Facebook Twitter Google+ Les dernières actualités
mardi 1er décembre 2020
Antananarivo | 18h14
 

Culturel

Patrimoine

Inauguration du Rova d’Antananarivo réhabilité

samedi 7 novembre | Mandimbisoa R.

Le Palais de la Reine renaît de ses cendres après l’incendie qui l’avait consumé. 25 ans plus tôt. Après plusieurs années de réhabilitation, sous les différents régimes politiques, les travaux sont achevés. Le Palais de Manjakamiadana, Besakana ainsi que les tombeaux royaux retrouvent leurs formes d’antan. L’inauguration des travaux de réhabilitation et de restauration du Rova d’Antananarivo s’est déroulé hier en grande pompe, à la date d’anniversaire de son incendie.

Andry Rajoelina qui a dirigé la cérémonie d’inauguration a déclaré lors de son discours que le Rovan’Antananarivo sera baptisé désormais « Rovan’i Madagasikara ». Symbole de l’histoire et de la souveraineté nationale, son incendie qui avait ravagé les lieux a meurtri tous les Malgaches et sa restauration aurait rassemblé davantage ces derniers, affirme Andry Rajoelina.

A part la réhabilitation du Palais de Manjakamiadana, de Besakana, et des tombeaux royaux, fait dans les règles de l’art selon le Chef de l’Etat, des travaux de renforcement du système de sécurisation et de protection des lieux, ainsi que des voies d’accès pour les personnes à mobilité réduite y ont été réalisés.

Andry Rajoelina a annoncé que le Rovan’i Madagasikara serait un musée moderne équipé de nouvelles technologies. Des vestiges du passé qui ont marqué l’histoire comme la couronne du dais de la reine Ranavalona III, fraîchement rapatrié au pays inaugurera ainsi la future collection.

Satisfait d’avoir pu récupérer cette pièce royale, il compte également demander le retour à Madagascar du « kabeso » ou crâne du roi Toera de Menabe, décapité en 1897, et exposé actuellement dans un musée de France, tout comme le crâne du prince Ratsimamanga.

« Les fonds utilisés pour la réalisation de ces travaux sont propres aux Malgaches », a soutenu Andry Rajoelina. La réhabilitation de Manjakamiadana a été réalisée sur un budget du Ministère de la culture, quant à Besakana, les travaux ont été financés par la famille du président. Les autorités auraient reçu des propositions d’aides de la part d’autres pays et partenaires dans le cadre de cette réhabilitation mais pour préserver la souveraineté nationale, les autorités ont préféré puiser sur ses fonds propres, affirme le président.

126 commentaires

Vos commentaires

  • 7 novembre à 09:18 | Dadabe (#9116)

    Le samedi, c’est permis !

    Bon, le confinement étant ce qu’il est, je crois que je vais reprendre mes (mauvaises ?) petites habitudes d’antan : laisser dire, laisser faire et ne répondre qu’une fois par semaine, le samedi matin. Cette fois, sans distribution de la fameuse médaille du khon de la semaine. Celle-ci est définitivement accordée à qui vous savez.
    Double avantage à cette décision. Un, ne pas trop indisposer les forumistes habituels de MT.com par mes longues digressions. Deux, m’éviter le piège des heures et des heures qui s’écoulent, l’oeil rivé sur l’écran, les doigts crispés sur le clavier, prêt à dégainer à la moindre bêtise écrite par d’autres alors que j’ai tant de choses à faire auprès de ceux qui me sont chers. Donc, une petite heure, le samedi matin aux aurores, cela devrait suffire avec, je vous le donne en mille, une tasse de thé de Sahambavy à portée de main.
    Au fait, avez-vous remarqué que, hier, jour de la petite sauterie au tout nouveau Rovani’ Madagasikara (copie meilleure que l’original), les infâmes Isandra, Betoko et consorts se sont montrés d’une rare discrétion ? Ça fait du bien, hein ? Un grand silence, avec quelques notes amicales et quelques petites fausses notes aussi (ben oui, faut ce qu’il faut !)... Il y avait comme un vague sentiment que ce forum commençait enfin à devenir fréquentable. Etonnant, non ? Mais, pas sûr que cela dure. Le Malgache adore la dispute et insupporte de reconnaître ses erreurs... Or, elles ne manquent pas !
    Et puis, ce matin je lis ceci (ci-dessus) : ’’les autorités ont préféré puiser sur ses fonds propres’’. Sur ’’leurs’’ aurait été plus correct, passons. Mais ’’fonds propres", en êtes-vous si sûr ? Il est vrai que l’argent, même sale, n’a pas d’odeur (du moins, le dit-on...).
    Bon, cela dit, Nez-gros m’a traité de gros (vendredi 6, 12h23) alors je lui réponds. Puis, en réponse à Arsonist (vendredi 6, 12h33), j’ai bien envie de me laisser aller à quelques souvenirs, loin des fureurs de ce monde barbare et... malade.

    • 7 novembre à 09:19 | Dadabe (#9116) répond à Dadabe

      Non, j’ne capte rien !

      Hé oui, Nez-Gros, non seulement je ’’parle dans le vide’’ mais, en plus, je ne capte rien. D’autant que, moi, je ne parle pas ’’d’jeune’’ façon seventies. Je vais avoir 70 ans dans quelques semaines et j’assume pleinement mon âge en m’appliquant à écrire correctement, sans trop de fautes... A la khonnerie, tu peux donc ajouter le ridicule qui te va si bien. Par ailleurs, puisque tu te crois autorisé à me tutoyer, je fais de même. Ok ?
      Enfin, si tu veux que nos échanges restent à peu près corrects (car il t’arrive de dire des choses très intéressantes), tu cesses tout de suite de me traiter de gros. Je suis comme Obélix (pas le Gaulois mais le Celte armoricain !!!) : un peu enveloppé, je ne dis pas, mais gros, non. Par Toutatis, non !!!
      Bon, à part cela, ta réponse de hier matin est déprimante de bêtise. Mais je vois que Vatomena a vite corrigé le tir. C’est bien. Que dire d’autre ? Bof... Un conseil tout de même au ’’chercheur’’ autoproclamé également expert en finances internationales et autres petites babioles du quotidien (on dirait Rayyol !)) : ne bidouille pas trop l’Histoire, du moins ce qu’on peut en connaître... Au fait, Nez-Gros, ne serais-tu pas une incarnation malgachisée du professeur Oraison si cher à Betoko le mort-vivant ? Enfin bon, je dis ça, je dis rien...

    • 7 novembre à 09:21 | Dadabe (#9116) répond à Dadabe

      Fausse couronne et vraies sculptures

      S’agissant du musée du quai Branly (Musée Jacques-Chirac des Arts et Civilisations d’Afrique, d’Asie, d’Océanie et des Amériques, situé à une porté de canon de mon domicile parisien), à l’évidence Nez-gros n’y a jamais mis les pieds. Ce qui l’autorise bien entendu à en parler. Vorona, lui, le connaît et a apporté hier des précisions véridiques. Petit détail : ce musée remarquable ne rapporte rien mais coûte très cher aux Français et c’est très bien ainsi.
      A propos d’œuvres patrimoniales, au lieu de baver sur une ’’fausse couronne’’ sans doute plus vraie que l’originale (!), pourquoi ne pas se précipiter sur la côte ouest, auprès des très vieilles tombes sakalaves ornées de superbes sculptures en bois ? Ces véritables oeuvres d’art séculaires sont érodées par le sable et le sel de la mer. Depuis des décennies, il y a là un ’’trésor’’ qui, peu à peu, disparaît. Et tout le monde s’en contrefiche ’’royalement’’ (si j’ose dire). Bon, d’accord, c’est sakalava, pas merina, mais tout de même ! Au musée du quai Branly, ces sculptures seraient préservées. A l’évidence. A ces Blancs ! Toujours à donner la leçon... Pénible, hein ?
      Au fait, j’ai des centaines de photos de ces sculptures (des journées entières à crapahuter dans les dunes infinies et les profonds taillis, entre Morondava et Maintirano). En temps utile, je confierai les négatifs originaux à qui de droit. C’était encore l’époque où je ’’bouffais’’ de la pellicule au kilomètre ! Le numérique a tout de même bien des avantages !
      PS - Mon fils cadet, qui me lit depuis ses terres glacées du Canada, se souvient bien de ces expéditions épuisantes (pour moi). Lui, du haut de ses dix-treize ans, n’était jamais fatigué ! Le soir, on bivouaquait dans tel ou tel petit village d’une dizaine de cases. Mon garçon négociait notre présence en prenant soin d’utiliser quelques tournures typiquement vezo que lui avait apprises sa grand-mère. Cela mettait en confiance. J’étais accueilli en roi et mon petit prince des sables rayonnait de joie, entouré de grappes d’enfants rigolards et dépenaillés. Bisous, mon fils et à bientôt, quand les avions se remettront à voler sans masque...

    • 7 novembre à 09:22 | Dadabe (#9116) répond à Dadabe

      Le fromage des Soeurs

      Arsonist, cela me fait plaisir que vous ayez parlé des soeurs bénédictines d’Ambositra que j’ai bien connues (un peu moins que les soeurs de Cluny, mais tout de même). A dire vrai, au cours de mes séjours dans cette petite cité ’’de caractère’’, je me rendais souvent à l’entrée du couvent pour y acheter du fromage : les Bénédictines d’Ambositra fabriquent l’un des meilleurs fromages de Madagascar ! Qu’on se le dise !!!
      Cette sorte de tome de Savoie mâtinée de Cantal est divinement délicieuse. Mais un peu cher si j’en juge par le prix auquel les soeurs achètent le lait aux petits producteurs locaux. Je le sais, car un de mes protégés d’alors, qui poursuivait ses études sans jamais parvenir à les rattraper, exploite depuis plusieurs années la ferme de son grand-père, à quelques kilomètres de là, sur la route d’Antsirabe, peu après le pont de Fatihita qui franchit la Mania et que les sbires de Ratsiraka avaient fait exploser en 2002 (J’y étais, et c’est bien Ratsiraka qui a donné l’ordre de dynamiter ce pont afin d’isoler Tana du Betsileo et du Grand-Sud).
      Lors de l’installation de ce jeune paysan, aujourd’hui père de famille comblé, j’avais participé à l’achat d’au moins 2/3 d’une vache pie noir. Une assez bonne laitière, ma foi, avec laquelle, outre ses autres productions dont une pépinière d’orangers, l’ancien ’’étudiant’’ fait toujours son beurre. Lorsque j’emprunte la RN7, je ne manque jamais de faire halte dans un hameau au bord de la route. Il suffit de marcher une petite demi-heure pour apercevoir les premiers orangers...
      PS - En contrebas du couvent des Bénédictines, à Ambositra, subsiste un cimetière où reposent les corps de quelques soldats anglais et français tués lors d’escarmouches durant la Seconde Guerre mondiale. Une triste page d’Histoire... J’avais un temps songé à mobiliser un peu les bonnes volontés afin d’entretenir ces tombes délaissées. En vain. Le temps efface tout et les responsables municipaux d’alors ne songeaient surtout qu’à en tirer quelques subsides. Je suis gentil, mais pas à ce point.

    • 7 novembre à 09:24 | Dadabe (#9116) répond à Dadabe

      Ma chaise zafimaniry...

      Aurai-je eu le courage de suivre trois mois de cours intensifs de langue malgache à Ambositra ? Je ne sais. Je ne suis pas un Mormon, moi... Et puis quelques mots me suffisent, à la maison, pour participer aux conversations qui, parfois, se font exclusivement en malgache (mes petites-filles en profitent largement). J’ajoute, que cela permet à mon fils aîné, ma belle-fille et ma tendre amie, de dire à voix haute ce que je ne suis pas censé entendre. Bon... C’est de bonne guerre.
      Cela dit, cher Arsonist, j’étais persuadé que l’enseignement du malgache était le fait des Jésuites d’Ambositra, à proximité de la Cathédrale où ils possèdent un centre de formation assez vaste. L’un des vieux pères jésuites, qui aimait à bavarder avec moi en sirotant la THB que nous partagions (ce n’est pas interdit par le droit canon, n’est-ce pas ?), m’avait fait visiter son ’’trésor’’ : une case en briques et bois, solidement cadenassée, où se trouvaient un stock de planches de palissandre et des dizaines et des dizaines de chaises zafimaniry de la même essence. Superbement sculptées, ces chaises dormaient-là depuis plus de quinze ans pour certaines. C’était la garantie d’un bon séchage du bois, selon le père (en soutane, of course) qui daigna m’en céder une pour un prix à peu près aussi excessif que le litre de lait des Bénédictines (pour être impénétrables, les voies du Seigneur n’en sont pas moins payantes...).
      Ce vieil homme est mort depuis bien longtemps. Mais ’’sa’’ chaise est toujours là, sous mes yeux, sans la moindre fissure (en changeant de ’’climat’’, ces objets en bois explosent littéralement). Le père reprochait gentiment aux autres artisans d’Ambositra, capitale de la marqueterie, d’aller bien trop vite en travaillant du ’’bois vert’’ encore gorgé de sève. On peut dire aujourd’hui la même chose à propos de la production de vanille dont les ventes s’effondrent...
      Toujours est-il que, bien encaustiquée à la cire d’abeille, ma chaise zafimaniry est beaucoup utilisée par mes deux petites souris qui se disputent pour avoir le privilège de s’y asseoir. Si j’avais su, j’en aurais acheté deux...
      A bientôt, bon week-end et éventuellement bonne lecture à tous (sauf etc...).

    • 7 novembre à 11:25 | elena (#3066) répond à Dadabe

      Hello Dadabe, vous avez la plume facile, et c’est rafraichissant comme d’habitude, et je ne suis pas la seule à le dire. Ça change un peu de ce que nous écrivons habituellement. Mais derrière cette façonde, il n’y a pas que du verbiage (j’essaie d’utiliser les mots difficiles à placer dans la vie quotidienne 🤣).
      Vos écrits m’amènent à quelques réflexions et pour revenir au sujet du jour : le fait de renommer le Rova d’Antananarivo en Rova de Madagascar est une maladresse historique voire une provocation. Ça n’appelle pas à l’unité. Nous n’oublions pas que le site a été incendié(c’était la date anniversaire hier) et il ne faut pas croire que les ressentiments ont disparu.
      Il y a des lieux qu’on ne doit pas toucher.
      Radôma XIII en s’affublant de l’habit rouge, la couleur royale,manifeste ses ambitions, faire revenir l’hégémonie merina, bien qu’il soit à moitié betsileo(revanche ?) en tout cas il n’en a pas la légitimité.
      Sans transition, la ministre de l’Environnement a rappelé récemment que l’exploitation et l’exportation des bois précieux restent interdites. Par contre, on a utilisé 380 m3 de palissandre et 258 m3 de bois précieux pour réhabiliter le rova. On comprend mieux pourquoi on ne trouvait plus de palissandre sur le marché, et si vous vouliez vous faire fabriquer une belle petite table en palissandre par un artisan, vous deviez vous contenter d’une petite table en plastoc venant de Chine. Même ça c’est plus possible, plus d’avion ! Quant aux objets d’artisanat d’ambositra, c’est plus la peine, il n’y a plus de touristes de toutes façons !

    • 8 novembre à 12:04 | kartell (#8302) répond à Dadabe

      @ Dadabe
      Ce couvent de Bénédictines est un havre de tranquillité en comparaison avec le fourmillement humain du centre ville et cette quiétude monastique qui règne au-delà des hauts murs de la communauté offre une autre vision que celle du dehors avec sa promiscuité semée d’embûches ....
      L’impression qui caractérise au mieux cette petite communauté d’une vingtaine de sœurs est son humanisme profond et son absence totale de prosélytisme même en les côtoyant longuement, chose assez rare par les temps qui courent...
      Chaque bénédictine assure un rôle particulier au sein de sa communauté qui est défini par un conseil de sages qui attribue à chacune d’elles une tâche particulière avec alternance après quelques semaines allant des travaux de jardinage, à ceux des rizières ou aux soins des animaux de ferme qui tient compte de l’âge des requérantes et de leurs santés respectives...
      Les sœurs fromagères possèdent une technicité remarquable,et tôt le matin, elles réceptionnent à l’exception du dimanche le lait des petits producteurs locaux en vérifiant scrupuleusement si ce lait livré n’a pas été coupé avec de l’eau, puis elles procèdent ensuite à son chauffage dans de grosses marmites suivant ainsi tout le processus normal de fabrication du fromage avec des normes l’hygiène strictes ...
      Son affinage se faisant dans une petite cave située sous la salle de production...
      Elles possèdent un immense jardin partagé entre cultures maraîchères, agricoles et disposent d’une mini-ferme qui n’a plus la vitalité d’avant, plus en dormance qu’autre chose dorénavant ..
      Aidées en cela par quelques ouvriers agricoles plutôt roublards qui en font le plus souvent à leurs têtes surtout avec leurs horaires de présence ...
      Dans les années 2000, elles disposaient d’un superbe ravintsara planté du temps de la colonisation, il avait été dépouillé de toutes ses feuilles en une nuit par des chapardeurs et la hantise d’une récidive les avait conduites vers la plus mauvaise des décisions qui fut, celle de le couper !...
      La communauté dispose en contre-bas du monastère d’une petite rizière qui subvient à ses besoins, le surplus étant revendu...
      Elle dispose également sur les flans du hameau voisin d’une petite plantation de caféiers plantés du temps de la colonisation car à sa création, le monastère comprenait un immense territoire foncier qui au fil des années s’est amenuisé au fur et à mesure où la communauté a été en perte de vocation avec des sœurs de plus en plus âgées....
      En contrebas de l’entrée du monastère,le cimetière civil est dissimulé derrière une végétation exubérante où repose quelques sépultures de colons décédés dans les années soixante ...
      Et en contrebas se situe ce cimetière militaire aux tombes alignées au cordeau où repose des soldats morts pendant la période entourant 47 pour la plupart de maladies mal soignées mais entretenu,lui,grâce aux subsides réservés à cet effet par un ministère des affaires étrangères reconnaissant..
      Et à quelques encablures de là en empruntant la piste qui se poursuit pour conduire à la tuerie d’Ambositra qui voit tôt le matin un arrivage successif de ces malheureuses bêtes condamnées,poursuivies par une petite meute de chiens gueulards qui les conduisent vers une mort certaine,sûrs de pouvoir grappiller leurs pitances ...
      Plus loin et plus méconnue encore, au pied de la montagne subsiste cette unique plantation de thé de forêt du pays située sur le vaste domaine en souffrance de frères religieux qui disposent également d’une petite distillerie pour produire des huiles essentielles en fonction des saisons ...
      Au hasard des chemins environnants qui ceinturent Ambositra on peut encore voir, par ci par là,ces derniers rosiers rappelant le temps qui passe, derniers vestiges d’une époque révolue où le colonisateur avait baptisé Ambositra, la ville aux roses, mais c’est dans un rétropédalage aussi vertigineux qu’abyssal où l’émergence ne tenait pas encore lieu de placebo national !...
      Bon dimanche.

    • 8 novembre à 12:43 | elena (#3066) répond à Dadabe

      Quand 2 belles plumes se rencontrent ! On se délecte.

      N.B. : heuu, je ne parle pas de moi, hein ! Je me suis juste immiscée, je ne suis qu’un tout petit, tout petit duvet.

    • 8 novembre à 12:46 | arsonist (#10169) répond à Dadabe

      # kartell (#8302)

      Les moniales bénédictines d’Ambositra ont essaimé d’abord à Mananjary , ensuite à Joffre-ville [Antsiranana]

      (i) Mananjary
      http://www.benedictines-ste-bathilde.fr/La-Communaute-et-son-histoire,115

      (ii) Joffre-ville [Mes amitiés au forumiste Jacques]
      http://www.benedictines-ste-bathilde.fr/-Joffreville-

    • 8 novembre à 13:26 | elena (#3066) répond à Dadabe

      @arsonist
      Si mes souvenirs sont bons, il me semble que c’est vous qui avez partagé les liens sur la chanson virale de l’année.
      A mon tour, comme je ne m’en lasse pas :

    • 8 novembre à 14:07 | arsonist (#10169) répond à Dadabe

      # elena

      Bonjour !
      Merci pour le lien !
      Çà alors ! Si je m’attendais à çà !
      É - pous - touf - flant !
      Super !

  • 7 novembre à 09:49 | Noue (#2427)

    Tout ce qu’on sait , cette couronne est fausse , la vraie , il faut demander à Ratsiraka.

    Pourquoi déconseiller de porter du rouge (vêtement) sauf radom ? car il se prend pour un roi ?

  • 7 novembre à 09:57 | Isambilo (#4541)

    Bling bling is back.
    Une salle de musée sert à mettre en relief les objets et non la tapisserie et le plancher.

    • 7 novembre à 10:23 | vatomena (#8391) répond à Isambilo

      Dadabe — Je ne sais si je me trompe mais il me semble qu’il y a eu cette fois. un coté paternaliste dans vos propos.Cela change des éructations que l’on peut lire dans les journaux ou entendre dans les radio.Il est bon de rappeler aux jeunes générations qu’il fut un moment où Madagascar vivait heureuse dans le respect des traditions ,le fihavanana et la politesse.

  • 7 novembre à 10:08 | Isandra (#7070)

    Nous avons honoré notre présence, après avoir reçu l’invitation du Président :

    « Ny filohan’ny Repoblikan’i Madagasikara Andry Rajoelina dia manasa anao hanatrikan’´ny lanonana »..

    Hier, j’ai constaté que la division n’est que dans les têtes des détracteurs, car j’ai vu des notables des différentes régions et des andriana de cœur sincère qui ont assisté cette cérémonie.

    J’avais pleuré de tristesse, il y a 25ans, j’étais à Ambatondrazaka pour faire un stage, et hier, j’ai pleuré de joie. Enfin, le symbole de la souveraineté et l’unité est rétabli, dont pendant l’absence les Malagasy ne faisaient que se détester et s’entretuer.

    • 7 novembre à 10:33 | vatomena (#8391) répond à Isandra

      Isandra —Non seulement les malgaches ne font que se détester et entretuer mais ils se vendent au plus offrant ,appauvrissent le pays ,affament le petit peuple ,lui enlèvent le boire et le manger. Le Rova de Madagascar se dresse insolemment au dessus de toute cette misère ,de ce naufrage.

    • 7 novembre à 10:52 | Besorongola (#10635) répond à Isandra

      C’est une bonne chose cette rehabilitation mais vu la situation du pays ce n’est pas prioritaire. C’est une réalisation qui devait attendre la fin de mandat à mon avis car les Malgaches ont pour priorité la lutte contre la pauvreté, le chômage et la famine...
      22 millions de dollars servent largement à réhabiliter des terres agricoles mais Rajoelina prefere choisir blin blin, le domaine qui le met à l’aise.
      Pour ce qui est fracture sociale c’est RAJIOELINA qui a ouvert le feu en 2009 et quoiqu’il fasse ça lui collera la peau jusqu’à la fin de sa vie et même au delà !

    • 7 novembre à 11:13 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Rainingory,

      Si vous parlez de cette situation après cette crise sanitaire, n’oubliez pas que ce projet a été décidé avant comme la majorité des projets qui sont encours de réalisations sur lesquels l’Etat ne peut plus se rétracter.

    • 7 novembre à 12:07 | Vohitra (#7654) répond à Isandra

      « J’ai pleuré de tristesse… » hoy ity tranondainga mpisavika…

      Moa tsy ranomasomboay toy ny nataon’ilay mpaminany brezilianina nilaza ny tambavy tokoa ve izao ?

      Nitomany hono izy, izy manota fady ny toerana masina indray hono no mitomany…tena kaondrana tanteraka mihintsy ity…mamontaoka angamba ka nirotsaka hatramin’ny ranomasony…

      Izany tokoa dia hetsehin’ny fanahy ratsy mpamosavy ka lasa miteniteny foana tsy satry…

      Tsy ianao io ve ry ilay vendrana ity no nilaza teto amin’ny MT fa vonona ny hanipy henakisoa eny amin’ny fasan’ny Andriana Merina a ?

      Mitomany manetsikeloka eto ity mpamosavy be tranondainga ity…

      Izay noteneniny teto aza toa odiany indray mody adinoina, dia io izy io misavitsavika ny Razamben’ny hafa io…

      Tena foza be mihintsy tsy misy fangarony ity…

    • 7 novembre à 18:13 | Rainingory (#11012) répond à Isandra

      Isandra, c’est grave !

      Prk vous m’interpellez alors que je n’étais pas dans les échanges ? vous vouliez certainement répondre à Besorongola ? en tout cas, vous perdez la tête !

      Plus grave, un peu plus haut vous dites qu’il y a 25 ans, vous faisiez un stage à Ambatondrazaka. Ce qui voudrait dire que si vous êtes normalement constituée, vous deviez faire ça au sortir de votre cursus universitaire, en moyenne à l’âge de 23 ans, ce qui ferait que vous devez avoir aujourd’hui 48 ans.
      Pas ou à peine la 50-aine et vous perdez la mémoire déjà et vous radotez !

      Grave docteur..

    • 7 novembre à 18:49 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Rainingory,

      Vous êtes dur. Seuls les séniles qui ont droit de faire de faute dans cette terre, les autres. Non.

      Je ne cherche même pas des excuses, ça arrive !

  • 7 novembre à 10:55 | Besorongola (#10635)

    Il existe 8 millions d’hectares de terres cultivables à Madagascar dont un peu plus de 3.millions seulement sont cultivés.

  • 7 novembre à 11:19 | Isandra (#7070)

    Après cette inauguration, les réalisations s’enchaîneront, les grands projets se mettrons surface, la tana-masoandro sera construite à Imerintsiatosika. J’espère que les détracteurs ne trouvent pas encore des théories de complots à raconter.

    En tout cas, 2021 sera une année de labour, 2023 sera l’année de moisson.

    • 7 novembre à 11:27 | Isambilo (#4541) répond à Isandra

      Imeriatsosika indray izany izao ? Maninona raha akisaka kely miakandrefana, ery ampitan-dranomasina ?

    • 7 novembre à 12:27 | Vohitra (#7654) répond à Isandra

      Miarahaba Isambilo,

      Matetika ny tenako teto amin’ny lahatsoratra navoaka teto amin’ny MT no nilaza fa mba tokony afindra any amin’ny Faritra hafa no toerana hametrahana ity tetikasa tanamasoandro ity…hoya ho tamin’izany hoe, mba hisian’ny fifandanjana amin’ny fandrosoana isamparitra, mba hipariahan’ny fivelaran’ny mponina, ary indrindra mba hahafahana ihany koa mametraka ny fampiasana angovo madio (masoandro mandavantaona, rivotra…) ho tetezamita ara-tontolo iainana…ary koa tsy hisian’ny fifanomezantsiny rahampitso manoloana ny tantara…

      Imerintsiatosika izany anie ka 25 kilaometatra monja miala an’Antananarivo renivohitra e, no sady mbola ny Foko Merina no tena maroanisa tanteraka ao amin’izany Imerintsiatosika izany, ny zanaky ny Faritra monina ao amin’izany dia ireo fianakavian’ireo miaramila avy ao amin’ny R.A.L (Régiment d’Artillerie Lourde)…ary sao mbola nisy hanome tsiny indray any afara fa izany kaominina Imerintsiatosika izany…dia mbola misy vohitr’Andriana Merina toy ny eny Ambohibary nanafenana an’Itompokolahy Andriamahazo Nirhy Lanto ohatra…

      Ary izany Imerintsiatosika izany dia efa mangataka ny atao ho Distrika ka hisaraka amin’Arivonimamo ihany koa satria, kely dia kely tokoa raha i Arivonimamo raha mihoatra amin’izany Imerintsiatosika izany, na fivelaran’ny tanàna, na ny habetsaky ny mponina ao aminy…izany no mahatonga ny hoe Depiote anankiroa ny avy ao Arivonimamo satria be mponina be mihintsy Imerintsiatosika…

      Misy toerana tanin’ny miaramila mbola malalaka ao izay nisy ny NASA fahiny…fa izao : isan’ny toerana izay tena mbola mitana tanteraka sy manaja ny fombandrazana izany Imerintsiatosika izany ankehitriny…

    • 7 novembre à 15:43 | Jipo (#4988) répond à Isandra

      Oui il y a de quoi se réjouir de cette futilité totalement bling bling, suffisamment 🤪 pour aimer la frime et le tape à l’ oeil, comme toutes les poules que vous incarnez à merveille.
      Question récolte vous ne pouvez présager mieux , elle arrive pour votre plus grand plaisir à grand pas et vous serez comme tous les Pays les premiers bénéficiaires , n’ en doutez pas ...
      https://qactus.fr/2020/11/02/q-scoop-seconde-alerte-le-plan-diabolique-de-la-cabale-pour-la-france/

  • 7 novembre à 11:35 | Isandra (#7070)

    L’un des moments marquants pendant cette journée, c’est la plantation de aviavy faite par le couple présidentiel avec les descendants de Ranavalona III, les véritables héritiers de trône, qui se sont montré humbles,...

    Ny fenotapany ihany hoa no mitobaka, tahak’ireto Andriatompokoindrindra ireto.

    • 7 novembre à 11:52 | Vohitra (#7654) répond à Isandra

      Ry solonanarana isandra, mpisavika sy vontondainga ary sakaizan’ota,

      Aza izay firingankevitra mivangongo mameno ny sisa tavela amin’izay atidohakelinao no entina misavitsavika ny tantara sy ny fomban’ny hafa…

      Inona no mba fantatrao amin’izay fifandimbiasan’ny taranaky ny Andriana teto Imerina ?

      Inona no fantatrao amin’izay rohy sy rà mifandimby navoitry ny kitapo nifonosana ka nahitan’ireo taranaky ny Andriana Merina ny masoandro amambolana ?

      Inona no mba fantatrao amin’izany taranaky ny Andriantompokoindrindra izany ?

      Izao no alehany rehefa ny finiavana hisavika ny tantara sy fomba eo amin’ny Andriana no mameno ny loha, toy ny fisolokiana efa mahazatra anao entanin’ny fanahy ho tranondaiga isanandro vaky izao eto.

      Mirediredy foana eto ilay vendrana ity, fa angaha i Razafindravahy Christian najoronareo omaly tsy fantatrao fa avy amin’ny Andriatompokoindrindra ?

      vendrana sy poakaty mihintsy ity isandra ity, mba te hiresaka nefa zavatra tsy misy fantany akory no mba resahany eto...

    • 7 novembre à 14:49 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Vohitra,

      Iza moa no tsy mahalala, fa ny anareo ihany no heverinareo fa mety sy marina, fa izay mifanohitra amin izay dia manota fady sy mpandainga,, satria tsy manana tafika sy fahefana ahafahana manamarina Ampahamarinana, na madoro velona intsony, dia ny ozona no atao fafy katrana hoan’ireo izay mikiry biby.

      Tsy nilaza taminao aho hoe taranan-dRanavalona ihany no teny, fa nisy fianakaviamben’andriana hafa koa.

      Mba nanao vazivazy tamina taranan-dRanavalona aho hoe f’angaha ianareo tsy nanaraka ny tenin’ny Mpanjaka, dia hoy izy hoe Iza no hihaino ny mpisandoka, nanomboka oviana hoy izy no taranak’andriatompokoindrindra no handray fanjakana ?

    • 7 novembre à 15:08 | Vohitra (#7654) répond à Isandra

      Rehefa vendrana sy poakaty ary mpamosavy mpanota fady dia tsy maintsy hizaka izay nafafiny...

      Izaho dia miresaka ny tantaram-pianakaviako sy ny Razambeko miafina ao amin io toerana notainareo fady io...

      Ary tena masiaka sy sarotiny ireo Razambeko ao ireo...ho hitanao eo ny tohiny...

    • 7 novembre à 17:10 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Vohitra,

      Ary tena masiaka sy sarotiny ireo Razambeko ao ireo

      Tsy misy ihambahambana tamin-drizareo mbola velona, raha tsy izany ve hahavita ny Ampamarinana, doro velona, sns.

      Fa ankehitriny raha mbola afaka nanao zavatra, tsy tokony fandorana iny Rova iny ve no nosakanan-drizareo, fa ny olona manangana sy manamboatra ary hanome hasina an ity toerana ity indray no hasiany ?

    • 7 novembre à 17:32 | Vohitra (#7654) répond à Isandra

      Ny olona niketrika an’io rehefa nahita ny lasa Ben’ny Tanàna Ingahindriana Razanamasy dia efa nanomboka nizaka ny todiny : maty ny vadiny, ny vinantony maty, narary nijaly ela, ny zanany lasa farofy tsy zarizary ny fianany, nisy fotoana efa lasa ondrakondrafana mamolava…ary efa manahy ny ho androny sisa ankehitriny…

      Ianareo dia lazaiko fa na hiodina ankavia na ho any amin’ny ankavanana dia tsy maintsy ianjeran’ny tody eo e ! Ny tsiny no azo ialana fa ny tody tsy mba azo iolahana intsony, ny figadony no andrasana…

    • 7 novembre à 17:57 | Vohitra (#7654) répond à Isandra

      Efa niomana ny hanota fady ianareo, dia vao maika natosiky ny mpanandro nalainareo hivarina mihintsy hanantona ny tody…fahiny, rehefa misy raharaha ankafaliana ao anatin’io Rova mitahiry ny fomban’Andriana Merina io, dia TSY fanao ary TSY azo natao mihintsy no nitafy lamba mainty…endrey ireto olona nianjaika tamin’ny fitafy miloko mainty…ary nomena toerana voatokana miavaka araky ny sokajiny ny olona rehetra manatrika…

      Ankoatry ny Mpanjakavavy, TSY mbola nisy vehivavy nandray fitenenana sy nialoha kabary izany tao efa anjato taona maro...

      Ho hitanao eo ny figadony fa aza taitra !

  • 7 novembre à 11:37 | Vohitra (#7654)

    Miarahaba Tompoko,

    Mipetraka ny tantara, lova ny tantara, marika apetraky ny zotrampiainana eo amin’ny olombelona ny tantara, taratry ny lasa ny tantara…ary tsy natao hitondrana fanampiana na fanesorana ny tantara…

    Azo atao ny mitondra fandinihina omban-tsikera ny tantara, azo atao ny mandalina sy mamakafaka ny tantara, fa ny tantara dia mipetraka, na tsara io na ratsy, na inona mety ho fiheverana aterak’izany, io aloha ny tantara mipetraka…

    Dieny eto ampiandohana, dia aleo ho mazava ny resaka : tsy ny fanarenana no olana, tsy ny fitokanana no olana, fa ny finiavana ankitsirano hanova ny tantara sy ny fanotana fady ny toerana mitahiry ny vakoka…

    Toa zary efa lasa fanao ity manova anarana ity etsy sy eroa, ny manainga zipo ovaina ho Fihariana, ny Imahamasina ovaina ho Barea, ny sefo ovaina ho goverinora, ary eto indray dia ny « Rovan’Antananarivo » ovaina ho « Rovan’i Madagasikara »…

    Andeha hitsidika an’eritreritra ny eny amin’iny vakim-pileovana eny Avaradrano iny isika, raha mandinika sy mitsidika iny toerana iny ianao, dia ho tsapanao fa tsy vitsy ireo toeram-ponenana misy fefy, ary amisy trano ho an’ny velona ao anatiny no sady misy Fasam-pianakaviana ihany koa…midika fa tsy azo sarahina ary mifamatotra ny zotra sy fiainana ho an’ny velona sy ny niafina, mba ho to ilay fiteny hoe « velona iray trano, ary maty iray Fasana », fomba izany ho an’ny hafa, fifandrohizan’ny tantaram-piainana izany, ary maneho ny fitohizan’ny taranaka sy marika mipetraka ho an’ny Fianakaviana…

    Ahoana tokoa moa no hitondrana ity anarana ity ankehitriny hoe « Rovan’i Madagasikara », moa va tsy fikasana hitelina sy hanova ny tantara izany ?

    Niainga tamin’ity resaka « tatarom-piandrianana » nampisasain’ny Mpanjakavavy Razafindrahety ity ny resaka eto, ka tiana no mampatsiahy ny tantara fa ity Mpanjakavavy ity dia ny taona 1938 vao tonga teto amin’ny tanin’ny Razany ny taolambalony, ary nafenina eo amin’ny Fasambe efa nisy ny Razany…ary ireo Razambe efa nialoha azy ao dia ampatsiahivina fa nifandimby efa ho efajato taona no nanafenana azy ao Anatirovan’Antananarivo ao, dia ny masina :

    • Andrianjaka
    • Andriantsitakatrandriana
    • Andriantsimitoviaminandriandehibe
    • Andriamasinavalona
    • Andrianjakamandimby
    • Andriampinimerina
    • Andrianavalonibemihisatra
    • Radama I

    Ary rehefa tonga ny fanahy ratsy nahavanondoza teo amin’i Rasanjy ka nentanin’ny fitiavambola sy ny fitiavana voninahitra, ary ny toetsaina tsy valahara hamadika tanindrazana, dia nofongariny avy teny Ambohimanga ireto Razambe sy masina ireto ny taona 1897 ary nafindrany teny Anatirova dia :

    • Andriatsimitoviaminandriana
    • Andriambelomasina
    • Ranavalonandriambelomasina (Renin’ny Mpanjaka Andrianampoinimerina ary anabavin’ny Mpanjaka Andrianjafy)
    • Andrianampoinimerina
    • Radama II (nalaina avy eny Ilafy)
    • Ranavalona I
    • Ranavalona II

    Ary tamin’ny taona 1938 i Ranavalona III.

    Ireo no Razamben’ny Andriana Merina rehetra misy sokajy fito (efa nambarako ny afak’omaly), ary eto dia tiana o mitondra ny fanamarihina manokana :

    (i) matoa nataon’ireo Razambe nifanakaiky tamin’ny toerana nonenany ny toerana nanafenana ireo izay nialoha làlana niakandrefambaravarana, dia satria sarotiny amin’ny fombany sy ny fifampitohizan’ny taranany izy ireo

    (ii) nofo sy rà no nifampitohy ka napetrak’ireo Razambe ny firaisana sy fifamatoran’ny taranany hatrany amin’ny fahavelomany ka hatrany amin’ny fihintsanan’ny nofony, satria TSY MANAO famadihana ny Andriana.

    Inona ary no tiana hoentina amin’izany fanazavana miainga amin’ny tantaram-pirazanana izany ?

    1. misy taranaka tompony io Fasambe io

    2. ireo Razambe nanorina io Fasambe io dia mbola tsy nahalala izany hoe Madagasikara izany, Imerina sy Ialamanga, Antananan’Iarivo no fantany, aty amin’ny 1817 vao nosoratana izany Madagasikara izany, fa nanomboka ny 1630 ka hatramin’ny 1817 dia tsy mbola nisy izany

    3. eo amin’io toerana io no nihintsanan’ny nofon’ireo masina ireo nody ho vovoka, izay no mahatonga ny tany ho « masina » amin’ny taranany

    Koa noho izany, amin’ny fomba ahoana moa no hananana fahasahiana hanova ny tantara ka hanovana ny anarany hoe Rovan’i Madagasikara ? Famotehana ny tantara sy ny fotopisainana ary ny fomban’ireo masina nafenina ao izany finiavana izany…

    Mbola averina ihany ho fehiny, fa Razamben’ny Andriana Merina no miafina ao, ary tantaran’Antananarivo no voarakitra ao amin’io toerana io, izay no niantsoana azy efa efajato taona hoe « Rovan’Antananarivo »…

    Mankasitraka Tompoko

    • 7 novembre à 13:38 | Isambilo (#4541) répond à Vohitra

      Eo anie no mampalahelo ! Dia tsy nisy afaka nanazava aminy ve ny dikan’ny hoe rova na manda ?
      Tsy nisy nampianatr’azy ve fa kabeso dia teny portugais nentin’ny Antalaotse avy ao avaratrandrefana ? Tsy teny gasy io.
      Efa nirediredy ranamana rehefa nifanatrika t@ Ravalomanana : nolazainy fa Andrianampoinimerina no nanorona ny rovan’Ialamanga. Toa tsy fantany akory anie fa tsy avy eto Antananarivo i Andrianampoinimerina e !

    • 7 novembre à 14:30 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      Manantitra ny arahaba Isambilo,

      Andian olona toa mirediredy sy misavika ny lasa fotsiny ary olona samy mifamitaka amin ny tantara anie no tena tazana omaly e !

      Atao inona ao aranty sy aseho ao anaty lapa ao Manjakamiadana moa izao ny akanjon i Rainilaiarivony e ?

      Eny Andafiavaratra anie no tokony hisy izany fa tsy ao akory e !

      Dia miresaka momba an i Besakana ireto izy tao, dia mampihomehy mihintsy, fa tsy fantany akory hoe nisy Besakana anankiroa nifandimby tao, dia ny naorin ny masina Andriamasinavalona sy ny naorin i Ombalahibemaso, dia tsy fantany akory hoe inona moa no mahasamy hafa ireo akora sy endrik ireo Besakana roa ireo...

      Tena lasa hatsikana sy fihomehezana anie ilay resaka e, ny mpanolotra mba manazava koa moa mpanao hatsikana rahateo...

      Tena mahamenatra no sady mampalahelo ilay fanimbana ny tantara...

      Dia mbola nampiakarina indray koa ity ramatoa iray be sentosento mba hitsodrano, fa tsy fantany akory ve fa tsy afaka mitsodrano amin ny Andriana izany raha mbola misy zokiolona velona avy eny Avaradrano amin ny Andriantompokoindrindra e ? Sady izay ity izy mbola taranaka afara avy aty amin i Razafindrahety...izay tsy niteraka akory...

      Ramatoa SG tao amin ny Antoko maintso nisy fahiny an i Rabeharisoa Saraha izy io, ary samy nahatsiaro isika rehefa nilatsaka ho kandida ho filohampirenena i Rabeharisoa Saraha tamin ny anaran ny antoko PLD, dia mbola tsy vita akory ny propagandy dia niantso ny mpanaradia azy hifidy ny kandida IRD i Saraha...

      Izay no momba ilay ramatoa be sento omaly iny, maintso fahiny izy...

    • 7 novembre à 18:56 | Turping (#1235) répond à Vohitra

      Vohitra salama,
      Raha araky ny filazanao momba ny razam-be ,ny fiaviana ,tsy dia fantatro loatra fa ny ahy ny toerana fiavina fotsiny no fantatro moa ny tena tsy nanadiady firy tamin’ny mbola fahazazana ka mila mila fanazavana avy aminao .Moa lasa taty ivelany vao afaka bac ,nahavita fanompoam-pirenena nandritra ny herintaona.
      Ny Andriana -Anjeva avy ao Ambohimalaza ,taranaka avy amin’iza ?
      Ny Andriana ,fianakavian’i Razafindrahety (Ranavalona 3) , torak’izany koa taranaka avy amin’iza ?
      Ny Andriana avy eny Ambohidratrimo , anisan’izany ny fiankavian’i Tompokolahy Rakotovao Razakaboana ,taranaka avy amin’iza ?
      Ny fanontaniako izany dia mipetraka mba hahafantarako ny fiavian’ireo razam-beko avy amin’ny ray sy reny avy .
      Mazava izany fa ilay resaka hoe taranak’i Andriamasinavalona sns......no tiako ho fantatra.
      Fa mazava fa ny fanontaniako tsy mipetraka amin’ny fanavakavahana ara -poko akory ,fa tia ny malagasy rehetra.
      Gaga koa aho nahita ny lahatsoratrao hoe misy olona manana trano ,misy tokotany eny AVARADRANO ,dia misy fasana koa eo anilan’ny trano ,miara monina amin’ny maty eo .Zavatra hitako izany eny Alasora satria eo ambanin’ny trano namboariko any Madagasikara dia misy fianakaviana miara monina amin’ny maty (voisin) , satria ilay fasana tena vao mivoaka ny trano (mitoyen),
      Mankasitraka.

    • 7 novembre à 19:06 | Turping (#1235) répond à Vohitra

      Eny Ambohimarina /Alasora io toerana lazaiko io mifanolo-bodirindra t@ tranon’i Ranjivason Jean Théodore minisitra taloha sy mambra ny CST raha tsy diso aho .....fa ny azy tsy voakarakara firy intsony ilay trano ,ary toa hoe ho amidiny.

    • 7 novembre à 19:12 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      Miarahaba Turping,

      Itompokolahy Rakotovao Razakaboana dia ny Rainy Andriamasinavalona avy eny Anosimanjaka, ny Reniny, Andrianamboninolona avy eny Ambohidrano amin’ny Avaradrano Fieferana iny…

      Iny Ambohimalaza iny no Vohitry ny Andriantompokoindrindra…

      Ambohidratrimo, dia Marovatana avy amin’ny Andriamasinavalona, mipaka hatrany Fiakarana izany…

      Razafindrahety dia Zanak’Andriana manana ila Andriamasinavalona…

      Raha hitazona Vohitra ianao dia avy aty amin’ny Ray no mitondra, fa raha fahiny nampanjakaina dia ny rà avy any amin’ny kitapo nifonosana no mitondra aloha dia izay vao manaraka ny Ray...izay ilay narindra taorian’ny masina Andriamasinavalona, amin’ny teny vahiny dia ny hoe "transmission utérine du pouvoir", nanaja io ny Ombalahibemaso...raha ny tena marina izany, dia tsy tokony...Rasoherina no nandimby an’i Radama II...

    • 7 novembre à 19:21 | Turping (#1235) répond à Vohitra

      Vohitra
      Mankasitraka amin’ny valin’ny fanontaniana.
      - Ka raha araky ny tantara ,raha tsy diso aho ,ny praiministra Rainilaiarivony hovalahy sy ny rahalahiny ary ireo Tsimahafotsy sy ny forongony no nikotrika tao an-dapa sy nanodikondina ireo mpanjaka vavy telo nifanesy farany .Fantatsika moa fa vadin’i Rainilaiarivony daholo ireo mpanjaka vavy telo nifanesy ireo IZAY nanimba ny hasin’ny fanjakana Andriana .Ny fanotana fady izany efa hatrany am-boalohany vao maty i Radama 1 sy Ranavalona 1.

    • 7 novembre à 23:40 | sariaka rakoto (#10677) répond à Vohitra

      Tena misaotra anao Vohitra amin’ny fanazavana. Maro ny olona tsy mahafantatra any ka manaonao foana. Tena mampalahelo.

    • 8 novembre à 00:01 | Zora (#10982) répond à Vohitra

      Bonsoir à tous
      Je rejoins Sariaka Rakoto. Un grand merci à Vohitra pour sa grande culture et nous partager ses connaissances. Sans oublier bien sûr, tous les forumeurs qui y contribuent aussi.
      Peut-être une traduction en français de temps en temps, serait bien pour ceux qui ne maîtrisent pas bien l’écriture Malagasy, mais pour autant tiennent à cœur au devenir de leur pays.
      Bonne soirée

  • 7 novembre à 12:38 | dominique (#9242)

    Sur la photo il ne manque plus que le pharaon avec la couronne de merdouille sur la tête et le musée des rigolades ubuesques est complet affichez a l’entrée le Musée des Chadock !!!

    • 7 novembre à 13:26 | Isambilo (#4541) répond à dominique

      Patience, on est capable de descendre encore plus bas dans le superficiel et le mauvais goût.

    • 7 novembre à 14:56 | dominique (#9242) répond à dominique

      isambilo : c’est incroyable la dose qu’il peuvent tenir ; vraiment il faut le faire !

  • 7 novembre à 12:46 | lé kopé (#10607)

    Vohitra,
    Tsy zavapoana ny filazanao hoe Solonanarana , na mpisavika raha manondro an’io olona voalazanao io ianao .Ny sisa voatanisanao moa tsy tenenina intsony .Tsotra no ilazako an’izany ,ary tsy hoe te hanenjika fahatany , fa tsy maintsy lazaina ny zavamisy .Moa ve fantatr’io mpisandoka anarana io ny Tantaran’Isandra , izay nanana ny maha izy azy teto @Firenena.Mba fantany ve ny Mpanjaka Andriamanalina izay nijoro t@ io Faritra io, ary nanana ny toerany ,izay voarakitry ny Tantara ? Ary ireo taranakio Mpanjaka io , izay nandray andraikitra lalina t@Firenena ,nefa tsy niray petsapetsa t@ Mpitondra nifamdimby ary mamimbahoaka .Vao tsy ela akory izay no nahalàsanany Pr Ramonja ,izay nampiseho toetra mendrika t@ fiainany manontolo , ary nametraka tantara teo @faritra . Tsy mba nihambo izany mihintsy izy io ,fa dia ny toetra nentiny nanditra ny fiainany aza,dia vavolomelona @ maha taranaka misy fototra azy. Mbola avy ao Isandra ihany koa ilay Jeneraly tsy nanaiky ny handray Fahefàna t@ 2009 , satria fantany loatra ny tetika maizina nokotrehin’ireto mpanonga-mpanjakàna ireto . Santionany fotsiny @ ireo olomanga n’Isandra ireo voalazako ireo , ary tsy ho adino ilay Sangany @ izany dia i J.Ralaimongo ,izay niady mafy ho any Firenena . Noho izany , dia tsy mendrika ny hitonona anarana avy ao @ io toerana io ity olona ity ,satria tsy afaka hiteny @anarandRayny, fa mbola maro ireo izay mendrika izany noho ny tenany .Izany no azo lazaina hoe mpisoloky , ary tsy mendrika hisolotena ny mponina izay miandany @ fahamarinana sy ny ady @ herisetra io olona io .

    • 7 novembre à 13:22 | Vohitra (#7654) répond à lé kopé

      Miarahaba namana le kope,

      Misaotra betsaka le Kope mampatsiahy ny tantara tsy azo kosehina, izany tokoa no harena misy isamparitra, manana ny zavatsoa sy ny fahendrena raiketiny sy nanamarika ny vanimpotoana daholo tokoa ny Faritra rehetra…ary misy foana ny olokendry Raiamandreny loharano nipoiran’ny taranaka, toavina ary lolohavina satria nametraka ny lova soa sy ny tsara ho an’ireo taranaka nifandimby sy ireo mbola hanoy ny ampitso…

      Tsy mitsahatra mihintsy ianao rehefa mandray anjara eto mampatsiahy ny mikasika ny momba an’Isandra, tsy ilay solonanarana mamoadoza fahitantsika eto akory, fa ilay Isandra manana ny hanitra ho azy, ilay Isandra manana ny Hasina nipoiran’ireo vato nasondrotry ny tany, ireo havana Betsileo olonkendry sy manampahaizana, ireo Betsileo nanamarika ny tantarampirenena, amin’ny fo madio sy amin’ny fihavanana tanteraka no anaovanao izany, misaotra le kope…

      Misy loharano nipoirany tokoa ny fahendrena sy ny fitaizana hoy isika rehefa miresaka matetika, omenkaja izany, omemboninahitra izany, izay no fitaizana nolovaintsika miaraka ary nifanomezan-tànana foana na inona na inona fo fizotry ny tantara teto…ary nifikirantsika hatrany tamin’ny marina sy ny rariny sy hitsiny ara-piarahamonina…

      Misaotra ry namana, mateza ny aina fa mbola betsaka ny miandry antsika ho fanarenana izao Firenena nidiran-tody sy nidiran’atambo noho ny ambopo diso toerana izao…

      Mbola ilaina ve ny hamerenana foana fa any Chine, Japon, Corée Atsimo, izay Firenena tena mandroso tokoa, dia ireo zokiolona sy efa vita sedra ary manampahendrena foana sy toavina ary efa nandalo antanantohatra maro sy dingana aman’andraikitra foana no mitondra sy mitarika ny Firenena ho any amin’ny fivoarana…

      Mirary soa le kope

    • 7 novembre à 14:11 | Shalom (#2831) répond à lé kopé

      Mankasitraka feno ny fifamalian-kevitr’i lé kopé sy Vohitra momba ny tantaran-tsika.
      Izany toe-javatra izany dia toa tsy ampianarina intsony ny tanorantsika.
      Tsy Antananarivo ihany no ilaina fantarina fa manana ny hasiny sy ny tantarany avokoa ny Faritra rehetra eto Madagasikara.
      Ary izany indrindra no tokony tandrovana sy omem-boninahitra.
      Toera-masina ireny raha ny fomban-tsika amin’ny an-kapobeny no jerena koa tsy azo hodian-tsy hita na tsy omem-boninahitra sy haja.

      Ny fitambaran’izy ireny no atao hoe TANTARAN’i MADAGASIKARA miainga avy any Androy hatrany Ankarana ary Antsinanana hatreny Boina tsy misy an-kanavaka.

      Mino sy mahatoky aho fa tsy very izany, misy ireo mbola mahatsiaro-tena ka miaro sy manome haja azy ireny.
      Tsy ho very ny tantarantsika na inona ataon’ireo tsy maty voalavo an-kibo handikana sy hanovana izany.

    • 7 novembre à 15:48 | Isandra (#7070) répond à lé kopé

      Lekope,

      Raha miresaka ny Andriamanalina sy Ralaimongo ianao, dia tena tantara fantatra mahakasika an’Isandra manontolo sy firenena mihitsy. Ampiko an’i Andrianarahinjaka, sns.

      Fa kosa ry Pr Ramonja sy izany jeneraly resahinao izany, dia tantaran-drizareo manonkana, tsy misy hidiranay, sad Tsy tantara mahakasika an’i Isandra izany.

    • 9 novembre à 15:19 | vazahagasy taratasy (#10911) répond à lé kopé

      7 novembre à 15:48 | Isandra (#7070) répond à lé kopé ^

      Lekope,

      Raha miresaka ny Andriamanalina sy Ralaimongo ianao, dia tena tantara fantatra mahakasika an’Isandra manontolo sy firenena mihitsy. Ampiko an’i Andrianarahinjaka, sns.

      Fa kosa ry Pr Ramonja sy izany jeneraly resahinao izany, dia tantaran-drizareo manonkana, tsy misy hidiranay, sad Tsy tantara mahakasika an’i Isandra izany.


      Ô ry Lé Kopé,

      Dia eto tokoa fa mipetraka ny fanontaniana hoe "avy any Isandra marina ve ity olona ity ?" Ary indrindra ny hoe "mifanakaiky marina amin’ny mpitondra ve ity olona ity sa mpiasa atao mpanoratra eto fotsiny" ?

      Ireo olona notanisanao ireo dia fantatry ny olona tena manakaiky ny lohan’ny fitondrana, ary fantatr’izy ireo mihintsy aza ny tanàna misy ny razam-beny. Nefa ity "Isandra" ity toa tsy mahafantatra an’izany akory, raha tena akaiky ny fitondrana izy dia efa nanontany ary efa nazava taminy daholo hoe iza marina ireo olona nolazainao ireo.

      Fa asa tokoa na Isandra aiza no misy azy ity ? Tena tsy ao anatin’ny haute matsiatra raha ny fiheverako azy, soa ihany...

  • 7 novembre à 13:53 | Shalom (#2831)

    Samy manana ny fijeriny ny zava-misy ny tsirairay raha ny momban’Anatirova no resahina.

    Ao ny mandray io ho toy ny vata-trano sy vohitra mahazatra ny sarababem-bahoaka koa azon’ny rehetra anaovana izay tiany.
    Ao ny mihevitra sy manohy ny fanajana io toerana io ho toera-masina mitahiry ny maha-merina an’Imerina.
    Tsy nanoratra teto mihitsy aho omaly nentiko anehoana ny tsy fankasitrahako ny zava-nisy teny satria nandavo fanindroany ny maha-merina ny Merina ny zavatra natao teny, hevitro manokana io ; miara-malahelo amin’ireo Razako nanao io Vohitra io aho.

    Koa amin’ny maha tahiry io toerana io indrindra dia misy ny fomba sy ny hai-tao fanao eny fa tsy izay rehetra heverin’ny kaondrana sy tsy manan-tsaina tsy mahafantatra ny tantara akory dia marina sy mety avokoa.

    Ohatra iray ny mikasika iny mari-boninahitry ny toeram-pikabarian’ny Andriamanjaka iny : nahoana no izao fatin’olona rehetra izao no asaina miambina, mitondra sy mamindra azy iny ? F’angaha moa rehefa hoe mpianatry ny Akademia Miaramila dia mendrika ny hanao izany ?
    Anjara andraikitry ny ANTEHIROKA ny mamindra ny zava-mikasika mivantana ny Andriamanjaka ary eo ambany fiahian’ny Mpitazona ny Hazo Manga no anaovan’izany.

    Izany no fomba ary izany no maha-merina ny Merina sahala amin’ny foko rehetra manerana an’i Madagasikara fa tsy izay danin’ny kibon’ny vendrana kaondrana isany akory.
    Fa maninona ary no tsy hajaina izany fomba izany ?
    Fanimbazimbana ny maha-masina sy manan-kaja io toerana io no tandrovana kanefa dia lafin-javatra kely indrindra toa izany no tsy VOAHAJA akory ? Indrindra ny ataon’ity mpisoloky ity ?

    Milaza io lehiben’ny kaondrana misary adala miakanjo toa io fa tsy nisy nanalana na nanampiana ny tafo sy biriky tao Manjakamiadana, fa dia vongany ve ny zanak’Imerina ka tsy ahatadidy ny hoe toa izao ny tao Anatirova fahizay ? Ary f’angaha izy no nanao io ivelany io no izy no dehaka mialaza izany ?
    Iaraha-mahita fa tsy toa izao velively ny tao an-dapan’i Manjakamiadana fahizay, maninona ary no novana dia mody tsentsenana resaka lainga toa izany ?

    Ny tena mampalahelo dia ireo miseho azy ho tompon-toerana kanefa dia manaiky lalaovin’ny sasany toa izao.
    Ary f’angaha moa ny Andriana Ratsimamanga lahimatoan’Imerina no ny taranany no hisalovana ny andraikitr’io Fianakaviana io ? Ny Andriamanjaka Razafindrahety sy ny Andriana Ratsimamanga dia Ambohimanga fa tsy Ambatomanoina na Ambohimalazabe, koa angaha moa izy io tsy efa voafaritra hatramin’izay fa hifandimbiasanan’ireo roa miantaona ireo ?

    Fanotana fady izao zava-misy izao. Ny tsy mino izany dia mahazo tsy mino f’izahay mino kosa aza sakanana amin’ny finoanay.
    Farany : an’ny Razanay io fa tsy an’i Madagasikara koa lavina tanteraka ny filazan’io kaondrana marary saina io hoe Rovan’i Madagasikara io. Aza adino fa tsy eken’ny olona maro any amin’ny faritra ny Fanjakana Merina Fahiny. Tsy misy omen-tsiny amin’izany, koa aza atao teri-vay manta tompoko ny fanovana ny Tantara.

    Aza avadika ho fitaovam-piasana ny tantaran’ny hafa ary aza misavilika fa hanody anao izany.

    • 7 novembre à 15:02 | Vohitra (#7654) répond à Shalom

      Miarahaba Shalom,

      Ny Printsy Ratrimoarivony vadin i Razafindrahety taloha anie no avy eny Ambatomanoina fa aleo hazava ny resaka e, tsy fantatry ny kaondrana mpisavika akory angamba izany...izay maty alohan ny fampanjakana azy ho Ranavalona III...

      Mateza ny aina fa mbola tsy maintsy hipetraka ho adidintsika ny fanesorana ireo ota fady ka hanadiovana tanteraka io toerana masina io rehefa tonga ny fotoana mahamety izany...

      Dia inona koa ity tsangambato hatsangana eo anoloan ny Tranomasina nasiana ny anarany ity ?

      Io no hanampy ny ozona hiseho eto...

      Tary Ambadika amin ny lafiny Atsimo nasiana ny colisee-ndoza tary no nametrahana Vatolahy fahiny...tany no nisy ny Fasambe voalohany dia ny Fitomiandalana...

      Hita mihintsy hoe mpanandro fopla hampididoza aminy no nantonin ireto mpisavika ireto...

      Eto isika samy hahita izay hitranga eto...

    • 8 novembre à 14:41 | vazahagasy taratasy (#10911) répond à Shalom

      Miarahaba ny rehetra tompoko,
      Izany anie no mahagaga ireo mpitondra ankehitriny. Toa fanenjehana sy fisolokiana ny an’ ny sasany no atao tsy mitsahatra fa ahoana raha ny azy no karakarainy ?

      Efa imbetsaka ny fampisehoana ny tantara taloha fa ny Rova dia tsy solontenan’i Gasikara iray manontolo nefa dia io foana no atao latasy. Ny fahitako azy dia fialonana ireo andriana sy fitadiavana valifaty asa izay naharary an-drizareo tao.

      Betsaka ny zavatra hafa azo atao eto Gasikara tena afaka ireharehana raha mahavita fa tsy ny razan’ny hafa no ho tadiavina isolokiana lava izao...

  • 7 novembre à 13:54 | Rainingory (#11012)

    Isandra, c’est grave !

    Je reprends ci-dessous vos écrits :

    Prk vous m’interpellez alors que je n’étais pas dans les échanges ? vous vouliez certainement répondre à Besorongola ? en tout cas, vous perdez la tête !
    Plus grave, un peu plus haut vous dites qu’il y a 25 ans, vous faisiez un stage à Ambatondrazaka. Ce qui voudrait dire que si vous êtes normalement constituée, vous deviez faire ça au sortir de votre cursus universitaire, en moyenne à l’âge de 23 ans, ce qui ferait que vous devez avoir aujourd’hui 48 ans.
    Pas ou à peine la 50-aine et vous perdez la mémoire déjà et vous radotez !
    Grave docteur..
    - 
    7 novembre à 11:13 | Isandra (#7070) répond à Isandra ^
    Rainingory,
    Si vous parlez de cette situation après cette crise sanitaire, n’oubliez pas que ce projet a été décidé avant comme la majorité des projets qui sont encours de réalisations sur lesquels l’Etat ne peut plus se rétracter.
    - 
    - 
    7 novembre à 10:08 | Isandra (#7070)
    Nous avons honoré notre présence, après avoir reçu l’invitation du Président :
    « Ny filohan’ny Repoblikan’i Madagasikara Andry Rajoelina dia manasa anao hanatrikan’´ny lanonana »..
    Hier, j’ai constaté que la division n’est que dans les têtes des détracteurs, car j’ai vu des notables des différentes régions et des andriana de cœur sincère qui ont assisté cette cérémonie.
    J’avais pleuré de tristesse, il y a 25ans, j’étais à Ambatondrazaka pour faire un stage, et hier, j’ai pleuré de joie. Enfin, le symbole de la souveraineté et l’unité est rétabli, dont pendant l’absence les Malagasy ne faisaient que se détester et s’entretuer.
    - 

  • 7 novembre à 15:18 | arsonist (#10169)

    Que les textes de Dadabe soient incompris de certains forumists ne m’étonne guère .
    La barre est trop haut placée pour ces forumists .
    Désolé de le répéter , puisque je l’ai déjà écrit !

    En ce qui concerne le niveau d’instruction moyen général , un regrettable affaissement est constaté depuis plusieurs décennies déjà .
    Et cela n’épargne même pas les membres des équipes qui atteignent les sommets des états .

    Je me demande aussi si dans les équipes de la presse écrite , même en ligne , il existe toujours des correcteurs [vous savez , ces personnes qui relisent les articles et corrigent les éventuelles erreurs d’écriture avant de les imprimer]

    Je ne demande pas la lune , même si je suis un rêveur .

    En ce qui concerne le fond et la forme de toute oeuvre écrite , orale ou imagée , je ne répèterai pas les exigences de rigueur et de clarté des prof’ du 2e cycle de l’enseignement secondaire [plus précisément à partir de la classe de 2nde : hum ! hum !] .
    Puisque c’est le minimum . Et tout individu suffisamment instruit le sait déjà , même s’il lui arrive de ne pas le respecter .

    Mais au contact des conservatoires d’arts [conservatoire de musique , par exemple] je me suis aperçu qu’il y a plus que le fond et la forme .
    Au conservatoire national de musique , rue de Madrid à Paris , les épreuves que les lélèves doivent passer sont de deux sortes .

    D’abord l’épreuve technique : lecture de partition , dictée [transcrire sur une feuille à portées une oeuvre qu’on fait écouter à l’élève] , exécution technique des gammes avec l’instrument de musique de l’élève .
    Je qualifie cette épreuve d’ "examen" . Simple examen .

    Ensuite , l’épreuve d’interprétation en solo d’un chef-d’oeuvre que tous les candidats ont préparé pendant plusieurs semaines avant l’épreuve .
    J’appelle cette épreuve un concours .
    Un candidat sérieux est conscient qu’on lui exige [le sens de ce verbe est pesé] l’excellence dans cette épreuve .
    C’est à l’écoute d’un concours de ce genre au conservatoire rue de Madrid que je pense avoir une idée du sens du mot anglais "feeling" .
    Le candidat artiste essaie de susciter dans l’auditoire des sentiments et des sensations , peut-être ceux de l’interprète au moment même où il exécute l’oeuvre , et peut-être ceux propres à l’auditeur au moment même où il écoute l’interprétation .
    Cela peut être des sensations de bons sentiments de toutes sortes .
    Mais aussi , mais très-très rarement , des sentiments peu , voire aussi très-très peu recommandables .

    La lecture des posts de quelques très-très rares intervenants sur ce forum ressemble quelquefois à l’écoute d’un excellent candidat dans l’épreuve ci-dessus décrit .
    Pour ne pas heurter l’amour-propre de certains , je me garde bien
    .d’écrire les peudos de ceux que je classe dans l’excellence . La lecture de leurs posts me délecte .
    .mais , ni non plus les pseudos de ceux que je considère moins encore que mièvres .

    Si des intervenants sur ce forum croient à tort ou à raison qu’il font partie de ceux que je crois "moins encore que mièvres" , alors pour ne pas avoir des bisbilles avec eux je me classe moi-même "moins encore que mièvre" .

    [Aparté : qu’est-ce qu’il ne faut pas écrire pour ménager la susceptibilité de certains ! C’est que la haine est monnaie courante sur ce forum ! Et j’avoue que cette haine est une sensation bizarre , qui apparemment vous incite au ... (non !) ... au ... (non !) ... au calme ... (ouf ! merci de t’être maîtrisé !)]

    • 7 novembre à 17:21 | Isandra (#7070) répond à arsonist

      Masin-Joany,

      Qui doute encore que le minimum geste d’un sous-fifre, c’est de faire éloge à son chef ?

      Et le Chef-Narcisse reprend son habitude, parler de lui, et se comporter comme un djihâdiste, des coups de kalak pour ce qui ne sont pas d’accord avec lui(les mécréants) et des accolades pour les fidèles.

    • 7 novembre à 17:58 | arsonist (#10169) répond à arsonist

      Ah ! Ca la fout mal à la besileo foza femelle isandra , hein !
      Qui croirait que cette besileo foza femelle isandra à l’esprit obscur et limité ait compris la moindre chose du texte qu’elle vient d’avoir sous les yeux ? [Je n’ai dit qu’elle vient de lire ! ]
      Cette besileo foza femelle isandra vit dans un monde disjoint du monde des lettrés dont elle tente en vain de rabaisser des membres gasy à son niveau à elle . Peine perdue .

  • 7 novembre à 16:35 | Jipo (#4988)

    Tandremo misy conspirassiony an’i renimalala marna mafy 😱
    https://www.youtube.com/watch?v=apd99KWkrqU&t=1s 👹

  • 7 novembre à 16:46 | lé kopé (#10607)

    Pour une large diffusion , je réitère mes échanges avec notre ami Vohitra sur l’usurpation que commet notre illustre défenseur du Régime actuel. Ne connaissant pas les réalités de la région dont elle prétend être originaire ,de par son père(c’est légitime) , elle en piétine les fondements ,et se prévaut d’en être l’Ambassadeur .Mal lui en a pris ,car une grande partie des habitants de cette région ne se reconnait pas dans son engagement pour le Gourou ,et ses propos partiaux. Tout ce qu’il avance sur ce site n’engage que lui ,et ses acolytes , et les convictions contraires à son orientation , ne doivent souffrir d’aucune ambiguïté. Depuis le coup d’Etat de 2009, tout a été travesti , pour asseoir un système qui n’est pas validé par la majorité silencieuse .Les coups de Pattes du Cl. Charles A. ont laissé des traces indélébiles , même si celui ci a choisi le camp adverse lors des Présidentielles .On ne lui pardonnera jamais d’avoir mis le Pays dans cette situation ,et surtout la façon dont il a traité le Fondateur du MFM Manandafy Rakotonirina , qui avait l’âge de son père . Bref , nous ne pourrons pas récapituler toutes les bévues ,et les impostures concrétisées depuis , mais nous allons en citer quelques unes. Transmission du pouvoir (avec force et intimidations),du Directoire Militaire à votre Gourou , non validée et nulle et non avenue , car le Cl. Charles et ses sbires n’avait aucune légitimité pour commander ses supérieurs hiérarchiques . Et celui qui a été choisi comme "transmetteur", le Vice Amiral , n’a jamais été le plus haut gradé de l’époque .Donc , cette fameuse passation a été entachée d’irrégularités et de vice de forme ,suivie d’usurpation. Par la suite , la feuille de route , et surtout les accords de Maputo et d’Addis Abbéba , n’ont jamais été suivis d’effets ,alors qu’il avaient valeur de textes de lois (Le laitier avait fait de même avec les accords de Dakar). Le retour de ce dernier a toujours été refusé par les Dirigeants de la Transition , soit disant par peur de déstabilisation (encore un mensonge) .Pour les faits récents qui viennent de se produire dans le Pays , la validation de 3 Ampanjaka sur 13 , de la 23ème région de la Grande île par l’appât du gain . Et la dernière et non des moindres , cette grande fête pour le retour du Dais de la couronne de la reine , sans avoir eu l’aval des descendants de la royauté , mais avec des affidés au régime. Pour terminer , elle prétend être le représentant de cette région , mais elle ne connaît même pas les familles qui en sont issues .N’ayant jamais accepteé des postes politiques , vous ne risquez pas de les connaître .Par contre , la société civile , et les populations de la région les reconnaissent par leur intégrité et leurs investissements pour le Pays. On n’a vraiment pas les mêmes valeurs , ni les mêmes relations .

    • 7 novembre à 18:02 | Isandra (#7070) répond à lé kopé

      Lekope,

      La précision s’impose, Je ne me suis jamais présenté comme porte parole de ce district natal de mon père, j’ai choisi Isandra comme pseudo ici, pour qu’il suscite de la curiosité,

      Isandra est un district riche des endroits historiques et religieux, touristiques, qui pourraient attirer beaucoup des visiteurs. On est en train de travailler là-dessus pour que ça arrive, on commence par le début, je ne vous dis pas plus, vous le verrez.

      Quant à l’orientation politique de cette région, le district d’Isandra a donné à Andry Rajoelina, 54% au deuxième tour, une députée, 05 maires, tandis que ses Rivaux, zéro, ni TIM, ni HVM, n’a aucun élu.

      La position d’Isandra forumiste MT reflète en quelque sorte à l’orientation politique de la majorité de la population de ce district, même si je ne suis pas venu ici pour la représenter.

  • 7 novembre à 17:57 | ratiarivelo (#131)

    Miarahaba ny REHETRA !! Ary"" TSARAVA TOMPOKO ***ny ho any ZAY sahaza sy mendrika an’izany **** !! Fa ny RAZAMBE itony ry ISANDRA angamba ary hamafisiko eto fa HANISAN’ IREO** nivarotra any i M/CAR ****t@ny mpananjan-tany ary dia ho VOAZONA ho MPILEKA ***ao anatin’izany RASANJY*** Hamaranako azy, asa fa raha samy nandinika dia nahita fa ilay COLISEE nafenenina ary norakofana "LA BACHE***hoy ny fiteny ?? inona ny ANTONY,,, ?? MAHEREZA E ??

  • 7 novembre à 19:12 | vazahagasy taratasy (#10911)

    7 novembre à 18:02 | Isandra (#7070) répond à lé kopé ^

    Je veux bien croire à 54% si et seulement si on a distribué des billets d’ariary en même temps que le bulletin de votre monarque aux villageois ignorants de tout ce qui est derrière la politique. C’est la seule explication !

    Néanmoins, je pense qu’il est temps que les vrais natifs de cette région prenne le taureau par les cornes et s’investissent en politique pour éclairer les paysans.

    Une région qui, je le souligne, ne fait plus état du "statut social" des habitants Andriana Hova ou Andevo, tout le monde vit en parfaite communion. Alors que je vois que vous, vous êtes toujours en concurrence et en harcèlement des Andriana de l’Imerina...

  • 7 novembre à 19:37 | arsonist (#10169)

    << 7 novembre à 10:33 | vatomena (#8391) répond à Isandra ^
    << Isandra —Non seulement les malgaches ne font que se détester et s’entretuer mais ils se vendent au plus offrant ,appauvrissent le pays ,affament le petit peuple ,lui enlèvent le boire et le manger.
    << Le Rova de Madagascar se dresse insolemment au dessus de toute cette misère ,de ce naufrage.

    Commentaire :
    Bonjour , Vatomena !
    Désolé de commenter votre post dont ci-dessus une copie !
    Car je vous tiens en grand estime , Vatomena .
    Les commentaires qui suivent ne sont accusateurs en rien .

    (i) Ce que les foza appellent "Rova de Madagascar" s’appelle pour de vrai Rova d’Antananarivo .
    Il ne faut pas se laisser influencer par les falsificateurs de l’histoire .
    Qui oserait appeler "Palais de France" le Palais du Louvre ou le Palais de Versailles ?

    (ii) Je ne vous contredis point quand vous dîtes "Les Malgaches ne font que se détester" . Mais je précise tout de même que je nepeux que détester tout ce que le DJ et tous les foza ont fait , sans exception . Une question : quand on déteste toute une série d’actes , est-ce qu’on deteste seulement ces actes , ou déteste-t-on aussi leurs auteurs ?

    (iii) Je vous contredis quand même lorsque vous écrivez "Les Malgaches ne font que s’entretuer" . Le DJ et ses forces de répression tuent : ça , oui ! Un exemple parmi tant d’autres :
    https://www.rfi.fr/fr/afrique/20130425-situation-droits-homme-madagascar-deteriore-zebus
    Mais dire que les populations gasy tuent , elles aussi , est faux !

    (iv) Je vous contredis quand vous dîtes que "les Malgaches se vendent au plus offrant et affament le petit peuple " . Cela m’étonnerait si vous , Vatomena , vous vous vendiez . Même au plus offrant . Ne serait-ce que le fait de vous soupçonner de ça ferait injure à votre dignité . Les Malgaches ne sont pas tous des foza , vous savez .
    Quant à affamer le petit peuple , c’est un acte qui est à la portée uniquement des foza qui sont les actuels décideurs politiques .

    (v) Vous écrivez aussi que "les Malgaches enlèvent le boire et le manger au petit peuple" .
    Je précise tout de même qu’en Imerina , nous pouvons produire la quantité suffisante de nourritures pour donner à boire et à manger aux seuls habitants de notre région .
    Attention ! Je n’ai pas dit que "nous produisons" !
    J’ai dit "nous pouvons produire" ! Car cela , nous l’avons déjà prouvé pendant des années et des années , avant que la foutue malsaine et malfaisante idéologie nord-coréenne ait découragé nos paysans producteurs .
    Nos paysans sont loin d’accorder leur confiance aux DJ et ses foza aussi .
    Pfff ! Bâtir des builidings sur nos rizières !
    Même un fou idiot n’aurait pas tenté pareille ignominie !

    • 7 novembre à 20:31 | vatomena (#8391) répond à arsonist

      Arsonist -Tout d’abord le Bonsoir .
      ’’ Les malgaches ne font que s’entretuer .’’ Vous n’avez donc pas ressenti que par dérision je reprenais les écrits de dame Isandra, l’éberluée. Je croyais avoir fait entendre d’autre part que c’était le faiseur de Colisée qui enlevait au peuple le boire et le manger. "Le Rova de Madagascar ’’ est une appellation de sire Rajoelina . Cela ne fera pas long feu. D’autre part j’aimerai rappeler que dans notre histoire ,de 194o à 1945, alors que toutes les relations maritimes étaient interrompues avec la métropole occupée,la colonie a survécu .Elle a su trouver en elle meme les ressources nécessaires..Lors de l’invasion Anglo Sud africaine de 1942 ,les soldat zoulous n’ont pas rencontré des populations malgaches affamées .Le pays malgache avait réussi à se suffire à lui meme.

    • 7 novembre à 20:39 | arsonist (#10169) répond à arsonist

      OK ! Vatomena !
      Désolé de ne pas avoir saisi les nuances !
      Je vous fais mes excuses .

    • 8 novembre à 15:03 | Yet another Rabe (#4812) répond à arsonist

      Bonjour Arsonist et Vatomena,

      Ne perdons pas le sens de l’humour, de la dérision et de l’auto dérision. 🤪

      Je vous recommande cet article d’ Elman :
      https://www.actutana.com/tiens-le-blogueur-koto-decouvre-que-les-malgaches-nont-pas-dhumour/

      Cordialement
      YaR

    • 8 novembre à 15:36 | arsonist (#10169) répond à arsonist

      Nous n’avons pas d’humour ?
      Je dirais plutôt que nous ne sommes pas à l’abri de malentendus , comme tous les peuples du monde .
      Mais dire que nous n’avons d’humour , bof ! c’est aller un peu vite en besogne !

  • 7 novembre à 20:00 | Shalom (#2831)

    @ 7 novembre à 14:30 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra ^
    Manantitra ny arahaba Isambilo,
    ...
    Andian’olona toa mirediredy sy misavika ny lasa fotsiny ... no tena tazana omaly e !
    Atao inona ao aranty sy aseho ao anaty lapa ao Manjakamiadana moa izao ny akanjon i Rainilaiarivony e ?
    Eny Andafiavaratra anie no tokony hisy izany fa tsy ao akory e !


    Valiny :
    Rainilaiarivony tsy Andriana ka ahoana no apetraka ao an-dRova ?
    Azon-dry tsy misaina ao anaty loha-keliny io ve hoe nahoana ny fasan-dry zareo no ery Isoraka fa tsy teny Anatirova ?
    Ary indrindra inona no antony tsy nametrahan’izany teo Andafiavaratra ?
    Asa na mba takatry ny nanoro-hevitra an’io mpisavika io izany toe-javatra izany.


    ...
    Tena mahamenatra no sady mampalahelo ilay fanimbana ny tantara...

    Valiny : Hanody azy ireo izao ataony izao


    ... ity ramatoa iray ... mba hitsodrano, fa tsy fantany akory ve fa tsy afaka mitsodrano amin ny Andriana izany raha mbola misy zokiolona velona avy eny Avaradrano amin ny Andriantompokoindrindra e ?

    Valiny : Ny tsy fahalalana ny tantara sy ny fomba no araraotin’ny sasany hanaovana izao atsanga tsy aman’orana rehetra izao. Ny Tso-dranon’Andriana dia Andriatompokoindrindra, marina izany satria izy no lahimatoa ary tsy vitan’y tso-drano ihany fa tompon’andraikitra mivantana ny fikojakojana ny Rova ny avy amin-dreo.


    Ny momba ny Andriamanjaka Razafindrahety :
    Razafindrahety zana-dRaketaka sy Andriantsimianatra dia nanambady ny Andriana Ratrimoarivony avy etsy Ambatomanoina (etsy akaikin’Ambohimalaza) ary tsy niteraka izy ireo.
    Ny anabavin’Andriantsimianatra rainy dia Ranavalozafimanjaka Ravoninoro izay nanaraka an-dRazafindrahety fony izy natao sesitany tetsy La Réunion.
    Ranavalozafimanjaka kosa nanambady an’Andriambahoaka Ratsimiara ary niteraka ny Andriana Ratsitohara izay fantatsika zoki-olona fa mpitarika ny ekipan’ny baolina kitra fahiny teto Madagasikara ary Mpitsara iraisam-pirenena io taranja io niaraka tamin-dRatrema (Ankadinandriana).
    Ny Andriana Ratsitohara no rain’ny Andriambavy Liliane (vadin’i Jeneraly Rakotomalala Henri Jacques ilay nitarika ny Tafika nanafika ny Tobin’ny GMP tetsy Antanimora) sy masina Yannick vady voalohan’i Jeneraly Rakotosoa Benjamin.
    Ny tiako hasongadinina amin’ny fanamarinan’ireo dia ny Andriambavy Liliane no voalohany amin’ny Fianakavian-dRazafindrahety satria zanak’anabavin’Andriantsimianatra rainy, na faharatsiny ny avy eny amin-dRatrimoarivony (lavitra satria fianakaviam-bady).

    Tsetsatsetsa sy fanamarinana ihany ireo fa tsy dia antoben’ny resaka tiako atao.

    Farany : manana ny fomba sy ny lalàny ny fitsinjaran’ny Fianakaviambe eto Imerina ; mba tsy ahavery ny trano roa tonta dia nahazo tso-drano efa hatry ny fahagola fa any amin’Andriandranando sy Andrianamboninolona no maka Vady ny Andriana (raha ny tokony ho izy), fomba izany ary tso-dranon-dRazana ; ao ny mihevitra fa tsy misy dikany ny fanaovan’izany saingy ho an’izay miaina tanteraka amin’ny nentin-drazana dia tsy misy maha-diso izany velively.
    Raha iverenana ny momba ny Rova, dia tsy misy afa-tsy ny filan-kevitr’ireo Fianakaviambe ihany no afaka mamaritra sy manapaka momba ny Rova.
    Mampalahelo anefa fa misy ny olona toa "voavidy" ka mitsaontsaona miray tsikombakomba mamotika ny nentin-drazana tsy henatra tsy tahotra.
    Fa manino re no dia isika taranaka aty aoriana no tsy nanome haja ireo navelan’ny Hendry teo aloha ?
    Ny taranaka hendry no aoka handinika sy hisaina.

    NB : Manana ny soa toaviny toa izany koa ireo rehetra any amin’ny Faritany ; misy maharatsy izany ve ? TSIA, izay no naha izy ireo Razantsika koa anjarantsika taranaka no mikolokolo mba tsy ho very izany rehetra izany.
    Jereo ireo tany mpanaja ny teo amin’ny taniny hatry ny fahagola.
    Tsy midika anefa izany hoe tokony haverina ny Andriamanjaka (tsy izaho no hibaiko na handidy izany) fa ny soa-toavina sy ny fomba nentin-drazana dia manan-toerana lehibe eo amin’ny toe-tsaina sy ny findrindram-piarahamonina.

    • 7 novembre à 20:11 | Shalom (#2831) répond à Shalom

      Ny Andriana Ratrema volazako ao amin’ny soratro io dia fantatr’ireo mponina tao Fianarantsoa, nipetraka tery Tananambony izy sy ny Fianakaviany.

    • 7 novembre à 21:03 | Vohitra (#7654) répond à Shalom

      Shalom,

      Raha tena nisy olona nivimbina sy nandraraka poizina ity fiainampirenena ity tao anatin ny 30 taona farany, ary misy hifandraisany amin ny tantara resahantsika eto, dia ity naoribera-ndoza ity, na ny manoratra ny anarany aza tsy vitako, fa tena olona tsy valahara mihintsy...

      Nofitahany, navadiny, najobony anaty fotamandry, ary nolefoniny avy eo, izay rehetra nanakaiky azy na niantso azy...

      Ilay tatsambo, i Profesora, ilay mpivarodronono, ilay mpandalina kaontimbola...

      Nanao fanahin-jiolahy toa azy daholo izay rehetra nandimby azy tao amin ilay rafitra milaza ho avo mpamiravira ny lalana fototra...satria efa voavolavola amin ny toetsainy...

      Atosiny hikorontana izay akaiky azy...izy nefa sady mifampiraharaha ary amin ny ery ampita ihany koa, ary io no tena raindahiny mpiaro ireo crapules ao anaty repobilika...

      Jereo tsara fa efa ao anaty fotaka tanteraka ny foza ankehitriny...

      Tena jiolahimboto tsy vanona io rangahy ity a !

    • 8 novembre à 14:53 | Isandra (#7070) répond à Shalom

      Shalom,

      Ary toa odianao fanina ny nanamarika, fa ny Hovalahy Rainilaiarivony dia vadin’ny Ranavalona III farany. Midika izany fa izay rehetra tany aloha tany, dia foafafa daholo.

      Ary ity tsy azo hadino :

      - Ny andriana tompon’ny hasina,
      - Ny hova no tompon’ny fahefana,

    • 8 novembre à 14:57 | Isandra (#7070) répond à Shalom

      Vohitra,

      Ankehitrin’ny,

      - Ny andriana tompon’ny fady,
      - Ny Foza no tompon’ny fahefana.

      Ireo andriana tso-po dia mahatakatra an izany, fa ireto tapany mikobana ireto no be hambo.

    • 8 novembre à 15:11 | Vohitra (#7654) répond à Shalom

      Izao tokoa izany ilay hoe manapahefana mpanota fady...

    • 8 novembre à 15:40 | Isandra (#7070) répond à Shalom

      Vohitra,

      Ny tompon’ny fahefana no mamaritra ny fady sy ny tsy fady.

      Fa ny azon’ireo andriana vitsy an’isa efa ela no very hasina, dia miantso an’ireo sampy toa an’i kely malaza. Kanefa i Madagasikara, indrindra Antananarivo ankehitriny efa tany kristianina, efa nitsoaka ireo sampy isankarazany.

  • 7 novembre à 20:59 | Shalom (#2831)

    Mitsantsaingoka ny fifanakalozan’i Turping sy Vohitra aho :

    7 novembre à 18:56 | Turping (#1235) répond à Vohitra ^
    7 novembre à 19:21 | Turping (#1235) répond à Vohitra ^
    ….
    Ka raha araky ny tantara ,raha tsy diso aho ,ny praiministra Rainilaiarivony hovalahy sy ny rahalahiny ary ireo Tsimahafotsy sy ny forongony no nikotrika tao an-dapa sy nanodikondina ireo mpanjaka vavy telo nifanesy farany .Fantatsika moa fa vadin’i Rainilaiarivony daholo ireo mpanjaka vavy telo nifanesy ireo IZAY nanimba ny hasin’ny fanjakana Andriana .Ny fanotana fady izany efa hatrany am-boalohany vao maty i Radama 1 sy Ranavalona 1.


    1) Ny teny Ambohidratrimo dia io hoe Ratrimo io (fizaran’ny zanak’Andriamasinavalona) ary efa taty aoriana no nisin-dRamorabe izay misy hifandraisany amin’ny Ombalahibemaso ary reniben-dRambolamasoandro vadin’ny Ombalahibemaso reniny Laidama sy Ralesoka.
    Ambohidratrimo dia tsy niray tamin’Ambohimanga sy Antananarivo fa nihevi-tena ho niavaka. Mpivady Rabolahy sy Rafarihy izay milevina etsy avaratry ny Fiangonana Besopy Anglikana Ialanana Ambohidratrimo, Mpitso-drano ny Ombalahibemaso rehefa ndeha hanafika izy no nampitambatra an’Ambohidratrimo Marovatana tamin’ny Ombalahibemaso teo amin’ny Vohitra ilany andrefan’Ambohimanarina antsoina hoe "Ambohidroa" ary misy ireo vatolahy roa marik’izany fitambarana izany.

    2) Ny mikasika ny Hovalahy Rainilaiarivony sy ny Mpankajavavy telo nifandimby :
    Na nantsoina hoe "mpivady" aza izy ireo dia tsy niara nipetraka akory : tsy nipetraka tao an-dRova ny praiminisitra ary tsy nametra-tongotra teny Andafiavaratra ny Mpanjakavavy (fadin’ny mpanjaka ny manitsa-tanin’ny Hova).
    Vady ara-taratasy (administatif) fotsiny no azo ilazana ilay fanambadiana fa tsy toa ny mpivady araka ny fahenoantsika azy ankehitriny ; nentin’ny praiminisitra hanakanana ny Mpanjakavavy tsy hanambady olon-kafa izany satria mety hanembantsembana ny fitondrany no nanaovany izany.
    Rehefa miseho vahoaka ny Andriamanjaka dia aoriana foana ny praiministra fa tsy mahazo milahatra aminy akory.
    Tsy laviko ny resaka fanotana fady lazainao ary heveriko ho marina mihitsy izany.
    Ny resaka Hova sy Andriana dia efa hatry ny ela.
    Niavonavona ny Hova tsy nanaiky ho anisan’ny Andriana satria teo am-pelatanan’izy ireo ny lafiny toe-karena, izy ireo no nanao voalohany ny antsoina hoe "Lova tsy mifindra" satria tsy nanaiky ny hizarana na ahavery ny hareny izy ireo.
    Nanana ny Mpanjakany izy ireo tamim-boalohany, tsy hiresaka mikasik’io aho ary mpifaninana tamin’ny lafiny Andriana izay fantatsika mandrak’ankehitrio, saingy tsy naharitra firy izany fa ravan’ny zava-nisy no tsy nampiraika azy ireo firy fa ny fangoronana harena no naha-maika azy.

    Maro ny mitsikera ny Andriana raha ny eto Merina no resahina, indrindra ny hoe "lova tsy mifindra". Aza hadino anefa fa ny Hova no tena mampihatra izany ary tena mati-tanana tsy azo hidirana mihitsy. Jereo anie Ratsirahonana, Rajaobelina, Ramarosandy sns ... Tsy ry zareo ihany no mifanambady ao ?
    Jereo ny nanjo ilay Vakinankara-dahy, injeniera mpampianatra tany Soisa nanambady ny zana-dRamarosandy : vao maty ny zana-dRamarosandy vavy, iny nakipiliny ilay tovolahy eny fa na dia ny hijery ny zanany naterany aza tsy azony natao intsony, fantatsika fa matanjaka anie ry astérix raha resaka lalàna no aroso a !

    Zava-misy sy marina izany !

    • 7 novembre à 21:17 | Vohitra (#7654) répond à Shalom

      Ny fitiavankarena sy fangoronankarena nataon i Rainilaiarivony sy ny taranany (tamin ny vadiny taloha), no nanafaingana ny fidiran ny mpananibohitra teto, novesaranketra mavesatra sy nijaly ny ambanilanitra noho ny filankarena teo aminy sy ireo tandapa namany, ary nifaninana mihintsy tamin ny fihinanana ny hatsembohan ny vahoaka, hany ka tsy nanana faharisihina hanohitra ny mpanjanatany imtsony ny foloalindahy...

      Tsy hitanao efa toy izany ve izao mitranga izao ?

    • 7 novembre à 22:27 | Shalom (#2831) répond à Shalom

      Toe-javatra marina tokoa io voalazan’i Vohitra momba an-dRainilaiarivony io.
      Nananika tamy avy any andrefana ny frantsay. Nalefa hiandry ny fahatongavan’izy ireo tao Andriba ny Tafika teto Imerina.
      Inona no nitranga ? Tsy nisy ny ady, nandao ny toerany ny miaramila : "iza no ndeha hamono-tena hamonjena Hovalahy" hoy izy ireo.
      Dia iny izy ireo no nanely ny TSAHO hoe "Tsy misy mafy ohatran’Andriba", kanefa na poa-basy tokana aza tsy nisy satria tsy nisy teo ireo miaramila fa niala teo.

      Faharoa, ilay resaka harena nangoronon’io praiminisitra io. Efa Ambavahady ny fahavalo, ny nahamaika azy dia ny fanaovana ny testameta ho an’ny zanany momba ireo harenany fa tsy ny raharaham-pirenena.

      Farany : fantatsika ve fa teo Ambatobe no nitifitra ny Rova ny tafondron’ny frantsay ?
      Iza moa ilay mipetraka eny ?
      Tsy misy ny tongatonga ho azy fa misalovan’aloka ny zava-misy ary totom-bintana io mpampandihy fitombenana io.

    • 8 novembre à 15:10 | Isandra (#7070) répond à Shalom

      Vohitra,

      Eny ny Hova no fositrin’ ny zava-drehetra, fa mody fafana ireo andrian-dahy mpitaritafika izay nanao ny fomba rehetra haharesy ny tafika Malagasy tamin’izany. Azontsika atao tsara ny mitanisa an’ ireny indray andro.

  • 7 novembre à 22:15 | Turping (#1235)

    HS
    C’est fait Joe Biden est élu et il sera le nouveau locataire de la maison blanche !

    • 8 novembre à 00:06 | Jipo (#4988) répond à Turping

      Oui l’ état profond va pouvoir reprendre l’ asservissement des Peuples, avec les sionistes aux manettes ...
      Et comme ceux qui ont voté en marche, ils ont éliminé le fascisme, pour instaurer une dictature à l’ en faire pâlir !
      Mais tous les goys sont contents, comme quoi une foule est incapable de penser, il faut juste lui enseigner le consentement à implorer son asservissement , voilà qui est fait l’ autoroute est désormais ouvert pour établir le NOW, vous l’ avez voulu, vous allez etre servis !
      La tawa va commencer ... 🍾

    • 8 novembre à 00:26 | Shalom (#2831) répond à Turping

      @ 8 novembre à 00:06 | Jipo (#4988) répond à Turping ^

      Oui l’ état profond va pouvoir reprendre l’ asservissement des Peuples, avec les sionistes aux manettes ...


      Pourquoi les sionistes ?

  • 8 novembre à 00:46 | lysnorine (#9752)

    Ny tetirazan-dRanavalona faha-3
    Re Turping 7 novembre à 18:56 répond à Vohitra ^
    « Ny Andriana ,fianakavian’i Razafindrahety (Ranavalona 3) , torak’izany koa taranaka avy amin’iza ? »

    Toy izao no tetirazan-dRanavalona faha-3.
    Notsoahana avy tamin’ny “Ny Daty Malaza na ny Dian’i Jesosy teto Madagasikara” nosoratan’ny pasitera Rabary :

    Boky V [pp. 117-121]

    « 1917 23 Mai. Maty tany Alger androany Alarobia, Ranavalona III

    Ramatoa Razafindrahety izay niova anarana ho Ranavalomanjaka III, rehefa nanjaka dia teraka tamin’ny Zoma 22 Nôvambra 1861, tany Imerinarivo, district de Manjakandriana...
    Andriamatoa ANDRIATSIMIANATRA no rainy ary Ramatoa RAKETAKA no reniny...

    1°) Andriamatoa ANDRIATSIMIANATRA dia Andriandahy lehibe sady mpanankarena tompon-bodivona tamin’ny androatokon’Amoronkay. Terak’ANDRIANKOTOFANANINA, zanak’ANDRIAMASINAVALONA izy. Andriamasinavalona no Mpanjaka voalohany nahavory an’Imerina....

    (a) ANDRIANKOTOFANANINA dia niteraka FITO MIRAHALAHY
    (1) ANDRIANTSIMANAZY
    ...............................................................................................................................................................
    (b) ANDRIANTSIMANAZY dia niteraka VALO MIANADAHY, dia :
    (1) ANDRIANTSAVALAHY
    .............................................................................................................................................................
    (d) ANDRIANTSAVALAHY dia niteraka MIANADAHY, dia :
    (1) RABODONANDRASANA
    ............................................................................................................................................................
    (e) RABODONANDRASANA dia niteraka ENI-MIANADAHY, dia :
    (1) ANDRIATSIMIANATRA [rain-dRanavalona faha-3 izany]
    (2) Rasandy
    (3) Ratavy
    (4) Rabengodona
    (5) Rahamina
    (6) Rasimitompo

    (f) Ary ANDRIATSIMIANATRA dia niteraka MIRAHAVAVY, dia :
    (1) RASENDRANORO
    (2) RAZAFINDRAHETY

    Razafindrahety dia tsy niteraka fa RASENDRANORO ZOKINY no niteraka TELO dia :
    (1) RAZANADRANAVALONA, na Razanakinimanjaka,
    (2) Rakotomena,
    (3) Razafindramanitra
    Razanadranavalona dia nokasain-dRANAVALONA II handimby azy, nefa maty izy, ka dia RAZAFINDRAHETY, RAHAVAVIN-DRENINY no nandimby azy....

    2° RAMATOA RAKETAKA [renin-dRanavalona faha-3]
    Rehefa voalamin’Andriamasinavalona tsara Imerina, ny zanany efa-dahy, izay tiany sady nitokiany, dia napetrany tamin’ny renivohitra efatra sy ny tany rehetra momba azy,hitondra azy toy ny vice-rois ao ambany fahefany araka izao :
    (1) ANDRIANTSIMITOVIAMINANDRIANDRAZAKA tao AMBOHIMANGA sy ny tany momba azy
    ..................................................................................................................................................................
    (a) ANDRIANTSIMITOVIAMINANDRIANDRAZAKA... dia niteraka an’ANDRIAMBELOMASINA.

    (b) ANDRIAMBELOMASINA, dia niteraka FOLO MIANADAHY, dia :
    (1) RANAVALONANDRIAMBELOMASINA
    (2) Ranavalonjanahary
    .................................................................................................................................................................
    (d) RANAVALONANDRIAMBELOMASINA, VAVIMATOA, dia renin’ANDRIANAMPOINIMERINA, Mpanjaka hendry ary RENIBEN-DRADAMA I, mpoiady mahery izay nahavory SAIKY NY TANY REHETRA teto Madagasikara,ka NANAMBATRA ireo ho FANJAKANA TOKANA.
    (e) RANAVALONJANAHARY kosa no RAZAN’ny Mpanjaka sisa TAORIAN’ANDRIANAMPOINIMERINA SY ILEHIDAMA, araka izao :
    1) RANAVALONJANAHARY, dia niteraka FOLO MIANADAHY, dia :
    [1] RAMBOAKOVELO
    [2] RAZAFINANDRIAMANITRA 1
    ..................................................................................................................................................................
    2) Ramboakovelo niteraka an-dRABODONANDRIANTOMPO
    3) RABODOANDRIANTOMPO, niteraka EFATRA MIADAHY, dia :
    [1] RANAVALOMANKAJA I,
    [2] RAFARAMANJAKA,
    [3] RAMASINDRAZANA,
    [4] Razafianaka.

    4) RANAVALOMANJAKA I, niteraka an-dRADAMA II [ZAZA SARY tsy fantatra marina izay tena rainy fa miendri-BAZAHA hoy ny filazan’ny Vazaha nahita tava azy, tahaka an’ilay Aôtrisianina vavy Ida PFEIFFER]
    5) RAFARAMANJAKA niteraka an-dRASOAHERIMANJAKA [vadin-dRadama II]
    6) RAMASINDRAZANA 1 niteraka ENINA MIANADAHY, dia
    [1] RANAVALOMANJAKA II
    ..................................................................................................................................................
    Hitantsika amin’izany fa RAMBOAKOVELO no nihavian’ny Mpanjaka efatra nifandimby, dia Ranavalomanjaka I, Radama II, Rasoherimanjaja, Ranavalomanjaka II

    7) RAZAFINANDRIAMANITRA 1 rahavavin-dRamboakovelo kosa no nihavian-dRAKETAKA, RENIN-DRANAVALONA III...

    8) Razafinandriamanitra 1 niteraka EFATRA MIANADAHY dia :
    [1] Ravalosaha
    [2] RAHETY
    ..................................................................................................................................................................
    9) RAHETY, niteraka mirahavavy, dia :
    [1] RAZAFINANDRIAMANTRA 2
    [2] Ramanantenasoa

    10) . RAZAFINANDRIAMANTRA 2 niteraka ENINA MIANADAHY :
    ..................................................................................................................................................................
    [4] RAKETAKA
    [5] RAMASINDRAZANA 2

    11) RAKETAKA niteraka MIRAHAVAVY, dia
    [1] Rasendranoro
    [2] RAZAFINDRAHETY na RANAVALOMANJAKA III, Mpanjakan’i Madagasikara farany.

    Hitantsika amin’izany indray ary, fa RANAVALONA III avy amin’Andriantsimianatra RAINY dia TARANAKA FAHENINA avy amin’ANDRIAMASINAVALONA, ary avy amin-dRAKETAKA RENINY, dia TARANAKA FAHAVALO. »

    • 8 novembre à 21:25 | Turping (#1235) répond à lysnorine

      Misaotra an’i Lysnorine @ fanazavana an-tsipirihina .

  • 8 novembre à 02:17 | arsonist (#10169)

    Les foza se mêlent toujours des choses qui pourtant leur sont totalement hors de portée .

    Dans mon post (7 novembre à 15:18) ci-dessus , j’ai souligné le talent bien visible dans les écrits de Dadabe , mais qui échappent aux foza dont les déplorables limites ne sont plus à prouver .

    Dans ce même post , j’ai aussi fait allusion au talent des artistes , ainsi qu’à la culture de l’excellence qui les caractérisent . [Culture de l’excellence qui n’est certainement pas le propre de tout le monde].

    J’ai décrit alors succinctement les épreuves auxquelles font face les élèves du Conservatoire National de Musique , rue de Madrid à Paris , dans les environs immédiats de la gare Saint-Lazare et du lycée Racine .

    Et cela n’a pas loupé : la besileo foza femelle isandra , dont l’intellect est lourdement handicapé , n’a pas pu s’empêcher de répondre à tort et à travers à mon post .

    Voici trois morceaux choisis pour montrer ce qui peut représenter la culture de l’excellence en musique .

    (i) "In Paradisum" , morceau interprété "a capella", tiré du Requiem de Fauré . Ce chef-d’œuvre [le Requiem] a été composé par Gabriel Fauré pour exprimer sa peine et sa douleur quand il venait de perdre coup sur coup son cher père et sa chère mère .

    (ii) L’Irlandais James Galway est un grand flûtiste à l’heure actuelle . Comme le plus connu duo orgue et trompette , le moins connu duo flûte et harpe est aussi très prisé par les musiciens et les amoureux de la musique .

    (iii) Le regretté Jean-Pierre Rampal était un très grand flûtiste français connu à travers le monde.

  • 8 novembre à 10:10 | Vohitra (#7654)

    Manolotra ny fiaraha-miory sy mirary fiononana feno ho an ny havana Zafisoro izay namoy ny olobe manankaja ny andron ny 06 novambra 2020 nandritry ny fivahinianany teto Antananarivo.

    Zanahary sy ny Razana hanome fahatanjahana sy saina mahery ho anareo ao anatin izao andro sarotra izao.

    Mahaiza mionona Tompoko

  • 8 novembre à 12:28 | arsonist (#10169)

    << 8 novembre à 10:03 | Vohitra (#7654)
    << Manolotra ny fiaraha-miory sy mirary fiononana feno ho an ny havana Zafisoro izay namoy ny olobe manankaja ny andron ny 06 novambra 2020 nandritry ny fivahinianany teto Antananarivo.


    Sincères condoléances à la famille du défunt !

    [Ce morceau-ci , interprété "a capella", est tiré du Requiem de Fauré . Ce chef-d’œuvre [le Requiem] a été composé par Gabriel Fauré pour exprimer sa peine et sa douleur quand il venait de perdre coup sur coup son cher père et sa chère mère .]

    "In paradisum deducant te Angeli :
    "In tuo adventu suscipiant te Martyres,
    "Et perducant te in civitatem sanctam Jerusalem,
    "Jerusalem, Jerusalem, Jerusalem.

    "Chorus Angelorum te suscipiat,
    "Et cum Lazaro quondam paupere,
    "Et cum Lazaro quondam paupere
    "æternam habeas requiem,
    "æternam habeas" requiem

    • 8 novembre à 12:54 | Vohitra (#7654) répond à arsonist

      Bonjour Arsonist,

      Ce qui m a beaucoup surprit c est en voyant la declaration dans la presse televisee d un membre du Comite pour la Reconciliation Nationale (CRN) qui avait engage la responsabilite de celui qui l avait invite a assister a cette ceremonie d inauguration du 06 novembre 2020...

      Selon la presse en effet, la personne decedee s etait evanouie au cours de l evenement, pour ne plus retrouver conscience apres.

    • 8 novembre à 13:05 | arsonist (#10169) répond à arsonist

      # Vohitra

      Il "avait engage la responsabilite de celui qui l avait invite a assister a cette ceremonie d inauguration du 06 novembre 2020..." , signalez-vous .

      Le "celui" , qui avait invité [contraint ?] ce défunt à aller à l’endroit où il allait perdre la vie ,
      est presque certainement le DJ bac-3 .

      Mais on sait depuis que les foza existent qu’ils n’assument jamais la responsabilité de leurs fautes et erreurs !

  • 8 novembre à 13:05 | Lefona Again (#10319)

    Merci 1000 fois, Président Andry Rajoelina d’avoir rapatrié la couronne du dais de notre dernière Reine de Madagascar ! Un heureux épilogue, symbolique et sacrée, mais qui appelle à d’autres, quand le contexte se présentera.

    Dans le bateau qui en 1897 emmena La Reine pour un exil définitif, se trouvaient aussi d’autres "prises de guerres" dont un gamin de 14 ans, embarqué de force, par la France, en représaille envers son père, officier de la Reine qui a "osé" tirer sur les soldat vazaha pendant les premières batailles. Ce gamin était mon grand-père. Des années plus tard et après avoir obtenu le baccalaureat français, il revint à Madagascar et va devenir durant des décennies un homme à abattre par l’administration coloniale Française. Ils n’y parviendront pas, mais ceci est une autre histoire.

    Alors je comprends pourquoi très peu sur MT, peuvent se sentir émus sur le retour de cette couronne.

    Primo, quand on n’a jamais fait partie de l’histoire "murmurée", en ayant sacrifié sa vie et sa famille pour sa patrie, comment se sentir concerné ? Alors c’est offert de s’étaler ici, et de tenir des propos propres aux voyeurs de l’histoire, pervers touristes dans leur propre nation.

    Secondo, parmi les fanatiques du fandrianina, existe une frange qui n’ont jamais accepté les décisions des monarques à partir de Radama 1, jugés hérétiques, profanateurs, traitres, et pro-européens. Donc, traiter le "Rovan’ i Madasikara" de lieu bling-bling, n’est que logique dans leurs esprits polaires pour ne pas dire polarisés.

    Tertio, Quand on ne donne aucune valeur à un symbole, c’est qu’on a depuis belle lurette perdu la boussole, mais certainement pas la gratuité de l’usage de la langue de p.u.te.

    Quattro, quand c’est le soi-disant "dadabe des zôtres" du forum qui s’offre les premières contributions, pour rigoler du sujet qui ne le concerne pas, et de ne parler que de sa smala, tel un cabot qui doit instinctivement pissoter partout où il passe pour marquer son territoire ....on voit bien que la souillure intellectuelle de l’époque est bien indélébile.

    • 8 novembre à 13:59 | arsonist (#10169) répond à Lefona Again

      << 8 novembre à 13:05 | Lefona Again (#10319)
      << un gamin de 14 ans, embarqué de force, par la France
      << Ce gamin était mon grand-père

      Réponse :
      D’accord , Spear Encore !
      Il est temps que je dévoile mon identité : je suis la Reine d’Angleterre !

    • 8 novembre à 14:12 | Shalom (#2831) répond à Lefona Again

      Hérvé ? ....

  • 8 novembre à 14:19 | Vohitra (#7654)

    Dans ces colonnes, on a l habitude de lire que les k.hons osent tout...

    Et cela, jusqu a inventer des histoires...oui des histoires a faire endormir les anes...

    Mais de quelles batailles au juste ?

    Des les trois premiers tirs de canon venant des colonnes dirigees par le General Duschenes et touchant l aile Nord Est du palais royal, le drapeau blanc de la capitulation avait ete hisse sur les toits du palais...

    Mais le k.hon du jour parle de bataille, la farce est trop grosse pour etre avalee...

    Il est en train de debiter des kh.onneries le lanceur de cerf volant, ca n a plus de limite maintenant, jusqu a reduire au rang de symbole les sepultures des ancetres fondateurs de la cite d Ialamanga...apres les oeuvres de desacralisation perpetrees par les Truands Gangsters Vauriens...

    A ce rythme, le petit fils de l histoire contee n est plus qu a un doigt de proclamer Rasanjy au rang de patriote...

    Ce gars de Bevilany venait de remplir les marmites a ras bord de mensonges...

    • 8 novembre à 14:25 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      A moins qu il veut parler des batailles menees par...les fuyards et deserteurs a Andriba ?

    • 8 novembre à 14:50 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      Dia lazaivo fa dadanareo koa mba ho haingana no nitaingina ity sambo de gera, sy tompon’ilay kiraro de gera tokana sisa tavela, sy ilay akanjo de gera feno diana-bala…voalaza ato amin’ity hira ity e !

  • 8 novembre à 14:47 | lé kopé (#10607)

    Apparemment , vous n’ avez pas retenu la leçon de l’Histoire , même si votre Ascendant en a subi les frais .Vous ne devez pas ignorer , que ce sont ceux qui ont "torturé" votre famille qui continuent à tirer les ficelles depuis 1895 . Avec votre supériorité "intellectuelle" , on aurait deviné que cela ne vous aurait pas échappé !!! Pour votre gouverne , sachez que le Gourou que vous vénérez, est dans la droite ligne de cette démarche , et son repli stratégique dans l’Ambassade en est une preuve flagrante...Il en est ressorti conquérant , et ragaillardi par les instructions qu’il devait suivre à la lettre .La route était tracée jusqu’à nos jours , et tous les régimes successifs (sauf le laitier) ont été nourris par les mamelons de la mère Patrie . Pour information , des infiltrés de la Métropole ont suivi de bout en bout les évènements de 2009 , dont le fameux complet gris(Etienne ) a été l’homme de main .Les officiers pro Ravalo peuvent en témoigner , même le Cl. Charles qui était dans votre giron , a dévoilé les secrets de Polichinelle , avec Fidel ...Castro et Rolly Mercia . Mais chacun ses valeurs , et chacun garde le respect de ses aîeux comme il peut .

    • 8 novembre à 15:13 | Zamaria (#10932) répond à lé kopé

      Quand je vois tous les commentaires des Merina soi-disant andriana ici, je confirme ce que j’ai toujours dit : Madagascar doit et sera un état fédéral.
      Je sais qu’il y a des actions de sape depuis des années pour que cela n’arrives pas mais je vous confirme que cela arrivera peut être même plutôt...

    • 8 novembre à 16:20 | arsonist (#10169) répond à lé kopé

      << 8 novembre à 15:13 | Zamaria (#10932) répond à lé kopé ^
      << je confirme ce que j’ai toujours dit : Madagascar doit et sera un état fédéral.
      << je vous confirme que cela arrivera peut être même plutôt...

      Réponse :
      Une grande proportion des Merina souhaite un état fédéral .
      Je n’ai pas dit "les Merina souhaitent un état fédéral" !
      Mais certains d’entre les Merina redoutent aussi cette idée .

      Des Merina prétendent que nous ne nous en sortirons pas , sans les autres qui sont non Merina .
      Certains non Merina disent que nous voulons un état fédéral , parce que nous voulons dominer les autres , qui sont non Merina .

      Or , comme on le constate très clairement depuis que le DJ et ses foza profanent ostensiblement et à dessein [pour de triviales visées politiques]
      les lieux de notre culture sacrée ,
      les graves fissures entre les différentes castes merina réapparaissent ,
      et sont attisées avec délectation par les foza
      [suivant les instructions de leurs manipulateurs ?]

      Et même à l’intérieur d’une seule caste merina , par exemple celle des Andriana , on ne peut plus cacher les graves fissures .
      Les effacer totalement : c’est un problème encore plus difficile à résoudre .
      En mettant le doigt dessus , les colonialistes et leurs marionettes appuient réellement là où ça nous fait vraiment mal , à nous , les Merina !

      Vous vous souvenez peut-être que , moi , arsonist , j’ai eu pendant quelques mois sur ce forum des échanges très violents avec deux intervenants Merina :
      .l’un se vantait d’être un Andriana de top rang ,
      .et l’autre se désolait d’être un Andriana du bas de l’échelle .

      P.utain ! J’ai rarement vu des keums qui se vantent d’être titulaires de diplômes de très hauts rangs [c’est eux qui le disent] et disjoncter à ce point !

    • 8 novembre à 16:32 | Rainingory (#11012) répond à lé kopé

      Arsonist, aza manisy sira akory ity Zamaria ity ianao.

      Ity olona ity dia miteniteny foana rehefa adiadiana, io soratany io dia tsy misy fitombenany.
      <<
      , je confirme ce que j’ai toujours dit :
      >>
      Tsy hainy fa manao ity antsoina hoe fact-checking anie ny olona tonga eto fa tsy mamakimaky foana akory.

      Indray mandeha ihany izy no teto, io ambany io ny rohy, tamin’izay dia nitandroka an’i Finengo no hany nataony ka nolazainy fa mpanavakavaka ny Betsileo toa azy sy Isandra hono i Finengo, ka hiakarany any amin’ny MT mihitsy hono anenjehany azy.

      https://www.madagascar-tribune.com/Le-Covid-Organics-un-nouveau-remede-contre-le-coronavirus-lance-ce-jour.html#forum426704

    • 8 novembre à 17:27 | arsonist (#10169) répond à lé kopé

      # Rainingory

      Bonjour !
      Je ne suis pas politicien .
      Mais par intuition , il me semble qu’en politique il existe des situations où négocier avec son adversaire fait avancer le schmilblick plutôt que de prendre le risque de mener tout le monde vers une catastrophe .

      J’ai déjà écrit souvent sur ce forum que , à mon avis , la première grande erreur de Ra8 était de ne pas avoir saisi l’opportunité de négocier avec le camp de Ratsiraka en 2002 , lorsque les partisans de l’Amiral réclamaient l’instauration d’un système fédéral pour gouverner et administrer le pays . Ra8 avait répondu par une fin de non recevoir à cette proposition du camp d’en face .
      Interrogé sur ce sujet lors de sa rencontre avec les Gasy d’Europe au centre UNESCO à Paris juste après son accession au pouvoir en 2002 , Ra8 avait clairement dit "Saro-pady ny firaisam-pirenena !" . Ce qui veut dire qu’il ignorait tout simplement ce qu’est un système de gouvernement et d’administration fédéral .

      Ce Zamaria souhaite un système fédéral à Mada . Honnêtement , je ne peux pas ignorer cette conviction que cette personne dit être la sienne .
      Ce Zamaria est-il sincère ? Qu’est-ce que j’en sais !

    • 8 novembre à 18:06 | Vohitra (#7654) répond à lé kopé

      Rainingory, Arsonist,

      Une des erreurs monumentales de Ratsiraka Didier en 2002, au moment fort de la crise politique générée par l’élection présidentielle du 16 décembre 2001, c’était d’avoir relevé de ses fonctions le Gouverneur de la Province Autonome d’Antananarivo, en la personne de Rakotomavo Pascal…en nommant le Général Raveloharison à titre de Gouverneur militaire.

      Feu Rakotomavo Pascal, ce digne fils du Marovatana, était un sage et modéré, un ainé reconnu, un homme de dialogue, d’un tempérament calme et persuasif, rassembleur…

    • 8 novembre à 18:47 | arsonist (#10169) répond à lé kopé

      Ce n’était pas la 1ere ni la dernière erreur de Ratsiraka .
      Et en cette année 2002 , on avait peut-être une opportunité de neutraliser politiquement Ratsiraka tout en installant un système de gouvernement et d’administration fédéral de Mada .
      Comment ? Je n’en sais rien . Je ne suis pas un politicien . Mais je sais qu’aucune tentative de négociations n’avait eu lieu .
      Compte tenu de la suite des événements et de leurs conséquences , pour moi Ra8 et Ratsiraka ne sont pas de bons politiciens .

    • 8 novembre à 18:49 | Rainingory (#11012) répond à lé kopé

      Arsonist,

      Ce sujet ne doit pas être tabou, c’est sûr. Théoriquement en démocratie, on doit être capable d’aborder la discussion de la répartition du pouvoir entre les strates constituantes.

      Mais il faut le faire dans la sérénité.

      Je pense qu’il ne faut pas l’attraper à la volée, il faudrait commencer par être d’accord sur la définition de ce qu’on veut et de ce qu’on accepte consensuellement (si je puis écrire) de mettre en place.
      A savoir, parle-t-on de confédération, de fédération territoriale, communautaire, d’Etat unitaire fortement décentralisé (décentralisation, déconcentration, ou de régionalisation) ?

    • 8 novembre à 19:37 | arsonist (#10169) répond à lé kopé

      L’une des erreurs monumentales de Ra8 [mais il y en avait eu d’autres après] c’est le fait que la veille de sa lâche fuite en 2009 vers la South-Africa , Ra8 avait lamentablement trompé les fokonolona qui se portaient volontaires pour le défendre à Mavoloha [le nom historique du lieu].
      Ce dégonflé avait renvoyé les fokonolona chez eux . Puis il avait pris la fuite , laissant le peuple gasy aux mains des putschistes .
      Imaginez un seul instant ce qui se serait passé si nous avions à ce moment-là un leader courageux qui aurait galvanisé ces fokonolona à affronter les putschistes ! Quitte à utiliser des molotov , comme les Finlandais en 1941 face à l’Armée Rouge .
      Je suis persuadé qu’à cet instant nous avions perdu notre dignité pour plusieurs décennies .

  • 8 novembre à 15:33 | Isandra (#7070)

    « Foko AMBANIANDRO tao @n’ny Faritry IMERINA ! (Tohiny 20) !
    Tahaka izao ny Vokatry ny fanekena fiaraharaha miasa nataon’ny Foko Andriana Merina t@n’ireo Frantsay mpanjanaka niteraka ny fanjanahantany( Colonisation) !
    Toy izao ary ny fampiharana azy tao Imerina !
    Ny Résident LAROCHE no nondimbiasan’ny Gouverneur général Joseph Gallieni toerana !
    Nitady izay fomba hanehoany herisetra t@n’izany andraikiny vaovao izany i Gallieni mba henohoany ny fahefan’i LA FRANCE soloany tena !
    Nitady izay olona fatabahoaka sy ambony Razana hovoiny i Gallieni mba ho fampandriany ny tany !
    Nampangaina ho nanampy ankolaka ny fikomiana ataon’ireo MENALAMBA ary ny Minitry ny Atintany Gasy Rainiandriamampandry sy ny Printsy RATSIMAMANGA sy Printsetsy Ramasindrazana ,izày samy samy dadatoa sy nenitoan’ny mpanjakavavy Ranavalona III avokoa !
    Nampiasain’i Gallieni ny pôlitikan’ny zarazarao hanjaka teo samy Foko Andriana MERINA ! Ka izany no fiandohan’io pôlitika fizarazarana ny samy iray Foko ataon’ny Gasy tsianjery mandraka ny ankehitriny fa izao vao mazava ny andohany !
    Nampiasain’i Gallieni hanenjika sy handetika ireto Gasy Samy iray Razana sy samy iray Foko ry RAMAHATRA,Rainitsimbazafy, Rasanjy,Rainitsimba,....!
    Nalentik’ireto Foko Andriana MERINA havany ary ireo voapanga Ka dia voaheloka ho faty ry zareo !
    Ramasindrazana @n’ny vehivavy azy no nisy antokom-pivavahana niangavy ny fitondram-panjakana+Frantsay mba hamindra fo ,ka dia halefa sesitany any LA Réunion izy !
    Koa ny 15 oktobra 1896 ary maraim-be tao Antsahamanitra no nitifiran’ireo tirailleurs avy t@n’ny tafika Frantsay an-dRanomasina ka maty Rainiandriamampandry sy Ratsimamanga.
    Anisany mba tsy hadinoko ny tenin’i Pasteur Lauga nitantana an’i Rainiandriamampandry mialohany hitifirana azy hoe : " tsara raha esorinao iny satrokao iny mba tsy hisy hisakana ny bala hitsoka tsara @n’ny lohanao,fa sao hampijalijaly anao !"
    Koa FITIAVAN’ny Pasteur ve izany sa famporisihana ny hahafatesana haingana ?
    Fahefan’i Pasteur ny hanavotra ! »

    Page Facebook Feu Pr Célestin TSiavalake, postée avant sa mort.

    • 8 novembre à 15:45 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Ny mahagaga dia olona iray ihany no ezahina averimberina ho mpamadika, hay nisy an izany fifanarahana teo amin ny andriana sy ny mpanjanantany izany.

      Ireo andriana sasany ireo no nampiasain’ny mpanjanaka nandritran’ny fanjanahantany, satria maro tamin-drizareo no nanana fahaizana.

  • 8 novembre à 16:01 | Isandra (#7070)

    Nilaza andriandahy Vohitra indray andro, fa nahita an-dRavalo nanarina ny Rova i Rajoelina, dia indro izy mba nanapa-kevitra hanarina koa.

    Ity extrait ny publication Facebook ny Rina Rakotomanga(Andriambavy) ity anefa manamafy fa Ny mpitondra nifandimby teto dia samy nikasa hanarina azy io daholo, fa iray ihany no nahavita azy hâte amin’ ny farany :
    « Nitsangana ny rehetra nanao tsipaipaika hoe nananganana ny Rova ka isan’ny nitarika izany Atoa Daniel Ramaromisa mpikambana tao amin’ny HAE izy tamin’izany sady akaiky ny Filoha Albert Zafy. Ny taona 2000 niara niasa tamin’ny Filoha Didier Ratsiraka ny tenako ary nanomboka ny asa fanarenana ny Rova tamin’izany. Sarotiny dia sarotiny ny mpahay tantara sy ny taranak’andriana ka dia ny Talen’ny kabinetranay tamin’izany, Ramatoa Ramisandrazana Rakotoariseheno Rakotosoa no isan’ireo mpahay tantara sady andriambavy nanampy sy napaka ireo hazo Nato nalaina tany Ambinanindrano Amoron’i Mania nanaovana ny andrintranon’i Manjakamiadana sy ireo hazo sarobidy maro nalaina tany amin’ny lafy valon’ny Nosy. Maro ireo fombandrazana nohajaina sy narahana tamin’izany nanafarana ireo hazo nentina nanao ny asa fanombohana. Ny taona 2005 nafindran’atoa Marc Ravalomanana antsokosoko tsy narahampomba fa nafatratra tanaty fiara mpitatitra entana ny taolambalon’ireo masina tao ary dia nanohy ny asa fanarenana izy ireo, nalaza tamin’izany hoe mametraha kely hoan’ny Rova. Saingy nokinasa honenany ilay izy fa tsy namerenana ny hasin’ny Rova ka dia tavela teo, tsy vita fa nialontaona, niantona ny asa. Ny taona 2019, faha 27 Janoary, niombombavaka teny Anatirova ny fitondrana notarihin’atoa Filoha Andry Rajoelina ka dia nanao kabary izy fa hovitaina mialoha ny fankalazana ny faha 60 taona niverenan’ny fahaleovantena Anatirova ary natao ny fanokafana arapomba ofisialy ny asa fanarenana ny 11 Aprily 2019.
    Fikasana daholo ny an’Olombelona fa ny fandaharana an’Andriamanitra. Ny zavatra rehetra hoy Atoa Filoha Andry Rajoelina dia efa voalahatra avokoa ary misy fotoanany avokoa. 25 taona katroka aty aoriana ny 06 Novambra, nijoro ary azo hireharehana fa vita tsara Anatirova »

  • 8 novembre à 17:04 | Shalom (#2831)

    Tsetsatsetsa tsy haritra :

    Mamaly an’ilay "Lefona Again" aho no manome ny hevitro momba ny 6 novambra 2020.

    Hoy izy : " ... un gamin de 14 ans, embarqué de force, par la France, ... Ce gamin était mon grand-père.


    Raha raibeny marina io olona lazainy io dia olom-pantatro izany ity olona ity.
    Ary ny tena mahatsikaiky ahy dia ny fanoratany ahy hoe "sale homme" sa izaho niantso azy hoe "si pire encore" no mahatonga azy hanao io ? Fantany tsara anefa fa anarako io entiko manoratra eto io, ary olom-pantany akaiky aho satria anisan’ny "nitaiza azy" fony izy zaza.
    Dia mbola mahatsikaiky ihany ny hoe : "politika no mampisaraka".
    Raha ny resaka mpanamory indray dia mpanamory fiara-manidina tokoa izy ary izay no asany izahay nifankahita farany.

    Tsy misy olana anefa izany ; araka ny nolazaiko teto ind-1 mandeha fa misy amin’ireo zanaky ny iray tampo amiko aza mpanolo-tsainan’i DJ mpampandihy fitombenana.
    Ny maha-fianakaviana no mampiray fa ankoatr’izay samy manana ny heviny ary mizaka ny vokatry ny ataony ny tsirairay avy.

    Raha ny resaka momba ilay "atarom-piandrianana"-n’ny Andriamanjaka indray, zava manan-danja tokoa io saingy maninona no mihonona amin’ny findrama ny antsika isika ? Fa maninona no tsy nalaina tanteraka satria antsika ?
    Ary mbola zava-dehibe noho io dia ilay satro-boninahitry ny Andriamanjaka izay nisy nangalatra tamin’ny andron’ny HAT, maninona no tsy nasiana resaka akory.

    Farany : maninona no datin’andron’ny faharavan’ny Rova no nanaovana io lanonana io ?
    Tsy tokony ho andro hisaonana sy hisainana aza ve io ?

    Na izany na tsy izany, mino aho fa hitohy ny fifamaliana eto amin’ity sehatra ity.

    • 8 novembre à 17:29 | Rainingory (#11012) répond à Shalom

      Manao ahoana Shalom,

      Ny zavatra iray singaniko fotsiny aorian’ny fanazavana nentinao dia izao, ankoatr’izay fifandraisanareo any, dia ny fotoana mandeha izay mitondra tsikelikely eny ihany ny mangarahara momba ny tisirairay avy eto amin’ity serasera ity, tsy mila akory mandeha mitady @IP na zavatra tahak’izany.
      Toy izany koa ohatra no efa azo aminaniana ihany koa ny ao aorian’io solonanarana Isandra io, raha toa ka olona iray ihany no resahina.

    • 8 novembre à 23:43 | lé kopé (#10607) répond à Shalom

      Shalom ,
      Na miafina , na tsy miafina , dia misy rohy foana ahanfatarana ny Mpizaika eto @ ity tambajotra ity.Raha ny amiko manokana , dia tsy olana mihintsy izany ,satria resy lahatra @ firehakevitro aho , ary tsy afa miala @ Fitaizàna nikolokolo ahy . NY momba ny Polifika indray , dia nampisaraka ny mpianakavy tokoa ity mpitondra iray ity .Ny mahagaga , raha ny ao aminay nojerena , dia ilay tsy nandia fianarana firy ,no sariky ny Bling Bling , ary tsy nihoatra ny olona ivavahany ny mari-pahaizany .Soa ihany , fa ny iray ihany no voasaringotra .Na dia anarina aza ,dia manao bodongerona ; ny hadalany dia ny anarandRay no ataony fitaovana , ary mahagaga , fa fantany ihany fa misy lanjany io anarandRay ,ary ampiasainy @ tanjona izay iriny. Hoy ny fitenenana hoe , ny adalany hafa iomehezana , fa ny any tena ,tafiamdamba .

  • 8 novembre à 17:39 | Vohitra (#7654)

    « Ny tompon’ny fahefana no mamaritra ny fady sy ny tsy fady » hoy Isandra etsy ambony…

    Mbola azo lazaina ihany ho isan’ny olona vory saina sy salama tsara ihany ve raha toa ka efa manoratra toy io ?

    Raha ny heviny izany, dia satria azy ankehitriny ny fahefana, dia izy ihany no mahafantatra izay tokony apetraka ho fady…

    Mampiseho ny aretintsainy eto i Isandra...mirongatra tanteraka mihintsy...hagegena miampy kasoa hoy ny fiteny...

    Fa raha izany tokoa no hevitry ny mpizaka fahefana, dia voaprorofo tanteraka eto fa « mahalasa adala ny fahazoana fahefana » no sady « ny adala no nahazo ny fahefana ». Io ilay efa nambara hoe « Syndrome d’hubris andro vitsy izay…

  • 8 novembre à 17:50 | Rainingory (#11012)

    Fandaharana ALALINO anio amin’ny 7 hariva, mikasika ny kolikoly, eo amin’ny fahita-lavitra KOLO TV.
    Na dia tsy ankafiziko aza io haino aman-jery io, izay fantatro ny tompony, ary fantatry ny rehetra ny fironankeviny, dia tsy ratsy io fandaharana famankafankana io.

    • 8 novembre à 20:44 | Zamaria (#10932) répond à Rainingory

      "ALALINO" ==> Halalino.
      Mba hajao ny fanoratana ny teny malagasy ary raha tsy hay mba ianaro.

      Ny fanaovanareo angaredona eto tsy ahoako. Tsy afaka hifanasa vangy aminareo isanandro eto aho. Fa izaho dia miandry an’izany état fédéral izany. Fantatro fa ianareo ireo mihintsy no manao ny hisian’izany fa ny zava-misy dia efa hita tsikelikely ireo.

      Ny nampalahelo dia nampiasaina tamin’ny fomba ratsy izy ity ka nampifangaroan’ny sasany amin’ny zavatra hafa. Tsy azo lavina izany.

    • 8 novembre à 21:02 | Rainingory (#11012) répond à Rainingory

      mandehana makao amin’ny Youtube dia mahaiza mamaky izay voasoratra ao

    • 8 novembre à 21:08 | Rainingory (#11012) répond à Rainingory

      Zamaria,

      mbola hotsoriko mihitsy aza raha tsy mahay mampiasa izany atao hoe Youtube izany, ity ny rohy mandeha tonga dia mivantana amin’ilay fandaharana tamin’ny herinandro lasa teo :

      ALALINO TANTSAHA DU 01 NOVEMBRE 2020 BY KOLO TV

      Amin’ny manaraka dia mahaiza mamaky sy mandalina vao miverina aty amiko.

    • 8 novembre à 21:12 | arsonist (#10169) répond à Rainingory

      Rehefa tia manitsy ny hafa , dia metimety kokoa aloha ny manitsy ny tena .

      Zamaria ihany no manoratra "ianaro" , fa tsy "hianaro" !
      Koa nahoana no ataon’i Zamaria "halalino" indray fa tsy "alalino" ?

      "Isan’andro" koa no fanoratana azy .

    • 8 novembre à 21:18 | Rainingory (#11012) répond à Rainingory

      Zamaria 🧹🧹🧹

  • 8 novembre à 18:24 | Rainingory (#11012)

    HORS-SUJET :

    Dans la perspective de l’essor de Madagascar, il serait intéressant d’aborder le sujet de la diffusion sur tout le territoire de l’électricité domestique et industrielle.

    Ce n’est pas remuer le couteau dans la plaie à la pensée des délestages intempestifs ou aux actes répréhensibles de certaines personnes qui opèrent dans le secteur.

    Tout simplement porter une réflexion sur « comment "programmer pour réaliser" la couverture électrique de ce Pays dans son entièreté ? »
    Alors, j’ai trouvé la vidéo « Électrification de l’Afrique : quelle(s) énergie(s) ? » de - Le Dessous des cartes | ARTE - intéressante pour initier cette réflexion :
    https://youtu.be/750V4Ew17jQ
    Mots et phrases clés :
    « Dilemne entre projets pharaoniques qui peinent à se réaliser versus solutions individuelles qui se déploient rapidement »
    « Nucléaire, hydroélectrique, solaire ? »

    A regarder.

    • 8 novembre à 19:15 | Shalom (#2831) répond à Rainingory

      Rainingory,

      Resaha herin’aratra sy rano no anipazako ny soratro.
      Volana vitsivitsy izay dia nanoratra teto ny tenako nitantara ilay injeniera informatisiana izay nandao ny asany ka niverina tany an-tanindrazany, tanana iray any akaikin’i Fenoarivobe, Kiangara, Ankazobe.
      Inona no nataon’io olona io ?
      Io tanàna io dia misy trano eo amin’ny 200 eo ho eo. Samy misy rano sy jiro avokoa ireo trano ireo ary tsy misy "delestazy" izany mihitsy any satria tsy JIRAMA no mamatsy io tanana io.
      Io injeniera io no nanao barazy iray tao amin’ilay tanàna ary namokatra izao manaraka izao :
      - jiro avy amin’ny herin’aratra vokatry ny rano
      - rano fisotro voadio nampiakarina avy amin’io barazy io ; nampiakarina ny sintona fa tsy nidina akory, izany hoe nisy ny teknika nampiasainy. Anisan’ny toerana notsidihin’ireo mpianatry ny "Polytech - Hydraulique" etsy Vontovorona io tanàna io mikasika io fomba fampiakaran-drano io.
      - ilay barazy dia sady mamatsy rano ny mponina sy ny voly no misy ilany toerana fiompiana trondro ihany koa.

      Mpamboly sy mpiompy ny 90%-ny mponina ao amin’io tanàna io.
      Ny vola avy amin’ireo mponina ao no entina mitantana sy mampiaina ireo fitaovana voatanisa rehetra ireo.

      Vokatry ny zava-niseho, ny fanonganam-panjakana tamin’ny 2009 no nahatonga io injeniera io nametra-pialana ka nanao io kinasa io.

      Modely azon’ny toerana mitovitovy amin’izany atao tokoa ny rafitr’asa toa izao, kanefa ilana fitandremana mba tsy ho fitaovana hangoronan-karena ataon’ireo tsy mataho-tody toa ny fozaorana ankehitriny sy ny sibirany.
      Antritanterina fa tsy misy idiran’ny fanjakana velively io rafitr’asa io sy ny fitantanana azy ankehitriny ; ny fitaovana isan-tokan-trano dia tsy misy an’ny JIRAMA na iray aza fa nalohan’ny mponina tsirairay.

      Io injeniera io, izay niverina namboly sy niompy no mikojakoja sy mampianatra ny olona ao amin’ny tanàna amin’ny fikojakojana sy fitantanana ireo fitaovam-pamokarana ireo izay eo ambany fiadidian’ny FOKONOLONA.

      Ny olana tsy voavaha any amin’io toerana io : ny làlana. Mila fiara tsy mataho-dàlana vao tonga any.

    • 8 novembre à 20:04 | Rainingory (#11012) répond à Rainingory

      Shalom,
      Ny lesona sintoniko amin’io ohatra nomenao io dia hoe tsy mila miandry ny fotodrafitrasa lehibe ampanantenain’ny fanjakana foibe vao ho tafavoaka amin’ny fahatereny ny mponina any amin’ireny toerana lavitra fandrosoana ireny, farafaharatsiny momba ny fiainana isan’andro.
      Fa kosa, ary eo no mipetraka ny olana, tsy misy ny làlana sady mampifandray ny vohitra rehetra no ihany koa mahatàna taona.
      Dia miverina foana ilay fangatahana hoe, tsinjarao midina any amin’ny faritra ny fahefana hanentanana ny olona hanao sy hamita izy ireo ihany ny tetikasa toy io tantarainao io, mba ahaleotena izy ireo ara-toekarena sy ara-piarahamonina. Dia ny asa lehibe toy ny fanamboarandàlana no avela ho an’ny foibe.
      Ny fanontaniana fotsiny dia hoe, hoatry ny inona no ahalehibe (na ahakely) -n‘ny faritra ampitaina izay fahefana izay ?

  • 8 novembre à 18:51 | Jacques (#434)

    Bonjour,

    Je n’ai pas eu l’occasion d’ouvrir MT hier bien qu’ayant pressenti son éventuelle livraison concernant cette inauguration du Rovan’Antananarivo "réhabilité" par le bac-3, oui par le bac-3 qui, en effet, ne se cache pas pour nous le faire comprendre à travers ses déclarations. Je veux dire ici ma gratitude aux forumistes gardiens du temple que sont Vohitra, Arsonist, Shalom, Lysnorine et bien d’autres dont les pseudo m’auraient échappé, pour leurs contributions quant à l’histoire de ce magnifique patrimoine merina. Merci à vous parce que vos récits respectifs (oui, je comprends le malgache) ont épaissi quelque peu mes piètres connaissances de l’histoire de l’Imerina.

    Ceci dit, après avoir parcouru l’article ci-dessus et ainsi que les commentaires des autres canards du bled, je note qu’on est en présence de ni plus ni moins que d’une pure profanation, d’un sacrilège. L’aspect modernisé au profit de l’original (pour rappel, on est en train ici à Andafy de reconstruire Notre-Dame telle sa forme d’origine) qui n’a obtenu d’onction de quiconque ou encore la modification unilatérale du nom de cet édifice en Rovan’i Madagasikara. Humilité connait pas, on pousse le bouchon jusqu’à dire que c’est sa famille qui a financé les travaux Besakana. Et que dire de son accoutrement ? Feu Finengo, rappelons-nous, l’avait déjà comparé à un certain Bokassa 1er.

    La fête à la moindre occasion. Pendant ce temps-là ses compatriotes souffrent (https://www.youtube.com/watch?v=MmZDpYTwj4g&feature=youtu.be)

    Pour finir :

    https://www.koolsaina.com/video-ampanjaka-zafisoro-decede-pendant-inauguration-manjakamiadana/

    Bonne fin de semaine.

    • 9 novembre à 14:28 | lancaster (#10636) répond à Jacques

      Feu Finengo dites vous ?
      Je ne l’apprends que maintenant. RIP

    • 9 novembre à 15:00 | arsonist (#10169) répond à kartell

      Le DJ , dont le niveau d’instruction frôle ric-rac celui d’une classe de 3e du secondaire ,
      devenu filoha gasy ,
      est surnommé Bokassa gasy par certains .

      Vous savez , le Jean Bedel Bokassa de la République Centre Africaine et qui fantasmait d’être une copie de Napoléon Ier .

      Andry Nirina Rajoelina , lui , fantasme d’être une copie de Rakotondradama , croient certains connaisseurs de l’Histoire de l’ Imerina .
      Mais je vois ça autrement .

      Le DJ veut un colysée . Coliseum , selon le vocable originel .
      Un dirigeant (un empereur , dirait Bokassa) ...
      Un empereur qui veut son Coliseum : cela vous rappelle quelqu’un ?

      Les Gasy ont intérêt à faire gaffe , je l’ai déjà dit .
      Certains prétendent que je ne fais que répéter ce que j’ai déjà dit .
      Oui ! Mais faîtes gaffe quand même !

  • 9 novembre à 16:23 | kartell (#8302)

    Difficile de croire à une réhabilitation de ce qu’était ce rova des fiertés avant sa vandalisation par le feu....
    Certes, l’aspect extérieur a conservé son faste d’une mémoire collective quoiqu’avec ce Colisée dépareillé, on est en droit à se demander si le pompier de service ne serait pas aussi le pyromane d’hier ou un sniper qui s’ignorerait...
    Les puristes et autres gardiens du temple ressuscité jugeront de cette infamie architecturale...
    Un détail que peu ont osé relever est que cette rénovation après plusieurs tentatives infructueuses pour son achèvement mais, juteuses, pour les aigrefins tapis en coulisse, aura été réalisé par une entreprise pas Coca-Cola mais presque !...
    Difficile de croire à une simple coïncidence à moins que cette petite entorse à l’histoire fut le prix à payer ( c’est un grand mot !) pour y mettre dans ce paquet cadeau le petit Colisée de la discorde et d’une vision très personnelle du sacré....
    À bon prix, le commanditaire opportuniste pouvait ainsi être en capacité d’affronter la critique et la désapprobation des puristes, un pan sur le bec d’un ego turgescent ...
    Reste que cette magnifique restauration extérieure du rova reste une coquille presque vide où l’on peine à meubler et qui, il faut bien dire avait subi la razzia préventive avant l’incendie !...
    C’est avant tout son problème majeur avenir et on voit bien sur cette photo inaugurale combien il aura été difficile de meubler un espace désespérément trop grand pour être rempli.
    En l’absence d’originaux, le côté sacré de la présentation perd toute son épaisseur comme si le Louvre ne comportait que de pâles copies !...
    En fait ce qui importait était davantage l’aspect symbolique du rova c’est à dire sa forme sachant qu’il n’y aurait pas de fond, disparu à jamais ...
    On peut s’étonner que l’UNESCO ait pu donner son accord pour une telle supercherie mais à l’instar de l’OMS,il faut surtout flatter plutôt que blâmer, « les pauvres » !...
    « Le génocide culturel « dont certains affublent exagérément le sujet rappelle le point de Goldwin dans sa version Malagasy où pour chaque belligérant, la maîtrise des mots n’est guère culturelle, elle !...
    Bref, les exagérations des détracteurs répondent à celles d’un pouvoir qui croit incarner des valeurs dont il n’est ni dépositaire, ni le descendant en en rappelant d’autres appropriations du seul fait du calife ...
    Le pays serait-il devenu un taudis culturel ?, la question est posée entre restauration bâclée et installation forcée d’un décor de péplum ....
    Le dais royal aurait dû être ce sésame permettant de cicatriser les divergences multiples en conduisant vers une unité nationale fuyante, mais force est de constater que ce retour forcé n’aura pas apporté les bénéfices escomptés par un pouvoir calculateur ...
    Chacun campe sur ses positions et devant une réticence active de certains, le président-caméléon a renoncé à inaugurer son Colas-Péplum dans un geste d’apaisement bien que le mal soit fait...
    Ce petit pas en arrière du pouvoir reste en définitive le point le plus instructif de cette mise en scène où le dais royal fut montré au travers de la ville dans une étrange voiture rappelant la papamobile !...
    Étonnant, non, ce petit copié/ collé ?...

  • 9 novembre à 17:33 | plus qu’hier et moins que demain (#6149)

    Assalaamo alaikoum

    L’histoire retiendra aussi bien le point négatif que le point positif sur ce Rova n’est-ce pas ?

Publicité




Publicité

Newsletter

Les actus du jour directement dans votre boîte email

Suivez-nous

Madagascar-Tribune sur FACEBOOK  Madagascar-Tribune sur TWITTER  Madagascar-Tribune sur GOOGLE +  Madagascar-Tribune RSS 
 

Archives