Facebook Twitter Google+ Les dernières actualités
samedi 27 avril 2024
Antananarivo | 04h48
 

Politique

Mouvance Marc Ravalomanana

Un mémorandum adressé au GIC

mercredi 19 août 2009 |  4958 visites  | Rakotoarilala Ninaivo

Lundi 17 août dernier, la Mouvance Ravalomanana a envoyé un mémorandum signé par Fetison Rakoto Andrianirina, Chef de Délégation, à l’attention de l’équipe conjointe de médiation pour Madagascar.

« Animés d’un esprit de réconciliation et de pardon, les quatre signataires principaux représentant les diverses sensibilités politiques de Madagascar, ont consigné souverainement dans les Accords et la Charte de Transition lors du Sommet de Maputo, leur volonté politique de résoudre consensuellement la crise qui a rongé le pays pendant sept mois. De retour au pays, chaque mouvance a interprété à sa façon lesdits Accords », se plaint la mouvance Marc Ravalomanna. Ce qui a handicapé leur application effective, ce sont notamment les clauses relatives à la violation des droits de l’homme et des libertés fondamentales, à savoir la remise en liberté immédiate des détenus politiques concernés par les évènements de 2009, prévue par les Accords n° 2 et 3.

Non aux libertés conditionnelles

« Il est clairement stipulé dans l’article 2 de l’Accord n° 2, la remise en liberté immédiate » dixit la mouvance Ravalomanana dans leur mémorandum. L’article 1 de l’Accord n° 3 dispose : « déclarons nulles et de nul effet et avec effet « immédiat » toutes les sanctions administratives, toutes les condamnations judiciaires prononcées de Décembre 2002 à Août 2009 ». La mouvance Ravalomanana constate que jusqu’à ce jour, aucun détenu politique n’a bénéficié d’une libération immédiate.

« La Haute Autorité de la Transition (HAT), par l’intermédiaire de la ministre de la Justice, ainsi que des chefs de Juridiction : Doyen des Juges d’Instruction, Procureur de la République, Président du Tribunal de Première Instance et le Procureur Général de la Cour d’appel, tous d’Antananarivo, résiste à appliquer les Accords signés volontairement par ce dernier ». C’est ce qu’a assigné la mouvance Marc Ravalomanana.
« Les responsables judiciaires ne veulent octroyer qu’une liberté provisoire, individuelle et conditionnée par la signature d’un engagement personnel à ne plus faire de la politique, ni à participer à toutes manifestations d’ordre politique ou autres selon les termes des articles 2 et 3 de l’Accord n° 2 ». C’est ce qu’a affirmé la mouvance Ravalomanana tout en précisant que ces exigences ne figurent point dans les Accords passés à Maputo.

La Mouvance Marc Ravalomanana les considère anti-démocratiques, illégales et surtout contraires à l’esprit de Maputo d’une part. D’autre part, elles constituent, de la part des autorités judiciaires, une violation grave du Pacte International sur les droits civils et politiques, auquel Madagascar reste lié. « A notre compréhension, les clauses stipulées sont d’application stricte, ne nécessitant aucune autre conditionnalité ou formalité supplémentaire, non prévue dans les textes desdits Accords. Et le Procureur de la République et toutes autres Autorités Judiciaires ne peuvent s’arroger le droit d’apporter des conditionnalités nouvelles pour l’application des termes des Accords » dixit la mouvance Ravalomanana dans leur mémorandum.

TIKO

Par ailleurs, à compter de la date de signature des Accords de Maputo, Madagascar est entré dans une phase de transition consensuelle, le pouvoir de fait assurant l’expédition des affaires courantes se doit de respecter les Accords signés par les quatre signataires, en l’occurrence l’article 5 de l’Accord n° 2 qui dispose : « les autorités de la transition prennent l’engagement de veiller à la protection de la famille et des biens du Président Marc Ravalomanana ».

Selon le mémorandum de la mouvance Ravalomanana, depuis la date de signature des Accords à ce jour, les biens appartenant à Marc Ravalomanana continuent de faire l’objet de pillage et de vol autorisé, notamment le riz, le blé et l’huile brute de la société MAGRO SA, de la Minoterie et celle de Tiko Oil Plants, se trouvant au port de Toamasina et les matériels roulants.

Vendredi 14 août 2009, l’accès dans l’enceinte du port et celui des usines sont encore formellement interdits aux responsables venus s’enquérir de la situation générale desdites sociétés lesquelles sont gardées par des éléments armés de la Commission Nationale d’Enquête Mixte (CNME), instrument de répression de la HAT, alors supposée être déjà dissoute.

Sollicitations

Par conséquent, en vertu de l’article 21 de l’Accord Politique du 08 Août 2009, la Mouvance Marc Ravalomanana sollicite deux choses. Primo elle demande l’intervention active de l’Equipe Conjointe de Médiation pour Madagascar, pour rendre effective les clauses mentionnées dans l’ensemble des Accords, notamment la remise en liberté immédiate sans conditions de tous les détenus politiques, dans le cadre des évènements de 2009, à savoir Manandafy Rakotonirina, Ralitera, les colonels Ralimanandraibe Théophile et Arijaona Jacques Harris ainsi que ceux sur la liste non exhaustive ci-dessous.

Secondo, elle demande la diligence de l’Equipe Conjointe de Médiation pour Madagascar pour éclairer la lanterne des quatre mouvances afin que cesse toute querelle d’interprétation partisane, rendant difficile l’application des termes des Accords de Maputo.

A noter qu’entre temps, un certain nombre de détenus politiques ont signé une lettre d’engagement pour n’obtenir que la liberté provisoire. Par ailleurs, les quatre parlementaires du Vakinankaratra (Lanto Rabenantoandro, Henri Randrianjatovo, Mamisoa Rakotomandimbidraibe et Raymond Rakotozandry) ont écopé ce mardi 18 août d’une peine d’un an d’emprisonnement avec sursis. En outre les soi-disant commanditaires des poseurs de bombes, assignés à résidence surveillée, à savoir Raharinaivo Andrianantoandro, Henri Razakariasy, Henri Rabesahala et Mejamirado Razafimaharo ont été libérés.

- Liste non exhaustive des détenus politiques dans le cadre des évènements 2009

1/ MANANDAFY Rakotonirina
2/ Colonel RALAIMANANDRAIBE Théophile
3/ Colonel ARIJAONA Jacques Harris
4/ Soldat ANDRIAMIHAJAMALALA Rijasoa Merson
5/ Mme RANDRIAMANDRANTO Ihanta
6/ RAKOTOHASIMBOLA Raymond
7/ RAFANOMEZANTSOA Elie Nirina
8/ RAVELONOMENJANAHARY Jean Marcel
9/ Sénateur RABENATOANDRO Lantoniaina
10/ RANDRIANJATOVO Henri
11/ RAKOTOMANDIMBINDRAIBE Mamisoa
12/ RAKOTOZANDRY Raymond
13/ RAHARINAIVO Andrianantoandro Assigné à résidence surveillée
14/ RABESAHALA Henri – Assigné à résidence surveillée
15/ RAZAKARIASY Henri Bernard Assigné à résidence surveillée
16/ RAZAFIMAHARO Mejamirado – Assigné à résidence surveillée
17/ RAKOTOMALALA Mbelomanana
18/ RAZAFIMAHEFA Heriniaina
19/ ANDRIANJAKARIVONY Emmanuel
20/ RAKOTONDRAFARA Herizo
21/ RAKOTOARINTSALAMA Henri Bruno
22/ DIMBIARILIVA
23/ RAVELOSON Nirina et consorts
24/ RATODISOA Ignace Jean et consorts
25/ RALITERA et consorts (05)
26/ Militaire RAZAFINDRAKOTO Jean de Dieu
27/ RAHARINJATOVO Georges Martin
28/ ANDRIANORONIRINA et consorts (Ambositra - 03)
29/ Adjudant RAZAFIMANDIMBY Jonathan
30/ Soldat RAKOTONIAINA Andry
31/ Soldat ANDRIAMIHARIMANANA Todisoa François
32/ Sergent Chef RANDRIAMAHAFALY Hubert Michel
33/ Militaire RAKOTOMANANA Andriamanana,
34/ Maître RABEMANANJARA Lalaharinoro et consorts (08)
35/ RAOILIJAONA Laingo
36/ RASOLONJATOVO Rolland Gilbert
37/ RABARILALA Faly Nomenjanahary
38/ RANDRIANARIMANANA Fidèle
39/ RAKOTONIAINA Mariano
40/ ANDRIANIAINA Liva
41/ RAKOTOMALALA Lovasoa
42/ RANDRIAMAMONJY Jacky Bruno
43/ RAKOTONDRAMANANA Jean Prospère
44/ RATSIMANDRESY Justin Claude
45/ RAZAFINJOHANY Eveline Sandra
46/ RANDRIAMORA Harifanja Rado
47/ RANDRIAMIHANINA Jacquis Franck Adrien
48/ RANDRIANASOLO Herimalala Fréderic
49/ RAVELOARISON Hajatiana
50/ RAZAFINDRAOZY Odilon Parfait
51/ RALAINIRINA Samuelson
52/ RAKOTOARIVELO Andrianarison
53/ RAZAFIMANASOA Wilson Dovique
54/ RAFALIARISOA Tahina
55/ SABOTSY Jean Charles
56/ SABOTSY Jean Patrick

54 commentaires

Vos commentaires

  • 19 août 2009 à 07:35 | Noue (#2427)

    Quand on voit ce qui se passe pour la concrétisation des accords de Maputo , on se pose la question :

    - L’urgence est de taille pour traduire ces accords en langue Malgache car le doute est là , puisqu’on voit que ces accords ne sont pas respecté

    ou bien

    - On fait exprès de ne pas les suivre à la lettre pour montrer encore que c’est la HAT qui doit avoir le dernier mot ?

    La preuve , les condamnations continu en les masquant de « sazy mihantona »

    • 19 août 2009 à 08:21 | QUOUSQUE TANDEM (#543) répond à Noue

      Mais n’est-ce pas naïveté que de croire en la parole de ces gens-là ?
      On peut traduire le texte des accords en malgache, mais cela rendra-t-il ces pillards plus crédibles ?

    • 19 août 2009 à 11:36 | zaka (#1418) répond à Noue

      Andry Rajoelina et consorts ainsi que l’ensemble des militaires corrompus qui ont activement participé au coup d’état ne veulent pas d’un MAPUTO,,
      - C’était prévisible, annoncé bien avant même l’ouverture des négotiations à Maputo. J’étais même étonné qu’Andry Rajoelina a accepté de se rendre à cette réunion de consensus. Les rebelles armées ont annoncé la couleur : nous ne voulons pas de Charte Maputo. Evidemment, qu’ils n’en veulent pas, Cette Charte leur priverait du bon beurre,, et de multiples privilèges.
      - En pratique, Andry Rajoelina est pris au piège,, il a signé un accord, il faudrait le respecter.
      - Un accord, c’est un accord,, pas d’entourloupette, à la malgache : on voudrait bien mais , à notre façon. Il ne s’agit pas d’interpréter un accord, il s’agit d’en appliquer les termes.
      - Les organisateurs internationaux ne sont pas des bleus,, des andouilles qui vont se laisser emberlificoter par les interprétations fantaisistes des gens de la HAT, quelque soit leurs grades : ministres, magistrats,,. Ils devinent les intentions, et la mauvaise foi d’un Andry Rajoelina bien avant que celui ci ouvre la bouche.
      - Aux partisans de Ravalomanana d’être vigilants,, et d’éviter les coups bas de la HAT, s’ils veulent aller plus loin,, pour le bonheur de la totalité du peuple de Madagascar.

    • 19 août 2009 à 16:25 | Noue (#2427) répond à QUOUSQUE TANDEM

      J’ai dit « traduire en langue Malgache » car on sait que la HAT ne sais même pas la signification de démocratie et liberté d’expression tant hurlé pendant les manifestations au 13 Mai. La preuve :

      - arrestation des journalistes

      - arrestation de ceux qui les dérange

      Si on traduit les accords de Maputo en Malgache , peut-être que la HAT comprendra mieux la signification de son contenu ? Puisque on a encore assisté , au lieu de libérer sans condition les prisonniers , c’est exactement le contraire que la HAT fait ! Même qu’il y a encore des personnes sorties avec des« sazy mihantona »

  • 19 août 2009 à 08:27 | nyaina (#950)

    Une fois de plus, la HAT a signé sa mauvaise foi !! Désolé pour ses partisans, mais tout sent mauvais quand on entend définit cette hat !!

    faire signer un engagement à ne plus faire de la politique !!! mais c’est du délire !!sans faire d’investigation, je suis certain qu’aucun dirigeant du monde n’agirait pareil. Mais où on est ???? sur une île maudite ??
    on ricane en entendant cela mais on souffre et on est en rage aussi ! on se raille de la hat et surtout des imbécilités de sa ministre de justice et ses cliques de juges véhiculés par la haine !! elle est la première qui devrait être rayée de la cour !! est est indigne de porter sa toge avec qui elle a prêté sermon !!!
    Je dis bien imbécilités et bévues car elle n’a pas trouvé mieux que çà !! pfff !!

    Ensuite , cette déclaration de cdt llylison : aie aie aie !! encore une ânerie ! c’est le début de la fin quoi ! qu’est ce qu’ils sont bêtes !! enfin, c’est comme çà quand on n’arrive plus à réfléchir, quand on n’est plus rationnel !! en se détachant de la troupe, on est isolé , donc plus vulnérable n’est cepas ! alors pourquoi vouloir se détacher de l’emmoreg ! pourquoi ne plus vouloir recevoir des ordres de personnes sauf peut être de ramaroson et cie ! parce qu’ils se croient forts avec leur mauvaise langue et leurs fusils ! mais le jour que bon nombre de citoyens arrivera ... soyons patients !

    • 19 août 2009 à 09:12 | ragasy (#416) répond à nyaina

      Et maintenant, ils veulent « un report de Maputo II » ! Alors qu’il n’y a même pas encore de date ! Et ils veulent par là rester dans les commandes des « affaires ».

      Ils ne respectent rien des accords dûment signés par tgv. A croire que même sa signature ne vaut rien.

      On est vraiment gouvernés par des imbéciles !

  • 19 août 2009 à 08:56 | réveille-toi jeunes Malagasy (#2446)

    - Et les mouvances Zafy et Ratsiraka qui ne réagissent pas !
    Bizarre !!!
    - Il ne faut plus se contenter de mise en garde, les accords signés par TGV doivent être respectés à la lettre. Une fois de plus on demande à la CI d’être ferme et d’intervenir car TGV ne tient pas sa parole.

    • 19 août 2009 à 09:32 | ragasy (#416) répond à réveille-toi jeunes Malagasy

      On n’est pas sorti de l’auberge.

      Dans les accords il y a bien la charte des valeurs initiée paraît-il par tgv lui-même et il s’en vante en plus le kon !

      Et dans cette charte des valeurs figure « le respect de la parole donnée » ! Et c’est lui qui bafoue en premier cette clause.

      Et c’est valable pour les 2 autres mouvances. Par leur silence ils se tiennent en embuscade en faisant des calculs politiciens sans avoir « l’honnêteté intellectuelle » de dénoncer ces agissements de la hat.

      A mon avis, il faut se préparer à une riposte d’envergure de notre part pour chasser ces imbéciles de là car il faut quand même sauver ce pays ! Cela ne doit plus durer.

    • 19 août 2009 à 09:36 | Haritiana (#1899) répond à réveille-toi jeunes Malagasy

      Niteny anao hoe « les movances Zafy et Ratsiraka ne réagissent pas » c’est normal satria ny zavatra hita dia miady hoan’ny tombotsoany ny mouvance Ra8 fa tsy ny tombontsoam-pirenena. Nahoana moa ingahy Ratsiraka nosazin-dRa8 7taona mahery tsy mandia tanindrazana tsy afaka nandevina ny rahalahiny, ny olona niaraka taminy nogadarain-dRa8 tsy t@ rariny toy i Lahady Samuel, Emilison, Azaly, Etienne Razafindehibe, Tantely Andrianarivo, Betsimifira sns... ary nisy koa ny olona nogadrainy taty aoriana toy an’i Voninahitsy, Gal Bôlô, Gal Fidy sns... tsy voatanisa. Be dia be anefa ny olona nanao ny tsy rariny sy nangalatra niaraka t@ R8 dia narovany satria izy no tao ambadika tao toy ny halatra bois de rose tany SAVA izay ny famille Radavitra sy Josoa Ra8 no tratra t@ zany, ny resaka émeraude tratra tany La réunion, ny famakiana banque centrale tany Manakara izay nahaverezana 60 milliards izay nanaovana fonds de propagande an’i TIM nahoana no tsy nogandraina ireo olona ireo satria Ra8 no tao ambadika. Zao anefa izy toa hadinony daholo izany hadisoany izany na tadiaviny hohadinoina sahady.

    • 19 août 2009 à 10:36 | RADAGIL (#127) répond à Haritiana

      HaritianaJe m’excuse de vous interpeller comme cela mais vous savez bien que sur ce site qui est acquis à la cause de Ra8 on ne peut rien dire sur lui.Il est leur Dada blanc comme neige.Je l’ai répété souvent ici ils sortent tous leur brosse à reluire pour lui.TGV comme je l’ai écrit aussi n’aurait jamais du aller à Maputo.Ce ne sont pas des Chefs d’Etat africains tous pourris comme Ra8 qui vont dicter notre conduite à M/scar.Il est tranquille Ra8 avec ses 5 milliards et il pousse les Petits malgaches à se hair et à se bouffer pour son plaisir personnel gagner le pouvoir pour le pouvoir,amasser et amasser encore.Pauvres de nous

    • 19 août 2009 à 11:05 | NOFY (#2225) répond à Haritiana

      Haritiana maivan doha,koa inona no nanasoniavan ny tgv ny chartes fa naninona no tsy notanisainy tao daholo aloha reo lazainao fa hadaland Ra8 reo.Matoa tgv tsy niteny an zany d tsy Ra8 velively no tao aorianan ireo zavatra reo fa aza mirediredy eo.Ary zao tsy ra8 rery no nanao adalana(araka ny teninao) teto @ firenena ka zay no nitadiavana ny marimaritra iraisana mba ahafahana mivoka ny crise.Ary matoky aho fa matoa ny mouvances sasany mbola tsy mi réagir dia mbola manantena izy fa ho tafiditra ao anaty listes ny hitantana ny transition ao aorian ny MAPUTO2 nefa malahelo aho hilaza @ reo fa tsy ho rarahin ny tgv akory reo ary tsy tokony hanantena b hoe anisany hitantana ny transition.

    • 19 août 2009 à 11:56 | Haritiana (#1899) répond à NOFY

      Tena jamba ianao ry Nofy sa tsy mahalala ninoninona. Tena hadalan-dRa8 tokoa ireo voatanisa ireo ka na izy tenany aza efa niaiky an’zany hadalana izany tany Maputo indrindra fa ny fanagadrana olona t@ tsy rariny t@ 2002 à 2008 ka ianao indray no hanao avocat du diable eo. Mba sokafy tsara io maso io ary manaraha vaovao fa tena taraiky

    • 19 août 2009 à 14:17 | mahery (#2468) répond à RADAGIL

      Ny afrikana rehetra ,ny eropeana,ny amerikana,ny aziatika ny malagasy maro an’isa dia mahatsapa fa tena mendrika ny filoha Marc Ravalomanana.Na tian’i Radagil io na halan’i Haririana , dia tena marina tokoa.

      Rajoelina izany anie raha izay fandokafana rehetra noforonina izay tokony ho efa ho olo-masina mihitsy saingy indrisy é !!!!Tsy azo anaovana kilalaon-jaza ny raharaham-pirenena ry zalahy à !!!Hoe ity tiako dia ataoko fa ity tsy tiako dia tsy ataoko.

      Azo vinaniana ny mety ho toetoetry ny olona mpanohana an’ity Rajoelina ity:Olona mpialona olona,tia tena,tsy mino an’Andriamanitra,mpandainga,sahy mihomehy ny fahavoazan’ny namany noho ny fialonana diso tafahoatra ;dia toy izany Radagil sy ity Haritiana ity ary Basile sy Leboto sy Rakoto.

      Na ho ela anefa na ho haingana, NY MARINA TSY MBA MATY.Handrasantsika ny MAPUTO II,raha tsy tanteraka io,miomana @ guèrre civile fa tsy misy fanjakana intsony eto,tsy misy lalàna hajaina intsony,tsy misy fifanajana noho ny fankahalana ny hafa.

      Tadidio anefa fa POTIKA I M/CAR nanomboka t@ avril 2009 no mankaty.

      Mahery

    • 19 août 2009 à 14:30 | ragasy (#416) répond à Haritiana

      Izay voasoratra dia voasorata.

      Izay voasonia dia voasonia.

      Tsy ny momba an-dRa8 intsony no resaka eto fa momba ny teny nomena sy nifanarahana.

      Nandeha tany Maputo ve i tgv sa tsia ?

      Nanao sonia ve izy sa tsia ?

      Izao dia roritina ny resaka satria tsy nahita ravin’avaratra teo imason’izao tontolo izao. Tsy raharahina izay fiainam-pirenena any fa na eto aza isika, miharitra izao fanjakan’i hat sy Baroa izao dia tsy maninona izany fa « raha matya aho matesa raha havana ».

      Tsy misy arguments hafa hafatsy Ra8 izay efa nanaja tena tsy hiditra amin’izao teteza-mita izao. Mafy ny fialonana.

    • 19 août 2009 à 15:09 | zaka (#1418) répond à réveille-toi jeunes Malagasy

      Zafy et Ratsiraka ne réagiront pas,, et ne se risquent pas de réagir :
      - Concernant Zafy, il s’accroche à son sacro saint, « réconciliation nationale », un lubbie. Que voulez vous, c’est son objectif .Depuis tant d’années qu’il y pense, il sait trés bien que c’est irréalisable, mais il s’en tient là. Et en attendant, il dort, et s’auto anesthesie en quelque sorte.
      - Quant à Ratsiraka, lui, cela fait longtemps qu’il s’en contrefout des problèmes malgaches. On lui donnerait une présidence de la République Malgache sur un plateau, qu’il n’en voudrait pas. C’est contraignant,, il vaut mieux vivre ses derniers jours dans le confort des Haut de Seine,, et je le comprends. Maputo, çà l’amuse. Mais maintenant, qu’il a la permission de venir à Mada sans être poursuivi, c’est la serénité en plus, et il en profitera. Mais, moins on l’embête, plus il est heureux.
      - En conclusion, c’est du ressort de l’équipe de Ravalomanana de travailler, travailler dur, en solo, et de se débattre des coups de patte et des sournoiseries de l’équipe diabolique de la HAT,, car ceux là ne lacheront pas quoiqu’il arrive, Maputo2 ou non,, voire même Maputo3,,etc. Ils ont le temps pour eux, les pouvoirs en main, et le reste est à l’avenant.

    • 19 août 2009 à 15:34 | Albatros (#234) répond à zaka

      Et que pensez-vous de « l’ami pierrot » qui n’a pas posté de pub pour son site sur les différents forums de MD aujourd’hui ?.

    • 19 août 2009 à 16:34 | ny marina (#2755) répond à Haritiana

      Pour Haritiana
      Ianao nilaza fa nampigadra olona tsy @ antony i R8 , tsy fantatro ny antony ny nampigadra ireo olona rehetra tanisainao ireo fa raha ny fantako manokana toy an’i Gl Fidy tadidiko fa izy no saika nanao fanonganampanjakana t@ 2006 , Voninahitsy raha ny fahafantarako azy dia efa nigadra t@ androny Ratsiraka, tsy fantatro na firy taona ianao miteny io ka tsy fantatrao daholo ny antony nahavoasazy ireo olona ireo ary tsy mahagaga ianao raha tsy mahita ny fahadisoanireo olona olona ireo satria olondratsiraka tsy gaga na tsy mihetsika aza ny equipany Ratsiraka fa zarany fa voafafa ny saziny

    • 19 août 2009 à 16:39 | ny marina (#2755) répond à Haritiana

      Tsy i Nofy no jamba ry Haritiana fa fa ianareo izay mbola tsy mahatsiaro tena manohana any TGvendrana
      Tsy nisy olona nanery an’i rajoelina nanao sonia ary nandeha tany Mamputo
      Efa nilaza anefa izy tany Tulear fa tsy misy negociation intsony aty aoriana nandeha ihany ary mbola nilaza tany MAmputo fa tsy manaiky ny hiverenany R8 AVY EO NANAIKY IHANY
      Zany rehefa miaraka @ makorelina tsy azo antenaina fa miovaovao resaka

    • 19 août 2009 à 23:35 | réveille-toi jeunes Malagasy (#2446) répond à Haritiana

      à Haritiana

      - Il y a eu un accord signé par les 4 mouvances à Maputo où il est question de libérer sans condition et les gadra politika de 2009 entre autres.
      - Ravalomanana est clair, il ne participera pas à cette transition et ne reviendra que lorsque la vraie transition aura instauré la paix et assurera sa sécurité. Donc arrêtez de le diaboliser car il n’a jamais donné l’ordre à l’armée de tirer sur la foule comme l’a fait Ratsiraka en 1991.
      - Certains prônent la réconciliation nationale mais apparemment ne vouent pas leurs haines que contre Ravalomanana mais aussi contre ses partisans.
      - Les légalistes qui ne sont pas tous des pro-Ravalomanana et beaucoup de Malagasy qui ne font partie d’aucune mouvance n’ont jamais demandé le retour de Ratsiraka et consorts mais pour aller au plus vite vers la paix et les élections, ils acceptent de boire le rano mangidy.
      - Ouvrez grand vos yeux et voyez qui ne cherchent que leurs intérêts !
      - Vivement les élections car y en a marre de tous ces mpitady seza !
      - Et Madagascar Tribune n’est pas un site pro-Ravalomanana, il y a plus de pro-Ravalomanana et de légalistes qui se défendent ici et moins de pro-TGV.

    • 24 août 2009 à 10:32 | 7èjour (#3089) répond à réveille-toi jeunes Malagasy

      ra-8 efa naloan’i Tanà e efa naloan’i Madagasikara iray manontolo

      Tsy hoe mba nahavita zavtra kely akory izy dia hoe handohalika aminy i Madagasikara na de manitsakitsaka ny fahalalalahana sy fahafahana fototra azy izy

      Mampime be ra-8 : ny zavabita, ny FJKM, ny maha-merina azy, ny maha-andriana lamokany azy, ny fananany vola, ny TIKO, MBS, Magro, TIKO Air, ny Le quotidien, ny Radio Fahajambana, ny maha filohalefitry ny FJKM azy, ny heriny, ny hantsonjay, ny fanaovana anteritery, ny fanomezana baiko, ny fisehoana ho olon’Andriamanitra, ny fampitahorana, ny fizarana vola sy yaourt sy kasikety, ny fanagadrana, ny fandroahana, ny manipulation des chrétiens FJKM, ny fanaovany odigasy, ny osimaintiny, ny fivadihany ho biby anaty rano, sns.

      ireo no source de pouvoir-ny sy source de légitimation-ny fa tsy élection demokratika madio sy atokisan’ny mponina !!! Raha tsorina dia hoe : Loham-BOTO, fanjakana lohamboto hoy i bekoto n’i Mahaleo izay

      Izany Ra-8 izany efa vita ! raha mbola miverina mitondra eo izy ka mbola manao ny hadalana efa nataony teto dia ho vitain’ny olona toa an-Ratsiraka t@ 2002 ihany koa, amin’izay dia milisy mihitsy koa no hanalan’ny olona azy eo, ary dia hataon’ny olona haza lambo izy satria sady tsy marina no tsy masina na ara-kristiana na ara-malagasy

  • 19 août 2009 à 09:36 | Tsitapenambava (#1757)

    Niarahan’ny rehetra manaiky fa olana ara-politika no misy eto Mcar ka vaha-olana ara-politika ihany no hahatafavoahana @ zany. Noho izany ny fifanarahana tany Maputo dia finiavana politika na volonté politique avy @ izy 4 mirahalahy mianaka nanasonia izany. Tsy tokony hisy sakantsakana intsony izany ny fanatanterahana izay tapaka sy nosoniavina tany, izany hoe tsy tokony hisy fepetra na famoronana procédure hafa intsony (indrindra mikasika ny famotsorana ireo olona nogadraina noho ny crise 2009) fa fanatanterahana io finiavana politika io no tokony hafainganina. Ny fahefam-pitsarana no iantefan’izany ary tsy tokony hiandry baiko na avy amin’iza izy na avy amin’iza.

    Tao @ ilay charte des valeurs, izay lazain’i Andry Rajoelina fa tolo-kevitra avy aminy, dia voalaza ny « fanajana ny teny nomena ». Tokony ho fantatr’izy tenany fa ny fanasoniavana ireo fifanekena rehetra tany Maputo (anisan’izany ilay charte des valeurs) dia midika engagement hanatanteraka izay voarakitra, izay toy ny teny nomena. Tsy izany anefa no mitranga fa toa mivadi-dela zandrikely ka mitady hirika tsy hanatanterahana izay voasonia. Tsy mitana ny teny nomeny ireo mpiara-dia aminy izy satria tsy mifanaraka @ sitrapon’ireo ny fifanarahana izay nosoniaviny tany Maputo. Noho ny tahotra dia sahin’ingahy Rajoelina ny milaza tao @ TVM fa azo amboarina iny fifanarahana iny ! kanefa nataony sonia !! Raha izao no ataon’ny olona milaza azy ho tanora @ fitondrana dia asa hanao ahoana ny firenena afaka 20 na 25 taona ?!

    Raha tena tia tanindrazana ingahy Andry Rajoelina dia mijoro @ finiavana politika efa nasehony t@ fanasoniavana ny fifanekena tany Maputo fa tsy manaiky sy matahotra izay tsindry na pression samihafa ataon’ny mpanohana azy kanefa izao moa ilay ataon’ny ntaolo hoe « kaikerin’ny amboakely tiany » dia tsy maintsy manambitamby. Tsy tokony ho sakana @ fampiharana ny fifanekena tany Maputo ny fisavoritahana ao @ mouvance Rajoelina fa rehefa tsy hiroso ry zareo dia tsara sy mety aminy ny misintaka tsy manakorontana !

    • 19 août 2009 à 09:55 | Haritiana (#1899) répond à Tsitapenambava

      O ry Tsitampenambava a ! mba nanaraka le fandaharana tao @ TVM iny ihany aho fa tsy azonao angamba le fanontanian’ny mpnao gazety izay nanontany hoe raha ohatra ka misy zavatra izay hita fa tsy mety eny andalana eny @ io accords de Maputo io dia azo ahitsy na amboarina ve ? dia namaly ingahy Andry Rajoelina hoe : azo atao tokoa izany raha hita fa izay no zavatra takiana @ fandehanan-draharaha hampandrosoana ny firenena ka tsy hitako no hanomezanao tsiny azy @zany. Ny lalam-panorenana izay nofidian’ny vahoaka maro an’isa aza dia sahin’ireo mpitondra nifandimby teo aloha ny nanitsy sy nanova azy araka izay hitany fa mety ka tsy hitako ny olana raha izay accords nosoniavin’ny olona 4 no tsy ahitsy raha ilaina. Mba jereo tsara ny zava-misy fa aza ny tsy fitiavana an’i zandry kely no abahana eto.

    • 19 août 2009 à 11:20 | Tsitapenambava (#1757) répond à Haritiana

      Tsy tokony nanasonia izy raha fantany fa misy zavatra tsy nety tao fa tsy aty Mcar izy vao mitabataba sy mampaniraka izao karazan’olona rehetra izao hanao interprétation ’ny texte araka izay itiavany azy. Tsy fahamatorana izany amiko ary tsy atao kilalao ohatran’izany ny raharaham-pirenena efa hita fa mavaivay. Tsotra ! tazomy ny teny nomena dia tanteraho haingana izay nifanarahana fa tsy raharaha-na boay kely akory izy ity !!

    • 19 août 2009 à 11:53 | Tonton Mamy (#2460) répond à Haritiana

      Ho an’i Haritiana,

      Saika tsy hiditra ihany aho kanefa voatery miditra mba hanitsiana ny hevitrareo sasany.

      Voalohany aloha dia tsy hita soritra ao anatin’ilay charte mihitsy ny hoe azo kitihina na ahitsy na atao @ izay ilana azy ilay charte ;noho izay antony izay dia malahelo aho milaza aminao,fa anisan’ny voafahand-Rajoelina lalitra koa ianao ry Haritiana.Tsarovy tsara fa izay mifanohitra @ lazaind-dRajoelina no tena marina.

      Raha milaza indray ianao hoe ny mpitondra rehetra teo aloha dia nikitika sy nanova ny lalam-panorenana arak’izay tiany,mety ho marina izany saingy izao no tsarovy fa nikitika ny lalam-panorenana tao anatin’ny fanarahan-dalàna tanteraka rizareo ;ohatra hoe nampanao « référendum »,na ny assemblée sy ny Sénat no niandraikitra ny zavatr sns.

      Ny tiako ahatongavana dia ny teninao hoe « ny lalam-panorenana ary nokitihin’ireo nitondra teo aloha ka izay charte »

      Ka eo indrindra no ilazako fa efa misy ireo andrim-panjakan’ny tetezamita iraisana( izay mbola ho avy fa tsy ity fat-fat-nareo ity ),mandinika ny tokony hokitihina na tsia.

      Kanefa raha izay lalàna hitondra 15 volana,tsy hitako izay antony tokony hikitikitihina anazy satria manjary « LANY ANDRO EO AM-PIHOTRORA-BODY » fotsiny eo indray ,ny fotoana mandeha ihany.

    • 19 août 2009 à 12:10 | Haritiana (#1899) répond à Tonton Mamy

      O ry Toton a ! toa misendaotra sahady ianareo nefa zavatra tsy mbola nisy akory le izy. Namaly ny fanontanian’ny mpanao gazety fotsiny izy dia tonga dia efa mandray ny tendrony ianareo. Azo atao hoy izy raha izay no ilaina koa raha izay no ifanarahan’ny rehetra satria iaraha-mitantana anie io teteza-mita io e ka tsy hitako ny olana @zany. Zavatra tsy mbola nitranga akory io cas io dia toa efa marary fo sahady ianareo. Tsy misy voafahan-dalitra izany eo ry toton fa ianareo no tsy mahazo resaka. Ny tranga teo aloha izay efa niseho no tokony hotsikeraina izay hitam-poko hitam-pirenena fa ny constitution izay lalana ambony indrindra no voahitsakitsaka t@ ireo mpitondra teo aloha nefa ianao ve mba nitsikera an’izany ????

    • 19 août 2009 à 15:08 | gasy261 (#1480) répond à Haritiana

      misaotra anao ry Haritiana nilaza ny marina, tsy hitandry zareo izay holazaina, aza dia mifandahatra resaka amin’ny ireo efa mamon’ny rongonin’ny dadany ireo. ampy andry zareo ny fampatsiahivana ny marina izay hodiandry zareo fanina na tena fanin’ny rongony koa

    • 19 août 2009 à 15:20 | NOFY (#2225) répond à Haritiana

      Ianao no tena avocat du diable ry Haritiana.Iandrasanao efa voaovan ny tgv zany vao hiteny ny olona ?Ianao no tena marary fo satry na reo namanao aza tsisy sahy mivoaka daholo mba hanampy anao.

    • 19 août 2009 à 15:38 | Haritiana (#1899) répond à NOFY

      Hay ve i Nofy mitady namana hanampy vao sahy milaza sy miady hevitra. Aza dia zatra fanampiana loatra @ fiainana ! Za akory tsy hoe tsy mila namana hanampy fa tsy olana amiko na tsy misy izany satria Mme Haritiana dia sahy mijoro hatramin’ny farany @ hevitra izay hitany fa marina raha mbola misy koa izany marina izany na dia fisaka sy sarotra tadiavina aza.

    • 19 août 2009 à 16:46 | ny marina (#2755) répond à Haritiana

      Mme Haritiana sahy mijoro ao aorian yOrd fotsiny oo iza moa ny mahafantatra na tena i Haritiana ianao na na Conseillere Radomelina ka miazaka handresilahatra @zao rehetra izao
      Araka ny lazainao fisaka ny marina ka sarotadiavina tsy izay mahay manoratra eto @ ord toa ano akory ka milaza ny marina fa toa midoka tena ianao fa sahy mijoro
      Mijoroa toa andry Manandafy sahy tsy manao sonia fa tsy sarobakoly fotsy nanao sonia dia bediny CAPSAT dia mitsipaka indray mandeha

  • 19 août 2009 à 10:13 | king58 (#342)

    Malheuresement,ny FAT sy ny TGV,tsy ahay handamina izany mihitsy,ary tsy hitazona izy parole nosoniavina izany,tsy ny filaminam-pirenena no tadiaviny,fa ny sezany ahafahany manao izay tsy mety rehetra !Nofonofy anie izany,ary ny firenena dia tsy ho tafarina intsony,misondrotra kely,dia milentika,nefa moa ianao ve hiady @ adala,nefa kosa maha-tafitohana ihany indraindray,ary mety hitraotra tampoka ny Malagasy fa leo tanteraka.......tsy misy hajany intsony ny fitsaràna @ ara-dalàna fa lasa ara-pôlitika sisa !manohana hatrany ny ara-dalàna ny tenanay.

  • 19 août 2009 à 10:14 | vuze (#918)

    Bonjour,

    Mais calmez-vous... Je vous rappelle que ceci est un mémorandum fait par la mouvance RA8 !!! Donc ne vous excitez pas trop...

    Quant une mouvance appartenant à un menteur-voleur-spoliateur (et j’en passe) publie ou adresse une demande, il faut s’attendre à ce qu’elle soit dénuée de toute objectivité et donc de tout fondement... Vous croyez quoi ? Qu’on va libérer tous les prisonniers même ceux qui sont accusés de poser des bombes ?

    Je vous l’accorde, il y’en a sûrement quelques uns qui doivent être libérés sans délai et qui n’ont rien fait, à part leur appartenance à une mouvance politique... Mais cela arrive dans tous les pays surtout dans les pays où votre dada a des soutiens.

    Cordialement.

    • 19 août 2009 à 11:05 | Rakotoasitera Fidy (#2760) répond à vuze

      Depuis des decennies et jusqu’à maintenant personne n’a jamais pu ’définir’
      la véritable identité du malagasy

      Pour preuve , ces fonctionnaires , qui lorsque vous venez chercher votre carte d’identité vous pose comme question : ’vous etes merina ou non’

      Ces maires provinciaux qui ’notent’ à chaque naissance ’l’origine’ du bébé

      Mais alors etre malagasy c’est quoi ????

      Maputo est un signe tres tres fort concernant cette fameuse réconciliation

      ’Misy nana mbola tsy positra ao e’ , réfléxion maintes fois entendue quand
      il s’agissait de ’réunir’ les merina et les cotiers

      Qui aurait cru que Ratsiraka et Zafy se parleraient , qui aurait cru que Ratsiraka et Ravalomanana trouveraient à Maputo ce ’marimaritra iraisana’
      qu’ils n’ont jamais pu réaliser auparavant , et enfin qui aurait cru qu’Andry Rajoelina viendrait s’asseoir et discuter

      Les faucons HAT qui veulent à tout prix saboter ces accords font un tres mauvais calcul : les malagasy ont besoin d’etre rassurés quand à leur devenir et ce n’est pas en s’accrochant à des chimères destructrices
      que ces faucons arriveront à restaurer la paix à Madagasikara

    • 19 août 2009 à 11:53 | Albatros (#234) répond à vuze

      Bon, d’accord !!!. Je note !!!.

      Dans la mouvance HAT : il n’y a pas de menteur, pas de voleur, pas de spoliateur.

      Le loup c’est l’autre. Moi je suis le petit agneau qui vient de naître.

      Merci pour l’information !!!.

  • 19 août 2009 à 10:47 | rota rakotomalala (#2628)

    Madagascar va fêter le cinquantième anniversaire de son indépendance en 2010 et où en sommes nous actuellement ?

    Il y avait une bonne volonté de développement durable au pays.

    …Seulement, en 2008, la récession fait rage dans le monde.

    Seulement, les pays émergents de l’Asie dérangent la structure du monde pensée par quelques pays riches.

    Seulement, les intérêts politico-économiques de quelques politicards malgaches risquent de fondre à néant.

    Seulement, la France n’a plus le monopole du marché à Madagascar

    Seulement, on découvre une importante réserve pétrolière à Madagascar...

    Après plusieurs mois de situation conflictuelle depuis le début de l’année 2009, les accords de Maputo ont été signés, il n’y a pas à interpréter, il faut exécuter ce qui a été signé.

    Il va y avoir Maputo II, rien n’a été réglé au préalable, tout a été fait pour perturber à nouveau les esprits partisans extrémistes, des deux côtés.

    Maintenant, il est temps d’agir !

    Monsieur Andry Rajoelina, moi je vous appelle SANS HESITER Monsieur le Président mais de grâce, prenez vos responsabilités
    Faites revenir la paix et la pérenniser au pays
    Ne faites pas le jeu d’une guerre entre Malgaches
    Faites cesser tout ceci ! Comment ? De par votre position et votre engagement à exécuter ce que vous avez signé lors des accords de Maputo.

    Je crois intimement et fermement que Madagascar mérite de sortir de cette crise !

    Avec tous mes respects, Monsieur le Président.

    Rota RAKOTOMALALA, une simple citoyenne qui rêve d’un Madagascar où il ferait bon vivre !

  • 19 août 2009 à 11:51 | boloky (#2452)

    Je ne suis pas étonné du comportement de TGV.. quelle parole peut-il respecter dans la mesure où 1) ce n’est pas dans sa culture ni dans sa formation 2) il n’est pas libre de ses actions, à Maputo même d’après la presse étrangère, il fut le seul à ne pas pouvoir prendre des décisions par lui même !!! ce n’est donc pas lui qui tire la ficelle. De qui il est la marionnette !!!

    Nous avons un vrai problème de représentation de la classe politique ! la transition doit être l’occasion de la renouveller, pour que les malgaches ne soient plus l’otage de gens domelina, fositra, ndevo etc ..... ;

    • 19 août 2009 à 12:13 | observatrice (#2065) répond à boloky

      la moindre des choses quand on a signé un accord, c’est d’en respecter la teneur.
      Bien sûr, personne n’est vraiment satisfait de la dite charte de Maputo, mais peu—être que c’était la moins pire de ce qui pouvait être proposé.

      Bien sûr que cela nous fait mal de constater que c’est une reconnaissance de fait d’un coup d’état, mais quand on regarde ce qui est arrivé au pays entretemps (et qu’on sait surtout que les Malgaches ne sont pas vraiment prêts pour souffrir, ce qui est normal), on ne peut que se dire que c’est tant mieux que tous ces gens qui sont à l’origine des problèmes du peuple acceptent de se parler .

      Les signataires sont tous des soi-disant responsables ! qui leur a donné cette légitimité (à tous les 4 !!!) ; le peuple malgache a-t-il enfin compris l’importance de son rôle ?

  • 19 août 2009 à 14:31 | Basile RAMAHEFARISOA (#417)

    Un petit rappel :« les accords de MAPUTO I ne sont pas un »TRAITE« .Malgré l’intention des parties de créer les obligations formelles,la préséance d’obligations mutuelles liant les parties et la solennité ayant entouré la conclusion de l’entente,MAPUTO I n’est pas un »TRAITE".La COUR SUPREME malgache n’accorde pas à MAPUTO I la préséance sur la loi malgache.

    Basile R.(2)22ramahefarisoa

    • 19 août 2009 à 15:07 | QUOUSQUE TANDEM (#543) répond à Basile RAMAHEFARISOA

       :« les accords de MAPUTO I ne sont pas un »TRAITE« 

      En effet et l’on attendra pas de gens sans foi ni loi qu’ils respectent leur parole donnée. Cette remise en question de la parole donnée montre bien à qui l’on a affaire !!!

      Quant à « la préséance sur la loi malgache. » ,ça va faire rire tout le monde venant de la part de hors-la-loi !!!!

      Au fait, où en sommes-nous sur la france algérienne et l’algérie française, j’ai HATe de connaître la suite du délire !!!!!

    • 19 août 2009 à 15:25 | Haritiana (#1899) répond à Basile RAMAHEFARISOA

      Tena marina io teniny Mr Basile io fa ny accords de Maputo dia tsy Traité akory ka tsy hitako ny mahatonga an’ireo mpomba an’idada ireo te hi-tsingoloka be izay voalaza ao. Nya accords de Dakar I sy II aza tsy narahan-dRa8 akory nefa dia nankatoavina ihany ny fitondrany. Misy koa ireo milaza fa araky ny accords de Maputo io dia tokony havoaka tsy misy hatak’andro ireo gadra politika 2009 rehetra nefa voasoratra mazava tsara fa fangatahana(demande) no nataon’ireo ankolafy samihafa kanefa Atoa Andry Rajoelina ihany no nahatonga ny azy any @ fitsarana ka anjaran’ny fitsarana no manapaka farany. Tsy hoany @ Maputo II hono ireo zanak’idada raha tsy mivoaka i Manandafy satria izy hono no eritreretindry zareo ho PM de consensus ! Mialatsiny dada fa na t@ fifidianana député tany Manandriana sy teto Tana 5è arrondissement izay nilatsahan’i Manandafy farany aza tsy nahalany azy akory ka aleo angamba olon-kafa no atolotr’ireo zanak’idada sao dia mbola misy azo azo ihany.

    • 19 août 2009 à 17:11 | Jim-0450 (#945) répond à Haritiana

      Fa i roindefona sy rajoelina lany tamin’ny fifidianana inona moa fa adinoko...?

    • 20 août 2009 à 06:26 | Basile RAMAHEFARISOA (#417) répond à QUOUSQUE TANDEM

      « Q.T » attention au jeu de mots :-affaire et à faire.
      Merci
      Basile R.(2)22ramahefarisoa

      - l’algérie française et la france algérienne .
      Mon point de vue personnel.A une certaine époque,quelques français souhaitaient une algérie française et maintenant,quelques algériens(par les jeux de nationalité et de naissance) souhaiteraient une france algérienne(musulmane).C’est une constatation ,NON, un jugement discriminatoire.

  • 19 août 2009 à 14:41 | Basile RAMAHEFARISOA (#417)

    CONSENSUS de MAPUTO I
    >qu’il faudrait dénoncer :-pression trop forte sur la décision,allant jusqu’à l’usage des stratégies manipulatoires inhibant la discussion délibérante ;

    - conséquences négatives potentiellement trop importantes ;

    - l’action suggérée s’écarte ou risque fortement de s’écarter de certaines normes ou valeurs essentielles ;

    • 19 août 2009 à 15:15 | QUOUSQUE TANDEM (#543) répond à Basile RAMAHEFARISOA

      Oh là là !!!
      Ca devient beaucoup trop intellectuel, ou peut-être beaucoup trop pédant. Je ne voudrais pas inhiber la discussion délibérante en m’écartant moi aussi des valeurs essentielles et à défaut de franchissement des normes jubilatoires il me sera possible de critiquer l’action suggérée à défaut de consensus libératoire.
      N’est-il pas ? mon cher Basile ,

    • 19 août 2009 à 16:55 | ny marina (#2755) répond à QUOUSQUE TANDEM

      pour Haritiana fifidianana député tany Manandriana sy teto Tana 5è arrondissement izay nilatsahan’i Manandafy farany aza tsy nahalany azy
      Ary Roandefo PM azo ankeriny zay lolohavinareo firy % ny vato niazony t@ fifidiana filoha farany teo ?
      Matoa manizingizina ny HAT ny tsy hiverenany R8 dia matahotra ny mbola fitiavambahoaka azy
      Voafitakiny Rajoelina ny zanaky Iary izay nanohana azy teny @ 13 mai fa nataony hanalana ny saziny Ratsiraka nefa ny ankamaroany olona izay nanohana azy teny dia olona nanala an’i Ratsiraka t@ 2002

    • 19 août 2009 à 17:17 | Jim-0450 (#945) répond à Basile RAMAHEFARISOA

      Quand c’est écrit...c’est écrit.

      Quand c’est signé...c’est signé.

      1+1=2 , fa tsy hoe : 2 mais...

      POINT FINAL.

    • 19 août 2009 à 17:46 | Basile RAMAHEFARISOA (#417) répond à Jim-0450

      Jim-0450 !!!!Les accords de MAPUTO I ne sont pas un « TRAITE ».il ne faut pas oublier que MADAGASCAR a un « POUVOIR JUDICIAIRE »,même en période de transition.

    • 19 août 2009 à 19:11 | RAVOLA (#1201) répond à Basile RAMAHEFARISOA

      Et quel pouvoir judiciaire Basile l’ignorant !

      Ne joue pas le vrai intello

  • 19 août 2009 à 15:30 | soahary (#269)

    miala tsiny ry haritiana sy proFat isany fa mbà objectifs : na inona na inona fahadisoandRavalomanana ka ho tanisainareo eto, na ho tanisain’ny tgv mbamin’ny lainga foronina toy ny hoe nivarotra tany tam daewoo (izy tgv tenany ihany no milaza avy eo hoe tsy nisy fanomezana na fivarotana), na ho lokoina mainty ôtran’ny inona ary Ra8, tsy midika akory izany fa milay TGV ka hoe izy irery no marina, un accord c’est un accord faut respecter. Efa samy nanao tsy mety daholo:fanararaotana société d’état nandritra ny ère Arema, gaboraraka nandritra ny ère Zafy, fanjakazakana hozy nareo nandritra ny période Tim, fa izao dé ny manipulation sy lainga ary fanaovana an-keriny totale no miseho (apparement vous êtes les premiers à vous être fait avoir ! vous qui croyez que le Fat va sauver M/car alors qu’il se cache derrière le nom des vahoaka tsy vaky volo pour cracher leur haine). ka zao e, samy diso de samia manaiky fa aza miseho ho anjely eo. ny fahatsapan’ny mpanao sonia fa samy diso no nahatonga ny fifanarahana mba hilaminan’ny firenena fa nareo miseho be saina ireo ndray no hanakorotana

    • 19 août 2009 à 16:00 | Haritiana (#1899) répond à soahary

      Hay mahay miaky diso sahala @ dadanareo ihany nareo saingy tara loatra fa raha mbola tsy nisy ny olana izany hoe nanomboka ny 2è mandat no tsara raha nahatsapa ny fahadisoany sahala @zao dia azoko antoka fa tsy nisy nanongana azy ny vahoaka saingy tara loatra ka tsy maintsy mifanaraka @ fat lazainao vao mety ho tafiditra ao @ fitondrana fat voalazanao io.

    • 19 août 2009 à 23:57 | réveille-toi jeunes Malagasy (#2446) répond à Haritiana

      Hahitsiko kely ianao ry Haritiana :
      - nahatarika olona betsaka (teo @ 20000 teo) teny @ 13 mai i TGV hi-dénoncer hoe tsy mety ny gouvernance-andRavalomanana,
      - vao nanao izy hoe haka fitondrana sns...dia olona teo @ 3000 raha misy dia misy sisa no nanaraka azy,
      ka atsaharo ilay miteny au nom du vahoaka fa tsy nisy fifidianana an’i andry rajoelina ho président de la république teo ka hoe nahazo vato 51% izy.
      Mba mailo sy mba fetsy manoloana ny olona manao azy ho masina hoe tsy nanao fahadisoana mihitsy toa an-dry TGV sy ny FAT na dia hitam-poko, hitam-pirenena aza ny fomba ratsy ataony

    • 20 août 2009 à 06:35 | Basile RAMAHEFARISOA (#417) répond à réveille-toi jeunes Malagasy

      « réveille-toi jeunes malagasy »
      51 pour cent au premier tour,sauf pour « MINO FOTSINY DIA VITA ».Il ne faut pas trop rêver.
      Basile R.(2)22ramahefarisoa

    • 20 août 2009 à 23:34 | tanindrazana (#3087) répond à Haritiana

      avelao any ny resaka « hay mahay miaky diso sahala @ dadanareo ihany nareo ».raha hendry ny panaraka ny tgv et compagnie,dia miasa miaraka @ vahoaka maro an´isa izy mba hiaina anaty fandripahalemana ny tsirairay @ zao fotoan tsarotra zao.ny tsirairay hoy aho,satria na ianao pomba ny hat io aza(na firy ianareo,na iza ianareo,na inona ny asanareo,na firy taona ianareo,na inona ny tombotsoa azonareo), ny fiainanao koa anie mba tsy zarizary satria mba mametra -panontaniana IHANY hoe : Dia inona ihany no hiafaran´ity tantara ity ? ary raha sanatria miafara @ guerre civile,ianao sy ny mpiray hevitra diso @nao ary ny fianakavianao angaha andeha 1ere classe @ air france hitsaoka any paris vao velona ny tifitra basy ?ka saitsaino ihany.ny hat no mitondra an´i Madagasikara @zao fotoana zao ?aleo izy hitondra fa ny toerana ifandimbiasana.ny aza adino fotsiny dia adidiny izy nanasonia io fifanekena io (na MAPUTO I io na laharana faha firy no iafarany eo)ny manaja zay voasoratra ao atsakany sy andavany.ADIDINY.

      tsy misy oe iza no diso sy iza ny marina intsony zao.diso fihevitra ianao mbola mitanisa ny adisoan´ny Ranona sy ranona io.raha hendry ianao,sahia mihatrika ny zava misy @ ora iresahatsika zao na mahafaly anao na tsia,sy mamisavisa ny ho avin´ny firenena @ rariny sy hitsiny.
      ka rehefa miresaka @ manaraka,na momba MAPUTO na lohahevitra inona, dia ajanony ny hoe « hay mahay miaky diso,sns » fa tsy mampandroso zany toe-tsaina zany.saitsaino zay....raha tia tanindrazana ianao.

  • 20 août 2009 à 08:51 | doris24 (#2499)

    je suis etonner que tiko qui doit des milliards de taxes droit de douane (argent du peuple) na pas etait nationalisé qui a payez les vaches ! les bateau de riz ! etc est ont fait des salamaleks a ces voleur , profiteur, qui veut revenir avec les honneurs ! c est vrais que le peuple vous le prener pour rien du tout ! c est a eux de dire oui il revient ou nom y en a màre de ces obéses repus qui decide de tout sans lavis du peuple ! les aides partis dans leurs compt en banque ! vous y penssez a cela bref rien ne change ce sont les magouilles politicomalgache qui vous passionne les coup fourré, les conbinations ont ne change pas une equipe qui pert nesse pas ?

  • 21 août 2009 à 12:00 | mpamaky (#2951)

    Ni plus ni moins que mamo miantso polisy

Publicité




Newsletter

[ Flux RSS ]

Suivez-nous

Madagascar-Tribune sur FACEBOOK  Madagascar-Tribune sur TWITTER  Madagascar-Tribune sur GOOGLE +  Madagascar-Tribune RSS