Facebook Twitter Google+ Les dernières actualités
mardi 19 mars 2024
Antananarivo | 13h44
 

Météorologie

Intempéries

Catastrophes à Antananarivo, quasiment toute la ville est sous l’eau

vendredi 27 février 2015 | Léa Ratsiazo
Sabotsy-Namehana ce matin (Facebook)

Branle bas de combat dans la capitale depuis hier 26 février. Toute la ville d’Antananarivo et ses environs sont en état d’alerte inondation depuis le début de la semaine. Et ce qu’on craignait arrive. Les côtes d’alerte inondation de tous les cours d’eau qui traversent la capitale atteignent leurs niveaux d’alerte danger ces dernières heures. La capitale et ses environs sont quasiment sous l’eau depuis. Le centre ville, notamment les bas quartiers et les communes aux alentours sont concernés par cette catastrophe sans pareille : Antananarivo Renivohitra, Masindray, Ambohimanambola, Alasora, Ankaraobato, Tanjombato, Soavina, Anosizato-Andrefana, Andranonahoatra, Bemasoandro, Ambohidrapeto, Ankadimanga, Ampitatafika, Fenoarivo, Itaosy, Ambohitrimanjaka, Antehiroka, Talatamaty, Sabotsy Namehana et Ankadikely Ilafy jusqu’à Behenjy.

Digue de Belanitra Ilafy (Facebook)

Les barrages et digues cèdent un peu partout, Tanjombato, Belanitra Ilafy, Tsiazopaniry, Soavina…La rivière Sisaony est sortie de son lit, Mamba et Ikopa menacent. Toute la plaine d’Antananarivo risque d’être inondée à court terme avec ce que cela suppose en termes de perte de production rizicole. Les effondrements des maisons se multiplient. Rien que de côté d’Ambatofotsy Atsimondrano, 20 maisons se sont effondrées dans la nuit du 25 février quand le barrage de Tsiazompaniry a cédé. Une maison s’est effondrée dans la haute ville, des personnes se trouvent encore sous les décombres.

La Jirama prévient que la fourniture d’eau et d’électricité n’est pas entièrement assurée à cause des intempéries. Le barrage d’Andekaleka a subi des dommages selon la Jirama qui va tout faire pour réparer dans les meilleurs délais.

Du côté d’Ilanivato (Facebook)

Les opérations d’évacuation des populations dans les zones où l’eau a pris toute la place, ont commencé depuis la nuit du 25 février et continuent jusqu’à maintenant. Le ministère de l’Education a décrété la fermeture de toutes écoles dans la région Analamanga pour la journée d’aujourd’hui 27 février. Les gymnases couverts, et les sites tels que l’ANS Ampefiloha sont réquisitionnés pour accueillir les sinistrés, selon la décision du PDS d’Antananarivo Ny Hasina Andriamanjato. Pareil pour de nombreuses écoles publiques.

Le désarroi

Les députés d’Atsimondrano John Randriamalala et celui d’Anananarivo IV Rossy font appel à toutes les bonnes volontés pour venir en aide aux sinistrés en apportant des tentes ou abris aux victimes. Rossy demande à l’Exécutif de déclarer le « pays en état de catastrophe nationale » et actionne tous les mécanismes de solidarité avec les pays amis, dont la France car l’armée française à la Réunion dispose de tout ce qui nous manque, moto pompes, tentes et kit d’urgence pour les sinistrés, propose-t-il. Les membres du gouvernement et le Chef d’Etat major des armées sillonnent la ville pour constater les dégâts et coordonner les opérations de secours.

A Behenjy (RN7)

Le nombre de sinistrés ne cesse d’augmenter, rien que pour Soavina, 1600 personnes ont été obligées de quitter leurs habitations, et le premier bilan du BNGRC (bureau national de gestion des risques et catastrophes) fait état de 8800 sinistrés. Comme l’arrêt de la pluie n’est pas encore prévu selon le service météorologique, il faut s’attendre à des dizaines de milliers de sinistrés dans les heures ou jours qui viennent. Bon nombre insiste pour rester chez eux de peur de ne pas trouver des abris et de quoi se nourrir. Car non seulement il faut les mettre à l’abri mais il faut aussi les nourrir car la plupart de ces sinistrés vivent de petits boulots et ont du laisser le peu de biens qu’ils ont dans leurs maisons désormais sous l’eau. Déjà que les sinistrés du cyclone Chedza sont encore sous les tentes, voilà que les victimes de l’inondation les rejoignent.

Les autorités lancent un appel aux vigilances de toute la population en raison des menaces de montée d’eau et de glissement de terrain. La population et les autorités locales sont priées de surveiller de très près les niveaux des eaux dans les zones à risques et de prévenir les organismes de secours en cas de nécessité d’évacuation des populations.

188 commentaires

Vos commentaires

  • 27 février 2015 à 09:21 | betoko (#413)

    C’est exactement ce qui s’est passé à Antananarivo entre le mois de décembre 1959 au mois de mars 1960 , tous les bas quartiers d’Antananarivo étaient inondés , et nous n’avions pas eu école pendant un mois et demi et à cette époque , pratiquement tous les jours Tsiranana survolait la ville par hélicoptère et suivi des visites sur le terrain , voir les dégâts , il était allé rendre visite la population dans leur malheur partout là où ils étaient. En ce mois de février 2015 , Hery Rajaonarimampianina n’était allé qu’un fois sur le terrai , et encore en quelques minutes

    • 27 février 2015 à 09:49 | Liberty (#3679) répond à betoko

      La situation est grave. L’heure n’est plus aux querelles politiques à deux balles que vous avez l’habitude de pratiquer sur ce forum. Il y a urgence, mon pays est en danger, mon village coule sous l’eau. S’il vous plaît arrêtez vos débats stériles, il faut agir d’urgence pour mon pays.

      Vous règlerez vos comptes avec Rajaonarimampianina plus tard.

      Allez ! donnons-nous la main et sauvons nos compatriotes, sauvons nos amis, sauvons nos familles, sauvons nos enfants. Merci betoko d’arrêter tes polémiques stériles. Merci à tous.

    • 27 février 2015 à 09:53 | Apache (#7156) répond à betoko

      La route tanjombato/ankadimbahoaka menace de s’effondrer. Y a deux semaines, c’était un arbre qui était emporté par ikopa, pas encore rassasiée, elle s’est mis hier à emporter une partie du trottoir et de la chaussée en face de leader price ... A l’époque, nous avions déjà prévenu le mtp mais ces k.ind.ren de fonctionnaires, bons à rien, nous ont totalement ignoré ... depuis ce matin, c’est la pagaille.
      Lu et vu ce matin dans le Monde.fr, tous les quartiers inondables sont détruits pour prévenir les inondations ... On pourrait faire de même. http://www.lemonde.fr/afrique/video/2015/02/26/au-mozambique-la-prevention-des-inondations-par-la-destruction-des-maisons_4584227_3212.html

    • 27 février 2015 à 09:54 | Parole (#2602) répond à betoko

      Les chèvres, les vaches et les cochons étaient transférés au jardin d’Ambohijatovo. Solidarité et sauvetage. Mais Tana avait 200 000 habitants à l’époque...

    • 27 février 2015 à 10:08 | Noue (#2427) répond à betoko

      nroooo ! mampalahelo ! ka ry zareo mbola variana @ fiadiana ahazahoana 4x4 dia loza manjo sy miseho etsy sy eroa tsy misy mijery.

    • 27 février 2015 à 10:11 | Liberty (#3679) répond à Noue

      Yee, ilaozan’i MAPAR miady an-trano...

    • 27 février 2015 à 10:20 | Saint-Jo (#8511) répond à betoko

      Rectification : cette première inondation à Tana avait eu lieu en mars-avril 1959. La rentrée après les vacances de Pâques était alors décalée de deux semaines.

      Tsiranana, chaussé de bottes, était allé en personne, les pieds dans l’eau, constater de visu sur place les dégâts et visiter les sinistrés.

      Et que fait le délicat Rajao ? et le faux dur Ravelo ?

    • 27 février 2015 à 10:32 | mpamely (#7910) répond à Apache

      - Izahay kosa aloa tsy hamela ity fitondrana HVM ity ho afa maina @ izao angano ianan’ny vahoaka izao na hisy hiwawawawa aza hoe aoka hangina fa ndao hamonjy ny traboina !
      - Ny fako manentsina ny lakan-drano rehtra no anisan’ny naha mora ny tondra-drano ! Ny traboina aza tsy rarahin’ireo fa ataony fitaovana fanaovana propagande indray koa !
      Ny volam-panjakana no tediaivny alaina ankeriny hanaovany asa tampimaso mialoha ny fifidianana satria efa kenda ireo ka mila mamita-bahoaka indray mba handresy @ fifidianana maire @ jolay hono !
      Mila faizina mafy de mafy ity tetezamita bis ity @ fifidianana maire ho avy eo !

    • 27 février 2015 à 10:41 | Isambilo (#4541) répond à betoko

      Je me souviens de 1959-1960.
      Mais je crois qu’il y a eu une inondation quelques années avant (55 ou 56 ?). J’étais gosse et je me souviens que mes oncles (avec d’autres adultes de la ville) ont participé à des évacuations du côté d’Isotry.
      C’est malheureux mais l’homme oublie rapidement l’histoire. Les digues ont été construites bien avant Andriamasinavalona. Le Betsimitatra était un marécage jusqu’au 18e siècle. Andrianampoinimerina avait fait aménager le canal d’Andriantany avec les Hova et les Mainty (les Andevo étant exemptés de fanompoana parce qu’ils ne faisaient pas partie des libres).
      Le pouvoir colonial a continué les aménagements parce qu’ils ont pris le soin d’apprendre notre histoire. Puis plus rien alors que l’urbanisation s’étendait avec l’exode rural.
      On paie l’ignorance de l’histoire par les politiques depuis 1960.

    • 27 février 2015 à 11:57 | betoko (#413) répond à Liberty

      Mais ce n’est pas du tout stérile , pourquoi il ne bouge pas son Q comme devrait faire un président de la république Cela me rappelle G Bush junior quand La Nouvelle Orléan fut victime d’inondation aussi il a fallu que les critiques fusent avant qu’il aille sur le terrain .
      Est ce que notre président a été élu juste pour des discours en emporte pièce ou il est juste là pour inaugurer les chrysanthèmes ou aller se balader dans le monde entier ?

    • 27 février 2015 à 12:16 | Liberty (#3679) répond à betoko

      Oui, moi aussi, je sais que c’est un gros nul,

      mais bon là y a urgence, des gens ne peuvent pas sortir travailler pour aller nourrir leurs familles, des milliers de gens comme ça, on ne va pas attendre ce pouvoir incapable, soyons responsables et agissons !

      Après, j’ai dit : on va lui régler son compte à cet incapable.

      Mais maintenant, agissons pour nos familles, pour nos parents, pour nos enfants, pour nos ami(e)s, ils sont nombreux et ils ont besoin de tout le monde.

    • 27 février 2015 à 13:53 | Paulo Il leone (#6618) répond à Saint-Jo

      Petit cours d’histoire :

      « Comment s’éclairaient les Malgaches avant la bougie ? »

      « A l’électricité !! »

      En privé, les anglais se disent qu’ils l’ont échappé belle : c’est pas sur eux que c’est tomber de vous coloniser !

    • 27 février 2015 à 13:57 | Paulo Il leone (#6618) répond à Isambilo

      Les japonais ont créé une machine qui sert à attraper les voleurs des quatre coins du monde.

      Voici le résultat du jour :

      USA : la machine a attrapé 19 voleurs en 20 minutes

      FRANCE : la machine a attrapé 27 voleurs en 30 minutes

      CHINE : la machine a attrapé 12 voleurs en 40 minutes

      MADAGASCAR : La machine a été volée en 1 minute.

    • 27 février 2015 à 14:48 | Gilles (#8709) répond à Paulo Il leone

      Paulo , l heure n est pas a la moquerie , nous avons expédiés du matériel via la réunion pour aider les Malgaches , courage et solidarité , le reste n est que branlette intellectuelle .

    • 27 février 2015 à 14:50 | Liberty (#3679) répond à Paulo Il leone

      C’est bien.

      Continuez à rire.

      Des hommes, des femmes, des enfants n’ont ni eau à boire ni rien rien rien...

      Mais vous, vous êtes heureux. Tant mieux pour vous.

    • 27 février 2015 à 16:19 | Tsisdinika (#3548) répond à Paulo Il leone

      Et après ça se plaint que les Gasy cassent du Français et ça envoie son ambassadeur faire les gros yeux et la grosse voix pour faire peur... à la caméra.

    • 27 février 2015 à 16:50 | mpamely (#7910) répond à Paulo Il leone

      - Mifaly havanja ilay tsivaky atatra tsivalahara mpanjanaka itony !
      Efa izao ny toetran’ireo mbola manohana azy hatrany ny babakoto, ny andevony ary ny gidrony malagasy tahak an-dry vatomena, ry basile adala, sns !
      Manodiava !

    • 27 février 2015 à 17:02 | Isambilo (#4541) répond à Paulo Il leone

      Elle a été volée en i minute et fourguée à un vazaha lany mofo.
      Vous avez l’air de plus en plus agressif. Le manque de soleil peut-être ? Le printemps va bientôt arriver, ça va réveiller vos neurones.
      Faites attention si vous ne voulez pas finir comme Basile.

    • 27 février 2015 à 17:39 | Gilles (#8709) répond à Tsisdinika

      Monsieur , il parait inutile de rajouter de l huile sur le feu , dans des périodes douloureuses , chacun doit faire crête basse , merci de votre compréhension !!!

    • 27 février 2015 à 18:08 | Isandra (#7070) répond à Paulo Il leone

      « FRANCE : la machine a attrapé 27 voleurs en 30 minute »

      Peut être,...on n’a pas fait le test à Marseille,...la machine aurait été volé avec flingues de la police,...

    • 27 février 2015 à 18:25 | Saint-Jo (#8511) répond à Gilles

      Tonga ilay tsy valahara iray mpanambanimbany ny tera-tany ity.

    • 27 février 2015 à 18:28 | Saint-Jo (#8511) répond à Paulo Il leone

      Asa na efa vitan’ny manam-pahaizana ankehitriny ny mamindra ka mamboly atidoha.
      Tena mila an’izany mantsy ilay ity.

    • 27 février 2015 à 18:44 | takaka (#8449) répond à Paulo Il leone

      Ha ha ha ha ha ! T’es un vrai Charlie Hebdo ! Au moins l’humour fait passer l’ennui.
      Veloma.

    • 27 février 2015 à 18:49 | takaka (#8449) répond à Paulo Il leone

      Paulo ! Ce ne sont pas les muslims qui sont les seuls susceptibles de ce monde. Tu vois bien que les Gasy sont pires. Moi quand on me critique, je remercie la personne qui l’a faite parce que ça me permet de réfléchir.
      Veloma.
      PS Peut être qu’il te faut des policiers gardiens personnels !

    • 27 février 2015 à 19:09 | Gilles (#8709) répond à Saint-Jo

      Par respect de la douleur des Malgaches , je me ferais humble devant vous St Jo !!!!!!

    • 27 février 2015 à 20:51 | Saint-Jo (#8511) répond à Gilles

      Tsy ahatakatra ny haranitrin’ny vazivazin’ny English mihitsy akory ny an’ny tsotsoka.

    • 27 février 2015 à 20:53 | Saint-Jo (#8511) répond à Paulo Il leone

      Sao kosa ary dia misaina lavitra kokoa ny English noho ireto mena sofina.

    • 28 février 2015 à 11:26 | vatomena (#7547) répond à Liberty

      Désarroi ?Non ! Etat de détresse..OUI !
      « Ils » se réunissent en comités de grands experts pour faire de Madagascar le futur ’grenier ’ de l’océan indien alors qu’ils sont incapables de drainer les plaines rizicoles du pays .La famine viendra s’ajouter aux autres souffrances du peuple .« Leur » solution ? Faire encore une fois appel à la charité internationale .Et meme à la Réunion ,ile infime exposée au meme climat que le notre mais autrement gouvernée .Où est il le temps heureux Quand Madagascar exportait son riz de luxe vers l’ancienne métropole ? Aujourdhui ,pour faire la soudure ,il nous faut commander 200 000 tonnes de riz ou de brisures au Viet Nam.C’est au courageux paysan vietnamien que l’on donne ainsi du travail et du profit .Ce peuple vietnamien qui a subi dans le passé une dure expérience coloniale ,une longue guerre de libération,une intervention américaine puis une guerre d"annexion du Sud par le Nord .Tandis que Nous ,nous vivions dans une paix heureuse mais dans un ’mora mora ’ ancestral . Et aujourdhui ,apres 50 ans d’indépendance ,nous avons encore faim et notre ville capitale est sous les eaux !

    • 28 février 2015 à 12:27 | mpamely (#7910) répond à vatomena

      - Ito koa ny tsivanona, tsivalahara, tsivaky atatra iray koa fa tonga haneso sy handrabiraby ny firenena sy ny vahoaka malagasy !
      Tena lasitra iray @ ilay paulo il leone mihitsy !
      Tsy misy ati-doha fa tena mangadihady no ao an-dohany ao ! Ny olona tahaka izao no tediavin’ito fitondrana HVM ito hiara hiasa sy handrotika ity firenena ity aminy handripaka ny herena miaraka @ ireo frantsay, sinoa ary karana !!
      Manodiava !

    • 28 février 2015 à 13:57 | fikafetsy (#8850) répond à takaka

      Paulo ! de vos point de vue vous avez raison. OUI les GASY sont susceptibles ! et pire que les arabes ou muslims comme vous voulez. Mais mettez vous a notre place : pas de nourriture , pas d’ electricite , pas d’ allocation comme vous, tous notre richesse sont exploitées par NOTRE gouvernement et le VOTRE, plus les catastrophes qui nous tombe dessus .... , vous voyez vous même que même notre presse est en français et imagine que le votre sera en arabe ou anglais !!!Bref si vous critiquez les madagasy , c’est comme vous critiquez les infirme de ne pas travaillé ou des aveugles qui ne trouvent pas leur chemin.

      amicalement Paulo !

    • 28 février 2015 à 14:43 | Gilles (#8709) répond à fikafetsy

      Cher monsieur , votre commentaire est juste , Paulo tout comme moi sommes choqués de voir votre pays ne pas avancer , nous avons un regard autre en tant que Français sir les solutions a apporter a votre pays , depuis plus de cinquante ans Madagascar stagne dans le chaos et la misère ! Lui comme moi avons vécu sur la grande île , donc nous avons pu constater les réalités sur le terrain , il est vrai que nos propos peuvent choquer les Malgaches , cela dit la réciprocité est valable . Comment se fait il que rien ne change chez vous , nous signalons régulièrement les causes de cette situation et bien souvent , nous recevons en échange mépris et désinvolture . Vous ne pouvez pas éternellement nier les évidences . Sincèrement Paulo et moi préférions que tout aille bien a Madagascar , je vous prie de le croire . Cette guerre verbale entre Gasy et Vazaha est puérile et ne fera pas avancer les choses . Bon courage a tous les Malgaches de bonne volonté pour reconstruire ce pays trop loin des normes minimales de qualité de vie . Cordialement

    • 1er mars 2015 à 09:10 | vatomena (#7547) répond à mpamely

      Prendre les français ,les chinois ,les karanes pour d’éternels bouc émissaires ,c’est de bonne guerre .C’est le mauvais prétexte pour tous de se disculper de la déchéance d’un peuple et de son destin. Se rendre aveugle de ses propres turpitudes est la promesse d’un avenir encore plus détestable .Je n’engage aucun patriote à poursuivre dans ce chemin .Ouvrez vos yeux ,ouvrez votre esprit .Prendre conscience de ses insuffisances est le premier pas pour des relevailles.Il nous faut écarter tous les obscurantins .

    • 3 mars 2015 à 15:17 | Basile_Le_Beau (#3439) répond à betoko

      C’est vrai ce que vous dites, à quelques différences près « tous les bas quartiers d’Antananarivo étaient inondés , et l’école fermée pendant un mois et plus à cette époque. Le Président Tsiranana , tous les jours survolait la ville par hélicoptère et suivi des visites sur le terrain , voir les dégâts , il était allé rendre visite la population dans leur malheur partout là où ils étaient.. » Le gouvernement actuel distribue aussi du Riz, huile, sucre et sceau.... et la différence, ON DISTRIBUE CES DENREES PORTE A PORTE... car les sinistrés, fatigués... les pauvres ne doivent plus faire la queue pendant 4 heures là-bas au Fokontany ou autres....
      Il y a des organisations chez eux... Pas de Frime politique pour les communales surtout....

  • 27 février 2015 à 09:48 | Momba kitay (#678)

    Effectivement mon Grand père racontait cette inondation aux alentours de 1960 qui emmena l’eau jusqu’à la Gare de Soarano. Entre autre catastrophes qui pourraient faire identifier notre cause actuelle à celle de l’Egypte racontée dans la Bible, je vous invite à imaginer le drame d’un père de famille qui se retrouve en RETRAIT de PERMIS de conduire, pour « réduire les embouteillages ».

    Il a toujours payé ses impôts et n’a jamais connu la couleur des aides internationales, mais les COUPABLES qui ne font pas leur travail d’INFRASTRUCTURATION routière (rocade, by pass et périphérique) ont trouvé leur bouc émissaire VICTIME CULPABILISEE.

    • 27 février 2015 à 09:56 | claude (#3141) répond à Momba kitay

      « Entre autre catastrophes qui pourraient faire identifier notre cause actuelle à celle de l’Egypte racontée dans la Bible »

      Tsy dia minomino foana aho andavan’andro saingy tamin’ity indray mitoraka ity kosa dia ohatry ny mino hoe sazin’Andriamanitra izao satria isika nanao ary nanaiky fifidianana BEVATA ;

      Ry DG-n’ny tresor malala o ! Tsy aleo ve mba avoaka ihany ilay vola 40milliars rehefa fantatra ny ilana sy ny ampiasana azy ? na dia tsy mahazo ariary amin’izany aza izaho sy ianao ? Amin’ny manaraka isika mifanaraka tsara fa tsy azo atao intsony ny mamoaka vola tsy araky ny lalana.

    • 27 février 2015 à 10:31 | I MATORIANDRO (#6033) répond à claude

      mety ho marina ny filazanao satria maro ireo milaza azy mpaminany nefa mpaminany sandoka sy mamita-bahoaka daholo ! Ireo vahoaka koa marivo salosana dia manome fahafolon-karena ho an’ireo anti-kristy reo !

      Ny azonay aty lavitra aty atao dia ny mivavaka ho an’ireo tra-boina sy niharan-doza mba ahitana lalan-kivoahana @zao atambo mitatao ho an’Antananarivo izao !

      Ny hafatra ho an’ny ekipan’i t(h)erivaimanta dia hoe ny loza toy izao no tena tokony ampisehoana ny herinareo fa tsy ny fanaovana velon’hataka etsy eroa. Tadidio fa loza voajanahary toy izao no niatombohan’ny nianjeran’ny fanjakan’ilay mpankahala Merina iry ! Tandremo fa tsy hisangy aminareo hoy aho ireo vahoaka ireo rehefa afaka io fotoam-pahavaratra io !

      Fanjakana matanjaka, fanjakana matanjaka aiza moa ny herinao ?

      Tsapao @io loza mitatao io ny herinareo !

      Samia velon’aina !

    • 27 février 2015 à 11:40 | manga (#6995) répond à claude

      Ka rehefa tafavoaka tokoa ary ilay vola, aiza marina ny lalana tokony izorany ?
      Ny amin’ilay tetik’asan’ny filoha izay naneren’i Rivodoza an’ny sasany sa ho an’ilay mibaribary ao ambanin’ny masony. Tafiotra nafafifiny io ka tokony hojinjainy ; sady ilay pedesy raha teo toa anarana no sisa tavela fa notroiny daholo ny momba azy.
      Fa MBA nahagaga ahy ihany ny filazan’ilay miseho manam-batana sy saina sa kosa ilay mpanao gazety no nandika vilana ? Raha ireny no fandraisana anjara maha solom-bavam-bahoaka dia tsy aleho ve maka ny toeran’i Béatrice Lemaizina ?

    • 27 février 2015 à 11:49 | man_a_man (#8843) répond à I MATORIANDRO

      Ny faminaniana momban’i Madagasikara izay nolazain’i Jesosy Kristy an’ny mpanompony Nenilava dia hita ao amin’ny boky nosoratan-dRabarihoela Bruno : « MADAGASIKARA SY NY FAMINANIANA », izay azo vidiana eny amin’ny toby flm 67ha.
      Tamin’izany no nilazany fa Madagasikara dia firenena voafidin’Andriamanitra ary maha saro-piaro azy. Ka raha mbola tsy mitodika aminy izy dia hiaratra aminy ny famaizana

    • 27 février 2015 à 12:02 | Isandra (#7070) répond à man_a_man

      Aza miteniteny foana, fa tsy misy an’izany firenena voafidin’Andriamanitra izany intsony,...Tsy mizaha tavan’olona Andriamanitra fa izay firenena manao ny sitrapony no ankasitrahany Asa 10:34, 35.

    • 27 février 2015 à 12:08 | Isandra (#7070) répond à claude

      Orlando anie tsy manda ny hamoaka ny vola, raha manaja ny lalàna misy izany, aoka hazava ny resaka, fa tsy anaovana loham-boto fotsiny toa ataon’i Rivo izao fotsiny,...Ity fitondrana ity efa zatra ny mandika lalàna ka ataon-drizareo arakan’ny lohabeny fotsiny avy ny zava-drehetra,...

    • 27 février 2015 à 13:12 | claude (#3141) répond à Isandra

      ka tsy ny olon-drehetra no manao ny sitrapony ka tsy mahagaga raha misy fidiany mialoha satria efa fantany fa hanao ny sitrapony. Ny manedri-dresy sy ny manongam-panjakana tsy sitrapony an !!!

    • 27 février 2015 à 13:13 | claude (#3141) répond à manga

      « y amin’ilay tetik’asan’ny filoha izay naneren’i Rivodoza an’ny sasany sa ho an’ilay mibaribary ao ambanin’ny masony. »

      Ilay ao amban’ny masony aloha avy eo ...

    • 27 février 2015 à 13:16 | claude (#3141) répond à Isandra

      hay ve tsy mandaha izy e ?!

      Efa teo moa i Orlando tamin’ny nanoloran’ny fanjakana transition 2009 ny candidat-ny ho fidina filoha ?? Tamin’ireny manko tsy dia re izany hoe orthodoxie finance izany.

    • 27 février 2015 à 15:22 | manga (#6995) répond à claude

      Miala tsiny miala fondro mialoha aho raha misy tsy mifandrify ny voalazako.
      Ka tsy voambara ve fa volan’ny seranan-tsambon’i Toamasina ihany io niditra @ kitapom-panjakana io ka tokony averina tsy misy hatak’andro ?
      Dia ifandrovi-tsihy eto indray isika. Ary toa la sa fitsapana ny filoha @ fahaizana mitantana ny zava-mitranga !!!
      Dia hoy ilay reraka an-daharana izay :« Soa ihany aho fa tsy lany... »

    • 27 février 2015 à 15:50 | Isandra (#7070) répond à claude

      Ny olona tia tena sy mangoro-karena,...ary mampiasa ny fahefana hoan’ny tenany dia halany.Tiany kosa ny olona miady amin’ny tsirariny.

    • 27 février 2015 à 15:51 | Isandra (#7070) répond à claude

      Tsy manaiky lembenenana le zalahy io, matoa izy tsy re dia nandeha tamin’ny ara-dalana ny zava-drehetra.

    • 27 février 2015 à 16:32 | Tsisdinika (#3548) répond à Isandra

      Ravalomanana ilay voalohany, Rajoelina kosa ilay faharoa. Zany ô ? Ilay faharoa anefa naka ny toeran’ily voalohany, amin’ny lafiny rehetra. Dia gaga ialahay.

    • 2 mars 2015 à 16:48 | man_a_man (#8843) répond à Isandra

      Samy hafa ny fankasitrahana sy fifidianana.
      Ny hoe : firenena voafidy dia firenena nofidian’Andriamanitra hanatanterka zavatra izay izy Andriamanitra ihany no mamaritra azy.

  • 27 février 2015 à 10:19 | RAMAHEFARISOA Basile (#6111)

    - « Catastrophes naturelles »
    L’inondation des villes basses d’Antananarivo ne datent pas d’aujourd’hui.
    Qu’est-ce qu’ON a fait jusqu’à ce jour ?
    L’équipe municipale passe après encaissé quelques « BENEFICES » du passage à la Mairie.
    Regardez,==« SEUL »==le « JEUNE Andry Nirina RAJOELINA » a eu le le courage de « RECONSTRUIRE » l’Hôtel de Ville d’Antananarivo,détruit/incendié en 1972.
    QUEL HONTE POUR NOUS TOUS !
    Maintenant que Le Ministre d’Etat Rivo RAKOTOVAO veut s’occuper « IMMEDIATEMENT » des toutes ces « lacunes »..« ON » essaye de le stopper pour des idées mesquines-politiciennes.

    Avancez,Monsieur le Ministre d’Etat Rivo RAKOTOVAO même s’il faut nettoyer==AVEC== le « KARCHER » les chemins encombrants.

    Le PADESM et ses héritiers.

    Basile RAMAHEFARISOA-1943
    b.ramahefarisoa@gmail.com

    Le PADESM et ses héritiers.
    Basile RAMAHEFARISOA-1943
    b.ramahefarisoa@gmail.com

    • 27 février 2015 à 10:24 | claude (#3141) répond à RAMAHEFARISOA Basile

      « le « JEUNE Andry Nirina RAJOELINA » a eu le le courage de « RECONSTRUIRE » l’Hôtel de Ville d’Antananarivo,détruit/incendié en 1972. »

      Si seulement le jeune homme a su dompter ses rancoeurs contre le president RAVALOMANANA et etre patient, je lui aurais predit un avenir politique brillant. Maintenant c’est fichu.

      Io fankahalana io ry zalahy tena ratsy a !

    • 27 février 2015 à 10:31 | jules (#2904) répond à RAMAHEFARISOA Basile

      Allez , va prendre tes pilules Basilou, c’est mauvais pour ton coeur te dire des « aneries » , retourne te coucher et épargne nous tes commentaires délirants mais pas marrants.

    • 27 février 2015 à 11:40 | RAMAHEFARISOA Basile (#6111) répond à claude

      - « NON » ! et NON !,il n’est pas fichu mais il faut qu’il fasse « ATTENTION » de ses « ENTOURAGES » à l’ intérieur==du Pays==comme « ses prétendus conseillers » à l’extérieur du Pays.
      Il est et et restera un leader ==« INCONTOURNABLE »== pour le beau Pays, MADAGASCAR.

      VIVE MADAGASCAR !

      Le PADESM et ses héritiers.

      Basile RAMAHEFARISOA-1943
      b.ramahefarisoa@gmail.com

    • 27 février 2015 à 12:14 | jeanlinna (#8629) répond à RAMAHEFARISOA Basile

      Prédire un avenir politique à monsieur Rajoelina,monsieur bac-3,c’est refuser au pays une chance de se sortir de la mouise....la solution pour le pays, c’est de chercher et trouver son indépendance... L’avenir de la population malgache désintéresse l’Occident...seul compte sa position géographique (porte d’entrée pour l’Afrique de l’est) ses quelques ressources ne sont qu’un prétexte...il suffit de lire la presse française.... Madagascar n’est plus une priorité !
      Le pasdem est un rassablement de gasy qui blablattent sur le pays en restant bien au sec chez la reine mère....

    • 27 février 2015 à 17:58 | Jipo (#4988) répond à RAMAHEFARISOA Basile

      Voilà qu’ il nous fait un caprice !
      SI SI SI : il est comme vous :POURRI, foutu, fichu & has been . /

    • 27 février 2015 à 20:36 | Abigail A (#8818) répond à RAMAHEFARISOA Basile

      Mr basile

      La solution= Plan D’urbanisme !!!!
      Quant au Jeune Andry ? Par Rapport à Ravolomanana ( les routes ) , Il se DEmarque !! Et c est UN fait !!

  • 27 février 2015 à 10:30 | Saint-Jo (#8511)

    Izay tsy monina eto antoerana dia tsy mahazo antsaina velively izay fahavoazan’ny tananan’Antananarivo e.
    Tena mikoroso fahana mihitsy.
    Ny rano tondraka, kanefa ny fako manerana ny tanàna dia milona anatin’ireny rano diavin’ny tongotra ireny. Tandremo ny bilarziozy ary !
    Ny pesta, tsy mahagaga noho ireto fako sy loto ireto.
    Ny tany mihotsaka.
    Ny trano rava.
    Ny lalana feno lavaka, izay andrian’ny rano, ka tsy azon’ny fiara tsotra aleha akory.
    Ny mahantra misava ny fako miavosa, sao mba mahita izay azo tsiponina ao.

    Hoy ry zareo nanongam-panjakana izay hoe : « Ny lalana angaha azo hanina » !

    • 27 février 2015 à 10:33 | I MATORIANDRO (#6033) répond à Saint-Jo

      efa ministra tonga saina hono le olona lazainao io sa i lolovokatra moa izy teo ?

      Samia velon’aina !

    • 27 février 2015 à 10:59 | revysaditra (#8500) répond à Saint-Jo

      “Izay tsy monina eto antoerana dia tsy mahazo antsaina velively izay fahavoazan’ny tananan’Antananarivo é. “
      — -par Saint-Jo (#8511)


      tsy manana politika ny fanjakana... ’Point barre !’
      ...aza mitady vaha-olana avy amin’ny fanjakana.
      — -
      Mais où est l’armée, bon sang ?? C’est dans de telle circonstance que l’on a surtout besoin d’elle mais pas faire des coups d’Etat !
      — -

      Tontolo iray : Fitiavana


      — -
      Toutes les écoles deTana sont fermées ce vendredi suite à la pluie torrentielle de cette nuit.
      — -
      Les secours ont sorti le premier bilan de la nuit du 26 février faisant état de 24 maisons détruites, 1 décès et des milliers de sinistrés.
      —  -
      Andriamanitra irery ihany no afaka mamaha io olana io.
      —  -

      http://youtu.be/rKKb8TIiEKE

      — -
      C’est en tant de crises...
      ... que notre confiance en Dieu se manifeste.

    • 27 février 2015 à 11:13 | Saint-Jo (#8511) répond à I MATORIANDRO

      Ka iny lemak’Antananarivo iny ange dia toerana fiakaran’ny rano isak’izay fahavaratra e !
      Ny tena zanak’Iarivo dia samy mahalala tsara izay daholo.
      Ireo mahalala ny Tantara koa dia mahafantatra tsara izany koa.

      Kanefa isak’izay maneho ny Tantara ianao, mba ampitandremana ireo manam-pahefana izay tsy mahalala izay momba an’Antananarivi akory, dia valy boraingona no atao anao, hoe :
      - ianareo miaina lava amin’ny andro sy taona efa navalon’ny lasa,
      - avelao ny lasa homba ny lasa,
      - ny izao androany izao banjinina
      - ary ny ho avy no tsinjovina.

      Kanefa iza moa no tena mahalala tsara izay toe-tanin’Antananarivo mihaotra ireo razana nisafidy ity toerana ity, tamin’ny fotoana andro mbola nahavao-janahary azy, izany hoe tamin’ny mbola tsy nahavoaovan’ny asan’ny olombelona azy.
      Mifono hevitra daholo ireny anaran-tany nomen’ny razana ireny.
      Izay mahafehy tsara ny tenin-drazana dia mahazo antsaina avy hatrany fa toerana mora rano ireo toerana manodidina an’Iarivo ireo :
      Betsimitatatra, Anosy, Anosibe, Anosizato, Anosipatrana, Ampefiloha, Antohomadinika, Andranonahoatra, Anosivavaka, Andranomanalina, Andavamamba ... sy ny sisa tsy voatanisa.

      Ny Tantaran’ny vozongo no tena hain’ireo avara-pi tompom-pahefana ireo, fa raha izay Tantaran’ny vahoaka iadidiany dia sady tsy fantany no tsy tiany ho fantatra akory koa.
      Dia izao ianjadian’ny voina lava izao ny olona.

    • 27 février 2015 à 11:59 | man_a_man (#8843) répond à revysaditra

      Mila mitodika amin’Andriamanitra isika Malagasy ary mibebaka ny fahotana vitantsika satria isika firenena voafidin’Andriamanitra ary izy irery ihany no lalana hialana amin’izao fahantrana mangitsoka izao.

      Efa nambaran’i Jesosy Kristy tamin’ny mpaminany Nenilava fa eo an-tanany i Madagasikara ary tsy misy maha-rombaka azy eo.

      « Krisy ho an’i Madagasikara ary Madagasikara ho an’i Kristy »

    • 27 février 2015 à 12:16 | plus qu’hier et moins que demain (#6149) répond à man_a_man

      Noah izao no tadiavan’i Madagasikara fa tsy izany Jesosy Kristy tsy mahavonjy ny mpino azy izany (60isan-jato ny gasy milaza ho kristianina).

      Anefa Andriamanitra mihitsy nilaza tamin’ny Ibrahim/Abrahama fa raha misy olo-marina fito (07) ao amin’ny tananan’i Sodoma sy Gomoro dia tsy ho ravan’io tanana io. I Ibrahim/Abrahama namaly azy hoe ao amin’io tanana io anie i LOTA sy ny fianakaviana. Andriamanitra namaly hoe avotako i Lota sy ny fianakaviany MPINO fa ny tsy mpino kosa dia aripany.

      AOAK’IZAY NY TSY FAHAMARINANA SY NY FIATSARAM-BELATSIHY FA MITARIKA FAHARAVANA.

    • 27 février 2015 à 13:27 | manga (#6995) répond à Saint-Jo

      Raha tsy an-tanindrazana ny tena dia tsy mitombina mihitsy ny filazana fa tsy mahatakatra ny fahoriam- bahoaka.
      Tany fiaviana i Madagasikara ary nonenana naharitra ka ny fisedrana dia nahita tokoa tsy araky ny filazanao azy. Tsy ho vazaha mihitsy ny râ mikoriana anaty.
      - Ny main-tany dia nividianako ireny henan’akoho faranyizay mahia ireny sy fitaovam-pandrahoana nomena ireny tena fadiranovana tanteraka ireny.
      - Ny MAFIO dia ravin-kazo nentina nanasana, ary :
      - Ny firoboana an-dranotay (aoka tsorina) dia tsy mahavahiny.
      Ianao izao vao misedra ka dia iomehezan’ny mpiara-belona fotsiny.
      Tsy mihambo mahay ny tena fa raha mahatadidy ianao dia naniraka olona ingahy Radidy hiroboka anaty rano ijerena ny alalin’ny rano tamina faritra fonenan’ny zandary. Nandeha fahita lavitra io ary tsy azonao lavina
      O ry Masindahy a !
      Altitude 0 ny tanan’i Toliara renivohitra ; mandavaka 20sm ianao dia rano no miboiboika. Tsy milaza anao ny toetry ny tany ny tenako raha ny fiangonan’ny rano dia aza anontaniana hoe maninona no mangery an-driaka ?
      Ary ny nahagaga dia toa avy ny foana ny iantomboan’ny rivodoza.
      Aoka re Rahavana tsy ny fivahiniana aty am-pita no amerena ny tany fiaviana.

    • 27 février 2015 à 13:57 | Saint-Jo (#8511) répond à manga

      Ialàna tsiny aminao fa izaho tsy nilaza mihitsy hoe « tsy mampietsi-po anao any Dilambato ny fahoriana mianjady amin’ny olona eto antoerana ».
      Ny nolazaiko dia ny hoe « Izay tsy monina eto antoerana dia tsy mahazo antsaina velively ... »
      Aoka hazava tsara fa tsy mitovy ny hararin’ny « ny olona tena miaina anaty vatany izay maharary azy » sy ny « olona mahafantarana na mahita fa misy havany tsy foiny mararary vatana ».
      Ohatra : milaza aminao ny neninao fa marary andoha izy ; tianao sy maminao io neninao io satria izy no nahitanao masoandro ; kanefa izy no tena mandre ny hararin’ny lohany, fa ianao kosa dia ny hararin’ny fonao mahita ity neninao marary no renao ao anatinao ao.
      Io ry havana, no tiako lazaina.

    • 27 février 2015 à 16:27 | manga (#6995) répond à Saint-Jo

      Ilay teny gasy mihitsy angamba no tsy mazava aminao ka hitako etsy ambony toa mampiasa teny vahiny nandraranao ny sasany.
      Dia milaza indray ianao fa izaho nianteherany indray no mandeha hanome fanafody an’iza ?
      Izaho ve ilay lany mofo sa ianao ilay tsy afa-miforitra intsony ?

    • 27 février 2015 à 16:49 | Tsisdinika (#3548) répond à plus qu'hier et moins que demain

      Noah efa maty. Mohamady efa maty. Any amin’ny maty ve ianao no mitady famonjena sy fiainana. Mitady ho maty an-drano ve ianao dia ny razana any am-pasana tsy nahavonjy ny tenany no antsointsoinao ?

      Tsy hoe mpikambana amina antokom-pinoana iray ianao ka manaraka izany fatratra dia sokajian’Andriamanitra hoe mpino. Ny marina no havotan’Andriamanitra, dia ireo marina tsy noho ny fahamarinany satria toy ny lamba mihosin-dra eo imason’Andriamanitra izany (Isaia 64:5), fa ireo manaiky hamarinin’Andriamanitra amin’ny fandraisany ny sorona nataon’Ilay hany marina nandia ity tany ity (1 Petera 3:18).

    • 27 février 2015 à 16:54 | plus qu’hier et moins que demain (#6149) répond à Tsisdinika

      Vakio tsara aloha ny fihandohan’ny adi-hevitra sy ny voasoratra vao mamaly sao dia manoranora-poana ohatran’i Tsisidinika.

    • 27 février 2015 à 18:35 | Saint-Jo (#8511) répond à manga

      Sao dia mba misy fifandisoan-javatra izany ry manga ? Jereo ihany aloha.
      Raha ny tsy fahaizako tenin-drazana indray aloha, dia hiarahana mahita eo ihany ny hoe : iza no tena mahafehy azy io, ianao ve sa izaho ?

    • 28 février 2015 à 05:30 | MAHITSITENY (#8793) répond à Tsisdinika

      Marina ny anao ry Akama a !

      Raha ny razana no mitahy (Mohamady, Noe, RANAVALONA,ANDRIAMISARA, ANDRIANAMPOINIMERINA...)dia ny kamboty no sambatra indrindra !

      Ary raha mbola mivavabava-poana toy izao ny ankamaroantsika dia mbola ho « pire » ny zava-miseho !

      Jereo anie ry Akama e : Kristiana daholo, kanefa mibizina tsy laitra, makorelina anaty, avokoa ! Tsy mba manana ny toe-panahy araka an’i Kristy !

      Toy ny hoe « TIAKO IANAO TIAKO IANAO » kanefa mpamonjy 2eme bureau igagàna !

      Mpihatsara ivelan-tsihy !

  • 27 février 2015 à 10:33 | Sandry (#7931)

    Le temps n’est plus aux questionnements, mais à l’action ! Donnons-nous la main pour aider nos compatriotes. Couvertures, vêtements, nourriture, savons, seaux, etc. tout ce que vous pouvez donner pour soulager ne serait-ce qu’un tout petit peu ces sinistrés.

    • 27 février 2015 à 10:46 | Isambilo (#4541) répond à Sandry

      S’il y a une collecte faite par la Croix Rouge, je donnerais. Mais uniquement la Croix Rouge. Je nous connais trop.

    • 27 février 2015 à 10:57 | Mihaino (#1437) répond à Sandry

      Je partage entièrement votre réaction SANDRY : Apportons chacun notre part de briques pour aider ces sans-abris et donnons tout ce que nous pouvons offrir à tous les sinistrés !
      Arrêtons SVP les polémiques stériles et improductives ! Nos compatriotes souffrent trop en ce moment et montrons leur notre SOLIDARITE !

  • 27 février 2015 à 10:44 | RAMAHEFARISOA Basile (#6111)

    On vient de me signaler qu’il s’agit d’une vieille « PHOTO » pour émouvoir les « GENS ».
    Répondez S.V.P !
    Léa Ratsiazo

    Merci

    Basile RAMAHEFARISOA-1943
    b.ramahefarisoa@gmail.com

    • 27 février 2015 à 11:08 | plus qu’hier et moins que demain (#6149) répond à RAMAHEFARISOA Basile

      La réalité est pire que ces photos instantanés.

    • 27 février 2015 à 14:50 | Jipo (#4988) répond à RAMAHEFARISOA Basile

      Mais N☠YEZ-LE !

    • 27 février 2015 à 16:59 | Tsisdinika (#3548) répond à RAMAHEFARISOA Basile

      Oui Basile, ces photos datent de 1959.

      Et puis ce matin, je ne sais pas ce que ma femme a mis dans mon café mais j’ai cru voir le barrage près de chez moi à Ilafy déborder de partout et la plaine rizicole environnante devenir à un lac d’eau boueuse.

      Cher Basile, faut sérieusement penser à rentrer définitivement parce là ça craint grave.

    • 27 février 2015 à 18:05 | RAMAHEFARISOA Basile (#6111) répond à Tsisdinika

      - « Ilafy » est en hauteur,si je ne me trompe pas !

    • 27 février 2015 à 18:45 | Jipo (#4988) répond à RAMAHEFARISOA Basile

      Ce qui ne risque pas de vous arriver : la bassesse est tellement + confortable ...

    • 28 février 2015 à 09:15 | RAMAHEFARISOA Basile (#6111) répond à Jipo

      Circulez povr onc_kon..

    • 28 février 2015 à 12:04 | RAMAHEFARISOA Basile (#6111) répond à Tsisdinika

      Cher TSISDINIKA,
      - il fallait me préciser :
      - « Ankadikely-Ilafy »,
      zone inondable en cas des problèmes sur « SISAONY » où les Malagasy extraient du « SABLE » pour les constructions !
      Cordialement,
      Basile RAMAHEFARISOA-1943
      b.ramahefarisoa@gmail.com

  • 27 février 2015 à 10:52 | Abigail A (#8818)

    Et bien voilà les députés, il fallait réclamer des HELICO !!! .... haha !!

    • 27 février 2015 à 18:53 | takaka (#8449) répond à Abigail A

      Kay ! C’est budgetigouffre ! Ne cherche pas l’horreur !

  • 27 février 2015 à 10:59 | Mba misaina (#7232)

    Tsy hita intsony ity fa tena mahakivy tanteraka ny zava-mitranga : fahantrana nateraky ny mpitondra fanjakana nifandimby - ny tsy fandraisan’andraikitry ny mpitondra tompon’andraikitra voalohany eto amin’ny firenena, izao indray koa ny loza voajanahary.

    Raha toa ka tsy misy ny fanampiana avy any ivelany noho ny fitantanana tsy mazava araka ny tokony ho izy nataon’ny mpitondra dia andraikitra voalohany ho an’ny filoha ny mitady ny fomba rehetra ahafahana manao izany : amidy ireo hazo sarobidy nogehazan’ny fanjakana sy atao « saisie » ireo volamena tsy ara-dalana, ny vato sarobidy ireny dia ahazoana vola izany hahafahana mihetsika.

    Fa raha ny marina dia ny famenoana paosy sy ny hanamafy ilay « fauteil roulant » -ny no manahirana ny « flou » sy ny forongony.

    Hitombo iany ny fahavoazana dia samy hifampitsetsetra sy hifamendrofendro eo ny rehetra.

    • 27 février 2015 à 11:37 | Saint-Jo (#8511) répond à Mba misaina

      Firenena sy vahoaka tsy fantatry ry zareo Tantara sy kolo anie no entiny e !
      Ka amin’ny fomba ahoana no ahaizany maminavina dieny miloha izay tokony ho ataony, sy izay tsy tokony ho ataony.
      Ny soatoavina nolovaina teto antoerana tsy hainy sady tsy arahiny.
      Ny an’ny avy any Ivelany no mahamendy azy.
      Dia izao no vokany.
      Ny sasany amin-dry zareo aza tsy mahafehy ny tenin-drazana akory.
      Dia ahagaga ary ve raha tsy mifanojo hevitra amin’ny vahoaka ry zareo.

  • 27 février 2015 à 11:05 | plus qu’hier et moins que demain (#6149)

    Assalaamo alaikoum

    A cause de leurs entêtements, le régime actuel est face à la colère de Dieu : Notre PRM n’a pas la « main verte » pour gouverner le pays et le résultat de tout ce qu’il touche est un échec total (promesse non tenue : délestage/vérité de prix des carburants/réconciliation nationale/etc..).

    Si vous avez un minimum de patriotisme, Messieurs et Mesdames qui nous dirigent, rendez à César ce qui est à César et à Dieu ce qui est à Dieu : No comment.

    Il est à l’image des intellectuels malgache en général comme l’ex-VP du CPI RAYMOND RANJAVA qui n’arrive à faire décoller son célèbre programme VONJY AINA alors que le moment est propice/opportun.

    Pourquoi les intellectuels n’arrivent-ils pas à conjuguer leurs intelligences au présent ?
    Existe-t-il un prophète Noah/Noé qui peut sauver ce pays du déluge actuel ?

    • 27 février 2015 à 11:29 | Saint-Jo (#8511) répond à plus qu'hier et moins que demain

      Tsy izany « colère de dieu » nareo izany e !
      Ny mpitondra be kitoatoa sy tsy misy fitsinjovana izay ain’ny vahoaka no fototr’izao.
      Io fombanareo manararaotra voina mba hanelezana ny finoanoam-paonanareo io koa no tena misakana ny fisokafan’ny sain’ny olona.

      Raha matsilo saina ireo olona tompom-pahefana ireo dia mialoha lavitra ny fahavaratra, dia efa voakoja ny fefiloha, efa voaesotra ny fako izay manentsina ny lakan-drano, efa voaarina sy efa namafisina ny kisilasila ahiana ihotsaka, efa voaanatra ny mponina momba izay tokony atao mba isorohana ny fiavian’ny lozan’ny tondra-drano.
      Jereo fotsiny : mba firy amin’iny lemak’i Betsimitatatra iny, ohatra, ny trano mihantona fa nasiana tongony, tahak’ireny trano fonenana manamorona renirano sy dobo any Ivelany ireny ?

    • 27 février 2015 à 11:56 | plus qu’hier et moins que demain (#6149) répond à Saint-Jo

      Noé a prêché 950 ans parmi son peuple avec une patience légendaire. Seule une poignée de personnes l’a suivi, dont les pauvres. Allah lui annonce alors que plus personne d’autre ne le suivra. La majorité idolâtre et polythéiste, les notables notamment, l’avaient traité de menteur, comme d’autres prophètes l’ont souvent été.
      Certains membres de sa famille ont péri. Sa femme est restée en arrière à l’instar de l’épouse du prophète Loth pendant la destruction de Sodome et Gomorrhe. De plus, un des fils de Noé n’a pas embarqué sur l’arche, se croyant à l’abri sur les hauteurs. Noé voulut lui porter assistance mais une vague s’interposa. Alors il invoqua Allah pour son enfant mais il lui fut révélé que celui-ci n’était pas de sa famille (spirituelle) car il était de ceux qui ont renié.

      N’en déplaise à vous mais le terme « après moi le déluge » se vérifie de jour en jour et la situation actuelle y ressemble étrangement (avec la transition comme Noah et le HVM actuel son fils qui a renié).
      Le PHAT/DJ (sa patience qui dérange comme NOE) n’aurait jamais dû être à la tête du pays sans la volonté de Dieu à l’image du berger et musicien DAOUD/DAVID.

    • 27 février 2015 à 12:12 | Mihaino (#1437) répond à Saint-Jo

      Marina loatra ny voalazanao ry Saint-Jo satria tena be kitoatoa loatra ireto mpitondra nifanesy teto Madagasikara !
      Tsy ny gasy ihany kosa aloha no miantso an’ANDRIAMANITRA rehefa misy voina mahazo ê ! " Oh ! mon Dieu ! hoy ny frantsay , Oh ! my God , hoy ny anglisy sns, sns, sns ......

      Ny tiako ambara koa dia ity :« Na mirimorimo aza ny riaka , ny maloto mitsikafona eny foana » !

    • 27 février 2015 à 12:13 | man_a_man (#8843) répond à Saint-Jo

      Matoa tsy mandeha amin’ny tokony ho izy ny fitatanana dia noho ny fiheveran’ny mpitondra fa izy no manana ny marina sy tompon’ny fahefana ary manapaka.
      Tsy misy intsony ny fanajana ny lalàna velona ary indrindra ny fatahoran’Andriamanitra
      Ny Ntaolo no niteny fa manjina i Madagasikara ary ny tain’omby mivadika aza tsy misy mangalatra satria efa misy tompony.
      Mbola notenen’i Jesosy Kristy tamin’ny mpanompony Mama Nenilava fa eo am-pelatanany Madagasikara ary tsy misy maharombak’azy eo ary indrindra saro-piaro amin’ny Madagasikara izy.
      Ka asakasakareo mpitondra mbola miseho ho mafy atoka hanao ny ratsy eo amin’ny firenena voafidin’Andriamanitra

    • 27 février 2015 à 12:42 | Saint-Jo (#8511) répond à plus qu'hier et moins que demain

      Misy ny Tantara ary misy ny angano.
      Ny Tantara dia voarakitra antsoratra no sady misy porofo mivaingana tsy azo lavina sy tsy azo iodivirana, izay samy mbola tafajanona antany ka azo anamarinana fa tena marina fa tsy kitoatoa akory ireo voasoratra ao anaty Tantara.
      Ny angano indray dia na lovantsofina voasoratra na tsy voasoratra. Tsy voaporofo mangarahara na marina na tsy marina.

      Ireo tantara voalaza etsy ambony etsy ireo dia lovantsofina milaza zavatra diso avokoa.
      Ny toe-batan’ny vertébrés (ary an’isany io Noah io) dia tsy maha-aritra izany 950 taona izany. Satria ireo réactions bio-chimiques mahavelona ny vatana dia tsy maharitra izany 950 taona izany. Ny végétal sasany no mety aharitra izany 950 taona izany. Ohatra ny hazon’oliva.
      Kajio koa ny isan’ny taona rehetra ivelaran’ny fitambaran’ireo tantara rehetra voasoratra ao anaty baiboly.
      Dia ampitahao amin’ny Tantaran’i China.
      Dia hazava aminao fa talohaben’i Adama dia nisy fanjakana efa niroborobo sy efa nandroso tany China.

      Tsy izany andriamanitrareo izany no mahatonga ny tondra-drano eto Iarivo, fa ny fifarimbonan’ny toetr’andro fahavaratra mikoja orana sy ny havotsàn’ny manam-pahefana nifandimby teto.

    • 27 février 2015 à 13:04 | Saint-Jo (#8511) répond à man_a_man

      Aoka aloha hazava tsara fa izaho dia agnostic.
      Izany hoe tsy fantatro na mino aho na tsy mino.
      Satria tsy mbola misy porofo siantifika tsy azo lavina fa misy izany andriamanitra izany.
      Kanefa koa, etsy andaniny, dia tsy mbola misy porofo siantifika tsy azo lavina ihany koa fa tsy misy izany andriamanitra izany.
      Izay ilay izy.
      Aoka anefa hazava tsara ihany koa fa raha ny fahafantarana ny baiboly kosa dia tsy latsa-danja aho oharina amin’ireo kristiana.
      Tenim-pirenena telo no namakiako baiboly.
      Miresaka momba an’i Neny Lava ianao. Tamin’ny taona 1957 no nahitako an’i Neny Lava voalohany. Tamin’io fotoana io ihany koa dia nisy lehilahy fifohazana izay ihany koa nantsoina hoe Dada. [tsy ilay antsoin’ny sasany hoe Dada ankehitrio akory]. Toa olona avy any Mandoa izy io.
      Mbola zatovo moa aho tamin’zany, ka tsy dia nahalala zavatra firy.
      Fa ny azoko lazaina amin’izao fotoana izao dia olona roa samy nanana intuition tena naranitra mihitsy ireo olona ireo.
      Raha ny katesizy indray aloha dia héééé-hé ! fihinanay isa-maraina tao amin’ny kolejy Saint-Jo izany nandritrin’ny 10 taona mahery. Isan-kalahady aza dia misy sombina « évanjile » tsy maintsy nianarana tsy anjery ka dia nanadinana alohan’ny « messe » ny alahady maraina sy alohan’ny « vêpres » ny alahady hariva.
      Izany rehetra izany anefa dia tsy nahasakana ahy ho agnostic.
      Ka amiko, dia ireo tompom-pahefana nifandimby ireo no tompon’andraikitra voalohany amin’ireo fahavoazan’ny mponina voinan’ny tondra-drano ireo. Fa tsy ailika amin’izany andriamanitra izany.

    • 27 février 2015 à 13:59 | Isandra (#7070) répond à Saint-Jo

      Ilay manam-pahaizana atao hoe Thomas Huxley, izay teraka tamin’ny 1825 no niresaka voalohany ny agnostique. Niara-belona tamin’i Charles Darwin izy sady nanohana ny fampianarany momba ny evolisiona. Nanoratra i Huxley tamin’ny 1863 fa tsy mahita porofo mihitsy izy hoe misy izany Andriamanitra “tia sy miahy antsika izany, izay inoan’ny Kristianina rehetra.”
      Maro no miombon-kevitra amin’ireo olo-malaza ireo, ary milaza fa tsy mino afa-tsy ny zavatra hitany. Mety hilaza izy ireo, fa minomino foana ny olona mino ny fisian’ny zavatra iray na olona iray kanefa tsy misy porofo.
      Ary ahoana hoy ny Baiboly ? Mampirisika antsika hino an’Andriamanitra ve izy io na dia tsy misy porofo aza ? Tsia. Asehony kosa fa hadalana ny mino zavatra tsy misy porofo. Hoy izy io : “Ny kely saina mino ny teny rehetra ; fa ny mahira-tsaina mandinika ny diany.”—Ohabolana 14:15.
      Tena misy porofo tokoa ve hoe misy Andriamanitra ? Ary raha misy izy, moa ve izy tia sy miahy antsika ?
      Nilaza tamin’ny manam-pahaizana tao Atena i Paoly hoe : ‘Nanao izao tontolo izao sy ny zava-drehetra ao aminy Andriamanitra.’ Nilaza tamin’ireo olona be fisalasalana ireo koa izy hoe miahy ny olombelona Andriamanitra ary “tsy lavitra antsika tsirairay.”—Asan’ny Apostoly 17:24-27.
      Nahoana i Paoly no niaiky fa misy Andriamanitra sady miahy ny olona noforoniny ? Nilaza antony iray tamin’ireo Kristianina tany Roma izy hoe : ‘Ny toetran’Andriamanitra tsy hita maso, dia hita mazava hatramin’ny namoronana izao tontolo izao, satria hita amin’ny zavatra nataony.’—Romanina 1:20.

      Hino ve ianao fa tongatonga, raha misy milaza aminao fa tongatonga hoa zy ny tranobe anankiray,...? Azo inoana fa toy izany koa ity tontolo midadasika misy antsika ity, sy ny firindrany manaraka tsara ny règle izay nametrahana azy, araka ny fihondinany avy,...

    • 27 février 2015 à 14:03 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Hino ve ianao, raha misy milaza aminao fa tongatonga hoa zy ny tranobe anankiray, tsy nisy nanamboatra...?

    • 27 février 2015 à 14:07 | mpitily (#1212) répond à Saint-Jo

      Ny fanahy sy ny saina dia sasanangy samihafa. Tsy ho takatry ny sainao mihitsy ny asan’ny fanahy ka hovizana eo ianao raha hiandry porofo ara-tsiansa ny fisian’Andriamanitra. Ny finoana dia asan’ny fanahy irery ihany.

      Ny olona dia vatana + saina + fanahy, samy manana ny asany ireo ary mifameno fa tsy afaka mifanakalo. Raha hibata entana ianao dia tsy ny sainao akory no ampiasainao fa ny vatanao, ets.

      Samy manana ny sakafo sahazy koa ireo ary samy mila karakaraina raha tiana hihatsara.

      koa ahoana ny momba ny fanahinao ? Mbola tsy tara izao hikarakaranao azy, surtout ny saina sy ny vatana dia ho levona aorian’ny fahafatesana fa ny fanahy tsy mba maty ka na mankany andanitra na mankany @ helo. Anao ny safidy.

    • 27 février 2015 à 14:56 | Saint-Jo (#8511) répond à mpitily

      Ianao io izany efa nahita maso sy efa nahatasapa tanana ny fanahinao, tahakin’ny fahitanao maso sy ny fahatsapanao tanana ny vatanao.
      Alalana avy amin’ny inona moa no ahafahanao milaza fa ianao dia manana fanahy, fa ny gorilla sy ny dolphin kosa, ohatra, dia tsy mba manana izany fanahy izany tahaka anao ? Kanefa samy mammals samy mahay mihevitra sy samy mahay mifanakalo hevitra ianao sy izy ireo.
      Fanambonimbonian-tena miohatra amin’ny tontolo manodidina anao no maahatonga anao hihevi-tena fa ambonin’ny zava-manan’aina eto amin’ity planet ity ianao.
      Efa samy mahalala, na izaho na ianao, fa midadasika be tsy hita fetra ny habakabaka tazan’ny masonao, ary ity planet ity dia teboka faran’izay kely ao anatin’io habakabaka io.
      Kanefa dia mbola mihevitra geocentrism foana ianao, ka inoanao fa ity planet kely misy anao ity no foiben’ny habakabaka.
      Ny tena mahatalanjona aminareo dia tadiavinareo hanaraka io finoana noforonona tamin’ny taon-jato mialoha ny taon-jato haotra io ny olona amin’izao fotoana andro izao.
      Ezahinareo ahemotra lava izao, mba hinohino foana izay lazainareo.
      Ny rano tondraka aza ity lazainareo fa avy amin’ny andriamanitrareo.
      Dia io tokoa ireo manam-pahefana fa tsy miaro ny vahoaka satria avy amin’ny andriamanitrareo ny lozan’ny tondra-drano. Fa tsy loza avy amin’ny kitoatoa ataon’ny mpitondra.

    • 27 février 2015 à 15:07 | Saint-Jo (#8511) répond à Isandra

      Tsy hisy hanome lesona anao momba ny geo-physics sy ny nuclear physics ary ny biology akory eo.
      Hevitra nivoitra tamina fikarohana nandritra ny taon-jato maro dia maro tsy ho voazava aminao eto.
      Na ny fotoana hanazavaina aminao ny Maxwell Equations sy ny Schroedinger Equation fotsiny aza, ohatra, dia ilaina taona 4 raha kely indrindra raha toa ka manana saina tena maranitra ianao.
      Minominoa foana any, fa izay ny mahasoa anao.
      Ny handranto fahalalàna hafa, tsy misy idiran’ny hamoràn’ny finoanoam-poana, dia tsy azo raha tsy taona maro dia maro.

    • 27 février 2015 à 16:03 | Isandra (#7070) répond à Saint-Jo

      Tsy misy finoanoam-poana izany fa ny fandinihana ny zava-misy dia ampy hinoana fa tsy mainsty nisy namorona izao rehetra izao.

      Aoka hatao hoe mahita trano iray tsara tarehy sy misy izay rehetra ilaina ary feno sakafo ianao, any an-tany efitra. Hino ve ianao fa tongatonga ho azy teo fotsiny izany ? Tsia, tsy maintsy nisy olona tena hendry nanao azy io. Toa an’io trano io ny tany, satria ny tany ihany amin’ireo planeta mihodidina ny masoandro no nahitana fiainana hatramin’izao. ‘Mahavariana sy tsy manan-tsahala’ izy io, hoy ilay boky hoe Ny Tany (anglisy, New York, 1963, Arthur Beiser, p. 10). Antonony tsara ny elanelany amin’ny masoandro, ka azo iainana tsara eto. Mety tsara koa ny hafainganam-pandehany, ka tsy miala amin’ny lalany mihitsy izy io. Mifandanja tsara koa ny habetsahan’ireo gazy manodidina ny tany, ka miantoka ny fisian’ny fiainana izany. Ny hazavan’ny masoandro, ny gazy karbonika eny amin’ny rivotra, ny rano ary ny mineraly avy amin’ny tany lonaka, no ahafahan’ny tany mamokatra sakafo. Zavatra sendra nipoaka tany ambony tsy taka-maso tany fotsiny ve no nampisy azy io ? Hoy ny Vaovao Siantifika : “Sarotra inoana hoe noho ny kisendrasendra fotsiny no nampisy an’ireo zavatra maty paika ireo.” (anglisy, 24 sy 31 Aogositra 1974, p. 124) Marina àry ny voalazan’ny Baiboly hoe : “Mazava ho azy fa nisy nanao ny trano rehetra, fa ilay nanao ny zava-drehetra kosa dia Andriamanitra.”—Heb. 3:4.
      Ny atidohan’ny olona : Vokatry ny fikarohana be sy teknika avo lenta ny ordinatera. Tsy nisy ho azy teo fotsiny izy io ! Ary ahoana ny amin’ny atidohan’ny olona ? Tsy toy ny atidohan’ny biby ny an’ny olona. Mitombo avo telo heny ny atidohan’ny zaza iray mandra-pahafenon’ny herintaona. Mbola tsy tena fantatry ny mpahay siansa ny fiasan’ny atidoha. Izy io no ahafahan’ny olona mianatra fiteny sarotra, mamoron-kira, mieritreritra momba ny niandohan’ny fiainana sy ny dikan’izy io, ary ho tia zavakanto. Hoy i Robert White, dokotera mpandidy atidoha : “Tena mahavariana sy tsy takatry ny saina ny nanaovana ny atidoha sy ny fifandraisana misy eo amin’izy io sy ny saina. Miaiky tanteraka aho fa nisy Mpamolavola faran’izay mahay nanao azy io.” Sela bitika iray tao am-bohoka no niavian’io atidoha mahavariana io. Hoy i Davida : “Hidera anao aho, satria mahagaga sy mahatalanjona ny fomba nanaovanao ahy. Mahatalanjona ny asanao. Ary tena fantatro tsara izany.”—Sal. 139:14

    • 27 février 2015 à 16:48 | manga (#6995) répond à Saint-Jo

      Firifiry izay mpitantam-bolan’ny fivondronana izay no voaroaka na nandalo fitsarana ankoatr’ireo nilefa ary ivelany.
      Nisy mihitsy aza filoham-pokontany nahasahy nivarotra tany miaramila.
      Votsavotsa sa tsy fahaiza-mitantana araka ny filazanareo sa kosa halatra bevava sady an-kitsirano tsotra izao ?
      Dia mampalahelo ny fomba fandikanareo zavatra sa heverinareo fa tsy misy fiantraikany mivantana amin’ny vahoaka ireny vola navily lalana ireny.
      Dia izao no iafarany saint y tsaroana ilay nahary rehefa tra-doza dia tonga hatrany @ Noé ho an’ilay mpandalina baiboly...

    • 27 février 2015 à 17:26 | Tsisdinika (#3548) répond à Saint-Jo

      Te hanana porofo ve ianao fa misy Andriamanitra ? Tsy porofo ara-tsiantsa araka ny tadiavinao aloha satria ny siantsa dia tsy inona fa fitambaram-pahalalana vokatry ny fandinihina ary ny heverina fa marina anio dia matetika voaporofo fa diso rahampitso.

      Raha te hanana porofo ianao dia tsy misy afa-tsy ny mihaona Aminy. Antsoy Aho hoy Izy, dia hovaliako ianao ary hampisehoaka zavatra lehibe sy saro-pantarina izay tsy fantatrao (Jeremia 33:3) (satria ianao mila porofo manaitaitra ny saina).

      Raha hoy ianao hoe tsy Andriamanitra no niteny izany fa olombelona milaza azy fa mpaminany (midika hoe mpitondra hafatra) dia hoy aho hoe tsy misy porofo manamarina ny fisianao ihany koa eto raha tsy ny soratrao eto amin’ity sehatra fifanakalozan-kevitra ity. Tsy mbola soratananao akory aza no miseho eto fa misy fitaovana manalàlana, mitondra hafatra.

    • 27 février 2015 à 18:37 | Saint-Jo (#8511) répond à manga

      Toa mbola misy fifandisoan-javatra foana izy izany ry manga !
      Izaho sa ianao no tsy mahafehy tsara ny tenin-drazana e ?

    • 27 février 2015 à 18:41 | Saint-Jo (#8511) répond à Isandra

      Finoanoam-paona [SUPERSTITION] ny anareo e !
      Fa angaha raha hoe kristiana na jiosy na silamo dia tsy finoanoam-paona ?
      Sady efa nolazaina ianao fa aza mandany ron-doha ny amiko, fa tsy aharesy lahatra ahy momba ny finoanoam-poananareo mihitsy akory ianao.

    • 27 février 2015 à 18:43 | Saint-Jo (#8511) répond à Tsisdinika

      Ka izaho tsy manisy lanjany hafa tsy izay ara-tsiansa sy ara-teknolojia.
      Dia izay ihany !
      Tsisy dinika arakin’ny lazainao ny amin’iny !

    • 27 février 2015 à 19:01 | ATAVISME PREMIUM (#8774) répond à Saint-Jo

      Dia mahazo any ifampiresahana Malagasy eto manidina avo be.
      Izany dia tsy ho ny ara-tsaina Fahazaran-dratsy ?

    • 27 février 2015 à 20:39 | Saint-Jo (#8511) répond à ATAVISME PREMIUM

      Héé-hé ! Ovay ilay mpandika teny fa tsy mahavoa e ! Tsy mbola nisy dikan-teny tahak’ity letsy teto.
      Ny mpandika tenin’ilay vozongo iray hafa iry mba misy azo raisina kely dia kely.
      Fa ny an’ilay ity dia tena tsy misy ho raofina mihitsy.
      Ekena kosa aloha fa mba efa misy ezaka ihany e ! Dia arahabaina izany.

    • 28 février 2015 à 06:06 | Tsisdinika (#3548) répond à Saint-Jo

      Araka ny voalazako teo aloha dia tsy azo antoka 100% ny siantsa sy ny hairaha satria izy ireny dia mivoatra, izany hoe tsy azo itompoana ho marina tsy azo iadian-kevitra satria ny ato aoriana mandiso matetika ny teo aloha. Finoanoam-poana koa ny fianteherana amin’izany satria mbola ho avy ny ao aoriana handiso ny théories ianteheranao ankehitriny. Tsy mahova ny maha vovoka anao hody vovoka ireny, néant miverina mankany amin’ny néant. Tsy misy maha samy hafa anao amin’ny kankana amin’izay lafiny izay na tsy nihanoka tao anatin’ny tekinolojia aza izy nandritra ny fiainany.
      Ilaina tokoa ny mahafantatra ireo lalànaM sy toetoetra ananan’ny akora isan-karazany, na azo tsapain-tànana io na tsia, sy mamolaka izany hanatsarana ny fiainan’olombelona. Tsy ny fahatakaranao ny fomba fiasan’ny zavatra anankiray ka ahafahanao mampiasa azy amin’izay ilainao sy tianao anefa no midika fa ianao no tena zavatra. Mpindrana sy mpampiasa ary mpamerin-doha fotsiny ianao.

    • 28 février 2015 à 07:46 | revysaditra (#8500) répond à Saint-Jo

      Mahaiza mihonona Saint-Jo à ! hhahahaha

      TAKARIVA MAFANA

      Masiaka-ny-fitiavako

      Tia Tokoa - I love You --- par MARION
      http://youtu.be/8CaOlmLSZHc

  • 27 février 2015 à 11:38 | diego (#531)

    Bonjour,

    Ah bon, Tana est presque sous l’eau ?

    Les responsables et élus successifs de notre capitale n’ont rien fait depuis des années pour proteger cette belle ville de l’eau ? Et on sait bien que l’eau est probleme chaque année. Le RIVODOZA touche toute l’Ile chaque année !

    Si on n’arrivesas à bien gérer la Capitale et ses 2M d’âmes, comment allez-vous en gérer 22 M ?

    Les caisses de l’État sont vides, sans dire l’anarchie politique qui règne dans pays, comment fait-on quand la nature fait aussi la sienne ?

    Et bien, l’État va encore s’affaiblir.....et va disparaître ? Je ne le souhaite pas, mais on s’en approche.

    • 27 février 2015 à 11:44 | RAMAHEFARISOA Basile (#6111) répond à diego

      Les caisses de l’Etat ne sont pas vides,« ON » a de quoi acheter==encore==des avions pour aller faire des courses en Asie,ou ailleurs.
      Basile RAMAHEFARISOA-1943
      b.ramahefarisoa@gmail.com

    • 27 février 2015 à 14:52 | Jipo (#4988) répond à RAMAHEFARISOA Basile

      MAIS N☹YEZ-LE !

  • 27 février 2015 à 11:46 | Mba misaina (#7232)

    Ce qui intrigue c’est le laxisme/le laisser aller, l’indifférence et l’insouciance totale, l’irresponsabilité des dirigeants : c’est cela le fruit de la fameuse révolution orange.

    Le pays resent la nostalgie d’un certain « hitler » gasy connu pour sa fermeté et ses déterminations, quand il disait « vitantsika io », « dia vitantsika izay »

    • 27 février 2015 à 11:51 | Mba misaina (#7232) répond à Mba misaina

      Actuellement, c’est littéralement « après-moi le déluge », le fameux revolutionnaire orange est parti dans l’insouciance totale de ceuc qui l’ont permis à s’asseoir sur le fauteil qu’il a regretté amèrement de quitter.

      Normalement, le capitaine doit rester dans la navire qu’il a fait coulée !

    • 27 février 2015 à 14:16 | Isandra (#7070) répond à Mba misaina

      Détrompez-vous, le navire arrivait bel et bien à bon port(l’ordre constitutionnel,démocratie, liberté...). Le capitaine a pu rendre la clé et la commande à un autre qui a l’air d’un novice orgueilleux, renonçant la main tendue de celui-là et son équipe expérimentée,...

    • 27 février 2015 à 15:31 | Mba misaina (#7232) répond à Isandra

      Je m’attendais bien à ce qu’elle réponde ! Donc bienvenue aux catastrophes.

      Hélas, le navire n’est plus qu’une épave actuellement ! Tout le monde en est la victime.

      Un novice que vous aviez soutenu inconditionnelement jusqu’à ce qu’il refuse de partager les « fauteils roulants » hérités de la transition ?

      Démocratie, liberté : votre liberté et votre démocratie, oui.

      Avec son équipe expérimentée ? Oui de l’expérience qui a abouti à cette situation désastreuse du pays

      Sur ce, bonne défense ma chère !

    • 27 février 2015 à 17:50 | Isandra (#7070) répond à Mba misaina

      Le plus important est que le navire arrive à bon port, pas trop dégât(guerre civile comme au Libye,...)...malgré la tempête(les sabotages de tous azimuts des ennemis de notre nation,...),...

      Nous sommes maintenant en phase de réparation et d’entretien après le voyage,...Si le nouveau commandant de bord n’avait pas foulé aux pieds le plan de trajet,...ce navire aurait été sur le bon chemin vers la terre promise(le développement,...)

  • 27 février 2015 à 11:57 | zorey974 (#7033)

    Evidemment que je suis navré de voir cette catastrophe qui dans une ville en ruine et à l’abandon prend une ampleur sans précédent. Courage aux malgaches.
    Mais je ne peux m’empêcher d’avoir une petite pensée pour tous les nationalistes-racistes qui doivent s’étouffer quand on lit que seule l’armée française peut nous sauver ;)
    certains vont me rétorquer depuis leur planque dorée que nous sommes suffisamment fort pour nous débrouiller seul ! C’est ce que doivent penser tous les sinistrés actuellement ;)

  • 27 février 2015 à 12:02 | ILAY TANTSAHA (#8473)

    Entièrement d’accord sur tout ce qui a été dit. Mais ne me jetez pas la pierre si je vous dit aussi que si une telle catastrophe s’est produit, il y a aussi la majeure partie de la plèbe (et je me fais bien comprendre : majeure partie toute la plèbe) qui en est responsable.

    Chacun a sa part de responsabilité pour que nous soyons arrivés à ce point. Et celle de la population est la plus grande !

    Un exemple parmi tant d’autres :

    F/V : pourquoi à ILANIVATO (côté RAKOTOMALALA Fils) y a -t - il cette inondation ? (cf. photo)
    VALINY : parce que les égouts sont obstrués, parce que canal d’Andriantany est obstrué
    F/V : qui les a obstrués ?
    VALINY : (à vous d’y répondre)

    Faites un simple effort de « fandalinana » et vous verrez que cette vérité qui fait mal et qui n’est pas bonne à dire est vraie sur tout ce qui s’est passé dans notre pays. Posez toutes les questions que vous voulez concernant tous les secteurs et vous verrez ! Une véritable vérité vraie !

    donc, 1ère conclusion : nandrora niantsilany isika et cela sur tout point de vue et dans tous les domaines ;

    alors, 2ème conclusion : les profiteurs en profitent.Attention, Ils ne sont pas si cons que cela ! Sinon ils n’auraient pas réussi à berner tout le monde.

    Je vais encore une fois vous faire mal :Dans leurs nouvelles 4x4 que nous leur avons données, ils doivent rire sous-cape en disant ou se téléphonant entre eux : « zah angà nilaza an’lah hoe fidio zah ! »

    F/V : Quelle attitude prendre ?
    VALINY : Que ce qui arrive actuellement nous serve de leçon. Et pour la prochaine fois, réfléchissons avant d’agir.

    Ny nenina mantsy tsy ho eo aloha hananatra fa aty aoriana foana handatsa.

    • 27 février 2015 à 20:10 | ATAVISME PREMIUM (#8774) répond à ILAY TANTSAHA

      Cher ami,
      Un pays ,un peuple,a besoin d’être dirigé,gouverné !
      Cette tache est confié ou prise par ceux que l’ont appelle l’élite .
      Qui est l’élite de Madagascar ?
      Qu’a fait cette élite depuis l’indépendance ?
      Je vous laisse répondre !

    • 27 février 2015 à 20:32 | Saint-Jo (#8511) répond à ATAVISME PREMIUM

      Mananika serasera indray ity ny taranakin’ny mpanani-bohitra.
      Ny famingavinvingàna ny tera-tany izany tsy misaraka aminy eny ihany.

  • 27 février 2015 à 12:04 | ratiarivelo (#131)

    Salama e !! Avoay ao an-dakaserina jiaby IREO marasila sy Bodega : hanetsina ny hanambotra ny digues vaky REHETRA : Ho any TANIDRAZANA sy ny hoe : Tanindrazana sy lalana*** Samy velon’aina hoy ilay ra-nama eto @ny forum **** Miaraka @ny ireo Kapisily REHETRA, indrindra fa i Richard BAOMBA***sans rancune .

    • 27 février 2015 à 16:21 | I MATORIANDRO (#6033) répond à ratiarivelo

      Salama enao namana ! Tsy azo ampiasaina @ resaka toy izao ireo maramila-potaka reo fa tsy maintsy atavezina atao dongadonga tsara sy atao bekibo tsara mba tsy ahamenatra ny firenena !

      Samia velon’aina !

    • 27 février 2015 à 17:35 | Tsisdinika (#3548) répond à I MATORIANDRO

      Ny kolonely tsy an’asa dia miisa any amin’ny 600 any hono amin’izao. Tsy lazaina intsony ny komandà sy ny kapiteny sy ny kapisily ambiny.

      Ny olana dia olona natao hametraka paikady sy hitarika amin’ny fanomezana baiko hono ireo olona ireo. Tsy mba isan’izay handray angady izany ireo.

      Manaraka izay dia tsy mba zatra miasa maina izany ireo miaramila ireo (lazaina fa miaramilam-potaka nefa tonga ity ny fotaka toa tsy hita ry zalahy) fa tsy maintsy miady varotra hoe ohatrinona no « indemnité » amin’izany fa raha tsy izany tsy lasa.

    • 27 février 2015 à 19:09 | Saint-Jo (#8511) répond à Tsisdinika

      Hainao ny milaza azy !
      Miaramilam-potaka tsy tazana eny ho eny akory rehefa tonga ity ny fotaka.

  • 27 février 2015 à 12:08 | Saint-Jo (#8511)

    Io fanaovan’izay tompom-pahefana tsinotsinona ny Tantara sy ny kolo nolovaina avy tamin’ny Ntaolo io no tena fositra mampikoroso ity tanintsika ity.
    Mba firy amin’ireo tompom-pahefana ireo moa izao no mahalala fa ankaotrin’ny tanàna ambony, dia toerana safo-drano isak’izay fahavaratra iny ambany tanàna rehetra iny taloha.
    Asa koa na mba firy na firy amin-dry zareo ireo no mahalala fa tsy ny rano mihaotra ny renirano FOTSINY ange ireo rano tondraka ireo e.
    Fa ny tena be indrindra amin’ireo rano ireo dia ny rano mipoitra avy ao ambanin’ny tany.

    « ’Tony orana sy rivo-doza mafy » Tsy hiova ve ka atolaka hifafy

    hoy ny voalazan’ity taraina an-kira ity.

    • 27 février 2015 à 12:59 | revysaditra (#8500) répond à Saint-Jo

      Ry ampitso izay mifono mistery...
      par Saint-Jo (#8511)
      ************************
      ************************
      tohizo f tsara le vazo Saint-Jo à...
      ... na de misy mirediredy aza ny sàsany eto @ Forum Tribune Madagascar !
      — -
      Tontolo iray : Fitiavana
      — -
      Ny LOZA toy ny alika, rehefa antsoina dia tonga.
      — -
      J’ai un petit soucie, quand je lui dit assis, puis couché il s’execute mais quand je lui dit couché ensuite assis, il reste en position couché...
      ...est-ce normal ?
      — -
      SARY AVY @ MÉTÉO FRANCE
      http://www.cycloneoi.com/pages/cyclone-ocean-indien/suivi-cyclone-sud-ouest.html
      — -
      Vision d’ORAGE,
      J’voudrais pas qu’tu t’en ailles.

      — -
      http://youtu.be/EGIxihIHPEk
      — -

    • 27 février 2015 à 13:11 | Saint-Jo (#8511) répond à revysaditra

      Misaotra anao ! Isika tompon-tany anie no samy mararirary fo manoloana ity fahavoazan’ny vahoakantsika ity e.
      Dia na dia izay hizaha itony sary météo asehonao eto itony akory aza ve dia tsy mba tonga tao antsain’ireo manam-pahefana akory, mba itsinjovany izay fepetra tsy maintsy raisina mialoha ilay rivo-doza sy ny orana mikija ary ny tondra-drano.
      Tsss ! Aiza moa ny namana sasany no tsy mahatsindry fo intsony dia manjary manopa sy miteny ratsy.

  • 27 février 2015 à 12:39 | LE VEILLEUR alias L’EVEILLEUR (#1331)

  • 27 février 2015 à 14:16 | diego (#531)

    Mr Ramahefarisoa,

    Avant le TAIMBAVA, du point de vu de l’état, il faut être capable de nous chiffrer le Budget de la Ville de Tana par exemple.

    • 27 février 2015 à 18:08 | RAMAHEFARISOA Basile (#6111) répond à diego

      - "Chiffrer le budget de la ville d’Antananarivo !
      POURQUOI FAIRE ?

      Basile RAMAHEFARISOA-1943
      b.ramahefarisoa@gmail.com

    • 27 février 2015 à 18:47 | Jipo (#4988) répond à RAMAHEFARISOA Basile

      Pour kontinuer la mauvaise gestion du kon !

  • 27 février 2015 à 15:02 | Jipo (#4988)

    Il serait temps de penser à nettoyer les égouts, les canalisations , les tout à l’ égout, et VRD en tous genres, avant de prétendre construire des routes, commencer par réparer,entretenir ce qui a été fait , et cesser de se comporter en irresponsables & assistés .
    La fierté ? c ’est l’ occasion de la montrer ...
    Quand je pense que cette odieuse zirama profite de l’ occase, pour justifier ses délestazes, mais qu’ elle s’ électrocute une fois pour toute !
    Toutes mes condoléances aux sinistrés, à qui on prétend offrir des tentes, en espérant qu’ elles soient amphibies et dotées de rames & d’ une ancre ...

    • 27 février 2015 à 15:30 | Saint-Jo (#8511) répond à Jipo

      Il n’y pas de tout à l’égout chez nous.
      C’est chez vous en Europe que cela existe.
      L’évacuation des eaux usées est depuis toujours un gros problème chez nous.

    • 27 février 2015 à 16:31 | Jipo (#4988) répond à Saint-Jo

      Excusez du peu , j’ avais oublié que toutes les eaux usées de la place Colbert à l’ avenue de l’ indépendance,( entre autres), particulièrement des zotels : se déversaient dans la rue , pas comme à Isotry ...
      Merci pour le scoop !

    • 27 février 2015 à 18:46 | Saint-Jo (#8511) répond à Jipo

      Il y a des égouts.
      Mais il n’y a pas de tout à l’égout.
      Deux concepts pas tout à fait pareils.

    • 27 février 2015 à 18:48 | Jipo (#4988) répond à Saint-Jo

      Proctologue de mouches : vous excellez !

    • 27 février 2015 à 19:11 | Saint-Jo (#8511) répond à Jipo

      Parce que vous, vous avez déjà observé des culs de mouche.

  • 27 février 2015 à 15:29 | Turping (#1235)

    Les catastrophes naturelles existent partout !
    Ce qui se passe à Antananarivo ,dans les provinces ,partout sur le territoire malgache (inondations comme sécheresses ) .Ce sont tous des problèmes issus de l’extrêmisme de la situation . La situation d’équilibre normale n’existe pas non plus dans les gérances du quotidien ,les moyens efficaces face à la situation (les entretiens ,les constructions ,etc...).
    - Comme l’adage dit : « aleo mitsabo toy izay misoroka » ,vaut mieux prévenir que guérir .
    - Cette situation dûe au rechauffement climatique à effet de serre touche beaucoup de pays durant cette saison .Surtout les pays africains sous dévéloppés ,pays vulnérables comme Madgascar qui paient au plus fort les dégâts .
    - Cette situation démontre le laxisme des politiques menées dans ce pays depuis des lustres.Qui que ce soit au pouvoir depuis ces 40 dernières années ne peut se vanter être à la hauteur de la situation pour trouver de solution palliative .
    - Les remèdes : sortir du pouvoir de l’absolutisme en servant le pouvoir comme le rôle d’usurpateur .
    - L’heure est à la solidarité et cohésion nationale pour que chacun ,chacune puisse y apporter sa contribution .
    - Cette vulnérabilité flagrante nous démontre que les gérances du pouvoir déconcentré ,décentralisé ,les collectivités territoriales pour gérer le budget de sa comme ,chaque région n’est qu’une prose démagogique.On n’en est pas encore là car souvent les conflits d’intérêts ,les intérêts personnels l’emportent face au défi national (l’intérêt commun pour des valeurs communes ).Espérons la naissance d’une société civile forte ,du pouvoir public afin de trouver le bon remède ,le retour aux sources.

    • 27 février 2015 à 15:30 | Turping (#1235) répond à Turping

      Lire : sa commune ...

    • 27 février 2015 à 15:39 | Saint-Jo (#8511) répond à Turping

      Les populations d’Antananarivo bien encadrées et bien motivées (ce qui n’est pour l’instant qu’une utopie !) pourraient, par leur science du travail collectif, résoudre ce problème.
      Ce sont ces populations-là qui avaient jadis aménagé cette grande plaine.
      Saingy efa adino izany !

    • 27 février 2015 à 15:53 | Turping (#1235) répond à Saint-Jo

      Diso kely aho nifamadika ilay ohabolana :« aleo misoroka toy izay mitsabo »no izy .
      - Pour l’instant et depuis un moment toutes les proses révelées ne sont que les spectres des idées démagogiques ,utopiques avnt d’entamer les reformes basées sur le « fokonolona vaovao » .On est loin de cette situation car la solution doit partir de la base dans chaque entité communale ,où le problème budgétaire de la décentralisation du système étatique ,des dotations bugdétaires comme leitmotiv afin de pallier et prévenir le dégât national(la situation qui se passe à Madagascar risque d’une situation cyclique ,récurrente ).Après la période des pluies ,on verra si la politique gouvernementale ira dans ce sens ?!Sachez que les politiques du rafistolage ne marcheront jamais !

    • 27 février 2015 à 17:23 | Isambilo (#4541) répond à Saint-Jo

      Oui mais...ils avaient des dirigeants reconnus et légitimes selon eux. Ils étaient aussi un peu obligés (euphémisme).
      Ce n’est pas le cas de nos dirigeants actuels. Qui va écouter l’avorton d’Andriamanjato ? Parce que les Malgaches ont l’art de ne rien dire mais ils se souviennent très bien de l’affaire Flamco et des errements de Richard l’opportuniste, le sale type qui n’a pas bougé le petit doigt quand Ratsiraka a malmené Zaiveline.

    • 27 février 2015 à 17:58 | Saint-Jo (#8511) répond à Turping

      Eny, Tompoko ! Hitako avy hatrany io fifamadihan-teny nataonao io. Kanefa avy hatrany dia nahitsiko andoha, na dia tsy nosoratako teto aza. Miala tsiny aminao, fa tsy hoe fandokafana fahatany anao akory, fa hita eny ihany ny olona marani-tsaina. Noho izany haranitan-tsainy izany dia azo avy hatrany ihany izay tiany ho lazaina, na dia misy hadisoan-tsoratra aza. Io ilay antsoina hoe « credibilty » amin’ny samy mpahalala. Tsy ny olon-drehetra koa akory no azo omena an’io credibility io.
      « Mieux vaut prévenir que guérir » no io nadikanao tamin’ny tenin-drazana io.
      Momba ny fomba fiasana fokonolona indray [fokonolona, fa tsy ity fokontany ity akory] dia asa ianao raha efa niaina azy io na tsia.
      Fa ny hitako sy niarahako tamin-dry zareo indray mandeha izay aloha dia tena nahazendana ahy mihitsy.
      Tany amin’ny ambanivohitray no nisehoan’izy ity. Fotoana fialan-tsasatrin’ny mpianatra tamin’ny vola aogositra 1962. Nitety trano ity rangahy iray nanambara fa simban’ny rivo-doza sy ny tondra-drano tamin’ny fahavaratra teo ny lakan-drano manondraka ny tanimbary amin’ny toerana midadasika iray. Ka dia mifamotoana ny fokonolona hanarina ny simba amin’ny andro sy ora notondroina. Nisy zatovo lahy mitovy taona tamiko tao antrano ka mpiara-milalao izahay. Izy anefa no notondroin’ny ray sy reniny handeha hiara-miasa amin’ny fokonolona. Tsy hisy hiara-milalao amiko izany amin’io andro io. Dia nahita hevitra tena tsara aho : andeha hiaraka aminy any amin’ilay asam-pokonolona. Simba be mihitsy ilay lakan-drano. Dia nanomboka niara-niasa ny fokonolona. Izaho mba jenitra ery niara-niasa tamin-dy zareo, satria zava-baovao tamiko ilay izy, no sady samy faly ny olona tonga teo. Hafaliana koa moa ny ahy nandritra izany fotoana izany. Tamin’ny 9 ora maraina no natomboka ny raharahara. Tsy nitsahatra mihitsy raha tsy vita tamin’ny 3 ora tolakandro. Na izay hanohanana aza dia tsy re akory. Vita tena tsara tarehy ilay lakan-drano. Kanefa tsy nisy vola naloa, na dia iraimbilanja aza. Ilay rangahy nitety trano niantso ny olona kosa dia nanamarika tamina carnet ny anaran’ireo fianakaviana nandefa olona hiasa teo. Gaga ilay rangahy fa izahay dia roa lahy be izao, fa tsy iray fotsiny tahakin’ny sasany.
      Taty aoriana moa rehefa misy asam-pokonolona, ka sendra any ambanivohitra aho, dia mba mandeha manome tanana any koa.

      Ireo miseho ho mahay baiboly eto moa dia mahafantatra tsara fa hoy i Ecclesiastic hoe : « Ny hany hahitàna fahafinaretana eto antany dia ny mihinana, ny misotro ary ny mijery ny asa vita rehefa tanteraka soa aman-tsara. Dia ireo fotsiny ihany ! »
      Ka ity fokonolona tena fokonolona ity, ry havana, dia napatorian’ny mpanjana-tany aloha, dia ny mpanao politika indray avy eo. Notadiviny ho soloina fokontany akory aza ilay izy.
      Raha fohazina anefa, ka ampahatsiahivina ny olona izy io, dia mety hahavoavaha olona maromaro ihany.
      Aoka koa anefa hazava tsara fa tsy tafiditra amin’ny kolo rehetra manerana nosy mihitsy akory izy io.

    • 27 février 2015 à 20:06 | Turping (#1235) répond à Saint-Jo

      Misaotra anao St Jo namaly ,
      T@ taona 1962 izany aho mbola tsy teraka .Manoratra teny gasy moa ianao dia aleo valiana teny gasy .Iny tenin-drazana tsy mety very mihitsy na dia efa ela be nipetrahana taty ivelany aza .Gasy ,gasy foana na dia 100 taona aty ivelany aza .
      Miresaka fokonolona aho ,aza afangaro @ fokontany na dia tokony hifandraisany aza .Io fokonolona vaovao lazaiko io dia ny dina fiaraha miasa rehetra eo @ vahoaka ,ny mpiray monina .
      Gaga ,variana be aho nandalo isan-taona tany an-tanindrazana .Misy ohatra izao lalana kely iraisan’ny rehetra ,misy lavaka .ny taona manaraka lasa lavaka antonintoniny ,ny taona manaraka ny manaraka lasa lavaka be .
      Nefa mandalo eo daholo amin’izany ny ankabeazan’ny olona .
      Ka eo izany ilay toe-tsaina tokony hovaina ,harenina satria lasa ohatran’ny tsy tompon’ny tany sy ny fiaraha -monina intsony isika malagasy .Raha vao mivoaka ny vavadiny avy ny tsirairay ,dia tsy tompon’andraikitra intsony @ zava-mitranga eo @ fiaraha monina sy ny tontolo hiainana ,ka izay no tena mampalahelo ,sady ny fanjakana koa tsy tokony sy azo nianteherana foana t@ lafiny rehetra .Ka izay ,ilaina izany ny fiaraha misalahy ,mifanampy @ zavatra rehetra .Na resaka fako koa dia torak’izany ,tokony mifampitaiza izany hanarenana ny rehetra .
      Ka izay koa izany ny tanjoko ,rehefa mody afaka fotoana vitsy dia mba te hanao asa ara-tsosialy eo @ kominina ,mitarika ny zatovo sy ny sisa (ohatra hoe fanamboarana lalana hiarahana na dia hoe resaka 1kilometatra ) aza . Mahita io reska tondra-drano io aho ,mba tsara vintana satria ny trano vao avy namboarina mba avo toerana ,an-tendrombohitra dia nasiana vato be daholo ny manodidina , (batterie hoy ny filazan’ny malagasy azy ,dia ny fototra koa mafy orina torak’izany sy ny tafotrano ,béton be daholo ) ,fa dia mieritreritra koa ny fiaraha monina etsy an-daniny .

  • 27 février 2015 à 15:50 | diego (#531)

    Bonjour,

    Les caisses de l’État ne sont pas vides, me dit-il, Monsieur, respectable, Ramahefarisoa......et on a de quoi faire acheter des avions ? ...en Asie ou courses en Asie ? Peu importe.....

    Mais ce Monsieur Ramahefarisoa au lieu de MITATATA comme les échappements libres doit expliquer la pauvreté qui touche plus que de la moitié de la population !

    Quand ose dire publiquement et affirmer que les caisses de l’État ne sont pas vides, autrement l’Etat malgache n’est pas un État pauvre, quelques explications s’imposent :

    - dans quel état est les sévices publiques, les hôpitaux publques...et tous les entreprises sous l’autorité de l’État à Madagascar ?

    Mr Ramahefarisoa, dans quel état est la Jirama ( délestages ), Air Mad ( désordres artistiques et à tous les niveaux ) et la Secren ( 1ère employeuse du Nord et était 1er carénage de l’Océan Indien il y a pas si longtemps et peut le redevenir s’il y a une volonté politique de trouver des financements avec des partenaires serieux ) ?

    Vous ne répondez pas aux questions que je pose, du reste, vous êtes bien malgache. Vous avez un État pauvre à Madagascar, tout le monde voit et constate tout le jour les répercutions sur la vie de la population et de l’État :

    - la faim, dégradation des services publiques et des infrastructures, appauvrissement des instituions de l’État et l’auguementation de l’insécurité....bref l’anarchie s’installe...

    On peut être riche et en désordre, on peut se rattraper. Mais quand on est pauvre et en désordre, vous attendez les autres venir à votre secours. C’est ce que le régime de Mr R. Hery espère....attendre le bien vouloir des autres politiciens qu’ils vous envoient les aides.....

    Alors, les riches n’attendent pas qu’on vienne à leur secours. C’est le cas des pays qui ont des États solides....ils ont des institutions qui sont facilement mobilisable :

    - en cas des catastrophes naturels par exemple, comme ce le cas en ce moment à Madagascar.

    • 27 février 2015 à 18:13 | RAMAHEFARISOA Basile (#6111) répond à diego

      - « Il y a des cliniques ou hôpitaux privés,les pseudos-riches vont dans ces établissements ».
      Et ces mêmes personnages se permettent de poser la question :
      - "QUEL est-il le budget de tel ou tel ?

      =« QUELLE BANDE D’HYPOCRITES »

      Basile RAMAHEFARISOA-1943
      b.ramahefARISOA@GMAIL.COM

    • 27 février 2015 à 18:50 | Jipo (#4988) répond à RAMAHEFARISOA Basile

      « QUEL EST-IL » FAUX !!!

    • 28 février 2015 à 09:21 | RAMAHEFARISOA Basile (#6111) répond à Jipo

      Circulez povr noc_kon de jupe

  • 27 février 2015 à 16:45 | plus qu’hier et moins que demain (#6149)

     « Kajio koa ny isan’ny taona rehetra ivelaran’ny fitambaran’ireo tantara rehetra voasoratra ao anaty baiboly.
    Dia ampitahao amin’ny Tantaran’i China.
    Dia hazava aminao fa talohaben’i Adama dia nisy fanjakana efa niroborobo sy efa nandroso tany China.
    Tsy izany andriamanitrareo izany no mahatonga ny tondra-drano eto Iarivo, fa ny fifarimbonan’ny toetr’andro fahavaratra mikoja orana sy ny havotsàn’ny manam-pahefana nifandimby teto » Saint-jo.

    Dia gaga aho raha mandinika ny famakafakanao satria hita mazava be izao fa olona tsy afaka hiezaka hanitatra saina ianao raha ireo lazainao ireo no johina sy dinihina akaiky :
    1-Aza hadino fa i ADAMA no olombelona nataon’Andriamanitra voalohany teto ambon’ny tany ka mety ho Sinoa izy io raha manaraka ny fanazavanao aho.
    2-Ny Sinoa izany aminao tsy mino an’Andriamanitra ? Dia ahoana ny amin’ny Confucius sy ny fahendreny ?
    3- F’angaha tamin’ity taona 2015 ity ihany no nisy toetr’andro fahavaratra sy manampahefana votsa teto ?

    Fantaro ary fa misy hery tsy hita maso mandrindra an’ireo zavatra rehetra ireo anaraka lalana tsy azo iodivirana : ny toetr’andro, ny zava-maniry, ny zava-manan’aina rehetra, ny lanitra, ny tany, ny ranomasina, ny volana, ny masoandro sns…
    Mba asaivo baiko ireo mam-pahaizana ara-siansanao ireo ny manga ho tonga ankondro na ny mananasy hanome voa letchi, sns…

    Raha tianao ho fatantra ny zavatra rehetra mitranga dia efa nampafantarin’Andriamanitra mialoha vao mitranga ka ao anatin’ny boky masina CORAN no ahitana azy ka tsy mahagaga raha betsaka ny tanora manampahaizana no lasa JIHADISTA mahita ny fahazavana avy amin’io Boky Masina izay nohezain’ny mpitondra kristianina notakonana ihany (Manginy fotsiny ny SORABE raha ny eto amin-tsika no asian-teny, ny manuscrit de Tombouctou, de Mossoul izay ireo mpadalina kristianina no tena mihezaka mitrandrak’ azy hanakonana ny marina rehetra).

    Marina fa tsy manaiky ny finoana kristianina ianao na dia nandinika lalina io finoana io aza araka ny voalazanao : Mba sokafy amin’ny zavatra hafa koa ny sainao raha mbola afaka toy ny “biomimétisme” sns.. satria amin’izao toetr’andro ny NTIC izao dia mora kokoa ny manitatra fahalalana.

    • 27 février 2015 à 16:51 | plus qu’hier et moins que demain (#6149) répond à plus qu'hier et moins que demain

      Dia aoka ho fantatrao koa fa ny olona taloha dia mateza kokoa noho ny olona amin’izao fotoana izao fa miova araka ny firenena sy ny fitondran-tena ary didin’Andriamanitra mahefa ny zavatra rehetra io faharetam-pivelomana io (espérance de vie).

    • 27 février 2015 à 17:11 | Saint-Jo (#8511) répond à plus qu'hier et moins que demain

      Raha olona misaina ianao dia tsotra fotsiny.
      Tsy izaho mihitsy akory no aharesy lahatra anao momba izay finoanao.
      Ary tsy ianao mihitsy koa akory no aharesy lahatra ahy momba izay zavatra nianarako sy nanaovako fikarohana sy fampianarana nandritra ny taona maro.
      Tontolo roa samihafa tsy hihaona mihitsy ny tontolo iainanao sy ny tontolo iainako hatramin’ny taona maro.
      Tamin’ny androm-pahazazàko sy tamin’ny andro nahazatovo ahy aho no azo norebirebena tamin’izay finoanareo.
      Fa tsy amin’izao fotoana izao intsony.
      Izaho koa tsy afaka hanazava aminao izay zavatra fantatro sy haiko ary nampianariko sy niainako, satria ireo fitaovam-pahalalàna sy hakingan-tsaina ilaina mba ahazoana azy ireny dia voavinavinako fa tsy ao aminao. Mora vinaniana, amin’ny fomba fisainanao hita taratra amin’ny zavatra soratanao, izany.
      Ka aza mandàny ron-doha miezaka hitaona ahy amin’izay zavatra efa fantatro tamin’ny izaho mbola vao 15 taona monja, fa lany fotoana fotsiny eo ianao.
      Na dia ny hafatrin’ny andrianamanitrao aza nilaza hoe : « Ndeha maneranany tany, mitory ny tenin’ny andrimanitrareo » ! Ny zaza sy ny tanora mbola tsy nandranto lavitra no azonao rebirebena.
      Hoy ny Kristy tompoinao hoe : « Mino ianao ry Thomas satria nahita. Fa sambatra kokoa izay tsy nahita kanefa mino ! »
      Ndeha ny olon-kafa no itorianao an’ireo teny ireo, fa izaho efa nahafantatra an’ireo teny ireo taloha lavitra noho ianao.

    • 27 février 2015 à 17:29 | Isambilo (#4541) répond à Saint-Jo

      C’est uniquement avec Abraham et ses descendants que Yhavé a passé un contrat.
      N’oublions pas qu’Abraham a squatté une terre déjà peuplée. Il se prévalait de son dieu.
      La religion malgache dit qu’il y a un créateur. Et les Malgaches le laissent tranquille. C’est aux ancêtres qu’ils s’adressent pour les aider. Et si ces derniers ne foutent rien, il faut les réveiller pour déterrer les patates.
      C’est pas plus idiot que n’importe quelle religion.

    • 27 février 2015 à 17:47 | plus qu’hier et moins que demain (#6149) répond à Saint-Jo

      Azafady tompoko, izaho tsy manompo an’i Kristy na kristianina (diso indray ianao teo) ary adi-hevitra hanokafana ny fijery mikatona rehetra no atao eto fa tsy fandresan-dahatra izany koa aza mora sendaotra rehefa lany lainga.

    • 27 février 2015 à 18:11 | Saint-Jo (#8511) répond à Isambilo

      Ah ! Oui ! Je respecte la foi de chacun !
      Mais je ne supporte pas cette mauvaise habitude de tout ramener à leur dieu.
      Si des gens manquent à leurs responsabilités et si cela génère des inconvénients, alors ces illuminés se défaussent sur la soi disant colère de leur dieu, histoire de vous emmener à leur superstition.
      Ils nous prennent pour des imbéciles.

    • 27 février 2015 à 18:19 | Saint-Jo (#8511) répond à plus qu'hier et moins que demain

      Lazao koa fa lany lainga daholo ny manam-pahaizana ara-tsiansa sy ara-teknolojia eran-tany rehetra amin’izao andro izao e !
      Dia lazao koa fa tsy finoana naorina tamin’ny andron’ny saina mbola tao anatin’ny haizina tanteraka no torianao eto.
      Dia lazao koa fa ny finoanareo no nahatonga io aterineto ampiasainao io eto izao io.
      Tano sy fihino tsara ary ny finoanao, fa aza entina anelingelenana olona mivaky loha amin’ity fahavoazan’ny vahoaka ity.
      Araraotina daholo io fahoriana rehetra io mba ivarotana an’ity finoana tsy mitombina rehetra ity.

    • 27 février 2015 à 18:51 | Isandra (#7070) répond à plus qu'hier et moins que demain

      Tokony hasian’ny MT lahatsoratra iray isian’ny adihevitra momban’ny fivavahana eto,...amin’izay samy mamoaka malalaka ny heviny sy ny porofony ny rehetra,...Lohanteny lehibe tsy azo odiana tsy hita io, satria mpino ny Malagasy,...

    • 27 février 2015 à 18:52 | Saint-Jo (#8511) répond à plus qu'hier et moins que demain

      Anaovana azafady aminao fa tsy novakiako tanteraka akory ilay nosoratanao.
      Vao nandalovako topy maso teo ilay izy. Nandalovako fa tsy novakiako. Hay nisy soratra nivandravandra be hoe coran.
      Ka hééé-hé ! Ny silamo aza vao maika koa lozabe, raha oharina amin’ny kristiana sy ny jiosy.
      Isan’ny faran’izay faran’ny maizain-tsaina indrindra eto antany.
      Adaboy any ny resaka amiko fa fotoana very maina fotsiny.

    • 27 février 2015 à 18:54 | Saint-Jo (#8511) répond à Isandra

      Aza manao safobe mantsina toy ny mahazatra anareo e !
      Tsy ny gasy rehetra no mpino.
      Fa ny gasy sasany.

  • 27 février 2015 à 17:28 | betoko (#413)

    Enfin Hery Rajaonarimampianina bouge , il est à Sabotsy Namehana , peut être constater de visu si leurs rizières sont inondées et si la maison familiale tient toujours

    • 27 février 2015 à 18:20 | Saint-Jo (#8511) répond à betoko

      Ka io ilay hoe : « Charité bien ordonnée commence par soi-même ».

      Tsss ! olona tsss....

  • 27 février 2015 à 17:44 | andonizara (#6762)

    Tohizo ny fanotorana ny onahona sy ny tanim-bary ry zalahy fa izao ny vokany ,mametraka kely ry karana sy sinoa ary ireo gasy manam-bola dia mahazo manototra ,tsara be an !!

  • 27 février 2015 à 17:46 | andonizara (#6762)

    ilaozandry hery rajao manao films fotsiny ,miaraka amin’iny vavany mitafotafo iny fa tsy misy apoaka ny ny kely aza ;meric rajao

  • 27 février 2015 à 18:38 | RAMAHEFARISOA Basile (#6111)

    - « VILLA » avec Piscine== à louer== à IVANDRY !
    Il faut la réquisitionner pour héberger les « SINISTRES ».
    Et quelques MALGACHES vont encore « ASSISTER au gala de la grecque »NANA" pour 70 euros la place !

    Quelle bande d’hypocrites !

    Basile RAMAHEFARISOA-1943
    b.ramahefarisoa@gmail.com

    Basile RAMAHEFARISOA-1943
    b.ramahefarisoa@gmail.com

    • 27 février 2015 à 18:51 | Jipo (#4988) répond à RAMAHEFARISOA Basile

      Mais ces zypocrites à votre image , sont bien les enfoirés que vous soutenez !

    • 27 février 2015 à 19:18 | Saint-Jo (#8511) répond à Jipo

      Je ne m’explique pas votre hostilité permanente à l’encontre de Basilou.
      Basilou, à ma connaissance, n’a rien fait de mal à personne.
      Comme vous, Basilou écrit seulement ce qu’il pense.
      Par contre, il y a des gens qui viennent sur ce forum pour rabaisser systématiquement les gasy.
      Tournez votre hostilité vers ceux-là.

    • 27 février 2015 à 19:24 | Saint-Jo (#8511) répond à RAMAHEFARISOA Basile

      Hono ’ho aho ry Basilou !
      Mba efa ren’ny sofinao ve izany hoe Rakotovao Rivo-Doza izany ?
      Toa ministra hono izy izany, amin’izao fotoana ibabena ny vokatran’ny rivo-doza namely ny tanindrazana izao !

    • 27 février 2015 à 20:04 | Gilles (#8709) répond à Saint-Jo

      Misaotra ianao tompoko noho ny teny tsy ilaina izao andro

    • 27 février 2015 à 20:21 | Saint-Jo (#8511) répond à Gilles

      Hay ve ! Naka mpandika teny ny taranakin’ny mpanani-bohitra e !

    • 27 février 2015 à 20:45 | Gilles (#8709) répond à Saint-Jo

      Mazava ho azy fa ny tompoko Jo , ho fanazana ny fahalehibiazanao . Vazaha areck dala dala be . Yeka

    • 27 février 2015 à 21:11 | Saint-Jo (#8511) répond à Gilles

      Tsy mbola dia tena izay loatra aloha no filaza azy.
      Kanefa dia tohizo fa efa tsara rehefa mba misy ezaka.

    • 28 février 2015 à 03:04 | ramaso (#7441) répond à Saint-Jo

      Quelle coincidence ! RAKOTOVAO RIVO-doza un nom mechant comme la personne meme qui fait des degats politiques ! Je m´excuse de repondre en francais:izaho mako tsy miteny merina tsara loatra,nefa mi-comprendre.

    • 28 février 2015 à 04:00 | FIPOZ (#2162) répond à RAMAHEFARISOA Basile

      Basile, vous êtes vraiment à mourir de rire !
      Vous proposeriez de loger des sinistrés des inondations dans une villa avec piscine au cas où ils manqueraient d’eau ?
      Je pense que vous avez beaucoup d’humour ...

    • 28 février 2015 à 09:23 | RAMAHEFARISOA Basile (#6111) répond à Saint-Jo

      Saint_Jo
      Cordialement,
      Basile RAMAHEFARISOA-1943
      b.ramahefarisoa@gmail.com

    • 28 février 2015 à 09:32 | RAMAHEFARISOA Basile (#6111) répond à Saint-Jo

      Pour MOI,ce n’e’st une question de « PERSONNE ».
      Pour le moment,ce Monsieur est Ministre d’Etat=Personnalité Politique importante...
      Chargé :
      - des Projets Présidentiels,
      - de l’Aménagement du Territoire
      - et de l’Equipement.
      En pratique,il exécute « la politique voulue et décidée » par le Chef Suprême de l’Exécutif
      - SEM Hery RAJAONARMAMPIANINA,
      Président de la République Malgache
      Chef d’Etat de Madagascar.
      En toute honnêteté,je vous dis :
      - « IL FAUT LE SOUTENIR DANS TOUTES SES DEMARCHES ».Point barre !

      Basile RAMAHEFARISOA-1943
      b.ramahefarisoa@gmail.com

  • 27 février 2015 à 19:55 | Isambilo (#4541)

    Je suis en train regarder les infos sur TVM. Ces débiles ne savent même pas prendre le son en évitant les bruits du vent.
    Désespérant.
    Cela fait des siècles que la population de Tananarive sait que les inondations sont fréquentes. Ce n’est pas pour rien qu’ils se sont installé sur les hauteurs.
    On s’est moqué de la cité « des imbéciles ». Sauf que ces gens connaissent l’histoire de leur pays et ils doivent rigoler en voyant les belles maisons des zones inondables.

    • 27 février 2015 à 21:08 | Saint-Jo (#8511) répond à Isambilo

      Ity koa no mahagaga raha tsikaritrao : efa mba miezaka manoratra amin’ny tenintsika ny mena sofina tonga eto amin’ity serasera ity.

  • 27 février 2015 à 20:34 | Rakotoasitera Fidy (#2760)

    Izany no alehany rehefa ny andaniny dia an’i Ratsiraka , Ravelonarivo io , ary ny akilany dia mifikitra miaraka amin’ny Hery , i Rivo Rakotovao io

    Asa ra fantatrareo faha i Rossy dia , tamin’i erintaona , nandalo antsokotsoko
    taty Frantsa naka ny nationalité frantsay

    Akaotran’i rajoséphine ,gasy vadiny ao Madagasikra, dia manambady tsotsoka
    eto Frantsa i ranamana

    Nahagaga ihany fa tsy namaoka vava mhintsiny ilay Goldblatt eo anatrehany izao zavatra izao (sao ary ilay Gold dia manambady gasy koa ???)

    Fa miverina amn’ilay ’bicéphalisma’ Rajao/Ratsiraka e !

    Raha ohatra moa izany fa voatariky Ratsiraka ny vahoaka anongana any Rajao mba ahafahany Ravelo manao ny sitrapon’i Ratsiraka da mino
    ve ianareo fa tsy isy râ mandriaka ??

    • 27 février 2015 à 21:06 | Saint-Jo (#8511) répond à Rakotoasitera Fidy

      Ahoana koa izany mampirafy izany k’lé !
      Manao adin’ny tavaratra sy ny maizina izany : vady iray any andafy, dia vady iray hafa koa eto amin’ny tanàna.

    • 28 février 2015 à 03:06 | revysaditra (#8500) répond à Saint-Jo

      ...et alors ???
      ... pardonne-moi si je n’arrive pas à compatir à ta douleur...
      ... mais je peux comprendre ta colère...

      ___
      Tsara lè revy é !!
      Tairo amin’izay ary lè ditra é

      —  -
      laisse toi aller bébé...
      ... viens avec nous et viens danser...

      http://youtu.be/tUNx4rhljaM

    • 28 février 2015 à 09:40 | RAMAHEFARISOA Basile (#6111) répond à Rakotoasitera Fidy

      - « Ce ROSSY » a eu sa nationalité française==déjà==quand il était en exil en France durant la « PERIODE MARC RAVALOMANANA ».
      Il se peut qu’il soit revenu l’année dernière pour réactualiser sa « NATIONALITE ».Point barre !
      Ne réglez pas votre rancune personnelle sur « ROSSY » !
      OUI !
      il n’est pas de votre « race »//ethnie,peut-être !

      Le PADESM et ses héritiers.

      Basile RAMAHEFARISOA-1943
      b.ramahefarisoa@gmail.com

  • 28 février 2015 à 03:24 | ramaso (#7441)

    Quel contraste ! Les riches se bousculent pour aller voir le concert de NANA MOUSKOURI avec des billets d´entree qui ne sont pas du tout a la portee de tout le monde,et les sinistres et victimes des catastrophes qui luttent pour trouver oü se loger,vraiment il y a 2 mondes a MADAGASCAR.Ici encore le GVNT attend l´aide de la CI pour regler la situation.

    • 28 février 2015 à 04:58 | revysaditra (#8500) répond à ramaso

      NANA MOUSKOURI

      Rappelons qu’il y a quatre catégories de billets :
      - les billets VIP à 200 000 ariary
      - ceux à 150 000 ariray
      - à 100 000 ariary
      - et à 50 000 ariary.
      AMBIANCE MAFANA Masiaka-ny-fitiavako
      « Coucouroucoucou, Paloma »
      « Guantanamera »
      « Tous les arbres sont en fleurs »
      « Plaisir d’amour »

      ******************

  • 28 février 2015 à 08:08 | olivier (#7062)

    Après les inondations...Nana Mouskouri..

    Sortons de cette spirale infernale au plus vite...

    OR

    • 28 février 2015 à 08:34 | revysaditra (#8500) répond à olivier

      Faut-il rappeler que le fonds collecté lors du concert de NANA MOUSKOURI sera attribué à l’UNICEF dans le but de venir en aide aux enfants défavorisés malgaches.
      —  -
      « Vola ô...
      ...hatraiza moa ny fetran’ny herinao...
      ... ny olona rehetra manaiky anao...
      ...manompo anao, andevonao »
      — -
      http://youtu.be/IdNoUO8aeiQ
      — -
      Si l’argent ne fait pas le bonheur, rendez-le !
      —  -

    • 28 février 2015 à 09:46 | RAMAHEFARISOA Basile (#6111) répond à revysaditra

      =« TOUT ça,c’est du »RIGOLADE".
      Pour l’UNICEF comme les "AMBASSADRICES de L’UNESCO et de l’UNICEF et cetera.
      Du bling-bling international pour inonder des 4X4 dans les Pays en voie de développement.

      Basile RAMAHEFARISOA-1943
      b.ramahefarisoa@gmail.com

  • 28 février 2015 à 11:07 | meloky (#637)

    Quel drole de sutiation !

    enfin, Est-ce-que ce gouvernement peut reellement delivre leur programme, ou il se fait de s’esquiver dans cette colossale fleaux, et demande aux peuple de recommencer leur mandat ?????!!!!!!

    Je crois qu’avec cet imminent abus et le chatiment naturel comme ainsi, on va voir ce que le gouvernement a avance comme raisons de leur incompetence !!!!

    • 28 février 2015 à 11:11 | meloky (#637) répond à meloky

      C’est le desarroi total !!!

  • 28 février 2015 à 23:59 | diego (#531)

    Bonjour,

    Dans quelques jours, nous allons entendre de la bouche des fonctionnaires des institutions internationales le chiffrage des dégâts causés par l’eaux.

    Combien de ces hommes qui nous gouvernent sont capables de nous chiffrer le Budget de la Ville d’Antananarivo ? Je prétends connaitre la réponse :

    - la Ville d’Antananarivo n’a pas de Budget. Les élus avant 2009 qui pourraient nous chiffrer et ils l’ont sans doute déjà oublié.

    Pourquoi parler de chiffre, d’argent alors que la Capitale est sous l’eau. Cela ne date pas d’aujourd’hui que la Capitale est sous l’eau. Et bien je vous invite, ATSIPIO LAVITRA NY SAINTSIKA. Capitale est sensée gouvernée par les élites des élites de notre pays :

    - nous devons comprendre maintenant pourquoi le pays est dans le trou noir ?

    Il suffit de bien regarder ce que les élites de nos élites ont fait de notre Capitale, vous comprendrez que lutter contre la pauvreté et la corruption c’est TOLONA LAVITRESAKA, dans l’état actuel du pays.

    C’est dans un catastrophe naturel qu’on découvre la solidité de l’État, que les citoyens doivent voir l’existence de l’État de leur pays. On va encore nous exhiber un État dans lequel les gouvernants vont nous faire la démonstration de leurs médiocrités :

    - AMPIO ZAHAY VAZAHA, VAZAHA MILA VOLA, VAZAHA ALEFASO MALAKY NY MILLIONS D’EUROS, DE DOLLARS FA MIJALY NY GASY.

    Si seulement le pays avait un Budget, la ville d’Antananarivo avait un Budget, nos gouvernants seraient en mesure, professionnellement, je répète qu’ils nous attendent, professionnellement de nous évoluer les dégâts, pas seulement les dégâts aujourd’hui, mais depuis six ans :

    - dégâts politiques et dégâts économiques TOMPOKO !

    Nous évoluer les besoins de la Capitale et d’autres villes TRABOINA :

    - est-ce trop demander envers nos gouvernants de nous évaluer à l’instant affiner plus tard les coûts des dégâts ?

    Affiner plus tard, parce que j’imagine que rien n’a jamais été entretenu comme il se doit dans la Capitale, les réseaux routiers, les égouts ( les égouts représentent dans notre petite ville par exemple 40% de Budget de la ville dont le Budget était de 45 M de dollars cette année....),les barrages etc... n’ont jamais été entretenus....

    Et bien évidement, nos élus, nos gouvernants vont espérer, voir souhaiter que les institutions internationales vont leur confier les aides qui sont destinés pour la Capitale :

    - ils sont dans l’incapacité de gouverner leur pays jusqu’ici, on ne va pas leur confier des millions. Les aides vont être pilotés par les fonctionnaires de la CI ou encore......les ONG vont venir en force, autrement dit, l’État est faible. L’État Malgache est au bord de faillite....

    • 1er mars 2015 à 18:07 | RAMAHEFARISOA Basile (#6111) répond à diego

      - « ampio zahay vazaha vazaha mila vola vazaha alefaso malaky ny millions d’euros,de dollars fa mijajy ny gasy ».. ;
      Diégo

      En lisant ce passage,j’ai envie de vomir..
      Diégo !
      Pour être pilote,vous êtes de quel quota ==Madagascar ??==
      JE NE RISQUE PAS DE ME TROMPER !
      J’en ai tellement vue==licence Boeĩng==pour Madagascar en transfuge pour d’autres Pays ;
      En bref,au départ,vous êtes cher AIR MADAGASCAR ???

    • 1er mars 2015 à 23:10 | diego (#531) répond à RAMAHEFARISOA Basile

      Eh bien qui vous empêche de vomir cher Monsieur !

      N’essayez pas de m’impressionner....et je vous rapelle, si vous l’oubliez, que je suis minorité à vous estimer ici. Qui n’a pas essayé de vous insulter encore...et bien je n’en fais pas encore parti, et nous n’avons pas les mêmes âges....

      - alors, doucement, d’autant plus que vous n’êtes pas obligé de me répondre....je ne vous attends pas forcement à ce vous me répondez.

      Je n’ai pas besoin de vomir sur vous, d’autres le font bien ici à ma place et avec plaisir.

      Ah l’aviation.....qui êtes vous pour me questionner sur mes cursus scolaire ou aeronautique.....allez faire le tour des écoles en France aux USA et au Canada...cherchez, vous connaissez ..surtout les GASY....bonne chance

      Et vous pouvez commencez des ce soir....je suis à Tel Aviv , je suis sur que vous le saviez....lol......vroummmmm...Boeing,.....vroummmmm Airbus....

    • 1er mars 2015 à 23:30 | diego (#531) répond à RAMAHEFARISOA Basile

      Mais vous travaillez pour ficher les GASY ?

      Quota :

      - Merina ? Côtier ?

      Vous êtes un homme dangeureux .

Publicité




Newsletter

Les actus du jour directement dans votre boîte email

[ Flux RSS ]

Suivez-nous

Madagascar-Tribune sur FACEBOOK  Madagascar-Tribune sur TWITTER  Madagascar-Tribune sur GOOGLE +  Madagascar-Tribune RSS