Facebook Twitter Google+ Les dernières actualités
jeudi 2 mai 2024
Antananarivo | 16h55
 

Société

Culte FJKM à Mahamasina

Purement religieux, contrairement à ce que dit RFI

lundi 30 mars 2009 |  5509 visites  | Valis

Dire que la cérémonie religieuse organisée par l’église protestante FJKM ce dimanche 29 mars 2009 était destiné à soutenir Marc Ravalomanana et à prier pour son retour à la Présidence de la destinée du pays est faux. Contrairement à ce que les informations de la radio mondiale RFI ont véhiculé ce dimanche soir du 29 mars, il s’agissait d’un culte pour la patrie et pour renforcer l’unité de l’église FJKM qui a été ébranlée par les derniers événements politiques vécus par le pays et la chrétienté.

A aucun moment le culte n’était orienté vers le volet politique. Et dans le fond lui-même, le culte l’office religieux appelait le chrétien FJKM à revenir et à méditer, à vivre la foi en le Christ roi crucifié pour sauver le monde.

Certes des hommes politiques étaient présents à Mahamasina et leur motivation pouvait être politique mais toujours est-il que le culte en lui-même n’a laissé place à aucune interprétation formellement pro-Ravalomanana comme l’a déclaré RFI dans son journal du soir.

59 commentaires

Vos commentaires

  • 30 mars 2009 à 06:36 | rainidimy (#340)

    Ne soyons pas étonnés, ils ne disent que ce que l’Etat français veut faire entendre. Ce n’est pas la première fois ni la dernière d’ailleurs. Heureusement qu’il y a d’autres médias.

    • 30 mars 2009 à 11:20 | rémi ra (#1101) répond à rainidimy

      Pour les naïfs.
      La colonisation avec deux bras :
      le bras armé avec les canons et les fusils.
      Et l’autre ,avec des effets beaucoup plus pervers et insidieux que l’on retrouve aujourd’hui ,avec la bible.
      Ceux qui croient encore aux bêtises sur ce sujet que leur raconte leurs curés ou pasteurs doivent consulter un psychiatre.
      Croyez en dieu mais le votre pas celui de ces institutions qui nous ont été imposées par les européens et maintenant par les américains .Les techniques pour influencer les hommes sont toujours les mêmes et croyez bien que depuis 2000 ans pour certaines ,les méthodes pour abuser les peuples naïfs sont parfaitement rodées.
      Ouvrez les yeux mes frères car ce n’est pas le fond de la philosophie chrétienne qui est en jeu mais ces institutions humaines corrompues qui les dirigent

  • 30 mars 2009 à 06:47 | rakoto09 (#1735)

    Décidément la colonisation et ses religions continuent de faire des ravages dans les anciennes colonies. Le christianisme est un bon outil politique comme d’avant l’époque coloniale.
    Quand on voit 30 000 protestants galvanisés par des pasteurs proches de Ra8, actuellement dans la nature mais toujours manipulateur par l’intermédiaire de ses députés very seza à Antananarivo, il y a de quoi à avoir peur et on peut se poser la question sur le but de Ra8. VEUT-IL VRAIMENT LE CHAOS A MADAGASCAR, et c’est honteux de la part d’un responsable politique.
    La guerre des religions du XXIè siècle se passe à Madagascar, et vive l’obscurantisme.

    • 30 mars 2009 à 08:07 | fandresena (#299) répond à rakoto09

      Quoi que vous disiez . Da ns l protestantisme , IL N’Y AVAIT et IL N’Y AURA JAMAIS LE NAZISME comme il est le...
      Si vous voulez bien c’est le catholichisme qui a éxploité christianisme pour faire la politique .
      28 mars 1849 : Des Marstyrs à faravohitra protestants à Faravohitra.
      29 mars 1947 : Des Martyrs pour la patrie patout dans l’ile.
      28 mars 2009 : Des Martyrs Chrétiens patriotes à Analakely. ALLELUIA !
      29 Mars 2009 : Des Protestants à Mahamasina pour la patries . Que du monde ! Que de la FOI en Chist.
      Ets si vous avez regardez le ciel ce jour du 28 Mars 2009 . Le soleil et l’arc en ciel !! C’était comme tout le monde vu le 28 Mars 1849 .
      Ouvrez les yeux , n’ayez pas le coeur dure comme de la pierre . DIEU EST AVEC CEUX QUI A DE LA FOI EN LUI ET QUI DE L’AMOUR QUI PARDONNE .DIEU EST AVEC CEUX QUI N’AIMENT PAS LES ARMES . ALLELUIA L’AMOUR TRIOMPHE TOUJOURS ET NOUS ALLONS TRIOMPHER ! ALLEZ LES PROTESTANTS ! les catholiques n’ont fait que massacrer depuis toujours et ce qu’ils comptes faire jusqu’au retour du Christ . Pourtant le Christianisme n’est une religion .Alors Nous aimos tous les cathos Chrétiens.

    • 30 mars 2009 à 09:21 | ASSISE (#1505) répond à rakoto09

      Tout citoyen est libre de ses pensées

      Toute organisation est libre des ses pensées

      Toutes confessions sont libres de leurs pensées

      Tout partie politique est libre de ses pensées

      A chacun ses convictions.

      Evidemment, les pasteurs sont peut-être proches de Ravalomanana, il ne faut pas oublier que Ravalomanana est le vice-président du FJKM, donc de tout ce qui est FJKM dans tout le pays. C’est peut-être une erreur de la part de Ravalomanana d’avoir occuper ce poste, mais il est assez grand pour en assumer les résultats.

      Qu’est-ce que l’Etat ? C’est la politique, c’est le moyen, c’est le début, c’est la fin.

      D’accord le monde a évolué, et continue à évoluer. Il est bien de citer le monde davant la colonisation, et tout ça c’est l’histoire, fait qui reste, qui est un répère.

      J’ai bien peur qu’il en reste encore de ce monde d’avant, des époques et des époques passées qui étaient l’Etat et le Catolichisme.

      Effectivement, rien ne sert de rentrer dans ce jeu là, au contraire nous aurons beaucoup à perdre, guerre civile ou réligion.

      Que chaucun alors trouve un moyen de redémarrer la vie nationale, car juger ceux qui ont fait l’histoire de notre pays ne rentre pas dans l’essence de notre fihavanana aujourd’hui.

      Souvenez-vous, par deux fois Ratsiraka a quitté le pays, pas de sa propre volonté je suppose, Zafy a dit qu’on lui a volé les élections de 1996, aujourd’hui Ravalomanana quitte le pays je pense que c’est de la même façon que Ratsiraka auparavant.

      Vous savez qu’est-ce qui reste de tout ça : rancoeurs, haines, vengeances, tout casser sur son chemin. Est-ce qu’il n’est pas temps de mettre tout ça à plat et partir sur une bonne base ? Mais moi, sans les moyens je n’y arriverai jamais.

      Attendons voir maintenant.

    • 30 mars 2009 à 10:10 | Rasoa (#1122) répond à rakoto09

      Avant l’époque coloniale, peut être...

      Mais actuellement les chrétiens surtout les protestants comme vous le dites ne sont pas et ne seront jamais manipulés par qui que ce soit.

      Ce sont des gens instruits et qui ont leurs têtes sur leurs épaules

      De quoi avez vous peur alors, les CAPSAT ne sont-ils pas de votre côté, ? Avez vous peur des chrétiens maintenant ou de Ra8 ou des députés very seza ?

      Ne dites pas n’importe quoi !!

      Ra8, aussi bien que les députés ont déserté car ils ne sont pas forts comme TGV.

      DITES PLUTOT QUE VOTRE PEUR EST MOTIVE PAR LE POUVOIR DE L’HAT QUI A ETE OBTENU PAR LA FORCE,

      ET QUAND ON SEME PAR LA TERREUR ON RECOLTE LE MEPRIS ET LA HONTE (DE QUOI AVOIR PEUR)

    • 30 mars 2009 à 11:15 | Jaz Coleman (#1424) répond à rakoto09

      Vous m’excuserez, mais l’irresponsable c’est plutôt vous. Nombreux sont les tananariviens catholiques à ne pas soutenir TGV : pour preuve le fait que les églises sont peu fréquentées en ce moment, comme si les catholiques ne cautionnaient pas l’attitude de nombreux dignitaires catholiques (monseigneur Odon, pour prendre un exemple). De même, TGV est peu soutenu (si ce n’est quasiment inconnu) en de nombreux endroits de la « Côte » (où les catholiques sont également nombreux).
      Un constat s’impose dès lors : les causes des évènements actuels sont avant tout politiques, et non religieux.

    • 30 mars 2009 à 17:51 | Basile RAMAHEFARISOA (#417) répond à fandresena

      Dimanche 29 mars 2009 est un jour exceptionnel pour les Malgaches.Jour de souvenirs et de tristesse.POUR FANDRESENA ????on parle du nazisme,de l’exploitation du christianisme pour faire de la politique par « les catholiques ».Je suis né protestant,j’ai fait une bonne partie de mes études chez les catholiques.Je respecte les deux religions et je me porte bien.ARRETEZ DE NOUS OPPOSER TOUJOURS CATHOLIQUES/PROTESTANTS.D’autant plus j’ai des très bons souvenirs d’enfance de la maman de ce Pasteur RASENDRAHASINA.Qu’il nous dise éxactement la vérité ????« ON EXPLOITE POLITIQUEMENT CETTE AFFAIRE » DOMMAGE !!Fandresena,vous utilisez un pseudo,mais il y a un autre malgache qui, plus direct,Docteur ROBIN,ne cache pas du tout sa haine contre les catholiques
      Basile RAMAHEFARARISOA(2)22ramahefarisoa

  • 30 mars 2009 à 07:48 | nyaina (#950)

    Bonjour à tous,

    j’aimerais réagir au texte de rakoto !
    est-ce que vous étiez présent lors du culte ? si oui, qu’avez vous retenu du fonds, et de la forme de la culte ?

    merci de réagir !

    • 30 mars 2009 à 08:04 | rakoto09 (#1735) répond à nyaina

      Je ne participe point à ces incantations dignes du XXIIIè siècle et c’est pitoyable d’entendre le texte de Lala Rasendrahasina, jouant la victime et faire la comparaison de la situation actuelle avec celle deS années 1850. C’est purement tronqué l’histoire.
      N’oublions pas que ce sont les colons qui ont forcé les Malagasy à être chrétiens et non le contraire.

    • 30 mars 2009 à 08:11 | fandresena (#299) répond à rakoto09

      parce les cathos n’était pas dans l’histoire ? c’est ça qui vous embête ?

      si vous avez bien su l’histoire , oui l’histoire se répète et c’ets comfirmé par l ’arc’ en ciel ce jour du 28 Mars 2009 !!!

    • 30 mars 2009 à 08:20 | rakoto09 (#1735) répond à fandresena

      Je ne suis pas non plus catholique, le christianisme protestant ou catholique est le fruit de la colonisation.
      Souvenons-nous de l’Afrique du sud quand les blancs sont venus Bible à la main récuperer toutes les terres et laisser la fameuse Bible aux noirs. Heureusement pour M/car qu’ils n’ont pas pris toutes les terres mais nous ont laissé quand même l’obscurantisme.

    • 30 mars 2009 à 08:24 | Ramarolanoana J (#1663) répond à rakoto09

      A Rakoto09
      Il est faux de dire que ce sont « les colons qui ont forcé les malagasy à être chrétiens ». En effet, la reine Rasoherina s’était converti au christianisme et le protestantisme était déjà une réligion d’état (en Imerina) bien avant la colonialisation. Vous devriez dire que ce sont les français (les colons) qui ont apporté le catholicisme. Et celà explique en partie pourquoi le protestantisme est plus fort dans les Hautes Terres et dans les villes et le catholicisme dans les zones côtières et dans la campagne.
      Repondez svp.

    • 30 mars 2009 à 08:29 | rakoto09 (#1735) répond à Ramarolanoana J

      Ne sois pas démagogue, protestantisme ou catholicisme ne viennent quand même pas de Sabotsy namehana si je ne m’abuse. Ils ne viennent pas de ta culture originelle de tes ancêtres et respectes les au moins

    • 30 mars 2009 à 08:32 | nyaina (#950) répond à rakoto09

      Je vois.
      Tout le monde a son propre point de vue par rapport à la foi !c’est tout à fait normal et respectable ! Je n’essairai même pas de vous faire changer d’avis !

      Mais pour certains gens, je conclus que la prise de conscience que le régime tgv n’était pas aussi légitime qu’il le prétendait dérange beaucoup ses partisans !
      il est difficile pour eux d’admettre que beaucoup de gens ne suivent pas la même direction que tgv !
      et cette population nombreuse qui s’est exprimée samedi et dimanche ne fait guère partie de la population que l’on paye pour se ranger dans un camp !
      cette population chrétienne et autre ne monnaie point sa position !
      cette population malgré des innombrables affirmations sur les méfais du pdt ravalo est toujours prête à le pardonner et à l’accuellir !
      cette population n’a pas besoin d’être militant du parti politique tim de ravalo encore de moins de recevoir des idemnités pour l’acclamer encore !
      cette population est en fait à craindre qu’il faut empêcher par tous les moyens que leur mouvement s’amplifie !

      et certaines personnes refusent d’admettre cette réalité !
      mais il faut bien l’admettre ! et ce n’est pas en lançant des guerres qu’on pourra tempérer la ferveur de cette population,....... loin de là

    • 30 mars 2009 à 08:49 | rakoto09 (#1735) répond à nyaina

      La majoprité des malgaches, pas assez avertis politiquement, est très manipulable et façonnable surtout quand on passe par la case religion chrétienne
      L’histoire se répète, les colons nous ont colonisé par la religion, Ra8 pareil et veut reconquérir le pouvoir avec l’aide de ses copains du FJKM

    • 30 mars 2009 à 08:52 | Ramarolanoana J (#1663) répond à rakoto09

      A Rakoto09
      Lisez d’abord mes remarques supra (ou infra) sur l’origine du catholicisme et du protestantisme à Mada. Il est vrai que politique et réligion vont souvent de paire mais ce n’est pas une raison suffisante pour dénigrer la réligion (chrétienne). Si vous êtes vraiment logique et rationnel, alors vous devriez savoir que la probabilité pour que TGV fasses mieux que Ra8 est de 1/8 (ou 0,5/4) contre 7/8 (3,5/4) pour qu’il fasses pire. En effet, les évenements antérieurs (1972 ; 1991 ; 2002) ont été decevant et l’on ignore si celui en cours (2009) le sera ou non , donc les possibilité pour que ça aille pire est=3+0,5 et la possibilité pour que ça ailles mieux est de 0,5.
      Si je suis logique et rationnel, est-ce que j’opterai pour une option (=grève+contestation+coup d’état) qui a 7 chance sur 8 de mener à la ruine ie l’option tgv ?
      De plus, les attentes sont si énormes et les moyens si limités.
      J’attends vos commentaires

    • 30 mars 2009 à 08:53 | jack-no (#1477) répond à rakoto09

      bonjour,

      rakoto,

      ni catho, ni protestant, alors quelle est votre religion ?

      et parlez du XXIII°, vous devriez vous lancez dans la voyance. au fait, NON, car vous ne voyez pas que votre tgv emmene le pays dans le mur, et qu’il finira très mal.

      jacques

    • 30 mars 2009 à 09:04 | Ramarolanoana J (#1663) répond à rakoto09

      A rakoto 09. Le catholicisme et le protestantisme ne vient pas de sabotsy mais la réligion chrétienne ne vient pas d’Europe non plus. Ce qui importe c’est le présent, le passé sert à tirer des leçons et des enseignements et pas à être adorer (au sens réligieux du terme). je ne suis pas d’accord avec ceux qui idéalisent le passé et les ancêtres. Ils ont eu leurs défauts eux aussi, c’étaient des gens comme vous et moi, rien de plus. De plus comment pourrais-je les respecter si je suis d’accord avec ces incivilités et ces manques de respects envers les autorités publiques d’abord et des « Ray aman-dreny » ensuite ? En effet, s’il y a qlq chse à retenir du mvmt tgv c’est l’esprit de rébellion qui aime semer le chaos sans penser au lendemain.

    • 30 mars 2009 à 09:43 | ASSISE (#1505) répond à rakoto09

      Avec votre permission.

      Ravalomanana cherche à conquérir le pouvoir avec l’aide ses copains du FJKM, est-ce que vous savez que FJKM veut juste dire « Madagasikara », chercher ailleurs si des pays autres que le notre a cette entité.

      Mais vous ne chercherez jamais à développer l’autre face de la politique malagasy et ses forces. Vous vous rendrez compte de vous même et vous allez prier pour que la guerre n’ait jamais lieu cependant « tsy miady tsy miady fa kibay an-kelika ihany », réligion ou ethnique, et c’est très dangeureux.

      Il est peut-être vrai que Tàna est d’obédience FJKM protestante, quoique ses branches se trouvent presque dans tout le pays même si ce n’est pas assez structuré comme le catholicisme. Le reste des régions sont majoritairement catholiques et musulmanes, ce qui fait que l’histoire politique donne l’impression de tourner autour de ces deux aspects « FOI et REGIONS ».

    • 30 mars 2009 à 10:28 | Rasoa (#1122) répond à rakoto09

      Pauvre Rakoto09,

      A quoi vous vous accrochez alors ?

      De toutes les façons, vous n’etes pas obligés mais n’obligez personne à penser comme vous.

      On dirait que vous êtes « jaloux » des chrétiens.

    • 30 mars 2009 à 10:46 | pole pote (#1748) répond à jack-no

      Débats sur la religion.
      Protestant catholique musulman Indouisme

      tout depend du point de vue où l’on se place.
      la question est de savoir si c’est Dieu qui a crée l’homme à son image. Ou si c’est l’homme qui a crée Dieu ?

      Selon la reponse que l’on donne. on peut apprehender tout le machiavelisme de l’homme.

      Quel est l’interet de Ravalo, à revenir sur les programmes d’education ?
      Moins les foule seront eduquées et moins elles auront un regard critique sur l’adversité.

      Et à partir de là, c’est la porte ouverte à toutes les fenetres....

    • 30 mars 2009 à 18:42 | Basile RAMAHEFARISOA (#417) répond à rakoto09

      Réaction de cette question d’obscurantisme de rakoto09 :Opinion,Doctrine des ennemis des « lumières »,de ceux qui s’opposent à la diffusion,à la vulgarisation de l’instruction et de la culture dans les masses populaires.Expliquez vulgairement ce vous voulez nous raconter Monsieur ou Madame rakoto09
      Merci

    • 30 mars 2009 à 19:05 | Basile RAMAHEFARISOA (#417) répond à Ramarolanoana J

      OUI !!!RAMAROLANOANA,il y a des protestants aussi sur les cotes de MADAGASCAR,mais dans les moyennes et grandes villes.Le catholicisme dans les zones cotières et dans la campagne,pour mon expérience personnelle,les pretres et frères ainsi que les soeurs religieuses sont plus diponibles et plus proches des humbles malgaches que les pasteurs.Souvent une église catholique de taille moyenne est construite près d’un centre de formation technique ou de formation générale.Il y a mons de clans chez les catho que chez les protestants.Meme à PARIS,vous découvrez ce clanisme protestant !!!C’est regrettable

  • 30 mars 2009 à 09:19 | Sakaiza (#1093)

    Chers forumistes de Mada tribune.

    Ne vous en faites pas sur la réaction de RFI qui a toujours « un petit faible » pour Rajoelina depuis le debut de l’étape du coup d’état.

    Vu la forte réaction de mouvement de protestation anti-coup d’état par les LEGALISTES, RFI n’a pas beaucoup de choix que d’accepter , même indirectement, que ce faux gouvernement illégal va bientôt éclater en l’air par le mouvement trés intense qui réclame la justice.

    Pour terminer J’AI ENVOYER MA REACTION A RFI QU’EN FAIT, DIEU NE VEUT PAS DES GENS FAUTEURS DE TROUBLES, PUTSCHISTES, CASSEURS, PILLEURS ET QUI NE FONT QU’ ENFONCER SON PROPRE PAYS DANS LE TENEBRE ET CHAOS TOTAL.

    L’EQUIPE RAJOELINA A COMMIS DES PÊCHÉS TRÈS GRAVES DEVANT DIEU ET LE PEUPLE MALGACHE ET DOIT PARTIR ET QUITTER LEUR POSITION SANS DELAI.

    VIVE MADAGASCAR ET LE PEUPLE MALGACHE.

    VIVE LA LEGALITÉ.

    A BAS ET AU FEU LE PUTSCHISME ET LA TERREUR DE RAJOELINA

    • 30 mars 2009 à 13:38 | marosoa (#1753) répond à Sakaiza

      Cher Sakaiza,
      Ne t’en fais pas aussi sur la réaction de l’église FJKM qui a toujours « UN GRAND FAIBLE » pour Ravalo depuis qu’il a jeté l’argent public sur cette association. Chacun protège ses intérêts, n’est-ce pas ?

    • 30 mars 2009 à 15:14 | rainidimy (#340) répond à marosoa

      Cher Marosoa, savez vous au moins que l’église FJKM était , est et sera toujours autonome avant, pendant et après l’ère Ra8. Avec ou sans ses donations.
      « l’église FJKM qui a toujours »UN GRAND FAIBLE« pour Ravalo depuis qu’il a jeté l’argent public sur cette association » . Avancez une seule preuve pour cette affirmation (gratuite). Moi personnellement et je crois que c’est pareil pour tous les croyants FJKM,n’a eu aucun intérêt( matériel bien sur) en tant que membre. C’est plutôt nous qui cotisons ( avec le plus grand plaisir svp ). Et pour terminer, veuillez lire le titre et le contenu de l’article avant de commenter pour ne pas être hors sujet.

  • 30 mars 2009 à 09:28 | xena (#774)

    Samy nangoraka ny nahazo an’Andriamatoa Rasendrahasina ny rehetra, na izany aza dia misy ny zavatra tokony hotsipihana : ity pastora ity dia olon-dRavalomanana ary nanohana azy hatramin’ny farany, zony moa izany amin’ny maha olom-pirenena azy satria izay no demokrasia !Tamin’ireny fihaonana teny Hintsy ireny dia ny FFKM no natao mpanelanelana, kanefa ity pastora ity dia nijoro tamin’ny maha pastora TIM azy ka raha vao miteny i Andry dia manifikifi-doha izy, fa raha vao Ravalo no miteny dia hoy izy hoe « zany tokoa », « zany tokoa ». Izany hoe tsy dia nijoro loatra tamin’ny maha Ray aman-dreny azy ingahy pastora ! Tsy mahagaga moa izany satria ny fionganan-dRavalo dia midika fa very fihinana ny FJKM, satria mbola tadidin’ny maro ireny vola be misesisesy tsy toko tsy forohana nararak’ingahy Ravalo ho an’ny FJKM ireny ! Ary hitan’ny maro koa fa nandritra izay fito taona nampahantra ny malagasy izay dia vita tsara tarehy aok’izany daholo ny fiangonana FJKM manerana ny Nosy. Tsy adinon’ny rehetra koa ny famorian-dRavalo ny pastora rehetra manerana ny Nosy tao Mahamasina ka ny fanjakana no niantoka ny lany rehetra ! Raha tsorina dia tena nifamatotra tamin’ny fitondran-dRavalo tanteraka ity pastora Rasendrahasina ity sy ny FJKM. Tsy mahagaga àry noho izany ny fisamboran’ny miaramila azy tao anatin’ny fotoana fohy, satria olona politika i Rasendrahasina ary natahorana hanembatsembana ny fananganana ny Transition ! Tsy olona neutre izy araka izany ! Marihana fa betsaka ny lainga nolazaina momba izay nanjo azy nandritra ny fisamborana azy ! Izy sy Andriamanitra moa no miresaka amin’iny !
    Nanao culte goavana tetsy Mahamasina ary ny FJKM amin’ny alahady, fivavahana ho fiombonana amin’ny Rasendrahasina. Tsara izany, nefa koa ny maro dia mahalala fa misy loko politika izany culte izany ! Very fihinanana ny FJKM ka malahelo, ka iny nahazo an-dRasendrahasina iny no natao fitaovana anafenana ny alahelon-kanina !
    Raha tena Fiangonan’i Jesoa Kristy tokoa ny FJKM dia tokony hivavaka ho an’ireo miaramila nisambotra an-dRasendrahasina izy ireo ka hanao toy ny Tompo hoe : « RAY O, AVELAO NY HELONY FA TSY FANTANY IZAY ATAONY ».
    Ny tsapa manko fa toa ny valifaty no mameno ny fon’ireto milaza azy ho kristiana !

    • 30 mars 2009 à 09:45 | nyaina (#950) répond à xena

      zay angamba no hafatsapanao azy !

      kanefa diso ianao fa tsy izay no hafatra nomena ny mpino fjkm

      ny fiangonana tompoko dia mbola mivavaka foana sy mivavaka lalandava ho an’ny mpanenjika azy

      izay no hafatra azo fa tsy fiantsoana ny olona hankahala ny nanenjika azy mihitsy

    • 30 mars 2009 à 10:27 | xena (#774) répond à nyaina

      Raha ny marina dia olona maimbo rà ireo olona tonga teny Mahamasina ary tena valifaty no mameno ny fony !
      Ny siotsioka nasetrin’izy ireo ny fanononana ny anaran’i Mgr Odon Razanakolona dia porofo mitohaka amin’ny tendany ! Izany siosioka izany dia tsy misy hafa tamin’ny fihetsiky ny miaramila teny Antanimena tamin’ny nisamborana an-dRasendrahasina ! Mbola ratsy lavitra noho ny fehetsiky ny miramila aza izany siotsioka izany satria na ny ambiances aza dia samihafa, satria ireo miaramila dia tao anatin’ny ambiance de crise tanteraka no nanatanteraka izay mety ho fihetsika « mahery », fa ireo teny Mahamasina kosa dia tao anatin’ny ambiance nolazaina fa fivavahana. Ka ratsiratsy noho ny tifitra basy sy fampisotroana pipi aminay ny siotsioka natao tamin’ny fanononana ny anarana filohana antokom-pivavahana iray !

    • 30 mars 2009 à 11:03 | Rasoa (#1122) répond à xena

      Ho an’i xena,

      Olom-pirenena feno hoy aho ny mpino FJKM ary manan-jo hilaza ny heviny tahaka anao io.

      Ianao tsy maimbo rà ka nahoana ny mpino FJKM no lazainao fa maimbo rà ?

      Ny anton’ny fisiontsihona tamin’ny fahenoana ny anaran’i Odon Razanakolona dia tohina ihany ny fo satria angamba nanao « sonia » ilay fanambaràn’ny FFKM tsy tamin’ny fahatsoram-po izy satria tsy takona hafenina ny fiandaniana tamin’ireny fotoana mavaivay ireny...dia tahaka ny hoe ny ao am-pony hafa, tsy mifanaraka velively amin’ilay zavatra soniaviny .(mpitari-bato vilam-bava e !)

      Ary satria moa mivavaka no naleha teny ka dia nisy ny fiaiken-keloka sy ny fifonana tamin’Andriamanitra.

      Ary tsy efa nisaotra ireo izay nikasi-tànana sy niteny ratsy azy ve i Pasteur Rasendrahasina e !

      Angaha izy nanameloka na namaly faty ?

      Sa inona indray no hi-interprêter nareo izany ?

    • 30 mars 2009 à 11:42 | xena (#774) répond à Rasoa

      Ilay message nosoratan’ingahy Lala Rasendrahasina moa dia niarahan’ny maro niaiky fa tsy vokatry ny fony ary tena feno fihatsaram-belatsihy. Hita hoe pastiora mpanao politika tokoa ny lehilahy, ka mahay manodikodin-dresaka. Efa fantatra mialoha ihany moa izany satria izy aza dia sahy efa sahy nandainga tamin’ny nilazany hoe nasian’ny miaramila nisotro pipi ! Raha tsorina aloha dia efa tsy crédible intsony ny FJKM e !

    • 30 mars 2009 à 12:25 | Ramarolanoana J (#1663) répond à xena

      Fanamarihana1 : iza no mora hinoana kokoa, Pastera iray sa miaramila ?
      Fanamarihana2 : tsy diso ny fiangonana rah manoana ny fitondrana misy, ary tokony nanambara ampahabemaso izany izy fa tsy mody neutre noho ireto antony 4 ireto :
      (1) Rah voaosotra ho mpanjaka Davida dia tsy nanongana an’i Saoly, izay efa nolavon’Andriamanitra, efa nanana occasion in-2 izy hamonoana azy fa tsy nanao izany fa ny filistina no namono an’ni saoly. Ka eo @ toeran’iza no hipetrahan’i tgv ?
      (2) T@ andron’i Jesosy Kristy dia teo ambany vaoan’ny fanjakana Romanina ny Jiosy kanefa ny teniny dia hoe : ...... omeo an’i César izay tokony ho azy fa tsy hoe tokony haongana i César, nefa azo ampitahaina akory ve ny ratsy vitan’i César (=empereur romain) sy Ra8 ?
      (3) I paoly apostoly dia milaza an’i Timoty fa tokony hivavaka ho an’ny olona rehetra indrindra fa ny mpanjaka. Ka foana ve izany teny izany rehefa misy ny 13 mai ?
      (4) I petera ao @ epistiliny dia milaza ny tokony hankatoavana ny fahefan’olombelona rehetra (toute autorité humaine). Ka tokony nankeny @ 13 mai ve izany ny mpiandry rah fantatra fa fanonganam-panjakana no tanjona teny ?
      Noho ireo antony ireo no tokony tsy hankasitrahan’ny fiangonana sy izay mihevitra ny tenanay ho Kristianaina ny fanonganam-panjakana ary tsy tokony hankanesany eny Ambohijatovo koa.

    • 30 mars 2009 à 15:47 | rainidimy (#340) répond à xena

      Dia mialona indray ny sasany rehefa mba voamboatra tsara ny ankamaroan’ny fiangonana. Tsoriko aminao ra xena fa ny fiangonanay, eny ambanivohitra lavitra aza , tsindriako tsara io, hiova trano vato tsy ho ela. Tsy nangataka fanampiana na iraimbilanja tamin’iza na iza. Izao no ataovy ao an-tsainao fa notezaina handray adidy h@ fahakeliny ny mpino FJKM. Tsy fombanay ny midonanapoana ka hiandry mana. Ary mba vakio aloha ny lohateny sy ny vontoatin’ilay lahatsoratra vao miady hevitra fa mivaona e (hors sujet),mahamenatr’olona ! « Purement religieux,contrairement à ce que dit RFI »

  • 30 mars 2009 à 09:42 | ramavo (#1701)

    Bonjour, je souhaite ici apporter quelques précisions concernant l’expansion du catholicisme et du protestantisme à Madagascar. Tout d’abord, les gouvernements britanniques et français, ont toujours trouvés des alliés religieux, lorsqu’ils en ont eu besoin afin de coloniser les pays qu’ils convoitaient. A Madagascar tout débute avec la reconnaissance d’un roi malgache (Radama I°) par les britanniques. En fait, le gouverneur Faquard, britannique de l’île Maurice a besoin des ravitaillements de la grande île afin de nourrir les colons de Maurice. En reconnaissant Radama I° qui n’est alors que roi des Mérina, il sait qu’il met des bâtons dans les roues de son collègue français de Bourbon (Réunion) qui a les mêmes besoins en ravitaillements. A la suite du traité Malgachobritannique, les missionnaires protestants entre à Antananarivo. Ils en seront expulsés par la reine Ranavalomanjaka I° qui comprend bien que ces missionnaires sont en train de tourner la tête à son peuple. Jusque là pas de trace des catholiques.
    Les Catholique n’entrent à Antananarivo qu’à l’avènement de Radama II, mais il se trouve que les quelques convertis au protestantisme du temps de Radama I ont fait des petits. Radama II et Rasoherina participent aux deux cultes mais ne s’y intéressent pas vraiment. Ce n’est qu’au moment où Ranavalomanjaka II monte sur le trône que le premier ministre Rainilaiarivoni décide de devenir, à l’image du souverain Britannique le chef de l’église protestante comprenant que le religion est une force politique. Les Catholiques sont alors présents mais ne pèsent pas lourd dans le paysage politique. Les catholiques représentés par les jésuites prendront leur revanche au moment de la colonisation en se voyant attribués des avantages et des terrains par le colonisateur. Pour conclure, et l’histoire de Madagascar regorge de faits semblables, les religieux à Madagascar ont toujours su retourner leur veste afin de tirer des avantages. Ils ont toujours agis ainsi de par le monde. N’oubliez pas que Madagascar est sois disant un état laïque.

    • 30 mars 2009 à 10:47 | Rasoa (#1122) répond à ramavo

      Ho an’i rakoto 09 sy assise

      Na FJKM io na catholique io na athé dia malagasy daholo. Fa ny hevitry ny maro an’isa no tsy maintsy eken’ny rehetra fa izany no « démocratie ».

      Tsy mitady hi-conquérir ny « pouvoir » amin’ny alàlan’ny FJKM mihitsy i Ato Ravalomanana

      Malahelo angaha ianao raha izany no marina ?

      Olom-pirenena feno ny mpiangona FJKM sady olona isan-karazany ary manan-jo hisafidy izay tiany

      Koa aza manapepo ny FJKM ary satria misy catholique sy athé koa mety hanara-dia azy.

      Ka rehefa mifidy ange tsy misy hoe :

      Ny an’ny FJKM atao amin’ny URNE iray, ny an’ny ATHE atao amin’ny urne hafa e !

      IZAHO MPINO FJKM ARY TIA TANINDRAZANA ARY MANOHANA NY ARA-DALANA SY NY HAMERENANA AN-DRAVALOMANANA FA IZAHO TSY « MANIPULEE » AZAFADY TOMPOKO ARY TSY NOKARAMAIN’IZA N’IZA FA IZAY NO HEVITRO.

    • 30 mars 2009 à 11:06 | Mosa47 (#461) répond à ramavo

      Ny tena marina dia lasa nampiasain’ireo mpitondra teo Madagasikara ho fitaovana politika ny fivavahana, na ny fivavahan-dRazana nanompoana an’Andriamanitra Andriananahary sy an’Ikelimalaza, ny Sampy ary ny Razana izany, na ny fivavahana kristianina ka ny Protestanta no fivavahan’ny Mpanjaka teo aloha ary iretsy Mpanjanatany moa dia nambara ho katolika, saingy tsy azo odian-tsy hita fa maro tamin’ireo Governora no nifandona tamin’ireo Misionera Zezoita noho ny fanararaotana sy jadona nahatran’izy ireo tamin’ny Vahoaka Malagasy (novonoin’ny Manalemba ohatra i P Jacques Berthieu satria niaro ireo tovovavy malagasy tsy hozimbazimbain’ny mpanjanaka, ary io no tsy nahafaly ny miaramila frantsay, dia tsy narovany izy fa navelany ho vonoin’ireo Menalamba tamin’izany). Nisy tamin’ireo Governora Frantsay koa no gnostika ka nanenjika mafy ireo sekoly katolika ary niaro mafy ireo sekolim-pinoana hafa. Matetika koa ny Eveka katolika no nanoratra sy niapanga tany amin’ny Fanjakana Frantsay ny amin’ny ataon’ireo mpitondra mpanjanatany izay nanao habibiana sy nampahory mafy ny Vahoaka Malagasy fa nanao fanjakana lavitr’andriana ary nisetrasetra tokoa.
      Ny zava-misy ankehitriny kosa dia maneho fa diso fipetraka ny hoe olona manao politika no ho filoha sy ho filohalefitra ambony ao amin’ny Fiangonana iray. Tsy mendrika ny finoana kristianina izany, satria ny politika dia sehatra natao hifamahofahoana’ny loto isakarazany ka mahavoavasoka ny Fiangonana sy ny FFKM ny toy izany. Tsara raha mba asiana fepetra manokana fa ireo olona misahana andraikitra ao amin’ny FFKM isa-paritra dia tokony hiato tsy hanao politika, na ireo mpanao politika dia tokony tsy ho fidina ho filoha sy lefitra ambony nasionaly sy isam-paritra, mandritry ny fotoana anaovany izany ahay.

    • 30 mars 2009 à 13:23 | marosoa (#1753) répond à Rasoa

      Aoka re Tompoko mba tsy hampidirana pôlitika tsony ny fivavahana azafady e, tsy tokony hitonona hoe za katôlika na za FJKM refa te hanohana olona iray fa ny ihafarany de lasa adi-pinoana ity zavatra ty. Zonao manohana Ra8, Zon’ny hafa ny manohana TGV fa tsy tokony finoana no iadivana e. Any anaty urne mihaona fa tsy any am-piangonana akory ra resaka pôlitika !!!

    • 30 mars 2009 à 13:32 | marosoa (#1753) répond à Mosa47

      Marina ny anao Mosa47 a !! manjary lasa lavitra mou ty discussion ty ra hifanaratsy eto ny katolika sy protestant fa amin’ny rafitra katolika ange tsy mahazo milatsaka hofidina ho mpitantana amin’ny fiangonana enao ra vao manana andraikitra pôlitika e ! mazava zany ary heveriko ho tokony ho ohatra azo tarafina zany satria manjary miteraka fisavorovorona sy tsy fifankazahoana amin’ny samy mpino.

    • 30 mars 2009 à 15:20 | rainidimy (#340) répond à marosoa

      Han !Han ! Any anaty urne hoe mihaona, fa iza tompoko no natahotra urne ?

  • 30 mars 2009 à 10:33 | dadajao (#1746)

    Aleoko lavitra aloha ny nahita ny mpivavaka nitondra ambavaka olona sy firenena teny mahamasina ( ny namono, ny novonoina,ny tanindrazana) toy izay nahita olona nandihy nandritra ny fahatsiarovana ny 29 Mars teny a@ CEMES( Fahatsiarovana fa tsy fankalazana).
    Heritrereto hoe avy eny ampasana nanatitra voninkazo ianao dia manao BALL avy eo ( ny Mpivoaka alina no manao an’izany ary ao anatiny ny D . J)
    Tsy misy zavatra haintsika ve raha tsy mikarakara fety na amin’ny fotoany na tsy amin’ny fotoany.
    Mba omeo hasina ihany ireo maro mbola mitomany mahatsiaro ny havany maty t@’izany.
    Tsy andry ve ny @ 26 juin izay fotoam-pifaliana ???.

    • 30 mars 2009 à 11:58 | manalazy (#1549) répond à dadajao

      Dadajao a !
      Tsy misy dépense-nao amin’izany fa aza miditra lalina enao, sa malahelo fa tsy nahazo invitation ? amin’ny manaraka indray e !

    • 30 mars 2009 à 12:42 | dadajao (#1746) répond à manalazy

      Hoan’ny manala azy :

      Tsara ny manala azy fa tokony tsy ho any amin’ny trano hiandrasam-paty no anaovana alim-pandihizana.
      Raha izaho tsy hampianatra diso ny taranako hoe ny 29 Mars anie ka andro fety.
      Tsy tsara disoina ny tantara.
      Ny tena fotot’izao korontatsika izao anie dia zavatra roa loha ihany e :
      1-Ny tsy fanarahan-dalàna.( ny teo sy ny mbola ho eo)
      2-Ny tsy fifanajana ( Ny teo sy mbola ho eo)
      Ampianaro ny zava-marina ny taranaka ry zanako.

    • 30 mars 2009 à 13:20 | marosoa (#1753) répond à dadajao

      Mba mampalahelo kou zany toe-tsainao zany an !! hita hoe te hiteny anlé DJ fotsiny, mba alefaso lavitra ihany ny fisainana fa aza de entani-kafanampo loatra. Efa firy taona aty aoriana ve dé mbola eritreretinao ihany hoe mbola hitomany ny havan’ireo 29 mars ? faly izy ireo aza ary fier fa nanana an’ireo mahery fo tsy ho azy irery ihany fa niombonan’ny malagasy rehetra. Fahatsiarovana sy fankalazana io andro io e ary tsy tokony hatao fitaovana pôlitika hanohanana olona iray fa tokony handinihana hoe nisy niady mafy niaro an’i Madagasikara tamizany e

    • 30 mars 2009 à 16:06 | rainidimy (#340) répond à marosoa

      Ho an-dRamarosoa.Mahafinaritra ny mahafantatra fa tsy nanana havana maty na niharan’ny herisetra t@ 1947 ianao.

      « Efa firy taona aty aoriana ve dé mbola eritreretinao ihany hoe mbola hitomany ny havan’ireo 29 mars ? »

      Tsy mbola naheno aho na iray aza fianakaviana malagasy toa ny anao. Izany hoe ianareo izany anisan’ireo mpamadika tanindrazana ka nokenakenain’ny reny malala. Manaranaka io e !

  • 30 mars 2009 à 11:00 | Patriote (#1382)

    Vous savez pourquoi RFI a menti volontairement ? C’est parce que pendant que nous comménorons comme tous les ans le massacre du 29 mars 1947 perpétré par la France (on parle de 30000 à 100000 morts)à l’endroit des patriotes qui se sont rébellé contre la colonisation, à côté, chez nos voisins et frères comoriens, elle est en train d’organiser la recolonisation de l’île de Mayotte par un référendum. RFI ne voulait pas du tout que le monde entier le sache.

    • 30 mars 2009 à 12:01 | dxdiag (#919) répond à Patriote

      Rasoa a !
      Ho aiza enao androany ?

  • 30 mars 2009 à 12:02 | xena (#774)

    Tena hita fa very fihinanana ny FJKM ankehitriny ka mitady ny fomba rehetra hamerenana an-dRavalomanana ! Soa aloha fa ny ampahany vitsy ihany amin’ny malagasy no protestanta ary amin’ireo protestanta aza dia maro no efa tonga saina ka tsy miombon-kevitra intsony amin’ingahy Lala Rasendrahasina sy ny lefiny e ! Nandritra ny fito taona dia niraraka toy ny rano ny vola, izao dia foana daholo izany ! Inona no hevitra ? Loza ity rey olona hoy izy ireo !
    rehefa nojerena ny zava-misy dia hay ireo olona manao fihetsiketsehana etsy Ambohijatovo ihnay no ankabeazan’ireo tonga tetsy Mahamasina ! Tsy mahagaga loatra nefa izany satria ny fitondran-dRavalo sy ny FJKM dia iray ihany, ka raha « tohana ny aty » hoy ny fitenenana « marary ny afero ».
    Tena mbola betsaka tokoa ireo kristiana sadasada manantsoratra an !

    • 30 mars 2009 à 13:47 | doda (#1402) répond à xena

      Andriamanitra dia vavolombelona marina.Afaka mamitaka olombelona sahala amiko aho.Ohatra izao dia olony Andriamanitra madio tsisy pentina sns.......aza adino ary fa hadino Tompo Andriamanitra dia mahita na dia anaty haizina aza ary tsy azo fitahina
      Hanatra ho anireo mpitondra fivavahana izao mba tsy hanao fitaovana politika ny ondriny sy ny fiangonana ary tsy hanao fitaovana ny tompo Andriamanitra @tombotsoany amen

  • 30 mars 2009 à 13:58 | rémi ra (#1101)

    une troisième voie.
    Nous sommes à un carrefour de notre histoire car aujourd’hui plus de 75 % de notre population a moins de 25 ans.
    Faisons tables rase de toute ces vieilles rancunes qui ne nous apportent rien et au passage rejetons tous ces vieux politicards corrompus qui s’enrichissent sur le dos de la nation depuis 50 ans.
    Arrêtons d’écouter ces vieilles rengaines de nos aïeux (tout en les respectant) qui ne sont absolument plus adaptées à notre monde moderne et qui sont en partie aussi responsable de notre retard.
    Sortons les institutions religieuses de notre organisation politique elles n’ont rien à y faire et sont la source de nombreuses rivalités improductives.
    Créons de nouveaux partis démocrates de gauche de droite de tous ce que vous voulez mais nouveaux.
    Oublions nos clivages ethniques (ca va être difficile pour certains) et rassemblons le peuple tout entier même si il ya des camps opposés
    Elisons un nouveau parlement représentant l’ensemble des régions et du peuple et pour cela demandons la présence de nombreux observateurs étrangers pour valider l’honnêteté des votes (surtout en brousse ou les notions démocratiques ne sont pas toujours bien comprises).
    Elaborons une nouvelle constitution complètement Malgache mais qui ne soit pas une vague copie de celle d’un pays étranger.
    Mettons en place les moyens de contrôler notre futur gouvernement afin d’éviter tous les débordements auxquels nous avons assisté depuis 50 ans.
    Ces moyens techniques grâce a l’informatique moderne existe ce n’est pas si compliqué et de nombreux pays en utilise.
    Trouvons enfin un véritable homme d’état ,compétent (haute étude administrative),intègre (pas d’opportuniste à la manque),nationaliste modéré avec un sens de l’état véritable .Un vrai quoi ,ca nous changera de tout ces clowns.
    Créons enfin une véritable économie moderne basée sur l’agriculture sur les richesses minières et le tourisme. Tout est là, les ressources, les hommes les idées ! c’est énervant de voir tout ce gâchis a cause de l’étroitesse d’esprit de notre vieille classe dirigeante .
    Reprenons tout notre système éducatif et de santé (c’est une catastrophe)
    Devenons puissant économiquement et faisons nous respecter de part le monde.
    Est-ce utopiste, surement pas, soyons raisonnable, demandons l’impossible j’en appelle à la jeunesse et a ces forces vives.
    Vive le pays et la nation Malgache !

    • 30 mars 2009 à 15:21 | Tafiat (#1422) répond à rémi ra

      Hombako manana izay voalazan’ny sasantasany fa toa lasa resaka ady ara-pinoana no hiafaran’ny tantara raha izao no mitohy. Tsy misy anefa soa azo amin’izany satria samy Malagasy. Na katolika na protestant inona no mahasamihafa ? Finoan’ny tsirairay iny. Ny tokony himasoana dia ny hirisoan’i Madagascar ho any amin’ny taona arivo fahatelo. Ny olona efa any an-tasa-dalana ny Malagasy lany andro amin’ny fifandranitana. Iza no ahazo tombon-tsoa ?
      Veloma

    • 30 mars 2009 à 16:45 | xena (#774) répond à Tafiat

      Ka ny olana anie ry zandry dia ilay fiaraha misaosy nataon’ny FJKM tamin-dRavalo ka mahatonga azy ireo hitomany ankehitriny e !

    • 30 mars 2009 à 20:46 | Rivoson tina (#1011) répond à xena

      Mampalaelo isika malagasy. Diso ra8 fa nanao fitaovana ny fiangonana ho fitaovana politika. Na hanazava fahazato sy arivo aza hianareo dia tsy tokony nekenareo fjkm : pasitera rehetra indrindra ny birao foibe sy lala rasendrasina ny nidiran-dra8 ho mpitantana fjkm, tokony ho hianao mihitsy ra-lala rasendrasina no tsy nanaiky : izy anie ka Filoham-pirenena sy Filohan’ny Malagasy rehetra e ! izany hoe : Filohan’ny mpanomposampy ry ikelimalaza sy rafatàka, mpanandro, mpisikidy, mpanao alahamadibe, fitampo sns na mpino na tsy mpino kristiana, na mpino na tsy mpino musulman, na mpangalatra na jiolahy na mpamaky trano na mpakany am-piangonana na lohan’ny mpanota : an’ny rehetra ra8 fa tsy anareo fjkm irery, koa raha nisaina kely fotsiny hianareo mpitondra sy mpino rehetra fjkm dia tsy ho toy izao no niafaran’ny raharahan’i Madagasikara : nararaotinareo ny fahalemen-dra8 mpaka ronono lasa lehiben’ny Malagasy sy te-hirehareha fa tsy misy to-azy « RAHA MBOLA AZO ISAINA HOY IZY NY VOLANAREO MPANAKARENA DIA TSY MBOLA MPANAKARENA HIANAREO » mba fiteny nandratra ny maro io fa saingy izay te-hiteny tamin’izany dia any TSIAFAHY na MATY mihitsy aza ; ny an-dra8 tsy azo comptabiliser-na intsony. Sady kristiana ra8 no mpanomposampy, atao inona ny chiffre 77 sy ny lohan’osy, dia tsy mbola tonga saina ihany ve nareo mpivavaka fjkm ! mamy loatra ny fitiavam-bola an ! voninahitra ! ka tratrany rasendrasina sy ny birao foibe ary ny pasitera rehetra fjkm. Milazà koa hianareo fa tsy nanodinkodina ny fanampiana avy any ivelany hoan’i Madagasikara ho an’ny fjkm irery, dia faly ery nareo toy ny banga mihomehy alina : indrisy misy farany ny zavatra rehetra, ary tadidio manomboka izao izany. Ny Sekta dia dradraina any ambony pilipitra mandrakariva fa tsy mba Malagasy tokony hivavaka ve ireo fa nareo irery no mahazo mivavaka. Ny fjkm ve tsy Sekta koa raha niala katolika sa zavatra efa lasa izany ka tsy tokony fongarina toy ny razana maina mbola anaovan’ny kristiana fanompoam-pivavahana koa... iza avy moa ireo Sekta ireo : MRE, Jesosy Mamonjy, Pentekotista, Assembé de Dieu, maro tsy hita isa, URD (efa voakatoka tanteraka, raha olona iray no nanao ratsy dia izay no tokony nogadraina fa tsy ny malagasy rehetra mpivavaka tao no tsy navela ivavaka intsony), FPVM (tsy hafa fa Mpino FJKM tao Andravoahangy Fivavahana daholo) Noho ny fialonana sy ny tsy fitiavana satria mandrosobe Andravoahangy Fivavahana sady maro olona dia foronina avokoa izao sy izao niampangana azy fa mpanao magie sy mpanompo sampy ny mpitandrina tao. Noroahin’ny fjkm tsy mahazo mivavaka ao andravoahangy fivavahana intsony ny Fifohazana Manolotrony dia tao TANINANANDRANO no nivarina. Loza ! ary rehefa hitan’ny fjkm indray fa tena tsy omby intsony ny fiangonana Taninanandrano misy rihana 4 dia natao daholo ny fomba rehetra azahoana manakatona azy fa lasa ao daholo hono ny ondrin’ny fjkm, ary ny filoha sy ny foibe fjkm mihitsy no nilaza fa : ho foana ny fjkm raha mbola mitohy ihany ny ao Taninanandrano ao, dia NAKATONA. Ilay Filoham-pirenena ra8 am’zany dia tsy mba nandinika akory hoe ZANAKO DAHOLO ANIE IREO ! raha misy maditra ve ny zanaka dia ny hendry ihany no tiavina ? tsy fahendrena Malagasy izany : « ny adalan’ny olona ihomehezana fa ny adalan’ny tena tafian-damba » Inona anefa moa no tena ditran’ny FPVM ? hendry dia hendry ny fjkm aloha e ! Inona no nataon’ny FFKM ? Nangina koa na dia fantany aza fa tsy rariny izany Malagasy tsy avela ivavaka izany. HIDIO AO IHANY io FPVM io e ... ary aza raharahiana mihitsy fa nya anareo ihany no tena fivavahana.- Raha sanatria ka nataon’ny miaramila toy izay voalaza-drasendrasina aza izy : fahafirin’ny nahazo ny Tompo izany e ! Hadinonao angaha ny TORITENINAO vao haingana fa : tsy maintsy mitondra ny hazofijaliana isan’andro raha te-hanaraka ny Tompo, hainareo loatra ny milaza izao sy izao ao amin’ny Baiboly sy ny manazava azy @ olona fa rehefa mihatra @ tenanareo dia dradraina ery : tsy fantatrao angaha Atoa Rasendrasina Lehiben’ny fiangonana fa mampiady ary mampifandrafy ny KRISTINA sy ny VAHOAKA MALAGAY TSIVAKIVOLO ange ny nilazanao fa nampisotroina « pipy » hianao nefa hianao indray no milaza fa TSY NATAO fa SAIKA NATAO : tsy milaza ve izany fa tena Mpanao POLITIKA HIANAO FA TSY MPITONDRA FIVAVAHANA ? Hianareo izay mpanara-dia an’i lala sy ra8 dia tohizo ihany : tsindrio hatrany ny madinika na ara-kevitra na ara-pinoana, dia ny vola sy ny voninahitra ihany imasoana e !

    • 31 mars 2009 à 09:50 | xena (#774) répond à Rivoson tina

      Tena miombon-kevitra tanteraka aminao aho ary marina be mihitsy ny voalazanao, saingy ilay hoe fahanginan’ny FFKM no tsy dia iombonako hevitra aminao satria raharaha anatin’ny FJKM ilay izy, sady tamin’ireny fotoana nanakatonana ilay fiangonana ireny dia mbola tena nahery vaika ny didy jadona ka naleon’ny FFKM tsy niteny !

  • 30 mars 2009 à 14:57 | Henoy ihany (#199)

    Na hivavaka sy hitsongoloka foana aza ianareo ny hampiverina an-dRavalo, da tsy hilamina mihintsy ny tany raha mbola izy no mitondra eo amin’izao. I TGV koa raha mikasa ny hitondra 24mois zany dia nofy koa io fa tsy hilamina ny tany e ! ALEO TSY MIFANDROMBAKA hitondra fa ataovy tsara io assises io. Ataovy neutre ny manomana azy dia asaivo tonga eo daholo Ravalo, Ratsiraka, Ra-Zafy, TGV sns... aleo manomana ny ho avin’i Madagascar fa tsy samy te hanao demonstration de force eo foana kanefa ny fiainana efa any an-davaka maizina any. Mba mieritrereta ianareo mpivavaka ireo, ary teneno daholo ny mpitarika anareo tsy hampifangaro ny fahefana ara-pivavahana sy ara-politika. Na katolika enao na protestanta dia hendre tsara.

    Afaka milatsaka ho fidina daholo amin’izay rehefa mipetraka tsara ny fitsipi-dalao.

  • 30 mars 2009 à 15:32 | rémi ra (#1101)

    A ceux qui pense que nous avons une merveilleuse classe dirigeante depuis 50 ans et que notre philosophie collective est bonne
    Voila les chiffres 2007/2008
    source http://www.statistiques-mondiales.com/madagascar.htm
    Pourcentage de la population sous alimentée 38 %
    Pourcentage de la population vivant avec moins de 2 $ par jour (4000 ar) 85 %
    Travail des enfants de –de 14 ans 30 %
    Pourcentage de la population ayant accès a l’électricité 11%
    Pib par habitants 1000 $ environ 2 000 000 ar par an (c’est une moyenne, imaginé les moins riches)
    Croissance 4.9 % ou est passée cette croissance pas dans la poche de la population en tout cas.
    Surface des terres exploitées 5 % incompréhensible pour une population qui crèvent de faim
    Madagascar est classé parmi un des pays les plus pauvres du monde et tout le monde est fier,lamentable

    • 30 mars 2009 à 19:17 | Basile RAMAHEFARISOA (#417) répond à rémi ra

      rémi ra,vous parlez de statistique,POUR QUI ??????Publiez-moi les statistiques des gens pro- RAVALOMANANA et Pro- Andry RAJOELINA d’après leur pouvoir d’achat et leur train de vie.C’est indéniable que Monsieur RAVALOMANANA a construit des routes mais combien de malgaches sont restés sur le bord de la route en train de regarder les 4*4 des pasteurs ,des députés ,des sénateurs et des 5 à 8% des nantis malgaches.Que chaque malgache mange à sa faim(TROIS BOLS DE RIZ PAR JOUR)
      Basile RAMAHEFARISOA(2)22ramahefarisoa

  • 31 mars 2009 à 16:01 | Donir (#275)

    Ho an’i Xena
    Voavakiko avokoa ny resaky ny rehetra, fa ny anao no tsapako hafa indrindra, fa « ny fahaverezan’ny fihinanan’ny FJKM » no averimberinao, tsy hamaly anao amin’ny fombanao fiteninao aho.
    Koa izao ry havako, tsy hoe tsy nisy akory ny FJKM na fadiranovana talohan’ny nisehoan-dRavalomanana, ary tsy izy no nitady an-dRavalomanana fa Ravalomanana no nampiseho ny fitivany naha FJKM azy tahaka ny kristiana maro hafa talohany, izay nanampy ny fiangonana nisy azy avy, tsy ny fanjakana akory no nanorina ny trano fiangonana rehetra hitan’ny masonao ireny fa ny fitiavan’ny kristiana, faha firin’ny fiangonana FJKM ataoko hoe 2000 (na dia 4 000 aza no tena voaisa) eto Madagasikara moa no vitan-dRavalomanana, koa na mbola ho eo izy na tsy ho eo intsony, ny FJKM dia FJKM hatrany satria fiangonanan’ Andriamanitra, ary Andriamanitra tsy hanary ny fiangonany akory na inona no ditran’ny zanany (aza adino ny tantaran’ny Zanak’Israely)fa ny fiangonana no hanangonan’ny zanany mania. Hatramin’izay ka hatramin’izao dia mivelona amin’ny heriny ny fiangonana.
    Aza adino fa fiangonana malagasy ny FJKM, herin’ny malagasy mangarangarana (@ alalan’ny adidy atolotra ny fiangonana tsirairay )no ivelomany sy mampandeha azy, tsy miandry fanampiana izy, tsy izany no antom-piveloman’ny FJKM, ary tsy « mihinana araka ny voambolanao » ny FJKM fa miasa mitory, raha misy ny mania ao anatin’ny asa dia Andriamanitra no manitsy azy amin’ny fombany izay tsy azonao faritana mialoha. Raha « kristiana » ianao dia tokony ho fantatrao izany, raha tsia moa dia fantaro fa aza miteny @ fiteny tsy maotina ny fiangonana fa tsy mendrika antsika malagasy izany, fa ataovy am-panajana.
    Ny kristiana tonga teny Mahamasina dia ny hivavaka no nalehany teny, fantatro fa nisy aza ny tgv teny satria FJKM ary mino aho fa nivavaka izy, ary ny mpanao politika tonga teny naika kristiana avokoa ary mino aho sy nahita fa nisy tsy FJKM, diso fanantenana angamba izay niandry ny fitondrana am-bavaka ny hetsika eny Ambohijatovo, na fangatahana ny hiverenan’Atoa Ravalomanana, tsy izany velively mantsy no anton’ny fotoana.
    Koa aza mihevitra izany hoe fihinanana izany fa tsy tsara izany fa ao amin’ny FJKM aza ange tsy fampiasa ny hoe « karaman’ny pasitera » fa hoe « fivelomana » e !
    Mirary soa ho anao

  • 31 mars 2009 à 16:53 | Donir (#275)

    Ho an’i Xena sy ny mitovy hevitra aminy. « Very fihinana » hoy ianao ny FJKM, tsy Ravalomanana akory no nanorina ny FJKM fa Andriamanitra, ary malagasy no nasainy nanorina azy fa fiangonana malagasy ny FJKM, ka mivelona @ asan’ny kristiana malagasy. Ravalomanana tahaka ny kristiana FJKM maro teo alohany dia mba nihevitra ny hiasa ho an’ny fiagonana misy azy, ary tsy ny FJKM ihany. Politika no tetiny tao ? mety ho marina izany, fa izao raha ratsy ny fisainany, dia Andriamanitra no namaly azy izany raha ratsy no niafarany fa ny FJKM dia mijanona ho fiangonan’Andriamanitra foana, na inona na inona atao azy fa aza mitsangana ho mpanenjika azy sao dia ho ratsy fiafara tahaka an-dRavalomanana koa na i Pasitera Rasendrahasina satria masina ny fiangonana fa Andriamanitra no nanorina azy t@ alalan’ny finoan’i Petera. Ny mpanompony raha manao fahadisoana dia Izy no mikapoka azy, iaraha-mahalala anie izany e ! Efa lesona ho an’ny rehetra iny fa adalan’izay mbola manohy izany ! Efa niasa talohan’ny nisian-dRavalomanana ny fiangonana koa tsy izany akory ny hahavery fihinanana azy, fahafirin’ny vitan’ny teo aloha moa no vitany, faha firin’ny amin’ny fiangonana 2000 arivo izany (na 4000 aza no tena statistika. Fiangonana malagasy ny FJKM ka mahay mivelona (sady ampian’Andriamanitra amin’izany)amin’ny asany hatramin’izay amin’ny alalan’ny adidy atolotra ny fiangonana tsirairay, ary tsy mivelona amin’ny vola fotsiny fa amin’ny asa indrindra indrindra « Ny haniko hoy Jesoa dia ny manao ny asan’Ilay maniraka ahy ». Mahereza mivavaka raha kristiana ianao ialan’ny firenena amin’izao krizy izao fa aza manampy trotraka fa mainka isika hilentika Mirary soa ho anao

Publicité




Newsletter

[ Flux RSS ]

Suivez-nous

Madagascar-Tribune sur FACEBOOK  Madagascar-Tribune sur TWITTER  Madagascar-Tribune sur GOOGLE +  Madagascar-Tribune RSS 
 

Archives