Facebook Twitter Google+ Les dernières actualités
samedi 27 juillet 2024
Antananarivo | 03h30
 

Politique

Affaire Appollo 21

Demande de liberté provisoire refusée

samedi 7 août 2021 |  15141 visites  | Mandimbisoa R.

La demande de liberté provisoire des deux français et de quatre autres personnalités politiques du pays impliqués dans l’affaire Appollo 21, a été rejetée. C’est ce que l’un des avocats des accusés a révélé dans l’après-midi de vendredi où l’un d’entre eux, un ancien gendarme franco-malgache, a été entendu pour la deuxième fois par le juge d’instruction.

Même sort également pour les deux femmes impliquées dans cette affaire. L’une d’entre elle, est l’épouse de l’ancien gendarme franco-malgache. L’un de leur avocat indique qu’ils ne s’attendaient pas d’ailleurs à ce que la Justice leur accorde ce droit. Néanmoins, ils ne baissent pas pour autant le bras pour défendre leur client.

Selon toujours des sources concordantes, la deuxième audition des prévenus, synonyme d’une enquête au fond a été lancée depuis vendredi matin. Tout a commencé par l’ancien gendarme franco-malgache qui a été emmené en catimini au tribunal à Anosy. Sa femme a également été conduite au palais de la Justice. Mais son avocat confirme que cette dernière n’a pas pu comparaître devant le juge. Elle était arrivée un peu tard, dans l’après-midi.

Il est alors très probable que la comparution des autres prévenus, dans le cadre de cette enquête au fond se poursuit ce week-end. D’autant plus que des sources concordantes révèlent que le président de la République, Andry Rajoelina, entend annoncer la suite de l’enquête lors de son intervention télévisée dimanche sur la chaîne nationale. Ce serait la raison pour laquelle le ministère de la Justice et les premiers responsables de l’enquête, se murent dans leur silence préférant accorder ce primeur au chef de l’Etat.

Pour rappel, trois personnes impliquées dans le cadre de cette affaire ont été placées en détention provisoire à la maison de force de Tsiafahy et deux femmes à la maison d’arrêt de Manjakandriana tandis que des officiers supérieurs de la gendarmerie ont été incarcérés à la maison de forces d’Imerintsiatosika, une nouvelle prison qui, selon des sources concordantes, n’est pourtant pas « viable ».

78 commentaires

Vos commentaires

  • 7 août 2021 à 10:24 | ragola (#10806)

    Et pourquoi ce n’est pas « berta bory volo » qui continuerait à rendre des comptes dans cette affaire ?

  • 7 août 2021 à 11:08 | tanguy37 (#7699)

    c’est encore une affaire qui va se terminer en « eau de boudin »
    mais au fait !!!ou en sont les Kilos d’or disparus en afrique du sud ?????

  • 7 août 2021 à 11:29 | Vohitra (#7654)

    Miarahaba Tompoko,

    Mahagaga an ! Ny vontoatin’ny lahatsoratra naroson’ny MT ve no tsy mirindra sy mivoana sa ny toedraharaha mihintsy no efa misavorintaka sy mikorosy fahana ?

    Mangina tsy miloa-bava hono ny minisitry ny Fitsarana sy ny mpitsara mpanao famotorana satria mbola hiresaka ny andriamanjaka mpisavika ! Ny minisitry ny Fitsarana anie no lehibe mifehy ny fampanoavana, ary ny mpanao famotorana no tompondraharaha e !

    Ilay mpisavika moa izany dia mitady hirika sy hevitra foana hitsabahana amin’izay rehetra mitranga, nandeha ny resaka fahasamambahoaka sy fihanahan’ny valanaretina, io izy fa miseho ho profesora mahiratra, mandeha ny hanoanana sy ny haintany, io izy fa manao azy ho tekinisianina misoloky fizaran-draharaha amin’ny famokarana sy fanajariana tany, mandeha ny fanamboarana làlana, io izy fa mitaingina ambony fitaovampiasana, mandeha ny fanatanjahantena, io izy fa mody mandeha mivavaka an’ny amin’ny toerampivoahana…mandeha ny tatitra ataon’ny olomboafidy, io izy fa mody mandohalika imasombahoaka manao fiderana indray hono…

    Fa inona ihany ity e ?

    Raha izay hoe mitafy henatra, raha izay hoe afa-baraka, raha izay hoe voasarona amin’ny lainga nafafy…raha izay hoe vesaran’ozona amin’ny fanotana fady sy famosaviana fomban’olona…tsy misy mampihontsona sy mandaitra amin’ny fiheverany intsony mihintsy e !

    Dia inona no azo ambara amin’izany ? matoa anie tsy mihontsona dia satria efa tena donto sy midontsana ary mivanaka e !

    Dia izao indray, dia ity tantara antsehatra (théâtre) ity foana aloha no hanodinana ny tsy fahombiazana efa miharihary toy ny vay ankandrina, fa maninona raha atao eny amin’ny tranompokonolona eny Isotry avy hatrany ny fampisehoana ary e ?

    Isaorana ilay mpandray anjara etsy ambony aloha amin’ilay hoe « berta-bory volo »…fa izao e ! ny Ntaolo rehefa milaza hoe mipika volo, dia efa mandroso amin’ny fahamatorana dia miseho ny volo fotsy…ary rehefa mandroso ny taona, dia misy ny mandoko azy ireny ho mainty, fa ny mahagaga, ity mpiangaly tantara antsehatra anankiray ity dia toa ny harafesina indray ny azy no mitranga, fa niloloha inona tao ary e ? sa izao ilay hoe « tsy ny voay no masiaka fa ny omby no tia moron-drano ? »

    Mankasitraka e !

    • 7 août 2021 à 11:42 | kartell (#8302) répond à Vohitra

      @ Vohitra

      Effectivement, votre remarque est judicieuse et sa conclusion touche au cœur du travail des correspondantes étrangères,seules,visiblement à se poser des questions pertinentes et à tenter d’y répondre…
      L’impression qui prédomine est que la correspondante du journal « le Monde » met le frein à main pour relater une affaire qui embarrasse tant du côté enquêteur que de celui de la correspondante du journal : à savoir : la vérité est-elle bonne à dire compte-tenu du contexte politicien ?’..
      L’absence d’indices notoires plombe une investigation liée à une nébuleuse de coulisse voir de cour où la trame de l’affaire s’inscrit plus que jamais dans un contexte, particulier où la prudence reste de mise et le faux-pas conséquent…
      Ce n’est pas parce que ces présumés coupables ont la nationalité française que l’on doit y voir de près ou de très loin une implication supposée de Paris, cette thèse n’est développée par les nationalistes qui tentent de combler l’échec cuisant des Éparses en attisant les braises de la frustration…
      Le régime actuel est suffisamment dans une impasse pour tomber de lui-même comme un fruit mûr, Paris ne veut en aucun cas se mêler d’une affaire,cousue de fils blancs tant que ses ressortissants ne sont pas mis en danger physique..
      Sa stratégie à faire mousser l’affaire en rappelle d’autres, l’essentiel étant de focaliser l’attention générale pour occulter tout le reste c’est à dire le majoritaire …
      Être à la une a toujours été la priorité de son Excellence, dimanche nouveau one man’show pour dire quoi de conséquent ?’.
      Faire le point sur cette affaire sans faits majeurs,sans indices palpables permet ainsi une interprétation rocambolesque en offrant une « open com » à une propagande qui trouve ainsi un terreau fertile pour entretenir les scénarios les plus payants pour le pouvoir : le crime « organisé » de lèse-majesté ….
      Mais à trop pousser le bouchon d’un mauvais suspens trop loin, le pouvoir s’enferme dans un dialogue de cour qui n’intéressera plus grand monde …
      La manipulation est, ici, utilisée jusqu’à son excès en affaiblissant encore davantage un discours présidentiel de plus en plus axé sur sa petite personne au détriment d’un collectif servant désormais de simple décor et de faire-valoir…
      Paris n’a rien à voir avec cela, d’ailleurs toutes les chancelleries étrangères marquent un profond silence face à cette situation extravagante qui suscite la gêne, l’incompréhension et surtout l’inquiétude de voir le pays se perdre dans des dénis qui se succèdent à un rythme inquiétant…

    • 7 août 2021 à 12:33 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      Bonjour Kartell,

      Je disais hier que le « théâtre » est une expression culturelle que les Français avaient apporté à Madagascar au cours du 19ème et début du 20ème siècle…que des troupes artistiques locales ont essayé depuis de maîtriser et de développer comme manière d’exprimer l’émotion et le ressenti dans la vie sociétale…

      Paris est synonyme de la France dans toute l’étendue de ses politiques et son rayonnement planétaire…et Bismuth est un habitué de Paris bien qu’ancien de Neuilly…et les comédiens français ne peuvent en aucun cas représenter Paris et la France, n’est-ce pas ?

      Mais il y a des français qui n’ont pas la langue dans leur poche quant il s’agit de diplomatie et intérêts stratégique à défendre, tel les Jean marc Châtaigner ou Vouland Aneini…pour dire et cracher tout haut le fond de leurs missions…

      Quand une révolutionnaire passionnée du macadam et des rues sombres, avec des lèvres proéminentes et bien fournies, et sa hargne légendaire, n’y est pas allé par quatre chemins pour faire le lien entre le théâtre joué et les îles éparses, et curieusement, la voix est bouchée du côté d’un Bouchard apparemment !

      Et j’ai bien l’impression persistante que quelques parts, l’ombre de Bismuth plane sur la planche où on joue la comédie théâtrale…et « Le Monde » s’y est engouffré à l’inverse du « Le Figaro »…

      Et comme si cela ne suffit pas, des marchands de tapis osent inviter le scénariste principal sur la place du marché pour insulter et haranguer les gaulois habitués au coup de soleil sous les tropiques !

      Bref, la comédie est-elle programmée afin de convaincre le scénariste d’abandonner l’introduction de la soie dans l’habillage et « design » pour la scène à jouer ? Bismuth n’est-il pas un VRP de la pègre dans ses heures perdues ? Il se pourrait que Bismuth a déjà noyauté le « deep state » chez la diplomatie gauloise en attendant l’échéance qui aura lieu dans 10 mois à Paris…

    • 7 août 2021 à 22:05 | kartell (#8302) répond à Vohitra

      Bonsoir Vohitra,

      Vous poussez très loin le bouchon de vos convictions en faisant de cet ex-président français, précurseur du bling-bling une pièce maîtresse de cet imbroglio de pieds-nickelés, j’en doute fort parce qu’il n’avait rien à gagner dans cette affaire, ni rien à perdre puisque ses affaires professionnelles sont orientées ailleurs d’autant que l’Afrique ne l’a jamais passionné, outre mesure …
      Mais cette idée coriace qui voudrait qu’il ait posé un pied dans cette affaire est tenace parce qu’elle renforce le sentiment de certains qu’une telle opération ne pouvait être inspirée que depuis l’extérieur et par un élément du premier cercle de son carnet d’adresses ..
      Au vu des pièces à conviction qui sont toujours à identifier mais pas encore cernées, et pour cause, puisque les accusés sans preuve nient farouchement ce qu’on leurs reproche,laissant le fil rouge de la justice se perde dans les méandres de l’endémisme insulaire remarquable…
      Dossier vide ou presque, en dehors de ce mel, dont, entre parenthèses, la véracité peine à être authentifiée par ses accusateurs,un comble !…
      Mais la machine d’état est lancée pour ne s’arrêter qu’à la condamnation de ceux qui étaient visiblement au mauvais endroit, au mauvais moment !…
      Sous-entendre une participation plus ou moins active de M. Bismuth en personne n’est en définitive que vouloir donner de l’épaisseur à un dossier vide en octroyant de l’importance à une affaire, entre seconds couteaux, qui serait par conséquent sensée atteindre un pouvoir entendant surtout se donner une hauteur historique en considérant que tout cela ne serait d’autant plus compatible qu’entre cerveaux VIP interposés !…
      Remettons les pieds sur terre, tout de même, ne réécrivons pas un nouveau titre d’OSS 117, la rampe de lancement d’Appolo 21 cherche désespérément sa raison d’être crédible !…

    • 7 août 2021 à 22:53 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      Kartell,

      Ne soyez pas naif a ce point en affirmant qu il ne s interesse pas a l Afrique...

      Manou avait refuse le troisieme mandat de Ouattara et avait refuse d organiser un diner en son honneur lors d un passage a Paris juste apres sa candidature...et un coup de pouce de Bismuth avait tout change...le diner accorde...la candidature validee...et meme la victoire assuree et securisee pour le troisieme mandat...

      Juste apres sa premiere condamnation, Bismuth avait fait un court sejour furtif en Afrique...chez Paul Kagame...

      La route de la soie n interesse pas Bismuth et son club...il doit aussi defendre la souverainete sur les eparses...

      Alors, il faudra renforcer l union de la base du calife et evacuer toute fragilite eventuelle...juste une toute petite comedie pour s y faire en lissant quelques asperites...en soufflant aux RG ce qu ils devront faire !

      Bref, le calife est une vraie creation de Bismuth...il ne va pas le lacher pour quelques broutilles de rien entre copains...on va l accueillir a Paris...apres tout, c est un francais aussi, non ?

      Bref, toute une comedie de A a Z entre voyous qui se respectent et qui se comprennent...et juste quelques prevenus a sacrifier pour un petit moment...

    • 7 août 2021 à 23:07 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      Le calife n echappera jamais, au grand jamais, du giron de cette frange de la droite francaise...quoi qu il en coute comme disait l autre !

      Et sache que toutes les matieres premieres necessaires a la transition energetique et la mise en place d une economie de-carbonnee existent a Madagascar sans parler des enjeux du plateau continental versant Ouest du pays sur le plan strategique...et des gisements qui y dorment...

      L Afrique sera le principal enjeu de la concurrence et rivalites entre l occident et le tandem Chine/Russie

  • 7 août 2021 à 12:32 | lé kopé (#10607)

    L’ancien Ministre de l’Education Nationale de l’Expert Comptable a énuméré sur la chaîne d’une TV privée , les ingrédients qui pourraient faire tomber un régime .Il a parlé en premier lieu des bidasses en folie , dernier rempart de la Nation (tandroka arony vozona), qui se fissurent au grand dam de son commandeur en Chef . Pas moins de cinq Généraux seraient impliqués dans cette imbroglio Administratif , bien que certains soient déjà libérés , au bénéfice du doute . Un autre Général , ancien Premier Ministre , un autre commandant des forces spéciales , sans parler des Officiers de l’Hexagone ,sortant d’une prestigieuse Ecole Métropolitaine . Ajouté à tout cela , un ancien Allié du Calife , lors des premières heures , artiste de surcroît , qui tombe dans les filets de la justice . Ce dernier , après des déclarations tonitruantes , en dénonçant les proches du régime sur des malversations avec la JIRAMA, se retrouva libéré ...sous caution comme par enchantement . L’autre étincelle qui peut allumer la braise est la difficulté pour la population , pour subvenir et ,assouvir ses besoins fondamentaux (PPN) .La dernière , et non des moindres (last but no least), est la dissension qui règne au sein même des caciques du régime , pour cause d’intérêts divergents .La Présidente de l’Assemblée Nationale , et des Députés récalcitrants ont déclaré haut et fort , leur désapprobation face à un Exécutif ,composé de rapaces , et d’arrivistes , qui n’ont pas participé à leurs luttes , pour s’accaparer du pouvoir . Bref , voilà en quelques mots , les apparats de la future déroute de ce système , qui a pu atteindre leur Graal , avec un contingent d’opportunistes . Malheureusement pour eux , ils continuent à faire l’Autruche , et de croire que tout va très bien , Madame La Marquise .Le journaliste de cette même chaîne privé , journaliste qui monte en crédibilité , n’a pas mâché ses mots et a démontré devant les Apparatchiks , leur incompétence , et leur manque d’efficacité .
    Bon Week End . Salut Lé...Copains .

    • 7 août 2021 à 13:22 | vatomena (#8391) répond à lé kopé

      Le fait est qu’on n’a pas trouvé d’armes fatales chez les accusés .Le fait est qu’il n’y a eu aucun mouvement d’exécution de ce complot qui aurait pu etre fatal.Si j’étais un des accusés je plaiderai ainsi .« Je n’avais aucune intention véritable d’attenter à la vie du président.Le message adressé à Madagascar oil et à d’autres était tout simplement une manoeuvre pour escroquer de l’argent ,des millions d’ariary. Etant bien assuré que ces donateurs ,tous compromis, n’auraient jamais osé porté plainte . »"

    • 7 août 2021 à 16:19 | Rainingory (#11012) répond à lé kopé

      lé kopé,
      Fa inona no olanareo raha tonona mazava ireo olona resahinao ireo e ?

      i Paul Rabary no invité du jour n’i Gascar tao amin’ny Real TV t@ 5/8 teo, izy izay indrindra indrindra mpampianatra sciences politiques eny @ anjerimanontolo.

      Dia ireo voatonontona dia i Sareraka, i Victor Ramahatra izay Arema, dia ireo manamboninahitra nivoaka Saint Cyr ka azo antsaina fa hifanohana @ sarotra.

      Dia misy ireo manakiana mazava ny olomboantendry ho tsy mahavita azy, toa ry Christine, Brunelle, Naivo.

      Aleo mazava hoan’ny vahoaka ny zava-misy e.

    • 8 août 2021 à 03:19 | lé kopé (#10607) répond à lé kopé

      Correction , suite ,et fin . ,
      Chaîne privée ...
      Autre ingrédient qui pourrait faire parler la poudre , comme dirait un activiste du forum , l’enquête d’un religieux , dans son propre ... lieu de culte . J’ai donc cité cinq motifs qui pourraient ébranler cette grande Institution selon les plaignants , à savoir :
      - L’intervention des militaires , touts grades et origines confondues.
      - Un proche du Calife , artiste bien connu , empêtré dans cette galère.
      - La vie qui devient de plus en plus chère , avec le KG du riz inaccessible , le litre de l’huile à plus de 10000 Ar , et le sac de charbon au delà des prix raisonnables .
      - Le Président de L’ Assemblée Nationale , avec le Député Raholdina , et Razafintsiandraofa , qui haussent le ton .
      - Et un prêtre Catholique , complice du coup d’Etat de 2009, inquiété par la justice .
      Mais le citoyen Malagasy est réputé dur au mal , et les tenants du pouvoir ont confiance en leur potion magique ( Covid Organics).

  • 7 août 2021 à 13:45 | Isandra (#7070)

    Erreurs de choisir des avocats en même temps politiciens.

    Il est vraisemblable que les avocats de ces inculpés n’ont pas l’intention de les défendre, mais, plutôt, ils veulent utiliser ces audiences pour exposer leurs causes, c’est pourquoi, ils ont demandé sa diffusion en directe sur les télés.

    Il est possible qu’ils ne cherchent même pas comment faire rejeter toutes les preuves et les témoins, ainsi que les accusations, mais, ils appuient sur le mobile et les raisons lesquels avaient poussé ces inculpés à fomenter cette tentative.

    C’est la moindre de chose qu’un avocat devrait faire, la demande de LP. N’oubliez pas non plus que Olala avait déjà demandé la liberté provisoire de Claudine, etc

    • 7 août 2021 à 14:19 | spliff (#5871) répond à Isandra

      Là, on ne peut pas vous nier un certain “savoir faire“ sur les procédés de « dirty politics“ dont vous êtes prompte à en reconnaître d’éventuelles ficelle… et pour cause…

    • 7 août 2021 à 16:12 | arsonist (#10169) répond à Isandra

      Cette abrutie de besileo foza femelle couillue isandra
      ne se rend même pas compte que
      ce qu’elle écrit-là est de fait une critique négative
      de la méthode habituelle du dedaka poerapoera werawera Bokassa gasy pour se faire mousser.

      Car cette idiote reproche aux avocats de la défense de ceux qu’elle considère déjà des « coupables »
      de pratiquer la méthode de son idole à elle , mais dans le but tout à fait opposé :
      montrer et prouver au monde entier la félonie du dedaka poerapoera werawera Bokassa gasy et ses dévoués foza .

    • 7 août 2021 à 17:05 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Molotov,

      Comme son habitude, il interprète les choses sur l’angle où on peut allumer le feu. C’est dans un seul but, que le feu éclate à Madagascar et provoquer bcp de cadavres sans sang.

      Vous avez remarqué tous ici que j’ai bien écrit inculpés. Mais, selon l’interprétation Molotovienne , avec cette appellation, je considère déjà ces gens coupables.

  • 7 août 2021 à 13:58 | arsonist (#10169)

    Compte tenu
    .des dizaines de millions de $ (peut-être même encore plus que ceux investis lors des élections de 2018 !) que les « souteneurs » de Bokassa gasy vont mettre dans la caisse pour la prochaine propagande électorale du dedaka poerapoera werawera
    .des intérêts particuliers perso de toutes sortes des différents types de foza qui profitent sans vergogne des très nombreux ignobles agissements et actes de Bokassa gasy
    .de la main mise des foza sur tous les rouages de toute l’administration publique et de l’essentiel des administrations privées
    .de l’incroyable naïveté des électeurs gasy [je tombais de ma chaise quand des jeunes électeurs de Toliara avaient avoué à la TV qu’ils votent pour le DJ parce qu’il est beau et qu’il sait s’amuser]
    ...
    alors,
    tenter de chasser du pouvoir le dedaka poerapoera werawera Bokassa gasy par la voie des urnes déjà totalement pourries et sentant toutes sortes de fortes odeurs
    ressemblerait à une tentative de vider le lac Anosy de ses puantes eaux à l’aide d’un seul et unique dé à coudre.

    Détruire totalement et complètement
    .tous les foza sans exception aucune
    .les caractères et l’esprit foza
    est la voie la plus sûre !
    Les Vietnamiens, eux, avaient adopté cette voie.

    • 7 août 2021 à 16:53 | Isandra (#7070) répond à arsonist

      Molotov,

      « Détruire totalement et complètement
      .tous les foza sans exception aucune
      .les caractères et l’esprit foza »

      Donc, on attend l’arrivée imminente de Molotov pour réaliser son projet.

      On espère qu’il ne se contente pas seulement de pousser les gens à la casse-pipe, mais, c’est lui qui vient diriger et encourager ceux qui ont même plaisir et envie que lui..

    • 7 août 2021 à 16:55 | Isandra (#7070) répond à arsonist

      Molotov,

      Il faut descendre sur terrain chef, sinon, les gens ne vous écoutent et suivent pas. Montrez l’exemple. Faite comme Popol.

    • 7 août 2021 à 17:27 | arsonist (#10169) répond à arsonist

      Tout arrive à son heure. Pas avant.
      Tous les foza sans exception aucune doivent être anéantis.
      Leur mentalité et leur esprit , itou.
      Ankazomanga-Tsaramasay n’est pas le Betsimitatatra.
      Côté gauche, au bord de la route dans le sens menant à Ambohimanarina.

    • 8 août 2021 à 10:43 | Isandra (#7070) répond à arsonist

      Molotov,

      Ah ! Je tremble, parce que l’heure de l’arrivée de Molotov l’exterminator de Foza avec cocktail Molotov est proche, mais, dans son rêve.

      Mampandrevirevy any an-dafy any, rehefa tsy misy atao, nohon’ny alloc.

      Si on n’attend que Molotov, les Foza ont encore de beaux jours devant eux,...Ca tombe bien, finalement la stabilité règne, ce que cherche notre pays pour émerger.

    • 8 août 2021 à 11:22 | arsonist (#10169) répond à arsonist

      La confrontation aura lieu, tôt ou tard !
      Les foza sans exception devront être anéantis !

      A la marge, doit être réduite en cendres une propriété sise à Tsaramasy-Ankazomanga ,
      proprité appartenant à une infecte propagandiste du criminel
      meurtrier de centaines de milliers Gasy
      qu’est le dedaka poerapoera werawera Boassa gasy !
      https://www.google.com/search?q=photo+blind%C3%A9s+contre+cocktail+molotov&tbm=isch&ved=2ahUKEwjco8zO2ZvyAhVCZRoKHcbNDIQQ2-cCegQIABAA&oq=photo+blind%C3%A9s+contre+cocktail+molotov&gs_lcp=CgNpbWcQDFCR-wFYws8CYJntAmgAcAB4AIABSYgBuAaSAQIxNpgBAKABAaoBC2d3cy13aXotaW1nwAEB&sclient=img&ei=cc0MYZynJsLKacabs6AI&bih=643&biw=1366&client=firefox-b-d

    • 8 août 2021 à 11:56 | Isandra (#7070) répond à arsonist

      Molotov,

      Aura t il une confrontation ?

      On ne sait pas, mais, provoquée par Molotov à 10kkm, on est tranquille plus longtemps pour ne pas dire à jamais.

      On sait de quoi les ZD sont capable, des feux, Josekely, Razanamasy, Tsaranazy, en savaient quelques choses,...

    • 8 août 2021 à 12:17 | arsonist (#10169) répond à arsonist

      Relax !
      Relax, besileo foza femelle couillue en rut isandra !
      Relax !
      Adviendra ce qui doit advenir .

      Les millions de Gasy miséreux très sévère courberont-ils toujours l’échine devant le démon incarné Bokassa gasy et les autres démons que sont ses dévoués foza ?

      Rien, absolument rien, n’est moins sûr !
      Relax !

    • 8 août 2021 à 12:58 | Isandra (#7070) répond à arsonist

      Molotov,

      Molotov fait il partie de ces soi-disant miséreux ou prétend il leur porte parole ?

      Pourquoi devrait il espérer le secours d’un mpitsoam-ponenana ?

    • 8 août 2021 à 13:07 | arsonist (#10169) répond à arsonist

      Encore une fois,
      relax, besileo foza femelle couillue en rut isandra !
      R E L A X !
      Il n’y a pas encore le feu au lac !
      Même si ce feu n’arrête pas de s’approcher .

  • 7 août 2021 à 14:03 | Jipo (#4988)

    Bonjour , enfin un nouveau fake 🤔

    Les vaccins seront périmés le 20 octobre 2021 et des médicaments seront autorisés par loi de l’UE , le vaccin ne sera plus obligatoire !!!
    Patience ...

  • 7 août 2021 à 17:12 | Isandra (#7070)

    CETTE PUBLICATION EST ÉQUIVOQUE ! Je ne dis pas, c’est une réplique, ne faites pas dire ce que je n’ai pas

    « Madagascar Oil fait partie des sociétés ayant répondu à l’appel d’offres de la JIRAMA pour lui fournir et lui livrer du fuel-oil afin d’alimenter les centrales électriques de cette dernière. Selon un communiqué de la société d’eau et d’électricité malgache, cette compagnie pétrolière a proposé l’approvisionnement de 10 millions de litres de fuel-oil pour approvisionner la centrale de Mandroseza.

    Des tests logistiques et techniques ont été réalisés le 11 juillet dernier. “Ces tests se sont avérés concluants”. Mais à ce jour, la JIRAMA indique qu’elle “attend toujours les premières livraisons de Madagascar Oil”.

    JIRAMA indique dans un communiqué que son besoin total en fuel-oil a été évalué à 118 millions de litres. C’est la quantité nécessaire à l’alimentation ses centrales électriques pour une période de six mois. »Dépêche taratra.mg

    • 7 août 2021 à 20:42 | lysnorine (#9752) répond à Isandra

      AOKA MBA HO FANTARINA TSARA ALOHA NY TANTARAN’ ITY MADAGASCAR OIL ETO MADAGASIKARA ITY SY TSIMIRORO !

      Re Isandra 7 août 2021 à 17:12
      « Madagascar Oil fait partie des sociétés ayant répondu à l’appel d’offres de la JIRAMA pour lui FOURNIR ET LUI LIVRER DU FUEL-OIL afin d’alimenter les centrales électriques de cette dernière...cette compagnie pétrolière a proposé l’approvisionnement de 10 millions de litres de fuel-oil pour approvisionner la centrale de Mandroseza.

      « Des TESTS (?) logistiques et techniques ont été réalisés le 11 juillet dernier. “Ces tests se sont avérés CONCLUANTS (?)”. Mais à ce jour, la JIRAMA indique qu’elle “ATTEND TOUJOURS (!) les premières livraisons de Madagascar Oil”.

      TSARA ihany ALOHA ny mba handinihina lalindalina kokoa ny tantaran’i Madagascar oil sy ny mba nataony tao TSIMIRORO !

      1) MADAGASCAR OIL CLARIFIES PAST DISCUSSIONS WITH CNPC
      http://research.investopedia.com/News/PrimeZone/85180100805.aspx
      Efa MATY io rohy nakana azy io
      6/15/2006
      by Prime Newswire
      NEW YORK and LONDON, June 15, 2006 (PRIMEZONE:PRIMEZONE) — In response to recent press reports, Madagascar Oil Ltd, a London headquartered oil exploration and production company HOLDING THE LARGEST CURRENT ONSHORE EXPLORATION AND DEVELOPMENT RIGHTS IN MADAGASCAR, confirms that it has invited a number of companies to enter into FARM-IN negotiations on development of a block in Madagascar’s Morondava basin that includes the Bemolanga heavy oil field. The field is contained in ONE OF SIX ONSHORE BLOCKS for which Madagascar Oil holds production sharing contracts (PSCs) in Madagascar.

      According to SAM MALIN, CEO OF MADAGASCAR OIl, the company had previously held discussions with CNPC, among other companies, in 2004 on cooperation opportunities for the Bemolanga field but that no discussions or negotiations have been held with CNPC since January 2005 and CNPC is not among the companies that currently remain in the FARM-IN NEGOTIATION process. Mr. Malin also confirmed that Madagascar Oil has never been in any farm-in discussions or negotiations with Sinopec.

      [NB : NOSONGONIN’I TOTAL-NY SINOA taty afara : NAMIDIN’I MADAGASCAR OIL TAMINY NY ZONY HANAO FIKAROHANA SY HANABEAZAM-BOHO AN’I BEMOLANGA : Asa NA OHATRINONA NA OHATRINONA NO AZONY sy ny mba niditra tany an-kitapon’ny Fanjakana Malagasy ]

      About Madagascar Oil

      Headquartered in London and domiciled in Bermuda, Madagascar Oil Ltd is AN OIL AND GAS EXPLORATION AND PRODUCTION company focusing on the development of ONSHORE HEAVY OIL FIELDS and exploration OF ONSHORE CONVENTIONAL OIL AND GAS PROSPECTS IN MADAGASCAR. Through its subsidiaries, Madagascar Oil SA and Majunga Oil SARL, Madagascar Oil holds production sharing contracts (PSC:PSC) for oil and gas exploration and development on six onshore blocks covering nearly 53,000 square kilometers (20,500 sq mi) in Madagascar, including A HEAVY OIL FIELD AT TSIMIRORO and an ultra heavy oil field at Bemolanga.

      2) ROHY ahafantarana TSARA hatramin’ny ANTSIPIRIANY ny tantaran’ny momba ny fikarohana solitany teto Madagasikara –ny “solitany mavesatra ao TSIMIRORO :
      http://www.magpetroleumgas-norabe.com/

      “A REVIEW OF EXPLORATION FOR NON CONVENTIONAL HYDROCARBON RESOURCES IN MADAGASCAR”
      Norbert, RABE
      Senior geophysicist
      (Hotohizana kely amin’ny momba an’i BEMOLANGA namidy tamin’i TOTAL)

    • 7 août 2021 à 20:48 | lysnorine (#9752) répond à Isandra

      AOKA MBA HO FANTARINA TSARA ALOHA NY TANTARAN’ ITY MADAGASCAR OIL ETO MADAGASIKARA ITY SY TSIMIRORO !

      Momba ny NIVAROTAN’i Madagascar Oil ny zony tamin’i BEMOLANGA izao no volaza amin’io rohy io :
      http://www.magpetroleumgas-norabe.com/

      “A REVIEW OF EXPLORATION FOR NON CONVENTIONAL HYDROCARBON RESOURCES IN MADAGASCAR”
      Norbert, RABE
      Senior geophysicist

      “Postscript

      A new development has come up recently with the announcement on September 17 that MOL has finally managed TO FARM OUT 60 PERCENT OF ITS INTERESTS IN BEMOLANGA TO TOTAL S.A., one of the « supermajor » oil companies in the world, which is, unsurprisingly, set to become operator of the licence. [54] Unsurprisingly, too, NO FURTHER DETAILS OF THE FINANCIAL TERMS OF THE FARM-OUT AGREEMENT HAVE BEEN DIVULGED AS YET.

      From what has been reported in the media, the exploitation of the Bemolanga BITUMINOUS SANDSTONES will spread out OVER A PERIOD OF 30 YEARS, and the two companies would invest to the tune of US$140 million during AN APPRAISAL PHASE THAT IS SCHEDULED TO LAST 4 YEARS.

      IN A FIRST STAGE that is slated to cost US$30 million and will extend over 2 years, 60 CORE DRILLS WILL BE DRILLED AT SHALLOW DEPTHS TO FURTHER DELINEATE THE BLOCK’S POTENTIAL.

      Then, in a second stage that will also last for 2 years, A PILOT PRODUCTION PLANT estimated at US$100 million WILL BE SET UP in order to define THE PARAMETERS TO BE USED FOR A LARGE SCALE DEVELOPMENT OF THE PERMIT. [55]

      However Total senior overseer of the Bemolanga project Jérôme Roux hastened to set the record straight that ONLY IF THE RESULTS OF A FIRST TWO YEAR EXPLORATION PERIOD ARE CONCLUSIVE, then, over the next two year exploration phase, they will proceed with ONLY FURTHER DRILLINGS (and therefore NOT WITH THE ASSEMBLY OF A PILOT PRODUCTION PLANT) « in order to be able to establish the profile of the deposit and collect accurate information on its quality at every place ». He pointed out that the profitability of the exploitation requires that the bitumen content of the Bemolanga deposit be between 7 and 8%. [56]

      Note should be taken too of the different figures given by the Malagasy daily « L’Express de Madagascar » that put the total investment at US$170 million during a five-year phase of appraisal activity, of which US70 million will be allocated to core drillings. [57]

      So, as it stands now, Total, too, has NOT CONTEMPLATED TO EXPLOIT THE ZONE VI OF BEMOLANGA WHERE OMNIS HAD ALREADY PROVEN THE EXISTENCE OF 367 MILLION TONS OF BITUMINOUS SANDSTONES IN THE EARLY 1980S, AND THEN UNDERTAKEN A FEASIBILITY REGARDING THE

      Only in the event of positive results from its 4-year exploration/appraisal program, Total might consider the daily production of 180000 barrels of oil in about a dozen years. But no explicit mention is made of the setting up of a plant for the upgrading of the bitumen extracted into the synthetic oil that would be produced. Anyway, for the immediate future, the two companies have pledged to fund the rehabilitation of a section of the road connecting Tsiroanomandidy and Morafenobe along with other various charity work in the administrative region (Melaky) that covers the Bemolanga field to the tune of US10 million.
      DAILY PROCESSING OF 50000 TONS OF SANDSTONES.

    • 7 août 2021 à 21:27 | lysnorine (#9752) répond à Isandra

      AOKA MBA HO FANTARINA TSARA ALOHA NY TANTARAN’ ITY MADAGASCAR OIL ETO MADAGASIKARA ITY SY TSIMIRORO !

      Re Isandra 7 août 2021 à 17:12

      « La JIRAMA ATTEND TOUJOURS (!) les premières livraisons de Madagascar Oil”.

      « MANODIDINA NY FIZAHAN-TSOLITANY ETO MADAGASIKARA »

      Nahorako dia nahorako tato ato ny fanambarana an-gazety avy amin’ny orinasa Madagascar Oil (MO) hoe nahasintona solitany mavesatra mitentina 45 barika (barika 1 na b = 159 litatra) avy amin’ny LAVAKA IRAY ao TSIIRORO (P-1-4) izy. Tokony ho 92 km atsimon’i Morafenobe izay 471 km andrefan’Antananarivo no misy an’i Tsimiroro ary efa hatramin’ny taona 1909 no niresahana an’io solitany mavesatra io.

      Maro ny kaompania efa niasa tao na Angilisy na Amerikanina na Frantsay. ARY AVY AMIN’NY ASAN’IREO KAOMPANIA IREO NO NIPOIRAN’NY VINAVINA MOMBA NY HABETSAHAN’NY SOLITANY « MAVESATRA » amin’io faritra io izay mahatratra 400 km² eo ho eo ny fivelarany. Antitranterina tsara fa solitany « mavesatra » izy io, izany hoe, solitany faran’izay madonda sy matevina ary madity ka saro-pikoriana, sokirina anatin’ny vato mamasipasika (« grès » na « sandstone »). Midika izany fa MBOLA MISY DINGANA MAROMARO HANDANIAM-BOLA BE DIA BE NO TSY MAINTSY HANDALOVANA MBA HANATSARANA SY HANADIOVANA AZY, ALOHAN’ NY FAHAZOANA MAMPIASA AZY TSY MISY FATIANTOKA.

      Matetika dia manodidina na mihoatra ny roa arivo tapitrisa barika (2 000 000 000 b) no vinavinan’ ny habetsahan’ny solitany mavesatra mety ho hita ao Tsimiroro. Kanefa, MANDRAK’ANKEHITRINY (2008) dia mbola tsy voamarina mihitsy io tarehi-marika io ! Amin’ny tetik’asa goavana toy itony fizahana solitany itony... dia ny FANAMARINANA ny habetsahan’izay hita no tsy maintsy atao VENTIN-DRAHARAHA VOALOHANY, alohan’ny hikarohana sy hitsapana izay fomba mahomby indrindra hitrandrahana azy. Miankina amin’ io fanamarinana io no ahazoana manao ny kajy rehetra eo amin’ny lafiny teknika sy ekônômika izay ahafantarana raha hahitana tombon-tsoa na tsia ny fitrandrahana azy. Ary raha tsy misy izany fanamarinana izany tsy hisy mihitsy ny mpanam-bola hiditra hamatsy vola ny tetik’asa !

      MAHAVARIANA ANEFA NY FOMBA FIASAN’NY MO nandritra ny EFA-TAONA lasa, satria MIFANOHITRA amin’izany no nataony : TSY NY FANAMARINANA NY TENA FISIANY sy NY HABETSAHAN’NY SOLITANY MAVESATRA ao Tsimiroro no nataony fa AVY HATRANY DIA FANANDRAMANA ny fomba mahomby indrindra HAMOAHANA IO SOLITANY MAVESATRA IO AVY AO ANATIN’NY VATO MAMASIPASIKA ITOBIANY any ambanin’ny tany. Ilaina antitranterina eto fa TSY MISY AFA-TSY NY FANDAVAHANA LAVAKA MAROMARO ihany no ahazoana manao izany fanamarinana izany. Kanefa, araky ny vinavinan’asa natolotry ny kaompania frantsay ELF ny OMNIS tamin’ny taona 1980 dia manodidina ny ZATO ny isan’ny fandavahana tokony hatao ao TSIMIRORO MBA HANAMARINANA NY HABETSAHAN’NY SOLITANY mavesatra mitoby ao, ary nitentina 68 000 000 dolara amerikanina ($) tamin’izany fotoana izany (mihoatra ny $ 172 000 000 ankehitriny=2008)... miaraka amin’ny fananganana ozinina fanandramana ny fandoarana ny solitany mavesatra, no vola saika ho laniny tamin’izany, ary DIMY TAONA no fetra hanaovany ireo asa ireo. Ankoatr’ izany, araky ny tarehi-marika nomen’ny Banky Mondialy tamin’ny 1980, raha 45 000 b-na solitany mavesatra isan-andro no kendrena havoaka ao Tsimiroro, dia mitentina $2 000 000 000 (roa arivo tapitrisa) eo ho eo no ilaina , izany hoe mihoatra ny $ 5 000 000 000 (dimy arivo tapitrisa) ankehitriny [2008].
      (Hotohizana)

    • 7 août 2021 à 22:07 | lysnorine (#9752) répond à Isandra

      AOKA MBA HO FANTARINA TSARA ALOHA MADAGASCAR OIL SY TSIMIRORO
      Re Isandra 7 août 2021 à 17:12
      « La JIRAMA ATTEND TOUJOURS (!) les premières livraisons de Madagascar Oil”.
      “MANODIDINA NY FIZAHAN-TSOLITANY ETO MADAGASIKARA” : MADAGASCAR OIL SY TSIMIRORO
      Tohiny)

      Tsy voafaritra mazava ohatra an’izany anefa ny tetik’asan’ny MO, na ny asa kasainy hataony, na ny fetra hanaovany azy, na ny vola ho laniny.

      Indraindray milaza izy fa $170 000 000, indraindray $ 200 000 000 no vola eo am-pelatanany ka $100 000 000 no efa laniny, ary $50 000 000 tamin’io no nividianany fitaovana (fitaovana fandavahana, milina manome enton-drano 4 hanempohana ny solitany mavesatra, sinibe 4 hitahirizana 60 000 b-na solitany mavesatra, sns.) sy nanamboarana lalana sy tetezana. Araky ny hita ao amin’ny tranokalany (http://www.madagascaroil.com) dia $85 000 000 no totalin’ny vola voangony tamin’ny taona 2006 nandoavany trosa sy nentiny hiasa eto Madagasikara. Nanaiky hampisambotra azy $85 000 000 fanampiny koa ny banky tamin’ny taona 2007 mba ahazoany manohy ny asany rehetra eto Madagasikara. Arak’izany dia mbola lavitra dia lavitry ny vola ilaina na amin’ny Tsimiroro fotsiny aza ny enti-manana eo am-pelatanan’ny MO.

      Manarak’ izany, tamin’ny volana Novambra 2006, dia nanambara ny mpiandraikitra ambony iray tao amin’ny Madagascar Oil fa HANOMBOKA AMIN’NY TAONA 2007 ny FAMONGARANY SOLITANY MAVESATRA AO TSIMIRORO ary amin’ny FARAMPARAN’NY TAONA 2008 NA AMIN’NY VOALOHANDOHAN’NY TAONA 2009 dia 25000 (dimy arivo sy roa alina) barika isan-andro no ho tafavoakany. Hiakatra ho 100000b (iray hetsy) isan-andro io vokatra io amin’ny 2011 ary hahatratra 500 000 b (dimy hetsy) isan-andro amin’ny fotoana mbola lavitra any aoriana.

      HERIN-TAONA TATY AORIANA FOTSINY ANEFA DIA NIHEMOTRA SY NIOVA NY PRÔGRAMANY : amin’ny 2010-2015 indray vao hamokatra ka ho 9000 b isan-andro sisa no havoakany, ary amin’ny taona 2016 vao hiakatra ho 11 000b isan-andro.

      Torak’izany koa, toa fampanantenana poak’aty ilay hoe : hamoaka 1000b isan-andro izy avy amina lavaka 10 izay handoarany 100b tsirairay avy. Ankehitriny manko dia fantatra fa HAY LAVAKA ROA IHANY NO VOALAZA FA ATAONY : ny voalohany moa no namoahany ity 45b isan-andro ity ary ny faharoa kosa izay hoe HANAOVANY FANANDRAMANA ato ho ato ka hitsapany ny hamoahana ilay 100b isan-andro. Mazava tsara ny tatitra an-gazety fa miankina amin’ny fahombiazan’ity fandavahana faharoa ity ny hanohizany na tsia NY LAVAKA FOLO VOALAZA etsy aloha !

      Raha mihevitra ny hamoaka 9000 na 11000 b isan-andro ny MO dia HO MANODIDINA NY ZATO NY LAVAKA TSY MAINTSY HATAONY. Kanefa manoloana ny fivadibadian’ny MO hatramin’izay sy NY VOLA BE TAKIN’IZANY ... dia maha KELY FINOANA mihitsy ny hahavitany an’izany.

      Ny MAHAVAKY VAVA dia 58455 km², izany hoe 35 isan-jato latsaka kely ny faritra an-tanety (on shore) mety hahitana solitany eto Madagasikara (170000 km²), no nahazoan’ny MO lalana avy amin’ny OMNIS hikaroka solitany mandritra ny valo taona sy hihady azy mandritra ny 25 taona raha tany ka voamarina fa tena misimisy ny azo loharana. Ireto avy ireo vongan-tany ireo :

      3104 : Tsimiroro : 6670km2
      3102 : Bemolanga : 7175km2
      2103 : Majunga S : 15910 km2
      3105 : Manambolo : 5325 km2
      3106 : Morondava : 9100 km2
      3107 : Manandaza : 8775 km2
      3109 : Mandabe : 11000 km2 (sasahany amin’ny kaompania Tullow Oil)

      Kanefa sady zaza vao amin’ny fizahana solitany ny MO - vao tamin’ny 2004 no niforona- no TSY MAHAVITA TENA ARA-BOLA...

    • 7 août 2021 à 22:29 | lysnorine (#9752) répond à Isandra

      AOKA MBA HO FANTARINA TSARA ALOHA NY TANTARAN’ ITY
      MADAGASCAR OIL ETO MADAGASIKARA ITY SY TSIMIRORO !
      Re Isandra 7 août 2021 à 17:12

      « Madagascar Oil fait partie des sociétés ayant répondu à l’appel d’offres de la JIRAMA pour lui FOURNIR ET LUI LIVRER DU FUEL-OIL AFIN D’ALIMENTER LES CENTRALES ÉLECTRIQUES de cette dernière... la JIRAMA “ATTEND TOUJOURS (!) les premières livraisons de Madagascar Oil”.
      (tohiny sady farany)

      « Mbola MAHATALANJONA ihany koa izao zavatra izao : Tamin’ny Novambra 2005, na dia mbola tsy hita loatra aza izay tena asa vitan’ny MO dia notombanany sahady ho $400 000 000 na $500 000 000 eo ho eo ny lanjam-bidin’ireo vongan-tany lasany ireo araky ny tatitra nataon-dRatoa Aries Poon mpanao gazety sinoa any Hong-Kong momba ny resadresaka nifanaovany tamina tompon’andraikitra ambony iray tao amin’ny MO.

      “Ary tamin’ny Jona 2006 dia notapahin’ny kaompania sinoa vaventy anankiroa-China National Petroleum Corporation (CNPC) sy Sinopec- ny resaka nataony nandritra ny herin-taona tamin’ny MO ny amin’ny mety hiarahan’ny roa tonta miasa ao Bemolanga sy Tsimiroro- satria notombanan’ny MO ho $600 000 000 ny lanjambidin’ny vongan-tany enina an’azy manokana. Arak’izany dia toa ohatra ny FANELANELANANA fotsiny -izay tsy misy tokony hilan’ny OMNIS azy- no tena anton-draharahan’ny MO ary voasakana fotsiny, tsy afa-manao fizahana sy fanabeazam-boho amin’ireo vongan-tany voagian’ny MO ireo izay kaompania lehibe sy manam-bola manam-pikasana amin’izany, raha tsy mandoa vola be aminy ! FATIANTOKA BEVAVA HO AN’NY FIRENENA MALAGASY IZANY.

      “Tsara ho tsahivina koa fa tao amin’ny vongantany MANAMBOLO (laha.3105) no nahitan’ny OMNIS ANGONA ENTON-TSOLITANY (GAZA) VOALOHANY teto Madagasikara tamin’ny Novambra 1987. Araky ny fifanarahan’ny OMNIS sy ny AMOCO izay tompon’ny fahazoan-dalana tao Manambolo Andrefana tamin’izany dia tsy maintsy oneran’ny AMOCO folo heny ny vola lanin’ny OMNIS nahitana azy raha hiara-hiasa ny roa tonta amin’ny fanabeazam-boho azy. Manana eritreritra ny ampiasa maimaim-poana io enton-tsolitany io anefa ny MO amin’ny fanempoana ny solika mavesatra atsy Tsimiroro satria efa nomena azy koa ity Manambolo Andrefana ity. Kanefa azo atao tsara, hoy ny fikarohana nataon’ny OMNIS tamin’ny 1988, ny MAMOAKA ELEKTRISITE HATRAMIN’NY 17 MEGAWATT (OHATRA NY LANIN’ NY TANANAN’I MAHAJANGA ANKEHITRINY IZANY) MANDRITRA NY 85 TAONA avy amin’io enton-tsolitany io. Nahoana no tsy nandalina izany ny OMNIS sy ny JIRAMA fa TONGA DIA NAFOY ho an’ ny MO i MANAMBOLO ANDREFANA ?”
      [2021 FA TSY EFA EO AMPELATANAN’NY SINOA DAHOLO VA RE ANKEHITRINY NY FAMPIASANA ITY GAZ ITY ?]
      “Manoloana ny tarehin-javatra toy izao dia tokony hataon’ ny Solombavam-bahoaka sy ny Loholona ary ny Mpanolotsainam-paritra ara-maso akaiky dia akaiky ny fifanekena isan-karazany ataon’ny Governemanta sy ny OMNIS amin’ny orinasa vahiny mikasika ny fitrandrahana ny solitany sy ny harena an-kibon’ny tany amin’ny ankapobeny. Manankarena hoe Madagasikara, mivelatra izaitsizy ny vahiny rehetra mihaza harena eto Madagasikara, kanefa miha-fadiranovana andro aman’alina ny sarambaben’ny Malagasy, izay lasa tompony mangataka atiny.”
      Ri-Ma
      *Niseho tamin’ny TELONOHOREFY Laharana faha 2095 tamin’ny Talata 1 Aprily 2008
      Izao no loha hevitra amin’ny pejy voalohany :
      « FITRANDRAHANA SOLIKA AO TSIMIRORO »
      “Ny Tsikombakomba Maloton’ny ’Madagascar Oil" sy ny Mpitondra”.
      “Ri-Ma”

  • 7 août 2021 à 17:29 | Isandra (#7070)

    Si on regarde les personnalités qui sont impliquées dans cette affaire, il y a plus d’un sont Andriana.

    On se pose la question, sur leur véritable mobile, auraient ils l’intention d’assassiner Rajoelina, parce qu’il n’est pas andriana, ou c’est leur fierté déplacée qui les pousse à faire l’impardonnable et irréparable ?

    Certains interprétaient qu’ils(??) avaient assassiné Ratsimandrava, parce qu’il est mainty.

    • 7 août 2021 à 17:43 | arsonist (#10169) répond à Isandra

      A Tsaramasay Ankazomanga, au bord du côté gauche de la route dans le sens allant à Ambohimanarina .
      [Les lieux ont des caractéristiques qui ne trompent pas et que l’on précisera en temps et en heure].
      Ce n’est pas une priorité absolue.
      Mais à réduire en cendres quand même.

      https://www.google.com/search?q=photo+blind%C3%A9s+contre+cocktail+molotov&tbm=isch&ved=2ahUKEwjco8zO2ZvyAhVCZRoKHcbNDIQQ2-cCegQIABAA&oq=photo+blind%C3%A9s+contre+cocktail+molotov&gs_lcp=CgNpbWcQDFCR-wFYws8CYJntAmgAcAB4AIABSYgBuAaSAQIxNpgBAKABAaoBC2d3cy13aXotaW1nwAEB&sclient=img&ei=cc0MYZynJsLKacabs6AI&bih=643&biw=1366&client=firefox-b-d

    • 7 août 2021 à 17:45 | Rainingory (#11012) répond à Isandra

      # 7 août à 17:29 | Isandra (#7070)

      je délire !

    • 7 août 2021 à 18:36 | Vohitra (#7654) répond à Isandra

      Inona ity hagegena tsy roa amantany lazain’ireto andian’olona miery ao anatin’ity solon’anarana isandra ity ?

      Ny fahatakarany resaka efa mahonena sy mampiteny ny moana, ny fahalalany efa mirefarefa miohaka andava-jezika, ny fitaizany notovoziny na farasisa tavela aza tsy misy azo asandratra, ny fotopisainany indray, tsy misy afatsy fankahalana sy fitsiriritana, mpamosavy fiarahamonina sy fisakaizana amin’ota sy toepanahy sodomita.

      Aiza moa no tena miantefa ny fankahalany miantraika hatrany amin’ny tsinay maintiny ?

      Ny tantara sy lasa teto ankibon’Imerina no tena tsy zakany, ary indrindra ireo taranak’Andriana Merina nateraky ny Toko efatra sy ny fianakaviana fito, mazava ny amin’io…

      Ny mahadonendrina azy no mahatonga azy hisoloky sy hisavika ny tantara, ary hanaovany soratra mirefarefa tsy ankiato eto, ary ao anatin’izany izy ireo dia manararaotra manao fiantsiana sy fandranintana eto, ary izy ireo tenany mihintsy eto no misarika any amin’ny resaka fahasamihafana anaty fiarahamonina mba hisarihina disadisa sy lonilony…ary izay ilay fomba ratsy sy mamoadoza nentina namitahana ireo manamboninahitra avy anindrantany tamin’ny taona 2009, ary mbola naverina novoizina tamin’ny fifidianana ny taona 2018 tamin’ny fampielezankevitra natao !

      Inona moa no hidiran’ny Andriana amin’izay kilalao antsehatra sy fanodinandresaka atao hanafenana ny fahoriambahoaka ?

      Dia io fa tsy tahotra tsy henatra dia miroso amin’ny resaka volonkoditra indray fa tsy hita intsony izay fomba hiarovana ilay andriamanjaka sandoka tompoiny ao anatin’ity sarin’ady volena ity, dia hita miharihary fa tena olona tsy valahara sy tsy vanona ireto isandra ireto !

      Io ilay efa nambara matetika hoe rehefa manomboka hiozongozana hidaraboka ilay fitondrana tsy refesina mandidy sy mpamono olona, dia ny fambolena korontana sy ady antrano amin’izay no hizorany (stratégie du chaos)…alefa daholo ny resaka Foko, karazana, saranga, finoana…dia mitovy tsy misy valaka tamin’ny nataon’ilay jiolahintsambo ny taona 1991 sy 2002…

      Rehefa tsy zaka ny toaka gasy ry kala adala dia ajanony fotsiny fa tsy eto no mandefa rediredy sy manao fiantsiana vary raraka eto a ! Olona efa ratsy taiza sy vaky henatra, tranondainga tsy vanona mihintsy !

      Ary apetraho tsara io aro vava orona io fa mamofona midoaka izany lainga miotrika sy toaka gasy izany ry isandra a !

    • 7 août 2021 à 19:04 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Vohitra,

      Tsy mahagaga fa ireto Ingahindriana ireto tsy mahazaka mihitsy ny hoe resahana ny momban-drizareo indrindra indrindra ny zavatra ratsy.

      Kanefa anie tsy mitsitsy mihitsy rehefa hanao fihatsiana eto, hanaratsy olona eto, foronina daholo izao rehetra izao, mba hanaratsiana ny filoha lany ny maro an’isa, ary hahavita soa aman-tsara ny fepotoana nomen’ny vahoaka azy. Ary raha mbola tiany ny hanohy avy eo, dia mbola vonona koa izahay hampandany azy, ary hatreto dia tsy misy hatahorana loatra ny amin iny.

      Tsy ireo antokon’olombitsy na Avarandrano mihitsy no handrava ny safidim-bahoaka.

    • 7 août 2021 à 19:24 | arsonist (#10169) répond à Isandra

      Tsy hay raha mbola hisy ho tavela hijoro
      ny aminareo foza na ny amin’ny fahavalonareo !

      Ianareo foza tarihin’i dedaka poerapoera oeraoera Bokassa gasy, mikendry hanohy ny fangoronanareo ho anareo izay rehetra harena sy fananam- bahoaka amin’ny fampahoriana sy ny fampahantrana fadiranovana ny Gasy antapitrisa maro efa mampitola-gaga ny vazan-tany rehetra.

      Ny fahavalonareo kosa miady hanavotra ny ainy sy ain’ny fara mandimbiny , dia ireo izay ho avin’ny firenena.

      Rehefa tonga ny fifanandrinana mivatana , tsy ho hita eo ihany ve izay mahery e !

    • 7 août 2021 à 19:36 | Zora (#10982) répond à Isandra

      Elle bascule dans la folie pour sortir des conneries pareilles😱

    • 7 août 2021 à 19:45 | arsonist (#10169) répond à Isandra

      Les camarades ont très probablement déjà localisé sa demeure dans la capitale.
      Avec des recoupements sur « ce qui elle est avec précision » aussi.

    • 7 août 2021 à 20:10 | Vohitra (#7654) répond à Isandra

      Efa vitako sy nataoko daholo ireto fa tsy misy lainga na mamorona eto e !

      Iza no mba mahavita izay vitako ? Soa fa misy ny mpitanty rànkena toa ry isandra lasa manaiky tanteraka milelaka sy mitelina amambolony mihintsy ange e ! Ireny no efa tsy vanona tany amin’izay misy azy tany dia azoko lalaovina amin’izay ilaiko azy mihintsy !
      Aleo singaniko izay zava-bitako vitsivitsy ary e !

      Nidirako anterisetra Ambohijatovo, nakatoko indray rehefa vita ny sitrapoko…

      Olona nosamborina avy dia avoakako any anaty fitsarana, ary dorako avy hatrany hatramin’ny radio na televiziona, potehako sy dorako ny tranombarotra ary asiako rà mandriaka mba hatahotra sy hihorohoro…

      Nalefako ny bolabola andramena sy ny volamena, nolalaoviko dimy taona ny fizakako fahefana bontolo tetezamihitatra…

      Nasosako daholo ampaosy ny vidin’ny angidimby na fiaramanidina na tany midadasika…

      Tereko ampidirana trosa be ny Jiramaty, dia pehako daholo izay vola ampidirina ao avy eo…

      Namoahako « maquettes » zavontany, tsy misy notanterahako akory fa dia balarora sy ny reviko ihany no nataoko…

      Napetrako ny solompanjaka avy eny Antsofinondry…

      Nozongozoniko sy namboleko korontana indray avy eo…

      Nivarahontsana ny Antenimiera, nivaloharika ny be baoty…

      Nomeko ny baiko hidirana ankitsirano tsy nahazo alalana an’Analakely, nasaiko nampiakarina ny vatapaty fanozonana ny mpanapaka…

      Nekena ny fizarana fahefana amin’ny solompanjaka vaovao notendreko mna hanompo ahy…

      Nalamiko ny kaonty baoritra rehetra sy ny fifehezana ny rafi-pifidianana…

      Nampidiriko ny fitaovana fandringanana famonoana olona raha sanatria misy mivoana amin’ny faniriako ny fifidianana…

      Nasaiko niasa hatramin’ny matotoa antapitrisa hameno vata mba hanondro ahy ho mpanjaka…

      Nojifaiko daholo nanaranako fo sy nogejaiko izay fanampiana avy any ivelany nirotsaka…

      Naveriko indray ny afindrafindrao fahiny tamin’ny tetezamihitatra…na volamena na saphir na tany…

      Novetavetaiko izay nolazaina fa sarobidy sy manankasina…nopotehako ny tantarandrazany sy ny fadintany…

      Nofenoiko filatroana sy famahanan-dalitra ny tontolo serasera…

      Nataoko ripaka izay fanampiana natolotr’ireto vahiny hamonjena ny marary…

      Vao mitady hisy hitroatra dia nasaiko notifirina ho faty avy hatrany, efa firy izay no lavo…
      Izay mitrena sy mihevitra ny haneho hevitra, dia ataoko mivahiny any ambany Atsinanana sy Tsiafahy…

      Raofiko hatramin’izay miakanjo mena raha vao miantsy ahy…

      Vao mipoitra fotsiny ny hevitro dia manaiky sy mihoby ary manatanteraka daholo izay sitrapoko ny andrimpanjakako rehetra…

      Saika traingo sy kobo tamin’ilay 73.5 kilao ny bandy dia mba nitabataba teo ialahy, fa aiza izany amin’izao, ny ahy ny afindrafindrao tsy maintsy mandeha fa ialahy no variana sy lany andro mivorivory eo…

      Alefako indray ankehitriny ny tantara antsehatra mba hanodinana saimbahoaka tsy hifantoka amin’ny fahantrany, dia jereo ange fa tena mbola mileladelaka mihintsy ry isandra e !…

    • 8 août 2021 à 13:38 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Ingahindriana,

      Ny ombilahimanga mpandresy hatrany

      - Niditra politika rehefa nosotasotaina, ka voafidy avy hatrany vao nilatsaka,
      - Nohelingelenina tamin’ ireo asany, nankatona mihitsy ny radio sy ny télé-ny, ka rehefa mba nangataka ny fanokafana dia tsapao ny herinareo no novalin’ny mpitondra tsy refesi-mandidy tamin izany.
      - Rehefa notsapaina tokoa anefa, na dia norarana tsy hilahatra tao Ambohijatovo sy nokasaina hosamborina aza, dia hany herin’ilay miseho mahery nitsoaka tany Sudaf.
      - Na dia nolazaina fa raha be indrindra haharitra enimbolana, satria hihongam-potsiny ny fitondrany, dia naharitra dimy taona izany.
      - Ny nahagaga rehefa raikitra ny fiaraha-mitondra dia nirongatra daholo ireo zava-dratsy rahetra, fanondranana an-tsokosoko, ny dahalo sy ny tsy fahandriam-pahalemana. Tamin io tsy nanana fahefana feno intsony ny filoha.
      - Nohon’ny tombontsoa ambony ny firenena, dia nilefitra tsy nilatsaka na dia mananjo tanteraka ny amin’ izany aza, tsy tahakan’ ilay iray voaheloka, kanefa dia lany soa-matsara.
      - Na dia maro aza ny zavatra nanandrkendrehana azy, dia hatramin’izao tsy misy porofo mafonja sy azo Antoka maha tafiditra azy amin’ireny , fa vinavina sy tombatombana ny tsy maty voalavo an-kibo no betsaka.
      - Na dia tsy teto efatra taona aza, rehefa niverina nilatsaka indray, tena mamim-bahoaka tsy misy hoatr’izany, na dia teo aza ny fanaratsiana marobe sy ny fanakantsakanana, tokony ho lany premier tour mihitsy raha nadio tsara ny fifidianana. Tena maivana tamin’ny ny deuxième tour.
      - Naharesy tamin’ny fifidianana rehetra nisesisesy ny vondron’antoko manohan’azy,
      - Hatreto rava hoazy ireo fanafihana rehetra nokasaina hamelezan’azy, na dia mitohy aza ny fanendrikendrehana isan-karazany.

    • 8 août 2021 à 14:04 | arsonist (#10169) répond à Isandra

      Ssss !
      Tsy ho hita eo ihany ve
      raha ho tafavoaka velona amina tsindron’antsy maranitra eny amin’ny labatoara
      izany ombalahimanga izany e !

      Hé-hiii !

  • 7 août 2021 à 19:13 | Isandra (#7070)

    Ireto no tena fandrangitana amiko :

    - Molotov, tamin’izay izy mbola Masin-joany : Lazainy fa ny merina avy ao an-tananarivo no tena miasa sy mamelona ny Malagasy rehetra, fa ny avy any amin’ ny farintany dia ilaozan-drizareo mampandihy vody fotsiny.

    - Narcisse alias Dadabe : Nolazainy fa ny vehivavy Gasy rehefa tonga any Frantsa dia mihaingo hoatran’ny hazo krisimasy.

    Raha tsy hitanisa aho ankoatr’ireo.

    • 7 août 2021 à 19:39 | arsonist (#10169) répond à Isandra

      (i) Kanefa dia iaraha-mahita be izao fa tsy mpandihy v.ody sady tsy mpampandihy v.ody mihitsy akory no asa niveloman’ ilay DJ bac-3 !

      (ii) Kanefa koa dia fantatrin’ny eran-tany fa Imerina dia tsy nahavokatra vary sy légumes namelony tena sy namatsiany faritra hafa akory.

      (iii) Kanefa koa dia hitan’ny mason’ny olon-drehetra eran’ny vazan-tany efatra fa tsy mirohotra mitangongo eto Ankibon’Imerina daholo akory ireo avy any amin’ny faritra !

    • 8 août 2021 à 11:08 | arsonist (#10169) répond à Isandra

      Fanitsiana :

      (ii) Kanefa koa dia fantatrin’ny eran-tany fa Imerina dia tsy nahavokatra vary sy légumes NAMELOMANY tena sy namatsiany faritra hafa akory.

    • 8 août 2021 à 12:04 | Vohitra (#7654) répond à Isandra

      Famoriambahoaka nolaroana fampihontsonana fitombenana…

      Fa angaha moa tsy izany no nitranga tamin’ny 2018 ?

      Fa angaha moa tsy nofitahana tamin’ny angoanteda sy fampanantenana poak’aty ankalamanjana ireto ambanilanitra noana sy mosarena ary mangetaheta fiovampiainana ho any amin’ny fitsinjovana ny maha olona ?

      Fa angaha moa tsy nambara imasombahoaka tamin’ny fanontsanana fitombenana fa hivadika ny tantara ary ho ampitso vaovao ilaozam-pahoriana sy ho lavitry ny fangirifirian’ny fahantrana no hiseho rehefa feno ny vata fanehoana fahatokisana ?

      Dia aiza moa izao no tena mianjady miantraika aman’aina sy efa nahafoizan’aina ny fampanantenana poak’aty nandiso fanantenana ?

      Noho ny tahotra ny fahatezerana ahiana hitranga vokatry ny famonoana olona faobe anjatony sy famotehana fihariana sy tranombarotra natao ny 2009, ary ny fampanantenana fahagagana nandrendrehana saimbahoaka ny taona 2018, izay nolaroana tsy ankiato ny filazana fa misy fanavakavahana nitranga tamin’ny fitantananaka nanilihina ny anindrantany, dia inona ity mitranga ankehitriny, tsy vao maika loza sy atambo no mihantra sy manjo ny ambanilanitra anindrantany ve ?

      Fa angaha tsy misy ankehitriny ny fiheverandiso fa ampy ho an’Antananarivo raha mahazo ampanjaka sandoka sy mpisavika tantara, ary mpisoloky ny Hasina fanolotra ny taranaka fahiny nisalotra izany ?

      Fa angaha tsy efa fiantsiana sy filàna disadisa sy lonilony ny fanotana fady sy famotehana ny hasin’ny fombandrazana tamin’ny fananihana ny Rovan’Antananarivo ho fametavetana ny kolontsaina Merina notoavina efa anjato taona maro ?

      Mbola mety misy fiantsiana ny ambanilanitra mihoatra noho izay efa nitranga ve ?

      Fa angaha ny teto Iarivo nisy nandeha nanazimbazimba ny fombandrazana tany amin’ny fihavian’ity mpanjaka sandoka misoratena ho mamimbahoaka anaty ozona ity ?

      Fa zanak’iza avy aiza moa ireo milaza fa tandroka aron’ny vozona mikasa mbola handripaka indray ny mponina eto Iarivon’Imerina ireto ?

  • 7 août 2021 à 20:03 | Albatros (#234)

    Je note beaucoup d’intervention des « petites mains » aujourd’hui, mais aucune réponse de leur part à la question de Tanguy37 (#7699) posée à ....... 11H08 !!!!.

    A savoir :

    - « mais au fait !!!où en sont les Kilos d’or disparus en afrique du sud ????? »

    et où en sont les « investigations » de la Police et de la Justice ???.

    • 8 août 2021 à 22:33 | saint-augustin (#9524) répond à Albatros

      Arsonist,le falsificateur de la réalité.
      Je ne suis pas contre les gens de Tana:mais qui sont les gens qui détournent les biens de Madagascar ?vider les banques.trafic d’or.privatiser l’aéroport d’Ivato.Pouvez-vous citer des noms Arsonist ?
      Pour avancer l’idée que c’est Imerina qui nourissent les côtiers ?de quoi exactement:des fruits de mer :Imerina n’en a pas.du riz, du pétrole,,du sucre, de la vanille, du litchi,des bananes, des oranges,du café, du girofles, de l’or ,...Un peu d’honnêteté Arsonist.

    • 8 août 2021 à 23:27 | arsonist (#10169) répond à Albatros

      Moi arsonist, le falsificateur, ignore tout de l’Imerina et de l’Histoire de mes ancêtres !

      (i) Je ne savais pas que mes ancêtres Merina
      .ne produisaient pas, pour leur propre consommation, suffisamment de riz - bananes - oranges - viande - poissons - foza - orana !!!
      .avaient besoin de litchis - vanille
      .utilisaient déjà du pétrole

      (ii) Moi arsonist, l’ignorant, ignore que
      .le café arabica, le café demandé sur le marché mondial, ne pousse qu’en altitude ;
      .tandis que le café robusta qui pousse en basse altitude est bien moins demandé, parce qu’il fait palpiter un peu trop les coeurs [gare aux bourreaux de travail des pays développés !]

      (iii) Moi arsonist, le déconnecté des news, ne suis pas au courant que les non-Merina n’avaient rien détourné, rien volé des fonds publics et des banques , n’ont en rien réduit les compagnies et sociétés d’état et privées gasy en faillite.

      (iv) voilà pourquoi je n’ai jamais, au grand jamais. suggéré à plusieurs reprises un système de gouvernement et d’administration de type fédéral pour Madagascar !

      (v) Ceci dit, que fout ce cancre de Saint-Augustin dans la riche région d’Anakao dont le dialecte, la culture et l’Histoire lui sont très probablement inconnues ?

  • 8 août 2021 à 11:05 | arsonist (#10169)

    Moi, arsonist, j’ai toujours écrit sur ce forum que je sais juste lire et écrire.
    Sans plus.

    Mais mon petit doigt me dit que plus d’une ou deux de personnes très brillamment lettrées (côté culture française !) visitent régulièrement ce forum gasy.
    Alors, peut-être ce qui suit pourrait-il les intéresser, si daventure elles ne le savaient pas déjà.

    Est-ce à cause de la complotoshère ambiante des temps actuels ?
    Mais des milliers de feuillets manuscrits inédits de Céline (Louis-Ferdinand) sont récemment annoncés officiellement « miraculeusement retrouvés » [oui-oui ! miraculeusement, paraît-il !]

    Environ 1 mètre-cube de manuscrits, disparus du domicile parisien de l’écrivain en 1944,
    lors de sa fuite vers l’Allemagne nazie.
    Comme quoi, il ne faut désepérer de rien !

    https://www.franceculture.fr/emissions/la-question-du-jour/le-mystere-des-manuscrits-disparus-de-celine-est-il-resolu

  • 8 août 2021 à 11:11 | Vohitra (#7654)

    Bonjour à tous,

    En cette matinée d’un dimanche morose ensoleillé, après lecture de nouvelles interventions apparues dans la soirée sur MT, on ne peut qu’anticiper sur les élucubrations qui auront lieu ce soir par le scénariste principal d’un mouvement en faveur de la « théâtrocratie » en cours de production sur le territoire de Zanahary…

    Un scénariste principal qui n’a plus reçu l’adhésion d’un public autrefois adepte d’une moutonnerie inqualifiable ailleurs, par le biais de séries de verve et rhétoriques opérées par des redoutables tribuns dont l’existence même est imbriquée et liée à la capacité de compréhension d’une foule en perte de repère et à la recherche permanente de celui ou celle qui réussira un jour ou l’autre à réconcilier le territoire de Zanahary avec la permanence de l’assiette quotidienne de riz sur la table des ménages livrés à des épreuves douloureuses sans fin et des privations meurtrières…

    Le dernier tribun est encore débout à l’estrade actuellement mais c’est la foule qui commence à se disperser avec des murmures inquiétantes et ne présageant rien de favorable pour la continuité d’un discours soporifique et dépourvu de relief pour ne pas dire assommant…pour finir par devenir insultant même !

    Mais dans le contexte du moment, peut-on encore s’attendre à une aube nouvelle porteuse d’espoir et pouvant livrer autre chose que des séries de promesses avalées facilement dans les ténèbres d’un crépuscule d’un quinquennat qui avance sans ménagement ?

    D’ailleurs, la dernière récolte de la campagne est mauvaise et ne permettra pas d’envisager la traversée dans le calme d’une période de soudure dont l’installation est devancée par une coriace et imbattable inflation, les promesses d’un rendement meilleur sont marquées par une chute phénoménale de la productivité…abordons un peu la statistique de la dernière saison…

    52 % d’abstention, 25 % des inscrits en faveur du tribun, 10 % de la population adoubant le tribun…les âmes sensibles diront que c’est la démocratie en s’inspirant du pouvoir du « demos »…sauf que c’est le démon qui s’est accouru en bourrant les urnes en envoyant des fantômes accomplir le devoir des citoyens…dès lors, il n’est plus légitime ni sensé de se targuer à marteler encore l’existence d’une réelle représentativité dans de telles conditions déplorables et ravagées par une gigantesque tromperie…

    • 8 août 2021 à 11:12 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      Et au dessus de l’estrade, le discours enflammé se transforme progressivement en spectacle dérisoire, faisant la promotion d’un autoritarisme spectaculaire en montant en scène des bidasses bedonnantes capables d’infliger des punitions collectives ou des magiciens en robe noire capable de faire disparaître la justice dans une prestidigitation qui n’a aucune mesure dans les annales de la représentation théâtrale en public…

      Le public se disperse en retenant une colère diffuse, parfois mal contenue, les uns pensent qu’il faudra couper le courant afin d’empêcher le tribun de déverser encore ses âneries, les autres envisagent de démolir l’estrade, mais les plus audacieux n’hésitent plus à proposer de transformer l’estrade en échafaud ou guillotine, les plus téméraires prévoient d’emmener le tribun dans un autre espace plus convivial pour lui demander des comptes, mais un groupe parmi la foule ne pense qu’à anticiper l’évènement et prévoit de provoquer le tribun et ses acolytes en mettant le feu à l’estrade pour voir s’ils sont inflammables et capables de s’échapper du feu de la géhenne…bref, on est en présence d’un spectacle inouï prêtant à confusion en plein spectacle d’un tribun…ce dernier qui espère encore prolonger sa prestation même la nuit tombée…

    • 8 août 2021 à 11:27 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      ininflammables....

    • 8 août 2021 à 11:40 | arsonist (#10169) répond à Vohitra

      Les Chrétiens gasy, les prêcheurs chrétiens gasy dans leur immense majorité,
      ignorent sciemment ou inconsciemment dans leur propre vie réelle à eux,
      que dans les récits dans le Nouveau Testament , leur maître Jésus
      .avaient nourri de nourritures réelles les affamés
      .et avaient soigné les malades
      qui allaient vers lui !

      Ces prêcheurs chrétiens gasy dans leur grande majorité vont prêcher quoi ce dimanche dans leurs lieux de culte ?
      Comme toujours
      .d’attendre que Andriamanitra en personne, en chair et en os, descende du ciel
      .pour secourir et libérer, du joug du démon incarné qu’est le DJ, ces millions de miséreux sévère Gasy ?

  • 8 août 2021 à 12:32 | lé kopé (#10607)

    Les observateurs avisés ont remarqué qu’une Personnalité qui dirige presque toute l’économie de ce Pays , mais sans aucune attribution officielle , se déplace dans la Capitale avec des motards pour dégager la circulation des embouteillages , avec des grosses cylindrées , ayant la même immatriculation (pour éviter le kidnapping )selon les indiscrétions , et flanqué de plusieurs gardes. Est ce la rançon de la gloire , et le prix à payer pour assurer sa sécurité ? Mais de quoi a-t-il peur . D’après notre adage , mieux vaut être poursuivi par un taureau , que par sa... conscience (Aleo enjehiny omby masiaka , toy izay ny eritreriny ). Apparemment , c’est le cas de certains individus , qui ont ruiné ce Pays , et qui n’attendent que le coup d’envoi pour partir en catimini ...vers les paradis fiscaux . Je préfère vivre avec mes deux sous , et dormir tranquille . Shame on you !!!

    • 8 août 2021 à 12:42 | Vohitra (#7654) répond à lé kopé

      Bonjour Le kopé,

      Le peuple de Zanahary est-il frappé de malédictions au point d’arriver à se laisser berner momentanément par les paroles de voyous et promesses de bandits ? C’est la source du mal actuel ! Il faut le dire sans détour !

  • 8 août 2021 à 13:01 | arsonist (#10169)

    Il est plus que temps que les prêcheurs chrétiens gasy,
    tous sans exception,
    se posent les questions brûlantes suivantes :
    .le contenu de leur prêche est-il conforme aux actes et agissements de leur maître Jésus, tels qu’ils sont racontés dans le Nouveau Testament ?
    .les prêcheurs chrétiens gasy ne se sentent-ils pas plus ou moins responsables, directement ou indirectement, de cette attitude amorphe des Gasy miséreux très sévère envers les incarnations du démon que sont Rajoelina et tous ses dévoués serviteurs civils et militaires foza ?
    .les prêcheurs chrétiens gasy trouvent-ils contraire au contenu du Nouveau Testament la participation active en première ligne des Chrétiens à toutes les formes de lutte de libération de peuples affamés, opprimés, martyrisés, laissés à l’abandon devant les maladies, et ce tout au long de l’Histoire et partout sur la planète ?
    .les prêcheurs chrétiens gasy n’auraient-ils pas ne serait-ce qu’une toute petite ombre de mauvaise conscience sur l’état actuel du semblant de vie que vivent pour de vrai des millions de leurs ouailles ?

    Je sais : je suis naïf !
    Ça va !
    Inutile de me le répéter une fois de plus !

    • 8 août 2021 à 13:53 | Isandra (#7070) répond à arsonist

      Molotov,

      Sauf, Les vrais Chrétiens n’ont pas même principe qu’un Molotov qui est motivé par son envie des feux, ils appliquent le conseil de leur maître « Ne jugez point, afin que vous ne soyez jugé ». Et ils savent bien que même Jesus était accusé d’être possédé de démon, quand il faisait des miracles.

      Et enfin, et ne rêvez pas, ce n’est pas une leçon d’un athée qui guidera leur actions.

    • 8 août 2021 à 14:33 | arsonist (#10169) répond à arsonist

      Personne n’enseignera l’Histoire
      ni ne renseignera les foza ignares et incultes
      si des Chrétiens , des vrais , qui ne font dans leur froc,
      ont combattu où, quand et comment !

      Certains ignares croient stupidement que les Chrétiens sont exclusivement ceux
      .qui suivent
      .et qui ne critiquent jamais
      ces prêcheurs officiels et officieux de leurs religions [oui ! au pluriel]

      Or existe-t-il critiques plus virulentes que celles de Jésus, le maître des Chrétiens, faites par lui-même en personne selon le Nouveau Testament publiquement et face-à-face contre les prêcheurs officiels et officieux de la religion ancêtre de celles des Chrétiens.

      La besileo foza femelle couillue en rut isandra
      .qui ne comprend pas grand-chose déjà de ce qu’elle lit sur ce forum
      .qui fait l’apologie des crimes meurtriers de Bokassa gasy contre des millions de Gasy
      .qui se proclame chrétienne membre de la secte fondée par les pas-très-nets époux Daoud
      tente de s’accaparer l’interprétation du contenu du Nouveau Testament pour elle et ses semblables seuls ,
      pourtant tous responsables directs de ces fléaux inhumains qui s’abattent sur les millions de Gasy !!!

      Hé ! Bé ! Elles sont belles ces interprétations de textes par des gens qui se proclament illuminés !

      Ben ! Tant qu’à faire, pourquoi ne pas illuminer ces foza chrétiens par de vrasi feux purificateurs !

    • 8 août 2021 à 16:52 | Isandra (#7070) répond à arsonist

      Molotov,

      Comme j’ai dit, la compréhension de la parole de Dieu n’est pas à la portée de tout le monde.

      Jesus : « ...de ce que tu(son Père) as caché ces choses aux sages et aux intelligents, et de ce que tu les as révélées aux enfants. »

      « Lorsqu’ils virent le franc-parler de Pierre et de Jean, et qu’ils s’aperçurent que c’étaient des gens sans instruction et ordinaires, ils s’étonnèrent. »

    • 8 août 2021 à 18:54 | arsonist (#10169) répond à arsonist

      Surtout laisser l’idiote de besileo foza femelle couillue en rut isandra croire que
      les paroles de Jésus, le maître des Chrétiens, reproduites dans la version du Nouveau Testament que cette abrutie a sous la main
      avaient été toutes prononcées par Jésus lui-même en gasy et en français !
      Les deux seules langues que baragouine cette abrutie.

      Déjà, les textes très clairs des posts écrits originellement en gasy et en français publiés sur ce forum ne sont guère compris par cette abrutie.
      Alors des paroles prononcées originellement il y a plus de 2 milliers d’années dans une langue de l’époque [surtout ne pas révéler laquelle pour laisser cette idiote patauger dans le brouillard]
      .traduite une première fois dans une autre langue
      .ensuite cette traduction traduite dans une autre nouvelle langue
      .et cette nouvelle traduction traduite à nouveau dans autre nouvelle langue
      et ainsi de suite ...
      ... jusqu’aux langues françaises et gasy.

      Et pour se convaincre qu’elle a tout compris, cette abrutie de besileo foza femelle couillue en rut isandra se persuade que ces paroles ne s’adressent pas aux gens instruits,
      mais aux ignares idiots abrutis et stupides comme elle-même.

      Ah ! Il est vrai que les prêcheurs chrétiens sont tous des ignares qui n’ont pas suivi des études.
      Même pas des études en théologie !

  • 8 août 2021 à 13:26 | purgatoire (#11152)

    Cette tentative supposée de putsch intervient dans un contexte délétère marqué par la crise économique et la gestion très contestée de la pandémie de Covid-19 par le chef de l’Etat. Les frontières sont maintenues fermées depuis bientôt deux ans et l’économie locale est exsangue. Une famine d’une gravité inédite s’est installée dans le sud de Madagascar et aucune réponse à la hauteur du drame n’a jusqu’à présent été apportée. Les autorités ont en revanche durci leur attitude contre toutes les voix critiques, n’hésitant pas à faire pression sur les journalistes ou les scientifiques.
    A deux ans de la fin de son mandat, le plan Emergence sur lequel Andry Rajoelina avait fait campagne en 2018 reste à l’état d’ébauche. Les barrages de Volobe et Sahofika ou le terminal de Ravinala Airports sont autant de grands investissements à l’arrêt depuis des mois. Le 25 août, Andry Rajoelina est néanmoins attendu à l’université d’été du Medef, à Paris, où il doit faire un des discours d’ouverture devant le patronat français.

    Que pense ISANDRA de cette situation ?

    • 8 août 2021 à 13:45 | Isandra (#7070) répond à purgatoire

      Purgatoire,

      Je pense que Puragatoire radote, c’est un signe de début de sénilité sévère.

    • 8 août 2021 à 14:11 | Vohitra (#7654) répond à purgatoire

      Purgatoire,

      L usage du verbe « penser » qui n est plus adequat pour le cas d isandra...c est un fait independant de sa propre volonte...elle n en est plus apte !

    • 8 août 2021 à 14:42 | arsonist (#10169) répond à purgatoire

      Cela fait quelques années déjà que bon nombre de visiteurs de ce forum
      ont soupçonné d’abord
      puis constaté ensuite
      et déclaré enfin
      que la besileo foza femelle couillue en rut isandra est une idiote !
      Non seulement ignare, mais aussi idiote !

      C’est une chrétienne illuminée membre de la secte fondée par les peu recommandables époux Daoud !

    • 8 août 2021 à 16:59 | Isandra (#7070) répond à purgatoire

      Vohitra,

      En effet, Je ne pense pas qu’Ingahindriana admet que depuis, Rainilaiarivony, les Andriana n’ont plus le monopole de l’intelligence.

    • 8 août 2021 à 17:36 | Vohitra (#7654) répond à purgatoire

      Cesse d y penser ! Ca ne peut qu aggraver encore votre etat deja preoccupante...

    • 8 août 2021 à 17:37 | purgatoire (#11152) répond à purgatoire

      ISANDRA pourquoi verser dans l’insulte ? Je ne vous ai jamais attaqué physiquement sur vos commentaires ce que je rapporte ce sont des articles de journaux tant nationaux qu’internationaux qui contrairement à vos écrits jugent la situation de Madagascar beaucoup plus critiques que ce que vous écrivez … et le pire est que cette situation se dégrade… ce n’est pas moi qui le dit … des analystes plus compétents que vous et moi …

    • 8 août 2021 à 19:10 | arsonist (#10169) répond à purgatoire

      Pas étonnant que l’abrutie de besileo foza femelle couillue en rut isandra
      croit dur comme fer
      que Rainilaiarivony était intelligent !

      Car justement c’est à cause de son intelligence qu’il avait été le Praiminisitra Hova à perdre , contrairement à tous ses prédécesseurs, une (qui allait être la dernière) des nombreuses offensives de conquête du Corps expéditionnaire français.

      Les idiots sont considérés comme intelligents par les idiots comme eux.

  • 8 août 2021 à 17:37 | purgatoire (#11152)

    ISANDRA pourquoi verser dans l’insulte ? Je ne vous ai jamais attaqué physiquement sur vos commentaires ce que je rapporte ce sont des articles de journaux tant nationaux qu’internationaux qui contrairement à vos écrits jugent la situation de Madagascar beaucoup plus critiques que ce que vous écrivez … et le pire est que cette situation se dégrade… ce n’est pas moi qui le dit … des analystes plus compétents que vous et moi …

  • 9 août 2021 à 08:34 | kartell (#8302)

    La France présumée coupable ?’..
    Son Excellence se pose la question sans y répondre mais c’est tout comme !…
    Heureusement, il a reçu une lettre de soutien du Vatican ( œuvre du barbu ?)

    https://www.20min.ch/fr/story/projet-dassassinat-a-madagascar-le-role-de-la-france-questionne-419830813613

    • 9 août 2021 à 08:42 | Rainingory (#11012) répond à kartell

      😄 « et le burent comme parole d’évangile » 😄😂🤣😭

    • 9 août 2021 à 09:29 | arsonist (#10169) répond à kartell

      Le Vatican se rangerait donc du côté des oppresseurs-affameurs-non-assistants-à-millions-de-populations-en-danger-de-mort-voleurs-détourneurs-de-biens-publics !

      Dont acte.

  • 9 août 2021 à 13:47 | Mike Andriantsoa Mic Mec (#10716)

    Olona efa voaporofo fa mpamono olona ve dia mbola ananan’ny sasany eritreritra homena liberté provisoir ihany ! Tsia tsy azo ekena izany ! Mankasitraka ny Fitsarana Malagasy manafay hatrany ireo fahavalompirenena

Publicité




Newsletter

[ Flux RSS ]

Suivez-nous

Madagascar-Tribune sur FACEBOOK  Madagascar-Tribune sur TWITTER  Madagascar-Tribune sur GOOGLE +  Madagascar-Tribune RSS