Facebook Twitter Google+ Les dernières actualités
mardi 30 avril 2024
Antananarivo | 22h14
 

Politique

Communales

Candidatures surprises pour le TIM et l’IRD à Antananarivo

vendredi 13 septembre 2019 |  8896 visites  | Arena R.

Le dernier jour de dépôt de candidature pour les élections municipales a réservé de nombreuses surprises dans la capitale. Après quelques jours de suspens, les deux grandes formations politiques du pays, le Mapar d’Andry Rajoelina et le Tiako i Madagasikara (TIM) de Marc Ravalomanana ont finalement déposé les dossiers de leurs candidats auprès de l’Organe de vérification et d’enregistrement des candidatures (OVEC) à Nanisana en présentant des personnalités autres que celles très attendues par leurs partisans respectifs.

Fortement pressenti candidat du TIM pour la commune urbaine d’Antananarivo, Marc Ravalomanana a présenté un jeune candidat qui n’a aucun lien de parenté avec lui, et qui occupe avant sa candidature le poste secrétaire général de la CUA. Il s’agit de Ny Riana Tahiry Randriamasinoro, une personnalité quasi-inconnue dans le domaine politique. « Cela témoigne la volonté de l’ancien président de la République de préparer la relève », a expliqué un partisan du TIM. Malgré tout, cette candidature n’a pas manqué de surprise auprès même des partisans de ce parti.

En effet, la veille de ce dépôt de candidature de Ny Riana Tahiry Randriamasinoro, les députés de Madagascar élus sous la bannière TIM ont réitéré leur appel en sollicitant la candidature de Marc Ravalomanana à la mairie d’Antananarivo Renivohitra. Idem pour l’alliance politique de l’opposition qui s’est exprimé par le biais de l’un de ses dirigeants, Alain Andriamiseza. Pour le RMDM, le président national de cette plateforme reste la personnalité la plus amène à développer la capitale.

Coup de théâtre également du côté du parti au pouvoir. Le Mapar qui une fois de plus qui marche main dans la main avec la plateforme avec Rajoelina a présenté Naina Andriantsitohaina, l’actuel ministre des Affaires étrangères à la mairie d’Antananarivo. Ce patron de presse et non moins opérateur économique cèdera ainsi sa place au sein du gouvernement pour briguer un mandat en tant que premier magistrat de la capitale.

Cette candidature a également surpris plus d’un, même les journalistes travaillant pour le compte du groupe Ultima Media n’ont pas manqué leur étonnement sur les réseaux sociaux. D’autant plus que d’autres personnalités ont également été pressenties à ce poste pour l’IRD, parmi elles se trouvent Lalatiana Rakotondrazafy, actuelle ministre de la Communication et de la culture qui a d’ailleurs terminé deuxième des élections municipales de 2014 à Antananarivo Renivohitra. L’ancienne journaliste Clémence Raharinirina a également été pressentie pour le poste mais au final, elle s’est présentée en tant que conseillère municipale dans la liste de l’IRD.

119 commentaires

Vos commentaires

  • 13 septembre 2019 à 08:22 | I MATORIANDRO (#6033)

    Hi3 !!!

    Faly aho tena faly.

    Diso daholo ny kajy sy ny vinan-dry mpandravatafaraitsitomponandraikitra. Ny an’lisany oah vao mitsiry ny an’Andriamatoa Filoha hajaina Marc RAVALOMANANA efa mamoa.

    Fa zao e : hifidy gasy taratasy ve ireo fozaorana zatra matoriandro @ nofinofy sy ny hanin-kely ???!!!

    Ho hita eo.

    Aminay dia mety foana izay mirotsaka sy mahazo ny tsodrannon’ Andriamatoa Filoha hajaina Marc RAVALOMANANA.

    Rehefa tsy mpandravatafaraitsitomponandraikitra no eo dia mety.

    Tsy maintsy mijoro ny vahoakan’ Antananarivo @ ankapobeny fa indrindra indrindra Antananarivo Renivohitra.

    Ireto taranaka mpandrava moa matahotra ny ho resy dia efa manao fampielezan-kevitra sahady izay azo antoka fa ho arovan’ny ceni sahady @ kitoatoa izay azo antoka fa hitranga.

    Hatreo aloha fa :

    Samia velonaina.

    • 13 septembre 2019 à 09:26 | elena (#3066) répond à I MATORIANDRO

      Intéressant !
      On peut soupirer de soulagement.
      Ravalo ne s’est pas présenté malgré la pression. La conférence de presse de la plateforme d’opposition n’était t-elle pas un immense bluff ?
      Jusqu’à la dernière minute Ravalo a tenu, obligeant les oranges à sortir l’artillerie lourde, à faire sortir le loup du bois(un loup déguisé en lapinou)) et sacrifier un de ses ministres.
      Si Ravalo s’était présenté, il n’est pas sûr qu’il aurait gagné, on sait comment se passent et se sont passées les élections dans notre cher pays.
      Et s’il gagnait,on sait que le pouvoir en place n’aurait pas arrêté de lui mettre systématiquement des bâtons dans les roues, comme ça a été pour la maire précédente du temps de l’ère de Hery, les problèmes de terrains, des ordures....
      Il était raisonnable que Ravalo se désiste.
      Mais pour le bien des Tananariviens, nous allons avoir un maire qui aura toutes les aides de l’État et qui pourra remettre de l’ordre dans la ville,plus d’embouteillages, plus d’insécurité, plus de trous sur les routes, plus de marchands sur les trottoirs, plus de voitures sur les trottoirs.
      Fini, Tana l’indisciplinée.
      Nous aurons un héritier aux manettes de la capitale, issue de la Haute Bourgeoisie de Tana,avec ses Harley Davidson, son Yacht, on est sûr qu’il saura gérer la ville. Aidé de ses copains bisness-men qui sont venus le féliciter hier, bisness-men et en même temps grands patrons de presse pour certains.
      Un certain François a fustigé la culture du privilège favorisant la corruption et l’exclusion.
      Le Pape est parti, vive le Roi.
      Mort à la démocratie, vive la ploutocratie !

      On va assister à une désaffection de la population pour les élections. Les résultats ne font aucun doute. Il y aura à observer la capacité du TIM à résister. Bon courage à Ny Riana Tahiry, qu’on ne connaît pas.
      Mais il faut que Naina gagne, quitte à ce que son père adoptif se retourne dans sa tombe.
      On va voir l’orange à pied d’œuvre (qui a volé,a volé, volé l’orange du marchand...) mais avec le Vola aucune crainte, et je vous fais grâce des 2 autres V..

    • 13 septembre 2019 à 11:22 | I MATORIANDRO (#6033) répond à I MATORIANDRO

      Ny Riana dia mitsangana
      Hisakana mpandrava
      Ndao izy omena tanana
      Hampamiratra mazava.

      Izy no Tahiry
      Natolotra sady vonona
      Hikarakara sy hampitsiry
      NY hasin’ny fokonolona.

      Randriamasinoro
      Hitady sy hikatsaka
      Ny foza mihorohoro
      sady toa efa mitsatsaka

      Hatreo aloa fa :

      Samia velonaina

    • 13 septembre 2019 à 12:24 | manga (#6995) répond à I MATORIANDRO

      Chère Elena,
      Je vois cette décision sous un autre angle différent du vôtre :
      Le sieur RA8 ne pourrait être candidat pour différentes raisons dont quelques unes sont les suivantes :
      - un ancien président et récemment candidat à cette magistrature préfère opter sur un autre dossier et non celui en cours.
      - une touche à été récemment apportée sur la liste électorale, sous-entendu, pensez-vous que la population d’Antananarivo gobera-t-elle encore une énième fois les dérives de la CENI, sous-couvert du régime en place, non seulement mais, n’avez-vous pas constaté dernièrement que deux des institutions existantes (HCC+Senat) commencent à changer de cap ?
      - et dire que la popularité de ce dernier est aussi basse que vous l’avez doute, je ne pourrai l’admettre.
      - le lapinou, principalement adversaire et par inadvertance, sacré président de la République rigolera bien en ayant son rival sous ses ailes.
      Et dernièrement, être en même temps premier magistrat et chef des partis d’oppposition en font deux et ne se conjuguent guère.
      Ra8 est contraint de céder la place à un autre et qui a fait une pierre de deux coups.
      Bien à vous.

    • 13 septembre 2019 à 12:49 | elena (#3066) répond à I MATORIANDRO

      Cher Manga,
      Votre vision des choses est complémentaire de la mienne. On va pouvoir tester la popularité du Tim avec un homme nouveau, en sachant que derrière, Ravalo est présent plus que jamais. On sait pour quoi et pour qui on va voter. La grande inconnue sera la participation.

    • 13 septembre 2019 à 14:07 | I MATORIANDRO (#6033) répond à I MATORIANDRO

      Mitsangana
      Ry tanora
      Mitsangana
      F’aza manan’ahiahy.

      Zao no andro
      Sady ora
      Mijoroa,
      Sahia tokoa
      Ho lehilahy

      Samia velonaina.

  • 13 septembre 2019 à 09:05 | olivier2 (#9829)

    La candidature de RabeMachin ou de Rakotoduchemol changera t elle réellement le visage d’Antananarivo ?

    Après avoir fait rêvé les Tananariviens, Lalao a du se contenter de faire « aussi pire » que ses prédécesseurs..

    Comme quoi, l’effet « beau gosse » ou l’effet « dada » ne sont que purs enfantillages destinés à entretenir une rivalité indékrotable...dans une ambiance endémique !

    Le nerf de la guerre, c’est tout simplement l’argent ! un point c’est tout !

    Et d’ou vient l’argent ?

    Pas de 92% d’ultra pauvres..

    L’argent vient des bailleurs...qu’ils soient Chinois ou Européens.

    Oui mais voilà, l’argent prêté ou donné s’accompagne forcément de « devoirs »...et c’est finalement là que le bas blesse toujours !
    Car soit les « devoirs » sont cachés au peuple, pour mieux se partager des écolages bien mérités entre patriotes..soit ces devoirs sont comparés à des ingérences par l’autres camp des « encore plus patriotes »..

    Bref, rien de nouveau sous les tropiques...

     :)

  • 13 septembre 2019 à 09:16 | vohitsara (#8896)

    Hifidy ny tsara ho an´i Vohitsara ny vahoakany :
    hifidy an´i Naina Andriantsitohaina.

    • 13 septembre 2019 à 19:12 | vohitsara (#8896) répond à vohitsara

      Ny Matoriantoandro dia matory koa ny alina,
      Koa jamba tsy mahita zava-dalina.
      Fa raha ny ampandroso an’ i Iarivo dia iray ihany no antenainaina :
      Fidio i Naina Andriantsitohaina !

  • 13 septembre 2019 à 09:26 | Vohitra (#7654)

    Miarahaba Tompoko,

    Nampiseho indray ny fandeferany sy ny fahavononany hiroso any amin ny tsy fanaovana laharam-pahamehana ny hambopo politika i Ravalomanana Marc.

    Efa nasehony izany tamin ny tsy nametrahany ho tanjona intsony ny fikatsahana ny toeran ny mpitarika ny mpanohitra teo anivon ny Antenimiera, ary nasehony ihany koa teo amin ny fampandraisana anjara feno ireo antoko hafa ivelan ny TIM amin ny fitantanana ny zotra omban ny rodoben ny mpanohitra.

    Fandresena goavana no natolotry ny TIM ho an ny rehetra izay tsy mankasitraka ny fijery tokana mamoafady sy velirano sesehena lainga sy fitaka ary angoantenda mamahan-dalitra ka nanolorany ny kandida Randriamasinoro Tahiry Ny Riana eto Antananarivo Renenivohitra ho Ben ny Tanana :

    - olombaovao izy, tsy mpikatroka politika matihanina, ary tsy mpitarika eo anivon ny rodoben ny mpanohitra, ary manampahaizana avy eo amin ny ENAM, izany dia ho antoka maneho ny fisokafana ary fahavononana hitondra hevi-baovao hampandrosoana an Antananarivo, ary mba hialana sy hanalavirana ny ady saritaka izay hambolen ny sasany raha i Ravalomanana no naroso

    - olombaovao tsy nandray anjara tamin ny ady saritaka sy savorovoro politika teto amin ny Firenena ny taona 2002 sy 2009 no kandida, izany dia ho fametrahana ho tanjona ny filaminana sy ny faniriana handroso, ary ho fitsinjovana ny ho avy ho an Antananarivo tsy ho sehatra hanjakan ny hatezerana atosiky ny hambopo politika diso toerana ka hitondra fahapotehana toy ny tamin ny 26 janoary 2009.

    Ny zavatra azo hosinganina nitranga omaly dia ity :

    Tamin ny fampisehoana ny kandida natolotry ny Ird/Mapar omaly teny amin ny pk 0, dia hita sy tazana teny daholo ireo voay be sy kiady ary poizina izay nanohana ary nandray anjara tamin ny fanonganam-panjakana ny taona 2009, ireo tompomarika tamin ny tetezamitatra nandritry ny 2009-2013., ary isany nisongadina lohalaharana tazana teny i Ravatomanga Mamy.

    Hatramin ny ora farany ny Ird/Mapar dia nihevitra fa i Ravalomanana no kandida lehibe hifaninana aminy, ary izay fankahalana an i Ravalomanana izay no nataony hampitambatra ny fijery ho an ireo mpanongam-panjakana sy mpandrava Firenena. Vonona hanao sorona an Antananarivo Renivohitra indray izy ireto raha i Ravalomanana no kandida teo.

    Mazava ary ankehitriny ny ho safidy. Mila arovana sy vonjena Antananarivo

    Mankasitraka Tompoko

  • 13 septembre 2019 à 09:36 | betoko (#413)

    C’est quoi ce cirque ? Pourquoi ni Lalao ni Marc Ravalomanana ne se sont pas présentés ? Normalement le maire sortant devrait se représenter .
    Sur M.T certains pro Ra8 disaient que les Mapar ont peur de Ra8 et voilà que ce Ra8 vient de les trahir .Peut être que Ra8 va se présenter comme président de son fokotany bientôt

    • 13 septembre 2019 à 11:32 | Jipo (#4988) répond à betoko

      Encore une fois ce que vous êtes porte un nom : « bâton merdeux », de quelque coté qu’ on le prenne on s’ en met plein les doigts !
      Il se serait présenté vous auriez dit que sa place est en prison, et il ne se présente pas ,cela ne vous convient pas non plus, vous devriez « con-sulter » ne serait-ce que : pour en perdre le préfixe ...
      Pour terminer : il a très bien fait de ne pas se présenter particulièrement avec des komba de votre espèce !

    • 13 septembre 2019 à 15:17 | dahalo (#8794) répond à betoko

      Tout le monde ne peut pas être forcement intelligent et à cause de ça on ne peut pas en vouloir à ceux qui ne le sont pas car on l’ est ou on ne l’est pas et c’est tout.
      Donc cela ne sert à rien ânonner des bêtises à longueur de journée pour paraître plus intelligent qu’on l’est quand on ne comprend pas grand chose.

  • 13 septembre 2019 à 09:47 | Isandra (#7070)

    Alors là, personne ne peut prévoir qui va gagner Tana, dont la majorité de l’électeur ont tendance à élire le candidat célèbre et ayant plus d’autorité. Rafalimanana en sait quelque chose.

    Qui est plus connu Andriantsitohaina ou Randriamasinoro ? Le résultat nous la répondra.

    En tout cas, on est satisfait de notre casting.

    • 13 septembre 2019 à 09:52 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      le candidat célèbre et ayant plus de notoriété, mais, non pas d’autorité.

    • 13 septembre 2019 à 11:18 | Besorongola (#10635) répond à Isandra

      Le plan de Rajoelina est facile à saisir . Naina voit que du côté de la France qu’ il n’y aura pas grande chose à espérer vu l’énorme besoin financier de Madagascar alors il part du MAE et Rajoelina crie :" Mireille , Mireille reviens à la maison , on a besoin de toi pour renouer avec le Japon !. Personne ne connaît mieux le pays du soleil levant à part Mireille Rakotomalala qui sera la future Ministre des affaires étrangères.
      En effet les Chinois sont des potes à Rajao, les français manquent de moyens et les Américains sont pro Ravalo alors tournons vers le Japon qui a fait beaucoup de dons pour notre pays Madagascar et en plus les Japonais sont bien appréciés avec leur Sony et autre Yamaha partout dans le monde.
      Je dis bravo pour ces choix stratégiques ,votons Naina pour que Tana retrouve son splendeur d’antan et vive Mireille au MAE.

    • 13 septembre 2019 à 11:54 | rakoto-neutre (#8588) répond à Isandra

      Depuis toujours, Tana est contre un candidat lâche du pouvoir. Idem pour Ravalo qui a opté pour un étrange candidat, j’ai nul besoin d’aller à l’urne, je préfère aller au boulot, tous les politiciens sont aveuglés par l’argent. Quand ils sont élus, ils ne vous connaissent point. Amen

    • 13 septembre 2019 à 12:29 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Rakoto-neutre,

      Au moins un électeur de moins pour TIM.

    • 13 septembre 2019 à 12:34 | manga (#6995) répond à Isandra

      N’est-ce pas par hasard un signe avant coureur d’une défaite pour une personne vraiment inconnue du cercle en préconisant deux autres noms aussi bien connus par leur casserole respective ?
      Le casting, cela s’est passé comment ? Sans la présence des membres de Jury, je crains fort !!!

    • 13 septembre 2019 à 12:40 | I MATORIANDRO (#6033) répond à Isandra

      @ inandra

      Nisy nalaza ve ry lohan’angidina hisy otran cocoss a ???!!!

      De aiza zao i cocoss ???!!!

      Mihira ara-pilazan-tsara ndray hono i cocosss !!!

      Tsy hitan’ cocoss tsony ze atao ; nahita ho an’olona i cocosss fa tsy nahay ho an’azy.

      Any koh aloh iny.

      Fa :

      Samia velonaina.

  • 13 septembre 2019 à 09:49 | Vohitra (#7654)

    Nitambatra naneho firaisankina tsy satry rizareo bois de rose sy volamena omaly, ireo mpandoro tanana sy mpamaky tsena ary mpandrava.

    Andao hitsangana amin izay isika hiaro an Antananarivo mamintsika tsy ho very ho lasa eo ampelatanan ireto jiolahy raindahiny mpandroba ireto. Ampy kosa angamba izay !

    • 13 septembre 2019 à 09:58 | Isandra (#7070) répond à Vohitra

      Vohitra,

      F’angaha tena alohalika ny ranom-bary no ho raikitra indray ity ny tora sy ny taim-bava.

      Raha ny voka-pifidianana fiodinana voalohany teto Tana aloha no jerena, tena tokony hangovitra marina ny ZD, indrindra indrindra raha ny kandida no jerena ny anankiray ny anaran-dray no sisa an-teherana, fa raha izy zazavoa eo amin’ny vahoaka.

    • 13 septembre 2019 à 15:25 | dahalo (#8794) répond à Vohitra

      Isandra,
      Ny faniriko de ho lany ny candidat IRD satria efa fantatra ny antsojay ho ataonareo izay candidat TIM lany eo ary efa leo ny gaboraraka eto antananarivo aho.
      Ny antony iray hafa haniriko ny halany an’io candidat nareo io de mba tsy hisiana ny faniliana any aoriana ary efa anareo tanteraka ny fitondrana anie izao na ny filoha na ny assemblée de izao ndray ny mairie.koa raha mety ny raharahampirenena de anareo tsy mety ny raharahampirenena de mbola anareo ihany koa. Fa miomana fotsiny hitanty ny vokany na mety io na tsy mety. De hajanony ny fitanisana ny anaran’i Ravalo isan’andro fa sao enao de eritreretin’ny olona hoe tara taminy nefa tsy norarahiny de miakatra afo isak’izay mahita na maheno ny anarany

    • 13 septembre 2019 à 15:26 | dahalo (#8794) répond à Vohitra

      Isandra,
      Ny faniriko de ho lany ny candidat IRD satria efa fantatra ny antsojay ho ataonareo izay candidat TIM lany eo ary efa leo ny gaboraraka eto antananarivo aho.

      Ny antony iray hafa haniriko ny halany an’io candidat nareo io de mba tsy hisiana ny faniliana any aoriana ary efa anareo tanteraka ny fitondrana anie izao na ny filoha na ny assemblée de izao ndray ny mairie.koa raha mety ny raharahampirenena de anareo tsy mety ny raharahampirenena de mbola anareo ihany koa. Fa miomana fotsiny hitanty ny vokany na mety io na tsy mety.

      De hajanony ny fitanisana ny anaran’i Ravalo isan’andro fa sao enao de eritreretin’ny olona hoe tara taminy nefa tsy norarahiny de miakatra afo isak’izay mahita na maheno ny anarany

  • 13 septembre 2019 à 10:00 | nez_gros (#10715)

    Tribune Madagascar ou tribune Tananarive ? Antananarivo, tananarive, tananarive !
    gros si tu veux parler que tananarivo, change de nom : comme, Le Parisien en France, Washington Post ou New-york time aux states, Berliner Zeitung au Deutschland
    t’as capté ou pas.

    Mon avis : Ravalo est cuit, ce mec Tahiry m^me s’il est elu, ils vont le corrompre(il es trop minou et naif), et il va tourner le dos à Ravalo

    Maintenant gros, parlons des autres regions, car si antananarivo est riche, c’est grâce aux autres regions, t’as capté ou pas ?

    • 13 septembre 2019 à 11:40 | Jipo (#4988) répond à nez_gros

      le GROS PUNCHLINE qui capte toujours un belun !

  • 13 septembre 2019 à 10:02 | Isandra (#7070)

    « Il s’agit de Ny Riana Tahiry Randriamasinoro, une personnalité quasi-inconnue dans le domaine politique, qui occupe avant sa candidature le poste secrétaire général de la CUA. »

    Donc, l’un des responsables du fiasco de la gestion de Tana,

    Antananarivo n’a jamais voté pour une personnalité quasi-inconnue.

    • 13 septembre 2019 à 10:25 | I MATORIANDRO (#6033) répond à Isandra

      @ inandra lohan’angidina

      Ny volombavan’lisany aza tsy voadion’lisany de tanàna no ho voadionareo ???!!!

      Tena kondrana ze mifidy an’io gasy taratasy io.

      Samia velonaina.

    • 13 septembre 2019 à 11:50 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Mpiesona antandro,

      Mandehana aloha mamafa ranomaso, fa tena henjana iny nafitsok’i Dadanareo iny.

    • 13 septembre 2019 à 12:57 | I MATORIANDRO (#6033) répond à Isandra

      Nnnndddrrryyy !!!

      Hanao ranomasom-boay otran’ny sasany ve ???!!!

      Ranomasom-pifaliana nenay na misy aza zany !!!

      Mifarana eo @ fiatombohan’ny fahafahan’ny hafa ny fahafahanareo mpandravatafaraitsitomponandraikita reo o !!!

      Fa : Samia velonaina.

    • 13 septembre 2019 à 16:39 | lanja (#4980) répond à Isandra

      Faly sahirana ny IRD eto, raha resy dia afabaraka, raha mandresy, dia mandresy inconnu, sady ho sahirana satria na ny tanamasoandro nanaovana tam tam aza ity tsy miatomboka ihany, tonga da vavany mihemotra isan andro

  • 13 septembre 2019 à 10:05 | fandresena (#299)

    RANDRIAMASINORO ihany ny antsika RA Malagasy o ! tsy ilaina ny mifidy Gasy taratasy araka ny nambaran’ny namana teo. Mpivarotra daholo ireo hatrany antampondoha ka hatrany amin’ny ben’ny tanàna tiana hapetraka...

  • 13 septembre 2019 à 10:06 | Hery Rak (#10294)

    Kajy politika no azo ilazana ny tsy filatsahan’dRavalomanana. Raha ny tena marina dia fahatahorana mba tsy hahasimba ny carrière politique. Ny safidin’ny IRD no nahatonga azy tsy hilatsaka satria tsara safidy izy ireo. Raha olona hafa no teo dia mety nilatsaka ihany izy. Ny mahakasika an’i Naina Andriantsitohaina indray, diso ihany ny fiteny hoe vazaha, ny vazaha anarana sy taratasay aza raisin’ny malagasy rehefa nahavita be sy nanao ny soa teto antanindrazana koa vao maika ve gasy petaka, niaina teto ary manana orin’asa eto Madagasikara izay mamelona fianakaviana malagasy maro. Mendrika ho antsika io kandida io na amin’ny toetra na amin’ny traikefa fa indrindra ny fifandraisany amin’ny fanjakana foibe

    • 13 septembre 2019 à 10:25 | Isandra (#7070) répond à Hery Rak

      Hery Rak,

      Ny ZD anie tsy fay. Efa izay no nolazain-drizareo momban-dRajoelina, dia iny hitantsika iny, fa vaomaika nanosika ny olona hifidy azy izany.

    • 13 septembre 2019 à 15:29 | dahalo (#8794) répond à Hery Rak

      Tsy tsara ho an’ny olona manana orinasa miroborobo ny manao politika eto madagascar efa nisy izany ary fantatra ny niafarany

  • 13 septembre 2019 à 10:25 | Isambilo (#4541)

    Fa inona ity hoe gasy taratasy ?
    Aminy fomba gasy ny zaza natsangana dia tohy ny zaza nateraka.
    Gasy tanteraka izany i Naina Andriantsitohaina ary raha tsy diso aho dia avy any Anjozorobe na Ankazobe no fiavian’ny fianakavian-drainy.
    Ny fanontaniana tokony hipetraka dia : inona no heveriny ho hatao, miaraka @ iza (Ramanandraibe ohatra ? Mitovy misainana ireo ary mankahala fantatra an’i Ravalomanana), ary avy aiza ny vola.
    Mbola tsy maharaka an’i Ravalomanana daholo aloha ireo.

  • 13 septembre 2019 à 10:31 | FINENGO (#7901)

    Une fois n’est pas coutume !
    Ce coup ci, je suis de l’avis d’Olivier2.
    Cet article ne mérite même pas d’être commenté.
    Bref, rien de nouveau sous les tropiques !!!! Comme l’a si bien dit olivier2 !
    Ca continue à gouverner dans le déni, en jouant à qui baisera mieux l’autre, pendant que 92% du Peuple nagent dans une Misère sans nom.
    Quelle Bande de Crapules !!!!

  • 13 septembre 2019 à 10:34 | Vohitra (#7654)

    Mahereza Randriamasinoro Ny Riana, vimbino ny fahavononana ary ataovy loloha ny finiavana hiaro an’Antananarivo tsy ho lasa remby sy tolotra atao takalo ho an’ireo mpijirika sy kinga amin’ny famitahana sy lainga, aleo misoroka mba tsy ho latsain’ny nenina ka hanolotra indray ny ho avin’Antananarivo ho eo ampelatanan’ireo mpamadika ny tanin’ny Razana sy ny Tanindrazana hanolotra azy ho sorona handevonana ny tantara.

    Nisy tokoa ireo taranaka mpiray tsikombakomba tamin’ny mpanjanatany efa hatrany amin’ny taona 40 sy 50 tany, nandevona sy nanao izay hampandamoka ny tena fitiavan-tanindrazana teto, ho avy tsy ela ny fotoana hanehoana mibaribary eto hoe iza moa no mpamadika ny tolona ho fikatsahana ny fahafahana teto, aoka tsy atao sorona ho an’ny voay be maro rantsana ny ho avin’ny taranaka, ary hiseho tsy ho ela hoe iza tokoa moa noho ny fitiavankarena sy voninahitra no namitaka sy namadika teto ka nitondra ho any amin’izao fahapotehana sy fahalovana izao.

    Mazotoa ary sikino hatrany ny fahavononanao Randriamasinoro, Mankasitraka e !

    • 13 septembre 2019 à 12:32 | Isandra (#7070) répond à Vohitra

      Vohitra,

      Tena mila fankaherezana toy izany mihintsy ity zazabodo natolotra-dRavalo ity.

      Amiko aloha somary famazivaziana an’Antananarivo ihany ity nataon-dRavalo ity, tsy mba candidat efa za-draharaha no natolotr’azy sy efa fantatr’olona, satria heveriny fa Tana mihinana amam-blony izay atolony.

      Saingy ho diso fiheverana izy.

    • 13 septembre 2019 à 12:34 | Isandra (#7070) répond à Vohitra

      Mafy ny zavatra hatrehany, avo ny tendrombohitra hiakarany,...

    • 13 septembre 2019 à 13:16 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      Isandra

      Olombaovao tokoa, administrateur civil, ary manana finiavana sy vonona ary vanona, hita mihintsy ianao fa efa zatra miaradia sy mbola mahita tsirony tsara miaraka amin ireo mpanao bolabolan andramena tafaray omaly.

      Efa vonona ny olombanona dia aleo hiakatra sehatra amin izay, ianao moa efa zatra manompo olon-tsy vanona mpanao barofo ka atao ahoana

  • 13 septembre 2019 à 10:55 | rangotra (#10724)

    Mirary soa sahady ny candidat Randriamasinoro ...
    ho azo antoka ny fandresena

  • 13 septembre 2019 à 11:18 | Vohitra (#7654)

    Ny tena fahamarinana sy fitiavana ny mpiarabelona dia ny fandavana sy tsy fanekena ankitsirano ny :

    -  Ny fikasana hametraka an’Antananarivo ho toby sy toerana hanafenana ny harena sy vola maloto sy remby voavory tamin’ny fanaovana anjoria sy fibodoana aminkery ny harempirenena nalaina tamin’ny fitaka avy any amin’ny Faritra hafa, miteraka ozona izany mitahiry halatra izany ary tsy fomba fitaizana velively teto

    -  Hanolorana ny tanàna sy ny herimpon’ireo Raiamandreny mpitarika sy mpitsinjo fahiny ho lasa sehatra hanehoan’ny menamaso sy ireo tarika andianjiolahy mpiaradia amin’izy ireo ny fitiavankarena sy voninahitra ka hametraka ho tanjona ny fanapotehana ny kolontsaina sy fitaizana teto Iarivo

    “ Menamaso an-daoka, ka manao fatra-maina”

    “ Aza ny hodi-boanjo fanary no atao sakafo mahavita”

    Dia hita miharihary tokoa anie fa rehefa hiasa ho an’ny Firenena ireto mpively rano ireto dia milaza fa “dombo ny angady”, fa rehefa hihinana ny harempirenena rizalahy dia milaza fa “maranitra ny sotro” e !

    Iza moa ireto manao fahirano an’Antananarivo efa ho roa volana mahery izao ? Ireo ny oranjy lozitra efa rakotra olitra…

  • 13 septembre 2019 à 11:40 | ratiarison (#10248)

    Ny MPONINAN’Antananarivo akory tsy very tadidy ka tsy mahalala ny OLONA fantany fa mahavita AZY ! Na inona hilazanao AZY ry Rtoa-Be ISANDRA : ANTANANARIVO :tsy Ikalamavony na Ambositra *****MAZAVA ??? Tsy very FANAHY mbola velona akory TANA.....!!! Mahafantra tsara izany hoe : BE ny TANANA....MAHAVITA AZY no sady TANORA MAINTSO VOLO MAZAVA.??? Nanolotra LEHILAHY Vonona hitondra an’ ANTANANARIVO ny TIM nahazo ny tsodrano avy @ny R8FILOHA ny TIM . MAHAVITA AZY IO ry ISANDRA ho hitanao eo fa tsy sahala @ny SASANY mpanao KOBAKA am-bavany fahatany "COUP D’EPEE dans l’EAU na VELIRAno tsy hita trasy .........!!! ??? samy tsara !

  • 13 septembre 2019 à 11:58 | I MATORIANDRO (#6033)

    Ny azo lazaina tsotra dia izao
    Raha vitsy ny olona tonga mifidy dia lany ity gasy taratasy ty. Fa raha ny mifanohitra @ zay kosa dia efa felakaa mangidy mandrapahafaty ho an-dry mpandravatafaraitsitomponandraikitra sy ny forongony izay.

    Miverimberina tokoa ny tantara.

    Mifarana eo @ fiantombohan’ny fahafahan’ny hafa ny fahafahanareo r’inandra sy ry kelitoko fozaoprana lohan’angidina. (TADIDIO ZAY)

    Fa :

    Samia velonaina ahita ny fiafaran’naina.

  • 13 septembre 2019 à 12:04 | Vohitra (#7654)

    Raha nekenao sy nankasitrahanao ny :

    -  fakana antsokosoko sy fanondranana ny bois de rose sy ny volamena
    -  fandoroana fananan’olona sy fandratrana ary fanaovana sorona ain’olona
    -  fanodinkodinana sy fanaovana kolikoly ny tany ary fakana izany ho an’ny mpandraharaha vahiny maloto mpambotry ny Firenena
    -  fanaovana fampanantenana poak’aty sy lainga mameno harona
    -  fankahalana sy fanakantsakanana ny fanehoankevitra ary ny barofo
    -  Fanosihosena ny tena fitsinjarampahefana
    -  Fanavakavahana ara-pitantanana ka nataony nandihy hakana vato fotsiny ny maro

    Dia io natolony anao ny laoranjy lozitra, aoka hazava ny safidinao.

    • 13 septembre 2019 à 12:45 | Isandra (#7070) répond à Vohitra

      Aleo aloha loranjy lozotra(mamy an’izany), toy izay manga manta, mamparary kibo.

    • 13 septembre 2019 à 13:19 | I MATORIANDRO (#6033) répond à Vohitra

      @ inandra

      Tena mazava ho azy aloha raha ny hevitrao satria ianao efa zatra mihinan-kinam-poana (Fozaorana mpihinana maloto).

      Samia velonaina.

    • 13 septembre 2019 à 13:23 | elena (#3066) répond à Vohitra

      Ary ny loranzy efa lo mampivalana ?!!

    • 13 septembre 2019 à 13:25 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      Isandra,

      Efa masaka ampotony tsara tsy misy atahorana io, tsy mitovy amin ny matevin-koditra rakotra olitra sady lozitra voatango anaty sobika fitaoman-jezipako

  • 13 septembre 2019 à 12:17 | rayyol (#110)

    Définitivement l on se débarrasse lentement du passe Des visage nouveau commencent a faire leur apparition et les bouilles semblent plus sympathique Tranquillement la nouvelle politique se dessine Et les anciens magouilleurs disparaissent lentement Ceci est tres positif
    Qu’ on le veuille ou pas, pas de retour en arrière Hery a fait ce qu il pouvait avec les moyens tres limite qu il avait
    Andry poursuit avec ce qu il a Et n a pas a faire face aux problème que Hery a pu régler car il en a regler si on essai d être juste et changement il y aura necessairement Rome ne s est pas construite en un jour . Ce gouvernement a tout les outils en main pour initier de reel changement
    L équipé manque d experience en general mais un bon chef saura améliorer la situation Sans état d ame est plus que jamais la solution
    Il a tout ce qu il faut pour gouverner Que ce soit avec l aide des chinois Japonais Français ou autre

    • 13 septembre 2019 à 16:27 | dahalo (#8794) répond à rayyol

      On attend alors mais pas trop longtemps quand même. 5 ans ça passe vite rajao en a fait les frais pour ne pas l’avoir compris assez tôt

  • 13 septembre 2019 à 12:24 | FINENGO (#7901)

    Une fois n’est pas coutume !
    Ce coup ci, je suis de l’avis d’Olivier2.
    Cet article ne mérite même pas d’être commenté.
    Bref, rien de nouveau sous les tropiques !!!! Comme l’a si bien dit olivier2 !
    Ca continue à gouverner dans le déni, en jouant qui .B.A.I.S.E.R.A. mieux l’autre.
    Quelle Bande de C.R.A.P.U.L.E.S !!!!
    A priori j’étais sensuré en utilisant les mots adéquats.

    • 13 septembre 2019 à 14:25 | zanadralambo (#7305) répond à FINENGO

      Entièrement d’accord avec toi, frérot. Ce forum est décidément le nid des fanatiques. D’un côté, ceux qui croient toujours que Ravalomanana est le messie. De l’autre, ceux pour qui, il est l’incarnation du mal absolu. Le jour où on comprendra qu’il n’ y a plus à Mada un seul politicien qui ait une once d’honnêteté, on aura drôlement avancé le schmilblick...Tous pourris jusqu’à la moelle.
      La gestion de la ville des mille est un fiasco total depuis le départ de Razanamasy (dame Ravalomanana, en particulier, a fait preuve d’une incompétence totale, arrêtons de jouer les hypocrites). Et on veut remettre le couvert ? Mapar et IRD ou Tim, c’est blanc bonnet, bonnet blanc. C’est une mafia qui est à la tête de l’ Etat, c’en est une autre, tout aussi malfaisante, qui est aux affaires à Tana. La preuve que ce pays est perdu, trahi qu’il a été par ses propres fils, des fils indignes qui ont mis la main dans la confiture empoisonnée de 1975. Les mêmes fils qui, pour la plupart planqués en France, ne réalisent pas le calvaire quotidien des compatriotes restés au pays et qui, du haut de leur tour d’ivoire, se complaisent dans le sempiternel yaka, foquon … Moi, je leur dis tout simplement, vous n’auriez jamais dû.
      Et puis, frérot, qu’on soit pour ou contre le candidat du DJ analphabète (perso, je n’ai aucun avis, je ne le connais ni d’Adam ni d’Eve), je trouve particulièrement imbécile et indigne, d’émettre des doutes sur sa malgachitude. Il a un nom bien malgache, son père, apparemment, a été un opérateur connu sur place. Ça me rappelle les Barea, tu te rappelles le début de l’épisode quand on avait fait appel à la diaspora et aux créoles de l’île sœur ? Que n’avait-on entendu alors, que de quolibets n’avait-on lancés à l’encontre du malheureux Morel. Pour au final les encenser quand ils avaient atteint les ¼ de finale, un exploit pour nos footix... La populace xénophobe de Mada a érigé en héros les mêmes maudits « tsy gasy tsy vazaha » sur lesquels ils avaient gaiement craché. Belle mentalité !!!
      Tu sais quoi, frérot, si je pouvais voter (encore, certes, eût-il fallu qu’il se représente), j’aurais choisi VANF, le meilleur d’entre nous.

  • 13 septembre 2019 à 12:42 | Isandra (#7070)

    Les opposants connaissent maintenant, qui est vraiment Ravalomanana, comment il se comporte et considère les conseils des autres.

    • 13 septembre 2019 à 13:09 | I MATORIANDRO (#6033) répond à Isandra

      Hi3 !!!

      Tena ataon’Andriamatoa Filoha hajaina Marc RAVALOMANANA mahalala ny anarany mihintsy ny mpandravatafaraitsitomponandraikitra mpanohitra azy.

      samia velonaina

    • 13 septembre 2019 à 16:30 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Mpiesona,

      Voa esona tao indray ry Tabera, izay nilaza fa efa nanaiky ny filatsahany i Ravalo, na dia somary tara aza izany fanapahan-keviny.

      Kanjo ny ampitson’iny ihany dia hafa no nolazain’ity Ngahirainy ity, navelany hy tatatata tà mpanao gazety teo ireo mpanohitra lazainy ho namana, izao afa-baraka rizareo.

      Asa aloha na mbola hisy ihany ny fiarahana, fa mino aho na Razara pierre aza dia diso fanantenana. Ka rizareo ireo vao eto Jerosalema.

    • 13 septembre 2019 à 19:05 | I MATORIANDRO (#6033) répond à Isandra

      @ inandra lohan’angidina

      Tsotra be zany et fozaorana

      Alaivo ho namanareo i tabera fa tena Kivy mafy tokoa izy. Hi3 !

      Samia velonaina ahita n’y fiafaran’naina.

  • 13 septembre 2019 à 12:49 | betoko (#413)

    Pourquoi Lalao Ravalomanana ne s’est pas représentée de peur d’être ridiculisée et pourquoi Ra8 s’est désisté aussi ? En tout cas ils ont trahi leurs electeurs et aussi ses partisans ,
    Donc Ra8 s’est servi de Lalao comme épouvantail , en ayant mis Lalao sur orbite Ra8 croyait qu’il sera élu PDR , hélas ce fut un très mauvais calcul

    • 13 septembre 2019 à 13:07 | I MATORIANDRO (#6033) répond à betoko

      Niova hevitra indray ty fozaorana ty rehefa avy nanaratsy ny mety ho firotsahan’ Andriamatoa Filoha Hajaina Marc RAVALOMANANA.

      - tsy afaka ny hangala-bato eto an-tanana eto lisany na inona na inona ataon’lisany raha tsy hoe te andrehitra afo ndray ngah lisany.
      - tsy hanaikyy ho viravirain’lisany intsony ny olona mipetraka eto Iarivo na hiodina havia lisany na hiodina havanana.
      - tsy resaka vola sy tain-kanina no amitahan’lisany ny vahoaka marain-tsy hariva eo.

      Mihorohoro nareo amin’dRANDRIAMASINORO.

      ESORY ALOHA NY VOLOM-bava vao miresaka fa masaosao be.

      Samia velonaina.

    • 13 septembre 2019 à 13:14 | Isandra (#7070) répond à betoko

      Mpiesona antoandro,

      Mihorohoro nareo amin’dRANDRIAMASINORO.

      Indrisy ! Tsara rehefa mahay mampionon-tena.

      Tena mampihorohoro anay nohon’ny filatsahan-dRavalo aloha io zazabodo io. Mangovotra mihintsy izany ny tongotro.

      Tandremo fotsiny, sao lazaina fa nisy hosoka indray rehefa tsy lany eo.

    • 13 septembre 2019 à 13:38 | Jipo (#4988) répond à betoko

      ça va mieux : pour combien de minutes ???

  • 13 septembre 2019 à 13:02 | kartell (#8302)

    Serions-nous à un tournant de ce quinquennat où le pouvoir serait en train de tout rafler pour diriger le pays à sens unique ?...
    Après un retour raté aux présidentielles, Ravalomanana a préféré renoncer à une candidature qui s’annonçait perdue d’avance, au vu du bilan calamiteux de l’équipe actuelle...
    Si cette fonction lui avait servi de courte-échelle auparavant, aujourd’hui, la situation a changé et le vent a tourné lui laissant aucune perspective pour envisager un retour aux affaires, désormais compromis...
    On a bien vu que le rôle de chef de l’opposition n’est plus sa tasse de thé se réservant désormais à d’autres activités plus privées à l’image toute relative d’un Sarkozy, retiré de la scène politique tout en endossant le costume de parrain et de coach de la coulisse...
    D’autant que cette opposition n’était structurée que sur sa seule personne et aujourd’hui, elle s’écroule comme un vulgaire château de cartes !...
    Conscient aussi que sa popularité n’était plus au beau fixe, il a ainsi anticipé un nouveau revers politique qui se profilait inéluctablement avec le bilan catastrophique de son alter-ego potiche ....
    Aujourd’hui, la voie d’un pouvoir fort est grande ouverte et l’opposition ne sera là que pour justifier d’une démocratie trompe-l’œil et cocufiée par son prétendant !..
    Le pari de Rajoelina d’imposer son pouvoir sans entrave est un pari réussi même si, ici ou là quelques scories d’opposition auraient une existence de figuration....
    Faut-il s’en réjouir ou pas ?, il semble que la réponse ne fasse pas l’ombre d’un doute dans un contexte d’attente à séduire des bailleurs moins convaincus à cracher au bassinet que son incitateur....
    Il ne fait aucun doute que l’activité principale de Rajoelina va être de faire la tournée des popotes pour essayer de séduire et d’attirer une clientèle prête à s’investir dans ses projets dont certains frisent le bonneteau...
    Ce tournant ou plutôt cette entrée dans les décors démontre une nouvelle fois, les structures bancales d’un système politique qui lorgne sur les meilleurs mais qui est dans l’impossibilité chronique à partager un pouvoir qui n’a d’existence fiable qu’avec un culte de la personnalité et un président sans opposition ...

  • 13 septembre 2019 à 13:07 | rayyol (#110)

    Comment les gens sur ce site sont naif Tous ont des visions a tres court terme et personne ne peut anticiper Les calculs font parti de la politique et ceux ci sont evident depuis le tout debut quand Hery a permit a Ravalo de revenir C est ce qui distingue les gens avec de la tete et le commun des mortels Sauf qu il avait tout preparer pour lui et que c est Andry qui s est glisser dedans La politique est quelque chose a long terme qu il faut savoir planifier En ce sens Ravalo est un idiot pieger comme tel Avait t il vraiment le choix Je ne crois pas Il a jouer le jeu jusqu a la fin.
    Mais sans atout il etait perdu Il essai de voir jusque ou la descente aux enfer va se poursuivre Il est tellement facile a deviner IL a comprit que son seul espoir c est de faire survivre son parti et de s assurer une releve Mais la aussi c est loin d etre Garanti
    Son erreur se croire intelligent et de mépriser les autres

    • 13 septembre 2019 à 13:11 | I MATORIANDRO (#6033) répond à rayyol

      Manao hevitry ny mamono eritreritra fotsiny tony.

      Samia velonaina.

  • 13 septembre 2019 à 13:11 | Isandra (#7070)

    Les ZD essaient de faire circuler comme leur habitude que Naina A n’est que Malagasy de papier, alors que l’Experess titre aujourd’hui « Course à la mairie, l’IRD mise sur pur-sang à Antananarivo ».

    • 13 septembre 2019 à 13:15 | I MATORIANDRO (#6033) répond à Isandra

      ory lohan’angidina a.

      Aza adino ny tantara fa i laborde koa mba nilaza hoe Malagasy.

      SSSSHHHHH.

      kay diso za...

      Le le ....

      Samia velonaina

    • 13 septembre 2019 à 13:37 | elena (#3066) répond à Isandra

      En fait l’express faisait référence aux pur sangs élevés par Papa Charles,mais attention à la connotation !!!! Connotation pour le moins dangereuse, car la lutte des castes existe toujours....

    • 13 septembre 2019 à 13:53 | Vohitra (#7654) répond à Isandra

      Isandra.

      Tazana teo amin ny pk 0 daholo ny mpamatsy vola ny 2009 omaly, tazana teny koa i Edgard, tsy mahagaga io ligne editoriale io.

      Nahoana ? Inona moa no tian io gazetiny io havoitra amin ny hoe pur sang ?

      I Edgard dia Andriantompokoindrindra avy eny Ambohimalaza, dia mikasa ny hisarika ny hafa hanohana ny safidiny izy amin ity resaka pur sang ity, ireo Andriana mpikambana ao amin ny crapules de la Republique no tiany antsoina hihinana laoranjy lozitra.

      Aoka hazava, tsy nisy vohitra teto Iarivo ka nomena fitaizana hangalatra sy hitahiry halatra.

      Aoka tsy ny fankahalana an i Ravalomanana velively no hanosihosena ny Hasina sy ny kolontsaina. Fihetsika toy io no nahavoa sy nanimba an Itompokolahy Razakaboana teny Anosimanjaka tamin ny 1989.

    • 13 septembre 2019 à 15:01 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Vohitra,

      Ny tian’io gazety io havoitra, dia hofamaliana ny tsaho aelin’ny sasany fa gasy taratasy fotsiny ity tanora zokony ity.

    • 13 septembre 2019 à 15:18 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Mpiesona antoandro,

      Lamborde Gasy ?

      Aza disoina ny tanatra ry mpiesona, tsy vazaha fotsiny no voalaza, fa tsy nisy nilaza azy ho Gasy.

    • 13 septembre 2019 à 19:09 | I MATORIANDRO (#6033) répond à Isandra

      @ inandra

      Aza asitrika anaty firinga n’y loha rehefa miresaka.
      Aza atao hitsin-dalana n’y Tantara ry lohan’angidina.

      Fa :
      Samia velonaina ahita n’y fiafaran’naina.

  • 13 septembre 2019 à 13:23 | betoko (#413)

    Matoriandro
    C’est l’heure de se réveiller .C’est toujours la même rengaine chez les vaincus Nisy ala- bato .Lalao a été élue sans ala-bato , personne n’avait contesté sa victoire , mais quand ceux sont leurs adversaires qui ont gagné Nisy ala-bato

    • 13 septembre 2019 à 13:46 | I MATORIANDRO (#6033) répond à betoko

      Ie tena marina zany ry fozaorana lohan’angidina.

      Efa taitra tokoa ny olona. Tsy mety miakanjo fingotra intsony ireo voafitaka fa mmmmeeeuuuunnnnaaaattttrrrraaaa bbbbeeuuuu.

      Samia velonaina.

  • 13 septembre 2019 à 13:36 | Vohitra (#7654)

    Anontanio tsara izy aloha, rafozan-janany i Vital, efa nalohan ity farany ve hono ny droit de douane tamin ireo 4*4 miisa 350 tao amin ny port tao Toamasina tamin ny 2013 ?

    Ahita ny mamgidy tsy telina eo raha ny laoranjy lozitra no afangaro vatomanga eo antampon-tanana eo ry vahoaka namana a

  • 13 septembre 2019 à 13:44 | nez_gros (#10715)

    Les Malgaches refusent de refaire le match RAVALO-ANDRY, en version municipale
    ces 2 GROS sont responsable de la ruine de Madagascar
    Depuis 2009, ce sont eux qui ont divisé la population, mis les Malgaches contre les Malgaches.

    Trouvons un autre parti Rassembleur

    • 13 septembre 2019 à 13:48 | I MATORIANDRO (#6033) répond à nez_gros

      Hi3 !!!

      Ataovy matotra.

      i be vatan’orona sa i mainty zany no atao mpampitambatra ???!!!

      Samia velonaina.

    • 13 septembre 2019 à 14:26 | Anton (#8594) répond à nez_gros

      En réalité, le départ de cette division fut l’élection sans conteste d’Andry Rajoelina à la mairie de Tana en 2007 contre le candidat du TIM et les réactions autocratiques de Ra-8 qui n’a pas accepté sa défaite !
      Relativement à la ruine de Madagascar elle date depuis bien, bien, plus longtemps et l’auto proclamation de Ravalomanana en 2002 (alors qu’il lui suffisait tranquillement d’attendre le second tour) n’a rien arrangée puisque le résultat fut 6 mois de guerre civile, avec toutes les conséquences néfastes (et je ne parle pas là que du nombre de morts) !

  • 13 septembre 2019 à 13:45 | Mike Andriantsoa Mic Mec (#10716)

    Salama aby.

    1) Raha i Randriamasinoro Tahiry izay kandidan’ny Antoko TIM no ho resahina dia tsotra be satria io ilay tovolahy mbola anisan’ny tompon’andraikitra feno t@ tsy fahombiazan’ny Kaominina Antananarivo Renivohitra izay niteraka fahapotehan’Antananarivo Renivohitra hatr@ izao satria io tovolahy io dia tsy iza akory fa Sekretera Jeneralin’ny Commune Urbaine Antananarivo. Noho izany dia i kotozafy ihany no Alexis.

    2) Raha ny momban’ Atoa Naina Andriantsitohaina izay Kandidan’ny IRD na vovonana « Isika Rehetra miaraka @ Andry Rajoelina » kosa indray no asianteny dia tena mila olombaovao toan’ Atoa Naina Andriantsitohaina mihitsy Antananarivo satria ny tenany dia olon’ny asa, fandrosoana, fihavanana, fahadiovana, fahamatorana ! Tena izay vao hiverina indray ilay Iarivo mahate honona satria « Antananarivo Tanànantsika », « Fa ny Fitiavana no Lehibe Indrindra ». Tsara safidy ny IRD.

    Koa samia mandinika tsara, izay maharesy tsy hobiana, ary izay resy eo kosa meteza hanaiky ny faharesena ary aoka samy hifantoka @ fitiavantanindrazana.

    Mandrosoa Hasina daholo !

    • 13 septembre 2019 à 14:02 | I MATORIANDRO (#6033) répond à Mike Andriantsoa Mic Mec

      manao fihevitry ny fozaorana lohan’angidina koa ty !!!

      Fa samia velonaina ahita ny iafaran’naina.

    • 13 septembre 2019 à 14:03 | Vohitra (#7654) répond à Mike Andriantsoa Mic Mec

      Vao volana vitsy i Ny Riana no SG tao, i Guy Rivo no SG naharitra teo alohany.

      Ity laoranjy lozitra tiana amidy fa hoe pur sang ity no efa lo sy mantsina nanomboka ny 2009 ka mandraka androany.

    • 13 septembre 2019 à 15:34 | rangotra (#10724) répond à Mike Andriantsoa Mic Mec

      Ilay sadasada miloko volomboasary anie tô na ambasadôro 1 aza tsy tafa petrany e .... ny filou rajhoel ne tô efa 3 sa 4 bolana teo @ fitondrana vo noraisin i manuel e.. georges weah az ts frankofon tô tong de voaray tao vô we lany sad naazo sôsy be . ar mato ty IEM ty KO debout otranio de tompon antoka mihints ty sadasada miloko volomboasary ty... de ref ts lafo tany @ vaza ve de we amidy eto @ ville ndray

  • 13 septembre 2019 à 14:18 | Vohitra (#7654)

    Misy banky iray izay eto amintsika eto mpitahiry laoranjy lozitra izy io, dia rehefa manomboka mafy ny tosika any ampita any, manomboka mafana ny toetrandro sy maripana any amin ny paradis fiscal (panama papers sy paradise papers), dia ampiasaina amin izay ny vata ao amin ity banky iray ity mba hitehirizana ny masiso, dia nalefa nivezivezy nitety tanana sy toerana ny laoranjy lozitra aloha hanomanana ny fampidiana ao ambata.

    Dia nitsiry koa ny hevitra hoe handeha hanangana vata fitehirizana hafa, dia tonga tany amin ny hoe Fondation

    Ho mantsina tsy azo hiainana ny tanana atsy ho atsy raha tsy mitandrina an.

    Izao vao mazava tsara amintsika ny anatra napetrak i Pape Francois teto, tamin ny resaka corruption sy ecploitation effrenee des bois precieux..

    • 13 septembre 2019 à 16:06 | Isandra (#7070) répond à Vohitra

      Vohitra,

      Ao alefaso indray aloha ny fanaratsiana vorika, fa ho hitanareo ny hikapohan’Antananarivo anareo, fantany tsara ny azy. Tandremo fa zanak’Antananarivo pur sang io.

      Tsy azo vazivaziana ity tanana ity, ka izao zaza bodo ny politika tsy fantam-piaviana rehetra izao no aroso azy. Tokony ho fay tamin’ny Rafalimanana i Ravalo.

    • 13 septembre 2019 à 16:07 | Isandra (#7070) répond à Vohitra

      Tsy mandaitra eto intsony izany resaka, tian-kano tsy tian-kano izany, fa mandehana any.

    • 13 septembre 2019 à 16:37 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      Andriana pur sang tsy to teny eto Antananarivo ny laoranjy arosonao e .

      Mahafantatra tsara ny tena zanany sy vokatry ny taniny Antananarivo.

      Ny anao zanakazo efa nangidy hoditra hatrany amin ny famjanahantany ny razambeny.

      Hohitanao eo ny vokatr izay afaka fotoana fohy.

    • 13 septembre 2019 à 16:44 | Isandra (#7070) répond à Vohitra

      Vohitra,

      Ireo no tena tompon’ny lakilen’Antananarivo, Donnez à César ce qui lui appartient.

    • 13 septembre 2019 à 16:48 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      Isamdra,

      Fady ny toko sy tendrombohitra eto Imerina ny rongony, efa nanota fady izy. Diniho tsara sy hevero io lazaiko io.

      Tratry ny tsiny sy tody izy !

      Efa voalazan ny Ombalahibemaso ao amin ireo heloka lehibe 12 tsy mba azony handeferana izany.

      Indro fa lasa lozitra tsy lera izy..

    • 13 septembre 2019 à 17:04 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      Ao ampon ny tantarany ny lakilen ny vohitr Ialamanga fahizay Isandra, ary fantany ny taranany nanome Hasina azy.

      Diniho tsara ity lazaiko anao ity :

      Hatramin ny niakaran ny olona mandrorona sy mpanota fady mibaby ozona teo Anatirova ka nanosy ny fitomiandalana, dia io nanomboka nikorosy mihintsana ny vatobe fototra eo Manjakamiadana.

      Vao vita io lalampanorenana io dia fantatra hoe iza ny taona 2011 no nanao ankeriny nanota fady teny ary namoatsampona nilaza fa nitondra ny arivo lahy nidina avy eny ?

      Tsy mba azo hialana sy hiolahana ny tody apetraky ny Masina...

      Tsy tompon ny lakile aho fa hazomanga mibaby ny Hasindrazana...

    • 13 septembre 2019 à 17:17 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      Isandra,

      Fantatrao tsara tamin ny fanehoankevitra rehetra nataoko teto fa tsy mba mpankato sy mpandala an i Ravalomanana aho hatrizay, ary tsy nitovy hevitra tamin ny fomba nitondrany, ary tsy isan ireo antsoinao ho ZD.

      Hanohana ity kandida olombaovao haroson ny TIM ity kosa aho satria TSY EKEKO ARY FADIN-DRAZAKO NY MIARO ADIANJIOLAHY SY MENAMASO efa nanimba ary mbola ireo mivonona ny hanimba ny tanana ireo.

      TSIA TSIA TSIA

    • 13 septembre 2019 à 20:14 | Isandra (#7070) répond à Vohitra

      Vohitra,

      Sao dia mba diso tafahoatra loatra ilay izy ?

      Tondroinao ho mpitarika ny andian-jiolahy izany i Naina Andriantsitohaina ?

  • 13 septembre 2019 à 14:34 | Anton (#8594)

    Juste une petite info, pour se détendre…un peu !
    Assainissement de la capitale.
    Réunion, le 24 août dernier, à laquelle ont participé tous les acteurs concernés par cette opération, s’est tenue à l’Hôtel de Ville. A l’issue de laquelle, je cite :
    « La commune urbaine d’Antananarivo continue (sic) de prendre les dispositions nécessaires pour l’assainissement de la Capitale. Présidée par le secrétaire général de la CUA, le sieur Randriamasinoro Tahiry Ny Riana, la réunion a permis de mobiliser une fois de plus (lol..) les parties prenantes dont la police municipale, la police nationale, les six délégués au maire, les conseillers, l’équipe technique de la mairie et les acteurs directs de l’assainissement »
    Le secrétaire général de la CUA a donné la consigne que, selon la loi qui doit être strictement appliquée, il faut combattre tous ceux qui salissent (ils auraient pût s’inclure) la ville. « L’assainissement continue et les opérations qui s’y inscrivent seront intensifiées » a déclamé à qui voulait l’entendre Tahiry Ny Riana Randriamasinoro
    Il a également mis en garde des agents de la commune qui ne font pas leur travail comme il le faut (tout en oubliant de se mettre personnellement en question, pas plus que les hauts responsables à commencer par l’édile et son conseiller spécial de mari)
    Bref, la CUA prône la tolérance zéro dans ses actions …mais pointent les lampistes !

    • 13 septembre 2019 à 16:28 | Vohitra (#7654) répond à Anton

      Na ny mba nandinika kely ny voka-pifidianana nivoaka tao amin ireo Firaisana enina teto Antananarivo aza anie mbola tsy vitany akory fa mankarary ny lohany e !

      Mba nahatafiditra depiote koa izy dia mihevitra fa handresy amin ity.

      Ny tsy fantatry ny mpomba ny laoranjy lozitra dia ity : betsaka no nahatsiaro fa voafitaka ireo mba nifidy azy ireo taloha.

      Ary Antananarivo dia manaradia sy mahatoky ny kandida izay TSY tohanan ny fitondrana politika mijoro, indrindra fa ity fitondrana vesaran ny lainga sy fitaka ity.

    • 13 septembre 2019 à 17:47 | betoko (#413) répond à Anton

      Mais 3 semaines après ,un revirement de 360° , tous les marchants ambulants peuvent vendre sur tous les trottoirs d’Analakely jusqu’ à Behoririka, c ;’est ce qu’on appelle populisme
      C’est quoi encore cette histoire de gasy taratasy ? est ce une allusion au vazah taratasy ? Monsieur Aina Andriatsitohaina est un gasy pur et ne possède que la nationalité malagasy

    • 13 septembre 2019 à 18:04 | Vohitra (#7654) répond à Anton

      Le malheureux bebetoko n’arrive même pas à écrire correctement le prénom de son malheureux candidat...

      ne sois pas étonné si demain il écrira ici que c’est Anyah qui est le candidat...

  • 13 septembre 2019 à 15:16 | rangotra (#10724)

    Raha ny voka pifidianana 5 nisesy teto dia tsy tafavok velona t@ tim zany ny loranjy koa aleo dia efa apetrakay sahady amdrAtoa Randriamasinoro ny hetahetanay :
    - avereno @ heriny sy ny lazany ohatran reny talohan 2009 ireny ny USCAFOOT .uscafoot rery no ekip malagasy afak nandresy ekip sudaf raha ny tantara, sad tany @ taniny... Mino sy manantena zahay fa amoka faneva ima bedebe ny uscafoot .
    Tsizovina amnay ny fomba fiasan ny olon ny tim : ampy fahaiza manao sy hainga-piasa ,, aitana vokatra eo noho eo... tsy tahak le IEM toa avadik ndray we fundation rajhoel de we apiditr vola ve ? grrrrrrrrrrrrrrrrrrr

  • 13 septembre 2019 à 17:55 | ratiarison (#10248)

    Mitovy hevitra aminao aho ra-vohitra. Mazava fa tena mitady resaka vonany ny IRD ?? Mba hafahany manao ampiamamba an ’Antananarivo.. Mazava ny AHY NO HOFIDIKO RANDRIAMASINORO Tanora miantso volo 🐺jeune 🐺 loup mahavita azy. SAMY TSARA
    LEROA ’.

  • 13 septembre 2019 à 17:55 | ratiarison (#10248)

    Mitovy hevitra aminao aho ra-vohitra. Mazava fa tena mitady resaka vonany ny IRD ?? Mba hafahany manao ampiamamba an ’Antananarivo.. Mazava ny AHY NO HOFIDIKO RANDRIAMASINORO Tanora miantso volo 🐺jeune 🐺 loup mahavita azy. SAMY TSARA
    LEROA ’.

  • 13 septembre 2019 à 18:01 | Besorongola (#10635)

    Anecdote ! encore et encore…
    Quand j’étais de passage à Antananarivo au mois de janvier dernier… on était à table et j’ai posé la question : C’est quoi réellement les Fozaorana ? . Sur le coup ce fut le silence, personne n’ose me répondre … pendant ce temps les mpiasa (domestiques) continuent à faire leur va et vient pour servir à table. A la fin du repas un membre de le famille est venu me voir en disant " Tu as posé la question sur les Fozaorana ? En fait disait-il ce sont les mainty ( les noirs) et comme il y a les mpiasa mainty et personne n’osait te répondre et il continue… Les andriana d’Antananarivo étaient très attachés à Ravalo qui est andriana lui-même et en 2009 les ambany tanàna ou les habitants des villes basses étaient en première ligne à suivre Rajoelina pour déchoir Ravalo… le duel éternel entre Ravalo qui traitait les noirs de Tanà et les côtiers de gidro ou lémuriens et Rajoelina considéré comme le libérateur est désormais ouvert et continue jusqu’à ce jour...de Bekiraro jusqu’à Ankazomanga en passant par Isotry ,et Andavamamba, Rajoelina avait cartonné…
    J’ai compris maintenant que la guerre des castes existent bel et bien encore. En choisissant Naina qui est un andriana pur sang, Rajoelina espère ravir les cœurs des Jaky mena ( puissante confrérie des nobles en Imerina) et les fonctinnaires de Tanà qui sont souvent andriana depuis la colonisation . En fait les colons trouvaient que ces gens-là sont plus intelligents et plus efficaces que les côtiers et les mainty . Le fameux zarzarao hanjakana !
    Même si ce clivage se calmait du temps de Rajao qui est un véritable équilibriste ceci revient en force.
    Conclusion : les Antananarivois vont voter massivement Naina car il est andriana be et les fozaorana vont voter aussi pour Naina car il est avec Rajoelina. Certes les irréductibles vont voter Ny Riana mais ils seront minoritaires. Alors allons y au PMU et composez vos combinaisons. C’est triste mais c’est çà la réalité de notre chère île.

    • 13 septembre 2019 à 18:18 | Vohitra (#7654) répond à Besorongola

      Le masque de Besorongola venait de tomber, il n’hésite plus à reprendre à son compte les arguments avancés par Ird/Mapar lors de la dernière élection présidentielle, oui, c’est un ancien partisan de Hery qui voulait trouver son chemin à travers des sentiers parfumés à la rose de bois…
      On retiens encore en mémoire ses propos ici lors de la formation du gouvernement Ntsay avec son kitapo iombonana, et déçu de la considération réservée à sa proposition, il avait basculé dans des salves de critiques à l’endroit du pouvoir…
      Et le voilà, il s’amène encore avec des idées farfelues tirées d’une tricherie intellectuelle à la manière des révolutionnaires oranges…en espérant peut être une place au…Samva…

    • 13 septembre 2019 à 18:26 | betoko (#413) répond à Besorongola

      Marc Ravalomanana n’est pas du tout andrina .Quand il fût devenu PDR , il avait demandé aux Andrina d’Ambohimalaza de le nommé andrina comme eux , refus cathegorique des natifs d’Ambohimalaza
      Lors de la campagne électorale pour la présidentielle Mme Bodo la chanteuse disait au micro , chez nous partisans de Ra8 il n’y a que des malama loa Tollé générale partout même sur les ondes

    • 13 septembre 2019 à 18:46 | Vohitra (#7654) répond à Besorongola

      bebetoko,

      ny zavatra fantatra mba resahana moa e, hariva angaha ny andro dia very tsiaro sy tadidy izato izy ?

      Samy hafa ny Imerinkasinina sy ny Ambohimalaza leroa a ! miteniteny foana !

  • 13 septembre 2019 à 18:38 | Besorongola (#10635)

    Vohitra
    Définitions : realpolitik - Dictionnaire de français Larousse
    https://www.larousse.fr/dictionnaires/francais/realpolitik/66838

    (avec une majuscule) Stratégie politique qui s’appuie sur le possible, négligeant les programmes abstraits et les jugements de valeur, et dont le seul objectif est l’efficacité…

    Cher Vohitra vous montrez clairement que vous êtes déçu de ma prise de position mais moi c’est l’efficacité qui prime qu’il soit candidat Tim ou Ird. Ravalo a fait de bonne choses à Antananarivo quand il était Maire et mieux quand il était Président
    mais il a montré ses limites avec son équipe dont fait partie ce Ny Riana.
    Je regarde l’intérêt d’Antananarivo et Ravalo avec son équipe a fait aussi des promesses mirobolants quand il promettait les partenariats avec les Allemands. Ce qu’ils ne peuvent pas faire sous Rajao qui est plus souple, ils ne pourront pas faire sous Rajoelina son pire ennemi.

    Je vous admire pour vos soutiens sans faille à Ravalo vous et Matoriandro mais je trouve que ce dernier a raison de dire :« Avelao ho azy daholo dia ho hita eo ».
    Je ne cherche aucun poste ni fauteuil quel qu’il soit c’est par compassion de ce qui se passe dans mon pays que j’ai fait la proposition du Kitapo Iombonana et le projet n’est pas maty afo comme vous prétendiez, il continue son bonhomme de chemin car c’est projet énorme qui a besoin de temps .

  • 13 septembre 2019 à 18:40 | Vohitra (#7654)

    Taorian’ny lahateny fanolorantena nataony voalohany tao amin’ny pk 0 omaly, iza moa no olona nifampiarahaba sy nifamihina taminy voalohany ?

    I Ravatomanga Mamy.

    Anjaran’ny tsirairay no mandinika ary manomboka eto...

    • 13 septembre 2019 à 20:24 | Isandra (#7070) répond à Vohitra

      Vohitra,

      Inona no olana raha tao Ravatomanga ? Tsy rano ny Ikopa, ka tonga namana vao mavomavo’

      Sady hatramin’izao aloha toa tsy misy fanenjehana mihantra amin’io olona io, fa ny olona nanohana ny olona nanolotra an’i Tahiry R izao no toa mitoboka any am-ponja any hatramîizao.

      Izahay manaja ny hoe ny helokin’ny ray tsy helokin’ny zanaka, tsy Izahay mihintsy andeha hapiditra an’i Tahiry amin’ireo vola amina en Milliards nahodin-dRavalo. Ka tsy hitako hoe inona no idiran’i Naina R amin’izay affaires ataon-dRavatomanga any. Sa tena efa tsy mahita hanakianana intsony dia efa mivarilavo any amin’ny kilalao maloto.

    • 13 septembre 2019 à 21:14 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      Vola hiditra ve hotohanana fanoto, hoy Isandra sady ravo sy rebika mahita ny mpanjakan ny bolabola...

  • 13 septembre 2019 à 18:54 | I MATORIANDRO (#6033)

    @ kelitoko fozaorana lohab’angidina

    Avoahy eto hoe n’y porofon’zany Vava nataon’i Bodo zany !!!

    Nareo fozaorana aloha de tena mphinankinampoana mihintsy e.

    Samia velonaina ahita n’y iafaran’naina

  • 13 septembre 2019 à 19:10 | FINENGO (#7901)

    @ zanadralambo (#7305)
    Salut Frérot.
    En ce qui concerne le Bac-7, et ce n’est qu’un avis personnel.
    Quand en 2009 ce DJ fait son coup d’Etat, et à responsabilité partagée avec Ravalomanana, au Meurtre du 7 Février 2009.

    Ce même DJ de Bac-7, d’une Transition qui a été fixé à 24 mois, pousse le culot et ose pousser la durée de la dite Transition à quelques mois Près à 5 années, tout en ayant dilapidé les bien du Pays, tout en aggravant la Pauvreté ambiante qui régnait au sein de la populace, et en 2013 voulant tout de même se présenter comme candidat à la présidentielle, jusqu’à se faire écarter des élections au même titre que L’Amiral des égouts.

    Le revoilà en 2019 qui se représente et fini par être élu, par des irrégularités consenties par la CI.
    Il Promet monts et merveilles à un Peuple abruti par des décennies de gouvernance qui s’apparente plus à une dictature qui ne dit pas son nom, qu’à une démocratie tant écriée mais qui n’a jamais vraiment existé.

    Comment un Pays en faillite peut-il dépenser autant de Pognon, même pour recevoir le Pape.
    Je ne critique nullement la visite du Pape, mais il avait plus simple pour accueillir le Pape. En occurrence en utilisant le Stade de Mahamasina.
    Le prix des Préparations et aménagements, n’aurait rien à voir avec celle de Soamandrakizay, un nom Pompeux pour faire croire à ce misérable peuple qu’il aurait le Bienfait éternel.
    Tout n’est que manipulation, n’est qu’hypocrisie dans ce Maudit Pays.
    A faire des plages de Tamatave, un Miami Beach.
    A construire la Nouvelle cité dit : Tanamasoandro, encore un nom Pompeux, Cité du soleil.
    Je ne vais pas réciter ici tous les Velirano que ce Manipulateur aurait fait. Mais ils sont au nombre de 13, un nombre qui sent la Porcherie.

    Avis personnel.
    Le Bac-7 est de retour pour parfaire ce qu’il n’a pas pu boucler durant la maudite période de Transition.
    Il est là pour ruiner encore un peu plus un Pays déjà bien ruiné, et d’appauvrir encore un peu plus un peuple déjà très démuni, nageant dans une Misère sans nom.
    Un Pays où il faisait bon d’y vivre, est devenu le 3ème Pays le plus Pauvre au Monde.
    A cette allure d’ici la fin de son quinquennat on risquerait d’être le Premier Pays le Plus Pauvre au Monde et cerise sur le gâteau sans avoir connu une Guerre, et ne serait ce qu’un semblant de guerre.

    Que veux-tu Frérot le Pays est Maudit des Dieux !!
    L’ancienne Perle de l’Océan indien, est devenu l’enfer pour tout un Peuple.
    Pour te dire du temps de la Première République, les Musulmans représentaient 1,1% de la Population qui était de 14 millions.
    En 2018 les Musulmans représentent 15% de la population qui est de plus de 25 millions.
    Dont 160 000 Malgaches fraîchement convertis à la seule année de 2013.

    Il ne serait pas impossible non plus que d’ici 2030, les Musulmans seront à 25 voir 30% de la population, qui serait de 28 à 29 millionsd’âmes.
    Le pays aura un Bel avenir avec tout cela, y compris avec des sectes qui fleurissent à tous coins de rue.

    Le Pays de tous les Maux, de toutes les détresses.
    Y vivre pour le mortel du commun, c’est de vivre en l’enfer avant le jugement dernier.
    Voilà ce que les Nationalistes, ont fait de ce Pays, et pour la plus part ils y vivent en dehors du Pays en bénéficiant d’une soit disant Binationalité, qui en réalité n’a jamais existé, ni toléré par les lois de la République. Et que même certains se disent, qu’ils sont de la Diaspora.
    Oh mon Dieu !!! Mais de quel type de Diaspora ???
    De quoi à te faire gerber.
    Bonne soirée et Bon Week-end Frérot.

    • 13 septembre 2019 à 20:41 | zanadralambo (#7305) répond à FINENGO

      Salut, frérot. Sur la visite du pape et les dépenses faramineuses qu’il a fallu engager, on se rejoint. Tout ça pour ça, on marche sur la tête au pays des babakoto.
      J’ai donné mon avis de citoyen malgache lambda (binational, j’assume et j’en suis fier, tant pis si ça fait ch… certains), sur les prochaines élections. Comme d’hab, si tu n’es pas pour leur gourou, t’es un nul pour les fanatiques qui font désormais les beaux jours de ce nid de vipères nationalistes. Ça vaut autant pour les partisans du Dj que pour ceux du laitier. Je n’ai pas de chapelle, je refuse de choisir entre la peste et le choléra,, pardon d’’être aussi cash…
       ;Pas étonnant que notre peuple s’embourbe dans la crasse où les mêmes donneurs de leçon nous ont foutue, il y a 45 ans, frérot.
      Je n’ai pas l’intention de me disputer avec des gens que j’apprécie mais qui, aveuglés par la haine, suivent aveuglément un candidat qui a prouvé que lui aussi est une crapule. Du même acabit que le brigand qu’il prétend combattre. Aucun des 2 camps n’a l’intérêt du peuple en ligne de mire, le but (c’est la donne depuis 1975), c’est se remplir les poches et profiter des avantages que le pouvoir confère.
      Si mes amis du forum veulent croire à des promesses d’ivrogne qui n’engagent qu’eux seuls qui veulent bien y croire, bien grand leur fasse. Sans moi.

  • 13 septembre 2019 à 20:16 | Vohitra (#7654)

    Les khmers oranges de 2009 etaient tous reunis hier, ils etaient si fiers d afficher une solidarite intacte, de la haute bougeoisie rentiere aux patrons de presse, les affairistes habitues aux marches publics truques, les bandits et malfrats qui avaient mis la ville a feu et a sang, et les chefs de la transition, et a la premiere ligne, l empereur du bois de rose.

    Ils se sont promis de prendre d assaut la derniere poche de resistance qu est la capitale.

    Les bandits predateurs aux mains tachees de sang croient dur comme fer qu il soit facile pour eux de s emparer de la Ville qu Andrianjaka avait creee il y a 400 ans...et de la livrer aux mains et quatre volontes des Nababs de la corruption et traffics en tout genre...

    Ils se trompent enormement !!!!

    • 13 septembre 2019 à 20:28 | Isandra (#7070) répond à Vohitra

      Vohitra,

      Les oranges etaient si fiers d afficher une solidarite intacte, tandis que les kravates mena ont montré leur visages frustrés, comme si ils étaient déjà dans la soirée de leur défaite.

    • 13 septembre 2019 à 21:05 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      Isandra,

      L humilite, la serenite, et la tolerance font partie des caracteres et postures affiches par le jeune tout nouveau candidat, tandis qu a cote, les sourires carnassiers des loups et chacals traduisent aisement leurs objectifs et funeste destin, ils ont du mal a cacher leur envie tenace de s emparer de tout, du foncier aux impots en passant par ses monuments historiques...

  • 14 septembre 2019 à 08:19 | lysnorine (#9752)

    @ Vohitra
    13 septembre 20190à 10:34
    « Nisy tokoa ireo taranaka mpiray tsikombakomba tamin’ny mpanjanatany efa hatrany amin’ny taona 40 sy 50 tany, nandevona sy nanao izay hampandamoka ny tena fitiavan-tanindrazana teto, »

    Tsy hoe vao hatramin’ny « taona 40 sy 50 » no nisy ny MPAMADIKA niray « tsikombakomba tamin’ny mpanjanantany » tany fa : vantany vao lasa zanatany Frantsay i Madagasikara ary TALOHANY AZA dia EFA izy ireo ihany ireto TANDAPA tao Anatirova nifampiraharaha mangingina tamin’ny Frantsay namadika an-dRanavalona faha-3 sy namporisika ny PM Rainilaiarivony tsy hamela ny manamboninahitra anglisy, Colonel St Leger SHERVINTON, nitokiany ka nafarany manokana, hitarika ny ady sy ny tafika Malagasy.

    Indro averinay eto ny fifanakalozan-kevitra nataonay tamina forum hafa
    [Re : Tsara zohiana ny toy itony !
    Envoyé par : lys-norine ,Date : jeu. 5 décembre 2013]
    – « < Mety misy ve ny OLONA GASY ray sady gasy reny sady gasy vady, kanefa tena manana toe-tsaina sy toe-panahy mpanjana-tany, mihaotra lavitra noho izay European faran’izay colonialist indrindra ?, » hoy ny fanontaniana iray..
    – « < tena NISY tokoa , mikaroha am tantara ao , fa betsaka izy ao !!!! [...] » hoy ny mpandray anjara iray

    Dia hoy izahay :
    « Fa TSY MALAGASY HIRIHIRINY TOKOA VE ve ireo MPIVAROTRA TANINDRAZANA nanezaka sy niezaka mafy ny hanjanahan’i Frantsa an’i Madagasikara talohan’ny nanganany haingana saina fotsy tetsy Anaty Rova tamin’ny 30 Septambra 1895, ka NAHAVERY ny FAHALEOVANTENAN’ ny Fanjakana Malagasy ? Tsy IREO MALAGASY IREO sy ny tamingany ihany ve no nanohy ny FANOMPOANA AN’I FRANTSA nandritra ny fanjanahan-tany sy taorian’ny fiverenan’ny fahaleovantena ary mbola mahazo vahana izaitsizy ANKEHITRINY ? Tsy ireo ihany ve no manaiky ny maha-« ZANATANIN’i Frantsa » indray an’i Madagasikara sy ny fanosihosen’ny hafa any ivelany azy sy ny Vahoaka Malagasy ? ...

    Ny « TANTARA » !

    « Ireto misy andalan-tsoratra nalaina avy tamin’ny boky mitatitra ny hitany sy reny ary niainany tao Antananarivo, nosoratan’ny iraky ny gazety angilisy « Times » mpandeha eny ambavan’ady - E.F. KNIGHT - « Madagascar in war time », 1896. Longmans, Green, and co., London, New York, and Bombay 1896
    « Nasongadiny tsara fa ireo Malagasy MPAMADIKA ireo indrindra no mody NISEHO HO TIA TANINDRAZANA ! Fahita hatramin’izay ihany izany mandrak’ankehitriny : ezahina jambaina ny maitso volo amin’ny famoromporonana arirarira sy angano hanafenana sy hamiliviliana ary hamadihana ny tantaran’ny zavatra tena nitranga na vao omalin’omaly aza. »

    CHAPTER X
    SEDITION IN THE CAPITAL (pp 160,161)
    A few days after my arrival an OMINOUS INCIDENT, quite without precedent here, spread dismay throughout the capital. SEDITIOUS PLACARDS WERE POSTED ON THE CHURCH DOORS, and A LETTER was left AT THE GATE OF THE PALACE, despite the fact that a number of soldiers guarded all the approaches. THESE DOCUMENTS CALLED UPON THE PEOPLE TO PUT THE QUEEN, the Prime Minister, and their relations TO DEATH, AND TO WELCOME THE FRENCH AS THEIR TRUE FRIENDS .

    This MANIFESTO ON THE PART OF THE FRENCH PARTY was THE FIRST OPEN SIGN of the WIDE-SPREAD CONSPIRACY which ULTIMATELY PLACED MADAGASCAR AT THE MERCY OF THE INVADER. Several arrests of suspected people were made about this time, but THE GOVERNMENT WAS RETICENT ON THIS SUBJECT.[...] there were no gatherings of the population, SAVE in the numerous churches, AT THOSE FREQUENT PRAYER-MEETINGS IN WHICH THE HOVAS TAKE SO KEEN A DELIGHT.

    An observer of the situation in Antananarivo at that period could not fail to REGARD THE GOVERNMENT WITH feelings of INDIGNATION and CONTEMPT, while ENTERTAINING PITY and sympathy FOR THE UNFORTUNATE PEOPLE who, READY TO MAKE A STRUGGLE FOR THEIR INDEPENDENCE, were to be ruthlessly SACRIFICED BY THEIR RULERS. It was OBVIOUS to the Europeans in the capital that, WHILE PROFESSING A POLICY OF HEROIC RESISTANCE, THE HOVA MINISTERS COULD SCARCELY HAVE DONE MORE TO FURTHER THE FRENCH CAUSE HAD THEY BEEN THE ASTUTEST AGENTS OF THE ENEMY. THE DEFENCE WAS A SHAM , and was not likely to stay the invading columns for a day [...]

    THE FRENCH PARTY (pp.162, 163)

    The majority of the Hovas detested the French, were loyal to their Queen, and, if properly led, would perhaps have fought for her.
    THE LEADING MEN, HOWEVER, HAD NOT THE PATRIOTISM TO FORGET THEIR PETTY JEALOUSIES even at such a juncture, and THE DEFENCE WAS COMPLETELY PARALYSED by divided counsels.

    But something far MORE CULPABLE than lack of patriotism was also to blame for THE NEGLECT OF ALL ORDINARY MILITARY PRECAUTIONS on the part of the rulers of the land.

    It was WELL KNOWN that AN INFLUENTIAL PARTY HAD BEEN BOUGHT OVER BY BRIBES, in one shape or the other, TO DO ALL IT COULD TO SERVE THE FRENCH CAUSE ; it included some of the QUEEN’S RELATIONS and her more IMMEDIATE ADVISERS who jealously guarded the Royal presence and prevented all who might give her timely warning from obtaining access to her.[...].There can be no doubt that THE VERY REGIMENTS THAT GUARDED THE PALACE WERE AT THE DISPOSAL OF THIS FACTION, and were kept READY TO CRUSH ANY ATTEMPT AT REVOLUTION.

    The leaders of the more patriotic party were fully aware that the INDEPENDENCE OF THEIR COUNTRY HAD BEEN SOLD, but they could do nothing. They lived in DAILY DREAD OF ASSASSINATION, and they were unable to combine or even to exchange confidences, for NONE KNEW WHETHER HIS NEAREST RELATIVE OR FRIEND MIGHT NOT BE ONE OF THOSE WHO HAD BEEN SECRETLY BOUGHT OVER. The HOVAS possess some amiable qualities, but they are a PROVERBIALLY TIME-SERVING and TREACHEROUS people. ’How can you English trust any of us ?’exclaimed one to a friend of mine. ’Why ! WE NEVER TRUST ONE ANOTHER .’ [...]
    [Hotohizana]

    • 14 septembre 2019 à 08:26 | lysnorine (#9752) répond à lysnorine

      @ Vohitra
      13 septembre 2019 à 10:34
      « Nisy tokoa [hatrizay hatrizay ny mpamadika an’i Madagasikara] mpiray tsikombakomba tamin’ny mpanjanatany »

      THE QUEEN’S ADDRESS (pp.268, 269)
      [Tohiny ]
      I heard this day (September 25) on good authority that a number of French agents had been arrested.

      THEY HAD FRENCH FLAGS in their possession, and also LETTERS WHICH REVEALED the existence of a WIDESPREAD CONSPIRACY .

      THE MAJORITY OF THE OFFICIALS IN THE PALACE WERE SAID TO HAVE BETRAYED THEIR QUEEN, AND TO BE IN THE PAY OF FRENCH ; and so complete was the system of communication they had arranged with the enemy that INSTRUCTIONS SENT FROM THE PALACE TO OFFICERS AT THE FRONT WERE READ IN THE FRENCH CAMP BEFORE they reached the individuals to whom they were directed.

      On this same afternoon a kabary was held outside the palace [...]The Queen addressed the people from the palace verandah, MORE ESPECIALLY DIRECTING HER REMARKS TO PRINCE RAMAHATRA and some other officers who were about to proceed to the front. She said to them :

      ’ I am the descendant of twelve kings. HOW OFTEN have you all declared to me that YOU WOULD DEFEND THE KINGDOM they created ! BUT YOU HAVE NOT DONE SO .

      Alas, I HAVE BEEN BETRAYED BY MY OWN PEOPLE !Then she wept [...]

      The Europeans in the capital could not but feel a deep sympathy for this poor misguided Queen, who now, when it was TOO LATE, so clearly realised in her misery that SHE HAD REJECTED THE ADVICE OF TRUE FRIENDS FOR THE FATAL COUNSEL OF CREATURES WHO HAD BETRAYED THEIR TRUST FOR FRENCH GOLD.

      A PLOT TO MURDER THE QUEEN (pp. 274,275, 276)

      [...] I had just heard, for the first time, from one who was behind the scenes, and in whose word I could place implicit faith, the COMPLETE STORY of the INFAMOUS PLOT which had been BREWING in the palace FOR SOME MONTHS, and which was now coming to a head. I have already explained that THE QUEEN WAS SURROUNDED BY MEMBERS OF THE NATIVE FRENCH PARTY .

      These TREACHEROUS ADVISERS, who had succeeded in gaining her confidence and poisoning her mind against her loyal friends, were bent on BRINGING ABOUT HER DESTRUCTION, their ultimate object being TO PLACE A YOUNG WOMAN OF THEIR OWN CLIQUE ON THE THRONE as her successor.

      THIS PARTY ACQUIRED SUPREME INFLUENCE when the Prime Minister conferred sixteen honours on his nephew, the ARCH-TRAITOR RATELIFERA, who was thus virtually placed in command of the capital.[...]

      Wishing TO CURRY FAVOUR WITH THE INVADERS, they persuaded the Queen to REJECT THE SERVICES OF ALL OFFICERS, FOREIGN AND NATIVE, WHO MIGHT HAVE THE DEFENCE OF SOME EFFECT. They hoped TO REPRESENT THEMSELVES TO THE FRENCH AS BEING THE USEFUL TRAITORS TO WHOSE MACHINATIONS THE COLLAPSE OF THE HOVA RESISTANCE WAS ENTIRELY DUE , and then to CLAIM THEIR REWARD FROM THE GRATEFUL CONQUERORS. [...]

      Towards the end the Queen’s life was in great danger. The conspirators came to the conclusion that their object could be best attained by PUTTING HER TO DEATH BEFORE THE FRENCH CAME IN. At least one attempt was made to take her life [...] She contrived to communicate with friends outside the palace, and it was arranged that she should escape in disguise on the night of September 28, when the French were close to, walk to the French camp, and deliver herself up to General Duchesne. But she was so closely watched that she was unable to effect this design [...]
      As I WAS MYSELF IN THE PLOT TO SAVE THE QUEEN, and had arranged to assist her in her flight and accompany her to the French camp, I can vouch for the facts.
      [Hofaranana]

    • 14 septembre 2019 à 08:42 | lysnorine (#9752) répond à lysnorine

      @ Vohitra13 septembre 2019 à 10:34
      « Nisy tokoa [hatrizay hatrizay ny mpamadika an’i Madagasikara] mpiray tsikombakomba tamin’ny mpanjanatany »
      Tantaran’ny mpamadika nahavery ny fahaleovantenan’i Madagasikara : Nataon’izy ireo izay hialan’ny colonel SHERVINTON sy ny manamboninahitra namany noho ny tsy fetezan-dRainilaiarivony hanapa-kevitra ny amin’ny hitaritan’izy ireo ny ady ka hibaikony ny tafika.
      [Tohiny sady farany]

      Toy izao no voalaza momba izany ao amin’ny boky nosoratan’ny iraky ny gazety Angilisy The Daily Telegraph :
      Bennet Burleigh, War correspondant to The Daily Telegraph,
      ‘’Two Campaigns Madagascar and Ashantee’’, London, T. Fisher Unwin Paternoster Square, 1896.

      “ Among the Prime Minister’s personal following, and in high position, there were several natives who had AMASSED GREAT WEALTH. Rainilaiarivony was never among the bribe-takers, and it was his conspicuous rectitude in that respect, as well as his astuteness, that enabled him to maintain the confidence of the majority of his countrymen. Those CORRUPT PUBLIC SERVANTS, I more than suspected, WERE IN NOWISE ANXIOUS TO SEE THE FRENCH INVASION MISCARRY, for well they knew that UNDER FOREIGN DOMINION they would be allowed to RETAIN THEIR ILL GOTTEN RICHES, whilst with Rainilaiarivony in power they might, at any moment, be stripped of all they had amassed and sent into banishment. There was probably another cause that paralysed the Prime Minister’s hands, as well as those previously referred to in earlier chapters. Prince RAMAHATRA and the silly heads of the army were JEALOUS OF THE FOREIGN OFFICERS’CAPABILITIES, and fearful lest power should slip out of their hands. By hints that were not always heavily veiled, they intimated to the Prime Minister that THE ARMY WOULD ONLY SERVE UNDER THE ORDERS OF RAINILAIARIVONY. Possibly the Prime Minister shrank from an open conflict with Prince RAMAHATRA AND HIS FOLLOWING, who bad old scores to pay off. A brother of that Prince had been the husband of Queen Ranavalona III. at her accession to the throne. [pp. 213, 214].

      It came about that, weary of waiting, hopeless that the Prime Minister would take action until it was too late, Colonel SHERVINGTON and Mr Parrett determined to bring matters to a close, and having sent in, persisted in enforcing, their resignations. The Prime Minister asked them directly and indirectly to withhold their resignations a while longer ; but, AS THEY HAD DONE SO MORE THAN ONCE in response to similar appeals, they firmly declined to yield. It was then or never. Their terms were the DIRECTION AND CONTROL OF ARMY AFFAIRS, SUBJECT SOLELY TO THE PRIME MINISTER’S IMMEDIATE ORDERS, or they would all leave the country. Rainilaiarivony could not believe, or would not realise, the pass to which affairs had drifted, and so all the Europeans and Americans, following Colonel Shervinton ’s example, quitted the Malagasy service.[pp. 213-214].
      From the appearance of things in the capital at that period, the French were ASSURED of an EASY, SHORT, and SUCCESSFUL CAMPAIGN. I cabled the fact of the resignations to Europe, with the expression of a confident belief that all General Duchesne’s soldiers had to do was to WALK into Antananarivo. Why the French were not in Antananarivo early in JUNE passes understanding, for by April they must have known, officially and otherwise, that the Malagasy WOULD and COULD OFFER NO RESISTANCE WORTH SERIOUS THOUGHT.[p. 214]
      " When Colonel Shervinton, who was in England ON LEAVE OF ABSENCE at the time, heard that France was likely to go to war with Madagascar, he HASTENED BACK, landing at Mananjara on October 29 last [1894]. Two weeks later he was in the capital, and in frequent consultation with the Prime Minister about ways and means for the defence of the kingdom. PLANS were prepared for the expected campaign, and arrangements made for procuring a further supply of arms and ammunition, as well as weapons of a better kind wherewith to equip the Malagasy troops. As long ago as November last (1894) it was explained to the Prime Minister that, AFTER HIS EXPERIENCES IN THE FIELD IN THE FORMER WAR [1883-1885], he, Colonel SHERVINTON , WOULD NOT SERVE AT THE FRONT UNDER ANY NATIVE OFFICER. Broadly, the reasons given for this were the Malagasy’s lack of efficient military training and knowledge, and — the more serious defect — that it had become almost a common custom with native commanding officers of high station to excuse both rank and file from remaining with the army for monetary considerations. To put it plainly, THEY ALMOST OPENLY TOOK BRIBES FROM OFFICERS AND MEN WHO WISHED TO SHIRK MILITARY DUTY. There was another equally strong ground of objection, namely, that OF THE MONEY GIVEN FOR THE ARMY COMMISSARIAT ONLY A SMALL PART REACHED THE MEN, the bulk of the funds sticking to the hands of the officials. So bad, in fact, had matters been in the PREVIOUS WAR , that MEN HAD BEEN ALLOWED TO DIE OF STARVATION, even where an abundance of food could have been had by requisition. As the cattle and rice, however, belonged to some friend or noble of those in command, these available supplies were left untouched, although men were sickening, DYING, and deserting FOR WANT OF FOOD. [pp. 215-216].

      Farany, teny kely mikasika ilay hoe : « I Edgard dia Andriantompokoindrindra avy eny Ambohimalaza, dia mikasa ny hisarika ny hafa hanohana ny safidiny izy amin ity resaka pur sang ity, ireo ANDRIANA mpikambana ao amin ny crapules de la Republique no tiany antsoina hihinana laoranjy lozitra. » ( Vohitra, 13 septembre 2019, à 13:53 répond à Isandra)
      Ka avy amin’ireo mpirehareha ho ANDRIANA ireo indrindra ange – na andriana inona na andriana inona –, no fiavian’ny maro tamin’ny « KÔLABÔS » mpamely ny Malagasy « indigènes » FAHA-FANJANAHAN-TANY (MPITSIKILON’ny Sûreté sy police, « notables », écrivain- interprète, gôverinôra, chef de canton, sns.) !!

    • 14 septembre 2019 à 10:41 | Vohitra (#7654) répond à lysnorine

      Miarahana Lysnorine,

      Misaotra amin ny fampatsiahivana ny tantara, izay tsy mba fanadino fa natao ho fanilo hitsinjovan ny taranaka ny dia ombany hanorenany ny ho aviny.

      Mazava aminao tsara ny tiako nampitaina tamin ny lahatsoratro omaly.

      Printsy Ramahatra, Printsy Rasanjy, isany amin ireo henatra eo amin ny tantara, mpiray tsikombakomba, mpivarotra tanindrazana, olomboavidy, nahavanon-doza noho ny fitiavambola sy voninahitra ka nitondra sy nanamora ny fanjanahantany, ary nandray anjara feno sy tanteraka tamin ny fanenjehana, fanaovana vono moka ireo Menalamba manerana ny Nosy, tsaroana ny fampadohalihana imasombahoaka an i Rabozaka.

      Ary io fitiavambola teo amin ireo Andriana sasany io ihany no nahatonga azy ireo niara-niasa tamin ny governora jeneraly frantsay nanao hevi-petsy mba hamitahana ny tia tanindrazana ka hanomana fikomiana faobe, izay izy ireo ihany avy eo no nanoro hevitra ny governora hiroso amin ny fandripahana faobe.

      Ripaka ny tia tanindrazana tany amin ny Faritra, ireo Andriana vitsy tia tanindrazana hany hery niafina tany amin ny vohitra nisy azy mba ho fitsinjovana ny ainy.

      Hivereno topazamaso ireo Andriana Merina nanankarena sy mpanao raharahambarotra lehibe nanomboka ny taona 1930 mankany amin ny taona 1950, dia ho hita tokoa fa ireo ilay tarazo sy farasisa sy areti-mandoza namadika ny fahafahana, taranak ireo tandapa namadika an i Ranavalona III.

      Fa iza tokoa moa Josoa A. ?

    • 14 septembre 2019 à 11:10 | Vohitra (#7654) répond à lysnorine

      Lysnorine,

      Naditra sy tia rendrarendra ary tsy norefesina mandidy ny zanakalahin ny Praiminisitra Rainilaiarivony nantsoina hoe Ratelifera, ary izy ity dia nikoizana tokoa tamin ny fangoronankarena taminkery, tsy hay tohaina fa nandripaka tokoa.

      Fitsiriritana ny taranaky ny Praiminisitra no isany nisarika ireo Andriana tandapa hiroso any amin ny famadihana sy fivarotana tanindrazana, teo ihany koa ny hoe betsaka ny fahefampanjakana izay tsy teo ampelantanan ny Andriamanjaka intsony, hany ka manomboka very ny fahefana sy tombotsoa avy any amin ireo Menakely, ary nihena tsikelikely miandalana ny harenan ireo Andriana tandapa, isany antony nahatonga ireto tandapa ireto namadika ihany koa dia ny hoe vesaranketra sy adidy goavana ny vahoaka tany amin ireo Menakely ka tsy naharaka intsony mihintsy ny fampidirankarena ho azy ireo.

      Tetsy andaniny, ireo Andriana Andriamasinavalona sasany izay tompombodivona dia efa nihataka nanalavitra ny fifandraisana tamin ireto tandapa ireto satria efa tsinjon izy ireo fa hitondra ho any amin ny fahapotehana sy faharavan ny fanjakana ny fifaninanana eo amin ireto tandapa sy ny Hova Tsimahafotsy.

      Hotohizana miandalana ny hoe inona tokoa moa no hifandraisan izany tantara izany amin izao zavamitranga eto amin ny Firenena izao ?

      Misy hifandraisany goavana tokoa io, ary io fifandraisana io no antony manazava ny tsy fifampatokisana eo amin ny samy Malagasy, ary antony mahatonga an ireo tsy maty manota tsy vanona taranaky ny mpivarotra tanindrazana tsy mihevitra afatsy ny mitady vola hampanankarena azy amin ny fomba rehetra

    • 14 septembre 2019 à 17:20 | lysnorine (#9752) répond à lysnorine

      @ Vohitra 14 septembre 2019 à 11:10 répond à lysnorine ^
      « Hotohizana miandalana ny hoe inona tokoa moa no HIFANDRAISAN izany TANTARA izany amin izao ZAVAMITRANGA eto amin ny Firenena IZAO ? »

      Salama !
      Nisy valin’izany fanontaniana izany azo tsoahana tsara avy amin’ny izao fivoasana sy vinavina momba ny sokajina iray amin’ny « mpiara-monina » eto Madagasikara, hita ao amin’ny fehin-teny tamin’ny lahatsoratra nataon’i Francis KŒRNER, mpikaroka momba ny tantaran’i Madagasikara, tamin’ny 1969, izany hoe mbola taloha elan’ny « revôlosiônina » tamin’ny 1972 sy 1975, momba ny mety ho avin’i Madagasikara.

      « L’ Accession des Malgaches à la citoyenneté française (1909-1940). Un aspect de la politique d’assimilation aux colonies (1969) »
      [Revue Historique
      T. 242, Fasc. 1 (1969), pp. 77-98
      https://www.jstor.org/stable/pdf/40951333.pdf?seq=1#page_scan_tab_contents]

      « Conclusion » [p.98]

      « Dans la perspective d’une histoire générale des sociétés, la conquête française s’est substituée à une société hydraulique naissante pour FORMER une sorte « de SOCIÉTÉ DE CONQUÊTE SECONDAIRE », analysée en Asie par Karl Wittfogel. La COLONISATION A UTILISÉ , à son profit, les DIVISIONS INTÉRIEURES et le DESPOTISME étatique et CRÉÉ une BOURGEOISIE BUREAUCRATIQUE, très européanisée et TRÈS CORROMPUE qui, malgré les apparences, détient les postes-clés du nouvel État malgache. Il n’est pas sûr que cette société ne soit pas tentée un jour par les formes d’organisation des pays COMMUNISTES, où les impératifs de développement économique créent un système social identique à celui des sociétés hydrauliques, ce qui permettrait de PERPÉTUER – mais sans aucun effort personnel avec la seule manne des « AIDES » [extérieures ! izany] – la DOMINATION DE LA CASTE PRIVILÉGIÉE . Mais, de par sa formation, il semble qu’il lui soit difficile de dépasser le stade du VERBALISME . Le sort du pays se jouera avec la DEUXIÈME GÉNÉRATION post-coloniale » [izay LO tanteraka ka nahavery ny Firenena araka ny iainana ankehitriny ! Koa asa na mba hanao ahoana na hanao ahoana ny TROISIÈME génération POST-COLONIALE ?]

      Francis KŒRNER

  • 14 septembre 2019 à 18:43 | olivier2 (#9829)

    Cher Francis Koerner

    Apres avoir étalé ton savoir...

    Maintenant il va falloir financer la bande de faux q hypocrites qui se servent de toi..pauvre GLANDU..pour justifier leur idéologie qui t a totalement échappe..

    Tant qu il y aura des kons de vazah pour financer des communistes a tendance royaliste ( RIRE)..

    Décidément , ils sont vraiment ridicules ces vazahs communistes...

    LOL

Publicité




Newsletter

[ Flux RSS ]

Suivez-nous

Madagascar-Tribune sur FACEBOOK  Madagascar-Tribune sur TWITTER  Madagascar-Tribune sur GOOGLE +  Madagascar-Tribune RSS