Facebook Twitter Google+ Les dernières actualités
mardi 25 septembre 2018
Antananarivo | 15h35
 

Politique

Conseil des Ministres

Une vague de nomination avant le départ de Hery Rajaonarimampianina

vendredi 7 septembre | Arena R.

Le dernier conseil des ministres que Hery Rajaonarimampianina a dirigé hier avant sa démission suite à sa candidature à sa propre succession, a notamment été marqué par la nomination de ses deux anciens ministres au poste d’ambassadeur extraordinaire et plénipotentiaire de Madagascar en Russie et en Chine. Ce sont respectivement, Ying Vah Zafilahy, ancien ministre auprès de la Présidence en charge des Mines et du pétrole et Eric Razafimandimby, ancien ministre des Travaux publics.

Si la nomination de Ying Vah Zafilahy en tant qu’ambassadeur en Russie peut s’expliquer sur l’intérêt de la Russie aux ressources minières et pétrolières de la Grande île -d’autant plus que la Russie figurerait parmi l’un des pays soutenant le président malgache à la prochaine élection présidentielle- celle d’Eric Razafimandimby s’expliquerait sur ses relations étroites avec les chinois qui exploitent les ressources minières dans le pays. Il est en effet considéré comme étant l’intermédiaire entre les exploitants asiatiques et le gouvernement malgache.

Les forces de l’ordre n’étaient pas non plus oubliées. Une belle promotion a été faite à l’endroit de certains officiers de carrière des forces armées élevés aux grades de généraux au titre de l’année 2018. Malheureusement, le manque d’information et de précision de la présidence de la République de Madagascar n’a pas permis de connaître ni le nombre, ni les noms de ces nouveaux promus au titre du ministère de la Défense nationale. Mais une chose est sûre, il s’agit d’un clin d’œil à l’endroit des officiers à la veille du départ de Hery Rajaonarimampianina.

Une nouvelle tête aussi à l’Economic Development Board of Madagascar (EDBM) avec la nomination de Andry Tiana Ravalomanda, un jeune gérant d’entreprise de technologies et d’information et président de l’association Yali Madagascar (Young African Leadership Initiative), en tant que Directeur Général de cet Agence de promotion des investissements qui est rattaché à la Présidence. Une cinquantaine de nomination aux hauts emplois de l’État aussi a eu lieu hier lors de ce dernier conseil de ministres de Hery Rajaonarimampianina.

PDF - 246.1 ko
Conseil des Ministres du 06-09-2018

113 commentaires

Vos commentaires

  • 7 septembre à 08:32 | Toutoun (#10298)

    Mbola ao anatin’ny andraikiny tanteraka zany na dia efa andalam-pialàna aza izy ! Rehefa tsy mahomby eo @ toerana nametrahana azy ireo olom-panjakana dia mbola azo atao ny manolo izany mba hahatsara ny asa eto @ firenena

    • 7 septembre à 09:23 | AzaMbaDonJona (#9745) répond à Toutoun

      5 minitra sisa vao miasa

    • 7 septembre à 11:11 | Eloim (#8244) répond à Toutoun

      Vous êtes NAÏF et de mauvaise foi. Est-ce bien raisonnable de nommer quelqu’un alors que vous allez quitter le navire. Des anguilles sous roches, non ? A vrai dire, il pense pouvoir revenir au pouvoir si facilement alors que le jeu n’est pas encore fait à moins que le tour s’est déjà joué quelque part ailleurs et le dès sont déjà pipés.

    • 7 septembre à 15:03 | tsirah (#10314) répond à Toutoun

      izao no tsraa ho fantatry ny vahoaka fa izy tsy nasorana fa mametram-pialaana mba hitoerany eo indray aorian’ny fifidianan ka rariny sy hintsiny tokoa izy raha toa ka mametrapetraka tsara mba tsy hanimba izay rehetra efa no hatsarainy nandrintra ny heva taona ilay mpandimby azy eo

    • 7 septembre à 15:38 | sasa (#10303) répond à Toutoun

      Marina ny voalazanao, na hiala amin’ny toerany aza ny filoha dia azo soloina foana izay piasam-panjakana tsy mahavita ny andraikiny eo.

    • 7 septembre à 15:43 | tojo (#10300) répond à Toutoun

      Misy antony matoa ireo napetraka ary tsy midika izany hoe fitiavan-tena na hoe efa iala izy vao miasa fa mbola maro ireo andraikitra tokony ho sahanina ka ilaina ny fanoizana izany ary mila olona mahavita.

    • 7 septembre à 15:47 | jayo (#10317) répond à Toutoun

      hita mihitsy ny maha filoha mendrika sy vonona hanampy ny vahoaka azy satria na dia efa hiala eo @toerana maha filoha aza aza izy dia mbola nanao izay vahaolana rehetra hanasoavana ny firenena

  • 7 septembre à 09:23 | arsonist (#10169)

    Hery démissionnera-t-il de son poste de Président ce vendredi 7 septembre ? Très probablement.

    Mais que statuera le Conseil d’Etat le mardi 11 septembre suite à la demande de report de ces prochaines élections présidentielles gasy ?
    Et si cette décision du Conseil d’Etat est contradictoire aux « décrets » de la HCC, alors que se passera-t-il ensuite ?

    En attendant ,tout porte à croire que Hery démissionnera ce vendredi.
    Et il a pris quelques surprenantes décisions, le bougre.
    Nommer 65 nouveaux officiers généraux dans les rangs de l’armée gasy.
    Nommer un ambassadeur gasy à ... Pékin.
    Oui ! Oui ! A Pékin.

    Mais alors, Hery se prend-il réellement comme le candidat de Pékin pour ces prochaines présidentielles gasy ?
    Cela y ressemble.
    Et ce, d’autant plus que les soutiens du lapinou (candidat de la France-à-Fric, lui) étaient dans tous leurs états hier sur ce forum, suite aux échanges concernant les projets de grands chantiers que les Chinois proposent de réaliser sur le territoire gasy.
    Hou ! là ! là !
    Ce ne sont encore que des propositions de projets présentées seulement oralement et seulement pour la première fois, et déjà cela a eu le don de réveiller sur ce forum l’inexplicable et congénitale peur panique des Occidentaux à l’encontre de ce qu’ils appellent le « Péril Jaune ».

    « Péril », hein !
    Et « Jaune » en plus, hein !
    Mais rassurons-nous, ces forumistes (Gaulois et bi-nationaux non-gaulois) « apeurés et paniqués » par ce grave danger, que représente à leurs yeux le « Péril Jaune » , ne sont pas des racistes pour un sou.
    Au contraire, c’est eux qui accusent de racisme ceux qui ne sont pas « apeurés ni paniqués » comme eux .

    Précisons une chose.
    Les Vazaha ne sont pas tous des sympathisants de la France-à-Fric. [Désolé pour la répétitive mauvaise orthographe !].
    Non, ils ne le sont pas tous.
    Pour dire les choses crûment mais très clairement : la majorité immense des Vazaha n’ont rien à foutre de ce qui se passe à Mada d’abord, ensuite (si vous suivez les news) vous êtes au courant que la France-à-Fric n’a pas bonne presse en Métropole en ce moment.

    Pour avoir une idée objective de la Chine d’ajourd’hui, voici quelques liens :

    a) Son nouveau rang dans le monde de l’économie
    http://www.fondsfmoq.com/la-chine-premiere-puissance-economique-mondiale/

    https://www.francetvinfo.fr/economie/emploi/metiers/agriculture/video-accaparement-des-terres-agricoles-les-chinois-ont-ils-un-plan-pour-la-france_2390432.html

    b)Ses conflits : remarquez qu’ils sont tous « frontaliers » et que l’armée chinoise n’est pas encore allée faire la guerre loin de ses frontières, et encore moins au Moyen-Orient et en Afrique
    https://fr.wikipedia.org/wiki/Guerre_sino-indienne

    https://fr.wikipedia.org/wiki/Conflit_frontalier_sino-soviétique_de_1969
    Ils ont eu le culot d’affronter l’Armée Rouge (un affrontement très différent de celui que l’Armée Rouge était allée chercher dans un pays étranger : l’Afghanistan)

    c) Sa marine de guerre.
    Après avoir acheté et retapé deux vieux porte-avions, l’armée chinoise (qui terrorise hier un forumiste gasy) attend la livraison de son 3e porte-avions.
    http://www.eastpendulum.com/3eme-porte-avions-chinois-en-preparation

    • 7 septembre à 10:48 | vatomena (#8391) répond à arsonist

      Pour l’ Occidental ,il n’y a pas un ’péril Noir ’’ mais bien un ’péril Jaune ’’. Un péril parcequ’il sait que le Chinois lui est supérieur par le Qi ,l’activité ,le sens du commerce, et ,surtout par le nombre . La chinoise est autorisée depuis ce jour à élever plusieurs enfants .La politique de l’enfant unique est abolie . Cela promet une marée humaine chinoise dans les 20 prochaines années . Il n’y a plus de terres vacantes en Europe . Il reste l"Afrique et Madagascar pour l’expansion chinoise .La Chine aura besoin d’une marine de guerre et elle s’active dans la construction de porte avions . C’est un signe .

    • 7 septembre à 11:48 | RAMBO (#7290) répond à arsonist

      Devrais-je rendre mon tablier sur ce site ?
      Non seulement Arsonist mais les Komi Toutoum, Tsirah, Christiana etc..remplissent à merveille « la Mission ». Mieux même parce que vous vous êtes bien documentés. Puis-je vous dire :" Merci mes ami(e)s ? Vous avez fait un bon choix !
      Pour une fois et ce n’est pas coutume Mt publie en PDF les Compte Rendu du dernier Conseil des Ministres… Toutes nominations sont tout à fait normal...mais j’attire l’attention des lecteurs, encore une fois que certains se trompent de cible. La nomination de M. Ntsay au poste de PM change la donne politique à Madagascar. J’ai eu l’occasion de dire ici :« Qui est vraiment M. Ntsay ? » . N’oublions pas que ce PM a été proposé par Rajoelina… suite aux coups de forces perpétrés par les leutenants de Rajoelina sur la Place du 13 mai en Avril 2018...au nom de l’apaisement, Hery Rajaonarimampianina « a cédé à la pression de rue de la minorité »...Les principaux lieutenants de Rajoelina sont entrés au Gouvernement...Nous pouvons ainsi conclure que :« Comme en 2009, le coup de forces de Rajoelina a encore fonctionné… » sauf que son objectif suprême de déloger le Président de la République a échoué…Ratsiraka demande l’instauration d’une Transition pour aplanir la situation mais c’est déjà le cas...C’est un gouvernement de Transition qui est en place en ce moment. Depuis l’instauration de ce Gouvernementde Ntasy, les ministres de Rajoelina sont à la tête des grands ministères...et ils ont nommés des gens de leur équipe dans les directions des départements ministériels. Cela veut dire que Rajoelina a désormais en grande partie la main mise sur la direction du pays… Reveillez-vous les ZD ! Car lors de cette élection du 07 Novembre Rajoelina a bel et bien les moyen d’orienter les choix des électeurs par le biais des moyens matériels de l’Etat. Hery Rajaonaromampianina compte désormais sur la sagesse du peuple Gasy pour ne pas tomber encore une fois dans l’erreur.
      C’est la première fois dans notre pays qu’un Président sortant démissionne 60 jours avant le scrutin. C’est écrit dans cette Constitution bancale et difficile à mettre en œuvre depuis le début...mais en tant que démocrate, Hery Rajaonarimampianina se plie à la règle et applique à la lettre la Constitution… il le dit clairement mais les fanatiques détracteurs cherchent toujours à mettre en doute la décision du Président pour le décrédibiliser …Certes il y a des articles de cette Constitution comme celui du 54 qui est source de blocage et empêche au Président de nommer un PM de son cœur...cet article s’il est appliqué à la lettre force le Président de gouverner en « cohabitation ». Pour pouvoir travailler dans de bonnes conditions, le Président a pris l’initiative de choisir lui-même son collaborateur de PM et ses ministres… mais durant ces 5 années de mandat, Rajoelina , s’est senti trahi par son Ex- ministre, n’y allait pas de main nues… Certes Rajoelina a pris le large, soi disant pour revenir à l’école en Francemais ses fidèles lieutenants ne laissaient pas le Président de la République un moment de répit. Mais avec grande dextérité, V12 a su contourné toutes les attaques et autres coup d’état institutionnels permanents perpétrés par Rajoelina est sa clique.

      Alors Hery Rajaonarimampianina va bien démissionner en temps et en heure...la question du doute ne se pose même pas.

      Je vous invite à écouter attentivement cette Vidéo qui est la preuve de ce que je dis :
      https://www.youtube.com/watch?v=AzwcHbkf7-I

    • 7 septembre à 12:12 | RAMBO (#7290) répond à arsonist

      Eloïm
      Encore une fois vous me décevez ! Ce n’est pa Toutoun qui est naïf c’est vous qui manquez de culture politique...Partout dans le monde civilisé...il est de coutume de nommer des Ambassadeurs et des hauts fonctionnaires avant qu’un Président parte…

      Regardez ceci :
      Hollande veut installer de nouveaux ambassadeurs avant son départ
      Par Le figaro.fr Publié le 04/02/2017 à 09:20

      La rotation, qui pourrait intervenir au prochain conseil des ministres, rompt avec la tradition observée par les présidents en fin de mandat.
      François Hollande s’apprête à remplacer les ambassadeurs de France dans les principales capitales du monde. Les actuels titulaires en poste à Berlin, Moscou, Pékin, Tokyo et Washington seraient concernés, parmi d’autres. Un décret nommant leurs remplaçants pourrait figurer à l’ordre du jour du prochain conseil des ministres.
      La tradition veut qu’en quittant ses fonctions, le président laisse un « testament » à son successeur recommandant l’octroi d’une ambassade à son conseiller diplomatique. Le ministre des Affaires étrangères fait généralement de même pour son directeur de cabinet. Au total, une vingtaine de hauts fonctionnaires peuvent bénéficier de cette courtoisie républicaine.

      La rotation, qui pourrait intervenir au prochain conseil des ministres, rompt avec la tradition observée par les présidents en fin de mandat.
      François Hollande s’apprête à remplacer les ambassadeurs de France dans les principales capitales du monde. Les actuels titulaires en poste à Berlin, Moscou, Pékin, Tokyo et Washington seraient concernés, parmi d’autres. Un décret nommant leurs remplaçants pourrait figurer à l’ordre du jour du prochain conseil des ministres.
      La tradition veut qu’en quittant ses fonctions, le président laisse un « testament » à son successeur recommandant l’octroi d’une ambassade à son conseiller diplomatique. Le ministre des Affaires étrangères fait généralement de même pour son directeur de cabinet. Au total, une vingtaine de hauts fonctionnaires peuvent bénéficier de cette courtoisie républicaine.

    • 7 septembre à 14:21 | Eloim (#8244) répond à arsonist

      Rambo,
      Combien de fois vous êtes déçu de ma contribution parmi tant d’autres sur ce forum, mais ça en vaut la peine ! Quoi qu’il en soit, je ne sais pas ce que vous entendez par culture politique ? A ma façon plus directe, tout est une manoeuvre machiavélique que vous qualifiez peut être stratégique tendant à bien asseoir le socle de votre futur règne. Pourtant, rien est perdu ou gagné d’avance puisque le tour n’est pas encore joué. Comme d’habitude, ce forum n’est pas le théâtre des débats avortés ni d’arène de convaincre qui que ce soit à suivre tout bêtement l’idée d’untel, mais considéré comme un espace où se rassemble ceux qui prétendent être des omniscients. Un espace où l’on crache tous les venins provenant de nulle part. N’est-ce pas ?

    • 7 septembre à 15:07 | tsirah (#10314) répond à arsonist

      aza manahy ianao fa tsy maintsy mametram-pialana izy mba hameranan’ny malagasy azy eo amin’ny maha filoha azy indray satria tena mbola mendrika azy tanteraka io toerana io. Manohana azy hatramin’ny farany ny vahoakamalagasy eeee !!!

    • 7 septembre à 15:54 | jayo (#10317) répond à arsonist

      ny fifidianana no afaka mampiseho ny tena mbola safidin’ny malagasy ary izay no antony nialany mba ahafan’ny malagasy manavao ny safidiny

    • 7 septembre à 16:04 | Jacques (#434) répond à arsonist

      7 septembre à 11:48 | RAMBO (#7290) répond à arsonist

      « Non seulement Arsonist mais les Komi Toutoum, Tsirah, Christiana etc..remplissent à merveille « la Mission ». Mieux même parce que vous vous êtes bien documentés. Puis-je vous dire : » Merci mes ami(e)s ? Vous avez fait un bon choix !"

      Rambo, les arguments d’Arsonist sont justes et pertinents, sans présomption d’une quelconque accointance à quoi (qui) que ce soit. Contrairement aux refrains encenseurs des komi, toutoum, tsirah et autres christiana qui ne sont en fait que votre propre personne. Ça ne vole pas haut de votre côté, il faut le dire. Cirque permanent.

      « Reveillez-vous les ZD ! Car lors de cette élection du 07 Novembre Rajoelina a bel et bien les moyen d’orienter les choix des électeurs par le biais des moyens matériels de l’Etat. »

      Ah, quand même.

  • 7 septembre à 09:23 | manga (#6995)

    Fitsipaky ny miala aina indray no fahazoako azy.
    Eo ihany ary tsy hitako izay anakianana ny fanendrena ho masohivoy fa ity fampiakarana voninahitra an’ny tafika ity dia toa redirediredy tanteraka. Efa nandraran’ny mpamatsy vola mahazatra tny fanatevenana ny tontolon’ny asam-panjakàna ka dia tohizana ihany fa tsy hita izay maharatsy azy hoy ny fitenenana.
    Efa nahandry ihany hatrizay koa maninona no natao toy ny mipositra vay manta ?
    Asa angaha efa zatra manaonao foana ka tsy afaka manitsy intsony

    • 7 septembre à 10:42 | saricine (#2893) répond à manga

      Dia mbola eo ihany koa ilay fomba mipasopasoka, tsy sahy mitondra fanovàna mazava, fa dia vitan’ny fanomezana galona isantaona.

      Dia ahoana ity engagement moral miaraka amin’i Chine ity ? Mba efa voahevitra daholo ve zay fanampahankevitra natao sa dia ny après moi le déluge foana, ohatra ny fanaon’i dadabe Ratsiraka ?

    • 7 septembre à 12:39 | RAMBO (#7290) répond à manga

      Manga
      Tena mandreraka ianareo ZD ireto fa tsy mahay ny fomba fanao rehefa miala ny Prézidà :
      Jereo kely ireto :
      http://lphinfo.com/nomination-malencontreuse-de-barack-obama/
      https://lakhdarbahlouli.wordpress.com/2017/01/24/quelques-heures-avant-de-quitter-la-maison-blanche-obama-a-fait-un-cheque-de-205-millions-deuros-a-la-palestine/
      Aza mitsara rehefa tsy mahay politika ianareo fa mandreraka !

    • 7 septembre à 12:45 | AzaMbaDonJona (#9745) répond à manga

      Aleo miala i Votabre fa mahay polifika loatra. Feno casseroles kanefa zerozavabita.
      Miandry azy ny salon de coiffures hahafahany manetinety volombolony any ho any.

    • 7 septembre à 15:07 | manga (#6995) répond à manga

      1.- : Une nomination « malencontreuse » de Barack Obama, ayant suscité quelques remous,
      Motif : « Qu’a joué Rhodes Ben dans l’élaboration de la politique américaine qui a conduit au dangereux accord sur le nucléaire iranien... »
      2..- : Tout juste avant la passation de pouvoir, l’administration Obama a décidé de débloquer 205 millions d’euros pour les transférer à l’Autorité palestinienne.
      Motif : L’argent provient de l’Agence américaine pour le développement international et doit servir à l’aide humanitaire en Cisjordanie et à Gaza.
      Sachant comprendre , du moins lire le contenu des liens que t’as copié/collé :
      - Il ressort qu’Obama a été reproché sur les décisions qu’il a engagées avant son départ.
      - Ce dernier n’est plus éligible après deux mandats consécutifs, ce qui n’est autre que le cas le cas d’un signe d’adieu de RAJAO, et si l’on s’y réfère.
      - Ce président d’une nation la plus puissante de cet univers avait nommé un individu et non pas 67 charognards pour vider encore plus la caisse de l’état, une décision que la Banque Mondiale et le FMI ne partagent guère, que sous aucun prétexte.
      - Est-ce vraiment la politique (ou plus précisément de la géopolitique) que t’as acquis à la fin de tes études en Aix-en-Provence) qui t’as permis d’avancer de tels sarcasmes, ridicules comme ils sont ?
      - Et tout dernièrement, qu’est-ce que c’est cet appel au secours aux soi-disant ZD face aux TGV qui te fait autant trembler ? Est-ce par hasard cette fameuse fin du monde qui se profile à l’horizon devant vous : Niaraka ihany hatrizay ka avy eo vao....
      Cherches d’autres arguments pour vous justifier. Puisque là, tout porte à croire si à la place de la matière grise, t’as autre chose dans le crâne.

    • 7 septembre à 15:12 | tsirah (#10314) répond à manga

      aleo ny fifidianana no hamaritra izay ho lany eo eeee fa raha lany izy dia hahiko ianao no hitsipaka hiala aina tampoka eo. Ray aman-dreny mendrika izy ka tsy mahintsy mametra-pialana mba hamerenan’ny Vahoaka azy eo amin’ny lohan’ny Madagasikara azy indray

    • 7 septembre à 15:46 | tojo (#10300) répond à manga

      Aza manahy ianao fa fotoana vitsy fotsiny izy no tsy eo ka, fa mbola maro ny manatena ny fiverenany hamita ireo izay natomboka. Lamina no azo ilazana izao mandrapa-vitan’ny fifidianana fotsiny.

    • 7 septembre à 15:57 | jayo (#10317) répond à manga

      marina izany, aleo ny malagasy maro an’isa indray no hamerina azy eo @toerany , ary matoa mbola mendrika ho filoha sy eo @toerany izy dia mbola tsapan’ny malagasy fa ilaina

    • 7 septembre à 20:55 | manga (#6995) répond à manga

      Tsirah sy ny tariny :
      N’inona no ho vokam-pifidianana eo dia ataovy ao an-dohanareo fa tsy misy idiranay n’iza izy na iza.
      Ianareo no manohana an’ny zatsy na zaroa ; ka ianareo ireo mihitsy no hivaraontsana raha izay mba nirianareo no mihintsana tampoka eo.
      Ka tsy fantatro mihitsy izay hampaninona anay aty, satria rahateo tsy hifidy izahay. Ianareo any no mifandrirotra amin’ny fanatanterahana ny fifidianana.
      Fa mba inona hono moa no mety hirahirahianay ny fisiany na tsia.
      Ataovy tsara ao ,anaty sain’angidinareo fa n’iza ho lany eo dia na ho ela na ho haingana dia tsy maintsy hihintsana ihany indray andro any.
      Ary aoka aloha hazava fa tsy ny fisian’ny fifidianana no mahamay anareo fa ny hahalany izay tohananareo.
      Ianareo no hitsitra raha tsy lany eo ny anareo : ka mba inona moa ny idiranay amin’izany : ferapara no ampandefaso ny fianakavianareo an-gazety ho hitanay.

  • 7 septembre à 09:30 | AzaMbaDonJona (#9745)

    1 euro en 2013 : 2888,59000 Ariary et maintenant ?

    • 7 septembre à 10:29 | rayyol (#110) répond à AzaMbaDonJona

      Vous n etes pas les seuls a subir la force de l euro .Mais ce n est pas nécessairement bon pour la France et l Europe

    • 7 septembre à 15:29 | RAMBO (#7290) répond à AzaMbaDonJona

      Manga homme impulsif et peu d’intelligence !
      On s’en fout des réactions des Américains...ce que je veux dis ici c’est qu’avant de partir un président procède à ce qu’on appelle « Rotation diplomatique » ...et c’est une pratique courante.
      Comme exactement ce qui se passe chez vous ? Lisez ceci !
      http://www.lefigaro.fr/international/2017/02/04/01003-20170204ARTFIG00031-hollande-veut-installer-de-nouveaux-ambassadeurs-avant-son-depart.php

    • 7 septembre à 21:06 | manga (#6995) répond à AzaMbaDonJona

      Rambo-la-m.rde,
      Je ne sais pas comment on t’a appris à lire ; puisque tu ne fais que décevoir tes « fidèles » lecteurs.

  • 7 septembre à 09:51 | benantsa (#10178)

    Après les inaugurations compulsives de dernière minute, voici les nominations compulsives du même acabit. Le petit patron coiffeur ne va pas bien du tout. Le stress le taraude, l’inquiétude le ronge, la peur tripale de perdre l’épuise et le rend encore plus fou. A juste titre ! A la fois conscient de sa chute prochaine et en même temps dans l’illusion psychotique d’une victoire certaine. Et c’est bien là le danger. Tout sera fait par lui et par les barons suceurs et pervers du HVM pour échapper à l’échafaud politique, par n’importe quels moyens. Pauvre bougre, pauvre parti, pauvre Madagascar qui mérite tellement mieux depuis tellement d’années !

    • 7 septembre à 12:25 | vatomena (#8391) répond à benantsa

      Si Madagascar n’est pas le pays des prix Nobel ,il est toutes fois le pays des Dahalo et des généraux ventrus !

    • 7 septembre à 14:17 | Ibalitakely (#9342) répond à benantsa

      Vatomena [‘zarema ve sa karakory zato izy ‼],
      Vous avez vu juste seulement vous avez oublié de dire que c’est aussi surtout un pays des honoris causa, des athlètes internationaux/ spécialité course Antananarivo-Paris aller-retour, des marionnettes made in ailleurs, des zépadiçamouà. En somme il y a tout à Madagasikara sauf ce dont les Malagasy en ont besoin. Si chacune de nos 22 régions présente un(e) candidat(e) certaines régions en donneraient plus (14) pour compléter les 36 possédant par tête Ar 50 000 000. Raha fitianana tanintaranaka tsy aleho ve tonga dia omena ny tsy minan-kanina. En outre le pays n’a pas d’argent pour payer les indemnités réclamées depuis lgtps par des grévistes ou encore d’assurer le payement des déplacements/vivres des forces de l’ordre contre les bandits & brigands, MAIS IL EN A POUR CHOUCHOUTER JUSQU’A LA MORT [mandray karama mandra-pahafaty] des étoilés.

    • 7 septembre à 15:18 | tsirah (#10314) répond à benantsa

      izany no fiheveranao malahelo aho milaza aminao fa Hery RAJAONARIMAMPIANINA no nahavita nampiarina ity firenena ity nandritra ny efa-taona ary izy irery ihany no hahvita hampisandratra ity firenena ity mandritra ny efa taona manaraka. Rahaa tsy mino ianao tsy maninno fa rit bien qui rira le dernier namana. Hery tsy maintsy mitondra vaovao ho soa’ny Madagasikara

  • 7 septembre à 10:02 | Isandra (#7070)

    Cela explique, les fake news diffusés par l’équipe de Rajao contre Rajoelina, ce dernier temps. Pour ce faire, ils utilisent des mercenaires politiques, des journaleux, car ils veulent appliquer la méthode de la Russie pour gagner cette élection.

    Cependant, ce qu’ils ne savaient pas l’équipe de Andry a déjà prévu tout ça. Ils sont bien armés pour contre attaquer tous ces fakes news, genre anti-missile, pour que leur attaques retournent contre eux.

    • 7 septembre à 10:37 | rayyol (#110) répond à Isandra

      Disons qu il ne s agit plus juste de se presenter avec une belle gueule et des tee shirts Un peu plus de profondeur j espère
      Peut etre que les Malgaches réservent des surprises,
      Je crois que nous sommes a l aube d une ere nouvelle pour Madagascar
      C est le temps d investir pour ceux qui veulent encore avoir a rabais
      Et que l on va envoyer paitre la bande de bon a rien qui a profiter des gens jusqu a maintenant
      Si les Malgaches n ont pas comprit c est a tout jamais perdu du moins de notre vivant

    • 7 septembre à 10:49 | Jipo (#4988) répond à Isandra

      Bonjour .
      Que serait une nuit sans la rat zoel, autre qu’ un enfer, en attendant qu’ il se réalise ...
      Notre honoris causa du ciseaux, mention tres bien en coiffure, place ses pions dans l’ espoir de retour / investissement, assurément il n’ y a pas d’ autres plus urgentes priorités !
      Une démission aller simple ./

    • 7 septembre à 11:07 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Rayyol,

      Un peut de patience, vous saurez les contenus de son programme au moment voulu, c’est plus profond que vous attendiez,...

      Il ne suffit plus d’étaler ce qu’il compte faire et le cap,, mais, il faut avec comment le réaliser et l’atteindre ce que Andry nous exposera.

      Les Malagasy méritent d’être traiter comme des adultes,... enfants comme les autres ont l’habitude de faire.

    • 7 septembre à 11:28 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Rayyol,

      Les Malagasy méritent d’être traiter comme des adultes,... mais, non plus comme enfants comme les autres ont l’habitude de faire.

    • 7 septembre à 11:28 | Eloim (#8244) répond à Isandra

      Pour analyser, jusqu’à ce jour, ce que raconte votre mentor lors des tournées qu’il effectue partout, c’est que c’est lui qui sera à l’origine de la crise post électorale que tout le monde a su prévoir depuis son accession en effervescence de sa candidature. Je crois que vous vous souvenez bien de ce qui s’était passé en 2001/2002 où Ra8 a tonné urbi et orbi qu’il est élu dès le premier tour. Le même scénario va se reproduire si Rajoël ne peut pas accéder au deuxième tour encore moins ne sera pas élu définitivement alors qu’il prêche partout pourquoi il se porte candidat si c’est pour gagner l’élection ? Un manipulateur en comm comme lui ne se laisse pas faire si facilement. Donc, il est pourtant prévisible l’arrivée en trombe d’une tempête provoquant une crise sans fin et fatale pour Madagascar.

    • 7 septembre à 12:09 | rayyol (#110) répond à Isandra

      Je ne crois pas au prophete de malheur qui predisent la fin du monde apres les elections Cette fois ci on semble suivre un processus bien democratique Que le meilleur gagne pour le bien etre des Malgaches

    • 7 septembre à 12:12 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Eloim,

      Ce que vous avez oublié avant d’écrire ce post, Rajoelina n’est pas Ravalo, c’est un démocrate qui est prêt à se plier devant la décision du peuple Andriamanjaka, sauf en cas d’anomalies flagrantes,...

      Si Andry pensait à faire un forcing sur cette élection, il n’aurait pas besoin de sillonner autant nos différentes régions. Il suffirait pour lui, quelques villes et villages, pour montrer qu’il est populaire, comme certain fait actuellement.

      Mais, là, il est en train de visiter tout Mada, pour convaincre et être directement contact (parler et écouter) avec la population. C’est dur travail qui a besoin de beaucoup d’efforts et sacrifice pour nos intérêts communs,...

    • 7 septembre à 12:21 | AzaMbaDonJona (#9745) répond à Isandra

      - d’ou les milliards et milliards d’Ariary de cette campagne prématurée,
      - d’ou l’octroi d’avantages aux zétrangers qui ont financé le french-coup qui nous a mené là
      ou nous sommes maintenant

      A part ça, les mots clefs « Emergence 2030 » ont été
      évoqués au Togo, RDC, Benin, Burkina ... même déguisé en IEM on a reconnu
      la dictée :o)

    • 7 septembre à 14:59 | Eloim (#8244) répond à Isandra

      Isandra,
      Vous êtes complètement aveuglée par le fanatisme, disons une sorte d’envoûtement qui s’abat sur votre sort. Il n’est pas question ici de comparer Ra8 et Rajoël, il s’agit, plutôt, d’étudier ou d’analyser les contenus des discours qu’il a prononcés, avec ses tons accusatifs, imposants et qui oublient au plus haut point que rien n’a été joué et gagné à l’avance. Donc, un peu de modération quant à la façon de voir les choses en face car des nuances seront à subvenir chaque fois qu’on analyse comment il conçoit le corps de ses discours. Autant de manipulation accompagnée de la force de la communication, son domaine de prédilection mais ça va faire effet sur des gasy lambda facilement manipulable. Qui pourrait prédire un remake du « 26 janvier », alors que toutes les conditions sont remplies (avec cette pauvreté grandissante) pour y parvenir ? Être démocratique ne nous dit rien tant que tout le monde ne se mette pas sur le même pied d’égalité. Ce qu’il ne faut pas oublier, je veux dire le contexte actuel, l’on est en période de précampagne mais non pas en campagne électorale qu’on entend déjà parler des incitations à la haine, des campagnes de dénigrement et des échanges de jugeotes d’insanités, etc.

    • 7 septembre à 15:24 | tsirah (#10314) répond à Isandra

      na bien armé nareo na tsy bien armé efa tsy mila an’io intsony ny malagasy fa olona mpamono olona sy mpandroba ny harem-pirenena ary dahalo mihaja io rajoelina anao io nefa ny malagasy nijaly fadiranovana nandritra ny tetezamita, izay matory ampilaminana miaraka ny harem-beany tampoka teo nohon’ny fitiavantenany sy ny fangalarany. tsy mila alikan’olona toa io intsony ny malagasy fa ianareo mba hirato ny maso

    • 7 septembre à 16:10 | vatomena (#8391) répond à Isandra

      Ibalitakely --- En vérité,le Trésor qu’on dit Public a été privatisé au bénéfice de quelques uns ...

  • 7 septembre à 10:44 | rakoto-neutre (#8588)

    Si j’étais aussi à sa place, je nommerais tous ces incapables pour me soutenir à l’élection, c’est superlogique qui m’empêche ?
    La Russie de Vladmir P et la Chine soutiennent le Président en échange de notre ressource minière, la France de Rajoelina pour nous coloniser, les américains et les allemands de Ravalo pour rivaliser la Russie et la Chine. Beaucoup d’argent coule dans autour de notre île, tâchez d’en profiter si on vous l’offre gratos. Après c’est la misère croiyez-moi !

    • 7 septembre à 10:52 | Jipo (#4988) répond à rakoto-neutre

      « La france pour vous coloniser » ???
      Vu l’ état des finances de cette dernière, et le gouffre sans fond qu’ est Madagascar, j’ ai bien peur que votre imagination vous joue des tours, à moins que vous ayez un peut trop forcé / les psychotropes ?

    • 7 septembre à 10:52 | vatomena (#8391) répond à rakoto-neutre

      Le chien lèche la main de celui qui le nourrit . Qui nourrit vraiment le malgache et surtout sa prétendue éilte ?

  • 7 septembre à 11:05 | vatomena (#8391)

    Le français appauvri interesse fort peu un gouvernement français d’inspiration ’progressiste ’’. Ce qui le préoccupe c’est la misère ou le retard des autres peuples d’où la politique coloniale ,de coopération d’accueil sans frein de tous les migrants ou réfugiés . S’Il n’y a plus d’argent ,qu’importe ! La France emprunte pour maintenir son niveau de vie . Elle garde néanmoins chez les ’nationalistes ’ locaux a réputation d’étre prédatrice .

    • 7 septembre à 12:14 | AzaMbaDonJona (#9745) répond à vatomena

      la France en tant qu’Etat ne fait que protéger ses intérêts.
      - NORMAL !

      Les binationaux surfent trop sur cet état factuel et emploieront dj-twink et/ou
      votabre qui les serviront au mieux mais surtout aux détriments des
      gasigasy chocolats :
      - Toujours NORMAL ?

  • 7 septembre à 12:27 | AzaMbaDonJona (#9745)

    L’homme de fin de mandat :o)

    J’ai nommé Votabre qui va nommer ambassadeurs, généraux, décrété 5000 nouveaux emplois de fonctionnaires, octroyer des ZES ici et là, signer des contrats sur nos dos et j’en passe.

    C’était en Janvier 2014 qu’il fallait s’activer en commençant déjà
    par bien penser à son discours et non plagier ceux des autres
    (signe tangible de fainéantise et de manque de capacité de travail ...)

    • 7 septembre à 13:07 | vatomena (#8391) répond à AzaMbaDonJona

      Quels sont les « interets » que la France pourrait avoir à Madagascar aujourd’hui ? Madagascar achète chinois et pas français . Son aide transite par Tananarive avant d’aboutir à Pekin ou Shanghai ...... La règle d’or imposée autrefois aux colonies c’était d’acheter français . ! Cela n’est plus .Madagascar a meme perdu pour elle son interet stratégique . Elle tarde à en tirer toutes les conséquences : elle ne mesure pas l’inanité de croire encore à Madagascar .

    • 7 septembre à 14:34 | AzaMbaDonJona (#9745) répond à AzaMbaDonJona

      qui sont multi-milliardaires en dollars à Mada ? Les chinois ? Non,
      les binationaux de coeur karanas et de papiers franco-chocolats.

      Qui a financé le french-coup ? L’OPEX et ces mêmes binationaux.
      Faut être aveugles pour simplement dire qu’on achète ceci ou celà d’ici ou de là.
      Les chiffres sont là, consultables

  • 7 septembre à 12:31 | AzaMbaDonJona (#9745)

    Le coiffeur honoris causa

    nomme puis s’en va

    sa politique de chien

    n’a mené à rien

    à part sniffer les culs

    casse-toi t’es archi-nul

    • 7 septembre à 12:46 | AzaMbaDonJona (#9745) répond à AzaMbaDonJona

      vivement le salon de coiffure pour ce votany

  • 7 septembre à 12:54 | Mihaino (#1437)

    La même mauvaise habitude des anciens dirigeants continue !!Depuis Ratsiraka , Zafy , Ra8 , Andry et maintenant Hery , il faut toujours caser quelque part les copains !
    Par ailleurs , la nomination des généraux amis , qui n’ont jamais connu la vraie guerre contre certains envahisseurs imaginaires , venus d’ailleurs, continue encore ! Notre île bat le record du nombre des généraux , ont écrit certains participants ici-même !Inutile de détailler leurs émoluments par rapport aux autres catégories A , hauts fonctionnaires ayant suivi de longues études (Bac + 10, + 20 même).
    A quand la véritable refondation ??
    Je persiste encore et signe que tous ces ex Présidents ont fait leur temps et ont des bilans mitigés durant leur mandat ! Tous voudraient encore revenir en présentant des programmes conçus pour leurs intérêts persos mais pas pour l’intérêt supérieur de la Nation !! Les uns font appel aux experts habituels (nationaux ,occidentaux), les autres s’ouvrent vers d’autres pays asiatiques pour fructifier leur business !!
    Enfin , vivement les élections démocratiques , transparentes et sans fraudes massives et que notre Peuple , avide de vrais changements, choisisse de nouvelles têtes , patriotes , compétentes et sans casseroles ! Que le (la) meilleur(e) gagne !

  • 7 septembre à 13:00 | arsonist (#10169)

    a) Détrompez-vous vatomena.

    https://www.youtube.com/watch?v=grn7SMp_EDs

    Ecoutez bien ce 3è couplet.
    Après avoir chanté le péril jaune , puis le péril indonésien, il chante le péril noir en ces termes.

    « Trois ou quatre cent millions de noirs »
    « Et moi, et moi, et moi »
    « Qui vais au brunissoir »
    « Au sauna pour perdre du poids »
    « J’y pense et puis j’oublie »
    « C’est la vie, c’est la vie »

    b) << 7 septembre à 11:48 | RAMBO (#7290) répond à arsonist ^
    << Devrais-je rendre mon tablier sur ce site ?
    << Non seulement Arsonist mais les Komi Toutoum, Tsirah, Christiana etc..remplissent à merveille « la Mission ». Mieux même parce que vous vous êtes bien documentés. Puis-je vous dire :" Merci mes ami(e)s ? Vous avez fait un bon choix !>>

    Précision :
    Détrompez-vous RAMBO.
    Je ne soutiens pas votre candidat Hery.
    Et ça, vous le savez bien.

    J’ai publié ces posts concernant « la peur panique que des Occidentaux ont de ce qu’ils appellent le Péril Jaune » , à cause principalement des posts racistes anti-gasy de deux Gaulois qui fréquentent ce forum.

    Leur racisme anti-gasy ne fait pas de distinction, mais s’attaque à tous les Gasy sans exception.
    Dans leurs posts, ces deux Gaulois font preuve de beaucoup d’intelligence et d’imagination pour faire détester leur pays à eux par les Gasy qui lisent leurs textes.
    Evidemment, faire détester la France par des nationalistes gasy n’est pas chose trop difficile, à cause du passé colonial.
    Surtout que la France-à-Fric existe toujours. [Désolé pour ma regrettable faiblesse en orthographe !]

    L’actuelle France est toujours un pays plus puissant que Madagascar, certes.
    Mais la France n’est pas le seul et unique pays puissant à vouloir « aider les Gasy ».
    Il y a des pays nettement plus puissants que la France et qui, eux aussi, veulent « aider les Gasy » .

    Les deux Gaulois qui rabaissent les Gasy sans exception sur ce forum ignorent peut-être que de tels pays nettement plus puissants que le leur existent.
    Mais ces deux Gaulois qui oeuvrent intelligemment sur ce forum à faire détester leur pays ne sont pas seuls.
    Ils sont aidés par un Franco-Gasy qui est, lui aussi, hautement instruit, très intelligent et très habile.

    Si ces deux forumistes gaulois réussissent leur coup, alors ce serait dommage.
    Dommage pour les deux pays : le leur et Madagascar !

    Alors RAMBO, vous avez là les raisons qui m’ont poussé à écrire ces posts.
    Donc il faut savoir raison garder ... et ne pas trop extrapoler.

    • 7 septembre à 13:14 | vatomena (#8391) répond à arsonist

      Arsonist :: l a nouveauté est que les Noirs sont aujourd’hui plus de un milliard et demain ils se compteront à plus de deux milliards.....et l’argent ,le volà manquera pour tous les instruire ..

  • 7 septembre à 13:46 | SNUTILE (#1543)

    Deux ministres en livraisons
    Russie
    Chine
    Pourquoi eux et pas un autre ?
    Où sont passés nos investissements, ça sera la 1ère question des pays hôtes ? Donner les noms et prénoms ?

  • 7 septembre à 13:50 | arsonist (#10169)

    Orange.mg

    09:00 > ECAR
    L’Eglise catholique romaine souligne qu’elle n’a pas et ne propose pas de candidat à l’élection présidentielle. Le cardinal Tsarahazana réitère la neutralité de l’administration de l’Eglise.
    Date : 07/09/2018

    Remarque :
    Oui ! Mais le foza OMAR et ses ouailles sont-ils de cet avis ?
    De toute façon OMAR sait qu’il ne sera jamais cardinal.
    Alors lui et le lapinou continueront à se soutenir l’un l’autre.
    Le cardinal n’a qu’à aller se voir chez les Grecs .

  • 7 septembre à 14:27 | ratiarivelo (#131)

    Salama jiaby ! ny AHY dia tsotra AMPY IZAY....DEGAGE fa FILOU VONGANY....*** ny sisa dia tsotra ihany : Qui vivra..........Verra hoy ny Tsotsoka**** Samy tsara !

    • 7 septembre à 14:30 | AzaMbaDonJona (#9745) répond à ratiarivelo

      des mpivarotr’anana aux conducteurs de tuc-tuc-baj-adj, du pareil au même idem et identique :

      - Votabre coiffeur avec casseroles : D-E-G-A-G-E

  • 7 septembre à 14:46 | komi (#10299)

    Tsy hitako izay olana amin’ny fanendrena embassadeur fa manaporofo izany fa mifandray amin’ireo firenena matanjaka Madagasikara ary hery lehibe ho antsika ny fananana izany fiaraha-miasa izany. Na dia akaiky ary ny fotoana tokony hametrany fialana dia tsy mahasakana azy hanohy ny asany izany. Izany no olona tena tia tanindrazana

    • 7 septembre à 15:12 | ratiarivelo (#131) répond à komi

      Tsy ho ela ihany koa dia : mi-DEGAGER ihany koa ny MORPIONS-rehetra, miraikitra @ny VOTAN’i RAMBOn-tsalak*** ok ! DEGAGE fa mitondra areti-mifindra AMPY .....IZAY.........!! maimbo ny Tanàna*** !

    • 7 septembre à 15:16 | Eloim (#8244) répond à komi

      Fa ny fanontaniana mipetraka dia hoe : naninona no tsy natao nandritra izay 4 taona izay fa izao efa minitra vitsy tsy ialana eo amin’ny fitondrana izao vao mikoropaka. Satria ve ireo firenena 2 ireo no mety hanohana azy amin’ity fifidianana ity, tahaka izay niseho tany Etazonia farany teo ? Mbola tsy resy lahatra ny tenako fa mendrika ny mbola hitondra ny malagasy io filoha io noho ny tantara efa napetrany teto amin’ny firenena nandrindra izay fepotoana niasany izay. raha ny marina aza ange tsy mananjo akory ny hilatsaka izy satria efa NAONGAN’ny fitsarana avo momba ny lalampanorenana noho ny fandikan-dalàna bevata vitany dia ny fanitsakitsahana ny lalampanorenanana izany.
      Komi, isan’ny ao anatin’ny fandaharan’asany ary ve ny fanovana io lalampanorenana izay hita fa tsy mety aminy io, izany hoe voasoratra ao amin’ny fisandratana 2030 ve izany ?

    • 7 septembre à 16:18 | jayo (#10317) répond à komi

      tsy ela dia hiverina @toerany izy fa ny fiandrasana ny fifidianana no ela sy andrasana an, aiko mintsy hoe tsy maintsy ho maro ny iresaka be @io filoha iala io

  • 7 septembre à 14:57 | diego (#531)

    Bonjour,

    Il ne faut pas s’émouvoir, le président use une de ses nombreuses prérogatives.

    On peut critiquer ou éventuellement en phase avec les hommes politiques, sur leurs analyses politiques et leurs décisions économiques.

    Voilà les derniers décisions éminemment politiques de Mr R. Hery à la fin de son mandat, c’est symbolique :

    - doit-on pour autant croire que ce Monsieur État en fait proche de la Chine et de la Russie, deux pays dont tout le monde sait, même à Madagascar, que ce sont des pays dictatoriaux, que les pays occidentaux où la démocratie règne ?

    Ratsiraka est allé se refusier en France, Ravalomanana en Afrique du Sud, Mr R. Hery irait en Chine ou en Russie ?

    • 7 septembre à 15:21 | Eloim (#8244) répond à diego

      Diégo a déjà prédit le résultat de ce suffrage que Hery sera parmi ceux qui vont sortir bredouilles (34 candidats) lors de cette élection.

    • 7 septembre à 15:43 | RAMBO (#7290) répond à diego

      Eloïm
      Ahoana koa ary izany fisainanareo izany ê ! Dia soratana ao amin’ny Programan’asa koa ve ny " Fanovàna Lalam-panorenana ? Rehefa tonga ny Fampielezan-kevitra ofisialy dia ho lazain’ny candidat V12 am-bava io fa tsy ilaina soratana.
      Tsarovy koa fa raha vao miova ny Constitution dia mbola afaka mirotsaka fahan’i Telo sy Efatra ny Prézidà Hery...ka mahareta ianareo fa na ny durée du mandat aza azony hatao 7 ans indray fa tsy 5 ans raha tiany izany.

      Rehefa hita miavaingana toy izao ataony izao ny asan’i Hery dia ny Gasy ihany no hangataka azy hitondra ela be ity firenena ity.

    • 7 septembre à 16:08 | Eloim (#8244) répond à diego

      Rambo,
      Izay izany ilay hoe « Constitution taillée sur mesure » ?
      Niniana natao iny mba hisintonana ny sain’ny mpomba ny filoha izay iala eo amin’ny fitondrany ankehitriny fa nanao ny tsy nety izy ary voasazy vokatr’izany, na dia endrika hafa aza no niseho kanefa efa milaza sahady fa mbola mendrika ny hitondra ve ny olona tahaka izany raha adika amin’ny saina mahitsy sy tsy miangatra ny zava_nisy ?
      Io fisandratana 2030 sy io IEM an-dRajoël io dia iray lasitra ihany. Tsy ny fitokanana « zava-bita » natao tetsy sy teroa akory dia ahafahana mitaratra ny ho endriky io hoe fisandratana io. Mba tiako ary ho hazavainao, programan’asan’ny fitondram-panjakana ve sa « projet de société » sa inona ary io fisandratana io, araka ny fanananao ilay nolazainao tetsy ambony hoe « culture politique » ?

  • 7 septembre à 15:32 | Albatros (#234)

    Je vois, Rambo (post de 11:48 !), que vous faites déjà un appel du pied, aux électeurs de RA8, pour un éventuel 2ème tour Rajoelina-Rajaonarimampianina.

    • 7 septembre à 16:27 | RAMBO (#7290) répond à Albatros

      Eloïm
      Tsy tokony hipetraka akory ny fanontanianao hoe programan’asam-panjakana ve sa Projets de société ny Fisandratana...Rehefa mbola tsy eo amin’ny fitondrana ny candidat dia mampahafantatra ny programme de société entiny mitondra ny firenena raha lany izy ...ny programan’asa kosa dia an’ny Mpitondra amperin’asa sy efa lanim-bahoaka toy i Hery Rajaonarimampianina...Izany no mahatonga ny FISANDRATANA 2030 ho lasa Programan’asa saingy sady Projets de Société koa amin’izao Hery hanavao ny mandat-ny izao satria fanohizana ny asa efa natomboky ny Filoha.

  • 7 septembre à 16:15 | RAMBO (#7290)

    Albatros
    Les ZD Andafy sont déphasés par rapport aux ZD du pays...le vent tourne dans tous les sens à la veille de cette élection cruciale et les Gasy ne sont pas tous des imbéciles...Après plusieurs événements qui ont entrainé des milliers de morts pour des raisons politique dans ce pays, les Gasy savent pertinemment pour qui voter entre Rajaonarimampianina, Ravalomanana et Rajoelina. les 3 favoris. Mais il n’y a qu’une place pour 2 au Second tour… nous sommes clair : Entre Rajoelina et Ravalo nous votons sans hésitation Ravalo mais de l’autre côté on ne sait vraiment pas ce qu’ils veulent les ZD.
    Dès son retour d’exil, Ravalomanana avait la possibilité de gouverner avec nous mais il n l’entendait pas de cette oreille, malgré les gestes de bonne volonté adressés par Hery à son égard. La première phrase maladroite prononcée par Ravalo dès qu’il était libre c’était :« Je serai candidat en 2018 ! »
    Par contre, si Hery pouvait gouverner avec Rajoelina, il l’aurait fait en 2014 mais c’était impossible ! La balle est maintenant dans le camp de Ravalo.
    Je vais vous dire une chose… Visiblement Ravalo est en perte de vitesse dans la majorité des villes du pays tout comme Ratsiraka. Et les Mapars sont les pires détracteurs de Ravalo...comme ce qui s’est passé à Morondava. Le Député Mapar Hawel Mammoud a formé une milice privée pour « chasser » les personnes qui soutiennent Ravalo à Morondava. L’un des soutiens de Ravalo à Morondava a été moleté par cette milice d’Hawel Mammoud et a été hospitalisé. Les gens ont peur et M. Ntsay ferme les yeux… d’ailleurs les violences sur les personnes se multiplient depuis que ce nouveau gouvernement est en place. Le Ministre de l’Intérieur est Mapar et nous ne savons pas exactement si cette politique laxiste est voulue exprès ou signe d’impuissance de M. Ntsay et de Rajoelina.

    Donc je répète encore :« ZD de tout pays... Réveillez-vous » !

    • 7 septembre à 17:10 | Isandra (#7070) répond à RAMBO

      Rambo,

      « Les gens ont peur et M. Ntsay ferme les yeux… d’ailleurs les violences sur les personnes se multiplient depuis que ce nouveau gouvernement est en place. Le Ministre de l’Intérieur est Mapar et nous ne savons pas exactement si cette politique laxiste est voulue exprès ou signe d’impuissance de M. Ntsay et de Rajoelina. »

      Rambo, on sent que vous êtes dans la fébrilité totale, cela vous pousse à raconter n’importe quoi, et vous êtes plus plus de mauvaise foi.

      Si je ne me trompe pas, la lutte contre les violences et les insécurités est du ressort des secrétaires d’Etat de la sécurité publique et de la gendarmerie, mais non pas celui du ministère de l’intérieur.

    • 7 septembre à 17:42 | Jacques (#434) répond à RAMBO

      Donc je répète encore :« ZD de tout pays... Réveillez-vous » !

      Rambo sonne l’hallali du désespoir. Grrrrr !

  • 7 septembre à 16:22 | jayo (#10317)

    même si le président a quitter le pouvoir pour l’instant, il n’a pas cesser d’aider la nation et de faire tous ce qu’il pouvait pour résoudre le problème du pays, c’est quelqu’un de responsable et on va attendre son retour après le résultat de l’election

    • 7 septembre à 17:04 | MADATOP (#10391) répond à jayo

      Bonjour, la bande à RAMBO !

      En temps voulu des révélations de la plus haute importance concernant le PRM vont être divulguées par des personnes qui veulent le bien de la Nation. Lorsque le scandale éclatera lui et son entourage familial et politique n’auront plus le temps de fuir, ni en Russie, ni en Chine, ni ailleurs. Et ce, avant le 1er tour. Dores et déjà tous les pronostics, les espoirs tordus ainsi que les plans machiavéliques échafaudés par certains tombent à l’eau.

      Y croire ou ne pas y croire, ne changera plus rien à la réalité et à la tournure des événements.
      Madagascar n’est pas sorti d’affaire pour autant même si un énorme chancre pestilentiel va être extirpé à jamais.

    • 7 septembre à 17:54 | RAMBO (#7290) répond à jayo

      Isandra
      Pouvez-vous nous expliquer cet article SVP ?

      Depuis le 1er janvier 2009, la gendarmerie nationale, qui dépendait jusqu’alors du ministère de la défense, est officiellement placée sous la tutelle du ministère de l’intérieur. Présenté en Conseil des ministres par la ministre de l’intérieur, le 21 août 2008, le projet de loi portant dispositions relatives à la gendarmerie a été adopté en première lecture par le Sénat, après déclaration d’urgence, le 17 décembre 2008 et doit être examiné par l’Assemblée nationale au début 2009.
      Le projet de loi vise à rapprocher les 100 000 militaires des 120 000 policiers et à opérer une mutualisation des moyens humains et matériels de ces deux forces de sécurité. Il prévoit que les gendarmes gardent leur statut militaire. Le changement de tutelle a pour effet de placer, dans chaque département, les gendarmes sous l’autorité du préfet. Ce rapprochement doit se réaliser progressivement, notamment par la mutualisation des centres de formation et des séminaires mixtes police-gendarmerie. Le principe de la parité police-gendarmerie en matière de grades, de rémunérations et d’horaires a fait l’objet d’assurances ministérielles. Parmi les amendements apportés par le Sénat au projet de loi figurent notamment le principe du libre choix du service enquêteur par l’autorité judiciaire, l’assouplissement des conditions de placement des commandants d’unité sous l’autorité des préfets et une confirmation de la mission de police judiciaire de la gendarmerie nationale.
      Si le budget 2009 a été voté en prenant acte de ce rattachement, le premier budget de la gendarmerie entièrement conçu par le ministère de l’intérieur devrait être adopté à l’automne 2009

    • 7 septembre à 19:29 | Isandra (#7070) répond à jayo

      Rambo,

      Vous continuez dans cette mauvaise foi, vous saviez pertinemment que le ministre de l’intérieur n’a pas la main dans ce ministère.

      Consultez sur ce lien : http://www.presidence.gov.mg/mercredi-11-avril-2018-a-16-heures-au-palais-detat-diavoloha/

      Il y est bien mentionné :SECRETARIAT D’ETAT AUPRES DU MINISTERE DE LA DEFENSE NATIONALE CHARGE DE LA GENDARMERIE NATIONALE.

      Vous êtes en train de mettre sur le dos de Ntsay qui n’est au pouvoir que depuis 2 mois, tous les échecs pendant les 4 années de Rajao.

  • 7 septembre à 16:42 | lysnorine (#9752)

    @ Isandra 7 septembre (2018) à 10:02
    « Cela explique, les fake news diffusés par l’équipe de Rajao contre Rajoelina, ce dernier temps »

    Tombohana ho « fake news » ve izany ny fampahatsiahivana ny TANTARA sy ny fitanisana ny ZAVA-MISY sy ny ZAVA-NITRANGA MARINA, hitam-poko hitam-pirenena, tsy niafina tamin’ny sarambaben’ny olona rehetra, mikasika ny kandidà Rajoelina ? Toy ny FANILO sy FITARATRA hitarafana azy.

    Ary angaha tsy maintsy « équipe de Rajao contre Rajoelina » na mpankahala an’Ingahy Rajoelina ny mpandalina izany TANTARAN-PIRENENA izany, izay toa tadiavina halevina na havadika mandrakariva...araka ny efa maha-zatra ihany eto amintsika ?

    Ohatra vitsivitsy mikasika an’Ingahy Rajoelina :

    1) Ny maha-anisan’ny olom-pirenena frantsay azy ;

    2) Ny NAMPIASANY ny antsoin’i Marx sy Engels hoe LUMPEN PROLETARIAT*, izany hoe ny faran’izay mahantra indrindra amin’ny mitrongo vao homana ka misingom-boridamba handroba sy handrava fananan’olona, ny radio-Tvn’Ingahy Ravalomanana-Magro, handoro ny fananam-panjakana, sns. sns, tamin’ny alatsinainy mainty 26 Janoary 2009 sy taorianany, ka nahafatesana olona tsy latsaky ny valo amby enimpolo (68) ;

    « pour mémoire Au moins 68 morts à Madagascar depuis lundi »
    http://www.liberation.fr/planete/2009/01/29/au-moins-68-morts-a-madagascar-depuis-lundi_306318

    Naoty *« Quant au lumpenprolétariat, ce produit passif de la POURRITURE des couches inférieures de la vieille société, il peut se trouver, çà et là, entraîné dans le mouvement par une révolution prolétarienne ; cependant, ses conditions de vie le disposeront plutôt à SE VENDRE À LA RÉACTION . » [K. Marx -Le manifeste du parti communiste]

    « Le lumpenproletariat - cette lie d’individus déchus de toutes les classes qui a son QUARTIER GÉNÉRAL DANS LES GRANDES VILLES - est, de tous les alliés possibles, le pire. Cette RACAILLE est parfaitement VÉNALE et tout à fait importune. Lorsque les ouvriers français portèrent sur les maisons, pendant les révolutions, l’inscription : « Mort aux voleurs ! », et qu’ils en fusillèrent même certains, ce n’était certes pas par enthousiasme pour la propriété, mais bien avec la conscience qu’il fallait avant tout se débarrasser de cette engeance. Tout chef ouvrier qui emploie cette RACAILLE comme garde ou s’appuie sur elle, démontre par là qu’il n’est qu’un traître. » [K. Marx & F. Engels, La sociale démocratie allemande]

    « Le lumpenproletariat est donc une véritable ARMÉE, une armée civile, une armée intérieure, dont la VIOLENCE SERT LES INTÉRÊTS DES PUISSANTS. »
    [ Le lumpenproletariat ou l’armée du capitalisme, par Robin des villes (son site), mardi 5 mars 2013,
    https://www.agoravox.fr/actualites/societe/article/le-lumpenproletariat-ou-l-armee-du-131776 ]
    (Hotohizana)

    • 7 septembre à 16:57 | lysnorine (#9752) répond à lysnorine

      @ Isandra 7 septembre (2018) à 10:02
      « les fake news diffusés par l’équipe de Rajao contre Rajoelina »
      (tohiny)

      3) ny fanonganam-panjakana ara-bava ankitsirano izao nataony tamin’ny Sabotsy 31 Janoary 2009 :

      « A présent, je vais donner les ordres. Nous sommes en train de mettre en place le gouvernement de transition et c’est moi qui vais gérer le gouvernement. Je fais appel à la banque centrale pour qu’elle ne délivre plus d’argent au gouvernement. Je demande à tous les ministères de fermer à partir de lundi. J’appelle les forces de l’ordre à nous rejoindre »

      « Madagascar : le maire de la capitale prend la tête du pays »
      Par J.C. (lefigaro.fr) avec AFP Mis à jour le 31/01/2009 à 22:09
      http://www.lefigaro.fr/international/2009/01/31/01003-20090131ARTFIG00694-madagascar-le-maire-de-la-capitale-prend-la-tete-du-pays-.php

      4) Ny Talata 3 Febroary 2009, dia nisy seky mitentina ’’ONE MILLION TWO THOUSAND DOLLAR’’ (US$ 1,002,000) ’’to the order of ANDRY RAJOELINA’’ avy amin’i ’’VIANEY J., Payroll Account, Stanford, CA 94305 tao amin’ny Wachovia Bank-Wells Fargo :
      [WELLS FARGO BANK STANFORD CAMPUS, 459 Lagunita Drive, Stanford, CA 94305]
      Nalaina avy amin’ny FÔTÔKÔPIAN’ ilay seky ireo ambara ireo.

      5) Ny tsy nisalasalany nanaovany SORONA ny « LUMPEN PROLÉTARIAT » nampiasainy tamin’ny NAMPORISIHANY azy ireo HANAFIKA ny lapam-panjakana tetsy Antaninarenina-Ambohitsorohitra ny Asabotsy 7 febroary 2009 fa namitsaka kosa ny tenany manokana, tsy nandray andraikitra nitarika ny mpanafika toy ny fanaon’ny mpitari-tafika ;

      6) Ny nandefasany FARA-TENY tetsy amin’ny Kianja 13 Mey, tamin’ny 20 Febroary 2009, ho an’ny manamboninahitra ambony isany : ny jeneraly Rakotovao, Ramananarivo Claude, Rabarisoa Ranto, Razafindralambo Rivo, Raharijaona Lucien ary ny vice-amiral Ramaroson Hippolyte, hivory any an-tranony androtr’io miantomboka amin’ny 6 ora hariva, hiaraka aminy hanomana ny fanonganana ny mpitondra fanjakana (ara-dalàna izany) raha tsy izany dia ny tenany mihitsy no handray andraikitra. Nanao antso ampahibemaso toy izany koa izy ho an’ny manamboninahitra hafa sy ny manamboninahitra zandriny.
      « Si vous ne prenez pas vos responsabilités, je prendrai les miennes, avec les soldats qui sont prêts à nous rejoindre...« Je conduirai moi-même les actions demain »

      « Au cas où les officiers généraux interpellés ne prendraient pas leurs responsabilités, nous nous retrouverons ici même et je conduirai en personne les actions. Je suis prêt à me porter chef de guerre et au sacrifice ! ». [Andry Rajoelina-« ULTIMATUM » aux cinq officiers généraux majeurs
      Tribune du samedi 21 février 2009, par Valis ». ]
      (Hofaranana)

    • 7 septembre à 17:20 | lysnorine (#9752) répond à lysnorine

      @ Isandra 7 septembre (2018) à 10:02
      « les fake news diffusés par l’équipe de Rajao contre Rajoelina »
      (Tohiny sady farany)

      7) Noho ireo HELOKA BE VAVA rehetra nataon’Ingahy Rajoelina ireo, hatramin’ny Alatsinainy 26 Janoary fara-faha-keliny ka TOKONY HO EFA NISAMBORANA AZY tsy nisy hataka andro, dia nandositra nisitrika tany amin’ny tranon’ny ambasadaoron’i Frantsa izay NAMPIALOKA AZY izy, niantomboka ny Alakamisy 5 Martsa 2009 ka hatramin’ny Talata 10 Martsa ;[« Madagascar : Andry Rajoelina est réfugié à l’ambassade de France.
      Libération— 10 mars 2009, http://www.liberation.fr/planete/2009/03/10/madagascar-andry-rajoelina-est-refugie-a-l-ambassade-de-france_543992

      8) Ny famporisihana ny MPIOKO tao amin’ny TAFIKA hisambotra an-dRavalomanana ka nahatonga ny FANAFIHANA ny lapam-panjakana tao Ambohitsohitra ny Alatsinainy 16 Martsa sy ny fanonganam-panjakana ny Talata 17 Martsa. :
      « L’armée a investi hier les bureaux de la présidence dans le centre d’Antananarivo pour « précipiter le départ » du chef de l’État malgache,

      « Il [ Andry Rajoelina] a demandé ’’aux forces de l’ordre d’exécuter sans retard’’ un ’’mandat d’arrêt’’ pour haute trahison visant le président.

      « ’’On a pris le palais pour précipiter le départ de Ravalomanana’’, a déclaré le chef d’état-major (putschiste), le colonel André Andriarijaona, affirmant souhaiter sa démission pour ’’l’intérêt supérieur de la Nation’’.

      « Deux chars ont pénétré de force dans l’enceinte du palais présidentiel, tandis qu’une forte explosion et des tirs étaient enregistrés dans le centre de la capitale, Antananarivo. »
      [« Les chars d’assaut entrent en action - L’armée malgache s’empare du palais présidentiel », https://www.ledevoir.com/monde/239978/les-chars-d-assaut-entrent-en-action-l-armee-malgache-s-empare-du-palais-presidentiel]

      - Ny alin’ny 15 Martsa hifoha ny alatsinainy 16, sy ny alatsinainy alina koa tamin’ny 3 ora dia nisy tifitifitra nataon’ny tafika MPIOKO teny amin’ny lapa teny Mavoloha, fa tsy namaly ny mpiambina ny prezidà.

      « Des tirs ont par ailleurs été entendus dans la nuit de dimanche à lundi aux abords du palais présidentiel, qui se situe à 12 kilomètres du centre-ville de d’Antananarivo. « Vers 3 heures du matin, précise Cyril Vanier, l’envoyé spécial de FRANCE 24 dans la capitale malgache, des membres de l’armée, ceux qui ont organisé la mutinerie il y a une semaine, ont tiré par trois fois sur le palais présidentiel. Il n’y a pas eu de dégâts, car les tirs sont tombés à 500 mètres du bâtiment. »
       
      « « La garde présidentielle, qu’on dit forte de 500 soldats dans le palais, s’est déployée mais n’a pas riposté, poursuit Cyril Vanier. Selon elle, les tirs avaient peut-être pour objectif d’intimider les partisans de Marc Ravalomanana qui sont plusieurs centaines à exprimer, en permanence, leur soutien au président devant son palais ». »
      [« L’armée s’est emparée du palais présidentiel du centre d’Antananarivo » https://www.france24.com/fr/20090316-larmee-sest-emparee-palais-presidentiel-centre-dantananarivo-/]

      9) Vantany vao voaongana ny prezidà ara-dalàn’i Madagasikara - Marc Ravalomanana - dia tonga ny ambasadaoro vaovaon’i Frantsa Châtaignier ka nentiny tamin’ny fiaramanidina manokana nitondra azy koa Ratoa vadin’Ingahy Rajoelina ary poatoizay dia nandeha nihaona tamin’ity filohan’ny fahefanana nanongam-panjakana ity izy, izany hoe namany ny efa manaiky azy ho ara-dalàna izany i Frantsa na dia mody manameloka azy amin’ny molotra aza, tahaka ny longòny tao amin’ny « communauté internationale » ihany. Ny prezidà ara-dalàna Ravalomanana anefa no vao nanaiky ny hanendrena an’i Châtaignier ho ambasadaoron’i Frantsa EO AMINY ! [NB : Les ambassadeurs sont accrédités auprès du chef de l’État légal ].

      Aiza ho aiza sy iza avy àry amin’ireo ohatra ireo no « fake news » sy FASITARA fanaratsiana fotsiny an’Ingahy Rajoelina ?
      « Les Malagasy méritent d’être traiter (sic) comme des adultes,... » araka ny hafatrao amin’i Rayol etsy aloha [7 septembre à 11:07 Isandra (#7070) répond à Isandra].

    • 7 septembre à 17:30 | RAMBO (#7290) répond à lysnorine

      Madatop !
      Toen-tsain’ny mpanakorontana ny anao ! Tsarovy fa tsy misy manahy ny fampisehoana ny marina eto.

      Tsotra fotsiny ny teniko...Raha nisy ny nanao loza amin’atambo ny Filoha nifanesy teto dia Ratsiraka, Ravalomanana ary Rajoelina izany...Lasa sesin-tany ve ireo ? Tsia ! eo ihany ireo ary TSY MATY MANOTA. Hery RAJAONARIMAMPIANINA dia piti-drora ny ratsy vitany raha nisy izany mihoatra amin’ny vitan-dRajoelina. Koa maninona no tsy Rajoelina afaka manao izay tiana atao nefa tsy voaenjily ny Fitsaràna nefa i Rajaonarimampianina alefa sesitany ?. Miangatra ianao ary tsy misy matahotra ampamoaka eto.
      Tsarovy fa i Hery Rajaonarimampianina dia Expert Comptable an’i Mamy Ravatomanga sponsor n’i Rajoelina ary sady efa Minisitry ny Vola tamin’ny Transition..Manana AMPAMOAKA aman-jatony momba andRajoelina i Hery Rajaonarimampianina nefa tsy hanao izany izy satria olon-kendry. Fa rehefa ho terna izy dia hipoitra ihany eo amin’ny débat du second tour ny zavatra.
      Tsy ianao indray ry Madatop no hampifendrofendro eto.

    • 7 septembre à 17:51 | Isandra (#7070) répond à lysnorine

      Lysnorine,

      Tsy dia misy zava-baovaoa anie ny zavatra entinao eto izany. Impiry moa ireo zavatra tanisainao ireo no tsy naverimberin’ny ZD teo, ary impiry koa no niady hevitra teto ny mpanao forum eto, momban’ny resaka fialan-dRavalomanana. Ary samy efa namoaka porofo teto daholo ny andaniny sy ny ankilany.

      Tsy hadany andro hiverina amin’iny intsony aho satria lasa hoatran’ny miverimberina hoatran’ny paikan’antitra izany fomba fiady nareo izany. Ny teo ihany no averina, efa ho folon-taona izao.

      Fa ny saingy handinon’ny sasany, dia nisy fandoroana sy fanapotehana zavatr’olona koa t@ 2002, saingy nodian-tsihita ireny.

      Ny zavatra misy amin’izao, dia misy mercenaire politika karamaina hanaratsy an-dRajoelina, ary tena fanaratsiana tsy misy porofo no atao, entina fotsiny handotoana ity kandida ity.

      Izany no nahatonga ahy nilaza hoe misy mampiely fakes news à la Russie entina handotoana kandidà iray.

    • 7 septembre à 17:59 | Isandra (#7070) répond à lysnorine

      Lysnorine,

      Ary ny famerimberenan’ny ZD an’ireo ve nisy vokany teo amin’ny fitiavan’ny vahoaka an-dRajoelina ? Raha ny fahitana an’azy tsia. Misy forumiste iray(Masin-Joany) izay aza niteny teto hoe maty ara-politika Rajoelina, kanefa jereo ireto olona mitangorona mijery azy.

    • 7 septembre à 19:54 | lysnorine (#9752) répond à lysnorine

      @ Isandra 7 septembre à 17:51 répond à lysnorine ^

      « Tsy dia misy zava-baovaoa anie ny zavatra entinao eto izany...Tsy hadany andro hiverina amin’iny intsony aho satria lasa hoatran’ny miverimberina hoatran’ny paikan’antitra izany fomba fiady nareo izany. Ny teo ihany no averina, efa ho folon-taona izao »

      Teny vavolombelona manamarina sy manamafy tsara ny nomarihiko etsy aloha izany soratanao izany, dia ny hoe

       : « TADIAVINA HALEVINA na HAVADIKA mandrakariva ny TANTARAM-PIRENENA...araka ny efa maha-zatra ihany eto amintsika, izany hoe « ny fitanisana ny ZAVA-MISY sy ny ZAVA-NITRANGA MARINA, hitam-poko hitam-pirenena, tsy niafina tamin’ny sarambaben’ny olona rehetra... »

      Fampahatsiahivina fotsiny ny TANTARAN’NY ZAVA-NITRANGA no nataoko ka aoka HAHITSY izay tsy marina araka ny fanontaniako :

      « Aiza ho aiza sy iza avy àry amin’ireo ohatra ireo no « fake news » sy FASITARA fanaratsiana fotsiny an’Ingahy Rajoelina ? »

      Rarìna mba hampiharinao amin’ny tenanao koa ny fananarana nataonao an-dRayyol etsy aloha :
      7 septembre à 11:28 sandra (#7070) répond à Isandra ^
      Rayyol,

      « Les Malagasy méritent d’être traiter (sic) comme des ADULTES ,... mais, NON PLUS COMME ENFANTS comme les autres ont l’habitude de faire.

      Ohatra hitarafana ny fomba fisainanao tahaka izany tsindraindray, dia ny fiheverana ny sasany ho zaza bodo tokoa

      1) « impiry koa no niady hevitra teto ny mpanao forum eto, momban’ny resaka fialan-dRavalomanana ».

      Tsy misy resaka momba ny fialan-dRavalomanana ao amin’ny post-ko na kely aza fa ny FIOKON’ny tafika Malagasy fotsiny no AMPAHATSIAHIVINY sy ny nanaingan’Ingahy Rajoelina azy hikomy.

      Manarak’izany tsy mbola nandany andro nampiady karajia avo lenta teto aho ny amin’ny famaritana ny hevitry ny « fialan-dRavalomanana ». tamin’ny 17 Martsa 2009.

      (Hofaranana)

    • 7 septembre à 20:14 | lysnorine (#9752) répond à lysnorine

      @ Isandra 7 septembre à 17:51 répond à lysnorine

      « Les Malagasy méritent d’être traiter (sic) comme des ADULTES ,... mais, NON PLUS COMME ENFANTS comme les autres ont l’habitude de faire. »

      (Tohiny sady farany)

      2) « Fa ny saingy handinon’ny sasany, dia nisy fandoroana sy fanapotehana zavatr’olona koa t@ 2002, saingy nodian-tsihita ireny. »

      Ary dia tena tanterahan’ireo famadihanao ny ZAVA-NITRANGA tamin’ny 2002 ilay fanakiananao etsy aloha hoe :

      « lasa hoatran’ny miverimberina hoatran’ny paikan’antitra izany fomba fiady nareo izany. Ny teo ihany no averina, efa ho folon-taona [ENINA AMBIN’NY FOLO TAONA eto !] izao »

      Ingahy Ratsiraka sy ny mpiara-dia taminy, notohanan’i Frantsa sy Jacques CHIRAC ARY NY FANJAKANA REHETRA HAFA TANY IVELANY hatramin’ny farany no niezaka nandrehitra ADIM-POKO teto saingy tsy nahomby ka nanao HABIBIANA nahatsiravina (Brickaville hanaovana fahirano ny renivohitra, Coutity tany Avaratra sy SAVA, Soaline sy ny milisiny, sns.), sy ny fanapotehana tetezana.

      ohatra (tatitra vavolombelona) :

      « Pourquoi ne pas parler des enfants du village de « MAROJELA », près de SAMBAVA où TOUTES les petites filles de 7 ans comme celles de 17 ans ont été BATTUES et VIOLÉES par des MILICES de Madame SOALINE aux ORDRES de Messieurs RATSIRAKA et Tantely ANDRIANARIVO. Leurs villages et leurs écolesINCENDIÉS , elles ne pourront plus jamais apprendre et garderont à jamais l’image de l’horreur absolu. »

      Tsy neken’Ingahy Ratsiraka sy ny FANJAKANA REHETRA MPANOHANA AZY TANY IVELANY ny vokatry ny FANAMARINANA ny valim-pifidianana nanamafy fa avy hatrany dia lany Ingahy Ravalomanana.

      Hoy tsara ny cardinal Razafindratandra momba izany tamina interview tao amin’ny gazety frantsay « La Croix » tamin’ny alarobia 16 Janoary 2002 , araka ny tatitry ny AFP :

      « PARIS (AP) — Un mois après le premier tour de l’élection présidentielle à Madagascar, l’archevêque d’Antananarivo, la capitale de l’île, affirme dans un entretien publié mercredi par le quotidien ’’La Croix’’ que le candidat de l’opposition, Marc Ravalomanana, a remporté le scrutin et que le président sortant Didier Ratsiraka est ’’un mauvais perdant’’.

      Appelant la Haute Cour constitutionnelle à proclamer les résultats, le cardinal Armand Razafindratandra lui demande également de détailler ’’chaque bureau de vote et de confronter les procès-verbaux des votes établis déjà par le consortium d’observation des élections, par la coordination des observateurs et par d’autres candidats distancés.’’

      ’’Nous, c’est-à-dire le Conseil des Eglises chrétiennes de Madagascar (FFKM), l’avons fait, et 96% des procès-verbaux sont STRICTEMENT IDENTIQUES . Ils donnent Marc Ravalomanana VAINQUEUR avec 52% des voix’’, souligne le prélat malgache. ’’Ces comparaisons ont été faites en quatre jours, alors que le président Didier Ratsiraka dit qu’il faut trois mois pour y arriver.’’

      Affirmant ne soutenir aucun candidat mais simplement vouloir ’’connaître la vérité’’, Mgr Razafindratandra précise que l’Eglise a ’’des PREUVES CONCRÈTES que, dans de nombreux bureaux. de vote, les RÉSULTATS ONT ÉTÉ FAUSSÉS en faveur du président Ratsiraka.’’ [...]

      L’archevêque d’Antananarivo craint à présent que les autorités n’annoncent ’’des résultats faux’’ et que la population ne l’accepte pas. ’’Et, d’un autre côté, je ne vois pas le président Ratsiraka jeter l’éponge. Je le connais bien. Il a été l’un de mes élèves. C’est un mauvais perdant’’, accuse-t-il. »

      Farany, tsara hotsakotsakoina izao tenin’ ny katibo Anakara, Mahefamanana Mosa, izao :
      « Ny olona izay tsy manana ny tantaran’ny fireneny sy tsy mahalala ny azy, dia maizina am-pototry ny mazava, sahala amin’ny lahin-jiro mpanaraka am-bokony fotsiny sy mpanara-dondona toy ny zanak’omby tsy vaky maso ka dia azo lazaina fa MAIVANA eo amin’ny fiainany sy eo anatrehan’ny fireneny izy »
      [Mahefamanana Mosa, Tantaran-dRazana Anakara-Atemoro : Ali-Tawarath sy Madagasikara, 1495-1548,Teny Mialoha, Imp. Tatsinanana, 1977, p.5]

  • 7 septembre à 17:08 | MADATOP (#10391)

    Bonjour, la bande à RAMBO !

    En temps voulu des révélations de la plus haute importance concernant le PRM vont être divulguées par des personnes qui veulent le bien de la Nation. Lorsque le scandale éclatera lui et son entourage familial et politique n’auront plus le temps de fuir, ni en Russie, ni en Chine, ni ailleurs. Et ce, avant le 1er tour. Dores et déjà tous les pronostics, les espoirs tordus ainsi que les plans machiavéliques échafaudés par certains tombent à l’eau.

    Y croire ou ne pas y croire, ne changera plus rien à la réalité et à la tournure des événements.
    Madagascar n’est pas sorti d’affaire pour autant même si un énorme chancre pestilentiel va être extirpé à jamais.

    • 7 septembre à 17:58 | FINENGO (#7901) répond à MADATOP

      @ MADATOP (#10391)

      Bonjour
      J’espère que vos dires n’ont rien d’un Fake News.
      Car il serait bien temps de faire le ménage au sein d’un Pouvoir Dirigeant pourri jusqu’à la moelle et ceci depuis des décennies.
      J’attends de voir..!!

    • 7 septembre à 18:00 | ratiarison (#10248) répond à MADATOP

      Ra-MADATOP salama e ! Tsy mahagaga raha i Rambon-tsalaka no mamaly Anao toy izany , na antony MAZAVA loatra sady very finanana ny MPITANTY RAN-KENA****ka mikorapaka ry LERONY, avaoka jiaby izao WAWA.......sy BLABLALA .... Hahely daholo ny TSAHO isan-karazany ary ny tena mandreraka sy mankaleo eto @ny forum dia ny : copie-collée**** efa fantatrin’ny besinimaro !! ZD tsy misy farany** zareo any andafy e !! DEGAGE ialahy ry Rambon-tsalaka fa ampy izay ! MAZAVA ! Marina ny Anao ra-MADATOP o ! samy tsara

    • 7 septembre à 18:04 | ratiarison (#10248) répond à MADATOP

      Ra-MADATOP salama e ! Tsy mahagaga raha i Rambon-tsalaka no mamaly Anao toy izany , ny antony MAZAVA loatra sady very finanana ny MPITANTY RAN-KENA****ka mikorapaka ry LERONY, avaoka jiaby izao WAWA.......sy BLABLALA .... Hahely daholo ny TSAHO isan-karazany ary ny tena mandreraka sy mankaleo eto @ny forum dia ny : copie-collée**** efa fantatrin’ny besinimaro !! ZD tsy misy farany** zareo any andafy e !! DEGAGE ialahy ry Rambon-tsalaka fa ampy izay ! MAZAVA ! Marina ny Anao ra-MADATOP o ! fa dia miandry ny SCOOP-nao HO ENGA ANIE tsy misy hafa tsy izany no andrasana eto e ?? samy tsara !

    • 7 septembre à 18:09 | RAMBO (#7290) répond à MADATOP

      Madatop.
      Dans toutes les presses en ligne qui existent... Mt.com fait partie de celle qui permet la publication de tous les arguments et même les "fake news… Et c’est sous pseudo donc anonyme.. Qu’est- ce que vous attendez pour les divulguer vos révélations de haute importance sur le PRM maintenant.
      Papy Zano de Madagate est le champion de publication d’articles diffamatoires non fondés. Si cela existe Papy Zano l’aurait déjà divulgué depuis longtemps.
      Vous n’êtes qu’un petit rigolo qui cherche à se faire remarquer ici.

    • 7 septembre à 22:52 | Maestro (#7313) répond à MADATOP

      @RAMBO

      Mt.com fait partie de celle qui permet la publication de tous les arguments

      J’ai failli rigoler dis donc, pas plus tard qu’hier j’ai fait enregistrer une censure de M.Tribune et c’est bizarre car à chaque fois quand je Titille un peu le larbin de V12 que vous êtes je me fait censurer. Alors de deux choses l’une « ... » je vais d’abord donner une réponse une question qui me taraude :-) .

  • 7 septembre à 18:07 | FINENGO (#7901)

    Réflexion de dernière minute, avant d’entamer le Week-end.
    A Priori RAMBO ne fait pas parti des nominés, lui qui prétendait d’être nommé Consul dans un Grand Pays Européen.
    Certainement que Monsieur RAMBO, attends la réélection du Nasique Hery pour une Place de Premier Ministre, ou Ministre des Finances, un Ministère très prometteur pour un enrichissement rapide.

    • 7 septembre à 18:30 | benantsa (#10178) répond à FINENGO

      Je connais RAMBO de très très près. Lui, apparemment, ne sait pas encore qui je suis. Mais je peux vous dire qu’il ferait un très très mauvais ministre et un premier ministre catastrophique. Et cela au-delà de son enrichissement personnel. Le connaissant donc très bien je sais qu’il s’est déjà enrichi de manière pas très catholique. Mais bon, il n’est pas le seul à Madagascar...

  • 7 septembre à 18:10 | diego (#531)

    Bonjour,

    Il y a plus de chance que les élections vont avoir lieu. Il aurait donc plus de chance que la crise Constitutionnelle et la crise politique vont perdurer, la crise économique va continuer à s’aggraver :

    - et la souveraineté de Madagascar va en pâtir.

    Il faut expliquer pourquoi ?

    Les pouvoir Exécutif, ( le pouvoir Législatif a perdu son âme et s’est ridiculisé sur la place de 13 Mai il y a quelques semaines, il n’est donc plus fiable, d’ailleurs totalement inaudible ) et les autorités judiciaires doivent expliquer pourquoi ils ont retenu le mois de Novembre pour organiser ces élections ? Et rassurer le pays et toutes et tous les candidats que les élections seraient bien organisées, fiables et justes, qu’il aurait très peu des risques d’une crise post-électorale.

    Je viens d’écouter le candidat Ratsiraka. Il s’est exprimé clairement pour le report de ces élections. Quand un homme d’État s’exprime, justement dans une période aussi délicate où le pays traverse depuis plus de 10 ans une crise Constitutionnelle et une crise politique, si j’étais politicien malgache et candidat, je prêterais l’oreille pour l’écouter et je prendrais note et éventuellement, je demanderais à en parler avec lui.

    Et c’est à ces pouvoirs d’expliquer au pays, il le faut, même si ce n’est pas mentionné dans la Constitution, pour une bonne transparence, les élections et les électrices et les électeurs méritent de prendre connaissance, c’est un droit, les provenances des moyens pour organiser les élections, d’où qu’ils viennent :

    - de la Chine, de la Russie, de la Turquie, du Japon, de l’Europe, des USA, de l’Allemagne, de la France, ou encore des Fonds venant des privés, des qui ?

    On ne sait rien. Et pourquoi ?

    La Chine, la Russie, et la Turquie d’aujourd’hui, sont des pays où la démocratie est la première énemie à abattre dans toutes ses expressions. Je ne vois donc pas ces pays venir s’inscrire dans la liste des pays pour financer les élections à Madagascar, un pays dans lequel, le système politique, la Constitution, les lois et tous les appareils d’État sont démocratiques.

    S’ils étaient présents, ce serait pour saboter le système démocratique......

    • 7 septembre à 20:18 | RAMBO (#7290) répond à diego

      Benantsa me connait bien peut-être mais cela n’empêche qu’il me déteste parce que j’ai la chance d’être plus riche que lui. Cela a un nom :’ LA JALOUSIE"...Si Benantsa prétend me connaitre de très très prés...il se trouvait donc qu’à un moment Benantsa pouvait être à table avec moi...vu la haine que Benantsa a contre moi...Il risque de me tendre un piège mortel ! Qui sait ?

      Toute chose est mise en ordre dans la vie de la Nation (voapetrapetraka daholo ny zava-drehetra). Celui ou celle qui remplacerait Hery Rajaonarimampianina sera pénard(e)
      Jusqu’au dernier moment voici la preuve :

      www.presidence.gov.mg/rencontre-entre-le-president-rajaonarimampianina-et-le-representant-residant-du-fmi-marc-gerard/

    • 7 septembre à 20:19 | RAMBO (#7290) répond à diego

      Benantsa me connait bien peut-être mais cela n’empêche qu’il me déteste parce que j’ai la chance d’être plus riche que lui. Cela a un nom :’ LA JALOUSIE"...Si Benantsa prétend me connaitre de très très prés...il se trouvait donc qu’à un moment Benantsa pouvait être à table avec moi...vu la haine que Benantsa a contre moi...Il risque de me tendre un piège mortel ! Qui sait ?

      Toute chose est mise en ordre dans la vie de la Nation (voapetrapetraka daholo ny zava-drehetra). Celui ou celle qui remplacerait Hery Rajaonarimampianina sera pénard(e)
      Jusqu’au dernier moment voici la preuve :

      www.presidence.gov.mg/rencontre-entre-le-president-rajaonarimampianina-et-le-representant-residant-du-fmi-marc-gerard/

  • 7 septembre à 18:14 | ratiarison (#10248)

    O ? Rtoa Be ISANDRA O ? vita hatreo ny @ny i MPAMPANDIA-VODY* ** izay lelafinao io !! mpanongam-panjakana no "MAFFIA ny BOIS de ROSE ets.....! soa ihany fa tsy neken’ny HCC ny fitorian’ i PETY **fa raha neken-DRIZAREO ilay FITORIANA : sur be mahintsiny aho fa nihon-TA***tao i ANDRY***MAZAVA fa avelao aloha tsara ny ZD **MAZAVA ve RAFOTSY A ! sans rancune samy tsara

  • 7 septembre à 18:44 | ratiarison (#10248)

    O ? Rtoa Be ISANDRA O ? vita hatreo ny @ny i MPAMPANDIA-VODY* ** izay lelafinao io !! mpanongam-panjakana no "MAFFIA ny BOIS de ROSE ets.....! soa ihany fa tsy neken’ny HCC ny fitorian’ i PETY **fa raha neken-DRIZAREO ilay FITORIANA : sur be mahintsiny aho fa nihosin-TA***tao i ANDRY***MAZAVA fa avelao aloha tsara ny ZD **MAZAVA ve RAFOTSY A ! sans rancune samy tsara

  • 7 septembre à 19:20 | diego (#531)

    .....pourquoi, il est important pour Madagascar de financer lui-même ses propres élections ?

    À mes yeux, ce n’est même pas une question à poser aux politiciens et aux institutions politiques et aux autorités politiques malgaches, tellement, c’est évident :

    - un pays souverain doit être capable de financer ses élections.

    Les élections ne sont pas des catastrophes naturelles qui prennent le pays par surprise où il est tout à fait naturelle de demander de l’aides :

    - Mr R Hery avait quatre ans pour mettre en place des processus électoraux fiables et des lois électorales qui fixeraient les règles.

    Il n’y est pas arrivé où il a tout simplement rien fait, dans les deux cas, Mr R. Hery lui-même ne croit probablement pas à la souveraineté de son pays ?

    Si les élections devaient avoir lieu, la campagne électorale tournerait autour des financements occultes.

    Désolé, il n’y a que dans les pays où l’État se conduit comme un voyou qui n’arrive pas à financer ses élections.

  • 7 septembre à 19:25 | FINENGO (#7901)

    Après 58 ans d’indépendance voilà ce qu’est devenu Madagsacar.
    Terre de désolations.
    Merci Vatomena pour le e-mail.

    https://www.youtube.com/watch?v=OGE5oaYDzpI

  • 7 septembre à 19:56 | FINENGO (#7901)

    @ benantsa (#10178)
    Merci pour les infos.
    Je me doutais bien que notre Cher RAMBO s’est bien enrichi, et comme vous dites, il n’est pas le seul.
    Mais toutes Choses ont une fin.
    Et tôt où tard ils finiront tous par Payer au centuple ce qu’ils ont spolié.
    Il serait comme la grande Majorité de Ministres, dans ce Pays. Les Compétences passent très largement après, car l’essentiel s’est de s’en mettre plein les Poches.
    Bon Week-end à vous..!!

  • 7 septembre à 20:41 | benantsa (#10178)

    RAMBO c’est loupé. Qui pourrait être jaloux d’une ignoble et grotesque individu comme toi ? Ce que j’ai, quel que soit l’état de ma fortune, a été acquis proprement et j’en suis fier. Mais tu devrais savoir que « biens mal acquis ne profitent jamais ». Et tu ne perds rien pour attendre. Et tu te dis chrétien ? Laisse-moi rire...

  • 7 septembre à 20:49 | diego (#531)

    Bonjour,

    Et très important si je peux me permettre, il ne faut pas tenter cette aventure qui a été tenté déjà en Afrique et à Madagascar dans les passés :

    - mettre en concurrence dans le pays, au niveau politique et économique et mécaniquement militaire, les puissances étrangères qui sont des rivales, qui ne se font pas des cadeaux.

    Je vivais au Vietnam, j’étais curieux de prendre connaissance ce que la guerre de Vietnam signifiait exactement....attention !

    Madagascar ne peut pas et ne doit pas faire jouer la concurrence entre les pays à vocation dictatoriale et les pays occidentaux, à vocation démocratique. La France, USA et l’Angleterre ou encore l’Allemagne sont des pays alliés, entre eux, la compétition économique est normale, et il n’y aura pas une complétion militaire....pas avec les puissances concurrentes...

    Il faut choisir, et les candidats doivent dire clairement, s’afficher avec le président chinois est insuffisant, parler à Macron, ou Poutine, ou inviter Erdogan à Madagascar, ou aller en Israël, ne sont pas suffisants.

    Madagascar est un tout petit pays dans lequel les grandes puissances n’hésiteraient pas utiliser pour s’affronter.

    Madagascar se trouve en Océan Indien où les USA a une base militaire importante, la France a une territoire assez importante. Faire venir d’autres puissances sur notre territoire, la Chine par exemple, serait considéré de facto comme une provocation par les USA et la France.

    Je ne me permets pas de le rappeler à Mr Ratsiraka, lui qui était à la tête du pays pendant la Guerre Froide. Mais l’ancien président devrait vite avertir ses jeunes concurrents qui ne voient visiblement pas loin :

    - et qui sont complètement nus en géopolitiques !

  • 7 septembre à 20:51 | elena (#3066)

    Alors c’est fini, Rajao ?
    Tchao...
    pantin !

    • 7 septembre à 22:28 | Mihaino (#1437) répond à elena

      Eh oui , Rajao a bien remis sa démission ce jour conformément à la loi !
      En écoutant son discours transmis par tél par TvPlus et recopié intégralement par Rambo ci-dessous , il va maintenant sillonner le Pays en tant que candidat comme tous ses concurrents favoris ou non à cette course à la magistrature suprême !!
      Chaque candidat expliquera son programme et essaiera de convaincre les électeurs .
      Je suis persuadé et j’ai l’intime conviction que les candidats fortunés exhiberont leur fortune durant cette campagne électorale !!Qu’ils ne sous-estiment pas les concurrents moyens qui vont créer bien des surprises dès le 1er tour !
      Enfin , je souhaite que Madagascar ne soit pas le théâtre d’une crise avant , pendant , et surtout après les élections de 2018 !
      Que le (la) meilleur(e) gagne dans un esprit de fair-play !

    • 7 septembre à 22:56 | Turping (#1235) répond à elena

      Bonsoir ,
      Néanmoins ,il a respecté l’article 46 de la constitution c’est louable !
      - Ceux qui veulent encore reculer ,ils ont proposé le report de cette élection ,transition bis ,....

  • 7 septembre à 21:29 | FINENGO (#7901)

    @ RAMBO (#7290)

    Je cite :
    7 septembre à 20:19 | RAMBO (#7290)
    Benantsa me connait bien peut-être mais cela n’empêche qu’il me déteste parce que j’ai la chance d’être plus riche que lui. Cela a un nom :’ LA JALOUSIE"...
    ............................................................................
    Monsieur je pense que j’ai raison de te Traiter de Minable.
    Personne ne pourra te Jalouser pour ta Fortune ou Richesse Mal acquise.
    Te Jalouser, s’est en quelque sorte être complice de tes actes de Prédation.
    Tout le mal que tu fais, que tu aurais fait, que tu feras pour le Malheur de tes compatriotes, aies la certitude que tu le payeras de ta Chair.
    Ca ne saurait tardé.
    Le Jour J tu penseras fortement à Moi.

  • 7 septembre à 21:52 | RAMBO (#7290)

    A BIENTÔT M. LE PRESIDENT !

    07 Septambra 2018 : Fanambarana nataon’ny Filoha Rajaonarimampianina

    Ry vahoaka malagasy mpiray tanindrazana amiko,
    Mandalo dingana lehibe ny firenentsika manomana ny fiatrehana ny fifidianana ho Filohan’ny Repoblika.
    Raha nanao fanamby taminao aho tamin’ny faha-25 janoary 2014, izany hoe 4 taona sy fito volana lasa izay, dia maika daholo ny zavatra rehetra tamin’izany. Nambarako fa ny ady amin’ny fahantrana no tanjona, nefa tsy maintsy namerina ny fiandrianam-pirenentsika isika, satria voasazy tamin’ny endriny rehetra nandritra ny 5 taona talohan’izay. Hapetraka ny tany tàn-dalàna sy ny fitsarana tsy mitanila ary hatrehina haingana ireo zavatra maro manahirana ny vahoaka : ny fampianarana, ny fahasalamana, ny herinaratra, ny fandriam-pahalemana, ny olan’ny tanora, ny vehivavy sy ny ankizy sns …
    Tsy nivadika akory anefa ny andro fa ny harivan’iny nanaovako fianianana iny ihany dia nanomboka ny fanakorontanana sy fampiorohoroana, ka olona maro no naratra sy namoy ny ainy mihintsy aza teo Anosy akaikin’i Mahamasina. Ary saika nitohy foana izany nadritra ny fotoana nitantanako.
    Tamin’izany fotoana izany dia nisy ihany koa ireo andrim-panjakàna tsy mbola nitsangana. Anisan’izany ny Antenimieran-doholona sy ny Fitsarana Avo (Haute Cour de Justice).
    Etsy andaniny dia tsy maintsy nomanina ny hametrahana ireo ben’ny tanàna (na maires) amin’ny alalan’ny fifidianana.
    Raha ny eo amin’ny ara-toekarena indray dia makadiry ny fanamby nanomboka amin’ny sehatry ny fambolena sy fiompiana izay hiasan’ny ankamaroan’ny vahoaka Malagasy, ka mivelatra amin’ny sehatra samihafa : làlana, jono, indostria, fitaterana, fitrandrahana harena an-kibon’ny tany, teknôlôjia vaovao sns..
    Ny tanjona tamin’izany dia ny hametrahana foto-drafitr’asa fototra, mafy, mijery lavitra, ary hisitrahan’ny rehetra, ka hiteraka asa sy fitomboan’ny vokatra ary ny fanondranana entana, ka hitomboan’ny harin-karem-pirenena.
    Nila nifandresy lahatra tamin’ny mpiaramiobo-nantoka sy ny sampan-drahara iraisam-pirenena isika taorian’ny nanaovako ny fihanianana teo anatrehanareo ny 25 janoary 2014. Ampatsihahivina tokoa fa ny taona 2008 ny Tahirim-bola iraisam-pirenena – na FMI – no niala teto Madagasikara satria tsy natoky intsony ny mangarahara amin’ny fitondrana ny raharaham-panjakana teto amintsika, tamin’izany.
    Fantatra anefa fa tsy maintsy naverina, ny fiaraha-miasa amin’izany Tahirim-bola Iraisam-pirenena izany, vao miverana ireo mpamatsy vola hafa hanantanteraka ny fametrahana ireo fotodrafitr’asa fototra sy asa fampandrosoana ny Firenena. Indrindra indrindra ny avy amin’ireo sehatra tsy miankina avy any ivelany.
    Ny volana jolay 2016, izany hoe roa taona sy tapany taorian’ny nitondrako ary 8 taona taorian’ny nialan’ny FMI vao tafaverina tanteraka teto Madagasikara niaraka tamintsika izy ireo. Napetraka ny FEC, facilité élargie de credits, adika amin’ny teny malalaka hoe fanamorana mivelatra ny famatsiam-bola avy amin’ny Tahirim-bola Iraisam-pirenena, izay lakilé mamoha ny varavaran’ny fitokasian’ny mpamatsy vola hafa indrindra ireo avy amin’ny sehatra tsy miankina iraisam-pirenana.
    Izay no nahafahantsika, tao anatin’ny enim-bolana monja tahorian’ny nazahoana ny FEC, nanatanteraka tany Parisy – ny volana desambra 2016 – ny fivoriam-ben’ireo mpamatsy vola sy mpampiasa vola iraisam-pirenena ka nanaovin’izy ireo fanamby hitondra 10 lavitrisa dollar amerikana, 10.000.000.000 US$.
    Hita tsy am-pihambahambana ny asa rehetra natao sy ny vokatr’izany ny taona roa farany nodiavin-tsika teo. Tsy hitanisa an’izy ireny aho satria marobe ary tsy ho azo kosehina na hototofana sy hafenina izy ireny.
    Na dia nanome ny heriko rehetra aza aho hahatontosa izay rehetra tokony ho an’ny firenena, ho anareo vahoaka, tsy maintsy manaiky amim-panetretena aho fa tsy tanteraka avokoa izay nokasaina natao satria be loatra ny lavaka nototofana ka sady manototra no manangana.
    Naneho tamintsika ny fahavononako hanohy, raha sitrakareo, ny zavatra nantombontsika aho, ka izany no nametrahako ny filatsahako ho fidiana ho Filoham-pirenena ho amin’ny fifidianana izay notapahan’ny Governemanta hatao, ny fiodinana voalohany, amin’ny faha 7 novambra 2018 ho avy izao.

  • 7 septembre à 21:56 | RAMBO (#7290)

    Ry vahoaka Malagasy,
    Ianareo no nifidy ahy koa raisiko ho adidy lehibe ny milaza aminareo indray ny finiavako hiaro lalandava hatrany ny tombotsoa ambonin’ny Firenana sy ny Fihavanana ao anatin’ny fanarahan-dalàna.
    Hatramin’izay dia ny fandalàna hatrany ny lalàna, ary voalohany amin’izany ny lalàm-panorenana, no nitondra sy mitondra ary hitondra ny ataoko rehetra amin’ny adidy sy andraikitro.
    Eo amina kihon-dalana isika izao. Mila fitoniana ny firenena ho fiatrehana ny fifidianana izany na ho fiatrehana ny fampandrosoana.
    Etsy andanin’izany dia marobe koa anefa ireo vondron’olona na olon-tsotra na mpanao pôlitika na mpitondra fivavahana, na ray aman-drenim-piaraha-monina nanatona ahy, na niantso ahy, naneho ny ahiahin’izy ireo manoloana ny hiatrehana ny fifidianana.
    Izay iraisan’ny rehetra dia ny tsy tokony hiverenan’i Madagasikara amina krizy intsony ka ny antoka amin’izany dia tsy misy afa-tsy ny fanajàna ny lalàna sy ny lalàm-panorenana ihany. Mila antoka ny vahoaka. Tsy afaka ny tsy mihaino izany ny mpitondra isan’ambaratonga sy ny Filoham-pirenena.
    Tompon’antoka voalohany amin’ny fanajàna ny lalàna aho indrindra ny lalàm-panorenana eo amin’ny fahefana nomenareo vahoaka ahy.
    Raha miala aho, satria voatondron’ny lalàm-panorenana fa tokony hametra-pialàna, dia tsy ny Filoham-pirenena irery no natao ho fatram-panaja ny lalàna fa isika olom-pirenena rehetra koa.
    Misintona lakolosy aho ny hanajàna ny lalàm-panorenana sy ny lalàm-panjakana ho tombontsoam-pirenena sy ny vahoaka.
    Raha tena ho tian-tsika ho tany tan-dàlana marina i Madagasikara dia tsy maintsy manaraka sy manaja ny Làlana velona ny rehetra.
    Mitodika manokana aminareo mpisam-panjakàna aho, indrindra ianareo tompon’andraikitra isan-tsokajiny izay hiandraikitra ny fanatanterahana ny fifidianana. Ianareo no hiantoka sy ho tompon’andraikitra eo anatrehan’ny vahoaka sy ny tantara ny hahatomombana araka ny lalàna sy ny fenitra takian’ny fangaraharana izao fifidianana hatrehintsika izao.
    Aoka ianareo hijoro amin’ny fanajàna lalàna amin’ny endriny rehetra.
    Aoka ianareo mba ho tena mpiantoka mahatoky ny fiarovana ny tena safidim-bahoaka ka haneho amin’ny fomba rehetra ny fahamendrehanareo eo anatrehan’izany adidy masina izany, ka hitondra ny fitokisan’ny rehetra izay ho voka-pifidiananana eo
    Rehefa tsy nanao REFERENDUM – Fitsapakevim-bahoaka – isika hanovàna ny lalam-panorenana dia aoka arahina ara-bakiteny izay Lalàm-panorenana misy eto.
    Ny fanehoan-kevitry ny vahoaka amin’ny latsa-bato – ihany no afaka manova ny voalazan’ny lalàm-panorenana
    Raha sanatria tsy izay no mitranga, dia mandrombaka ny safidy sy ny fahefana napetraky ny vahoaka isika ka mamitaka azy.
    Miantso ny rehetra ny tenako hanajà ny lanjan’izay maha-Andriamanjaka ny vahoaka izay.
    Ireo no hafatra tsy maintsy nampitaiko aminao. Ry vahoaka Malagasy manerana an’I Madagasikara sy ianareo monina any ivelany. Tonga izao ny fotoana hametrahako fialàna amin’ny maha-Filohan’ny Repoblika ahy araka ny voalazan’ny lalàm-panorenanana ao amin’ny andininy 46 andalana faharoa. Io andalana io dia mandidy ny hialan’ny Folohan’ny Repoblika amperinasa izay milatsaka hofidiana indray 60 andro alohan’ny daty hanatanterahana ny fifidianana.
    Efa napetrako any amin’ny Fitsarana Avo momba ny Lalam-panorenana, androany 7 septambra 2018, ny fangatahako ny hanamarihana izany satria dia tohin’ny filatsahako hofidiana amin’ny fifidianana Filohan’ny Repoblika izany.
    Eto am-pamaranana dia tsy haiko ny tsy hisaotra anao vahoaka Malagasy tsirairay avy amin’ny ezaka izay natolotrao hampandrosoana ny Firenena sy ny fitokisana napetrakao tamiko. Imbetsaka aho no milaza fa mila olona tena tia Tanindrazana I Madagasikara hitondra azy any amin’ny Fisandratany.
    Maro dia maro ireo foto-drafitrasa efa vita saingy tsy vitako ny fitokanana azy sy ny fanolorana azy mba hisitrahanareo vahoaka azy ireny. Mbola mitohy ny asan’ny Governemanta amin’ny fampandrosoana ny firenena ka izy ireo no hanao izany.
    Izaho kosa mbola hitsidika anareo amin’ireny toerana ireny hiarahantsika mahita ny tombontsoa hoentin’izy ireny eo amin’ny fiainanareo andavanandro.
    Anisan’ny fahatsiarovana tsy afaka ato am-poko ny fihaonana sy fifaneraserana taminareo mpiray tanindrazana nandritra ireny fitsidiham-paritra maro nataoko ireny, satria nanovozako hery lehibe.
    Misaotra eram-po eran-tsaina tamin’ny fandraisana, ianareo vehivavy nanolotra tsiky, ianareo ankizy nanofahofa tànana, ianareo lehilahy namporisika ary ianareo tanora izay liana tamin’ny fizarako ny Vinan’ny fisandratana ka nentanin-kafanampo.
    TSY HO ADINOKO IRENY REHETRA IRENY ! Mbola hotohizantsika ireny.
    Miantso anao sahady aho hanatanteraka ny adidy masina amin’ny andraisanao anjara amin’ny fifidianana.
    Samia ho tahian’Andriamanitra,
    Mankasitraka tompokovavy, misaotra tompokolahy !

    • 7 septembre à 22:34 | Jipo (#4988) répond à RAMBO

      @ bientôt OUIII !!!
      En EXIL !!!

    • 8 septembre à 11:58 | Jacques (#434) répond à RAMBO

      Prendre les gens pour des imbéciles, ça il sait bien faire le patron de Rambo :

      « Rehefa tsy nanao REFERENDUM – Fitsapakevim-bahoaka – isika hanovàna ny lalam-panorenana dia aoka arahina ara-bakiteny izay Lalàm-panorenana misy eto. »

      Combien de fois l’a-t-il piétinée, cette Constitution ?

  • 8 septembre à 08:23 | benantsa (#10178)

    La grenouille qui voulait se faire aussi grosse qu’un bœuf...

    Le désormais ex PRM est enfin à sa place ! Il n’a jamais eu la carrure d’un homme d’État et encore moins d’un président. Il l’est devenu par hasard, par défaut et n’a jamais pu transcender ses limites et sortir de son costume étriqué et élimé pour devenir un vrai leader visionnaire et bâtisseur. Mais peut-on demander à une 2CV d’être un une Rolls Royce ?
    Par ailleurs, une autre qualité essentielle lui manquait : le soucis de privilégier le développement durable de la nation et le bien-être de tous les citoyens. Il a essayé de nous faire croire que c’était son objectif par ses dernières déclarations et inaugurations mais il était trop tard. Le peuple n’est pas dupe. Le peuple n’oubliera pas...

Publicité




Publicité

Newsletter

Les actus du jour directement dans votre boîte email

Suivez-nous

Madagascar-Tribune sur FACEBOOK  Madagascar-Tribune sur TWITTER  Madagascar-Tribune sur GOOGLE +  Madagascar-Tribune RSS 
 
 

Visiteurs connectés : 456