Facebook Twitter Google+ Les dernières actualités
jeudi 18 avril 2024
Antananarivo | 13h46
 

Politique

Fonctionnaires

Des grèves partout et aucune réponse des autorités

mardi 10 mars 2015 | Léa Ratsiazo, Ra Bens (Photos)

Les services des domaines, les greffiers, chacun de leur côté sont en grève sans service minimum depuis le 09 mars 2015 ; et les enseignants chercheurs vont rejoindre les rangs des grévistes à partir du 11 mars. Les contribuables qui ont des affaires auprès de ces services publics sont rentrés bredouilles. Ces fonctionnaires mécontents annoncent que leurs grèves ne prendront fin qu’une fois leurs revendications satisfaites. Une décision qui effraye un peu les contribuables notamment les justiciables. Les proches de ceux qui doivent être passés en jugement, dont notamment ceux qui sont déjà en prison, étaient tous en larmes car les audiences sont reportées sine die et leurs parents restent sous les verrous en attendant.

Le ministre d’État chargé des projets présidentiels, de l’aménagement du territoire et de l’équipement Rivo Rakotovao, a répondu aux grévistes du Service des Domaines ce 9 mars en déclarant que la décision de suspension de l’acquisition de terrain domanial aux citoyens est prise en considération des intérêts communs. Il s’agit d’une organisation de travail selon le ministre d’État car des grands projets publics sont envisagés pour des grandes infrastructures comme des routes, des grandes usines, des logements sociaux… On ne sait pas quand ces « grands travaux » vont commencer et avec quels financements mais pour le moment il n’arrive pas encore à convaincre quiconque. Sinon à court terme, il n’envisage point de céder d’un iota face aux grévistes ; donc les portes des services des Domaines resteront fermées au grand dam des contribuables. Idem pour les portes des tribunaux car pour le moment, aucune réponse des autorités quant aux revendications des greffiers.

Pour sa part la « Société civile en action » (SCA) remarque que la plupart des fonctionnaires ne se soucient guère des problèmes rencontrés par les contribuables, surtout quand ces problèmes dépendent de ces employés du service public. Or, selon la SCA, ces contribuables sont les premiers garants des salaires de ces fonctionnaires. La SCA informe ainsi le public qu’elle sera la première entité à s’opposer aux mouvements et manifestations de ces fonctionnaires, surtout lorsqu’il s’agit de manifestations pour des hausses de salaire ou encore des paiements d’indemnités. Pour le moment, la majorité des gens ne savent pas encore qui sont vraiment les membres de cette SCA, s’il s’agit bien de « vrais et simples citoyens contribuables ». Pourvu que ce soit le cas !

67 commentaires

Vos commentaires

  • 10 mars 2015 à 08:41 | Be-Tsikera (#8458)

    Quels GÂCHIS !
    Le moment est venu pour réunir nos forces sans prendre partie, telle « POUR » ou « CONTRE » ce régime, sauf ceux qui sont des « SANGUINAIRES » fomenteurs de trouble pour faire perdurer la CRISE.

    • 10 mars 2015 à 09:19 | Boris BEKAMISY (#4810) répond à Be-Tsikera

      Les GREVES poussent comme des champignons :

      - Devant un RAJAO-EN-PANNE et qui tourne en rond INCAPABLE d’entrainer les malgaches dans une VISION SOCIETALE CLAIRE sur laquelle l’espoir est permis ! le HVM est dans l’incapacité de donner des REPERES aux malgaches .

      - Devant un REGIME FAIBLARD dont l’IMAGE SE NOIRCIT de jour en jour faute d’une STRATEGIE DE COMMUNICATION adaptée ,pertinente ( pléonasme) , la communication présidentielle est la plus nulle du monde, les malgaches en éprouvent une lassitude aigue ....

      Il est NUL, hyper-NUL ce BAC+20 formé en CANADA !
      Qu’est ce que les PSEUDO-INTELLOS ou PSEUDO_TECHNOCRATES GASY font de leur DIPLOMES en POLITIQUE ? la question se pose sérieusement !

      Boris BEKAMISY

    • 10 mars 2015 à 09:19 | betoko (#413) répond à Be-Tsikera

      Et qui sont ces sanguinaires et fomenteurs de trouble s’il vous plait ?
      Est ce que ceux qui ne sont pas d’accord avec ce régime pour le non respect de la constitution ?

    • 10 mars 2015 à 09:29 | I MATORIANDRO (#6033) répond à Boris BEKAMISY

      ry velon’hataka no manao ny politika ankapoben’ny gvnmata !

      Misy hevi-dehibe 8 no novelabelariny teny @ antenimiera sao hadinon’ingah !

      Io lehiben’ny gvnmata io dia teknisianina tena mahay ary olona tena mety @ toerana pm araky ny filazan’ingah !

      Ny gvnmata manontolo entin’ny pm no tena fositra @ tsy fahombioazana @zao fotoana zao !

      Ny pm no tompon’andraikitra manoloana ny antenimiera !

      Samia velon’aina !

    • 10 mars 2015 à 09:38 | Boris BEKAMISY (#4810) répond à I MATORIANDRO

      Asaovy soloin’i RAJAONARY-EN-PANNE indray ary ny PM Ravalonarivo eee !

      Any @ RAJAONARI-EN -PANNE ny fahefana sy ny voninahitra ary ny dera sy ny laza sy ny VOLA KOA ka inona no andrasany tsy hanoloany NY PM raha izany no mba vahaolana takany ny cocokeliny !

      Solany an’ireny « technocrate »avy ao ami’ny Mouvance Ravalomanana toa an’i Lalao Ravalomanana ohatra , fa ireny no mahavita azy !

      De ho hita eo ny manaraka...... !

    • 10 mars 2015 à 09:42 | Bena (#2721) répond à Boris BEKAMISY

      un gouvernement « normal » ne cède pas à un ultimatum, de plus venant des ses fonctionnaires subordonnés.

      mais à force de bavures, c’est un gouvernement habitué des reculades (tana/hcc, camionneurs, trésor, ffkm/ffm, art 54, etc) ce qui donne espoir aux revendications de toutes sortes.

    • 10 mars 2015 à 10:47 | I MATORIANDRO (#6033) répond à Boris BEKAMISY

      Ianareo no nifidy sy nampigfidy an’ty olona ty f’angaha zahay ?

      Lelafo sy tsakoy miadana ao ihany izao hena tsy fantatra anarana rehetra zao !

      Ny pm no fositra @zao tsy fanjariana rehetra zao !

      Inona moa ny olana raha ny vadin’ny Filoha Hajaina Marc RAVALOMANANA tokoa no apetrany eo ? Efa ela zany no tokony nataony raha tena te-hampandroso an’i madagasikara tokoa izy !

      Samia velon’aina !

    • 10 mars 2015 à 12:29 | RAMBO (#7290) répond à Be-Tsikera

      Le droit de grève est un droit universel.... Il n’y a pas de mal à cela sauf que chez nous, grève a toujours une conotation "fanononganam-panjakana... souvent les manifestations et les colères sont récupérées par des opportunistes de tout bord et la boucle est bouclée comme en 1972, 2002,2009....

      Toy ny andevolahy mangery an-jezika ireo ka tsy mitsinjo ny farany ry Be-Tsikera.. Izy ireo ihany no hiloloa ny tainy....Efa latsaka ambany be ny toe-tsaina gasy et ils ne peuvent plus tombés plus bas...C’est une suicide collective qui est entrain de faire sur ce bateau en naufrage « Madagascar ».

      Efa im-betsaka aho no milaza fa mila « sursaut national » sy « unité » araka ny voalazanao i Madagascar...

      Na inona na inona « mésures » raisinn’ny mpitondra dia tsy faly faona ireo...Io dia marina fa mentalité nolovaina tamin’i Frantsay... Les français sont des raleurs et les malgaches héritent de la mentalité de leurs parents... Ce n’est pas une critique mais c’est juste un constat...

    • 10 mars 2015 à 14:11 | Boris BEKAMISY (#4810) répond à RAMBO

      Le SURSAUT NATIONAL ne tombera pas du ciel quand on a UN POUVOIR NULLARD sans VISION et qui ne sait même pas ce qu’il doit faire et tourne en rond

      Le mandat d’un REGIME ELU DEMOCRATIQUEMENT c’est de CONCEVOIR ET METTRE EN EOUVRE DES MESURES INCITATIVES qui mobilisent les citoyens à faire bloc autour d’une VISION/PROJET d’INTERET GENERAL où tous les citoyens s’y reconnaissent et c’est dans cette condition que LE SURSAUT NATIONAL pourrait être gagné !Mais à ce niveau les malgaches ne voient rien venir sauf un PND BROUILLON très très mal communiqué et un PSEUDO-REKONCILIATION qui n’intéresse les ......FJKM !

      Et le pseudo_intellos de RAMBO n’a d’autres alternatives que puiser dans son WC (cf les proverbes malgaches qu’il utilise) pour INSULTER LES CITOYENS qui expriment son CEPTICISME face à l’INCAPACITE qui nous gouverne !

      il n’ y aura pas de MIRACLE HERY RAJAO-EN-PANNE il est trop trop NUL !

    • 10 mars 2015 à 18:24 | rayyol (#110) répond à Boris BEKAMISY

      Il a ete forme comme comptable pas comme president C est un bon rond de cuir Mais la il a depasse son sommet.Il a rejoint et depasse son seuil d incompetence .Mais il ne voit pas encore qu il est nu comme le bon roi

  • 10 mars 2015 à 08:54 | RAMAHEFARISOA Basile (#6111)

    Une occasion unique pour nettoyer le « FONCTIONNARIAT » source de la corruption,paraît-il ?

    Basile RAMAHEFARISOA-1943
    b.ramahefarisoa@gmail.com

    • 10 mars 2015 à 09:13 | RAMAHEFARISOA Basile (#6111) répond à RAMAHEFARISOA Basile

      Je m’explique :
      - le service public est « INTERROMPU COMPLETEMENT » ;
      - les grévistes sont répertoriés par leur présence à la grève.
      - « TOUS LES ABSENTS A LA GREVE NE SONT PAS DES FONCTIONNAIRES »..Ce sont des « fantômes-fonctionnaires ».
      Dans la situation actuelle de MADAGASCAR,il est impensable d’accorder ==une augmentation== de salaire aux fonctionnaires".
      Les priorités des « PRIORITES »,ce sont l’aménagement du territoire,l’équipement et les projets présidentiels pour « RELOGER TOUS LES SINISTRES ».
      Tous ces « SINISTRES » ne peuvent plus retourner dans leurs quartiers.
      IL FAUT LES DEPLACER !
      Solution immédiate :
      - « Réquisitionner tous les logements libres et les chambres d’hôtel à un tarif »unique".

      Basile RAMAHEFARISOA-1943
      b.ramahefarisoa@gmail.com

    • 10 mars 2015 à 09:34 | Abigail A (#8818) répond à RAMAHEFARISOA Basile

      EXACT, mais pas seulement là....

    • 10 mars 2015 à 10:55 | jeanlinna (#8629) répond à RAMAHEFARISOA Basile

      Ah Basile, les écrits des gocho\bobo révèlent toujours leur amour de la liberté...
      Nettoyer, interdire, sanctionner, punir....toujours au nom de la liberté.... Ces amoureux de la liberté sont les maîtres de l’enfumage, mais les citoyens commencent à se réveiller....et à ouvrir les yeux

    • 10 mars 2015 à 11:17 | manga (#6995) répond à RAMAHEFARISOA Basile

      Basile,
      Un être ne pourrait se transformer en fantôme qu’après l’avoir déclaré enterré soit par ses proches soit par une décision officielle suite à une déclaration de décès en bonne et due forme.
      Un défunt ne se métamorphose en fantôme reste peinard la où il est tant qu’il ne se sente pas secoué.
      Un fonctionnaire ne le devient pas non plus sans qu’il n’ait obtenu une certaine faveur de sa hiérarchie qui est logiquement sous tutelle du plus haut placé.
      En d’autres termes on n’eradique pas le mal en caressant les poils du patient comme vous êtes entrain de nous faire entendre.
      Toutefois la thèse d’une emprise mentale sectaire généralisée est avérée en ce qui vous concerne ainsi qu’a quelques brebis de votre lignée qui se sentent mieux dans la mairede qu’ailleurs.

    • 10 mars 2015 à 14:25 | Jipo (#4988) répond à RAMAHEFARISOA Basile

      Source de la korupcion ??? mais il n’ y parait rien du tout : c ’est totalement diffamant , inacceptable, et impossible , n’ est-ce pas dukon !

      Y faut expatrier tous les fonctionnaires du Bled et encabaner en résidence protégée tous les zôtres ./

  • 10 mars 2015 à 08:55 | I MATORIANDRO (#6033)

    Tsy maninona zany reo ry t(h)erivaimanta sy ry velon’hataka fa aza henoina izay antsoantso sy kiakiakan’reo a !

    Rehefa reraka reo de mijanona ho azy eo !

    Somary ampitahory an’reo herim-pamoretana reny fa tonga de miverina miasa reo !

    Reo vahoaka tra-boina reo rehefa tsy mety mifindra eny @ilay lapa namboarinareo ho azy de avelao ho eo fa tsy ampahafirin’ny gasy tra-boina teto h@zay reo e ! Reny sinoa sy karana ary vazaha mpanalika gasy reny ihany tambatambazana tsara fa any @reny ny saosy !

    Samia velon’aina !

  • 10 mars 2015 à 09:03 | Abigail A (#8818)

    UNE GREVE, tiens donc.... quel merveilleux métier !
    UNE grève justifié ? Décidément nous sommes « corvéables à merci » !!!

    • 10 mars 2015 à 09:08 | betoko (#413) répond à Abigail A

      Seriez vous contre les grévistes . Ce n’est pas de gaieté de cœur si on fait la gréve . Dans mon existence , je ne compte plus mes journées de gréve , et c’est un droit Abigail

    • 10 mars 2015 à 09:22 | RAMAHEFARISOA Basile (#6111) répond à betoko

      OUI !
      - à la grève.
      C’est un droit mais pas en lançant des « ULTIMATUMS ».
      Ne s’agit-il pas d’un mouvement d’humeur contre le Ministre d’Etat
      - Rivo RAKOTOVAO
      Chargé :
      - des projets présidentiels,
      - des infrastructures,
      - de l’aménagement du territoire
      - et cetera et « patron » du parti politique HVM.

      Basile RAMAHEFARISOA-1943
      b.ramahefarisoa@gmail.com

    • 10 mars 2015 à 09:25 | Boris BEKAMISY (#4810) répond à betoko

      ILs vont encore ICI tout au long de la journée, que c’est RAJOELINA à partir de son GRAND PALAIS à DUBAI qui est derrière tous ces MULTIPLES GREVES ......pour nous prouver encore dans leur SUBCONSCIENT et sans le vouloir que RAJOELINA RESTE POPULAIRE

      MAPmé !

      IL est vrai que la déception touzazimut envers RAJAONARY-EN-PANNE gâte la popularité de RAJOELINA

    • 10 mars 2015 à 09:31 | betoko (#413) répond à RAMAHEFARISOA Basile

      L’ultimatum fait partie d’un moyen de pression quand on fait la gréve partout et ce n’est pas du tout un mouvement d’humeur contre Rivondoza Kotovao , mais qu’il respecte la loi . Ce n’est pas d du tout une attaque personnelle contre lui , mais cotre le non respect de la loi . Si un ministre ne respecte pas la loi , qui va la respecter ?

    • 10 mars 2015 à 09:33 | Abigail A (#8818) répond à betoko

      Oh que non !

      Oh que non , Je rejoins ce que vous dites ....

    • 10 mars 2015 à 09:33 | I MATORIANDRO (#6033) répond à Boris BEKAMISY

      Asaivo mamerina fanindroany ny hadalana nataony indray i domelina raha mbola sahy !

      Tsapao indray mandeha indray ny herin’lisany dia ho hitantsika eo ny tohiny !

      Samia velon’aina !

    • 10 mars 2015 à 09:44 | Boris BEKAMISY (#4810) répond à I MATORIANDRO

      Tena bado ara-politika ianareo, falin’ny manao FO BE FOTSINY ka tsy mahay mamaky ny zava-misy !

      Mizotra mankany aminzany resakao izany mihitsy ireo GREVE ireo raha tsy fantatrao ! Efa hihitsana ny voankazo LO vao asaina tonga eto RAJOELINA mandevina azy !

      Ny GREVE ETSY SY EROA aloha vahana raha toa ka mbola misy takon’henatra sy sombina HERY VAOVAO any aminareo !

      BB

    • 10 mars 2015 à 09:55 | RAMAHEFARISOA Basile (#6111) répond à betoko

      TOUT ça fait suite à deux==communiqués==de CONSEIL DE GOUVERNEMENT.Point barre !
      Une occasion unique pour savoir exactement les « VRAIS FONCTIONNAIRES ».
      Les fantômes-fonctionnaires ne font pas la grève.
      A votre poste Monsieur le Ministre de la Fonction Publique ainsi que Monsieur le Ministre des Finances et du Budget pour « POINTER LES GREVISTES ».

      Basile RAMAHEFARISOA-1943
      b.ramahefarisoa@gmail.com

    • 10 mars 2015 à 10:56 | I MATORIANDRO (#6033) répond à Boris BEKAMISY

      Efa lazaina enao fa tsy hoe rehefa ngezabe sahala @ pasteky ny loha de mandeha ho azy ny zavatra rehetra !

      Na zeronaly enao na vorontsiloza enao, na inona misy anao rehefa tsy niomana hitondra de otran’zao foana no hiafarany ; jereo ireny nahazo an’i domelina reny !

      Asaivo vahan’le pm teknisianina mahay be tompoinao iny reo olana reo fa mandady tsikelikely ny rano ! Asaivo anipazany mananasy kely sy pibasy dia milamina reo e !

      Zahay miandry ze latsaka fotsiny omena ny kisoa !

      Samia velon’aina !

    • 10 mars 2015 à 12:07 | lanja (#4980) répond à I MATORIANDRO

      Nolazain ny mpanao grevy ny antony hitokonany , ny gaigy sy vendrana tsy maintsy hamadika izany ho famerenana an i DJ , 5 taona vaovao indray, , tsy hijanona ny délire an ireo raha tsy miverina @ seza i prezda , TSY MAINTSY mitohy ny pillage sy ny corruption ... fa tsy tsara ny miady @ gaigy, tsy ilaina grevy akory IO, efa eo charles , ny AV7 mbola misy , ny CAPSAT vonona, ny tena haingana dia manao 7 fev bis IREO ... ela be vao mahalala ny tokony hataony ny Malagasy, tsy maintsy milentika 5 na 10 taona vaovao indray io vao tonga saina,

    • 10 mars 2015 à 12:50 | Boris BEKAMISY (#4810) répond à lanja

      Ity koa vahaolana iray ry LANJA sao de efa adinonao....!

      Na asaina manao PREMERA TOUR DE VITA indray LALAO Ravalondokotra @ Communales izao de avy eo aterina miaraka @ Mpiandry FJKM eny Iavoloha izy mi-SAM , efa tsy hiandry 2018 ,tsinona, ihany izy Mivady.......

      Izay tsy faly de andefasana ZANADAMBO hanaovana hazalambo !

      De iverenana atao MONOPOLE TIKO indray ny menaka sy ny ronono , izay tsy faly de bodoin’ny TIKO ny orinasany , ny tompony alefa any Tsiafahy

      De iverenana ROHAINA MODY indray ny MOMPERA KATOLIKA fa efa fanjakana FJKM no misy....

      De fenoana Merina ranofotsiny ny HAUT EMPLOI de l’Etat fa ny GIDRO TANINDRANA manamaimbo ministera fotsiny .....atao merina koa ny PM toa ny natao tamin’ny Rabemananjara !

      De ny mizahozaho eran’ny tanana sy ny manambanimbany malagasy no strategie de communication politique atao ary asaina mitsapa ny heriny izay miseho tsy faly ......

    • 10 mars 2015 à 14:27 | Jipo (#4988) répond à RAMAHEFARISOA Basile

      C ’est vous qu’ il faut pointer et pas que !

    • 10 mars 2015 à 14:29 | Jipo (#4988) répond à Boris BEKAMISY

      Meuh non c ’est la fôte à Ravalomanana !

    • 10 mars 2015 à 20:19 | takaka (#8449) répond à I MATORIANDRO

      Misaotra tompoko ! Avelao hanao adalana indray fa ataony hipetra-potsiny isika.
      Veloma.

  • 10 mars 2015 à 09:47 | RAMAHEFARISOA Basile (#6111)

    Arrêté de « REQUISITION ».
    - pour l’opération de provocation contrôlée du glissement de terrain dans la zone des rochers d’Avaratr’Ankatso.
    - « Le Premier Ministre Général Jean RAVELONARIVO a donné l’ordre de réquisition à la société COLAS,afin de mettre à la disposition de la »PRIMATURE" :
    - ses personnels,
    - matériels
    - et compétences
    pour provoquer de façon contrôlée ,par utilisation d’explosifs,le glissement de terrain situé dans la zone des rochers d’Ankatso.

    La société COLAS prévoit de mener en six jours l’opération de provocation contrôlée des rochers d’Avaratra’Ankatso.
    Le prochain Conseil de Gouvernement déterminera la date de commencement de l’opération.

    Source :
    Orange.mg du 10 mars 2015

    Basile RAMAHEFARISOA-1943
    b.ramahefarisoa@gmail.com

    • 10 mars 2015 à 12:25 | manga (#6995) répond à RAMAHEFARISOA Basile

      - Quand on vous coupe bruyamment et au beau milieu de la nuit qu’a maintes reprises votre sommeil sans que rien ne se passe, je définis l’initiative comme un vrai « respect » a la vie intime d’autrui.
      - Depuis le 06 courant, un dénivelé d’environ 05cm par les géologues a été enregistré en pente, mais rien n’est fait jusqu’à ce jour.
      - Et vous copiez/collez une partie d’un article avec comme fonds de décor une intervention d’une entreprise de renommée « internationale »qui, je cite, n’interviendrait que plus tard à la rescousse de tout un quartier en danger imminent ?
      Je ne sais pas si nos gouvernants ont encore les pieds sur terre comme leur tête ne sont plus sur les épaules.

    • 10 mars 2015 à 14:34 | Jipo (#4988) répond à RAMAHEFARISOA Basile

      Avant nous avions des opérations de provocation incontrolées, à présent qu’ elles le sont, situation’ s under control, vous pouvez dormir en Paix, super hery ’ s on the deck ...
      Et vous faites encore appel aux zétranzés ???

  • 10 mars 2015 à 09:56 | Sandry (#7931)

    Au risque de me répéter, c’est encore la médiocrité de la communication du gouvernement qui favorise tous ces foyers de tension. Alors qu’il dispose des médias officielles et de l’aide de certains groupes de presse privés, le gouvernement est incapable de susciter un élan de solidarité face à tous les combats que le pays doit mener. C’est ainsi que certaines corporations peuvent se permettre de réclamer quelques avantages au détriment de la population entière.

    Combien de fois faudrait-il vous le répéter, mesdames et messieurs nos gouvernants, que vous ne pourrez jamais mener à bien votre mission sans l’adhésion de la majorité !! Alors, bougez-vous et communiquer mieux !!

  • 10 mars 2015 à 10:08 | Mihaino (#1437)

    Si les autorités ne réagissent pas vite en instaurant un vrai dialogue avec les vrais représentants des grévistes , ces mouvements vont paralyser tout le PAYS .
    Il faut se méfier de la GUERRE D’USURE , pratique courante des Pouvoirs successifs .
    Qui vivra verra ....

    • 10 mars 2015 à 14:38 | Jipo (#4988) répond à Mihaino

      Bonjour Mihaino, la guerre d’ usure dans ce cas, jouerait en leur totale défaveur , ils vont etre obligés de s’ exécuter, avant que cela ne fasse tache d’ huile et que les étudiants descendent dans la Rue, les chutes de régimes commencent quasiment toujours de la sorte, Hery semble s’ etre bien positionné / la rampe de lancement ...

    • 10 mars 2015 à 16:22 | Mihaino (#1437) répond à Jipo

      Bonjour JIPO ,
      La guerre d’usure jouerait effectivement en leur totale défaveur et ils vont s’exécuter .
      « Demain, nous serons tous morts » disait Florence Arthaud , la navigatrice célèbre , morte hier en Argentine avec d’autres champions olympiques dans un accident d’hélicoptère selon les infos internationales entendues sur tous les médias audiovisuels .
      Paix en leur âme !

  • 10 mars 2015 à 10:08 | valoha (#7124)

    Mila mitandrina mafy isika Malagasy izao. Tsy ifankahala, tsy ifanenjika, tsy ifamono an-toerana eto. Io no fitondrana misy eo aloha, na an-kavy io na an-kavanana, na iza io na iza ! Ny mifanaraka sy mifanampy no politika mahery tsara indrindra ! Mifanome tanana sy mifanapatapaka tsy ankaterena, na amboletra, fa kosa ampanajana sy ampirahalahiana !
    Be ny vitsy mpanao kajikajy politika maimbo sy maloto. Ka io no tsara atao ny mba tsy hahazoan’ireny olom-bitsy ireny laka !
    Ho simba tanteraka i Gasikara, ho tapitra ny harena, ho ritra ny solika sy ny entona fandretra sy ny volamena, sns...kanefa tsy misy ahazo mamy amin’izany na ny Tany na ny olona ao aminy, ny vahoaka maro an’isa !
    Koa, aza dia variana isika mifanenjika mifamely, na manao fitokonan-dava tsy hitondra lavitra ! Misy hatrany ny ratsy paika sy tetika mba hidirana eo amin’ny fitondrana, ary hanao ampimamba ny fahefana sy ny harena Malagasy ! Maro ny asa lohalaharana miandry antsika jiaby izao - toa ny tondra-drano, ny tsy fandriampahalemana, vaky fasana, valala, sns...!
    Aoka ho samy mailo. Tsy misy toa ny mifampiresaka am-panajana, mifanaraka, mifandefitra. Izany no Malagasy ! Miala @ ny jadona sy ny fanaparam-pahefana !!!

    • 10 mars 2015 à 10:55 | betoko (#413) répond à valoha

      Voilà la mentalité d’un malgache que je n’aime pas , Mandefitra lava
      Vu comment Hery Rajao En Panne dirige le pays et avec le non respect de la constitution , ce qui est anti démocratique , qu’il dégage
      Entre 2002 et 2007 , comme des millions de malgaches j’ai été un pro Ra8 iringiriny , mais quand j’ai vu qu’il a abusé le pouvoir , je n’étais plus d’accord et quand j’ai vu un jeune homme qui ne s’est pas laisser faire , je me suis dit voilà quelqu’un qui a des kouilles
      A l’île de La Réunion au début du 19 éme siécle il y avait un esclave malgache qui n’a pas supporté d’être esclave et il s’est révolte et il disait , à partir de maintenant je m’appelle Tsimandefitra et les créoles d’origine malgache l’ont appelé Tsy Mandef et il est leur fierté jusqu’ à maintenant

    • 10 mars 2015 à 11:29 | Maxim (#5960) répond à valoha

      Raha ny fijerinay azy avy ety ambany ndray dia ny fanjakana mihintsy no tsy manao ny asany, iza moa no mamingana azy eo ?tsy ry zareo samy eo @ fitondrana iany ve ?

    • 10 mars 2015 à 14:20 | manga (#6995) répond à valoha

      Ny toe-java-miseho ankehitriny ry namana Valoha dia ny fibaribarian’ny tsy fifandrifian’ny fitantanan-draharaha oharina amin’ny filan’ny mponina.
      Mary miharihary be nanahary rahateo ny hosoka amin’ambaratonga samihafa ka lasa toy ny valala voaraoka an-karona ny fijery ety ivelany ireo lazaina ho mpitondra.
      Ny tena loza dia tsy hay anavahana na iza na iza fa dia toy ilay ohabolan’ny mpanjono ho « fia raike lo, laka raike lo ».
      Izay aloha no famintinana ny seho.
      Raha mba loza voa-janahary fotsiny, arak’izay anarana izay, moa no mihantra amin’ity firenena malalan-tsika ity dia haninona ?
      Saingy ny tia-kambara manoloan’ireo voalavo tsy maty an-kibo dia tsy tako-afenina ny karazan-toe-tsaina lomorina fa dia io izy mitono tena toy ny vinanto
      tsy mahare fosa ka misesika mataho-tsy ho voky.
      Tsy kely lalana ny rats y saint y ny maso no tokony ahiratra tsara fotsiny.

    • 10 mars 2015 à 14:38 | valoha (#7124) répond à manga

      Ka eo indrindra, ry namana Managa, no nilazana fa mila mifanantona ny Malagasy ! Mifanapatapaka ahitra ! Mifandefitra mba ho tojo amin’ny maritra iraisana entina hampandrosoana ny Tany sy ny Fiarahamonina Malagasy ! Tsy midika velively izany fa andao anao girevy fa izay no vahaolana mahomby ! Avy eo ny mifampijery sy ny manao ny nataon’ny teo aloha hatrany raha misy fitondrana vaovao tonga !
      Mila mitandrina mafy isika samy isika, hoy aho, satria maimbo paika hafa ao ambadik’intony fitokonana mifanesisesy intony. Tsy hoe malemy isika na manaiky be fahatany ny toe-draharaha, fa kosa, tsaratsara ny mifampiraharaha, mifandinika ampirahalahiana, mifanome tanana, miara-mikaon-doha mba hanarenana ifotony ny diso hatr’izay teto an-tanindrazana !

    • 10 mars 2015 à 19:20 | manga (#6995) répond à valoha

      Tsy azo lavina ny eritreritrao fa kitro ifaharan’ny mitady isarombaka fitondrana io fihetsik’io. Saingy raha amin’izao ora izao dia angamba hoy aho, raha tsy mahadiso ahy, dia toy ny fanasana vangy eo @ mpitondra sy ny ho entina ny fipetrany ankehitriny.
      Raha tsy hiresaka hafa tsy ny fanodikodinana famarotana tany izay mahavoarohirohy ny PM fotsiny aza angamba dia efa mahakivy tanteraka ny vahoaka izay lazainy fa tantanany.
      Mandevin-tay an-tsalaka daholo ireo miseho azy ho lohan-dohany ka matahotra ny hisasa ka miaritra ny fofony. Ny vahoaka no asainy mifitra azy.
      Maninona moa iNaivo salampy raha manao ny fanaony hatrizay raha nanana andraikitra tao @ fananan-tany ka mampibary ny tsy met y raha fitiavan-tanindrazana marina sa matahotra an’iTsiafahy ? F’angaha tsy ny hevitra indray no miady fa tsy ny olona ?
      Miala tsiny amin’ny fivantanan-dresaka fa dia manorisory ny mieritreritra nymahazo ireto vahoaka lalaovina ireto. Ampy angamba izay,raha izao sedra izao no mbola tsy mahatonga saina ireo mpitondra dia aleho angamba mametra-pialana tanteraka.

      Asa angamba Rahavana ny aretina mahazo ahy fa raha vao mahita azy @TV @ lainga be hafafy toy ny t@ fampielezan-kevitra fa tsy misy fanatanterahana na dia kely azy, ka dia ovaina avy hatrany ny fandaharana. Mbola zarany vao eo @ fitondrana dia mitety izao tontolo izao ka raha voakiana dia ny hoe : volako no nandehanako tany. Firesahana @ zazakely vé no atao sa vahoaka no manatrika.
      Averiko etoana ny momba ahy : ni de la politique encore moins du militantisme. Izay nandalo rehetra dia nandoza... Ho aiza ianao ty fireneko ???

  • 10 mars 2015 à 11:02 | Saint-Jo (#8511)

    Fitokonana etsy sy eroa, mitaky tombo-tsoa ho an’ny sokajina mpiasam-panjakana indray izany izo no malaza eto amin’ny tanàna.

    Dia samy mandeha, samy mitady (arakin’ny fomba fitenin’ny sasany) izay ahasoa ireo mpikambana ao aminy izany ireo sokajina mpiasam-panjakana tsirairay avy ireo.
    Ny mahagaga dia toa samy tombon-tsoa ho azy ireo isan-tokony samirery no takian’ireo vondrona tsirairay avy ireo.
    Dia mba ahoana izany ny mponina tsy ao anatina vondrona mitokona ireo ? Havela ho hitan’ny havany eo ve ?
    Tsy hita intsony izy ity fa hatramina solombavam-bahoaka koa aza no nanao fihetsika miendrika fitokonana vao haingana teo iny.

    Raha tanisaina ny zavatra takiana sokajin’olona izay efa samy manana fidiram-bola azo antoka isakin’ny faran’ny volana ireo, dia toy izao raha lazaina tsy ampilaharany : fisondrotan-karama, valisoa omena ambonin’ny karama izay efa azo antoka fa raisina isakin’ny faran’ny volana, diplomatic passport, 4X4 ... Sy ny hafa tsy ho voatanisa.

    Ary ireto daholoben’olon-tsotra ireto izany mba ahoana ?
    Kanefa ny ankamaroan’ireo dia tsy an’asa akory, dia tsy mba misy fidiram-bola azo antoka akory koa izany.
    Misy amin’izy ireo koa no tsy manan-kialofana akory.
    Misy koa ny tsy manan-ko hanina akory.
    Misy koa ny voan’ny aretina vokatr’ity lotobe manerana ny tanàna ity.
    Misy koa ny tra-boina.

    Dia mba ahoana izany ny amin’ireo mponina maro an’isa ireo ?

  • 10 mars 2015 à 11:05 | plus qu’hier et moins que demain (#6149)

    Assalaamo alaikoum

    Cette foi-ci, Basile sera content car Jipo est de retour dans ses cavernes pour préserver sa culture pure du choc des civilisations engendré par la mondialisation.
    D’autant plus que le Vendredi 13 pointe son nez à grand pas pour balayer devant nos portes.
    Concernant les grèves dans les fonctions publiques, c’est le cœur de Madagascar qui commence à battre donc à se réveiller de sa léthargie et le ministre d’état n’a qu’à bien se tenir s’il ne voulait pas suivre la voie tragique de ses homonymes : La chute est vraiment dure pour un politicien arriviste se croyant être le bras droit du chef ( feu RESAMPA était votre précurseur et beaucoup d’autres ont emprunté ce chemin caillouteux avant d’être avalés par l’histoire comme si de rien n’était).
    Entrer en confrontation avec ses subordonnées est la pire des erreurs à éviter pour une personnalité politique illégitime car nommé/désigné mais pas élu.

    • 10 mars 2015 à 17:03 | Jipo (#4988) répond à plus qu'hier et moins que demain

      Un peu long mais ils expriment particulièrement tres bien, ce que je pense de ce qu’ ils font de ce qui reste de : « la »( & non ma ) kul-ture , bonne audition, à tous .
      ttps ://www.youtube.com/watch?v=syAkdb_TDyo

  • 10 mars 2015 à 11:22 | Rakotoasitera Fidy (#2760)

    Les services des domaines en grève ... mais je rève !!!

    Ce sont les services les plus corrompus de la fonction publique , relisez donc leurs revendications

    Juste une anecdote

    Pour 500 000 ariary vous pouvez avoir toutes les modifications que vous désirez

    Que ce soit pour détourner un terrain à votre nom

    Et mème ... effacer des noms indésirables

    Foutez moi ces pourris à la poubelle

    Au fait : qui réclamait l’application de la peine de mort ???

    • 10 mars 2015 à 12:06 | Maxim (#5960) répond à Rakotoasitera Fidy

      tsy tenenina intsony ny fandoavana ny vola be hoandry zareo rehefa hanao bornage na reconnaissance zay.
      ny tena mampalahelo de lay famezivezena isandro mandritra ny volana 2 na 3 hakana ny titre n’ny taninao.

    • 10 mars 2015 à 23:48 | DIPLOMAT (#846) répond à Rakotoasitera Fidy

      Justement Fidy, justement ! il font grèves car ils sont conscience qu’ils sont dans l’oeil de Moscou et qu’ils ne vont plus pouvoir demander de l’arzent pour faire avancer lé dossier .

  • 10 mars 2015 à 11:25 | Isambilo (#4541)

    A ma connaissance les salariés (du privé comme du public) ne se mobilisent que pour défendre leurs intérêts ou obtenir d’autres avancées au sein de leurs entreprises ou de leurs administrations. Toute action en dehors de ces motivations ne relève plus des salariés mais des citoyens.
    Dans le cas des Domaines, les agents devraient commencer par faire le ménage chez eux. Si le gouvernement a pris une décision qui ne porte pas atteinte aux conditions de travail des agents, ces derniers n’ont pas à réagir. Par contre les citoyens qu’ils sont peuvent interpeller le pouvoir.
    Rakotovao a donné une explication à sa décision, aux agents de démontrer, preuve à l’appui, que c’est faux.

  • 10 mars 2015 à 12:24 | Milamiova (#7559)

    Iza no hodisoana raha tsy mamaly ny mpitondra. Izao no tonga amin’ny hoe boka nitono vomanga ka may ny vomanga natonony.
    Ny gasy dia nampianarina hampiasa ny sainy fa tsy ny tanany sy ny tongony miaraka amin’ny sainy. Hita izany amin’ny fanabeazana any am-piantsiarana nandritry ny taona maro. Lasa maharitra ny kolontsain’ny mpioty (culture de cueillette) eto amintsika. Vitsy kely ny mamorona orinasa fa mitango izay hita (mpanao politika io) sy mangataka (nahavita fianarana io) no tena fahita eto amin’ny firenena.
    Tsy mahagaga raha mioko ny mpiara-belona (désobéissance civile) satria mihena ny azo tangosana sy ny azo hangatahana.
    Mila miova isika rehetra e !
    Ny tantara nolalovana dia ny niainana tamin’ny 1972, 1991, 2002, 2009. Isika rehetra tsy ankanavaka no niaraka nitono ireo tantara vomanga ireo. May isika izao vokatr’izany. Tsy misy fitomboam-karena (valeur ajoutée) firy eto amintsika. Izany anefa no miantoka ny fampidiran-ketra raha manao ny marina ny nahatonga azy, izany hoe mandrotsaka hetra ara-dalàna.
    Tsarovy fa ny fanjakana anie tsy mamorona vola fa mitango e. Ka ny ho tangosana tsy ampy ho antsika rehetra, ny vava paomy (robinety) mihidy, ny antenaina handrotsaka manao filazana diso (fausse déclaration), ny solofo (relève) andrasana be ati-doha (tête pleine) fa malay mihetsika...
    Mila miova isika e.
    Avy amintsika izao ka samia miatrika ny fiantraikany. « Il n’y a pas pire sourd que celui qui ne venut pas entendre »
    Fampihavanam-pirenena ? Tsotra ihany dia voavaha io : ampiharo ny filamatra ao amin’ny Lalàmpanorenana. Izay tsy mampihatra dia efa manao hetsika manohitra ny Lalàmpanorenana (acte anticonstitutionnelle). Nefa dia izany no ataon’ny maro. Tsy mifankatia isika.
    FFM ? FFKM ? Mifankatiava e !
    Domaines ? Greffe du tribunal ? Haverina indray ve ny tetezamita ? Hampitomboina ve ny vomanga mandoro tànana ? Mifankatiava e !
    Mila miova isika rehetra, na mpanohitra ny fitondrana na mpomba azy na tsy momba ny atsy na ny aroa.
    Raiso ho tànan’Andriamanitra no mahatonga izao loza manjo ny firenena izao, mba hitodihantsika amin’ny fahamarinana hahatonga ny fahamasinana, hanjakan’ny fitiavan’Andriamanitra amin’ny malagasy.
    Mila miova e.

    • 10 mars 2015 à 12:45 | Saint-Jo (#8511) répond à Milamiova

      Tsy iadian-kevitra ny voalazanao. Ambava omana, ampo mieritra !

    • 10 mars 2015 à 14:13 | Milamiova (#7559) répond à Milamiova

      lapsus
      fampianarana
      ne veut pas

  • 10 mars 2015 à 13:45 | Saint-Jo (#8511)

    Our government needs enough funds for running it’s services..
    Taxes must be the main source of funds for the government of an independent nation, instead of dons and loans from foreign institutions.

    Unfortunately almost richest people in our country have made money during the time they have had position as government leaders.
    Then they have had the ability to put their money in foreign banks away from our island. Then they have no taxes to pay at our homeland.

    Taxes aren’t popular : that generally is true.
    Many people don’t like paying tax because they don’t receive an immediate benefit from it.
    Some very rich people try to pay as little as possible.

    However beyond the sea, one billionaire, Bill Gates, thinks it’s important to pay and create conditions for governments to fight poverty. The founder of Microsoft earned a lot of money, retired and, with his wife Melinda, created a foundation to help the poor.
    The BBC asked him what the very rich have to do to help reduce poverty.
    This following is the Bill Gates’ answer :

    - « Well, their obligation of course is to pay their taxes, but our advice to them is that they all look at taking their wealth and being philanthropic - both in their own country and to help the global poorest. That’s a full-time work Melinda and I do, we find it very fulfilling, we love seeing the progress. »

    Of course our richest people aren’t invited to help the global poorest.
    Helping malagasy poorest would be enough for them. But they don’t.
    In fact, richest malagasy must have a mental compass.

    • 10 mars 2015 à 14:54 | Milamiova (#7559) répond à Saint-Jo

      I agree with you. That is why we need changes in our ways of thinking and acting. Funds and gifts from abroad are wrong for our country if they are not used to create businesses and job.
      Education, law and taxes, road, security and energy are useful to facilitate that.

  • 10 mars 2015 à 19:07 | justice_sociale (#3810)

    Pouf, ils n’ont même pas honte de prétendre défendre le petit peuple alors que en réalité c’est la grève des corrompus et ils semblent décidés à rester corrompus jusqu’aux entrailles coûte que coûté. A mon humble avis, ces corps non meritant doivent subir le courroux de la nation.

    • 10 mars 2015 à 20:14 | takaka (#8449) répond à justice_sociale

      Ce n’est pas un humble avis. C’est le plus distingué des avis. Et vous avez bigrement raison. Ils veulent réinstaurer et réaffirmer cette corruption vicieuse.

    • 11 mars 2015 à 01:34 | MAHITSITENY (#8793) répond à justice_sociale

      Namana JUSTICE SOCIALE, sy TAKAKA !

      Tena marina ny voalazanareo ka ankasitrahana !

      FA NANOMBOKA OVIANA MOA NO NY MPANAO TSOLOTRA(« corrompu ») INDRAY NO « MI-GREVY » KA MANDRAHONA ?????

      Masiaka ny teniko kanefa ALEO HIVOAKA NY MARINA e !

      1-Mandehana ao @ « Domaines » ianao dia ho hitanao izany fampiharana mivantana ny « LALàNAN’NY TSOLOTRA SY NY TINADY » izany.
      Raha hikarakara taratasin-tany ianao dia ambany aloha ny vola fa tsisy resaka ! Tsy ilay hoe « mametraha kely » intsony io fa tena tonga dia vola matevina an !

      Porofon’izany ??? :
      - Jereo fa ny ady tany no betsaka indrindra ao @Fitsaràna.
      - Tany efa misoratra aminao izao KANEFA dia MBOLA VITAN-DRIZAREO IHANY NY MANORATRA AN’INY @OLON-KAFA
      - raha tsy « mi-bizna » ianao ao dia miomana ny hiverimberina mihoatra lavitra noho ny « rendez vous » ifanaovanao sy ny olon-tianao ! Kanefa dia taratasy iray ihany no tadiavinao ao !

      2-Tsy mifankaiza @izany koa ny ataon’ireo Mpiraki-draharahan’ny Fitsaràna na « greffier » ireo !
      Mihoatra lavitra noho ny Mpitsara izireo ka misekoseko ery rehefa manatona azireo ianao !
      Inona akory anefa ny izany eo fa « Mpanera » (Rabatteur) an’ny Mpitsara ny ankamaroany’izireo !
      Izany hoe any amin’izireo no miainga ny tsolotra ka ampitainy @ireo Mpitsara izany !
      Aza « mametraka » koa anie ianao @izireo e ! Ho hitanao eo ny havanao hoy ny fomba fiteny !
      Ho hitanao eo izany « casier judiciaire » na « certificat de nationalité » tsy azo raha tsy afaka 1 volana izany !

      Raha « MIHETSIKA » indray ianao ? :
      - Vitan-dreo ny mamoaka « casier judiciaire » virijiny (« vierge ») ho anao na dia ianao aza no RAINIVOANJO, na koa BOB sy CARTER efa nivoaka gazety fa tratra am-bodiomby t@fanafihana mitam-basy ary voaheloka hiasa an-terivozona mandra-pahafaty !

      - tafitan-dreo ny mamoaka « certificat de nationalité » manamarina fa MALAGASY ianao ; eny fa na dia ianao aza no Georges W. BUSH, Filoha Amerikana, teraka tany U.S.A, zanak’i Georges sy Laura BUSH !

      - vitan-dreo ny mamoaka didim-pitsaràna izay tianao ; eny fa na dia tsy mitory sy tsy niatrika Fitsaràna izany akory aza ianao

      SEHATRA ROA TOY IZANY VE TOMPOKO NO MBOLA « HI-GREVY » IHANY KOA SADY MANDRAHONA AMBONIN’IZANY ?????

      Sady izao koa :
      Araka ny voalazan’ny maro ao @io Ministeran’ny Fitsaràna io dia :
      - « BACCALAUREAT » no mari-pahaizana ilaina idirana ho « greffier ».
      - Mianatra 01 taona dia mivoaka ho « greffier » !

      - DIMY HETSY ARIARY (500.000 Ar) eo ho eo isam-bolana anefa no karaman’izireo !
      Ambonin’izany koa dia mbola mandray tambin-karama na « indemnité » IRAY HETSY ARIARY (100.000 Ar) isam-bolana ny « greffier » !

      - Manoloana ny « grevy » ataon’izireo izao dia efa nandefitra ny Fanjakàna ka nanampy DIMY ALINA ARIARY(50.000 Ar) ny tambin-karaman’izireo ka lasa DIMY ALINA SY IRAY HETSY ARIARY (150.000 Ar) izany !

      TSY NEKEN’IZIREO ANEFA IZANY FA KELY LOATRA HONO KA MBOLA MITOHY NY « GREVY » !

      Afaka anontaniana izany tompoko ny ao @Ministeran’ny Fitsaràna fa tsy sanatria velively hoe lainga izany !

      Izao anefa :

      AZO ANTOKA VE TOMPOKO FA HANDRAY KARAMA ENINA ALINA SY DIMY HETSY ARIARY na 3.250.000 Fmg (500.000 Ar+100.000 Ar+ilay 50.000 Ar natolotra kanefa nolavin’izireo !) ISAM-BOLANA VE IANAO EO @SEHATRY NY ASA ANKEHITRINY KANEFA DIA « BAC » IHANY NY DIPLAOMA ANANANAO ??????

      Fehiny ?

      Tokony ovàna malaky ny sata mifehy ny Mpiasam-panjakàna ka ampidirina ao ny fenitra hoe :
      « Izay tsy miasa, aoka izy tsy hihinana » !

      Izany hoe :
      - TAPAHINA NY KARAMAN’IZAY « MI-GREVY » !!!!

      Ekena fa zo fototra ho an’ny Mpiasa ny « mi-grevy » !
      Saingy rehefa tsy miasa dia tsy mandray vola !

      Ialàna tsiny ny renintsoratra nampiasaina raha nanafintohina.

      Misaotra tompoko

    • 11 mars 2015 à 22:01 | justice_sociale (#3810) répond à MAHITSITENY

      Misotra anao aloha namakafaka sy nanamarika ny toe-draharaha mahakasika ity kolikoly mamparikoriko fa io indrindra no mahatonga an’ity firenantsika, ka tsy maintsy toharintsika io fomba ratsy ndry zareo io.
      À manaraka indray ary e

    • 11 mars 2015 à 22:04 | justice_sociale (#3810) répond à justice_sociale

      Vakio : misaotra,
      Ary aza mba manaiky resy ny ratsy toetra

  • 10 mars 2015 à 19:41 | FINENGO (#7901)

    Ces derniers Temps les tiraillements au sein des composants du Gouvernement, donnent libre accès à des Grèves peu justifiées, en espérant que ceci permettra au Peuple d’ouvrir un peu plus l’Oeil aussi bien sur les Gouvernants que les Fonctionnaires.

    Un Peuple pris en OTAGE par tous les organismes de l’état.
    C’est affligent comme situation.

  • 10 mars 2015 à 20:25 | takaka (#8449)

    Ny mpampianatra sy ny dokotera no migrevy no tena ratsy. Ny domaine sy ny greffiers ve ?
    Azo tsy asiana !

    • 10 mars 2015 à 20:46 | justice_sociale (#3810) répond à takaka

      Je vous en remercie Takaka, l’essentiel c’est de débusquer la filouterie, notre point de vue converge et tant mieux pour la transparence, clairvoyance et la démocratie

  • 10 mars 2015 à 22:49 | lefona ihany (#6757)

    Quand on a eu un dictacteur pendant 2 décennies (deba) qui non seulement a martyrisé toute une génération, mais EST celui qui a insufflé le départ de pas mal de Malgaches vers l’Occident, dont la France dans les 80...on ne fait que découvrir les séquelles !
    Par la suite, quand on a eu un « self-made man » style le8, mais gourmand et dédaigneux comme pas deux..la couche a gagné en épaisseur ! Le type, il est de retour dans sa maison ! si,si !
    Maintenant..avec HR, donc quelques vingt-cinq années plu tard..on a JUSTEMENT une des personnes issue de la diaspora de Deba au pouvoir ! il fait quoi le bougre ?..rien...il fait « corporate » !
    Mais..il semble que le mot « patience » a changé de signification auprès du peuple ! Allez, un petit cyclone ici et là, des éboulements là-haut, des inondations en bas, 2, 3 tueries par ici, un petit arrangement pour imposer un parti unique tel que le HVM...et Alleloyah !...le GVT ne fait rien de rien de rien avec un flegme qui rendrait jaloux un british !
    Chapeau hein ! Je vous admire tous !

  • 11 mars 2015 à 10:25 | RAMAHEFARISOA Basile (#6111)

    Le Gouvernement doit sortir un « ARRÊTE » de réquisition durant les intempéries.
    - « Suspension de tout mouvement de grève pour le temps de régler les affaires urgentes des catastrophes naturelles » !
    Basile RAMAHEFARISOA-1943
    b.ramahefarisoa@gmail.com

Publicité




Newsletter

[ Flux RSS ]

Suivez-nous

Madagascar-Tribune sur FACEBOOK  Madagascar-Tribune sur TWITTER  Madagascar-Tribune sur GOOGLE +  Madagascar-Tribune RSS