana.
      « [...] Antitranterinay eto fa miteny ho azy ny FANOHERAN’i FRANTSA sy ny Malagasy forongony ny hisian’ny FIARAHA-MIASA amin’Ingahy Ravalomanana sy ny prezidà ary izay ho governemantany, izany hoe ny FIVONDRONAM-PIRENENA MALAGASY [...] ».

      Mbola tsy miova amin’izany ny fijerinay ankehitriny ny toe-draharaha eto Madagasikara manoloana izao fifidianana ho prezidà izao.

Publicité




Publicité

Newsletter

Les actus du jour directement dans votre boîte email

Suivez-nous

Madagascar-Tribune sur FACEBOOK  Madagascar-Tribune sur TWITTER  Madagascar-Tribune sur GOOGLE +  Madagascar-Tribune RSS 
 
 

Visiteurs connectés : 428