Facebook Twitter Google+ Les dernières actualités
vendredi 9 décembre 2016
Antananarivo | 01h25
 

Editorial

Il faudrait aussi soigner l’autisme politique !

jeudi 2 avril 2015 | Ndimby A.

Aujourd’hui, le monde entier marque [1] « la journée mondiale de sensibilisation à l’autisme » qui «  vise à mieux informer le grand public sur les réalités de ce trouble du développement qui touche une personne sur 150 dans le monde », avec pour objectif de « mettre en lumière les difficultés rencontrées par les parents pour faire reconnaitre ce handicap » [2], que soit de la part des autres, du système éducatif, mais également de la part du système de santé [3]. En effet, les prises en charge adaptées dans les écoles sont très insuffisantes, et le côté méconnu de la maladie malgré sa prévalence entraine souvent des erreurs de diagnostic, mais également des difficultés dans le traitement. A Madagascar, le seul centre d’accueil existant est pour le moment le centre Sammy’o, situé à Ambohimamory. Cette initiative privée ne peut accueillir que quatre enfants.

JPEG - 112 ko

On ne peut donc que saluer pour la première fois la prise en considération par le Gouvernement malgache de cette problématique, à travers le parrainage de manifestations de sensibilisation en collaboration avec l’Association des autistes à Madagascar et l’Association malgache pour l’autisme, et le soutien de l’Union européenne. En collaboration avec la Commune urbaine d’Antananarivo, l’association Liberty 32 à travers son programme Autisme Madagascar organise également des rencontres et échanges toute la journée du 2 avril sur ce thème au jardin d’Andohalo.

Du point de vue médical, selon le Professeur Catherine Barthélémy, « L’autisme est un trouble envahissant du développement qui apparaît précocement au cours de l’enfance et persiste à l’âge adulte. Il se manifeste par des altérations dans la capacité à établir des interactions sociales et à communiquer, ainsi que par des troubles du comportement. Les personnes souffrant d’autisme semblent souvent isolées dans une sorte de monde intérieur ».

Le contexte de ce jour est donc une bonne occasion pour inviter à la réflexion sur l’autisme politique, qui n’a pas encore été placé au stade de théorie, même si l’expression est déjà utilisée de manière récurrente dans les médias pour pointer du doigt le comportement de certains gouvernements ou leaders politiques, comme le montrent ces quelques exemples. Gérard Dupuy (Libération.fr) accuse l’Etat d’Israël d’autisme politique à cause de son indifférence « à toute critique venue d’au-delà de ses frontières ». Le Professeur Jean de Kervasdoué accusera également le secteur de la santé en France d’autisme politique, en refusant de s’attaquer aux vrais problèmes concernant les dépenses de santé.

On notera dans le texte de l’association Autistes dans la cité qu’elle considère insultante l’utilisation de l’expression « autisme politique ». Pourtant, de la définition de l’autisme donnée précédemment par le Professeur Catherine Barthélémy, nous pourrons sans aucun problème appliquer au monde politique « les altérations dans la capacité à établir des interactions sociales et à communiquer » ainsi que « l’isolement dans une sorte de monde intérieur ». A Madagascar, cela se traduit par des faits historiques qui montrent que les dirigeants malgaches ont toujours été atteints de ce phénomène, comme le montrent ces quelques exemples parmi tant d’autres possibles :

  • En 1972, Philibert Tsiranana refuse de considérer à sa juste proportion la grève des étudiants de l’Ecole de médecine de Befelatanana et son terreau de frustration politique, ainsi que le rejet d’une présence française jugée trop forte après le retour à l’indépendance en 1960 ;
  • En 1991, alors que la chute du Mur de Berlin et le discours de la Baule modifient profondément le paysage politique international, Didier Ratsiraka continue de snober les recommandations des deux concertations nationales organisées sous l’égide du FFKM pour changer la Constitution ;
  • En 2002, alors que des manifestations quotidiennes se tenaient depuis le mois de janvier sur la Place du 13 mai, le Gouvernement Tantely Andrianarivo ne trouve rien d’autre à faire que de procéder à un reboisement sur la route d’Antsirabe, pour montrer son déni des revendications concernant le second tour ;
  • En 2003, alors que la tension politique est encore à un niveau très élevé, l’arrogance de Marc Ravalomanana et du Gouvernement Sylla leur font snober les demandes répétées de mise en place d’un processus de « réconciliation nationale », préférant mettre en avant des dialogues présidentiels à vocation économique, et occulter les sujets politiques ;
  • En 2008, Marc Ravalomanana refuse de se rendre compte que l’élection d’Andry Rajoelina à la Mairie de la Capitale était un vote-sanction de la part de la population d’Antananarivo, qu’il a pourtant continué à provoquer par les paroles et les gestes, tout en s’évertuant à multiplier les tracasseries administratives contre un Maire qui avait pourtant obtenu l’adhésion d’une bonne partie des citoyens ;
  • Pendant la Transition, Andry Rajoelina est incapable de voir le marasme socio-économique causé par son coup d’Etat, et s’empresse de dépenser l’argent obtenu de Wisco dans des réalisations inutiles et tape-à-l’œil comme des stades, des lieux de concerts ou des hôpitaux manara-penitra. Pendant ce temps, le chômage, l’invasion acridienne, la relance économique, et le redressement de la JIRAMA sont classés parmi les questions insignifiantes.
  • En 2002 et 2009, obnubilés par leur propre vision qui les encourageaient à faire fi des réalités et des risques de leur décision pour le futur du pays, Marc Ravalomanana et Andry Rajoelina et leur scliques respectives ont chacun procédé à un coup d’Etat égoiste, en-dehors des règles constitutionnelles en vigueur.

Tous ceux qui ont été cités ont payé, d’une manière ou d’une autre, leur refus de voir la réalité en face et la préférence qu’ils ont accordé aux conseillers qui leur ciraient les pompes, dans le but de garder leurs sièges qui riment avec privilèges.

Question : en 2015, peut-on penser raisonnablement que le Président Rajaonarimampianina est conscient de la grogne croissante au sein de la population contre l’insécurité, la corruption galopante à tous les échelons de la société, la paupérisation, et surtout contre le comportement arrogant et vorace de son entourage ? L’avenir montrera si la maladie est en cours de guérison. A moins que la population, une fois encore et sur les conseils de « médecins » populistes et pas toujours très recommandables, finiront par rechercher des remèdes drastiques.

JPEG - 43.8 ko

La vidéo suivante est tirée de la conférence organisée en mars dernier par TEDxAntananarivo, et met en scène le témoignage émouvant de Mbolatiana Raveloarimisa (Liberty 32), mère d’un enfant autiste.

Notes

[1Je considère que dans certains cas, le verbe « marquer » convient mieux aux journées mondiales des Nations unies, plutôt que celui de « célebrer ». Comment peut-on célébrer l’autisme, la pauvreté, le VIH sida, la violence etc...

[3Selon nos confrères de la Gazette de la Grande Ile, la prise en charge spécifique à un enfant autiste nécessite trois millions d’Ariary par an

50 commentaires

Vos commentaires

  • 2 avril 2015 à 09:10 | valoha (#7124)

    Ny aretina politika mahazo antsika dia ny fikorisiana midina eo amin’ny fanabeazana, voalohany. Ary manaraka dia simba tanteraka ny fiarahamonina sy ny toe-tsaina Malagasy satria nopotehana ny soatoavina. Napetraky ny mpanjanaka ny rafitra vahiny nitantanany teto, izay notohizintsika fahatany hatramin’izao. Io no mitarika ny « otisma » politika hatramin’izao. Ny Lalampanorenana tokony hovaina avy hatrany ho Malagasy fototra ! Raha mbola io Lalampanorenana io no misy milalao sy manohy dia ny omaly tsy miova ny eto - miova ny filoha sy ny PM, fa kosa ny eo ihany ny eo. Mameno posy no adidy sy andrikin’izy avy isany satria ho lalaovin’ny vahiny hatrany ny mpitondra antsika !
    Miverina @ ny fahendrena Malagasy @ ny fomba fitantanana ny raharaha rehetra eto @ ny Nosy - mifarimbona, mifanome tanana, mifanaramaso, mifampizara ny harena hanasoavana ny tany sy ny mpiara-belona, miala @ ny fitiavan-tena, miala @ ny fanaparam-pahefana, mifanaja, ary manao ny raharaha rehetra toa ny asa vadi-drano ! Ireo fahendena ireo dia mila mivady @ ny fahalalana sy fahaizana izay mivoatra sy mandroso isan’andro(fanabeazana). Ampivadiana mba tsy ho very ny fototra niandohantsika sy ny lalana izorana.
    Izany no soa navelan’ Ny Teo Aloha tsara tohizana, ary mamela ny saina sy fomba ratsy rehetra navelan’ny vahiny mpanjanaka teto(fratsay). Ho sitrana ho azy avy hatrany ny fiarahamonina Malagasy raha manaraka ny Firaisan-kina, ny Dina, ny Fanampahan-kevi-pokonolona isika. Ireo no nahasoa ary ahasoa antsika mianakavy ! Miara-mitantana ny Faritra , samy mihezaka ny mpirahalahy mba haka ny andrikiny tandrify azy avy hampandrosoana ity tany ity. Ary, na ity aretina vaovao mahazo ny fiarahamonina Malagasy ity (otisma) dia tsy handaitra rehefa manana ny maha-izy azy isika Malagasy, rehefa mivondrona sy mitambatra isika entina hampandrosoana an’i Gasikara !

    • 2 avril 2015 à 11:22 | claude (#3141) répond à valoha

      « Miverina @ ny fahendrena Malagasy @ ny fomba fitantanana ny raharaha rehetra eto @ ny Nosy - mifarimbona, mifanome tanana, mifanaramaso, mifampizara ny harena hanasoavana ny tany sy ny mpiara-belona, miala @ ny fitiavan-tena, miala @ ny fanaparam-pahefana, mifanaja, ary manao ny raharaha rehetra toa ny asa vadi-drano ! »

      Ny olona tsy mifampatoky dia tsy afaka hanao ireo voalazanao ireo :
      Ohatra :
      - mifarimbona : ry zalahy irery izao no mahazo tombony amin’ny farimbona.
      - mifanaramaso : faly hitsikera izay ataoko fotsiny io
      - mifampizara ny harena hanasoavana ny tany sy ny mpiara-belona : raha misy mahavoa ahy angaha hanampy ahy ny hafa ?
      - miala @ ny fitiavan-tena : ny hafa koa ve dia mba hanao izany ?....

      Noho izany, izay hiverenan’ny fifampitokisan’ny mpitondra sy ny entina, ny samy vahoaka no tokony hojerena maika.

    • 2 avril 2015 à 12:56 | valoha (#7124) répond à claude

      Tokony isika samy isika ihany no mamerina izany fifampitokisana izany ! Tsy hiandrasana olon-kafa, na ra mandriaka, sanatria, vao hoe - « nankaiza ny tanteliko teto o ?! »
      Rehefa tsy hifampatoky, na hiezaky ny hifampatoky isika dia midika fa isika ihany no mangady mora ny fasana hilevenantsika. Tsotra be izany, ra namana !
      Ny anoratana eto dia ny mba hanentanana ny tsirairay hampitapita sy mba hijery izay mety rehetra mba tsy hisian’izany fahavoazana goavana izany, mba tsy hiandrasana ra mandrika sy ady samy Gasy, vao hanova fijery. Ny soatoavina Malagasy dia anisan’ny vahaolana iray goavana tokony hiverenana sy hiainana mba hisian’ny fiafampitokisana. Raha samy hanao izay saim-pantany eto moa ; raha samy hanao izay danin’ny kibony eto moa ; raha samy hanararaotra ny harem-pirenena eto moa ; sns...Ho aiza ny hiafarana ? Inona no hiafaran’ny taranaka ? Any no tsara banjinina miaraka !
      Koa antsika no antony, antsika no mandray izay andraikitra mety sy sahaza izay vanin’andro izao.
      Raha samy ipetraka toa ny teo aloha rehetra dia hiaraha-mahalala ny vokany. Tsy hiandrasana vahiny na firehan-kevitra avy any ivelany ny fanovana eto. Mila miala eto avokoa ny rehetra mba hahatomombana ny fanovana.

    • 2 avril 2015 à 13:22 | Gérard (#7761) répond à valoha

      Pour une fois en désaccord avec Ndimby, et à l’unisson avec les parents de ces malheureux enfants je comprends que l’emploi de ce vocable médical soit mal venu pour évoquer l’isolement de nos politiques

      le pouvoir, la quasi toute puissance, la richesse isolent du commun des mortels, il faut donc beaucoup de volonté, beaucoup de conseillers avisés pour garder en tête les difficultés triviales du citoyen de base
      Qui sont donc les conseillers du pouvoir actuel ? Sont ce encore les trafiquants du giron hat qui ont financé son élection , ou bien parviendra t il a s"en affranchir peu à peu

      il ne s’agit pas de renverser ce pouvoir qui a un commencement de légitimité, mais d’exiger de lui qu’il travaille pour ceux qui l’ont élu, et non pour ceux qui ont financé son élection

      et pour diminuer l’influence de ces financeurs dans le futur, de légiférer, d’imposer transparence et limites dans le financement des partis et candidats

      ne pensez vous pas que là ou l’argent prend toute la place dans les actuelles mascarades électorales, on pourrait alors tenter d’infiltrer un minimum de débat citoyen ?

    • 2 avril 2015 à 13:55 | Gérard (#7761) répond à valoha

      Pour une fois en désaccord avec Ndimby, et à l’unisson avec les parents de ces malheureux enfants je comprends que l’emploi de ce vocable médical soit mal venu pour évoquer l’isolement de nos politiques

      le pouvoir, la quasi toute puissance, la richesse isolent du commun des mortels, il faut donc beaucoup de volonté, beaucoup de conseillers avisés pour garder en tête les difficultés triviales du citoyen de base
      Qui sont donc les conseillers du pouvoir actuel ? Sont ce encore les trafiquants du giron hat qui ont financé son élection , ou bien parviendra t il a s"en affranchir peu à peu

      il ne s’agit pas de renverser ce pouvoir qui a un commencement de légitimité, mais d’exiger de lui qu’il travaille pour ceux qui l’ont élu, et non pour ceux qui ont financé son élection

      et pour diminuer l’influence de ces financeurs dans le futur, de légiférer, d’imposer transparence et limites dans le financement des partis et candidats

      ne pensez vous pas que là ou l’argent prend toute la place dans les actuelles mascarades électorales, on pourrait alors tenter d’infiltrer un minimum de débat citoyen ?

    • 2 avril 2015 à 15:15 | claude (#3141) répond à valoha

      nny fifampatokisana dia tsy tonga ho azy na teren-komasaka toy ny voalobo-jaza, tsy azo amin’ny ramatahora ihany koa.
      Ny fifampitokisana dia azo avy amin’ny soatoavina vitsivitsy, izany hoe azo avy amin’ny fifampitaizana ho fampanjakan ireto soatoavina manaraka ireto :
      1-izay tianareo aton’ny olona aminareo dia mba ataovy aminy kosa (empathie=tsy manao vain-drahalahy tsy marary, tsongoa fon’olona tsongoa fon-tena)
      2-aoka tsy ho fatra-pitia harena (sy ny kolikoly) : aleo very tsikalakalam-bola toy izay very tsikalakalam-piavanana)
      3-tsy mpankato amin’ny molotra nefa ny fo lavitr’izany (tsy mivarotra saka be loha, tsy manao ronono an-tsavy ary tsy milaza atsanga tsy aman’orana)
      4-mahay mifananatra am-pitiavana (tsy mijery arina an-tava)
      Mihevitra am-panetren-tena aho fa ireo aloha no mila anabeazana ny vahoaka mba hiverenan’ny fifampitokisana alohan’ny anantenana firaisan-kina avy aminy.
      Ny mampalahelo dia na ny mpitondra fivavahana aza toa tsy vonona ampianatra ireo.
      Aleony miandry ny mpanao politika hamoaka ny 3F (sa 4F moa ?) toy izay handray adidy hampianatra azy ireo. Mampalahelo.

    • 2 avril 2015 à 17:25 | valoha (#7124) répond à claude

      Hitanao ary, ra namana, fa miverina @ ny zavatra voalazako etsy ambony ihany ianao - NY SOATOAVINA MALAGASY SY FANABEAZANA.
      Ireo no hitako ho fanalahidin’ity fahavoazana mahazo antsika Malagasy ity. Nopotehan’ny fratsay izy ireo, ary mbola mitohy hatramin’izao.
      Marina, tsy ho tonga ho azy izy ireo. Maro no mety ahatonga ireo iverina eo @ ny fiarahamonina sy ny toe-tsaina nitaiza antsika, fa ny tsara kokoa amintsika dia ny mamerina azy ireo am-pilaminana sy am-pahendrena. Izany hoe mifanantona, mifanome tanana, mifampizara, mifanaramaso, mifampikaon-doha, miara-mitantana, miara-manapaka sy masi-mandidy ifotony ny Malagasy isany. Anisan’ny soatoavina voalazanao koa ny maro ambiny sy izay tsy ho voatanisa.
      Tsy hiandrasana an’ i lafratsa na ny hafa izany. Isika no fotony sy antony ! Koa isika no mamaritra, mandrindra, mandamina izay mety rehetra eto amintsika. Ho afaka ho azy miandalana ny ratsy rehetra rehefa miara-mihainga ny rehetra, miala ifotony. Na ny koly, na ny vola, seza, fahefana, riso, fitiavan-tena, sns...dia ho lefy ho azy, ary ho hitan’ny havany izay tsy manaraka ny betsaka sy ny maro !!! Lany andro, taona hanova fitondrana sy filoha, PM eto isika raha ny rafitra sy saina mitantana vahiny toa izao ankehitriny izao sy ny te aloha rehetra no mbola ho tohizana entina mitantana an’ i Gasikara. Miova avokoa na ny Lalampanorenana, lalana, fomba fitantanana ny raharaham-pirenena eto. Isika no antony’izany rehetra izany. Isika no manova na ny fotoana anaovana izany, na ny fomba ! Tsy hisy vahaolana hafa mety ahomby tsara noho ireo, araka ny fijeriko manokana hatreto !!!

    • 2 avril 2015 à 18:19 | Turping (#1235) répond à valoha

      Valoha ,
      - Misaotra anao ranamana maneho ny soatoavina malagasy .Tsara ny zavatra voalazanao ohatran’ny mahazatra ihany .
      - Ilay resantsika omaly , ny olana mipetraka koa dia eo @ ireo harena an-kibon’ny tany ,ireo nosy kely manodidina an’i Madagasikara ,sns...fiaraha mitantana sy firaisan-kina eo @ samy malagasy daholo ireny ,teny hifampierana avy any @ ifotony mba hanajariana sy hapiroboana ny tyoe-karena ,ny fandrosoana ,....fa tsy angalarina ,fongorona dia mody omena fanampiana ,ampiadiana ,hampiesonina etsy an-daniny.

    • 2 avril 2015 à 18:31 | Turping (#1235) répond à claude

      - Anisan’ny tao @ kolon-tsaina sy ny soatoavina malagasy ny ohabolana izay nentin-drazantsika sy ny zava-nisy : na tain’omby mivadika aza tsy nisy sahy naka na nangalatra satria efa nana-tompo ,....ohatra iray io .

      - Taloha elabe na natory tsy nihidy trano aza tsy nisy natahorana .Izao na varavarana mihidy fanalahidy aza mbola misy manapitsoka ,tsy vitan’izany fa tonga miaraka @ fitaovana mahery vaika ry zalahy ,maka izay zakany.Tsy toe-tsaina gasy io voalazako io .
      - Eo izany ilay toe-tsaina mila ovaina satria ny sasany na dia tsy mamboly aza dia voky .Hatramin’ny fanamboarana basy vita gasy ,miafara @ vono olona ,tany tsy tan-dalàna samy manao izay tiany atao ,ny didin’ny besandry tsy misy tahotra na henatra ,na fanajana ny hafa intsony satria ilay politikan’ny « doro-tanety » manao izay danin’ny kibony avy avy eo @ fitondrana ,tsy nisy tena firarahiana dia nampiova tanteraka ny tontolo hiainana,nampiraviravy tanana ny maro ,samy naka ho azy ,....
      - Na mamboly ,na miompy na manao zavatra izay tokony hahtafavoahana aza dia lasa natokana ho an’ny adala satria , ilay toe-tsaina efa nopotehina ,izay mamboly lasa noana satria ny mpandroba ,ny kamo be tenda ilay Zafy no mitatra ny hatsebohan-dRakoto,....santionany ireo voalzako ireo ,fa resahina eto daholo dia tsy ho voatanisa .
      Mila izany fanovana toe-tsaina goavana eo @ malgasy manomboka @ mpitondra izay voavidy vola ,sari-bakolin’ny vahiny mba hialana @ drafitra napetraky ny vahiny ,ny mpanjanaka izay mbola tsy mampilamina ny toe-karena ,ny malgasy eo @ lafiny rehetra izay mahatonga ny kolokolo sy ny tsy fandriam-pahalemena .

    • 2 avril 2015 à 18:43 | Turping (#1235) répond à claude

      Claude ,
      - Jereo fotsiny fa tsy vitan’ny fahantrana ,vaky trano fotsiny no mianjady @ ramalagasy @ ankapobeny ,fa hatramin’ny « resaka vaky fasana » ,fangalarana taolam-paty ,hamidy , iray tapitrisa ny kilao ,....

      - Tsy loha gasy no mikotroka io zava mamoha fady io fa resaka vahiny .
      - Ireny taolam-paty ireny anie ahodin-dry zalahy azo hanaovana « diamondra sentetika » na zavatra hafa ,betsaka azo @ carbone fa tsy haiko ny mandika azy teny gasy ,atao « graphitisation » ,ozinina any ivelany satria mila ambony be ny hafanana hanodinana azy efa any à 1600 °C ,à haute pression ,.....Ny resaka soatoavina nolazain’ny namana Valoha koa mitoetra eo @ tsy fanjana intsony ny maty aza sy razana ,ka tena mahamenatra sady mampalahelo ilay toe-tsaina satria tena efa lasa mirefarefa tanterka .

    • 2 avril 2015 à 22:12 | valoha (#7124) répond à Turping

      Miarahaba anao, ary misaotra anao, ra namana Turping ! Maro ny hevitra itoviana. Lalina ny fijerena iombonana ny tany sy ny vahoaka. Mila hezaka betsaka sy maro tokoa ny fanovana ny toe-tsaina. Betsaka ny harena ka io no manadala ny sasany hanana fijery hafa. Tsy misy ohatran’ny miray sy mitambatra anefa, ary tsy misy lalana hafa ihany koa anefa fa io tokana io ihany na ho ela na ho hainagana !
      Ny irina dia ny mba hahamaro ny Malagasy manana fijery toa izao ! Miara-mirona entina hamahana ny olana rehetra !!!

    • 4 avril 2015 à 17:59 | Mihaino (#1437) répond à Turping

      Tena nahafinaritra sy nahaliana ahy no namaky ny voalazanareo telo mirahalahy etsy ambony !
      Mirary soa mandrakariva !

  • 2 avril 2015 à 09:17 | harmelle (#5862)

    Je ne suis pas spécialisé , mais il n’y a certainement pas que de l’autisme chez les politiques Malgaches . Le mieux à faire et pour éviter toute casse supplémentaire serait de les évaluer tous psychiatriquement ....les sains dehors , les malades dedans voir même dans des centres de soins a l’étranger .....loin !

    • 2 avril 2015 à 09:38 | harmelle (#5862) répond à harmelle

      Trouvaille de notre ami Pitch en 2013 ,de qualification psychiatrique , parfaitement adaptée aux politiques ....
      Folie des politiques . Syndrome d’hubris évoqué .
      Perte du sens des réalités, intolérance à la contradiction, actions à l’emporte-pièce, obsession de sa propre image et abus de pouvoir : tels sont quelques-uns des symptômes d’une maladie mentale récemment répertoriée qui se développerait durant l’exercice du pouvoir.C’est le syndrome d’hubris.Cette intoxication du pouvoir regroupe différents symptômes, dont voici les principaux :* Une confiance excessive en son propre jugement et un mépris pour les conseils et les critiques d’autrui.* Une inclination narcissique à voir le monde comme une arène où exercer son pouvoir et rechercher la gloire.* Un attrait démesuré pour l’image et l’apparence, ainsi qu’une prédisposition à engager des actions susceptibles d’embellir son image.* Une perte de contact avec la réalité, souvent associée à un isolement progressif.* Une tendance à accorder trop d’importance à sa vision, à ses choix, ce qui évite de prendre en considération les aspects pratiques ou d’évaluer les coûts et les conséquences.* La croyance qu’au lieu d’être responsable devant l’opinion publique ou ses collègues, le seul tribunal auquel il devra répondre sera celui de l’histoire.* Une façon messianique d’évoquer des affaires courantes, ainsi qu’une tendance à s’exalter.En somme, l’image idéalisée que ces individus se font d’eux-même, ajoutée au refus des signaux leur envoyant une image contradictoire, les coupent de la réalité et anéantissent tout sens de la nuance et de l’écoute. Ces leaders hubristiques adoptent alors progressivement une vision simpliste du monde et restent focalisés sur leur propre image

    • 2 avril 2015 à 10:41 | Isandra (#7070) répond à harmelle

      La maladie la plus adaptée à ce régime, c’est l’amnésie(perte partielle ou totale de la mémoire) politique,...

      - Ils ont oublié leur promesses, une fois au pouvoir : le vrai changement, mais teo no miverina,...

      - Ils ont oublié que les causes de la chute des régimes précédents sont les pratiques qu’ils sont en train d’appliquer,...

      - Ils ont oublié que le non respect de loi fait hésiter les bailleurs de fonds,...

      - Ils ont oublié que sans politique de développement réaliste, sans robinet ouvert,...

      ETC

    • 2 avril 2015 à 10:45 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Et Hery a oublié que sans le soutien de Rajoelina, il aurait fait partie des zéro virgule,...

    • 2 avril 2015 à 11:02 | Saint-Jo (#8511) répond à Isandra

      Tsia !
      I Fabius no nanohana sy nanosika an’i Rajao, fa tsy ilay DJ izany mihitsy akory !
      Ary ilay DJ koa dia nanaraka ny baikon’i Fabius fotsiny .

      Nobakoin’ Fabius hoe : « Itsy no ataovy ! Dia mipetraha tsara avy eo ! »
      Dia iny tokoa no nataon’lay DJ , dia nipetraka tokoa koa izy avy eo !

      Mahafantatra izany daholo ny olona, Ramatoa !

    • 2 avril 2015 à 11:25 | Isandra (#7070) répond à Saint-Jo

      Izany hoa no mahavoa an’ireto ZD tsy milaza mivantana ireto,...mamorona zavatra ao an-tsainy ao, dia avy eo raisiny ho toin’ny hoe tena izy dia iny no ifampitainy eo,...ny magroiste moa mandray an’ireny ho tena izy avy eo, nefa ilay zavatra tsy nisy akory,...ary tena tsy mari-potitra.

      I Le-Jo angaha nantrika ny fihaonan’ny Fabius sy Andry R no sahy manamafy, fa baiko taminy ny nanohanan’i itsy farany an’i Hery..? Hay ianao izany olona akaiky an’i Andry matoa tao,...

      Izao no tena izy,...i Hery dia tsy nanana eritreritra mihitsy ny hilatsaka,...fa olona akaiky dia akaiky ny Andry no nandresy lahatra azy, avy eo i Andry, nanomboka io tamin’ny fifidianana tao amin’ny TGV,...

      Raha nanao amboletra i Andry n’iza n’iza tsy afaka nanakana azy, fa nohon’ny fitiavany tanindrazana sy fijereny ny tombontsoa ny vahoaka,dia nilefitra izy,..

    • 2 avril 2015 à 11:35 | claude (#3141) répond à Isandra

      ...qui avait oublié, lui-meme, que sans l’aide de Ratsiraka en 2009, la transition et l’enrichissement personnel qui va avec n’auraient pas eu lieu

    • 2 avril 2015 à 11:38 | claude (#3141) répond à claude

      « Raha nanao amboletra i Andry n’iza n’iza tsy afaka nanakana azy, fa nohon’ny fitiavany tanindrazana sy fijereny ny tombontsoa ny vahoaka,dia nilefitra izy,.. »

      Aza asaina manao amboletra manokatra ny kianjan’ny demokrasia efa nakatony koa izy ankehitriny mba ho fitavan-tanindrazana, sady mahamenatra.

    • 2 avril 2015 à 11:49 | Isandra (#7070) répond à claude

      Il n’avait pas oublié,...c’est pourquoi, il l’a laissé rentrer librement à Madagascar,...après 7 ans d’exil,...sans être obligé de le faire en catimini,...

    • 2 avril 2015 à 11:54 | Isandra (#7070) répond à claude

      Misy fomba maro ny fampisehoana io fitiavana tanin-drazana io..., ny mahery fontsika izao tamin’ny 1947 dia voatery nadray fiadiana,...voatery nitarika olona teny an-dalambe koa i Andry ho fanakanana ny hanaovana an’i Madagasika ho lasa TIKOLAND, ka hifandovan’ny Ranavalomanana(aoy azafady Ravalomanana) I, II, III mianakavy,...

    • 2 avril 2015 à 11:56 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Ka raha manao zavatra mifanohitra amin’ny tombontsoan’ny be sy ny maro i Hery, dia tsy maintsy mihetsika indray ny tia-tanindrazana, tsy voatery i Andry io,...

    • 2 avril 2015 à 17:36 | Saint-Jo (#8511) répond à Isandra

      Fa nitapina angaha ny angaha ny mason-dramatoa sy ny sofin-dramatoa no sady tsy nahita tamin’ny TV sy ny gazety no koa tsy naheno tamina fampielezam-peo ny baiko nantsoina hoe « Ni-Ni » nomen’i Fabius an’ilay DJ ?

      Sa efa donton’ny firembena vola amin-karena andamosin’ny vahoaka miraokin’ny ahitra ka tsy mahalala izay ambonin’ny tany intsony ?

    • 2 avril 2015 à 17:43 | Saint-Jo (#8511) répond à Isandra

      Amin-dRamatoa isandra dia ny fitiavan’ilay DJ no mahatonga ny firenena ho lasa mahantra fadiranovana toy izao .
      Tanatin’ny 5 taona monja dia tafidina laharana gisitra ara-toe-karena eran-tany ny nosy noho ny fitiavan’ilay DJ ny tanindrazana !
      Izany no mba hevitra aroson’isandra ! Hevitra efa hitan’ny mason’ny olon-drehetra fa toherin’ny toe-javatra tena misy sady efa iainan’ny vahoaka .

    • 2 avril 2015 à 18:03 | Isandra (#7070) répond à Saint-Jo

      Aminao izany dia tokony navela nanao izay tiany nato teo Ra8, fanitsakitsahana ny zontsika, nojerena fotsiny ireo fangalarana sy fangoronana ireo tanin’olona, fanapotehana ny orin’asa ny hafa nataony, satria hoe sao mikorosofahana ny firenena...?

      Raha izany zavatra teneninao izany anie dia tokony tsy nangataka fahaleovantena akory isika, satria tsara kokoa ny fianan’ny vahoaka tamin’y andron’ny mpanjanaka,...

    • 2 avril 2015 à 22:35 | takaka (#8449) répond à Isandra

      Tsisy afaka hisakana ahoana ? Mba ataovy amin’ny toerany ny resaka ! Efa hita izao fa krizy koa hoe ! Avy tamin’ilay Donto be TGV iny anie ny olana rehetra ê !
      Izaho mbola tsy nahita filoham-pirenena double nationalité raha tsy i TGV.
      Ny lalampanorenana 2010 no tena ratsy indrindra amin’ny lalampanorenana izay nisy teto.
      Ary tamin’i TGV no nisy ny fanoherana ny be galona teo amin’ny tafika.
      Ary potika ny toe-karena gasy satria tsy ny mpandraraha no mandraraha fa ny mpangalatra.
      Mba mandinika fa tsy manao halako bika tsy tiako tarehy eo.

    • 2 avril 2015 à 23:16 | Saint-Jo (#8511) répond à Isandra

      Ireo hevitra ireo ve no hany mba takatrao ramatoa ?
      Hatrany amin’ny fahaleovantena avy koa no tianao ho heverina indray na mety na tsy mety ?

      Koa efa mahay mampitaha ny toe-javatra talohan’ny fanjanahana sy ny amin’izao fotoana izao ihany ramatoa , dia ampitahao koa ny fiainan’ny vahoaka talohan’ny 2009 sy ny amin’izao fotoana izao .

      Ny tsy fahaizan-dRa8 mitondra fanjakana no anton’ny nanarahiny ny baikon’ny Frantsay taorian’ny alatsinainy mainty faha-26 janoary 2009 nanao hoe : tsy samborina ilay DJ , fa aleo miara-midinika aminy .
      Firy firy akory anefa ny olona tsy nankasitraka mihitsy ny tsy fisamborana an’ilay DJ taorian’iny alatsinainy mainty faha-26 janoary 2009 iny !

      Izy samy mpanao politika mifamango any dia tsy ivadihanay atidoha akory na mifamono maty any aza !
      Fa ny firenena sy ny vahoaka kosa dia tsy azo atao ambanin-javatra mihitsy !

      Izay no tsy takatrin’ny sain’i ramatoa isandra, izay tsy mahalala hafa tsy ny firembena harena ho an’ny tenany , dia izay ihany .

    • 3 avril 2015 à 12:24 | Isandra (#7070) répond à Saint-Jo

      Ny olana miadihevitra amin’ity Le-Jo ty dia manao adi-hevitra misavaobaon-danitra be,...

      Ny tsy azonao dia hoe tsy nisy mihitsy iny krizy, na tetezamita iny raha mpitondra tsara sy nanaja ny vahoakany i Ra8, ka tsy nanao ireny fomba ratsiny ireny, ary tsy tonga tamin’iny fametrahany fialana iny izy raha tsy nanamavo ny vahoaka nilahatra « Tsapao ny herinareo », avy eo indray naniratsira ny FFKM tamin’izy ireo nanao an’ilay fampihavanana teny Le Hintsy. « Lozan’izay miteraka fanafintohinana »,...

      Impiry izy no efa nampitandremana ny amin’izany rehetra izany, na i Niels aza dia efa nanorohevitr’azy mba tsy hitsabatsabaka intsony amin’ny orin’asany rehefa mitondra firenena, fa eh eh,...herimpo very maina,mafy loha ny anao lahy...Raha tsorina izany dia i Ra8 ihany no nampipoitra io krizy io, tamin’ny alalan’ireny fihetsika mihatsy ny hafa ireny,...Tsapa tamin’ny dinika nifanaovany tamin’ny Ambasadaoro ny Bekintana, fa tsy nisy fitiavana firenena mihitsy tao aminy rehefa nilaza taminy ity farany ity hoe mety hiteraka korontana tsy hita lany ny namindrany ny fahefana tamin’ny miaramila, satria hoy navaliny "tsy olanako intsony izany,...izany hoe raha adika dia tsy raharahako izay midona any,...

      Io toe-tsainy io dia nitohy nadritran’ny tetezamita, nanao foana araka izay azo nataony izy mba handamoka ny fifanarahana rehetra izay natao, mba hitarazonan’ny krizy,...izay nitondra fahavoazana hatrany hoan’ny firenena,...satria tsy hisy olona hanome na hampiasa vola amin’ny firenena anaty krizy,...

    • 3 avril 2015 à 12:26 | Isandra (#7070) répond à Saint-Jo

      Mba nanadrana nitady ihany aho fa tsy nahita ngazety nitatitra ny baiko nomen’I Fabius an-dRajoelina mba hanohanany an’i Hery,...

    • 3 avril 2015 à 12:27 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Sao dia mba mahita hatolotra anay ianao mahitahita volana alohan’ny "Biby..???

    • 3 avril 2015 à 16:45 | Saint-Jo (#8511) répond à Isandra

      Disobe toy ny mahazatra isandra !
      Ity ramatoa ity dia tsy mahalala hafa tsy ny vola sy harena ho azy tenany , dia izay ihany !
      Efa imbetsaka mihitsy isandra no nilaza tsy nahy (sa niniana ?) teto fa ny harena voangon’ireo mpitondra nandritrin’ny fotoana nitondràn-dry zareo no famarana amaritan’isandra raha nahomby na tsia ny fitondràn’ireo olona ireo.
      Tsy ao andohan’isandra mihitsy ny hoe : fanasoavana ny firenena sy ny vahoaka anie no tsy maintsy kendren’izay mpitondra fanjakana eo , fa tsy fangoronan-karena ho azy tenany manokana akory .

      Izay olona mana-maso mijery sy manan-tsofina mihaino dia samy tonga saina daholo fa fikorosoana tsy mbola nisy toy izany mihitsy iny nitranga teto anivon’ny nosy iny , nanomboka tamin’ny 2009 ka hatramin’izao .
      Ry isandra sy ireo olona vitsy dia vitsy mitovy aminy irery ihany no jamba sy marenina , ka tsy mahafantatra izany !

      Ahoana koa moa no ahatakaran’ny sain’isandra ny antsoina hoe fahefana manjàka , kanefa isandra dia efa hita mazavabe izao fa olona tsy mahay manavaka hafa tsy amina tranga izay misy safidy anankiroa , dia anankiroa monja fotsiny ihany fa tsy misy mihaotra an’izay akory ?
      Izany hoe : isandra dia karazan’olona tsy mahay manavaka hafa tsy ny fotsy sy ny mainty . Na ny haotra sy ny iray . Na ny feno sy ny faona .
      Dia toy izany ihany koa : isandra dia tsy mahay manavaka hafa tsy ilay DJ na Ra8 . Ka amin’isandra dia rehefa manohitra an’ilay DJ , dia heverin’isandra fa tsy maintsy miray hevitra amin’i Ra8 izay . Sahala amin’ny hoe : rehefa tsy protestanta dia heverin’isandra fa tsy maintsy katolika izay .

      Tsy mazava mihitsy ny anton’ny nisakanan-dRa8 ny fisamborana an’ilay DJ taorian’iny alatsinainy mainty faha-26 janoary 2009 iny , kanefa tsy hay intsony ny isan’ny olona nitaky ny fisamborana an’ilay DJ .
      Ra8 anefa tamin’ireny fotoana ireny dia nalaza hoe nahafantatra tsara ny fomba fitondràn’ny Ombalahibemaso !
      Hoy ity farany ity tamin’ny androny hoe : « Ny fanjakàko tsy hananako havana ! » Ka na dia ny iray tamin’ireo zanany naterany nitady hangaron-dapa aza dia nohelohiny ho faty , dia matiny tokoa .
      Aiza ho aiza an’izany Ra8 ?

      Tsy io irery anefa ny zavatra tsy mazava mihitsy momba an’i Ra8 sy ilay DJ tamin’ireny fotoana 2009 ireny , fa mbola misy zavatra maro hafa koa .

    • 3 avril 2015 à 19:01 | Saint-Jo (#8511) répond à Isandra

      Ity ramatoa iray ity ho ’aho dia tsy mitsahatra ny miteniteny foana.
      Hatramin’ny oviana koa no hisy « biby hahita volana alohan’ny olombelona » ?
      Mba te ampiasa ohabolan-drazanay ramatoa , kanefa tsy mahay izay dikan’ilay ohabolana akory , ka dia manoratsora-poana !
      Sa atao tahakin’ny fomban’ankizy mbola tsy mahay manambatra teny izy ity , dia soratana arakin’ny fanenony ny voam-bolana , na ho any , na tsy ho any ?

      Manana solosaina ramatoa , koa nahoana no tsy apiasaina ny aterineto izahana izay toro marika nomen’i Fabius an’ilay DJ ?
      Sa efa zatra tolorana lava izao koa i ramatoa dia miandry ny hafa hanolotra izay tadiavina ?

      Zahao koa ny dikan’io ohabolana nosoratan-dramatoa io , dia ho hain-dramatoa ny fanoratra azy sy ny dikany .

    • 4 avril 2015 à 17:18 | Isandra (#7070) répond à Saint-Jo

      Te hiteny hilaza izany ianao raha azoko tsara fa faninian-dRa8 ny nisian’iny krizy iny,....Izany indrindra no tiako hampitaina, raha tsy nanao ireny fomba ratsiny ireny izy, dia tsy nisy akory ny krizy sy ny tetezamita.

      Izany anie no anaovako anao hoe mpanao adi-hevitra misavoboana ianao, ampidirina daholo izao resaka tsy misy idirany rehetra izao,...

      Raha manaraka ny postanao dia mahatsapa, fa sady manana fironana Front national ianao no communiste,... :
      - Atolakao any amin’ny vahiny daholo ny fositrin’ny faharatsiana (Vazaha, Karana, Sonoa, sns), kanefa ny fitantanana goragora teto no nampahantra ny firenena.
      - Henjehinao hoe mpangori-karena indray ireo izay mampiasan’ny volany, izay mamoron’asa sy mampitombo ny harin-karena,...

    • 4 avril 2015 à 21:00 | Saint-Jo (#8511) répond à Isandra

      Ireo nolazainy farany ireo indrindra no porofo fa tsy mahay hafa tsy tranga misy safidy anakiroa fotsiny i ramatoa isandra , dia izay ihany .
      Asa na fantatr’ity ramatoa ity , ohatra , fa tsy ny loko roa fotsy sy mainty fotsiny ihany anie no misy eto antany , fa misy loko hafa koa ankaotr’ireo loko roa ireo .

      Ny mpitondra fanjakana koa dia toy ny olona rehetra : misy lafy ratsiny , misy lafy tsarany , misy koa ny tsy hay na lafy ratsiny na lafy tsarany .
      Izany avy koa ve dia ilaina atoro an’ity ramatoa ity !

      Izay tetik’i Ra8 any , dia azy any izany . Izy irery ihany no mahalala izay ao andohany ao .
      Fa ny vokatra azon’ny mpitondra momba ny fiainan’ny firenena sy ny vahoaka andavan’andro no tsy azo afenina , satria ireny no hitan’ny maso sy azo tsapain-tanana .
      Ka ny olona jamba sy marenina toa an’ity ramatoa ity no tsy mahalala fa fihemorana tsy mbola nisy toy izany mihitsy no nihatra tamin’ny firenena sy ny vahoaka nanomboka tamin’iny fanonganam-panjakana tamin’ny 2009 iny ka hatramin’izao .
      Maro ny tompon’adraikitra amin’izany fihemorana izany .
      Fa ny tompon’andraikitra voalohany indrindra dia mazabe fa ilay DJ-ndry isandra !

      Izay fijerin’ity ramatoa ity ny fironanay ara-politika koa dia tsy misy lanjany aminay mihitsy akory .
      Sady hita mazava koa ny amin’io fa ny fitsanjaràna ny olona arakin’ny fomba fikilasiana apiharin’ny Frantsay any amin’ny tany foiben’ny fanjahana no mba apiharin’ity ramatoa ity aminay , izay tena gasy petaka .
      Heverin’ity ramatoa ity angaha fa kapoka iray ihany ny firenena gasy sy ny firenena frantsay ! Disobe !

      Ka mety ho izay indrindra no tsy ahazoan’ilay ramatoa ity mihitsy izay lahatsoratra avoakanay , fa misavoan-danitra aminy daholo izay rehetra hevitra mandia tany velarinay .
      Ny fandia tany gasy anefa tsy fandia tany frantsay akory !

    • 5 avril 2015 à 14:08 | Isandra (#7070) répond à Saint-Jo

      Mifamahofaho ihany ny hevitrao izany, tsy mahagaga satria ny mahamaika anareo tsinona dia ny manambany ny hafa. Ka lasa mifanohitra ny zavatra lazainy,mbetika milaza fa ny tsinampiharan-dRa8 ny fanaon’ny ombilahibemaso no nahatonga Izao fahavoazana izao, eto indray lazainy fa Rajoelina no tompon’andraikitra, inona marina no marina...ao an-tsainareo ao ?

      Tena marina ny anao ilay karazan’olona mpihazohazo, tsy hitamarina izay tena fironanany hetitra, na ara-pivavahana io, na ara-pironana politika..., ka voatery manambatambatra fironana roa mifanohitra tanteraka, petatoko,...(FN-Communiste),...izay samy tsy hitondra soa ho an n’y firenena, hejehinao ny vahiny, tadidiavinao horombaina n’y fananan’ny mpanana izay mampiasa n’y volany,...sy mamoron’asa...

    • 5 avril 2015 à 15:48 | Saint-Jo (#8511) répond à Isandra

      Aza mandainga ramatoa ô ! Aza mandainga toy ny fomba fanaonareo fifohazana mihambo ho nahita fahagagàna e !
      Rehefa tsy mahita alahatra dia aleo mangina .
      Ny maso efa jamban’ity ramatoa ity ka tsy mahita akory ity fahoriana zakain’ny vahoaka ity , sy ny sofiny efa marenina ka tsy maheno intsony ny tarainan’ny vahoaka anatin’ny kizo faran’izay maizina ity hono dia nahita sy nandre anay nitetika ny « hirombon’ny fananan’izy mpanana izay mampiasa n’y volany,...sy mamoron’asa... » .
      Mampiasa sy mamoron’asa itony ramatoa itony koa nahoana no tsy hita isa toy izao ny vahoaka anatin’ny fahantrana ? Mati-kambo izany raha olona an !
      Ny vahoaka tsetsefin’itony ramatoa itony ny hatsembohany sy ny ràny . Fa mbola tsy ampy an’itony ramatoa itony anefa izany .
      Dia io mamoroporona io indray ramatoa !
      Fomban’ny fifohazana Soatanana izany ! Fomba nampianarin’i Rainisoalambo mpanorina an’io fifohazan’i Soatanana io . Tsy afa-po mihitsy amin’izay olon-tsotra marobe efa voafitany ka lasany hatramin’ny fananany , fa mbola mitady hanoy ity fomba ratsiny ity foana !

      Itony ramatoa itony irery ihany no tsy mahita fa ilay DJ-ndry zareo anie no tena tompon’andraikitra voalohany indrindra amin’izao fikorosoan’ny firenena nanomboka tamin’ny 2009 ka hatramin"izao .
      Heverin’itony ramatoa itony fa azony fitahana tahakin’ny famitahana olon-tsotra any Soatanana angaha ny gasy rehetra . Tsy misy io .

    • 5 avril 2015 à 16:19 | Isandra (#7070) répond à Saint-Jo

      Hitanao amin’izany fa marina no nolazaiko, manao adi-hevitra misavoan-danitra anao,...ka mirediredy niafarany,..,Ampifangaroanao daholo Izao rehetra izao, ka tsy hitany intsony izay misy nitenanao, mivaona matetika ny adi-hevitra...Tsy mahagaga izany fa saika fihetsikin’olona tsy mahita famaritana mari-pototra,...« agnostique », tsy misy zavatra azo ny antoka ho marina, ka lasa sady tsy an-tany rizareo no tsy amparafara.... implanté

    • 5 avril 2015 à 20:00 | Saint-Jo (#8511) répond à Isandra

      Ity ramatoa isandra ity anie no tsy mahazo resaka mihitsy e !
      Efa impiry izy io no efa nolazaina teto hoe : izahay tsy mihevitra velively ny handresy lahatra ny olona toa an’ity ramatoa ity ; no sady tsy ho resin’ity ramatoa ity lahatra na oviana na oviana koa izahay ; satria mifanapaka sahala amin’ny atsimo sy avaratra ny foto-kevitray sy ny fomba mahazatra an’’itony ramatoa itony ; mifanohitra sahala amin’ny tatao vovonana lohataona sy ny sasak’alina maizim-bolana ny kolonay sy ny hevitra novolena tao antsain’itony isandra itony .
      Na dia eo amin’ny fifehezana ny teny famelaran-kevitra fotsiny aza dia efa tsy misy itoviany mihitsy izahay sy ity ramatoa ity .
      Ilay ramatoa ity dia tsy vitan’izay hoe tsy mahalaza hevitra mihitsy raha tsy mihindrana voambolan’ny mpanjanaka , fa mbola mampihatra aminay gasy petaka koa ny fomba fisainana sy ny fomba fitsinjaràna olona ara-poto-kevitra izay samy nadikany avy tamin’ny fomban’ny mpanjanaka. Satria itony ramatoa itony dia efa voazanaka hatrany amin’ny tsinay maintiny mihitsy .
      Hoy ny fiteny hoe : ny zavatra tena voarain’ny saina dia hay ampirantiana mazava , ary ny voam-bolana ilazàna azy dia tonga antsaina mora ho azy .
      Ny lahatsoratra mba avoakan’ity isandra ity anefa , na teny inona ampiasainy , na teny inona , dia sahala amina tory tenin’i Soatanàna foana : tsy misy mitombina amin’ny zava-misy fa rediredina mpinomino foana daholo .
      He ange ity izy e ! Milaza ry isandra fa mampiasa vola hono ry zareo , no sady mamorona asa ho an’ny olona koa : kanefa ny vahoaka gasy dia ao anatin’ny fahoriana sy ny fahantrana faran’izay tena mangitsokitsoka .
      Dia mitory zavatra efa hitan’ny mason’ny olona rehetra izao fa laingabe fotsiny .
      Dia manantena hamitak’olona amin’izany anefa ry isandra ! Heverin’isandra angaha fa fifohazana daholo ny gasy !
      Tsss !

    • 8 avril 2015 à 11:06 | rakotoson (#8023) répond à harmelle

      LES NON - DITS DES MEDIAS ET DES POLITICIENS RELEVENT D ’ UN AUTIME GRAVE !

      ### Je ne suis pas spécialisé , mais il n’y a certainement pas que de l’autisme chez les politiques Malgaches . Le mieux à faire et pour éviter toute casse supplémentaire serait de les évaluer tous psychiatriquement ....les sains dehors , les malades dedans voir même dans des centres de soins a l’étranger .....loin ! ###

      - Trouvez - vous normal que les médias et les politiciens malgaches passent sous silence le fait que le régime HeryRajaonarimampianina célèbre la commémoration du 29 mars 1947 dans le confort et le luxueux palais présidentiel d ’ Iavoloha ?!!! Ce fut une occasion rêvée , en tout cas , pour la première dame , de s’ afficher avec ses dernières toilettes provenant de ses multiples shopinns dans les boutiques huppées parisiennes .

      - La décision ne relève que de Hery Rajaonarimampianina .Et, de lui seul ! Qu’ il n’ oublie pas , qu’ on n’ a rien demandé de ce genre au FFKM pas plus qu’ en matière de réconciliation nationale sur laquelle je reviendrai plus loin .

      - Une question à cent ariary . Combien auront coûté les va-et - vient des députés pour débattre du statut particulier d’ Antananarivo à Tsimbazaza en vue des prochaines communales qu’ on ne finit pas de reporter encore et toujours selon le bon vouloir des Princes qui nous gouvernent ? Ce ,pour arriver aux décisions que l’ on sait

      - Réconciliation nationale .Là, aussi , il y eut des réunions sur réunions en l’ espace de quelques années .Depuis la Transition , on n’ en est plus à un autisme ou à une réunionite près ! Parce que les instigateurs de cette réconciliation - dite pompeusement « nationale » - pensent - ils fermement que les ultimes décisions et autres motions de cette réunion après le vote d’ une Assemblée nationale - croupion resteront ...pérennes ?

      Voyez déjà ce qu’ il en est des Constitutions de la III et de la IV ème Républiques sur lesquelles Andry Rajoeina et Hery Rajaonaimampianina ont juré de respecter devant Dieu et es Hommes !

      Après les grosses embrassades toujours de mise à l’issue de telles réunions , les non moins chaleureuses congratulations entre les participants des diverses régions de Madagascar , il y aura les inévitables tongo - kisoa et autres hena-baolina « mitam- pihavanana » arrosés de whisky auxquels ont droit toujours - entre autres - les congressistes

      - Elections communales , réconciliation nationale ... tout dépend donc encore des financements qu’ on attend des bailleurs de fonds . Si ce n’ est pas une honte quand on sait que même les sinistrés des derniers cyclones n’ ont pas d’ égards auprès de la CI tellement ils sont sollicités de partout quand bien même des gabegies sont visibles à l’ oeil nu dans toutes les sphères d’ activité. Les dirigeants malgaches en ont - ils seulement conscience ?

      Au lieu de réconciliation nationale , l’ opinion publique devrait demandé à ses dirigeants à ce que les politiciens, et / ou les apprentis tels et les nombreux qui se bousculent au portillon se réunissent pour établir une « règle de conduite » ( Pas la peine d’ utiliser de grands mots vides de sens !!! ) où il sera banni toute velléité de coup d’ état - sous peine de ... JUSTICE POPULAIRE et non de HAUTE COUR DE JUSTICE à laquelle l’opinion publique n’ y croit plus - banni aussi toute forme de corruption et de détournement de deniers publics dont le verdict se mesure à la tête du client .

      - A ce rythme , plus besoin d’ avoir un Alain Ramaroson pour faire descendre la population dans la rue ! Le même Alain Ramaroson n’ a-t- il pas cueilli du temps des Hery Velona Rasalama ( 1991 ) les dividendes de la lutte contre le régime de Didier Ratsiraka . Et , en 2009 , après avoir poursuivi , à bord des pick - up de l’ EMMOREG , parfois à visage découvert , les manifestants contre le diktat d’ un sertai Andry Rajoelina contre e régime du Président élu Marc Ralomanana

      Plus besoin non plus d’ avoir un Premier ministre du genre de Kolo Roger avec ses milliers de « dahalo miova fo » ( détenus graciés sans même être jugés !!! ) qui , en plus , ont bénéficié gracieusement de l’ argent des contribuables ! Faut le faire par les temps qui courent ! La démagogie faite Kolo .A propos , Kolo Rger est - il rentré dans sa Suisse natale ? Ou attend -il ( comme toujours dans pareilles circonstances ) un nouveau poste de la part de son ancien mentor Hery ?

  • 2 avril 2015 à 09:55 | Saint-Jo (#8511)

    Lazaina fa teny tokana iray fototra no ampi sain’ny mponina rehetra eto amin’ny nosy .
    Izany anefa tsy midika hoe mitovy daholo ny fomba fisaina sy fomba fiasan’ny vondrona mponina isam-paritra manerana ny nosy .
    Ireo izay efa niaina tany amin’ny faritra samihafa teto amin’ity nosy ity dia mety no nahatsapa izany fahasamihafàna izany .
    Tsy vitan’izay fa ny akabeazan’ireo mpitondra fanjakana koa dia saika manao fisainam-bazaha koa , fa efa tsy misaina toy ny gasy intsony . Tsy mahagaga anefa izany satria ny maro amin’izy ireny dia nandranto arakin’ny toe-tsaina vazaha , no sady tsy nanana fifandraisana amin’ny mponina tena gasy (indrindra moa fa amin’ireo maro an’isa monina any ambanivohitra lavitra tanan-dehibe) eto anivon’ny nosy akory .
    Rehefa manatrika ny resaka mba ifanaovan’ireny avara-pianarana manam-pahefana ireny amin’ny mponina any ambanivohitra ianao, dia manongo-tena mihitsy . Matetika mihitsy dia tsy mifankahazo akory ny resaka ifanaovan-dry zareo . Dia rehefa leo resaka ilay mponina any ambany vohitra dia mody manaiky fotsiny. Hoy ny fitenin-dry zareo azy hoe : « Ekeo ho mora ! » Raha vao midify anefa ilay manam-pahefana dia ilay fomba efa fanaon’ny mponina taloha ihany no tohizan-dry zareo , satria hono iny no efa mahazatra sady nahavelona hatramin’izay .
    Ireo avari-pianarana nanome toro marika koa dia tsy mahalala akory raha napiharina na tsia ny hevitra natorony . Satria , na tsy misy ny tatitra mitapody any aminy , na misy ihany fa tatitra tsara pasoka tsy milaza izay tena zava-misy akory .

    Tsy vitan’izay , fa hainao tsara ny fomban’ny gasy antanan-dehibe , indrindra fa ny fomban’ireo mpiremby fahefana mba hangoronan-karena ho ailika any Ivelan’ny nosy : fitiavan-tena , fanadinoina ny firenena sy ny vahoaka , tsolotra , kolikoly , kiantranoantrano , fitaka ...

  • 2 avril 2015 à 12:18 | hrrys (#5836)

    Ny iray nitondra pesta ny iray nitondra cholera ty ndray mitondra aretin-tsaina raha politika no resahina

    • 2 avril 2015 à 13:07 | Isandra (#7070) répond à hrrys

      Aza handino fa misy autiste maranin-tsaina be(précoce), kely dia mahavita zavatra,... azo heverina koa izany amin’ny politika, misy indray autiste misary adala tsy te halala izay miseho, toa ity fitondrana ity,...

  • 2 avril 2015 à 15:31 | Turping (#1235)

    Ndimby,
    Il a bien souligné le spectre de l’autisme sans énumerer aussi les « traits autistiques » et les maladies psychotiques ainsi engendrées .Beaucoup sont atteints dans le monde sans se rendre compte .
    - Il y a un rapport et différence entreautisme et traits autistiques .
    - En faisant les allusions en se rapprochant de nos dirigeants successifs ,les modes de gouvernance ,il y a une similarité dans le cadre où quand on décroche le pouvoir ,on oublie l’essentiel ,les missions dévouées censées d’être accomplies : servir le peuple mais non pas se servir .
    - Derrière les « adilahy politique » ,les conflits d’intérêts ,les intérêts personnels ,l’intérêt du peuple malgache passe derrière les gabégies en bafouant la constitution en sa convenance ,etc,....
    - Au lieu d’apporter des correctifs sur les failles pré-existantes ,les politicards ont tendance à adopter la politique à reculons .Ce qui explique le non avancement ,le dévéloppement car on a toujours l’impression qu’à chaque changement de têtes ,c’est une histoire eternelle au recommencement à zéro pour espérer le lendemain meilleur autour avec les propos démagogiques .Ceux qui décrochent ou gravitent le pouvoir en profitent pour se remplir les poches car c’est l’occasion ,une opportunité pour se gaver .Les idolâtres sont toujours nombreux pour soutenir le système pour obtenir l’opportunité .
    - On se pose toujours la question sur les valeurs communes à la soatovina et fihavanana malgache ,la refondation de ce pays en partant de l’entité du « fokonolona vaovao » ,fokontany ,etc,....afin de progresser réellement.
    - Les eploitations ,explorations sauvages des mines dans un environnement climatique et politique instables ne font profiter qu’à des groupes mafieux restreints qui tirent les ficelles au détriment de la majorité .
    Masina ny Tanindrazana !

    • 2 avril 2015 à 15:34 | Turping (#1235) répond à Turping

      Lire : les exploitations ....

  • 2 avril 2015 à 15:32 | takaka (#8449)

    Aha !
    Mahavariana ihany ny fahaizanao mampiseho hevitra !
    Nisy fotoana aho teto nilaza hoe takelaka azo atao laza adina any amin’ny sekoly ambony ny raha soratanao.
    Ny tena raha tsara aloha dia ny fanasongadinana ny fanaovana be marenina eo amin’ny mpanao politika. Tsy eto ihany no misy anio.
    Izay no asan’ny mpanolo-tsaina. Manitsy ny mpitarika eo amin’ny fanaovana politika sy ny fitantanana.
    Raha ny hevitro dia ny tena antony nahatonga ny krizy teto Dago dia ny fananan’ny filoha nifanesy Mpanolo-tsaina donto. Ny ministra ao amin’ny governementa tsy tenenina intsony.
    Ary ireo ministra ireo dia tsy mihaino ny olona ao amin’ny ministerany izay tena maro matihanina tokoa.
    Veloma.

    • 2 avril 2015 à 16:08 | Isandra (#7070) répond à takaka

      « Raha ny hevitro dia ny tena antony nahatonga ny krizy teto Dago dia ny fananan’ny filoha nifanesy Mpanolo-tsaina donto... »

      Mpanolon-tsaina naranitra tamin’ny andron-dRa8 nisy vazaha mihitsy aza nanolontsaina azy tao, fa izy mihitsy no tsy laitra notoriana hevitra, endrika hafa ny fisehoan’ny autisme koa iny,...mafiloha,...

    • 2 avril 2015 à 17:50 | Saint-Jo (#8511) répond à Isandra

      Jamba sy marenina ve dia hisy mihaotra an’i ramatoa isandra e !
      Ity fahoriambe mihatra amin’ny vahoaka sy ny firenena ity aza dia tsy hitan’ny mason’isandra akory .
      No sady tsy ren’ny sofin’isandra akory koa ny fitantaràna ny voina mahatsiravina mihatra aman’ain’ny olona !

    • 2 avril 2015 à 22:09 | takaka (#8449) répond à Isandra

      Fantatro iny mpanolo-tsaina alemana iny. Ben’ny Tananan’i Munchen taloha. Momba ny CTD no tena nangalan-dRA8 azy. Sady resaka fanofanana ara-teknika ny tanora malagasy koa ny antony faharoa. Mantanjaka be ny Rainiboto raha io haitao io. Fantaro fa tsy mba misy orinasa alemana ngeza bankyrompitra izany.
      Fampitana ny rafitra sy ny fomba fampianarana no tena nilàna azy.
      Ary aza miteny raha tsy hay re ry Isandra fa mandreraka. Mba asio la verité hoy ny jomaka.
      Fianarana koa anie ny eto amin’ny forum fa tsy izao vandy aby izao no avoaka eto.
      Veloma.

  • 2 avril 2015 à 19:03 | Jipo (#4988)

    Merci Ndimby pour cette délicatesse ...
    « A Madagascar, le seul centre d’accueil existant est pour le moment le centre Sammy’o, situé à Ambohimamory. Cette initiative privée ne peut accueillir que quatre enfants. »
    Tout est dit 4 enfants !"
    Voilà donc pourquoi ceux au gouvernement en profitent, pour ne pas dire abusent .
    & un créneau à prendre : ouvrir des Centres pour autistes ...
    Perso, je rajouterai tels les infirmeries & dispensaires : dans les centres de « résidences protégées », une cellule spéciale autistes, voisine de celle des cinglés, mytho, narcisse,mégalo et autres qualités : pour prétendre faire des dirigeants vita gasy .
    Ou un bon lavage lobotimique, serait la condition sine qua non pour commencer la formation :
    avec cours intensifs de civisme, de morale, d’ altruisme, et de respect pour commencer, et de terminer par l’ intéret supérieur général & de la Nation, occultant catégoriquement et définitivement le personnel, sa fierté & son EGO .
    Avec un diplôme d’ aptitude et de présence : gratifié d’ honoris causa es politik be après 4 ans d’ assiduité intégrales & non compressibles, à raison de 12h00 / jour à l’ exception du dimanche, qui serait réservé à l’ application pratique et systématique de l’ enseignement professé durant la semaine, afin d ’obtenir la sanction du précieux sésame de : politichien .
    En dehors de ce cursus et formation réservé à l’ élite des autistes et Dieu sait, s’ ils se bousculent au portillon, se croyant tous élus : de les raccompagner courtoisement manu militari dans leurs familles ou chez Remenabila, qui se fera un plaisir de leur expliquer comment devenir un honoris causa es dahalo & courir plus vite que les 4#4 ...

Publicité

Vols, Hôtels, Séjours

Les meilleurs prix


Publicité

Newsletter

Les actus du jour directement dans votre boîte email

Suivez-nous

Madagascar-Tribune sur FACEBOOK  Madagascar-Tribune sur TWITTER  Madagascar-Tribune sur GOOGLE +  Madagascar-Tribune RSS 
 
 

Visiteurs connectés : 103