Facebook Twitter Google+ Les dernières actualités
vendredi 17 mai 2024
Antananarivo | 09h03
 

Editorial

Bouclier humain et « ady an-trano »

jeudi 19 février 2009 |  6779 visites  | Valis

Les femmes et enfants des gendarmes, militaires et agents de police, sont appelés par les partisans du mouvement de la Place 13 mai à étoffer les rangs des manifestants. Elles ouvriront avec Andry Rajoelina, la marche de ce jour 19 février pour la prise des ministères.

Après trois tentatives infructueuses, les stratèges du mouvement qui se veut démocratique et se réclame de la révolution orange, n’ont trouvé que la méthode des terroristes et des dictateurs pour accroître la pression. Ces femmes porteront des foulards pour cacher leur visage et seront en première ligne.

En définitive, la cause démocratique pour la liberté n’aura été que l’appât pour attirer la sympathie de l’opinion. La fermeture de VIVA TV n’aura finalement été que provoquée pour servir d’alibi à une démarche toute tracée d’avance et qui, au fur et à mesure des événements, actions et réactions, n’est autre que le renversement du régime par tous les moyens.

Des observateurs attirent depuis quelques jours l’attention sur les changements de régime qui se sont produits dans le pays. Ils sont presque toujours survenus après un bain de sang : 1972, 1991, 2002. C’est la seule méthode d’alternance qui a été infaillible pour les politiciens qui ont accédé au pouvoir ; elle a maintenu le pays dans la mendicité et la pauvreté, tant matérielle qu’intellectuelle.

L’exception est le départ du président Zafy Albert. Cette alternance, selon certains historiens et observateurs, est survenue après la cession du domaine de Mantasoa à Peace Corps alors que ce domaine était la propriété de Jean Laborde. Ce qui, d’après leurs analyses, a provoqué l’incendie du Rova de Manjakamiadana le 6 novembre 1995, pour aboutir à l’empêchement du Pr. Zafy Albert. Les auteurs et commanditaires de cette catastrophe sont impunis à ce jour.

Aujourd’hui, les mêmes stratégies sont constatées. La question foncière a été l’un des premiers chevaux de bataille après la liberté démocratique, de presse et de réunion. Tous les arguments sont utilisés pour provoquer un soulèvement populaire mais rien n’y fit. La population a vécu toutes les barbaries - incendies du patrimoine culturel de la radio et de la télévision nationale, pillages des magasins et ce carnage du 7 février. En dépit de cette tuerie, le soulèvement populaire attendu ne s’est pas produit.

Faudrait-il, cette fois, davantage de sang pour arriver à abattre le régime ? Sinon, après le massacre du 7 février et la fermeté manifestée par les hommes en armes depuis trois jours, que signifie cette exposition de femmes et enfants des soldats au devant de la scène face aux forces de l’ordre ?

Cette méthode de bouclier humain a été utilisée par Saddam Hussein face aux forces occidentales. Pire, la méthode est des plus machiavéliques. La guerre tribale étant difficile à déclencher, la tentation d’une guerre civile est dans les airs. Des groupuscules cèdent à des attaques acharnées contre tel ou tel camp, contre des personnes et des institutions et font des accusations publiques suivies de menaces. Ils osent imaginer pour ne pas dire provoquer, le « ady an-trano » au sens premier du terme c’est-à-dire la guerre dans le foyer, dans la famille nucléaire en mettant face-à-face le soldat en plein exercice de ses fonctions, dans le barrage au front de la zone rouge qui protège les ministères, devant son épouse et ses enfants. Qu’est-ce à dire sinon de la prise d’otages pour arriver à ses fins ? Et qui prend des otages sinon les pirates et les terroristes ?

Bref, après avoir échoué à briser l’opinion légaliste et loyaliste, et devant la détermination des forces armées à se référer à la légalité, on tente de briser les ménages des soldats. Il est vrai que dans des foyers, il se peut que les avis divergent au point que les époux se tournent le dos la nuit mais ils couchent dans le même lit et sous le même toit malgré cela. Aussi utiliser ce jour les femmes et enfants de soldats comme bouclier humain est-il inimaginable. C’est du terrorisme, de la barbarie ; c’est la dictature de Saddam Hussein et non la démocratie.

45 commentaires

Vos commentaires

  • 19 février 2009 à 05:54 | Rivohanitra (#142)

    Ni Ravalo Ni TGV

    Donc le 7 février TGV a bien conduit des adolescents en pleine vie qu’il a au préalable bien manipulés devant celui que les forumistes ont surnommé Le Boucher de Iavoloha.

    Que dire de ces 38 jeunes des quartiers pauvres brûlés vifs ?

    On voit aujourd’hui que TGV derrière son visage de jeune premier ose élaborer des stratégies perverses et criminelles afin de servir ses intérêts.

    Vers quelle société on s’achemine ?

    • 19 février 2009 à 08:33 | RADAGIL (#127) répond à Rivohanitra

      Qui est manichéen TGV ou RAVALO qui n’hésite pas à faire tuer ses compatriotes pour quon ne découvre pas ses magouilles avec l’ETAT malgache.Se cachant derrière le paravent de l’Eglise protestante.Ra8 devrait etre traduit devant le Tribunal International pour crime contre l’humanité zone ou pas zone rouge

    • 19 février 2009 à 08:41 | laurenco-marques (#136) répond à RADAGIL

      Machiavelique, machiavelique les gars (et les filles). C’est toujours les innocents et les faibles qui trinquent. Mais chacun doit savoir décoder les agissements de tous ceux qui ne veulent qu’une chose : Le pouvoir et les avantages financiers qu’ils procureront à un moment donné ou un autre.
      Regardez ce que nous en disions hier sur http://MyDago.com

      Bouclier humain et larmes de crocodile.

    • 19 février 2009 à 08:44 | John van Meyer (#207) répond à RADAGIL

      Celui qui aime vraiment son pays ne ferait pas de telles choses. Ni le TGV ni l’actuel Président n’aime vraiment les malgaches. Ils sont tous les deux des égoistes, qui ne pensent qu’à leurs interêts personels. Entrer dans un bâtiment ministeriel est facile, je le ferai en solo mais pas avec une foule.

    • 19 février 2009 à 10:02 | Rivohanitra (#142) répond à RADAGIL

      Est non seulement manichéen mais aussi complice de criminel celui qui prend parti pour l’un des auteurs de ces massacres.

      Ni Tueur à Grande Vitesse, qui fait avancer les jeunes vers la mort pour protéger sa petite personne : 38 brûlés vifs, des centaines de morts et de nombreux blessés « choisis » plutôt parmi les pauvres. ça suffit !

      Ni le Boucher de Iavoloha qui a massacré tant de personnes innocentes dont la seule erreur a été de croire aux mensonges d’un jeune milliardaire supposé sans peur mais qui a pris la fuite dès le premier obstacle, laissant ses supporters perplexes. Le Boucher de Iavoloha qui hésite à arrêter TGV par stratégie politicienne au prix de sacrifices humains.

      La honte, la grande honte quand on choisit entre les deux auteurs de ces massacres.
      Dites non à ces voix lénifiantes qui promettent la démocratie en diffusant la haine et la terreur

    • 19 février 2009 à 11:31 | rasta (#213) répond à laurenco-marques

      Ravalo ou TGV ou autres comme vous dites, dia ny fantatro dia izao. Satria tsy misy solution hafa dia aleo manaraka ny ara-dalàna. Tsy matoky io TGV manao amboletra io koa aho. Isika anie na @ spaoro aza ka mitanondrika lava e ! Mariho fa rehefa misy pas kely vita @ sport dia toa manao miracle dia toa misy manao izay haha-déçu tanteraka ny hafanam-po vao mitsiry indray. Mariho fa rehefa dernier pas qualificatif foana isika vao mihintsana @ phase finale antenaina... dia toy ny akoho voakapoka indray fa tsy mety mandroso. Misy voavidy vola ve ny joueur @sport collectif avy @ mpanao politika ? Asa aloha fa dia éternel départ à zéro foana ny atao eto. Iza no manana tombotsoa tsy hampivelatra sy ho fantatr’olona an’i Madagasikara. Aleo mandroso miadan-koreniny toy izay hanonofy fotsiny sy ho saribakolin’ny sasany. Tsy fanaovana politika no itenenako izany fa fitsinjovana ny tombon-tsoa ambonin’ny tanindrazako dia i Madagasikara izay lovan’ny Malagasy.Farany, satria efa vita ny fitsirihana ireo tany lavavolo marobe angatahan’ny koreana dia andao ary isika malagasy no hanao fanamby hiasa sy hamokatra ireo tany ireo e ! Tsapa aloha fa kamo miasa tany isika malagasy hatr@ izao ka mila miova. Raha miampy ny harena an-kibon’ny tany ve ny asa tany tsy mba handroso @ izay isika. Aoka izay ny politikan’ny seza iantohana harena manokana ho an’ny tena fa fiadin’ny tia voninahitra sy kamo fotsiny izany fa tsy hampandroso firenena @ izao crise izao izay ilàna firaisan-kina, faharetana,fijeren-davitra ho tombon-tsoan’ny rehetra ary miara-miady ho an’izany.Aza mirehareha na mizahozaho fa misy Andriamanitra mahita sy mamaly ny tsirairay eto amin’ity nosintsika ity.Izay tsy manaja izay demokrasia izay amiko dia fahavalom-pirenena.

    • 20 février 2009 à 02:29 | malagasy (#250) répond à Rivohanitra

      Ce n’est pas facile d’arreter TGV tant qu’il peut se cacher sous l’aile de l’Eglise et chez des resortissants francais.

      A propos du « Boucher » d’Iavoloha, je pense qu’il faut plutot blamer « celui » qui a envoye les gens a l’abbatoire.

    • 20 février 2009 à 02:33 | malagasy (#250) répond à RADAGIL

      Gaga aho hoe naninona no tsy ry Mopera sy ry Masera no nentin’i TGV nilahatra fa ny mpiandry...

      Angamba sarotra kokoa ny mahita akanjo mitovy amin’ny an’iretsy voalohany.

  • 19 février 2009 à 06:44 | jao10 (#192)

    Dia efa tena lany henatra ve ny lehilahy mpitari-tolona sy mpitolona ao no vehivavy no alefa aloha ?
    Tena manalabaraka anay lehilahy. Tokony hanao jupe ry zalahy eo fa tsy alehany.

  • 19 février 2009 à 07:25 | Sisi (#193)

    Bien vu ! je suis étonée que vous n’ayez compris cela que maintenant. Et le pire c’est qu’encore beaucoup de gens ne l’ont pas vu de cette façon.

    TGV manipule les jeunes, et malheureusement ils se laissent faire, ils sont inconscients qu’ils vont droit dans le fossé, si on leur dit maintenant, ils nous prennent comme des fous, des retardés mentaux, des pro-Ra8, des « Tsy tia Tanindrazana ». Mais eux, ils se prennent pour des « Tia Tanindrazana », des héros de cette nation. Et sans eux, on va droit en enfer, on est perdu, on devient pauvre... Or ce qu’ils vont faire aujourd’hui, nous mène inévitablement à la catastrophe, à un autre bain de sang (ils vont dire que ce serait nécessaire pour réactiver l’enthousiasme des gens).
    Et où va ce cher Pays ?

    • 19 février 2009 à 07:51 | Antanimena (#201) répond à Sisi

      Complètement d’accord ! Madagascar a besoin d’un changement mais c’est sûr que ce ne sera pas Andry TGV qui pourra le conduire. Avec l’absence de cohérence dans ses propos, la manipulation malveillante de ses propres compatriotes, Andry TGV n’est qu’un fouteur de troubles.
      Aujourd’hui, il pense mettre devant les femmes des gendarmes et des militaires, pourquoi cacher leur visage ? Parce que ce ne sont pas des femmes de militaires mais des dames manipulées et payées ?
      Laisses tomber Andry TGV si tu es vraiment un patriote et citoyen soucieux de l’avenir de Madagascar. Tu as bien montré que Ravalomanana faisait trop ce qu’il voulait. Laisses le agir et attends d’autres opportunités. Penses à ton avenir. Mais pour le moment tu es « OUT ».

    • 19 février 2009 à 14:02 | RAKOTONIRINA Aubertine (#154) répond à Antanimena

      Entièrement d’accord moi aussi. J’étais lycéenne en 1972 à Tana. Si Madagascar accepte de mettre à sa tête ce genre d’individus, on n’est vraiment pas sortis de l’auberge. A cause de la charte du forum, je ne peux vraiment pas livrer tout ce que je pense. Chez nous, il n’y a vraiment que des maivan-doha qui se mettent en avant ? C’est l’éducation malgache qui veut ça. Alors, il y a des questions qui se posent sur le fahendrena malagasy, c’est un leurre. Cela me met en colère aussi. Les Malgaches en général n’aiment pas leur pays, ils n’aiment pas leurs compatriotes non plus. Tout ce que la colonisation leur a enseigné c’est le mot « profiter » et « escroquer ses compatriotes », les mots « partager » et « compatir », ils ne connaissent pas. Par contre, il ne faut pas idéaliser les pauvres non plus. Le Père Pedro qui est bien placé l’a dit. Ils sont pauvres, pour la plupart parce qu’ils ne veulent pas travailler et faire un effort. Le gouvernement Ratsiraka les a habitués à vivre d’expédients, de petits recels et de vols. Si vous donnez du travail à ces gens-là, ils n’en veulent pas. La société Malgache est malade de cela aussi. Je peux me permettre d’en parler, et je parle en connaissance de cause. Quoi qu’on pense de Ravalomanana, une classe moyenne a repris vie, alors qu’avec Ratsiraka, Madagascar est revenu au Moyen-Age. Est-ce que les Malagaches veulent encore faire revenir cette vie-là ? Mes parents sont morts pauvres dans les années 90, alors qu’ils ne devaient pas l’être. A la fin de sa vie, mon père avait dit « est-ce que nous enseignants n’avons pas bien rempli notre rôle pour que les générations actuelles soient aussi corrompues et n’ont aucun sens civique ». Il est parti avec cette inquiétude et ce regret de ne peut-être pas avoir accompli son devoir d’éducateur.

  • 19 février 2009 à 07:36 | rakoto randria (#195)

    Dia mbola azo lazaina hoe tolona ihany ve izao ?

    Mazava be toy ny masoandro be lohataona fa zavatra hafa no kendren’ity TGV ity. Ary ny fanakatonana ny Viva dia fanararaotana (izay efa voahomana rahateo) fotsiny hanombohana ny zavatra rehetra efa nokotrehana hatry ny ela !

    Efa tena olona minia mikipy raha tsy mahatsapa izany @ izao fotoana izao.

    Dia mbola misy olona manome « caution » an’izao hadalàna bevava izao ve ? Marina mafy ?

    Tokony faranana @ izay izao zavatra mamohehitra izao : sady efa sahirana daholo na ny olon-tsotra na ny mpandraharaha sy ny firenena manontolo mazava ho azy : sady very fotoana no very vola be isika mianakavy. Ny fahafam-baràka eo imason’izao tontolo izao tsy lazaina intsony.

    Nanontany ahy ny zanako faralahy hoe : « inona no »fierté« amin’ny maha-malagasy ry Dada ? ». Tsy hitako izay namaliana azy !!!

    Miala tsiny @ fitenana somary masiaka satria efa tezitra ny tena ary tsy izaho ihany.

    Amin’ny fihavanana

    • 19 février 2009 à 13:37 | RAKOTONIRINA Aubertine (#154) répond à rakoto randria

      Na dia ilay surnom hoe TGV aza dia maha menatra. Mbola ao foana ilay maha zanatany taloha. Olona maivan-doha ity Andry Rajoelina ity. Ny firenena rehetra mitebiteby amin’ny crise financière, izy sy ilay zanak’i Monja Jaona mpanakorotana fanta-bahoaka, tsy misy afa-tsy ny fandrobana fanjakana no fantany. Olona kely loha, ati-dohan’akoho. Tsy fantany ary tsy nampianarina azy ny atao hoe démocratie, raha te-hiova fanjakana dia mifidy ny olon-kendry fa tsy manonga-panjakana. Rehefa avy eo dia ahoana ? Handromba ny zavatra kely mba voatsangan’i RAvalomanana. Olona tsy tia Tanindrazana ireo olona ireo fa tsy misy eritreritra afa-tsy ny mandroba. Iza angaha no nitaiza an’izy ireo ? Ny zanak’i Monja Jaona moa dia fantatra, taranka mpanakorontana tsy misy lohany na vodiny fa korontana fotsiny. Tsy mila olona hoatr’ireny izahay hitondra ny firenena.

    • 20 février 2009 à 02:11 | malagasy (#250) répond à RAKOTONIRINA Aubertine

      Tena marina mihitsy ny anareo. Mpanakorotana io TGV io. Ary ny olona manohana azy (jereo Madagate)dia mpanely tsaho sy mpanova ny zava-marina.

      Tsy hoe tia an-dRavalo ny tena, fa dia hita mazava mihitsy fa efa mati-paiky ilay tamin’ny 27 Janvier nandroba sy nandoro trano sy olona, fa nanantena hoe hitifitra ny miaramila, dia ilazana hoe mpamono vahoaka i Ravalo satria niharo ny fananany. Tsy nahomby iny, ka dia navadika hoe navelan-dRavalo (namporisihan-dRavalo-jereo Madagate) ny mpandroba ary tsy nosakanany mba ilazana hoe mpanakorotana ny TVG sy ny tarina.

      Rehefa tsy nahomby io, dia nalefa teny Ambohitsorohitra ny olona, satria efa surs rizareo fa tsy maintsy hitifitra ny mpiambina. Nalefa daholo izao tsaho rehetra izao (mpitifitra avy eny amin’ny Hotel du Louvre ohatra).

      Olona mpanakorotana saim-bahoaka, no mpanao demagogy (entina milahatra ny « mpiandry’, izao indray ny vehivavy »vadin’ny mpitandro filaminana" no atao lohalaharana.

      Inona moa no mba lesona ampitain’i TGV amin’ny zaza Malagasy ? Rehefa misy zavatra tiana ho azo dia ento eny an-dalana ny « troupe de choque » hanafika lapam-panjakana sy ministera.

      Jereo fotsiny hoe iza daholo ireo « minisitra » notendreny, dia mazava hoe inona no ao ambadika ao. Hanao ahoana ny ho avy ny gazety sy ny filazam-baovao amin’ity olona « ministry ny information ity ». Tena mpankafy mamaky an’i Madagate ny tenako, fa leo sy tofoka ankehitriny mahita ny fanamboaran’i Jeannot Ramambazafy ny vaovao tiana alefa.

      Tsy mbola voasambotra i TGV satria miafina any amin’ny lehiben’ny fiangonana sy ny tranon’ny diplomate frantsay. Mety ho tsaho koa anefa ireo ka aleo aloha hajanona eto ny amin’io.

      Mijaly ny vahoaka.

    • 20 février 2009 à 02:36 | malagasy (#250) répond à RAKOTONIRINA Aubertine

      Tsy mahagaga raha tsy fantany hoe inona no atao hoe « democratie ».

      Mazava fa tsy nianatra « Instruction civique » koa rizareo ireo.

      Raha mbola misy ny fifidianana ho Filoham-pirenena (fa tsy hoe alain’ny vitsy an’isan’Antananarivo toy io ny fitondrana), dia fadio ny mifidy olona tsy dia nianatra loatra...

    • 21 février 2009 à 07:45 | valalabemifoha (#281) répond à malagasy

      Tena maivan-doho letsy ialahy isany izany. Ary tena manao loham-balala satria tsy afaka misaina sy mijery ny zava-misy mihintsy fa tena drogué angamba. Ary mino aho fa tsy mipetraka eto Madagasikara matoa mikapokapoka fahatany.
      Aminareo inona no atao hoe Democratie ? Ny fanakatonana ny Radio sy TV Viva ? Ny fanagadrana ireo izay milaza ny marina ? Sao mba instruction civique tany Afrique Atsimo sy Senegal kosa ary no nianaranareo fa tsy teto Madagasikara matoa ianareo maka Mercenaires sy fitaovam-piadiana any, hamonoana ny gasy mitovy aminareo ? Ny mahagaga ihany koa dia ny fahatahoranareo an-dRatsiraka ! Satria toa mitovy ihany ianareo, ny iray alika ary ny an-kilany amboa ! Ny 10 Août sy ny 7 Février, inona no mahasamy hafa azy ? Raha ny fifidianana indray no aiana teny : 1er tour dia vita, inona no dikany io ? Mba jereo ary vakio tsara ny Constitution fa ianareo nianatra : PDS, Chef de région, inona no voalaza ao ? Ny fifidiana Maire tsy natao : Fort-dauphin, Sainte Marie sy ny hafa, nahoana no tsy natao ? Ireo Maire nangala-bato ary lany nefa nofoanana taty amin’ny Provinces maro, nefa hatramin’izao mbola mijanona Maire ihany, légal sa légitime ? Tsoriko aminao marina ihany koa raha eto Madagasikara ianao no mipetraka dia tsy ao Antananarivo ihany no misy izao fihetsem-bahoka izao fa eran’ny Madagasikara satria izao manoratra izao dia aty amin’ny Province no mipetraka ary manaraka akaiky ny fizotran’ny raharaham-pirenena eny fa na dia RNM sy TVM-nareo io ihany no mba re ! Soa ihany fa misy ny téléphone sy ny internet raha tsy izany dia voafahan-dalitra toa anareo koa izahay aty ! Raha ny fianarana indray dia Ra8-nareo aza tsy mahay teny Frantsay akory fa kara tsiky T1 miresaka ! Sa karakôry ? Amiany dia tsy misy intsony ny fifanatonana satria ianareo aza taloha mitsapaka ny Dakar 1 sy 2 ! Koa leo andeha ny ady fa ianareo tsy hiala toa an-dRatsiraka fahiny ary izahay koa leo sy tsy manaiky tengenam-bozona intsony ary tsy mahandry ny 2è mandat ho vita. Ny 1er mandat aza efa nanenenana. Ho anareo nahazo seza sy tombontsoa dia minoa fotsiny ihany, fa ho anay mahatsiaro ho voan’ny Dictature kosa dia manova no mety satria ny vahoka no tompony fahefana. Ary tadidio fa aina solon’ny aina, ary maso solon’ny maso. Minoa marina fa ho feno indray ny fonja ato ato toy ny nataonareo hatramin’izay satria ianareo no mitady fahavalo ho any tenanareo raha tsy hoe angaha tapitra mianakavy ianareo sahalan’ny tamin’ny 2002 angaha. Dieny izao dia mbola misy ny avion ka vonjeo malaky sao dia tara ka tsy ahita ny tavan’i Ratsiraka intsony ianareo fa samy exilé politique. Tadidio ho anareo nianatra fa ny ran’olona latsaka dia tsy vitavita foana. Lasa ity fa tsy tana intsony ! Lera àààààààààà !

  • 19 février 2009 à 08:24 | batista (#170)

    Un dimanche matin, dans une petite réunion : un Mpiandry (en chair et en os) nous dit (Je cite) que ce qui se passe en ce moment est une guerre sainte. L’evenement du 7 février était nécessaire pour accélerer la lutte.

    J’étais un pro-TGV mais je ne sacrifie jamais ni le fondement de ma religion chrétienne ni mon pays qui est madagascar.

    Et ne soyez pas surpris si un jour une personne avec rebareba blanche porte la bible dans la main gauche et un pistolet mitrailleur dans la main droite (et voire une grenade dans chaque poche).

    Fa aiza re olona le toriteny efa ho isanandro izao an : « Fa rehefa maninona no lazainareo fa VAVAKA de ampy fa afaka mamindra tendrombohitra ? » De rehefa maninona indray re « No ilaina ny mamaky minisitera sy mianika tamboho eh ! ».

    Merci à vous parce que j’ai maintenant une très BONNE léçon : c’est de prêcher à l’inverse.

    Oh, l’une des des dernières phrases de Jésus : « Mamindrà fo aminy fa tsy fantany izay ataony ! »

    Mon Dieu, que vos mains protègent mon pays et son peuple. AMEN

  • 19 février 2009 à 08:34 | james rakoto (#205)

    effectivement, il ne faudrait pas occulter le mot « TERRORISME » car le comportement de ces gens évoque une pratique d’un autre âge, ne correspond pas du tout à la democratie. Ont-ils vendu leurs âmes pour qu’ils ne puissent pas faire machine arrière, quelle raison valable y a-t-il pour justifier un bouclier humain (en plus des femmes et des enfants) ????

    • 19 février 2009 à 11:42 | rasta (#213) répond à james rakoto

      Je suis d’accord avec vous. Etre incapable de faire marche arrière, c’est louche pour ne pas dire le mot approprié.

  • 19 février 2009 à 08:56 | ADEM (#208)

    Les acteurs de ces évènements ne sont ni des politiques ni des défenseur de la Patrie. Ce sont des opportunistes qui n’hésitent pas à utiliser la crédulité du peuple et la misère pour s’enrichir. C’est que la place est bonne... Les bailleurs de fond sont généreux et il n’y a quasiment pas de contrôle !
    Maintenir les Gasy dans la pauvreté matérielle et intellectuelle pour mieux les manipuler, tel est leur crédo !

    Prenez garde, faute d’espoir et d’avenir, la jeunesse de la rue peut rapidement dégénérer vers une violence que nul ne pourra arrêter. Ce jour là Madagascar sera démunie de démocratie et d’institutions pour faire face !

  • 19 février 2009 à 09:09 | Menabe (#209)

    On se demande vraiment en effet dans quelle misère Madagascar est tombé, il ne s’agit pas seulement de misère matérielle.

    Quelle mère responsable emmènerait elle ses enfants au front ? Mëme avec la meilleure foi du monde ce n ’est pas sans risque ? Par ailleurs est ce que Mialy la femme de TGV et leurs enfants( j’ignore si le couple en a) ouvriront ils eux même le bal ou est ce qu’ils sont trop précieux pour TGV pour qu’ils exposent les siens aux risques élevés mais le bas peuple peut périr pour servir sa cause d’ascencion au pouvoir ?

    Quelle tactique aussi de vouloir diviser les familles ! Cela présage t il vraiment d’une intelligence suffisante pour quelqu’un qui aspire à être le leader du pays ? A t il la capacité franchement de fédérer les Malgaches ou ne s ’embarrassera t il pas de diviser pour en venir à ses fins ?

  • 19 février 2009 à 09:09 | Henoy ihany (#199)

    Ny contexte misy antsika dia TOLOM-BAHOAKA MITAKY FAHAFAHANA. Noho izany tout est permis pour arriver aux fins. Raha misy ny tomponandraikitra voalohany amin’ny zavatra rehetra miseho dia tsy ny mpitolona mihintsy fa ny fitondrana nahatonga ny vahoaka ho leo ka migrevy. Mbola tara isika raha ny fampiharan’ny mpitondra ny antsoina hoa demokrasia sy fampandrosoana. Fanararaotam-pahefana no misy ary betsaka ihany koa ireo nanandrana nitaona vahoaka fa tsy nahazo. Tsy hoe tsy nahantra ny vahoaka fa tsy tian’ny olona fotsiny izao ilay fomba fitaritan’ireo nanandrana ireo. i TGV irery ihany na dia boaykely aza no hitan’ny olona afaka mitarika ny tolona, ka vonona izireo na dia ny nanolotra ny ainy aza ho fanehoana fa tena ratsy ny mpitondra ny firenena ankehitriny.

    Mba eritrereto !

    • 19 février 2009 à 11:54 | SpeedyGonzales (#222) répond à Henoy ihany

      « Tolom-bahoaka ... tolom-bahoaka »

      Hatrizay hatrizay dia nampiasain’ireo mpanao (mpilalao) pôlitika io teny io rehefa haka fahefana sy te hanan-karena izy ireo. Notaritina ireo vahoaka madinika sy mahantra « hitolona ». Ary dia nandaitra foana ...

      Noho ny hazony ny toerany,
      Nikarama vola be
      Ny sakafonao (sy ny hafa koa) no ferany
      Izy anie ka be ady clé
      Eo ilay vahoaka vao midanaka
      Hoe tena voambaka

      Saingy tamin’ity indray mitoraka ity dia tsy nety intsony ilay fika satria efa mailo ireo maro an’isa (tsy ireo zay tonga eny @ 13 Mai akory an) sady efa mahay mandinika sy mamakafaka, ka tsy voasarika intsony.

      « ..tout est permis pour arriver aux fins... »

      Any herin’ireo « mpitari-tolona » sisa dia ny hoe « tsy maintsy atao misimisy ny rà latsaka » (rehefa tsy ny azy ireo sy ny fianakaviany fotsiny dia mety).

      Mafy zany te hahazo toerana zany. Ary maninona moa raha mba ny fianakaviana sy naman’ireo « mpitari-tolona » ireo ndray no atao loha-laharana rehefa haka ministera na hananika lapa-panjakana eh ? Ho hita eo raha tena « tia tanindrazana » tokoa ...

    • 19 février 2009 à 12:14 | Leoady (#223) répond à Henoy ihany

      Saika tsy hamaly ihany aho, fa saingy talanjona mahita ity « TOLOM-BAHOAKA MITAKY FAHAFAHANA »nao ity. « Ny fitondrana hoy ianao no mahatonga ny vahoaka ho leo », marina izany, ary mbola tsy nahita fitondrana aho teto ambony tany ka nahafapo ny 100% ny vahoaka ny fitantanana nataony.
      Etazonia angamba no ohatra omeko tadidio fa i Ingahy Bush ange dia efa nitotongana ny fahafahampo n’ny amerikana talohan’ny fifidianana e !, ary na lany ho mpitondra aza Ingahy Obama dia tadidio fa 30% @ amerikana dia tsy afapo.Ny tiako lazaina dia raha korontana sy grevy no hitondrana ny raharaha dia miala tsiny aho fa mbola hoatr’izao ihany tsika afaka 20 taona manaraka (grevy-korontana-mangataka « quemander à gauche et à droite pour développer » hoy ny vazaha). Tsy aleo ve miandry ny fifidianana manaraka 2012 ahitana izay mba ho afitsok’ireo mpitolona politika ireo ? sa dia teren’ny fitiavantena betsaka no sady entin’ny tahotra (« lacheté ») dia ny vahoaka no atao sorona @ ireto miaramila milaza fa hitifitra raha mihoatra ny faritra mena (« légitime défense » izany).
      « Mbola tara isika raha ny fampiharan’ny mpitondra ny antsoina hoa demokrasia sy fampandrosoana », fanontaniana tsotra no valiny omeko anao mieritreritra ve ianao fa raha tafita eo ny « tolona » dia hiova izay. Ny fiovana tompoko dia mandeha tsikelikely fa tsy misy Ghetto hivadika Las Vegas izany ao anatin’ny 2 taona. Zatra « solution de facilité » loatra isika (mangataka, mangataka, mangataka), ka kamo ny hampiasa ny saina sy ny hery. Mba tadidinao ve fa toy izay ihany koa ny t@ 2002, nefa dia izao no hiafarany « grevy indray e !alaivo ny ministera ! rehefa tsy azo dia alefaso eny aloha ny vady amanjanak’ireo miaramila, fa na misy maty aza eto tsy maintsy azo io ». Demokrasia ve izany ? (Raha eny hoy ianao dia aza tohizana intsony ny vakiteny). Ary mba tena sahy maty ve ireo olona milaza ho mpitolona ireo ? Raha ny filazany aloha dia ekeko, fa raha ny ataony dia tsy mampino ahy hoe « manaiky ho faty ho an’ny tanindrazana » tokoa fa ny hoe « raha maty aho, matesa rahavako... » no fahitako azy.
      Inona no tena mba « stratégie de développement social et économique dans le respect de la DEMOCRATIE concrète » matotra mety AHAFAPO NY VAHOAKA atolotr’ireo mpitolona ireo kay ? Mbola tsy nahita aho ! Sa rehefa tonga eo ho hita eo ? « Développement du sous développement » angamba no tadiavana eto raha izao tolona izao no vakiana tsotra.

      Teny tsotra ny hamaranako azy mba tsy ho lava loatra :
      - hanampy antsika hieritreretana angamba
      izay hevitra kely izay.
      - tsy misy grevy aza efa manahirana ny mitady sakafo, fa vaomaika fa misy !
      - matahotra ny tsy handresy ve @ 2012 no izao dia mitsivalana sahady e ! Apetrao aloha ny paikady @ fampandrosoana dia ho hita eo ! Ary aleo aloha ny hiasa izay eo @ fitondrana fa @ 2012 izy tsaraina @ fifidianana.
      - misy zavatra tokony ho raisin’ny mpitondra ny zava mitranga ankehitriny, ka tokony hiteraka fiovana sy fanatsarana izany @ fitantanana ny firenena, fa tsy dia entina @ hoe « ny anay ihany ny anay. Fa izaho irery no mahay ! » ity firenena ity.

      Hevitra tera-bary...

      Aoka ho an’Andriamanitra irery ny voninahitra sy ny fitsarana ary Jesoa Kristy anie hamela ny helok’izay mpanota.

    • 19 février 2009 à 14:19 | rakoto randria (#195) répond à Henoy ihany

      Fa ianao ve dia tena efa adala koa sa nahazo rongony tany amin’ny TGV no mbola manome rariny an’iny boy kely « ratsy taiza » iny, sady mirehareha no mandainga no mitarika ny olona amin’ny ratsy.

      « fa ny fitondrana nahatonga ny vahoaka ho leo ka migrevy » hoy ianao.

      Fa vahoaka iza moa io lazainao io ? Ireo olona mitokona ireo ve no lazainao fa vahoaka ? Esory amin’ireo ny jiolahim-boto sy ny mpangalatra ary ny mpamaky trano dia olona isain @ amin’ny rantsan-tanana sisa no hitanao eo.

      Aoka rangahy a ! Mba sokafy nama ny masonareo fa aza mety sodokan’ny hoe boy kely ! Anontanio azy hoe hoatrinona no vola azony amin’io mission io ?

      Samy mahafantatra daholo ny tsy mety ataon-dRa8 fa esory amin’ny ara-dalàna izy é !

      Dia azonao toky ve iny olona iny fa ahatafita tokoa ity firenena ity raha ny zavatra nataony tato anatin’ny herinandro 3 fotsiny no jerena ?

      Aoka rangahy marina !

    • 20 février 2009 à 02:20 | malagasy (#250) répond à Henoy ihany

      Tsy ny « vahoaka » ireo mi-greve ireo fa ny tarik’i TGV.

      Inona moa no fiheverany ny Malagasy maro an’isa nifidy ny Filohany tamin’ny fomba demokratika ?

      Mahametra na di any fahitan’izao tontolo izao ny sary famakiana vavahady hidirana any amin’ny ministera aza.

      Simba tanteraka ny haja amam-boninahitry ny Malagasy. Heverin’izao tontolo izao fa « sauvages » isika.

      Aza hadino fa mbola hatrany amin’ny Fanjakan’Andriana dia niaraha-mahalala izany hoe Hasin’ny mahamalagasy izany ary nampiavaka antsika tamin’ny firenena afrikana hafa.

      Tonga amin’ny ilan’i La Frantsa Reny Malala azy isika izao...Olona tsy tan-dalana sy tsy ampy saina ka ho azony hentina amin’ny sanga indray.

    • 20 février 2009 à 02:30 | malagasy (#250) répond à Henoy ihany

      « Tout est permis » ???

      Mba ampiasao ny saina.

    • 20 février 2009 à 02:40 | malagasy (#250) répond à Leoady

      Marina ny anao.

      Alaivo sary an-tsaina hoe inona no mety hiseho raha misy TVG mamporisika andian’olona hanafika ny Maison Blanche na ny Elysee ?

    • 21 février 2009 à 08:04 | valalabemifoha (#281) répond à rakoto randria

      Saika tsy hamaly anao aho satria fantatro fa Ra8 pur porc ianao. Ny tsy fantatrao fotsiny dia ny hoe tsy ao amin’ny 13 mai ihany no mi-grève fa ny aty amin’ny Provinces rehetra manerana ny Madagasikaraihany koa, satria izaho manoratra izao dia aty amin’ny Province, eny fa na dia miezaka manapotika sy managadra anay ianareo. Tandremo anefa fa misy fetra daholo ny zava-drehetra satria ny tolom-bahoaka dia tsy hay tohaina intsony fa lera izao ! Ary aza taitra na mikoropaka fa avy raha ty ! Na dia vokisana lainga amin’ny RNM sy TVM (MBS : pirate) aza izahay dia mbola misy ny téléphone sy internet ary ny Radio Don Bosco ! Mbola malalaka ihany koa ny fonja aty aminay (Marofoto) rehefa feno ny any aminareo raha tsy maty satria tsy avelanay maty maty foana ireo namoy ny ainy. Lera aaaa !

  • 19 février 2009 à 09:31 | malagasy aho (#137)

    ho an’ny rehetra na ny andaniny na ny ankilany, samia mijery fitaratra . fitaratra fa tsy rétroviseur : izany hoe ny tenanao io fa tsy ny hafa.

    dia ahoana ilay hoe : Fa Izaho kosa milaza aminareo hoe TIAVA NY FAHAVALONARO, ary mivavaha ho an’izay manenjika anareo mba ho tonga zanaky ny Rainareo Izay any andanitra ianareo, fa Izy mampiposaka ny masoandrony amin’ny ratsy fanahy sy ny tsara fanahy ary mampilatsaka ny ranonorana amin’ny marina sy ny tsy marina. FA RAHA IZAY TIA ANAREO IHANY NO TIANAREO, INONA NO VALIMPITIA AZONAREO ? Matio 5 44-46

    Izay manantsofina aoka hihaino sy handinika fa TSY HAMALY na HIADY VAROTRA hoe ka i raianona no nanomboka teo.

    • 19 février 2009 à 12:20 | ??tena marina ?? (#225) répond à malagasy aho

      tena tsy mety kosa aloha le stratégie hoe ny vehivavy sy ny ankizy no atao sorona eny aloha eny e ; amiko efa manambara fahalemena sy tsy fanarahana intsony ny tena hevitr’ilay tolona notakiana hatramin’ny voalohany izany.
      Fa ny marina koa ange dia tsy azo lavina fa tena be loatra ny tsy nety nataon-dRavalomanana ka lasa manaonao foana ny olona amin’ny hoe tsy maintsy hanalana azy eo amin’ny fitondrana e. Jereo izao ity site iray ity fa tena mampiseho izany mitsy :

      http://www.assidu-madagascar.org/izao/html/satan.htm

      Dia mazotoa mijery dia lazao ny hevitrareo

    • 20 février 2009 à 02:44 | malagasy (#250) répond à ??tena marina??

      Raha izaho ianao tsy dia matoky loatra ny voalazan’i Assidu sy Madagate aho. Tsy rationels mihitsy ireo fa manao filazam-baovao vilam-bava.

      Soa fa mbola misy ny gazety hafa mba milaza izay zava-misy tsy maka partie.

  • 19 février 2009 à 11:50 | titi (#219)

    Après lecture des commentaires précédentes, je pense que nous n’avons pas encore touché le fond de la misère pour tirer les leçons du passé, il faudrait que Madagascar devienne comme le Zimbabwe sous l’emprise d’un dictateur pendant plus de 32 ans pour qu’il y ait enfin un consensus majoritaire et changer les gens en profondeur, je propose donc de laisser R8 gouverner à vie comme au Zimbabwe et que Andry et consort rejoignent Pety en prison car plus R8 restera au pouvoir plus ce sera dur de le remplacer, et il aura encore plus les moyens de s’acheter les élections,et aussi plusieurs boeing car c’est tous ce qu’on mérite en fin de compte.
    Les peuples des grand pays de la démocratie ont tous traversé des guerres horribles et des misères terrible comme les USA ou la France, avant de se rendre compte de l’intérêt de leur nations (un président peut rectifier ses erreurs ou démissionner sans honte, un opposant peut manifester sans violence pour se faire entendre et pardonner), les malgaches n’ont pas encore connu la misère des chinois c’est pour cela qu’il sont encore satisfait de leurs situation actuelle, notre misère n’est que des vues des occidentaux.

    • 19 février 2009 à 23:23 | Albatros (#234) répond à titi

      Pour répondre à Titi.

      Pour éviter que votre Président actuel ( ou celui qui rêve de prendre sa place pour faire la même chose) ne devienne un dictateur à vie il faut que le peuple Malgache reste le plus longtemps possible dans la légalité. Si Andry TGV (ou d’autres) a (ont) les moyens de « soulever » la population (de préférence les pauvres semble-t-il) qu’il(s) les utilise(nt) à démontrer les erreurs du Président ELU.

      Sauf erreur de ma part Madagascar ne subit pas actuellement une censure comme en chine

      La Population pourra alors démocratiquement et légalement changer les dirigeants qui ne semblent pas répondre à leur attente.

      TGV, le Président actuel, beaucoup de politiciens malgaches ont les moyens financiers de manipuler le peuple Malgache.

      La majorité de ce peuple Malgache n’a que son bulletin de vote pour répondre à ces manipulations.

      Les politiciens ne doivent pas l’en priver.

  • 19 février 2009 à 12:04 | miangaly2 (#217)

    Amiko dia toe-tsaina tsy malagasy loatra ady an-trano,noho izany ny fanaovana sorona ny renin-jaza sy ankizy,na vady miaramila sy zanaka miaramila izy ireo na tsia dia fanaovana tsinotsinona ny mpiray tanin-drazana,fitiava-tena diso toerana,Raha tena tolona ho fitsinjovana ny malagasy no kasaina,dia tsy aninana ny mpitandro ny filaminana ka anao fitaovana ny zaza amam-behivavy,Ary naohana moa no asaina misaro-tava izy ireo ?Porofo izany fa mbola misy lainga sy olakolaka enti-misedra ny mpitandro filaminana,koa amafisiko fa na vady amann-janaka miaramila na tsia dia tokony sedrain’ny mpitari-tolona irery ny fahafatesana fa tsy anosika sy anararaotra ny fahantran’ny olona.Adalàn’izay mety aroso amin’izany ho fandombahana fahefana sy iadivana seza am-pomba sy fihetsika jiolahim-boto sy fanimbana ny fananam-pirenena
    Ary moa ve tsy efa naroso mialoha koa ireo milaza ho mpiandry mpiara-dia,nefa tsy namokatra izany koa mba saino ihany,fa ny faritra mena anie tsy mifidy sokajin’olona,fa rehefa lalàna dia ampiarina,misaotra tompoko !

    • 20 février 2009 à 02:24 | malagasy (#250) répond à miangaly2

      Izaho indray aloha di atsy mino hoe vady aman-janaky ny miaramila sy ny mpitandro filaminana ireo e !

      Dia mbola tsy fay ihany ve ireo olona manaraka an’i TVG ireo...

      - Zanaka Zandary.

  • 19 février 2009 à 14:49 | vévé (#235)

    bel article

    beaucoup de vérité

  • 19 février 2009 à 15:21 | Sodina (#236)

    Respectons la CONVENTION INTERNATIONALE DES DROITS DE L’ENFANTS. Laissez ces enfants à l’abri et loin de vos querelles insensées. Ils ont le droit de vivre pleinement leur vie sans être mêlés à vos querelles sans fin.

  • 19 février 2009 à 18:02 | bodida (#175)

    Ra azoko natao ny nagataka t@ Tompo bmba handringanany anao sy ny forongonao zao de zao ry tgv de efa nataoko izany, saingy..... fantatro fa tsy sitrak’Andriamanitra ny hahafaty ny ratsy fanahy fa ny mba hialany @ lalan-disony dia ho voavonjy izy !
    Koa mivavaka aho , raha sitrakao ry Tompo be fitia o mba ovay ny fony ary toroy saina hendry izy hialany @ lalan-disony fa mijaly loatra ny vahoaka tsy mana-tsiny izay fitahiny ! Mamelà koa ny heloky ny mpitondra t@ fiavonavonany ka nahatonga izao sazy mihatra @ firenenay izao !
    Tompo o fantatray fa manana lalana tsara sy mahomby hahasoa ny fiainanay sy ny firenenay hatrany Ianao koa mahatoky izahay fa tsy hamela anay irery akory Ianao !
    Misaotra Tompo o, Amena !

    Ry malagasy, manetre tena ary mifandefera !

  • 19 février 2009 à 21:38 | Lucie (#101)

    En général,les femmes et les enfants sont les premiers à être évacués lorsque le navire coule.Il semblerait donc que le bateau de Rajoelina prend l’eau.Que retenir de ces évènements qui appartiennent désormais au passé ?
    - 1)seuls les pauvres d’entre les pauvres sont prêts à se laisser embarquer dans n’importe quelle aventure
    - 2)la vertu de ce « pétard mouillé » qu’a fait exploser Rajoelina,a été de
    replacer les vraies priorités du pays en première ligne:lutte contre la pauvreté,contre le chômage...etc,
    nécessité impérieuse de plus de transparence et de démocratie dans l’exercice du pouvoir.
    Pour Ravalomanana,le challenge à relever reste économique.

    • 19 février 2009 à 23:59 | Rivohanitra (#142) répond à Lucie

      Je réponds à Lucie : à supposer que ce meurtrier d’enfants pauvres reste au pouvoir par une négation totale de la douleur des familles, je ne pense pas que sourd comme il l’a toujours été aux intérêts du pays, il pourrait relever quelque défi que ce soit. En 6 ans il a eu le temps de faire ses preuves.

      On doit maintenant trouver une autre issue en excluant « la brute et le truand ».

    • 20 février 2009 à 02:46 | malagasy (#250) répond à Rivohanitra

      Diso hevitra be ianao.

      Nandritry ny fitondran-dRavalo dia mba efa nihatsara ny fiainan’ny tantsaha.

      Olona tsy te-hiasa ireo manaraka an’i TGV ireo. Olona tia ho toloram-potsiny, ka zarany aza misy an’io greve io, hanararaotana mandroba...

    • 21 février 2009 à 23:56 | Lucie (#101) répond à malagasy

      Marina ny teninao .Mihevitra aho fa ireo tsian’asa ,matetika jiolahimboto mialokaloka ao Antananarivo ireo dia ampiasain’izay te-handroba fitondrana fotsiny .Efa hitantsika izany tamin’ny TTS ...

  • 20 février 2009 à 09:28 | rasa (#264)

    Le procédé est inqualifiable. C’est une prise d’otage (c’est dire aux militaires et gendarmes « vous tirerez sur vos familles », alors qu’ils ne sont pour rien dans les conflits politiques actuels, et qu’ils ont un devoir d’obéissance aux ordres de leurs supérieurs pour peu que les procédures légales soient respectées).
    La logique voudrait que les leaders assument leur leadership et que « aoka ary ny mpitarika no hitarika ny filaharam-bahoaka amin’ny toe-javatra toy izao » ; ou alors qu’ils abandonnent leur leadership.

Publicité




Newsletter

[ Flux RSS ]

Suivez-nous

Madagascar-Tribune sur FACEBOOK  Madagascar-Tribune sur TWITTER  Madagascar-Tribune sur GOOGLE +  Madagascar-Tribune RSS