Facebook Twitter Google+ Les dernières actualités
dimanche 19 mai 2024
Antananarivo | 22h02
 

Politique

Campagne électorale

Débat difficile

vendredi 6 décembre 2013 |  4112 visites 

Le débat qui s’est déroulé dans les studios de la TVM entre les deux candidats au second tour de l’élection présidentielle de ce 5 décembre 2013 a été difficile à suivre. La sonorisation était défaillante du moins dans la transmission en direct de l’émission. Les deux animateurs ont été incapables de mettre de l’ordre ou de s’imposer par rapport aux invités si bien que les thèmes, les points de vue et programmes des deux prétendants à la magistrature suprême ont quelque peu été incompréhensibles.

Le débat devait tourner autour de la situation économique et les problèmes de société. Il a porté sur les problèmes économiques, sociaux et sécuritaires. Les deux adversaires se sont vu offrir l’opportunité d’exposer leurs propositions en vue de juguler la crise économique et sociale, améliorer la libre circulation et la sécurité des biens et des personnes. Ils pouvaient donc s’étaler sur les principaux défis en matière d’éducation, de santé, d’accès à l’eau potable, à l’assainissement, à la sécurité alimentaire, à l’emploi pour les jeunes, les femmes et les populations marginalisées, le problème du tourisme sexuel et du trafic humain, l’insécurité dans les centres urbains, le phénomène Dahalo, l’exode rural, le foncier, l’explosion démographique, etc.
Mais qui trop embrasse mal étreint ! Si bien que chacun des candidats était parti dans sa propre direction ; ce qui démontre par certains côtés que ni l’un ni l’autre n’ont réellement de programme organisé autour de principes et d’une idée directrice fondée sur une idéologie.

Quoi qu’il en soit, Jean Louis Robinson estime que la priorité est la restauration d’un État crédible et fort qui soit capable par sa gouvernance, d’être respecté et qui soit aux petits soins du peuple ; aussi il va se pencher en premier sur la sécurité alimentaire pour que les agents économiques puissent travailler convenablement. L’essentiel et urgent à son avis, est tout d’abord d’observer et d’appliquer les lois et règlements existants pour arrêter la gabegie et l’hémorragie qui engendre cette chute libre vers l’abîme sans fond.
Hery Rajaonarimampianina est apparu comme celui qui maîtrise le mieux les questions macro-économiques et les grands équilibres et qui dispose d’une politique générale. Sa politique est focalisée sur la lutte contre la pauvreté et pour le développement durable qui soit respectueux de l’environnement et de la culture pour une croissance inclusive. Pour ce faire, il veut instaurer une société nouvelle où règnera la démocratie avec un État crédible respectueux de l’état de droit.
Hery Rajaonarimampianina propose pour un développement intégré et équilibré, la création d’un fonds destiné aux infrastructures qui sera inclusif, transparent et bien géré, et qui n’exclurait ni les investisseurs nationaux ni les investisseurs étrangers.

Cependant, il est peu pertinent dans sa vision car il donne l’impression de vouloir revoir en matière de fiscalité les taxes à l’importation pour accroître les ressources de l’État. Or les taxes touchent tous les ménages riches et pauvres sans discrimination et font plus de mal chez les foyers pauvres et la classe sociale moyenne que chez les nantis du moment qu’elles sont appliquées sans discernement à l’importation. Il parle aussi d’élargir l’assiette pour améliorer les recettes car le taux de recouvrement fiscal du pays est très faible ; mais on aurait aimé savoir comment et vers quelles catégories de contribuables ou de produits. On aurait aimé par exemple que les mesures fiscales soient augmentées et intensifiées ou multipliées pour dissuader les consommateurs sur les produits alcooliques et bières et les publicités ou manifestations qui encouragent la consommation de tels produits qui nuisent les jeunes. Ou encore sur les voitures de luxe d’importation (neuves) ou qui se présentent comme utilitaires comme les grosses 4x4 de ville, qui finalement n’empruntent jamais ces routes chaotiques et dangereuses de nos campagnes sauf en de rares occasions de cortèges funèbres.

Quant à Jean Louis Robinson, il a davantage axé toutes ses interventions sur la propagande contre son concurrent en mettant en exergue, à chaque occasion qui se présente, les défaillances de la transition et la prise illégale de pouvoir, pour persuader l’opinion et ses partisans dans l’assistance qu’il est le seul en mesure de présider la destinée du pays. Ainsi, sa priorité est que les auteurs de coup d’État déguerpissent pour qu’il puisse dans les trois premiers mois, restaurer les cantines scolaires, les kits scolaires, la santé publique et remettre sur les rails un Madagascar action plan (Map) amélioré. Aussi à chaque fois, il ressasse le coup d’État et les dérives (corruption, insécurité, gabegie…) dans la gouvernance.

Par rapport à la hausse des prix du carburant et de l’énergie, Jean Louis Robinson déclare que le pays ne peut échapper à la liberté des prix mais dont l’application sera négociée et différée sur une année. En contrepartie, il demande aux sociétés importatrices de carburant de contribuer au financement des cantines scolaires et au volet social. Hery Rajaonarimampianina pour sa part souhaite continuer les subventions sur les carburants car les conséquences de la liberté des prix sont en cascade et impactent sur les prix et services dans la vie économique. Il avoue cependant qu’il a toujours examiné avec les pétroliers la manière de réduire l’impact des prix du carburant sur la population en général qui est pauvre. Hery Rajaonarimampianina précise que cette subvention sera toujours croissante au même titre que les recettes de l’État qui ne peuvent que croître.

Recueilli par Bill

25 commentaires

Vos commentaires

  • 6 décembre 2013 à 08:32 | betoko (#413)

    Une des questions posée par DR Robinson dont Hery Rajao n’a pas vraiment répondu sur le retour de l’AGOA. Souvent les Etats Unis exclue de l’AGOA les pays qui ne respectent pas la démocratie surtout en Afrique , mais dés que ces pays retrouvent le bon chemin les Etats Unis les réintègrent systématiquement .
    Concernant le prix de l’essence , personne n’a levé un certaine anomalie , pour quoi Madagascar achète au même prix qu’en Europe dont la qualité est irréprochable de l’essence de très mauvaise qualité ? Rien qu’avec cet argument , cela devrait faire mouche et on peut demander à ces compagnies pétrolières où ils s’approvisionnent et quel est leur prix de reviens et leur marge , car tut est opaque , est ce que l’état malgache a fait le nécessaire ? Avant autant que l’île de La Réunion que les Comores s’approvisionnent depuis la raffinerie de Tamatave , pour quoi depuis des années ce n’est plus le cas ? D’ici deux ans tout au plus Madagascar aura aussi son pétrole , et pourquoi aucun de ces deux candidats n’en parlent ?
    A propose de JIRAMA ,il me semble que c’est RA8 lui même qui avait demandé qu’on achète des turbines au gaz oil pour faire fonctionner nos centrales électriques pour quoi Hery n’a pas du répondre au Dr Robinson ? Depuis 2002 donc depuis l’arrivé du voleur despote et arrogant au pouvoir le gouvernement allemand avait invité quelques uns de nos parlementaires à visité des centrales électiques qui fonctionnent avec des déchets ménagers , pour quoi le gouvernement de cette époque n’a rien fait pourtant c’est une usine très rentable .
    Nous verrons la suite de débats la semaine prochaine et savoir si c’est plus instructif que celui ci

  • 6 décembre 2013 à 08:50 | I MATORIANDRO (#6033)

    Amin’zao vanim-potoana hafahafa izao dia tsorina fa tsy misy ady hevitra mazava azo raisina sy azo resahina amim-pitoniana satria fanonganam-panjakana no natao ka noho izany dia sarotra ny hamelabelarana ao anatin’ny 3 mn izay mba tena votoatin’ny fandaharan’asa ! Eto izahay dia efa manolotra hevitra sady tsy mbola tara hoe inona no olana ho an’ny ceni-t raha asaina manao famelabelan-kevitra mandritra ny ora 1 avy izy roalahy ireo mba tena ahafahan’ny olona mijery tsara izay tena mahafehy ny hoavin’ny vahoaka ? Manaraka izany dia efa tsapa fa tsy miasa saina @ze theorie sy fampandriana adrisa @zay tetik’asa zany ny malagasy @zao fotoana izao fa te- hanafay ireo jiolahim-boto politika izay nampitondra fangirifiriana azy tao anatin’zay 5 taona izay. Ho an’ny saramba-bem-bahoaka dia mila miala fotsiny aloha ny ekipan’iffat izay tsy nahavita na inona na inona teo @ fanatsarna ny fiainam-bahoaka, ny tohiny dia ho hita eo indray ! Mahakasika ny resaka fifampihaonana ihany dia tsara raha toerana hafa no hanaovana azy fa tsy ao @ tvm intsony fa efa fantatra daholo ny fahaiza-manaon’ireo olona ao sy ny asa mamoehatra izay kotrehin-dry zareo ao. M ikasika ny resaka sy ny valin-teny nataon’Andriamatoa Prezida ROBINSON Jean Louis dia antitranterina ihany fa ireny no tena tadiavin’ny olona @zao vanim-potoana izao satria notampenam-bava ny vahoaka ary norahonana sy nampitahorina ary norarafana krimozena isak’izay mba mihetsika ! Misy farany anefa ny zavatra rehetra, ireny fomba famalin’Andriamatoa Prezida ireny indrindra indrindra ilay atao hoe pragmatika mifanaraka tsara @ vanim-potoana mifanandrify @zao zava-misy eto Madagasikara izao ! Etsy an-daniny dia hita kokoa fa te hampihavana tokoa ity olona ity fa misy moa ireo minia manda izany fampihavanana izany fa araka ilay nolazainy ihany dia misy te- hanao association des malfaiteurs iretsy an-daniny ka mifikitra mafy @ fanangolena sy ny famingampinganana ny mpifaninana aminy. Tsy indray andro hoy aho ny fiainana ary efa tapitra ny voalobo-jaza, Mahaliana ny olona kokoa ny resaka nataon’Andriamatoa Prezida ROBINSON Jean Louis noho ireo resaka mampody mandry ataon’ny andaniny izay safosiaka mampandry adrisa fotsiny ! eto am-pamaranana dia haverina ihany fa tsy misy neutralite zany ny tvm raha mbola tohizana ao ny ady hevitra na ny isan’ny olona asaina aza dia voafetra dia voafetra ary ny ankamaroany indrindra ho an’ny ekipa niaraka t@Andriamatoa ROBINSON dia zara raha nahazo sary indray nitselaka foana ! Manantena izahay Andriamatoa Prezida ROBINSON fa mbola hanarinao toy ireny farany ireny ireo rehetra mamilivily sy manao ny tsy fanjariana teto @ Nosy Malalantsika ity. Mirary soa ho anao ary dia samia velon’aina !

    • 6 décembre 2013 à 09:50 | poiuyt (#584) répond à I MATORIANDRO

      - usure du pseudo-pouvoir
      - pseudo alternance qui sera « de fait »

      « de fait » , « pseudo » : des mots et espressions nés du putschisme infâme, pseudo gouvernement, aujoud’hui reconnu « imposteur de fait »

      pan, pan, pan, et basta. Qu’est ce qu’on attend pour faire la fête ?

    • 6 décembre 2013 à 11:23 | Isandra (#7070) répond à I MATORIANDRO

      Izany ilay hoe samy manana ny pragmatikany,... :

      Ny anay vahoaka dia izay olona manana programa azo ampiharina sy mirindra mifanentana amin’ny olana misy, no ataonay hoe pragamatika,... fa tsy ny olona mihirahira ny zavatra misavaom-baona,...

      Mahaliana ny olona izao, dia io ny olana : ao anatin’ny fahantrna ny Gasy, Inona no vahaolana ho entina hanfahana azy...?

      Misy olana ny ara-toekarena, ara-tsosialy, ny aram-pandriampahalemana,...
      Eto aho dia tsy mitovy hevitra amin’ny Bill izay milaza fa tsy misy programma izy roalahy,...samy manana izy ireo, saingy ny tsy mampitovy azy dia i Hery no nandrafitra ny azy fa kosa i JLR kosa tazana tamin’iny adi-hevitra iny ,fa tsy mbola voahefiny tsara ny MAP izay ny ekipan-dRa8 no nanao azy.

      Tazana avy hatrany tamin’iny adi-hevitra iny ny fahaizan’i Hery manolotra vahaolana mora tanterahana sy mifanaraka amin’ny zava-misy, ary tena maharesy lahatra ny rehetra, tsapa tao aorianan’iny fa maro ireo olona saika hanohana an’i JLR no manomboka manontany tena,...

      I JLR moa tetsy ankilany dia tsy dia hita loatra ny vahaolana mivaingana izay natolony... Imbetsaka aza izy no niaky fa tsara ny hevitr’i Hery,...ny natahorana aza raha nitohy iny adi-hevitra iny lasa nanohana an’i Hery ny lehilahy,...

    • 6 décembre 2013 à 15:15 | I MATORIANDRO (#6033) répond à Isandra

      Mangina ty vava e ! Tsy olona nitondra ny firenena an-davaka mihitsy no ahatafavoaka ny olana ! Nahay nifampiresaka @ mpamatsy vola iraisam-pirenena hono ingahy ministra koa tsy nahazo vola nandritra ny 5 taona ! tsy programa antemaka no ilaina fa ny fanohizana ny ezaka efa azo ny MAP voahitsy no hanavotra ny lozoka napetrakareo ! Samia velon’aina !

    • 6 décembre 2013 à 15:47 | QUOUSQUE TANDEM (#543) répond à I MATORIANDRO

      Il ne faut pas changer une équipe qui perd !

    • 6 décembre 2013 à 15:54 | manantena fa niova (#4971) répond à Isandra

      Ny VAHOAKAnay kosa, tsy jamba ny vary mora, diloilo mora, tsena mora, lalana tsy azo ho hanina, hopitaly manarapenitra, ary indrindra indrindra ny demokrasia nanokanana kianja manokana, sns tsy voatanisa, ary tsy mihaino INTSONY izay kabary tsara lahatra ambony latabatra rehetra ataonareo.

      Izao vao mazava aminay izany atao hoe « frantsafrika », ka namarotan’ireo mpivarotra tanindrazana ny harena maro eto @ Firenena, bois de rose, nosy Juan La Nova, sy ny asa maloto maro nahitana mpanankarena tampoka, nefa izahay TENA VAHOAKA nanjary tsy mahita ho hanina, tsy voatsabo raha marary, tsy afaka mandefa an-tsekoly intsony ny zanakay, miaina anaty horohoro, sns, mandritry ity tetezamitatrareo ity !

      MAZAVA ?

      Toa ity gazety fitanisan’i Frantsafrika :

      http://www.lexpressmada.com/post-election-madagascar/48707-retour-conditionnel-de-ravalomanana.html

      matahotra loatra ianareo ka mandrangaranga didipitsarana navoaka tanaty FITSARANA farany izay nandihizan’ireo mpitsara mpandika lalàna tsy roa aman-tany, ka mahatonga, ankehitriny, ny fitakiana, hatraiza hatraiza, ny hiverenan’ny atao hoe : « tany tàn-dalàna » !

      Mbà re misaina ê ! aza feno fankahalana toa Deba tsy mahalala afa-tsy valifaty noho ny nampitsaoka azy t@ 2002, tanoloan’ilay « mpivaro-dronono » nankatoavin’i USA, ka tsy nisalasalany akory niaraka t@ mpanjanaka ary mbola tohizany ampiasana ny fomba rehetra anatin’ilay boky fiondanany « Le Prince » de Machiavel !

    • 6 décembre 2013 à 16:44 | Isandra (#7070) répond à manantena fa niova

      Aoka hazava ny resaka, hoy ny mpahay lalana iray izay, izay nikoizan’ny rehetra ny asan-tanany,...

      Voalohany, faly manakiana ery ianareo, fa tsy mandeha ny zavatra amin’izao tetezamita fiaraha-mitatana izao, ny handinonareo dia ny tarik’i Ra8 koa anie mitondra ao e ! Noho izany samy tompon’andraikitra amin’izao zava-mitranga izao ny rehetra,...Ny avy aty amin’ny Rajoelina manaiky an’izany fa ianareo kosa faly manilika andraikitra fotsiny. Raha tsy te ho tompon’andraikitra izy ireo tokony ho tsy niditra tao, tsy hita moa fa mamy ny seza dia niditra ihany. TOMPON’ANDRAIKITRA KOA IREO...

      Faharoa, ny tena mahatonga ireo olana be dia be ireo dia nohon’ny krizy izay mahatonga ny mpamatsy sy mpampiasa vola ho avy, anisan’ny tompon’andraikitra ny nahatonga sy mampitarazoka ny krizy i Ravalo,...Io rangahy io rahateo tsy nanaiky izay vahaolana tsy mitondra azy hiverina eo amin’ny fitondrana indray, nohon’ny fitiavan-tenany fa tsy miraharaha ny fijalian’ny vahoaka...,mazava ho azy fa tsy hanaiky izany Rajoelina sy ny ekipany, dia io mitarazoka dimy taona be izao ny krizy,...

      Mba araho tsara ny zava-misy,...

    • 6 décembre 2013 à 16:45 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Mpamatsy sy mpampiasa vola tsy hoavy,...

    • 6 décembre 2013 à 19:42 | manantena fa niova (#4971) répond à Isandra

      Efa hainay io fandrika fiaraha-mitantana io, azonareo arangaranga, nefa iza no tsy mahalala fa na ny PM aza (nanambara tany amboalohany fa ny FdR no lehibeny) tsy misy atoko manoloana ny PT sy ny fozabe manodidina azy.

      Tsy adala akory Ravalomanana raha nisafidy an’i JLR fa tsy ny iray tamin’ireo tafiditra anaty fandriky ny FdR tsy nampiharina araka ny izy mihintsy, ka mahatonga ny sasany tsy mbola manaiky ity fifidianana ity.

      Robinson dia ministra tanaty fanjakana nahonganareo ary nangina tsy re intsony raha tsy izao nilatsaka ho fidiana izao ! Tsy niara-komana taminareo velively. Izy no tena OLOM-BAOVAO ary tsy menatra ny asa vitany tamin’ny naha-ministra azy, asa nopotehinareo ! Tohizo ihany ny fanapotehina azy, ny alika mivovoa, ny sarety mandeha ihany !

      Tohizo koa ny fisainam-poza : "Ravalo miantso telefaona mandritry ny propagandy, woo, woo, nahoana za koa no tsy hiteny an-gazety ny olona tohanako, ataoko mihintsy ary hoe kandida-mpanjakana satria ilay raika lahy efa filoha voahongana ! ary i Mamy Rakotoarivelo mipetraka hitam-bahoaka anilan’i JLR, an an, za koa ! pfftt !

    • 6 décembre 2013 à 20:55 | Isandra (#7070) répond à manantena fa niova

      Maivana be izany valinteny izany,...

      Raha izany ary no izy, rehefa tsy te ho tompon’andraikitra amin’ireo olona tafiditra amin’ity tetezamita ity i JLR, dia tokony hanao fanambarana ampahibemaso fa tsy mila ireo olona ireon izy, ary iretsy kosa tsy tokony afaka miaraka aminy intsony any ampanaovana fampielezan-kevitra miaraka amin’ireo fiara tsara ny fanjakana,...sady manabe asa ny mpiabina...

      Ny antony nanakanana ny filatsah’izy mirahalahy dia ny hanatahana azy ireo amin’ny politika, ary natao mitovy zo izy ireo, rehefa milatsaka ny iray dia tokony milatsaka koa ny ankilany, miditra be amin’ny politika ny iray dia tokony toy izay koa ny ankilany, fa tsy hoe ny iray afaka mitatata nefa ny ankilany fatorana tsy hiteny ny heviny. Toa izany koa ny lalàna, rehefa avela malalaka manatrika ny fampielezan-kevitra ny filohan’ny andrim-panjakana iray dia tokony afaka hanao izany koa ireo hafa...question de principe izany, fa tsy fangalana tahaka be fahatany...

    • 6 décembre 2013 à 21:17 | manga (#6995) répond à Isandra

      Isandra, a !
      Aza maivan-doha tahak’io ianao fa na ny mamaky ny lazainao aza toa mahamenatra. Rehefa resy de mahaiza mionona fa tsy mirediredy toy ny mial’aina

  • 6 décembre 2013 à 09:21 | aost (#2921)

    Raha « La Gazette » mpomba fitondrana tsy ara-dalàna no milaza ary dia tsy nahazo Moyenne Dokotera ; raha « Tia Tanindrazana » indray no manoratra dia 1 sy 0 hoy izy. Ny zava-misy tokoa dia hita ary tena nitovy t@ débat tany EU fa @ fiandohana ihany no milamina ny fifandimbiasam-pitenenana fa rehefa mafana dia raikitra ny fifamaliana mivantana, saingy tsy diso ny zava-niseho satria ahoana ny fomba hilazana ny Pésident hoe mangina ianao ? Tafondro sy basy ihany no mampangina ireny na dia amin’ny marina aza saingy tsy hoan’ny tontolo ambanivohitra lavitra tsy maharaka Télé sy Radio ireny fa hoan’ny tandrenivohitra mpifidy (tsy dia ampy fahalalàna, na malemy hazon-damosina na ny indécis). Iza ary no kalaza amin’ireny ? Ny nahasarika ny mpifidy voalamindamin’ny vava savony ve sa ny resilahatra ny tamin’ny zava-nisy nandritr’izay 5 taona izay (FANONGANAM-PANJAKANA, TSY FAHOMBIAZAN’NY TETEZA-MITA, ny halatra sy kolikoly ary ny tsy fandriam-pahalemana . . . ? Ny mpanao gazety koa mpnakorotana ê !

  • 6 décembre 2013 à 11:18 | plus qu’hier et moins que demain (#6149)

    Bonjour et bonne journée à tous.

    « Par rapport à la hausse des prix du carburant et de l’énergie, Jean Louis Robinson déclare que le pays ne peut échapper à la liberté des prix mais dont l’application sera négociée et différée sur une année. En contrepartie, il demande aux sociétés importatrices de carburant de contribuer au financement des cantines scolaires et au volet social. »

    Libre à ceux qui veulent croire à de telle aberration.
    Où va ce pays avec un futur présent qui résonne à l’envers ?

    • 6 décembre 2013 à 11:18 | plus qu’hier et moins que demain (#6149) répond à plus qu'hier et moins que demain

      lire futur président au lieu de présent.

  • 6 décembre 2013 à 12:39 | Raol (#529)

    Miala tsiny leiretsy fa mbola hanakiana kely an’i JLR indray aloha ny tenanay. Voalohany, hita ary efa noteneniny fa tsy ny vahoaka malagasy no hahazo tombotsoa voalohany indrindra raha lany izy fa ing Ravalomanana sy ny fianankaviany. Ilay voalohany ampodiana tsotra izao na efa voaheloky ny fitsarana malagasy aza, ho hita eo izay ataony raha tanteraka tokoa izany, faharoa, Rtoa Lalao R atao praiministra. Ndeha ary hatao hoe lany hono nizy, fa iza no milaza fa hahazo maro an’isa ao @ antenimiera ing JLR sy ny tariny ? Dia hanao inona izy raha tsy mahazo maro an’isa ao ? Samia mamaly izay mahay. Dia ahoana ? Fa angaha ing Ravalomanana no inona ka hatao izany ? Eny ary, dia averimberina foana izao hoe : nanongampanjakana ianareo ???? Ny marina anefa tsy azo fafana fa tena ny vahoaka no nanongana an’ing Ravalomanana teo. Ny antony tsotra fotsiny mahatonga ny olona sasany nitolona nanjary manohana an’ing JLR dia tsotra : tezitra t@ fahadisoam-panantenana noho ny fomba fitondran’ny Mpitondra tetezamita izy ireo, very asa, noana, reraky ny fihazohazoan’ny mpitondra, fa nisy koa anefa lainga be dia be nafafy hanaratsina tsotra izao an’Atoa Rajoelina sy ny tariny. Efa fantatra mazava fa notadiavin’ny tarik’ing Ravalomanana izay hevitra rehetra hamotehana ny tolona 2009, ka nataony izay haminganana hatrany ny firenena malagasy. Hoy ilay mpandalina iray : rehefa hitan’izy ireo fa tena reraka ny vahoaka dia mody niditra ny fitondrana amin’izay izy ireo (hanatanterahana ny fifidianana) satria efa reraky ny fihafihana vokatry ny krizy (izay ry zareo ihany no antony sy nahatonga azy ho lavareny) ny olona maro ka tsy hifidy tsotra izao izay olon’ny mpitondra. Izany no atao hoe fitiava-tanindrazana ho an’ny Zanak’idadany sy ny forongony : natao izay tsy hanomezan’ny mpamatsy vola ny fanampiana, nosakanana foana izay fikasana hanao fifidianana taloha, efa ela anie no tokony nandeha ity fifidianana ity e, raha azo natao aza ny niantso ny amerikana na SADC hanafika ny HAT dia nataony izany. Fa ny vahoaka ? Tsy raharahany izany : seza ihany io. Ahirato ny masonareo zanak’idadany sy ny forongony ireto : tsy voahozona akory isika. Nisy ny ratsy teo @ izao tetezamita izao, fa tsy izy rehetra, ary izay nanao ratsy tokony hijinja ny vokany. Isan’ireny i dadavalo, tokony hisazy. Alefaso ary ny valin-kafatra fa adi-hevitra no eto !

    • 6 décembre 2013 à 15:32 | I MATORIANDRO (#6033) répond à Raol

      Ny an-tendron’orona fotsiny no hanazavanao resaka ka manjary gila ny fijerinao. Izaho dia tsy mpisolo vava an’dRamose fa izy manana mahay noho izaho fa saingy izao kosa naninona izy no nosakanana tsy hody handray ny valin’ny nataony e, ary naninona i pierrot rajaonarivelo no nomena famotsoran-keloka nefa tsy nigadra akory na dia efa voatondro ahazo gadra aza ! Amin’ny faha 20/12/13 dia ny vahoaka malagasy tsy vaky volo no hanome famotsoran-keloka an-dRamose na faly nareo fozaorana ray trano reo na tsia. Rehefa tsy faly moa ianareo dia akapohy @ vato ny lohanareo mianakavy na milevena velona ! Samia velon’aina !

      Ny anaran-dRamose zay nohosihosen’ny fat
      Dia hiarina indray tahaka ny teo ny lazany
      Ka ireo zay tratra farany
      Dia ho vita ny tantarany !

      Samia velon’aina !

    • 6 décembre 2013 à 16:35 | QUOUSQUE TANDEM (#543) répond à I MATORIANDRO

      Raol déclare : « efa voaheloky ny fitsarana malagasy »
      ... en parlant de Marc Ravalomanana. Chacun connaît le degré de corruption de la « justice » à Madagascar, en général et chacun connaît Christine ...

      Raol déclare : « tena ny vahoaka no nanongana an’ing Ravalomanana teo »
      J’ai cru comprendre qu’il y avait environ 8 millions d’électeurs à Madagascar, et quelques dizaines de milliers de vandales rétribués et prets à dévaliser les commerces durant le putsch.

      Raol déclare : « ny fihafihana vokatry ny krizy (izay ry zareo ihany no antony sy nahatonga azy ho lavareny) »
      C’est l’argument le plus rigolo. En effet cela me rappelle une histoire de gisalahy et de ketsa ! Les putschistes avaient (et ont encore) tous les pouvoirs. Il n’y a plus aucun élu. Dans tous les organismes gouvernementaux ne siègent que des personnes désignées par le dictateur Radomelina avec quelques strapontins distribués pour amuser la galerie. Avec tous les leviers de commande, ils ont été incapables d’organiser des élections pendant 5 ans, incapables de restaurer la démocratie et le consentement de la Communauté Intenationale. C’est la prise de pouvoir violente et anticonstitutionnelle qui est la cause des problèmes avec l’Agoa, la Sadc, l’onu, la Banque mondiale, etc...

  • 6 décembre 2013 à 13:18 | RAMAHEFARISOA Basile (#6111)

    Ce n’est qu’un combat de coqs !sans intérêt pour Moi .
    D’autant plus arbitré par la Gazette de lma Grande Île et la TVM.
    Pas la peine de faire un topo.
    Basile RAMAHEFARISOA-1943
    vb.ramahefarisoa@gmail.com

  • 6 décembre 2013 à 15:14 | Jipo (#4988)

    Bonjour .
    On voit bien les priorités de l’ un & de l’ autre dans ce début de « débat » .
    Pour l’ un la priorité est un retour à l’ état de droit , avec sécurité ( maitre mot ) pour l’ alimentaire , l’ éducation ( enseignement ), et donc Santé : le mieux vivre de la population dans son ensemble .
    Pour le second qui en 4 ans n’ a rien fait , ne parle que de taxes et accroitre encore le racket de l’ Etat , continuer à affamer la population en entretenir cette misère généralisée et pour freiner la « croissance » d’ un Pays quoi de mieux que de TAXER , la démonstration absurde de ratsyhiraka n’ a pas été assez probante , comme dirait l’ autre il y en a qui komprennent vite, il suffit juste d’ expliquer longtemps ...

  • 6 décembre 2013 à 17:38 | Razaka (#7817)

    Bonjour

    Comme je n’ai pas envie d’affirmer catégoriquement les choses, il y a certainement quelques réponses possibles à chacune des questions que je pose plus bas.
    Mais j’aurais aimé savoir les vôtres, (si vous le voulez bien) qui pourraient apporter d’avantage d’explications.

    Mais d’abord :
    Mr Andry Nirina RAJOEL, Président de la HAT et je me limite ici au sens PROTOCOLAIRE de tous ses Déplacements, m’a toujours semblé se comporter comme un Chef d’État,
    L’Armée et les Forces de l’Ordre me semblent être à ses côtés mais je peux me tromper aussi,
    Il a un Gouvernement dont il a formé lui-même la composition principale je crois aussi.

    Et je n’ai pas envie de parler ici, comment il est arrivé au Pouvoir, mais juste des problématiques qui se posent auxquels, expliqueraient probablement des événements futurs. Car l’avenir même immédiat, ne me semble pas très clair.

    Pourquoi Mr A.N RAJOËL et son Staff Gouvernemental N’ARRIVENT PAS :
     à éradiquer ou au moins à diminuer significativement tout ce phénomène d’Insécurité (grandissante) depuis qu’il est au pouvoir ?
     à diminuer la Pauvreté et protéger les peuples de toute dérive comme il les revendiquait, quand il venait d’arriver au pouvoir ?
     à s’entendre avec son propre 1er Ministre qu’il a lui-même désigné ?

    Bonne continuation à Vous Toutes et à vous Tous

  • 6 décembre 2013 à 22:17 | Rakoto (#358)

    Docteur Jean Louis Robinson est trop impulsif... il s’emporte même pour un problème de micro !!!. Ce n’était pas du sabotage ! Il a exagéré !

    ... C’est dommage pour un futur présidentiable ! Très déçu !...

  • 7 décembre 2013 à 03:41 | NY OMALY NO MIVERINA (#1059)

    Jean Louis Robinson et Hery Rajaonarimampianina n’étaient pas spontanés lors de ce « débat »... Ils récitaient, aucune imagination, aucune idée, aucune inspiration, aucune révélation ... Ils avait le même plan, aucune tactique politique, aucune originalité ... C’était plat, fade, ...

    Tout compte fait, ce n’était ni un débat contradictoire, ni une interview, ni échanges d’idées, ni joutes oratoires et d’esprit ... Il manquait un chouia pour que les 2 ne déclarent à la télé leur amour et qu’ils vont se marier ... au grand dam de Ravalomanana et de Rajoelina ...

    J’imagine Jean Louis Robinson, en lisant ceci, se tordre de rire ... !!!
    Et çà s’arrose !!!

    Chacun de son coté a fait état de ses idées, approches des problèmes, quasi identiques, sans apporter aucune solution sur le « comment s’en sortir ».
    On attendait d’eux des idées originales, fiables et faisables et non des catalogues périmés ayant déjà servi sous Ravalomanana et sous la transition.

    Quelle différence entre blanc bonnet et bonnet blanc ?

    « OSEZ LA DIFFERENCE ! » pour marquer votre indépendance et vous vous affirmer.
    A partir du moment que Hery Rajaonarimampianina et Jean Louis Robinson ne sont pas transparents dans leurs idées, personnalité et ne sont pas honnêtes en eux-mêmes, on retombe aux affres antérieures.

    Ce qu’on peut lire entre les lignes est tout simple :
    Ravalomanana et Rajoelina veulent avoir au moins l’une des institutions du pouvoir par tout moyen :
    La Présidence et/ou le Législatif ( avoir les 2 : c’est très aléatoire !!!).
    En cas de « cohabitation à la malagasy », la IV°République démarre mal et ne fait suite qu’à la Transition mais issue des urnes et des élections ... C’est pratiquement ingérable, ingouvernable.

    Le Vahoaka n’est pas dupe.

  • 7 décembre 2013 à 04:13 | NY OMALY NO MIVERINA (#1059)

    AUTRE VAOVAO ...

    Est-ce une blague ou un piège « ariary roa » (à 2 sous ) ?

    Le Général Richard Ravalomanana veut bien le retour de Marc Ravalomanana.

    A bien écouter le Général Richard Ravalomanana, sa volonté c’est de faire rentrer Marc Ravalomanana en toute liberté et de l’arrêter dès sa descente d’avion à Madagascar en bonne et due forme, sur le territoire malagasy.

    C’est à la fois astucieux, cynique et machiavélique tout en respectant l’ordre et la loi républicains.
    Cà manque à son tableau de chasse ...

    Entre Ravalomanana (homonymie), va comprendre !!!

    Jean Louis Robinson et autres peuvent bien contribuer à ce traquenard ...

    Personne n’en sait rien !

    Loin de moi de terroriser Madame Lalao Ravalomanana et ses enfants...

  • 17 décembre 2013 à 21:05 | Manou_L (#7942)

    Plus que 3 jours avant la date fatidique, le choix est simple, acceptez ses dernières années, de lamentables années, ou bien ne pas accepter.

    C’est clair.

Publicité




Newsletter

[ Flux RSS ]

Suivez-nous

Madagascar-Tribune sur FACEBOOK  Madagascar-Tribune sur TWITTER  Madagascar-Tribune sur GOOGLE +  Madagascar-Tribune RSS