Facebook Twitter Google+ Les dernières actualités
mercredi 8 mai 2024
Antananarivo | 12h41
 

Politique

Niels Marquart

« Les négociations de la dernière chance »

jeudi 12 mars 2009 |  4507 visites  | Valis
« Vraiment vous, vous trouvez actuellement dans une situation très très difficile et je crains pour ce qui pourrait se passer si ces assises ne réussissent pas} », estime l’ambassadeur Niels Marquart.

« Tout le monde est conscient que Madagascar traverse vraiment un moment très très difficile. Et nous, communauté internationale et moi ambassadeur des Etats-Unis, avons tous œuvré pendant des semaines pour arriver à ces assises malgaches. Je crois que vraiment ce sont les négociations de la dernière chance… ». Ce sont des extraits de propos de l’ambassadeur américain mardi 10 mars dans son intervention radiodiffusée sur RDB. « Vraiment vous, vous trouvez actuellement dans une situation très très difficile et je crains pour ce qui pourrait se passer si ces assises ne réussissent pas », estime l’ambassadeur Niels Marquart, tout en laissant entendre que cet avis est partagé par la communauté internationale représentée à Madagascar.

De l’optimiste malgré tout

L’ambassadeur américain est malgré tout optimiste. « J’étais très très impressionné par le discours qu’a fait le président de la République de Madagascar avec un ton apaisant. Je crois que ça peut contribuer beaucoup à la réussite des assises », a-t-il précisé pour ensuite affirmer que dans le cadre des préparatifs des assises, la communauté internationale a aussi eu des contacts avec le gouvernement, avec le premier ministre, avec le ministre des Affaires étrangères et aussi du côté de l’ex-maire Andry Rajoelina.

Hier 11 mars, l’ambassadeur américain a été accueilli à Iavoloha par le président Ravalomanana. Pour l’Ambassadeur des Etats-Unis, il s’agit de « créer un climat propice » pour permettre à ces assises de se dérouler dans les bonnes conditions. Il a relevé, entre autres, « la bonne foi » du Chef de l’Etat malgache, et le fait que le Président de la République ait accepté certains préalables émis par l’opposition dont l’accès équitable aux médias publics.

Quelle démocratie ?

L’Ambassadeur Niels Marquardt a souhaité qu’on évite « les bêtises, les provocations et les menaces », et a dénoncé les incendies et actes de pillage ainsi que le manque de discernement au détriment des enfants, des écoliers, et des élèves. Un fait qu’il juge « inacceptable ».

« Tout cela doit cesser, cela n’a rien à avoir avec la démocratie », a-t-il déclaré.

A notre connaissance, la constitution d’un gouvernement d’ouverture et accepté par tous figure au programme de ces assises. Ce gouvernement est responsable devant une autre structure indépendante dans laquelle siègent les piliers d’intégrité (secteur privé, syndicat, société civile, magistrat…). La troisième structure est les Etats Généraux de la démocratie. Ils vont résoudre les problèmes récurrents de la crise cyclique que le pays subit depuis plusieurs années. Cette structure va aller au fonds des choses et chercher les solutions qui conviennent dans le respect de la culture et des valeurs malgaches. Bref, elle va trouver quel genre de démocratie voulons-nous et correspond au peuple malgache.

29 commentaires

Vos commentaires

  • 12 mars 2009 à 08:51 | nyaina (#950)

    les propos de la communauté internationale est très claire ! il ne faut pas oublier que ce sont des gens qui ont des expériences mondiaux et internationaux en matière de crise dans un pays : ce sont des gens entourés de conseillers et observateurs ! et quand on parle d’observer , croyez moi les gens de l’intérieur ne voient plus de même œil ce qui se passe dedans, pas mieux que les gens de l’externe !

    la situation à madagascar est très préoccupante et très dangereuse pour la nation : eh oui, ils l’ont dit : il faut que nous nous ne rendions vraiment compte !
    les 3 volets : politique, économique et social sont en TRES MAUVAISE POSITION :
    le côté politique, je m’en passe, il n’y a plus lieu d’en parler !
    volet économique : l’économie de madagascar se trouve entre 3 piliers : 1 -les bailleurs de fonds qui financent les innombrables projets dans le seul objectif de croissance et développement à Madagascar ! Si aucune solution n’est sortie des assises nationales, la communauté internationale a clairement annoncé qu’elle va quitter le pays ... l’Etat malgache ne peut pas se passer des financements par les grands projets pour assurer son développement, c’est une utopie d’"y croire étant donné les recettes que les redevables et contribuables doivent payer à l’Etat, d’autant plus que cette crise va encore ramener sur le pays son grand ennemi : la corruption !!!
    2- les investisseurs étrangers sont déjà à dago vont repartir pour raison de sécurité et d’instabilité : pour ces mêmes raisons les investisseurs qui voulaient venir vont chercher un autre pays plus sécurisant : conséquence directe ; plus de gens au chômage, moins de valeur ajouté, plus d’inflation.
    3 - les opérateurs nationaux sont asphyxiés par la crise et ne peuvent même pas espérer une économie florissante qui contribuerait à donner des nouveaux emplois aux malagasy ! ils n’ont pas les potentiels pour investir ou pour créer de nouveaux emplois ! ils sont également terrorisés par ce qui se passe : cela concerne aussi bien les grands opérateurs que les petits !

    voila le coté économique , passons au volet social !
    la CI a clairement dit : dago est bcp trop proche de la guerre civile ! c’est trop visible qu’il n’y a pas lieu de les ignorer : guerre dans la rue, discorde et division dans les familles au sein de proches, menaces entre les fanatiques, guerre entre les étudiants et lycéens, guerre entre les associations, toutes les têtes et leaders sont ciblés par la guerre ...
    et cette guerre civile ne va qu’accroitre l’insécurité ainsi asphyxier l’économie nationale !
    conclusion, je remercie la CI d’avoir bien voulu démontrer la façade qui brule la société politique économique et sociale malagasy ! ce n’est pas la peine de boycotter cette assiste, c’est la dernière et unique solution de SORTIR DE CETTE CRISE !
    l’autre camp de TGV (fanatique mais sans son leader) qui dit que l’assise est inutile a tort ! il ne faut pas croire que le départ de ravalo est la solution ! ce n’en est pas une pour deux raisons :
    1 - la CI n’accepte non plus le coup d’état donc si tel est le cas, ils vont tout de même quitter le pays,
    2 - les TIMs préparent d’ores et déjà leur revanche de destituer sur la place de 13 mai celui qui va remplacer ravalo et qu’ils n’acceptent pas le nouveau pourvoir. ceci dit la guerre civile ne fera que s’amplifier ; et on revient sur les scénarios de mes premiers paragraphes !

    soyons lucides et objectifs chers compatriotes ! les vazaha voient mieux que nous ! nous sommes trop aveuglés par notre position extrémiste ! TIM et TGV !
    et prions pour que cette assisse trouve les premières solutions de sortie de crise !
    commencons nos prières dès maintenant . ces prières vont s’ajouter aux prières que les participants de l’assise vont également effectuer lors de l’ouverture de cette assise !
    que DIEU BENISSE NOTRE PAYS !

  • 12 mars 2009 à 09:51 | xena (#774)

    Fa mbola ilaina ary ve ny fihaonana Andry TGV-Ravalo TIM ?Fanontaniana mipetraka ao an-tsain’ny maro io ankehitriny, ary rariny raha asiana valiny mazava !
    Raha ny marina dia efa nisy ny fihaonana ary efa nisy ny fepetra rehetra hampandehanana ny fihaonana, nefa tsy nahomby izany satria nivadika tamin’ny lamina nifanarahana ingahy Ravalo. Olona tsotra moa ny TGV ka nanaraka antsakany sy andavany ny fepetra, kay ilay Ravalo sy ny forongony tatsy ambadika efa nandamina ny tetika rehetra hahafahana manao ny herim-pamoretana ! Nanamafy ny heriny tany amin’ny ministera samihafa ingahy Rabemananjara, nanaisotra ireo fitaovana teny amin’ny 13 mei ilay jiolahim-boto PDS, nanafatra fitaovam-piadiana tatsy Afrika atsimo ny présidence ; Ary tamin’ny fihaonana fahatelo moa dia tsy tonga intsony ingahy Ravalo, satria lasa nametraka tany amin’ny faritany ny lamina hanatanterahana ny herim-pamoretana. Ny vokany moa dia ireny hitantsika mianakavy ireny avy eo.
    Noho izany dia tsy azo ekena intsony io Assise nationale io, ary tsy azo ekena koa io fanasan’ny filoha senegaly an’i Andry ho any Dakar hihaona amin-dRavalo io ! Fandrebirebena daholo fotsiny ihany izany. Ny vahaolana mahomby hamahana ny olana dia ny FIALAN-DRAVALO TSY MISY HATAK’ANDRO !

    • 12 mars 2009 à 10:02 | nyaina (#950) répond à xena

      diso tanteraka ianao ry XENA izay milaza fa ny fialandravalomana tsy misy hatakandro no vahaolana !

      tsy TIM mihitsy na proravalo aho sa saingy te hanindry fa ny société malagasy dia efa mizara roa tanteraka ! miady ny samy malagasy noho io raharaha politika maloto tanteraka io !
      noho izany, tokony hampifandray ny vahoaka indray izy roa tonta, miaraka ihany koa @ ireo ankolafinkery hafa !

      izany no anton’ny assise fa tsy hoe fakana ny pouvoir no fomba hamdaminana ny malagasy !
      hoy aho aminao hoe miady ny samy malagasy @ zao fotoana izao ! samy tompon’andraikitra na ravalo na tgv , donc samy mi-assumer ny responsabilité -ny avy @ alalan’ny fitadiavana marimaritra iraisan’izy ireo !

      raha miala ravalo, dia mba azonao antsaina moa ny zavatra hitranga ! hirongatra sy hanao chasse aux équipes de tgv ny tim ! dia ho eny @ 13 mai ireo ary hanongana izay olona tonga eo @ pouvoir !
      noho izany : tsy izany no ilaina fa FIOMBONANA n’ny samy malagasy ! mino aho fa ianao ry XENA dia olona malagasy nino ny sens de FIHAVANANA na dia bafoué aza izy @ izao fotoana izao !
      io MILA FIHAVANANA io no voalazan’ny communauté internationale t@ teny malagasy omaly !
      MISY DIKANY LEHIBE ny FIHAVANANA @ fitadiavana vahaolana izany

    • 12 mars 2009 à 10:39 | Filoha (#960) répond à nyaina

      Nanonofy ny kabary andrasan’ny malagasy izaho

    • 12 mars 2009 à 10:51 | xena (#774) répond à nyaina

      Ka ny firohotana mankeny amin’ny 13 mei anie rahavako mila ilay atao hoe fahamarinana ho enti-miady e ! Tsy vitan’izay fa mila leader koa izy io ! Ny fitahin’Andriamanitra hoa n’izay manana ny marina koa tsy azo atao ambanin-javatra e ! Afaka mitolona eny amin’ny 13 mei ny TIM rehefa tsy eo amin’ny fitondrana intsony, nefa raha tsy misy fahamarinana entiny hanamarinana izany dia handamoaka ireny. Ary raha tsy manana leader charismatique izy ireo dia ho zava-poana izany !
      Soa fa manana ny Tanora mahery fo, Andry rajoelina ny malagasy, Leader Charismatique, nahavita ny tsy vitan’ireo dinosaures politiques. Merci Andry. Bisous !

    • 13 mars 2009 à 13:40 | tanà (#538) répond à xena

      aza miseo manao analyse fa mankaleo be xena la .....ère ndana mandray micro d mankeny @13 Mai ary aza manonona akory ny anaran’ny ao ambony fa mahamenatra !manan fahamarinana androba sy andoro nenareo !ndana mivavaka @tgv charismatiquenareo je sais mm pas si tu sais ske ça veut dire !aiza zao i tgv ho ataonao bisous tsy itondra eo nge izy xena e !sa efa ainao moa zany @maha mahay be anao ?tsy afaka ilatsaka izy fa mety ilay sakaizanao rolland ratsiraka no ho lany eo rà mivaly soa aman-tsara ny vavakao !mampme enao ty an !tokony anao atsikana !

  • 12 mars 2009 à 11:14 | baracunda (#285)

    Les remarques de M. L’Ambassadeur des USA (un diplomate chevroné) sont tous exactes mais malheureusement les Malgaches ne sont pas conscients de ses véracités. (voir ces propos de Xena, tout à fait irresponsables). Ou bien, on laisse Madagascar divisé en deux blocs et les riques d’affrontements à tout instant (fini le « Fihavanana »), ou on accepte ces Assises que la communauté internationale préconise, et par ricochet, le Fihavanana retrouvé.
    Est-ce que Xena et ceux qui pensent comme lui en sont conscients ? Remarquez que même les diplomates n’ont utilisé ni le terme « Amité ou Fraternité » ni le terme « Parents ». Ils les ont remplacés par des termes purement malgaches, intraduisibles : Fihavanana et Raiamanderny, pour dire aux malgaches que la solution ne peuvent venir que des malgaches.

    • 12 mars 2009 à 11:47 | nyaina (#950) répond à baracunda

      baracunda dit vrai ; les personnes du genre de xena sont égoïstes et mettent trop d’importance sur quelques têtes de personnes que sur l’unité nationale !
      ils ne se rendent pas compte que le peuple est DIVISE , et DÉCHIRÉ
      c’est ce que l’on appelle GUERRE CIVILE !
      c’est cela qu’il faut résoudre lors des assises. les grands( tvg et ravalo) doivent montrer l’exemple et inciter ces protagonistes à se joindre à cette GESTE NOBLE !
      je pense que tgv en est conscient mais ce sont les cnc (mahery fihetsika) qui l’empêchent de faire ce geste noble !
      je conscientise toujours les personnes du genre de xena de son erreur de vouloir encourager la division du peuple national !
      l’ambassadeur américain lui est tout à fait lucide et conscient dans ses dires : le peuple malgache est beaucoup trop près du falaise, de la guerre civile !

    • 12 mars 2009 à 12:26 | xena (#774) répond à nyaina

      Ka na taorian’ireny 2002 ireny aza anie rahavako dia efa nizara roa ny malagasy e ! Ny TIM sy ny ex Arema. Zavatra tsara izay satria toy ny an’ny firenena hafa eran-tany misy ny droite sy ny gauche, misy ny démocrates sy ny républicains. Ary ny fanajana izay fahasamihafana ara-politika izay no demokrasia, saingy ingahy Ravalo dia nogadrainy izay tsy mitovy hevitra aminy, noroahiny ry Père Urfer, nakatony ny fandaharana Karajia tao amin’ny RDB, tsy navelany hiteny tao amin’ny radiom-pirenena ny mpanohitra, nidiny ny radio Viva. Izay ilay tsy nety ka nahatonga ny olona hanongana an-dRavalo. Amin’izao dia hizara roa ny malagasy, normal izany, ary manambara fa samy manana ny heviny ny tsirairay. Ny ho andraikitr’izay ho mpitondra manaraka eo, mety ho Andry na olon-kafa, dia ny fitandroana izay fahasamihafana izay, ny fanajana ny hevitry ny hafa, izany hoe ny fandalana ny demokrasia.
      Tsy ilaina intsony io fifampidihana amin-dRavalo io satria efa hita fa hypocrite Ravalo, tsy ao aminy ny sincérité. Mpamitaka sy mpanambaka ny lehilahy, ka tsy azo atokisana intsony. Ry miaramila raiso ny andrikitrao, dia ndao karakaraina ny élection anticipée izay ialohavan’ny fanovana ny lalam-pifidianana !

    • 12 mars 2009 à 12:56 | nyaina (#950) répond à xena

      Miala tsiny aminao aho fa tsy mbola nisy GUERRE CIVILE toy izao teto nohon’ny tsy fitoviankevitra !

      tsy takatrao ilay hoe TSY FITOVIANKEVITRA sy ny GUERRE CIVILE !

      Tsy takatrao ny hoe RAHA TSY MITOVY HEVITRA AMINAO (samy malagasy io) dia DORY NY TRANO, robay ny fananany, andefaso menace de morts par téléphone, torahako ny vavahadin’ny lycée dia asaiko mivoaka ny mpianatra

      tsy takatrao ny hoe hifanadrina mivantana ny tim sy tgv eny andalambe !

      tsy takatrao ve sa MODIANAO tsy takatra fa hahafahanao mody maneho hoe mi-existe ianao pro tgv eto à ity site ity ! dia te protester foana ianareo !

      efa fantatra fa mi-existe ianareo nefa asehoy @ fomba mba misy hajany ! asehoy ny ventinkevitra (arguments mitombina ) raha te handresy lahatra fa aza dia avilivily ny resaka tsy dia misy fahamatorant sa mihevitra ny olona ho tena dondrona ianareo fa mandrebireby !

      tsy mandaitra aty io !

      Fa raha tena tsy takatrao tokoa ny zava-misy izany hoe ny « efa ambavahoan’ny guerre civile ny malagasy » dia tena miharihary izany fa ny tgviste rehetra dia tena LIANA ADY !!! te hampiady ny samy malagasy no tena tanjona ! tena mahonena satria gasy ianao nefa dia izany no teo-tsainao !

      aleoko lavitra indray mihevitra fa mody adala ianao ka fantatrao tsara ny atao hoe guerre civile

    • 12 mars 2009 à 15:11 | xena (#774) répond à nyaina

      Ny guerre entre civile ry sakaiza dia efa fahita, na eo amin’ny samy mpijery baolina izany, na indraindray ady ifanaovan’ny quartier anankiroa tsy mifankahazo. Ny niseho teto Tanà dia ady nifanaovan’ny mpanao fihetsiketsehana, tora-bato, ary tsy vao izao akory no nisy tora-bato teto Gasikara ! Ny ady toy izany dia tsy maharitra ela. Gasikara akory tsy Afrika ! Rehefa miongana eo Ravalo dia milamina ho azy eo io, satria anie ireto TIM ireto dia Arema fahiny ihany no nivadika TIM, izao ndray zao dia efa mitilitily izy ireo hoe iza indray ny antoko hitondra. Mety ho diso hevitra nefa ry zareo satria ny hitondra manaraka eo dia olona tena serieux, ka ny soa ho an’ny vahoaka ihany no tanjony,ka izay mitady hijampy sy hihatsaravelatsihy dia tsy hahita mangirana !
      Ny tena natahorana raha mbola Ravalo no eo dia ny adim-poko, aiza ve dia merina sy betsileo daholo ny 90%’ny membres ao amin’ny governemantan’ialahy ! Izaho miteny dia merina saingy raha izao no teo amin’ny toeran’ny Cotiers dia tena tezitra tokoa aho. Na izany moa nefa na tsy izany dia hivaha tsy ho ela izany olana izany satria efa hiongana tsy ho ela Ravalo !

    • 12 mars 2009 à 16:07 | titi (#219) répond à baracunda

      J’aimerai demander à Baracunda lors des éléctions de 2001 n’y avait t’il pas la guerre civile et même plus car toutes le provinces étaient a feu et a sang.
      N’avait t’il pas des assises nationales jusqu’a dakar ?
      La situation économique n’était elle pas plus grave qu’aujourd’hui ?
      Les partisans de ratsiraka n’était elle pas plus nombreux que ceux de rajoelina actuellement ? les camps étaient presque moitié moitié alors est ce que le fait que ravalomanana ai pu conquérir le pouvoir à fait continué la guerre civile ?
      Quand vous voulez défendre Ra8 vous trouver le fihavanana en prenant les malgaches pour des deummeuré qui ne voient pas leurs intéret commun c’est vous qui ètes égoiste, penssez vous que manorohanta cécile est une imbécile en démissionnant ?

    • 12 mars 2009 à 19:57 | objectivité (#372) répond à titi

      TITI, Je te demanderais seulement de comparrer l’attitude des manifestants de 2001 à celle des manifestants actuels. Est-ce que ceux de 2001 ont sacagé les magasins et dressé des barrages ? Qui a pratiquer des tortures digne du nom de crime de guerre ? Qui terrorisait en menacant le simple citoyen sans parti ? Aujourd’hui, je te reposerais las même question pour savoir qui pratique actuellement le même scénario ? Pourrais-tu avancer beaucoup plus d’arguments plus concrêts pour pouvoir faire une similitude entre 2001/2002 et la manifestation actuelle trop cousue de fil blanc pour pouvoir camoufler le revers de la veste.

    • 13 mars 2009 à 05:10 | titi (#219) répond à objectivité

      Pour baracunda !
      Pendant les évènements de 2001 je travaillais en province, en tant que mérina j’ai subis moi et ma famille toutes les atrocités d’une guerre civile, mon commerce à été saccagé, mes proches on été torturé sinon violée carrément. et cela pendant six long mois jusqu’à ce que les troupes de Ravalomanana viennent assurer la protection des citoyens.
      Quand les pauvres pillent les grand magasins parce qu’ils ont faim c’est une lutte de classe, mais quand les pauvres se pillent entre eux c’est vraiment une guerre civile.
      Je voulais juste que tu ne minimises les sacrifices qu’on as subis pour mettre Ravalomanana au pouvoir, car chaque lutte à un cout

  • 12 mars 2009 à 12:51 | zana47200 (#227)

    Xena est bien connu(e) d’après des amis comme la langue pendante sur le forum de Sobika. Tout ce qui compte pour lui ou elle c’est la prise du pouvoir par tous les moyens. je ne sais pas si lui ou elle fait partie de ces vrais vahoaka qui ne sont ni avec le président Ravalomanana ny avec Andry Rajoelina. Il y a des têtes pensantes qui ne se laissent pas embobiner par des manipulations politiques de bas niveau. Est ce que les malagasy n’ont pas honte à ce que ce soient les vahiny qui nous proposent des solutions ? Cela veut dire que les malagasy ne sont pas encore arrivés à maturité pour diriger un état, tout comme les autres pays en développement où des dirigeants élus se font jeter dehors par des militaires ou des groupuscles avides de pouvoir.
    Chaque dirigeant, même s’ils ont été élu démocratiquement, une fois au pouvoir ne voit que son nombril. Mais la faute incombe au peuple malagasy qui n’ a jamais eu l’idée de demander des réunions avec les élus locaux ( députés et maires) pour les informer de leur besoin vital.
    Combien de fois avez-vous entendu que tel député ou tel maire a organisé une réunion public pour ses ouailles ? Combien de fois ces tranom-pokonolona a été le siège de telle réunion ? A ma connaissance depuis le président Tsiranana jusqu’à présent, le tranompokonolon’Isotry et Analakely ont été remplis lors des représentations artistiques.
    C’est normal si l’instabilité persiste à Madagascar car la voix du peuple n’arrive jamais dans les oreilles des dirigeants, et même s’il y a quelques bribes qui arrivent ce sont des on-dits quelquefois non fondés.
    Dans les pays développés, les présidents ne sont pas toujours adorés par le peuple, il y a des manifestations, il y a même des heurts avec les forces de l’ordre quelquefois, mais jamais ces manifestants n’ont demandé la destitution de leur dirigeant.
    Il faut encore éduquer tous les malagasy aussi bien le peuple que ceux qui veulent diriger que le rapport entre dirigeant et peuple doit être basé sur le respect réciproque et non unilatéral.
    Si tous les malagasy pensent comme XENA, madagascar sera le théâtre d’un pays de guerre et d’anarchie. Heureusement qu’il y des malagasy qui sont plus éduqués et plus pragmatiques pour analyser de telle situation.
    Seulement, je suis pessimiste pour une solution rapide car je ne pense pas que ces sous-officiers excités laisseront gagner la raison. Cette situation me rappelle celle de 1975 à une exception près que le président n’est pas encore assassiné.

    • 12 mars 2009 à 14:39 | xena (#774) répond à zana47200

      Xena ihany ity, Xena lalim-pandinihana, ary mahay mijery akaiky ny raharaham-pirenena sy izay mahasoa ny vahoaka ! Milaza ny marina i Xena ary tsy zakan’ny sasany ny marina ambarany ! Tsy ny ady an-trano no takian’i Xena, tsy ny anarchie no zahavin’i Xena, fa ny demokrasia, izany hoe ny fahalalahana amin’ny fitenenana. Voatampim-bava hatrany manko hatramin’izay izay nitady ilaza ny tsy mety nataon-dRavalo, fandrahonana hatrany no nahazo izay nanana hevitra tsy mitovy amin-dry zareo TIM. Olona tsy mitady toerana i Xena, ary tsy mifanerasera akory amin’ireo mpitari-tolona, fa olona mahay mandinika sy mamakafaka ny zava-misy, ary mijery amin’ny fo mahitsy izay tsara sy soa ho an’ny malagasy. Efa tsy rariny intsony manko ny fanjakazakana ataon-dRavalo, efa tsy rariny intsony ny fomba fanaony sy ny fanambaniany ny vahoaka entiny, efa tsy rariny intsony ny afitsony amin’ny fanaovana am-pihimamba ny harem-pirenena. Tena tian’ny olona tokoa Ravalo tamin’ireny 2002 ireny, kanefa izy natao hanirina no lasa nampivandravandra. Nohararaotiny izany fitiavan’ny olona azy zany mba hanagejany ny vahoaka malagasy.
      Tonga ny fotoana ankehitriny, efa tonga saina ny malagasy, ka tsy hanaiky intsony hoentin’ny olona miavonavona toa an-dRavalo.
      Ampy zay ny jadona, ny telo-polotaona very niaraka tamin’ingahy Ratsiraka aza efa tsy fidiny. Ity fito taona, ampy izay ary anatra ho an’izay manaraka eo. Nefa matoky i Xena fa olona tsara fo no izay ho manaraka eo !

    • 12 mars 2009 à 16:54 | titi (#219) répond à xena

      Marina ny anao xena, firy ny olona maty taminy 2001-2002 reny dia hoe mbola tsy misy guerre hoatran’izao hono teto gasikara, angamba olona nipetraka eto andrenivoitra ihany izireo ka tsy nahita ny faty rehetra eran’i province mba ampiakatra ra8 eo aminy fitondrana.
      Izay mitondra eo dia japin’ny rehetra foana na tim na iza na iza izy anontanio ange i Charles rabemananjara eh ?
      Tsy misy guerre civil maharitra izany eto satria tsy afrkanina isika, rehefa manala olona manao dictature ihany no misy ady, satria ny démission dia hoan’ny tanana mandroso sy demokratika hiany

    • 12 mars 2009 à 18:25 | fandresena (#299) répond à titi

      xena izany ka ilay jiolahimbavy be mpano film sy mpanono olona e ! tsy dia zava-dehibe ny miresaka aminao fa mitovy am olona mpamaky trano ireny ny toe-tsainao sy ny anarana . eng anie ka mba hahita izany lafrants ianao dia ho hitanao fa ny alikan’ny frantsay mbola saro-bidy lavitra be noho ianao.

    • 12 mars 2009 à 18:57 | xena (#774) répond à fandresena

      Misaotra betsaka ry sakaiza, satria efa fanaonareo mpanohana an-dRavalo ny manevateva sy manompa olona ka tohizo rahavako raha izay no maha diavolana ny kibonao !
      Tsongoy fontena tsongoy fon’olona, fa tena mampangoraka ny toerana misy anareo ankehitriny, nefa atao ahoana moa satria izay ny lahatra, ka mahaiza mionona tompoko !

    • 12 mars 2009 à 22:20 | Lucie (#101) répond à xena

      Betsaka ny malagasy sady ory no mahantra
      nohon’ny tsy nety nataon-dRavalomanana.
      Efa nahatsiaro tena izy ary efa nekeny izany ,samy naheno isika.Ny tsy maintsy atao dia hoatra :takiana aminy mandra-pahavitany ny mandat-ny izay rehetra nolazainy hoe ho ataony tamin’ny izy voafidy ary tsy maintsy misy ny « organisme neutre » manao contrôle.Izay rehetra manana ho takiana dia tokony afaka miteny « en direct » aminy amin’ny alalan’ny radio ary omeny fahafaham-po.Ny fahendrena ary marimaritra iraisana dia izay.Samia isika mahita soso-kevitra fa ny fialan’i Ravalomanana dia tsy vahaolana.Voafidy izy tamin’ny 2007,koa izay mitady ny toerany dia tsy maintsy voafidy koa.Izay no làlana mitondra amin’ny demokrasia tadiavintsika rehetra.

    • 13 mars 2009 à 13:10 | tanà (#538) répond à xena

      zao xena an,la dame qui parle d’elle à la troisième personne du singulier zany no ahitana fa olona manambony tena enao ary miseo azy ho mahavita !tsitanao mantsy ze idemarkena anao eo @firaha-monina d ato enao sisa no midoka-tena !enao no tena mahonena satria mahantra ara-toe-tsaina !tsy iteny anao @tsy fitaivanao an-dr8 a ary tsy tia an-dra8 ko fa ty enao mankatoa ny famotehana ny atanindrazanao tao anatin’ny 02 volana monja,ny fandrobana vitan’reo ol isaoranao ireo, ny conséquence économique ho taritin’zao zvt ataoan’reo ol derainao reo ary tsy ho eo akory izy avy eo anarina ireo !seulement ny milaza azy fa tena favo iany no atao oe« tapany mikobana »xena mahay e, xena manina koa ?miandrasa oa
      dokafana vô mandoka tena fa varina milaza azy ho ina lôtra re ty xena ka ny ahazo ny tanindrazany rampitso ndray no tsy itany e !aza miseo mamaritra enao na mahonena ny toe-tsain’ol na tsia fa ny mpankatoa mpandroba sy mpanapotika tanindrazana ôtranareo zany ina ?te amaly be an’zany fonontaniko zany a fa saingy tsy hamaly a fa avelako enao mahay be io no amaly azy !pfff !avelao ny tanindrazanao ho am-pelatanan’ol ôtr’reo goaik’antitra pôlitika ireo sy jiolaham-boto antitra mitady fahefana ry xena mety alainy ho Maire enao mahasolo an-dratsivalaka mintsy rà zany amaivan’ny molotrao zany !esy e !mampme be !

    • 13 mars 2009 à 13:13 | tanà (#538) répond à xena

      zao xena an,la dame qui parle d’elle à la troisième personne du singulier zany no ahitana fa olona manambony tena enao ary miseo azy ho mahavita !tsitanao mantsy ze idemarkena anao eo @fiaraha-monina d ato enao sisa no midoka-tena !enao no tena mahonena satria mahantra ara-toe-tsaina !tsy iteny anao @tsy fitiavanao an-dr8 a ary tsy tia an-dra8 ko aho fa ty enao mankatoa ny famotehana ny tanindrazanao tao anatin’ny 02 volana monja,ny fandrobana vitan’reo ol isaoranao ireo, ny conséquence économique ho taritin’zao zvt ataoan’reo ol derainao reo ary tsy ho eo akory izy avy eo anarina ireo !seulement ny milaza azy fa tena favo iany no atao oe« tapany mikobana »xena mahay e, xena manina koa ?miandrasa oa
      dokafana vô mandoka tena fa varina milaza azy ho ina lôtra re ty xena ka ny ahazo ny tanindrazany rampitso ndray no tsy itany e !aza miseo mamaritra enao na mahonena ny toe-tsain’ol na tsia fa ny mpankatoa mpandroba sy mpanapotika tanindrazana ôtranareo zany ina ?iteraka geurre civile ko zao ny manaraka !asa mety ny ol milay be otranareo ngamba tsy vôkasik’ty crise ty !te amaly be an’zany fonontaniko zany a fa saingy tsy hamaly a fa avelako enao mahay be io no amaly azy !pfff !avelao ny tanindrazanao ho am-pelatanan’ol ôtr’reo goaik’antitra pôlitika ireo(politicards)sy jiolaham-boto antitra mitady fahefana ry xena,mety alainy ho Maire enao mahasolo an-dratsivalaka mintsy rà zany amaivan’ny molotrao zany !esy e !mampme be !

    • 13 mars 2009 à 13:30 | madi (#1003) répond à xena

      Xena, sincèrement,tu devrai te faire soigner ! ton cas est desespéré !moa va mbola tsy takatrao ihany fa ireo dinosaures halanao ireo ndrindra no ao ambadik’izao valy faty mampahory ny vahoaka izao ?!! mampahory im-polo lavitra noho ny fitondran-dRavalomanana,raha i ravalomanana no tsy tiana tsy ny vahoaka tsy manan-tsiny no potehana tahaka izao !!tsy rariny loatra, ary mampalahelo anà loatra ny fisainanao ; saingy tsy hitsara anao aho fa hoy aho hoe« Andriamanitro ô !mamelà ny helony fa tsy fantany izay lazainy ».

  • 12 mars 2009 à 14:12 | Dago (#163)

    Bonjour !

    Je pense que le dernier discours de Ra-8 était très fléxible et ouvert à une dialogue. C’est le TGV qui a démandé depuis le début de la manif sa démission et la mise en place de transition !Mais,la démission de Ra-8,ça nous mettra plusieurs année pour se remettre à la stabilité politique. N’oublions pas,qu’aucun des ses prédecesseur n’ont pas pu faire la même chose que lui.Et les Malgaches qui lui ont reconduits au pouvoir en sont convaincu.
    Au point de vue économique,les Diplomates sont des économistes aussi, ils savent la manques à gagner,ils savent ce qu’ils disent.Mais le plus grave,c’est la guerre civile qui se profilent et les Malgaches ne se rendent pas comptes.Si ce ne sont pas les forces de l’ordres qui ont empéchés la prise des ministères,mais les partisant de la légalité,ça nous devons faire réfléchir sur la consequence de cette acte si jamais une régime de transition se met en place. Voir même l’émeute entre TIM et TGV.

    • 12 mars 2009 à 14:32 | Mimie (#196) répond à Dago

      Ca fait 7 ans que Ra8 dit être ouvert au dialogue...

  • 12 mars 2009 à 17:02 | Rado (#172)

    La chance est fermee par les deux cotes qui surencherent encore leur ego et faisant fi de la volonte des mediateurs. Si ce n’est pas Ra8 qui est absent aujourd’hui, l’autre le sera pour demain et ainsi de suite.

    Alors on ne connait plus le fin fond de la pensee de chacune des parties dans cette crise.

    Ho antsika Malagasy dia tsotra izao ny resaka, efa natao veloma efa ela be izany atao hoe tsikakalam-pihavanana izany. Vao mainka koa ampian’ireo volabe vahiny mditra @ fitrandrahana ny harena an-kibon’ny tany. Ary io indrindra no tena votoatin’ity korontana ity.

    Asa anefa raha mbola misy irika azo hidirana fa anjarantsika ny misaina izay atao.

  • 13 mars 2009 à 00:51 | Feno (#347)

    A l’heure actuelle Rajoelina ne se fait plus trop entendre.Pour diverses raisons ...Commence-t-il enfin à comprendre qu’il n’a été qu’un jouet entre les mains de ses commanditaires et que,lié à eux il ne saura s’en défaire ? Oui, pendant quelques temps pour sauver la face,ils le laisseront jouer à la star. Commence-t-il à comprendre qu’il n’a aucune expérience dans la conduite des affaires d’un pays et qu’il ne sera que le « saribakoly » de ses alliés suspects ? Mais c’est déjà trop tard, le rêve dont il vient à peine de se réveiller est depuis trop longtemps,des semaines : le cauchemard qu’il fait vivre aux malagasy.Rendez-vous dans pas longtemps pour connaître lui-même le sort qu’il veut réserver à Ravalomanana.
    Voici une comptine :
    "Ah,si j’étais président
    Tel Oedipe, pour exister
    J’éliminerais mon père Ravalo
    Je danserais sur le ventre de ma mère
    Tanindrazana"

  • 13 mars 2009 à 07:29 | yroba (#989)

    C’est peut être qu’on se trompe de guerre. On oublie totalement les mines à Madagascar qui vont bientôt rapporter beaucoup d’argents aux multinationaux.

    La guerre civile n’apportera jamais de bénéfice aux partisans ni de l’une ni à l’autre partie. Ca assouvit seulement la haine. Mais après ?

    Je me demande d’où vient les masses d’argents qui servent à inciter la haines entre malgaches et nous incitent à s’autodétruire ?

Publicité




Newsletter

[ Flux RSS ]

Suivez-nous

Madagascar-Tribune sur FACEBOOK  Madagascar-Tribune sur TWITTER  Madagascar-Tribune sur GOOGLE +  Madagascar-Tribune RSS