Facebook Twitter Google+ Les dernières actualités
dimanche 17 novembre 2019
Antananarivo | 17h51
 

Société

Patrimoine

Reprise des travaux de réhabilitation du Rova d’Antananarivo

vendredi 12 avril | Arena R.

Vingt-quatre ans après son incendie d’origine « inconnue », le Rova d’Antananarivo pourrait renaître de ses cendres. Hier, le président de la République y a dirigé une cérémonie de début des travaux de réhabilitation des palais du Rova. Le palais Besakana sera le premier à être reconstruit. L’ensemble des travaux, notamment ceux de la finition du palais de Manjakamiadana, devrait être terminé avant le 26 juin 2020, jour de la célébration des 60 ans de l’Indépendance de la Grande île.

Selon la ministre de la Communication et de la culture, Lalatiana Rakotondrazafy, le président de la République a apporté sa contribution à la reconstruction de Besakana. Le gouvernement serait en quête de financement pour le restant des travaux du palais de Manjakamiadana, principalement ravagé par les flammes en novembre 1995. Le budget total nécessaire à la réalisation de ces travaux de reconstruction, n’a toutefois pas été dévoilé.

Les travaux de finition du palais de Manjakamiadana qui consistaient notamment à l’électrification, la sécurisation et la boiserie intérieure ont été suspendus depuis 2014 après plus de cinq ans de travaux, suite à un problème de financement.

28 commentaires

Vos commentaires

  • 12 avril à 10:31 | Jipo (#4988)

    Bonjour .
    S’ il n’ en a pas les moyens il en a les prétentions, ayant pour cela enfilé la toge de " César " pardon de circonstance, il s’ y voit déjà .
    Commencer des travaux sans en avoir le budget certains appellent ça mettre la charrette avant les omby et d’ autre : " bonne gouvernance " avec l’ approbation et admiration des trolls habituels ...
    Ou comment dilapider le pognon pour se faire valoir .
    Ce qui s’ appelle dans un jargon moins châtié : péter plus haut que son Q !

  • 12 avril à 12:02 | Vohitra (#7654)

    Bonjour a tous,

    Est ce que la rehabilitation du Rova est devenue une priorite nationale compte tenu de la degradation plus que preoccupante des conditions de vie d une large majorite de la population Malagasy ?

    • 12 avril à 12:49 | Jipo (#4988) répond à Vohitra

      La face propre & le Q sale .
      Le paraitre avant l’ etre sont les mamelles de l’ usurpation, de l’ arrivisme, et de l ’insuffisance .
      Il faut bien cacher ces lacunes condamnables, mais politiquement pas tout à fait correctes .
      Le dictateur vaovao est arrivé, luky luke 2019 VS Napoleon Malagasy .
      C moi le nouveau messie kon vous a dit qui va viendre : prosternez-vous bande de gueux !

    • 12 avril à 14:22 | pisokely (#9950) répond à Vohitra

      bjr.
      je ne sais pas qui est vohitra... mais a priori il ou elle a un nom malagasy... la reconstruction du rova ne s explique pas... elle est implicite... le rova appartient a tous les gasy... c est notre fierte et surtout notre histoire comme les reliques et rova dans les autres regions.... madagascar ne pourra jamais reussir tant que la mentalite d ignorer son histoire, ses valeurs persistent chez certaines personnes... bien sur derriere se cache une division tribale... le jour ou tous les malagasy donneront une valeur a leur racine et histoire... ou bien que le jour ou ils se rendront comptent que madagascar appartient a tous les malagasy.. croyez moi... la reussite ne sera plus loin.. evidement c est implicite... seul celui qui a le vrai esprit gasy ou bien l ame (fanahy)malagasi pourra comprendre

  • 12 avril à 12:15 | Maxim (#5960)

    Nos gouvernants dépensent l’argent public comme c’est leur propre argent.

  • 12 avril à 12:43 | elena (#3066)

    Belle inauguration. Un vrai peplum à la Cecil B. Demille : les esclaves à demi nu transportant un énorme tronc d’arbre et défilant devant Pharaon ( DedeJoel 1er).
    Le tronc certainement en bois précieux(on va finir par retrouver les bois de rose disparu) notre monarque ne se refusant rien, qu’est ce que ce sera quand les travaux seront terminés !!Rendez nous la couronne de notre reine !

    • 12 avril à 12:51 | Jipo (#4988) répond à elena

      Une copie fera amplement l’ affaire , ni vu ni connu C’ est moi que je l’ ai retrouvée : prosternez vous de nouveau !

    • 12 avril à 13:40 | Jacques (#434) répond à elena

      Mieux, Elena, j’ai relevé ceci dans un encart d’un autre canard, l’Express :

      " Le financement de la reconstruction du palais Besakana (premier palais ayant été érigé dans le Rovan’Antananarivo d’antan) sera entièrement pris en charge par la famille Rajoelina. C’est la raison pour laquelle la famille présidentielle était présente à la cérémonie d’hier. "

      Sans aucun scrupule. Aucune pudeur. Toute honte bue, le bac-3 montre le poids de sa puissance financière d’origine on ne peut plus douteuse si l’on se réfère, effectivement, à cette réflexion d’un blogueur de Médiapart que l’intervenant Kartell nous soumet via le lien ci-après :

      https://blogs.mediapart.fr/la-voix-du-sud/blog/090419/madagascar-le-pouvoir-politique-et-largent-les-elucubrations-imbeciles

      Les trafics en tout genre lui ont permis d’amasser un max d’oseille qu’il tente aujourd’hui "d’investir" soi-disant pour le bien du bled. Et les babakoto dans tout ça ? RAS, tout le monde il est beau tout le monde il est gentil au pays des babakoto.

  • 12 avril à 13:41 | vazaha (#9399)

    C’est une bonne nouvelle qu’on s’occupe de la restauration/réhabilitation/reconstruction de ´ensemble Rova de Tana.
    C’est malheureux qu’on ne puisse pas savoir le montant des opérations. Et pourtant, le budget de l’etat Doit supporter ces dépenses sans loi des finances rectificative toujours en gestation.
    À regarder les reportages des Tv locales, des travaux préparatoires ont déjà été engagés. Sur quel fonds ? Par exemple le grand pilier central en bois précieux est bien passé par les stades de coupe, de séchage/étuvage, de scierie etc... ça a pris un certain temps bien avant la proclamation provisoire des résultats électoraux.

    • 13 avril à 17:41 | vatomena (#8391) répond à vazaha

      Nos ancetres tant vénérés nous ont laissé rien de glorieux ! où sont nos pyramides ;, ? Il ne reste que quelques tambohos. C’est peu de choses . Que laisseront nous ,à nos enfants : des trains qui ne roulent plus ,des routes défoncées,des villes sans eau et sans lumière ? Il est temps de se réveiller .Refaire le SMOTIG avec cette fois l’assentiment de tous .....

  • 12 avril à 14:37 | pisokely (#9950)

    je ne suis pas un partisan de rajoelina... ni de mapar... et c est malheureux ce qui arrive au peuple malagasy.... mais je peux affirmer que c est notre faute... pas la faute aux autres... justement a cause se notre mentalite... tia kely.. au moindre miette, nous nous prosternons devant les riches etrangers dont certains ne le sont meme pas (RMiste). et au lieu de s entraider entre nous, a cause du adimpoko, nous preferions avantager les etrangers quitte a tuer nos propres freres.. la preuve ? lisez les forims sur mada tribune... une grande majorite anti merina avec des discours frisants l incroyable...comment des gens, elite, ayant les moyens (ecrire sur le forum = acces internet = materiel informatique ) et pire... la plupart vive en france et voit comment les autres pays ont progresse.. une nullite dans nos debats faisant penser soit a une vrai incompetence ou bien troubles cognitifs sous jacent ?

    • 12 avril à 15:58 | Jipo (#4988) répond à pisokely

      Les 3 mon capitaine .

  • 12 avril à 16:34 | ratiarison (#10248)

    Mba mievera aloha vao milaza ny hevitro ra-PISOKELY O ? fa aza manome tsiny ny SASANY ***OK ? tsy misy adi-POKO izany eto fa samy milaza ny HEVINY fa aza MIREDIREDY *** MAZAVA VE ra-PISOKELY o ????? samy tsara !

  • 12 avril à 19:19 | ratiarison (#10248)

    Mba mievera aloha vao milaza ny hevitro ra-PISOKELY O ? fa aza manome tsiny ny SASANY ***OK ? tsy misy adi-POKO izany eto fa samy milaza ny HEVINY fa aza MIREDIREDY *** MAZAVA VE ra-PISOKELY o ????? samy tsara !

  • 12 avril à 22:40 | Turping (#1235)

    23 ans après cet acte criminel ,ce n’est pas trop tôt de penser aux travaux de réhabilitation du Rova même si d’autres urgences sont à promouvoir .
    - D’abord ,derrière cette histoire se cachent les valeurs ,le patrimoine ,la culture et l’histoire d’un pays qu’on ne peut pas effacer ni refaire ,....
    - Economiquement ,le palais de la reine peut constituer une recette fiscale pour la CUA et l’état .Il faut voir sous cet angle là .Ailleurs les patrimoines nationaux ne sont pas délaissés. La pauvreté ne date pas d’hier même s’il faut s’en occuper !

    • 12 avril à 22:46 | Turping (#1235) répond à Turping

      Les touristes viennent sûrement visiter le palais de la reine ,....un endroit qu’on peut visiter sinon il n’y en a pas beaucoup.

  • 12 avril à 22:52 | Vohitra (#7654)

    Pisokely, la petite chatte,

    "...une grande majorite anti merina avec des discours frisants..." dixit la pisokely.

    Il faudra bien faire la part des choses entre culture-histoire-traditions- et tentative de recuperation politique d un symbole temoin et objet de fierte de la reunification d une Nation qui avait pu surmonter et depasser un parcours historique peuple de guerres et agressions fratricides.

    Quoi qu on dise, avant d etre une richesse partagee faisant le socle d une appropriation commune marquant l"ere republicaine, Ialamanga d antan et Manjakamiadana d hier et aujourd hui est un jalon historique indelebile pouvant decrire l evolution intrinseque de la Nation Merina depuis l ere Vazimba vers une royaute organisee par hierarchie de clans.

    Actuellement, le pays et la Republique se trouvent dans une etape particuliere de son contexte politique : une periode de pre-campagne electorale qui verra la contribution et participation de toutes les diversites composant la population electorale de ce pays.

    De tout ce qui precede, un symbole d une importance historique comme le Rova ne doit et ne devra jamais faire partie et servir d outil ou moyen de recuperation faisant appel a l emotion et passion pouvant susciter de l incomprehension voire mener a des derives, en sachant que celui qui preside la seance est aussi un symbole dote d un pouvoir confere par une constitution republicaine a assurer l unite nationale aussi bien la cohesion et la concorde nationale.

    La rehabilitation de ce Rova bien que faisant objet de fierte nationale, reste quoi qu on dise et avant tout, une reimpregnation dans la valeur et prestige historique d une Nation dans sa traversee du 14 eme au 19 eme siecle.

    J ose esperer que vous arriverez a capter dans mes propos aucune veilletes de ma part a vouloir susciter une division et haine ethnique, c est tout simplement une volonte de ma part d eviter a ce que les vestiges de ce grand monument qui me tiennent a coeur soient epargnees des passions politiques irresponsables a defaut de comprehension mutuelle et raisonnee, et pour votre gouverne la pisokely, le mot Vohitra est un mot malais " bukhit " qui signifie village ou hameau.

  • 12 avril à 23:21 | Jipo (#4988)

    Il va tout simplement s’ accaparer le monument, il a déjà l’ accoutrement, ne lui reste plus que le monument et ce qu’ il représente , le nouveau messie , pardon ROI est arrivé !
    Mégalo ? voyons voyons ne soyez pas populiste à ce point, juste légèrement ambitieux ...

  • 12 avril à 23:38 | Vohitra (#7654)

    Amin ny fanetrentena no hiezahana hanolorana ny sosokevitra sy izay kely mba heverina hahafahana mampiorim-paka ny fanajana ny lasa sy hanomezan-kasina ny soa notoavina.

    Ny tantara dia mametraka ho lova ireo rafitra sy tantana ary sokajy nodiavin ny fiarahamonina ka tarafina amin ny alalan ny riba sy vakoka ary fomba voatahiry sy nifampitana.

    Mamaritra ny fomba fijery sy fandinihina izany indraindray, ary matetika dia ireo lova voafaritra ireo no vavolombelona mitahiry sy mampiseho ny kolontsaina entina manondro ny vondrona sy fiarahamonina iray.

    Rehefa haneho fanabeazamboa ny tantara isika, iangaviana antanandroa, miala salohy fito re, avelao mba hiorina amin ny fomba nentindrazana nasongadin ny riba sy kolohay.

    Raha mikasa ny haneho ny tsiahy napetraky ny lasa ka voarakitry ny tantara ianao, hajao ary ny fomba nanandanja tamin ny vanimpotoana tiana hotsaivina, ary aza mampibirioka ny tantara any amin ny dia izay tsy nodiaviny akory.

    Sarotra tokoa ny hanaovana tamberina ikalamanjana ary ampahibemaso ny fomba sy fanao ary ny fihetsika fanaja teo ampanorenana ny Rova, indrindra fa i Ialamanga.

    Ahoana no hanehoana ny tantara antsehatra teo ampanorenana fahizay raha tsy eo ny Antehiroka sy ireo taranaky ny Zanakandriana sy ny Andrianteloray ?

    Azafady, miala fondro, aza misavika sy misintona ambovoka ny Hasina izay natolotra sy voatolotra.

    Tandremo fa ny tsiny no azonao ialana sy iolahana, fa ny tody tsy maintsy hanaradia hanoto anao misavika io.

    Azo natao tsara ny nametraka amin ny toerany ireo Raiamandreny sy zoky tomponkasina amin ny toerany, ary afaka mifanindrandalana tsara amin ny fenitra repobilikanina izay tokony nosoloinao tena izany.

    Tsy ho azonao antolobotsotra amin ny eboebo sy seho miampy rindrandamina velively akory ny Hasina nifandrorizan ny taranaka nifandimby.

    Ny mpifidy amin ny tany repobilikanina no azo fitahana, fa tsy ny tantara ho lovain ny fara sy dimby.

    Ho an i Pisokely sy Boaikely !

  • 13 avril à 13:11 | reviv (#9830)

    c’est une fausse piste.
    ce n’est qu’un cache+misère.
    il y a d’autres choses de plus sérieux à faire.

  • 13 avril à 20:57 | Behantra (#9165)

    Isaorako manokana i Vohitra

    Ary , manosika an’i Bôka , aminy io fanamboarana ny rova io

    Tokony ’ itsangana ’ daholo ny zanakandriana rehetra , manome hery any bôka , mba ho tanteraka
    atrany amin’i farany ny asa rehetra momba an’io ’Palais de la Reine’ io !!!

  • 13 avril à 21:05 | Behantra (#9165)

    Ny tenako moa dia anisan’ireo izay tonga teo anoloan’io ’Palais de la Reine’ io tamin’izy nisy nandrehatra

    Atramin’izao mbola tsy afaka ato antsaiko ny sary ny lelanafo nivaoka avy ao

    Mampalahelo aloha fa dia tsy mbola fantatra hoe : iza marina no nanao any zany ?

    • 13 avril à 23:27 | kozobe (#7754) répond à Behantra

      Bsr Behantra
      Par rapport à votre questionnement, je répond : "mbola mitohy ny famotorana", comme disait notre Dox national. Et on peut toujours "attendre Paul" en guise de consolation.
      En ce qui me concerne, le raccourci est vite fait. Et oui, je dis bien "raccourci", à mon humble niveau. Je pense que ceux qui ont commandité cet acte sont de la même engeance que ceux qui ont "tués" Radama, 1er du nom ; qui ont ensuite assassiné ou fait assassiné tous ceux qui pouvaient prétendre au trône de l’Imerina après que ce dernier ait "tourné le dos" (nihilagna). En premier lieu le Prince Rakotobe (son fils unique ,Ilaitsimandriambovoka, ayant été fait assassiné, par empoisonnement, par la mère de Radama 1er en personne, pour permettre justement au fils de sa sœur d’accéder eu trône à sa mort), vint le tour de son premier ministre Ralala, celui du gouverneur de Fort-Dauphin ensuite. Celui de Majunga , Ramanetaka, ayant pris la tangente avant l’arrivée des assassins, a pu s’échapper à temps, s’est réfugié ensuite à Mayotte d’abord ( chez son ennemi intime Andriantsoly, devenu Sultan de Mayotte entre-temps), avant de finir Sultan de Mohéli sous le nom d’Abderaman). Par la même occasion, Raketamanga, fille de Radama 1er, qui devait épouser le prince Rakotobe et détenir véritablement les rênes du pouvoir selon la volonté de son père, a été mise sur la touche ( les conspirateurs n’étaient pas assez fous pour autant pour l’assassiner, de crainte de la réaction des Sakalava). Après "ils" ont mis sur le trône de l’Imerina leur première marionnette (Ranavalona 1ère de son nom de reine), car, j’y reviens encore, il n’était surtout pas question de respecter la volonté de Radama 1er et de voir régner sa fille Raketamanga (une usurpatrice à moitié... non Sakalava) s’asseoir sur le trône de l’Imerina. Vous imaginez un peu l’infamie que cela aurait été !!! Pourtant Dieu seul (et les Razagna, peut-être) sait qu’elle aurait été la tournure des événements de l’Histoire de Madagascar si cela s’était réalisé. L’histoire continue avec l’assassinat de Radama 2ème du nom et son remplacement par d’autres reines marionnettes... Et j’en passe.
      Bonne soirée à vous.

  • 15 avril à 08:52 | lysnorine (#9752)

    re : kozobe 13 avril 2019 à 23:27 répond à Behantra

    « Je pense que CEUX QUI ONT COMMANDITÉ CET ACTE sont de la même engeance que ceux [.] qui ont ensuite assassiné ou fait assassiné...En premier lieu le Prince Rakotobe... »

    Misy fifanakalozan-kevitra tamina forum efa nikatona, nandraisanay anjara, tamin’ny Ôktôbra-Nôvambra 2011, averinay etsy aoriana, momba ny nandorana ny Rova.

    1) « Re : 06.11.2011 – Radio Rindra : Fandaharana Balamizana – 15 taona lasa izay no nandorana ny ROVA MAJANKAMIADANA ...
    Envoyé par : lys-norine (Adresse IP journalisée)
    Date : lun 7 novembre 2011 14:41:35

    « FANONTANIANA MIANDRY VALINY ! »

    - Re : gal Rabotoarison
    Envoyé par : lys-norine (Adresse IP journalisée)
    Date : jeu 27 octobre 2011 08:33:56

    zilibe Écrivait :
    -------------------------------------------------------
    (...)
    > araraotiko indray ity fotoana ity....ho tonga
    > indray ny 05 novembre...fahatsiarovana ny
    > NANDOROANA ny ROVA MANJAKAMIADANA ...efa nisy
    > resaka teto t@ ny heritaona nanoratako ny
    > manodidina ny nandoroana io Rova io...nisy anarana
    > notononiko teto ary mahafantatra ny nanodidina
    > io.....
    (...)
    > Fony izy MINISTRY ny ATI-TANY tao @ ny
    > governementa RAZANAMASY t@ tetzamita HAE dia nisy
    > conférence de presse nataony ary nambarany t@
    > izany ny FANAKORONTANANA ... KASAIN’NY OLONA SASANY HATAO .....

    > Ka fotoana izao mba HANONTANIANA io lehilahy izay
    > tompon’andraikitra t@ izany MAHAFANTATRA ireo
    > antokon’olona na vondron’olona saika hanao izany
    > fanakorontanana izany t@ ny 1992-1993....Fa mety
    > ireo IZAY NIKONONKONONA IZANY NO NANDORO NY ROVA i
    > t@ ny 1995....(mety ho fantany hatramin’ny
    > anaran’ireo olona ireo...)
    (...)

    .« Fanontaniana nanitikitika ny saina hatry ny ela manodidina ny fandorana ny Rova » :

    1°- IZA AVY ary FOMBA AHOANA moa no NAMOAHANA avy ao Manjakamiadana ny FIRAVAKA MISY VATOSOA- HAREM-PIRENENA- raha tsy TALOHAN’ny NANDOROANA azy ?? Mazava avy hatrany manko fa : NIFANDRAY akaiky tamin’ireo nandoro azy izay namoaka ireo "joyaux de la couronne ireo" !!

    2°- AIZA marina no misy azy ireo ankehitriny ?

    3°- VOASORATRA amin’ny ANARAN’IZA- izay lasa mitonona ho tompony ve ?- ny fitahirizana ireo HAREM-PIRENENA ireo ?

    Araky ny TSIAMBARATELO manaraka navoakan’Itompokolahy G.W. RAZANAMASY manko dia voatahiry anaty VATA (COFFRE) amin’ny Banky (any anonanona any !) ireo haren’ny Fanjakana Malagasy ireo. Koa

    4°- Nahoana moa no toa mbola TSY NAVERINA foana tamin’ny Fanjakana Malagasy Tompony hatramin’izay ka hatramin’izao izy ireo ?

    L’Express de Madagascar n° 2056 du jeudi 6 Décembre 2001 (p.3)
    GWR SOUTIENT RATSIRAKA

    LES CONFIDENCES DE RAZANAMASY

    "C’est moi qui ai refusé d’être nommé sénateur". Guy Willy Razanamasy a démenti les rumeurs persistantes sur une présumée disgrâce et soutiendra un ami d’enfance lors de la présidentielle. Il a révélé pendant sa conférence de presse, un Didier secret vu par Guy. "Il est marqué par l’éducation qu’il a reçue de Mama Fara". Il a avancé à titre de preuve que Didier seul a eu un geste personnel devant le désastre du Rova. En payant la LOCATION DU COFFRE OÙ ONT ÉTÉ ENTREPOSÉS DES "JOYAUX DE LA COURONNE" et en recommandant la discrétion....


    2) « Re : 06.11.2011 – Radio Rindra : Fandaharana Balamizana – 15 taona lasa izay no nandorana ny ROVA MAJANKAMIADANA ...
    Envoyé par : Rayan (Adresse IP journalisée)
    Date : lun 7 novembre 2011 16:17:30

    « Ry Pierre Houlder, Rabelaolao, Maurice Tsiavonana, Razafilahy, sy ireo olona tao amin’ny RADIO TSIOKA VAO tamin’izany no niray tsikombakomba tamin’ny mpiambina ny rova. Nametraka LASANTSY tamin’ny FÛTS MARO ireo ary nanaparitaka izany rehefa harivariva ny andro. Nasiana lasantsy avokoa ireo bâtiments samihafa (Manjakamiadana, Mahitsielafanjaka, manampisoa,... hatramin’ilay trano fiangonana). Ry zareo ihany koa no nandrehitra ny afo. Avy tao amin’ny Radio tsioka vao ity no notaomina ireo lasantsy ireo.

    « Ry ZAFY mbamindry GWR NIRAITSIKOMBAKOMBA TAMIN’IREO KOSA NO NAHITANAY an’Itpkl. GWR tamin’izany fotoana izany* no TSY TONGA SAINA tamin’izany. Iazo ry Pierre Houlder mbola velona miriaria any. Ny tanjona tamin’izany dia hampiadiana an’i Zafy amin’ny Merina. I Zafy ihany koa nalaza tsy tia Merina ka nararaotin-dry tsy vanona.

    « AOKA MBA HO FANTATR’IREO TARANAKA FARA-MANDIMBY IZANY FA NY TANTARA TSY FANADINO. »

    *Araka ny fijerinay TENY AN-TOERANA ny toe-draharaha tamin’io fotoana sy ORA io, dia nantenain’ny sasany hiazakazaka ho eny anati-Rova Itpkl. prezidà ZAFY dia ho novitaina « fitsaram-bahoaka » teo no ho eo izy no nampandoro ny Rova noho ny hoe fankahalany Merina, dia ho naverina indray ny karazana Directoire militaire tahaka ny tamin’ny 1975, hisorohana hoe ADY AN-TRANO na ADIM-POKO mananontanona. Maty ho azy anefa ilay noheverinay fa notetehina MPIOKO satria ny PM Rakotovahiny ihany no tonga nijery teny an-dRova ka nohogahogain’ny sasany efa nitangorona teny an-toerana.

    (Hofaranana)

    • 15 avril à 08:56 | lysnorine (#9752) répond à lysnorine

      « re : kozobe 13 avril 2019 à 23:27 répond à Behantra
      « CEUX QUI ONT COMMANDITÉ CET ACTE ... »

      Taratasy misokatra nalefan’Itpkl. Dr RAKOTOMALALA MANAN’IGNACE, Filohan’ny Fikambanana « Manaovasoa » ho an’Ingahy Rajoelina, tamin’ny Mey 2009. Efa tao anatin’ny taratasy ny sora-baventy rehetra.

      « FANGATAHANA HAMERENANA NY FITSARANA NY NANDORO NY ROVAN’i MANJAKAMIADANA. »

      Ho an’Andriamatoa ANDRY RAJOELINA
      PREZIDAN’NY FAHEFANA AVON’NY TETEZAMITA
      Taratasy misokatra.
      TOMPOKOLAHY,

      Voninahitra ho an’ny Fikambanana MANAOVASOA ny ahazoany manoratra ity taratasy ity ho anao ka angatahany amim-panajana ny hamerenana ny fitsarana ny nandoro ny ROVAN’IMANJAKAMIADANA,

      Tamin’izany fotoana izany dia ny Prof ZAFY Albert no Filoham-pirenena ary Atoa RAVONY Francisque no PRAIMINISTRA sady Ministry ny VOLA.

      NY ROVAN’i MANJAKAMIADANA
      Tamin’ny 1839 no natomboka ny fanorenana
      azy. Hazo no nanaovana azy tamin’izany ka olona 7.000 no niasa nandritry ny 19 andro no nanangana azy.
      Tamin’ny 1869 – 1872, fe-andro nanjakan-dRANAVALONA II no namonosan’i KAMERON [Cameron] azy vato izay nandaniana vato 65.000 .

      Ny zava- niseho tato ho ato momba ny fanazimbazimbana ny ROVAN’AMBOHIMANGA tamin’ny 12 Aogostra 2008 nataon-dRAVALOMANANA dia nisarika ny sainay nanao fanadihadiana tsotra momba ny nandoro ny ROVAN’i MANJAKAMIADANA

      Taona vitsy taloha kelin’izany dia nokapaina sy narodana ilay amontana mialin-taona teo andrefan-drova maha-MANJAKAMIADANA an’i MANJAKAMIADANA, maha-MADAGASIKARA an’i MADAGASIKARA fa hoe hiditra any anaty trano hono ny fakan’io amontana io ka hampirodana ny ROVA. Tamin’ny fotoana nikapana ilay amontana anefa dia tsy nisy mihitsy fakan-kazo niditra tany anaty trano.Koa Iza no nampikapa io amontana io ? Tsy ny Fivondronam-pokontanin’ANTANANARIVO mihitsy aloha no nampikapa ILAY AMONTANA.. Satria ny fakan’ny hazo matezabe an-jato taona toy ireny dia tsy mihalava tsy misy farany. Manamarina izany, dia io an- tampon’Anjohy io dia misy AMONTANA maniry am-body trano efa teo elabe, hatramin’izahay nianatra fahiny. Tsy miova mihitsy ilay amontana fa maitso lalandava. Izany hoe tsy mamaka mankany an-trano ny amontana. Ilay trano koa toa tsy miova. Sa mifampitaiza ny amontana sy ny trano ?

      TSIAHY fohy

      Tamin’ny 5/11/1995 nahamay ny ROVA dia nisy ahi-maina betsaka (vero, horompotsy, ets ) nirehitra tao ambadiky ny tamboho atsimon’ny ROVA, ka hoe nisy kilalaon’afo notsofin’ny rivotra tafiditra tao anaty trano hono ka izany no nitarika ny firehetan’ny trano iray manontolo. tamin’ireny fotoana ireny.

      Taloha kelin’ny nahamay ny ROVA dia nisy nilaza ho nahita olona nitaona lasantsy tanaty daba naiditra tao anaty ROVA, ka izany no nirehitra tsy laitra novonoina. Ny mpamono afo moa lavitra tany Tsaralalana rahateo ka tarabe vao tonga teny an-drova. Ny tena nahagaga anefa dia ny nirehetan’ireo fasana nanafenana ny « MASINA » izay nilevina tany amin’ny 12 metatra mahery ambanin’ny tany. fa ilay Razana anankiray « tsy fantatra » ka noviraviraina nankeny amin’ny kianjan’ny 13 mey ary avy teo dia nentina noeloina elo mena teny amin’ny kianjaben’i mahamasina . Nisy rakitra nahafeno sobika maromaro tamin’izany. Koa nankaiza iny rakitra iny ? Raha izany nodinihina dia nisy nanomana efa ela iny fandoroana ny ROVA iny..KOA IZA ?

      Efa nisy dia nisy tokoa ny SARINTSARIM-pitsarana momba io raharaha lehibe io saingy ,tsy HITA VOAKA.Efa nisy koa olon-tsotra voaheloka anefa dia tsy hita ny fiafarany.
      Ankehiriny dia fohazina koa ny fametavetana nataon-dRAVALOMANANA ireo MASINA nafindra antsokosoko tamin’ny alin’ny 12/8/2008. avy teny MANJAKAMIADANA NANKENY AMBOHIMANGA

      KOA IZANY SY IZANY TOMPOKO, NO ANTONY ANGATAHANAY AMIM-PANAJANA AMINAO NY HAMERENANA HAINGANA NY FITSARANA NY NANDORO NY ROVA.

      RAISO TOMPOKO NY HAJA AMBONY INDRINDRA ATOLOTRAY ANAO
      ANTANANARIVO faha-16 MEY 2009, NY FILOHA. RAKOTOMALALA MANAN’IGNACE _ II _L _2 ANDRAVOAHANGY _ Tel 22 207 62

  • 15 avril à 09:06 | lysnorine (#9752)

    Re : kozobe 13 avril 2019 à 23:27 répond à Behantra

    « Par la même occasion, Raketamanga, fille de Radama 1er, qui devait épouser le prince Rakotobe et détenir véritablement les rênes du pouvoir selon la volonté de son père, a été mise sur la touche »

    - RAZANAKINIMANJAKA na RAKETAKA dia zanak’i Radama 1 tamin’ny princesse Sakalava RASALIMO, izay, araka ny resak’i Radama 1 matetika, dia hampivadina amin’ny printsy RAKOTOBE, zana-dRABODOSAHONDRA anabaviny sy ny printsy RATEFINANAHARY, dia HANDIMBY azy. Vao telo ambin’ny folo taona (13) ny printsy Rakotobe tamin’ny nampamonoan’ Imavo azy, ary efa-taona (4) teo ho eo ny princesse Raketaka tamin’ny nahafatesan-drainy.

    Ny princesse Rasalimo dia zanak’i RAMITRAHO, andrian-tSakalava teo Andrefana-Avaratra teo Boina. I Ramitraho dia zanak’Andriantsoanarivo sy RABODO RATSIVINDA.

    I Rabodo Ratsivinda dia zanak’i RATSIVINDA avy ao AMBOHIJANAKA (somary Atsinanan’ALASORA) ary NANAMBADY an-dRAMASOANDRO MPANJAKA tany amin’ny SAKALAVA ANDREFANA.

    ANDRIANAVALONA avy eo AMBOHITRANDRIAMANITRA, Atsinanan’AMBOHIJANAKA, no RAIN-dRATSIVINDA, izany hoe : ZAFIAFIN’io Andrianavalona avy ao Ambohitrandriamanitra-Ambohijanaka io izany RAMITRAHO rain’ny princesse RASALIMO.

    Hoy koa ny « Tantara ny Andriana eto Madagasikara », Tome II

    « Ny nihavian’ny Andriana Sakalava tamin’ny voalohany indrindra. ».

    « Dia tao AMBOHIJANAKA ATSIMO , somary Atsinan’Alasora, no nihavian’ny razan’ny mpanjaka Sakalava tao aloha. Ny ady amin’ny fahavalo, ny ady an-trano, sy ny fialonany, samy izy andriana iray tam-po, hono, nampihahaka azy toy izao ; ny sasany dia nianavaratra, ny sasany nianatsimo, ary ny sasany nijanona teo andrefana niangonan’izy rehetra tamin’ny voalohany ; fa nony niala teo, "ladim-boatavo ny olombelona, iray ny fotony kanefa maro ny sampany." (p. 1084).

    « Ary nony vao tonga Rasalimo, dia napetrany tao RAHARIHASINA anaty rova atsimon’ny kianja...Ary dia nampiana sy novàna tsara BEVATO, (ny vato manodidina ny trano, betsaka tsara no ao, ary ny hidirana ao an-trano natao vato lehibe vato pehina ; dia natao TRANOVOLA), dia nametrahana an-dRasalimo » (pp. 1085, 1086).

    Farany, hoy ny Rev. ELLIS, hoe na dia roa ambin’ny folo aza ny vadin-dRadama 1, tokany ihany tamin’izy ireo no noraisina ho « mpanjakavavy », dia RASALIMO izay notandrovin-dRanavalomanjaka fatratra :

    "Although nominally the domestic establishment of Radama included twelve queens, he had but ONE WIFE WHO WAS RECOGNIZED AS THE QUEEN ; this was RASALIMO , the daughter of the king of the Sakalavas. Rasalimo still lives at the capital, and RECEIVES CONSIDERABLE ATTENTION FROM RANAVALONA who assumed the sovereignty. Rasalimo is the mother of Raketaka, Radama’s only surviving child, a daughter now about fourteen years of age".
    Ellis, vol2., History of Madagascar ,1838, p 399.

    ,

  • 15 avril à 22:08 | vazaha (#9399)

    L’incendie ce lundi 15 avril 2019 de la cathédrale Notre Dame de Pars rappelle le choc émotionnel qui a touché tous les Malagasy lors de l’incendie du Rova d’Antananarivo en novembre 1995 .
    Mais tous comme Madagascar, la France ne perdra pas son âme malgré cet horrible malheur.
    Je remercie le pdt Andry RAJOELINA, en dehors de toute considération politique, de son initiative de reprendre la restauration du Palais Besakana et du Palais de La Reine..
    Puisse la restauration de Majakamiadana se dérouler jusqu’à son achèvement total. Je souhaite aussi que Notre dame de Paris, patrimoine mondial de l’humanite, soit un jour restauré, non seulement pour les catholiques, mais aussi pour tous les hommes et femmes qui aiment l’art royal.

    • 18 avril à 17:53 | Turping (#1235) répond à vazaha

      Vazahan
      Une grande similitude entre ces deux événements .NDP fait partie du patrimoine de l’UNESCO ,donc sa reconstruction même si ça va prendre un peu de temps (5ans minimum),financièrement ne posera aucun problème .La différence !

Publicité




Publicité

Newsletter

Les actus du jour directement dans votre boîte email

Suivez-nous

Madagascar-Tribune sur FACEBOOK  Madagascar-Tribune sur TWITTER  Madagascar-Tribune sur GOOGLE +  Madagascar-Tribune RSS