Facebook Twitter Google+ Les dernières actualités
jeudi 9 mai 2024
Antananarivo | 15h08
 

Economie

Grève des douanes d’Antanimena

Risque de tâche d’huile

mardi 5 juillet 2011 |  3753 visites 

Les services des douanes malgaches à Antanimena ; c’est la grève qui risque de s’étendre à tout le pays. Après un préavis de 48 heures qui a expiré ce lundi 04 juillet à 15 heures, les employés de la Douane à Antanimena ont décrété la grève totale.

Ils prévoient ce jour de se réunir avec les représentants des autres services des douanes de Toamasina et autres. Les rencontres avec le Directeur général des douanes, Vola Razafindramiandra, n’ont pas aplani les différends qui opposent ces employés des douanes à l’Etat. Le Directeur admettait devant la presse que la réponse à certaines revendications relevaient d’échelons supérieurs aux siens.

Les grévistes réclament outre une sécurité plus grande dans l’exercice de leur fonction, un statut particulier, le transfert de compétence depuis GasyNet et surtout, au delà de la mise en place d’une commission mixte d’enquête, les noms et aussi l’arrestation des responsables et des commanditaires de ces trafics de bois rose saisis à Maurice. À l’origine de ce mouvement des employés des douanes d’Antanimena se trouve l’arrestation de leurs collègues, dont un inspecteur et deux ou trois autres agents qui sont impliqués dans l’exportation de ces bois de rose sous de faux documents.

Un représentant, apparemment le porte parole des douaniers en grève, a insisté devant la presse ce lundi 4 juillet pour que leur sécurité au travail soit considérée sérieusement. Il n’a pas expressément réclamé la libération de leurs collègues mais a fait comprendre que seule l’adoption d’un statut particulier est envisageable pour résoudre le problème car en quelque sorte rien ne garantit la sécurité de l’agent dans l’exercice de ses fonctions. Beaucoup ont compris que derrière la question de sécurité il voulait dire ou dénoncer les pressions d’en haut.

Il faut reconnaître qu’en d’autres occasions et dans d’autres domaines, des employés d’autres corps avaient déjà subi des menaces de la part de personnalités d’en haut. Craignant des représailles car ne pouvant risquer de perdre leur emploi, ces employés avaient en son temps préféré fermer les yeux sur des affaires qui leur paraissaient louches. Remarquons qu’il ne s’agissait pas de bois de rose ni de cornes ni de haricots ; il ne s’agissait non plus de douane.

Dans ses explications des problèmes auxquels l’agent des douanes est confronté, ce représentant des grévistes a fait croire que l’agent qui réceptionne et traite les documents n’a pas les moyens de contrôler la conformité, la véracité ou l’authenticité des documents qui lui sont présentés. Or on croyait savoir que toutes les marchandises faisaient l’objet de visite physique sinon de passage au scanner. Doit-on alors comprendre que des marchandises de certains opérateurs ou de certains transitaires ou de certains services étatiques en sont dispensées ? La solidarité de la corporation des agents des douanes est-elle encore en cours de négociations ? Sinon pourquoi ces agents en grève ne donnent-ils pas les noms de ces « exemptés » de visites physique ou de passage au scanner, s’ils existent, pour mettre fin à ce trafic ? Le ministre des Finances en personne, avait déclaré le week-end dernier qu’il souhaite connaître les noms de ces commanditaires du trafic de bois de rose, tout comme la ministre de la Justice ; elle aussi souhaite avoir les noms de ces gros bonnets du trafic.

Recueilli par Valis

24 commentaires

Vos commentaires

  • 5 juillet 2011 à 07:23 | nandrianina1 (#1939)

    Ny Malagasy ihany no Voasambotra sy migadra, fa ny Karana , ny Sinoa, ny Vazaha sy ny Vazaha an-taratasy milamina tsara. na Bois de Rose io na fanolanana.....

    • 5 juillet 2011 à 08:54 | ASSISE (#1505) répond à nandrianina1

      Araka ny tsilian-tsofina dia ireo vahiny voalAzanao ireo no manodina ny fiainam-pirenena ka noho izany tsy tokony (tsy azo) tenenina (kitihina).

      Tena mampalahelo tokoa.

      Firy ny malagasy migadra ankehitriny (2009-2011) noho ny resaka kolikoly isan-karazany ? Azy ireo ve ny entana ? Izy ireo ve no tompon’ny vola miasa ?

      Tsy mitombina raha toa ka mpiasan’ny douanes irery ihany no nanao ireny.

      Raha marina fa sarotra ny mamantatra ny marina sy ny osoka amin’ny antontan-taratasy aroso eny anivon’ireny birao ireny dia karazan’ny mamono tena ihany ireo mpiasan’ny douanes ireo. Ny fampitahorana manginy fotsiny.

      Nankaiza ilay olona nanatitra dossier, sy ilay naniraka ?

      TSY SAROTRA NY MAMAHA IZANY

    • 5 juillet 2011 à 08:58 | bema (#828) répond à nandrianina1

      Ny douanes no sehatra ’be risoriso indrindra ary araka ny tenin’i nandrianina izay tena tsy azo lavina dia efa tahaka izao foana hatramin’izay. Efa tena lasa rafitra mipetraka mihintsy ilay risoriso. Mba jereo koa ny fanaovana "visite teknika amin’ny fiara, ny fanaovana taratasy rehetra sns.... Mila miova ny toe-tsaina ary na dia eo aza ny andraikitra lehiben’ny Fitondrana dia ny tsy IRAY IRAY mihintsy no tomponandraikitra voaloany. Ny mba sosokevitra hatolotro dia ny filazana an-gazety ny zava-misy rehetra mba ialana amin’ny izay herisetra (pression) mety hitanga hatrany.Misaotra Tompoko.

    • 5 juillet 2011 à 09:01 | Basile RAMAHEFARISOA (#417) répond à nandrianina1

      nandrianina1

      Allez plus au fond dans vos analyses mais ne vous contentez pas d’accuser des karana,sinoa,vazaha et vazaha taratasy.

      Chez NOUS,les Malgaches,il faut faire quelques efforts :

      - de bas en haut et haut en bas !!!

      nandrianina1

      faisons notre auto-critique d’abord,au lieu de dire toujours c’est la faute des autres ou à cause des autres.

      Basile RAMAHEFARISOA

      b.ramahefarisoa@gmail.com

  • 5 juillet 2011 à 09:56 | N.R. (#2958)

    Iza no tsy efa nohorin’ireo douaniers ireo ? Tsy misy tsy mahafantatra fa anjakan’ny risoriso ireo mpiasan’ny fadin-tseranana ireo, ary anisan’ny tena malaza ratsy. Mbola ho avy ny anjaranareo fa rovito aloha ny tsihy e

  • 5 juillet 2011 à 10:04 | kotondrasoa (#3872)

    Mais pour que les journaux puissent sortir la vérité, il faut que les journalistes fassent des investigations et vu l’opacité de notre Administration, en raison du climat de peur instauré par les tenants du pouvoir, il n’y a plus que les rumeurs et les forums en line, non tenus en laisse qui s’expriment.

    Et la Gazette de la grande Ile vient de recevoir des menaces dernièrement, pour dire que s’exprimer actuellement équivaut à un suicide.

    Les douaniers, sans dire qu’ils sont clean ne sont que des simples maillons, et évidemment des maillons faibles et ils ont aussi peur, non seulement pour leurs vies mais celles des membres de leur famille.

    Mais espérons que ce ras-le-bol des douaniers ne soit pas seulement un cri de cœur sans suite.

    Et attendons la FIS, la DST nous découvrir la vérité et creuser le périple actuel des bateaux qui ont emmené du bois de rose aux Iles Comores et ne sont pas encore arrivés au port, malgré la visite d’AVC sur place, PM du gouvernement d’union nationale.

    • 5 juillet 2011 à 14:51 | DIPLOMAT (#846) répond à kotondrasoa

      Les douanes à Madagascar... le gag

      Avez vous déjà fait l’experience de retirer un véhicule à Tamatave ?
      Tous les voleurs du monde ont eu le temps de se servir dans votre voiture, sans payer de droit de douane naturellement pour sortir votre auto radio, la montre de la voiture et autres objets electroniques (type centrale electrique).
      Votre « bien » arrive volontairement un Vendredi en déchargement pour que le véhicule reste sur un aire « surveillé » afin que pendant le W-E, ces gens de la Douane puissent également se servir, tel des charognards, sur ce qui reste des marins .
      Puis aprés une évaluation tatillonne, la douane vous facture 3000 €...

      Pour ceux qui ne disposeraient pas immédiatement de la somme, la voiture restera stationné jusqu’à ce qu’il ne reste plus rien.

      Avez vous déjà essayé de retirer un objet expédié par DHL ou CHRONOPOST ? vous devez aller à Ivato, car votre colis est systèmatiquement bloqué à la douane. Et ils prennent tout leu temps pour vous sortir le colis, avec pleins de sous entendu afin d’accélèrer la remise du colis fusse t-il des médicaments.
      La douane en grève, c’est l’hopital qui se fout de la charité.

      Aucun respect pour cette institutuon, comme nous n’en avons aucun pour les « Policiers » actuels et « l’armée », qui collaborent avec les bandits, et qui racketent le peuple .

    • 5 juillet 2011 à 16:21 | Mafybe (#5534) répond à DIPLOMAT

      DIPLOMAT ! Miarahaba anao ! Je suis tou à fait d’accord avec vous, il faut être Douannier à Tamatave ou Tuléar, si vous voulez vous enrichir vite à Madagascar. Et les soi-disant Contrôleurs, Inspecteurs, Directeur des Douanes sont tous dans le coup. Si un Douanier Intègre et honnête ose donner les noms des Commanditaires, qui va protèger sa famille et lui même. Misaotra anao.

    • 5 juillet 2011 à 16:38 | DIPLOMAT (#846) répond à Mafybe

      De rien Mafybé, mais celà venait du coeur ....

      Impossible dans ces conditions de vouloir , ne serait ce que vivre à Madagascar, et entreprendre.
      Impossible d’envoyer une attention partitculière, en passant par la Poste à l’attention d’un proche, sans que ces vautours vous tombent dessus.

      En fait ce qu’il réclame , c’est d’être consdéré comme les CAPSAT.

      Et oui Messieurs de la HAT... à force d’enteretenir des voyoux , chacun devient mercenaires.
      Je ne fais mon boulot que si tu me donnes un « tsolotra ».
      Quand on pense que la douane dépend du ministère de l’économie...et du budget.

      Veloma Mafybé

    • 5 juillet 2011 à 19:33 | Internaute (#5647) répond à DIPLOMAT

      Aucun respect pour cette institutuon, comme nous n’en avons aucun pour les « Policiers » actuels et « l’armée », qui collaborent avec les bandits, et qui racketent le peuple .

      Tiens donc !!
      C’est donc, ces pratiques seraient donc nouvelles.
      Concernant les douaniers comme les chercheurs etc etc les greves sont un phénomène recurrent depuis des lustres et des lustres
      Pour ce qui est relatif au racket, tous les corps constitués de l’Etat, de meme que la société civile en font ’’usage’’ !!
      Ce n’est pas un fait nouveau cette pratique existe depuis toujours
      C’est meme devenu endémique sous la gouvernance de Marc Ravalomanana
      Prétendre le contraire, c’est prendre les gens pour des andouilles !

    • 5 juillet 2011 à 20:55 | Mafybe (#5534) répond à DIPLOMAT

      DIPLOMAT ! Douanes, CAPSAT, FIS,... et surtout HAT. Toutes ses administrations fonctionnent de la même façon, c’est le Pouvoir qu’il faut changer, c’est la base de la corruption actuelle. Des corruptions il y en a eu depuis des années, mais avec la HAT c’est le summum, parce que le corrompu est au sommet de l’ETAT. VELOMA FINARITRA.

  • 5 juillet 2011 à 10:22 | che taranaka (#99)

    Miarahaba antsika rehetra,

    ...marina ny voalazanareo ary efa nitsikera matetika an’ireo borisatroka,karana,sinoa,chinois,vozongo sy vazaha matetika teto aho..

    mpiasan’ny finansy aho tamin’ny 1977..koa nisy zavatra hitan’ny masoko..tao amin’ny service des impôts tao Antaninarenina..fa tsy tsaho ankory..

    Tsy hoe tsy FITIAVANA vahiny...fa mananararaotra ny FAHANTRANY ny GASY kely FINANANA sy kely KARAMA ry zareo..ka manao CORRUPTION ACTIVE..zava-misy io...ny kibo tsy mba lamosina ..koa misy fonksionera teren’ny zava-misy e !..

    Marina koa fa misy ny Gas(la douane,finance,cadastre,justice,pasipaoro...hopitaly aza... ohatra ) dia manao toetra ratsy ka manao danin’ny kibony..noho ny fitiavantena be loatra..rariny raha nisy nalefa any am-ponja..

    ..Ny andriana Vola Razafindramiandra moa efa lehiben’ireo douaniers ireo nandritra ireo fitondrana samihafa kanefa tsy nampiova ny toe-javatra..ka asa lahy na compétent foana ingahirainy na mahay milomano na iray mpetsapetsa...?

    Mila MIOVA e !

    sa efa leo ny sarababem-bahoaka ka raha samy ho lany ihany ny paiso ankady.. dia miezaka samy manilika..???

    AIZA KANEFA NY FIANAM-PIRENENA amin’izany rehetrarehatra izany...???

    Ny LOHANY no tokony manome modely...

    Misy eto amintsika olona heni-kaja heni-boninahitra satria hitam-poko hitam-pirenena fa MENDRIKA ..

    Misy eto miseho azy ho LOHANY kanefa henatrin’ny fianakaviana sy ny FORENENA ary alahelom-bahoaka...

    MPITONDRA IREO ANKEHITRINY....na AKAIKIN’NY MPITONDRA...izay koa ny zava misy..ka samia mieritreritra e !

    • 5 juillet 2011 à 10:56 | Basile RAMAHEFARISOA (#417) répond à che taranaka

      Che taranaka,

      « MILA MIOVA e » en quoi exactement !!

      « Les militants veulent d’abord négocier l’argent à recevoir avant chaque rassemblement ».

      « Ce n’est pas seulement à TAMATAVE qu’on constate une telle opération politico-financière mais à Tananarive,Tuléar ou Majunga ».

      che taranaka,à quand la DEMOCRATIE ????à Madagascar.

      Il faut encore une expérience de quelques années.

      Basile RAMAHEFARISOA

      b.ramahefarisoa@gmail.com

    • 5 juillet 2011 à 13:46 | che taranaka (#99) répond à Basile RAMAHEFARISOA

      à quand ???

      fanontaniana mipetraka amintsika rehetra io Basile..tsy milaza akory izany fa tsy anisan’ny lalana mitondra antsika amin’ny SIVILIZASIONA ny DEMOKRASIA...!

      olona mipetraka any Andafy ianao ..ary manararaotra izany situation démocratique izany..

      izany no faniriantsika hoan’ny FIrenentsika..mba ho sambatra sy hilamina ny FIAINAN’NY GASY...!

  • 5 juillet 2011 à 10:56 | kotondrasoa (#3872)

    Et en reparlant du retournement de vestes de Giscard de Manakara, j’ai mal entendu ou non mais notre ami Pierrot a dit à Toamasina qu’il faudrait donner le même nombre de sièges à tous les partis qui roulent pour cette Transition.

    Donc Mémé aura deux sièges (je ne sais pas sur laquelle il va s’asseoir) Raharinaivo en aura aussi (est-ce qu’il donnera l’autre au docteur vétérinaire ministre qui semble –ondit- avoir un faux diplôme ?), AV7 en aura (puisqu’il y a deux présidents), une pour Sarah et l’autre pour Georget, une pour Voninahitsy et l’autre pour la corruption, et ainsi de suite.

  • 5 juillet 2011 à 11:17 | Rakoto (#1922)

    DOUANES any Madagascar dia malaza eratany fa corrompus ary ny olona marina rehetra mandefa entana na manondrana entana dia mikaikaika daholo. Tokony ravana sy alamina tanteraka io raha tiana handroso i Madagascar.
    Indro misy zavatra mitranga marina nihantra tamiko : efatra taona lasa izay raha tany Madagascar izahay dia niangavy mafy tamiko ny rahalahiko hoe mba andefaso 4x4 aho leitsy fa tena mijaly miasa any ambanivohitra ary na mandeha tongotra na mandeha taxibrosy ka tena dangereux satria ny olona mpangalatra sy mpamono olona notsaraina no miaraka aminao ao anaty taxibrosy. Ny karama kely tsy mahatakatra, ny tena voataiza taminy manaova ny marina ihany. Dia hoy aho taminy hoe maninona tsy mividy any antoerana dia hoy izy hoe tsy azo antoka ireny. Eny ary hoy aho. Rehafa nitady dia nahita fiara antitra fa mbola mandeha tsara. 2.250.000ariary no nividianako (misy factures en bonne et du forme io) azy ary teo aminy 3.000.000 ny nandefa azy taminy taona 2009 apres ny crise ireny, rehefa tonga soa tany M/car ilay fiara dia 12.000.000 ariary no notakiany douanes ! Tsivalahara. Aza erantany no misy hoe 5 fois ny fidiny entana ny frais ny douanes. Ontsa tanteraka ny foko tamin’izany ary ilay zandriko lasa nisambotra vola tetsy sy tero namoahana ilay fiara raha tsy izany hono atao lavanty dia hoy aho taminy hoe avereno aty fa alohako ny frais miverina. Raha izy mpitsara no voan’io ary tsy afaka manao na inona na inona fa manaraka lalalana firy aminy Malagasy marina no mijaly ? Rehefa tonga naka vacance tany izahay taminy 2009 dia betsaka ny olona hotelier nipetrahanay no mitaraina fa mangalatra be ny douane gasy. Ny mapalahelo anefa dia misy olona iray izay manondrana fiara ny asany dia tsy nandoa izy afatsy ny frais ny port. Tsy mety mandefa entana lehibe any mMadagasikara intsony aho. Taminy volana lasa teo aho nandefa chocolat paquet 1 kely niaraka tamina sudoku ho an’i papako fa fetiny ray. Dia nangalariny mpiasa douane sa paositra ny chocolat fa ny sudoko tonga. Tena mahantra sy tia kely ary tsy marina. Enina taona lasa izay dia nandefa kilalao azo gratuit avy aminy MacDo ho ana toerana fitaizana zaza kamboty izahay, dia ny frais ny douanes dia 450.000 ariary. Tena tsy lasa eh. Betsaka aty ny TV, Ordi, machine laver, machine a coudre etc mandeha ariany olona azo anampiana tsara ny Malagasy ary betsaka ny biraompajakana any Madagascar no mbola machine no iasana saingy ny douanes no olana lehibe manakana ny andefasana azy.

    • 5 juillet 2011 à 11:33 | Boris BEKAMISY (#4822) répond à Rakoto

      Dia ho lazain_dry Che Taranaka sy ny forongony indray angamba fa ny karana ,frantsay , sinoa , bory satroka ...sn sn no manery ny Douanes Malagasy hi-muliplier par 15 ny frais de douanes halaina amin’ny entana tonga eny an-tseranana.......

      L’enfer c’est toujours les autres.....

    • 5 juillet 2011 à 13:30 | che taranaka (#99) répond à Boris BEKAMISY

      Bô Bekamisy,
      tsy nilaza aho hoe ireo irery no diso..fa ny fantatro sy hitako sy reko dia manao ny borisatroka..tsy Rajabali irery ..fa ry Amarsy,Akbaraly..Cassam-chenai...ny sinoa koa..scoop ve ny zavatra lazaiko..sa mba misy marina..?

      Efa hitam-poko hitam-pirenena io Boris koa samia mandinika fa ..ny hahasoa ny FIRENENA anie no handaniana rora eto kanefa indraidray toa be mauvaise foi eto ??

      Indraindray aho mihevitra hoe inona moa no hidiran’ny politika amin’izany..satria ny marina dia heloka ny fanaovana corruption na passive na active io..point barre hoy Basile..

      kanefa dia ny MPITONDRA ankehitriny no manao izany..

      fantam-poko fa i Ra8 dia spécialiste ..ary Razakandisa..koa..???..raha tsy hanonona afatsy ireo...

      Izany no nahatonga ahy manolotra an’i ZAFY-RANJEVA..

      ..kanefa moa hoy ianao ..manonofy i che... sady kentrina...

      Tohizo ny lalanareo fa raha ny fahitako azy ho latsaka anaty lava-piringin’ny ADY ANTRANO ny Gasy no hiafarany..

      isa maraina izao eto dia mba tsy hitako inona no zavatra mandeha ara-dalana eto amin’ity firenena ity..tsy oniversité,tsy bac,tsy ozinina,tsy administration ,tsy élection..samy manao ny danin’ny kibony..mananararaotra ny karana..koa izy ireo indray ve no ho sarotiny..tant qu’ils tombent sur leurs quatre pattes comme les chats !

      MITILY SEZA-MANGALATRA-MANAO DIDI-JADONA..ireo ny fahotan’ny gasy miseho azy te-hitondra ..Deba,razakandisa,ra8..hitanareo eo ny lisitrin’ ny TSIVALAHARA..manana listra compléméntaire aho ..mais aussi nocive..!!

      samia ho tahiany ny Avo isika ry Ighy Boris ..!!!!

  • 5 juillet 2011 à 14:39 | boanasidy boana (#4831)

    Nahoana no tsy avoaka ho fanta-bahoaka y anaran’ireo rehetra maloto noho ny varo-maizina andramena ? Moa Ing. Andry Rajoelina ve tsy efa nilaza fa hamoaka ny anaran’ireo mpiray petsapetsa (aininy koa amngamba ?) amin’ity rahaaha maizina ity ?

    Dia hisy ny hamaly hoe : « Ahoana no hahazoana mamoaka anarana nefa tsy nisy fitsarana nanameloka olona hatreto mikasika ity andramena ity ? ». Fa izao koasa : « Nahoana no sahy mamoaka anarana ny D.S.T. tamin’ny raharaha baomba teny Msay nefa tsy mbola ita akory na ny fanadihadiana na ny fitsarana azy ireny ? »

    Mora mantsy ny manendrikendrika oloa sy ny « manondro molotra » ny sasany dia avy hatrany dia soketaina sy samborina ary dia ihazakazahana malaky fonjaina sy tsaraia mba hohelohina ! Amin’izay dia « toa » mba mihetsika ihany ny fanjakana kanjo tampi-maso fotsiny ireny ary ireo rehetra manodidina ny sehatra isehoan’io asa maizina sy maloto io, toy ny ladoany, dia « mandry n-driran’antsy » !

    MAMPAHERY NY MPIASAN’NY LADOANY HITOKONA HO LAVARENY IZAHAY ! Andao hotohanana ireo Mpiasan’ny Ladoan maneho fahasahiana ireo, hanaovy rakitra sy fanohanana arabola sy ara-pitaovana ireo Mpiasa ireo mba hampitondra faisana ny Mpitondra izay tena Mpiray Petsapetsa amin’ireo mpanao Trafika’n’ny andramena io !

    • 5 juillet 2011 à 16:58 | manantena fa niova (#4971) répond à boanasidy boana

      Tsy re mihitsy ilay manamboninahitra miaramila, minitry ny Environnement nefa efa roa taona izao io resaka bois de rose io. Akama be izy sy Razanamahasoa ary Vital.

      Manana zandary mahay noho ny CIA isika, hita t@ fahitana ireny kibaombaomba tsy nipaoka rehetra ireny, ka fanondranana bois de rose efa lasa lalakitakisoa izao ve dia tsy ho tratra ihany raha tena tadiavina ???

      Ravalo tsy eto an-toerana aza toa nahitany porofo fa mampanao izao sy izao. Toa izany koa ny tsy fitadiavana mihitsy ireo mpandroba sy mpamono olona t@ 26_27 janvier 2009.

  • 5 juillet 2011 à 20:50 | Lefona (#4584)

    Hoan’i « Manantena fotsiny ».

    Ianao koa anie ohatran’i « mino fotsiny e » !
    Manaove re fa aza lany fotoana mi-wawa eto MT ...« FOTSINY » !

  • 6 juillet 2011 à 07:56 | chips (#5770)

    Je pourrais conforter l’avis de l’internaute parlant des déboires de livraison au port de Toamasina pour un véhicule, parti en bon état, et fourni déglingué, amputé...

    Juste un détail aujourd’hui pour le titre : il y a « tache » et « tâche ». Le correcteur n’a pas fait son travail (« tâche »). Tache d’huile : une petite goutte d’huile s’étale largement par capillarité. Faire « tache d’huile » c’est se répandre progressivement.

    C’est pour aider les candidats aux examens.

    • 6 juillet 2011 à 13:43 | le diaspora (#1311) répond à chips

      Dans un pays comme la notre rien ne va plus depuis que TGV a abolit toutes les institutions , si vous voulez voir clair un jour il nous faut un jour FORMATER notre politique interne

Publicité




Newsletter

[ Flux RSS ]

Suivez-nous

Madagascar-Tribune sur FACEBOOK  Madagascar-Tribune sur TWITTER  Madagascar-Tribune sur GOOGLE +  Madagascar-Tribune RSS