Facebook Twitter Google+ Les dernières actualités
vendredi 23 octobre 2020
Antananarivo | 11h53
 

Société

« Affaire de bonbons à 8 milliards d’ariary »

Six personnes dont quatre responsables du ministère de l’Education devant le PAC

samedi 20 juin | Mandimbisoa R.

Quatre individus, responsables du ministère de l’Éducation nationale, et deux autres, des fournisseurs, qui seraient impliqués dans l’affaire de bonbons à 8 milliards d’ariary au sein de ce ministre, une affaire qui relèverait de la corruption, ont été entendus vendredi au niveau du Pôle anticorruption (PAC), le tribunal spécial pour les affaires de corruption à Madagascar. Parmi eux, il y a le directeur général du ministère (DG), le directeur des affaires financières (DAF) et deux autres responsables du marché public au sein de ce département.

L’ancienne ministre, Rijasoa Josoa Andriamanana, écartée du gouvernement il y a quelques semaines à cause toujours de cette affaire, pourrait également faire l’objet d’une enquête. Mais celle-ci doit être menée par la Haute cour de la Justice (HCJ), conformément à la loi en vigueur dans le pays concernant la mise en cause des membres de l’exécutif, dont les ministres et le chef de l’État. Au vu de la complexité des procédures concernant la mise en cause de cet ancien membre du gouvernement, les auditions y afférentes, et le cas échéant, sa poursuite, pourrait prendre du temps.

Les six personnes mises en cause dans le cadre de cette affaire ont déjà été auditionnées au niveau du Bureau indépendant anticorruption (Bianco) pendant environ 48h. Au niveau du PAC, leur audition a commencé vers 9h du matin et a duré plusieurs heures, dans la journée de vendredi. Maître Willy Razafinjatovo alias Olala qui assure la défense du directeur général du ministère explique que cette longue audition est due entre autres au fait que chaque personne mise en cause dispose de plus d’un avocat. Ces derniers ont d’ailleurs le droit d’assister à l’audition de leur client respectif.

Pour Maître Olala, les individus mis en examen au niveau du tribunal anticorruption sont de simples exécuteurs, à l’instar de son client. Au-dessus de ces responsables, il y a forcément des décideurs. « Et au vu du montant évoqué dans cette affaire, l’enquête devrait aller encore plus loin, jusqu’au président de la République », indique ce célèbre avocat malgache qui pourrait donc plaider au moins pour la responsabilité partagée afin de dédouaner son client. Mais visiblement, les tâches risquent d’être ardues pour les avocats.

Au lendemain de l’éclatement de cette affaire au niveau des médias, notamment par un journal proche du président de la République, vers la fin du mois de mai, Rijasoa Josoa Andriamanana avait déclaré que le projet d’achat de friandises au sein de son ministère avait été abandonné, car jugé non prioritaire par le président de la République et que la somme d’argent indiquée n’est jamais sortie de la caisse de l’État. Et pourtant, lors de sa passation de service avec la ministre par intérim, Béatrice Assoumacou, des cartons de bonbons certainement destinés à ce projet ont encore été visibles au sein du ministère.

Quoi qu’il en soit, cette affaire de bonbons à 8 milliards d’ariary rappelle l’énigme sur la vente de villa Élisabeth à Ivandry qui a notamment mis en cause un directeur général et des responsables au sein du ministère de l’Aménagement du territoire, sans que le ministre, premier responsable, dans ce dossier ne soit inquiété. Pour rappel, les personnes impliquées dans la vente de ces biens appartenant à l’État malgache restent pour l’heure placées en détention en provisoire, après leur audition auprès du PAC, sans qu’un véritable procès ne soit encore mené concernant leur cas.

92 commentaires

Vos commentaires

  • 20 juin à 09:42 | rayyol (#110)

    tiens tiens pour ceux qui criaient a l injustice pour le limogeage de la ministre, ceux ci se reconnaissent tourner sa langue sept fois avant de parler certain ne connaissent pas encore cela A Madagascar ceci est encore tres commun avant ces faits passaient inaperçu voila la difference

    • 21 juin à 17:46 | saint-augustin (#9524) répond à rayyol

      Bonjour,J’ai écrit ici que proposer d’acheter des bonbons de 8 milliards d’ariary provenant d’1 Ministère c’est ahurissant et c’est hors sol de la part d’1 Ministre qui part essence devrait oeuvrer pour le bien des enfants Malgaches.Quand on connaît les ravages du sucre sur l’organisme et les jeunes enfants:les dents, le diabète, l’obésité et ayant vécu dans un pays où l’obésité (USA)est un fléau et même au plus sommet de l’état américain:le couple OBAMA a créer un programme pour lutter contre l’obésité, c’est incompréhensible.J’espère que le pouvoir malgache fera le nécessaire qu’il y aura des condamnations car depuis longtemps les malgaches s’accoutument avec l’impunité.Encourageons le gouvernement actuel de faire régner le droit et que les malgaches soient conscients que les corrompus et ceux qui les aident (les petites mains) sont des complices et contre leur bien être et leur développement.
      Les intellectuels doivent être l’éveil de nos consciences mais pas le contraire !Sommes-nous antiRajoelina ou antiMalgaches.Si la réponse est non ,cessons de défendre les dirigeants corrompues et évitons de recycler les dépeceurs de Mcar.Proposez-vous politiquement à une élection malgache:chef fonkontany,maire,député,pourquoi pas présidentiel si vous avez des idées pour développer MCar et les Malgaches.

  • 20 juin à 09:53 | betoko (#413)

    Il existe des zones d’ombre dans cette affaire. Qui était le donneur d’ordre ? Est ce que l’affaire a été présenté en conseil des ministres , qui avait signé le bon d’achat car une partie de la commande a été déjà livrée...?

    • 20 juin à 10:00 | Isambilo (#4541) répond à betoko

      Qui vous dit qu’il y a eu commande ? Les fournisseurs peuvent très bien devancer les commandes pour faire pression.
      Il n’y a pas que la tête qui est pourri, les administrations centrales le sont aussi.
      Ce n’est pas uniquement à cause des modes de recrutement. Il y a aussi l’incompétence généralisée dans l’administration.

    • 20 juin à 10:22 | Besorongola (#10635) répond à betoko

      IL LES A EU LES MALGACHES !

      Andry Rajoelina : « Je me suis bien entouré, j’ai changé »

      Quels sont vos atouts, d’après vous ?
      J’ai appris de mes erreurs pendant la durée de la transition, je me suis cette fois-ci entouré des experts nationaux et internationaux pour pouvoir apporter le développement à Madagascar.

      Extrait de l’échange RFI et Rajoelina avant les élections de 2018 .

      Tout le monde était bluffé par Rajoelina quand il disait qu’il était bien entouré par des myriades d’experts nationaux et internationaux pour redresser Madagascar . En réalité le Mapar manque de personnalités compétentes pour gouverner . Ils sont très fort pour descendre dans la rue ou fomenter toute sorte de coup d’Etat mais lorsqu’ils sont à la manette maintenant , ils sont obligés de faire appel à des inconnus sur CV pour les postes de ministres et voilà la conséquence .
      Trois ministres de l’Education en 5 mois c’est pas sérieux ! Avant de conquérir le pouvoir un parti politique digne de ce nom devait savoir d’avance qui va occuper tel ou tel poste de ministre. A la mairie d’Antananarivo , Rajoelina a dû débauché Naina , l’ancien ministre des Affaires Etrangères et faire appel à un recruté sur CV pour occuper ce poste régalien en la personne de Tehindrazanarivelo Djacoba…

    • 20 juin à 14:15 | Isandra (#7070) répond à betoko

      Besorongola,

      Vous savez tsy misy tandroka ny ratsy. Qui s’attendait que Rajao doux, gentil, bon exécutant va trahir son ex chef. Tout le monde s’était trompé sur lui.

    • 20 juin à 15:18 | Bibi Fricotin (#10989) répond à betoko

      isandra

      Rajao a bien retenu les leçons de fourberie et de félonie de son maître putschiste, c’est tout !

    • 20 juin à 15:27 | Isandra (#7070) répond à betoko

      Bibi Français,

      Malheureusement, il a pris les mauvaises, du coup, il a reçue la pire note qu’un Président république n’a jamais reçue dans l’histoire de notre république.

  • 20 juin à 10:11 | betoko (#413)

    Isambilo
    Une partie de ces bonbons ont été livré , donc quelqu’un avait signé le bon de commande
    En tout cas ils vont croupir en prison pendant un moment car les investigations seront longues et compliquées , comme l’affaire de la villa Elisabeth et à quand les procès des autres affaires de détournements publics comme du temps de Marc Ravalomanana et de Hery Rajaonarimampianina ?

    • 20 juin à 12:22 | lanja (#4980) répond à betoko

      nanomboka 2009 no nanenjehina ireo lazaina fa mpanodina volampanjakana tamin ny andro Ravalo, hatramin izao anefa dia ny fozaorana sy ny fozamanga ihany no toa mifandimby toerana any amponja, tsy mahagaga , ary tsy mbola hijanona io, nanomboka @ bois de rose , soalala, villa elisabethe, sns , sns, hatramin ny bonbons 8 miliara... mbola mitohy ny tantara , eto isika mahita izy

    • 20 juin à 13:34 | lé kopé (#10607) répond à betoko

      Messieurs ,Dames ,
      Il faut savoir lire entre les lignes . La Ministre a bien spécifié qu’après les injonctions du Calife , cette tentative hasardeuse a été avortée . Tout le reste c’est du Bla bla ,car d’après Isambilo "4541","les fournisseurs peuvent devancer les commandes pour faire pression ".Il n’y a pas à tourner sa langue 7 fois , mais surtout ses" méninges ". Cette Dame est reconnue pour sa capacité de travail, et aussi pour son abnégation , mais cela gênait certains courtisans qui avaient besoin d’un os pour ronger . Le même scénario s’est produit avec le laitier ,où les Tiko Boys veillaient au grain, et tiraient à bout portant sur tout ceux qui s’approchaient de leur DADA ,mais où sont ils maintenant ??? Ils se cachent ...
      Le problème dans notre Pays , c’est que l’on ne tire pas des leçons de l’Histoire .Mais l’Histoire nous jugera .

    • 20 juin à 14:41 | Besorongola (#10635) répond à betoko

      Isandra
      Rajao anie ka efa mazava fa nul eh (8 %) ! Ravalo koa nul eh (voahongana) ! Fa ilay " milay indrindra (mpanongana)" no nandiso fanantenana. Hay ve ka resaka be fotsiny ireo supers experts nationaux et internationanaux fa tena tsy ampy éléments nareo . Rajao dia un mois vao nahita PM ratsy diso aho , normal satria tonga eo @ fitondràna izy vao nanagana ny antokony . Aza ampitahaina amin’ireo nuls ireo "ilay favy be" fa manjary manambany azy izany .

    • 20 juin à 15:39 | Isandra (#7070) répond à betoko

      Besorongola,

      En général, les experts sont les concepteurs d’un programme, d’un projet de société, fa ny antidoha hanatanteraka vina ambony(ambitieux) no tsy ampy eto amintsika, tsy i Rajoelina ihany no tratran’io olana io, fa saika ny filoha rehetra hatrami’izay.

      Zatra tetik’asa maivana mandeha moramora ny ankabeazany, fa raha somary henjakenjana dia indro fa manomboka mivoraka daholo, indrindra indrindra ireto eo amin’ny fanjakana ireto.

      Izany no nahatonga ny filoha hatramin’izay nanatanteraka programme kelikely tsy dia misy ambition loatra, satria izay no hain’ny ankabeazan’ny exécutants eto.

    • 20 juin à 16:06 | Shalom (#2831) répond à betoko

      Ilay "robot mercenaire" nomerao fahafiry ity manoratra ?
      Mba ataovy mirindra e ! Mba ataovy mitovy ny fomba fanoratrareo.
      Hoy ny mpanoratra sasany eto : mipetraka ny voasoratra rehetra eto.

  • 20 juin à 10:35 | betoko (#413)

    Besorongola
    Personne n’est à l’abri des brebis galeuses , si on savait par avance qu’avant d’embaucher quelqu’un , un chef d’entreprise savait que c’est un voleur , il ne l’aurait pas pris dans son équipe

    • 20 juin à 10:47 | Besorongola (#10635) répond à betoko

      C’est une erreur de recruter des ministres sur CV comme dans une entreprise . Le but de l’entreprise c’est pour gagner des profits tandis que celui d’un parti politique c’est le bien-être de la population . Une personne qui milite depuis des année dans son parti est parfaitement connu du chef du dit parti tandis qu’ici ce sont des inconnues opportunistes . Grave be !

    • 20 juin à 11:13 | Shalom (#2831) répond à betoko

      @ 20 juin à 10:47 | Besorongola (#10635) répond à betoko ^

      "C’est une erreur de recruter des ministres sur CV comme dans une entreprise ...
      Grave be !"


      C’est plus que grave be.
      Le but réel n’est pas de recruter en soit mais de montrer que DJ-bp est différent des autres.
      Souvenez-vous des mpisolelaka qui ont manifesté ici leurs extases après le "soi disant succès" de cette méthode : un dizaine de milliers de CV ! Wouawo !
      Et certains forum -istes ont même averti du revers de la méthode.
      Mais bon, toute remarque est toujours prise comme des critiques par ces cancres, tant pis pour eux.

  • 20 juin à 11:05 | Shalom (#2831)

    Deux remarques :
    1) « Et au vu du montant évoqué dans cette affaire, l’enquête devrait aller encore plus loin, jusqu’au président de la République », indique ce célèbre avocat malgache"

    Les mpisolelaka sont en train de se réunir pour décider qui des "robot mercenaires" devraient intervenir ce jour avec consignes les "bons" éléments de langage à la DJ-bp


    2) Désolé de le dire, mais j’ai l’impression qu’il y a aussi un deuxième "robot mercenaire" en la personne de BETOKO.
    J’ai remarqué que la tournure de ses commentaires est fonction des jours, des thèmes et des pseudo en face ; pareil pour les styles d’écriture et la base grammaticale.
    Les mêmes méthodes et modèles de réaction que l’autre groupe de "robot mercenaire"

    Un de ces BETOKO et un des premiers "robot mercenaire" ont le même réflexe de citer rapidement Ravalomanana pour disculper DJ-bp.
    A cette allure, on comprend maintenant pourquoi il y a tant d’incohérences dans leurs écrits.

    • 20 juin à 13:47 | lé kopé (#10607) répond à Shalom

      Les robots Mercenaires existent vraiment , car leur principale préoccupation est de trouver une parade ,coûte que coûte à tous ceux qui ne sont pas d’accord avec leurs intérêts . J’ai même eu le "malheur" de les rencontrer par inadvertance , et le niveau de compréhension laisse à désirer ... Mais est ce étonnant , vu les capacités de nuisance de leurs chefs ? En tout cas , un point important semble incontournable !!!Puisqu’ils sont si nuls que cela , pourquoi les " sachants" n’arrivent pas à les mettre hors d’état de nuire ? Peut être que les règles du jeu ne sont pas claires , rien qu’à voir les doublons et les bourrages des urnes ...

    • 20 juin à 17:42 | Isandra (#7070) répond à Shalom

      Le Kope,

      « pourquoi les " sachants" n’arrivent pas à les mettre hors d’état de nuire ? Peut être que les règles du jeu ne sont pas claires , rien qu’à voir les doublons et les bourrages des urnes ... »

      Peut-être, qu’ils ne sont pas aussi sachants qu’ils se croyaient être, et les nuls ne sont pas aussi nuls que ces soi-disant sachants le pensaient.

      Ny ombilahy bevozona tsy mifidy tany hiadiana, l’intelligent réussit toujours quelque soit la situation et la circonstance, mais, s’il échoue parce qu’il n’est pas aussi intelligent que ça.

  • 20 juin à 11:08 | betoko (#413)

    Besorongola
    Je réitère ce que je disais , personne n’esr à l’abri d’une brebis galeuse et des exemples on peut citer des proches de Hery Rajaonarimampianina .Ceux qui ont piqué dans la caisse Hery Rajaonarimampianina ne les avait pas recruté avec le CV , mais ceux sont ses amis

    • 20 juin à 11:17 | Shalom (#2831) répond à betoko

      @Betoko maro holatra :
      "à quand les procès des autres affaires de détournements publics comme du temps de Marc Ravalomanana et de Hery Rajaonarimampianina ?"


      Vous omettez du coup la partie Ravalomanana ...
      Vous avez peut-être la même maladie que votre DJ-bp (DJ be pozy), changeant de dires en si peu de temps !

  • 20 juin à 11:19 | betoko (#413)

    A propos de recrutement , j’ai été informé cette semaine que ceux qui occupent des postes dans nos ambassades ne sont plus des positionnés mais ceux qui sont sortis de l’ENAM , ou ceux qui ont travaillé au MAE depuis des années et qui possèdent des solides connaissances dans ce domaine et nombreux qui étaient en poste depuis des années ont fait leur valise .Un exemple un jeune homme proche de Madamabe à Paris , qui etait comptable sans diplôme à notre ambassade à Paris

    • 20 juin à 12:17 | Isambilo (#4541) répond à betoko

      Peu importe d’où ils sortent à partir du moment où la formation a eu lieu dans le pays. Quelles sont les qualifications des formateurs ? Tout le monde connait le mode de recrutement dans ces institutions de ’formation’.
      Il faut tout rebâtir.

  • 20 juin à 11:26 | betoko (#413)

    Shalom
    Combien de millions d’euros Marc Ravalomanana avait détourné , sans parler des ses arriérés d’impôts ? Idem avec les proches de Hery Rajaonarimampianina , les procès de Mbola Rajaona , celui de Razaimamonjy .N’en parlons pas de ceux qui ont pu s’échapper en France

    • 20 juin à 12:01 | Jacques (#434) répond à betoko

      " Combien de millions d’euros Marc Ravalomanana avait détourné , sans parler des ses arriérés d’impôts ? "

      Vous qui êtes dans les secrets des dieux, dites-nous le montant qu’il a détourné ? Ça fait quand même bizarre qu’il ne soit pas inquiété par votre justice. Facile de causer, le jomaka, apporte-nous les faits concrets comme vous les réclamez souvent ici quand on accuse le bac-3 de voleur.

    • 20 juin à 12:38 | lé kopé (#10607) répond à betoko

      Savez vous pourquoi il n’est pas en prison ? Car c’est ce qu’on appelle Blanc bonnet et Bonnet Blanc .(I kotozafy ihany no Leksisy )Pourquoi votre Calife ne l’a pas laissé rentrer au Pays, en lui faisant des Notam et à toute sa famille . Vous aviez eu peur de la réaction du peuple qui était acquis en sa faveur . Pour vous faire une confidence ,sans en être une , ce sont les "affairistes" , aidés par les Indiens , les militaires les moins doués ?et surtout Sarko ,qui ont déboulonné le laitier. Même s’il y a prescription , mais il n’y en aura jamais , car l’Histoire nous jugera , les problèmes actuels sont encore une épine dans le pied du Géant (au...pied d’argile). Après les arrestations arbitraires (Berija Ravelomanantsoa , Pr Ralandison , Mananndafy Fils , la journaliste ..., le grondement de la foule se fait de plus en plus entendre . Par contre , il savoir rendre César ,ce qui est à césar (le Colisée ) ,car pour les fêtes de l’Indépendance le 26 Juin , les régions du Sud Est ,et de la Haute Matsiatra , du Moins les villes (Mananjary ,Manakara , Farafangana , Vangaidrano et Fianarantsoa ) ,sont actuellement dotés d’une électrification solaire ,avec des LED . Et la lumière fût... bravo pour cette action populaire .Mais ventre affamé n’a pas d’oreilles .

    • 20 juin à 17:10 | bekily (#9403) répond à betoko

      Ravalomanana a payé très cher....
      Ratsiraka : rien, il se transforme même en ray aman-dreny !!! Au lieu de finir fusillé.

      Rajaonarimampianina le plus gourmand , le PLUS CORROMPU n’est pas "touché" par la justice , avec un salaire de président de la république du père ...comment le fils (un bon à rien) a t il pu se payer le très beau restaurant "le CAFE DE LA GARE" avec 1million d’euros ???? juste un an après que son père ait été président ...
      Sans compter son superbe appartement à Saint Germain à Paris et d’autres biens bien cachés surement....
      BLANCHIMENT D’ARGENT SALE MANIFESTE !!!!!!!!!!!!
      EN TOUTE IMPUNITE !!!!!!!!!!!!!

      LE VEULERIE DES GOUVERNANTS GARANTIE IMPUNIE a encore de beaux jours à Madagascar...............

      Les Africains savent mieux que nous faire rendre gorge .....

    • 20 juin à 17:12 | Isandra (#7070) répond à betoko

      Jacques,

      Sur un article de LGDI, je sais que vous comprenez le Malagasy :

      Ravalomanana Marc : 1 900 miliara no volam-panjakana nahodinkodiny.

      Publié le 17 septembre 2018

      « Ny tantara tsy mba fanadinoina hoy ny fitenenana. Ny minisitrin’ny vola Benja Razafimahaleo izay minisitry ny tetezamita tamin’ny 2009, dia namoaka ampahibemaso ny fanodinkodinam-bola nataon’ingahy Marc Ravalomanana nandritrin’ny 7 taona nitondra ny firenena 2001-2008. Voalazany tamin’izany fa ireo minisitra sy tompon’andraikitra ambony aram-panjakana teto Madagasikara no niray tsikombakomba taminy tamin’izany. ny filazana dia nataon’ingahy Benja Razafimahaleo minisitrin’ny vola tamin’ny toana 2009 tamin’ny andron’ny tetezamita taona voalohany ary navoakan’ny gazety maro teto Antananarivo tamin’izany fotoana izany.
      Ny Groupe Tiko dia voalaza fa ananan’ny fanjakana vola mitentina 25 miliara ariary noho ny fadin-tseranana tsy naloany. Izany dia noho ny fampidirany menaka teto Madagasikara hoan’ity orinasa ity.
      Ny 60 miliara ariary vola tsy naloany tao amin’ny Seranan-tsambo tao Toamasina mahakasika ilay fanorenana orinasa iray nataony tao koa hoan’ny Toko.
      70 miliara ariary no vola tsy naloany tao amin’ny trano fiantohana Aro izay miampy 32, 5 miliara koa mifandray amin’izany tany amin’ny seranan’i Toamasina.
      Ny tetim-bidin’ny fiara kamiaô avy tamin’ny OTAN izay voalazan’ingahy Benja Razafimahaleo minisitrin’ny vola tamin’izany fa mbola ao anatin’ny bokim-panjakana nefa tsy naloan’ity filoha teo aloha ity koa.
      Isan’ny vola be tamin’izany koa ny mahakasika ny fividianany ny fiaramanidina “Force one” , izay nampiasany hoazy, izay mitentina 60 miliara sy 114 miliara ariary
      Rehefa tonga koa ny krizy 2009 iny dia mbola naka vola tao amin’ny kitapom-bolam-panjakana ihany ingahy Ravalomanana Marc ny faha 25 febroary 2009 sy ny 3martsa 2009 izay mitentina 54 miliara ariary avy ao amin’ny ministeran’ny fanajariana ny tany tamin’izany andro izany. Io no vola nataony famonoana afo sy fafikatra tany amin’ny mpomba azy tamin’izay nanaovany asa fampihorohoroana sy nanakaramana milisy. Mbola nisy koa vola mitentina 12 miliara ariary nanomanany ny diany hiatrika ny fivorian’ny firaisana afrikanina izay tsy mazava ny antony nandaniany azy.
      Raha ny fanambarana nataon’ny minisitra Benja Razafimahaleo tamin’io fotoana io fotsiny dia nahatratra 1 900 miliara famg na 392 miliara ariary no vola ananan’ny fanjakana Malagasy amin’ingahy Ravalomanana Marc hatramin’izao fotoana izao.
      Ny fahitana io raharaha io no isan’ny nahatonga ny FMI sy ny tahirimbola iraisam-pirenena tsy hamatsy vola an’i Madagasikara ny faran’ny taona 2008 ka isan’ny nahatonga ny krizy 2009.
      Izany no tsara ho fantatra amin’izao fotoan izao ka samia misaina isika amin’izao filatsahany hofidina izao indray. »

    • 20 juin à 17:31 | Isandra (#7070) répond à betoko

      Jacques,

      Si vous voudriez plus en détail, voir sur ce lien :

      http://www.madagate.org/madagascar-informations-politiques/a-la-une/6938-tikoland-les-comptes-de-fait-de-marc-ravalomanana-larges-extraits-du-livre.html

      Cet homme a vraiment spolié notre pays et pillées nos richesses, mais, grâce à la mascarade réconciliation organisée par Rasendrahasina et approuvée par Rajao, il est libre comme l’air, dans l’impunité totale, actuellement.

    • 20 juin à 17:41 | Vohitra (#7654) répond à betoko

      Koa inona ary no misakana anareo tsy hisambotra azy sy hanolotra azy ny fitsarana mahefa ankehitriny e ?

      Sambory izy dia atolory ny Fitsarana rehefa eo aminareo ny porofo rehetra mikasika izany...

    • 20 juin à 18:25 | Jacques (#434) répond à betoko

      20 juin à 17:12 | Isandra (#7070) répond à betoko

      20 juin à 17:31 | Isandra (#7070) répond à betoko

      Ah, ah, ah, l’enivrée qui me sort les âneries de LGDI et du papizano, quelle maestria ! Sacré Isandra alias l’enivrée, l’indicible avocate du diable. Vous n’allez pas me faire avaler les couleuvres de ces canards alors même que vous ne vous êtes jamais fait convaincre par ceci https://fr.mongabay.com/2010/11/le-president-de-madagascar-lie-au-trafic-illegal-de-bois-rose-video/

      Que l’on sache, le laitier est toujours en liberté, libre d’aller où il veut alors qu’il s’est servi de la caisse de l’État. Comment expliquez-vous cela, l’enivrée ?

      Allez raconter vos sottises ailleurs.

    • 20 juin à 18:48 | Isandra (#7070) répond à betoko

      Jacques,

      Que l’on sache, le laitier est toujours en liberté, libre d’aller où il veut alors qu’il s’est servi de la caisse de l’État. Comment expliquez-vous cela, l’enivrée ?

      Même si je vous explique mille fois, vous ne comprendrez jamais pourquoi Ravalo et les autres politiciens(celui-ci n’est pas un cas isolé) qui ont commises des fautes, je pèse le mot, dans ce pays restent impunis et libres sans être inquiétés.

      Il faudrait que vous viviez ici pendant quelques mois, voire quelques années pour les mieux comprendre, tous ces blogs parties prises ne vous apprennent que dalle, ils ne vous partagent que la moitié des réalités locales,...Et surtout, il ne faudrait pas se baser sur les réalités françaises et sur votre environnement, ici c’est tout autre.

    • 21 juin à 10:12 | Shalom (#2831) répond à betoko

      "robot mercenaire" faha firy indray ity ?

  • 20 juin à 11:46 | Inglewood (#6780)

    Une véritable République de Babouins.

  • 20 juin à 12:08 | Marika (#9389)

    misy fetrany ny vola azon’ny olona ambony sy ny gouvernemanta avoaka.
    Tsy maintsy misy fankatoavan’ny praiministra na ny présidà rehefa misy volabe toy izao avoaka.
    Ho hitantsika eo ny tohiny fa ny ahiako dia ny hanjavonan’ny dossiers maty momoka tsy heno
    intsony.
    Ny mikasika ny fanendena ministra sy olona ambony dia na ireo olona ireo tsy fanta-poko
    tsy fanta-piaviana, na olona mpivadibadika palitao mpaka ranondranony sy mpitady
    fialokalofana na koa olona mpameno paosy fotsiny tsotra izao.
    Mahafantatra manam-pahaizana sy traikefa malagasy maro izahay ary ny ankamaroan’izy ireo
    dia vonona tanteraka hampandroso firenena sy hiala amin’ny kolikoly fa saingy tsy afaka kosa
    hiara hiasa na ho mpandray baikon’i DJ.
    Eto izahay dia misarika ny sain’ny rehetra mba tsy hinohino intsony ny resa-ketrotra ataon’i DJ
    isanandro lava izao, mba tongava saina amin’izay ry vahoaka fa dia anaovan’ DJ resa-ketotra
    dia rendri-tory foana.
    I Madagasikara dia antintranterinay fa tsy an’dra-DJ,fa an’ny malagasy rehetra. Noho izany
    tsy maintsy miteny izahay fa raisin’i DJ toy ny mpiasantranony ny malagasy ary arirarirany
    arak’izay mampety ny eritreriny.
    Marina tokoa izany ny filazàn’ny namana fa nahazo ny filou nilainy sy nofidiny ny malagasy ka
    mendrika azy izay mihatra aminy satria mora ampanofisina.

    Marika

  • 20 juin à 12:18 | vorona (#8254)

    Déjà offrir des bonbons aux enfants des écoles qui dans leur grande majorité ont des problèmes dentaires fallait l’inventer. A moins que les bonbons prévus aient été à base de dentifrice !

  • 20 juin à 12:19 | FINENGO (#7901)

    Dans un Pays où plus de 75% de sa Population crèvent de Faim en vivant avec à peine 1,90 Dollar par jour, le Ministère de l’enseignement ne trouve pas mieux que de dépenser 8 milliards d’ Ariary ce qui est l’équivalent de 1864 801 d’ €uros si je ne me trompe, pour acheter des Bonbons à distribuer aux élèves.

    Ceci est une Première dans le Monde, et jusqu’à preuve du contraire aucun Pays ne pourra être son égale.

    Le Betoko, le Jomaka Vazaha Taratasy est entrain une fois de plus, nous faire avaler des énormités, jusqu’à pousser le vis à vouloir comparer des incomparables en évoquant des cas de certains amis de Hery l’ ancien Président et mais surtout sans omettre de citer le cas Ravalomanana l’homme à abattre à tout Prix, qui n’est autre que la hantise du Pouvoir en Place, de Betoko, d’Isandra la Vendrana Betsileo et leurs acolytes.

    Enquête ou semblant d’ Enquête ???
    Je mise sur la deuxième Possibilité, qui condamnera des innocents, pour Protéger les Véreux du Pouvoir.

    Que des Bandes de Bâtards !!!!

  • 20 juin à 12:29 | akam (#7944)

    - Je suis quand meme inquiet du silence d Izaru, le macaque de 67 ans...qui se veut l exclusivite du faux-rhum...est-il malade ?
    - Le putschiste elu, l oxymore qui labelise DJ explique toutes les bevues actuelles. Si les 2 macaques (Kikazaru, la femelle et Mizaru, l evade fiscal) qui defendent leur petit dieu a longueur de journees ne realisent meme pas ce qu ils debitent.
    - Si Mizaru compare l oxymore a un chef d entreprise qui a commis un mauvais recrutement, c est qu il noie son dieu dans un ocean houleux qui a fait perdre celui qu il deteste (ra8). N a-t-il pas etiquete les mauvaises pratiques de ra8 comme etant la cause majeure de sa chute (assimilation de l etat a son enterprise).
    - Kikazaru qui. semble-t-il note tout actuellement, ressort le DJ 13 comme un "sou neuf", brillant et bien entoure d experts. C est une qualification pleine de sens qui symbolise certes la connaissance et le savoir faire. Le PRM a choisi la jeune texane ministre de l education, Andriamanana et certainement approuve aussi (comme a ecrit leKope) le bon de commande. Mais la traiter comme un “mal propre”, c est non seulement infantiliser la posture mais surtout elever DJ au statut de ‘calife”(le colisee n a donc pas ete choisi au hasard).

  • 20 juin à 13:03 | nez_gros (#10715)

    Gros, Toaka gasy:90 intevenants ; palais de la reine : 118 ; et là Bonbon : dejà 24 :

    Ce forum en particulier et les malgaches en général sont des gros ignorants qui ne traitent que des sujets futiles sinon puérils.

    Est-ce comme cela que vous aller rattraper la Corée du sud ? ou même l’Île Maurice ???

    Où vas-t-on ? t’as capté ou pas ?

  • 20 juin à 13:18 | reviv (#9830)

    non seulement c’est inacceptable cette affaire mais de plus, c’est une honte indélébile pour ce pays de détourner l’argent devant servir à scolariser et éduquer des enfants.

    quand on sait que bcp d’enfants de ce pays ne jouissent pas la scolarité normale faute de structures d’accueils pour eux-mêmes,
    dans la plupart des cas, ces mêmes élèves sont parqués et assis par terre à 60 voire 90/classe dans des barraquements insalubres,
    faut-il s’étonner s’ils deviennent tous des délinquants de 1ere catégorie ?

  • 20 juin à 14:27 | Isandra (#7070)

    En lisant, tous les commentaires des forumistes détracteurs habituels du régime sur ce forum, le fantasme et l’imagination sont mis en avant, faute d’investigation. et connaissance exacte du dossier. Le pire, certains les prennent pour de réalité, allons les étirer sur toute la toile.

    Ce projet a été annulé avant même que cette polémique ne surgisse, suite aux consignes du Président et du PM, même s’il a reçu l’aval du CCO( on ne sait pas s’ils étaient au courant du montant ou juste un accord de principe) et que ces bonbons dans les cartons se trouvaient au bureau du ministère sur cette photo ont été payés avec le budget du ministère..

    • 20 juin à 15:03 | lé kopé (#10607) répond à Isandra

      "En lisant les commentaires des forumistes détracteurs habituels du régime ,(sur ce forum...Pléonasme),le fantasme et l’imagination sont mis en avant , faute d’investigation ,et connaissance exacte du dossier . Le pire ,certains les prennent pour (de) réalités, (allons) les étirer sur toute la toile ". Fin de citation .
      Vos observations ont été mentionnées noir sur blanc à 13h34 ; ainsi ,pour un collaborateur d’un Président de la République , c’est un peu léger comme appréciation vu que vous répétez bêtement les propos que j’ai tenu ,sans en préciser l’auteur .Cela s’appelle un plagiat, et vous avez maintes fois fait des copié-collé aux yeux de tous les lecteurs ...avertis ou non . Vous êtes tout simplement à la hauteur de votre réputation .

    • 20 juin à 16:23 | Shalom (#2831) répond à Isandra

      Lé Kopé, le mot "plagiat" n’existe pas dans leur vocabulaire.
      Tel père, tel fils. Tel DJ, tel robot.
      Je parie que ces robots n’ont même pas été recrutés sur CV.
      Ce sont les hommes de basses besognes et ils aiment faire ça.

    • 21 juin à 18:40 | ASSISE (#10453) répond à Isandra

      ===En lisant, tous les commentaires des forumistes détracteurs habituels du régime sur ce forum, le fantasme et l’imagination sont mis en avant, faute d’investigation. et connaissance exacte du dossier. Le pire, certains les prennent pour de réalité, allons les étirer sur toute la toile.===

      En lisant Isandra sur cette histoire de gros voleur de Président. En tout cas si le paragraphe est d’Isandra.

      Mentionnant articles sur articles les prenant comme réalité, selon un ancien Ministre de chez Isandra.

      Pour un petit Malagasy, si PREUVES il y a et que rien n’est engagé comme procédure de poursuite contre UN GRAND BANDIT, VOLEUR de surcroît. Iza no sagnagna ?

      Si demain des journaleux et des hauts fonctionnaires détiennent des preuves de délits grave contre Isandra, après investigations, je porterai plainte contre Isandra et ferai tout mon possible pour enclencher la procédure de poursuite suivi d’un mandat d’arrestation et d’amené.

      Je ferai appel au Général RAVALOMANANA de faire le nécessaire pour qu’Isandra soit livré(e) à la justice.

      AUTREMENT je ne suis qu’un simple petit sagnagna, peureux, nul.

      Rehefa mino ianao fa feno ny porofo hanamelohana, heloka be vava.

      Sambory, gadrao ny meloka fa aza be vava mampiseho fahasagnagna.

      Na mangina tsy miteniteny foana rehefa tsy ampy fitaovana.

  • 20 juin à 16:11 | diego (#531)

    Bonjour,

    Le pays fait face à une pandémie et ses conséquences socio-économiques, Rajoelina et le gouvernement et les élus du pays ont visiblement leurs esprits ailleurs :

    - au Rova et son fameux Colisée ;

    - bonbons ;

    - le fameux médicament préventif et curatif trouvé, il semblerait, à Madagascar, cela a sorti de la bouche du Président malgache, contre un nouveau virus que les experts médicaux mondiaux n’ont toujours pas aujourd’hui trouvé le génome ;

    Sans oublier le mensonge politique et l’ignorance économique sur l’émergence économique de Madagascar avant le pandémie.

    Comment peut-on imaginer que tout cela puisse se dérouler dans un pays qui a pourtant tous les pouvoirs, Exécutif, Législatif, et Judiciaire en place, mieux, où vous avez eu tout de même des élections, organisées, parrainées et mécaniquement, juridiquement cautionnées par la CI, à deux reprises ; élection de R.Hery et de Rajoelina.

    Pour faire court, c’est parce que la classe politique, les élites du pays et les élus malgaches sont complètement dépassés car ils n’ont visiblement aucun expérience dans la conduite des affaires de l’Etat et plus généralement dans les affaires politiques et juridiques de la Nation.

    La réaction des personnes qui me semblaient responsables sur ce qui se passe au Palais laisse perplexe et en soi, cette situation est la preuve assez inquiétante qu’à Madagascar le pouvoir fait ce qui lui plait, les responsables politiques, les élus, les dirigeants ne se parlent, ne discutent même pas l’avenir du pays.

    Quelles sont les choses que les dirigeants et les politiciens cachent bien à la population depuis ces fameuses deux élections parrainées par la CI ?

    Il y a eu, heureusement, des gens qui osent contester dans la Capitale pour protéger leurs habitations, d’autres se taisent, malheureusement, en voyant le Palais défiguré, bien malheureusement, deux situations qui montrent bien les deux visages du pays aujourd’hui....les premiers se débattent, les seconds laissent faire.....

    Les personnes qui ont fait des études ne croient pas à ces deux âneries, que l’émergence économique de Madagascar et un découvert aussi rapide qu’un fusée, d’un médicament préventif et curatif contre le coronavirus :

    - complaire n’est pas une solution, c’est plutôt une lâcheté.

    Et si les responsables se parlaient à la tête du pays, le Président malgache ne s’exprimerait pas aussi pauvrement et d’une manière irresponsable et irrationnelle.

  • 20 juin à 16:34 | dominique (#9242)

    Enfin Madagascar est le numéro 1 quel que part même médaillé D’OR !!!
    pour avoir acheter les bonbons les plus chères au MONDE !!! faut faire vivre le commerce que voulez vous ...

  • 20 juin à 16:42 | Ra-Jao (#282)

    Pour une fois que les brebis galeuses sont mis à l’ecart en plein exercice. Pour autant, je n’encense pas Prezida, pcq’il y a beaucoup de casseroles qui méritent d’etre nettoyé, ne serait ce que les siennes. Prezida s’est vu contraint de prendre ces decisions car cela commence à sentir le roussi !

  • 20 juin à 17:06 | cacatoès (#9758)

    Hasevo leran’izy mianakavy ireo bonbons ireo e !!! Efa mitohana ve tsy eo ny tambavy hamaha ny olana !😂

  • 20 juin à 17:09 | Vohitra (#7654)

    Raha tsiahivina ny nivoahan’ity raharaha ity ho fanta-bahoaka, dia niainga avy amin’ny filazana nataon’ireo olomboafidy mpiaradia amin’ny fitondrana sy gazety iray tena akaiky tokoa ny mpitondra.

    Ilay minisitra teo aloha notsoahana vokatry ny fizarana mitanila ny fanomezana avy any amin’ny mpitondra dia iarahana mahalala ihay koa nefa fa olomboafidy avy ao anatin’ny antoko eo amin’ny fitondrana ankehitriny.

    Inona ary izany no nahatonga ity resaka ity nivoaka ? valifaty avy amin’ilay minisitra teo aloha noesorina ve ? Niarahana nahatadidy angamba ny teny mahery feno avona sy rahombava nitranga nandritry ny fifamindram-pahefana teo amin’ireo minisitra roa ireo…

    Fa ity no tena mahagaga tokoa : raha tsy namoaka io resaka io izany ireo olomboafidy ireo, marina fa avy eo amin’ny fitondrana izy ireo, dia tsy nisy nahafantatra izao zavadoza izao ny rehetra, ary nitohy sy niroso hatrany ny fitatanambola mamoafady ny volampanjakana…

    Na inona na inona holazaina mikasika izao raharaha izao, dia mbola manamafy ihany izao zavamitranga izao fa tomponandraikitra feno sy tanteraka amin’izao ny mpiasampanjakana ambony ao amin’io minisiteran’ny fanabeazana io, ary na iza na iza no atidoha nikotrika izao raharaha izao, dia izao no tanteraka, dia noho ny firaisana tsikombakomba niainga avy eo amin’ireo mpiasampanjakana ireo…

    Resaka vatomamy izy ity, fa iza amintsika no mahafanatra moa raha mbola misy raharaha hafa mbola sarobidy sy henjana noho ity resaka vatomamy ity nitranga ao amin’io minisitera iray io ? ny tsy azo lavina ary zavamisy mpitranga, dia mifaninana mandripaka sy manao izay azony atao hampanankarena azy amin’ny volampanjakana daholo ny maro amin’ny mpiasampanjakana, hatrany ambany ka hatrany antampony…efa lo sy motraka ary simba tanteraka ny toetsain’ny mpiasampanjakana Malagasy ny ankamaroany…ary ny tiana hamafisina dia ity : tsy mahavita manodina sy mamily ary manao kolokoly amin’ny volampanjakana mihintsy ny mpanao politika raha tsy eo ny mpiasampanjakana manampy sy miray tsikombakomba amin’ny mpanao politika…

    Samy mifaninana mangalatra, misoloky, mampiasa hafetsena hitadiavana tombontsoa manokana amin’ny volampanjakana daholo na mpiasampanjakana na olomboafidy eto amin’ny Firenena, tsy mahagaga raha maro ny olona lasa mpanankarena tampoka tsy fanta-pihaviana sy tsy misy porofo eo amin’ireo manao politika sy mpiasampanjakana ireo, ary tsy mahagaga raha raha mahantra foana ny Firenena Malagasy.

    Izao zavamisy izao no isany antony tsy haneken’ireo mpanao politika mihinsy ny anaovana ho fanta-bahoaka ny fanambarana fananana ataon’izy ireo, satria betsaka amin’ny fananany no tsy misy loharanombola mazava sy tsy fantatra fototra.

    Inona ary no vahaolana ? simba tanteraka ny mpiasampanjakana Malagasy, ary maloto ny mpanao politika Malagasy ny ankamaroany…

    Raha izao zavamitranga izao, roa ihany no vahaolana hahitana haingana vokatra mahomby hanarenana ny raharaha :

    1. fanamelohana higadra mandra-pahafaty, ary tsy azo hanaovana fanalefahan-tsazy, ny mpiasampanjakana izay tratra manodikodimbola, na mahafantatra fanodikodinambolam-panjakana nefa tsy mametraka fanambarana, na tafiditra ao anaty kolikoly mikasika volampanjakana

    2. fametrahana ny fizakantena isamparitra mba hampihena ny volampanjakana tantanan’ny fanjakana foibe

    3. fanafoanana ny HCJ, ary fanaovana lalàna hahafahana mitsara amin’ny fitsarana tsotra, ny mpanao politika sy olomboafidy, eny fa na dia mbola ao anatin’ny fizakany fahefana sy andraikitra ara-panjakana aza izy ireo

    4. raha lehiben’ny Andrimpanjakana iray no tratra amin’ny fanodikodinambola, na kolikoly, dia omena ihany koa ny fanamelohana higadra mandra-pahafaty toa ny mpiasampanjakana na amperinasa izy na tsia

    5. na iza na iza, na inona andraikiny, rehefa tafiditra ao anaty raharaha mikasika fanodikodinambolam-panjakana sy kolikoly, dia alain’ny fanjakana manontolo avokoa hogiazana sy raisina ho fananampanjakana tanteraka ny fananany sy harenany manontolo

    Ireo dimy ireo no heveriko fa vahaolana hahafahana mampihena anaty fotoana fohy ny tranga toy ity resahana lohahevitra ity…

    • 20 juin à 18:08 | Shalom (#2831) répond à Vohitra

      Inona tokoa moa no maharatsy ireo voalaza rehetra ireo ?

      Mino aho fa i DJ-bp demokraty sy tia firenena ary filoha hajaina dia handray tokoa ireo fepetra ireo.
      Diso ve aho milaza izany ?
      Raha tsy diso mantsy aho dia niantso an’A. i DJ-bp tamin’ny fitenenany tamin’ny alahady lasa teo.
      Koa tsy ho tonga hovain’A. ve izy ka hanao ireorehetra ireo ? Enga anie.

    • 20 juin à 18:38 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      Shalom,

      Raha ireo fepetra dimy ireo no hampiharina anatin’ny antomotra ezaka, minoa ianao ahy fa hivoaka daholo ny marina rehetra eto amin’ity Firenena ity...

      Hivaha ho azy ny lela rehetra izay voafatotra hatrizay...

      Ary hadio miandalana ny raharaham-panjakana eto...

      Ary izay mahay sy manankevitra, ary vonona sy madio sisa no hilatsaka hofidiana eto...

    • 20 juin à 19:18 | Shalom (#2831) répond à Vohitra

      Marina sy ankasitrahako ireo hevitra ireo.
      Raha maneso ny fitondrana ankehitriny aho amin’ny soratro etsy ambony, tsy hoe faly ny hanao izany fa noho ny saina mieritreritra hoe : fa maninona no manakan-tena tsy hanao izany ireo eo amin’ny fitondrana ireo ?
      Satria ve tsy mbola azony an-tsaina fa ho an’ny vahoaka no nifidianan’azy ho eo ?

  • 20 juin à 18:48 | dolmi (#10981)

    Ka ny sosokevitra mety ahasoa fa ny fanatanterahana sy fampiharana izany no olana be anie e !
    Iza ao aminy fitondrana no heverin’i Vohitra hihaino ary hanaiky fanovana rafitra mampanankarena andry zareo ? Ny C.I, nampametraka ireo filoha roa nifanesy ireo anie ka manana ny tanjony e...Ireo "bon bon"( sic, toa izao hono no tena fiteny tany amboalohany), ve vita gasy ?sinoa ?karana ?...sao mantsy mody atao hoe "bonbon" kanefa itony karazana "drogue" haseho @ endrika mahazatra mba tsy ho rakatry ny olona (tsy paranoîa fa mandrangitra hevitra vaovao foana ny mpamokatra sy mpivarotra drogue an) !Mety io "biz’n vatomamy" io aloha no mipoitra na havoaka mba hanafenana zavatra afa..toy ny fitohizany colisée (sa efa natsahatra ?) na loza goavana afa, satria ny vahoaka tsy afaka mihetsika intsony....dia "devant le fait accompli" indray no mety hiseho ?...very teny andranomasina ve ny tanjan-tsainy razana nihondrana hiditra any nosy Gasikara sa mbola revony andininy sy antoko samihafa ny baiboly sa leomboanana t@ 1972 sy ny "putsch orange i domelina" ???? Sisin-dresaka kely : nahita lahatra sy sary Rasanjy, nipoiran’i domelina hono, ka ampitahao anie sarin’io mpamadika malaza io sy domelina dia ..misaotra izay hanome etoana ny fanazavana sy fahamarinany rohy rasanjy-rajoelina

    • 20 juin à 19:09 | Vohitra (#7654) répond à dolmi

      « Ka ny sosokevitra mety ahasoa fa ny fanatanterahana sy fampiharana izany no olana be anie e ! » hoy i Dolmi…

      Hoy aho aminao : NY OLONA MAHITA TOMBONTSOA AMIN’NY TSY FAMPIHARANA IREO DIMY IREO VE HIROSO AMIN’IZANY ?

      TSIA, TSIA, tsy hanao izany mihintsy izy…koa raha tsy hanao izany izy, dia hifampiandry sy hiandry foana ve ? Mbola misy mahatsiaro ho tia ny Tanindrazana ve eto ?

      Dia eo indray, dia entin’ny hakanosana dia mbola miandry mpitarika hiseho hamaky sehatra aloha…

      Dia avy eo, ilay mpitarika namaky sehatra efa olona maloto sy mibaby harena maloto ary efa masiso mihintsy, dia tonga eo indray izy dia tsy manatanteraka ilay ezaka dimy…dia toy izany hatrany nandritra izay 45 taona izay…

      Vahaolana ? Efa ao antsainao ao ilay izy…

  • 20 juin à 19:29 | Shalom (#2831)

    Miverina an-tsaina ilay soratry ny namana iray omaly sa androany manao hoe : "tokony mihetsika fa raha mitsikera tsy handray andraikitra, tsy misy fotony izany". Tsy tena izay no naonratany azy f’izay no fahazoako azy.

    Izao anefa, mety alaim-panahy ireto tsy mitovy hevitra ka hieritreritra izay heveriny ho eritreretina.
    Diso hevitra anefa izy ireo raha izany no fijery ny resaka eto ; vereno vakina aloha ny soso-kevitra resahina, raha misy hita fa diso na tsy azo dia lazao mivantana hiaraha-midinika na ho ampina fanazavana.
    Fiainam-bahoaka no resahina ka tsy tokony hisy ny tsatok’antsy an-damosina.
    Ary dinika no atao fa ny hevitra tsy azo mampiazoazo.

  • 20 juin à 20:36 | Shalom (#2831)

    Autres sujets :
    Un "robot mercenaire" nous a taxé de fainéant pour ne pas avoir cherché soi disant les détails du projet de LFR sur le net.
    Désolé "robot mercenaire" mais les annexes de ce projet ne sont toujours pas disponibles au public.
    Sommes-nous les fainéants ou c’est vous le menteur ?
    Mensonges ! Repère (maison) de mensonges ! Tranon-dainga tokoa marina moa !

  • 20 juin à 21:43 | diego (#531)

    Bonjour,

    Il y a eu deux élections présidentielles à Madagascar après la brutale chute de Ravalomanana. Une chute que la classe politique et les responsables et leaders politiques du pays ont des difficultés à comprendre et mécaniquement à expliquer.

    Quand on écoute les politiciens, les leaders des partis politiques et les élus malgaches, ils ont des difficultés à expliquer les problèmes du pays et quelles sont les origines des crises récurrentes qui frappent le pays.

    Il faut critiquer, dénoncer les crises, mais à mon sens, quand on entre dans ce exercice, on a aussi le devoir de proposer quelque chose.

    Madagascar est un des pays les plus pauvres au monde. Tout le monde le sait. Et une fois qu’on l’a dit, qu’est-ce qu’on fait ?

    Je continue à dire que la politique économique de Rajoelina ne tient pas la route. Pourquoi ? Pour plusieurs raisons, mais la seule explication qui ne fait pas polémique et indiscutable est toute simple :

    - Madagascar n’a pas un État solide et des Institutions fonctionnelles.

    On a une crise sanitaire aujourd’hui et une récession économique mondiale. Tous les pays ont confiné leurs populations. Ils ont arrêté plusieurs activités économiques, de facto, ont fermé plusieurs entreprises, pour lutter contre la propagation du coronavirus.

    A qui demande-on de redémarrer les activités économiques ? A l’Etat, cela va de soi. C’était bien l’Etat qui a tout arrêté.

    Pour les pays où l’Etat est assez faible, et économiquement pauvre, qui n’a aucun levier économique à s’appuyer, comme Madagascar, comment redémarrer les activités économiques des quatre mois d’arrêt forcé ?

    Pour les pays occidentaux et les pays dont les États sont forts ou ne sont pas trop abîmés, le redémarrage des activités seraient assez rapides et seraient assez harmonieux. L’Etat s’endette lourdement en fait, à la place des entreprises et temporairement, nationalises tous les emplois.

    Il n’y a que l’Etat qui peut faire tout cela.

    Mais dans l’etat où les malgaches et les africains ont mis leurs États, ce n’est tout simplement pas possible :

    - ils attendent le bien vouloir des pays riches pour les parrainer.

  • 20 juin à 23:38 | Shalom (#2831)

    Ho an’ilay "robot mercenaire" nipentsompetsona sy naneso ary nanaratsy ny filazana fa rehefa ny masina (Mpa,jaka niamboho) dia afenina no fiantso izany satria amin’ny alina no anaovan’azy.
    Jero ny lahatsoratra tay amin’i Midi Madagasikara androany :

    Histoire : 18 juin 1936, un jour sombre pour les Antesaka
    Midi Madagasikara 20 juin 2020 / par Iss Heridiny

    "... D’après les mœurs et les coutumes du pays Antesaka, quand un roi ou un grand personnage décède, le transfert de ses restes au tombeau s’effectue la nuit à l’insu de tout le monde... ".

    Tsy ny teto Imerina ihany izany tompoko no manao izany fa manerana an’i Madagasikara.
    Mba ianaro ny tantarantsika raha mihevitra ny mitondra firenena ianareo.
    Lazao izany i DJ-bp, malagasy ihany koa ny Antesaka fa tsy olon-kafa akory.

  • 20 juin à 23:45 | reviv (#9830)

    tsy azo lavina na koa ihodirana fa tena marina ny zavatra voalaza etsy ambony mikasika ireo vaha-olana na soso-kevitra mba hialana amin’ny ratsy rehetra nefa toa mora ny mitanisa fa ny hiaviana na hitongavana hanantaterahana azy ireo de mbola mila dingana lava satria :
    1) ireo milaza ho mpanohitra hampiova zavatra efa nibaby sy mitarika lovia maloto,
    2) mbola betsaka ireo bado no habadoana ka tsy ampy fitaovana ho entina miady amin’izany.
    3) ny olom- boafidy indray na koa ireo solombavambahoaka, de iaraha mahita fa ny tombotsoany irery no hiadivany.
    4) ireo fokon’olona na vahoaka sarambeny antenaina hampiova zavatra indray dia toa tsy sahy loatra ka manara- drenirano fotsiny, ary mora voarebireby sy tambitamby vary masaka fotsiny satria matahotra angamba sy tsy ampy hatao na koa mifidy tsangan’olona fotsiny.

    Iza koa ny tsy mahalala fa betsaka amin’ireo olom-boafidy ( ts’izy ireo ihany, aoka hazava ) no tsy miraharaha fa variana migalabona sy manao kolikoly fotsiny...

    ary ny sasany amin’ireo mpitsara moa de tsy hita intsony ......
    mitontongana daholo....

    • 21 juin à 10:43 | Shalom (#2831) répond à reviv

      Raha mamaky tsara ireo soso-kevitra ianao dia ho azonao fa raha olona zatra tia kely sy mpitady tombotsoa manokana na tia fanodikodinana dia tsy sahy hiditra amin’izany fitondrana izany.
      Gadra mandra-pahafaty anie no resahina e !
      Ny tokony ho tandremana fotsiny dia ny arofanina mba tsy ho ataon’ny tontakely ho fitaovana hanaovana didy jadona ilay fihevitra vaovao ireo.
      Tsy tokony adino fa ny ratsy tsy kely làlana, koa ilaina fandinihhina matotra ny fanaovan’ireo.
      Ary olona vonona ny amin’izany tokoa no andrasana fa tsy ny "fiovam-po"-n’ny mpanao politila efa maimbo masiso hatrany anaty tsinay maintiny.
      Farany, ny tena fototra raha tiana ny hametraka sy hampitombon’izany dia ny fampidirana marina ny vahoaka handray anjara.
      Tandremo fa tsy ny resaka "demokrasia popilary" toa ny tany Sina no lazaiko eto fa tena fandraisana anjara amin’ny fitondrana ny raharaham-pirenena miainga any amin’ny fototra.

    • 21 juin à 11:24 | Vohitra (#7654) répond à reviv

      Miarahaba Reviv,

      Hoy ianao hoe : « fa ny hiaviana na hitongavana hanantaterahana azy ireo de mbola mila dingana lava », tsy azo lavina tokoa izany resakao izany, ary nampiseho tranga sy zavamisy eny amin’ny fiarahamonina ianao, ohatra amin’izany :

      1) efa maloto ireo milaza azy ho mpanohitra :
      Tsara ihany angamba ny hanavahana ny mpitarika ny mpanohitra sy ny mpanohitra, raha ny eo amin’ny fiarahamonina dia ny zavamisy, dia efa ny vahoaka mihintsy no ankamaroany efa mitsikera lasa mpanohitra ankehitriny…izany no antony mahatonga izao lainga afafy sesilany etsy sy eroa izao sy ny fampitahorana amin’ny mpitandro filaminana izao (ny fihetsehana izay saiky nitranga omaly ohatra dia tsy tanteraka ho fanoherana ny zavamisy eny amin’ny Rova satria miaramila marobe no efa napetraka teny vao maraina teny…)

      2) mbola betsaka ireo bado no habadoana ka tsy ampy fitaovana ho entina miady amin’izany :
      Mihezaka manabado vahoaka amin’ny fampanantenana zavontany poakaty izy saingy efa manomboka mahatsapa ny vahoaka ankehitriny hoe fitaka daholo ny maro amin’izany, ny vahoaka mahafantatra tsara ankehitriny fa tsy nisy tombontsoa mivantana sy fiantraikany any amin’ny fiainany izany fizakany fahefana nanomboka ny taona 2019 izany, ary vao maika aza ny vahoaka niha-nahantra hatrany…

      3) ny olom- boafidy indray na koa ireo solombavambahoaka, de iaraha mahita fa ny tombotsoany irery no hiadivany :
      Marina tokoa izany, ireo moa iarahana mahalala ny fifidianana nitranga teto nifanesy sy ny paikady tamin’izany, nefa aza adino fa eny anivon’ny vahoaka izy ireo no monina, ary ny vahoaka rehefa haneho ny hatezerany, ireo no tsy maintsy hivadika voalohany rehefa tonga ny andro sarotra toy ireny nahazo ny Arema fahiny ireny…

      4) ireo fokon’olona na vahoaka sarambeny antenaina hampiova zavatra indray dia toa tsy sahy loatra ka manara- drenirano fotsiny, ary mora voarebireby sy tambitamby vary masaka fotsiny satria matahotra angamba sy tsy ampy hatao na koa mifidy tsangan’olona fotsiny :
      Marina tsy iadiana hevitra izany voalazanao izany, saingy izao, noho ny fahantrana lalimpaka, ny fahoriana ateraky ny vidimpiainana henjana sy ny tsy fisiambola dia manavo-tena, manao izay hahavelona sisa ny maro amin’ny vahoaka, ary tsy mitsahatra mitombo andro aman’alina ny fahatram-bahoaka ankehitriny…hita izany tamin’ireny vahoaka milaha-bary amin’ny efatra maraina tao anaty fihobohana ireny…ary ankehitriny efa maro ny vahoaka sahirana manomboka sahy maneho hevitra ampahibemaso milaza ny hatezerany…

      Nambaranao ihany koa ny fisian’ny kolikoly mahazo hery sy mahazo laka ankehitriny, ary ny fitsarana mitanila tsy manambara ny rariny ara-piarahamonina sy ny marina, mo ave tsy efa toy izany koa no nitranga tamin’ny vanimpotoana nanakaiky ny fianjerana sy fidarabohan’ny fitondrana politika izay nifanesy nitondra teto amin’ity Firenena ity taloha tehetra tany…

      Fa izao no tsy azo lavina : afaka mandainga izy, afaka misoloky izy, afaka mamitaka izy, afaka mangalatra sy mampihatra hery sy fahefana izy, fa ny inoana dia tsy maintsy misy ny farany, tsy maintsy misy ny vahoaka mitroatra sy tsy voatana aminkery intsony amin’ny farany…iza no nino fa izany fitondrana matanjaka tsy refesimandidy nentin’ny Arema izany dia hidaraboka hianjera ? iza no nino fa i Ravalomanana na i Ratsiraka dia ho lavo sy handositra hiala an’i Madagasikara amin’ny farany ?
      Efa manomboka misintona lesona amin’ny lasa sy ny tantara ny vahoaka ankehitriny, i Toamasina sy Antananarivo izao efa manomboka mifoha amin’ny torimasom-pahantrany ny vahoaka, efa manomboka manara-baovao sy miresaka maneho hevitra ny vahoaka…fa ny fanontaniana dia ity : ianao, izaho, izy, isika rehetra ve mba mahatsiaro fa isambahoaka ? dia inona no anjara biriky sy andraikitra mba azontsika entina ho fiarahana manoloana ny fahoriana sy ny fijaliana mitombo andro aman’alina ? hisy fivoarana ve raha hitazam-potsiny sy hiandry mahazo sahala amin’ny « fasana » daholo ny rehetra ?

      Inona no azonao, azontsika, azonareo, hanehoana fa mbola eo ny fitiavana ny Tanindrazana, toy ny nasehon’ireo teny Ambohitrimanjaka ?

    • 21 juin à 14:52 | Isandra (#7070) répond à reviv

      Reviv,

      Raha tianareo hampiharina ireo revirevy sy vinavina ny ingahindriana Vohitra io, izay azo iadian-kevitra tsara moa ny fitombonany, fahitanay azy tora-po no betsaka, dia manaova tahakan’ny fanaon’ny mpanao politika amin’ny tany demokratika rehetra, manomana dian’izao haka fahefana amin’ny alalan’ny fifidianana hoavy, sady mbola manana fotoana tsara ianareo izao hiomanana amin’ izany sy hisarihina olona hiaraka aminareo. Ry Ingahindriana ireo anie hono maranitra sy tompon’ny fahaizana, ka tsy tokony misy dikany amin’ izany mandresy lahatra ny vahoaka izany, ary rehefa io farany io no tapa-kevitra tsy maintsy lany izay tiany. Rajoelina sy Ravalo aza nahavita vaomaika ireto be diplôme be ireto. Rehefa tena maranitra tsy tratran’izany hala-bato izany, raha sanatria ka misy tokoa izany, hatreto aloha tsy voa porofo ny fisiany.

      Lazainy ingahindriana fa jiolahimboto izay mitondra hatram’izay, kanefa toa te hampirisika ny fanaon’ izy ireo rizareo, dia fitarihana olona haka fahefana amin’ny fomba hafa ankoatran’ny fifidianana. Sao dia tari-bato vilam-bava ihany izany ?

      Efa betsaka izay théorie nivoaka hampandrosoana ny firenena izay, efa nanao izany i ingahindriana Ranjeva ohatra tamin’ilay vonjy aina, fa tsy ampy manana hevitra, fa mila miditra an-tsehatra mihitsy ianao, mba holasa hampiharina ireny hevitrao ireny. Ny fahefana tsy ho tonga hoazy ao an-tranonao amin’ny plateau d’argent izany, niady mafy daholo vao nahazo izany ny ankabeazany, fa tsy hoe niandry fotsiny tao amin’ny confort ndrizareo.

    • 21 juin à 16:30 | Vohitra (#7654) répond à reviv

      Ra-nenitoa isandra mpams indray no miandry raharaha ao,

      « Tany demokratika » io indray no mba averina tato ho ato, aiza no misy Firenena demokratika misy matoatoa efa ho 1.200.000 maneho hevitra any anaty vata fandatsaha-bato e ?

      « …Hatreto aloha hono tsy voaporofo ny fisian’ny halabato », oadray, oadray, fa inona moa ireny fandavana ny fiarahana mijery sy mandinika ny lisitry ny mpifidy nampiasaina ireny e ?

      Nampiany indray hoe « niady mafy daholo vao nahazo izany », sao dia diso tsipelina ilay soratra, nampiady mafy no tokony nosoratanao, nampiady vola, nampiady olona sy karazana…nampiady fitaovampiadiana naranty…

      Efa tranondainga tsy misy farany mihintsy marina, tsy mahagaga intsony e ! efa masiso mialon’andro ilay lainga e !

    • 21 juin à 17:25 | Isandra (#7070) répond à reviv

      Vohitra,

      Alefa ingahindriana, Tsy misy tokony hatahoranareo, fa na sanatria misy izany hala-bato izany, hainareo foana ny miala an’ izany, tsy maranitra no ho ianareo ireo. Ianareo no tompon’ny antidoha, ampiasao izany, tsy haharesy anareo ireo tsy ampy fahaizana ireo.

      Aza mieritreritra akory hanao ny fanaon’ireo nandra hoatranay ireo, fa mba zavatra mampiseho ny faranitanareo ampiasaina. Mahita hevitra vaovao foana ny maranitra sy kinga saina, foin’Ikelimalaza ho anareo ny saina ka ampiasao.

    • 21 juin à 17:56 | Shalom (#2831) répond à reviv

      Mamerian indray aho hoe :
      "robot mercenaire" fahafiry ity miana-kendry ity ?
      Demokratika hono : nosoratana ery ambony anefa ny resaka hoe nisy miaramila naely omaly mba tsy hisian’ny fivorivoriana, tsy nisy resahin’ilay tranon-dainga izany.

      Aiza re olona no handroso i Madagasikara, lainga sy fitaka toa izao no arovana sy aely !
      Raha miresaka Kelimalaza izy, adinony fa kristiana hono izy kanefa tranon-dainga : manodiava azy sy ny taranany ny fitsarambelatsihy fiafenana ao ambadiky ny lazainy maha-kristiana azy.

  • 21 juin à 10:24 | Shalom (#2831)

    Nisy "robot mercenaire" nanoratra ity :
    "Ny ombilahy bevozona tsy mifidy tany hiadiana, l’intelligent réussit toujours quelque soit la situation et la circonstance, mais, s’il échoue parce qu’il n’est pas aussi intelligent que ça."

    Ilay fehezanteny farany izany no tsy nahavita ny teny Ambohitrimanjaka ?
    Hay va re ! Mibaboka ihany amin’ny farany fa olona tsy manan-tsaina sy tsy misaina i DJ-bp.

    • 21 juin à 10:41 | Isandra (#7070) répond à Shalom

      Shalom,

      C’est une réussite aussi d’avoir su maîtriser son ego(l’ennemi intérieur, ce qui manquait à Ravalo en 2009, qui a provoqué son échec face au peuple.

    • 21 juin à 10:55 | Shalom (#2831) répond à Shalom

      Tsy misy irarahiko izay Ravalomanana sy izay nataony.
      Satria raha meloka tokoa izy, inona hoy ny namana ery ambony no tsy hisamboran’azy ary hanolorana azy amin’ny fitsaràna ?
      Izany hoe fanasoketana tsy mari-pototra fotsiny ny voalazan’ny mpomba an’i DJ-bp eto ka tsy hitako ny hamakiana loha amin’izany, ary indrindra fa i Zano bitro lava sofina no mitatitra (dia mihevi-tena ho manan-tsaina ve re olona ka hamaky sy hiaino olona toa io ?).

      DJ-bp no mitondra ankehitriny, izy no hitam-poko hitam-pirenena fa tsy nahovoka ilay kinasany hanototra ny eny Ambohitrimanjaka : raisoko ara-bakiteny ny voalazan’ilay "robot mercenaire" fa rehefa tsy mahomby dia satria tsy kinga sy tsy manan-tsaina, ary tena marina tokoa izany.

      Koa raha lazainy fa diso ireo lazaiko ireo dia mpandainga sy manoratsora-poana izany ilay "robot mercenaire" ; izay ilay voalazan’ny mpanoratra eto hoe "tranon-dainga", faly ny hanebaka fotsiny amin’ny hevitra lainga sy tsy mitombona.

    • 21 juin à 11:57 | Isandra (#7070) répond à Shalom

      Shalom,

      Tsy azonao ve izany ?

      Resy ve Rajoelina raha nilefitra, namaly ny hetahetan’ireto vahoaka ?

      Aminay Tsia ! Ny fiavonavonana sy ny fizahozahoana(ego) fahavalo mikiky ao anaty, naharesy izany i Rajoelina, novonoiny ireo teto.

      Sady tsy resy akory ny olo-mandefitra, fa izay hahasoa ny firenena no ambony.

  • 21 juin à 11:07 | Rakoto (#10929)

    C’est triste d’avoir dépensé cette somme pour des bonbons, bien sûr, mes petits neveux seront très contents à l’école. Nomen’i Prezida bobo zahay !

    Mais malheureusement, ce n’est pas encore Noël et il y a d’autre priorité plus important sur la santé des Malagasy (il parait que c’est 130 000 Ar. le test du covid-19)

    XX Ariary / 130 000 Ar = 137 test
    C’st déjà 137 test et peut être 137 vies sauvées.

    Bonne santé à tous
    Rakoto de Montpellier

    • 21 juin à 16:35 | lé kopé (#10607) répond à Rakoto

      Est ce que le laitier est faible s’il a capitulé pour éviter un bain...de sang ? Pour votre gouverne , sachez qu’une foule compacte était prête à défendre le laitier jusqu’au bout ,au croisement de la Natonale 7 . Comme disait Betoko , vous ne croyez que ce qui vous arrange !!!

  • 21 juin à 11:12 | lancaster (#10636)

    Bonjour à tous.

  • 21 juin à 11:55 | Vohitra (#7654)

    « Ny fanjakana miady antrano dia tsy maintsy ho rava any amparany… », misy soratra matanjaka sy manankery manambara izany e…

    « Ny fanjakana lohamboto, tsy mba ho ela velona… », misy hira sy mpihira malaza nanambara izany e…

    Fa inona moa ity mitranga ankehitriny ity e ?

    Ianao fantatr’iretsy mpiasampanjakana fa lasa mpanefoefo tampoka sy mpanakarena be mihintsy nandritry ny tetezamihitatra…nahay nanararaotra ny fahoriambahoaka ianao nentina nampiroborobo ny harenanao…dia mba avy koa ny mpiasampanjakana sy ny olomboafidy sasany mihezaka mampiasa ny hakingany toy ny nataonao ihany koa vao tsy ela… « vaky balle » hoy ny eny amin’ny friperie, samy mikasa ny handripaka izay mba manana fahefana kely…ianao anie no tahafiny e, ny nataonao anie no ianarany e !

    Manomboka miseho ny savorintaka sy lonilony eo anaty samy volomboasary, manomboka mivoaka fofona hafahafa maharikoriko ilay tolona natao angoantenda…ny sasany vao mikasa ny handripaka sy hameno paosy, ny sasany mandrara sy manao tery vay manta… ny sasany kivy fa natao tohatra fiakarana sy fitaovana fotsiny nefa ny sasany miha-botrabotra sy bolangina ary mitombo hatrany ny fananany…ny sasany mahita fa nahilika sy nolalaovina ary nampadihizina fotsiny nefa ny sasany nahavita nanangana zavatra goavana be ho azy…

    Ny fihavanan-jiolahy hoy aho tsy maintsy romoromo ny farany…

    Ny tompoina efa voky miziniziny sy manitatra foana…ny mpanompo mpiray tsikombakomba nanampy azy tsy maintsy any amponja no hiafarany…ianao natao sy mbola atao fitaovana io, tsy maintsy ianao io no na hiharan’ny hatezeram-bahoaka na hiafara any amponja…
    Na i Ravalomanana na Rajaonarimampianina izany tsy hitondra eto amin’ny Firenena intsony, ary tsy mety amin’ny vahoaka intsony ny mbola hiverenan’izy ireo eo amin’ny Fitondrana, dia mody io resaka Ravalomanana io foana no entina mbola resahana sy avoaka entina hamitahana ireo mpanompo ny calife…

    Ny an’ny vahoaka efa tsotra sy mazava ny resaka eto e : noana e, noana e, noana e, lera, lera, lera, efa lera e….

    • 21 juin à 14:12 | Isandra (#7070) répond à Vohitra

      Vohitra,

      Hoy Ravalo izay Loza ! Io ary fa inoany ny vinavina sy fantasme fa tena misy tokoa.

      Aiza izany fananamben-dRajoelina novorian’ny nandritran’ny tetezamita izany mba hiarahana mijery, ary raha tombanana dia hoatr’inona ? Mba omeo porofo izahay, fa aza atao tahakan’ny hala-bato bevata ny TIM. 

      Aiza izany ady an-trano ato amin’ny samy Mapar na IRD izany ? Nisy antokon’olona niasa ve ?

      Izahay mantsy tsy nahita. Sa izany no voalazan’Ikelimakaza tsy tia kisoa ?

      Ny hita aloha izao, fa ny any amin’ny mpanohitra any no toa tsy mety misy firaisankina fa toa samy mandeha samy mitady, ilay fikasana hiray saika nataon’ny HVM sy ny TIM toa nandamoaka. Ilay fitokonana Jaky mena omaly toa tsy henoheno akory niafarany.

    • 21 juin à 14:26 | Isandra (#7070) répond à Vohitra

      Antokon’olona niala ve ?

    • 21 juin à 16:38 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      Efa olona olona very saina mihintsy ity ramatoa mpams ity...

      Aiza hono ny porofo ?

      Iza no sahy mbola hanoratra toy izany ?

      Ilay olona ohatra efa hita fa mamo tsy tompon’ny tenany, dia ny mitazana azy indray hono no anontaniany hoe ento ny porofo ilazana fa mamon’ny taoka izy...

    • 21 juin à 17:07 | Isandra (#7070) répond à Vohitra

      Vohitra,

      Hadalan’ny vazaha izany nanao ny éthylotest raha ampy ny fijery ety ivelany sy ny vinavina ny mpanonofy.

      Averiko ihany rehefa tsy any ilay porofo dia ankobony ny vava, fa tsy ilaozana manao angoan-tenda eo fotsiny. Efa fahazaran’ny mpamasoka io milaza zavatra tsisy porofo io, dia mino daholo izy mianankavy.

      Ny mampiomehy hatramin’izao mpanely azy voaloany lasa mino an’ ilay izy. Ohatra izao, fantatr’i Ravalo izao fa tsy mitombona fa nisy hala-bato be vata izany teto, noforonina fotsiny iny mba hanaronana ny tsy fahombiazan’ny tetik’ady nentiny, nefa lasa izy mihitsy avy eo nino an’ ilay zavatra noforonony.

    • 21 juin à 18:07 | Shalom (#2831) répond à Vohitra

      Tsy efa tokony ho an’ny Bianco moa Ravatomanga ?
      Fa maninona no tsy nitohy izany ?
      Raha toa ka tsy nangalatra sy nangorona i DJ dia navelany ny Bianco hanoy ny asany.
      Izay no porofo voalohany satria raha Ravatomanga no mitontona di i DJ no manaraka.

    • 21 juin à 18:13 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      Izy tsy nangalatra fa naka tsy niera tamin ny tompony fotsiny...

      Izy tsy nanondrana fa nivarotra antsokosoko fotsiny...

      Izy tsy mamo fa nitelina ny tsy zaka fotsiny...

      Tsy ny saka no nihinana ny tsondro, satria ny saka tsy niteny moa ny tsondro rahateo tsy niantso vonjeo...

      Tsy isandra no mamo fa ny taoka no mahery...

      Aiza hono no porofo...

      Tsy omentsiny mihintsy ny maro milaza eto fa tokony hitsabo saina isandra fa efa mivika sy manao eritreritra tailana sisa...

    • 21 juin à 19:05 | Isandra (#7070) répond à Vohitra

      Shalom,

      Ohatran’ny maivana be anie izany fanjohian-kevitrareo izany.

      Raha tsorina dia toy izao : satria tsy nahita ny antony tokony hanekehana an-dRavatomanga ny Bianco, noho izany nangalatra i Rajoelina.

      Raha izahay nandra ireto tena tsy resy lahatra, fa asa ireto nomen’i Kelimalaza ny saina ireto.

    • 21 juin à 19:06 | Isandra (#7070) répond à Vohitra

      hanenjehina an-dRavatomanga.

    • 21 juin à 19:49 | Shalom (#2831) répond à Vohitra

      Mba fantatr’ireto mpisolelaka mahita avaly ireto moa hoe inona no nampipentsopentsona an’i DJ-bp raha vao lany dia nankany Maurice ?
      Mivavaha tsy hiala eo i DJ-bp fa raha mitontona eo io dia ho hitantsika ny resaka Ravatomanga sy ny resaka DJ-bp.

    • 21 juin à 20:28 | Isandra (#7070) répond à Vohitra

      Shalom,

      Rehefa afaka firy taona izany, ny fitondran-dRajoelina ity vaomaika mamaka hatrany ?

      Rehefa nifamaly tamin’ny natokisan-dRajao akaiky iray izay izahay tany amin’ny birao iray, dia nilaza taminay izy io, fa hohitanareo tsara fa hanjehanay(HVM) taonay miharihary daholo ny afera maizin’i Mamy Ravatomanga. Volana vitsivitsy taty aoriana tokoa, dia nisy fanadihadiana natao momban’itsy farany, nosavaina ny tranony, kanefa tsy nahitana na inona na inona.
      http://www.midi-madagasikara.mg/a-la-une/2016/05/27/mamy-ravatomanga-cinq-heures-de-perquisition-infructueuse-a-domicile/

      Maro ny fikarohana nataon’ny HVM, mba hafahana misambotra sy manenjika an-dRavatomanga ary ny tanjona moa dia ny hatrany amin’i Andry Rajoelina, fa saingy tsy nahita zavatra mafonja ampy hanenjehana azy rizareo, ary izany no antony nanajanonan-drizareo ny fanadihadiana.

      Asa ria maranitra noho rizareo angamba ry Shalom sy ny ekipany ?

      Fantatray fa ny faniriana lehiben’ny ZD dia ny hampidirana amponja an’i Andry Rajoelina, na inona antony rehefa miditra izy, dia faly rizareo. Ho tonga amin’ izany ve anefa rizareo ? Ny tantara no hitsara.

  • 21 juin à 13:43 | Shalom (#2831)

    Resaka iray tiana hampitaina amin’ny taranaka ho avy na ireo mihevitra ny handray anjara amin’ny fitondrana sy fitantanana ity firenena ity.
    Ohatra roa no arosoko ho anareo.

    1) Andriamaholison Richard : Na efa Commandant aza izy tamin’ireny resaka Directoire ireny dia tsy mba nitsahatra ny lehilahy nianatra, nanamafy ny fahalalany momba ny raharaham-pirenena, ny fifandraisana iraisam-pirenena, ny toe-karena, ny fiainan’ny malagasy kanefa olona efa nanampahaizana izy tamin’izany.
    Ary hinoako fa izany fahalalana nananany izany no anisan’ny nankahalan’ilay amiralin-dranom-potaka jamba azy (ranom-potaka aza manonja hoy ny hira fahagola).

    2) Zafy Albert : Raha lany filoham-pirenena i Zafy, ireo rehetra nahalala azy dia afaka mijoro vavolombelona ny amin’ny fikirizan’ny lehilahy. Marina fa profesora mpandidy mahay izy kanefa tsy mba nihonona na nihebohebo ny amin’izany.
    Vita planina lamina sy rindra ny fiainan’i profesora ary ao amin’ny fandaharam-potoanany amin’ny 12 ora alina ka hatramin’ny 1ora sy sasany alina isan’andro dia fotoana hianarany : ekonomia, stratejia, politika iraisam-pirenena, ny sosialim-bahoaka fahita amin’ny tany hafa, ohatra vitsivitsy ireo.

    Ireo ohatra roa ireo no nosinganina dia ny mba hianaran’ny tanora indridnra ny tokony ho atao.
    Na inona fahaizana sy diplaoma hanananao, tsy ampy izany fa tsy maintsy mianatra ianao isan’andro.
    Be ny taranja tokony ho hay ary indrindra ny fahaizana mandrindra izany ho eo amin’ny fiainam-pirenena amin’ny ankapobeny sy ny fiainam-bahoaka.
    Hoy ny namana iray izay, Fanantenandrainy raha niady hevitra izahay raha nanatitra azy hody aho indray alina. Làlana 150 km no nataonay ka nisy ny fotoana niresahana : ny olona mitsahatra ny mianatra hoy izy dia olona maty.

    Marina tokoa izany koa am-bava homana, am-po miherotra.

  • 21 juin à 14:02 | Jipo (#4988)

    Bonjour .
    Responsable mais pas coupable ???
    Juste une question, quelle est la sentence, pour avoir voulu distribuer des bonbons ?
    Par contre conflit d’ intérêts, détournement de deniers publics, voir corruption, les ministres en waiting list pour le passeport diplomatique, ne bénéficient -t-ils pas d’ immunité parlementaire ?
    Vous n’ avez pas de pain ? mangez des croissants ...

  • 21 juin à 15:59 | reviv (#9830)

    miaraba ingahy Vohitra,

    azoko tsara ny voalazanao, tena tsisy " koi " kanefa maro hoy aho ny sakana ary tsy ho voa tanisa eto daholo izany.

    ianao milaza fa :
    " Efa manomboka misintona lesona amin’ny lasa sy ny tantara ny vahoaka ankehitriny, i Toamasina sy Antananarivo izao efa manomboka mifoha amin’ny torimasom-pahantrany ny vahoaka, efa manomboka manara-baovao sy miresaka maneho hevitra ny vahoaka…"

    averiko indray raha ekenao,
    fa eo indrindra zany no olana goavana, izay efa resahako matetika eto.
    satria tsy mbola tonga amin’izany ny ankamaroan’ny vahoaka malagasy fa indrindra ireo monina sy mipetraka any amin’ny tany lavitr’andriana, betsaka ireo voarebireby sy mpanara- drenirano fotsiny ka mahatonga an’ity gasikara tsy mandroso velively fa mitongilana be loatra.

    ahoana moa no ifandraisan’ny samy malagasy raha tsy mifankahazo " resaka " izy ireo, manao " bekomoana fotsiny " hoy ny filaza azy.

    ohatra : ny iray milaza fa atsy no misy ny loharano ho trandrahana, ny anakiray indray kosa miteny fa mbola tsy nahita an’izany izy ka sarotra aminy no mino an’izany,

    de mifanipaka lalandava eo.
    de hararaotin’ireo be fitaka ka ataony tohatra fotsiny.

    ka ianao miteny hoe aiza ny anjara biriky sy ny fitiavatanindrazana.
    tena voalazanao, marina anie izany
    nefa aza hadino fa amin’ny fomba sy fihetsika sy fanao maro izay tsy ho lazaiko na ho tanisaiko eto no anaovana an’izany.

    ohatra iray fotsiny,
    na ireo torohevitra sy famelabelarana ara-tsosialy sy toekarena soratanao ireo anie de anisany anjara biriky sy fitiava- tanindrazana atolotrao sy zarainao amin’ireo daholobe mpamaky anao.

    mazotoa ary e

    • 21 juin à 16:41 | lé kopé (#10607) répond à reviv

      Ny Député Fidèle Razarapiera dia miezaka ny mampianatra ny vahoaka haneho ny zony.(AZ-TV) Lavitr’ezaka ny tolona ,saingy zotra iray tsy azo idivirana ny mampisokatra ny saim-bahoaka .

    • 21 juin à 16:44 | Vohitra (#7654) répond à reviv

      Reviv,

      Marina tokoa ny voalazanao, saingy ny faniriana dia izao : matetika tokoa ankehitriny dia ny zavamisy any Toamasina sy Antananarivo foana no heno sy hifampizarana, fa mba tsara ihany koa mba ho heno sy fantatra ireo famitahambahoaka atao any amin’ny Faritra hafa izay ianjadian’ny fahantrana ihany koa nefa dia mangina tsy re feo na ny mponina na ny zanaky ny Faritra izay miely patrana...

      Mirary soa dia mahereza ary

  • 21 juin à 17:32 | Shalom (#2831)

    Je me demande pourquoi parle-t-on encore de la colonisation à l’heure du 21è siècle.
    J’ai écrit sur ce forum il y a quelques jours l’histoire des îles anglo-normandes que la France revendiquait et que cette revendication cessa depuis le traité de Vienne en 1815.
    En ces temps, Madagasikara faisait partie des nations (ambassadeurs dans des pays européens).

    Il n’y avait encore ni le SDN ni l’ONU, en revanche il y avait des règles régissant ces nations : une nation ne peut occuper (déclarer la guerre à) une autre nation sans l’accord d’une autre puissance de ces groupes de nations.
    Où vais-je en venir : La France tentait de retrouver une place de premier plan en ayant accepté sa défaite par la restitution des îles anglo-normandes entre autres.
    En revanche, elle a demandé aux anglais leur accord pour que la France puisse intervenir à Madagasikara.
    Les anglais ont dit oui et l’histoire de la colonisation de Madagasikara commençait là.

    Si Jean Laborde était à Madagasikara, ça ne faisait pas partie de la colonisation.
    Quand la monarchie Merina faisait appel à des techniciens européens, ce n’était pas la colonisation.

    La colonisation commençait par l’annexion de Madagasikara.
    Dans son déroulement, mensonge est de dire que la colonisation fut une bonne œuvre pour le pays soumis.
    Les européens ont partagé le monde pour les exploiter et ce jusqu’à ce jour.
    Croyez-vous que la France ait envoyé son armée contre les djihadistes au Mali pour les beaux yeux des humains africains ou maliens vivants là-bas ?
    Non ! Car après le Mali, ce serait le Niger. Imaginons-nous le Niger occupés par ces fanatiques ?
    Impossible car le Niger est le fournisseur exclusif d’uranium pour les centrales nucléaires français et qu’il fallait défendre à tout prix.

    J’ai écrit ci-dessus que la colonisation et l’exploitation sévissent jusqu’à nos jours.
    Pourquoi le CFA fut-il remplacé il y a seulement quelques mois ?
    Pourquoi un pays comme Madagasikara doit-il passer par le club de Paris pour ses relations avec les investisseurs internationaux ?

    Ceci ne veut pas dire que la colonisation n’a que son mauvais côté. Il y a eu bien sûr des développements : écoles, routes, sécurité etc ... mais tout cela a été réalisés plus pour le bien-être des colons qui s’y sont installés, pour la sortie des produits en vue de l’exportation en Europe et non pour la population locale.
    Notre erreur fut de ne pas être comme les sud-africains qui à la fin de l’Apartheid, n’ont pas saccagé mais ont conservé les infrastructures existantes et assuré la continuité de l’appareil économique.

    Mais tout cela c’est du passé.
    Il n’est d’aucune utilité de blâmer le passé, l’histoire a eu lieu et elle restera.
    C’est à nous présents de régler nos problèmes :
    - pourquoi dépendons-nous toujours des aides des autres pays ?
    - pourquoi n’arrivons-nous pas à avoir de politique stable et une économie saine ?
    - etc ...

    Bien sûr, il y a les conséquences de la colonisation, mais 60 ans ne suffisent-ils pas à nous en rendre compte et partir du bon pied ?
    Actuellement la France a sa politique et c’est de la bonne guerre : chacun ses intérêts.
    Je ne jugerai jamais la France pour cela.

    C’est à nos dirigeants de se mettre à la hauteur en face à face entre gens intelligents.
    On a fait les mêmes écoles, pourquoi n’arrivons-nous pas à leur tenir tête ?
    C’est la volonté d’être vraiment indépendant qui manque chez nous ; notre paresse intellectuelle se basant sur la mendicité et le vivre facilement qui l’emporte sur une vraie conscience nationale, le sens et la volonté de progresser.

    Je répète : chaque nation a le droit de défendre ses intérêts et chacun ses méthodes.
    Pourquoi Madagasikara doit-il s’en exclure ?

  • 22 juin à 00:45 | Shalom (#2831)

    Niakatra ho 90 mahery ny olona marary.
    Nahoana i Pr Georges Rakotozafy no tsy nolazaina fa matin’ny Covid-19 ? Nahoana izy no voatery nalevina an’irotra etsy Ambatolampy Antehiroka ?
    Ny eto Ambohimanarina : hatramin’izay naha izaho ahy, tsy mbola nisy olona maty 15 nisesy tao anatin’ny herinandro, izany anefa no zava-misy tamin’ny herinandro teo.
    Mbola ho afenina ihany ve kanefa efa hita fa vokatr’ilay valan’aretina izany ?

    Ny mpanafina ny zava-misy, ny mpandainga amin’ny vahoaka dia tokony ahiditra am-ponja.

  • 22 juin à 01:00 | Shalom (#2831)

    Izaho no rahonana raha nilaza fa hoe "marary" io filou io ka tokony hijery psy (chologue na chiatre), inty soratra fehezan-teny voalohany ao amina lahatsoratra miresaka momba ny filou pejy FB iray :
    "Jusqu’à quel moment on ira subir la double personnalité d’un type qui a un esprit controversé et contradictoire ? " (https://www.facebook.com/photo/?fbid=10217235996591259&set=a.3128488170438)

Publicité




Publicité

Newsletter

Les actus du jour directement dans votre boîte email

Suivez-nous

Madagascar-Tribune sur FACEBOOK  Madagascar-Tribune sur TWITTER  Madagascar-Tribune sur GOOGLE +  Madagascar-Tribune RSS