Facebook Twitter Google+ Les dernières actualités
lundi 29 avril 2024
Antananarivo | 00h22
 

Editorial

Du Sommet aux abîmes

jeudi 5 mars 2009 |  5407 visites  | Patrick A.

Les événements des 48 dernières heures laissent à penser que Marc Ravalomanana joue prioritairement la carte de la fermeté pour prendre le dessus sur le mouvement de Andry Rajoelina.

Prise en tenailles

Tout d’abord, la médiatisation des rencontres avec les médiateurs et émissaires a été habilement orientée pour mettre en avant l’urgence d’un rétablissement de l’ordre, et Mercredi matin le Président concluait cette phase de son plan médiatique en déclarant sur les ondes qu’il donnait l’ordre aux forces de l’ordre d’assumer leurs responsabilités et aux juges de faire appliquer la loi.

La seconde partie du dispositif consistait à brouiller les ondes de Viva TV, de Radio Viva, et même de Radio Antsiva alors que cette dernière station, bien que laissant paraître ses sympathies, ne se privait pas de manifester une réelle indépendance vis à vis de Andry Rajoelina.

La troisième partie du dispositif consistait à empêcher pour la première fois la tenue du meeting sur la place du 13 mai grâce à un impressionant dispositif policier, et ainsi finir de couper la communication entre Andry Rajoelina et ses troupes.

Tout régler dans les 15 jours ?

Certes, les rencontres du Hintsy se poursuivent, et les arrestations évoquées depuis longtemps en restent essentiellement au stade des projets ; cependant la stratégie semble être désormais de ne plus trop s’embarrasser de subtilités et d’imposer fermement un retour à l’ordre, quitte à devoir attendre davantage pour un retour véritable de la paix civile.

Il est vrai que face aux menaces du camp TGV de perturber les entreprises non grévistes, et à l’apparition de manifestations dans les régions, l’attentisme ne semblait guère possible. De plus l’empressement du Président Ravalomanana est lié à celui de l’Union Africaine, qui aurait fait comprendre que faute de rétablissement du calme dans les tous prochains jours, le Sommet prévu à Antananarivo en Juillet serait déplacé.

Mais dans l’hypothèse où cette attitude nouvelle aurait été adoptée pour tenir à tout prix une échéance imposée par l’UA, le pari serait osé.

Attitude de guerilleros

Sur le terrain, des éléments des forces de l’ordre avouent avoir été surpris par l’intensité de la résistance opposée par les manifestants, qui pour certains n’ont pas hésité à prendre de gros risques pour provoquer les éléments de l’EmmoNat. Visiblement, parmi les passionnés du TGV ou parmi les pilleurs en puissance, il existe un noyau qui estime qu’il n’a plus rien à perdre et qui sera d’autant plus dangereux. Et cela sans même supputer sur la logique personnelle d’un Andry Rajoelina lui même.

Dans l’immédiat, alors que la mission que s’est dévolue l’EmmoNat est de rassurer la population, l’attitude musclée qui vient d’être adoptée a plutôt fait monter l’angoisse dans la plupart des quartiers d’Antananarivo.

Durant les appels à la ville morte ou à la grève générale, les pavillons d’Analakely, pourtant situés à deux pas de la place du 13 mai, avaient toujours continué leurs activités ; mais hier, ils ont été complètement paralysés, personne ne pouvant y accéder.

Pire, alors que les Tananariviens avaient appris à organiser leur vie en évitant par précaution le centre ville à certaines heures, les troubles se sont étendus dans l’après-midi sur des portions très étendues de la capitale. Les forces de l’ordre ont eu à gérer des civils qui se sont retrouvés coincés entre elles et les manifestants. Elles ont eu aussi à tenir compte d’agresseurs n’hésitant pas à entrer dans les propriétés privées, ce qui transformait l’action de l’EmmoNat en casse-tête en ce qui concerne l’attitude à adopter vis à vis des habitants et de leurs biens.

Petits caïds

Le risque des prochains jours est d’assister, au lieu d’un mouvement bien identifié et relativement prévisible, à la multiplication de petits caïds s’appropriant un morceau de rue ou de place, rendant la vie impossible aux honnêtes citoyens et imposant leurs lubies du moment au nom d’on ne sait quel « tolona » impossible à gagner.

Ces chefs de guerre en puissance seront d’autant plus difficiles à gérer qu’ils prendront leur autonomie par rapport au mouvement initial, qui n’a de toute manière pas à l’heure actuelle les moyens de communiquer avec eux (meetings, radio, télés...) pour tenter de les raisonner.

L’absence de Viva serait-elle un billet direct pour la Somalie ?

23 commentaires

Vos commentaires

  • 5 mars 2009 à 06:19 | titi (#219)

    Rehefa mitondra fanjakana dia tomponandraikitra amin’ny zavatra rehetra, raha faly manome tsiny ny mpanohitra fotsiny dia tsy tomponandraikitra.
    Ny tompon’ny andraikitra dia mandray andraikitra hoatran’i sarkozy ka mitady ny vaha-olana izay mety hoan’ny firenena fa tsy miziriziry aminy jadona satria mampizirizy kosa izay tsy manana zavatra iankinana aminy hoavy intsony na dia vitsy anisa aza izy ireny na dia tsy mino aza aho fa vitsy an’isa ireo izay tsy manantena ny ho avy mandrakizay.
    Anjaran’ny mpitondra no manome izany fanantenana mandrakariva ny mpiray tanindrazana fa raha io ny tsy misy intsony dia loza hoan’i firenena

    • 5 mars 2009 à 06:41 | ragasy (#416) répond à titi

      - Mba hazavao hoe : inona no tsy mampitovy an’i Ra8 sy Ravalo ?
      - Ary aiza izao i Sarkozy eo @ sondage ?
      - Inona ireny miseho any Guadeloupe ireny ?
      - Inona no antsoinao hoe jadona ?

    • 5 mars 2009 à 09:31 | kary (#467) répond à titi

      kils sortent les tanks et bouclent la ville !! et arrêtent le maire déchu !!après avoir tabassé les écoliers et les maîtresses !!! je pense que ce dernier est aller trop loin dans sa revendication, ke la paix revienne vite !!! et que toutes nos familles ne vivent plus dans l’angoisse des casseurs et des voyaux des quartiers !!! gé vraiment honte de mon pays !! vraiment c’est honteux de tabasser des petits écoliers !!

    • 5 mars 2009 à 10:16 | titi (#219) répond à ragasy

      na dia ambany aza ny sondage hoan’i sarkozy dia mbola hiakatra satria niresaka amin’i mpanao korontana tany guadeloupe izy ary nijanona ny grevy ankehitriny ary niverina aminy laoniny ny fiainambahoaka aminizao.
      Ny jadona dia ny tsy mihaino mihitsy ny sasany satria.
      Maloto izy
      mitady seza izy
      tsy manana izy
      Vitsy an’isa izy
      ary mbola betsaka ny motif ampiasaina rehefa tsy te ihaino ny sasany.
      Mbola mapirisisika ny fitondran’i Ra8 ihany aho mba hanova toetra satria raha nalalaka ny fitarainana ka henon’i mpitondra dia tsy tonga izao toe-javatra izao.
      angamba fantatrao tsara ny atao hoe jadona, mba heritreto aiza no misy fanjakana mamono olona rehefa migrevy eto ambonin’tany afa tsy amin’y fanjakana jadona ihany.
      mody tsy mahafantatra indray an.
      Raha manohana an’i Ra8 oatra ahy ianao dia iangavio izy mba hiova izao dieny zao satria ny politique de pourissement de la situation tsy tombotsoa hoan’i firenena fa hoazy rery

  • 5 mars 2009 à 06:49 | rakman (#198)

    Madagascar (ou Tànà) devenu la somalie ou ruanda n’est que pur fantasme des journalistes à sensation ou des politiciens non crédibles.

    Devenir chef de guerre :

    - c’est avoir des gigantesques moyens financiers, avoir l’estime et le charisme dans son petit monde, avoir un pouvoir hérité des ancêtres ou une supériorité quelconque accordée par la société. A ce que je vois les « mpitolona » ne sont que des gros bras « docker » sans éducation, des « HIMO »istes sans argent, des marginalisés de la société. Des parasytes dont la mentalité est corrompue par le gain d’argent facile sans effort.

    - Devenir chef de guerre c’est au moins avoir une cause à défendre, une idéologie dogmatique à faire avaler. Rien de tout cela.

    Alors arrêter de fantasmer les amis.

  • 5 mars 2009 à 07:04 | kamis (#221)

    réaction musclée des forces de l’ordre ?? elles auraient dû agir ainsi depuis car la liberté était quasi-inexistante pour ceux qui ont choisi de vivre à la normale. J’encourage le démantèlement des barrages et si les soi-disant andrimaso continuent de jeter des pierres, faut faire intervenir les blindés pour diminuer le jet de gaz lacrymogène(qui pourrait nuire les innocents à proximité). Ensuite, les éléménts de l’emmo-nat devraient emporter ces blocs de pierres ou béton servant aux barrages mais pas les déplacer sur le trottoir. Il ne faut pas avoir peur de procéder aux arrestations.
    Si l’emmo-nat a pu boucler Analakely, pourquoi il ne ferait pas de même à Ambatobe pour qu’il ne puisse pas rejoindre ses partisans (assignation à résidence) ?

  • 5 mars 2009 à 07:40 | batista (#170)

    Tsy efa nandrasana ve io « guerilleros » io eh ! (stratégie io an).

    Ny Mpivavaka aza efa nilaza fa vonona ny handray anjara aminio raha izay no hahafahana hanala ny maizina eto @ firenena.
    Izany hoe : efa nohamasinina ny « guerilleros » ka tsy zavatra hatao hahadiso na zavatra ratsy intsony eh ! (Donko : Holly guerilleros). De io zany no hianantsika manomboka eto.

    Ny fanontaniana de ny hoe : Somalie ve sa Rouwanda sa Mexique (Jeures raha tsara indrindra) ??
    Mba lalina re olona izany mba faniriand-Ramalagasy ! Ny RATSY no halaina tahaka.
    Toa mampanongo tena aza ny 29 mars ko ! TSY ALEO VE NIJANONA HO ZANATANY Frantsay ihany eh !

    Saingy izao : olo-kendry ny gasy eh ! mahay ny gasy eh ! tia fihavanana ny gasy eh ! ALORS, LES GASY SONT LES MEILLEURS ... DE TOUTES CREATURES ? Euh OUI OUI OUI.

    Merci.

    • 5 mars 2009 à 08:54 | Mosa47 (#461) répond à batista

      Zary lasa didy jadona ary izany mihitsy izao atoa amin’ny ampahan’ny vahoaka sahy maneho ny heviny izao. Ny tany demokratika aza dia manome alalana tsotra izao ny sokajin’olona hanao fihetsiketsehana saika isam-bolana isaky ny Sabotsy, andro tsy fiasana, no anaovany izany matetika.
      Loza mitatao ho an’ny Malagasy maro izao fampiasan-kery ataon’ny Fanjakana izao ary ny ahina dia ny valy faty sy ny kakay eo amin’ny samy mpiara-monina. Tsy aleo ve miaritra ny olona mankeny amin’ny 13 mai ary manara-maso tsotra izay fihetsiny sy mifehy azy tsy handronga-bala, toy izay mahita izao korontana eran’ny tampotanety sy ny tanàna izao ; ny tantsaha no voa mafy satria tsy araky ny Emmo ny miaro azy ireonefa ireo no maro an’isa. Ireo jiolahy sy mpanararaotra no mahazo aina amin’izao noho ny atsirambina tsy fahaiza-midinika sy mifandamina ary tsy fisian’ny fandeferana kely akory avy amin’ny Fanjakana ray aman-dreny natao hananatra fa tsy hamono.
      Talohan’ny 25 janoary dia nilamina tsara tsy nisy mapakorontana izany ny tanàna ary nilamina ny mpitokona sy mpaneho hevitra an-dalam-be, samy afaka nanao ny nataony. tsarovy fa 6 volana no takina vao hilamina indry ny tany raha ho tratra aza izany. Koa rehefa nokorontanin’ny Fanjakana sy Ravalo tamin’ny jadona sy fampiasan-kery àry ny sain’ny olona, nanomboka ny 25 janoary alina, dia izao no vokany, be ny mpanararaotra, misavorovoro be ihany. Sahiko ny milaza fa raha tsy nataon’ny Fanjakana ny karazana fihatsiana rehetra fa novaliana tsotra ny fitakina, ny hamohana indray ny TV VIVA, dia tsy ho no tonga tamin’izao koronatambe izao isika.
      Loza ho an’izay ihavian’ny fanafintohinana koa aoka samy handinika ny andaniny sy ny ankilany. Mahaiza mifamela fa tsy mba mahasoa ny adilahy.

  • 5 mars 2009 à 08:37 | meloky (#637)

    Mampalahelo indrindra ny fahalovana asehon’ny Mpitondra fa manejika ny vahoaka izay tompoiny indray no votoatin’asany sy programany.Noho izany dia manaporofo ny tsy fahaiza-mitondra ; raha nisaina ny fandria-pahalemana hatramin’ny voalohany Ravalo sy ny tariny dia tokony efa nampalalaka ny fanaovan-gazety sy namela heloka ny mpiray tanindrazana tsy ankanavaka. Izao efa kendan’ny nataony izao ve vao hoe « 15 andro dia vita » dia ho vita moa satria hampitombo ny « records » amin’ny isany vahoaka maty na sy famoretana.
    Dia aiza ho aiza ny « 4L » nampanantenaina tamin’ny 2002 fa « HIMO » no mba zaka hatolo-bahoaka ho solon’ny « promise presidentielle ». Tena hafa kely izay.

  • 5 mars 2009 à 08:50 | zana47200 (#227)

    Franchement, je mets en doute la vraie compétence du journaliste qui ose comparer les actes de va-t-en guerre irréfléchis de quelques éléments de la populace tananarivienne avec ce qui se passe en somalie. En somalie c’est l’Islam qui mène la guerre et non des assoiffés de pouvoir.
    Comparez ce qui est comparable mesdames et messieurs les journalistes. Et si vous n’avez pas les éléments de comparaison, le silence est toujours d’or.
    En tant que président, il doit prendre la décision de remettre l’ordre. Ce ne sera pas Andry Rajoelina avec ses caprices de bon enfant de prendre le pouvoir qui lui dictera ce qui est à faire. Surtout que la politique de Andry Rajoelina a réduit des centaines de mille de père et de mère de famille dans le chômage en quelques semaines de perturbations. Et parce que le Président, car il est toujours président, et c’est vous malgaches à Madagascar qui ont apporté vos voix pour un deuxième mandat, impose le retour au calme que vous le jugez d’être manipulateur alors c’est bien de l’être si cela peut remettre la vie économique du pays en marche.
    Ce n’est pas les journalistes de ce journal qui embaucheront ces centaines de mille de chômeurs, alors s’il vous plaît soyez plus pragmatiques dans vos jugements.

  • 5 mars 2009 à 09:08 | Mosa47 (#461)

    Tsy mahasoa ny didy jadona. Avelao haneho ny heviny malalaka ny olona eran’ny Nosy. Tsy fahaiza-midinika no anton’izao. Ny 25 janoary alina nampiasana ny herisetra voalohanay avy tamin’ny Fanjakana no nahatonga izao savorovoro rehetra izao. Aoka samy handinika ny rehetra fa ny resaka fandaminana korontana raha tsy miakatra an-databatra dia mamarasisa ary tsy mety hilamina tanteraka raha tsy ao anatin’ny 6 volana, satria maro ny valy faty sy ny hatezerana avy amy ny andaniny sy ny ankilany. Isan’ny tompon’antoka amin’izao ny Fanjakana ray aman-dreny izay natao hananatra fa tsy hamono ny olona heveriny ho maditra akory.

    • 5 mars 2009 à 12:53 | barykely (#392) répond à Mosa47

      Tany tan-dalana ny eto amintsika.Mora ny mana-meloka hoe ny Fanjakana.Ny za-
      naka tiana raha manaiki-nono dia akifika.Ny mpamaky trano raha hita ny
      fiaviany dia hiaro tena ny tompony.
      Misy ny lalana manan-kery eto,ka izay
      mivaona amin’izany dia iharany.
      Raha izay fotoana ela niandrasana izay
      dia efa ampy.Ka avelao haka izay tan-drifiny azy ireo ray aman-drenitsika,
      tsy adala akory izy ireo.

    • 5 mars 2009 à 16:24 | ragasy (#416) répond à barykely

      Ry Mosa47 io izao no porofo mitohoka @ tendany fa isika Malagasy dia mila ampianarina ny atao hoe lalàna.

      Fa raha vao ampiarina mantsy ny lalàna dia avy hatrany dia jadona no dikany.

      Raha misy mamaky izao ny tranon’i Mosa47 dia jerena fotsiny fa sao voan’ny jadona ilay tonta kely.

      Loza mihitsy anie é.

      Mila averina @ izay ny éducation civique fa very ny firenena.

    • 5 mars 2009 à 18:10 | Maharaka (#576) répond à ragasy

      Salama aloa e,

      Marina ny voalàzanao fa tany tan-dalàna no tanjona ary izay no mampandroso. Fa ny rehetra kosa mila eo ambany lalàna daholo fa tsy natao izy io ka hanenjahana ny tsy mitovy hevitra aminao fotsiny. Mba misy Minisitra amperin’asa nogadraina ve henonao ? na PDS gadraina, sns ? Fa tsy hoe rehefa tsy miombonkevitra aminao io vao foronina daholo izao rehetra izao mba andefasana azy any tsiafahy. Tsy izany no izy fa rehefa mandika lalàna dia gadraina daholo e. Fitanilàna hoatr’izany ange no mahatonga zao revendications izao e. Maninona MBS avela manenika an’i Madagasikara, nefa ny Radio tsy miankina sasany tsy vitan’ny hoe feràna ny fréquence-ny fa akatona mihitsy, satria tsy mitoraka voninkazo ho an’ny fitondràna ve ? Ohatra omeko anao (sady mampalahelo an), natao hoe nanodinkodimbola ingahy maire Rolland Ratsiraka, dia iny izy tonga dia nampijaliana tany ampigadrana amambolana iny, natao anefa ny réquision isankarazany, tsy nahita n’inoninona dia voatery novotsoràna ihany satria mba menatra ihany kosa, rariny ve izany aminao ? Tsy voaporofonao akory dia gadraina fotsiny izao, nefa maire élu au suffrage universel ? Fa ny tena mampalahelo dia nisy maire ihany koa, fa avy amin’ny antoko eo fitondràna, akàma izany, fantampoko fantampirenena izao ny détournement nataony, dia tsy naninona mihitsy, f’efa nandeha loatra ny lazany dia voatery ni-limoger ilay Maire. Fa tsy nenjehina t@ lalàna a, io lalàna dradrainao io anefa, ary ny tena loza, afaka volàna vitsivitsy ni-limoger-na azy dia vao maika niakatra ilay Maire, nomena poste-na diplomate any @ firenena Eropeana any mihitsy izy isika miteny izao (haiko fa fantatrao io olona io). Dia izany ve r’ise no tany tan-dalàna ? Mitovy @ nataon’i radama II t@’ireo akamany izay natsoina hoe « menamaso » ange izany e, ary efa io koa no nahavoa antsika t@ fitondran-dRatsiraka t@ revolisiona sosialista iny. Efa hita fa tsy nety nefa dia averina indray. Hay kay mahafinaritra ny manao an’ilay izy rehefa eo @ fitondrana ny tena na dia nokianina mafy aza t@ tena tsy teo. Io « comportement » io ange no tsy mety mampandroso antsika foana e. Tsy mety te-hiala amin’io toetra efa hita efa ratsy io isika. Izaho miteny izao dia tena nanohana an’io fitondràna io ary tena nametraka fanantenana ambony mihitsy. Fa rehefa nahazo vahana ity bemarenina tsy fihainoana ny torohevitry ny hafa ity, sy fanenjehana ny tsy mitovy hevitra io, dia kivy aho. Indrindra fa naverina daholo indray ny pratique efa nokianina t@ ireo mpitondra taloha, io manamboamboatra constitution @ mahamety izay fitondrana misy io ange, efa izay foana no nisy teo aloha e. Niady mafy ny hanaovana ny bulletin unique, nefa rehefa tonga eo @ fitondrana ianao dia lazaina indray fa tsy mety amintsika io. Ny toe-javatra sahala amin’izay dia mazava fa tsy mijery zay mahasoa ny firenena fa mijery izay mampetipety ny tena e. Dia tsy mba rariny sy légitime kosa ve izany raha mi-révolte ny olona e ? Tsy TGViste sy izay mpankeny @ 13 mai akory io resahiko io a. Izaho izao dia tsy mbola nankeny izany nanamafy an’izay fitokonana rehetra natao teny, fa ao @ masse silencieuse ao dia betsaka no mahatsapa an’izany, ary tsy olona dondrona daholo akory ny ao fa mba oloka afaka mamakafaka daholo ny ankabeazany, saingy mety tsy mankasitraka loatra ny approche nanaovandry TGV ilay tolona fotsiny.

  • 5 mars 2009 à 09:37 | kary (#467)

    kils sortent les tanks et bouclent l’entrée de la ville !! et kils fassent le nettoyage !! au karcher s’il le faut !! et ke nos familles ne vivent plus dans l’angoïsse !!! et kon arrête ce maire déchu qui terrosise le petits écoliers qui n’ont même pas de quoi manger pour leurs gouters !!!! vraiment c’ pitoyable ! pk toucher aux enfants et aux maîtresses ??? car ils veulent étudiers pour sortir de la misère ?? franchement !! on est pas dans un pays fachiste à ce ke je crois !!! vive l’armée malagasy !! vive le vita gasy !!

    • 5 mars 2009 à 12:54 | titi (#219) répond à kary

      pourquoi pas vive les mercenaires blancs et les chinois aussi, sinon pas de tanks et des armes, moi aussi j’ai fait des études pour sortir de la misère, mais j’y suis toujours a cause du président qui achète des avions au lieu de créer des emplois avec l’argent du peuple

    • 5 mars 2009 à 17:27 | objectivité (#372) répond à titi

      TITI, Ta réaction semble vraiment puérile. Certes, le moyen de développement de TIKO est indiscutablement douteux, mais objectivement la fin justifie les moyens : Le développement de TIKO crée des emplois pour les malgaches et aide à réduire les importations rapport qualité/prix, alors ne criez pas à tort et à travers que RA8 ne crée pas d’emplois pour les malgaches en s’enrichissant. Ce ne sont pas les malgaches qui y perdent mais les concurrents potentiels. Concernant l’avion, ce ne sera pas le coût d’un avion qui réduira la misère des plus démunis mais un programme bien ficelé qui certe est encore une défaillance du régime RA8. Mais ne mélangeons pas les vraies raisons dans les revendications. Revendications pour l’amélioration de vie des plus démunis, D’ACCORD mais pour les causes avancées soyons plus réalistes et honnêtes.

  • 5 mars 2009 à 15:10 | boubou (#530)

    demokrasia no andradraina anefa menacé-na daholo ny entreprise zone franche ny mpianatra sns raha tsy manaraka ny grève ataon’i andry de quel droit il fait ça ? il se croit pour qui ce petit DJ ? rehefa tsy mahazo olona dia mahaiza mipetraka fa tsy mampiasa lohomboto fotsiny, ireo mpangalatra sy ireo mpanararaotra sisa no azony manipulé-na fa tsy ny malagasy hendry. Efa ela no tokony hihetsika ny fitondrana, efa ela no tokony samborina ny mpanankorontana sy ireo namany izao vao maika mihamahantra madagascar

    • 5 mars 2009 à 15:49 | fandresena (#299) répond à boubou

      Mbola tokony hotohizan-dRavalo ny fanadiovana ny tanàna hatrany am fakany fa tena tsy rariny intsony fa tahakan’ny fanjakan’ny baroa. Efa tena fiainan-jiolahy ny ary tena mahamenatra sy manala-baraka. Karohy hatarny anaty lavabato any fa olona be dia be ireny ve dia tsy ho hita e !

  • 5 mars 2009 à 16:31 | ragasy (#416)

    Sambory fa ela loatra é.

    Ny TV PLUS koa izao efa lasa forongony. Omeo lettre de mise en demeure koa io ry Ministra â.

  • 5 mars 2009 à 19:12 | poiuyt (#584)

    Ndimby est devenu Patrick A aujourd’hui, mais l’analyse est presque aussi pointue. (Ce sont les pseudo-noms des journalistes de TRIBUNE.)

    MAis l’analyse des internautes est inconsistante aujourd’hui. Ce n’était pas intéressant.

  • 5 mars 2009 à 22:12 | niry (#210)

    Certains malagasy ignorent ce que sont les bases mêmes de la démocratie.
    Démocratie par ci, démocratie par là, ce n’est pas parce qu’on peut dire, et qu’on peut faire, tout et n’importe quoi, qu’on est en démocratie ! Dans une démocratie, il y a un minimum de règles, le peuple est consulté régulièrement et il s’exprime par le biais des urnes.
    Avec ce que l’on voit, beaucoup de malagasy ne sont pas prêts pour la démocratie car ils l’interprètent à leur manière. L’auto-proclamation de Ra8 était déjà limite contestable, mais ce que veulent les tégévistes est aberrant depuis le début.
    Un état policier fort à Madagascar est la seule alternative possible jusqu’en 2012, car trop de liberté, tue la liberté.

  • 6 mars 2009 à 08:12 | thubert (#459)

    c’est simple de denigrer plus facilement les autres,
    mais conçernant la definition de la loi, moi aussi j’aime prendre de 200 pages avec vous car moi meme je sais pas comment definir « la loi à madagascar ». conçernant le regime actuel, s’il avait au moins un oreil qui n’est pas sourd, c’est difficile de dire qu’on n’est pas arrivé peut-etre à cette actuelle crise.
    ce que font les manifestants sont extremes voir à la limite de l’idéfini, mais je comprends aussi que tout le monde, malagasy ou étrangers, ont des yeux au moins l’un est ouvert face au pratique du régime et sa façon de gouverner dans un pays soit-disant démocratique comme le notre.

Publicité




Newsletter

[ Flux RSS ]

Suivez-nous

Madagascar-Tribune sur FACEBOOK  Madagascar-Tribune sur TWITTER  Madagascar-Tribune sur GOOGLE +  Madagascar-Tribune RSS