Facebook Twitter Google+ Les dernières actualités
vendredi 30 septembre 2022
Antananarivo | 12h57
 

Environnement

Environnement

Ankarafantsika à nouveau en proie aux flammes

lundi 18 octobre 2021 | Mandimbisoa R.

L’aire protégée d’Ankarafantsika est de nouveau en proie aux flammes après l’incendie qui a eu lieu au mois de septembre dernier. Trois points de feu ont été détectés cette fois-ci et malgré la mobilisation d’environ 400 personnes depuis samedi, elles peinent à éteindre le feu à cause des vents violents. Hier soir, les feux ne sont pas encore maitrisés à Ankarafantsika.

Selon la ministre de l’environnement, Baomiavotse Vahinala Raharinirina sur sa page Facebook, une personne a été arrêtée dans le cadre de cette affaire. La piste d’un incendie criminel est ainsi privilégié mais l’enquête se poursuit encore. Il y a un mois, 3200 ha de forêts sont partis en fumée à Ankarafantsika et il a fallu une semaine pour arriver à bout de de l’incendie.

Moktar Salim Andriantomanga, maire de la ville de Mahajanga, avait annoncé samedi dernier que le parc est de nouveau l’objet d’un incendie. À en croire son témoignage, les flammes sont impressionnantes et l’incendie concerne cette fois-ci les végétations qui se trouvent au bord de la route. Ce ne sont malheureusement que des exemples parmi tant d’autres puisque les feux de forêts et de broussailles sont de plus en plus fréquents notamment dans les régions se trouvant sur l’ouest et le moyen ouest de Madagascar.

La station forestière de Marohogo, toujours dans la région de Boeny, a également été incendié en septembre dernier. Il avait fallu environ 12 heures d’intervention pour maîtriser le feu et le bilan faisait état d’environ une dizaine d’hectares de destruction.

Parallèlement à cet incident, un incendie est également survenu à la décharge d’ordures à Andralanitra. Des colonnes de grosses fumées blanches y ont été aperçues depuis samedi. L’odeur de plastiques brûlés s’est même propagée dans certains quartiers environnants, à Antananarivo comme dans la périphérie est de la ville. Le maire d’Antananarivo Renivohitra, Naina Andriantsitohaina, a indiqué samedi que les pompiers interviennent sur les lieux pour tenter d’éteindre un incendie mais les colonnes de fumées était restés visibles sur les lieux 24h plus tard.

En tout cas, l’opinion commence à se poser des questions par rapport à cette série noire d’incendies qui seraient volontaires et sévissent dans plusieurs régions de Madagascar. Le plus déplorable, c’est notamment le manque de moyens pour lutter contre le feu. Certains endroits ne sont pas accessibles et le déploiement des appareils volants munis des poches d’eau s’avère pourtant être nécessaire mais l’Etat n’en dispose pas. Si l’Etat mise sur la reforestation de grande envergure dans le pays, elle devrait pourtant aller de pair avec des mesures de protection des forêts.

71 commentaires

Vos commentaires

  • 18 octobre 2021 à 09:42 | Noue (#2427)

    Selon la ministre de l’environnement, Baomiavotse Vahinala Raharinirina sur sa page Facebook, une personne a été arrêtée dans le cadre de cette affaire.

    Qu’est-ce qu’on a à faire de sa page facebook au lieu de faire ce qu’il faut faire pour éviter , pour bouger à ce que ces feux ne continuent pas à tout détruire !! Ceux qui brulent ont-ils face book pour voir ce qu’elle dit dedans ? Ne soyez pas ridicule , ASA FA TSY KABARY !!

    • 18 octobre 2021 à 09:46 | Noue (#2427) répond à Noue

      OMALY
      Le 17 octobre 2021
      🔥 Les feux de forêts et de brousse à Madagascar, en cette journée.
      🔥 Izao ny doro ala sy tanety manerana ny Nosy androany tolakandro.
      🔴 Boeny, Melaky, Betsiboka, Bongolava, Analamanga, Alaotra Mangoro, Atsinanana, Amoron’i Mania, Menabe, Ihorombe, Atsimo Andrefana.

      Ka olona iray voasambotra no hampisehoana any @ facebook-ny any !!!

    • 18 octobre 2021 à 18:25 | Albatros (#234) répond à Noue

  • 18 octobre 2021 à 10:13 | kartell (#8302)

    Les feux incessants rongent le pays dans lequel la propaganda présidentielle voit sa com tomber en cendres ..
    Le malaise est profond, enkysté dans un tissu social en guenilles où la mise à feu est une pratique courante et répétée où tout y passe : maisons de villages par des dalaho insaisissables, magasins de potentat déchu …
    Bref, la culture du feu, de la terre brûlée sont devenues la marque indélébile d’une société qui privilégie, le coût que coût, pour seule réponse en guise d’un dialogue inexistant entre population et pouvoir politique hautin, suffisant, corrompu !…
    La réponse du petit peuple est cinglante, il préfère le néant, le chaos au presque rien d’aujourd’hui !…
    La responsabilité du pouvoir est énorme, surtout en préférant le spectaculaire à l’essentiel, au vital qui laisse ce petit peuple de brousse dans la colère étouffée qui s’exprime ici par la destruction totale de son lieu de vie …
    Ici, l’anodin que certains voudraient souligner pour éviter de répondre aux vraies questions et fuir leurs responsabilités a pris une dimension nationale de mise en danger d’un monde qui ne fait pas de l’informatique sa lubie, du bling-bling, son cache-misère favori …
    Le temps de la réflexion n’est pas acquise bien au contraire, la fuite en avance du pouvoir prend des dimensions inquiétantes celles qui feront que ce pays va se vider de ses quelques richesses écologiques restantes qui partent en fumée entraînant un exode croissant de fuyards venant surpeupler les bidonvilles de la capitale avec ou sans téléphérique !…

    • 18 octobre 2021 à 13:57 | rawera (#10329) répond à kartell

      Salama namako ô
      Na inona na inona tsy fandehanan-draharaha eto amin’ny tany sy firenena, TSY AZO EKENA MIHITSY KOSA NY MANDORO TANINDRAZANA E. TENA ANKANOSANA BE IZANY ARY MANALA BARAKA MIHITSY.
      IZANY MIHITSY ISIKA GASY. TOETSAINA MIREFAREFA AMIN’NY TANY KERISAY, KANOSA. RAHA OLONA IRAY NO MAHASOSOTRA DIA POTEHINA NY FANANANA. TSY TIANAO RAJOELINA, TSOTRA ATAOVY IZAY TSY HAHALANY AZY. MANDRORA MITSILANY. IZAO EFA MIANDRANDRA ORANA, INONA NO EO. ENTONA MAHAMAY.
      TENA TSY LASA FA MANDINI-TENA
      MAHEREZA

    • 18 octobre 2021 à 19:11 | Ngeda (#10235) répond à kartell

      - Merci Kartell, vous avez tout dit. Tout ça fait partie de leur Funeste Programmes : Brûler tout le Pays et bientôt mettre à Sang son Peuple. Triste Destin n’est-ce pas !

  • 18 octobre 2021 à 10:35 | vatomena (#8391)

    Et ceux qui jouent avec le feu périront par le feu
    Demain Madagascar nue comme Haiti !

    • 18 octobre 2021 à 13:26 | lé kopé (#10607) répond à vatomena

      Nous avons largement battu Haîti , regardez le classement mondial . Au niveau de la pauvreté , mais aussi de la délinquance . Avec 697 Dollars contre 571 dollars pour Mada comme PIB , mais étant 15ème Pays le plus pauvre du Monde , contre 2ème au Pays , le tableau est planté . Malheureusement , même en Afrique , nos compatriotes sont encore convaincus que nous sommes en tête de peloton , comme dans les années 60 . Il faudrait enfin se réveiller , et avoir les yeux en face des trous . Ils ont un quartier qui s’appelle "soleil" , où la police ne peut pas entrer , nous avons le quartier d’Andavamamba , haut lieu du banditisme , mais cette insécurité se répand même jusqu’au centre ville , Analakely .

  • 18 octobre 2021 à 10:39 | Isandra (#7070)

    On commence à croire que l’aggravation des incendies et des insécurités ces derniers temps a de derrière politique.

    Il y aurait de groupe de gens qui commande tout cela, pour créer de sentiment angoisse, trouble, détresse, et enfin agacement au sein de la population,...Leur but, ce serait de faire descendre la foule dans la rue.

    Bizarrement, les blogs de détracteurs sont rapidement mis au courant, souvent, avant les autorités. Peut être, ce sont les auteurs qui les en ont informés.

    Heureusement, les autorités réagissent rapidement pour torpiller tous ces actes machiavéliques.

    • 18 octobre 2021 à 10:46 | bekily (#9403) répond à Isandra

      doux Jésus
      que ne faut il, pas entendre en sornettes !

    • 18 octobre 2021 à 11:15 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      bekily,

      Venant de bontolo comme vous, on ne s’étonne rien.

    • 18 octobre 2021 à 11:38 | bekily (#9403) répond à Isandra

      Ô Isandra,
      petite esclave soumise....communicatrice de bemolotra...
      qques remarques :
      1) bontolo signifie quoi ?
      2) on "s’étonne rien " ==> comprend pas non plus c’est nouveau ?
      vous vouliez peut être dire : "on s’étonne "DE" rien ?
      ne répondez pas ...pas le temps de vous lire....je saurais supputer...

    • 18 octobre 2021 à 11:52 | ANTICASTE (#10704) répond à Isandra

      Isandra,
      Justement en actes machiavéliques ,veuillez lire ce qu’écrit votre ami molotov

      Quelques propos des extrémistes violent Mérina
      Arsonist écrit hier 17/ 10/ 2021

      L’expulsion totale d’ici
      tous les descendants des colonisateurs :
      c’est-à-dire toutes ces âmes-dans-le-cul,
      quiconque, l’âme dans le cul, quiconque,
      et l’anéantissement complet de toutes leurs mauvaises voies,
      ce sont les priorités !

      Ceux qui sont en grève ne peuvent pas partir d’ici
      est menacé de barbecue,
      mais ce n’est pas ça !

      un autre encore plus violent

      Mais regardez les événements enregistrés dans l’Histoire :
      seules la guerre et les armes qui aboutissent à la défaite des colonisateurs peuvent libérer les colonies du joug des colonisateurs !

      Alors tant que tu ne prends pas les armes
      pour que Gasy se batte vraiment pour sa pleine liberté,
      sera encore assiégée par les Anticaste et les Olivet2 et les colons invalides « Bolloré » !

      C’est une opportunité dangereuse d’être libre,
      c’est ainsi que vivent les Gasy depuis les années 1960,
      c’est ce que nous vivons actuellement :
      encore plus dangereux qu’à l’époque coloniale !

      Alors ouvrez votre esprit !
      Alors préparez-vous à combattre !
      Alors prenez les armes !

      Prenez les armes préparer vous à combattre écrit-il !
      Comme en 1947 ou des milliers de pauvres côtiers sont morts surtout de faim, a cause de ce genre d’appel aux meurtres sans stratégie adéquate !
      Ces extrémistes Mèrina pour, pouvoir coloniser encore plus les autres ethnies de Madagascar veulent le départ complet des vazaha !
      Pendant ce temps Rajoel veux faire revenir les touristes !!
      Il y a un problème ,bon c’est sur la bande Békily/Arsonist ne sont pas au pouvoir ,donc ces gens là ne compte pas ,malgré tout leur pouvoir de nuisance est intact !
      Isandra devrait faire remonter ces propos aux autorités compétentes !

    • 18 octobre 2021 à 11:54 | vazahagasy taratasy (#10911) répond à Isandra

      Répondre à un commentaire

      18 octobre à 10:39 | Isandra (#7070)

      On commence à croire que l’aggravation des incendies et des insécurités ces derniers temps a de derrière politique.

      Il y aurait de groupe de gens qui commande tout cela, pour créer de sentiment angoisse, trouble, détresse, et enfin agacement au sein de la population,...Leur but, ce serait de faire descendre la foule dans la rue.

      Bizarrement, les blogs de détracteurs sont rapidement mis au courant, souvent, avant les autorités. Peut être, ce sont les auteurs qui les en ont informés.

      *****************

      Vous parlez toujours de "l’imagination" des lanceurs d’alerte quand il s’agit des actions des dirigeants mais là vous ne vous privez pas de déborder dans tous les sens, sans aucune preuve comme vous avez l’habitude de le dire vous-même !

    • 18 octobre 2021 à 12:14 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      bekily,

      Hihihi, quel complexe !

      C’est plutôt vous, qui m’avez répondu un peu plus haut sans que personne vous ait sonné.

    • 18 octobre 2021 à 12:24 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Vazaha gasy, Maila loatra,

      Le détail est très important, si on veut comprendre une chose.

      Le conditionnel dans mes phrases vous échappe.

      Si j’ai des preuves, je vous aurais balancées sans hésitation.

      Par contre, les coïncidences sont souvent très frappant.

      Par ex : Les manondrana dirigés par Del kely(coïncidence même surnom qu’un grand Dahalo, qui a terrorisé les populations,...) se sont déplacé à Toamasina pour répandre leur balivernes, et délires, et ben, par coïncidences, certains quartiers ont reçues des menaces que les bandits viendront les visiter. Il y a d’autres qu’on peut citer ici, mais, lany eto ny andro.

    • 18 octobre 2021 à 12:29 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Anticaste,

      Justement, les délires de Molotov ici nous montrent ce qu’ils(lui et ses amis) ont dans leur coeurs, et jusqu’où ils peuvent aller pour imposer leur idées.

      Mais, ne vous inquiétez pas Anticaste, ce n’est que boubou que plus haut que leur fitombenena.

    • 19 octobre 2021 à 09:51 | sakalava (#9382) répond à Isandra

      Tiens on se trahit on dirait !! oui bien sûr c’est tellement facile de mettre sur le dos des tiers personnes, mais assumez vos actes 😡 il y a certainement des accords financiers derrière tout ça encore une fois 🤮 franchement il va falloir répondre un de ces jours tous ces crimes n’est ce pas fidèle isandra ? il n’y a pas un jour qui passe sans un drame est-ce normal ? tiens une idiote de 1ère a osé dire que ce n’est pas la voiture blindé qui a percuté les 6 victimes d’accidents et dont un enfant a perdu la vie hélas 😥mais par 4 militaires qui ont été projetés du véhicule bon sang ne saurait mentir arriver à considérer le peuple malagasy comme des ignares ou carrément des débiles mentaux jusqu’à quand ? vous pouvez continuer à défendre ce gouvernement et son dirigeant autant que vous voulez (vous êtes payés pour vous salir à leur place et comme on dit l’argent n’a pas d’odeur mais laisse des traces de 💩) mais un jour tout se paie et croyez moi la malédiction des malagasy tourne déjà autour de ces vendus sans états d’âmes

  • 18 octobre 2021 à 10:44 | Yet another Rabe (#4812)

    Dory daholo izay azo dorana ra-Malagasy a !

    @ izay ny zanakao dia handova tany mena, tany karakaina, sy hibaby ireo trosa miompanpana hanavesaran’ny mpitondra anao :

    https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTOhRVlCeLQ9hOvrzple9Xv6Wg96QM1aIXcp0bkfHGopUuUONg&s

    Tsy afaka manome tsiny ny mpitondra anao ianao Ra-Malagasy, satria ireo mpitondra anao dia mitovy toe-tsainao aminao :
    - raha teo @ ny toeran’ ny mpitondra manageza anao ianao Ra-Malagasy, dia manararoatra ny fahefana anananao handripaka izay harena rehetra mety ho azonao.

    Mba misy fisainana na dia kely fotsiny ve ianao Ra-Malagasy, sao dia efa tia tena loatra koa tsy mihevitra ny ho avin’ ireo taranaka mandimby anao, koa tsy ny loha intsony no misaina fa ny vody.

    Tsy ny vazaha, na ny safiotra, na ny karana, na ny sinoa ... no tena mangeza anao, fa ireo mpitondra anao mitovy toe-tsaina aminao no tena mangeza anao, raha tsorina dia ianao @ io toe-tsainao ratsy io ihany no manabotry ny tenanao.

    Ireo vahiny rehetra ireo dia manararoatra ny adalan’ ny toe-tsainao sy ny akamoanao miasa Ra-Malagasy, ary voalohany indrindra dia ny mamboly miasa ny tany, mamokatra vary amatsina ny vahoakanao.

    Madagasikara, io tany be midadasika io, dia tsy vitan’ ny Malagasy akory ny mamboly, hamatsy vary ny firenena manontolo koa dia mosary 1000000 ny olona any Atsimo, tadin-kiraro no sakafon’ ny sasany.

    Ianao Ra-Malagasy io ihany anie no mampiasa ireo mpanafatra (na malagasy, na karana, na vazaha, .....) hividy vary sy entana samihafa, ary dia manome tsiny ireo mpanafatra ireo raha mia manan-karena izy ireo.

    Kamo ianao Ra-Malagasy, miasa ny tany, kamo anao Ra-Malagasy anorona orin’asa manao "produits semi-finis" na "produits finis", kamo ianao Ra-Malagasy hianatra, handrato fianarana, ampivelatra ny saina, hivoatra.

    Tsaroako, efa nahaleo tena ny Malagasy t@ izany, ny Raffinerie de pétrole any Toamasina no namatsy "produits finis du pétrole" an’ i Madagasikara, sy Nosy La Réunion ary Maurice. Nisy ny "valeur ajoutée" avy @ Malagasy, ny "pétrole brut" no afarana dia avadika "produits raffinés" amidy.

    Kamo mampiasa ny vahoakanao ianao Ra-Malagasy, mba ho firenena " avec valeur ajoutée" eo anivon’ izao Tontolo Izao, firenena manana ny maha izy azy fa tsy firenena mahantra mpangataka fotsiny.

    Mahamenatra.

    • 18 octobre 2021 à 11:18 | vatomena (#8391) répond à Yet another Rabe

      Le feu ,Au feu !- Tout le monde s’y met ,gente demoiselle Isandra ! les faiseurs de bois de chauffage ! Les dahalo qui mettent le feu aux villages !,l’armée nationale qui tire vengeance , Le paysan qui pratique le Tavy. De tous coté les fumées montent dans le ciel malgache

    • 18 octobre 2021 à 12:27 | Vohitra (#7654) répond à Yet another Rabe

      Miarahaba anao manokana Yet another Rabe,

      Sanganehana sy sadaikatra tokoa ny tenako rehefa avy nandinika ity soratra narosonao ho an’ny mpamaky teto anio ity…ary avy hatrany ny nametraka fanontaniana antsaina hoe : moa ve tena mahafantatra tsara ny fiainan’ny Malagasy sy ny tontolo eo amin’ny fiarahamonina Malagasy ianao ?

      Sakodiavatra tanteraka sy vahaka tokoa ny saina avy eo raha mbola namerina namaky ihany ilay soratrao, dia lasa ny saina hanontany tena hoe : sao kosa dia tsy tompon’ny tenany ilay mpanoratra tamin’ny fotoana nanoratany ka nahatonga azy niriotra sy nirifatra nanao fanahimbery saina toy izao ka lasa nihoko ary nanditsoka ny fijeriny ary nitondra azy hanome tsiny ranoray ny Malagasy toy izao ?

      Fa « Malagasy » iza marina moa ary ity resahanao hoe « Ra-Malagasy » ity fa sao kosa dia tsy ny vahoaka Malagasy marobe fadiranovana sy torovana noho ny fahantrana mavesatra sy ianjadian’ny fitiavantenan’ny mpanao politika ity resahanao hoe « Ra-Malagasy » ity ?

      Fehezanteny vitsy tao amin’ny lahatsoratra nosoratanao ka narosonao no notsongaiko hitokana ka indro navahako hivoaka avy tamin’ny soratrao, ary ireto arosoko ireto :

       Tsy afaka manome tsiny ny mpitondra anao ianao Ra-Malagasy, satria ireo mpitondra anao dia mitovy toe-tsainao aminao…

       raha tsorina dia ianao @ io toe-tsainao ratsy io ihany no manabotry ny tenanao

       Ireo vahiny rehetra ireo dia manararoatra ny adalan’ ny toe-tsainao sy ny akamoanao miasa Ra-Malagasy

       Madagasikara, io tany be midadasika io, dia tsy vitan’ ny Malagasy akory ny mamboly,

       Kamo ianao Ra-Malagasy, miasa ny tany, kamo anao Ra-Malagasy anorona orin’asa manao "produits semi-finis" na "produits finis", kamo ianao Ra-Malagasy hianatra, handrato fianarana, ampivelatra ny saina, hivoatra.

       Kamo mampiasa ny vahoakanao ianao Ra-Malagasy,

    • 18 octobre 2021 à 12:28 | Vohitra (#7654) répond à Yet another Rabe

      Izaho manokana dia mponina eto antoerana eto amin’ny Tanin’ny Razako, miaina sy mivelona eto, ary mahita sy fiainambahoaka eto, ary mifamoivoy sy miroboka anaty raharaham-bahoaka…ary sahiko ny milaza aminao io, fa raha misy Distrika 119 sy Kaominina manodidina ny 1900 eto amin’ity Firenena ity, angamba vitsy dia vitsy no tsy nodiaviko sy tsy hitako ny kaominina fa ny Distrika kosa dia tapitra efa nalehako sy mba efa notsidihiko avokoa…

      Dia hoya ho aminao, teny tsotra mahitsy tsy miolaka, ary elefako tena manandrify aminao io ry YaR :

      « Ny lainga mampisolantsolana andro ilazana, fa mampivalomainty raha mifanatrika »

      « Ny lainga mora atentina fa sarotra ialana »

      « Raofina ihany toy ny lainga, fa raha feno dia raraka »

      Ahoana no tsy hafantaranao fa ny fanamparana fahefana sy ny kolikoly ary ny tany tsy tan-dalàna, sy ny finiavana handainga sy hamitaka ary hamahan-dalitra no tena mianjady sy mihantra amin’i « Ra-Malagasy », indrindra fa ny fitiavantena sy vahana hisoloky fahefana miaro fikatsahana tombontsoa manokana…izany rehetra izany no tena fahavoazana ataon’ireo mpanao politika manapaka ary mpitondra amin’i Ra-Malagasy, koa nahoana no mahasahy mbola mandatsa azy sy maneso azy ary manakora ny Malagasy ianao ry YaR ?

      Efa nizara tany midadasika lonaka sy mahavokatra ho an’ireo 81 % amin’ny Malagasy izay tantsaha ve ny fanjakana ?

      Efa azo antoka ve ny fandriampahalemana ho an’ireo vahoaka tantsaha maro anisa ireo ?

      Mba ampahafiriny amin’ny tetibola eto amin’ny Firenena raha atao ny fampitahana ny fandaniambola, eo amin’ny Tanandehibe/Ambanivohitra ; eo amin’ny Mpiasampanjakana/Tantsaha ; eo amin’ny sehatr’asa Rendrarendra fialamboly/famokarana ; eo amin’Antananarivo/Faritany hafa ?

      Fehiny : aza manao fanahimberisaina fa mba mahaiza mandinika sy mamakafaka, ary mahaiza manavaka ny fototra sy anton’ny olana (causes) sy ny fiantraikan’ny fanapahankevitra (conséquences)…

      Ianao izao no tonga amin’ny fitenindrazanay hoe : « Madio manatrika fa vazi-miamboho toa ravin-tseva… »

    • 18 octobre 2021 à 12:38 | Yet another Rabe (#4812) répond à Yet another Rabe

      @ Vatomena et à tous,

      Bonjour,

      Je suppose que vous lisez la langue malgache.
      J’ai une question à vous poser.

      Quelle "valeur ajoutée" essayez vous d’ apporter à vos critiques sur les Malagasy et leur pays quand vous les critiquez ?

      Je m’explique quand je critique mes compatriotes Malagasy et je ne m’en prive pas, je ne le fais pas pour le plaisir de critiquer pour critiquer, ou pour polémiquer.

      Si je critique les Malagasy, je le fais pour essayer d’amener à une réflexion partagée avec les personnes sensées et intelligentes.

      Et qui sait, quelques unes de ces personnes ont ou auront peut être le vouloir et le pouvoir de changer le cours des choses pour les Malagasy.

      Changer le cours des choses, comme résultant du fruit de cette réflexion partagée.

      C’est peut-être un peu prétentieux, mais en m’exprimant sur ce forum ma "valeur ajoutée" est d’amener et de planter une graine "de réflexion partagée".

      Dans ce post que j’ ai fait, je critique la mentalité du malgache lambda "qui ferait la même chose que le puissant qui le gouverne s’il était à sa place, c’est à dire profiter indûment de son pouvoir pour s’enrichir".

      Ma "valeur ajoutée" sur cette critique et plus généralement ma participation dans ce forum, c’est essayer d’amener à la réflexion, comment faire pour changer cet état d’ esprit.

      Et bien pour changer, pour moi, il faut travailler, c’est bête, mais il faut déjà travailler la terre pour nourrir le corps et faire travailler la tête pour nourrir l’esprit.

      Et changer cet état d’esprit, c’est essayer de faire comprendre que celà relève de l’unique responsabilité du Malagasy.

      Et que pour une très large part, l’indigence tant matérielle qu’ intellectuelle du Malagasy est de son fait, de sa faute et non de celle de l’Étranger qui ne fait que profiter de ses défauts, car un peuple aussi a ses défauts.

      Cordialement

    • 18 octobre 2021 à 13:12 | Vohitra (#7654) répond à Yet another Rabe

      @ YaR,

      Indro izaho Vohitra, zanaky ny ambanivohitra no tambanivohitra, zara aza fa mba mahay mitazona penina, vonona ny hiady hevitra aminao YaR, ka dia miangavy sokafy ny adihevitra amin’ireo soratra nataonao ireo...

      Tsy ankasitrahako mihintsy ny fandatsana ny mpiray Tanindrazana amin’izao fahoriana sesehena efa mandifotra azy izao, ka dia miandry izay tohiny avy aminao aho...

      Aza manao "matin-kenamaso ka mihinam-barimboka" toy izao fa mijoroa amin’izay voasoratra...

      Alefaso ry namana a !

    • 18 octobre 2021 à 13:48 | arsonist (#10169) répond à Yet another Rabe

      # YaR

      Par mesure de précautions,
      au cas où des affrontements ont lieu,
      il sera plus prudent de ne pas avoir Vatomena derrière soi !

    • 18 octobre 2021 à 14:51 | Yet another Rabe (#4812) répond à Yet another Rabe

      @ Vohitra,

      Miharahaba anao manokana ny tenako.

      Marina fa tena masiaka be ny votoatin’ ity post nalefako ity t@ ny teny Malagasy.

      T@ izao mpianatra t@ secondaire, dia efa mba nanao izany atao hoe "stage village" izany aho, ary dia miaiky aho fa miasa mafy ny tantsaha Malagasy, mbola tsy miposaka ny masoandro dia efa eny an-tsaha izy, mody misakafo atoandro ora iray, ary tsy mipody an-trano raha tsy levina ny masoandro, ary izay resaka politika izany tsy ao anatin’ny sainy, fa resaka vokatra ny azy.

      Lafiny iray izay, ary tsy mandà aho fa manana fahalalana sy traikefa lavitra be noho ny tenako ianao, noho ny fifaneraseranao @ mpiray Tanindrazana eran’ ny Nosy.

      Lafiny faharoa :

      Raha mibanjina @ ilay nosoratako ity ianao, satria io no azo heverinao ho votoatin’ ny post nalefako :

       Tsy afaka manome tsiny ny mpitondra anao ianao Ra-Malagasy, satria ireo mpitondra anao dia mitovy toe-tsainao aminao…

      Misy tiako hahitsy kely @ io nosoratako io, soloina ilay teny hoe "Tsy afaka" @ ny teny hoe "Sarotra".

      Misy ny fiteny vahiny hoe "Le peuple a les dirigeants qu’il mérite". Tsy dia hoe teny avy any ivelany dia diso akory izany.

      Miaiky aho fa ilay teny hoe "Ra-Malagasy" dia azo raisina faobe (généralisation massive), satria raha ny vahoaka any ambanivohitra izay tsy miheritreritra afatsy ny vokatra ho avy, sy ny mpanao politika any an-tanandehibe mihevitra mameno ny paosiny dia tsy mitovy saina (préoccupations très différentes).

      Fa nivoaka avy aiza moa ireo mpitondra ireo ?
      Tsy latsaka avy any an-danitra ireo mpitondra ireo, fa nipoitra avy teo @ ny vahoaka Malagasy.

      Iza no nametraka ireo mpitondra, ireo t@ toerany ?
      T@ fomba ahoana no nahatonga ireo mpitondra ireo t@ toerany ?

      (Ho tohizana)

    • 18 octobre 2021 à 15:13 | Yet another Rabe (#4812) répond à Yet another Rabe

      (tohiny)

      Marina fa misy ny asa ratsy avy any ivelany, manohitra toa ny "françafrique" izay mametraka ny olona izay miaro ny tombotsoany.

      Ary io "françafrique" io dia ho eo foana tsy akiato fa mety miova endrika fotsiny, ary dia tsy maintsy manohitra an’ io foana isika (il faut faire avec), satria na iza firenena eran’ izao tontolo izao dia miaro ny tombotsoany @ fomba rehetra (par tous les moyens même illégaux).

      Nahoana ary, no tsy mahavita mametraka olona mendrika, mananà herimpo sy herintsaina, tia-tanindrazana hitantanana ny firenena eo @ taniny Ra-Malagasy ?

      Maninona tsy mba misy mihintsy ny fiteny hoe "françasie", anefa nisy koa ny fanjanahan-tany tany Asie nataon’ ny frantsay ?

      Satria tsy mitovy toe-tsaina na ny asiatiques na ny afrikana, mananà toe-tsaina miady, manatrika ny toe-dzavatra eo @ fiainana ny asiatiques, izay tsy anana’ny afrikana.

      Satria mora manaiky lembenana, tsy ampy toe-tsaina miray hina hiaro ny maha izy azy, hiaro ny tombotsoany ny besinimaro, ary misy lesoka eo @ fitaizan’ ny saina sy @ fianarana (éducation et culture, avec formation).

      Io toe-tsaina io dia avy @ ilay teny hoe "Raha maty aho, matesa ra havanà, ra maty raha havanà, matesa ra omby", toe-tsaina be fialonana sy ory havamanana, tsy misy firaisankina, izany toe-tsaina izany no mahatonga ahy miteny hoe, Ra-Malagasy, mitovy saina @ mpitondra anao ianao.

      Raha jerena @ ankapobeany ilay fiteny hoe "Le peuple a les dirigeants qu’il mérite" dia marina, @ antsipirihany :

      - eo andaniny, ny sarambabe ny vahoaka izay tantsaha dia miasa mafy, anefa ny vokatra tsy ampy na ho azy na ho an’ ny vahoaka tsy vaky volo sady tsy ampy sakafo, ny any Atsimo aza ao anaty mosary.

      - eo ankilany, ny mpitondra, matavy, manao izay danin’ ny kibony, mameno ny paosiny.

      @ ny ankapobeany dia ny vokatra miseho eo @ ny toe-tsain-d Ra-Malagasy no hita, fa tsy ny izay saintsain’ ny Malagasy tsiray iray avy (Seul le résultat global de tous compte pour juger, pas les intentions de chacun).

      Ny tiako ambara dia mila fanovana toe-tsaina lalinà Ra-Malagasy, koa tsy miantefa @ ny "raha maty aho, matesà ra havanà".

      Tsy mananà fankahalàna na fihamboana @ ireo mpiray tanin-drazana amiko aho Vohitra, na aminao, fa alahelo @ toe-tsaina tsy lavorary misy eo @ vahoaka, eo @ Ra-Malagasy @ ankapobeany.

      Mankasitraka

    • 18 octobre 2021 à 16:23 | bekily (#9403) répond à Yet another Rabe

      concernant Vatomena :
      cela me répugne de m’adresser à un individu insipide amateurs de blagues (ou vannes comme il aime se vanter !) plutôt de BLAGOUNETTES DIGNES DE GROS ADOLESCENT BOUTONNEUX ET ATTARDE EN Lycée professionnel !
      Je remarque que :
      ==> Chaque fois qu’il est en MANQUE D’ARGUMENT concernant un débat ACTUEL
      ==> il ne sait que REVENIR EN BOUCLE sur des évènements d’il y a DEUX SIECLES et affirmatif avec la grande naïveté de PINOCCHIO ! sinon pluie d’insultes ....à défaut d’arguments substanciels.
      tout content de lui en plus ! CROYANT ETRE CRU de surcroit !!!!
      comme tout gros boutonneux !
      C’est constant et usé !!!!
      manque de matière , manque de conseil ?
      Même Anticaste qui a quitté l’école à 14 ans se débrouille un peu mieux !!!
      Au moins, à sa manière, il essaie ....de s’accrocher un peu moins bêtement...
      Ses patrons doivent être aussi nuls pour ne pas se SAVOIR SE DEBARRASSER D’UN ELEMENT AUSSI INCOMPETENTet au final ENCOMBRANT POUR EUX MEME !
      puisque ses élucubrations n’obtiennent AUCUNE REPONSE de ses présumés interlocuteurs....
      BON VENT A BEMOLOTRA dite LALATIANA !

    • 18 octobre 2021 à 17:03 | Vohitra (#7654) répond à Yet another Rabe

      YaR,

      Misaotra anao nanohy ny adihevitra, izay tsara homarihina fa ho ahy, dia niompana tamin’ireo fehezanteny enina (06) notsongaina avy tamin’ny lahatsoratrao…
      Fa ny indro kely dia ity, tsy dia nifanojo tamin’ireo fehezanteny enina ireo ny valinteny noentinao nanatevina ilay adihevitra fa nihitatra indray tamin’ny fehinkevitra sy fanjoriankevitra hafa indray…
      Heveriko fa tsy azo haravina sy atao indray mifoaka anaty valabe iombonana ny Malagasy rehetra raha misy ny vitsy tsy valahara mamoantsampona sy manosy fiarahamonina…ary aoka tsy afangaro ny toetsaina misy lesoka sy fahalovana hita amin’ny tanandehibe sy ireo marobe eny ambanivohitra izay mbola manajary sy mitsinjo ny hasimpiarahamonina ary ny fanahy Malagasy…

      Aoka ho fantatrao mazava, fa eny ambanivohitra no tena mitranga ary mirongatra mihoampampana ny tsindry mafy sy ny herisetra ataon’ny mpiasampanjakana izay mitondra tena ho toy ny fanjakana mihintsy, toy ny zandary sy ny olomboatendry, ka mamoritra sy mampihorohoro vahoaka ary manenjana fahefana sy mampiditra ny tohana politika amin’ny raharahampanjakana sahaniny…inona no vokatr’izay ? Eny ambanivohitra no tena manjaka ny « halabato » amin’ny fifidianana, ny fanamparana ny fahefana manazioga ny vahoaka sy ny fahamarinana, ny fandraofana ny herimpo sy ezaky ny vahoaka hivadika ho tombontsoa manokana…

      Hoy indray ianao, fa iza moa no nametraka ireo mpitondra ireo tamin’ny toerany ?

      Aoka dia hotsoriko aminao ny valiny : rehefa ny fahefampanjakana no entina lalaovina ka ampiasaina entina hangalarana vato sy handrombahana fahefana amin’ny hosoka, dia tsy haharesy izany mihintsy ny vahoaka raha tsy hoe mirotsaka manao fikomiana faobe sy manohitra andalambe…dia mbola mety hiteny ianao haka ohatra tamin’izay nitranga tamin’ny 2018, dia hoy aho hoe, aza adino fa io Praiminisitra ankehitriny io no nanomana sy nikarakara ny fifidianana niaraka tamin’ny CENI, izay tsaroanao fa antapitrisany ny matotoa nitsangana naneho safidy tao anaty haizina…

    • 18 octobre 2021 à 17:07 | Vohitra (#7654) répond à Yet another Rabe

      @ YaR (tohiny)

      Miresaka ny toetsaina indray ianao, fa aiza no tena misy ny toetsaina tena osa sy lo morina, ary fanahy sodomita ary feno fitiavantena ? Eny antanandehibe…nefa ireo mponina antanandehibe dia azo lazaina fa nandia sy nandranto fahalalana, ary misy manampahaizana…Fa inona no lesoka sy tena banga amin’ny mponina antanandehibe izay misy ireo mpanao politika mpanapaka sy tompopahefana ? Ny « FITAIZANA TENA MALAGASY »…

      Tsy fantatro na tena tsapanao na koa azonao antsaina ny fiainan’izany Malagasy tena fadiranovana sy mahantra ary resimpiainana izany ? izany no zava-manjo ny marobe amin’ny Malagasy ankehitriny…

      Ny asa tsy misy, ny fidirambola kely tsy azo antoka, ny sakafo na tsizarizary na mihinakinampoana sisa na dia tena tsy misakafo mihintsy, ny tontolo iainany sisa no mikajy ny fahasalamany fa ny tenany tsy manana atao na hitsimbinana ny ainy intsony akory, ny vola tsy misy hividianana rano fisotro akory, ny tany mba azo hivelomana tsy misy, mivenjivenjy very fanahy tsy manana ho avy mba antenaina intsony…

      Ny tena manimba sy manapotika ny Malagasy, dia ireo tsy valahara sy tsy vanona manapakevitra, nefa vitsy anisa mipetraka amin’ny Tanandehibe, indrindra eto Antananarivo ! ao anatin’izany ny mpanao politika, ny olomboafidy mitangorona minono fahefana eto, ny herimpamoretana manenjana sy manararaotra ny fitaovampiadiana eo aminy !

      Ny mponina antanandehibe dia ireto no toetsaina ratsy tena mamohehatra misy eo amin’ny maro aminy, ka mamotika tanteraka ny fiarahamonina antanandehibe, indrindra i Antananarivo :

       Ny ory hava-manana (fialonana, tia kely…)
       Ny tsindrio fa lavo (manambany sy mifanambany, finiavana hanimba ny hafa…)

      Ireo teotsaina ireo ilay hoe fiantraikany na « conséquences »…fa ny tena fototra sy antony na ny « causes », dia ny fahapotehan’ny fitaizana nentindrazana tena Malagasy amin’ny tanandehibe vitsy anisa nefa lasa mpanapaka hevitra sy mpandidy…

      Inona no endrika (manifestations et caractéristiques) hitarafana izany fahapotehan’ny toetsaina izany ? Olona vetaveta sy sodomita, olona tia mandainga sy misoloky, olona voan’ny tarazonkarena, olona mpangalatra, olona mpihatsaravelatsiny igagana, olona mpitsiriritra, tia tena sy tia kely ka tsy afaka miray hina…

      Fehiny : ny mponina antanandehibe, indrindra toa an’Antananarivo, na dia nandia fianarana aza, nefa vitsy an’isa mihoatra amin’ny mponina ambanivohitra manerana ny Nosy, no tena mamotika sy manimba an’i Madagasikara ankehitriny…

      Tsy misy vahaolana intsony io raha tsy « potehana sy esorina amin’ireo tsy valahara tsy vanona efa voaozona ireo ny fahefana sy ny fanapahana, ary fonjaina sy gejaina ireo nahavanondoza ireo… », ary raha mikasa hanova ny toetsaina sy hanarina an’i Madagasikara ianao, dia ny tokony adidinao voalohany, dia ny miantso sy manentana ny rehetra mba hizotra any amin’izany fanesorana sy famotehana ny tsy vanona izany !

    • 18 octobre 2021 à 19:35 | lysnorine (#9752) répond à Yet another Rabe

      « IANAO [MALAGASY] @ IO TOE-TSAINAO RATSY IO IHANY NO MANABOTRY NY TENANAO »

      Re Yet another Rabe 18 octobre 2021 à 10:44 |

      Marina, tsy misy madilana hotentenana na maito hotohizina, ireo kilemantsika Malagasy notanisainao ireo.

      Tsy mila tariavina izany fa efa hitam-poko hitam-pirenena, iainana ankehitriny, ny voka-dratsiny, ary raha mbola tsy tonga saina foana amin’izany ny ambanilanitra ka mba miezaka ny handrava izany, dia tsy azom- panafana ny fidinan’ny firenena Malagasy any an-kady mandra-paha-levona azy tanteraka (miaraka amin’ny teny Malagasy !),

      Tsahivina fa INDROA IHANY no mba nisy ezaka tahaka izany teo amin’ny tantaran’ ny fanjanahan’i Frantsa ny Malagasy dia ny an’ny V.V.S. (1913-1916) sy ny an’ny M.D.R.M. (Mouvement Démocratique de la RÉNOVATION Malgache, 1946), fa avy hatrany dia namoronan’i Frantsa hevitra NAHAZOANY NAMONGOTRA azy ireo tanteraka.

      Ny tondroinay indrindra amin’ireo Malagasy ireo dia :

      (1) ny 2,586, 938 nifidy ny prezidà ankehitriny tamin’ny fifidianana tamin’ny 19 Desambra 2018 sy
      (2) ny 5,146,257 afaka nifidy fa tsy nandeha nifidy ;

      7,733,195 izany no tontalin’izy ireo na 78 %-n’ny isan’ny voasoratra tao anatin’ny lisitry ny mpifidy (= 9,913,599). Izy ireo izany no BE AN’ISA.

      Singaninay manokana ireto fehezan-teny ireto hitarafana tsara ireo toe-tsaina tsy manjary ireo :

      – « IREO VAHINY REHETRA IREO DIA MANARAROATRA NY ADALAN’ NY TOE-TSAINAO SY NY AKAMOANAO MIASA Ra-Malagasy, ary voalohany indrindra dia ny MAMBOLY MIASA NY TANY, MAMOKATRA VARY AMATSINA NY VAHOAKANAO. »

      – « TSAROAKO, EFA NAHALEO TENA NY MALAGASY T@ IZANY, NY RAFFINERIE DE PÉTROLE ANY TOAMASINA NO NAMATSY "PRODUITS FINIS DU PÉTROLE" AN’ I MADAGASIKARA, SY NOSY LA RÉUNION ARY MAURICE. NISY NY "VALEUR AJOUTÉE" AVY @ MALAGASY, NY "PÉTROLE BRUT" NO AFARANA DIA AVADIKA "PRODUITS RAFFINÉS" AMIDY. »
      (NB Madagasikara IRERY eran’i Afrika no voalohany nanana « RAFFINERIE » – fanasitiliana solitany – tamin’izany fotoana izany).

    • 18 octobre 2021 à 19:57 | Yet another Rabe (#4812) répond à Yet another Rabe

      Farany,

      Ny hevitra no ampiadiana, fa tsy ny olona.

      Raha tsy mitady ny ady hevitra maherivaika (choc frontal des idées), tsy mandaha azy koa ny tenako.

      Alehoko ho samy maneho ampahamendrehana ny heviny ny tsiray iray avy, fa raha ny tenako dia tsy tia ny marimaritra iraisana moaka (la recherche du consensus mou à proscrire).

      Ny marimaritra iraisana moaka dia fiatsarambelatsy sy tahotra ny hiady hevitra.

      Ny zavatra katsahiko @ ny ady hevitra dia, raha eo ny fandresena lahatra, tsy io ny zava-dehibe ho ahy fa ny mitondra ny anjara biriky @ ny ady hevitra "la valeur ajoutée" :

      https://www.madagascar-tribune.com/Ankarafantsika-a-nouveau-en-proie-aux-flammes.html#forum484965

      Mety misy mihevitra fa mitratreva ny fomba fanehoko ny hevitro, fa samy manana ny fombany ny tsirairay avy (à chacun son style d’expression).

      Ary marina fa indray indray ataoko fanahiniana, indray indray tsy mifanaraka @ ny toe-dzavatra sy ny zava misy (non adapté au contexte).

      Ho an’ny tsiray iray avy, no mikatsaka izay heveriny ho tsara ao @ hevitra aposako, ary mamelà izay tsy mety.

      Heveriko fa samy efa lehibe ny tsiray iray avy, ary tsy mihevitra ny tenako ho "directeur des consciences" aho.

      Am-bava omana, am-po miheritreritra.

      Mankasitraka Tompokolahy sy Tompokovavy.

  • 18 octobre 2021 à 11:42 | ANTICASTE (#10704)

    Bekisopa,Bekisopa !
    Une nouvelle mine de fer découverte à Mdagascar !
    Les Anglo-saxons australiens ex RIO TINTO ont le vent en poupe Madagascar !
    https://lexpress.mg/01/10/2021/minerai-un-gisement-de-fer-a-bekisopa/

    La société qui a signé un protocole d’accord avec le gouvernement Malgache ,ci dessous !

    https://www.akoravy.com/our-projects

    On ignore aujourd’hui le montant des sommes versées pour conclure ce contrat d’exploitation !
    Je rappelle a nos amis Mérina que les peuples Anglosaxons sont aujourd’hui les plus coupables de la spoliation des peuples autochtones aux états unis au Canada en Australie et en Nouvelle Zélande !
    Des peuples entiers ont été massacrés et dépouillés de leur sol et surtout en Australie ou le peuple aborigène a faillit disparaitre !
    Toliara Sands ce sont ces gens là ,tolognaro QMM aussi ,partout des pollutions gigantesques et à coté des pauvres gens qui meurent de faim et de maladies liées a la pollution et aux radiations !

    • 18 octobre 2021 à 13:07 | vatomena (#8391) répond à ANTICASTE

      Yet another .La critique a son importance si elle peut réveiller les esprits et les ambitions ,je crois..

    • 18 octobre 2021 à 17:43 | vatomena (#8391) répond à ANTICASTE

      Quand Arsoniste s’en va en guerre ,il ne veut pas de Vatomena derrière lui..On ne risque rien quand on pousse la prudence jusqu"à se dérober à la moindre offensive .Longue vie ,Arsoniste

    • 18 octobre 2021 à 17:49 | arsonist (#10169) répond à ANTICASTE

      Ceux de la Légion Étrangère connaissent ceux qu’ils appellent "tireurs au cul" !

  • 18 octobre 2021 à 11:54 | arsonist (#10169)

    Tsy mety afaka mihitsy ity fitiavana doro ny tany, na ala na tanety, ataontsika ity !

    Aoka tsy afangaro ny doro ala sy ny doro tanety !
    Na dia samy tsy tokony atao mihitsy aza ireo !

    Ankaotrin’ ny fanahiana tsotra izao fa fomba tsy tokony atao mihitsy mba anehoana ny tsy fitovian-kevitra amin’ny fitondram-panjakana ny doro ala sy ny doro tanety dia

    1.ao koa ny fanahiana mitombina tsara fa mety ho ny fomba ratsin’ny ny tavy koa no anton’ny doro ala ; tena famotehana tsy misy toa izany ny tany sy ny ala lova avy tamin’ny Razana mihitsy ny doro ala

    2.ny doro tanety indray dia tany efa ngazana tsy misy hazo maniry intsony, fa dia ahitra efa mainan’ny hain-tany fotsiny no dorana ; ny olona manao ireny dia : na faly mijery afo mirehitra fotsiny izao, na mihevitra koa fa rehefa lasa lavenona ilay ahitra maina teo iny, dia hisy hahitra maitso solofony hitsiry avy eo mba hisy ho hanin’ny ombin-dry zareo !
    [isan’ny nanazava imbetsaka marina tokoa ny tsy faharatsian’ny doro tanety (kaon’ny ranon’orana ny tany efa tsy misy "sarony" intsony, dia entin’ny riaka any amin’ny renirano, ka vato no sisa miangana eo rehefa ela ny ela) tamin’ny mponina any Ambanivohitray ny tenako, fa tssss ! misy ny olona sasany tena tsy mety resy lahatra mihitsy e]

    Ezaka lehibe dia lehibe sy fandaminan-tsazy tena hafa sady mety ahomby tokoa, mihaotra lavitra izay rehetra efa natao, vao mety ho faona ny doro ala sy doro tanety. Raha ho faona akory aza !
    Any Ambanivohitray moa dia efa vitsy sisa olona manana omby noho ny hakivian-dry zareo anoloan’ny halatr’omby : hany ka dia ny voly hazo antanety indray no ataon-dry zareo. Saingy izao indray : tsy tahotra tsy henatra ny sasany maka ireny hazo ireny indray mba hanaovany saribao varotany any andrenivohitra. Tena tsss !

    • 18 octobre 2021 à 17:47 | vatomena (#8391) répond à arsonist

      Bekily Encore un peu de vomi et vous aurez l’esprit plus clair . Etes vous vraiment allée à l’école ? Il y a doute

  • 18 octobre 2021 à 12:07 | arsonist (#10169)

    Tsy nananjana-tany ka nanandevo ny Gasy mihitsy akory ny Anglo-Saxons !

    Ny Frantsay, dia ny Frantsay irery fotsiny ihany, no nanani-bohitra dia nanan-janaka sy nanandevo ny Gasy, ary niremby ny harena vao-janahary sy izay rehetra vokatrin’ny hatsembohan’ny Gasy !!!

    Aoka hazava tsara ny amin’ireo !

    Marihina mazava tsara ihany koa fa
    mbola misy taranaka farasisan’ny mpanjanaka
    [l’ Anticaste efa mitorin-doha tanteraka sy l’olivier2 ary jehan magic martel sy ny namany]
    tonga manoratsora-poana eto
    mampiseho ny fanahy-anaty-vodin’omby-vavy ratsiny
    sady milaza mazava tsotra be izao fa
    mitady hiremby ny tanin’ny taranak’i Dada Monja any Atsimo indray ry lerony !

    • 18 octobre 2021 à 12:28 | vatomena (#8391) répond à arsonist

      Le colon n’est plus là pour faire suer sang et eau aux pauvres malgaches qui ne songeaient qu’à rester assoupis . Aujourd’hui ,il n’y a plus de travail Chomeur tu es,chomeur tu resteras

    • 18 octobre 2021 à 13:14 | vatomena (#8391) répond à arsonist

      Pas du tout — ce que l’anglais Hasting aveait négocié avec Radama c’est ceci : Je te donne des piastres ,de la poudre ,des fusil et des balles mais toi tu arretes l’exportation des esclaves.
      Les esclaves resteront chez eux à Madagascar

    • 18 octobre 2021 à 13:44 | arsonist (#10169) répond à arsonist

      Espérons qu’un jour
      Vatomena devra choisir définitivement son camp !

  • 18 octobre 2021 à 12:33 | Shalom (#2831)

    Misy ny fitenenana manao hoe : tsy misy ny setroka raha tsy misy afo.
    Azo lazaina ihany koa fa fomban’ny sasany amin’ny fiheverany ny hoe fiompiana ny mandoro ny faritra misy azy ireny mba hitsimoka hono ny ahitra vaovao ho an’ny biby fiompy rehefa fotoan’orana, toa izany koa ny sasany mpanao ny resaka tavy.
    Fa ny tsy azon’ny mpitondra indraindray dia ny hoe : endrika hampisehoan’ny sasany ny fahatezerany amin’ny fitondrana misy no mety mahatonga ny doro-tanety toa izao.
    - Tsy avela hitokona na hanao fihetsehana izy zareo (Ambanilanitra) fa rahonana basy maro vava sy fiadiana
    - Tsy avela hilaza ny heviny ry zareo (Ambanilanitra), fa raha tsy izany dia ampidirina am-ponja
    - sns sns ....
    Marina fa tsy mety ny mandoro, saingy aza adino fa toa izany no nataon’ny rosiana fahiny raha niditra an’i Moskoa ny tafik’i Napoleon bota kely.
    Tsy adino ihany koa fa raha nisy ireo fanjakana kely nanodidina an’Imerina fahiny ka tsy nanaiky an’i Ombalahibemaso dia ny afo no nataony mahery vaika handresena ny tsy nety nilavo-lefona.
    Koa homelohina ve raha izany ohatra no endrika hanehoan’ny Ambanilanitra tsy manam-pahefana ny hatezerany noho ity fitondrana fopla mpijangajanga mpambotry azy ireo ity ?

    • 18 octobre 2021 à 13:09 | arsonist (#10169) répond à Shalom

      # Shalom

      Azo dinihina akaiky sy fatenina izay fomba entina manohitra sy miady amin’ireto foza napetrakin’ny mpanjanaka hamoritra ny Gasy, mba ahafahany miremby harena eto amintsika andaniny, no sady manodikodina ny harena sy volam-bahoaka ankilany !

    • 18 octobre 2021 à 14:24 | vatomena (#8391) répond à Shalom

      Arsonist — mais pourquoi donc ’’s’enfermer ’’ dans un camp !!!?Il n’est pas bon de s’enfermer dans la cécité ou la surdité.Il reste encore des esprits libres...

    • 18 octobre 2021 à 14:32 | arsonist (#10169) répond à Shalom

      Il existe des circonstances où il faut choisir son camp .
      Comme dans une lutte de libération d’un peuple , par exemple .

    • 18 octobre 2021 à 15:21 | jehan magic martel (#11250) répond à Shalom

      A st-jo le bouffeur de pr.é.p.u.ces

      Toi y en a choisi son camp ... çuilà des petits roquets qui mordent rageusement la main qui les a nourris .... comme la racaille maghrébino-africaine des cloaques qui n’ont de "cités" que le nom puisqu’au fil des décennies ces sauvages les ont transformées en lieux immondes impropres à l’ahbitation des êtres humains (comme Tana d’aileurs !) tellement ils sont crades et se complaisent dans leur odeur pestilentielle etnonmoins naturelle !

  • 18 octobre 2021 à 12:55 | arsonist (#10169)

    Marina daholo izay soratan’ity besileo foza femelle couillue isandra ity
    sy izay rehetra soratan’ity l’ Anticaste efa mitorin-doha tanteraka sady fanahy-anaty-vodin’omby-vavy ity eto !
    Mpiray tombon-tsoa ireo !

    Arakin’ny filazan’i besileo foza femelle couillue isandra dia
    1.resa-ketotra ny aprily 71 tany Atsimo [Eto dia nahamenatra ny tsy nanatanterahan’Antananrivo ny anjara andraikiny tamin’io taona io. Satria ny "Akofa" no lehiben’ny FAEM tamin’io taona 71 io. Nogiazan’ireto "Akofa" ireto teny amin’ny campus ny tolona, fa tsy navelany iahaka any ivelany. Dia nilaina niandry ny taona manaraka 72 izany. Nanonganana ny "Akofa" tsy hitarika ny FAEM intsony aloha. Dia izay vao afaka nanao ny anjara tolony Antananarivo, fa saingy tara taona iray ka tsy afaka nifarimbona ara-potoana tamin’ny tolona tany Atsimo. Hainao ny tohiny avy eo]
    2.resa-ketotra koa ny nanaovan’ny mpokona barbecue tery Amoron-dranomasina ! Lazain’i l’ Anticaste efa mitorin-doha tanteraka aza fa ny Merina hono no nandeha tany Antsiraka nanao ireny barbecue ireny !

    Eny e !
    Resa-ketotra daholo izay soratako eto !
    Ka aza asiana maodiny mihitsy !

  • 18 octobre 2021 à 13:15 | olivier2 (#9829)

    @ kartell

    "un exode croissant de fuyards venant surpeupler les bidonvilles de la capitale"

    Vous oubliez les fuyards nantis qui sont partis en France..

    La soupe à l’air bonne là bas..et les idées révolutionnaires "florissantes"..
    Hô Chi Minh 2.0....
    Ça va barder à Cachan et dans sa banlieue..

    On dirait qu’ils ont rejoint LONDRES..mais du mauvais côté du CHANNEL !
    Gerald négocie avec la perfide albion, donc rien n’est perdu.

    Reste à trouver le Général qui va avec..et une radio subventionnée par Mélenchon..peut être ?

     :)

    • 18 octobre 2021 à 15:30 | jehan magic martel (#11250) répond à olivier2

      Je m’étonne que st-jo le débile léger, lui qui s’y connait en incendies, n’ait pas imputé ce crime aux vils "colonialisses" qui zont fait que piller le bois de rose, les zébus, les jeunes et jolies filles qui préfèrent les vazaha aux gasy crades comme lui, et tout ça !

    • 18 octobre 2021 à 20:40 | kartell (#8302) répond à olivier2

      @ Olivier 2

      Ne parlons que de ce qui se trame dans le pays, pour le reste votre bon Manu prépare sa vision personnelle des effets collatéraux de la colonisation, mais à trop vouloir être le premier qui, les choses risquent d’être contre-productives pour sa campagne électorale et l’histoire ne retiendra que celle de sa coulisse tant elle semble consistante …
      En effet, son pays est devenu un self-service dixit Sarkozy, il suffit de mettre le pied entre la porte entrebâillée et c’est gagné !..
      Les effets de la colonisation sont en train de se payer aujourd’hui sans que nous sachions jusqu’où cela ira..
      Votre Merluchon et un certain Blanchard jouent à pousser les choses encore plus long encore, et on assiste impuissant à une propaganda qui ne dit pas son nom sur les radios publiques où ces sujets sont ruminés pour atteindre un but : convaincre les hésitants..
      Il semble que la dépolitisation d’une majorité joue un rôle prépondérant qui nivelle vers le bas et fait entrer la propaganda comme du beurre dans les cerveaux « nextflixés « .
      Demain, il sera trop tard mais aujourd’hui, les carottes sont presque cuites et Manu est toujours président de la république..
      Loin d’être partisan fasciné par l’idéologie que certains présentent comme un recours, la sortie de secours enchainée à une Europe bonne poire a de quoi inquiéter ..
      Les diasporas vont grossir mais elles ne seront plus celles qui hier faisaient d’énormes efforts pour s’assimiler le plus rapidement possible mais des micros sociétés vivant à côté d’une majorité qui aura le sentiment de ne plus être chez elle en devant accepter des contraintes qui ne sont pas acceptables, ni recevables…
      La société est en train de se fragmenter, de se disloquer avec un pouvoir politique qui joue l’apaisement avec les plus vindicatifs, les plus exigeants, les perdants étant cette France profonde qui subit avec masochisme à l’insu de son plein gré ou presque une situation qui empire chaque jour davantage..

  • 18 octobre 2021 à 13:31 | Isandra (#7070)

    Pour moi, ce genre d’incendie est équivalent d’un acte terroriste contre notre nation.

    C’est l’avenir de la génération future qu’ils sont en train de détruire.

    Alors que ce régime est en train de construire ce pays, en réalisant des grands projets pour moderniser ce pays.

  • 18 octobre 2021 à 13:39 | arsonist (#10169)

    Ity l’ Anticaste efa mitorin-doha tanteraka sady fanahy-anaty-vodin’omby-vavy ity
    dia mampirisika an’i besileo foza femelle couillue isandra
    hanao délation hanondro ahy any amin’i Disc Jockey Rajoelina bac-3 !

    Ity délation ity dia fomba fanaon’ny Frantsay pétainistes tamin’ny fotoana andron’ny Occupation [colonisation] nataon’ny Allemana an’i Frantsa sy ny Frantsay izay resy tanteraka fa nomotsanin’ny tafika allemana ny tafika frantsay !
    Dia maro tokoa ny Frantsay nilela-body ny Allemana nanjanaka an’i Frantsa !
    Dia nanao délation ireny Frantsay mpilela-bodin’ny Allemana ireny !
    Tahak’ity asain’i l’ Anticaste efa mitorin-doha tanteraka no sady fanahy-anaty-vodin’omby-vavy ity,
    ho ataon’i besileo foza femelle couillue isandra hono !

    Isika rehetra eto amin’ity serasera ity koa dia samy mahafantatra tsara fa
    izaho, arsonist, dia saro-tahotra be tokoa,
    ka tsy sahy n’inona n’inona,
    eny fa na dia izay mandrisika ny Gasy hiaro tena manoloana ny hery setra ataon’ny herim-pamoretan’ny foza aza,
    dia tsy sahiko soratana mazava amin’ny teny gasy sy amin’ny teny frantsay sy amin’ny teny anglisy eto akory !!!

    Tsy sahiko mihitsy koa ny nampiranto teto aman-tsary arahina commentaires
    1.ny fomba fanamboarana cocktails molotov
    2.ny fomba fanorahana azy ireny
    3.ny hoe aiza amin’ireny fiara mifono vy ireny no kendrena mba tsy ahafahana mampiasa azy ireny intsony
    4.sy ny ahoana no fomba hikendrena ny vata-tenan’ny olon’ny herim-pamoretana mba hampirehitra azy ireny.

    Tsy sahiko nampirantiana teto akory izany rehetra izany !
    Tsy sahiko lazaina koa ny hoe : rehefa raikitra ny ady, dia ho any antoerana aho !

    Kerisay anie izaho, arsonist ity e !

  • 18 octobre 2021 à 17:20 | arsonist (#10169)

    Ireo firenena nozanahina taloha,
    ka afaka sy tafala tanteraka izany fanjanahana azy izany taloha,
    dia nandray fiadiana tokoa
    dia niady tamin’ny mpanjanaka azy
    dia naharesy ilay mpanjanaka azy
    izay vao nahazo fahafahana tanteraka !

    Jereo ireo firenena voazanaka taloha any Azia.
    Niady dia nandresy ny mpanjanaka azy izy ireny, izay vao nahazo ny fahafahany tanteraka.
    Toy izay koa i Alzeria.

    Toy izany i Frantsa izay nahazo ny fahafahany [afaka tambanin’ny ziogan’ny Allemana] tamin’ny taona 1944-1945 !!!

    Fa isika aty Afrika sy Madagougou dia tsy mety afaka tambanin’ny ziogan’ny fanjanahana mihitsy,
    satria nofitahina tamin’ireny saritsarina fahaleovan-tena ireny ["fahaleovan-tena" hoy aho fa tsy "fahafahana" : samihafa mihitsy ireo]

    Rehefa tsy resy an’ady ny mpanjanaka,
    dia tsy afaka mihitsy ilay voazanaka !

    [Asa izay mety ho firehetan’itony jehan magic martel itony, rehefa voatoraka cocktail molotov !]

  • 18 octobre 2021 à 18:47 | ANTICASTE (#10704)

    Vatomena ,
    Le gros personnage vcrépu est de la race des caniches qui jappent de loin !
    En 1947 il aurait lancer l’ordre de massacrer les petits colons depuis son canapé de son hlm en région parisienne ,bien a l’abri des représailles Françaises !
    Ces aïeules ,elles ,sabraient le champagnes avec les officiers Français à Tana dans les boites de nuits , Peut être d’ailleurs est il née de ces unions furtives et tarifées !
    Pendant ce temps les pauvres côtiers qui avaient exécutés les ordres, venant de société secrètes tananarivienne ,mourrait par milliers sans aucune aidesdes grand bourgeois et aristocrates locaux !
    Ils n’ont même pas levés le petit doigt pour négocier et tenter d’en sauver quelques uns !
    pourtant encore aujourd’hui ils pavanent aux cérémonies commémoratives en affirmant qu’ils ont gagnés la guerre contre les Français ! Pas un seul de la hautes bourgeoisie et autres n’a fait quoique ce soit contre les Frantsay ,pas un seul !

  • 18 octobre 2021 à 19:02 | olivier2 (#9829)

    @ anticaste

    voilà un avis que je partage à 100%

    bien à vous

  • 18 octobre 2021 à 19:15 | vatomena (#8391)

    Anticaste Cette haute bourgeoise des hauts plateaux était bien de l’espèce Rasenjy ,ce collaborateur d"avec les français

    • 18 octobre 2021 à 20:43 | Mahitsy (#11156) répond à vatomena

      aza miteniteny rehefa tsy mahalala. taranaboanjo fotoboanemba

  • 18 octobre 2021 à 19:44 | arsonist (#10169)

    (i) Ity no hany fiteny mety ho takatrin’ny sain’i l’Anticaste efa mitorin-doha tanteraka
    no sady fanahy-antaty-vodin’omby-vavy
    arakin’ny filazan’izy tenany ihany mihitsy : https://www.youtube.com/watch?v=ppIX9rsyYYw

    (ii) Efa manomboka tsy loha laharana eto amin’ny planeta intsony ny Tandrefana !
    1975 [izany hoe : tena taty aorianan’ilay taona nohevirintsika fa fialàn’ny tafika nanani-bohitra taty amintsika taloha] no voatery nandao an’i Vietnam koa ny mpanani-bohitra !
    Kanefa
    .isika dia mbola voaziogan’ny farasisan’ny mpanani-bohitra foana ihany [ireo expat’ toa an-dry l’Anticaste efa mitorin-doha tanteraka sy l’olivier2 mpijirika harena antanin’olona sy jehan magic martel tsy maty voalavo ankibo sy "Bolloré" sy ny sisa ...]
    .fa ry zareo Vietnamiana taty aorianantsika indray ity no tsy sahin’ny mpanani-bohitra azy taloha ho zioganina intsony mihitsy !
    Ka efa manomboka mihaotra ny Occident izao i Azia manontolo !

    (iii) Aoka ho jerena ny misy amin’izao andro izao .
    Dia tombanana koa ny ampitso !
    Diniho anie izay voasoratra ato e :
    https://www.lefigaro.fr/international/chung-min-lee-la-pandemie-marque-la-fin-de-l-hegemonie-de-l-occident-20210101

    (iv) Isika Gasy anefa ity dia mbola miankin-doha sady manaiky taritin’ity Eoropa ity foana ihany ! Kanefa anie ny Eoropeana dia efa tsy maha araka ny Anglo-Saxons sy ny Aziana intsony mihitsy e !
    Ka raha i Eoropa aza izany tsy maha araka ,
    dia mba ahoana kosa ny momba izay firenena tokana mpikambana anatin’ny EU ?
    Aza adinoina koa fa ilay Jiosy sefarade Zemmour izay antenain’ny sasany ho Prezidàn-dry zareo any aminy any, dia mbola io mamerimberina ao amin’ny TV n-dry zareo amin’izao minitra izao io, fa hiady antrano hono ry zareo rehefa Prezidà lery !

    • 18 octobre 2021 à 20:18 | vatomena (#8391) répond à arsonist

      Dtfférence __ Le Colon à Madagascar ,il batissait .Il en reste quelque chose .L’allemand ,puissance occupante en France ,détruisait et fusillait.

    • 18 octobre 2021 à 20:23 | vatomena (#8391) répond à arsonist

      Le sépharade Zemmour met les esprits à l’envers !-Les nantis ,les potentats se croient menac’és .Ils sortent l’artillerie lourde .Feu !!

    • 18 octobre 2021 à 20:40 | Mahitsy (#11156) répond à arsonist

      fa angaha tsy matin’y tazo moka sy ny aretina indray ireo voanjo tsy valahara nandeha 1 alina sy 5 arivo kilometatra nandeha namono sy nandroba ny harenan’ny olona e ! efa zatra milaza lainga loatra ilay pierrouzy ity.
      Tsara ho anareo koa raha nopotehin’ny alemana e ! Rehefa samy eoropeanina dia resy foana ianareo amin’izay tsy tanana simba tsy toroefely nazera dia efa nanangana saina fotsy, niandry ny fanafahana azy. Aza mizesta r’angahy fa ny tantara tsy azo disoina a ! i madagasikara sy afrika no atikambozana . efa naloa nefa mbola misisika ihany, tokony ho nopotehina koa ireo natsangan’ny voanjo e ! tsy mila taranaboanjo

    • 19 octobre 2021 à 09:53 | vatomena (#8391) répond à arsonist

      Mahitsy :La vérité c’est la vérité. Pourquoi nier ce qui est parfaitement connu

  • 18 octobre 2021 à 20:26 | ANTICASTE (#10704)

    Vive zemmour

    • 19 octobre 2021 à 10:00 | bekily (#9403) répond à ANTICASTE

      mahitsy
      marina fa madasikara sy afrika no atikombazana....

  • 18 octobre 2021 à 20:47 | arsonist (#10169)

    Ny ady antrano lazain’ilay Jiosy sefarade Zemmour tsy tia mpiavy,
    raha mitranga marina tokoa any amin’ny tany foiben’ny fanjanahana any,
    dia mety ho azon’izay firenena mbola voazanaka araraotina
    mba hiadivana sy handresena
    ka ahazoany ny fahafahana tanteraka ho azy !

  • 18 octobre 2021 à 20:55 | RAVELO (#802)

    Fa anga ry tony tsy azo atao majuscule le hoe BE MOLOTRA no nofafana ny
    post-nay legona.

  • 18 octobre 2021 à 21:47 | Ra-Jao (#282)

    Encore quelques incendies et Madagascar deviendra une Ile de désert. Tous le dirigeants qui se sont succédés sont impuissants face à tous ces fléaux qui détruisent notre pays : feu de forêt, insécurité, pauvreté, piètre système scolaire, économique, sociale...
    Il faut que rajoely se détrompe avec son accusation contre ces prédécesseurs avec son "je vais rattraper ce qui n’a pas été fait durant 60 ans". Au jour d’aujourd’hui, il est le dirigeant le plus nul à la tête de notre pays. Il l’a démontré par les mesures qu’il a pris pour relever le pays, sans parler de ses déclarations ridicules comme planter des cotons de tuléar- ces chiots qui sont prisés par ceux qui ont de l’affection pour cet animal - ou le "haka taranaka @ omby vositra etc... Le plus affligeant ce sont les applaudissements des bac + 24 qui l’entoure et qui se rendent certainement compte qu’il dit n’importe quoi.
    Le monde est dans une bonne conjoncture pour se relever après cette pandémie. Rajoely saura-t-il mettre notre pays sur la trajectoire de la relance ? L’ouverture de la frontière n’est pas trop tôt. Elle favoriserait certainement notre exportation, mais fera-t-elle revenir les touristes ? Nous avons bien vu que les croisiéristes se sont détournés des Antilles parce qu’e 30% seulement de la population se sont fait vaccinés. Et chez nous, même pas 3% !

    • 19 octobre 2021 à 09:19 | bekily (#9403) répond à Ra-Jao

      pas improbable...Le désert du Sahara n’était pas un désert à l’origine
      Le fait de BRULER la terre contribue à la STERILISER toujours plus jusqu’à la désertification
      Enseigner le concept , sensibiliser DES L’APPRENTISSAGE SCOLAIRE me semble la meilleure solution pour CHANGER LES MENTALITES
      Sachant que les "FOMBA" suicidaires sont tenaces
      et persuader les anciens apparemment sans grand résultat...

  • 18 octobre 2021 à 22:10 | vatomena (#8391)

    Bien avant le Juif Sépharade Zemmour ,l’ancien ministre de l’intérieur de Macron avait déclaré publiquement : Aujourd’hui nous sommes cote à cote demain nous serons face à face .Ex président Hollande avait ,lui ,annoncé une partition pour les jours prochains.Le Zemmour là ;il est en retard

  • 19 octobre 2021 à 11:13 | ANTICASTE (#10704)

    J’ai déja conseillé au caniche crépu de ne pas aller sur les sujets de géostratégies mondiales, car il n’u connais absolument rien de rien
    De plus il se targue ,en plus de vouloir expliquer ces concepts compliqués a une bande de grabataires parkinsoniens ,comme Mahitsy, ce qui rend l’exercice impossible !
    J’ai déja expliqué a ce petits cerveau issu de Saint michel ,ou l’on apprend que les règles de grammaires et d’aurtografes du Français ,qu’il faut se plonger dans les propres enjeux géostratégiques de son pays pour commencer a y comprendre quelques chose !
    Je prends un exemple sous forme de kriegspiel (jeux de guerre) !
    N’y voyez que les implications imaginaires et non des situations réelle ,est ce possible le crépu ?
    Donc le scénario du jeu serait celui -là !
    pour des raisons ayant lien a un désordre mondiale du à l’affrontement probable entre les états unis et la Chine ,Un pays ennemi a Madagascar , bloque les ports Malgaches ou ont lieu les importations et exportations nationales !
    Les questions sont :
    1) Qu’aurait du faire Mada pour éviter ce blocage ?
    2) Quelles sont les conséquences de ce blocus dans le fonctionnement interne du pays ?
    3) Que peut faire le pays pour s’en sortir afin de ne pas être humilier comme en 1895 !
    Je le répète c’est un jeu ,ce sont que des hypothèses de travail !
    Essayer de répondre honnêtement !
    Je sens que certains vont partir en live ,comme d’habitude !
    Je le répète encore une fois c’est un jeu !

Publicité




Publicité

Newsletter

Les actus du jour directement dans votre boîte email

Suivez-nous

Madagascar-Tribune sur FACEBOOK  Madagascar-Tribune sur TWITTER  Madagascar-Tribune sur GOOGLE +  Madagascar-Tribune RSS