Facebook Twitter Google+ Les dernières actualités
mercredi 21 février 2024
Antananarivo | 16h04
 

Société

Consommation

MICC : vers un renforcement de la sécurité sanitaire des aliments

mercredi 1er mars 2023 | Mandimbisoa R.

Le ministère de l’Industrialisation, du Commerce et de la Consommation (MICC) a signé hier, avec l’Organisation des Nations Unies pour l’alimentation et l’agriculture (FAO) le lancement du projet portant sur le renforcement du système national de contrôle de la sécurité sanitaire des aliments.

La sécurité sanitaire des aliments est devenue un sujet de préoccupation de plus en plus important en ce qui concerne la santé des consommateurs, le renforcement de la sécurité alimentaire et la promotion du commerce international. A travers ce projet, Madagascar entend cadrer la sécurité sanitaire des aliments avec les normes internationales, à analyser les lois et règlements y afférente et à accompagner le Comité National du Codex Alimentarius.

Le Codex Alimentarius, ou « Code alimentaire », a été créé conjointement par la FAO et l’OMS en 1963 afin de mettre au point des normes alimentaires internationales. Il renferme les normes et documents mis en place, à l’échelle internationale, afin de garantir la sécurité sanitaire des aliments en vue de leur commercialisation. Madagascar fait partie des 188 pays membres de ce Codex.

Les inquiétudes du public concernant la sécurité sanitaire des aliments placent souvent le Codex au cœur des débats mondiaux. Les médicaments vétérinaires, les pesticides, les additifs alimentaires et la présence de contaminants dans les aliments sont quelques-uns des sujets examinés lors des réunions du Codex. Les normes du Codex sont élaborées à partir de données fournies par des organismes internationaux et indépendants d’évaluation des risques ou bien dans le cadre de consultations spéciales organisées par la FAO et l’OMS.

Bien qu’elles ne soient que des recommandations applicables à la discrétion des pays membres, les normes du Codex sont souvent à l’origine des législations nationales.

Le Comité national du Codex Alimentarius de Madagascar a été mis en place depuis 2006. L’objectif défini à l’époque a été le renforcement des capacités des systèmes nationaux d’inspection et de certification. Il était question de le doter d’outils et méthodes de travail et promouvoir la diffusion de l’information et l’amélioration de la participation de Madagascar aux travaux de la Commission du Codex Alimentarius. Cette perspective se poursuit encore aujourd’hui, car en adhérant au Codex, Madagascar participe à renforcer sa capacité à être plus compétitif sur les marchés mondiaux, où les produits sont extrêmement réglementés.

-----

La quantité de denrées alimentaires commercialisées au niveau mondial a littéralement explosé au cours du siècle dernier pour atteindre aujourd’hui des niveaux et une diversité inimaginables. Le commerce international de ces denrées représente 2000 milliards d’USD par an et des milliards de tonnes d’aliments sont produits, transportés et mis sur le marché.

75 commentaires

Vos commentaires

  • 1er mars 2023 à 10:10 | arsonist (#10169)

    Sécurité sanitaire des aliments ?

    Est-ce que , par exemple ,
    en fait partie ne serait-ce que la suffisance en qualité et en quantité de riz ,
    produit sur le territoire national , pour couvrir totalement la consommation des dizaines de millions de populations Gasy ?

    Évidemment , il n’y a pas que le riz !
    Philbert Tsiranana avait appliqué avec succès ce qu’il avait appelé avec humour "politikan’ny kibo" !

    • 1er mars 2023 à 10:26 | vatolahy (#11348) répond à arsonist

      est ce un probleme insoluble que de nourrir la population malgache avec du riz malgache , ?-Dans un temps lointain que les nouvelles générations n’ont pas connues il y avait des silos pleins dans les cours.Le manger était assuré .Certes on vivait sous un régime colonial mais le vivre et le manger était assurés .C’était l’essentiel qui était assuré : Vivre

    • 1er mars 2023 à 10:52 | arsonist (#10169) répond à arsonist

      Rehefa tsy mahakobo ny Tantara
      no tsy alehany koa momba ny kolo sy ny fomba amam-panao ,
      dia manoratsora-poana
      toy ’ty ataon’ilay tsy mana-pototra
      izay mitomany ho isan’ny galasama ’ty !

    • 1er mars 2023 à 12:30 | Stomato (#3476) répond à arsonist

      Le 1er mars à 10:26 | vatolahy (#11348) répond à arsonist ^

      >>est ce un probleme insoluble que de nourrir la population malgache avec du riz malgache , ?<<
      Manifestement oui, depuis au moins 1972, quand l’amiral à viré le vazaha qui assurait la gestion du riz à Madagascar !
      Viré en un temps très cours, et n’ayant pas de délais pour former des successeurs.
      Il a été rappelé quatre ans plus tard, on lui demandait de revenir !!!
      Beau début pour un pays indépendant dépendant.

      >>Dans un temps lointain que les nouvelles générations n’ont pas connues il y avait des silos pleins dans les cours. Le manger était assuré .Certes on vivait sous un régime colonial mais le vivre et le manger était assurés .C’était l’essentiel qui était assuré : Vivre<<

      Et hélas tout se passe comme si ce temps ne reviendra jamais.
      Encore le résultat de la faute des frantsay, n’est ce pas ?

  • 1er mars 2023 à 10:40 | plus qu’hier et moins que demain (#6149)

    Assalaamo alaikoum
    C’est juste une nécessité pour la mondialisation mais ne constitue pas ni une urgence ni une priorité pour notre pays n’est-ce pas ? Car ces dernières doivent se focaliser sur la recherche de l’autossuffisance alimentaire n’est-ce pas ?

    • 1er mars 2023 à 13:14 | vatolahy (#11348) répond à plus qu'hier et moins que demain

      stomato--- il reste que ,au temps colonial,le malgache était connu dans le monde et respecté.Maintenant il est connu comme le pauvre type qui quémande à longueur d’année .L’ambition supreme est de pouvoir s’échapper comme un Arsoniste, là où on trouve à manger chaque jour

  • 1er mars 2023 à 10:51 | I MATORIANDRO (#6033)

    Tena lasa mikarama ho an’reto tsy aninotsianinona reto tokoa ny MT.

    - Maninona zaao rah ny resak moba an’reo zeronaly kapisily nitifitr’olona teny Ambohitsorohitra t@ 07/02/09 no mba asiana resaka ???!!!

    - Maninona zao raha ireo mpaka olona any Ambatondrazaka no resahina sy asiana resaka sa tsy fatim-bahiny reo ka tsy misy dikany ???!!!

    ...

    • 1er mars 2023 à 11:18 | arsonist (#10169) répond à I MATORIANDRO

      Ka ianao sy ireo mpaketo amin’ity serasera ity anie izao no lasa tena mpanome vaovao sy tena mpandalina ny zava-misy eto e !

      MT dia miamina fotsiny amin’ny fanondroana izay loha hevitra tokony iadiana .

      Diniho anefa fa misy ny sasany avy hatrany dia mibetroka be ery manoratra hoe
      tsy misy ifandraisany amin’ny loha hevitra tondroin’i MT io lahatsoratra asehonao io !

      Ireo mpanome fake news sy ireo influenceurs moa dia manao izay danin’ny kibony !

      Izay no ilaina fahalalana sy saina mahiratra mba ahay anifika ny mangidy , sy itelina ny mamy !

      Izay no fahalalahana !
      Mihevitra angaha MT fa manana fahalalana sy saina mahiratra daholo ireo mpaketo !

      Ry be-sy-leo foza femelles couillues anti ambaniandro .
      Ry taikiringy ’’vatobidule’’.
      Ry "Rakobbe" mpaka tahaka an’i Dieudonné M’bala M’bala .
      Ry arsonist .
      Sy ny hafa koa.

    • 1er mars 2023 à 11:59 | citoyendumonde (#4292) répond à I MATORIANDRO

      Tena marina, lasa gazetin’ny mpanao propagandy ny MT. Ireo mpanoratra amin’izao fotoana dia mifanalavitra amin’i Ndimby, Tompokolahy Georges Rabehevitra.
      Ny Firenena mivarina any an-kady, ny vahoaka miaina ao anatin’ny fahantrana tanteraka nohon’ny politika izay tsy mahomby.
      Tsy mila mamaky ny antontan’isa akory ny tena fa mijery ny tanana : ny loto, ny fangalaran’olona, ny arabe potika tanteraka, ny mpiasa (FCE, SECREN sns...) tsy mandray karama, ny mpamboly lavanila tsy mahalafo intsony sns, sns....
      Efa hita ireny ny nanaovan’ny fitondrana ireo artista mpikambana ao amin’ny OMDA. Ny tenako dia tsy mitsetra an’ireo satria ireo mihintsy no nanindraindra ireto mpitondra amin’izao fotoana izao. Raha midina koa ny farim-pianan’ny mpanao gazetin’ny MT, Midi, l’Express, les Nouvelles dia mendrika ho azy koa izay.
      Tohizo ho an’izay mazoto fa ny ady amiko dia eny amin’ny an-tanimboanjo amin’izay.

    • 1er mars 2023 à 12:30 | Isandra (#7070) répond à I MATORIANDRO

      Tadiavin’ireto hanao miara-manondrana indray ny MT.

  • 1er mars 2023 à 11:01 | Isandra (#7070)

    “Antananarivo, 26 Février, 6h25 - Les priorités définies. Le gouvernement malgache a arrêté six filières prioritaires dans son Pacte sur la souveraineté alimentaire et la résilience. Il s’agit de quatre filières dans l’agriculture de production végétale que sont le riz, le maïs, le manioc et les oléagineux et deux filières dans l’élevage que sont les petits ruminants et les bovins. Madagascar se fixe comme objectifs d’augmenter la production, d’améliorer la conservation et de promouvoir la transformation des produits pour augmenter leur valeur ajoutée d’ici à 2028, d’après un document publié par la Banque africaine de développement (BAD).
    ⭕Le pacte national sur l’alimentation et l’agriculture figure parmi les engagements des dirigeants africains qui ont participé au deuxième Sommet des chefs d’Etat et de gouvernement africains sur la souveraineté alimentaire de Dakar pour l’atteinte de l’objectif d’éradication de l’extrême pauvreté et la faim d’ici 2030. Il définit les travaux que chaque pays aura à entreprendre pour assurer sa sécurité alimentaire.
    ⭕Selon le document partagé par la BAD, le Pacte de Madagascar est décliné sur une période de dix ans, avec des investissements déjà planifiés pour les cinq premières années. 3,114 milliards de dollars sont nécessaires pour sa mise en œuvre. Mais selon ce document 2,125 milliards restent encore à chercher.
    ⭕Pour le développement de la riziculture, ce document fait état d’un besoin de 2,608 milliards de dollars, dont 520 millions de dollars acquis auprès des partenaires techniques et financiers (PTF), 230 millions de dollars d’investissements privés et juste 25,5 millions de dollars de la part de l’Etat. 1,831 milliards de dollars sont donc encore à trouver pour le développement de cette filière.
    ⭕Pour les autres programmes inclus dans ce pacte national, il faudra 60,6 millions de dollars pour le développement des cultures vivrières, 21,15 millions de dollars pour le développement des cultures industrielles, dont le soja et l’arachide. Il y a également le développement de la filière bovine à viande qui nécessite 32,44 millions de dollars, les petits ruminants pour 30 millions de dollars, le développement de l’agribusiness qui nécessite 341,3 millions de dollars et 19,9 millions de dollars pour la mise en place d’usines d’engrais.
    ⭕D’après ce document, le gouvernement de Madagascar s’engage à investir au moins 10% de son budget dans le secteur de l’agriculture, l’élevage et la pêche, pendant les cinq prochaines années au moins. Cet engagement pour le Pacte national représente un total de 350 millions de dollars.

    • 1er mars 2023 à 11:01 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      ⭕Du côté des PTF, le groupe de la BAD contribuera à hauteur de 200 millions de dollars au cours des trois prochaines années. Le FIDA, en plus des 200 millions de dollars en cours d’investissement dans les programmes, investira plus de 250 millions de dollars supplémentaires pour le Pacte et soutiendra l’attraction de 750 millions de dollars supplémentaires.
      ⭕La Banque mondiale pour sa part contribuera pour plus de 250 millions de dollars dans le Projet d’appui aux moyens de subsistance résilients dans le sud de Madagascar et le Programme de résilience des systèmes alimentaires pour l’Afrique de l’Est et australe sur lequel la Grande île est prévue bénéficier 158,1 millions de dollars. Le gouvernement va par ailleurs mobiliser le soutien de l’Union européenne, de l’Agence française de développement (AFD), de l’Agence allemande de coopération internationale (GIZ), du secteur privé ou encore de la société civile.”

  • 1er mars 2023 à 11:04 | Isandra (#7070)

    AUTOSUFFISANCE ALIMENTAIRE : En 2024, fini l’importation de riz.

    « Antananarivo, 1er Mars, 10h45 – Un programme ambitieux. Le gouvernement fait part de son objectif de parvenir à l’autosuffisance rizicole en 2024 et d’entrer dans l’exportation de riz en 2027, dans son programme de développement de la riziculture. Ce programme figure dans le Pacte sur la souveraineté alimentaire et la résilience de Madagascar présenté par les autorités malgaches en marge du Sommet des chefs d’Etat et de Gouvernement de l’Union Africaine en février. »

    • 1er mars 2023 à 12:34 | Stomato (#3476) répond à Isandra

      Partout dans le monde, excepté à Madagascar, un objectif est un plan complet avec de nombreux volets.
      Le génie du Rat est de s’arrêter au volet un du projet, volet Un sur quarante douze.
      Surtout aucun volet concernant les contrôles à chaque étape, avec mesures correctives.
      Ce qui chagrinerait les copains et copines.
      Copain = avec qui l’on partage le pain.
      Copine = avec qui l’on partage la ???

  • 1er mars 2023 à 11:11 | MALIBUC (#9345)

    #7070,
    Exportations de vary !!!!
    Laissez moi rire.
    Déjà il faut 2 ans pour faire pousser du riz (dixit le BOUFFI), mais nous faire croire que dans 4 ans Dago va en exporter il n’y a qu’un pas.
    On a importé plus de 800 000 Tonnes de brisures de riz en 2022, le gouvernement remblaie systématiquement les rizières et on va exporter ?
    Du blabla, nada, rien, que dalle des mensonges comme d’habitude.

  • 1er mars 2023 à 11:11 | Turping (#1235)

    MICC, le mic mac a signé avec l’OMS ,FAO les organismes dont on connaît depuis des lustres leur état de fonctionnement.....
    - C’est une méthode bien rodée des voyous en place pour quémander encore de l’argent pour être détourné,sans faire grand chose comme d’habitude.
    - Ne serait -il pas mieux d’entendre parler ,une politique agricole bien renforcée pour produire mieux et plus en quantité et qualité sans faire recours aux pesticides et les produits cancérigènes pour obtenir de meilleurs rendements ?
    - Par ailleurs, force est de constater que les 70%
    des malagasy sont des paysans .Donc ,s’il existe un état digne de son nom ,le renforcement des normes alimentaires internationales en l’occurrence la sécurité alimentaire commence par la politique des productivités permettant de garantir l’autosuffisance alimentaire n’est-ce pas ?
    Les carences en matière d’actions réelles restent le fléau du non avancement réel.
    La corruption,les détournements des deniers publics etc.... restent toujours endémiques.

    • 1er mars 2023 à 12:08 | arsonist (#10169) répond à Turping

      [1er mars à 11:11 , Turping (1235) écrit]

      MICC, le mic mac a signé avec l’OMS ,FAO les organismes dont on connaît depuis des lustres leur état de fonctionnement...

      Comments :
      Les be-sy-leo foza femelles couillues anti ambaniandro isandra , d’après ce qu’elles ont écrit plusieurs fois sur ce forum , croient dur comme fer que l’ OMS fait partie du monde la recherche scientifique de pointe où l’esprit de rigueur est indispensable !

    • 1er mars 2023 à 13:00 | Isandra (#7070) répond à Turping

      Molotov,

      « l’ OMS fait partie du monde la recherche scientifique de pointe ».

      Selon votre théorie, le scientifique de pointe est celui qui applique les règles scientifiques de pointe établies. C’est le cas de l’OMS.

      Et tout ce qui applique la formule du cocktail molotov est scientifique, car cette formule est scientifique.

    • 1er mars 2023 à 13:22 | arsonist (#10169) répond à Turping

      Est-ce que je viens sur ce forum pour renseigner les foza bac-3 en ce qui concerne
      1.ce qui est considéré comme pointe de la recherche scientifique
      2.le cursus [vérifications et contrôles] suivi par toute découverte avant l’autorisation de confier son application ou sa fabrication à des personnes ou des organismes compétents en la matière
      3. la mise du produit fini à la portée du grand public ou à l’usage d’un public spécialisé contrôlé ???

      Je viens sur forum pour autre chose !

    • 1er mars 2023 à 13:26 | arsonist (#10169) répond à Turping

      Il fallait ne pas aller user le fond de sa culotte sur les bancs de l’école !

      (https://www.youtube.com/watch?v=L69oOFc7Fu0)

    • 1er mars 2023 à 13:44 | Isandra (#7070) répond à Turping

      Molotov,

      Heureusement, nous ne sommes pas venu ici non plus pour apprendre quoique ce soit de vous. Non merci, parce qu’à force de vouloir avoir le dernier mot, vous vous contredisez tous les jours et vos posts sont plus en plus misavaombaona.

  • 1er mars 2023 à 11:13 | vatolahy (#11348)

    Finalement rien ne change .On dépendra encore de l’argent des autres.C’est devenu la principale coutume malgache et ce n’est pas à notre honneur .
    le changement commencera lorsque finira l’exode rural

  • 1er mars 2023 à 11:14 | I MATORIANDRO (#6033)

    Famintinana ny tranga nisy sy adalana na havendranan’reo tsy mahaay ninoninona t@ volana february teo :

    - Mivavaka any angabone ny filoha.
    - Mifampiapanga ireo zeronaly kapsily milisy miaraka @ reo vendrana fa izy ireo ihany no nitifitra olona t@ 07/02/09.
    - Lasa manao ny asan’ny looks ingah doma.pub.
    - Ilay filoha matoatoa no manendry ny ministra.
    - Olona mpampianatra mpampandihy fitombenana no aatao mpanompon ’fanatanjahan-tena.
    - ....

  • 1er mars 2023 à 11:23 | arsonist (#10169)

    Ianao io sy ireo mpaketo amin’ity serasera ity izao no lasa tena mpanome vaovao sy tena mpandalina ny zava-misy eto amin’ny MT !

    MT dia mihamina fotsiny amin’ny fanondroana izay loha hevitra tokony iadiana .

    Diniho anefa fa misy ny sasany avy hatrany dia mibetroka be ery manoratra hoe
    tsy misy ifandraisany amin’ny loha hevitra tondroin’i MT io lahatsoratra asehonao io !

    Ireo mpanome fake news sy ireo influenceurs moa dia manao izay danin’ny kibony !

    Izay no ilaina fahalalana sy saina mahiratra mba ahay anifika ny mangidy , sy itelina ny mamy !

    Izay no fahalalahana !
    Mihevitra angaha MT fa manana fahalalana sy saina mahiratra daholo ireo mpaketo !

    Ry be-sy-leo foza femelles couillues anti ambaniandro .
    Ry taikiringy ’’vatobidule’’.
    Ry "Rakobbe" mpaka tahaka an’i Dieudonné M’bala M’bala .
    Ry arsonist .
    Sy ny hafa koa.

  • 1er mars 2023 à 11:24 | MALIBUC (#9345)

    Les connes abruties du #7070 nous font un joyeux copié/collé de 24
    24mg, le DJ BOUFFI répète sans cesse :"Je suis venu vous apporter des aides de secours afin de prouver mon amour pour vous....", les nouveaux sinistres font des annonces fulgurantes (70 000 Branchements Jiramaty cette année) et tout va bien dans le meilleur des mondes.
    On va exporter du riz, prendre le téléphérique, monter dans un des 1000 bus, pousser la voiture à fond sur l’autoroute, se reposer à Miami Beach, promener les millions de touristes et tout ça en 2023 !
    Quel exploit pour Dago 5ème pays le plus pauvre du Monde.
    CQFD

  • 1er mars 2023 à 12:01 | Isandra (#7070)

    Pyramide de Maslow. Besoins de sécurité.

    Le gouvernement adapte sa politique en fonction des besoins de sa population. Ils voient que plusieurs Malagasy ne se contentent plus de satisfaire leur besoins physiologiques.

    • 1er mars 2023 à 12:14 | MALIBUC (#9345) répond à Isandra

      #7070 ?
      C’est quoi et que veux dire cette phrase, quels sont les besoins autres que physiologiques ?
      Plusieurs Malagasy, il y en a deux au moins ?
      A force de croire vos mensonges vous devenez schizophrènes et débiles........
      Votre tour arrive, faites vos valises on va s’occuper de vous !

    • 1er mars 2023 à 12:40 | arsonist (#10169) répond à Isandra

      [1er mars à 12:01 , les be-sy-leo foza femelles couillues anti ambaniandro Isandra (7070) ont écrit]

      Le gouvernement adapte sa politique en fonction des besoins de sa population.
      Ils [le DJ bac-3 Rajoelina faikam-boto et ses soutien] voient que plusieurs Malagasy ne se contentent plus de satisfaire leur besoins physiologiques .

      Comments :
      Oui ! Auparavant les Madagougouesques vont aux toilettes (quand il y en a , sinon ils se soulagent n’importe où !) pour des besoins naturels !
      Mais depuis quelques jours , les Madagougouesques , à l’instar de leur filoha DJ bac-3 Rajoelina faikam-boto , vont aux toilettes pour s’agenouiller afin de prier pour éloigner le vent ou une défaite ou le vent de la défaite.
      Il ne reste plus qu’à demander l’aumône sur la scène internationale pour le financement de la construction de toilettes manara-penitra sur tout le territoire national !

    • 1er mars 2023 à 13:21 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Molotov,

      Molotov ne sait pas pourquoi que les Malagasy appellent « trano fisainana » les toilettes.

      Une citation :

      « Le seul endroit où l’esprit est tranquille pour réfléchir, ce sont aux toilettes ».

    • 1er mars 2023 à 15:33 | Jipo (#4988) répond à Isandra

      Bonjour
      Quand vous n’ avez rien à mettre dans la cocoty, vous n’ avez que faire des normes internationales d’ hygiène ! est-ce que les rakety, ou peaux de zébus sont aux normes, ??? je ne parle pas des mofo gasy et des nems vendus aux coins des rues ...
      Quand vous n’ avez pas d’ eau ni de lumière pour voir ce que vous lavez, qu’ est ce que vous pouvez en avoir à faire (pour rester poli) de la dictature de l’ OMS ???
      Quant aux besoins "physiologiques « ??? commencez par distribuer des préservatifs même aux normes sinensis !!! que vous reste-il d’ autre à des incultes que de copuler sans se soucier du lendemain, particulièrement quand vous survivez au jour le jour et engendrer des futurs mangataka, ils n’ en sont pas encore à couper des membres pour garantir la survie à vie, mais on en est pas loin !
      Qu’ il commence à donner les moyens à ses compatriotes de se nourrir et arrête ses défilés d’ apprenti mannequin de mode, je sais je demande un miracle et pour cela il va falloir un certain délai ...
      Mais quand arrêtera-t-il d’ etre superflu autosuffisant et puéril ??? je ne parle pas de son arrogance et accoutrements ...
      A moins de concourir pour la médaille ou palme du plus NOK , en ce cas ils est plus que bien parti et a toutes ses chances , mais de là à en redemander, comparativement à macron, il a aussi toutes ses chances hélas !!! 😰

  • 1er mars 2023 à 12:08 | pisokely (#9950)

    manao ahoana daholo.

    aleo atao teny gasy fa mankaleo iretsy ta..bazaha iretsy.
    Very ny firenena.. tsy misy mialona ny fanampiana azo mihintsy akory.. arahaba soa fa mahazo vola, na dia hoe trosa aza no azo. saingy dia mampalahelo fa fanambaniana tsotra izao lay izy..

  • 1er mars 2023 à 12:42 | pisokely (#9950)

    ilay lahatsoratra mobilité douce dia fanalabaraka.. aza iza no nanao an izany projet izany ?
    firy ny malagasy mandeha tongotra ( trajet habituel) firy no mampiasa bisikileta ( trajet habituel).. ary firy no manana fiara ? manao ahoana ny toetrinh lalana ? dia mobilité douce ve no ho resahina ? tsy maheno feon dakolosy ve isika hoe, misy zavatra tsy mitovy izany projet izany ?? dia ny loza dia hoe, nahazo vola hono ilay projet !!!! nefa na ny pla d urbanisation aza tsy misy aminy laoniny.. piste cyclable anefa na ny trottoir aza tsy ara drariny..
    mitaraina ny tany mandroso fa betsaka ny mpitsoa mponenana.. zao zavatra mintranga zao no mahatonga ny olona hifindra toerana.. raha olona misaina, ka tsy tia kolokolo, dia aleo mandeha halavitra..

    • 1er mars 2023 à 13:31 | Isandra (#7070) répond à pisokely

      Pisokely,

      Izany no anaovako anao hoe mba manadihady politika, satria mba manao ny sasany. Fa raha ny tena marina tena zavatra sarotra aminao io.

      Ilay projet mobilité douce dia entina hanamboarana foto-drafitr’asa hanamora ny fivezivezen’ireo olona mampiasa anio fomba fitanteran’io. Tafiditra amin’izany ny fanamboarana piste cyclable sy fampitomboana ny trottoir, sns. Izany hoe hatsaraina ny zava-misy amin’izao.

  • 1er mars 2023 à 13:31 | arsonist (#10169)

    1er mars à 13:21

    Molotov ne sait pas pourquoi que les Malagasy appellent « trano fisainana » les toilettes.

    Une citation :
    « Le seul endroit où l’esprit est tranquille pour réfléchir, ce sont aux toilettes ».

    Comments :
    Il ne faut donc pas s’étonner pourquoi les foza merdent tout le temps !

    • 1er mars 2023 à 13:33 | Isandra (#7070) répond à arsonist

      Molotov,

      Malagasy =Foza, qui ont inventé le « trano fisainana ».

    • 1er mars 2023 à 18:17 | arsonist (#10169) répond à arsonist

      Ny niavian’ilay trano fisainana tena izy akory aza toa tsy fantatr’ireto be-sy-leo foza femelles couillues anti ambaniandro isandra ireto .

      Maika moa fa ny hanihany ataon’ny zatovo anodikodinana ny hevitra tondroina amin’io teny hoe trano fisainana io .

      Misy voambolana vazaha anoroan’ny K-to Gasy ilay toerana tena trano fisainana tena izy.
      Milaza tena ho K-to Gasy koa ireto be-sy-leo foza femelles couillues anti ambaniandro isandra ireto , ka tsy ho fantany ary ve io voambolana vazaha izay ampiasain’ny K-to Gasy io !

  • 1er mars 2023 à 13:31 | pisokely (#9950)

    fanaraha maso ara tsakafo sy fanafody.. dia atao malaza aminy gazety.. anefa dia hiaraha mahita ny zava misy eto aminy firenena.. efa hatraminy 1963 no efa nisy izany ny fanaraha maso.. dia ankehitrio, manao sonia, manamafy an izany fanaraha maso izany ? dia etsy andaniny anefa, sakafo tsy tokony ho hanina no omena ny olona.. ny fanafody moa tsy lazaina intsony.. saingy dia mihonona ny malagasy ka aleo misy, na dia ratsy aza toy izay ho mosarena.. dia maka sary ny mpitantana fa nahavita fifanaovan tsonia.. akaiky ny fifidianana..

    Ho an ny malagasy, ka raha mbola mahatsiaro ho gasy, ka nandevina ny tadimpoatra ao mada.. isika izao ho maty indray andro, fa ny zanatsika, ny taranaka mandimby.. dia firenena simba ve no apetraka ho an dry zareo ? tsy ho hisy zava bita milamina ao mada raha bola zao no fisainany mpitondra.. tsy i rajoel ihany fa zay olona rehetra te hilatsaka ho mpitondra...dia ireto lalitra manodidina an i rajoel, tsy hitondra anareo halavitra ny ratsy ataonareo.. sahala ny manao maloto ao an trano, ka ianareo ihany no hiaina aminy maimbo ataonareo

  • 1er mars 2023 à 13:44 | pisokely (#9950)

    na ny mpamafa lalana aza mahay manadihady politika.. mandehana eny an tsena, hanontanio ny mpivarotra anana, dia tsoriko eto, fa mahay noho isandra ireo mpivarotra anana ireo, mahay noho rajoel.. satria mahay mijery ny zava misy ary mahay madanja ny eti manana.. Ny sasany aza tsy mahay manorata sy mamaky teny, fa tsy mbola nahita aho, na iray aza ka naka fisainana tao aminy kabone.. samy mahay politika daholo na iza na iza.. ary samy mahay mitsikera ihany koa, raha bola misy maso, sofina ary aty doha.. ny maha samihafa azy, diia ny dondrona dia ho dondrona foana, tsy ompa mihintsy izany akory, fa ambaratonga mpisainana (niveau intellectuel ).. tsy miteny mihintsy aho hoe niveau d etude.. samy nosoran dreniny menaka.. saingy indrisy fa hafa i rabe ary hafa i rakoto.. ary hafa koa i madagasikara.. tany nahafinaritra i madagasikara taloha, 60 taona lasa zay.. saingy noho ireto tsivalahara ireto, dia jereo no niafarany.. anefa dia tsy mbola tonga saina ihany izy ireo

    • 1er mars 2023 à 14:08 | Isandra (#7070) répond à pisokely

      Pisokely,

      Mba mandiniha tsara hoa vao miteny.

      Raha mahay sy maranitra noho i Rajoelina ny mpivarotra anana, tsy nijanona ho mpivarotra anana teo intsony izy, fa efa nivoatra., ho Mpitarika orin’ asa ngoavana.

      I Rajoelina mantsy tsy tonga dia filoham-pirenena hoazy teo fotsiny, fa nandeha an-tanan-tohatra maro : Mpikarakara lanonana(DJ hoy ny sasany), Mpitantana orin’asa maro, Bénin ny Tanana, izay vao filoham-pirenena.

  • 1er mars 2023 à 13:45 | MALIBUC (#9345)

    Ben mince alors, je savais pas que le cerveau était aussi près du "trou du c.ul".
    D’après les #7070 c’est dans les chiottes qu’on se vide la tête.
    C’est pour cela qu’ils ou elles passent leur vie dans les gogues !
    MDR

  • 1er mars 2023 à 13:56 | pisokely (#9950)

    salut malibuc..
    ben oui.. ce que vous disez resume tout.. esprit de mer..e, ils ont vendu leur âme au diable et ils n ont plus aucune capacité d analyse, d observatio et se contente de passer leur temps dans les chiottes.. Pour agrementer un peu leur temps de passage, ils ont inventer des toilettes maranapenitra parfumées.. je ne l ai pas inventé !! je l ai lu quelque part en 2018 ou 2019 je crois.. évidemment, esprit tordu et mer..dique, ne pourront accoucher que des résultats mer..diques..

  • 1er mars 2023 à 14:29 | pisokely (#9950)

    o ry isandra a.

    mino ve ianareo fa afaka hisondrotra ny mpivartra anana ? ny valiny dia tsia avy hatrany, satria tsy mahazo misondrontra izy... mba fantatrao ve ny antony ?? . satria laharapahamehana an i radoma ireo olona ireo.. raha mahazo tombony aminy anana izy, tsy afaka manao investissement akory, satria zay azony anio, lany anio ihany.. ny kely azony aza alaina aminy,.. voahendaka ny mpangalatra, ny vidiny fitanterana ny entana (anana) mialafo andro aman alina, ny tsena hipetrahana tsy misy dia ady isan andro aminy polisy, sy ingahy ranaina be,.... dia posyposy sy sarety no hitanterana entana fa lafo loatra ny teleferika.. lafo koa ny bisikileta... tsy ho tafavoaka mihintsy ilay mpivarotra anana fa vao mainka aza hahantra.. dia zahay anie ry isandra tsy any aminy kabone no mandalina e...

    • 1er mars 2023 à 16:23 | Isandra (#7070) répond à pisokely

      Pisokely,

      Mbola manamafy fa omby mijery florà ianao raha resaka politika, raha io voambaranao io no jerena, sady amin’izay tsy maharaka ny tena fiainana ao anatin’ny fiaraha-monina aty.

      Amin’izao andron’ny libéralisation izao tsy andraikitrin’ny fanjakana velively ny mahatonga ny olona anankiray hivoatra ao anatin’ny fandraharahana, fa miankina be dia be amin’ny ezakin’ny tsirairay. Ny an-dry Ravalo ireny hafetsen-dratsy hafa manonkana, nohon’ny fahefany sy ny fahaizany olona teo amin’ny fitondrana izay nahatonga azy nahazo tosika tamin’ny resaka Taxes.

      Faharoa manarak’izany, raha mpivarotr’anana any amin’ireny quartier ireny mazana tsy voakitikin’ny mpanendaka izany, satria mifankahalala rizareo, ary mifampiaro aza. Rehefa tonga aty, dia mba tongava amin’ireny faritra mafampana ireny, dia hainao ny fandehany. Sady tsy mbola tamin’izao fitondrana izao koa no nampahafana an’ireny faritra mafana ireny, fa efa hatramin’izay.

      Na izany na tsy izany, ity fitondrana ity nametraka projet mba hahafahana mamatsy vola ireo olona manana projet matotra, io ilay antsoina hoe "Fihariana" sy Titre vert hoan’ny tambanivohitra efa olona aman’alina no nahazo tombontsoa tamin’io.

  • 1er mars 2023 à 14:40 | pisokely (#9950)

    isandra.

    ataoko hoe adala ianareo kanefa toa tsy mety izany filaza izany.. atao indray hoe tsy ampy saina sy fahalalana, dia toy ny manambany anareo..anefa tsy izany velively no tiako atao.

    dia mino ve ianareo fa tokony ho filoham pirenena i rajoel ? inona no nahalasa azy ho filohampirenena ? naninon no tsy i rossy ? na i Dama ? na i jaojaoby ? raha atao ny fanoharana rajao sy rajoel, iza no tokony mendrika ho filohampirenena ?

    Avo lenta ny politika ry isandra ka tsy takatrareo a.. misy antony ao matoa olona dondrona sahala amin iny no lasa filoha, araka ny lazainao hoe, ny mpivarotra anana tsy ho lasa filoha mpitondra mihintsy..

    Matoa ianao miaro azy sahala an izao, dia mahazo rariny sy tombontsoa ianao... Na ny jamba aza mahita fa tsy misy mandeha aminy laoniny ny fiainampirenena.. Ary matoa ireo vazaha ireo mandoka sy miverina manampy an i rajoel, dia misy fika hafa indray ao ambadika ao.. politika avo lenta izany ary tsiambaratelon ny politika.. ny tsy hitanao fotsiny, dia mijabaka foana i radoma satria tsy mahay.. ary zay no ahavoa azy satria any andro, any volana, hijabaka izy ary tsy azo havotana ny adalana ataony..

  • 1er mars 2023 à 14:43 | pisokely (#9950)

    ny fehiny ? tsy mahaleo tena ny gasy.. dia zay tiany vahiny apetraka eo aminy fitondrana, dia tsy maintsy ekena.
    amboarina ny CV.. dia alatsaka sy tohanana.. tsy misy mahita mihintsy ny fahorian ny vahoaka malagasy

  • 1er mars 2023 à 15:14 | tsimahafotsy (#6734)

    Les instances internationales viennent rappeler à l’ordre
    les fozas charlatans avec leur CVO
    et empoisonneurs avec leur vary tsinjo,

    " Méfiance.
    Le président malgache préfère son remède local aux vaccins contre le Covid-19
    Alors que le pays connaît une seconde vague de l’épidémie, le président malgache a annoncé vouloir observer les effets des vaccins étrangers avant d’y avoir recours.
    D’ici-là, il préfère miser sur le Covid-Organics, le remède à base d’artémisia lancé par le président, Andry Rajoelina, il y a un an."

    - Le ministère de la santé a rappelé les interdictions de publicité, de toute annonce, de communication, émission ou réclame à caractère mercantile relatives aux remèdes traditionnels améliorés ainsi que toute campagne d’information médiatisé ou non, ayant pour but de faire connaître le praticien, et l’établissement de soins en médecine traditionnelle et alternative.

    « Beaucoup de nos clients préfèrent acheter le riz local bien qu’il coûte cher à cause notamment de la différence de qualité entre les deux produits », affirment des épiciers d’Isotry. « Même les gens dans les bas quartiers boycottent ce riz "Tsinjo" dont la qualité laisse à désirer », affirme un autre commerçant."

    - Le ministère de l’Industrialisation, du Commerce et de la Consommation (MICC) a signé hier, avec l’Organisation des Nations Unies pour l’alimentation et l’agriculture (FAO) le lancement du projet portant sur le renforcement du système national de contrôle de la sécurité sanitaire des aliments.

    Pour quand le rappel à l’ordre sur l’utilisation des financements obtenus et l’état des routes à Madagascar ?

    • 1er mars 2023 à 15:27 | Aulivier643 (#11346) répond à tsimahafotsy

      les amis, familles de tsi machin ont contribue à l’arnaque malgacho malgache..depuis plusieurs géréations de "victimes"..

      ni Tsi Machin bidule ni Arso-truc ne bruleront sur les plages de nosy be, les ministres membres de leurs familles qu’ils font semblant de dénoncer les fozas..membres de leur propre famille complices de ravatomanga

      une bande de complices..et victimes à la fois..

      MAdagougou encore et toujours

  • 1er mars 2023 à 15:20 | I MATORIANDRO (#6033)

    Misy zana-devoly mpandrobo ireto tsy mahay ninoninona de milaza fa ho hoe : "tadiavinareo hanao miaramanodrana ndray ny M.T"

    Tena zana-devoly dondrona otran’le lelaafiny ihany.

    Tsy hainy akory na ny tena tiany ho lazaina aza !!!

    Dondrona, ibécile, sauvage, tehoderainalika, mafy hatoka ; tsy hainy akory ny foto-teny@zay tiany ambara, sa te-hilaza tsy anontaniana ndray reto vendraprrrr reto fa aondrany daholo ze azony aondrana.

    192 sisa dia hamovoka ilay tsy ampy solaitra lelafiny.

    LERA= LEo RAjoel

  • 1er mars 2023 à 15:45 | kartell (#8302)

    @ Aulivier643
    De retour dans la cour de récréation du Muppet Show !..
    La France n’a pas encore compris que l’Afrique, aujourd’hui, tant convoitée ne voulait plus de ses militaires, à demeure, ni qu’on lui assène des leçons particulières de démocratie, surtout de la part d’un orateur, aux intonations professorales !..
    Reste que cette francafrique, moribonde, conserve de beaux restes et avec la ligne politique du « en même temps », le « maître de conférence » entend conserver ses derniers îlots d’influences, notoires, dans ces états où les potentats en poste, en sont les garants …
    Désormais, c’est la politique du carnet de chèques et de l’assistance, technique, tous azimuts qui sont privilégiés face à une concurrence de plus en plus ouverte et vorace sur un continent, transformé, désormais, en supermarché low-cost !..
    Malgré un divorce, consommé, Macron et sa bande croient encore à une idylle, alors que l’Afrique, francophone, par défaut, regarde avec complaisance, venir à elle, ses nouveaux prétendants qui promettent ce que la France n’a jamais su lui offrir : une aide pour un avenir convenable !…
    Les promesses des prétendants font la différence sur une réalité de l’échec, gaulois, même si, celles-ci ne seront pas tenues …
    En tentant ce coup de poker, notre prédicateur se fourvoie dans un domaine où hier, il avait toutes les cartes en main, mais, qui avaient été dilapidées par ses prédécesseurs, surtout, sur l’autel de la défense permanente d’une vision, biaisée, d’une Afrique, éternellement, soumise…
    Aujourd’hui, la page se tourne de cette relation incestueuse …
    La rancoeur des africains ne semble pas avoir eu le moindre écho, auprès d’un président qui n’assume pas les conséquences d’une phase terminale d’une francafrica, biaisée, comme il n’assume pas, d’ailleurs, cette vague montante du mécontentement, grandissant, de ses compatriotes qui entrevoient, plus qu’en lui, que l’image d’un taulier, alors qu’il avait été choisi pour finaliser leurs demandes et pas celles de son égo !..

    • 1er mars 2023 à 16:06 | Aulivier643 (#11346) répond à kartell

      @ kartell

      c’est QUI l’afrique ?

      Les étudiants africains boursiers en FRANCE ?
      Les bidasses en folie qui font du saut en parachute à la Reunion ?

      Il est temps pour la France de reconnaitre que les africains ne l’aimnte plus, et donc qu’il faut couper les ponts.

      - plus de visas
      - plus d étudiants
      - plus de formations
      - plus de coopération
      - plus de crédits
      - plus de rapprochement familial

      Bcp d’africains, dont Kobbe et Shalom le souhaitent et l’affirment sur ce forum.

      Ils ont raison !

      Je pense qu’il faut les libérer de ce poids.

      Il est temps pour Kobbe et Shalom d affirmer leur amour pour poutine, et de se séparer du pays (la France) qui est à leurs yeux responsables de tous leurs maux.

      FRANCE DEHORS

      WHY NOT ?

    • 1er mars 2023 à 16:49 | Shalom (#2831) répond à kartell

      1er mars à 16:06 | Aulivier643 (#11346) répond à kartell ^

      Bcp d’africains, dont ... et Shalom le souhaitent et l’affirment sur ce forum.


      Excusez-moi, qu’est-ce que j’ai souhaité et affirmé ?

  • 1er mars 2023 à 16:18 | vatolahy (#11348)

    il y a du vrai dans cette diatribe .la gouverne française est dans l’erreur ; c’est le peuple français qui a raison...plus d’afrique
    il y a 40 ans sur les murs en france on pouvait lire :US GO HOME
    Demain on lira. AFRICA GO HOME

    • 1er mars 2023 à 17:03 | Jipo (#4988) répond à vatolahy

      WHITE live’ s matter, ou OUT !

  • 1er mars 2023 à 16:45 | pisokely (#9950)

    milaza i isandra fa aomby mijery flora hono zahay fa tsy mahay mandalina politika e

    Inona ary no diso amin izat voalaza ? inona no atao hoe politika ? tsy hoe prezida ianao na volomboasary dia mahay politika.. afaka manao politika daholo zay manantsaina mahay mandalina

    Ry isandra dia midehaka hoe mahay ny any any an toerana kanefa hita poko hitampirenena fa jamba tanteraka..

    dia tsy misy mpanendaka hono ny mpivarotra anana.. o ry isandra a ! tena mahafantatra ny fiainana any ve ianareo e ? tsy misy sahy mivoaka rehefa maizina ny andro.. satria matimaty foana.. zany ny zava misy raha tsy mahay ianareo.. ary toe javatra hitako zany.. matahotra ny olona mpivarotra ka manao rodobe miaraka isan maraian.. tokony naka sary aho dia ho hitany rehetra, na lahy na vay, na tanora na antitra miara mandeha maraina sao maty.. handeha hivarotra..

    Hanjarany fanjakana ny miaro ny tsirairay mba ahatafita azy.. tsy midika izany fa ny fanjakana no manome vola na manampy.. tsia ! ny fanjakana no manome rafitra, manome toky ny isambatanolona mba hiriaria sy hiasa ka hamokatra, hitaty ny valiny asany.. tsy ny fanjakana no hiantoka ny asa, fa kosa hiaro ny famokarana asa.. contrat social no filaza azy .. mandoa hetra ny vahoaka,, miantoka ny karama ny mpitondra, miantoka ny karamany polisy, ny fonktionera.. ho setrin izany, dia mampiasa ny vola bahoaka ny mpitondra, hanamboarana lalana, mampiasa polisy hiaro ny vahoaka.. tena tsy hain isandra mihintsy ny raharam pirenena.. tsy mahagaga raha mivaralila sahala an izao i madagasikara.. na io isandra io aza anie ka ny volany gasy no karamany eto e..

    • 1er mars 2023 à 17:44 | Isandra (#7070) répond à pisokely

      Pisokely,

      Tsy vinavinaina fotsiny hoatran’izany hoa ny tena zava-misy. Ampitovianao amin’ny olona tsotra ery ny mpivarotra anana, izay tena mahay ny elakelan-trano rehetra sy ny lalana tsy misy atahorana, arakan’ny nolazaiko anao, rizareo raha teo efa fantatran’ny mpanedaka sy mahafantatra azy ireo, ka voisa amin’ny ratsan-tanana no tratran’ny fanendahana izany.

      Eny Anosibe na eny Atalatamaty(tsena ny tantsaha vaomarina) no maka entana ny ankabeazan’izy ireo. Ka noho izany, tsy resaka fandriam-pahalemana mihitsy no misakan’azy tsy hivoatra, fa mety zavatra hafa mihitsy.

      Tena afaka mivoaka alina ny olona aty, angaha tsy renao ireny tamin’ny fandresen’ny Barea ireny.

  • 1er mars 2023 à 16:54 | Kobbe (#11248)

    @arsonist : ’’ Où est le déraciné "Rakobbe ? ’’
    Je te lis en retard. ’’Rakobbe’’ ne dors pas au forum MT, il a son travail et se déplace parfois hors des périmètres du pays : donc patience. Mais aujourd’hui je vais te répondre de maniére profondement personnelle, du haut de ton âge au bas de mon âge :

    Cet orgueil(inné ou appris) occidentalisé que tu affiches à un âge si adulte en Occident, Rakobbe y est passé toute une enfance : aujourd’hui en plein dans mes trentaines je te dis que l’orgueil de l’Occident est sa plus grande erreur, une preuve manifeste de la naïveté de l’Homme. Vous pouvez soumettre plusieures générations, mais une vous résistera ou vous rendra le pareil : dans vos circles intimes vous vous êtes longtemps habitués à une population malgache que vous qualifiez des ‘’toutous dociles’’ et autre termes péjoratifs, avec le temps cette génération des toutous dociles a produit des enfants et a eut une progeniture des explorateurs du monde, des genies academiques mais aussi des capitaines d’industrie et créateurs d’entreprises : la génération de ’’Kobbe/Rakobbe’’ est une breadwinner à deux PMEs occidentales. Vous tardez à comprendre le signe du temps. Ça prendra son temps, mais l’histoire nous dira (...) Nous sommes une génération née et ou grandie dans les enceintes Occidentales, et nous sommes allé au-dela des limites des frontiéres de l’Occident pour parvenir au-dessus de ce que nos parents nous ont donné et appris : ne venez pas nous vendre ni du ’’ déjà-vu ’’ ni des vieilles recettes de gloires. C’est tout c qu’on essaye de vous faire comprendre. N’oppressez pas l’humanité. On oppresse pas un peuple indéfiniment, car une génération résistera ou vous le rétribuera.

    On règne à tour de rôle. Visitez la Chine vous comprendrez. Il y a des occidentaux qui comprennent le sense de l’humilité. Même le président Macron vous le conseille. Mais toi tu fais encore du têtu theatral : j’continuerai à t’enfoncer ma quenelle membrée dans ton gros, car tu respectes pas ton âge. Apprend l’humilité. Le ‘’Madagougou’’ que tu te donnes souvent plaisir de dénigrer du haut de ton orgueil occidental et ton âge avancé, c’est ce même Madagougou vers lequel vous viendrez nombreux chercher votre pain de séjour. Joui de ta France civilisatrice et Paris ta ville lumière : je jouis humblement de mon Madagascar.

    • 1er mars 2023 à 18:35 | arsonist (#10169) répond à Kobbe

      C’est bien celles-là , mais dites d’une façon à peu près similaire , les idées diffusées par Dieudonné M’bala M’bala !

      La seule différence entre "Rakobbe’’ et Dieudonné M’bala M’bala , c’est que
      (i) Dieudonné M’bala M’bala sait , lui , où sont ses racines ,
      (ii) le sans racines "Rakobbe’’ , lui , fantsame et tente vainement de se faire reconnaître comme Madagougouesque !

  • 1er mars 2023 à 16:55 | Kobbe (#11248)

    @Aulivier643 : tonton Aulivier, ton point de vu est valable. Néamoins, essayons de faire une analyse constructive poiur comprendre la réalité. La France sous manteau de l’Occident par les U.S semble ne pas vouloir comprendre le signe du temps en affichant une tendance impérialiste et prédatrice -puisque elle e bien couverte : le Madagascar et l’Afrique en générale ne sont vus que comme des source d’approvisionnement en matieres stratégiques, pas des hub de développement, encore moins un continent des economies émergentes. La Chine voit cette brèche et en tire profit de manière intelligente que l’Occident, en aidant a créer des infrastructures pour faciliter son commerce dans le pays-hôte. Aujourd’hui l’Occident ne se reveille pas mais vois tjr en nous des sujets à imposer sa loi. Aux Nations Unies la France a la cellule stratégique de la paix dans le monde : combien déstabilisations sociopolitiques se commettent en Afrique depuis les années 1960, que nous ignorons ? Plusieurs. Insatisfaite, à l’ONU la France continue à utliser l’Afrique juste pour ses 54-voix, qui sont un enorme avantage stratégique pour faire adopter des resolutions qui impactent durement le monde. Et les ressources du sous-sol continuent de s’envoler. Allez-y comprendre qlq chose. Soyons logiques.

    • 1er mars 2023 à 17:27 | Aulivier643 (#11346) répond à Kobbe

      @ kobbe
      je pense que la France, ce vieux pays, doit quitter l’Afrique et donc Madagascar.
      Les malgaches détestent la France...les maliens Aussi..
      Les français vivant à MAdagascar doivent quitter ce pays qui ne veut pas d’eux.

      il faut PARTIR au plus vite, et laisser aux chinois et aux russes le soin de de construire un avenir qui convient aux malagasy, seuls décideurs de leur avenir.

      l’avenir malagasy est entre vos mains..

      place à la nouvelle generation malagasy

  • 1er mars 2023 à 18:10 | pisokely (#9950)

    firy ny olona nivoaka taminy barea ?? aman arivo, aman alina mihintsy aza.. tsy ho hisy mpanendaka mihintsy..

    eny anosibe ny tsena fangalana entan.. tsy ahita mihintsy ianao, ka olona iray handeha irery haka entana eny anosibe.. tsy midika minhintsy izany fa mahafantatra an ilay mpanendaka izy.. fantatra fotsiny fa tsy azo atao ny mandeha irery aminy alina na vao maraina, ny fiara koa sahal amin zany..

    tsy vinaviana izany fa zava marina.. madehana ianao aminy alina, tsy voatery eny aminy toerana mafana, fa na dia analakely fotsiny aza, antaninarenina, isoraka .. sahala ny any tamatave.. mandeha dia lazao eto hoe, nandeha irery teny barikadimy aho fa tsy nisy namono..

    mahantra ny olona ary noho ny fahantrana, dia lasa ratsy toetra.. na ni kiraronao fotsiny aza, dia hamononoiny anao.. te hiasa ny olona, te hamokatra saingy tsy tafavoaka satria tsy misy mpiaro, ara batana, ara tsosialy.. ny vokatra moa zara fa misy, ny fanondranana azy koa bola raharaha.. tsy misy na simba ny lalana, lafo ny solika.. amidy lafo ? tsy misy mahavidy.. amidy mora ? maty antoka.. mpamboly anana izy ? saingy mila mividy sira, siramamy, fanafody.. tsy mahavelona azy intsony ny asa ataony.. izany isandra no atao hoe analyse.. dia manambotra politika ny mpitondra mba ho valiny na fanafana ny olana.. zay olona rehetra misaina, dia mahay mitady vaha olana amin izany.. fa ny dondrona sy mpangalatra ihany no mifaly aminy fijaliambahoaka ka tsyvte hitady vahaolana

    • 1er mars 2023 à 19:33 | Isandra (#7070) répond à pisokely

      Pisokely,

      Tsy hainao angaha ilay hoe aza mivabôtsa rangah fa sam kôf tanana.

      Raha ianao io no mitonatonana mankeny amin’ny 2-5 maraina eny Anosibe tena amboarin-drizalahy mihitsy, fa ireo mpivarotra entana mandinika tahakan’ny anana sy voankazo ireny, tsy ataon-drizalahy n’inona n’inona, raha tsy hoe olona vaovao angaha. Ireo koa anie mba mijery ny mandinika tahak’azy ihany, fa tsy hoe biby be.

      Tsy hainao izany.

  • 1er mars 2023 à 18:11 | pisokely (#9950)

    iniako iresahana i isandra ary aminy teny gasy.. satria tsy ireto miseho vazaha ireto no iseho hanjaka zaka eto amin ity sehatra ity..

  • 1er mars 2023 à 19:04 | arsonist (#10169)

    (i) [1er mars à 13:21 , Isandra (7070) a écrit]
    Molotov ne sait pas pourquoi que les Malagasy appellent « trano fisainana » les toilettes.
    Une citation :
    « Le seul endroit où l’esprit est tranquille pour réfléchir, ce sont aux toilettes ».

    [Les be-sy-leo foza femelles couillues anti ambaniandro isandra ne savent pas qu’il est d’usage de préciser l’auteur des citations !]

    (ii)[1er mars à 18:17 , arsonist a écrit]
    Ny niavian’ilay trano fisainana tena izy akory aza toa tsy fantatr’ireto be-sy-leo foza femelles couillues anti ambaniandro isandra ireto .
    Maika moa fa ny hanihany ataon’ny zatovo anodikodinana ny hevitra tondroina amin’io teny hoe trano fisainana io .
    Misy voambolana vazaha anoroan’ny K-to Gasy ilay toerana tena trano fisainana tena izy.
    Milaza tena ho K-to Gasy koa ireto be-sy-leo foza femelles couillues anti ambaniandro isandra ireto , ka tsy ho fantany ary ve io voambolana vazaha izay ampiasain’ny K-to Gasy io !

    (iii) [1er mars à 13:44 , Isandra (7070) enfonce le clou]
    Molotov,
    Heureusement, nous ne sommes pas venu ici non plus pour apprendre quoique ce soit de vous. Non merci

    (iv) [1er mars à 13:26 , arsonist rigole] :
    Il fallait ne pas aller user le fond de sa culotte sur les bancs de l’école !
    (https://www.youtube.com/watch?v=L69oOFc7Fu0)

  • 1er mars 2023 à 19:05 | MALIBUC (#9345)

    Mais c’est qui ce Rakobbe ?
    Un redresseur de tors complètement débile qui tente de nous expliquer comment ça fonctionne à Dago et comment doivent se comporter les Andafy.
    Il ferait bien de se remettre en question et oter la poutre qu’il a dans l’oeil au lieu de s’occuper du grain de sable dans les yeux de l’autre.
    Bref encore un inutile qui monopolise M.T pour des conneries qu’il prend au sérieux, un abruti même !

    • 1er mars 2023 à 21:38 | vatolahy (#11348) répond à MALIBUC

      MALIBUC------quand un abruti rencontre plus abruti que lui,ça chauffe....

  • 1er mars 2023 à 19:18 | pisokely (#9950)

    zaho aloha dia tsy mamaky zay soratan dry zareo mihintsy e.. na somary diso kely aza ny teny gasy, dia aleo atao teny gasy.. tsy olana mihintsy.

  • 1er mars 2023 à 19:19 | arsonist (#10169)

    [1er mars à 16:18 , le taikiringy ’’vatobidule’’ (11348)a écrit :]
    la gouverne française est dans l’erreur ;
    c’est le peuple français qui a raison...
    plus d’afrique
    il y a 40 ans sur les murs en france on pouvait lire :US GO HOME
    Demain on lira. AFRICA GO HOME

    Comments :
    Ce taikiringy ’’vatobidule’’ ne sait pas que Zemmour n’est pas le "peuple français" !
    Il confond toujours les convictions de Zemmour avec les convictions des électeurs français !
    On peut comparer les convictions d’un individu avec celles d’un autre individu !
    Comme constater , par exemple , la similarité des convictions de Dieudonné M’bala M’bala avec celles du déraciné "Rakobbe".
    Mais on ne peut pas dire que les convictions du taikiringy ’’vatobidule’’ [copiées sur celles de Zemmour] sont similaires à celles du peuple français !

    • 1er mars 2023 à 21:35 | vatolahy (#11348) répond à arsonist

      Vatolahy voit loin---la pauvreté grandissante rend le français hargneux et vindicatif.la lepen est toujours là et votre Zemmour, le petit juif sépharade et raciste ,est toujours en embuscade

    • 1er mars 2023 à 21:45 | vatolahy (#11348) répond à arsonist

      Encore un qui n’écoute queFrance inter ,ne lit que Libération et vient nous faire sa récitation
      C’est vrai

  • 1er mars 2023 à 19:28 | Jipo (#4988)

    Pour le plaisir comme les embrayages les conspi ont envahit toutes les institutions

    Philippe Guillemant ingénieur physicien nous explique le lien entre la crise financière et la crise sanitaire, entre la crise sanitaire et la crise énergétique et entre le numérique et le transhumanisme 👏 (Conférence du 28 octobre 2022)
    Source : https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=gFyqjmPXh_w...

  • 1er mars 2023 à 20:50 | arsonist (#10169)

    Forecasting Theory applied on Political Forecasting .
    Results found out by one research team on Forecasting Theory about the future of the "Sparse Islands" !

    Is it possible a war between the Malagasy army supported by the Chinese government against the French forces to conquer the Sparse islands ?
    This link opens a press article according to the results discovered by a team of researchers who are working on the probability of this eventuality in the future.

    https://www.lexpress.fr/societe/2028-madagascar-reprend-les-iles-eparses-a-la-france-la-chine-tire-les-ficelles-UT5E3W2C3ZHKNDPQHZ4LCGMSH4/

    President Macron and some French personalities are currently visiting four African countries !

  • 1er mars 2023 à 21:03 | pisokely (#9950)

    izahay anie ry isandra, manadiady vao miteny sy manoratra e.. impiry nankeny anosibe aho ? tsy aminy alina, impiry nijery olona teny aminy onahona ? niditra taminy trano baoritra ? nijery sy nanadiady ? nijery ny mpivarotra mandeha ? tsy azo atao ny maka sary, fa dia tena nahita ny fahantrana aho.. manala kiraro anefa ny andro tsy fahavaratra akory

  • 2 mars 2023 à 13:19 | Kobbe (#11248)

    @ arsonist : ‘’Is it possible a war between the Malagasy army supported by the Chinese government against the French forces to conquer the Sparse islands ? ‘’

    Well, there we go... sir goes Shakespeare, what a sharp turn ! ‘’Sparse Islands’’ ...what ? That’s a copy-paste French meaning for ‘’ Scattered Islands.‘’ Ze...ze...shit ! Stick to your ’’ Frinch ’’ : English ain’t your playground, fat puppy...

  • 2 mars 2023 à 13:49 | Aulivier643 (#11346)

    Je note avec intérêt la "loi de Murphy" : " tout ce qui est susceptible d’aller mal, ira mal"..

    A Madagougou, tout va de plus en plus mal...car c’est PREDIT !

    Merci EDDY ( MURPHY) !

    Entre les jolies filles FOZAS qui gravitent autour du prezida, et qui suscitent l’intérêt des révolutionnaires libidineux basés overseas..ou à Paname..

    Et les vieux bidasses pro Poutine qui veulent casser la gueule de leurs cousins Fozas..eux même sovietisants " à DONF"..

    Je me demande quelle "G.ueule" aura la revolution annoncée..

    Vivement Novembre..

    A la poursuite de Novembre Rouge ??

    LOL

  • 6 mars 2023 à 11:11 | NanaTana (#11410)

    tsy vinaviana izany fa zava marina.. madehana ianao aminy alina, tsy voatery eny aminy toerana mafana, fa na dia analakely fotsiny aza, antaninarenina, isoraka .. sahala ny any tamatave.. mandeha dia lazao eto hoe, nandeha irery teny barikadimy aho fa tsy nisy namono..

Publicité




Newsletter

Les actus du jour directement dans votre boîte email

[ Flux RSS ]

Suivez-nous

Madagascar-Tribune sur FACEBOOK  Madagascar-Tribune sur TWITTER  Madagascar-Tribune sur GOOGLE +  Madagascar-Tribune RSS