Facebook Twitter Google+ Les dernières actualités
jeudi 25 avril 2024
Antananarivo | 21h52
 

Politique

Mahazoarivo

Charles Rabemananjara enfonce le clou

samedi 18 avril 2009 | Rakotoarilala Ninaivo

L’ancien Premier ministre Charles Rabemananjara et l’actuel Chef du gouvernement de la transition, Monja Rohindefo, se sont rencontrés dans la matinée de ce vendredi 17 avril 2009, au palais d’Etat de Mahazoarivo. Contrairement à ce qui a été annoncé par la presse la veille, il ne s’agit plus de passation de service mais d’une cérémonie d’adieu offert au général en retraite et ancien Premier ministre, Charles Rabemananjara, et en présence de tout le personnel de la Primature. La passation entre les deux personnalités s’est déjà effectuée le 1er avril 2009 selon les explications fournies par les deux hommes. Ainsi, la cérémonie de ce vendredi n’est qu’un achèvement du transfert à l’amiable du pouvoir de chef de gouvernement entre le général Charles Rabemananjara et Monja Rohindefo Zafitsimivalo.

« Je pouvais choisir de ne pas faire cette passation de service, mais il faut de la sagesse dans la conduite des affaires de l’Etat » dixit le général Charles Rabemananjara.

Cérémonie circonstancielle

Cette cérémonie d’adieu intervient après la nomination par le président Marc Ravalomanana, de Manandafy Rakotonirina au poste de Premier ministre du régime « légaliste » d’Ambohijatovo. Apparemment, Charles Rabemananjara consolide symboliquement la défaite du régime Marc Ravalomanana et par la même occasion, la légitimité du régime Andry Rajoelina. Certains observateurs se posent des questions sur le rôle du général Charles Rabemananjara dans les tournures de la crise politique malgache.

Le président Marc Ravalomanana a affirmé qu’il a dû transmettre les pouvoirs sous la menace d’une arme. Il n’a pas précisé l’identité de la personne qui a tenu l’arme sur sa tête et qui l’a obligé à écrire et à signer la lettre de transfert de pouvoir au directoire militaire. Les militaires partisans de la transition ne sont entrés au palais d’Etat d’Iavoloha qu’après la démission de Marc Ravalomanana. Nul ne peut donc accuser les militaires du CAPSAT d’avoir tenu une arme sur la tête de Marc Ravalomanana, pour obtenir l’ordonnance de transfert des pouvoirs. Mais le président a déclaré également que son épouse et quelques autres membres de sa famille étaient contraints de se cacher dans la forêt par peur pour leur vie. Sans doute qu’ils se sentaient menacés eux aussi. Mais par qui ? Au vu des séquences des événements qui s’en sont suivis à l’Episcopat à Antanimena, le président Ravalomanana et sa famille ne pouvaient être que menacés et pourchassés par des hommes armés.

52 commentaires

Vos commentaires

  • 18 avril 2009 à 06:49 | zandrygasy US (#1941)

    Fa nanao ahoana loatra ara ny fifampitondran’ny filoha Ravalomanana sy ny mpiaramiasa aminy ? toa tsy tahotra tsy henatra dia mivadika @avokoa ny hakamaroany raha vao mahita irika.
    @maha teknisianina azy Ravalomanana dia tena fanaperana, ny indro kely fotsiny, ampahany t@zany talenta izany ihany no nanasoavany ny firenena (efa be lavitra noho ny an’ny hafa anefa izany).
    Raha ahitsiny (ra8) ny toetrany, fifanajana, sns...mino aho fa tena Filoha hahavita be tokoa izy, tsy hisy sahy hamadika azy na ny miaramila, na ny mpiaramiasa aminy.
    « Mahaiza mamindra ravalo, fa hafa ny anio sy ny omaly » hoy ny ohabilana malagasy.

    • 18 avril 2009 à 09:24 | fandresena (#299) répond à zandrygasy US

      Soa ihany fa hoy ianao hoe ohabilana . dia mivilana tokoa ity fijerinao !

      Vao niakatra teo Rabemanajara dia efa samy mailo ny mpandinika rehetra fa ho ratsy ny tantana satria Ravalo nandeha ampahatsorana .
      Ny fitarihan-dRabemanajara ny olona henkeny Ivato nitsena an-dRavalo dia efa fandranitana guerre civile ! (andry nitaona olona marobe teo ambojtovo avy Rabemanajara nitaona olona be dia be hitsena an-dRavalo teny Ivato . Tahaka ny olona mamporisika alika hiady . soa fa hendry ny olona !
      rabemanajara sy Roindefo niresaka tao mahazoarivo fony Ravalo mbola teto ?
      Ny fahanginan-dRabemanajara nandritra ny olana rehetra niseho ary tena fanontaniana nanitikitika ny maro ny hoe AVY aiza ireto miaramila nanambana Basy an-dRavalo ? Kanosa ianao mon général ! ary izay no ilazako hoe tsy misy ilàna ireo jeneraly tsynisedra ady ireo fa mari-boninahitra nomem-potsiny ka tsy misy vidiny am tompony.
      Ankehitriny miseho daholo ny saron-tava rehetra ary miseho ho olon-kendry mamindra fahefana !
      tsy adala ny olona Rabemanajara o tsy adala ny olona fa raha tena lehilahy ianao rehefa tsy zakanao ny rythme n-dRavalo naninona ianao raha niala fa ny firenena no potehinao ary vahoaka no ampiadianao ?
      tadidio fa ny vola sy ny fialonana sy ny voninahitra dia mandalo fa ny tantara mipetraka ary ny tanindrazana mitoetra ka dia samia vonona hijinja izay nafafiny e !
      Be fialonana daholo : Ratsy rahona n Rà Be mananjara !Rsty iiraka Ndrema sns ...
      Rabemanajara no namporisika an-dRavalo hiasambotra an’i andry fa tsy nanao izany Ravalo satria takany fa hodin’akondro e ! Mpamadika tanindrazana !

    • 18 avril 2009 à 09:52 | fandresena (#299) répond à fandresena

      Hoy ny gazety taratra hoe fandeferana : tsia tompoko o ! naninona raha nadefitra hatram 2012 izay tsy nahazaka an-DRAVALo ?
      Vita ve ny asan-kiolahy nataonareo dia mandefitra ?
      rehfa tsy hilefitra andry sy ny namany ka hibaboka dia tsy misy handefindefi-poana izany ntsony eto fa izany toe-tsaina izany no namapahantrany firenena hatrizay !
      tsy ho avy hiady Ravalo fa ho avy haka ny toerany ka maninona no hovonoina ?
      Tena fantatra fa hiisy ho potika kanefa atao ahoana fa izay no tadiavin’ny frantsay ary misy ny niara-niasa taminy .
      tsy ho tombontsoan’ny Malagasy velively ny hifamono fa tombontsoan’ny frantsay ka asakasakareo fa ny anay kosa dia tsotra : tsy handefitra am mpivarotra tanindrazana izahay !

    • 18 avril 2009 à 10:37 | rakoto09 (#1735) répond à fandresena

      Olon-kendry i Charles Rabemananjara fa tsy ohatran’i Manandafy, hamporosihan’i Ra8 kanosa lahy fotsiny kanefa tsy misy vokany intsony ny fanadalam-bahoaka etsy Ambohijatovo. Amin’ny farany dia hisy guerre civile fa tsy mba nanajatena ohatran’i Ratsiraka i Ra8, niala mba tsy hisian’ny ra mandrika, fa mbola maporisika ny malagasy hiady an-trano. « Homme d’état » no filaza azy fa tsy ohatran’i Ra8, akolahy fataka sady mandositra no maneno.

    • 18 avril 2009 à 11:34 | Tenot (#1565) répond à rakoto09

      marin’izany eh, ry Rakoto tena io marina i Ra8

    • 18 avril 2009 à 14:46 | Mampalahelo (#924) répond à zandrygasy US

      Ny tena marina dia izao : Mr Charles RABEMANANJARA sy Mr Marcel RANJEVA no anisany organisateurs ireny coup d’état ireny ka isakin’ny hi arrêté any Andry Rajoelina tamin’ny teo @13 mai dia misy contre ordre foana tonga avy aty @PM !
      Traitre no anarany ! Voafita Ravalo ! Nefa izany no notediavin’ny olona hoe gouvernement de réconciliation ! Ahoana moa no aha possible io gouvernement de réconciliation satry ny malagasy dia mpivadika palitao tsy azo hitokisana !
      Ka tsy hisy ny stabilité politique noho izany ! C’est la honte pour le pays !

    • 18 avril 2009 à 15:37 | havana (#623) répond à Tenot

      Marina izany angaha ? Iza no tena akoholahy fatàka tsy sahy akory nihatrika fifidianana ? Mba nisy nanontany ny hevi-bahoaka ve alohan’ny nanomezana ny fitondràna an’io TGV io ?

    • 18 avril 2009 à 15:46 | havana (#623) répond à havana

      TGV, TGV na ny anarany aza mampihomehy !!!!!

    • 18 avril 2009 à 18:59 | liantsoa (#1680) répond à havana

      merci pour le rappel havana ;Je me demande aussi si les 63% de tananariviens qui ont voté TGV en 2007 representent les peuples malgaches. En tout cas, je ne veux pas un DJ à la tête de mon pays !!

    • 18 avril 2009 à 19:41 | namana (#743) répond à fandresena

      Hianao mihitsy ry fandresena no tokony hisaina sy handinika fa tsy manao fijerin’olona JAMBA hoatran’io.IZA no tsy niaina ny DIDY JADONA nataon’ile8 ??
      Izay minia mikimpy ihany angamba.
      Ny fampifangaroana ny fahefam-panjakana sy ny fitantanana ny orin’asany.(Tadidio ny valandresaka nataon’i Ambasadaoro Amerikana)
      Hodianao fanina izany ?? Angamba zanany (ra8) hianao, fa mody manova anarana hoe fandresena ?? Tsy misy vahoaka hanaiky hiverina @ mpitondra jadona !! Ary TADIDIO fa nandrombaka fahefana le8 t@2002 fa tsy lany 1er tour akory. Raha LEHILAHY naninona raha nanao 2ème tour de hita teo izay nandresy fa tsy nanao fitaovana ny vahoaka Malagasy ???? NANAO BODONGERONA
      Mbola hosoka sy halabato ihany koa no nahalany azy ny 2006, ka izay nanohitra izany de nogadraina.TSY HIANAREO MIHITSY NO LEGAL koa aza mamitaka vahoaka.
      Io Manandafy sy i Constant tapi-dalakaleha io izao no mampirisika anareo hampiady ny samy Malagasy. Olona zatra nilalao politika hatr@ 1972....2009. Tsy nahazo fitondrana satria ny tetika politika sy fitiavantena no betsaka. Ankehitriny de mandetika an-dra8 anaty kizo.... Koa AHIRATO NY MASONAO ry fandresena zanaky le8...

    • 19 avril 2009 à 04:35 | malagasy (#250) répond à rakoto09

      Aza adino fa dadatoan’i Andry izy.

    • 20 avril 2009 à 09:27 | Mijerylavtra (#1824) répond à namana

      ... Ary TADIDIO fa nandrombaka fahefana le8 t@2002 fa tsy lany 1er tour akory. Raha LEHILAHY naninona raha nanao 2ème tour de hita teo (...)

      Ô ry namana a,

      Efa nolaniana ho président fanindroany i Ra8 t@ 2007. Na anisan’ireo izay tsy nifidy azy aza ianao t@’io (moi non plus) dia efa lany izy. Aza resahina intsony izay t@ 2002 raha tsy mahita zavatra hafa hotenenina ianao.

      Efa tsy fotoanan’ny fanaratsiana intsony koa anie izao e. Tsy hitondra vahaolana @ izao krizy « mandalo » izao ny mbola hifanaratsy.

  • 18 avril 2009 à 07:18 | honohono (#805)

    Ninaivo,

    Parler de la ceremonie d’Adieu du General Charles Rabemananjara a la primature puis parler de la demission contrainte a l’aide d’une arme du President Ravalomanana dans un meme article... Si ce n’est pas ca relativiser les choses...

    Comme si cet article nous invite a poser les questions suivantes : Est-ce que ca ne serait pas quelqu’un de la maison (du Palais d’Iavoloha) qui l’a eu par surprise ? Qui se trouvait encore dans le palais ce 17 Mars ? Est-ce que ses ministres et son premier ministre y etaient encore ? Si seule la chaine Viva avait ete autorisee a entre dans le Palais l’apres demission, est-ce qu’il y aurait eu du sang, des affrontements ? entre qui ? D’ailleurs les derniers images du Palais qui etaient diffusés montraient tres bien le desordre total pour ne pas dire bordel. Et avec une partie du peuple qui s’obstinait a garder le Palais Presidentiel d’Iavoloha jour et nuit, on peut conclure qu’on ne pouvait attaquer le President que de l’interieur. Mais qui est-sont donc ce-s traitre-s ??

    Apparemment Ninaivo sait quelque chose que le commun des mortels ignore, ou il s’agirait d’un rumeur qui circule entre collegues (journalistes), de Viva (seul temoin de la scene des crimes) a TvPlus, de TvPlus a La Gazette, de La Gazette... a Tribune.

    PS : Tous ce que j’avance ne sont que des questions a reflexions ou des suppositions. Mais qui vivra verra.

  • 18 avril 2009 à 08:04 | mamy (#733)

    tout à fait d’accord avec toi ninaivo. Le cas de la fuite et ses conditions sont tout à fait faux. Pour cela poser vous la question, comment Ra8 a pu s’enfuir de mada sans etre inquieter ? comment a t il pu fuir sous la menace d’une troupe quelconque en pouvant emmener avec lui les 40 million d’euros qu’il a pris ? N’oublier pas ces 40 millions d’euros si c’est vrai c’est notre argent à nous les malgaches. Un gros parachute doré à la Ra8 !!! Paye t il encore ses partisans pour rendre madagascar encore plus dans un m....e financiere. Il est temps de tourner la page pour Ra8.

  • 18 avril 2009 à 08:15 | xena (#774)

    Merci, Charles Rabemananjara ! Izany ka demokraty, mahay resy, fa tsy tahaka an-dRavalo !
    Fa i Ravalo kosa aloha dia ny fonja sy ny sazy henjana indrindra no mendrika azy e !

    • 18 avril 2009 à 08:47 | profilbas (#2131) répond à xena

      Misaotra an’ingahy Charles Rabemananjara i Xena fa demokraty mahay resy.
      Amiko, raha nisy fifidianana dia afaka resahina ny teny hoe demokrasia. Fa raha ny zavatra mitranga teto Madagasikara dia toa fitsoahan- daharana nefa mbola misy korontana no nitranga.
      Ny tena mahalasa fisainana koa dia Jeneraly ingahy Charles Rabemananjara tokony hanana ny atao hoe « sens de l’honneur »
      =====================
      Selon Xena, le général Charles Rabemananjara est un vrai démocrate qui sait perdre pas comme le Président Ravalomanana
      Le pouvoir actuellement en place n’a pas été élu et les agissements de ce général qui abandonnent la partie en cours de route au plus fort « des événements » font plutôt penser qu’il cherche à se protéger de ses arrières.

    • 18 avril 2009 à 09:13 | rafol (#415) répond à profilbas

      Comme mamy, je pense qu’il est temps de tourner la page.
      Merci au Général Rabemananjara de ne pas s’être enfui à l’étranger.

      Mais svp, que les anciens « politicarts » restent un peu à l’écart du pouvoir, et que cessent les magouilles.

    • 18 avril 2009 à 09:28 | fandresena (#299) répond à rafol

      tsy misy pejy mivadika eo raha tsy voahaja ny safidim-bahoaka e ! aleo hidona izay hidona fa nysafidim-bahoaka tsy maintsy hajaina !

    • 18 avril 2009 à 11:42 | Tenot (#1565) répond à fandresena

      i Ra8 mihintsy no tsy nanaja ny safidim-bahoaka, ka leo azy ny vahoaka, mpangala-bato, mody hoe tapaka ny jiro teny @ ministeran’ny atitany t@ ireny fifidianana nifandimby ireny,ny tany ambanivohitra efa tsy lazaina intsony

    • 18 avril 2009 à 12:12 | fandresena (#299) répond à Tenot

      ampihomehy nareo ! leo ny vahoaka dia hiteny hoe Avereno Ravalo ? malade !

    • 18 avril 2009 à 13:14 | gasy261 (#1480) répond à Tenot

      marina mihintsy ry tenot isaky ny misy hadalana ho ataony dia tapahana foana ny jirombahoaka ; de toute facons ny kary tsy sahy manao ratsy raha tsy amin’ny maizina

    • 18 avril 2009 à 14:51 | Mampalahelo (#924) répond à rafol

      Il n’est pas parti àl’étranger car c’était lui le cerveau du coup d’état ! Il est bien protégé par ses acolytes !

    • 18 avril 2009 à 19:02 | liantsoa (#1680) répond à xena

      Xena a aiza kay ny toerana tokony hisy an’izany DJ zany ??

    • 19 avril 2009 à 04:41 | malagasy (#250) répond à Mampalahelo

      Et il les a protégés aussi !

  • 18 avril 2009 à 10:06 | ZAZAGASY (#1690)

    Ce qu’on peut constater maintenant, c’est que ce sont les gens qui étaient vraiment très « proches » de Ra8, des hommes de confiance comme on dit (Radavidson Andriamparany, Jacques Sylla, Zazah Ramandimbiarison, Rajemison Rakotomaharo, le Général Charles Rabemananjara, il ne reste plus que l’ancien Chief of Staff) qui reconnaissent actuellement la HAT.
    De cela, est-ce qu’on peut dire qu’ils ont fini par découvrir que Ra8 les ont tout simplement embobinés ou plutôt les ont fait trimer pour s’enrichir derrière leurs dos durant ces 7 ans ?
    On peut voir également aujourd’hui la capacité de Ra8 à semer la pagaille autour de lui pour arriver à ses fins. C’est vraiment un comédien sans scrupule qui n’a même pas peur d’utiliser la religion pour berner/filouter tout le monde. Il est même parvenu à manipuler le MFM, c’est vraiment un as en la matière.
    De tout cela, on peut conclure que c’est le roi des menteurs et ses histoires d’avoir été contraint/forcé à démissionner ont été tout simplement inventées, sinon ça devaient être le pasteur Rasendrahasina avec un ambassadeur qui lui auraient braqué un pistolet pendant que sa femme et son fils étaient allés « priés » dans la petite maison où l’on a trouvé ses « ody gasy ».

  • 18 avril 2009 à 10:07 | Nirina RAKOTONDRABE (#2132)

    Juste quelques précisions pour un droit de réponse de la part de Charles RABEMANANJARA.

    Je ne voudrais pas remettre en question les dires de chacun, même du journaliste, mais juste rétablir la vérité vue de Charles RABEMANANJARA.

    Il n’y a jamais eu et il n’a jamais fait de passation de pouvoir.

    Hier, comme bien précisé, il était venu remercier tous les collaborateurs qui ont oeuvré avec lui pour faire avancer Madagasikara en terminant par un culte.

    Auparavant, il n’a rencontré roindefo qu’une seule fois, et ce dernier a juste jugé bon de dire que c’est vraiment un ray aman-dreny.
    Ce qui ne l’a pas empêché d’envoyer les mutins le lendemain.
    La preuve : est-ce que Madagascar-tribune et les autres ont une déclaration quelconque le lendemain de cette première rencontre ?

    De plus, il est peut-être général à la retraite, mais ce n’est pas un adieu qu’il a effectué, juste un remerciement.

    Quant aux appels à la guerre civile, les réactions du gouvernement après le coup d’état, il n’a de comptes à rendre qu’au Président Ravalomanana qui est son employeur.
    Rien n’a été dit, rien n’a été fait sans que Ravalomanana ne soit au courant.

    Retenons que la démocratie ne veut pas forcément dire n’importe qui peut dire n’importe quoi.
    Encore moins un soi-disant premier ministre d’un gouvernement illégal qui prend le premier prétexte pour essayer de démontrer une quelconque légitimité.

    • 18 avril 2009 à 10:16 | honohono (#805) répond à Nirina RAKOTONDRABE

      Message reçu 5/5. Merci Nirina.

    • 18 avril 2009 à 14:53 | Mampalahelo (#924) répond à Nirina RAKOTONDRABE

      Merci Nirina ! Votre analyse est correct !

  • 18 avril 2009 à 10:42 | gasyenfrance (#1125)

    Misaotra an’i Nirina amin’ny fanazavana.

  • 18 avril 2009 à 10:46 | Ledada (#453)

    Le premier ministre était toujours avec le président ;et il me semble que son fils a une relation amicale avec le président de la HAT , la question qu’il faut poser c’est : « peut-on avoir confiance à NOS MILITAIRES ? » Peut-etre ,peut-etre pas car ils changent de couleurs comme les caméléons .De ce fait ,il vaut mieux les mettre hors du gouvernement

    • 19 avril 2009 à 02:53 | Basile RAMAHEFARISOA (#417) répond à Ledada

      Vous parlez de relation amicale entre le fils du Général Charles RABEMANANJARA et de Monsieur le Président de la Haute Autorité de la Transition et vous continuez par une question ambigue ;« PEUT-ON AVOIR CONFIANCE A NOS MILITAIRES ».Pour cette dernière question,je vous réponds OUI.Mais pour le changement de couleurs comme les caméléons,je pense plutot à Monsieur Manandafy RA..,premier ministre fantome.
      Basile RAMAHEFARISOA(2)22ramahefarisoa

  • 18 avril 2009 à 10:57 | Kiki (#1274)

    Personnellement je tire la leçon, qu’au moins, pour ce cas, la passation s’est faite en plein jour, là où il le fallait et non pas à une heure tardive (Il devait être 20 ou 21 heures) et dans un camp, de surcroit.
    « Toute ressemblance avec des personnages ou des faits existants ou ayant existé ne peut être que fortuite et le fruit du hasard. »

  • 18 avril 2009 à 11:35 | xena (#774)

    Io fihetsika mendri-piderana nataon’i Rabemananjara io dia midika fa izay no izy ny an-dRavalo ! Ny fanantenan’ny TIM manko dia ny hoe passation de service entre Manandafy sy Rabemanajara, kinanjo tsy izay no nitranga ! Potika hatreo ny plan an-dRavalo ! Resy tanteraka i leiry ary azo lazaina fa KO mihitsy !
    Ilay hoe palais d’Andafiavaratra koa aloha dia hain-dry zareo no nifidy azy satria musée io ka dia ndao akatona ao tanteraka ny momba an-dRavalo !

    • 18 avril 2009 à 15:13 | kokoly73 (#1049) répond à xena

      pour Xena ,

      Rehefa hakantona ihany ny momba anDravalo dia tokony hakantona koa ny momba andRatsiraka, tsy izay nefa no mitranga ,fa hakantona ny momba anDravalo dia efa manomboha mihira ny « AO ANATY BOKIMENA »indray fa efa nampidirin’i Andry ao amin’ny HAT aby manko ny forongon-Dratsiraka, aza manantena an’ilay 19mois hoa !!

  • 18 avril 2009 à 12:15 | rakotofiringa (#1283)

    Mendrim-piderana ny fihetsikao Atoa Charles Rabemananjara. Mendri-piderana ny fandraisanao decision Atoa Jacques Sylla. Mendri-piderana ny nataoanao Atoa Rajemison Rakotomaharo. Raha betsaka ny Malagasy hoatranareo, miampy ahy, dia ho lasa ity Madagasikarantsika ity. Mila olona misaina ity Firenena ity fa tsy io Politika partisane hifampitaizan’ny TIM io, tsy io « systeme moutons de panurge »io.Izay no maha-ratsy ilay fanasana ati-doha @ pensee unique io.
    Hanompa ireo TIM eo Ambohijatovo ireo mamaky ity kanefa atao ahoana moa. Tsy ho takatr’ireo mpanao Politika partisane ireo ny foto-kevitra lalina amin’ny maha-mendri-piderana ny fihetsika nataon’ireo olona ireo. Amin’ny TIM dia maso solon’ny maso, nify solon’ny nify. Asa, betsaka angamba ireo TIM ireo no nanao stage tany Gaza na Beirouth, ka ato ato dia aza gaga isika raha mahita olona iray avy amin’ireo hanao « Attentat suicide ». tena mafy aloha lay very finanana fa tadidio, raha nitohy naniry ny hazo, tonga tany an-danitra. Ny dikan’izany mahalala honina.
    Amin’ny TIM dia traitres ireo olona voalazako etsy ambony ireo. Sanatria, ireo no olona tena mahay politika.Ireo no olona tena tia an’i Madagasikara. Ireo no olona tena tia ny Malagasy.
    Saino lalina... Mba mahalala menatra ry TIM a.

    • 18 avril 2009 à 14:59 | Mampalahelo (#924) répond à rakotofiringa

      Ireo olona hisaoranao ireo dia ireo mpivadika palitao sy manakatoa ny Coup d’état ka hoy ianao hoe : raha ohatra anareo daholo dia lasa ity firenena ity ! Izany hoe mpanongam-panjakana sy mpamita-bahoaka sy fahavalom-pirenena ? Mieritrereta rakotofiringa fa ohatra io pseudo nao io ianao firinganevitra ! Ampianaro izany ny taranakao ; 1° midaroka ny ray aman-dreniny, 2° mamono azy amin’ny antsy ! Hoavy aminao anie ireo zavatra roa ireo dia ho hitanao fa izany no mpivadika palitao ! Tapitra !

    • 18 avril 2009 à 15:15 | kokoly73 (#1049) répond à Mampalahelo

      Tano tano tano mon frère a ! k’aza avela !
      marina ny teninao ry Mampahalahelo a ! tohanako zato isanjato e !

    • 18 avril 2009 à 16:04 | havana (#623) répond à rakotofiringa

      Monsieur RAKOTOFRINGA, ho ento any ny Madagascaranao. Tsy aty mihintsy azafady velively. Tsy manaiky hafa tsy ny olomboafidy ara-dalàna ny vahoakan’ity tany ity. Raha mbola olona napetraky ny miaramila foana dia miala tsiny fa tsy azo ekena eto @ ity tany ity.

  • 18 avril 2009 à 13:29 | Un Malagasy (#2143)

    Démocratie constitutionnelle, uniquement !

    Pas de régime de « Putschistes-bandits » et d’un chef de bande médiocre et incompétent !

    La démocratie constitutionnelle est universelle.
    Que tu sois à Antananarivo, à Mahajanga, à Toliary, à Fianarantsoa, à Toamasina, à Antsiranana,à Antsirabe, à Ambatondrazaka ...à Madagascar,
    à’Ile Maurice, les Seychelles, La Réunion...dans l’Océan Indien,
    en France, en Allemagne, en Italie, au Royaume Uni, en Norvège...en Europe,
    au Canada, aux USA, Au Brésil au Mexique... en Amérique,
    en Chine, au Vietnam, en Inde...en Asie,
    en Australie,
    en Afrique du Sud, au Kénya,en Namibie, au Sénégal, au Maroc, en Egypte...en Afrique,
    En Arabie Saoudite, en Israël... au Moyen Orient,
    Malagasy ou Ami(e) de Madagascar, tu peux faire un geste, un acte, un engagement pour rétablir sans tarder la Démocratie constitutionnelle à Madagascar et pour le Peuple Malagasy,
    contre tout terrorisme, tout Coup d’Etat, tout climat et état de terreur,
    contre l’arbitraire et les actes de vandalismes, tout acte ne respectant pas les droits de l’Homme, la liberté d’expression et de la presse, la simple liberté humaine de dire « respecte mon choix de Démocratie Constitutionnelle dans la Paix et au Suffrage Universel » !

    Uniquement une Démocratie constitutionnelle à Madagascar et pour le Peuple Malagasy !

    • 18 avril 2009 à 16:15 | Dagein (#1758) répond à Un Malagasy

      Arrêtez vos conneries avec ces démocratie par là, démocratie par ici.

      Dans les démocraties l’élection d’un élu quelconque est effectuée au terme de son mandat pour juger de ses réalisations,et ce, à l’aune de ses promesses électorales.
      Si le moindre scandale,surtout politico-financier éclate entre-temps il sera contraint de déposer sa démission par honneur et par éthique.Autrement dit,« POUR ENFONCER LE CLOU »,aucun des citoyens malagasy n’a élu son dirigeant,en l’occurrence, Ra8 pour faire des bonnes choses avec sa main droite et piller copieusement et magouiller sur toutes les richesses imaginables du pays (il était presque ds ts les secteurs juteux) avec sa main gauche.
      Si vous, vous trouvez cela normal alors c’est votre affaire mais ne venez pas nous parler de démocratie là-dessus.

      En effet, même si vous avez estimé (ce qui était du pur fantasme)que les partisans de Ra8 sont toujours majoritaires en 2009,sachez bien aussi que dans une vraie démocratie, le fait d’être majoritaire n’est jamais synonyme de la loi du plus fort permettant outre mesure de faire ce qu’on veut.Démocratie constitutionnelle comme vous le dites si bien oblige !!

      N.B : J’espère que vous n’êtes pas parmi ceux qui avancent qu’il n’est pas le premier à voler son pays ? Justement la réponse coule de source et le 13 Mai est là pour renverser tout le monde sans ségrégation ni de race ni de réligion et encore moins de couleur de peau, qu’on se le dise. Et ce, jusqu’à ce que nous trouverons tous (moi, vous-mêmes et nos dirigeants) les vraies valeurs démocratiques convenant à notre culture.

    • 18 avril 2009 à 19:41 | ASSISE (#1505) répond à Dagein

      N.B : J’espère que vous n’êtes pas parmi ceux qui avancent qu’il n’est pas le premier à voler son pays ? Justement la réponse coule de source et le 13 Mai est là pour renverser tout le monde sans ségrégation ni de race ni de réligion et encore moins de couleur de peau, qu’on se le dise. Et ce, jusqu’à ce que nous trouverons tous (moi, vous-mêmes et nos dirigeants) les vraies valeurs démocratiques convenant à notre culture.

      Il y avait un premier, un deuxième, et encore d’autres voleurs. Mais le dernier des derniers n’est pas encore connu, il court encore.

      Il change de couleur, de parti, de pays, tantot personnalité de gauche tantot de droite. Tellement capable de tout qu’il peut être partout, quand il le veut, et enfonce même le clou.

      Tantot singulier, tantot pluriel, une seule ambition l’anime « RESTER LE GRAND VOLEUR »

      Mais « Dagein » disait, « la place du 13 Mai est là . . . » pour répondre à tout ça, mais au jour d’aujourd’hui, « IL » (lui) était, est, sera toujours sur la place du 13 Mai, et ce à tout les coups.

      En tout cas, aujourd’hui encore il est là.

      POLITIQUEMENT, comment se défaire de « IL » ?

  • 18 avril 2009 à 14:19 | ikopa (#671)

    Ny azo antoka taorian’izao fihetsika nataon’ingah Rabemananjara izao dia tsy hizy sahy hikitikitika azy intsony eto Mada n’ininn zava-miseho eo.

    Ary tsy misy zavatra ho azo anakianana azy koa satria niseho t@ iny fihetsika mendrika iny izy fa t@ maha olom-pirenena sady miaramila no teknisiana azy no namaliany ny antson’ny firenena hanotrona ny filoha hiaro sy hampandroso ny firenena.

    Kanefa dia nif...n-dra8 fotsiny izao rehefa may ny endim-boanjony.

    Matoa ny olona tonga @ izany toerana maha jeneralin’ny zandary izany dia mba manana ny nofinofiny ifampizarany @ vady aman-janany fa tsy hamono tena fahatany @ hadalan-dra8 sy ny TIM.

    Ny @ resaka hoe iza no nanambana basy an-dra8 indray dia izao no hevitray :

    1°- misy mandaiga ao.

    Ny antony dia izao, toa hoe i Niels, ambasadaoro amerikana no olona farany nifampitafa t@ i DADAVALO talohan’ny nanjavonany ka nilazany hoe « tsy aferako intsony izany » raha nanoro hevitra azy io olona io ny @ tokony hialana ny ady saritaka mety haterak’ilay fametrahana « directoire militaire ».

    Mazava izany,raha marim-pototra io vaovao io, fa t@ nahim-pony no nanendreny ireo jeneraly telo lahy ireo hitondra ny « ordonnance » nosoratany.

    Afaka tokoa izy nanendry ny filohan’ny senat na ny praiminisitra araka ny constitution, saingy naleony namorona làlana hafa mba hisian’ny sahotaka na ady an-trano teto.Izano no nataony dia mba hanamarina ny fandefasana tafika SADC avy any afrika.Saingy dia niarahana nahita ny tohiny.

    Naninona tokoa no tsy nolazainy t@ io diplomaty io raha nisy tokoa izany fandrahonana @ basy izany. Kanefa dia azo inoana fa, araka ny fifanarahana misy eran-tany dia tonga teny aminy io olona io hanavotra azy mianakavy ka hanatanteraka ny fampandosirana azy any ivelany.

    Toy ny nataon’ny frantsay t@ -dRadidy t@ androny.

    Ka na io ambasadaoro io no mpandainga nilaza ilay hoe resaka nifanaovany t@ ndra8 (nefa dia ho inona no antony ?), na i DADAVALO no namoron-dainga nony tonga tany Swaziland mba hamendrofendroana ireo firenena any.

    2°- Toa efa fomba fanaon’ny lohandohan’ny mpisorona ao @ FJKM izany io mandainga io. Satria dia tadidintsika ilay resaka hoe « ATAOKO MAN A MAN » izay fiteny itaizana ny rasily toa nivadika rehefa tonga teny @ polipitra sy teo anatrehan’ILAY TSITOHA ka nolazaina fa dia « noterena hivalan-drano ingahy RASENDRA ary dia nafangaro K-K ary dia nasaina nampidiriny t@ vavany ». Henjana anie izany rey olona raha lainga e.Inona tokoa fa dia tafiditra t@ ireo sokajy « éxilés politiques » vaovao io filohan’ny FJKM io ka lasa mialokaloka any zamerika amin’izao. Kanefa dia fantatsika ny fahasarotan’izany hoe fidirana any .

    • 18 avril 2009 à 14:54 | xena (#774) répond à ikopa

      Ireto FJKM ireto hoa tena tsizy mihitsy !

    • 19 avril 2009 à 04:53 | malagasy (#250) répond à ikopa

      « it is not my problem anymore » satria efa fantany fa tsy maintsy miala ny lapa izy hanavotra aina, rehefa avy noterena nanao ilay taratasy.

      Azo eritreretina daholo ny scenarios isan-karazany satria isika samy tsy nisy tao. Ny hita dia ny fahapotehan’ny tao anaty lapa.

      Tsy gaga mihitsy raha cinema nataon-dry TGV ny tao satria ny azy dia ny hoe « miala, miala, miala » Nilaza ny ho eny Iavoloha izy (Andry) haka fahefana nefa tsy teny, fa tonga dia nanao autoproclamation. Efa fantany tsara ny ora sy ny andro tsy maintsy hanesorana an-dRavalomanana an-keriny raha tsy miala tsotra, ka na ny vadiny aza efa voaomana ny hody satria tonga ilay fotoana.

  • 18 avril 2009 à 15:26 | meloky (#637)

    Mbola mafana sy mangotraka ny lalan-dra amin’izao fa ho hita miandalana eny ny lainga sy sns.
    Mais avant tout, le geste de l’ancien PM est tellement honorable, qu’il soit prêt de sa famille et poursuive sa retraite en paix !

  • 18 avril 2009 à 21:14 | Matsilo (#359)

    O RY MALAGASY, Indrindra ianareo mbola manohana an’ity HAT. Diniho ambony, diniho ambany fa ny ho avin’io Madagascar tanindrazantsika io no tokony ho jerena.
    Asa raha mba nametraka fanontaniana tahaka ahy ianareo hoe : misy olona telo tsy hilaza ny anarany aho fa nandritra ny fitondrana nisy tao Madagascar dia tao foana ireo olona ireo. Tsy mba atao malaza ny anaran’izy ireo saingy ao foana. Misy antony izany. Miangavy anareo izay mbola tsy nahita ity video ity hijery izany hatramin’ny farany :

    • 18 avril 2009 à 23:33 | ikopa (#671) répond à Matsilo

      Ny efa matsilo saina ihany hono no toroana.

      Mba hampilamina ny sainao ry MATSILO dia andeha
      ataontsika hoe fatritran’olona dôdôly zany ry Andry sy ny tariny : dia ny TGV, ny ao @ kaominin’Ant/rivo,ny HAT.......sns.....

      Ka raha tsy nisy an’iny fahasahian’i Andry namaly bontana an-dra8 iny teo, ny tadiavinao izany dia tokony honiaritra ny maimbo t@n-dra8 teo foana ny vahoaka ?

      Dia lavinao tanteraka izany ireo fanakianana nataon’ireo gasy « bado » t@ fitantanan-ndra8 ?

      Tsy mitombina hoy ianao ilay fahotana mahafaty t@ fomba fividianana ny « air force one 2 », ny fivarotana tany saika natao t@ DAEWOO, ny fanaovana ampihimamba ny bizna eto @ tanana.

      Dia tokony hionona sy nitazam-potsiny t@ fanapotehana ny orin’asa natsangan-drainy zany hoy ianao ry André Ramaroson sy ireo mpanefoefo efa natanjaka hatry ny tany fahagasy.

      Tsy dia i Andry loatra no mamin’ny olona fa ilay izy natosiky ny « BILONY » ka nahalavo an-dra8 sy ny jadony.

      Tsy misy dikany aminao izany ireo vahoaka noverezin-jo tsy nahazo nifidy na nilatsaka hofidina ben’ny tanana tany Nosi-Bé, Sainte-Marie ary Faradofay.

      Rariny tanteraka hoy ianao ny nahazo ireo gadra politika nohosihosena teny Tsiafahy sy tany Antanimora.

      Tadidinao moa ireo miaramila ambony maty tany am-ponja noho ny tsy fahampian’ny fanaraha-maso ny fahasalamany ?

      Mba mahalala ny marina momba ny nahafaty an-dRavolomaso moa izany ianao ?

      Aza manao vain-drahalahy tsy maharary rahavana fa « tsongoy fon’olo tsongoy fon-tena ».

      Efa ela no nanompan’olo an’iny ra8 iny saingy niandry andro tsy leo loloha hoy ny avy any atsimo.

      Ka ianao indray izany no hitomany ny hiverenan’ny fahorian’olona.

      Sao de tsy tantinareo mianakavy e

    • 19 avril 2009 à 04:58 | malagasy (#250) répond à ikopa

      Fikaonan-doha mbola nitadiavana hoe inona no ho lazaina hanamelohana ny Prezida.

      Mba jereo ity, dia henoy tsara ny tenin’i Benja Razafimahaleo.

      http://www.youtube.com/watch?v=-h3c_Bzjnuk

  • 19 avril 2009 à 18:21 | rakotovao (#186)

    ikopa<< misaotra fa tena voafintinao t@ fomba tsotra sy mazava ny zavadrehetra

    Tsy dia hoe tia TGV daholo ireo manaraka azy ireo, arahiny satria « Ilay sahy niatrika ny mpanao bontolo »
    Biby tsy misy loha tsy mandeha, ary efa ela mihitsy no niandry Mpitarika ireto gasy mahantra ; ka nahita « tête de TGV »

  • 19 avril 2009 à 18:38 | Ralita (#487)

    Ce que je trouve triste dans cette histoire c’est que nous perdons beaucoup de temps et d’énergie pour justifier ou accuser Ravalomanana d’un côté et TGV de l’autre. Notre histoire se joue ailleurs et nous ne somme que des pions.

    • 19 avril 2009 à 21:36 | ikopa (#671) répond à Ralita

      Là,j’suis pas d’accord,Ralita.

      C’est nous, d’abord, qui faisons notre histoire comme les peuples dans tous les autres pays.

      Les autres profitent de notre manque de vision.

      Ne me parle pas de françafrique ou de je ne sais pas quoi.

      Payons-nous l’occasion de rêver.

      Franchissons les limites que nous nous imposons à nous-même.

      Osons entrer dans d’autres dimensions de notre histoire.

      Soyons des pionniers à la conquête de la face inexplorée de notre pays, des avanturiers du temps moderne de notre île.

      Sachons tirer leçons de l’histoire des Ameriques d’ Obama.Ils ont su transcender les effluves de leur societé et de leur histoire pour imaginer leur pays dans l’auréole inaccessible des grands pays de la galaxie.

      Mais nous, malgache, est-ce que nous saurons un jour voir en nous la marge de l’inéxploré pour nous mettre sur la voie de la « grande decouvert »

      .Car,cher Lita, nous sommes toujours sur la piste que nous a tracé les « anciens » et ,comme des enfants peureux nous jouons aux moutons de Panurge, dans l’attente d’ un Einstein national.

      Alors, arrêtons d’accuser les autres de nos lâchetés et nos médiocrités

  • 19 avril 2009 à 21:16 | Terak’i Ravelo (#1918)

    Est-ce le hasard du calendrier ? ? ?

    Monsieur Charles Rabemananjara s’est soudainement rappelé qu’il est temps de faire ses adieux à ses anciens collaborateurs du MAE, pourtant si ma mémoire est bonne, une réunion avec ces mêmes collaborateurs avait déja été organisée le jour de la soi-disante passation de pouvoir indiqué plus haut par les intéressés, soit le 1er avril.

    Mon instinct me dit que ce Monsieur a choisi de faire ce geste le lendemain de la nomination, par Monsieur Ravalomanana, de M.Manandafy Rakotonirina, nouveau Premier ministre de son gouvernement légal.

    M.Rabemananjara, par cet acte de « visite de courtoisie » affiche clairement son appui à la HAT et veut décridibiliser la nomination de M.Rakotonirina.

    Non seulement, il enfonce le clou mais il porte la dernière estocade contre le Président Ravalomanana. Quelle traîtrise !

    Soyons lucide, mes chers compatriotes.

    Tout acte trahit son auteur !

    La vérité est en marche !

Publicité




Newsletter

[ Flux RSS ]

Suivez-nous

Madagascar-Tribune sur FACEBOOK  Madagascar-Tribune sur TWITTER  Madagascar-Tribune sur GOOGLE +  Madagascar-Tribune RSS