Facebook Twitter Google+ Les dernières actualités
dimanche 24 septembre 2017
Antananarivo | 18h08
 

Société

Affaire FIGN - Mouvement des ecclésiastiques

3 morts suite aux affrontements armés

vendredi 21 mai 2010 | Bill, Yann

La connexion entre l’affaire FIGN des 500 millions d’Ariary et les manifestations de contestation du pouvoir encouragées par le mouvement des ecclésiastiques ce jeudi 20 mai au Mausolée d’Avaratr’Ambohitsaina a provoqué des affrontements armés qui ont coûté la vie à deux éléments des forces de l’ordre ; un du camp des assaillants conduit par le colonel Ravalomananana Richard et un autre du camp des mutins de la FIGN. Un autre cas de décès a été enregistré parmi les civils pro-mouvement des ecclésiastiques. On compte aussi de nombreux blessés, une douzaine en tout parmi les forces de l’ordre et chez les civils.

Au final, les forces fidèles au gouvernement actuel ont remporté relativement aisément une victoire face à des mutins dont le nombre actif se situait à environ 25. La majorité des éléments du camp de la FIGN s’était de fait ralliée à la position du général Viennot Zafera, qui soutenait depuis plusieurs semaines que les hommes de son camp devaient rester dans le cadre du respect de la hiérarchie. Le chef de corps s’opposait ainsi à son chef des opérations, le lieutenant colonel Raymond Randrianjafy qui prônait pour sa part le renforcement par les gendarmes des manifestations de l’opposition, suite au manque de suivi sur l’affaire des 500 millions d’Ariary qui auraient dû revenir aux hommes de la FIGN.

Très tôt le matin, alors que la Radio Fahazavana appelait incessamment la population à venir au Mausolée national renforcer la cause des éléments de la FIGN, un chapiteau et des chaises pouvaient être vus dans les périmètres de ce Mausolée, pour accueillir le culte qu’avait annoncé le mouvement des ecclésiastiques Hetsiky ny mpitondra fivavahana. Une foule de civils sympathisants de ce mouvement ralliait les lieux, manifestant son enthousiasme sur la présence des éléments mutins de la FIGN. Les barrages qui avaient étaient érigés la veille refaisaient leur apparition sur la route longeant le Mausolée.

Aux alentours de 8 h 30, le général Viennot Zafera arrivait sur les lieux, sans armes ni troupes autre que deux gardes du corps, pour protester contre cette situation. Il désordonnait bruyamment les chaises installées par les organisateurs et avait une altercation verbale avec un pasteur en déclarant que si ces événements avaient un rapport quelconque avec la religion, il se félicitait de ne pas prier et ne respectait pas la religion. Il quittait les lieux sous la hostilité de la foule, en déclarant à la presse qu’il reviendrait avec ses hommes.

Lorsque deux véhicules de l’EmmoReg ont commencé à s’approcher des barrages vers 9 heures 50, les hommes de la FIGN procédaient à des premiers tirs de sommation, obligeant les militaires à bord des dits véhicules à se mettre à l’abri.

Une heure plus tard, les échanges de coups de feu augmentaient fortement en intensité, alors que des manifestants civils du côté des FIGN acclamaient les tirs ou poursuivaient les chants religieux. Plusieurs personnes, civiles et militaires, étaient blessées. Un élément du FIS était tué, cependant les éléments menés par le colonel Richard Ravalomanana progressaient vers le mausolée.

Peu avant midi, le général Augustin Manankay diffusait un communiqué au nom du commandement de la gendarmerie qualifiant de minoritaire l’action des mutins et annonçant que ces actes seraient punis selon les règlements militaires. Une accalmie relative s’installait peu après.

Après ces affrontements armés ponctués des tirs de roquettes et de jets de gaz lacrymogènes, les mutins se sont repliés dans le camp de la FIGN, suivis des dirigeants et des organisateurs du rassemblement religieux qui n’a pu véritablement débuter que dans l’enceinte de ce camp de la FIGN. De son côté, le colonel Richard Ravalomanana affirmait que des négociations en vue d’une reddition des mutins était en cours, ce qui était démenti du coté des mutins. La radio nationale diffusait des appels invitant les civils, dont les familles des gendarmes, à quitter les lieux.

Le Pasteur Valisoa, un des leaders du mouvement des ecclésiastiques, sortait du camp, et était arrêté.

Vers 16 heures, les tirs reprenaient. Aux alentours de 17 h 30, les mutins avaient disparu. Les forces de l’ordre conduites par le colonel Richard Ravalomanana ont investi un camp militaire apparemment vide. Toute la foule qui s’y était réfugiée le temps d’un culte et d’une tentative de retour au mausolée, avait déserté les lieux. Les éléments du lieutenant colonel mutin, Raymond Randrianjafy, étaient introuvables, sauf l’un d’eux arrêté encore en possession de son arme.

Le colonel Richard Ravalomanana et le Premier ministre, à la fois ministre de la Défense nationale, ont fait comprendre que des avis de recherche seront lancés contre ces mutins. Ils ont aussi, avec le Commandement de la Gendarmerie nationale, demandé en quelque sorte la « reddition » des éléments de la FIGN, ou plutôt pour ne pas déformer les propos, le rassemblement ce jour des non partisans de Raymond Randrianjafy au camp Ratsimandrava ce vendredi 21 mai, sans arme.

Les autorités militaires et gouvernementales, et notamment le Premier ministre Camille Vital, ont condamné les manipulations politiques derrière ces événements et réitéré leur détermination à faire régner l’ordre et la discipline à tous les niveaux, sans état d’âme comme elles disent. Elles séviront sur tout ce qui bouge, diront les autres.

55 commentaires

Vos commentaires

  • 21 mai 2010 à 07:55 | Boto (#1954)

    Dia nitokona hono ny TIA RAHA tao @ FIGN isany satria mitaky ny mangarahara momba ny vola natsolotr’i le8 tany amin’ny sisi-tosy. Vola efa ambavam-boay.

    De rehefa nitokona de ny olona mpanohana an’i le8 indray no nantsoina hanampy ny tena. Ny anton’ny fitokonana anefa de ilay vola avy tany amin’ingahy 8. Tsy ohatran’ny mampihomehy ve izany ???? I le8 aza tsy niasa loha tamin’ilay vola akory satria efa hainy fa efa rano ritra iny.

    Ka naninona leiretsy tsy tonga dia nangataka tany amin’i le8 hoe mba aiza ny anjaranay dia vita. Na zaza T4 aza mahatsapa fa tsy mitombona mihitsy ny anton’ilay fitokonana. Dia izao tapaka hatramin’ny karama kely. Nitetika arivo maty iray alina hoy ny fitenenana. Raha iny lietna-kolonely iny no mbola tafaverina amin’ny maha-zandary azy dia vita ny maha-zandarimaria ny zandarimaria.

    Dia ny mpanao politika ao amin’ny 3 mouvances mody milaza daholo hoe, « C’EST DEPLORABLE ! » nefa hampiditra ny miaramilan’ny SADC hanafika an’i Madagasikara aza efa nokasaina. Ka aiza ho aiza izany raha raikitra tokoa ny fanafihan’ny miaramilan’ny SADAIKATRA ?
    Tena TSY DEPLORABLE MIHITSY VE ?????????????????????????????

    Ny vahaolana dia tsotra : - Raha tena tia tanindrazana ny mpanao politika Malagasy dia tsy ny maha-FJKM anao akory no tokony hisehosehoanao fa ny Lalam-panorenana no ataovy tsara orina. Afindrao any amin’ny faritra hafa ny Renivohitra fa ny toerana ara-jeografika misy an’Antananarivo io no mampiongana ny sasany anatin’ny indray mipi-maso ! Jereo ireny ny any Thailand mbola mahazaka tsara ny mpitondra nefa olona aman-tapitrisany no mitokona. Ny tany Iran ireny olona an-tapitrisany maro niala maina.

    Averiko farany, ny Lalam-panorenana sy ny lalam-pifidianana no atao mazava ka tsy hitanila amin’izay mpitondra hifandimby eo. Tsy menatra ery ry le8 mba milaza fa ny Haute Court de Justice no tokony hitsara azy hoy izy. Ka na n y haute court tononon’ny vavany aza tsy natsangany. Fandikana ny Lalam-panorenana niverimberina io satria tsy niniana tsy natsangana nefa misy vola amina miliara hatao tsolotra ho an’ny zandary.

    Mieritrereta ry zalah !

    • 21 mai 2010 à 08:39 | Sabrina (#4247) répond à Boto

      Ianao no mieritrereta ry Boto ah : maivan-doha efa zatra ataon’ny olona boto dia tsy mivoatra intsony ny saina kely.

    • 21 mai 2010 à 08:53 | Rasoa (#1122) répond à Boto

      Leity e !

      Fa inn foana no hatahoran’ile MiALAINa MARARISON sy ireo firingamievotra ny miaramilan’ny SADC e ?

      Afaka miantso ny miaramila frantsay koa izy raha matahotra

      Ny vahoaka mila an’izany satria TSY MISY ILANA miaramila BOTABE tsy mahazàka KIBO izany ntsony !

      AMPY IZAY AMPY IZAY MASINA NY TANINDRAZANA !

    • 21 mai 2010 à 11:00 | rakoto09 (#1735) répond à Sabrina

      Une fois encore, Sabrina, l’exilé de Ra8 comme son homonyme Taksin de Thaïlande, n’a laissé que des morts, des blessés et un grand sentiment de désolation. Relayer, par des gourous manipulateurs et quelques têtes brulées dont ce colonel Randrianjafy, on a voulu prendre en otage le peuple Malgache.
      Je l’avais dit depuis les débuts des événements que notre Dada dictateur déchu n’arrêtera de sitôt de mettre le chienlit et le chaos dans notre pays.
      L’histoire des 2.5000.000.000 Ar n’est qu’un prétexte pour ce petit colonel car des liens ont été déjà établis avec les ecclésiastiques du Fjkm. Le but final était un soulèvement populaire de grande envergure qui n’a pas eu lieu.
      Désolé Dada.
      Beaucoup de questions peuvent se poser entre autres :
      - Ra8, en exil doré, est-il un homme d’honneur pour continuer à semer le désordre dans un pays qui ne demande plus que d’avoir un peu plus de sérénité pour préparer les élections,
      - Les ecclésiastiques du Fjkm qu’on ignore plus leur mauvais dessein : la volonté de faire revenir le voleur spoliateur de Ra8 en toute impunité, Ne peut on pas en finir avec ses gourous en les désarmant de leur pouvoir destructeur,

      A méditer.

    • 21 mai 2010 à 11:34 | Rasoa (#1122) répond à rakoto09

      Sao dia heverin-drakoto09 fa kentrina sy boto aza ireo Malagasy maneho hevitra ireo ka hoe atao otage e -sy ny sisa !! Taloha angamba - Tsy izany ntsony zao !

      Dia lazaina koa fa mody ilay vola .... no hiangàn’ny hetsika fa izao sy izao ny ao ambadika ..... eh eh eh ! Ary efa fantatra daholo fa izay indray no lazain-dry kontoukour !

      Fa nareo ve dia mahita ary fa mandeha ny fiainan-dRaMalagasy e ! Mahatsapa va rakoto09 fa zaka-dradomelina ilay baolina e ! Ary sincèrement, ianao ve dia tsy mahita fa mandrongony ilay Jeneraly sivily tsy mahala volombava akory iny ?

      Ka na inona na inona lazainao kanefa ary na hangina ndray aza ny vahoaka noho ny tahotra ireto mpam’s sy devoly dia tsarovy fa mihitatra ny fotoanan’nny krizy ary tsy hahazo fankatoavana na oviana na oviana amin’izao tontolo izao akory ny « mpangalatra » « mpandainga » « mpandroba » « mpandoro fananan’’olona sy fananam-pirenena » « be fialonana an-dRavalomanana » « mpamosavy iray trano » sy ny sisa.....

    • 21 mai 2010 à 12:31 | Velo (#4331) répond à Rasoa

      Az de msendotra ry zareo a, nareo ian ko ge no manakorontany eto e, tsotra ftsn ny zavatr atao,
      voalohany alo tsy mande eny reetr eny ref misy etsika, amzay tsy maty ra oatr ka ts mbol kop ny sasany, omena moral fona ny miaramila oe nareo no tokony andravona fa mety tonga sain ian zareo nefarany gamb, az miaino ze tenin’io président hat sy priministra io, nenaz tsy fitiavan tanindrazan fa vola sy vononahitra.
      az de manoan betement ftsn oe avereno dada satry mety tsaratsara ny fiainana taminy, ef lasa iz ary tsy mety ny iverenen eo tson. Tsy ti tanindrazan nareo ra zay fa mitovy daolo ian.

      Reto hoan’ny olana miertrertra, miertrertr tsara oa a, ireo tsy de mahay miertrertr lotra tohano ian ra8 na RaJoel, zan a, eny ary e.

      - Ho any mpitondra fivavahan alo (fJKM io reo zay ten zan, za ao anatin, fa tsy de le ol lotra jereko) : hita taratra zao fa tsy mampiasa an’andriamanitra nareo anvonareo ratsy mba azahoana zavatr oanareo, manipulena reo ny ol, mievitra mantsy nareo oe resak fivavahan io de mahazo ol betsak zay mino, manimba ny ol zan.

      - Ho an’i Ra8 : Mijanon any, manov fiainana tsara any am toerana any, ra afk manao dictature any enao, na monopoliser secteur any de atov tsy olana, az miverina aty tson fa sod anenenan e !

      - Ho any RaJoel dray, mety amnao miala teo amle toeran nio faz de fikirina lotra iz io, hita fa tsy misy zavatr zakanao mitsy eto afatsy ny oe ga ny mampijaly vahoaka a ! zay gamb, de ny mapiasa vady. Tsy manin fa ra miala enao manoana anao zay ref tokanana ny hotel de ville, io gamb ny zavatr hita fa vitanao tsara.

      - Ho any miaramila, nareo sisa no tokon antenaina de lasa nareo dray no otran manakorontana, alaivo ny fintondrana de alamino ny tany faz de sarotahotra e, de manaiky ze tenen le filoha hat, fa tsy de mavita iz.

      Zay no etahetatsik e, sa aon,
      Ndao amzay ikoran e, karakarao ny zavatr reetr fa fety dray zao pentecote ko !! Siora

    • 21 mai 2010 à 12:42 | ranaivo (#147) répond à rakoto09

      bonjour
      je suis attristé de la façon dont certains prennent
      la tournure de ces événements car un HOMME a osé faire ce qui aurait du etre fait depuis le debut de cette affaire
      j admire le lieutenant-colonel Raymond pour son courage il est ddéplorable
      qu il n est pas été mieux soutenu
      laisserez-vous longtemps encore les pillards , menteurs , assassins ,IMPIES
      vous asservir et vous saigner a blanc ??????????????????????
      j en appelle a votre honneur et a votre civisme

    • 21 mai 2010 à 13:27 | rakoto09 (#1735) répond à ranaivo

      .... Il vaut mieux être impie que de souhaiter le sang coulé à Madagascar, et pour le retour d’un voleur !!!! D’ailleurs le dieu à qui vous pensez n’est même pas celui de vos ancêtres, il est celui de vos anciens colonisateurs. Eh bien, soyez triste ou suicidez-vous car on ne revient plus en arrière.....Ou bien reprenez le flambeau du lâche colonel Raymond.

    • 21 mai 2010 à 14:56 | victor (#4237) répond à rakoto09

      o rakoto a ! ny bandy raha mihetsika tsy ho an’i ra8 na ra7 na ra3 any fa ho an’ny tenanay a !mandalova hoy aho ianareo aty tanà dia ahita ny zava-marina hiainanay aty !anontanio ny havanareo izay aty rakoto a !manahirana ny miresaka amin’itony 9,9 itony zalahy e !

    • 21 mai 2010 à 17:47 | freedom (#4334) répond à Boto

      Les Malgaches recherchent un ministre français de la coopération un certain Alain Joyandet dont la rapidité de réaction en soutien de Andry Rajoélina n’a d’égal que son silence face aux évènements malheureux que des anciens « mutins » ont exercé sur de nouveaux « mutins ».Quoiqu’on puisse dire c’est A. Rajoélina qui a commencé à instaurer la politique de mutinerie.

      Où Diable êtes passé M. Joyandet ? Que dites-vous devant « le sens de responsabilité » de votre odieux poulain boiteux A. Rajoélina en faisant tirer sur ses propres compatriotes ? Pourquoi êtes vous devenu muet ? Et les Kouchner ? Et les Sarkosy ? Ont.-ils tous perdu leurs langues ? Les Malgaches attendent impatiemment la voix officielle de la France de votre bec, si prompt à caqueter quand il s’agit de défendre l’indéfendable.

    • 21 mai 2010 à 18:36 | Hajabe (#2600) répond à rakoto09

      Enfin !!!!! Bravo pour ce commentaire !

      Quand nous , les malagasy comprendont que notre vraie religion est « le Culte de nos Ancêtres » et non ce dieu blond aux yeux bleus dont on nous bassine les tempes pour mieux nous asservir ...

      Quand nous comprendrons que nous avons notre destin en main et que ce destin ne doit rien à une sainte trinité quelconque , mais en la Force de nos racines , de notre TanindRazana , de notre propre volonté et de la solidarité qui fait partie de notre culture malagasy depuis toujours (Fokonolona)...

      Enfin ! Nous serons TOUS libérés de cette servitude mentale , « spirituelle » , psychologique . Et nous serons les vrais maîtres de nos destins .

      Ceux qui nous abreuvent avec leur dieu (« minoa fotsiny ihany » et autres insanités) , ne font que nous rouler dans la farine . Voyez le résultat ...la pauvreté , la misère pour les autres bien sûr : par pour le gourou .

    • 21 mai 2010 à 19:05 | rayyol (#110) répond à ranaivo

      vous semblez sincere mais realiser vous que vous preconisez justement ce que vous condamner et on s arrete ou avec tout ca c est fait il y a d autres facons de changer les choses mais la violence est loin d etre la solution

    • 22 mai 2010 à 03:22 | Bassen (#4336) répond à Boto

      Fahadisoana goavana ireny e, fa na izany na tsy izany dia politka avokoa no anton’izao tia tena daholo ny rehetra e,
      Fa ilay Colonel nanao fikomiana aloha dia hita oe nanao hadisoana b tsy matotra... sa kosa mety nahazo b tamin’ireo atsoina hoe mpanohitra angamba ka sahy nanao sorona ny ainy
      ny Mampalaelo dia ny fisian’ireo namoy ny ainy sy ny maratra...

      very ny hasin’izany atao oe fihavanana e !!! tsikalakalam-bola izao no manjaka
      simban’izany atao hoe politika ny hasin’ny maha Malagasy ...

    • 22 mai 2010 à 03:41 | gasykoza (#4337) répond à Hajabe

      Tsara ny maneho hevitra fa aoka tsy hitsara an’Andriamanitra sy ny Fivavahana sao mba ho sazin’Andriamanitra amin’izany, ary izany no mety mahatonga antsika Malagasy ohatr’izao izao ... manompo sampy loatra

    • 22 mai 2010 à 09:08 | RAKOTOZANANY (#3245) répond à rakoto09

      Il n’y a rien à méditer sur les propos d’un écervellé ?
      On le lit ,avec dégoût, oui, car on n’est pas nou des extremistes, mais sans plus...

    • 22 mai 2010 à 09:49 | doris24 (#2499) répond à freedom

      minable il n es plus la celui qui te gavé de bien faits ? ton r8 , ton ali baba donc tu doit étre un des 40 voleurs ,de ce nabot champion des plus grands vols dans l histoire de mada , qu el courage de voir ton r8 gesticulé la bas en afrique du sud pour retrouver ces vaches acheter avec largent du peuple est revendu au méme peuple plus milles magouilles minables pretencieuses , son égo demesuré vu son insinifience réelle est écoeurante dailleur c est l effet que ma fait ton commentaire anti francais qui nourissent ton peuple actuellement allor que vous vous en étes incapable allez minable ceux que tu insulte te disent M.... sache le ,

    • 23 mai 2010 à 18:38 | Hajabe (#2600) répond à gasykoza

      Je peux vous retourner votre argument .

      Efa firy tao-maty ny gasy no mitsongoloka manompo ny « andriamanitry ny vahiny” ? Ary aiza ny voka-dehibe hitany hatramin’izay ka hatramin’izao , amin’ny fiainany an-davan’andro ? Tsy mahatsapa ve isika fa mikoroso fahana lalandava ary ataon’ny sasany toy ny sarobakoliny fotsiny ?

      Croire , c’est d’abord croire en soi-même et en ses capacités et c’est : rester fidèle à ce qu’on est ,en ce que nos Razana (TanindRazana) et nos Ray aman-dReny nous ont enseigné .

      Le reste , c’est de la politique (pour nous asservir) et de la manipulation (pour effrayer les esprits).

      Croyez-vous vraiment que nos Ancêtres n’étaient que de parfaits idiots ?

      Aza mitomany ny randrana tsy manendrika ny tena e !

  • 21 mai 2010 à 08:09 | sam2009 (#184)

    Hafahafa ihany anie ny mieritreritra hoe ny ZANDARY na TAFIKA natao hiaro indray no miantso VAHOAKA hanohana azy e.

    Efa impiry moa ny 3-mouvances no niantso ny mpitandro filaminana tsy anavahana na zandary, na tafika... et j’en passe.

    Mbola tsy nisy teto Madagasikara io trangan-javatra iray io.

    Saingy nohon’ny tsy fandinihana kely nataon’ireto pasitera mpitarika ny HPF dia iny niaraha-mahita iny izy iny.

    Dia mihevitra ilay « mbola-tsy-dada Pasy » iny fa rehefa tsy nahazo toerana dia ny fiarahana @’ny FIGN eny FD no vahaolana.

    Pasitera ve no manomana zavatra en SUSPENSE koa !

    Fotoanan’ny fahatongavana saina izao ho an’ny tsirairay.

    Enga anie ka ho tontosa soa aman-tsara ny fifidianana rehetra hamahana ny kirizy.

    Enga anie ka hotafavoaka tsy hoe ela amin’ity ny kirizy ity ny firenena.

    Indeed, enga anie ka ho tafatsangana tsy hoe ela ny REPOBLIKA FAHA-EFATRA.

    MASINA NY TANINDRAZANA

    • 21 mai 2010 à 08:45 | Rasoa (#1122) répond à sam2009

      MASINA NY TANINDRAZANA - MASINA NY TANINDRAZANA !!

      Ary aza mandainga ry sam2009 a ! Miantso ny vahoaka hifanohana amin’ny hevitra ijroany ny FIGN fa tsy miantso ny vahoaka hiaro azy amin’ny fanafihan-devoly. (Tsy mitovy izany).

      Ka na izany koa ary no izy, inona ny problème-nao ?

      Ny zava-misy aloha dia ireny botabe dondrona be ireny no milaza azy ho tompon’ny FIGN. Ha« V »endranana izany tompoko - Mila mametra-pialàna fa mitondra henatra ho an’ny Malagasy fa tsy ny Zandary ihany. Ridicule nounours mainty be !!

      Koa raha ny HMF kosa dia tsy ho faty akory ny hetsika vao mainka mitsiry ao am-pon’ny tsirairay ny hafanana !

      Bye Bye Joelle - Où es tu ? Que fais tu ? Est ce que tu existes encore ?

    • 21 mai 2010 à 12:30 | victor (#4237) répond à sam2009

      hafahafa ange izany hoe maire mividy miaramila hanongam-panjakana e !!!!tsy misy mahagaga intsony ny mahita jeneraly milaza tsy mila fivavahana, maninona no asiana resaka be momban’ny pasitera manao politika ??odon moa tsy nanao politika ???????ary maninona vao misy tranga eto antanindrazana dia voatonona foana ravalomanana ?????tsy afaka mangetaheta ny vahoaka fa ranompotaka no atolotra azy ????????

  • 21 mai 2010 à 08:22 | rasoulou (#4222)

    C’est bien dommage que Madagascar est arrivé jusque là, le peuple malgache ne le mérite pas, par contre s’il faut y aller pour finir avec ce régime, je suis derrière les FIGN, COURAGE M.LES GENDARMES, METTEZ EN TETE TOUS VOS MARTYRS POUR LA PATRIE Y COMPRIS LE GENERAL RATSIMANDRAVA ET LES TUES CONTRE LES FRS EN 1972, MERCI ET ENCORE MERCI, COURAGE !!!!!!!

    • 21 mai 2010 à 08:24 | rasoulou (#4222) répond à rasoulou

      Plutôt en 1975 mais pas en 1972, je me suis trompé.

  • 21 mai 2010 à 08:28 | kotondrasoa (#3872)

    Hoy richarkely :

    - Tsy hanafika an’ny camp FIGN izahay fa tonga hiaro ny vahoaka.

    Tsy ela tao afaran’izay dia niaro ny vahoaka izireo tamin’ny fandefasana grenades lacrymogènes ary dia nanafika ny camp ka dia azony izany.

    - Tsy hanao fanonganam-panjakana ireo, hoy izy.

    Nolazaina anefa fa pretexte (izany hoe efa manana idées arrêtées izy) io fitakiana ilay vola io, izay tsiahivina fa efa naharitra amam-bolana maro satria efa nanomboka tamin’ny jolay 2009.

    - Ory hava-manana ny Malagasy, hoy izy satria olona nahazo PMU ve dia hozarainy aminao.

    Ilay Komanda nahazo ilay vola avy eny Ambohitsorohitra izany no tena adala satria noentiny teny amin’ny cellule tactique ilay vola dia nifampizaran-drizalahy tao satria niara-nifidy ny nomerao tamin’ilay course PMU rizareo ireo ka izay tsy nanatrika teo nefa notendrena hahazo ilay vola dia naman’ny tsy nandray anjara tamin’ny fifidianana nomerao.

    Dia naman’ny nahazo PMU daholo izany ireo mambran’ny fat ireo satria be karama be (100 tapitrisa iraimbilanja moa izy teo ?) ka ny olona izay nanaraka azy no nifidy ny nomerao (namono tena teny Ambohitsorohitra tamin’ny 7 febroary) fa rizareo no mandray ny tombony.

    Dia satria i Bru no lehibe tao nandray ny vola dia izay ataon’ny lehibe izany dia mety daholo na hohanina aza ny anjaranao (mba tsy hilazana hoe raha sendra tonga ao an-tranonao izy razandary dia izy no mitantana izay rehetra eo, na fitaovana, na olona).

    Ary sao ny an’i richarkely no pretexte hanafihana ny camp FIGN fa efa ela no nanamavo ny fitondrana tamin’ilay fitakiana ilay vola.

    Raha dinihina amin’io voalazan’i richarkely io izany dia mouvement-n’ilay boka fotsiny izany ilay enquête mikasika ilay 500 tapitrisa ariary fa efa naman’ny maty momoka ny momba an’io sady efa enjehina izay mitaky ny marina ka iza intsony no hitaky eo ?

    Dia maty noho ny fitakiana ny marina izany ireo maty ireo ka tsy mety atao intsony izany ny mitaky ny marina fa aleo ve hanjaka ny lainga ?

    Tsara ihany ny milaza fa ny hetsiky ny mpitondra fivavahana dia mitaky ny fampihavanana, ny fifampiresahana, ny fahamarinana fa rehetra saritina amin’ny toetsaina politika lomorina moa ilay izy dia lazaina fa miandany be fahatany.

    Ny toetsaina malagasy vaovao entin’izao fanovana izao moa izany dia ny fanjakan’ny be sandry sy ny lainga ka izay no demokrasia vaovao.

    Le règne de la pensée unique est déjà en cours et va atteindre son apogée par l’emprisonnement de tout opposant.

    • 21 mai 2010 à 09:02 | fifi (#1381) répond à kotondrasoa

      ahitsiko kely ry kotondrasoa a !

      risara baobina (avy @ hoe baomba) no tena anaran’ilay zalahy iny ! dia mbola sahy misaotra an’Andriamanita ihany izy rehefa avy namono olona !
      dia henonareo koa izany adjudant nandakandaka ny baiboly izay latsaka t@ tany izany ?
      Fanjakan’inona re ity raikaky ô ! eny ho’aho ramalagasy ! mampahonena ilay toe-tsaina. Efa miaina amin’ny andro farany marina isika izao an !

  • 21 mai 2010 à 09:04 | BRUNEAU (#3303)

    >>> Le PM Vital dénonce avec véhémence les ingérences et les manipulations ourdies par des politiques hostiles à la bonne marche vers la 4è république

    >>> Le lieutenant-colonel Randrianjafy Raymond a sali l’honneur de la gendarmerie ; deux éléments de la FIS tués au Fort Duchesne

    http://www.madagate.com/politique-madagascar/dossier/1420-madagascar-le-pm-vital-denonce-avec-vehemence-les-ingerences-et-les-manipulations-ourdies-par-des-politiques-hostiles-a-la-bonne-marche-vers-la-4e-republique.html

    • 21 mai 2010 à 15:23 | victor (#4237) répond à BRUNEAU

      madagate ve no atao taratra ry bruneau,mitovy amin’i GTT ihany io fa tsy sahala leity a !

  • 21 mai 2010 à 09:11 | hafatra (#1895)

    Mifangaro daholo ny akoho amam-borona ato :
    marasily,dapasy,saosy,propagandy,teny mahery,politika......

    Asa loatra iza no nandresy tamin’iny sarimihetsika ratsy rindra iny fa ny resy dia efa hiaraha-mahalala : ny vahoaka malagasy !

    • 21 mai 2010 à 10:49 | Andry (#2028) répond à hafatra

      Resy tokoa no sady resy very voninahitra no nampahatraina na ara-javatra na ara-pahendrena. Mba ahoana hoy ireo izay niady sy manoha ny ainy tamin’ny fanafahana ny tanindrazany tamin’ny ziogan’ny fanjanahana, raha mijery ny toe-draharaha ankehitriny, 50 taona aty aoriana (26 Jona 1960 - 26 Jona 2010) ?

  • 21 mai 2010 à 09:18 | victor (#4237)

    manalika be aloha ny nahita an’i zafera, ambony garady nanipy ny seza, tsy manaja na iza na iza, na inona na inona,indrindra ny AVO, niforona tamin’ny inona nga rangaha io,hoy jeneraly camille:tsy fanaony ny mamono olona,mifanohitra amin’ny lazainy ny zavatra ataony, lainga afafy izao foana sy fampandriana adrisa, famitahana no be

    • 21 mai 2010 à 13:16 | Rasoa (#1122) répond à victor

      Tsy manalika olona izy fa manalika ny tenany ! un bouldog qui s’en prend aux chaises .... Raha niteny ny seza dia afa-barakany tanteraka ... Nipitipitika ange ireo seza e !!!

      Tena nampiomehy mihitsy ny mijery azy manipitsipy ny seza .... Ohatra n’ny azon’odin’ny mpamosavy satria efa niozonozona fa tsy hivadika !!!!

      Aiza ve ka :

      Il faut à ce « Général » de 140 kilos minimum mbola miampy 600 militaires pour maîtriser un colonel de 55 kilos avec juste 19 gendarmes avec.

    • 21 mai 2010 à 15:01 | victor (#4237) répond à Rasoa

      marina izany rasoa !mahamenatra !!!!fa natahotra camille dia ny votany no mody nanontaniana raha matahotra , lery no tsy sahy raha tsy nisy ireo votany !aoka lesy !!!!!

  • 21 mai 2010 à 09:42 | SNUTILE (#1543)

    A cause de l’argent ?
    L’argent quand a-t-il le pouvoir sur l’intelligence de l’homme dans un pays comme Madagascar :
    - 90% grosses dettes
    - 10% nourritures quotidiennes
    Sachant que Madagascar n’est pas encore dans le système du Huissier à l’occidental mais tout se fait par confiance et sur l’ honneur verbale mutuelle sauf dans certain cas particulier. Allons droit au but pour mieux comprendre ce désarroi qui ne doit pas avoir lieu à Madagascar surtout au niveau populaire : dans les début de Ravalo il suffit de rendre la voiture non payée pour que la dette disparait...à vérifier

  • 21 mai 2010 à 09:45 | The Man (#2712)

    The situation has become difficult ...sarotra ny fandidiana...and the worse is to be expected...mbola tsy hay hoe inona no hitranga ato ho ato.
    Hindramiko ny « Wait & see » filazana namana iray izay eto

  • 21 mai 2010 à 09:56 | Raol (#529)

    On dit ici et là que c’est déplorable, oui c’est vrai, et plus que cela, c’est plus que grave. Heureusement que des gens (pour ne pas dire la majorité, parce que je n’aime pas faire des affirmations gratuites) ont pris conscience que les actes de la FIGN sont condamnables quelle que soit la raison, et beaucoup plus grave encore, la récupération politique de leur action, surtout de la part des 3 mouvances et des pro-ravalomanana et je souligne plus particulièrement les soit-disant Mpitondra fivavahana qui osent user le nom de Dieu tout puissant à des fins politiques politiciennes. En effet, personne actuellement ne se doute plus de leur position : chercher tous les moyens pour faire revenir leur Gourou : Mr Ravalomanana. Je réitère ma position et mon point de vue : je soutiens les décisions du Pdt Rajoelina, il n’y a que les élections qui peuvent nous sortir de la crise. Que Dieu garde ceux qui ont la bonne foi.

  • 21 mai 2010 à 09:59 | RABERENE (#3227)

    Arabaina indray ianao SEM Andry RAJOELINA ,fa hoditra akondro iray indray iny aloha no very maina fa tsy nampianjera anao.Araka ny efa nolazaiko dia arakaraky ny handrosoanao amin’ny tanjona ,dia miha manao tsipaky ny miala aina foana i dadan-drizalahy sy ireo zanany isany.

    Mitandrema ihany anefa fa mbola tsy lany akory ny volabe nangalariny ,ary mbola vao maika izy izao tsy ho menatra mihintsy hamafikatrana izany,hanao izay fomba hanakorontanana rehetra.

    Tandremo koa fa manana specialité maro io dadan-drizalahy io fa tsy menatra mihintsy izy hampiasa ireo.Ny « V » roa izao dia nampiasainy omaly mba hanosehana mafy ny hevitra ratsiny.Ny « Vola » ,sy ny « Vavaka » io,tandremo fa mbola misy « V » maromaro mbola hainy tsara ,ary mety mbola ho ampiasainy.

  • 21 mai 2010 à 10:07 | nawack (#3945)

    Rendons nous à l’évidence, dans les feux de l’action il y avait peu de chance qu’une vingtaine de militaires arriveraient à affronter 600 soldats autour avec des lance roquettes.

    Ces éléments ne seraient pas aussi bêtes de vouloir affronter à force inégale face à tout un contingent d’armée... ils ont prévu dès le début une stratégie de fuite en tenue civile et « aidés ». Selon des indiscrétions sur place d’hier, des éléments du RFI auraient participé à cette stratégie. Reste à confirmer.

    Mais voilà, je crois que c’est encore une fois un point de moins pour la HAT aux yeux de la communauté internationale ; comme la fois de l’arrestation brutale de Manandafy au Carlton et dont les images ont tourné dans le monde entier.

  • 21 mai 2010 à 10:18 | victor (#4237)

    resa-jaza ny omaly ireny ,tsy nisy tokony nidiran’ny sivily fa adina miaramila,hita taratra fa misy ny tsy masaka ao amin’ny samy miaramila,mazava izao fa tsy misy mankatoa ny fitondrana gaboraraka hat izao,pitik’afo kely dia hampitraotra ny vahoaka mijaly,ils n’auront rien de la part du vrai peuple malagasy,mifanohitra ny lazain’ny jeneraly camille sy ny fomba fanaony sy hataony, tongava saina ry namana rehetra ;

  • 21 mai 2010 à 10:51 | le diaspora (#1311)

    Face aux mouvements des militaires qui ont deux devises différentes aujourd’hui permettez moi de vous donner leurs dévises respectives : pour FIGN c’ est « MORT POUR LA PATRIE, alors que pour le FIS » MORT POUR RAJOELINA, maintenant que les jeux sont faites, à vous de juger

  • 21 mai 2010 à 11:49 | Mihaino (#1437)

    Si on comptait le nombre de morts ( civils, militaires, étudiants, policiers ... ) depuis le gvt de Monja Roindefo, de Manorohanta Cecile (PM 24 heures, record mondial) et de Camille Vital , je pense sincèrement que la HAT doit arrêter ces massacres . Pourquoi Mme Manorohanta Cécile n’ose pas DEPOSER SA DEMISSION quand il y a mort d’ hommes comme du temps du Président Ravalomanana ??? Peut-être espère -t - elle d’autres décorations de la France ??!!!

    D’après l’avis général du vrai peuple malgache, nos généraux promus sont gênés pour parler du génocide actuel à cause d’eux ou grâce à eux car des récompenses et des salaires leur ont été généreusement distribués par la HAT , Le Pdt de la transition Andry Rajoelina et les gvts successifs depuis 14 mois ...!!!

    Généralement , les généraux dignes de ce nom, ne sont ni des assasins ni des gens sans-gêne !!! Veuillez m’excuser de l’utilisation excessive des mots « général » et « gêne » !!!

    J’adresse mes sincères condoléances aux familles de toutes ces victimes !

    Bon courage et Wait and see ....

  • 21 mai 2010 à 12:32 | fandresena (#299)

    Tononkalo atolotra ho an’i Pasteur RIVO sy izay nodimandry tamin’ny tolona omaly .
    FITIA ROA
    Tsy hadalàna sanatria raha lasana ianareo ,
    tsy hadalàna velively ireo « Fitia » tam-ponareo
    F’ Ilay Anaran’i Jesosy no nanosika tanaty
    S’ilay Fitiava-tanindrazana no nirehitra tsy maty !
    K’ indreny ianareo nitsangana , ary nivavaka hatrany ,
    Nanao ny dingana rehetra ho ren-danitra sy tany ;
    Mba hisian’ny Fihavanana amin’ny samy Malagasy
    Mba hisian’ny Fiadanana marina mihasihasy .

    Tadiaviny hosoloina mantsy Ilay Anaran’ i Kristy
    Tadiaviny horaràna koa sy hangina ho doria
    Ilay Fitiavan-Tanindrazana voatahiry tao am-po
    Tiany ho potika sy lao ka hanjavona sy lo .

    Dia nitsangana ianareo ,
    nitsangana nanandra-peo ,
    Nilaza izay tsy marina sy tsy rariny rehetra
    Ary dia namaritra izay mety ho tarigetra ;

    Nitsangana ianareo ,dia nahatarika vahoaka
    Nitsangana ianareo ka sanatria izay hitsoaka
    Dia izay no tsy tantiny ka nampaharary ny atiny :
    Ilay Fahamarinana dradraina
    Ilay Fahafahana lalaina .

    Dia niantso ireo « vahiny » hamono ireto tera-taniny
    I Zafera sy ny namany , tsy nijery ireo tomaniny
    Ka dia lavony ianareo , maty sy tsy nahaloa-peo ...

    kanefa !
    Tsy hadalàna sanatria raha lasana ianareo ,
    tsy hadalàna velively ireo « Fitia » tam-ponareo
    F’ Ilay Anaran’i Jesosy no nanery tao anaty
    Ilay Fitiava-tanindrazana no nirehitra tsy maty .

    Koa mandria am-piadanana , tohizo tsara izato lalana !
    Fa ny aty tohizanay
    Eny tena hitohy mandrakizay
    Izany tolom-panafahana
    Manohitra ny Fanjanahana .

    Fandresena 21 Mai 2010 8h34

  • 21 mai 2010 à 13:18 | arison (#292)

    Oviana moa no nisy pasitera fjkm nanangana fivavahana teny am-pasana izany teto madagasikara raha tsy amin’izao. Ny mpamosavy no matory eny am-pasana sy manao ny asany eny !mahagaga ihany ireo dadapasy ireo.
    Mahagaga ihany koa ny pasitera fjkm fa dia mitaona ny ondry hovonoina satria naseho ny ondry donto rehetra fa raha maty eo nareo de ho toy ireto olona amin’ny mausolée, soa ihany fa nisy pasitera maty soamantsara fa raha tsy izany tsy nivaly ny vavaka nataon-dry zareo teo ; raha zandary fotsiny no maty mety tsy nampaninona an-dry zareo angamba. Rahoviana ry fjkm no hanaovana tsangambato maritiora i rapasy maty ah.
    Ny pasitera fjkm ihany koa no manohana ny tsolotra nomen’i ra8 ny fign satria fantatr’izy ireo tsara izany. Simba ilay anarana JESOA entin’ny fiangonana amin’ny fitiavanareo pasitera yaourt sy ronono avy amin’dra8.
    Sambatra i ra8 fa manana mpanompo adala sy mahatoky, sady kentrina no tsy mahalala ny tokony hataony.
    Enga anie ho tonga soa any amin’ny elo ireo pasitera fjkm ireo ; hitohy anie ny fijalian’izy ireo ety an-tany ka hatrany an-danitra satria sady mampiady ny vahoaka, ny miaramila, miaro ny tsolotra sy tsy fahamarinana ary tia vola sy voninahitra.

    FJKM : Fikambanan’ny JiriKa Mpamon’olona

    • 21 mai 2010 à 15:46 | Rasoa (#1122) répond à arison

      Ndriiiiiiiiii ! Malahelo angaha fa hatrany Mausolée, dia an’alinkisa ny mpanara-dia ?

      Sao hadino fa na aiza na aiza toerana hivavahanao na roa na telo no eo, die eo afovoany Andriamanitra ! Ary ireo vahoaka an’alinkisa ireo tsy fozaorana mamon-drongony ka very saina sanatria fa fitiavan-tanindrazana no nanesika azy.

      Ary tsy fozaorana nokaramaina akory ka hiatsaranavelatsihy hananganana tsangambato kanefa hitsahina an-tampon’ny loha tompoko.

      Dia misaotra nampahatsiahy fa ao an-dapa ny mpamosavy faly mijery ny fasa-poana ny fozaorana « V » isaky ny miditra sy mivoaka.

  • 21 mai 2010 à 13:27 | victor (#4237)

    te hitraotra ny malagasy, te hanohitra fa very ny tanindrazana,be no vitsy koa, tsy afa-manohatra ny basy y ny tafondro,ny fisamborana sy ny fanagadrana,ny fanimbana sy ny fanapotehina,ny fangalarana fananam-pirenena sy fananan’olon-tsotra,famonoana ny samy malagasy,ampy kosa izay fa trop be e !tsy nisy vanona fa lainga no afafy,atotona any amin’i ravalomanana marc daholo ny tsy mety rehetra nefa lery efa « ra-tompokolahy » hoy ny tanora izay,manana fahasahiana tokoa ny tsirairay fa maty vao miteny sy maneho hevitra,firy moa ny fianakaviana namoy havana hatramin’ny hat teo ????firy no very asa, fananana ????jeneraly koa sahy milaza fa vola n nahatonga ny fihetsika mahery omaly,fa tsy ny vola ve no nanonganam-panjakana ????tsy vola ve no nahafaty malagasy maro hatramin’ny febroary 2009 ?????

    • 21 mai 2010 à 14:12 | Turping (#1235) répond à victor

      Ny tody tsy misy fa ny atao no miverina na koa arak’ilay fitenenenana hoe aux pays des aveugles ,les borgnes sont rois.
      Tout cela pour vous dire chers compatriotes, que le bain de sang,la mutinerie .......ne servent à rien si tous les malgaches ne bougent en même temps et vu que Madgascar n’a pas un regime démocratique contrairement à ce qu’on dit ,rien n’avance car le fait que les militaires tirent sur la foule est « une grosse erreur et le franchissement de la zone rouge » .Le président de la HAT est né en 1974,il ne connaissait même pas l’époque de Tsiranana où les choses allaient bien ,jusqu’en 1972 .Ramanantsoa était un bon président comme Ratsimandrava jusqu’à l’assassinat à de ce dernier.Dépuis Ratsiraka ,présumé l’auteur du complot et l’assassinat de Ratsimandra ,Madgascar devient un pays pauvre .Ratsiraka a mis le pays à genou et sa politique de division pour régner,les corruptions, .....dépuis 25ans a complétement ruiné le pays, les autres dirigeants qui l’ont succédé ont hérité la dictature car pour être au pouvoir ,il faut chasser l’autre et de faire un coup d’état .Un style de type Bokassa !!!!Ce qu’a fait Ra-8 pour chasser Ratsiraka est le scénario adopté par Andry car on l’a aidé pour faire le coup d’état etc.....Peuple malgache ,réveillez-vous, car ce qui se passe là-bas n’est qu’une mise en scène des dicta pour se protéger et ne perdre son « seza ».C’est là loi du plus fort là-bas mais non pas un état de droit qui protège le peuple et de lutter contre les misères. Je vous aide ici de temps en temps pour mes opinions.Bon courage

  • 21 mai 2010 à 14:01 | mary (#4312)

    Mampalahelo fa donto ny mpanao politika sy pasitera mania ny malagasy dia very ny faculté de discerment, tsy mahay manavaka intsony « qui est qui ? et qui fait quoi ? qui a intérêts à semer la pagaille ? »

    Raha ny pasitera Valisoa aloha dia efa fantatra fa manana intérêt ny hiverenan’i Ra8 na dia ny vola sy ny 4X4 azony taminy fotsiny aza tamin’izy mbola teo amin’ny fitondrana ! Manana obligation de résulat ny olona ohatra ireny fa aza dia voarebireby amin’ny tsy misy dikany sy ny vola kely fa ny an’ny sasany vola tsy toko tsy foroana no arovana. Ny aina tsy ananan-droa.

    • 21 mai 2010 à 14:46 | Raguy (#4141) répond à mary

      MIARAMILA 600 MIADY AMIN’NY MIARAMILA 20 VE DIA MBA MIDEHAKA FA HOE HENJANA SY HOE NANDRESY ( VITA TEO IREO RAHA NIAINGA NY RFI IZAY NIJANONA TAMIN’NY ORA FARANY). MIDERA NY HERIM-PON’I COLONEL RAYMOND AHO SATRIA SAHY MIJORO SY MILAZA NY HEVINY NA VITSY AZA. IRENY NO TENA MIARAMILA MAHERY FO. TADIDIO FA NY POINTS POSITIFS AZO TAMIN’INY DIA NY :

      1/-VAO MAIKA MIHAMAFY NY TSY FAHAZAHOANA RECONNAISSANCE INTERNATIONALE RY JOELINA

      2/-MINO AHO FA HO AVY AMIN’IZAY NY MIARAMILA NY SADC ARY HILATSAKA NY SAZY.

      TSY NAMPOIZINA ILAY FANDRIKA AN !!

    • 21 mai 2010 à 15:08 | victor (#4237) répond à Raguy

      angaha izay ihany raguy fa nanafatra marasila frantsay koa hanampy ny 600 antoerana !mahamenatra be

    • 22 mai 2010 à 03:33 | Bassen (#4336) répond à Raguy

      Moa mahafaly anao ny mahazo sazy ???
      na inona na inona amiko zava nisy efa niala ny Filoha teo aloha, efa taona iray koa zay no lasa , tsy aleo v manao fifidianana mitady filaminana toy izay ireo atsy afrika ny olany aza tsy voavahany ( SADC) Zimbabwe Ao anatiny( politika manao ahoana no ampiasainy ???) satrin’izy ireo aza hifamono ny malagasy satrin’izy ireo hahantra
      satrin’izy ireo ho Voahosy izany Hasin’izany hoe FIHAVANANA izay tsy ananany
      koa aza faly amin’izay sazy hilatsaka fa ny famahana olana iadian-kevitra.

      ny zava niseho ny alakamisy v ? lalaon-jaza amiko... raha tena nanapatra ny heriny ny tafika maro no naratra fa ny fampiasana bouclier humaine toy ny nataon’ny colonel Andrianjafy ireny amiko tsy fomba fiady miaramila terrorist no manao ireny
      mendrim-piderana ny tafika Malagasy mbola nanao ny ainy tsy ho zavatra niezaka faran’izay tratra mba tsy hisian’ny ra latsaka atao akory moa fa nisy ihany ny maty satria tonga amin’ny tsy azo anoharana

  • 21 mai 2010 à 14:14 | sandrify (#693)

    Ho lany filoham-pirenena ihany i pastera mailhol satria amin’izao fotoana izao efa miofana miandry caserne fign ny pastera fjkm namany ; amin’ny 2013 mety hanafika caserne ireo pasitera mahery fo ireo hanohana an’i pastera mailhol namany.
    Deraina ny tompon’izy ireo, alelohia ! Amen ! apocalypse

    • 21 mai 2010 à 15:10 | victor (#4237) répond à sandrify

      aoka sandrify fa tsy ilain’ny firenetsika ny secte a !

  • 21 mai 2010 à 17:19 | leila (#4333)

    Miarahaba antsika rehetra,
    Voalohany no andraisako anjara eto, mankahery sy mankasitraka ny mpanoratra amin’ny famakafakana sy ny fampita-baovao. Tohizo tompoko, fa mahatsara indridra.
    Tahaka ny malagasy rehetra namana teto an-toerana na tany ivelany, dia mba nibitaka sy noetanim-po ny tena naheno iny vaovao FIGN omaly iny. Saingy nony dila ny alina, ka maraina ny andro, dia zendana sy somary diso fanantenana raha nahita fa niravona, toy ny tsy nisy ireny rehetra ireny.
    Dia hoy aho hoe, ao raha. Ny antony mampihenahena dia ireto :
    - Nahoana tokoa moa no zandary vitsivitsy no ihantsy ady andro vitsivitsy tao aorian’ny kabarin’i bitrovoalavo ? Vitsy noho ny be, ny hery tsy mitovy, koa inona no TENA antony marina, ankoatry ny hoe resa-bola sy izay mety ho fitiavan-tanindrazana ?
    - Inona no antony niantsoana ny HMF hanao ny fanompom-pivavahana eny amin’ny Mausolée io andro io, tampotampoka teo, nefa toa hoe saika atao tey Ambohimanarina ? Iza no niantso an’iza ? Efa nisy serasera tamin’ny HMF sy ny FIGN ve talohaloha teo ?
    - Nampieritreritra ny nanaraka ny fiakatry ny miaramilan’i Risara bômba avy aty ambany. I Risara amin’io raitra aok’izany amin’izato fanamiana. Toa tsy andeha hiatrik’ady, fa hanao matso lehibe. Efa milentika ny masoandro vao azo babo soa aman-tsara ny lakazery efa tsy misy olona tsy misy fiadiana, tsy misy ’inon’inona !
    - Mifamahofaho izaitsizy ny vaovao amin’ny radio, gazety, internet, tsy ahitana izay tena marina io tontolo andro io.

    Rehefa tsy nandaitra ny baka-plesy sy ny kanety vy, ny bômba tsy mipoaka, ny hira madinika « eh, mandehana mifidy, mbah », ny tenierana tsy ankiera handaniana volam-bahoaka, sns sns... dia nampiakarina kely ny tosi-drà. Sady efa saika tsy afa-bela ny tetim-panorona, i bitrovoalavo mitady tsy hihinam-bela, mamikitra mafy dia mafy, atosik’iretsy mpiara-komana mpiray petsapetsa.
    Tandremo, ny renimalala koa efa miantrana, soa ihany ny malagasy tsy lian-drà, ny tora-po sy ny taim-bava no mirara-kopana.

    Inona ary iza no ambadik’iny raharaha FIGN iny ? Nitongilana ho an’ny HAT indray eto ny fifandanja-kery. Tsy atao mahakivy izany, fa tokony ahatsapa amin’izay fa tokony akarina avoavo kokoa ny fomba fiady, hafainganina ny toe-draharaha satria ny fitarazohana sy ny blocage, dia tombony ho azy.
    Mankahery ny namana mpandàla ny ara-dàlana rehetra.

  • 21 mai 2010 à 18:50 | RABERENE (#3227)

    Bravo SEM Andry RAJOELINA,bravo Mr Le PREMIER Ministre Camille VITAL.
    « Echec et mat » indray ity ry zanadrainy isany a !

    Vita hatreo indray aloha ny tantaran’ny FIGN sy ny Hetsikin ny mpitondra fivavahana.

    Tampona indray ny daomy,i dada mbola nitelina double enina ihany .

    Mazava mantsy izao hoe iza ireto milaza hoe mpitondra fivavahana ,izay ny FIGN mitaky ny anjra vola risorisony avy amin i dada.Niala tanteraka ny saron-tava.

    ZAVATRA HAFA INDRAY JERENA HO AMIN’ NY MANARAKA E !!!!!!!!!!!!!!

    • 21 mai 2010 à 20:49 | victor (#4237) répond à RABERENE

      feo hafa mampieritreritra lalina no henonay anio hariva:PAIK’ADY NO NATAO OMALY,SAHIRANA MAFY RAJOELINA KA TE HITSAOKA MORAMORA,TSY AFAKA NA TSY AVELANDRY ZALAHY MIALA EO MANTSY IZY FA NY KARAMA TSY VOALOA INTSONY,TSY AFA-BELA FA RAHA MATY AHO, MATESA RAHAVAKO NO NISOTROINA TANGENA SY NANAOVANA FATO-DRA

  • 21 mai 2010 à 20:55 | kotondrasoa (#3872)

    Nifamono ny samy Malagasy !

    Dia mbola misy ny Malagasy izay mirehareha fa nahafaty ny rahalahiny !

    Maty ny Malagasy iray rà amiko noho ny tsy fitovian-kevitra !

    Maty ary dia misy Malagasy sahy mandihy eo amin’ny fahafatesan’ireo maty ireo !

    Ny vehivavy tsirairay avy dia mitera-batana fa tsy miteraka fanahy ary izay indrindra no mahatonga ny tsirairay ho samihafa.

    Reny iza no tsy halahelo fa misy reny hafa namoy ny zanany ary mainka miombo ny alahelo satria ny nahatonga ny fahafatesana dia noho ny tsy fitovian-kevitra.

    Reny iza no tsy ho tonga saina raha toa samy zanaka naloakan’ny kibo nefa nifamono noho ny tsy fitovian-kevitra ?

    Nifampitifitra ny miaramila ! Ilay maha-miaramila mihitsy no tsy teny mety ampiasaina intsony satria inona intsony no hiarahana mila rehefa mifamono ?

    Nifampitifitra ny miaramila ! Ireo nanao fitakiana ary tsy nivoaka ny faritra misy azy dia notafihana noho ny marina tsy mitovy !

    Nifampitifitra ny miaramila ! Mpirahalahy mianala ka ilay natao hitokisana no nandefona ivoho !

    Dia mbola misy koa ny mirehareha na miezaka manazava ny fifamonoan’ny mpirahalahy !

    Mahantra ianao ry Gasikarako !

    Dia mangina ianao ! Dia mangina ianao ! Matesa izay mbola mangina !

    • 22 mai 2010 à 03:41 | Bassen (#4336) répond à kotondrasoa

      Marina ny anao
      very ny hasin’izany atao hoe Malagasy... Ntaolo na tsy nandia sekoly lazaina hoe tsy nianatra nefa nanana saina sy fanahy mandala koa ny maha olona , mitsinjo koa ny aina

      FITOHIZAN’AINA , teo koa ilay hoe FIHAVANANA sns Trano atsimo sy Avaratra...
      Fa ity Ny Mpiray Tafika indray no nifamono nanjary nataon’ny politika ho mpifahavalo , zarazarain’ny hevitra tsy mitovy ny rehetra lasa mahavita manala aina

      Very ilay hoe SAVOROVOROAN-KILANTOANA... tsy adala ny Ntaolo nanao io
      ny heviny dia hoe ny ady tsy maintsy misy fa tsy natao hifamonoana fa vitan’ny fifandinihana sy fifampiresahana raha tsy maintsy hisy aiana alatsaka dia ny biby no vonoina

      refa misy ady tsy voaravona dia voatery mamono omby ilay nofo-kena mitam-pihavanana ireny dia natao hisoroghana izany atao hoe fifandatsahan-dra ny samy olona indrisy anefa fa rava lazaina fa fanopoan-tsampy tsia tsia
      Mampalahelo ny zava nitranga asa oviana vao hiverina indray izany hoe Malagasy iray tsy mivaky izany

Publicité

Vols, Hôtels, Séjours

Les meilleurs prix


Publicité

Newsletter

Les actus du jour directement dans votre boîte email

Suivez-nous

Madagascar-Tribune sur FACEBOOK  Madagascar-Tribune sur TWITTER  Madagascar-Tribune sur GOOGLE +  Madagascar-Tribune RSS 
 
 

Visiteurs connectés : 176